Hulde, bedankt ik heb hem ook even van je meegenomen. Wanneer je hem nu aan je laptop hangt en kiest voor deze optie, dan hoef ik dus niet meer apart voor start>programma>internet delen te kiezen? Ik krijg dan direct een verbinding met (in mijn geval) TMobile Internet?MRELynx schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:51:
[...]
Ik heb het NL cabje hiervan. Ik neem aan dat je bedoelt dat wanneer je je diamond aan je laptop hangt dat het venstertje met Diskdrive / ActiveSync te voorschijn komt en dat je dan een 3e optie erbij krijgt om je internet te delen ?
Kijk hier effe: http://www.xs4all.nl/~mengelsm/HTC/
HTC USBToPCPopUp NL.CAB
Ja, vandaag ook weer 2 keer gehad, als ik wat langer aan de lijn zit. En inderdaad, de verbinding is gewoon even helemaal weg en komt dan langzaam terug. Zou inderdaad misschien kunnen zijn dat hij switch van 3G naar GSM. Ik heb het namelijk ook wel eens thuis met prima ontvangst, niet alleen onderweg in de auto of zo. Ben benieuwd of het omzetten naar GSM only werkt, laat even weten nog.bureno schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:41:
[...]
Ook ik heb hier regelmatig last van op het KPN netwerk (Hi). Vaak tot 3x toe verbinding verbroken. Maar telkens op 3G Hi netwerk. Ik woon in centrum Breda, ontvangst is op zich prima. Als ik direct na het verbreken kijk zie ik dat hij aan 't aanmelden is op het netwerk. Lijkt alsof hij soms naar GSM switcht terwijl 3G ontvangst ok is, en daardoor het gesprek dropt![]()
Nu al enkele weken vastgezet op GSM only, en tot nu toe geen disconnects gehad...
Versie is 1.93 NL htc. Ik ben benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben!
@vuurvreter1963:
Had 'ergens' op xda gelezen dat het verschil tussen 1.93.000.00 in de bootloader (opstartfase) en wat het OS zegt (1.93.404.1 oid) te maken heeft met lokalisatie. Dus dat 1.93 de basisversie is, en hij die dus laat zien. En dat daarna alle taalspecifieke aanpassingen erop gezet worden/toegepast worden. Ik zou me er in ieder geval niet te druk om maken
Had 'ergens' op xda gelezen dat het verschil tussen 1.93.000.00 in de bootloader (opstartfase) en wat het OS zegt (1.93.404.1 oid) te maken heeft met lokalisatie. Dus dat 1.93 de basisversie is, en hij die dus laat zien. En dat daarna alle taalspecifieke aanpassingen erop gezet worden/toegepast worden. Ik zou me er in ieder geval niet te druk om maken

Ik wordt echt helemaal gek van die mda4, ja er zit 1.93 op en radio 0.5.
Hij loopt bijna dagelijks vast, wegvallende verbinding, geen netwerkontvangst, traag pfff
Is er al iets bekend over een nieuwe rom?
Hij loopt bijna dagelijks vast, wegvallende verbinding, geen netwerkontvangst, traag pfff
Anoniem: 217443
Oke bedankt voor de infospone schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:21:
@vuurvreter1963:
Vast lopen doet ie bij mij niet, maar om nou te zeggen dat ik de overstap van Vodafone naar Orange (T-Mobile) nou zo geweldig vindt, nee.marz01 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:38:
Slechte dekking, telefoon is vaak aan het zoeken naar een netwerk, en eenmaal buiten dan gaat het stukken beter. Dus ja ik heb best wel een beetje spijt van die overstap (al heb ik wel het idee, weet niet of dat zo is) dat sinds de overname van Orange door T-Mobile het wel slechter is geworden
Anoniem: 162386
Hallo,
Ik krijg steeds de melding dat mijn telefoon niet genoeg plaats meer heeft voor opslag. Als ik bij geheugen kijk staat er voor opslag vrij 1.17mb en bij programma's 51.05mb.
Ik heb echter bijna niets op mijn telefoon opgeslagen, maar alles bij intern geheugen.
Iemand enig idee waar dit hem in kan zitten? Waar raakt mijn opslaggeheugen zo vol van? Kan niets vinden als ik in verkenner alles doorloop.
Cleartemp ook gedraaid, verhelpt niets...
Ik krijg steeds de melding dat mijn telefoon niet genoeg plaats meer heeft voor opslag. Als ik bij geheugen kijk staat er voor opslag vrij 1.17mb en bij programma's 51.05mb.
Ik heb echter bijna niets op mijn telefoon opgeslagen, maar alles bij intern geheugen.
Iemand enig idee waar dit hem in kan zitten? Waar raakt mijn opslaggeheugen zo vol van? Kan niets vinden als ik in verkenner alles doorloop.
Anoniem: 270487
Slaat ie je foto's niet toevallig op de telefoon zelf op? Bij sommigen werkt het instellen in het HTC Album op het interne geheugen niet. Dan moet je hem tweaken, is wel ergens een paar pagina's terug in dit topicdeel te vinden...Anoniem: 162386 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:28:
Hallo,
Wellicht handig om een harde reset uit te voeren en indien je al een cooked ROM gebruikt, probeer dan eens de SwiftBL 7.5.marz01 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:38:
Ik gebruik het sinds versie 5.5 en zijn ROM's draaien super!
Vastlopen heb ik nog nooit gehad met de Diamond. Bereik ligt aan je provider!
Wellicht helpt het als je de verbinding vast zet op GSM en niet op Auto. Zo schakelt die niet continue tussen 3G en GSM. Tevens is het bereik ook vele malen beter met GSM.
In SwiftBL ROM zit er bij Instellingen>Communicatie een handige knop om direct over te schakelen naar GSM of weer naar Auto.
[Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 08-10-2008 19:51]
It ain't stupid if it works!
zijn er eigenlijk veel custom rom gebruikers hier? Heb het idee dat er toch veel mensen gewoon de standaard 1.93 rom gebruiken. Ik ga morgen effe een custom rom d'r op gooien denk ik. Begin het nu aardig beu te worden dat mijn geheugen snel vol zit en dat de TD dan traag wordt. Twijfel tussen SwiftBL en Dutty. Zal ze morgen eens beide testen. Wil wel graag TF3D houden, zodat het er allemaal nog een beetje flashy uitziet. 

