Quote mij dan vooral ook maar selectief waar ik aangeef dat ik het naar de consument toe absoluut netjes vindt.

Maar Nintex laat het uitschijnen alsof ms even over z'n gulle hart gestreken heeft en dit als een vriendendienstje presenteert. They just fucked up, en nu lijmen ze de brokken. Het is gewoon harde noodzaak, precies om harde kritiek te vermijden. Dit is op geen enkele manier anders dan een recall van een wagen. Netjes van het betreffende bedrijf, maar uit eigenbelang. Desalnietemin idd
NETJES opgelost!!

maar aan de andere kant vergeet je wel even dat bergen met mensen bewust een Core hebben gekocht (en dus afhankelijk zijn van memory-stickjes of los aangeschafte schijven) terwijl ze wisten dat je met een Core erg beperkt zou gaan zijn met de features die XboxLive zou gaan bieden. Wat mij betreft slaan ze lekker alle Core gebruikers over met die nieuwe dashboard-update; scheelt een hoop geld voor Microsoft.
Daar ga je op twee punten nogal gemakkelijk over:
1.
Niet iedereen is technisch zo onderlegd als wij, kom je wel eens in de gemiddelde mediawinkel/gameshop? Ik weet niet hoe de beperkingen precies op de doos stonden aangegeven, maar iets zegt mij dat het subtiel zal geweest zijn.

En zelfs al stond het er in koeien van letters op, dan nog zijn er consumenten voor wie dit weinig zegt. Zeker als het een aankoop was van ouders naar kinderen toe bvb.
Goed, die klanten hebben nu waarschijnlijk allemaal wel al een hard disk gekocht, maar dan kan je nog altijd stellen dat ze op kosten zijn gejaagd door ms. Bij een xbox met alle functionaliteit hoort gewoon een HD, dat is zelfs in dit topic al vaak toegegeven.
2. Als ze gewoon geen core hadden uitgebracht, had de consument ook geen core kunnen kopen,
bewust of niet

Het had kopzorgen bespaard, zoals deze update actie bvb. (consument/gameshop informeren, geheugen distribueren, verzenden... Extra gedoe, moet je nu al eens naast de xbox stand gaan staan: "jamaar, heb ik die wifi adapter dan nodig?...")
Hoe je het ook voorstelt, dit is gewoon een conceptuele fout, ingegeven door kortzichtigheid op het hoofdkwartier van de gamedivisie van ms. De miljoenen refurbs zijn ook een voorbeeld van kortzichtigheid. Zelfs de xbox 1 had toch gewoon in elke versie een HD? Hoe duur zou het geweest zijn om dat ook voor hun opvolger te regelen?
Wat betreft die 7 GB, waar is dan naar toe op de core? Die werkt toch ook gewoon? Of heeft de core 7 GB intern geheugen dan? Doet verder weinig ter zake denk ik.
Besides; liever Microsoft dan Sony want laatstgenoemde krijgt het voor elkaar om halfgare system updates het net op te trappen die direct zorgen voor raar gedrag van je PS3. Ongeacht het bedrijf; er hoeft maar 1 iemand een fout te maken in de TCP-stack en geen enkele console komt meer online dus wees blij dat er intensief is getest door Microsoft en dat ze nu ongeveer een maand hebben om de Core-bezitters tegemoet te komen dan achteraf nog meer kritiek te krijgen.
Ja,
elk bedrijf maakt fouten, maar bij sommige is het bij gebrek aan visie (dat is dan mijn mening) (hoewel je het bij de ps3 ook weer dramatischer voorstelt dan het is, die firmware is volgens mij gewoon terug ingetrokken en kort daarna zijn de bugs geplet, kan gebeuren. Je had tenminste wel de mogelijkheid om elke standaard playstation die firware te installeren, al dan niet buggy

)