Bij Fiorentina is dat niet iedere wedstrijd het geval.
Verwijderd
Ik wil in FM ook een optie om zo'n kekke jas te dragen!Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:46:
Zou de manager van Fiorentina na gisteren ook zeuren om een patch omdat zijn spitsen de opgelegde kansen niet maken? Of omdat ze met 1-0 verloren na een zondagsschot van een of andere ajacied die normaal niet eens in de basis speelt.
Onrealistisch spel toch dat FM...
Verwijderd
Prachtig gezicht inderdaad die Italianen, zie je het al voor je dat om er maar 1 te noemen Ron Jans daar mee rond loopt...
Verwijderd
Die mental imageVerwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:21:
Prachtig gezegd inderdaad die Italianen, zie je het al voor je dat om er maar 1 te noemen Ron Jans daar mee rond loopt...
Deze maand nog volgens Miles van Si GamesVerwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:04:
Heeft btw. iemand enig idee wanneer de nieuwe patch uitkomt?
Verwijderd
Nog 8 dagen dan, zijn er al notes ofzo beschikbaar?Paul Hewson schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:10:
[...]
Deze maand nog volgens Miles van Si Games
Geen idee, las een topic op het SI Games forum waarin werd verwezen naar een podcast. Verder niet in verdiept.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:44:
[...]
Nog 8 dagen dan, zijn er al notes ofzo beschikbaar?
Verwijderd
Strawberry demo werkt niet. Steam accept die key niet. Dus maar een versie van het internet geplukt en de gekochte key gebruikt ipv cr@ck.
Zit nu in Israel wat te kloten met Maccabi Kfar-Kana. Wil een scout halen om zou op zoek te gaan naar spelers maar helaas mag ik van het bestuur geen scout aannemen.
Hoe krijg ik dan spelers?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Tenzij je jezelf die "alleen spelers die ik gescout heb kopen' regel hebt opgelegd zit je dan vast aan het search schermKing Nothing schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:11:
Zit nu in Israel wat te kloten met Maccabi Kfar-Kana. Wil een scout halen om zou op zoek te gaan naar spelers maar helaas mag ik van het bestuur geen scout aannemen.
sudo apt-get rekt
Die regel hanteer ik inderdaad. Search scherm bestaat in het echt ook niet, dus die gebruik ik niet.
Beste vrind wette dat
Je kan zelf scouten,King Nothing schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:34:
Die regel hanteer ik inderdaad. Search scherm bestaat in het echt ook niet, dus die gebruik ik niet.
Beetje lastig als alle wedstrijden op één dag gespeeld worden 
Probleem is opgelost, ben ontslagen na degradatie
Zit nu bij een andere club in Israel, naam even kwijt. Maar ook dat wordt degradatie.
Probleem is opgelost, ben ontslagen na degradatie
Beste vrind wette dat
Arghhh
met feyenoord in de laatste wedstrijd van de competitie tegen ajax het kampioenschap verspeeld verloren met 0-2 in de kuip
week later ook nog de beker verloren van de graafschap Zucht
wel ben sahar gehaald voor 18mln walter voor 12mln verkocht
met feyenoord in de laatste wedstrijd van de competitie tegen ajax het kampioenschap verspeeld verloren met 0-2 in de kuip
week later ook nog de beker verloren van de graafschap Zucht
wel ben sahar gehaald voor 18mln walter voor 12mln verkocht
Ik heb FM2009 ook maar eens geinstalleerd nadat hij hier een tijdje op de plank had gelegen maar wat kan het toch een verschrikkelijk spel zijn. Speel je met Roda JC (Ja, nog wel
) in de beker tegen AFC (Wie?) moet je winnen met penalties (
). Als je dan vervolgens tegen je spelers zegt dat het zeer slecht was is meteen het hele team geirriteerd
.
Wat doe ik daarin verkeerd? Op die manier winnen is toch ook gewoon dramatisch?
Wat doe ik daarin verkeerd? Op die manier winnen is toch ook gewoon dramatisch?
Verwijderd
Mijns inziens doe je niets verkeerd. De spelers zijn af en toe gewoon wat lichtgeraakt. Niet teveel van aantrekken en na een volgende wedstrijd een compliment geven. Als ze winnen tenminste...
Moraal is een belangrijk onderdeel in FM, spelers moet je eigenlijk nooit té negatief toespreken. Ik heb er ooit eens een gids over geschreven, zal eens kijken of ik die kan vinden, momentje.
Team talks, iedere manager ziet ze wel voorbij komen, maar veel weten niet precies wat te zeggen. Velen laten de assistent dit gedeelte afhandelen, maar de meeste assistenten kramen een hoop onzin uit, wat ook te zien valt als je de team-talk feedback bekijkt. Dit is dus niet de juiste manier om je team talks af te handelen. Team talks vormen voor een groot deel de basis van je overwinning. De team talks in de rust zijn waarschijnlijk nog belangrijker dan de team talks die je voorafgaand aan de wedstrijd hebt gegeven. Deze beslist vaak of je een wedstrijd winnend afsluit, of dat je een op het eerste gezicht comfortabele voorsprong uit handen geeft.
In deze handleiding zal iedere bespreking apart behandeld worden.
Pre-match team talk.
• Zeg de spelers dat ze een zege kunnen boeken. Waarschijnlijk de beste keus voor thuiswedstrijden waarin je favoriet bent en als je volgens de bookmakers in het voordeel bent in uitwedstrijden. Je zal waarschijnlijk merken dat dit je meest gebruikte team talk wordt zodra je tacktiek top werkt, de prestaties goed zijn en het team goed op elkaar is ingespeeld. In het spel wordt gezegd dat je moet variëren in team talks, maar zodra je deze status hebt bereikt, waarin je team goed draait, zul je niet te veel moeten variëren, aangezien dat nog wel eens verkeerd kan gaan.
• Wens de ploeg succes. Deze optie moet je kiezen als de bookmakers het niet zien zitten in je deze wedstrijd. Geldt voor uit en thuis wedstrijden. De boodschap die eraan zit is simpel, je hoeft niet te winnen, ik ben al tevreden met een punt. Dus niet boos worden als je niet wint. Je team zal in ieder geval wel meer relaxed aan de wedstrijd beginnen en de kans is groot dat er een positief resultaat geboekt zal worden.
• Zeg tegen de spelers dat je een overwinning verwacht. Een duidelijk en simpel statement wat door de spelers zeker begrepen zal worden. Grootste nadeel is dat spelers kunnen bezwijken onder de druk. Onder sommige omstandigheden kan het echter zeker wel werken. Als je selectie bestaat uit professionele, ambitieuze, vastberaden spelers. Ook moet je volgens de bookmakers de grote favoriet zijn voor de wedstrijd. Je zult dan merken dat je team blij is dat je dingen zo duidelijk stelt. Als je dit soort spelers niet hebt is deze keuze niet aan te raden.
• Zeg tegen de spelers dat ze het voor de supporters moeten doen. Dit is om een of andere vreemde reden de standaard keuze van je assistent. Deze moet je echter niet te vaak gebruiken. En met niet te vaak bedoel ik eigenlijk dat je deze moet bewaren voor wedstrijden tegen grote rivalen en voor bekerfinales. Ook zul je hierbij wat individuele team talks bij moeten voegen. Bijvoorbeeld bij spelers die licht uit vorm is en de vorige wedstrijd niet geweldig presteerde, dat je van hem beter verwacht.
• Zeg tegen de spelers dat ze moeten genieten van de wedstrijd. Een optie wanneer succes wensen eigenlijk net te veel is. Als je weet dat je team een zware wedstrijd tegemoet gaat waarvan je verwacht dat je verliest of wanneer het één van de zwaarste wedstrijden van het seizoen is. Combineer dit met individuele team talks bij je dragende spelers. Let op, dit is ook één van de meest waardevolle team talks als je team in een crisis verkeerd en het de goede vorm van een maand eerder compleet verloren heeft en nu speelt tegen een kleine tegenstand. Bijvoorbeeld de degradatiekandidaat of een club van een divisie lager.
Team talks in de rust.
Het meest belangrijke deel van de team talks is wel die tijdens de rust. Je weet nu hoe het gaat en je hebt nu de kans om je spelers scherp te houden, ze te motiveren om de wedstrijd in jouw voordeel te doen kantelen of om er gewoon met de pet ernaar te laten gooien. De team talk in de rust verprutsen is in ieder geval geen optie, of je moet bewust willen verliezen.