Ben toevallig bezig met een progje waarmee je radiozenders kan streamen. Ik heb dit progje al klaar voor XP (tot nu toe eigen gebruik en in een uitgebreide testfase), en ben nu dus ook bezig om het WM klaar te maken. Ik weet dat er al progjes voor de XP zijn 'out there', maar vind het gewoon leuk om te maken. Helaas kan ik je niet helpen met een progje voor WM, maar ik zou gewoon de stream URL openen in WMP, of wil dat ook niet?Anoniem: 142694 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:53:
Zou graag Radio Veronica willen beluisteren via de stream. Via de site zijn er twee opties, namelijk de button voor WMP en MP3. Bij de eerste opent een nieuwe tab waar ik alleen maar reclame te zien krijg, de tweede optie is een .pls bestand die ik kan openen of opslaan. Maar Media Player op de TD ondersteunt geen .pls ... ook via de website Nederland.fm krijg ik geen resultaat.
Zijn er websites (net als het werkende alternatief voor UitzendingGemist) of is er software die deze .pls wel kan openen?
Anoniem: 142694
Bedankt voor je reactie. De url kopiëren gaat wel, maar plakken in WMP nietTarabass schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:38:
[...]
Ben toevallig bezig met een progje waarmee je radiozenders kan streamen. Ik heb dit progje al klaar voor XP (tot nu toe eigen gebruik en in een uitgebreide testfase), en ben nu dus ook bezig om het WM klaar te maken. Ik weet dat er al progjes voor de XP zijn 'out there', maar vind het gewoon leuk om te maken. Helaas kan ik je niet helpen met een progje voor WM, maar ik zou gewoon de stream URL openen in WMP, of wil dat ook niet?

Echt een gemiste kans en natuurlijk belachelijk dat het niet werkt.
Nog een vraagje over de Screen Rotator van Brinsonet. Deze heb ik gisteren geinstalleerd, prima software ondanks de bug. Ik heb sterk het gevoel dat deze software ten koste gaat van de batterij, want deze raakt ineens erg snel leeg. Klopt dit?
En dit toont duidelijk aan dat HeppieBoedah en consorten groot gelijk hebben.Rpol schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:52:
zijn er eigenlijk veel custom rom gebruikers hier? Heb het idee dat er toch veel mensen gewoon de standaard 1.93 rom gebruiken.

En kan ik dus wel begrijpen waar ze zich zo aan storen, en niet eens meer zin hebben hier nog vragen te beantwoorden.

En ja ik maakte me er ook schuldig aan in het begin

Gast , lees het topic eens door , dan zie je meer dan genoeg mensen die wel custom rom's draaien.

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL
Probeer de url eens in opera te plakken. Bij mij opend hij dan WMP!Anoniem: 142694 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:51:
[...]
Bedankt voor je reactie. De url kopiëren gaat wel, maar plakken in WMP niet
Nog een vraagje over de Screen Rotator van Brinsonet. Deze heb ik gisteren geinstalleerd, prima software ondanks de bug. Ik heb sterk het gevoel dat deze software ten koste gaat van de batterij, want deze raakt ineens erg snel leeg. Klopt dit?
Eenmaal in de bibliotheek van de mediaplayer kan je een url openen. Ik heb de url van veronica (http://217.196.35.12/asx/radioveronica.asx) geopend en hij maakte wel connectie maar bij het bufferen ging het fout. Kan natuurlijk aan mijn provider liggen, dat die geen streaming ondersteunt. Je zou het eens kunnen proberen.Anoniem: 142694 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:51:
[...]
Bedankt voor je reactie. De url kopiëren gaat wel, maar plakken in WMP niet
Anoniem: 271862
Hallo,
Ik heb net de nieuwste rom (1.93 enz..) erop geïnstalleerd, en die installatie ging eigenlijk zonder al te veel problemen.
Ook merk ik dat het toestel nu op praktisch alles veel sneller reageert: mooi zo!
Maar ik heb wel een probleem ondervonden: ik kan mijn toetsenbord bij "Invoer" niet meer wijzigen! Nu staat er "Compacte QWERTY", en als ik "toetsenblok van telefoon" kies, en vervolgens op "ok" druk, dan gebeurt er niks... hij zet zich automatisch terug naar compacte qwerty... enorm vervelend!
Iemand suggesties hoe dat komt of te verhelpen is?
Alvast bedankt!
Ik heb net de nieuwste rom (1.93 enz..) erop geïnstalleerd, en die installatie ging eigenlijk zonder al te veel problemen.
Ook merk ik dat het toestel nu op praktisch alles veel sneller reageert: mooi zo!
Maar ik heb wel een probleem ondervonden: ik kan mijn toetsenbord bij "Invoer" niet meer wijzigen! Nu staat er "Compacte QWERTY", en als ik "toetsenblok van telefoon" kies, en vervolgens op "ok" druk, dan gebeurt er niks... hij zet zich automatisch terug naar compacte qwerty... enorm vervelend!
Iemand suggesties hoe dat komt of te verhelpen is?
Alvast bedankt!
@ boven
Had ik ook. Ik kon het bij sms typen wijzigen en nergens anders.
Had ik ook. Ik kon het bij sms typen wijzigen en nergens anders.
Anoniem: 271862
Zelfs daar kan ik het ook niet wijzigen
overal zit ik vast met dat compacte qwerty geval... héél vervelend 

Anoniem: 79879
Wegvallende verbinding en geen netwerkontvangst ligt toch echt aan T- Mobile. Mijn collega heeft er ook last van. Ik heb geen problemen met Vodafone.marz01 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:38:
Hmm nee dat komt eigenlijk op hetzelfde neer, dan kan ik weer kiezen tussen opslaan of openen van de .pls. Bedankt voor je reactie thoughJackPoint schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:08:
Probeer de url eens in opera te plakken. Bij mij opend hij dan WMP!

Ja dit werkt wel degelijkTarabass schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:21:
Eenmaal in de bibliotheek van de mediaplayer kan je een url openen. Ik heb de url van veronica (http://217.196.35.12/asx/radioveronica.asx) geopend en hij maakte wel connectie maar bij het bufferen ging het fout. Kan natuurlijk aan mijn provider liggen, dat die geen streaming ondersteunt. Je zou het eens kunnen proberen.

Na bijna 3 weken eindelijk mn toestel terug, na reparatie bij HTC!
Nu zie ik dat mn toestel een nieuw IMEI nummer erin heeft staan..maar het is gewoon mn oude toestel..(mn eige folie zit nog op scherm).. strange.
Ook merk ik dat het scherm erg licht is.. zelfs als het scherm uitstaat (standby) dan is het scherm niet helemaal zwart.. maar btj grijsachtig.
met het opstarten krijg ik ook eerst een raar wit/grijs scherm met lijntjes.
Het lijkt erop dat ik hem wéér kan gaan opsturen..
pffff.. heb in totaal 1,5 maand van de 3 maanden plezier gehad van de TD ! 
Nu zie ik dat mn toestel een nieuw IMEI nummer erin heeft staan..maar het is gewoon mn oude toestel..(mn eige folie zit nog op scherm).. strange.
Ook merk ik dat het scherm erg licht is.. zelfs als het scherm uitstaat (standby) dan is het scherm niet helemaal zwart.. maar btj grijsachtig.

Het lijkt erop dat ik hem wéér kan gaan opsturen..

