“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:20:
Ghehehe, ladies and gentlemen we have a roadkill @ Milkyway![]()
@Elteor: leuk om te zien dat je meegesprongen bent naar Milkyway
Als je zin hebt om binnenkort keet te trappen bij Docking: je bent van harte welkom!
Nu eerst nog even m'n Poem buffers legen en dan ga ik nog even 2 weken 50-50 draaien
op M@H en D@H en daarna volledig over naar D@H voor het miljoen.
Goeie zaken iig voor DPC. Eens kijken of ik eerder bij de 100k ben dan jij bij een miljoen
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
/me Freeze_XJ gaat eens kijken of de quadcore daar iets kan doen
Over 2 weken dus docken? (miljoen haal ik niet, maar >1K per dag moet lukken). Achtung : Docking geeft pas vanaf dinsdag ongeveer weer WUs uit.Oogst op moment is nul komma niks.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ikheb docking als 2e project staan, maar die levert nog niks (ik dacht trouwens vanaf morgen weer). De Knights hebben ogr26 ontdekt en ons daardoor dik ingehaald. Zo eens kijken waar we hun kunnen roadkillen
Whatever
Het ziet er naar uit dat ze bij Sztaki wakker wijzer zijn geworden. Ze hebben flink gesleuteld aan de duration, klikTielemans schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:13:
[...]
szitaki, mijn laatste wu daar deed er 3 weken over en was net op tijd af, maar omdat mijn wingmen alles hebben geannuleerd heb ik nu nog geen punten. geclaimed 2000 en afwachtend![]()
dat %##%#@^ project laat ik voorlopig links liggen
Heb er net eentje geprobeerd, was in een uur of 4 klaar, en kreeg gelijk punten. Aangezien daar veel teams boven ons op 0 staan, ga ik wat cruchtijd eraan wagen.New workunits, with extended report deadline and shorter processing times will be available soon.
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
De meeste punten zitten nog in PSP-PRP.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Prime Sierpinski Problem - PRP: 5200.0 Eon: 6153.846154 Prime Sierpinski Problem - Sieve: 6923.076923 Seventeen Or Bust - Sieve: 7592.592593 Wieferich@Home: 7804.878049 yoyo@home: 8223.495702 Sudoku: 8517.110266 EulerNet: 8550.724638 Docking@Home: 8577.075099 Proteins@Home: 9066.193853 |
Meer over PSP-PRP
We zijn daar de afgelopen week met 4 mensen actief geweest.
Met dit tempo hebben we 3 teams die we inhalen op 26, 50 en 110 dagen.
Als we hier dus 4 mensen extra krijgen, gaat dit al een stuk sneller. En dit levert VEEL meer punten op dan docking etc. 400 per plek!
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Je hebt natuurlijk gelijk, maar mijn persoonlijke voorkeur is voor de medische projecten. Zo heel af en toe wil ik wel een weekje iets anders doen, vandaar mijn Eon punten. Ik heb nu iig een 2 GHz core op PSP-PRP staan, maar die staat geen 24/7 aan. Alle kleine beetjes etc..Balachmar schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:19:
Met het risico dat ik vervelend gevonden word:
De meeste punten zitten nog in PSP-PRP.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Prime Sierpinski Problem - PRP: 5200.0 Eon: 6153.846154 Prime Sierpinski Problem - Sieve: 6923.076923 Seventeen Or Bust - Sieve: 7592.592593 Wieferich@Home: 7804.878049 yoyo@home: 8223.495702 Sudoku: 8517.110266 EulerNet: 8550.724638 Docking@Home: 8577.075099 Proteins@Home: 9066.193853
Meer over PSP-PRP
We zijn daar de afgelopen week met 4 mensen actief geweest.
Met dit tempo hebben we 3 teams die we inhalen op 26, 50 en 110 dagen.
Als we hier dus 4 mensen extra krijgen, gaat dit al een stuk sneller. En dit levert VEEL meer punten op dan docking etc. 400 per plek!