• Toon je woede/zeggen dat je niets anders verwacht dan een overwinning. Je staat achter of je bent gelijk aan het spelen in een wedstrijd die zonder enige twijfel gewonnen dient te worden. Wijzig je formatie, wissel een speler en combineer dat met individuele team talks bij bijvoorbeeld spelers die wel goed spelen en je ziet hoogstwaarschijnlijk een compleet andere 2de helft. Na de wedstrijd zullen je spelers je waarschijnlijk ook nog roemen om je team talk.
• Teleurgesteld/je verwacht meer. Je staat achter met 1 goal thuis, maar een overwinning hoeft niet per sé, je staat gelijk tegen een gelijkwaardig team thuis of je staat voor tegen een kleinere tegenstander, maar slechts met 1 goal verschil en de overwinning lijkt nog lang niet veilig. Je eist meer en je verwacht ook meer.
• Zeg dat ze een zege kunnen boeken. Moedig je spelers aan op een positieve manier. Gebruik deze manier wanneer teleurgesteld/boos zijn iets te veel van het goede is omdat je tegen een beter team speelt, maar je wel, verassend genoeg, nog steeds op een gelijk spel staat zonder dat je favoriet bent en je ook echt kansen ruikt dat er meer in zit. Deze keuze is ook het beste als teleurgesteld/boos zijn nodig zijn, maar het moraal van je team vrij laag is.
• Toon sympathie. De keuze als je ongelukkig achter staat of op een gelijkspel wordt gehouden, terwijl je wel goed presteerd.
• Aanmoedigen (wanneer beschikbaar). Als je nipt voor staat op een sterke tegenstander, maar je team is de betere partij en moet de huidige vorm vasthouden om te winnen.
• Waarschuwen voor zelfgenoegzaamheid (wanneer beschikbaar). Als je nipt voor staat en je team heeft controle over de wedstrijd, maar wanneer je zelf wel het gevoel hebt dat je team opperste concentratie moet behouden als het de overwinning wil binnenhalen.
• Tevreden (wanneer beschikbaar). Alleen gebruiken wanneer je de tegenpartij op elk vlak overklast, maar nog niet tot scoren bent gekomen of slechts met 1 doelpunt verschil voor staat en het enige wat je nodig hebt wat geluk in de afronding is.
• Verheugd. Als je met 3 doelpunten of meer verschil voor staat tijdens de rust, of een mooie voorsprong in een uitwedstrijd, of tijdens een voorsprong op een sterke tegenstander. Eigenlijk gewoon wanneer je team boven kunnen presteert, ook al doen ze dit iedere week.
• Voor de supporters. Hetzelfde als bij de pre-match team talks. Alleen tegenover grote rivalen of in bekerfinales.
• Zeg tegen de spelers dat ze moeten genieten van de rest van de wedstrijd/de druk is eraf. Voor vriendschappelijke wedstrijden, als er niet veel is om voor te strijden, of wanneer je achter staat tegen een team dat ook nog eens veel beter is dan je eigen team en vragen om het ongedaan te maken simpelweg teveel gevraagd is.
Team talk aan het eind van de wedstrijd.
De kortste en minst belangrijke van allemaal, dit vooral omdat de meeste van je spelers ook gewoon niet luisteren. De enige fout die je hier kan maken is om spelers niet individueel te prijzen voor hun geleverde prestaties, en je spelers zullen je hier heus wel aan herinneren, maar dat is dan te laat. Ook is het niet onbelangrijk om natuurlijk de spelers die onder de maat presteerden even er aan te herinneren dat hun prestatie niet voldoende was.
Nieuwe spelers en jonge spelers zullen iets vaker een poging doen om te luisteren naar je team talk aan het einde van de wedstrijd, en nemen dus iets makkelijker dingen van je aan, let daar op. Belangrijkste is in ieder geval dat je er op let spelers die nog steeds met een slecht moraal zitten na een overwinning, om die even apart te prijzen.
Hoofddoel na de wedstrijd is om positief te blijven. Als je hebt verloren, maar je hebt wel goed gespeeld, zeg dat je tevreden bent. Gelijk gespeeld thuis, maar je had moeten winnen, zeg dat je tevreden bent. Alleen je team erop wijzen dat ze slecht gepresteerd als het ook echt zo is. Een 4-1 verlies als koploper tegen een lage middenmoter kan natuurlijk niet en dat moet gewoon duidelijk gemaakt worden. Bij nipte overwinningen waarschuw je je spelers voor zelfgenoegzaamheid. Als je spelers individueel, of misschien zelfs je hele team, aan het eind van de wedstrijd een fantastische prestatie neer heeft gezet, dan moet je dit uiteraard ook laten blijken door ze dit te vertellen. Deze optie is echter alleen beschikbaar als FM door heeft dat je een goede wedstrijd hebt gespeeld en de spelers een dergelijke reactie van je verwachten.
[ Voor 95% gewijzigd door JanW op 27-02-2009 10:55 ]
Dank je voor die gids. Ik zie iig al wel dat ik meer spelers persoonlijk moet toespreken, iets wat ik nou totaal niet doe trouwens
Verwijderd
Hallo mede forum boppers.....
Ik heb ook een klein probleempje bij mijn neefje......
hij heeft ook FM 2009 en krijgt de melding "out of memory" en vervolgens sluit het spel af.
Ik heb google af af gestruind maar vind geen oplossing die werkt.
Alle opgegeven optie's zoals 3d uitschakelen etc. werken dus niet.
Zijn pc heb ik al ruim ge-upgrade naar de gewenste minimale specificaties...
hij heeft een amd 2400+ pc met 2 gb kloksnelheid en 2 gb geheugen. Het draait op een XP besturing.
Ook virtueel geheugen aanpassing al geprobeerd echter zonder resultaat.
Wie heeft er voor hem een oplossing die wel werkt..
Dank voor jullie back-up.
Dartmaster.
Ik heb ook een klein probleempje bij mijn neefje......
hij heeft ook FM 2009 en krijgt de melding "out of memory" en vervolgens sluit het spel af.
Ik heb google af af gestruind maar vind geen oplossing die werkt.
Alle opgegeven optie's zoals 3d uitschakelen etc. werken dus niet.
Zijn pc heb ik al ruim ge-upgrade naar de gewenste minimale specificaties...
hij heeft een amd 2400+ pc met 2 gb kloksnelheid en 2 gb geheugen. Het draait op een XP besturing.
Ook virtueel geheugen aanpassing al geprobeerd echter zonder resultaat.
Wie heeft er voor hem een oplossing die wel werkt..
Dank voor jullie back-up.
Dartmaster.
hallo,
heb gister FM 09 geinstalleerd met de laatste patch etc...
maar wanneer ik een speler wil huren lukt dit nooit
steeds gaat de club niet akkoord met het transferbedrag terwijl k een speler wil huren??
ook al bied ik 100% aan loon en zelfs een miljoen aan vergoeding dan nog gaan ze niet akkoord...
bug?
heb gister FM 09 geinstalleerd met de laatste patch etc...
maar wanneer ik een speler wil huren lukt dit nooit
steeds gaat de club niet akkoord met het transferbedrag terwijl k een speler wil huren??
ook al bied ik 100% aan loon en zelfs een miljoen aan vergoeding dan nog gaan ze niet akkoord...
bug?
Lees je wel de melding waarom ze hem niet willen verhuren?
Ze willen vaak 100% salaris
Daarnaast willen ze een bepaald bedrag hebben om de speler in kwestie te verhuren. Meestal is dit een paar ton, maar ik heb ook spelers gehad waarvoor ze een dik miljoen willen hebben.
Ze willen vaak 100% salaris
Daarnaast willen ze een bepaald bedrag hebben om de speler in kwestie te verhuren. Meestal is dit een paar ton, maar ik heb ook spelers gehad waarvoor ze een dik miljoen willen hebben.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Probeer eens een speler te huren die op de transferlijst voor verhuur is gezet. Wellicht lukt dat wel.
heb nu gezocht naar een speler die te huur staat en k bood 100% salaris en zelfs 2 ton en nog gaan ze niet akkoord met het transferbedrag en zo super is die speler nou ook weer niet
Wat is de reden die ze geven dan? Wil de speler zelf wel? Willen ze wel verhuren aan club in zelfde competitie? Etc.EiSpeed schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:32:
heb nu gezocht naar een speler die te huur staat en k bood 100% salaris en zelfs 2 ton en nog gaan ze niet akkoord met het transferbedrag en zo super is die speler nou ook weer niet
Filteren op spelers die willen en 100% salaris vergoeden..dan willen ze normaal wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 01-03-2009 13:34 ]