Anoniem: 162386
Nee de foto's, daar lag het niet aan.Anoniem: 270487 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:37:
[...]
Slaat ie je foto's niet toevallig op de telefoon zelf op? Bij sommigen werkt het instellen in het HTC Album op het interne geheugen niet. Dan moet je hem tweaken, is wel ergens een paar pagina's terug in dit topicdeel te vinden...
Het was de cach van opera

Vaak komen hier vragen voorbij met betrekking tot de online verbinding status
van de HTC TD. Hierbij plaats ik dan ook het overzichtje uit het handboek.

doe je voordeel hiermee.
van de HTC TD. Hierbij plaats ik dan ook het overzichtje uit het handboek.
doe je voordeel hiermee.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Imei zit volgens mij in het moederbord, hebben ze die gewisseldind0mi schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:10:
Na bijna 3 weken eindelijk mn toestel terug, na reparatie bij HTC!
Ook merk ik dat het scherm erg licht is.. zelfs als het scherm uitstaat (standby) dan is het scherm niet helemaal zwart.. maar btj grijsachtig.met het opstarten krijg ik ook eerst een raar wit/grijs scherm met lijntjes.
Het lijkt erop dat ik hem wéér kan gaan opsturen..pffff.. heb in totaal 1,5 maand van de 3 maanden plezier gehad van de TD !
Als je topics doorleest zie je dat er verschillende schermen zijn, daar ligt het wellicht aan
Thanks :)! Dit "probleem" had ik ook. Ik zag mn opslag elke week steeds minder worden terwijl ik alles op mijn Intern Geheugen installeer/plaats. Na het legen van de cache heb ik weer 41mb vrijAnoniem: 162386 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:14:
[...]
Nee de foto's, daar lag het niet aan.

zmaster schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:15:
[...]
Thanks :)! Dit "probleem" had ik ook. Ik zag mn opslag elke week steeds minder worden terwijl ik alles op mijn Intern Geheugen installeer/plaats. Na het legen van de cache heb ik weer 41mb vrij.
Je zou de cache van Opera en IE kunnen verplaatsen naar je 4Gb. Hoe? Dat kan je hier lezen.Anoniem: 162386 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:14:
[...]
Nee de foto's, daar lag het niet aan.
tip,
het makkelijkste kan je via active sync het ini-bestand even kopieren en dan plakken op je desktop. Daar met notepad het ini-bestand aanpassen, opslaan en dan weer kopieren naar je opera9 dir op je toestel.
[Voor 14% gewijzigd door 210667 op 09-10-2008 13:45]
Ik heb dit zelf net even geprobeerd, maar zonder succes.210667 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:28:
[...]
[...]
Je zou de cache van Opera en IE kunnen verplaatsen naar je 4Gb. Hoe? Dat kan je hier lezen.
tip,
het makkelijkste kan je via active sync het ini-bestand even kopieren en dan plakken op je desktop. Daar met notepad het ini-bestand aanpassen, opslaan en dan weer kopieren naar je opera9 dir op je toestel.
Heb het mapje 'Cache' aangemaakt en de volgende lijn toegevoegd onder [Disk Cache] in de .ini file:
Cache Directory4=\Internal Storage\Cache
Werkte niet. Duurde wat langer met laden voordat opera startte. Daarna kwamen de cache bestanden gewoon weer in de standaard cache map. Heb ik iets verkeerds gedaan?

Anoniem: 229405
Is het mogelijk om de TD als webcam te gebruiken?
ik heb gezocht, en ik weet dat het voor de nokia wel mogelijk is.
lijkt me wel echt vet om dat te kunnen.
Waarschijnlijk is je ini niet overschreven. ?! Ik heb mijn toestel aan AS gehangen. Het ini-bestand naar me desktop op de pc gekopieerd. Daar met notepad geopend en onder [user prefs] de volgende regel toegevoegdIk ben het! schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:16:
[...]
Ik heb dit zelf net even geprobeerd, maar zonder succes.
Heb het mapje 'Cache' aangemaakt en de volgende lijn toegevoegd onder [Disk Cache] in de .ini file:
Cache Directory4=\Internal Storage\Cache
Werkte niet. Duurde wat langer met laden voordat opera startte. Daarna kwamen de cache bestanden gewoon weer in de standaard cache map. Heb ik iets verkeerds gedaan?
Cache Directory4=\Internal Storage\My Documents\Opera\cache
De ini weer opgelagen en vervolgens met kopieren/paste weer teruggezet. Daarna vraagt AS of je het bestand wil overschrijven. Na bevestiging het toestel gereset en vervolgen opera opgestart. De cache staat nu netjes op mijn 4Gb. Daarna heb ik de cache-dir in de opera-dir verwijderd.
Ik heb wel een WWE-rom dus het zou ook zo maar kunnen dat het voor een NLD-rom "Intern geheugen" of zoiets moet zijn.
Het opstarten van opera gaat trouwens net zo snel of langzaam..

Dat schijnt mogelijk te zijn. Ook omdat er frontcamera op zit voor video-calls. Maar begin hier eens wat te speurenAnoniem: 229405 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:43:
[Voor 17% gewijzigd door 210667 op 09-10-2008 15:01]
DE G1 telefoon & de Touch Diamond schijnen dezelfde cpu te hebben , logischerwijs dringt zich dan de vraag of er Android (OS) op mn diamond geinstallerd kan worden... 
Iemand enig idee? kheb Android (beta) trouwens ook nog nergens als download gezien...
De roadmap van Google zegt:
22 October, 2008 - Android 1.0 devices available at retail
Q4 2008 - Source code released
Q4 2008 - Key Announcement on Android Developer Challenge II

Iemand enig idee? kheb Android (beta) trouwens ook nog nergens als download gezien...
Wie weet...SvenG schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:05:
DE G1 telefoon & de Touch Diamond schijnen dezelfde cpu te hebben , logischerwijs dringt zich dan de vraag of er Android (OS) op mn diamond geinstallerd kan worden...

http://translate.google.c...l=en&ie=UTF-8&sl=ru&tl=en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402002
Hallo,
Misschien is deze vraag al gesteld, maar kon het in ieder geval niet via de zoekfunctie vinden.
Past de MDA Compact IV in deze carkit van Adapt?
http://www.pdashop.nl/pro...it-htc-touch-diamond.html
Alvast bedankt voor de hulp!
Misschien is deze vraag al gesteld, maar kon het in ieder geval niet via de zoekfunctie vinden.
Past de MDA Compact IV in deze carkit van Adapt?
http://www.pdashop.nl/pro...it-htc-touch-diamond.html
Alvast bedankt voor de hulp!
offtopic210667 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:28:
[...]
[...]
Je zou de cache van Opera en IE kunnen verplaatsen naar je 4Gb. Hoe? Dat kan je hier lezen.
tip,
Ik hoop dat alles goed overkomt want ik heb nu echt een slome shit-verbinding.
ontopic
Deze cache-info stond o.a. ook al al maanden geleden in deeltje 1
Misschien verstandig voor sommige lieden om eens wat deeltjes terug te bladeren
Zie Anoniem: 267263 in "HTC Touch Diamond & Touch Pro (deel 1)"
@jo-ep
Google dan eens wat beter, levert vele links op.
Algemene geldt, wat een Symbian toestel toestel kan, kan een WM toestel veelal beter.
Probeer eens Mobiola Web Camera
http://www.clickapps.com/moreinfo.htm?pid=6212

