"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Gaat toch sneller als ik vantevoren inschatte; Eon staat nu op 120 dagen voor de volgende plek winst en volgens mij was dat een week geleden nog 170!
Goeso ons
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
We zullen de hoofdkoe missen op PSP-PRP en Eon. Maar het ding komt terug begrijp ik?Bio1ogics schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:24:
Zo, vandaag de laatste dag dat de hoofdkoe staat te grazen. Ik denk er nog 2 PSP-PRP uit te krijgen en zo'n 700 EON puntjes, daarna gaat de boel 2 weken in ruste.
Gaat toch sneller als ik vantevoren inschatte; Eon staat nu op 120 dagen voor de volgende plek winst en volgens mij was dat een week geleden nog 170!
Goeso ons

De Eon server is lekker wakker vandaag, heb mijn buffertje maar even op 10 uur gezet en het ding stroomt vol
Whatever
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Veel plezier en we zien je wel op één van de projecten verschijnen?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Max. clients: 40
Max. CPU%: 100
Max. crunching: 20
Proxy enabled
Max. queue: 120 requests
Max. requesters: 15
Max. reporters: 10
Dit geeft de volgende "stats" op dit moment:
Requests queued: 123
Requests target: 120
Requesters running: 0
Reporters queued: 0
Reporters running: 0
Ik heb in ieder geval al results ingeleverd, ik zie alleen geen mogelijkheid om DPC te joinen. Waarschijnlijk moet ik hiervoor inloggen, ik heb een password aangevraagd, maar die is nog niet binnen. Ik wacht het nog even af en verder maar eens kijken hoe de client draait de aankomende dagen.
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
Requests zet ik op aantal minuten, meestal op 15 minuten.
Reporters heb ik maximaal op 6 (meestal op 2-3), hoe snel dit gaat is afhankelijk hoe de server van eon werkt...
Maar dit is dan op een dualcore/
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Hoe zit het trouwens met die proxy? Ik heb hem wel enabled, maar als ik aangeef dat de clients moeten connecten met de local proxy, komen de clients niet verder requesten?
Heb je overigens wel eerst een WU afgehandeld voordat je de proxy ging gebruiken? Ik weet niet of dit nog steeds een vereiste is voor de proxy maar toen ik met een vroege versie ging werken moest ik eerst een WU met de client zelf hebben binnengehaald, misschien dat iemand anders hier wat over zeggen kan.
Je kan natuurlijk ook maar één client laten werken en je andere core dan op bv. PSP-PRP zetten.
Stop de verwelking!
Op dit moment zit ik alleen met een ander probleem: het joinen van DPC. Prima dat de client z'n werk doet, maar als m'n punten niet bij DPC geteld worden, heeft het allemaal weinig nut natuurlijk. Het lijkt erop dat ik geen password doorgemaild krijg vanaf de eOn website. Zijn hier problemen bij bekend of duurt het altijd wat langer?
Stop de verwelking!
Ik heb een I7 920 draaien nu. Ben nog met allerlei shit bezig, maar de eerste resultaten:
- OGR : 186 Mnodes/sec (nieuwe client. Oude was 142)
- Eon : 500+ WU's per uur (fluctueert natuurlijk nogal met Eon, dit was gemeten over een uurtje gisteren)
- BOINC : benchmark 9300+ (Met HT aan, dus x 8

Ding staat nu een paar uur per dag halve kracht op Eon plus een enekele sudoku client, verder druk met nuttige dingen
Whatever
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
23-12 om 23:53 - Xaverius @ losalcoholicos.nl:
Zeg DigiK-oz, als je nu gewoon een weekje full PSP-PRP doet?
Stop de verwelking!
Maar voorlopig draait het ding, die paar uur per dag, 3 x Eon, 2 x PSP-PRP, en 2 x BOINC (verschillende projecten). Mooie mix vind ik
Whatever
Fun while it lasted: World Community Grid!
productreview: Intel Core i7 920 review door frankknopers
Stop de verwelking!
Ik heb hier alleen een oude C2D E4300 1.8 GHz staan, en een nog veel oudere Pentium-D (905?) dus dat vergelijk is niet eerlijk. Maar toch, hierbij de benchmark scores van BOINC. Is vast geen geweldige vergelijkingstool, maar dan kun je in ieder geval vergelijken met je eigen bak(ken):scorpionv schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:36:
Kun je er een grove slag naar slaan wat je gemiddeld aan rekenkracht meer hebt als een Core 2 processor? Is dat 10% of moet ik meer in de orde van grootte van 25% denken?