het zijn spelers die op de huurlijst staan..
ik geef ze 100% salaris en zelfs als ik dan nog 2 ton erbij geef dan nog zegt de club:
de club gaat niet akkoord met het transferbedrag
als k een miljoen bied dan gaan ze akkoord maar dat lijkt me een beetje erg veel?
vroeger kon t gwn zonder vergoeding
ik geef ze 100% salaris en zelfs als ik dan nog 2 ton erbij geef dan nog zegt de club:
de club gaat niet akkoord met het transferbedrag
als k een miljoen bied dan gaan ze akkoord maar dat lijkt me een beetje erg veel?
vroeger kon t gwn zonder vergoeding
Vaak willen ze een ton of 4, maar volgens mij lees je gewoon het bericht niet goed want daar staat precies in wat ze willen.
hoe kan ik weten wat ze willen??
enige wat er staat is dat ze niet akkoord gaan met het transferbedrag
hij staat gwn op verhuur
ik bied toch gwn netjes 100% salaris
je huurt toch juist spelers omdat je geen of amper geld hebt k kan geen 4 ton ophoesten als vergoeding en eerst accepteerde ze het al snel
enige wat er staat is dat ze niet akkoord gaan met het transferbedrag
hij staat gwn op verhuur
ik bied toch gwn netjes 100% salaris
je huurt toch juist spelers omdat je geen of amper geld hebt k kan geen 4 ton ophoesten als vergoeding en eerst accepteerde ze het al snel
In het echte voetbalwereldje denk je dat alles gratis is?
kan me niet voorstellen dat ploegen 4ton betalen voor een verhuur van 1 jaar met 100% salaris... alsof de graafschap 4 ton betaald aan chelsea voor sahar dat hele bedrag hebben ze niet eens
en eerst kon t toch wel voor niks?
en eerst kon t toch wel voor niks?
Verwijderd
Gasten,
Sinds de laatste patch heb ik 4/5 sterren rating voor m'n training. Dit blijkt te komen doordat andere factoren nu belangrijk zijn geworden. Heeft iemand enig idee wat nu de factoren zijn die ervoor zorgen dat je gewoon weer een 7 sterren rating kan krijgen?
Sinds de laatste patch heb ik 4/5 sterren rating voor m'n training. Dit blijkt te komen doordat andere factoren nu belangrijk zijn geworden. Heeft iemand enig idee wat nu de factoren zijn die ervoor zorgen dat je gewoon weer een 7 sterren rating kan krijgen?
Daar heb ik dus ook last van.. opeens alleen maar 4 en 5 sterren ...Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:26:
Gasten,
Ik heb al geprobeerd om bijvoorbeeld trainers met 20 voor een bepaald onderdeel de training voor dat onderdeel te laten doen, maar dan nog blijft het op 4 staan.
Geen idee wat ik fout doe..
Komt omdat het nu niet alleen van dat ene onderdeel afhangt. Maar ook van bijvoorbeeld omgaan met jeugd, motivatie et cetera. Is dus een stuk realistischer geworden, maar wel een drastische verandering zo ineens..
Maar er zullen binnenkort vast wel wat artikelen komen over de belangrijke onderdelen per trainingsonderdeel. Dus het beste kun je nu zelf even wat proberen of afwachten tot iemand anders dit voor je heeft gedaan
Maar er zullen binnenkort vast wel wat artikelen komen over de belangrijke onderdelen per trainingsonderdeel. Dus het beste kun je nu zelf even wat proberen of afwachten tot iemand anders dit voor je heeft gedaan
PSN: Rich_E1988
Omgang met jeugd heeft het niet mee te maken.. (Zelfs niet bij Youth Coaches schijnt, hoewel ik dat nog niet heb getest) Wel met Determination, Discipline en Motivation.. Op het officiele FM forum zijn de betreffende formules wel te vinden..
[ Voor 18% gewijzigd door Algurgazan op 02-03-2009 17:16 ]
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Verwijderd
Speel nu met FC Basel en na een rampenstart inmiddels al 12 wedstrijden ongeslagen ofzo en sta ik 2 punten voor op de nummer 2
Voor iedereen die nog niet uit de 7 sterren training is gekomen, hier staat ie uitgelegd in het Nederlands: http://fminside.nl/nieuws...ren-training-fm-2009.html
Verwijderd
In Zwitserland speel ik met Servette, en ben inmiddels gepromoveerd naar de Super League! Ben benieuwd of ik Basel de baas kan zijn!
Verwijderd
Met Basel kampioen geworden en 21 wedstrijden ongeslagen en wat gebeurd er? FM slaat vast icm Steam hijs fijn
Geen weekly rolling autosave?Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:13:
Met Basel kampioen geworden en 21 wedstrijden ongeslagen en wat gebeurd er? FM slaat vast icm Steam hijs fijn
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Nee volgens mij niet achja inmiddels met Kobenhavn begonnen en ookal 18 wedstrijden ongeslagen
Hoe win jij alle wedstrijden dan zo makkelijk 
Ik heb in het 4e seizoen nu nog steeds moeite met uitwedstrijden...
Ik heb in het 4e seizoen nu nog steeds moeite met uitwedstrijden...
Ik ben al weer een tijdje aan het spelen met FM09 en heb nu mijn lokale clubje in de Eredivisie geplaatst (Twente vervangen doordat ze CL spelen
). Het is allemaal prima gelukt, behalve dat het logo van Twente er nog in staat. Hoe kan ik dat nu vervangen?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Er zijn patches en kits voor logo´s zie manutd.nl
@jpg veel opletten en heel veel tijd erin steken
@jpg veel opletten en heel veel tijd erin steken
Even kijken wat het unieke ID is, dan kan je ergens wel wat logo's downloaden (zie sites in de TS) en dan pas je gewoon even het xml bestand aan en zorg je dat het logo van je clubje in die map staat.Sherlock schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:31:
Ik ben al weer een tijdje aan het spelen met FM09 en heb nu mijn lokale clubje in de Eredivisie geplaatst (Twente vervangen doordat ze CL spelen). Het is allemaal prima gelukt, behalve dat het logo van Twente er nog in staat. Hoe kan ik dat nu vervangen?
Thanks voor de link, superhandig!JanW schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:37:
Voor iedereen die nog niet uit de 7 sterren training is gekomen, hier staat ie uitgelegd in het Nederlands: http://fminside.nl/nieuws...ren-training-fm-2009.html
Ik vind het wel goed dat SI het moeilijker heeft gemaakt om toptrainers te vinden. Voorheen kon je gewoon zo'n groentje contracteren van een jaar of 30 en die was dan al meteen wereldtop! Dat kan natuurlijk niet he
Om een beetje te wennen aan de nieuwe patch ben ik met Manchester City begonnen. Valt nog niet mee om een wereldelftal bij elkaar te kopen
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
Had toch na een paar seizoenen wel een aantal regens in m'n team die echt key-player waren en spelers als Kaka in m'n team zitten. Dan is de lol er eigenlijk snel afelvis84 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:03:
[...]
Thanks voor de link, superhandig!
Ik vind het wel goed dat SI het moeilijker heeft gemaakt om toptrainers te vinden. Voorheen kon je gewoon zo'n groentje contracteren van een jaar of 30 en die was dan al meteen wereldtop! Dat kan natuurlijk niet he
Om een beetje te wennen aan de nieuwe patch ben ik met Manchester City begonnen. Valt nog niet mee om een wereldelftal bij elkaar te kopenAan het begin van het seizoen heb je allemaal van die midgets in de voorhoede, das echt janken met de pet op
Ik verwacht dan ook dat de levensduur van deze game het 5e seizoen niet haaltVerwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:31:
[...]
Had toch na een paar seizoenen wel een aantal regens in m'n team die echt key-player waren en spelers als Kaka in m'n team zitten. Dan is de lol er eigenlijk snel afZeker als je in je eerste transferwindow al 170 miljoen te besteden hebt
Speelde jij trouwens met de laatste patch of niet? Ik denk dat ze em geupdate hebben want Kaka wil niet meer komen
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
Heb het uiteindelijke 5 seizoenen volgehoudenelvis84 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:41:
[...]
Ik verwacht dan ook dat de levensduur van deze game het 5e seizoen niet haalt
Speelde jij trouwens met de laatste patch of niet? Ik denk dat ze em geupdate hebben want Kaka wil niet meer komen.
Ik speelde toen, met Man CIty, met 9.0.2. Ben nu met Juventus bezig; Wat een stel bejaarden daar zeg.