Maar ook hier geldt:Bio1ogics schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:31:
[...]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar mijn persoonlijke voorkeur is voor de medische projecten. Zo heel af en toe wil ik wel een weekje iets anders doen, vandaar mijn Eon punten. Ik heb nu iig een 2 GHz core op PSP-PRP staan, maar die staat geen 24/7 aan. Alle kleine beetjes etc..
Alle beetjes helpen!
Ik bouw eventjes PSP-PRP af om weer wat anders te doen. Volgend jaar kom ik wel weer even terug.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
We doen daar maar 2,5K gemiddeld, dat is een kleine 2 units per dag. 1 redelijke core doet ruim 500 punten per 24 uur (?), dus kleine beetjes helpen best wel.
Whatever
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Heb je meerdere clients dan kan je de poorten per client instellen zodat je in de GUI een overzicht van de clients ziet met percentages. De multicore-client heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Whatever
Stop de verwelking!
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ik heb zelf ook wel een units van de ene naar de andere computer gebracht.
PSP-PRP runnink
Misschien start /B prog.exe ?FreezeXJ schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:54:
Enige punt is het opstarten/afsluiten, heb nog geen manier gevonden om het zonder dosbox te fixen.
Anders wil ik wel even wat bakken, met EON start ik ook een zooi clients zonder de dosbox in zicht
[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 24-11-2008 18:14 ]
Whatever
Helaas op mijn server (PIII 1000MHz) heeft die daar veel meer tijd voor nodig. De laatste keer dat ik een wu in leverde kreeg een secondpass resultaat.Cow_tipping schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:12:
PSP-PRP is imho ook een ideale client voor pc's waar je bijna nooit bij komt. Een wu duurt ongeveer 1 dag, dus zo vaak heb je geen internet nodig. Handig voor bij familie oid.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Maar af en toe had ik idd weleens een secondpass, welke zelfs binnen een dag af was, dus geen idee hoe het precies werkt
Ik heb nu wel een Python programma die iets soortgelijks doet.FreezeXJ schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:32:
kon wel eens een heel leuk plan zijn, kun je em ook met een soort lokale servert laten communiceren, dat ie blokken van zeg 10G ophaalt en om de zoveel tijd de results.txt terugstuurt? Dan zou je a la PrimeGrid een blok kunnen reserveren, en die in kleine stukjes aan clients serveren. Mergen van de .txts moet ook niet moeilijk zijn, en terugsturen kan desnoods handmatig. Als het een beetje leuke client is, kan ie zomaar opduiken. Prima voor thuispjoeters met een trage internetverbinding
Echter de admin van die sieve coordinator was daar al niet erg happy mee. En als je automatisch blokken op wil halen, liefst zo groot mogelijk.
Mijn programma is alleen nog niet helemaal perfect. Het insturen naar SoB gaat goed, zoals ook het weer gereed vinken van de range bij de coordinator. Echter het insturen naar PSP sieve gaat nog niet helemaal lekker.
Maar op dit moment hebben we al best veel punten bij de sieve projecten en is het echt zaak om meer power op PSP-PRP te krijgen.
Daar is nog maar weinig power van ons en daar kunnen we nog heel veel punten verdienen. Ondertussen blijf ik nog werken aan mijn AutoSieve programma, maar ik moet weer even wachten tot ik een factor gevonden heb om in te sturen.
Check de grafieken hier maar eens. Zelfs met de output van 4 mensen hebben we dagelijks meer output dan de rest. Echter we hebben meer power nodig om ze snel in te halen, omdat ze gewoon een enorme voorsprong hebben. De meeste teams boven ons zijn vrijwel inactief!
[ Voor 11% gewijzigd door Balachmar op 25-11-2008 08:58 ]
Het enige positieve aan dit nieuws is dat mijn BOINC-projecten nu iets meer CPU-tijd ter beschikking hebben.