Pentium-D : 2 * 3600 = 7200
C2D : 2 * 5600 = 11200
I7 : 8 * 9400 = 75200
Whatever
Persoonlijk denk ik dat boinc door HT een fout maakt bij de benchmark door te denken dat het echt een 8 core chip is terwijl in realiteit 1 van de 4 cores max gestresst wordt en er dus met 4 zou vermenigvuldigt moeten worden ipv met 8.
Die score van 8*940 0lijkt ook niet realistisch als je kijkt naar andere benchmarks en reviews.
Volgens die score zou je Nehalem 6.2* sneller zijn dan een C2D.
Op basis van cores (4 vs 2)en GHz( 2.6? vs 1.8) zou dit bij gelijke performance per clock slechts 2.88 mogen bedragen oftewel volgens die 8*9400 zou Nehalem 215% sneller zijn per clock hetgeen simpelweg niet kan.
Op xtremesystems twijfelt men ook over de validiteit van de boinc benchmark bij Nehalem door HT.
Zie deze post met een Nehalem op 3.7Ghz met HT disabled:
http://www.xtremesystems....hp?p=3403521&postcount=83
God does not play dice
Verder is die benchmark sowieso wierd, er zijn projecten die veel floating point operations doen, andere weer meer integer. Maar de benchmark is een mix. Vandaar dat veel projecten al niet meer hun punten baseren op de benchmark van BOINC.
Je zou, per project, een handvol identieke WU's op beide systemen moeten draaien om een beetje real-life getallen te krijgen.
EDIT: Zonder HT krijg ik een benchmark van 9700.
[ Voor 12% gewijzigd door DigiK-oz op 24-12-2008 17:23 ]
Whatever
hehe, choesso jei Hans!
Ik denk dat ik toch maar zo'n zelfde apparaatje ga vragen voor m'n verjaardag.
Hopelijk zijn half februari de mid-end moederborden voor de i7 al uit. Die x58 bordjes zijn nogal prijzig in verhouding met al mijn oudere moederborden over de jaren heen.
Die output bij PSP-PRP is enorm omhoog geschoten. Ik raak morgen nog mijn 2e plekje kwijt daar.
Helaas doe ik dat niet zo vaak. Dus ik vrees dat je je plek nog niet hoeft op te ruimen.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Maar na de vakantie kun je het weer goed maken
Stop de verwelking!
Wist je overigens dat wanneer je de eerste i vervangt door een o je je nick met Cow_Topping spelt?
Stop de verwelking!
Met een beetje geluk vandaag weer een plekje omhoog @ PSPXaverius schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:33:
Goed bezig Cow_tipping, pak die plek terug!
Wist je overigens dat wanneer je de eerste i vervangt door een o je je nick met Cow_Topping spelt?
Over dat off-topic zeg ik maar niks, Xaverous
Whatever
Het zal tijd worden dat we bij PSP eens omhoog gaan. Ons blauwe lijntje loopt al veel te lang horizontaal.DigiK-oz schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:10:
[...]
Met een beetje geluk vandaag weer een plekje omhoog @ PSP![]()
Over dat off-topic zeg ik maar niks, Xaverous![]()

Dat zeggende, zie ik dat onze output bij SoB Sieve naar 0 is teruggelopen. Net nu we Anandtech aan het inhalen waren. (op 6 dagen). Zit daar nog wat aan te komen, of zijn we daar gestopt?
Je krijgt pas punten op het moment er tests bespaard worden met SoB. En op dit moment zijn ze met SoB bezig met Double Check dingen. De main window loopt niet... En juist daarin zit bij ons nog een hele grote aan te komen bij JohNVersN (sorry even de cijfers vergeten...). Hoewel dat wel zoveel punten zouden zijn dat we bijna denken dat het fout is. Als die zou kloppen dan staan we meteen eerste zodra we die punten krijgen.
Wat betreft Sob-Sieve, hopen dat die grote unit wordt toegekend, zou ons gelijk 2.5K aan Vault-punten opleveren. Doen we gelijk weer een beetje mee met de "big guys"
Draai momenteel wat PSP en Eon nog steeds. Daarnaast heb ik Sudoku en Yoyo aangeslingerd, op beide projecten valt nog wel wat te halen. En nog een allegaartje aan BOINC spul op een andere bak.
Whatever
Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor andere teams, zo zit er in TeamPrimeRib iemand met meer dan 200000 excluded tests..maar 1 ding is zeker die 3 grote scores die joh14vers6 heeft staan die zijn wel errug grootBalachmar schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:08:
Tja, SoB sieve werkt wat dat betreft gewoon een beetje gek.