Even een update van m'n FM2009 save? Lekker simpel, gewoon van jaar tot jaar 
04-01-2008 tot 01-02-2012: Expreso Rojo, Colombiaanse 2e Divisie. Contract geweigerd.
03-04-2012 tot 29-11-2017: Johor, 2 jaar Maleisische Premier League, 3 jaar Super League. Contract geweigerd.
09-12-2017 tot 20-06-2018: Maccabi Kfar Kana, Israëlische 2e Divisie, gedegradeerd, ontslagen
09-03-2019 tot 01-06-2019: Hapoel Ako, Israëlische 2e Divisie, gedegradeerd, opgestapt
29-07-2019 tot 06-10-2019: Harstad, Noorse 2e Divisie, gedegradeerd, opgestapt
25-01-2020 tot ??-??- ????: Polis DRM, Maleisische Premier League.
Totaal dus 1 promotie (Johor), 4 degradaties (Johor, 2x Israel en Noorwegen) en een best wel kansloze toekomst
Doel is om in alle speelbare landen (mijn save dus) een club onder m'n hoede te hebben gehad.
04-01-2008 tot 01-02-2012: Expreso Rojo, Colombiaanse 2e Divisie. Contract geweigerd.
03-04-2012 tot 29-11-2017: Johor, 2 jaar Maleisische Premier League, 3 jaar Super League. Contract geweigerd.
09-12-2017 tot 20-06-2018: Maccabi Kfar Kana, Israëlische 2e Divisie, gedegradeerd, ontslagen
09-03-2019 tot 01-06-2019: Hapoel Ako, Israëlische 2e Divisie, gedegradeerd, opgestapt
29-07-2019 tot 06-10-2019: Harstad, Noorse 2e Divisie, gedegradeerd, opgestapt
25-01-2020 tot ??-??- ????: Polis DRM, Maleisische Premier League.
Totaal dus 1 promotie (Johor), 4 degradaties (Johor, 2x Israel en Noorwegen) en een best wel kansloze toekomst
Beste vrind wette dat

