DC-Vault Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Elrond-NL schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:54:
Schijnbaar zijn de Knights bang geworden @ Majestic, ze staan ineens boven ons qua output :S
Nee, ik zie net dat bitmaster hun gejoined heeft. Dat is dezelfde die een weekje of wat met ons meegedaan.
Hij zal over een aantal dagen wel weer weg zijn daar. (als hij de Loonet magnet kan weerstaan ;) )

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:46

Bio1ogics

Logisch toch?

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:20:
Ghehehe, ladies and gentlemen we have a roadkill @ Milkyway })

@Elteor: leuk om te zien dat je meegesprongen bent naar Milkyway :)
Als je zin hebt om binnenkort keet te trappen bij Docking: je bent van harte welkom!

Nu eerst nog even m'n Poem buffers legen en dan ga ik nog even 2 weken 50-50 draaien
op M@H en D@H en daarna volledig over naar D@H voor het miljoen.
:'( Dan kan ik mijn eerste plek wel vergeten bij Docking, denk ik. Ach, het lot van een relatief kleine cruncher...
Goeie zaken iig voor DPC. Eens kijken of ik eerder bij de 100k ben dan jij bij een miljoen :P

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Gaan we loltrappen @ Docking? Hmmm, daar moet toch wat mee te doen zijn...
/me Freeze_XJ gaat eens kijken of de quadcore daar iets kan doen
Over 2 weken dus docken? (miljoen haal ik niet, maar >1K per dag moet lukken). Achtung : Docking geeft pas vanaf dinsdag ongeveer weer WUs uit.Oogst op moment is nul komma niks.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:56
Momenteel ook ff MilkyWay, levert erg veel punten per dag met die optimized milkyway-app. Dat is over een week of zo over denk ik, ze gaan de punten die je krijgt bijstellen als de nieuwe versie van de app uit is. Dus alles wat we daar nu crunchen, levert factoren meer op dan wat we daar over een week of zo doen.

Ikheb docking als 2e project staan, maar die levert nog niks (ik dacht trouwens vanaf morgen weer). De Knights hebben ogr26 ontdekt en ons daardoor dik ingehaald. Zo eens kijken waar we hun kunnen roadkillen >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Tielemans schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:13:
[...]

szitaki, mijn laatste wu daar deed er 3 weken over en was net op tijd af, maar omdat mijn wingmen alles hebben geannuleerd heb ik nu nog geen punten. geclaimed 2000 en afwachtend :(

dat %##%#@^ project laat ik voorlopig links liggen
Het ziet er naar uit dat ze bij Sztaki wakker wijzer zijn geworden. Ze hebben flink gesleuteld aan de duration, klik
New workunits, with extended report deadline and shorter processing times will be available soon.
Heb er net eentje geprobeerd, was in een uur of 4 klaar, en kreeg gelijk punten. Aangezien daar veel teams boven ons op 0 staan, ga ik wat cruchtijd eraan wagen.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Met het risico dat ik vervelend gevonden word:
De meeste punten zitten nog in PSP-PRP.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Prime Sierpinski Problem - PRP: 5200.0
Eon: 6153.846154
Prime Sierpinski Problem - Sieve: 6923.076923
Seventeen Or Bust - Sieve: 7592.592593
Wieferich@Home: 7804.878049
yoyo@home: 8223.495702
Sudoku: 8517.110266
EulerNet: 8550.724638
Docking@Home: 8577.075099
Proteins@Home: 9066.193853

Meer over PSP-PRP
We zijn daar de afgelopen week met 4 mensen actief geweest.
Met dit tempo hebben we 3 teams die we inhalen op 26, 50 en 110 dagen.
Als we hier dus 4 mensen extra krijgen, gaat dit al een stuk sneller. En dit levert VEEL meer punten op dan docking etc. 400 per plek!

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik zal ook weer eens wat power zetten op Sztaki, want de punten liggen daar voor 't oprapen.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Balachmar schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:19:
Met het risico dat ik vervelend gevonden word:
De meeste punten zitten nog in PSP-PRP.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Prime Sierpinski Problem - PRP: 5200.0
yoyo@home: 8223.495702
Sudoku: 8517.110266
EulerNet: 8550.724638
Docking@Home: 8577.075099

