Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Dat wil ik nog niet meteen zeggen, wel dat het erg discutabel was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Seizoen 2008/2009 is afgelopen, en Adebayor heeft een wereldseizoen gehad: 63(2) apps en 62 goals:

37(1) / 29 in de EPL
11(1) / 15 in de Cups
15 / 18 in de CL

Ben het hele seizoen door aan het zoeken geweest naar talent. Ik kreeg op een gegeven moment Nigel De Jong aangeboden voor 10M, direct getekend, want die kan ik volgend seizoen vast wel voor 20M verkopen als hij niet lekker speelt. Tevens een verdediger waar ik al een tijd achteraan zat maar niet getekend kreeg voor seizoen 2008/2009 aangeboden gekregen voor minder dan zijn waarde :*)

Grootste aankopen 2008/2009:
Sergio Agüero, 49M
Cristián Zapata, 18.5M

Grootste verkopen 2008/2009:
William Gallas, 14M
Eduardo, 25.5M
Tomas Rosicky, 14M

Totaal 17 spelers gehaald, 4 verkocht

Grootste aankopen 2009/2010 so far:
David Luiz, 11.75M
Nigel De Jong, 10.25M
Geromel, 6.75M
Giovani dos Santos, 18.25M
Hatem Ben Arfa, 25M
Igor Akinfeev, 27M

Grootste verkopen 2009/2010 so far:
Mikaël Silvestre, 3.2M
Denílson, 12M
Alexandre Song, 13.5M
Johan Djourou, 17M
Emmanuel Eboué, 18M
Abou Diaby, 13M

Totaal 9 spelers gehaald, 11 verkocht/free release gegeven.

Ben op dit moment nog bezig met het verkopen van Diaby en Eboué, maar ik wil eerst goede vervangers op het oog hebben voor de ML en MR posities.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 22-01-2009 21:51 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Is De Jong voor basis? Als hij voor backup is snap ik niet waarom je Denilson weg gedaan hebt. Die wordt behoorlijk goed met goede training. Was ook wonderkid bij mij. Niet als echte DM maar meer een MC.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 22-01-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 18:52
Zonde dat je Rosiscky voor zo weinig heb verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:27:
Is De Jong voor basis? Als hij voor backup is snap ik niet waarom je Denilson weg gedaan hebt. Die wordt behoorlijk goed met goede training. Was ook wonderkid bij mij. Niet als echte DM maar meer een MC.
De Jong is backup voor Fabregas. Denilson is geen Wonderkid, en wordt ook niet echt goed, komen lang niet op het niveau Fabregas zeg maar. Ook Diaby en Song zijn niet goed genoeg. Diaby heb ik een seizoen als backup op ML laten spelen om wat speeltijd te krijgen en te zorgen dat ik hem goed kon verkopen. Denilson af en toe op MC laten spelen en Song als DC, aangezien Silvestre en Gallas van mij beiden geen speeltijd kregen.

Ik speel een 4-3-1-2 formatie met een ML-MC-MR en AMC. Dat houdt op dit moment in: Nasri-Fabregas-Walcott en AMC Agüero. Backup ML is Dos Santos/Ben Arfa, backup MC is De Jong/Ramsey, backup MR is Ramsey/Ben Arfa. Backup AMC is Vela/Ben Arfa.
Needakill schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:35:
Zonde dat je Rosiscky voor zo weinig heb verkocht.
Ach, meer kreeg ik er niet voor, en ik stelde hem zelden op (mede doordat hij 1/2 seizoen geblesseerd is).

Seizoen 2008/2009 overigens voor 103M spelers gekocht en voor 54M verkocht.
2009/2010 voor 108M gekocht en 78M verkocht :)

Net overigens Akinfeev gehaald. Eigenlijk ging ik voor Adler, maar die was echt te duur met 45M. Nu Almunia even verkopen als dat lukt, hij is 7M waard, dus denk dat ik er 10-12M voor kan krijgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 22-01-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ok dat is vrij aanvallend.Ik speel iets behoudender 4-4-2 met een controlerende (D)MC en Cesc ernaast als iets aanvallende. Naja bij mij is hij aardig goed geworden, niet voor basis nee..maar als backup. Ik ben zelf niet iemand die binnen 3 jaar een elftal compleet over de kop gooit.

Ik speel nu met:

GK: Fabianski (presteert erg goed, ondanks op papier geen wereldklasse)
DR: Sagna
DL: Clichy
DC: Micah Richards / Fazio
DC: Toure / David Luiz
MR: Walcott
ML: Van der Vaart / Nasri
(D)MC: L.Diarra / Veloso
(A)MC: Cesc
ST: Adebayor
ST: RvP

Met als backup o.a.:
- Traore
- Santon
- Denilson
- Ramsey
- Merida
- Wilshere (verhuurd)
- Pjanic
- Bendtner (perfecte stand-inn voor Adebayor in mijn tactic)
- Vela

08/09
In: 63M
Out: 2.2M

09/10
In: 109M
Out: 171M

10/11
In: 88M
Out: 69M

Heb heel veel talenten gehaald en hele grote schoonmaak gehouden in de jeugd. Die talentjes kosten nu als snel 4/5M per stuk...en Engelsen nog meer.

Zit er aan te denken om einde van dit seizoen een compleet Engels team te gaan vormen :P . De uitdaging is weg nu ik alles al gewonnen heb. Al speel ik nu meer multiplayer...is meer fun.

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 22-01-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Angeloonie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:57:
*O*

Sinds gisteren eindelijk FM09, heb hem maar via Steam gekocht ipv eeuwig wachten op een pakje uit de UK. Ben weer lekker bezig met Arsenal, met als eerste aankoop Agüero, zoals ik eigenlijk elk jaar doe :P Hij is helaas wel flink duurder in 9.2 dan in 9.0, want ik betaalde nu 49M terwijl ik eerst 38M betaalde.. Maar goed, hij is het waard :)

Verder nog 8 talenten gehaald waarvan ik van 6 stuks heel veel verwacht, dus ik ben benieuwd, 2 MC's worden volgens de scouting reports net zo goed of beter als Fabregas, dus dat zegt wel wat :)
Heb jij je bestelling bij Gameplay.co.uk gecanceld? Naar aanleiding van je vorige post had ik ook besloten om het daar te bestellen. Bij mij is het gisteren binnengekomen, had het de 9e besteld. Nog bedankt voor de tip iig _/-\o_

Nu kan ik ook eindelijk legaal aan de gang :*)
Ik hoop dat met patch 9.2 mijn spitsen wat beter gaan scoren en ik hoop dat de verdediging wat realistischer wordt, want Stekelenburg die bijna 1800 minuten geen goal tegenkrijgt begint toch te vervelen. Ik ga eerst mijn game met Ajax een klein stukje verder spelen om te kijken of ik de tactiek nog moet finetunen. Als dat gebeurd is ga ik aan de gang met een 1e divisieclubje denk ik. Blijf het wel jammer vinden dat de Nederlandse competitie qua financien niet goed uitgewerkt is.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

elvis84 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:10:
[...]