Gewoon vier folders maken met de client en die allemaal opstarten.FreezeXJ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:11:
Ziet er interessant uit... Ik ga even kijken of PSP-PRP ook multicore kan draaien, dan gaat het opeens 4x zo hard
Zo weet je zeker dat de clients niet in elkaar vaarwater komen.
jep, gewoon 4 mappen maken met clients, elke client een eigen "GUIport" geven in de "llr-clientconfig.txt" en gaan met die banaanCow_tipping schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:02:
Ik dacht dat emphasis 4x de PRP client had opgestart op zijn quad. Hij deed in ieder geval 5k/dag met 1 pc.
Heb er 2 aangemaakt op mijn quad totdat EoN weer werk heeftemphasis schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:49:
[...]
jep, gewoon 4 mappen maken met clients, elke client een eigen "GUIport" geven in de "llr-clientconfig.txt" en gaan met die banaan
@Megaflix zou je de OP aan willen passen? We staan alweer een paar dagen 8ste.
Maar sinds vandaag wel in de top 10 van elk onderdeel van The Vault!!
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Je hebt al punten zie ik, maar nog niet bij DPC?StugIII schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:22:
[...]
Heb er 2 aangemaakt op mijn quad totdat EoN weer werk heeft
EDIT: lama, je hebt al gepost in het join-draadje zie ik
[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 25-11-2008 21:28 ]
Whatever
Waar stel je dat guiport in?emphasis schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:49:
[...]
jep, gewoon 4 mappen maken met clients, elke client een eigen "GUIport" geven in de "llr-clientconfig.txt" en gaan met die banaan
Ik wil nog een x2 4400 in de strijd gooien.
Verwijderd
Je kunt beter de gewone client downloaden. Binnen een paar dagen zal M@H een nieuwe applicatie releasen, met daarin de optimalisaties die in de gepimpte versie zitten + nog wat nieuwe zaken. Dat betekentTielemans schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:44:
Waar kan ik ergens de speciale boinc voor milkyway downloaden? Op hun site staat alleen een link naar Berkley. En dat is volgens mij niet de gepimtpe boinc client.
dat er vanaf dat moment geen wu's meer vrijgegeven worden voor de gepimpte versie.
Hoe het allemaal in z'n werk gaat: geen idee, er staat nog weinig op het forum hierover bij M@H.
De GUIport staat in de llr-clientconfig.txt op regel 30.Cow_tipping schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:07:
[...]
Waar stel je dat guiport in?
Ik wil nog een x2 4400 in de strijd gooien.
Stop de verwelking!
Dat is wel waar, maar dat zeggen ze daar nu al een paar weken. Overgang naar de nieuwe client zal denk ik automatisch gaan, ze hogen het versienummer op en de optimized app wordt niet meer gebruikt (omdat deze dus een ouder versienummer heeft). Maar zolang het kan, draai ik nog even milkyway om te genieten van de geclaimde gpunten keer 10 (of zo). Ik kan overigens de links naar de optimized app niet meer vinden bij MilkyWay op het forum.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:21:
[...]
Je kunt beter de gewone client downloaden. Binnen een paar dagen zal M@H een nieuwe applicatie releasen, met daarin de optimalisaties die in de gepimpte versie zitten + nog wat nieuwe zaken. Dat betekent
dat er vanaf dat moment geen wu's meer vrijgegeven worden voor de gepimpte versie.
Hoe het allemaal in z'n werk gaat: geen idee, er staat nog weinig op het forum hierover bij M@H.
Whatever

Cpt00kirk schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:42:
de nieuwe Milkyway@home clients zijn uit!!!
http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=433
Balachmar in "Algemene/algehele plaatsing van DPC bij ..."
Zou jij mij die PSP-PRP client kunnen opsturen, kan de source niet downloaden, naar woolysheep_at_gmail_dot_com (bij voorbaat dank)
Wil mijn dualcore hier op gaan zetten.