@svenG
Google zegt... Google Android Beta Running on ATT Tilt / HTC TyTN II Smartphone
Filmpje
http://blog.gadgetlite.co...unning-on-htc-smartphone/
Dus dat komt wel goed

Ik heb PhoneAlarm geinstalleerd, maar ik kom er niet achter hoe ik die nu moet bedienen. Als ik de handleiding lees krijg ik op het WM Todayscreen een userpanel, maar ja...op een HTC Touch is het WM Todayscreen niet ingeschakeld.
Via het prog zelf krijg ik niks ingesteld, behalve dan de preferences. Iemand een tip?
Via het prog zelf krijg ik niks ingesteld, behalve dan de preferences. Iemand een tip?
Wel eens gehoord & gelezen van Second Today, dan kan je naast je TouchFlo3D schermpje alsnog een WM-ToDay scherm draaien met alle voordelen van dien.stefijn schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:47:
Ik heb PhoneAlarm geinstalleerd, maar ik kom er niet achter hoe ik die nu moet bedienen. Als ik de handleiding lees krijg ik op het WM Todayscreen een userpanel, maar ja...op een HTC Touch is het WM Todayscreen niet ingeschakeld.
Gebruik de Search, want dit is uitvoerig behandeld in de voorgaande delen.
Lees de begindelen even door, dit zijn beginners problemen en er is hier al veel over geschereven.Anoniem: 162386 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:28:
Hallo,
Algemeen geldt:
IE Cache/Opera Cache/Cookies/Downloads/Progjes/Google Maps kopieer/installeer ze indien mogelijk op het 4GB geheugen! en NIET in het telefoongeheugen.
Alhoewel de nieuwe Google Maps werkt alleen nog maar vanaf het telefoongeheugen.
En gebruik voor het Internet cache (IE & Opera) dezelfde map, is gemakkelijker te wissen vanuit de diverse progjes (MemMaid).
En let op:
Sommige hulpprogjes gebruiken voor het legen gewoon de standaard-mappen (ook alleen veelal Engelse file/map benamingen).
Heb je dus wat ander en/of ooit iets gewijzigd dan wordt er dus helemaal geen cache/cookies en andere zooi geleegd!
Sorry mijn fout 

[Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 09-10-2008 20:19]
Gewoon links laten liggen aub en er voortaan niet meer op reageren!
[Voor 97% gewijzigd door DaannO op 10-10-2008 09:34]
hoi
[Voor 94% gewijzigd door DaannO op 10-10-2008 09:34]
[Voor 86% gewijzigd door DaannO op 10-10-2008 09:34]
http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL
VS NotePad 2, werkt ideaal op de TD, beter/sneller dan de standaard notes troep!
Is super handig als je even snel wat aantekeningen moet opschrijven/tekenen enz.

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=A-0JWU4JqJY
Site: http://www.virtualspaghet....php?index=31&language=en
Trial: http://www.virtualspaghetti.com/public/VsNotepad21Setup.CAB
De trial is beperkt met zijn mogelijkheden (3 pagina's per boek, normaal 99 pagina's per 32 boeken)
Crack: Is er, maar mag je zelf gaan zoeken waar
Is super handig als je even snel wat aantekeningen moet opschrijven/tekenen enz.

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=A-0JWU4JqJY
Site: http://www.virtualspaghet....php?index=31&language=en
Trial: http://www.virtualspaghetti.com/public/VsNotepad21Setup.CAB
De trial is beperkt met zijn mogelijkheden (3 pagina's per boek, normaal 99 pagina's per 32 boeken)
Crack: Is er, maar mag je zelf gaan zoeken waar

Sorry, was mijn foutje, kan gebeurenjerry_a schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:16:
[...]
让孩子努只答覆
Geet hem gewoon antwoord of antwoord niet.

(overigens is er ook normaal geantwoord

Ik heb een raar teken in beeld staan, nu vermoedt ik dat dit iets te maken heeft met roaming, maar dit teken is niet terug vinden op het internet, zelfs Google laat mij hierbij in de steek. Zie afbeelding met rode pijl.

Als mijn toestel inderdaad aan het roamen is, gaat dit dan ten kosten van mijn accu?
Ik heb dit sinds Orange en T-Mobile samen zijn gegaan, maar zelfs de mutsen bij de T-Mobileshop kennen dit teken niet.
Wie van jullie geeft me het verlossende antwoord?

Als mijn toestel inderdaad aan het roamen is, gaat dit dan ten kosten van mijn accu?
Ik heb dit sinds Orange en T-Mobile samen zijn gegaan, maar zelfs de mutsen bij de T-Mobileshop kennen dit teken niet.
Dat is idd roaming volgens mij. Een vriend van mij had dat ook sinds hij van orange naar t-mobile is gegaan, maar dan op een andere telefoon. Accu denk ik niet dat die minder wordt ervanAnoniem: 217443 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:19:
Ik heb een raar teken in beeld staan, nu vermoedt ik dat dit iets te maken heeft met roaming, maar dit teken is niet terug vinden op het internet, zelfs Google laat mij hierbij in de steek. Zie afbeelding met rode pijl.
[afbeelding]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik. Weet je wat zo handig is van de TD? Dat er een handleiding bij is. Moet je eens lezen.Anoniem: 217443 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:19:
Er gaat een wereld voor je open.

Pagina 41.
[Voor 4% gewijzigd door jerry_a op 09-10-2008 22:34]
hoi
Het teken herken ik sowieso, dat is idd. het "roaming" teken en dat geeft aan dat je verbinding op dat moment niet via je eigen provider verloopt. Ik kan me niet voorstellen dat dit meer stroom trekt.Anoniem: 217443 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:19:
Ik ken het symbool nog van mijn vorige abonnement, wanneer ik eerst in België kwam en hij overschakelde naar Proximus of Base ofzo.
Nu heb ik een abbo bij Telfort, en die maakt gebruik van KPN netwerk waar Telfort geen dekking heeft. Dan heb ik ook dat teken in beeld staan.
Ik heb zelfs gebeld naar Telfort, of dit extra kosten met zich meebrengt, ook met dataverkeer maar mij werd verzekerd dat dit niet zo is.
Ik neem aan dat dit met de T-Mobile / Orange combinatie ook wel zo zal zijn..
Oke, bedankt voor je snelle reply.wontcachme schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:22:
[...]
Dat is idd roaming volgens mij. Een vriend van mij had dat ook sinds hij van orange naar t-mobile is gegaan, maar dan op een andere telefoon. Accu denk ik niet dat die minder wordt ervan
Nu weet ik het dus zeker van het roaming gebeuren.
Maar het schakelen tussen netwerken levert volgens mij wel accu verlies op, toch?
want het is de laatste tijd huilen met de pet op met Orange/T-Mobile netwerk.
ik moet soms naar buiten om te bellen, Grrrrrrrrrrrrrr.........