Meer over PSP-PRP
We zijn daar de afgelopen week met 4 mensen actief geweest.
Met dit tempo hebben we 3 teams die we inhalen op 26, 50 en 110 dagen.
Als we hier dus 4 mensen extra krijgen, gaat dit al een stuk sneller. En dit levert VEEL meer punten op dan docking etc. 400 per plek!
Je hebt natuurlijk gelijk, maar mijn persoonlijke voorkeur is voor de medische projecten. Zo heel af en toe wil ik wel een weekje iets anders doen, vandaar mijn Eon punten. Ik heb nu iig een 2 GHz core op PSP-PRP staan, maar die staat geen 24/7 aan. Alle kleine beetjes etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Bio1ogics schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:31:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar mijn persoonlijke voorkeur is voor de medische projecten. Zo heel af en toe wil ik wel een weekje iets anders doen, vandaar mijn Eon punten. Ik heb nu iig een 2 GHz core op PSP-PRP staan, maar die staat geen 24/7 aan. Alle kleine beetjes etc.. :)
Maar ook hier geldt:
Alle beetjes helpen! :) Je hulp wordt in ieder geval door mij gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

En door mij ook. :)
Ik bouw eventjes PSP-PRP af om weer wat anders te doen. Volgend jaar kom ik wel weer even terug.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
* DigiK-oz zet ook 1 core op PSP (niet 24/7), dus weer een klein beetje erbij

We doen daar maar 2,5K gemiddeld, dat is een kleine 2 units per dag. 1 redelijke core doet ruim 500 punten per 24 uur (?), dus kleine beetjes helpen best wel.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Het punt is dat ik eigenlijk maar 1 grote bak heb, en een kleintje die weinig aan staat (laptop). Daarnaast probeer ik om vol voor 1 project te gaan, en er zo af en toe wat bij te beunhazen. Zal eens kijken hoe hard PRP gaat, maar ik ben er niet echt kapot van, gezien het een vage client is (vind ik).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Vage client? Je hebt er eigenlijk geen omkijken naar, het is installeren en de config instellen en gaan met die banaan. Het enige is dat je even een bestandje moet vervangen zodat je een percentage te zien krijgt als je boven het icoontje in je systray hovert. Je kan WU's cachen dus voor de spaarders is het ook nog vriendelijk.

Heb je meerdere clients dan kan je de poorten per client instellen zodat je in de GUI een overzicht van de clients ziet met percentages. De multicore-client heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

De Eon-server(s) ligt/liggen plat... Ik heb geen WU's meer en de site doet het ook niet. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik hoop dat die vandaag wel weer up komen, gezien het tijdsverschil met Texas is het daar nu net maandagochtend. Dit is namelijk slecht voor onze inhaalstats daar, een paar dagen nul output :(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Is PSP-PRP ook offline te draaien op een bak die niet aan internet hangt en waar je niks op kan installeren? (dus draaien vanaf USB-stick?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Jups, lijkt me wel. Gewoon één of meerdere WU's downloaden en de map verplaatsen, hij maakt verder geen contact met het internet.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

PSP-PRP is imho ook een ideale client voor pc's waar je bijna nooit bij komt. Een wu duurt ongeveer 1 dag, dus zo vaak heb je geen internet nodig. Handig voor bij familie oid. :)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dan moet ik even kijken of ik er voor 7 dagen werk in kan stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Dat verzamelen van werk kan inderdaad wel met die client van PSP-PRP.
Ik heb zelf ook wel een units van de ene naar de andere computer gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kun je dan niet beter PSP-Sieve doen? Net zoveel werk meegeven als je leuk lijkt, en aanzetten... Enige punt is het opstarten/afsluiten, heb nog geen manier gevonden om het zonder dosbox te fixen. Verder een rotsvaste client die behalve waarden instellen en terugsturen niet veel aandacht nodig heeft (pak een grote range, probleem opgelost).
PSP-PRP runnink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
FreezeXJ schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:54:
Enige punt is het opstarten/afsluiten, heb nog geen manier gevonden om het zonder dosbox te fixen.
Misschien start /B prog.exe ?

Anders wil ik wel even wat bakken, met EON start ik ook een zooi clients zonder de dosbox in zicht

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 24-11-2008 18:14 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

kon wel eens een heel leuk plan zijn, kun je em ook met een soort lokale servert laten communiceren, dat ie blokken van zeg 10G ophaalt en om de zoveel tijd de results.txt terugstuurt? Dan zou je a la PrimeGrid een blok kunnen reserveren, en die in kleine stukjes aan clients serveren. Mergen van de .txts moet ook niet moeilijk zijn, en terugsturen kan desnoods handmatig. Als het een beetje leuke client is, kan ie zomaar opduiken. Prima voor thuispjoeters met een trage internetverbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 17:57
ook maar even een PSP-PRP client aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Cow_tipping schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:12:
PSP-PRP is imho ook een ideale client voor pc's waar je bijna nooit bij komt. Een wu duurt ongeveer 1 dag, dus zo vaak heb je geen internet nodig. Handig voor bij familie oid. :)
Helaas op mijn server (PIII 1000MHz) heeft die daar veel meer tijd voor nodig. De laatste keer dat ik een wu in leverde kreeg een secondpass resultaat.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Dat is gewoon pech hebben vermoed ik, want zelfs na een maand sparen voor de DPC verjaardag kwamen al mijn units netjes als firstpass in de stats terrecht :)
Maar af en toe had ik idd weleens een secondpass, welke zelfs binnen een dag af was, dus geen idee hoe het precies werkt