En dan heb ik m'n reservers en jeugdspelers er nog niet bij opgeteld

Qua huidige Arsenal spelers zit ik nog met deze jongens:
Fabregas (44M), Adebayor (36.5M), Walcott (34,5M), Clichy (30M), Nasri (27,5M), Touré (18.75M), van Persie (18.25M), Sagna (17,75M), Vela (15M) en Ramsey (7,75M).
Qua verkopen van huidige Arsenal spelers ging het alsvolgt:
08/09:
Gallas (14M)
Eduardo (25.5M)
Rosicky (14M)
09/10:
Senderos (15M)
Denilson (12M)
Song (13.5M)
Djourou (17M)
Eboué (18M)
Diaby (13M)
10/11:
Almunia (7.25M)
Bendtner (15M)
Lollige daarvan is ook nog dat de helft van de spelers nu amper de helft nog waard is, m.a.w., ze spelen dus kut
Even wat career stats:
Spelers gekocht/verkocht/laten gaan: 46/19/24
Waarde spelers gekocht/verkocht: €322.000.000/€206.000.000
Het gaat wel goed nu, alleen moet denk ik een nieuwe tactiek gaan verzinnen, want ik scoor steeds minder
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 09-03-2009 23:05 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb nu dus ook die patch gedownload, maar ik heb nog steeds last van veel blessures. Heb ik gewoon pech of is die bug er nog niet uit?
Bij Sigames vinden ze dat het normaal is dat er veel blessures vallen.
Sigames vindt het ook blijkbaar normaal dat je amper 1 speler 2 wedstrijden achter elkaar kan laten spelen. In het echte leven zie ik toch echt 75% van de spelers meerdere wedstrijden achter elkaar voetballen zonder problemen.
Het conditie gedeelte moeten ze écht aanpassen anders gaan de fun er gewoon van af. Je kunt geen selecties van 25 man houden puur en alleen omdat je bijna elke wedstrijd je middenveld en aanval moet veranderen door een veel mindere conditie. Dit gebeurd namelijk ook niet in het echt, wie dat wel beweerd kijkt volgens mij zelden een voetbalwedstrijd.
Sigames vindt het ook blijkbaar normaal dat je amper 1 speler 2 wedstrijden achter elkaar kan laten spelen. In het echte leven zie ik toch echt 75% van de spelers meerdere wedstrijden achter elkaar voetballen zonder problemen.
Het conditie gedeelte moeten ze écht aanpassen anders gaan de fun er gewoon van af. Je kunt geen selecties van 25 man houden puur en alleen omdat je bijna elke wedstrijd je middenveld en aanval moet veranderen door een veel mindere conditie. Dit gebeurd namelijk ook niet in het echt, wie dat wel beweerd kijkt volgens mij zelden een voetbalwedstrijd.
Ik heb echt helemaal geen last van blessures. Af en toe is Robben wel eens geblesseerd hier bij Real maar dat is normaal
Verder zijn blessures hier heel schaars toch wel...
Ik moet zeggen dat ik nauwelijks last heb van blessures. Wat me wel opvalt is dat er soms een wedstrijd is (vooral bij slecht weer) waarin dan veel spelers geblesseerd raken, in ieder geval meer dan je er kunt wisselen.
Ploegen zoals Liverpool of Man Utd. spelen soms wel 50 tot 60 wedstrijden per jaar, comp + FA + League cup + CL of Uefa. Gerrard of Rooney zullen echt niet alle 60 wedstrijden meedoen.Het conditie gedeelte moeten ze écht aanpassen anders gaan de fun er gewoon van af. Je kunt geen selecties van 25 man houden puur en alleen omdat je bijna elke wedstrijd je middenveld en aanval moet veranderen door een veel mindere conditie. Dit gebeurd namelijk ook niet in het echt, wie dat wel beweerd kijkt volgens mij zelden een voetbalwedstrijd.
Eigenlijk nooit echt veel last gehad van blessures, ook niet voor de allereerste patch. Wat betreft de conditie merk ik dat mijn middenvelders snel vermoeid waren vanwege het vele loopwerk dat mijn tactiek vereist (kun je handig zien aan de stats dat zij veel meer lopen dan de verdedigers en aanvallers). Dus de training heb ik aangepast en ik wissel ze wat vaker tijdens een wedstrijd als het kan.Christiano007 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:40:
Bij Sigames vinden ze dat het normaal is dat er veel blessures vallen.
Je snapt toch wel dat er ook clubs zijn die niet even op elke positie 2 of 3 gelijkwaardige spelers hebben?irritableskillz schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:20:
Ik moet zeggen dat ik nauwelijks last heb van blessures. Wat me wel opvalt is dat er soms een wedstrijd is (vooral bij slecht weer) waarin dan veel spelers geblesseerd raken, in ieder geval meer dan je er kunt wisselen.
[...]
Ploegen zoals Liverpool of Man Utd. spelen soms wel 50 tot 60 wedstrijden per jaar, comp + FA + League cup + CL of Uefa. Gerrard of Rooney zullen echt niet alle 60 wedstrijden meedoen.
Beste vrind wette dat
Het gaat erom dat je zelden spelers 3 wedstrijden achter elkaar kunt laten spelen zonder dat ze gewoon helemaal kapot zijn. In het echt speelt het merendeel dat namelijk wél. Ik zeg niet dat elke speler élke wedstrijd moet voetballen, maar je mag toch zeker wel een serie van wedstrijden verwachten van een elftal zonder al te veel problemen.irritableskillz schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:20:
[...]
Ploegen zoals Liverpool of Man Utd. spelen soms wel 50 tot 60 wedstrijden per jaar, comp + FA + League cup + CL of Uefa. Gerrard of Rooney zullen echt niet alle 60 wedstrijden meedoen.
Ook dat is nieuw. Ik kan hier mijn spelers meer dan genoeg wedstrijden laten spelen achter elkaar. Sergio Ramos heeft op 3 wedstrijden na alle 40 wedstrijden gespeeld en het is pas februari. Ik zou eens kijken of je trainingsschema misschien niet te zwaar is want de dingen die jij op noemt zijn toch niet echt bekende problemen.
Verwijderd
Met een goede voorbereiding en een degelijke training (daar ken ik er nog wel 1 voor
) heb je over het algemeen weinig problemen met conditie en blessures.
Ik wil spelers niet laten beginnen als ze minder dan 94% fit zijn, omdat ze na een hele wedstrijd dan te ver zijn doorgezakt voor de wedstrijd erop die vaak 2 dagen later is (ook weer zo'n mooi puntje van kritiek, die kalender).JanW schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:41:
Ook dat is nieuw. Ik kan hier mijn spelers meer dan genoeg wedstrijden laten spelen achter elkaar. Sergio Ramos heeft op 3 wedstrijden na alle 40 wedstrijden gespeeld en het is pas februari. Ik zou eens kijken of je trainingsschema misschien niet te zwaar is want de dingen die jij op noemt zijn toch niet echt bekende problemen.
Verder bemoei ik mij zelden met de training, alleen de staff en wat zij moeten trainen (verdedigen, aanvallen, etc.) maar niet met schema's.
Verwijderd
Download een goede training, laat je spelers de juiste training volgen en het moet toch beter gaan met je huidige problemen. Op FMI (Link in signature JanW) staat de Ronaldo-training van mijzelf. Daar hebben mensen tot nu toe uitstekende resultaten mee weten te behalen.Christiano007 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:09:
[...]
Verder bemoei ik mij zelden met de training, alleen de staff en wat zij moeten trainen (verdedigen, aanvallen, etc.) maar niet met schema's.
Maar die clubs spelen dan ook meestal geen 60 wedstrijden omdat ze vroeg uitgeschakeld worden.King Nothing schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:12:
[...]
Je snapt toch wel dat er ook clubs zijn die niet even op elke positie 2 of 3 gelijkwaardige spelers hebben?
Heb je een download linkje want ik kan hem niet vinden daar. Wel 2 tactieken van je maar meer niet.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:37:
[...]
Download een goede training, laat je spelers de juiste training volgen en het moet toch beter gaan met je huidige problemen. Op FMI (Link in signature JanW) staat de Ronaldo-training van mijzelf. Daar hebben mensen tot nu toe uitstekende resultaten mee weten te behalen.
Verwijderd
Ben nu met mijn eerste seizoen bezig met Ajax en heb maar één versterking kunnen vinden. Namelijk El Hamdaoui van AZ. Heb wel veel geld op de toonbank moeten leggen, namelijk 4.500.000!
Overigens ben ik nu op zoek naar een nieuwe spits. Suárez is goed maar wil er nog ééntje naast hem hebben. Nu speel ik vooraan met Cvitanich of Manucharyan en Suárez. Cvitanich en Manucharyan kunnen maar niet tot scoren komen en heb besloten Cvitanich te verkopen. Hij gaat in januari vertrekken naar Marseille voor €5.000.000.
Ben nu bezig met Pavel Pogrebnyak. Alleen wil Zenit hem niet naar mij laten vertrekken. Heb zelfs al €9.000.000 geboden. Iemand anders een idee?
-edit-
Dit is overigens mijn opstelling waarmee ik telkens begin. Wat ik ook probeer qua opstelling ik kom enorm weinig tot scoren. Op Feyenoord thuis na; die won ik met 3-0 en uit van PSV met 1-2.
Overigens ben ik nu op zoek naar een nieuwe spits. Suárez is goed maar wil er nog ééntje naast hem hebben. Nu speel ik vooraan met Cvitanich of Manucharyan en Suárez. Cvitanich en Manucharyan kunnen maar niet tot scoren komen en heb besloten Cvitanich te verkopen. Hij gaat in januari vertrekken naar Marseille voor €5.000.000.
Ben nu bezig met Pavel Pogrebnyak. Alleen wil Zenit hem niet naar mij laten vertrekken. Heb zelfs al €9.000.000 geboden. Iemand anders een idee?
-edit-
Dit is overigens mijn opstelling waarmee ik telkens begin. Wat ik ook probeer qua opstelling ik kom enorm weinig tot scoren. Op Feyenoord thuis na; die won ik met 3-0 en uit van PSV met 1-2.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 23:53 . Reden: opstelling toegevoegd ]
Verwijderd
Ik heb het spel via Steam gekocht maar als ik speel en hem dan minimaliseer en hem na pakweg 10 minuten weer omhoog wil halen reageert hij niet meer. Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
@WillemsJ
Enkel een formatie zegt niet zoveel. Behalve dat duidelijk wordt dat Lindgren veel moet lopen, zie je er verder niet veel aan af. Je teaminstructies zeggen veel meer over je tactiek en op basis daarvan valt misschien te zeggen dat er een oorzaak is waardoor je elftal niet al teveel scoort.
Enkel een formatie zegt niet zoveel. Behalve dat duidelijk wordt dat Lindgren veel moet lopen, zie je er verder niet veel aan af. Je teaminstructies zeggen veel meer over je tactiek en op basis daarvan valt misschien te zeggen dat er een oorzaak is waardoor je elftal niet al teveel scoort.