Heb jij je bestelling bij Gameplay.co.uk gecanceld? Naar aanleiding van je vorige post had ik ook besloten om het daar te bestellen. Bij mij is het gisteren binnengekomen, had het de 9e besteld. Nog bedankt voor de tip iig _/-\o_
:( Mijn bestelling is nog onderweg, mazzelpik! Intussen al 22 dagen :'(

ben ik blij dat ik even de stats van mijn nieuwste aanwinst Akinfeev zat te bekijken: zag ineens 1 Continental appearance staan :X Aangezien hij mijn enige goede keeper is, ben ik direct opzoek gegaan naar een stand-in voor de eerste wedstrijden, en dat is Ochoa geworden, op de laatste transferdag voor €19M binnengehaald :X

[ Voor 27% gewijzigd door Angeloonie op 23-01-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:')

"The board are pleased to announce that as a result of an improvement in the club's financial position, they have raised your current transfer budget by €325K to €1.1M."

Ja, die 325K ga ik echt wat mee doen hoor! :')

Oh, en Adebayor draait in het nieuwe seizoen ook weer fantastisch :Y) Op dit moment 18(1) apps en 27 goals Daarmee zit hij nu al bijna op de helft van zijn totaal van vorig seizoen, met nog 45 wedstrijden te gaan ofzo :P Maar goed, Elfsborg in de CL zorgde wel voor leuke uitslagen, 6-0 thuis (3x Adebayor) en 4-2 uit (4x Adebayor), uit met een B-elftal, en alleen Adebayor eigenlijk van de normale basisspelers :P.

[ Voor 49% gewijzigd door Angeloonie op 24-01-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 wedstrijden achter elkaar 3-3 gespeeld, wedstrijd daarvoor 3-2 gewonnen. 11 goals tegen in 4 wedstrijden, te gek voor woorden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:57:
3 wedstrijden achter elkaar 3-3 gespeeld, wedstrijd daarvoor 3-2 gewonnen. 11 goals tegen in 4 wedstrijden, te gek voor woorden :/
Tijd voor nieuwe DC's :Y) Of een nieuwe GK :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 24-01-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marchena, Albiol en Helguera voldoen alle 3 niet :/

word een dure grap om ze te vervangen denk ik :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:00:
[...]

Marchena, Albiol en Helguera voldoen alle 3 niet :/

word een dure grap om ze te vervangen denk ik :x
Met welke club speel je? Valencia dus, tenzij je toevallig alle 3 de verdedigers daar vandaan hebt geplukt :Y)

Even wat relatief "goedkope" DC's:

spoiler:
Breno - Bayern Munchen
Stefan Radu - Lazio
Per Mertesacker - Werder Bremen
Thiago Silva - AS Monaco
Mamadou Sakho - PSG
Corluka Vedran - Tottenham
David Luiz - Benfica
Geromel - Guimarães

[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 24-01-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valencia, 2de seizoen. Begon met Wigan Athletic maar ik werd al snel ontslagen en werd gevraagd door Valencia :)
Speel standaard 442, meestal met marchena en albiol achterin. alle schuifjes staan goed, snap niet waar het aan ligt. Hildebrand haalt ook hoge cijfers in de goal

Dat is een mooi lijstje, zal eens kijken of 1 van die verdedigers het beter gaat doen dan de mijne :D
bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:14:
Dat is een mooi lijstje, zal eens kijken of 1 van die verdedigers het beter gaat doen dan de mijne :D
bedankt!
No problem :Y)

Als je overigens veel geld over hebt, kan je ook voor de volgende spelers gaan:

spoiler:
Gaël Clichy of Giorgio Chiellini voor de DL positie
Kolo Toure, John Heitinga of Cristian Zapata voor de DC positie
Bakary Sagna of Micah Richards voor de DR positie

Frustrerend.. in de CL tegen Rangers, onzinwedstrijd omdat ik al gequalificeerd ben voor de volgende ronde, B-elftal dus. Ik: 19 schoten, 9 op doel, 1 doelpunt. Zij: 1 schot, 1 schot op doel, 1 doelpunt :(

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 24-01-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Bah, 2 games begonnen sinds FM09, en in beiden uiteindelijk ontslagen...

Nu met RC Strasbourg, speelde veel te vaak gelijk en scoorde te weinig, na 23 wedstrijden op de 9e plek moest ik thuis tegen Ajaccio, 0-3 verlies en exit On_E...

Ik ga maar eens in de Serie C1 kijken voor een nieuwe club, hopelijk hou ik het nu eens een paar seizoenen uit.

Het is Hellas Verona geworden, eens kijken of ik die terug in de Serie A kan brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 24-01-2009 17:00 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:14:
[...]

Valencia, 2de seizoen. Begon met Wigan Athletic maar ik werd al snel ontslagen en werd gevraagd door Valencia :)
Speel standaard 442, meestal met marchena en albiol achterin. alle schuifjes staan goed, snap niet waar het aan ligt. Hildebrand haalt ook hoge cijfers in de goal

bedankt!
Mocht je eventueel nog een relatief goedkope goede keeper willen moet je deze kopen;

spoiler: title
Sergio Asenjo; aan het begin van het spel een release fee clause van €9.000.000,- bij Valladolid. Is bij mij (Man City) wonderkid en keept best aardig voor een 19-jarige speler ;) In mijn ogen de nieuwe Akinfeev, ook al is die ook nog niet heel oud haha

-edit-

Heb nog even z'n statistics bekeken; 37 (1) apps, 29 conc, 20 clean sheets. Doet 'ie toch best aardig _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Hmm, eerste volledige seizoen in Maleisië gehad, competitie is iig afgelopen. Zit nog wel in de FA Cup, maar die boeit me voor geen ene meter. Stond groot deel van het seizoen eerst of tweede, opeens was de vorm weg en donderden we naar een 5e plaats. De koploper liep vanaf dat moment hard bij iedereen weg, de nummer 2 ging aardig mee, maar kwam ook in een dip. In de laatste 6 wedstrijden pakten wij nog 14 punten, genoeg om weer naar een 2e plaats te klimmen en zodoende te promoveren naar de Super League *O*

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Huh????
Ik zit wat op continue te klikken, wil m'n assistent iets vragen over het team. Alleen, ik heb geen assistent meer :? En 2 coaches zijn ook vertrokken :? Krijg je geen melding als de contracten van die lui bijna zijn afgelopen?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:57
King Nothing schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:49:
Huh????
Ik zit wat op continue te klikken, wil m'n assistent iets vragen over het team. Alleen, ik heb geen assistent meer :? En 2 coaches zijn ook vertrokken :? Krijg je geen melding als de contracten van die lui bijna zijn afgelopen?
Is helaas een bekende bug dat je geen melding krijgt van aflopende contracten van je staff :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe los je het op als een speler een andere speler disliked? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Eén van de twee verkopen.