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

FreezeXJ schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:32:
kon wel eens een heel leuk plan zijn, kun je em ook met een soort lokale servert laten communiceren, dat ie blokken van zeg 10G ophaalt en om de zoveel tijd de results.txt terugstuurt? Dan zou je a la PrimeGrid een blok kunnen reserveren, en die in kleine stukjes aan clients serveren. Mergen van de .txts moet ook niet moeilijk zijn, en terugsturen kan desnoods handmatig. Als het een beetje leuke client is, kan ie zomaar opduiken. Prima voor thuispjoeters met een trage internetverbinding :)
Ik heb nu wel een Python programma die iets soortgelijks doet.
Echter de admin van die sieve coordinator was daar al niet erg happy mee. En als je automatisch blokken op wil halen, liefst zo groot mogelijk.
Mijn programma is alleen nog niet helemaal perfect. Het insturen naar SoB gaat goed, zoals ook het weer gereed vinken van de range bij de coordinator. Echter het insturen naar PSP sieve gaat nog niet helemaal lekker.
Maar op dit moment hebben we al best veel punten bij de sieve projecten en is het echt zaak om meer power op PSP-PRP te krijgen.
Daar is nog maar weinig power van ons en daar kunnen we nog heel veel punten verdienen. Ondertussen blijf ik nog werken aan mijn AutoSieve programma, maar ik moet weer even wachten tot ik een factor gevonden heb om in te sturen. :)
Check de grafieken hier maar eens. Zelfs met de output van 4 mensen hebben we dagelijks meer output dan de rest. Echter we hebben meer power nodig om ze snel in te halen, omdat ze gewoon een enorme voorsprong hebben. De meeste teams boven ons zijn vrijwel inactief!

[ Voor 11% gewijzigd door Balachmar op 25-11-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ziet er interessant uit... Ik ga even kijken of PSP-PRP ook multicore kan draaien, dan gaat het opeens 4x zo hard }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Eon is helaas nog steeds down...
Het enige positieve aan dit nieuws is dat mijn BOINC-projecten nu iets meer CPU-tijd ter beschikking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik dacht dat emphasis 4x de PRP client had opgestart op zijn quad. Hij deed in ieder geval 5k/dag met 1 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

FreezeXJ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:11:
Ziet er interessant uit... Ik ga even kijken of PSP-PRP ook multicore kan draaien, dan gaat het opeens 4x zo hard }:O
Gewoon vier folders maken met de client en die allemaal opstarten.
Zo weet je zeker dat de clients niet in elkaar vaarwater komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Cow_tipping schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:02:
Ik dacht dat emphasis 4x de PRP client had opgestart op zijn quad. Hij deed in ieder geval 5k/dag met 1 pc.
jep, gewoon 4 mappen maken met clients, elke client een eigen "GUIport" geven in de "llr-clientconfig.txt" en gaan met die banaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
emphasis schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:49:
[...]

jep, gewoon 4 mappen maken met clients, elke client een eigen "GUIport" geven in de "llr-clientconfig.txt" en gaan met die banaan :D
Heb er 2 aangemaakt op mijn quad totdat EoN weer werk heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-08 17:27
Waar kan ik ergens de speciale boinc voor milkyway downloaden? Op hun site staat alleen een link naar Berkley. En dat is volgens mij niet de gepimtpe boinc client.

@Megaflix zou je de OP aan willen passen? We staan alweer een paar dagen 8ste.

Maar sinds vandaag wel in de top 10 van elk onderdeel van The Vault!!

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
StugIII schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:22:
[...]

Heb er 2 aangemaakt op mijn quad totdat EoN weer werk heeft
Je hebt al punten zie ik, maar nog niet bij DPC?

EDIT: lama, je hebt al gepost in het join-draadje zie ik

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 25-11-2008 21:28 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

emphasis schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:49:
[...]