Verwijderd
Ik speel nu al een seizoen of 7 bij Girondins Bordeaux.
2x UEFA Cup, 2x Eurosupercup, 3 titels, halve finale CL gehaald.
Heb de laatste 3 jaar een mega selectie, heb alleen 1 groot probleem.
het begint de europese top ook op te vallen dat ik echt diamantjes onder contract heb staan.
En laten die Europese aasgieren er nou v3#@%$@#$e voor zorgen dat me hele selectie "hogerop" wil, met andere woorden iedereen is ongelukkig, wil vrijwillig op de transferlijst etc etc.
Iemand ervaring hier mee?
Het is ongelijfelijk moeilijk te managen, dus vraag eigenlijk wat tips en tricks aan jullie!!
Alvast bedank!
2x UEFA Cup, 2x Eurosupercup, 3 titels, halve finale CL gehaald.
Heb de laatste 3 jaar een mega selectie, heb alleen 1 groot probleem.
het begint de europese top ook op te vallen dat ik echt diamantjes onder contract heb staan.
En laten die Europese aasgieren er nou v3#@%$@#$e voor zorgen dat me hele selectie "hogerop" wil, met andere woorden iedereen is ongelukkig, wil vrijwillig op de transferlijst etc etc.
Iemand ervaring hier mee?
Het is ongelijfelijk moeilijk te managen, dus vraag eigenlijk wat tips en tricks aan jullie!!
Alvast bedank!
Grote prijzen winnen en groeien? Uiteindelijk is er gewoon niets aan te doen, hoe hoog de reputatie van je club ook is, er zijn meerdere factoren zoals de repuatie van je competitie en die van Frankrijk is nog niet echt vergelijkbaar met Engeland of Spanje.
Verwijderd
Ik post mijn teaminstructies later vanavond wel voor jeVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:52:
@WillemsJ
Verwijderd
Het is zo raar want als ik naar status van de club kijk en dergelijke, is de club met deze spelers mee gegroeid.JanW schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:59:
Grote prijzen winnen en groeien? Uiteindelijk is er gewoon niets aan te doen, hoe hoog de reputatie van je club ook is, er zijn meerdere factoren zoals de repuatie van je competitie en die van Frankrijk is nog niet echt vergelijkbaar met Engeland of Spanje.
1 of 2 ongelukkige spelers die weg willen en ok 5 lukt ook nog wel..
Het is alleen zo gestoord op t moment, 18 spelers zijn door de top van Europa gewilt.
Per speler rollen er toch al snel 2 offers per dag binnen.
Heel me toekomst plan in duigen, doel was om de Champions League te winnen maar als alles vertrekt wordt je weer 7 jaar terug gegooit in de tijd!
Verwijderd
Met veel geld, daar kom je ook wel een eindje mee. En als de prijzen komen komen de spelers ook wel.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:19:
[...]
Het is zo raar want als ik naar status van de club kijk en dergelijke, is de club met deze spelers mee gegroeid.
Het is alleen zo gestoord op t moment, 18 spelers zijn door de top van Europa gewilt.
Heel me toekomst plan in duigen, doel was om de Champions League te winnen maar als alles vertrekt wordt je weer 7 jaar terug gegooit in de tijd!
Als ik het zo lees ben je net Europese subtop. Dat is jammer, want dan kunnen de spelers nog zichtbaar hogerop. Ik heb hetzelfde probleem met Manchester City gehad, veel spelers wouden weg en talenten werden telkens door andere trainers 'verleid'. Maar nadat ik de CL had gewonnen hoorde ik geen enkele speler meer zeuren over een vertrek.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:19:
[...]
Het is zo raar want als ik naar status van de club kijk en dergelijke, is de club met deze spelers mee gegroeid.
In jouw geval is het wel heel extreem inderdaad met 18 spelers. Hoe verloopt je spelerscommunicatie? En wat zijn de resultaten op dit moment? En kun je het loon aanbieden wat zij ook willen hebben?
Elke club heeft een onzichtbaar getal wat staat voor de reputatie, deze stijgt naarmate de prestaties beter worden. Dit kan wel een tijd duren voordat dit getal van Bordeaux op gelijk niveau ligt met Europese topclubs.
Verwijderd
Gasten verdienen de salarissen van de Europese top met gemak, gemiddeld zo'n 3 ton per maand.Richi E. schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:49:
[...]
Als ik het zo lees ben je net Europese subtop. Dat is jammer, want dan kunnen de spelers nog zichtbaar hogerop. Ik heb hetzelfde probleem met Manchester City gehad, veel spelers wouden weg en talenten werden telkens door andere trainers 'verleid'. Maar nadat ik de CL had gewonnen hoorde ik geen enkele speler meer zeuren over een vertrek.
In jouw geval is het wel heel extreem inderdaad met 18 spelers. Hoe verloopt je spelerscommunicatie? En wat zijn de resultaten op dit moment? En kun je het loon aanbieden wat zij ook willen hebben?
Resultaten zijn echt geweldig te noemen, nu 28 wedstrijden onderweg 1 verloren 3 gelijk en 24 wedstrijden gewonnen.
Al 2 jaar op rij kampioen en nu dus op weg naar de 3e.
Zat in de CL bij Barcelona Juventus en Rode Ster, ben dus 3e geworden in de poule.
Vorig jaar Kwartfinale CL, dit jaar KO rondes UEFA Cup wat haalbaar is tot finales.
En ja de spelerscommunicatie is nu heel moeilijk omdat er totaal geen overzicht meer is, het enige nieuws wat ik krijg is "trainer A heeft intresse in speler B" "Speler B is tevreden met uitlatingen van trainer A" "Speler B wil vertrekken!" "Speler B wil vrijwillig op de transferlijst".
En dat dan gemiddeld over 3 spelers per dag, en dan zeg je dat ze moeten blijven en dat je je ambities wil waarmaken, dan zijn ze blij dat je ze hebt overtuigd en de volgende dag begint alles weer van vooraf aan.
Sommige berichten moet je gewoon negeren, je hoeft niet overal antwoord op te geven. Dit werkt soms ook wel.
Ja, het is inderdaad een moeilijke situatie.
Misschien moet je maar gewoon een paar spelers voor veel geld proberen te verkopen. Hopen dat de onrust dan een beetje afneemt en proberen goede talenten ervoor terug te halen. Ben bang dat de reputatie van je club nog niet zo hoog is als de echte top in Europa.
Toen ik met Man. City de Champions League had gewonnen zei het bestuur ook letterlijk dat ze zo blij waren dat de reputatie van de club zo was verbeterd het afgelopen jaar. Hierna heb ik ook nooit meer last gehad dat basis spelers weg wouden. Als er nu een club komt zeggen dat spelers dat ze het naar hun zin bij de club hebben.
Ik denk dat je nu gewoon in een rot situatie zit en dat je niet veel anders kan doen dan gewoon een paar spelers laten vertrekken voordat ze er gratis vandoor gaan...
Misschien moet je maar gewoon een paar spelers voor veel geld proberen te verkopen. Hopen dat de onrust dan een beetje afneemt en proberen goede talenten ervoor terug te halen. Ben bang dat de reputatie van je club nog niet zo hoog is als de echte top in Europa.
Toen ik met Man. City de Champions League had gewonnen zei het bestuur ook letterlijk dat ze zo blij waren dat de reputatie van de club zo was verbeterd het afgelopen jaar. Hierna heb ik ook nooit meer last gehad dat basis spelers weg wouden. Als er nu een club komt zeggen dat spelers dat ze het naar hun zin bij de club hebben.
Ik denk dat je nu gewoon in een rot situatie zit en dat je niet veel anders kan doen dan gewoon een paar spelers laten vertrekken voordat ze er gratis vandoor gaan...
Verwijderd
Mee eens. Laat enkele spelers met kortlopende contracten vertrekken voor een mooi bedrag. Het liefst spelers die je makkelijk kan vervangen door nieuwe aankopen. Vervolgens is het inderdaad een kwestie van een keer de Champions League winnen. Hierdoor schiet je reputatie omhoog en zullen de problemen verminderen.Richi E. schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:59:
Verwijderd
Gisteren kampioen geworden met Shandong uit China met 1 punt verschil en de beker gewonnen en de beker voor landskampioenen gewonnen
Begroting verviervoudigd !
Verwijderd
Heb de Bordeaux carierre ff op een laag pitje gezet.
Moet even de motivatie hervinden, heb nu even een carierre gestart met IFK Göteborg.
Net in me 1e jaar kampioen geworden en de beker.
Moet even de motivatie hervinden, heb nu even een carierre gestart met IFK Göteborg.
Net in me 1e jaar kampioen geworden en de beker.
Ik ben heel depressief. Ben bij Ajax mijn talentvolle jonge spaans international Mateos vergeten zijn contract te laten verlengen. Nu ziet het er naar uit met nog enkele maanden looptijd, dat hij gratis naar Inter vertrekt. Hij wil bij mij namelijk niet bijtekenen (bekijkt eerst alle mogelijke opties)
Hoe kan ik dit nog regelen? Of is dat echt een onmogelijkheid?
Hoe kan ik dit nog regelen? Of is dat echt een onmogelijkheid?
Ga ook maar weer eens beginnen vanaaf. Gisteren voor ik ging slapen alvast spel laten laden. Begin met:
- Nederland
- België
- Duitsland
- Engeland
- Frankrijk
- Italië
- Spanje
- Schotland
- Portugal
- Rusland
- Verenigde Staten
- Hongarije
- Australië
- Zweden
Door Zweden kan ik in februari 2009 beginnen, dus pak vanavond een leuk clubje dat niet al te best draait.
- Nederland
- België
- Duitsland
- Engeland
- Frankrijk
- Italië
- Spanje
- Schotland
- Portugal
- Rusland
- Verenigde Staten
- Hongarije
- Australië
- Zweden
Door Zweden kan ik in februari 2009 beginnen, dus pak vanavond een leuk clubje dat niet al te best draait.
Damn, van Arsenal naar ADO Den Haag gaan is echt een bizar verschil
Transferbudgetten van €300K etc. Pff daar betaal ik net een speler zijn bonussen mee bij Arsenal 
Maar goed, wat transfervrije spelers gehaald, en op naar het linkerrijtje. 1e wedstrijd tegen Feyenoord (uit) is in ieder geval 2-0 gewonnen
Maar goed, wat transfervrije spelers gehaald, en op naar het linkerrijtje. 1e wedstrijd tegen Feyenoord (uit) is in ieder geval 2-0 gewonnen
Speel tot nu toe eigenlijk enkel multiplayer, maar nu toch ook maar eens een SP game gestart...mijn lokale cluppie Emmen eens omhoog helpen
.
Een paar sneak previews
...eerste seizoen zit er bijna op. Mijn beker succes in het 1e seizoen...de kwart finale bereikt:

