The birds turned into The Flying Dutchmen!
Hahahahaha, super! We zijn de badkamer uit en gaan nu naar de keukenGutteguttegut schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:53:
Ontopic
Lowbudget:
[afbeelding]
Sigma EF-500 DG ST EO-ETTL II €19,-
Sigma 400mm f/5.6 APO €99,-
Badkamer was bezetGerardHenninger schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:56:
[...]Hahahahaha, super! We zijn de badkamer uit en gaan nu naar de keuken
..en de oven stond toch al aan..
[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 31-01-2010 15:00 ]
Lokale fotozaak (oplichters trouwens maar dat is een oud verhaal).ssj3gohan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:04:
Wow, hoe heb je die flitser voor zo weinig kunnen bemachtigen? (en trouwens dat glas ook)
Zij hebben een etalage aan de zijkant van het pand met alle tweede hands zooi.
Altijd even gluren ook al heb ik me voorgenomen daar nooit meer iets te kopen (ivm die oplichting).
Maar nu lag deze flitser bij een paar hele oude op een plank met het prijskaart van 19 euro.
Ik weet zeker dat ze deze per ongeluk erbij gelegd hebben
Dus ik naar binnen en zei dat ik hm wilde kopen en toen ik zag dat het een EO (Canon) versie was was ik heel snel klaar
Die man wist gewoon niet wat hij verkocht
Dat glas is niet bijzonder hoor maar om eens met 400mm te spelen is het wel leuk.
Helaas op een dSLR alleen op f/5.6 te gebruiken, kleiner krijg ik een error.
[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 31-01-2010 15:11 ]

Lichtsterke camera is onderweg.....
Verwijderd
mooi lensje btw
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 15:48 ]
Hogere ISO's?
Om niet offtopic te gaan, mijn 300D vervangen met een 450D.

Eindelijk een vervanging van mijn d50......namelijk een d90
er zit alleen een duitse handleiding bij
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Welkom in de keukenbonzz.netninja schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:54:
[afbeelding]
Eindelijk een vervanging van mijn d50......namelijk een d90whoeiiii
er zit alleen een duitse handleiding bij
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Canon EOS 450D kit 18-55 voor slechts 419 euro

[ Voor 24% gewijzigd door wacko op 31-01-2010 19:43 . Reden: nog eentje ]
Verwijderd
Samyang 8mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye

Nikon PN-1 tussenring:

Hier de tussenring op m'n 105mm f/4 Nikkor lens (heb ik al wat langer) zodat ik nu 1:1 macro kan schieten
Verwijderd
Wat zijn je ervaringen met de samyang? Ik ben ook vanplan hem te gaan halen. Wat heb je er trouwens voor betaald?Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:00:
Afgelopen week binnen:
[afbeelding]
Nikon PN-1 tussenring:
[afbeelding]
Hier de tussenring op m'n 105mm f/4 Nikkor lens (heb ik al wat langer) zodat ik nu 1:1 macro kan schieten
[afbeelding]
Jaaaaa, nog een tweaker met een Samyang FishVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:00:
Afgelopen week binnen:
[afbeelding]
Join the club!
Alleen wel 'jammer' dat je Nikon schiet
Verwijderd
Heb nog niet veel ervaring met lenzen maar ben zeker niet ontevreden over de Samyang. De lens is van kunststof maar voelt solide aan. Heb er nog niet veel mee kunnen spelen maar hier een paar foto's: Klik, klik en klikVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:05:
[...]
Wat zijn je ervaringen met de samyang? Ik ben ook vanplan hem te gaan halen. Wat heb je er trouwens voor betaald?
De kwaliteit is misschien niet van de bovenste plank maar heb daar geen probleem mee, gewoon een leuk lensje voor 200 euro om mee te spelen.
Hehe, en ja, ik ben van het Nikon-kamp
Gewoon op f/8.0 zetten dan is hij best wel scherp.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:30:
[...]De kwaliteit is misschien niet van de bovenste plank maar heb daar geen probleem mee, gewoon een leuk lensje voor 200 euro om mee te spelen.
Hehe, en ja, ik ben van het Nikon-kamp
Pas wel op je voeten, die staan er vaak snel op.
Alles uiteraard klikbaar.