Waar stel je dat guiport in?
Ik wil nog een x2 4400 in de strijd gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tielemans schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:44:
Waar kan ik ergens de speciale boinc voor milkyway downloaden? Op hun site staat alleen een link naar Berkley. En dat is volgens mij niet de gepimtpe boinc client.
Je kunt beter de gewone client downloaden. Binnen een paar dagen zal M@H een nieuwe applicatie releasen, met daarin de optimalisaties die in de gepimpte versie zitten + nog wat nieuwe zaken. Dat betekent
dat er vanaf dat moment geen wu's meer vrijgegeven worden voor de gepimpte versie.
Hoe het allemaal in z'n werk gaat: geen idee, er staat nog weinig op het forum hierover bij M@H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Cow_tipping schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:07:
[...]

Waar stel je dat guiport in?
Ik wil nog een x2 4400 in de strijd gooien.
De GUIport staat in de llr-clientconfig.txt op regel 30. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:21:
[...]

Je kunt beter de gewone client downloaden. Binnen een paar dagen zal M@H een nieuwe applicatie releasen, met daarin de optimalisaties die in de gepimpte versie zitten + nog wat nieuwe zaken. Dat betekent
dat er vanaf dat moment geen wu's meer vrijgegeven worden voor de gepimpte versie.
Hoe het allemaal in z'n werk gaat: geen idee, er staat nog weinig op het forum hierover bij M@H.
Dat is wel waar, maar dat zeggen ze daar nu al een paar weken. Overgang naar de nieuwe client zal denk ik automatisch gaan, ze hogen het versienummer op en de optimized app wordt niet meer gebruikt (omdat deze dus een ouder versienummer heeft). Maar zolang het kan, draai ik nog even milkyway om te genieten van de geclaimde gpunten keer 10 (of zo). Ik kan overigens de links naar de optimized app niet meer vinden bij MilkyWay op het forum.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

@Balachmar
Balachmar in "Algemene/algehele plaatsing van DPC bij ..."

Zou jij mij die PSP-PRP client kunnen opsturen, kan de source niet downloaden, naar woolysheep_at_gmail_dot_com (bij voorbaat dank)

Wil mijn dualcore hier op gaan zetten.

Edit: Duif gevonden, zal het vanavond thuis opstarten :w

[ Voor 12% gewijzigd door woolysheep op 26-11-2008 11:27 ]

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

woolysheep schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:33:
@Balachmar
Balachmar in "Algemene/algehele plaatsing van DPC bij ..."

Zou jij mij die PSP-PRP client kunnen opsturen, kan de source niet downloaden, naar woolysheep_at_gmail_dot_com (bij voorbaat dank)

Wil mijn dualcore hier op gaan zetten.
Volgens mij zit er een duif in je brievenbus.

Verwijderd

Zo, ik heb op een pc opnieuw Boinc geinstalleerd omdat ik hem niet meer kon managen met BAM.
Heeft even wat moeite gekost om hem volledig Boinc-vrij te krijgen en de nieuwe Boinc-installatie draaiende te krijgen, maar er wordt weer volop geproduceerd.

Meteen wat capaciteit van Primegrid afgesnoept (sta netjes in de top 30 daar en de koeien boven me hebben flink veel punten, dus veel stijging zit er daar voorlopig niet in)
Dus een, in mijn ogen leuk en nuttig, BOINC-project uitegezocht dat naar verhouding veel punten oplevert voor de Vault.

KOC*

Jules

*= Keep On Crunchin'

• Xaverius

Xaverius

Hoi Jules, leuk dat je meedoet!

Ik vermoed dat je de punten die bij een project te behalen zijn verward met de punten die ze in de vault opleveren. Bij Primegrid hebben we 9924.87 DC-vault punten van de maximale 10000. Dus veel DC-vaultpunten zijn daar niet te behalen.

De meeste punten in de DC-vault van een BOINC-project zijn te behalen bij yoyo maar dat project ligt gevoelig... Op Sudoku en Docking zijn daarna de meeste vault-punten te behalen. Wil je punten halen voor de vault buiten Boinc dan is PSP-PRP een aanrader.

Maar op welk project je ook crunched, zolang je bij DPC zit zit je goed. :Y

Edit, je kan een overzicht van te behaalde en te behalen punten per positie op de volgende pagina zien:
http://www.pubquizcentre.nl/DigiK-oz/dcVaultStats.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door Xaverius op 27-11-2008 14:25 ]

Stop de verwelking!

Verwijderd

@ Xaverius.

Het overzicht van DigiK-oz had ik ook als referentie genomen voor het uitzoeken van een nieuw Boinc-project naast Primegrid. Primegrid vindt ik een leuk project, maar levert voor de vault idd niet veel op. Ik heb echter niet meegenomen dat we daar niet veel kunnen behalen omdat we al zo hoog staan. Maar goed, primegrid is voor de fun. Docking is voor de Vault (vond ik persoonlijk nuttiger dan N-Queens of Sudoko, vandaar mijn keuze)

En je hebt gelijk wat yoyo betreft. Die valt eigenlijk af.