In de winterstop een leuke spits gehaald voor free, die het net aardig weet te vinden.

Binnenkort een uitgebreider verslag.
Een paar sneak previews

In de winterstop een leuke spits gehaald voor free, die het net aardig weet te vinden.

Binnenkort een uitgebreider verslag.
Leuk avontuur om met Emmen te gaan!
Ik ben nu een nieuw spel begonnen met Atletico Madrid. Had in mijn spel met Manchester City eigenlijk alles al gewonnen en dan is de uitdaging er een beetje af.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat bij Atletico betere spelers zaten, maar dat viel nog een beetje tegen. Het transferbudget is ook niet hoog dus mijn doelstelling voor het eerste seizoen is om Europees voetbal te halen.
Heb overigens gelijk maar even Sakho gekocht, wat een wereld verdediger is dat zeg!
Ik ben nu een nieuw spel begonnen met Atletico Madrid. Had in mijn spel met Manchester City eigenlijk alles al gewonnen en dan is de uitdaging er een beetje af.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat bij Atletico betere spelers zaten, maar dat viel nog een beetje tegen. Het transferbudget is ook niet hoog dus mijn doelstelling voor het eerste seizoen is om Europees voetbal te halen.
Heb overigens gelijk maar even Sakho gekocht, wat een wereld verdediger is dat zeg!
Zo, seizoen 1 met ADO zit er op. Uiteindelijk gewoon als 6e gefinished! Ajax is kampioen geworden (helaas).
Mijn Arsenal-tactiek bleek behoorlijk goed te werken voor ADO, met wat lichte aanpassingen. 17 overwinningen, 8 gelijke spelen en 10 nederlagen.
In de Cup tot de halve finale gekomen, via Feyenoord, Utrecht tegen Ajax uitgeschakeld.
Heb enorm veel van mijn wedstrijden met 1 doelpunt verschil gewonnen, dus heel veel geluk gehad.
Resultaten tegen clubs:
Ajax: 0-1 (H), 0-3 (A)
AZ: 1-1 (H), 1-2 (A)
Feyenoord: 2-0 (A), 2-2 (H)
Graafschap: 1-0 (A), 2-0 (H)
Groningen: 1-2 (H), 1-0 (A) (met 10 man
)
Heerenveen: 1-2 (A), 2-2 (H)
Heracles: 1-0 (A), 2-1 (H)
NAC: 0-0 (H), 2-1 (A)
NEC: 0-2 (A), 1-0 (H)
PSV: 0-3 (A), 2-4 (H)
Roda JC: 1-0 (H), 1-1 (A)
Sparta: 1-0 (H), 2-0 (A)
Twente: 0-1 (H), 0-1 (A)
Utrecht: 1-1 (H), 2-2 (A)
Vitesse: 0-0 (A), 1-0 (H)
Volendam: 3-0 (H), 1-0 (A)
Willem II: 4-0 (A), 3-2 (H)
Eigenlijk alle directe concurrenten weten te verslaan, en wat gelijke spelen tegen toppers.
Mag nu in de playoffs tegen NAC voor de UEFA Cup
Edit: thuis gewonnen met 1-0, uit verloren met 1-0, en uiteindelijk in de derde wedstrijd met 1-2 gewonnen
Aan het begin van het seizoen 2 spelers aangetrokken, transfervrij:
Reña, een D/WB L, goed voor 32 appearances, 4 assists en een rating van 7.07
Parejita López, een WB/AM R, goed voor 36 appearances, 6 goals en 12 assists. Een gemiddelde rating van 7.11 Hij is na Powel (8 goals) degene met de meeste doelpunten, een super aanwinst dus, is inmiddels al 1M waard.
Verder moet ik nu echt wat aan m'n wagebudget gaan doen, zit er dik overheen. Hoogendorp is de grootste last, met €12.000, dus die gaat als eerste weg. Verder nog wat oude rotten (Khaya, Texeira, Cornelisse, Pique) die er uit gaan, kosten te veel en presteren niet. Hopelijk kan ik daardoor in het nieuwe seizoen wat nieuwe spelers aantrekken (transfervrij uiteraard).
Mijn Arsenal-tactiek bleek behoorlijk goed te werken voor ADO, met wat lichte aanpassingen. 17 overwinningen, 8 gelijke spelen en 10 nederlagen.
In de Cup tot de halve finale gekomen, via Feyenoord, Utrecht tegen Ajax uitgeschakeld.
Heb enorm veel van mijn wedstrijden met 1 doelpunt verschil gewonnen, dus heel veel geluk gehad.
Resultaten tegen clubs:
Ajax: 0-1 (H), 0-3 (A)
AZ: 1-1 (H), 1-2 (A)
Feyenoord: 2-0 (A), 2-2 (H)
Graafschap: 1-0 (A), 2-0 (H)
Groningen: 1-2 (H), 1-0 (A) (met 10 man
Heerenveen: 1-2 (A), 2-2 (H)
Heracles: 1-0 (A), 2-1 (H)
NAC: 0-0 (H), 2-1 (A)
NEC: 0-2 (A), 1-0 (H)
PSV: 0-3 (A), 2-4 (H)
Roda JC: 1-0 (H), 1-1 (A)
Sparta: 1-0 (H), 2-0 (A)
Twente: 0-1 (H), 0-1 (A)
Utrecht: 1-1 (H), 2-2 (A)
Vitesse: 0-0 (A), 1-0 (H)
Volendam: 3-0 (H), 1-0 (A)
Willem II: 4-0 (A), 3-2 (H)
Eigenlijk alle directe concurrenten weten te verslaan, en wat gelijke spelen tegen toppers.
Mag nu in de playoffs tegen NAC voor de UEFA Cup
Edit: thuis gewonnen met 1-0, uit verloren met 1-0, en uiteindelijk in de derde wedstrijd met 1-2 gewonnen

Aan het begin van het seizoen 2 spelers aangetrokken, transfervrij:
Reña, een D/WB L, goed voor 32 appearances, 4 assists en een rating van 7.07
Parejita López, een WB/AM R, goed voor 36 appearances, 6 goals en 12 assists. Een gemiddelde rating van 7.11 Hij is na Powel (8 goals) degene met de meeste doelpunten, een super aanwinst dus, is inmiddels al 1M waard.
Verder moet ik nu echt wat aan m'n wagebudget gaan doen, zit er dik overheen. Hoogendorp is de grootste last, met €12.000, dus die gaat als eerste weg. Verder nog wat oude rotten (Khaya, Texeira, Cornelisse, Pique) die er uit gaan, kosten te veel en presteren niet. Hopelijk kan ik daardoor in het nieuwe seizoen wat nieuwe spelers aantrekken (transfervrij uiteraard).
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 22-03-2009 01:19 ]
Kampioen geworden met PSV, en daarna de bekerfinale gewonnen van ajax met 4-6 na eerst 2-0 achter te hebben gestaan 
Nu zitten er allemaal clubs achter mijn spelers aan, maar niemand die een bod doet
En die spelers willen allemaal hogerop en zijn ontevreden
Hopelijk kan ik volgend seizoen iets verder komen dan 1e ronde knock out fase van de CL. Afgelopen seizoen verloren van Olympique Marseille
Wél een leuke speler gratis opgehaald: Nacer Barazite, een 24-jarige Nederlander met aardige stats!
Heb nu 3 goede middenvelders weten te strikken die ook nog eens jong zijn
Nacer Barazite, Svenbjörn Ellertson en Anders Birkeland. Stuk voor stuk toppers en met Dszuszák op links moet het een sterk middenveld worden ^O^.
Heb nu een oefentoernooi georganiseerd met Bayern München, Fenerbahce en Manchester City. Ben benieuwd!