De Blender is ook nieuw

Canon 5D met grip - EE-S matglas - Canon 430EX II en Canon 35mm F2

En uiteraard voor de mensen die benieuwd zijn wat er gebeurd als je de blender aan zet:
Will it blend?
Zitten leuke filmpjes tussen
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
eensch.Noxa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:31:
Ik vind for good old sake en ter op-leuking van dit topic dat je op z'n minst 1 prima moet blenden.
ik vote voor de 5D
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
Toch had je er wel iets leuks van kunnen maken.pieter_ale schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:55:
Dat gaat niet passen in mijn blender, hij kwam zonder grip maat tot halverwege
Bij mij stond de oven ook aan.......
Dit is dan wel een graf, maar vond m wel geestig gevonden.
Een D80 ingevroren na zijn overlijden.
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157614875963443/
nieuw statief

Manfrotto 055xprob statief met 504RC2 balhoofd..
man wat is dat ding lekker stabiel in vergelijking met een (schaam) hama statiefje
wel wat dingen die me al eerder opgevallen waren..
de 70-200 statiefgordel is icm met een xxD met grip niet te gebruiken de grip zit dan in de weg andersom op het statief zetten werkt bij sommige statieven wel.
de 1dsII heeft hetzelfde probleem (met nachtmeet geprobeerd)
[ Voor 35% gewijzigd door AjDuLion op 02-02-2010 14:48 ]

Ben nu alleen dus weer Lightroom 2.6 aan het downloaden wat de 3.0 beta ondersteunt de raws niet
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Bijgeleverde (Canon) neckstraps moet je sowieso meteen in de prullenbak gooien. Waardeloze dingen. Zowel qua comfort als qua uiterlijk.ThomasW schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:13:
Staat er op de neckstrap nou ook zo patserig EOS 1D MarkIV?
Handig, zo'n lensgondel voor je statiefangel00008 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:34:
tijdje terug gekocht
nieuw statief![]()
[afbeelding]
Manfrotto 055xprob statief met 504RC2 balhoofd..
man wat is dat ding lekker stabiel in vergelijking met een (schaam) hama statiefje
wel wat dingen die me al eerder opgevallen waren..
de 70-200 statiefgordel is icm met een xxD met grip niet te gebruiken de grip zit dan in de weg andersom op het statief zetten werkt bij sommige statieven wel.
de 1dsII heeft hetzelfde probleem (met nachtmeet geprobeerd)
OpTech Pro FTW...sOid schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:52:
[...]
Bijgeleverde (Canon) neckstraps moet je sowieso meteen in de prullenbak gooien. Waardeloze dingen. Zowel qua comfort als qua uiterlijk.
Ook maar 1 bij de 7D gekocht:

Die van m'n 5D is na 4 jaar een stuk zachter (en viezer), maar vertoont nog geen slijtage...
Ik heb er in beide gevallen geen problemen mee hoor... Het is maar net hoe 'hip' je bent denk ik, en ik ben dat dus nietsOid schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:52:
[...]
Bijgeleverde (Canon) neckstraps moet je sowieso meteen in de prullenbak gooien. Waardeloze dingen. Zowel qua comfort als qua uiterlijk.
Het valt me op dat dit nooit wordt gezegd maarehm... voor €0,50 kun je een shitty canon neckstrap veranderen in een OP/TEC PRO. Het heet polyurethaanschuim, bij elke hobbyzaak te krijgensOid schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:52:
[...]
Heb jij een Op/tech?ssj3gohan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:15:
[...]
Het valt me op dat dit nooit wordt gezegd maarehm... voor €0,50 kun je een shitty canon neckstrap veranderen in een OP/TEC PRO. Het heet polyurethaanschuim, bij elke hobbyzaak te krijgen
Dan zou je namelijk weten dat het meer is dan alleen een beetje schuimrubber
Voor een tientje koop je the real deal op Ebay, dan ga ik toch niet lopen hobbybobben? Met als extra voordeel de pro loop uiteindes, die makkelijker omlaag draaien als je de camera voor je oog houdt.ssj3gohan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:15:
[...]
Het valt me op dat dit nooit wordt gezegd maarehm... voor €0,50 kun je een shitty canon neckstrap veranderen in een OP/TEC PRO. Het heet polyurethaanschuim, bij elke hobbyzaak te krijgen
http://www.upstrap-pro.com/
@ TranceSetter,
Het gaat me er ook niet om hoe 'hip' het is, maar wel hoe opvallend het is. Op m'n 5D2 strap staat dus in grote witte letters "Canon EOS 5D mark II" of iets in die richting. Ze hadden er net zo goed op kunnen zetten "Steal me, expensive equipment!".
Gebruik die strap overigens wel voor m'n lichtstatief (paar gaatjes ingeboord en strap er doorheen). Maar die wil ik eigenlijk ook vervangen.
Ik begrijp wel wat je bedoeltsOid schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:08:
Beetje offtopic, maar ik heb een UpStrap. Blijft tenminste op m'n schouder zitten in tegenstelling tot andere straps.
http://www.upstrap-pro.com/
@ TranceSetter,
Het gaat me er ook niet om hoe 'hip' het is, maar wel hoe opvallend het is. Op m'n 5D2 strap staat dus in grote witte letters "Canon EOS 5D mark II" of iets in die richting. Ze hadden er net zo goed op kunnen zetten "Steal me, expensive equipment!".
Gebruik die strap overigens wel voor m'n lichtstatief (paar gaatjes ingeboord en strap er doorheen). Maar die wil ik eigenlijk ook vervangen.