Maar goed, ik ga verder met mijn steentje bij te dragen voor de Vault
En verder uiteraard voor DPC in het algemeen!

• Xaverius

Xaverius

"Probleem" of "voordeel" bij BOINC-projecten is dat je daar veel punten kan hebben zonder superhoog in de stats te staan, dit komt omdat er zoveel teams aan meedoen en het totaal aantal teams wordt in de DC-vault meegewogen. Daarom is er bij bv. eon of PSP-PRP zoveel punten te behalen als je een plekje overall stijgt, omdat er maar een paar teams aan meedoen...

Stop de verwelking!

• DigiK-oz
Maar, als je een BOINC projekt zoekt, is docking op het moment een goede keuze. Inderdaad nuttiger dan sudoku/nqueens (hoewel, dat is natuurlijk persoonlijk) en voor de Vault kunnen we daar nog flink scoren.

Goede keuze dus wat mij betreft, Jules! Welkom bij het relatief kleine clubje "vaulters" binnen DPC!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Binnenkort zullen alle actieve deelnemers bij Majestic-12 een t-shirt krijgen, dus als je nog een gratis shirt wil scoren... help ons daar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Nog 4-5 dagen en we pakken 400 punten bij PSP-PRP!
Dan nog 10 dagen voor weer eens 400 punten en daarna nog 15 dagen ofzo voor nog eens 400 punten!
Dus binnen ~1 maand 1200 punten!
Eigenlijk zouden we een client moeten maken die gewoon kijkt waar nog de meeste punten te halen valt en dan automatisch schakelt tussen de verschillende projecten.

[ Voor 31% gewijzigd door Balachmar op 01-12-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Heb gister een PSP-PRP'tje ingeleverd. De volgende duurt wel weer even... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Kunnen we niet met z'n allen op het forum van de vault gaan klagen over de aanwezigheid van Yoyo; het is gewoonweg een "team" dat aan meerdere projecten meedoet, geen "project" ... ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
SKiLLa schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:20:
Kunnen we niet met z'n allen op het forum van de vault gaan klagen over de aanwezigheid van Yoyo; het is gewoonweg een "team" dat aan meerdere projecten meedoet, geen "project" ... ?
Daar heb ik al eens een draadje over gezien op hun forum, kan het alleen niet terugvinden. Men vindt yoyo wel degelijk een projekt, maar in feite een projekt wat meerdere niet-BOINC projekten draait. Dat alle punten op de onderliggende projekten op 1 team komen, vangt men op door dat team niet op te nemen in de vault op die projekten. Let wel, is niet mijn mening, maar klagen heeft daar weinig zin denk ik.

Met de grote stappen die we momenteel maken @PSP-PRP gaan we wel flink scoren (met name ook omdat de nummer 3 op ons inhaalllijstje ons eerste slachtoffer overall zou moeten zijn, dus als we die inhalen tellen de punten dubbel). Daarnaast vermoedelijk binnenkort het verwijderen van eOn (die al dik een week down is :'( ) gaat ons ook "opleveren" omdat we daar vrij laag staan. Overall is er nog een lange weg te gaan, maar binnen een aantal categorieën is het verschil met de teams boven ons goed te overbruggen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Of eOn komt ijzersterk terug als BOINC-applicatie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

En dus met een nieuwe puntentelling (mag ik hopen). :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Balachmar schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:57:
Nog 4-5 dagen en we pakken 400 punten bij PSP-PRP!
Dan nog 10 dagen voor weer eens 400 punten en daarna nog 15 dagen ofzo voor nog eens 400 punten!
Dus binnen ~1 maand 1200 punten!
Eigenlijk zouden we een client moeten maken die gewoon kijkt waar nog de meeste punten te halen valt en dan automatisch schakelt tussen de verschillende projecten.
Klinkt als een yoyo@home :+ Maar dan geen kiezen welk project je doet, maar automatisch laten kiezen. Als er een Boinc-"project" zou zijn wat dat automatisch zou regelen, die wu's van diverse projecten, dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Megaflix schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:52:
[...]