Hmm, krijg een nieuw, 3 jarig contract aangeboden, maar als ik op view offer klik zie ik een contract tot januari 2015. Ik zit momenteel in februari 2014, dan is januari 2015 toch geen 3 jaar?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:20:
Hoe los je het op als een speler een andere speler disliked? :P
De slechtste speler verkopen.

Heb het in een game eens gehad met Fabregas en Ramsey :P Toen was de keuze best snel gemaakt :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 25-01-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:24:
[...]

De slechtste speler verkopen.

Heb het in een game eens gehad met Fabregas en Ramsey :P Toen was de keuze best snel gemaakt :Y)
David Villa mag Ben Sahar niet meer. Balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:18:
[...]

David Villa mag Ben Sahar niet meer. Balen :/
Je speelt met Valencia dan, neem ik aan. Wat is er dan zo speciaal aan Sahar. Qua stats vind ik hem nou niet echt een supersterk talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:30:
[...]

Je speelt met Valencia dan, neem ik aan. Wat is er dan zo speciaal aan Sahar. Qua stats vind ik hem nou niet echt een supersterk talent.
8 goals, 5 assists in 17 wedstrijden en pas 20. Vergeleken met Villa is het natuurlijk niks, dus Sahar is ook al verkocht aan Everton, maar toch vervelend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Ik word knettergek van fm. Iedere keer als ik mn savegame laad moet ik op vakantie gaan tot na de eerstvolgende wedstrijd omdat anders het spel blijft hangen bij het wedstrijd instellen :(

Ik ga maar even een nieuwe game opstarten. Misschien dat dat iets uitmaakt.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lang leve FM09 _O_

Tot nu toe 2 keer een speler aangeboden gekregen waar ik al een tijd achteraan zit en maar niet voor een normale prijs getekend krijg, voor minder dan zijn waarde _O_

Ook leuk om dan te zien dat 30 andere clubs ook de speler willen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 26-01-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

:?

Dacht dat ik hier net postte...

Eerste seizoen in de Maleisische Super League overleefd *O* Werd wel even spannend tegen het einde van het seizoen maar goed, uiteindelijk 5 punten boven de streep geëindigd.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Northwave4500 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:05:
Ik word knettergek van fm. Iedere keer als ik mn savegame laad moet ik op vakantie gaan tot na de eerstvolgende wedstrijd omdat anders het spel blijft hangen bij het wedstrijd instellen :(

Ik ga maar even een nieuwe game opstarten. Misschien dat dat iets uitmaakt.
Dat is vrij irritant, moet het zeker mij nit overkomen want ik kan niet eens op vakantie :P
Vast omdat ik een van de weinigen ben die niet de patches erover heen gooit....vind t wel prima spelen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

@Angeloonie: Haha lekker dan.. Ik heb hetzelfde gahad met Bojan, die kreeg ik ook doodleuk aangeboden. Nou vooruit dan maar :)..

@King Nothing: Netjes gedaan! Succes in de Super League.. En laat even weten hoe het gaat!

@Nilsinho: Hmm.. zitten toch aardig wat bugs in de 9.0 versie van FM. Ze hebben zelfs 9.1 al op de releasedatum uitgegeven, maar jij vind dat er geen bugs in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten inderdaad bugs in, maar ik ben van mening dat mensen snel de neiging hebben bug te roepen zodra het even niet lukt.

Spitsenbug, want ze krijgen het niet voor elkaar hun aanvallers te laten scoren. Dat dit ook aan de training, tactiek, mediamanagement, spelermanagement of de spits zelf kan liggen, wordt vaak snel vergeten.

Middenvelderbug, want over het algemeen is het lastig de MC goed te laten spelen. Dat er voldoende mensen zijn die het wel voor elkaar krijgen om een MC een gemiddelde van 7,5 per seizoen te laten halen lijkt verder niet ter zake te doen.

Blessurebug, want ze hebben last van een blessuregolf. SI heeft aangegeven dat het aantal blessuregevallen is verhoogd, want in de voorgaande delen bleef het vaak onrealistisch laag. Dat een blessuregolf realistisch kan zijn, hebben Ajax en Feyenoord dit seizoen uitgewezen. Daarnaast zijn er verschillende factoren, zoals training en roulatiesysteem, die van invloed zijn op het aantal blessures.

Al met al vind ik het wel meevallen met bugs. Heb weinig storende zaken gemerkt die het spelplezier bederven. De bovengenoemde zaken heb ik geen last van. Mijn aanvallers lopen 1 op 1, m'n MC's halen gemiddeldes rond de 7.5 per seizoen en het aantal blessures is altijd te overzien. Het lijkt me dus sterk dat het bugs zijn, als niet iedereen er last van heeft. Denk dat het eerder in andere factoren gezocht moet worden, zoals tactiek, training en communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Sommigen dingen die geroepen zijn worden echt wel onderbouwd anders. De cijfers van de middenvelders is gewoon niet in orde i.v.m.de andere posities. Je leest dit zoveel op diverse fora.

Verder ben ik het wel aardig met je eens ja. En blessures geven je mooi de gelegenheid om andere spelers eens te proberen. Ik heb ook niet buitensporig last van blessures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees er inderdaad veel over, maar ik heb er zelf helemaal geen last van. Mijn 4 MC's hebben allemaal 7+ gemiddeld over een heel seizoen. Dat betekent dat het dus wel mogelijk is om een goede rating te behalen met een MC. Daarom is mijn inziens het woord bug wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:36:
Ik lees er inderdaad veel over, maar ik heb er zelf helemaal geen last van. Mijn 4 MC's hebben allemaal 7+ gemiddeld over een heel seizoen. Dat betekent dat het dus wel mogelijk is om een goede rating te behalen met een MC. Daarom is mijn inziens het woord bug wat zwaar.
Nou het valt mij wel op, maar dan wel uitsluiten met een AMC, of een MC met een pijltje naar voren naar de AMC positie.
Ook heb ik vaak het idee dat soms plotseling (en niet reproduceerbaar voor mij op welk moment het gebeurt) het cijfer ineens wel goed berekend wordt.
Bijvoorbeel Afellay begint op een 6,4 en zakt gestaag naar een 5,2, om soms in de rust (zonder goal of assist of wat dan ook vlak voor de rust) ineens op 6,9 te staan bijvoorbeeld. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

De AMC bug is er inderdaad wel degelijk. Zelfs wanneer hij aantoonbaar belangrijk is voor het team behaald hij toch lage cijfers. Vaak rond de 5.

Verder kon je om de blessurebug ook niet heen. Wanneer je 5 geblesseerden binnen 10 minuten van één wedstrijd hebt en dat dan een aantal keer per seizoen klopt er toch iets niet. Het is terecht van SI dat er meer blessures in het spel zitten, maar niet zo onrealistisch veel in één wedstrijd. Dit probleem is overigens in 9.2 prima opgelost, in 9.1 waren er weer te weinig blessures.