Edit: Duif gevonden, zal het vanavond thuis opstarten

[ Voor 12% gewijzigd door woolysheep op 26-11-2008 11:27 ]
"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::
Volgens mij zit er een duif in je brievenbus.woolysheep schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:33:
@Balachmar
Balachmar in "Algemene/algehele plaatsing van DPC bij ..."
Zou jij mij die PSP-PRP client kunnen opsturen, kan de source niet downloaden, naar woolysheep_at_gmail_dot_com (bij voorbaat dank)
Wil mijn dualcore hier op gaan zetten.
Verwijderd
Heeft even wat moeite gekost om hem volledig Boinc-vrij te krijgen en de nieuwe Boinc-installatie draaiende te krijgen, maar er wordt weer volop geproduceerd.
Meteen wat capaciteit van Primegrid afgesnoept (sta netjes in de top 30 daar en de koeien boven me hebben flink veel punten, dus veel stijging zit er daar voorlopig niet in)
Dus een, in mijn ogen leuk en nuttig, BOINC-project uitegezocht dat naar verhouding veel punten oplevert voor de Vault.
KOC*
Jules
*= Keep On Crunchin'
Ik vermoed dat je de punten die bij een project te behalen zijn verward met de punten die ze in de vault opleveren. Bij Primegrid hebben we 9924.87 DC-vault punten van de maximale 10000. Dus veel DC-vaultpunten zijn daar niet te behalen.
De meeste punten in de DC-vault van een BOINC-project zijn te behalen bij yoyo maar dat project ligt gevoelig... Op Sudoku en Docking zijn daarna de meeste vault-punten te behalen. Wil je punten halen voor de vault buiten Boinc dan is PSP-PRP een aanrader.
Maar op welk project je ook crunched, zolang je bij DPC zit zit je goed.

Edit, je kan een overzicht van te behaalde en te behalen punten per positie op de volgende pagina zien:
http://www.pubquizcentre.nl/DigiK-oz/dcVaultStats.aspx
[ Voor 11% gewijzigd door Xaverius op 27-11-2008 14:25 ]
Stop de verwelking!
Verwijderd
Het overzicht van DigiK-oz had ik ook als referentie genomen voor het uitzoeken van een nieuw Boinc-project naast Primegrid. Primegrid vindt ik een leuk project, maar levert voor de vault idd niet veel op. Ik heb echter niet meegenomen dat we daar niet veel kunnen behalen omdat we al zo hoog staan. Maar goed, primegrid is voor de fun. Docking is voor de Vault (vond ik persoonlijk nuttiger dan N-Queens of Sudoko, vandaar mijn keuze)
En je hebt gelijk wat yoyo betreft. Die valt eigenlijk af.
Maar goed, ik ga verder met mijn steentje bij te dragen voor de Vault
En verder uiteraard voor DPC in het algemeen!
Stop de verwelking!
Goede keuze dus wat mij betreft, Jules! Welkom bij het relatief kleine clubje "vaulters" binnen DPC!
Whatever
Dan nog 10 dagen voor weer eens 400 punten en daarna nog 15 dagen ofzo voor nog eens 400 punten!
Dus binnen ~1 maand 1200 punten!
Eigenlijk zouden we een client moeten maken die gewoon kijkt waar nog de meeste punten te halen valt en dan automatisch schakelt tussen de verschillende projecten.
[ Voor 31% gewijzigd door Balachmar op 01-12-2008 08:58 ]
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Daar heb ik al eens een draadje over gezien op hun forum, kan het alleen niet terugvinden. Men vindt yoyo wel degelijk een projekt, maar in feite een projekt wat meerdere niet-BOINC projekten draait. Dat alle punten op de onderliggende projekten op 1 team komen, vangt men op door dat team niet op te nemen in de vault op die projekten. Let wel, is niet mijn mening, maar klagen heeft daar weinig zin denk ik.SKiLLa schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:20:
Kunnen we niet met z'n allen op het forum van de vault gaan klagen over de aanwezigheid van Yoyo; het is gewoonweg een "team" dat aan meerdere projecten meedoet, geen "project" ... ?