Klinkt als een yoyo@home :+ Maar dan geen kiezen welk project je doet, maar automatisch laten kiezen. Als er een Boinc-"project" zou zijn wat dat automatisch zou regelen, die wu's van diverse projecten, dan hou ik me aanbevolen.
Maar dan niet een apart team, maar voor het eigen team. Maar ja, het zou dan inderdaad een wrapper zijn, maar die je wel netjes normaal punten geeft. Alleen de projecten selecteert op hoeveel punten er nog te halen vallen.
Maar ja, dat wordt toch vrij complex. Niet zozeer het bepalen van het te runnen project, maar meer het schrijven van de verschillende wrappers en hoe je mensen ook allemaal goed aangemeld krijgt. (Hoewel dat te fixen zou zijn door 1 speciale member te maken (voor de mensen die niet overal zelf willen reggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
eon doet het weer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik merk het! Helaas sta ik nu 'slechts' pas 10e vandaag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Noordvogel schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:21:
[...]

Ik merk het! Helaas sta ik nu 'slechts' pas 10e vandaag ;(
Doorgrazen dan. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik doe mijn best ;) Heb Eonstart weer op mijn andere compu aangeslingerd en sta alweer 7e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En bij Majestic zijn we een plekkie gestegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Great! Eens kijken of we die 6847.78 dagen van de huidige inhaalstats een beetje kunnen inkorten ;)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-08 17:27
En SHA-1 Collision Search Graz is weer uit de vault. In de top 10 heeft alleen XtremeSystems daar nog punten :S

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Tielemans schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:04:
En SHA-1 Collision Search Graz is weer uit de vault. In de top 10 heeft alleen XtremeSystems daar nog punten :S
Dat zal een stats glitch zijn dan. Komt vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Balachmar schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:13:
[...]

Maar dan niet een apart team, maar voor het eigen team. Maar ja, het zou dan inderdaad een wrapper zijn, maar die je wel netjes normaal punten geeft. Alleen de projecten selecteert op hoeveel punten er nog te halen vallen.
Maar ja, dat wordt toch vrij complex. Niet zozeer het bepalen van het te runnen project, maar meer het schrijven van de verschillende wrappers en hoe je mensen ook allemaal goed aangemeld krijgt. (Hoewel dat te fixen zou zijn door 1 speciale member te maken (voor de mensen die niet overal zelf willen reggen)
Soort van Dolly zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Balachmar schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:13:
[...]

Lijkt me een kwestie van een account aanmaken bij een account manager (BAM) en het password voor een ieder beschikbaar maken. Vervolgens in dat account de BOINC projecten activeren waar we het meeste aan hebben.

Voor de niet-BOINC projecten is dat veel lastiger, en laten we nou net een hoop punten kunnen verdienen op projecten die niet onder BOINC vallen....PSP-PRP (wat de laatste tijd wel even lekker gaat), Wieferich en eon zijn de projecten momenteel waar het verschil op gemaakt kan worden. BOINC-ers verwijs ik graag naar Docking, Sudoku en yoyo. (en NQueens, maar daar belanden we binnenkort in een soort niemandsland)

Probleem is alleen dat we de overige projecten ook niet alleen kunnen laten, dat kost toch ook weer een hoop :(

We need more crunchers! >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik had het dan inderdaad over de niet Boinc projecten. Maar voorlopig kunnen we het ook wel regelen met wat handmatig switch werk.
SHA-1 weer gefixed.

[ Voor 7% gewijzigd door Balachmar op 04-12-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En vandaag hebben we maar liefst bij 4 projecten een plaats winst geboekt, goed voor bijna 100 punten.
lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

400 punten erbij door PSP-PRP!!
Dat gaat toch wel lekker zo!
De volgende 400 punten staat op 8.5 dagen!

[ Voor 26% gewijzigd door Balachmar op 06-12-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Is er eigenlijk een reden waarom Wieferich helemaal dood is?
Want het lijkt toch alsof er daar ook nog wel 3 plekken redelijk makkelijk te scoren vallen.
En eOn wordt over een maand misschien wel het project waar we de minste punten hebben... Maar lijkt qua inhaal stats een project voor de lange termijn...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Prime Sierpinski Problem - PRP: 5600.0
yoyo@home: 8338.028169
Sudoku: 8582.089552
EulerNet: 8659.42029
Cosmology@Home: 9126.074499

Dit is de huidige "Top 10"

[ Voor 5% gewijzigd door Balachmar op 09-12-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Tja, team Switch zat op Wieferich, en dat ging best hard. Nadat zij weer naar de volgende weide waren gegaan om hun naam eer aan te doen, is dat een beetje doodgebloed. Eon draaien momenteel 4 mensen op een laag pitje, dus dat gaat dan wel "even" duren. PSP-PRP gaat momenteel best aardig en zal binnenkort weer 400 punten opleveren.