Ik heb dit ook nagevraagd bij de T-Mobileshop omdat wanneer ik mail wil ophalen ik de melding krijg "Op dit moment bent u aan het Roamen en doorgaan kan extra kosten met zich meebrengen, wilt u doorgaan JA / Nee"MusicMaster schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:33:
[...]
Ik heb zelfs gebeld naar Telfort, of dit extra kosten met zich meebrengt, ook met dataverkeer maar mij werd verzekerd dat dit niet zo is.
Ik neem aan dat dit met de T-Mobile / Orange combinatie ook wel zo zal zijn..
Dit zou geen kosten verhoging met zich meebrengen, dit hou ik natuurlijk in de gaten

Ik ben jarenlang klant geweest bij T-Mobile.Anoniem: 217443 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:35:
[...]
Oke, bedankt voor je snelle reply.
Nu weet ik het dus zeker van het roaming gebeuren.
Maar het schakelen tussen netwerken levert volgens mij wel accu verlies op, toch?
want het is de laatste tijd huilen met de pet op met Orange/T-Mobile netwerk.
ik moet soms naar buiten om te bellen, Grrrrrrrrrrrrrr.........
Onlangs ben ik verhuisd van de stad naar een gehucht (als ik hier op de t-splitsing ga staan kan ik alle 3 de plaatsnaamborden zien

Toen heb ik daar een klacht ingediend (telefonisch, klantenservice) dat ik binnenshuis geen bereik had, en later en ik teruggebeld met de mededeling dat in mijngebied géen nieuwe masten werden geplaatst binnen afzienbare tijd, en op basis daarvan kon ik mijn contract ontbinden.
Toch netjes van die gasten.
Nu heb ik een contract bij Telfort die gebruik maakt van het KPN netwerk en heb ik wél bereik binnenshuis.
En ik heb eerder de diamond, anders had ik tot januari moeten wachten voor ik een nieuwe telefoon kon krijgen

Kun jij je contract ook niet laten ontbinden, als het bereik niet toereikend is?
Ja, maar dat vraagt b.v. die weather tab ook in TF3D. Het is maar net hoe die software in elkaar zit.Anoniem: 217443 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:39:
[...]
Ik heb dit ook nagevraagd bij de T-Mobileshop omdat wanneer ik mail wil ophalen ik de melding krijg "Op dit moment bent u aan het Roamen en doorgaan kan extra kosten met zich meebrengen, wilt u doorgaan JA / Nee"
Dit zou geen kosten verhoging met zich meebrengen, dit hou ik natuurlijk in de gaten
Maar daarom ben ik eigenlijk ook gaan bellen!
Nogmaals ik weet niet hoe het bij T-Mobile / Orange geregeld is, maar bij Telfort verzekerden ze mij ervan dat roaming op het KPN netwerk geen extra kosten met zich zou meebrengen.
En als je daar eenmaal zeker van bent dan maakt het verder niet niet welke applicatie gebruik maakt van internet en wat voor meldingen die geeft...
Ik woon niet echt in een gat, om zomaar te zeggen, maar ben wel van plan om morgen ff aan de bel te trekken. Aangezien ik in het midden van het land werk op diverse plekken, komt de binnehuis dekking op meerdere plaatsen in gevaar bij mij. Ik krijg soms een voicemail bericht, terwijl de telefoon op het nachtkastje ligt, en de telefoon gewoon aan staat en een andere keer gaat hij wel gewoon over. En dit is echt begonnen sinds de overname van T-Mobile, daarvoor is het me niet echt opgevallen.MusicMaster schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:50:
[...]
Kun jij je contract ook niet laten ontbinden, als het bereik niet toereikend is?
Het blijft gewoon hetzelfde. Geen extra kosten.MusicMaster schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:59:
B.T.W ik zeg dit nu allemaal heel dapper, maar mijn eerste afrekening moet ik nog gaan krijgen..
hoi
Ik maak dat al mee sinds het begin van mijn mobiele telefonie avontuur ('98). En het maakt niet uit welke provider, Telfort, O2, Dutchtone, Orange en weer terug naar Telfort/KPN. Een dude in de Telfort shop wist me te vertellen dat die doorschakeling na x keer overgaan de boosdoener was. Als je het uitzet zou je er geen last meer van hebben (duh, dan weet je geeneens of je een oproep mistAnoniem: 217443 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:59:
[...]
Ik woon niet echt in een gat, om zomaar te zeggen, maar ben wel van plan om morgen ff aan de bel te trekken. Aangezien ik in het midden van het land werk op diverse plekken, komt de binnehuis dekking op meerdere plaatsen in gevaar bij mij. Ik krijg soms een voicemail bericht, terwijl de telefoon op het nachtkastje ligt, en de telefoon gewoon aan staat en een andere keer gaat hij wel gewoon over. En dit is echt begonnen sinds de overname van T-Mobile, daarvoor is het me niet echt opgevallen.

Even een hele domme vraag. Ik heb dit cabje ook geinstalleerd op mijn TD. Het werkt perfect, ik kan zelfs de VPN verbinding van mijn werk gebruiken en zo mijn Mail ophalen in Outlook.MRELynx schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:51:
[...]
Ik heb het NL cabje hiervan. Ik neem aan dat je bedoelt dat wanneer je je diamond aan je laptop hangt dat het venstertje met Diskdrive / ActiveSync te voorschijn komt en dat je dan een 3e optie erbij krijgt om je internet te delen ?
Kijk hier effe: http://www.xs4all.nl/~mengelsm/HTC/
HTC USBToPCPopUp NL.CAB
MAAR: loop ik het risico op extra kosten? Ik heb surf en mail unlimited (9,95 pm) van KPN. Of zal dit gewoon werken zonder extra kosten?

PSN: IS_DJ
Probeer eens met het toetsenbord de toetsen CTRL en daarna V in te drukken; werkt het zelfde als CTRL+V onder 'gewone' windowsAnoniem: 142694 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:53:
[...]
Ja dit werkt wel degelijkBedankt voor de moeite en de url! Wat toch jammer blijft is dat je handmatig die adressen in moet voeren, en niet kunt plakken.

Goede tip! Dit werkt inderdaad, dankjewel!gwystyl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:56:
[...]
Probeer eens met het toetsenbord de toetsen CTRL en daarna V in te drukken; werkt het zelfde als CTRL+V onder 'gewone' windows. Dat werkt bij mij soms wel als de stylus geen contextmenu geeft.