Met de grote stappen die we momenteel maken @PSP-PRP gaan we wel flink scoren (met name ook omdat de nummer 3 op ons inhaalllijstje ons eerste slachtoffer overall zou moeten zijn, dus als we die inhalen tellen de punten dubbel). Daarnaast vermoedelijk binnenkort het verwijderen van eOn (die al dik een week down is
Whatever
Stop de verwelking!
Klinkt als een yoyo@homeBalachmar schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:57:
Nog 4-5 dagen en we pakken 400 punten bij PSP-PRP!
Dan nog 10 dagen voor weer eens 400 punten en daarna nog 15 dagen ofzo voor nog eens 400 punten!
Dus binnen ~1 maand 1200 punten!
Eigenlijk zouden we een client moeten maken die gewoon kijkt waar nog de meeste punten te halen valt en dan automatisch schakelt tussen de verschillende projecten.
Maar dan niet een apart team, maar voor het eigen team. Maar ja, het zou dan inderdaad een wrapper zijn, maar die je wel netjes normaal punten geeft. Alleen de projecten selecteert op hoeveel punten er nog te halen vallen.Megaflix schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:52:
[...]
Klinkt als een yoyo@homeMaar dan geen kiezen welk project je doet, maar automatisch laten kiezen. Als er een Boinc-"project" zou zijn wat dat automatisch zou regelen, die wu's van diverse projecten, dan hou ik me aanbevolen.
Maar ja, dat wordt toch vrij complex. Niet zozeer het bepalen van het te runnen project, maar meer het schrijven van de verschillende wrappers en hoe je mensen ook allemaal goed aangemeld krijgt. (Hoewel dat te fixen zou zijn door 1 speciale member te maken (voor de mensen die niet overal zelf willen reggen)
Ik merk het! Helaas sta ik nu 'slechts' pas 10e vandaagCpt00kirk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:38:
eon doet het weer!!!
Doorgrazen dan.Noordvogel schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:21:
[...]
Ik merk het! Helaas sta ik nu 'slechts' pas 10e vandaag
Great! Eens kijken of we die 6847.78 dagen van de huidige inhaalstats een beetje kunnen inkortenCpt00kirk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:38:
eon doet het weer!!!
Whatever
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Dat zal een stats glitch zijn dan. Komt vanzelf goed.Tielemans schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:04:
En SHA-1 Collision Search Graz is weer uit de vault. In de top 10 heeft alleen XtremeSystems daar nog punten
Soort van Dolly zeg maar?Balachmar schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:13:
[...]
Maar dan niet een apart team, maar voor het eigen team. Maar ja, het zou dan inderdaad een wrapper zijn, maar die je wel netjes normaal punten geeft. Alleen de projecten selecteert op hoeveel punten er nog te halen vallen.
Maar ja, dat wordt toch vrij complex. Niet zozeer het bepalen van het te runnen project, maar meer het schrijven van de verschillende wrappers en hoe je mensen ook allemaal goed aangemeld krijgt. (Hoewel dat te fixen zou zijn door 1 speciale member te maken (voor de mensen die niet overal zelf willen reggen)
Lijkt me een kwestie van een account aanmaken bij een account manager (BAM) en het password voor een ieder beschikbaar maken. Vervolgens in dat account de BOINC projecten activeren waar we het meeste aan hebben.Balachmar schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:13:
[...]
Maar dan niet een apart team, maar voor het eigen team. Maar ja, het zou dan inderdaad een wrapper zijn, maar die je wel netjes normaal punten geeft. Alleen de projecten selecteert op hoeveel punten er nog te halen vallen.