We hebben in de overall score voor de vault een 5K aan punten nodig om "mee te doen", we zitten nu op plek 8 in niemandsland. Die 5K krijgen we niet bij elkaar :N als we ons niet wat meer focussen op de projecten die jij noemt. Maar dat zijn dan weer voornamelijk niet-BOINC projecten, dus dat kost wat meer moeite om daar een koetje op te zetten.

* DigiK-oz draait momenteel Sudoku en yoyo (Beide BOINC), PSP-PRP en Eon, maar op 2 PCtjes (waarvan maar 1 24/7) gaat het allemaal niet zo hard :(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik post die info inderdaad ook om mensen gemotiveerd te krijgen om misschien te switchen naar een project waar nog veel punten te halen valt.

PSP-PRP is een heel makkelijk project, gewoon client automatisch aanslingeren en vergeten. (Ik heb trouwens ook een python scrippie geschreven voor als je een multicore hebt. enige wat die doet is gewoon 4 processen starten, dus als je een batch scrippie maakt is het voor windows waarschijnlijk makkelijker. Enige nadeel is dat ik nu niet meer kan zien hoe ver de processen zijn.) En ik hoop dat er binnenkort al wat van mijn quadcore ingeleverd gaat worden, helaas gaat die niet 24/7 aan. En helaas zijn mijn collega's niet zo te porren voor DC.

Kunnen de switchers niet gewoon even naar PSP-PRP komen? Simpel project, niet commercieel :D

[ Voor 17% gewijzigd door Balachmar op 09-12-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik zit al met 3 pc's op PSP-PRP. Misschien dat mijn 4850E htpc ook over gaat.

• Owen Reece
  • Laatst online: 12:42
Heb ook maar een pc'tje op PSP-PRP gezet. Staat niet heel veel aan maar alle beetjes helpen. :)

• Xaverius

Xaverius

Goed bezig man, en nu maar op DigiK-oz gaan jagen. >:)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Heb de hoofdkoe nu op Eon gezet. Eens kijken of we dat gat wat sneller dicht krijgen. Gaat voorlopig wel lekker, maar heb wel behoefte aan werk; gras is vlot op. Heb nu 100 requesters lopen om de CPUs happy te houden.
Ook de reporters lopen niet echt vlot. Heb nu 540 results in de queue staan met 75 reporters running. Is er nog iets wat ik in kan stellen? (behalve de register-tweak?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Nee, het aantal van 100 requesters en 75 reporters is wel erg veel. Met 1.5x het aantal requesters t.o.v. je client moet je voldoende binnen kunnen krijgen, tenzij je een enorm rekenmonster hebt (2x quad ofzo). 540 results moet je met 20 reporters wel weg kunnen krijgen volgens mij.
De bottleneck is volgens mij de Eon-server, dus als er niet meer beschikbaar is, krijg je ook geen werk, hoeveel requesters je ook hebt lopen.

Edit: volgens mij kun je beter Eon op meer PC's installeren en er nog wat naast draaien (BOINC, PSP PRP, etc.) dan 1 koe helemaal los te laten gaan op Eon.

[ Voor 15% gewijzigd door Noordvogel op 12-12-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Heb idd een dual-quad, maar hou nog wat cores over voor mijn werk O-)
De client controller staat al een paar uur aan, huidige stats:
Requests queued: 31
Requests target: 354
Requests running: 94

Reports queued: 557
Reprters running: 58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Hoeveel clients heb je draaien? Als je het aantal requesters ongeveer even groot maakt als het aantal clients of 1,25x zo groot, moeten de reporters de clients meestal wel bij kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Bio1ogics schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:29:
Heb idd een dual-quad, maar hou nog wat cores over voor mijn werk O-)
De client controller staat al een paar uur aan, huidige stats:
Requests queued: 31
Requests target: 354
Requests running: 94

Reports queued: 557
Reprters running: 58
De eon server heeft zo zijn ups en downs. Als het ding een slechte bui heeft, kun je zoveel starten als je wilt, maar zal dat weinig helpen (misschien zelfs de server wel nog verder over de emmer helpen :+ ). In de goede tijden is 20 requesters en 10 reporters voldoende om de boel naar binnen/buiten te krijgen.

Iedere requester/reporter doet elke 6 seconden een request (een client doet 1 keer per minuut een request, dus 1 reporter/requester is net zo "zwaar" voor de eon server als 10 clients). Een request is 256 bytes netwerkverkeer, een report is 48KB netwerkverkeer. Dus met 58 reporters heb je nogal een internetverbinding nodig (5 a 6 Mbit up o.i.d).