Je krijgt pas punten op het moment er tests bespaard worden met SoB. En op dit moment zijn ze met SoB bezig met Double Check dingen. De main window loopt niet... En juist daarin zit bij ons nog een hele grote aan te komen bij JohNVersN (sorry even de cijfers vergeten...). Hoewel dat wel zoveel punten zouden zijn dat we bijna denken dat het fout is. Als die zou kloppen dan staan we meteen eerste zodra we die punten krijgen.
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Volgende halte is over 60 dagen.
Het is maar een balletje wat ik opgooi, heb voorlopig ook nog wat cores op PRP-PSP staan. Maandag op het werk hopelijk 10 af als beveiliging de pc's niet heeft uitgezet
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Verwijderd
Ik ga mijn 2 quadjes waarschijnlijk op cosmology@home zetten zodra er geen WU's meer komen voor ABC. We hebben daar namelijk weinig output op dit moment en veel mogelijkheden tot stijgen in de ranglijst (ook al leveren deze niet 400 vaultpunten op per stijging).
Ik ben even overgestapt naar de hoog geplaatste BOINC-projecten. Met name yoyo en sudoku, omdat we daar nog laag staan én er weinig DPC-ers op zitten. Plus op een bakkie wat eon (de volgende daar is ver weg, maar daarna staan er weer een paar dichterbij) en een BOINC-van-alles-wat.Tielemans schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:04:
Even een vraagje, iedereen die de laatste tijd PSP-PRP heeft doen draaien blijft die erop doorgaan? De volgende plek is 52 dagen bij huidige productie en die daarna zelfs 134 dagen. Het is dan natuurlijk wel 400 punten per plek maar is het misschien niet een optie om voor de quick win te kiezen in ander projecten? Zouden we in ander(e) project(en) niet meer punten verzamelen in dezelfde tijd?
Zo af en toe zal ik er nog wel een PSP unit tussendoor gooien, maar niet op een 24/7 bak dus daar zak ik wat in.
Whatever
Dan weten jullie ook waar je naartoe kan met je power
Ik heb ook een pctje ingeschakeld op PSP-PRP al gebruikt die client maar 1 core en kan ik niet zien hoever ie met een taak is. Er blijft staan ?% complete. Is dat normaal?Balachmar schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:42:
Ik ga nog wel even door op PSP-PRP want dat is nog steeds het tweede laagste project qua score. Het project met de laagste score is op dit moment: eOn. Daarna PSP-PRP en dan PSP-Sieve.
Dan weten jullie ook waar je naartoe kan met je power
Misschien dat dat link ook in de topic start opgenomen kan worden?

Met rechtermuisklik in de tray weg te halen door detach console.
@Eulernet zijn we inieder geval goed begonnen
Whatever
/me heeft er zin in
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Eon: 6153.846154 Prime Sierpinski Problem - PRP: 6400.0 Prime Sierpinski Problem - Sieve: 6923.076923 Seventeen Or Bust - Sieve: 7592.592593 Wieferich@Home: 7857.142857 yoyo@home: 8374.655647 Sudoku: 8676.470588 EulerNet: 8848.920863 Proteins@Home: 9065.088757 Cosmology@Home: 9074.333801 |
Dus eOn en PSP-PRP are in need for some loving
PRP leeft, happily sieving
[ Voor 5% gewijzigd door FreezeXJ op 05-01-2009 20:21 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Nummers 6,7,9 en 10 van het lijstje van Balachmar dusFreezeXJ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:14:
Eens kijken of er wat BOINC-projecten zijn die een boost(je) kunnen gebruiken...
* DigiK-oz draait momenteel 6 en 7, naast een dagelijkse 1K@eon en af en toe een verdwaalde PSP-unit.
Whatever
En thuis komt er ook af en toe een PSP-PRP unit te voorschijn.
Majestic12 blijft gewoon doorbuffelen ;-)
Oftewel top 3 dc-vault we komen eraan !
"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::
PSP-PRP onder linux is vrij eenvoudig. Ik heb de source en binaries die in ieder geval werken onder ubuntu. zowel 64 als 32 bit (is hetzelfde). Dus als je het nodig hebt?
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Op PSP-PRP hebben we recent de 1 miljoen paal binnengehaald!
Whatever
Volgens mij heb jij het over PSP-sieve wat je handmatig lijkt te doen. (Je hebt het over afvinken van een range) Dus wil je waarschijnlijk je resultaten bij SoB en PSP inleveren.FreezeXJ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:31:
neuh, hij snort alNet ouwe range maar eens afgevinkt (niks gevonden), en nu een nieuwe dus. Even kijken hoe multi-core werkt, dan mag ie er wat meer snaaien. Tot die tijd LDC opruimen en Sudoku kraken op de rest... als die geen schoolberekeningen moet uitvoeren, that is
Maar is niet erg, beide sieve projecten hebben we ook nog veel te winnen.