Voor de niet-BOINC projecten is dat veel lastiger, en laten we nou net een hoop punten kunnen verdienen op projecten die niet onder BOINC vallen....PSP-PRP (wat de laatste tijd wel even lekker gaat), Wieferich en eon zijn de projecten momenteel waar het verschil op gemaakt kan worden. BOINC-ers verwijs ik graag naar Docking, Sudoku en yoyo. (en NQueens, maar daar belanden we binnenkort in een soort niemandsland)
Probleem is alleen dat we de overige projecten ook niet alleen kunnen laten, dat kost toch ook weer een hoop
We need more crunchers!
Whatever
SHA-1 weer gefixed.
[ Voor 7% gewijzigd door Balachmar op 04-12-2008 08:54 ]
lekker hoor.
Dat gaat toch wel lekker zo!
De volgende 400 punten staat op 8.5 dagen!
[ Voor 26% gewijzigd door Balachmar op 06-12-2008 15:05 ]
Want het lijkt toch alsof er daar ook nog wel 3 plekken redelijk makkelijk te scoren vallen.
En eOn wordt over een maand misschien wel het project waar we de minste punten hebben... Maar lijkt qua inhaal stats een project voor de lange termijn...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Prime Sierpinski Problem - PRP: 5600.0 Eon: 6153.846154 Prime Sierpinski Problem - Sieve: 6923.076923 Seventeen Or Bust - Sieve: 7592.592593 Wieferich@Home: 7804.878049 yoyo@home: 8338.028169 Sudoku: 8582.089552 EulerNet: 8659.42029 Proteins@Home: 9066.193853 Cosmology@Home: 9126.074499 |
Dit is de huidige "Top 10"
[ Voor 5% gewijzigd door Balachmar op 09-12-2008 10:16 ]
We hebben in de overall score voor de vault een 5K aan punten nodig om "mee te doen", we zitten nu op plek 8 in niemandsland. Die 5K krijgen we niet bij elkaar

* DigiK-oz draait momenteel Sudoku en yoyo (Beide BOINC), PSP-PRP en Eon, maar op 2 PCtjes (waarvan maar 1 24/7) gaat het allemaal niet zo hard
Whatever
PSP-PRP is een heel makkelijk project, gewoon client automatisch aanslingeren en vergeten. (Ik heb trouwens ook een python scrippie geschreven voor als je een multicore hebt. enige wat die doet is gewoon 4 processen starten, dus als je een batch scrippie maakt is het voor windows waarschijnlijk makkelijker. Enige nadeel is dat ik nu niet meer kan zien hoe ver de processen zijn.) En ik hoop dat er binnenkort al wat van mijn quadcore ingeleverd gaat worden, helaas gaat die niet 24/7 aan. En helaas zijn mijn collega's niet zo te porren voor DC.
Kunnen de switchers niet gewoon even naar PSP-PRP komen? Simpel project, niet commercieel
[ Voor 17% gewijzigd door Balachmar op 09-12-2008 15:11 ]
Stop de verwelking!
Ook de reporters lopen niet echt vlot. Heb nu 540 results in de queue staan met 75 reporters running. Is er nog iets wat ik in kan stellen? (behalve de register-tweak?)
De bottleneck is volgens mij de Eon-server, dus als er niet meer beschikbaar is, krijg je ook geen werk, hoeveel requesters je ook hebt lopen.
Edit: volgens mij kun je beter Eon op meer PC's installeren en er nog wat naast draaien (BOINC, PSP PRP, etc.) dan 1 koe helemaal los te laten gaan op Eon.