Even een vraagje over mail op de TD. Ik heb de Compact IV. Ik haal elk half uur m'n mail op via pop-instellingen. Bij de instellingen heb ik ook aangegeven dat als ik een mailtje verwijder dat deze dan ook van de server verwijderd moet worden. Alleen gebeurt dit niet.
Wanneer zou dit moeten gebeuren? Direct, of bij de volgende keer dat mail wordt opgehaald (half uur later)?
Heb zitten zoeken en pielen met de instellingen, maar kom geen steek verder. Iemand suggesties......?
Wanneer zou dit moeten gebeuren? Direct, of bij de volgende keer dat mail wordt opgehaald (half uur later)?
Heb zitten zoeken en pielen met de instellingen, maar kom geen steek verder. Iemand suggesties......?
Ik neem aan een half uur later...ione schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:56:
Even een vraagje over mail op de TD. Ik heb de Compact IV. Ik haal elk half uur m'n mail op via pop-instellingen. Bij de instellingen heb ik ook aangegeven dat als ik een mailtje verwijder dat deze dan ook van de server verwijderd moet worden. Alleen gebeurt dit niet.
Hij haalt niet alleen je mail op, maar synchroniseert alles.
PSN: Kitty_Litter
Maar dat gebeurt dus niet. Als ik de mailtjes verwijder zie ik ze zelfs de volgende dag met webmail nog steeds staan.Serotonine schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:32:
[...]
Ik neem aan een half uur later...
Hij haalt niet alleen je mail op, maar synchroniseert alles.
Haal je prullenbak eens leegione schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:56:

Map verwijderde items is leeg. Volgens mij heb ik ook aangegeven dat ie direct kan verwijderen en niet eerst in deze map.
Klopt. Je kiest gewoon voor de onderste optie, en je kunt internetten op je laptop via je TD. Heb het zelf getest en werkt goed, mits je geen gprs hebt maar hsdpa.....Anoniem: 136100 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:58:
[...]
Hulde, bedankt ik heb hem ook even van je meegenomen. Wanneer je hem nu aan je laptop hangt en kiest voor deze optie, dan hoef ik dus niet meer apart voor start>programma>internet delen te kiezen? Ik krijg dan direct een verbinding met (in mijn geval) TMobile Internet?
XBL: MRE Inc
Anoniem: 136100
Oké, bedankt voor het antwoorden nog. Hsdpa zal thuis lastig worden (woon net op 'het randje' vd dekking). Maar voor onderweg is het ideaal. Thnx!MRELynx schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:12:
[...]
Klopt. Je kiest gewoon voor de onderste optie, en je kunt internetten op je laptop via je TD. Heb het zelf getest en werkt goed, mits je geen gprs hebt maar hsdpa.....
Ik heb hem ingesteld dat ie in de pop mailbox toestemming moet vragen om verwijderde items te verplaatsen naar de prullenbak. Als ik vervolgens de prullenbak leegkieper en hem daarna nog eens mail laat ophalen vanuit de pop box, dan verwijdert ie aan 't einde van de check alle verwijderde mail. Works like a charm.ione schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:07:
[...]
Map verwijderde items is leeg. Volgens mij heb ik ook aangegeven dat ie direct kan verwijderen en niet eerst in deze map.
" trouwens kent iemand deze site --> http://qik.com/
kun je via internet video uitzendingen maken die dan daar of op youtube online komen.
kan alleen het installatieprogje voor de diamond niet vinden
trouwens iemand een idee of er aan die dienst kosten zijn verbonden, kon zelf niks vinden."
Werkt perfect en kost alleen je internet verbinding. Heb mij geregistreerd via internet en kreeg toen link op telefoon voor downloaden programma. Alles werkte in 1 keer
kun je via internet video uitzendingen maken die dan daar of op youtube online komen.
kan alleen het installatieprogje voor de diamond niet vinden

trouwens iemand een idee of er aan die dienst kosten zijn verbonden, kon zelf niks vinden."
Werkt perfect en kost alleen je internet verbinding. Heb mij geregistreerd via internet en kreeg toen link op telefoon voor downloaden programma. Alles werkte in 1 keer
Voortaan gewoon je vorige bericht editten aub 

[Voor 90% gewijzigd door DaannO op 10-10-2008 15:36]
Ik heb een vraag over de WiFi en GPRS verbinding. Als ik met mijn Diamond mail (hotmail) ophaal dan gebruikt hij de GPRS verbinding (ik zie de pijltjes bewegen) terwijl ik WiFi verbinding heb?!
Ik heb de Wifi verbinding op 'Internet' staan maar toch blijft hij de mail maar ophalen via GPRS. Hoe kan ik dat instellen dat hij altijd Wifi neemt tenzij ik ergens geen wifi verbinding heeft en dan switched naar GPRS?
Ik heb gezocht in het forum maar kan niet een duidelijk antwoord vinden.

Ik heb de Wifi verbinding op 'Internet' staan maar toch blijft hij de mail maar ophalen via GPRS. Hoe kan ik dat instellen dat hij altijd Wifi neemt tenzij ik ergens geen wifi verbinding heeft en dan switched naar GPRS?
Aangezien ik toch geen gebruik maak van de GPRS verbinding (duuur
) heb ik deze uitgeschakeld via NoData. Omdat wifi dan nog de enige overgebleven optie is, pakt ie die.

Duur!? M'n gehele abo incl i-net is goedkoper dan m'n internet verbinding exclusief bellen thuisspone schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:12:
Aangezien ik toch geen gebruik maak van de GPRS verbinding (duuur) heb ik deze uitgeschakeld via NoData. Omdat wifi dan nog de enige overgebleven optie is, pakt ie die.

VicSmurf schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:23:
Ik heb een vraag over de WiFi en GPRS verbinding. Als ik met mijn Diamond mail (hotmail) ophaal dan gebruikt hij de GPRS verbinding (ik zie de pijltjes bewegen) terwijl ik WiFi verbinding heb?!![]()
http://forum.xda-develope...hp?p=2615010&postcount=10With wifi networks allready configured you have to do the following:
Go to comm manager --> turn on WLAN and let it connect to the network --> then push settings --> Wireless LAN. Then go to Networkcards (in dutch its netwerkkaarten) (its under the SSID)
Then click on the connected network and change work into internet. Accept the setting and with a reconnect its works (for me)
Dat is inderdaad een goeie tip zeg, wist dat niet. Al kan ik mijn TD al een paar dagen niet gebruiken (traag/vastlopers/batterij die leeg loopt) toch hoop ik het snel te kunnen testen..Anoniem: 142694 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:36:
[...]
Goede tip! Dit werkt inderdaad, dankjewel!
nee bedoelde 1.39Sleehond schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:11:
Ga dan direct naar 1.93![]()
Of is deze opmerking behoorlijk bijdehand