Nu is mijn fotocamera te zwaar. *gaat op zoek naar nieuwe neckstrap*
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Is dat niks voor jullie? Desnoods past er nog steeds een neckstrap aan als je echt niet zonder kunt
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Als mijn Iphone nou eens net zo ruisvrij foto's kon maken.....
Iso 12800.....Let niet op de kleuren. Komt er zo als jpeg uitrollen.
Review volgt...
[ Voor 5% gewijzigd door Mike-Nikon op 04-02-2010 19:06 ]
Verwijderd
Of waarom uberhaubt een Nikon?G-Tus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:42:
Waarom heb je een D3s gekocht en geen D3x?
U vraagt, wij draaien. Mijn nieuwe 'aanwinst'. Gekregen van een oud-collega. Maar eens kijken wat ik er mee ga doen.Deathchant schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:03:
prachtig inderdaad. straks zien we ze nog in de vaatwasser of wasmachine liggen
The devil is in the details.
Tja.... dat is ieders smaak.... ik zou ook voor de grote C gaan.
Maar de D3x heeft toch wel een paar pluspunten tegenover de 1Ds3, waaronder dubbel-CF en meer knopjes, schakelaars om instellen makkelijk en snel te verwisselen. De D3x heeft ook een ziekelijk goede dynamic range. Daar tegenover staat natuurlijk de geweldige lens line-up van Canon, vooral in het vastebrandspuntgebied, grotere zoeker.... eigenlijk vrij gelijke bodies naar mijn mening.... de lenzen maken het verschil voor mij.

Ah, mijn extra zonnekap voor de 17-40 en een opvouwbare softbox van 40x40cm (Ezybox-kloon)
Iets te hard op tafel gezet?Mike-Nikon schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:21:
En mijn toestel is ook binnen.
[afbeelding]
Als mijn Iphone nou eens net zo ruisvrij foto's kon maken.....
Geen probleem mee, maar ik heb ook al vaak zat met reflectieschermen geworsteld...psychodweep schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:39:
Ik heb die softbox ook... (zie enkele pagina's terug). Maar ik krijg em niet meer ingevouwen, ben bang dat ik em zal breken.
Herkenbaarpsychodweep schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:39:
Ik heb die softbox ook... (zie enkele pagina's terug). Maar ik krijg em niet meer ingevouwen, ben bang dat ik em zal breken.
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Waarvandaan, als ik zo brutaal mag zijn?MartijnGizmo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:32:
"toys for gifts" uit Hong Kong...
[afbeelding]
Ah, mijn extra zonnekap voor de 17-40 en een opvouwbare softbox van 40x40cm (Ezybox-kloon)
[afbeelding]

Ok, het is een 'dead cat', windhoes voor m'n Rode Videomic:
Als ik een gok zou moeten doen heeft het waarschijnlijk te maken met ruisgevoeligheid, vandaar ook de uitspraak over ruisniveaus van de iPhone.G-Tus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:42:
Waarom heb je een D3s gekocht en geen D3x?
Ik had bedacht dat als ik nu ga sparen voor een D3s ik het geld bijeen kan hebben als de D4(s) uit is gekomen
Ik denk dat de d3s al alles bied wat de meeste fotografen nodig hebben en de d3x dus niet nodig hebben (en dus centjes in de portemonnee kunnen houden).
Inderdaad............D3x is een echte studio camera. Aan de body zelf is niks verandert.Jelle E schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:46:
[...]
Als ik een gok zou moeten doen heeft het waarschijnlijk te maken met ruisgevoeligheid, vandaar ook de uitspraak over ruisniveaus van de iPhone.
Ik had bedacht dat als ik nu ga sparen voor een D3s ik het geld bijeen kan hebben als de D4(s) uit is gekomen
D3s is een grote upgrade van de D3. Ik werk altijd met bestaand licht en dan is 12800 wel erg lekker om op te schieten.
En waarom überhaupt een Nikon ????......Heb al zo veel mooi Nikon glas.
Ik zie je winderige shots graag tegemoetMartijnGizmo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:18:
Een harig condoom, ideaal voor koude winters...
[afbeelding]
Ok, het is een 'dead cat', windhoes voor m'n Rode Videomic:
[afbeelding]
Verwijderd
- Tamron 80-210mm CF Tele Macro f/3.8-4
- Nikon Series E 50mm f/1.8