En het spitsenprobleem heb ik eerlijk gezegd weinig last van gehad. Weet ook niet of ze dit ook echt 'gefixed' hebben met een patch. Ben benieuwd welke verbeteringen 9.3 met zich mee gaat brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24
wat is het toch handig om te zeggen dat je een speler graag wil hebben.
speel met feyenoord wou elm (Heerenveen) graag hebben bod van 8.9mln gedaan deed heerenveen hem niet voor weg. elm boos op trainer verlengt zijn contract niet jaar later met nog 1 jaar contract wordt hij aangeboden voor 5mln ik tegen bod gedaan van 3mln en toen was die verkocht :)

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0412/selectie.jpg
mijn selectie van 2011

[ Voor 16% gewijzigd door RenaldoN op 28-01-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fabregas haalt bij mij toch echt ieder seizoen rond de 7.5 gemiddeld. Dan is het blijkbaar toch mogelijk en lijkt me het woord bug nog steeds enigszins overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Dat is een flink verbouwde selectie. Individueel zijn ze niet allemaal geweldig, maar denk dat het zeker wel een goed team is.

Wat zijn je resultaten? En Keirrison wil zeker weg dat hij ongelukkig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Richi E. schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:23:
Dat is een flink verbouwde selectie. Individueel zijn ze niet allemaal geweldig, maar denk dat het zeker wel een goed team is.

Wat zijn je resultaten? En Keirrison wil zeker weg dat hij ongelukkig is?
individueel zijn ze zeker niet de sterkste maar als team spelen ze zeer goed.
veel spelers heb ik nog van vorige seizoenen wel een paar nieuwe gehaald om wat meer speling te hebben
keirrison wilt inderdaad weg kreeg een bod van 20mln 2dagen voordat de transfermarkt dicht ging bod afgeslagen en toen was die boos :)

Seizoen 09-10
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0996/09-10.jpg

voorronde champions league verloren van cska over 2 wedstrijden 2-3
uefa-cup:

groepsfase werdt ik 2de achter chelsea (alle wedstrijden gewonnen) voor nantes (beter doelsaldo) en levski
eerste ronde rechstreekse uitschakeling kreeg ik hsv op bezoek uit 3-0 gewonnen thuis 2-0 verloren
2de ronde moest ik tegen de spurs thuis 1-0 verloren uit 2-0 gewonnen
kwartfinale kwam dinamo kiev thuis 0-0 uit 1-1 ging door op doelsaldo
en toen brak de hel los halve finale tegen man-city uit verloren met 2-0 thuis werd ik met maar liefst 2-5 van de mat gespeeld

2010-2011
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0914/10-11.jpg

champions leagua:
groepsfase 2de geworden achter arsenal en voor zenit en stabeak
eerste ronde rechtstreekse uitschakeling moest ik tegen juventus thus 1-1 gespeeld en uit 0-0 lag er uit alhoewel ik het knap vondt dat we niet werden weggespeeld

Transfers:

2009-2010
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0631/09-010_transfers.jpg

2010-2011
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0876/010-011_transfers.jpg

2011-2012 seizoen is net pas begonnen 3wedstrijden gespeeld
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0919/011-012_transfers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Ziet er netjes uit! Grappig dat je 2 seizoenen achter elkaar even veel punten pakt en hetzelfde doelsaldo hebt :) !
Veel (onnodige) spelers verkocht en een aantal leuke talenten er voor terug gehaald! Jammer van die halve finale UEFA Cup, maar zeker een team waarmee je binnen een paar jaar leuke dingen kunt bereiken!

Wat is trouwens de rede dat je Bendtner weg doet in dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Richi E. schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:51:
Ziet er netjes uit! Grappig dat je 2 seizoenen achter elkaar even veel punten pakt en hetzelfde doelsaldo hebt :) !
Veel (onnodige) spelers verkocht en een aantal leuke talenten er voor terug gehaald! Jammer van die halve finale UEFA Cup, maar zeker een team waarmee je binnen een paar jaar leuke dingen kunt bereiken!

Wat is trouwens de rede dat je Bendtner weg doet in dit seizoen?
dat van de punten en doelsaldo is me niet opgevallen maar wel grappig.
waarom bendtner heb weggedaan is heel simpel:
duur, weinig doelpunten, kan niet overweg met luciano en ik heb genoeg spelers die op zijn plek kunnen spelen en ook nog wat winst gemaakt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Richi E. schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:30:
@Angeloonie: Haha lekker dan.. Ik heb hetzelfde gahad met Bojan, die kreeg ik ook doodleuk aangeboden. Nou vooruit dan maar :)..

@King Nothing: Netjes gedaan! Succes in de Super League.. En laat even weten hoe het gaat!

@Nilsinho: Hmm.. zitten toch aardig wat bugs in de 9.0 versie van FM. Ze hebben zelfs 9.1 al op de releasedatum uitgegeven, maar jij vind dat er geen bugs in zitten?
Nee, dát zeg ik niet ;) ik speel langs de bugs heen. De slechte-cijfers-als-je-spits(en)-niet sco[o]r[t](en), engelse stukken in de nederlandse versie (Zal maar eens naar engels toe gaan), daar heb ik ht meeste last van...voor de rest geen irritante bugs waarvan ik weet gevonden. Ze zijn er wel, maar ik speel er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:41:

Blessurebug, want ze hebben last van een blessuregolf. SI heeft aangegeven dat het aantal blessuregevallen is verhoogd, want in de voorgaande delen bleef het vaak onrealistisch laag. Dat een blessuregolf realistisch kan zijn, hebben Ajax en Feyenoord dit seizoen uitgewezen. Daarnaast zijn er verschillende factoren, zoals training en roulatiesysteem, die van invloed zijn op het aantal blessures.
Ik kan met het team waar ik nu manager van ben echt geen extra selectie aanleggen om de verhoogde kans op blessures op te vangen. Daar heb ik geen geld voor. Dat de managers van grote clubs op zo'n manier om deze "golf" heen kunnen werken is leuk, maar er zijn zat lui die met kleine teams spelen en gewoon geen geld hebben om alle blessures op te kunnen vangen met (bijna) gelijkwaardige spelers.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 11:22

odan

The dark side is within all!

King Nothing schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:01:
[...]

Ik kan met het team waar ik nu manager van ben echt geen extra selectie aanleggen om de verhoogde kans op blessures op te vangen. Daar heb ik geen geld voor. Dat de managers van grote clubs op zo'n manier om deze "golf" heen kunnen werken is leuk, maar er zijn zat lui die met kleine teams spelen en gewoon geen geld hebben om alle blessures op te kunnen vangen met (bijna) gelijkwaardige spelers.
dat is nou eenmaal een probleem met kleine clubs. tuurlijk moet je geen 2 of 3 blessure gevallen hebben per wedstrijd. maar als er in een aantal op elkaar volgende wedstrijden 4 of 5 van je basis elf uitvallen met blessures ja dat kan gebeuren. tuurlijk is zoiets erg zeldzaam maar dat het kan gebeuren bewijst de echte wereld wel.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:01:
[...]