Mijn WLAN wil nog steeds niet werken. Zoals al eerder gepost heb ik al een keer een harde reset gedaan. Dan werkt het een dagje en daarna niet meer. De WLAN knop in de Conn.mgr wil gewoon niet 'aan' gaan. De TD denkt even na en laat daarna gewoon weer het balkje zien met WLAN: UIT. Ik heb trouwens nog ROM 1.37. Zou een upgrade dit oplossen? En wat zijn de voordelen van die upgrade tov mijn huidige ROM?
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb dezelfde type problemen. Mijn wifi staat aan: hij vindt wel de buren, e.d. maar vertikt het om ons eigen netwerk te "zien'. Kan dit ook aan onze router liggen? (Netgear)
HTCDiamond,
laatste ROM,etc
T-Mobile sim-only.
HTCDiamond,
laatste ROM,etc
T-Mobile sim-only.
Anoniem: 178894
Al gekeken in je router?: Wireless SSID Broadcast: Enable/ Disablewillywallie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:28:
Ik heb dezelfde type problemen. Mijn wifi staat aan: hij vindt wel de buren, e.d. maar vertikt het om ons eigen netwerk te "zien'. Kan dit ook aan onze router liggen? (Netgear)
HTCDiamond,
laatste ROM,etc
T-Mobile sim-only.
Voor de liefhebbers...
De optie om na xx minuten automatisch de data-verbinding te verbreken zit zoals bekend
, natuurlijk ook in andere Tweak-Progjes, maar dit progje (Freeware) biedt ietsje meer.
GB-SOFT GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA Tweak / 7 oktober 2008
Download link:
http://www.gb-soft.cz/XDA...S_Tweak_WM6.1_Diamond.CAB
Site Link:
http://www.gb-soft.cz/XDA...ts_tweak_wm61_diamond.htm
Screenshot:

De optie om na xx minuten automatisch de data-verbinding te verbreken zit zoals bekend

GB-SOFT GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA Tweak / 7 oktober 2008
Download link:
http://www.gb-soft.cz/XDA...S_Tweak_WM6.1_Diamond.CAB
Site Link:
http://www.gb-soft.cz/XDA...ts_tweak_wm61_diamond.htm
Screenshot:

Dank voor de reaktie.
Ja, mijn router geeft het als enabled.
Ik krijg ook wel eens het vermoeden dat de netwerkkaart in de HTC diamond geen juiste driver heeft. Zou dat kunnen?
Rom versie 193.404.1
radio1.00.25.05
Ik krijg ook wel eens het vermoeden dat de netwerkkaart in de HTC diamond geen juiste driver heeft. Zou dat kunnen?
Rom versie 193.404.1
radio1.00.25.05
Zoals gezegd, heb ik gisteren ff contact gezocht met de Orange/T-M helpdesk en daar even mijn bevindingen neer gelegd.Anoniem: 217443 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:59:
[...]
Ik woon niet echt in een gat, om zomaar te zeggen, maar ben wel van plan om morgen ff aan de bel te trekken. Aangezien ik in het midden van het land werk op diverse plekken, komt de binnehuis dekking op meerdere plaatsen in gevaar bij mij. Ik krijg soms een voicemail bericht, terwijl de telefoon op het nachtkastje ligt, en de telefoon gewoon aan staat en een andere keer gaat hij wel gewoon over. En dit is echt begonnen sinds de overname van T-Mobile, daarvoor is het me niet echt opgevallen.
Om wat te testen op mijn telefoon, werd ik terug gebeld op mijn werktelefoon en hebben we wat instellingen uitgeprobeerd, aangezien ik onderweg was moest ik later als ik thuis was even kijken of het probleem nog bestond, en dit was dan ook zo. Zoals afgesproken zou ik dan weer ff bellen met de HD en is er iets anders geprobeerd, ik moest de simkaart voor een half uur uit de telefoon halen zodat er wat instellingen o.i.d. op afstand kon worden aangepast. Na een half uur de sim weer in de telefoon geplaatst en het lijkt erop dat er verbeteringen zijn waar te nemen wat netwerk sterkte betreft, uiteraard houd ik dit voorlopig in de gaten of het gewenste effect blijft bestaan.
Nee, onjuist vermoeden, WiFi werkt gewoon goed.willywallie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:15:
Dank voor de reaktie.
Rom versie 193.404.1
radio1.00.25.05
Bovendien als je de Router van je buren wel ziet en die van je eigen niet, zoek het dan zoals hierboven ook al is aangegeven in je eigen Router-instellingen (SSID even aanzetten van je router & Mac-adres van je TD toevoegen aan je Router enz.)
Lees de handleiding van je Router eens door, hoe je een apparaat kunt toevoegen enz.
Anoniem: 234194
Crossposten mag je links laten liggen 

[Voor 85% gewijzigd door DaannO op 13-10-2008 22:23]
Nee hier geen last van en dit is dan ook niet normaal!Anoniem: 234194 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:31:
Indien de TD aan de originle oplader ligt bijkt dat ik onbereikbaar ben. Telefoon gaat ook niet over (getest).
Dat is erg hinderlijk.
Hebben anderen hier ook last van ? En zo ja is er een oplossing voor ?
Dus wat heb je zelf allemaal gedaan om het probleem op te lossen, nu blijft het koffiedik kijken.
Het kan aan zovele dingen liggen of hij is gewoon defect natuurlijk (lader/connector/phone), wat me sterk lijkt