Beide lenzen lijken prima te werken op mijn D90, alles (diafragma, sluitertijd, flits) dient alleen manueel te gebeuren en werkt alleen in de M-stand. Morgen bij daglicht eens wat proefshotjes maken buiten.
Verder nog een lenskwastje en een microdoekje gehaald om de oude lenzen even af te stoffen!
Die zijn er en die gebruik ik, ze zijn iets breder dan de 'normale' Canon straps ook.TranceSetter schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:33:
[...]
Ik begrijp wel wat je bedoeltMaar ik vind die straps van OPtech misschien wel comfortabel maar voor de rest maar lelijke dingen. Mijn pa heeft er 1, maar ik vind het niks. Ik hou het liever bij de originele canon. Als er nou naamloze Canon straps zouden zijn, dan kwam ie meteen aan mijn camera te hangen, dat wel.
Jaren gebruikt, maar ze liggen nu (twee stuks) niks te doen in een la of een kast ergens. Vond het toch wel irritant worden om te wisselen tussen portrait en landscapeXcalibur schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:45:
Ik heb sinds een maandje een handstrap, dat bevalt prima.
Is dat niks voor jullie? Desnoods past er nog steeds een neckstrap aan als je echt niet zonder kunt
Sligrootje ik vind je foto weinig creatief
[ Voor 31% gewijzigd door Floor-is op 06-02-2010 21:39 ]
Bericht hierboven
Ow, dat wist ik niet... Gaat snel zoeken...Floor-is schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:35:
[...]
Die zijn er en die gebruik ik, ze zijn iets breder dan de 'normale' Canon straps ook.
Verwijderd
Had al in de gaten ja dat het steeds bonter werd met nieuwe apparatuur composities, maar op dat vlak heb ik nog een boel te leren. Pas een kleine 2000 foto's geschoten. En een fel verlicht kantoor kamertje was niet de beste setting helaasSligrootje ik vind je foto weinig creatief
Precies, ik verwachte die tele eigenlijkwel als deegroller ofzo hehe.
Ja zoiets had ik ook wel verwacht, of tussen het oud glas zetten ofso...dat is het tenslotte welMilo. schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:17:
[...]
Precies, ik verwachte die tele eigenlijkwel als deegroller ofzo hehe.
Het is een Tokina 11-16 f/2.8 (Canon Mount)
Fujifilm X-Pro1
Heeft iemand nog een originele Canon EOS strap voor mij?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Hier staat tekst
Mja, ik volg een 580 en een 430. Eventueel voor strobist nog 1 erbij (haarlichtje of zo) en dan zit je op 3.
Die andere 5 zijn voor............
Ik denk naakt, schaamteloos door de supermarkt rennen met 10 flitsers aan elkaar gebonden en een glinsterend gouden powerpack op de rug; om mensen in het gezicht te flitsen. *HK
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Hé psychodweep, kom je mee met de 13-februari-meet? Ik heb nog plannetjes om een miljard flitsers nuttig te gebruiken.
Verwijderd
ik daag je uit .... Laat maar lekker draaienfloppie86 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:11:
Kleine wasjes, grote wasjes?
[afbeelding]
Het is een Tokina 11-16 f/2.8 (Canon Mount)
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Lomo Fisheye 1
Ben benieuwd wat ik er uit geperst krijg
[ Voor 26% gewijzigd door link0007 op 08-02-2010 01:04 ]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Ik heb een tronix en wat studio flitsers mee als ik buiten de zon weg wil knallen, deze strobist oplossing is niet minder lomp.

Joe McNally is dan ook goede vriendjes bij Nikon...psychodweep schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:57:
Om de zon te overpoweren is die 2 à 3 stops extra wel handig. Kijk eens naar Joe McNally, tel eens hoeveel SB800/900's hij in z'n zak heeft:
[afbeelding]
Verwijderd
Wat doe je met al die flitsers? Verzamelaar?psychodweep schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:40:
Heb enkele Canon flitsers (580EX2 en 2 430EX) erbij. Foto samen met m'n andere flitsers:
[afbeelding]
Fujifilm X-Pro1
kben benieuwd of je met bliksemfotografie de bliksem zo nog ziet als je alle flitsers op full flash zetMartijnGizmo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:54:
Needs MOOOAAAR!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Joe McNally is dan ook goede vriendjes bij Nikon...
Dit topic is gesloten.
![]()
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.