Dat is toch ook gewoon realistisch? Een grotere club kan gewoon makkelijker blessures opvangen dan een kleinere club. Zo is het in het dagelijks leven ook. Daarnaast zijn er voldoende mogelijkheden om het aantal blessures te minimaliseren, zonder dat je hiervoor een grote club hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Mjah, ik blijf erbij dat een aantal blessures wel normaal is, maar je gaat mij echt niet wijsmaken dat 2 tot 5 blessures per week normaal is.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar wellicht doe je iets verkeerd. Zonder direct te willen oordelen over je training, tactiek etc. kan daar ook een deel van de oorzaak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Speel gewoon een simpele 4-4-2 diamond dacht ik zo, training besteed ik geen aandacht aan.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

King Nothing schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:05:
Speel gewoon een simpele 4-4-2 diamond dacht ik zo, training besteed ik geen aandacht aan.
Begin eens met de intensity in de loop van het seizoen lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43

FlotterPower

Boxy Brown

Ik ben ook maar eens begonnen met FM'09. Heb gekozen voor Cambuur.
Moet zeggen dat het spel een behóórlijk hoge learning curve heeft. Vind het tot nu toe erg lastig.
Ben inmiddels in midden november beland en heb nog ongeveer €50.000 over. :')
Hoe dat kan snap ik niet helemaal, aangezien ik me netjes aan m'n wage budget hou en ook weinig aankopen heb gedaan aan het begin van het seizoen. Op deze manier heb ik aan het eind van het seizoen een schuld van €2.000.000 ofzo :/
Ik heb het team ook nog eens hoge beloningen beloofd als ze kampioen worden en/of ver komen in de beker, ging er van uit dat dat allebei onmogelijk was voor m'n eerste seizoen.
Toch staan we nu met 33 punten uit 15 wedstrijden 1e, op 6 punten van nummer 2.
In de beker heb ik in de 3e ronde NAC met 1-0 verslagen. :+

Ook in de voorbereiding ging het niet super slecht. Als nieuwkomer in het spel had ik niet bij alle landen een vergelijkbaar niveau geselecteerd. Ik speelde dus oefenwedstrijden tegen Herta BSC, Middlesbrough, Arsenal, Newcastle en Sunderland... Met Cambuur :')
Behalve tegen Hertha BSC was het zoals ik al zei niet zo heel slecht, gezien het niveau verschil:
Sunderland 1-2
Arsenal 1-3
Hertha BSC 0-9
Middlesbrough 0-1
Newscastle 0-1

Maargoed, de financien. Gebeurt er ook iets zodra ik door m'n geld heen ben oid? Word ik dan ontslagen? :P

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Kan wel ja, maar volgens mij als je ook flink over je wagebudget heen zit.

En geld verlies je niet alleen aan salarissen. Onderhoud van je stadion kost ook geld, je technische staf kost je geld en er zijn vast nog wel extra uitgaven.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Afbeeldingslocatie: http://xs135.xs.to/xs135/09054/serieccupfinal268.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs135.xs.to/xs135/09054/promoplayoff1509.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs135.xs.to/xs135/09054/promoplayoff2433.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs135.xs.to/xs135/09054/eindstand0809763.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs135.xs.to/xs135/09054/transfers0809794.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs135.xs.to/xs135/09054/stats0809949.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs435.xs.to/xs435/09054/tactiek0809459.jpg.xs.jpg

Een heerlijk eerste seizoen in Verona, 6 keer verlies in 50 officiële wedstrijden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:05:
Het is wellicht verstandig dat wel te gaan doen. ;)

In de voorbereiding iets zwaarder trainen en vervolgens gedurende het seizoen minder intensief trainen. Daarnaast kan een 4-4-2 diamond afhankelijk van de indiviuele instructies ervoor zorgen dat spelers veel moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik regel friendlies, de clubs accepteren de friendlies en bij het nieuws staat dat ik tegen club X speel op bijv. 18 augustus. Echter in de fixtures lijst zijn de hele friendlies niet terug te vinden...heb al meerdere dagen geprobeerd, andere clubs...maar allemaal zelfde resultaat. Nu zit ik in de voorbereiding met 2 week zonder een oefenwedstrijd, ook lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Vos schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:12:
Ik regel friendlies, de clubs accepteren de friendlies en bij het nieuws staat dat ik tegen club X speel op bijv. 18 augustus. Echter in de fixtures lijst zijn de hele friendlies niet terug te vinden...heb al meerdere dagen geprobeerd, andere clubs...maar allemaal zelfde resultaat. Nu zit ik in de voorbereiding met 2 week zonder een oefenwedstrijd, ook lekker...
Al eens geprobeerd tegen je eigen reserve team te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ja 2e en ook U19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:59
Nog iemand die zich ergert aan de speelsnelheid tijdens een match?

De snelheid staat op het voorlaatste balkje, té snel imo maar bij het streepje ervoor gaat het dan duurt een match dan weer te lang... De speelsnelheid van FM07 was ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:Y)

Nigel De Jong 1,5 seizoen terug aangeboden gekregen voor 10M, heb hem nu voor 31M verkocht _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Snap er geen fuck van...

Bestuur biedt mij, volgens een nieuwsbericht, een nieuw 3 jarig contract aan. Rechts onderin staan 3 knopjes: view offer, delay, reject.
Ik klik op "view offer" en voor me staat een één jarig contract. De datum kan ik veranderen, maar hooguit een jaar verder.

Waar is dat 3e jaar dan?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Angeloonie schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:52:
:Y)

Nigel De Jong 1,5 seizoen terug aangeboden gekregen voor 10M, heb hem nu voor 31M verkocht _O-
Had een vergelijkbare situatie. Wist 'm transfer free aan te trekken, komt een seizoen later Chelsea met 20M over de brug, strik erom en wegwezen, had toch 2 vergelijkbare DM's :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

King Nothing schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:45:
Snap er geen fuck van...

Bestuur biedt mij, volgens een nieuwsbericht, een nieuw 3 jarig contract aan. Rechts onderin staan 3 knopjes: view offer, delay, reject.
Ik klik op "view offer" en voor me staat een één jarig contract. De datum kan ik veranderen, maar hooguit een jaar verder.

Waar is dat 3e jaar dan?
Zit je nog in een lopend seizoen voor de winterstop? Bij contracten verlengen van spelers vind ik dat ook vrij irritant. Ik bied ze altijd na de winterstop een contract aan, want dan kan je een jaar langer.

In dit geval zal het wel kort voor de zomerstop zijn, dat is tenminste de gebruikelijke periode dat je een contractverlenging krijgt als trainer.

Ikzelf heb een seizoen geprobeerd met FC Den Bosch. Ik deed het zo slecht dat de vergelijking met de kalkoen op ging (halen allebei de kerst niet :'( )

Nu ben ik begonnen met FC Volendam. Het eerste seizoen werd ik op de laatste speeldag voorlaatste. De play-offs met veel geluk en wijsheid doorgekomen, dus nu mag ik het nog een seizoen proberen. Heb wat duurbetaalde spelers buiten kunnen werken waardoor ik wat meer budget heb. Ik probeer ook de spelers die wat waard zijn te verkopen. Helaas wil dat niet altijd vlotten. Probeer ik Jack Tuyp te verkopen, biedt een club eindelijk meer dan 1M (grof geld voor Volendam) en dan breekt die vent zn poot en ligt ie er 7 maanden uit :(
Dus geen 1M, maar ook geen geld voor een fatsoenlijke vervanger. Nu heb ik 2 spelers gratis gesigned die op 1 augustus nog zonder club zaten, veel soeps is het dus niet waarschijnlijk :P

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Laatst online: 20-09 10:37
BoB_HenK schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:48:
[...]