[ Voor 15% gewijzigd door Noordvogel op 12-12-2008 13:36 ]

De client controller staat al een paar uur aan, huidige stats:
Requests queued: 31
Requests target: 354
Requests running: 94
Reports queued: 557
Reprters running: 58
De eon server heeft zo zijn ups en downs. Als het ding een slechte bui heeft, kun je zoveel starten als je wilt, maar zal dat weinig helpen (misschien zelfs de server wel nog verder over de emmer helpenBio1ogics schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:29:
Heb idd een dual-quad, maar hou nog wat cores over voor mijn werk![]()
De client controller staat al een paar uur aan, huidige stats:
Requests queued: 31
Requests target: 354
Requests running: 94
Reports queued: 557
Reprters running: 58
Iedere requester/reporter doet elke 6 seconden een request (een client doet 1 keer per minuut een request, dus 1 reporter/requester is net zo "zwaar" voor de eon server als 10 clients). Een request is 256 bytes netwerkverkeer, een report is 48KB netwerkverkeer. Dus met 58 reporters heb je nogal een internetverbinding nodig (5 a 6 Mbit up o.i.d).
Ik draai zelf 10/10, met een buffer van 3 uur. Als de server van eon het naar zijn zin heeft loopt de buffer redelijk vol, en echt leeg raakt het ding niet vaak (nu ff wel, trouwens). Maar ik heb dan ook geen 8 CPU er op staan.
Overigens heeft het toevoegen van jouw bak wel direct tot resultaat dat we #1 daily staan
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 12-12-2008 13:47 ]
Whatever
Mijn gemiddelde WU CPU time zit op 66.17 dus als ik het goed begrijp zullen 5 clients 4 a 5 results per minuut genereren. En de bandbreedte zit wel goed.
Heb de CPU maar ff op pauze gezet. Kan de proxy even rustig werken.
[ Voor 11% gewijzigd door Bio1ogics op 12-12-2008 13:52 ]
En als je werk hebt, zit je nu inderdaad op 4 results per minuut (aangenomen dat de WU elapsed time ook ongeveer 66 is, wat zo zal zijn als er CPU power genoeg voorhanden is)
Ik draai zelf nog wat projectjes naast eon, zodat mijn cpu niet te hard afkoelt als eon geen werk heeft
Whatever
Wordt tijd dat de server weer een beetje gaat lopen.
5000? En vandaag sta je op 0 stuksStugIII schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:04:
heb nu zo'n 5000 wu's die staan te wachten todat ze naar de server verstuurd kunnen worden.
Wordt tijd dat de server weer een beetje gaat lopen.
Oke, het ding is traag, maar met 3 man zitten we nu op 2000, en jij krijgt er niks doorheen?
* DigiK-oz does not get this
Whatever
had een windhoos reboot en dus vandaag nog geen upload, is nu onderweg.DigiK-oz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:29:
[...]
5000? En vandaag sta je op 0 stuksIs de server dan selectief of zo, dat-ie alleen jouw pakketjes niet wil hebben?
Oke, het ding is traag, maar met 3 man zitten we nu op 2000, en jij krijgt er niks doorheen?
* DigiK-oz does not get this
Whatever
5327 wu's onderweg.DigiK-oz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:26:
De server lijkt weer een beetje responsive, dus je timing is niet slecht
Helaas gaat het niet erg hard en dat met 20 reporters.
Maar goed met PSP PRP gaat het lekker, nog even en weer een plekje winst.
Ook met Dimes liggen we aardig op schema. Kan nog een leuke kerst worden.
Overall gaat het hier best lekker en kruipen we langzaam toch richting onze boven buren als ik dat goed zie
Hopelijk is de buffer vol, zal het maandag zien.
* DigiK-oz wordt een beetje moe van de eon-trubbels
EDIT: Ik zie dat Eulernet ons weer flink wat puntjes oplevert
[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 14-12-2008 11:48 ]
Whatever
http://www.netdimes.org/new/data.php?team=138
iemand enig idee hoe dit kan gebeuren?

ik zie idd dat ze weer terug zijn, gelukkig maaremphasis schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:08:
Er gebeuren wel vaker rare dingen met de dimes stats, maar dat komt eigenlijk altijd wel weer goed. Al kan het soms weleens een aantal dagen duren
Dit topic is gesloten.