Nu zitten er allemaal clubs achter mijn spelers aan, maar niemand die een bod doet
En die spelers willen allemaal hogerop en zijn ontevreden
Hopelijk kan ik volgend seizoen iets verder komen dan 1e ronde knock out fase van de CL. Afgelopen seizoen verloren van Olympique Marseille
Wél een leuke speler gratis opgehaald: Nacer Barazite, een 24-jarige Nederlander met aardige stats!
Heb nu 3 goede middenvelders weten te strikken die ook nog eens jong zijn
Nacer Barazite, Svenbjörn Ellertson en Anders Birkeland. Stuk voor stuk toppers en met Dszuszák op links moet het een sterk middenveld worden ^O^.
Heb nu een oefentoernooi georganiseerd met Bayern München, Fenerbahce en Manchester City. Ben benieuwd!
Iemand trouwens de PSP versie al gespeeld?
Weer 3 seizoenen verder gekloot en uiteindelijk gedegradeerd. Ben nu 15 jaar onderweg, ben 1x gepromoveerd en volgens mij al 7x gedegradeerd.
Ach, duurde 6 dagen voordat ik een nieuwe club had, ik blijf in Maleisië hangen en ga nu Kedah naar de kloten helpen
Ach, duurde 6 dagen voordat ik een nieuwe club had, ik blijf in Maleisië hangen en ga nu Kedah naar de kloten helpen
Beste vrind wette dat
@Angeloonie: Goed resultaat hoor! Zoals je zelf ook al zegt, van de concurrentie weten te winnen en af en toe een puntje tegen toppers. Maar zeker een heel mooi resultaat met ADO. Het is te hopen dat je een paar dure spelers kunt kwijt raken en wat talenten ervoor kunt terughalen! Succes in ieder geval.
@jpg97: Barazite is inderdaad een goede speler. Die andere twee middenvelders kan ik trouwens niet vinden. In welk seizoen zit je?
Eerste seizoen met Atletico zit erop. Viel nog niet helemaal mee, maar ben toch nog op een 3e plaats geeindigd, dus volgend jaar weer CL. Hoop dat ik nog wat leuke talenten kan kopen in de transferperiode zodat ik wat meer concurrentie kan bieden aan Barcelona en Real Madrid.
@jpg97: Barazite is inderdaad een goede speler. Die andere twee middenvelders kan ik trouwens niet vinden. In welk seizoen zit je?
Eerste seizoen met Atletico zit erop. Viel nog niet helemaal mee, maar ben toch nog op een 3e plaats geeindigd, dus volgend jaar weer CL. Hoop dat ik nog wat leuke talenten kan kopen in de transferperiode zodat ik wat meer concurrentie kan bieden aan Barcelona en Real Madrid.
Die andere 2 zijn regens volgens mij. Andere, wel bestaande en redelijk betaalbare talenten zijn Alípio, Neymar en Marquinhos ( deze vooral! ).Richi E. schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:21:
Ik zit in mijn 5e seizoen.
Ik heb wat spelers gedumped, maar ook wat nieuwe spelers gehaaldRichi E. schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:21:
@Angeloonie: Goed resultaat hoor! Zoals je zelf ook al zegt, van de concurrentie weten te winnen en af en toe een puntje tegen toppers. Maar zeker een heel mooi resultaat met ADO. Het is te hopen dat je een paar dure spelers kunt kwijt raken en wat talenten ervoor kunt terughalen! Succes in ieder geval.
Topaankoop van het seizoen: Jermaine Pennant (ex-Liverpool), transfervrij
Verder nog wat spelers van Nederlandse clubs die geen nieuw contract kregen. Eigenlijk haal ik sommige spelers puur voor de verkoop, gratis binnenhalen en wat wedstrijden laten spelen, daarna verkopen voor een paar miljoen

Tevens een nieuwe assistant manager gehaald, krijgt €500 per week ofzo, maar is echt behoorlijk goed qua stats. Mijn vorige assistant manager verpeste regelmatig een persconferentie
In de voorronde UEFA Cup moest ik tegen MIKA (riiiiight), uit 7-0 gewonnen, thuis 3-1, dus door.

Daarna tegen Legia Warschau, uit 2-0 gewonnen, thuis 1-0 verloren, dus ook door

Daarna tegen Sporting Braga, thuis 1-1 gespeeld, uit met 1-3 gewonnen

Het belangrijkste is het halen van de groepsfase geweest, ook al wordt ik kansloos uitgeschakeld, er komt toch weer wat geld binnen
[ Voor 20% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2009 00:28 ]
Ja, dat dacht ik inderdaad al. Marquinhos is zeker een talent. Ik heb hem inmiddels in mijn Atletico game ook al gehaald. Hij heeft pas nog 6x in één wedstrijd gescoord. Hij speelt nu nog wel wisselvallig, wissel hem daarom ook af met Forlan. Verder haal ik eigenlijk in elke game wel Sakho. Echt een super verdediger, na een aantal jaar heeft hij al ongekende stats en hij scoort ook nog eens geregeld vanuit corners.jpg97 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:23:
[...]
Die andere 2 zijn regens volgens mij. Andere, wel bestaande en redelijk betaalbare talenten zijn Alípio, Neymar en Marquinhos ( deze vooral! ).
Ik zit in mijn 5e seizoen.
Netjes hoor. Zou leuk zijn als je met ADO in de UEFA cup terecht zou komen. Maarja eerst nog Braga opzij zetten en daarna nog de 1e ronde overleven.Angeloonie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:51:
[...]
In de voorronde UEFA Cup moest ik tegen MIKA (riiiiight), uit 7-0 gewonnen, thuis 3-1, dus door. Daarna tegen Legia Warschau, uit 2-0 gewonnen, thuis 1-0 verloren, dus ook doorNu tegen Sporting Braga, thuis 1-1 gespeeld
[ Voor 19% gewijzigd door Richi E. op 24-03-2009 23:57 ]
Richi E. schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:56:
[...]
Netjes hoor. Zou leuk zijn als je met ADO in de UEFA cup terecht zou komen. Maarja eerst nog Braga opzij zetten en daarna nog de 1e ronde overleven.

On a sidenote: Arsenal heeft in mijn game de CL gewonnen
In de competitie zijn ze 2e geworden, 6 punten achter Man Utd en 6 punten voor Chelsea. De FA Cup hebben ze in de finale verloren. Ze hebben in 2009/2010 nu Ribéry gehaald, goeie aankoop zo
[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2009 00:11 ]
Spelers voor free halen enkel met als doel om ze weer te verkopen is imo beetje lame, maarjah das mijn mening
. Je komt aardig weg tegen Legia en Braga gezien het spelbeeld...wel netjes!
Russotto heb ik bij mijn Emmen game ook gehaald in seizoen 2. Was erg verbaasd dat hij wilde...
Russotto heb ik bij mijn Emmen game ook gehaald in seizoen 2. Was erg verbaasd dat hij wilde...
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 25-03-2009 00:34 ]
Tsja lame... Ze mogen mooi hun conditie op peil houden, ze krijgen betaald en zullen wel wat spelen. Als ze écht een meerwaarde blijken, dan verkoop ik ze niet, maar als ze tegenvallen, en ik krijg een goed bod, dan mogen ze direct weg.Vos schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:32:
Spelers voor free halen enkel met als doel om ze weer te verkopen is imo beetje lame, maarjah das mijn mening. Je komt aardig weg tegen Legia en Braga gezien het spelbeeld...wel netjes!
Verwijderd
Ik kreeg Saivet gratis na 4 seizoenen, seizoen later kwam Arsenal met 25 miljoenAngeloonie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:35:
[...]
Tsja lame... Ze mogen mooi hun conditie op peil houden, ze krijgen betaald en zullen wel wat spelen. Als ze écht een meerwaarde blijken, dan verkoop ik ze niet, maar als ze tegenvallen, en ik krijg een goed bod, dan mogen ze direct weg.
Helaas beviel hem het contract dat ze hem boden niet

Ja, waarom zou je niet gratis spelers mogen halen. Tenslotte zul je ze nog wel salaris aan moeten bieden dus je doet niets tegen de regels. In het echt gebeurt dit ook gewoon.
Het is echter wel krom dat in FM soms grote talenten met een vrije transfer weg kunnen gaan en dat niemand deze dan oppikt. Heb ik al in een aantal games met Bojan gehad. Die laat ik natuurlijk niet vrij rondlopen
Het is echter wel krom dat in FM soms grote talenten met een vrije transfer weg kunnen gaan en dat niemand deze dan oppikt. Heb ik al in een aantal games met Bojan gehad. Die laat ik natuurlijk niet vrij rondlopen