-Dus als je hem v/d lader afhaalt dan ben je opeens wel bereikbaar?
-Kan je aan de lader dan wel uitgaande gesprekken voeren?
-Heb je recentelijk geen al te drastische tweaks/progjes doorgevoerd?
-Is het altijd en alleen als je hem aan de lader hebt?
-Als je hem aan de USB van je PC hangt, treedt het probleem dan ook op?
-Maakt de TD wel verbinding met het netwerk van je provider?
-Is er wel dekking, zie je dit dus ook iop je schermpje?
-Heb je geen storing van je provider?
-Toevallig opnieuw opgestart zonder de pincode van je SIm in te voeren?
-Probeer eens een andere Sim om storingen van je provider uit te sluiten!
-Maak een nieuwe backup en zet een oude eventjes terug en test of hij het dan wel weer doet!
-Geef eens een softreset!
-Ga naar de winkel terug en probeer hem met een andere oplader!
-Wel drastisch, maar na een harde reset en format v/d 4GB moet hij het wel doen, zo niet even naar de winkel terug!
Bij problemen vermeld meteen even welk toestel je precies hebt (P3700/3702 etc.) en/of welke (originele) Rom & Radio combinatie je gebruikt dat vergemakkelijkt het één en ander voor de mensen die je graag willen helpen.
Hallo,
Ik heb vandaag ook eindelijk me diamond ontvangen.
nu heb ik vodafone branded met rom 1.37.
Is het nodig deze te vervangen naar de 1.93 rom of is dit onzin?
hoop gauw antwoord te zien want dan kan ik alle rotzooi weer installeren op de foon....
thnx
hoop gauw antwoord te zien want dan kan ik alle rotzooi weer installeren op de foon....
thnx
Updaten is inderdaad aanbevolen. Verder zijn er backup tools voor de Diamond zodat je niet alles opnieuw hoeft in te stellen.twente18 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:08:
Hallo,
thnx
[Voor 4% gewijzigd door Joshua op 11-10-2008 22:57]
Ik heb per ongeluk Google Maps van mijn TD gewist, op mijn zoektocht naar dit capbestandje (welke in niet heb kunnen vinden) kwam ik de volgende site tegen van 25 juli 2008 (zie: http://www.pocketinfo.nl/...en-quadband-telefoon.html) waar wordt gesproken over de ROM versie v.1.93.831.1, terwijl de huidige versie toch 1.93.404.1 is? Iemand dit kan uitleggen?
En dan hoe herstel ik Google Maps zonder een harde reset?
Regiocode. Was die vraag laatst ook niet van jou?Anoniem: 217443 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:05:
Ik heb per ongeluk Google Maps van mijn TD gewist, op mijn zoektocht naar dit capbestandje (welke in niet heb kunnen vinden) kwam ik de volgende site tegen van 25 juli 2008 (zie: http://www.pocketinfo.nl/...en-quadband-telefoon.html) waar wordt gesproken over de ROM versie v.1.93.831.1, terwijl de huidige versie toch 1.93.404.1 is? Iemand dit kan uitleggen?
http://www.google.com/gmm/index.html en pak de cab ervan af.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hee bedankt,wontcachme schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:08:
[...]
Regiocode. Was die vraag laatst ook niet van jou?
http://www.google.com/gmm/index.html en pak de cab ervan af.
En ja nu je het schrijft weet ik het weer, stom stom stom

Is er trouwens ergens iets waar je die regio codes kan bekijken (vraag ik een klein beetje beschaamd?)
Anoniem: 178894
Probeer voor het eerst Swiftblade rom te plaatsen. Eerder met succes wel HTC rom kunnen vervangen. Krijg nu steeds foutmelding dat er communicatie fout optreedt. Als ik daar naar kijk wordt aangegeven dat readme.doc niet kan worden gevonden. (Batterij goed. Geen knoppen gebruikt). De methode om via reset rom te plaatsen vanuit intern geheugen (zie Swiftblade) blijft ook hangen met wit scherm en tekst: loading..Ik zal wel iets verkeerd doen maar wat....
Gebruik nog 1.37.404.3
Gebruik nog 1.37.404.3
Beter is het om als je van rom gaat veranderen geen backup terug te zetten. Helemaal niet van je systeem data.Spike1506 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:56:
[...]
Updaten is inderdaad aanbevolen. Verder zijn er backup tools voor de Diamond zodat je niet alles opnieuw hoeft in te stellen.
hoi
Heb je al wel hard SPL geflashed? Dus olinex 1.40 meen ikAnoniem: 178894 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:35:
Probeer voor het eerst Swiftblade rom te plaatsen. Eerder met succes wel HTC rom kunnen vervangen. Krijg nu steeds foutmelding dat er communicatie fout optreedt. Als ik daar naar kijk wordt aangegeven dat readme.doc niet kan worden gevonden. (Batterij goed. Geen knoppen gebruikt). De methode om via reset rom te plaatsen vanuit intern geheugen (zie Swiftblade) blijft ook hangen met wit scherm en tekst: loading..Ik zal wel iets verkeerd doen maar wat....
Gebruik nog 1.37.404.3
Geen Android op de HTC TD?
nieuws: HTC: geen Android op Diamond of Touch HD
Ik denk alleen dat de bron van het artikel, een complete Twitter post, misschien met een korreltje zout genomen mag worden...
nieuws: HTC: geen Android op Diamond of Touch HD
Ik denk alleen dat de bron van het artikel, een complete Twitter post, misschien met een korreltje zout genomen mag worden...
kan iemand vertellen of de batterij verhouding met de rom van swift 7.0 verbeterd is ten opzichte van de rom swift 6.0 ?
Geen merkbaar verschil met de radio die ik er op heb zitten. Er is trouwens al een 7.5 van Swift. Is een aanrader..wd200 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:14:
kan iemand vertellen of de batterij verhouding met de rom van swift 7.0 verbeterd is ten opzichte van de rom swift 6.0 ?

kan je kort vertellen waarom ivm 6.0 ?210667 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:57:
[...]
Geen merkbaar verschil met de radio die ik er op heb zitten. Er is trouwens al een 7.5 van Swift. Is een aanrader..
Ik lees over de verschillende ROM versie met steeds betere radio's (daar ga ik dan vanuit), maar is het ook mogelijk om ergens een losse radio over die van versie 1.93. te gooien? in de hoop dat de accu duur steeds beter/langer wordt?
de .05 is voorlopig qua batterij vaak het beste. die wordt ook met de 1.93 rom geleverd.Anoniem: 217443 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:20:
Ik lees over de verschillende ROM versie met steeds betere radio's (daar ga ik dan vanuit), maar is het ook mogelijk om ergens een losse radio over die van versie 1.93. te gooien? in de hoop dat de accu duur steeds beter/langer wordt?
Diverse updates en tweaks..zie het changelog op xda.
Anoniem: 217443 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:20:
Met radio's is het een kwestie van uitproberen. 05 is de meest gebruikte, maar in bepaalde omstandigheden leveren de 07 en 08 misschien wat beter fixes. Van 07 weet ik dat die wat minder efficient met mijn batterij omgaat. Maar alles is in deze arbitraire.wontcachme schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:22:
[...]
de .05 is voorlopig qua batterij vaak het beste. die wordt ook met de 1.93 rom geleverd.
[Voor 3% gewijzigd door 210667 op 12-10-2008 15:22]
hmm ik heb nu
Rom 1.37.172.3 NLD
Radio 1.00.25.03
SPL-1.37.000
Ik heb deze gedownload: _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship
nu lees ik dat ik dan eerst SPL-1.40.OliNex moet installeren klopt dit?
Of zeggen jullie dat ik hier beter niet aan kan beginnen en wachten op de rom van Vodafone?
En klopt het als het mis gaat dat ik dan nog een keer kan?
heel erg bedankt
Rom 1.37.172.3 NLD
Radio 1.00.25.03
SPL-1.37.000
Ik heb deze gedownload: _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship
nu lees ik dat ik dan eerst SPL-1.40.OliNex moet installeren klopt dit?
Of zeggen jullie dat ik hier beter niet aan kan beginnen en wachten op de rom van Vodafone?
En klopt het als het mis gaat dat ik dan nog een keer kan?
heel erg bedankt
Dit topic is gesloten.