Ik draai zelf 10/10, met een buffer van 3 uur. Als de server van eon het naar zijn zin heeft loopt de buffer redelijk vol, en echt leeg raakt het ding niet vaak (nu ff wel, trouwens). Maar ik heb dan ook geen 8 CPU er op staan.

Overigens heeft het toevoegen van jouw bak wel direct tot resultaat dat we #1 daily staan :9

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 12-12-2008 13:47 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

5 clients. Results queue is nu leeg, dus als ik maar 5-10 requesters heb, staat die vaak niks te doen, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Zie net je reactie, DigiK-oz. Als ik het zo lees, kan ik beter de buffer van 90 min opschroeven dan het aantal requester/reporter.
Mijn gemiddelde WU CPU time zit op 66.17 dus als ik het goed begrijp zullen 5 clients 4 a 5 results per minuut genereren. En de bandbreedte zit wel goed. :+

Heb de CPU maar ff op pauze gezet. Kan de proxy even rustig werken. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bio1ogics op 12-12-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yep. Een grote buffer zorgt er voor dat ALS er werk beschikbaar is, je voorlopig even vooruit kan.

En als je werk hebt, zit je nu inderdaad op 4 results per minuut (aangenomen dat de WU elapsed time ook ongeveer 66 is, wat zo zal zijn als er CPU power genoeg voorhanden is)

Ik draai zelf nog wat projectjes naast eon, zodat mijn cpu niet te hard afkoelt als eon geen werk heeft :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
heb nu zo'n 5000 wu's die staan te wachten todat ze naar de server verstuurd kunnen worden.
Wordt tijd dat de server weer een beetje gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Vandaar dat je output niet zo hoog is de afgelopen dagen, StugIII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
StugIII schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:04:
heb nu zo'n 5000 wu's die staan te wachten todat ze naar de server verstuurd kunnen worden.
Wordt tijd dat de server weer een beetje gaat lopen.
5000? En vandaag sta je op 0 stuks :? Is de server dan selectief of zo, dat-ie alleen jouw pakketjes niet wil hebben?

Oke, het ding is traag, maar met 3 man zitten we nu op 2000, en jij krijgt er niks doorheen?

* DigiK-oz does not get this

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
DigiK-oz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:29:
[...]

5000? En vandaag sta je op 0 stuks :? Is de server dan selectief of zo, dat-ie alleen jouw pakketjes niet wil hebben?

Oke, het ding is traag, maar met 3 man zitten we nu op 2000, en jij krijgt er niks doorheen?

* DigiK-oz does not get this
had een windhoos reboot en dus vandaag nog geen upload, is nu onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De server lijkt weer een beetje responsive, dus je timing is niet slecht ;)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
DigiK-oz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:26:
De server lijkt weer een beetje responsive, dus je timing is niet slecht ;)
5327 wu's onderweg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Helaas gaat het niet erg hard en dat met 20 reporters.
Maar goed met PSP PRP gaat het lekker, nog even en weer een plekje winst.
Ook met Dimes liggen we aardig op schema. Kan nog een leuke kerst worden. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

met dimes is het gat idd eindelijk overbrugt tijd om dus weer wat plekjes te pakken :)

Overall gaat het hier best lekker en kruipen we langzaam toch richting onze boven buren als ik dat goed zie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Oesp, Eon server ligt eruit.
Hopelijk is de buffer vol, zal het maandag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, server weer op zijn gat. Misschien maar eens een ander project kiezen voor de bakkies die ik zo af en toe tijdelijk hier heb. Thing is, ik kan/wil er niks op installeren. En daar is (was?) eon heel geschikt voor met korte WU's. Maar eens kijken of Wieferich zonder install kan werken (en ook een WU op een ander systeem afmaken dan waarop het ding gestart is)

* DigiK-oz wordt een beetje moe van de eon-trubbels

EDIT: Ik zie dat Eulernet ons weer flink wat puntjes oplevert _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 14-12-2008 11:48 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 22:44
hmmm, ik kijk net even bij de stats van DIMES, alles terug op 0 !!!

http://www.netdimes.org/new/data.php?team=138

iemand enig idee hoe dit kan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Er gebeuren wel vaker rare dingen met de dimes stats, maar dat komt eigenlijk altijd wel weer goed. Al kan het soms weleens een aantal dagen duren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 22:44
emphasis schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:08:
Er gebeuren wel vaker rare dingen met de dimes stats, maar dat komt eigenlijk altijd wel weer goed. Al kan het soms weleens een aantal dagen duren :X
ik zie idd dat ze weer terug zijn, gelukkig maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
plekje winst bij psp prp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
en bij TSC!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En bij Einstein! :+

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.