Verwijderd
Lazy !!
Stop de verwelking!
Altijd goed om weer nieuwe mensen te zien.
PSP-PRP is inderdaad een goeie. Daar stijgen we nog steeds gestaag en kunnen daar nog veel punten verdienen. Ook is het een client die heel erg makkelijk is. Als je hulp nodig hebt, kun je hier altijd roepen.
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Balachmar op 07-01-2009 10:15 ]
Verwijderd
2 clients is een tweede map met client aanmaken en in de configfile een andere poort aangeven. In plaats van 6999 bijvoorbeeld 7000. Ben op het werk en weet nu even niet of ik de poorten goed heb.
Een andere oplossing is om bij rieselsieve een mutlicore-installatie bestand te downloaden (gemaakt voor 2 en 4 cores onder windows). Deze is in de ini makkelijk aan te passen voor PSP-PRP en PSP-PRP double check. Zie dit draadje voor de download: http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=10786
Ik heb daar alleen geen ervaring mee want toen ik PSP-PRP startte was er alleen de mogelijkheid van met twee mappen werken.
EDIT: * Xaverius is spuit 11.
Je had de poorten goed Tielemans en ik heb het ook op een P4 3GHz gedraaid met HT aan. Wat ik me herinner is dat ik er ook iets van 3 dagen over een WU deed. Zou een linuxversie dan zoveel sneller zijn? (er van uitgaande dat Balachmar onder linux draait)
[ Voor 20% gewijzigd door Xaverius op 07-01-2009 11:18 ]
Stop de verwelking!
Uitgewerkt :
- De hele directory kopieren en ernaast neerzetten.
- llr-clientconfig.txt-bestand aanpassen :
* GUIremote = 1 'uncommenten', dus de -- voor de regel weghalen.
* GUIport een ander nummer geven (zodat de computer hem anders aanspreekt)
* ServiceName kun je aanpassen (om ze uit elkaar te houden).
* gooi workfile.txt weg, hier staan nog de oude PRP-waarden in, dus je zou dubbel werk doen.
* toevoegen in LLRnet-remote : Add a Client, Name mag je zelf bedenken, localhost staat al goed, port is je GUIport nummer, en password staat nog goed als het goed is. (of je moet em in de config veranderd hebben)
[ Voor 14% gewijzigd door FreezeXJ op 07-01-2009 11:23 ]
Verwijderd
passeren.
Toch weer goed voor zo'n 250 punten stijging in de DC-stats.
lekker lekker goed bezig!! .... [offtopic] Patrice we moeten maar eens weer met elkaar gaan praten. zal je een mailtje sturen.[/offtopic]Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:56:
Goed nieuws: bij Docking@Home zijn we XS gepasseerden de komende week gaan we daar nog 6 teams
passeren.
Toch weer goed voor zo'n 250 punten stijging in de DC-stats.
Bij Sudoku waren we ook hard op weg om plaatsen te pakken, maar het team wat ons eerste slachtoffer zou zijn wilde niet echt ingehaald worden kennelijk en heeft de output verhoogd. Maar iets verderop staan ook een aantal teams op de nominatie om in onze stofwolk gehuld te worden
Op PSP-PRP blijven we steady gaan, en hoewel de inhaal-dagen-teller daar nog op dik 40 staat, zijn dat er tzt ook weer 400. Als nou die enorme unit @ Sob-Sieve die in de pijplijn zit loskomt, zijn we in 1 klap uit het niemandsland in de vault overall, en doen we mee met de top!
Whatever
En sparen, tja....Maar je kan nog steeds max 10 dagen buffer vragen, toch? Dat lijkt me dan toch de beperkende factor (tenzij je gaat trucen met virtual machines etc). Maar als jij over 10 dagen een dikke flush wil doen, mag dat natuurlijk! Graag!
Whatever
De oude WU's van CP waren 300+dagen houdbaar als ik me goed herinner, dat is dan wel een mooie MF als je zo'n grote WU in één keer inlevert. Bij CP hebben ze daarom trinkles oid., tussentijdse vooruitgang wordt gemeld en daar krijg je punten voor.
Stop de verwelking!
van de dc vault site
If your team has recently joined a listed project or if you wish to enter your team into the competition, please use the provided forms in the main menu to either edit an existing team or add a new team!
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Stop de verwelking!