Had een vergelijkbare situatie. Wist 'm transfer free aan te trekken, komt een seizoen later Chelsea met 20M over de brug, strik erom en wegwezen, had toch 2 vergelijkbare DM's :Y
Ik ook 1tje met Feyenoord. Ergens 2 seizoenen geleden (zit nu in 2012) Rivas gekocht DC voor 1.2 miljoen van Inter. Was backup en niet nodig, erg unhappy. Nu 2 jaartjes later wilde ie teveel geld als salaris maar Inter kwam weer aankloppen en legde 18 miljoen neer. Dank u en tot ziens :z

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Kijk eens naar mijn fantastische samenwerkingsverband :9

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21svvt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
thettes schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:49:
Kijk eens naar mijn fantastische samenwerkingsverband :9

[afbeelding]
Hehe, zie ook dat je een verzameling oud-Ajacieden in je staff hebt. Vooral Litmanen, hij is nog steeds mijn meest favoriete voetballer allertijden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
irritableskillz schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:52:
[...]

Hehe, zie ook dat je een verzameling oud-Ajacieden in je staff hebt. Vooral Litmanen, hij is nog steeds mijn meest favoriete voetballer allertijden. _/-\o_
Ik heb hem op z'n 41e (2012-13) bij mijn selectie zitten. Uiteraard is het een schim van de echte Litmanen, maar ik hoop dat hij binnenkort met pensioen gaat zodat ik hem aan mijn staff kan toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een poging om het forum weer wat leven in te blazen (of zijn we allemaal massal gestopt met FM2009?).

Eerste seizeon in Mexcico is het helaas niet gelukt om te promoveren. Beide keren wel de play-offs gehaald, maar de eerste keer was de halve finale het eindstation en de tweede keer zelfs de kwartfinale. Desondanks wel een contractverlening voor nog twee seizoenen binnengesleept.

Het tweede seizoen is inmiddels halverweg en alles ziet er rooskleurig uit. Er was totaal geen geld voor transfers, maar heb op een free transfer wel twee pareltjes binnengehaald. Een centrale middenvelder en een rechtermiddenvelder. Die laatste heeft er in 13 wedstrijden al 8 inliggen en evenveel assists.

Met 15 van de 16 wedstrijden gespeeld sta ik dik eerste. 12 gewonnen, 3 gelijk, niks verloren. 28 voor en maar 6 doelpunten tegen. Nu hopen dat ik deze vorm door kan zetten in de play-offs, dan ben ik halverwege het seizoen al zeker dat ik op zijn minst de beslissingswedstrijd om promotie mag spelen. I'll keep you posted.

Iemand overigens al iets gehoord van de nieuwe patch? een eventuele releasedatum bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/9192/02112009192105jr3.jpg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30

Ottooo

Vuurvlieg

:D

Geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
ik ben nu niet zo blij
groepsfase champions league met gemak opverleefd wordt ik in de knock out gekoppeld aan werder bremen was ik heel blij mee ook doorgegaan 3-2 over 2 wedstrijden en wie loot ik in de kwartfinale jaja Barcelona :@ dat wordt dus met 11 man achter de bal gaan spelen :P

Verwijderd

RenaldoNiels schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:42:
ik ben nu niet zo blij
groepsfase champions league met gemak opverleefd wordt ik in de knock out gekoppeld aan werder bremen was ik heel blij mee ook doorgegaan 3-2 over 2 wedstrijden en wie loot ik in de kwartfinale jaja Barcelona :@ dat wordt dus met 11 man achter de bal gaan spelen :P
Het zou ook een beetje vreemd zijn als je met 11 man vóór de bal ging spelen, anyway...

De eerste prijs is binnen hoor! Na glansrijk al als eerste te eindigen in de openingsstage (42 punten uit 16 wedstrijden) is het ook gelukt om via de play-offs het kampioenschap officieel te pakken. Helaas wel mijn eerste verliespartij opgelopen, maar die 1-0 in de heenwedstrijd van de finale werd in de thuiswedstrijd met 4-1 weggepoetst. Met deze winst ben ik verzekerd van een plaats in de finale voor promotie aan het eind van het seizoen. Als ik ook de closingstage win, hoef ik die overigens helemaal niet te spelen, want in dat geval ben ik automatisch gepromoveerd!

Kampioenschap dus binnen, maar niks geen financiele beloning voor het winnen. Blijkbaar vind de mexicaanse onderbond dat niet zo heel erg interessant. En dat geld kan ik wel erg goed gebruiken. IK maak iedere maand zo'n beetje 700k verlies terwijl mijn salarissen maar 360k per maand bedragen (en binnen het budget passen).

Nu is de winterstop bezig en hoop daarin wat spelers te kunnen verkopen. Ik zit nog steeds met spelers die ik in het eerste seizoen al wilde verkopen. Die wil ik nu verkopen, dan verdien ik er wat aan. De meeste hebben namelijk een contract tot eind van het seizoen. Dat vind ik op zich ook prima, want dat geeft me zoveel meer ruimte in mijn salarisbudget, maar die extra centen door ze te verkopen, zijn ook meer dan welkom.

Overigens had ik een speler aan een aantal clubs aangeboden en per ongeluk een te laag bod geaccepteerd naast een aantal die de vraagprijs wilden betalen. Natuurlijk kiest die knakker voor die goedkope club, dus transfer gecancelled en opnieuw overal aanbieden, maar dat werkt dus niet meer. Op de een of andere manier gebeurt er helemaal niks als ik die speler nu aanbiedt bij andere clubs. Bugje? Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Financien in lagere competities zijn inderdaad verdomd lastig. Het kan overigens interessant zijn om eens te kijken naar de bonussen die je betaalt per gespeelde wedstrijd, gemaakt doelpunt etc. Dit kan aardig in de papieren lopen. Verder kan je in de winterstop wat lucratieve oefenwedstrijden proberen te regelen. Kan allemaal een beetje helpen. In de laagste divisie van Indonesia ging ik ook bijna failliet, na promotie gaat het financieel iets soepeler. Nu sportief nog...

• Vos

Vos

AFCA

RenaldoNiels schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:42:
ik ben nu niet zo blij
Sjah wat verwacht je anders in de CL ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs136.xs.to/xs136/09075/awayouvultures886.jpg.xs.jpg

Lekkere winter transferperiode word dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Vos schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:21:
[...]