1
2
| Mon 12 Jan 2009 06:15:17 PM CET|sudoku|Message from server: No work sent Mon 12 Jan 2009 06:15:17 PM CET|sudoku|Message from server: (reached per-host limit of 10 tasks) |
Oftewel, meer dan 10 WUs is even onmogelijk
Geen idee of dat altijd al zo is geweest. Maar het is per host, dus VMWare is your friendFreezeXJ schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:29:
Kleine waarschuwing voor de Sudoku-ers met superflushneigingen :
code:
1 2 Mon 12 Jan 2009 06:15:17 PM CET|sudoku|Message from server: No work sent Mon 12 Jan 2009 06:15:17 PM CET|sudoku|Message from server: (reached per-host limit of 10 tasks)
Oftewel, meer dan 10 WUs is even onmogelijkWas dit altijd al zo, of is het omdat we aan het einde van een periode zitten?
Whatever
Ik kom voorlopig niet verder dan: alleen TCP-protocol, remote port 10204 voor uitgaand werk, lokaal range 2350+ voor uitgaand werk, lokaal poort 10204 voor binnenkomend werk. Dat is i.i.g. wat Eonstart gebruikt. DigiK-oz?
Dat zijn weer over de 200 punten voor de Vault.
Cow_tipping schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 07:39:
Bij Sob Sieve en Cosmology weer plekkies gewonnen.
Dat zijn weer over de 200 punten voor de Vault.
Klopt. 10204 is de inkomende poort op de eon server, en ook op eonstart als je de proxy-functionaliteit gebruikt. Uitgaand verkeer heeft geen restricties qua lokale poort (pakt gewoon een willekeurige vrije poort); dus dat start vanaf 1025 dacht ik. De remote poort zal wel altijd 10204 zijn.Noordvogel schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:38:
Weet iemand welke poorten en protocollen ik moet gebruiken voor de Eon-client (inbound en outbound)? Ik heb mijn server nogal dicht getimmerd, maar de Eon client moet natuurlijk wel werk verzenden en ontvangen.
Ik kom voorlopig niet verder dan: alleen TCP-protocol, remote port 10204 voor uitgaand werk, lokaal range 2350+ voor uitgaand werk, lokaal poort 10204 voor binnenkomend werk. Dat is i.i.g. wat Eonstart gebruikt. DigiK-oz?
[ Voor 18% gewijzigd door DigiK-oz op 14-01-2009 08:25 ]
Whatever
Alleen jammer dat de server waar het over gaat volgens mij nog geen enkel Eon-pakketje heeft verwerkt en ik dus ook Eonstart (nog) niet kan gebruiken...
Stop de verwelking!
Verwijderd
doen van een paar replies op het ARS Technica Docking @Home forum:
Zie http://episteme.arstechni...329000856931#329000856931
Aangezien ARS overall leader is binnen de DC-Vault, zou het best aardig zijn om een tikkie uit
te delen aan ze
Ze staan nu nog op 13 dagen voordat ze door DPC ingehaald worden, maar gezien de uitspraak van
Leavitron kon dat wel eens anders worden.
Bij deze een geheel vrijblijvende uitnodiging aan wie dit leest om een bijdrage te leveren aan het verslaan van
ARS op Docking@Home en daarmee ook nog eens waardevolle DC-vault punten te scoren door de plaatsstijgingen.
Die heb ik al eerder proberen over te zetten naar docking, maar de server gaf toen niet thuis.
Trouwens, nog feli met je 500.000 mijlpaal bij docking!
Verwijderd
Nog iets meer dan 11 dagen voordat we ze voorbij roffelen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 06:52 ]
3 cores staan 24/7 voor een maand tot je beschikking.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 06:51:
^^ bedankt voor de bijdrage op D@H en de felicitaties![]()
Nog iets meer dan 11 dagen voordat we ze voorbij roffelen
* Elteor heeft ook wat extra bijgeschakeld op D@H, hoewel ik nog veel op Leiden heb staan om die Belgen een plekje terug te plaatsen
[ Voor 8% gewijzigd door Elteor op 15-01-2009 09:02 ]
Verwijderd
Dus een tip: blijf van die .org af
Verwijderd
Hartverwarmend om te zien hoe DPC onderling met elkaar omgaat; een echte community waar mensen bereid zijn om iets extra te doen voor elkaar en voor het grotere doel
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 21:54 ]
Helaas kan ik mijn output niet echt omhoogschroeven, of ik moet andere projecten laten schieten.
(kon de afgelopen dagen geen nieuw account aanmaken, was uitgeschakeld). Anyway, eens kijken of ik meer punten kan krijgen
Dit topic is gesloten.