Sjah wat verwacht je anders in de CL ;).
nou had liever lyon geloot :)
heb ook mijn spits een nieuw contract gegeven bod van 20mln afgeslagen speler was natuurlijk boos wou contract niet verlengen half jaar laten met nog 15 maanden contract opnieuw geprobeerd en is gelukt kost me nu wel 70 duizend in de week 5 duizend per wedstrijd 3 duizend per goal en een teken premie van een half miljoen. vastgelegd voor 5 jaar (betreft hier keirrison) wijnaldum doet het ook zeer goed nu jaartje uitleen bij portsmouth en al 2 keer talent van de maand ? geweest in de compettie ontwikkeld zich goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caller
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 10:57
WTF...

Ik bedoel, ik klaag niet hoor, maar zo wil ik nu ook weer niet winnen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/v7bbti.jpg

Wel uniek denk ik een zuivere penalty hattrick. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik ga nu naar mijn tweede seizoen met ajax en ik heb een nieuwe killer in de spits nodig.
Weten jullie nog iets voor minder dan 6.5 miljoen?

Hoe kan ik trouwens spelers op naam of team zoeken? Dus gewoon een naam intikken en de speler voor je neus krijgen..

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 11:22

odan

The dark side is within all!

er is een mooi vakje met een vergrootglas ernaast. als je daar een naam intypt zoekt hij door de database en krijg je wat hij kan vinden voor je neus.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rechtsboven in je scherm ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F**K de Balalaika,

Seizoen 2 in de Mexicaanse 1e divisie zit erop. Waar ik vorig jaar terecht naast al het edelmetaal greep, ging het dit seizoen echt briljant. De opening stage als nummer 1 binnengekomen en binnengehaald na de play-offs. De closing Stage ging weliswaar iets minder, maar nog steeds met overmacht op de eerste plek gekomen. De play-offs gingen wat rommelig. De kwartfinale thuis 2-0 verloren, maar uit met 3-0 weggepoetst. De halve finale uit met 3-2 verloren, maar thuis met liefst 7-0 die nederlag weggepoetst. Dus op naar de finale.

Die finale winnen zou betekenen dat ik automatisch gepromoveerd was. Tegenstander was Veracruz, tweede geworden in mijn poule en dit seizoen in vier confrontaties nog niet van ze verloren. Veracruz is overigens verreweg de beste ploeg in de 1e divisie, met een budget waar ik voorlopig alleen maar van kan dromen. De eerste wedstrijd uit 1-1 gespeeld. Omdat de ploeg die het hoogst geclasseerd is in de league stage doorgaat bij een gelijkspel, was een gelijkspel meer dan voldoende. Alles verliep voorspoedig, in de eerste helft kom ik op 1-0 en krijg veel kansen op 2-0, maar die gaat er niet in helaas. Begin 2e helft wordt het 1-1 waarna er verder eigenlijk vrij weinig gebeurd. Met 5 minuten blessuretijd te gaan, lijkt alles dan ook in kannen en kruiken. De champagne was al ontkurkt, de cheerleaders hadden hun broekjes al uit, maar nee hoor, in de 94e minuut krijgen die rukkers van dat nichtenclubje een penalty, die er natuurlijk ingaat. Met 2-1 de bietenbrug op dus. Geen automatische promotie dus.

Wat volgt is dan een play-off tussen de winnaar van de closing en de openingstage. Dus weer aan de bak tegen de sissies van Veracruz. De uitwedstrijd wordt in een gelijkopgaande wedstrijd met 2-1 gewonnen (dankzij twee eigen doelpunten van een verdediger van Veracruz). Op naar de allesbeslissende thuiswedstrijd. Daarin kom ik al gauw op 0-1 en moet nog in de eerste helft twee spelers wisselen omdat die uit de wedstrijd zijn geschopt. In de tweede helft kopt mijn topscorer gelukkig de 1-1 binnen. Wat volgt is een hectisch laatste half uur, waarin Veracruz ineens de sterren van de hemel speelt en en passant nog even mijn beste verdediger uit de wedstrijd schoppen. Omdat ik met 5 u-23 spelers moet spelen, wordt ik gedwongen om een pikkie van 17 in te brengen en om mijn spits te laten zakken naar de verdediging. Dat gaat allemaal goed, tot het in de 85e minuut 2-1 wordt voor Veracruz en tot overmaat van ramp in de 90e minuut wordt het nog 3-1 ook. Dag promotie, hallo nog een jaartje 1e divisie.

Dit is wel even een domper. Daar komt bovenop dat ik nog eens serieus naar mijn financien heb gekeken. Het blijkt dat ik al 2 jaar lang geen seizoenskaarten heb verkocht |:( daar begrijp ik echt helemaal niks van. Ook wordt er geen enkele wedstrijd op tv uitgezonden. Op deze manier verdien ik natuurlijk nooit een extra zakcentje. Bovendien wordt mijn sterspeler, goed voor 11 goals en 17 assists verkocht. Ik heb hem ooit gratis gehaald en gaat nu voor 2,5m weg, maar dat is wel een flinke aderlating. Hopelijk krijg ik met deze verkoop wat ruimte op de transfermarkt, maar ik vrees dat ik me weer moet gaan behelpen met free transfers.

Wat een k**spel, maar vanavond ga ik er toch echt weer even voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Y3LLoW schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01:
Ik ga nu naar mijn tweede seizoen met ajax en ik heb een nieuwe killer in de spits nodig.
Weten jullie nog iets voor minder dan 6.5 miljoen?

Hoe kan ik trouwens spelers op naam of team zoeken? Dus gewoon een naam intikken en de speler voor je neus krijgen..
Of ctrl+F...dan speler of club naam invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Christiano007

Ich bin der champion

Voor de mensen die het spel nog niet officieel hebben, je kan een officiele key kopen bij www.onlinekeystore.com .
Ik heb hier vannacht een code gekocht voor Football Manager 2009 (12 euro nogwat!) en 20 min. later de key ontvangen. Nu net geactiveerd en alles werkt top! Geen spam gewoon een tip :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorbereiding voor het nieuwe seizoen is in volle gang. Gisteren drie uur bezig geweest met mijn team voor komend seizoen. In die drie uur geen wedstrijd gespeeld, lang leve FM.

Ik heb maar liefst 16 spelers laten vertrekken op een free transfer. Die stonden al 2 jaar op de transferlist en al die tijd is er geen enkel bod binnengekomen, terwijl ik ze toch echt wel 20 keer heb aangeboden. Ze waren allemaal aan het eind van hun contract, dus het koste me niets. Bovendien geeft het ineens een enorme ruimte in mijn wage-budget. Heb een aantal spelers kunnen halen die aan het eind van hun contract zaten. Wel mooi, 1 speler vroeg in eerste instantie veels te veel geld, dus ik kon hem niet halen. Vervolgens tekent hij ergens in Oostenrijk een contract, maar op 1 juli komt de melding dat de transfer niet doorgaat omdat die ploeg al aan het maximaal aantal buitenlanders zit. Dus ik bied hem een nieuw contract aan, en nu wil hij wel voor en appel en een ei komen spelen.

Er is wel echt een compleet gebrek aan talent aan spelers in Mexico. Alles wat mijn team kan verbeteren speelt al een divisie hoger en zien het niet zitten om bij te komen ballen. Blijft buitenlands talent over. Alleen zit ik met de restrictie dat ik er maar 4 in mijn wedstrijdselectie mag hebben. Spelers krijgen pas na 5 jaar de Mexicaanse nationaliteit en dat is echt heel lang in een spelletje FM.

Dus als iemand nog een uitdaging zoekt voor een nieuw spel. Kijk eens in de Mexicaanse First Divison A. Ik heb al 3 jaar geen seizoenskaart verkocht (al trek ik wel gemiddeld 10.000 bezoekers per wedstrijd) en blijkbaar vinden ze het niet interessant genoeg om mijn wedstrijden op TV uit te zenden. Ga dan maar eens op zoek naar inkomsten.

Verwijderd

Christiano007 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:16:
Voor de mensen die het spel nog niet officieel hebben, je kan een officiele key kopen bij www.onlinekeystore.com .
Ik heb hier vannacht een code gekocht voor Football Manager 2009 (12 euro nogwat!) en 20 min. later de key ontvangen. Nu net geactiveerd en alles werkt top! Geen spam gewoon een tip :)
Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels ook een key van FM2009 besteld.
Kan ik nu de strawberry demo downloaden, en dan de key invoeren?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik wil deze game op een mac gaan spelen, maar aangezien er bijna geen cr*cked mac-versies zijn heb ik niet kunnen testen of het een beetje loopt op deze ietwat verouderde mac. Maar voor 12 euro wordt het inderdaad wel erg aantrekkelijk! Moet wel via een CC volgens mij? Of kan het ook gewoon met iDeal bijvoorbeeld?

En heb je misschien een link waar je het volledige spel kan downloaden? Dus legaal zeg maar, maar dat je dan je eigen code nog moet invoeren?

Verwijderd

Lekker prijsje :)
Jammer dat ik hem al heb :'(

Verwijderd

Ik zal die vanavond eens kopen kan met Ideal ofzo?

• JanW
  • Laatst online: 20-09 09:02
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 02:04:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels ook een key van FM2009 besteld.
Kan ik nu de strawberry demo downloaden, en dan de key invoeren?
Je kan de demo downloaden, maar daar kan je geen key invoeren aangezien het gewoon een demo is. Je zal waarschijnlijk STEAM moeten downloaden (hier) en dan een product op STEAM activeren.
StealthyPeanut schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:43:
[...]

Ik wil deze game op een mac gaan spelen, maar aangezien er bijna geen cr*cked mac-versies zijn heb ik niet kunnen testen of het een beetje loopt op deze ietwat verouderde mac. Maar voor 12 euro wordt het inderdaad wel erg aantrekkelijk! Moet wel via een CC volgens mij? Of kan het ook gewoon met iDeal bijvoorbeeld?

En heb je misschien een link waar je het volledige spel kan downloaden? Dus legaal zeg maar, maar dat je dan je eigen code nog moet invoeren?
Ik heb zo'n vermoeden dat het hier Windows only betreft. FM is nergens legaal te downloaden, alleen via de illegale wegen. Zoals ik hierboven al zei is er een grote kans dat het via STEAM moet gaan door een product te activeren en zover ik weet is STEAM niet beschikbaar voor een Mac.
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:52:
Ik zal die vanavond eens kopen kan met Ideal ofzo?
De betalingsmethodes uit de Terms & conditions
Purchase of Products or Services. When you purchase products or services from or through the OnlineKeyStore Sites we may require Personal Information such as name, address, telephone number and billing information, including credit card, debit card or bank account data. OnlineKeyStore will not disclose your Personal Information, including billing information, except to the extent necessary to complete your transaction, for example during an online purchase or where needed to deliver a product or service you ordered.

Verwijderd

Dus met je NL bank kan het ook? Dat zou sexy zijn :P

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Betalen kun je via PayPal doen.

Ik heb het geprobeerd via steam maar dat is mij zelf niet gelukt, misschien dat een ander wel weet hoe het daar moet. Zelf heb ik gewoon FM09 gedownload van nieuwsgroepen , mijn oude installatie verwijderd (samegames en databases even in apart mapje opgeslagen), computer opnieuw opgestart en weer FM opnieuw met de patches geïnstalleerd. Daarna via het activatie scherm de internet optie gekozen en de key ingevoerd. En Voila ik kon spelen, nu ook op vakantie en geen gezeik met patches meer :)

Geen idee of het met de Mac werkt btw, zou er verschil zou zijn tussen de mac en de windows keys? Ik weet het niet. Misschien Sigames mailen ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 19-02-2009 12:50 ]

Verwijderd

Ik ha dat laatst ook gedaan FM verwijdert enzo maar tijdens de installatie slaat die dan die stap over waar je kan kiezen voor welke installatie je wilt beetje vreemd.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Alle key's etc ook verwijderd?

Ik heb zelf de eerste versie die ik had om te spelen ook verwijderd (de iso) en echt een nieuwere gedownload.

Verwijderd

Registerkeys bedoel je? Wat is de makkelijkste manier om hem te verwijderen?

Daarbij als je die key koopt heb je het spel toch ook nodig? Of download je die daar dan ook?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 13:31 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Registerkey's idd, zelf hoefde ik dat dus niet te doen (dat doet normaal gesproken FM ook zelf als je via het software menu de boel verwijderd). Weet zo ff geen programmatje uit mijn hoofd die gratis en legaal is :)

Verschilt per spel, van EA is er een download locatie , je kunt activeren via steam en je kunt het spel downloaden illegaal en dan niet de cracks etc. gebruiken maar gewoon normaal installeren en dan de key invoeren.

Verwijderd

Ja precies ik zal het vanavond eens gaan proberen.

Verwijderd

Zijn er mensen die ook graag LLM spelen en dit een beetje willen bespreken via Skype/msn? Speel nu met Cowdenbeath uit de Schotse 3de divisie en ben net kampioen geworden.

Enkele toppers:

Sander Westerveld
Nordin Wooter
Jan Smit (Ex-Volendam)
Bas Leferink

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:03:
Zijn er mensen die ook graag LLM spelen en dit een beetje willen bespreken via Skype/msn? Speel nu met Cowdenbeath uit de Schotse 3de divisie en ben net kampioen geworden.

Enkele toppers:

Sander Westerveld
Nordin Wooter
Jan Smit (Ex-Volendam)
Bas Leferink
Als je écht LLM speelt kan je natuurlijk niet scouten in Nederland ;)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Westerveld gaf zelf aan te willen komen die zat al 1 jaar zonder club :D

• jpg97
  • Laatst online: 14-09 08:23
Bedankt voor de tip _O_
net besteld!

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de manager van Fiorentina na gisteren ook zeuren om een patch omdat zijn spitsen de opgelegde kansen niet maken? Of omdat ze met 1-0 verloren na een zondagsschot van een of andere ajacied die normaal niet eens in de basis speelt.

Onrealistisch spel toch dat FM...
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste