Je hebt dus een Vodafone branded. In principe moet je dus wachten op de originele vodafone-update. Wil je een andere, willekeurige rom flashen, dan ontkom je niet aan een Hspl. En ja, die van olinex is een veel gebruikte.twente18 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:25:
hmm ik heb nu
Rom 1.37.172.3 NLD
Radio 1.00.25.03
SPL-1.37.000
Ik heb deze gedownload: _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship
nu lees ik dat ik dan eerst SPL-1.40.OliNex moet installeren klopt dit?
Of zeggen jullie dat ik hier beter niet aan kan beginnen en wachten op de rom van Vodafone?
En klopt het als het mis gaat dat ik dan nog een keer kan?
heel erg bedankt
Anoniem: 178894
Gelukt met Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex. Was even spannend. Nederlandse TouchFlo er weer op. Precies de cabs in een rom zoals je zelf zou instellen. Echte aanrader die Swiftblade ROM. Nu nog answerkeys erin. Maar goed, kleine moeite om dat zelf te doen.wontcachme schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:37:
[...]
Heb je al wel hard SPL geflashed? Dus olinex 1.40 meen ik
Ik krijg alleen enableRecognizersNL.CAB niet aan de praat. (Als oude Palm graffitti liefhebber). Komt wel in de opties om aan te vinken; aanvinken wordt echter niet uitgevoerd.
Suggesties?
Ik kwam laatst iets tegen voor de iPhone genaamd 'Listen':
http://ericasadun.com/?p=126
Daarmee kun je dus waar je ook bent met je telefoon muziek herkennen en zodoende de naam e.d. achterhalen. Erg grappige tool, helaas dus alleen voor de iPhone. Bestaat er voor deze tool een alternatief voor de HTC?
Daarmee kun je dus waar je ook bent met je telefoon muziek herkennen en zodoende de naam e.d. achterhalen. Erg grappige tool, helaas dus alleen voor de iPhone. Bestaat er voor deze tool een alternatief voor de HTC?
Anoniem: 203771
Eventjes zoeken had beter geholpen hoor..Joost.B schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:14:
Ik kwam laatst iets tegen voor de iPhone genaamd 'Listen':

Nog geen 4 pagina's terug in deze thread kun je alles vinden van het programma "musicID".
Succes ermee.

Ik heb sinds een tijdje een htc touch diamond, maar ik heb een redelijk irritant probleem.
Mijn telefoon neemt altijd "automatisch"op, omdat er helaas praktisch altijd wel iets tegen mijn scherm aankomt en hij dan al opneemt (zit in het htc beschermhoesje).
Nu zou ik graag om te verhinderen dat nog meer mensen interessante gesprekken in mijn broekzak voeren opnemen via touchscreen uit willen zetten of de vergrendeling actief laten zijn tot ik het aanknopje aan heb geraakt, is dat mogelijk?
Mijn telefoon neemt altijd "automatisch"op, omdat er helaas praktisch altijd wel iets tegen mijn scherm aankomt en hij dan al opneemt (zit in het htc beschermhoesje).
Nu zou ik graag om te verhinderen dat nog meer mensen interessante gesprekken in mijn broekzak voeren opnemen via touchscreen uit willen zetten of de vergrendeling actief laten zijn tot ik het aanknopje aan heb geraakt, is dat mogelijk?
Wat ik heb gemerkt is dat de 05 radio software beter H netwerk heeft, maar deze een zeer slechte fix heeft i.c.m. ttn7 en de 08 een betere fix maar vaker het 3g netwerk.210667 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:07:
[...]
Diverse updates en tweaks..zie het changelog op xda.
[...]
[...]
Met radio's is het een kwestie van uitproberen. 05 is de meest gebruikte, maar in bepaalde omstandigheden leveren de 07 en 08 misschien wat beter fixes. Van 07 weet ik dat die wat minder efficient met mijn batterij omgaat. Maar alles is in deze arbitraire.
Beide hebben bijna hetzelfde energie verbruik. 08 iets minder dan de 05.
MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=425650KAdrifter schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:15:
Ik heb sinds een tijdje een htc touch diamond, maar ik heb een redelijk irritant probleem.
MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1
Is er eigenlijk al een oplossing voor de spontane resets?
Ik heb de laatste tijd vrijwel elke nacht dat mijn TD 's morgensvroeg op het inlogscherm staat.
Gelukkig gebruik ik mijn gewone wekker als backup na het lezen van de reacties hier een tijd geleden.
Ook heb ik vaak dat mijn TD hangt bij het surfen via Opera. Alles loopt vast en het enige wat ik kan doen is een soft reset.
edit: ook valt sinds kort regelmatig mijn netwerk weg en heb vrijwel altijd slechts 1 streepje ontvangst.
Voorheen had ik altijd vol bereik met mijn toestel, waar ik ook zat.
Ik heb de laatste tijd vrijwel elke nacht dat mijn TD 's morgensvroeg op het inlogscherm staat.
Gelukkig gebruik ik mijn gewone wekker als backup na het lezen van de reacties hier een tijd geleden.
Ook heb ik vaak dat mijn TD hangt bij het surfen via Opera. Alles loopt vast en het enige wat ik kan doen is een soft reset.
edit: ook valt sinds kort regelmatig mijn netwerk weg en heb vrijwel altijd slechts 1 streepje ontvangst.
[Voor 19% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-10-2008 09:09]
Anoniem: 136100
Bekende problemen idd, draai ook op 1.93 maar heb regelmatig te maken met bovenstaande problemen. Ook gebeurd het mij regelmatig als ik het toestel uit de standby haal en vrijwel direct de TF3D naar rechts veeg om bijvoorbeeld naar internet of het weer te gaan dat hij keihard vastloopt. Alleen een reset helpt dan nog. Vind het toestel nog erg buggy, hoop dat dit in een volgende ROM beter gaat worden. Zo niet, dan ga ik weer lekker terug naar Nokia.Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:08:
Is er eigenlijk al een oplossing voor de spontane resets?
Heb sinds m'n laatste harde reset wel eens last van dat het beeld niet ververst nadat ik een bepaalde actie heb uitgevoerd. Gebeurd met name in TF3D.
@hierboven, welke provider hebben jullie? Wellicht komt het daardoor? Klinkt wellicht heel vreemd, maar met een ouder toestel had ik ook de vreemdste problemen, terwijl dit door het netwerk kwam. Vriend van me heeft er een jaar mee gelopen zonder problemen te hebben. Ik heb het toestel iedere 3-4 maanden moeten opsturen ter reparatie omdat ik er gek van werd, en dat 2 jaar lang
.
@hierboven, welke provider hebben jullie? Wellicht komt het daardoor? Klinkt wellicht heel vreemd, maar met een ouder toestel had ik ook de vreemdste problemen, terwijl dit door het netwerk kwam. Vriend van me heeft er een jaar mee gelopen zonder problemen te hebben. Ik heb het toestel iedere 3-4 maanden moeten opsturen ter reparatie omdat ik er gek van werd, en dat 2 jaar lang

Heeft iemand van jullie ervaring met webradio-applicaties op de TD? Ik heb een beetje gezocht met Google en vind erg veel mogelijkheden. Misschien dat iemand hier al het kaf van het koren heeft gescheiden?
Ik zit nog op T-mobile/Orange en in het begin heeft het toestel prima gewerkt. Echter zo sinds 1,5 week is het huilen met de pet op. 16 oktober ga ik over naar Vodafone en als het dan nog niet werkt, dan doe ik een hard reset. Hoop alleen dat ik niet maandelijks een hard reset hoef uit te voeren
T-Mobile, maar denk eerlijk gezegd niet dat 't daarmee te maken heeft. Heb al heeeeel wat mobieltjes versleten en dit is nooit een issue geweest. Zou vreemd zijn als het nu wel een probleem zou zijn.jules schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:44:
@hierboven, welke provider hebben jullie?
Ja dat hebben er al velen gedaan...posttoast schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:45:
Heeft iemand van jullie ervaring met webradio-applicaties op de TD? Ik heb een beetje gezocht met Google en vind erg veel mogelijkheden. Misschien dat iemand hier al het kaf van het koren heeft gescheiden?
Als je had gezocht en gelezen had je wellicht Resco Pocket Radio gevonden!
http://www.resco.net/pocketpc/radio/default.asp
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 13-10-2008 11:59]
Misschien een hele domme vraag,
Maar ik kan dus via de youtube applicatie perfect filmpjes kijken.
Maar als ik nu bijvoorbeeld "Flash" filmpjes wil bekijken van websites (video123 of zoiets ) dan gaat die zeuren dat er geen flash player is geinstaleerd.
Ik heb de flashplayer 7 voor windows mobile 6 geinstalleerd op het apparaat, maar nog steeds zelfde probleem.
hier ene oplossing voor ?
Maar als ik nu bijvoorbeeld "Flash" filmpjes wil bekijken van websites (video123 of zoiets ) dan gaat die zeuren dat er geen flash player is geinstaleerd.
Ik heb de flashplayer 7 voor windows mobile 6 geinstalleerd op het apparaat, maar nog steeds zelfde probleem.
Dank! Ik had inderdaad wel ervaringen gelezen, alleen niet van Tweakers. En aan die groep hecht ik toch de meeste waarde.Anoniem: 267263 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:58:
[...]
Ja dat hebben er al velen gedaan...
Als je had gezocht en gelezen had je wellicht Resco Pocket Radio gevonden!
http://www.resco.net/pocketpc/radio/default.asp
Ik gebruik 1 webstream regelmatig, 3fm, omdat die via de ether om te huilen is op mijn werk, die heb ik gewoon via de mediaplayer lopen (je kan niet makkelijk zoeken aka je moet de url weten).. Werkt prima in mijn ogen
"Mekker, blaat"
Domme vragen bestaan niet, wel steeds weer terugkomende vragen..Vecodo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:18:
Misschien een hele domme vraag,

Hou er wel rekening mee dat streams buiten je bundel kunnen vallen en dat je extra moet betalen voor het gebruik er van. Zou voor je er aan begint eerst even contact opnemen met je provider.posttoast schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:41:
[...]
Dank! Ik had inderdaad wel ervaringen gelezen, alleen niet van Tweakers. En aan die groep hecht ik toch de meeste waarde.
[Voor 20% gewijzigd door 210667 op 13-10-2008 13:03]
En is het gelukt te flashen? Ikzelf heb ook een Vodafone-versie, en aangezien vodafone mij weigert te helpen of te upgraden (en ik bijna de haren uit mijn kop trek zo traag) wil ik ook gaan flashen. Je begrijpt dat ik huiverig ben, en weet ook niet goed waar ik moet beginnen..twente18 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:25:
hmm ik heb nu
Rom 1.37.172.3 NLD
Radio 1.00.25.03
SPL-1.37.000
Ik heb deze gedownload: _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship
nu lees ik dat ik dan eerst SPL-1.40.OliNex moet installeren klopt dit?
Of zeggen jullie dat ik hier beter niet aan kan beginnen en wachten op de rom van Vodafone?
En klopt het als het mis gaat dat ik dan nog een keer kan?
heel erg bedankt
Dit is dus al tig keer aan bod gekomen! Dat je er huiverig voor bent dat snap ik wel. Maar wat wil je nu eigenlijk? Dat we je aan je handje vasthouden? Dat gaat niet lukken. Het enige wat we/ik kunnen/kan doen is je verwijzen naar de FAQ en naar sites die je daar uitgebreid over kunnen informeren. Eén van die sites is het XDA-forum [lees de stickys daar] en de site die ik heb gebruikt voor een howto is Modmydiamond.Tarabass schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:01:
[...]
Ikzelf heb ook een Vodafone-versie, en aangezien vodafone mij weigert te helpen of te upgraden (en ik bijna de haren uit mijn kop trek zo traag) wil ik ook gaan flashen. Je begrijpt dat ik huiverig ben, en weet ook niet goed waar ik moet beginnen..
Bekend probleemAnoniem: 136100 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:49:
[...]
Bekende problemen idd, draai ook op 1.93 maar heb regelmatig te maken met bovenstaande problemen. Ook gebeurd het mij regelmatig als ik het toestel uit de standby haal en vrijwel direct de TF3D naar rechts veeg om bijvoorbeeld naar internet of het weer te gaan dat hij keihard vastloopt.

Misschien ergens eens met één of ander Tweakprogje onbedoeld een optie ingesteld welke het 4GB geheugen uitschakeld in de standby-stand!
Het duurt dan eventjes voordat deze weer beschikbaar is na een standby, sommige progjes/systeem software loopt hierdoor veelal vast!
Kijk anders met een goede TaskManager welke (verborgen)processen er allemaal draaien, veelal worden oude progjes niet goed verwijderd, waardoor je systeem instabiel wordt.
Als jij het toestel buggy vindt, wat meestal door de gebruiker en/of door de software komt, probeer dan eens een andere schil dat is veelal de boosdoener (SPB Mobile Suite en voor je tijdgebonden profielen SPB Phone Suite) i.p.v. dat TouchFLo3D.Alleen een reset helpt dan nog. Vind het toestel nog erg buggy, hoop dat dit in een volgende ROM beter gaat worden. Zo niet, dan ga ik weer lekker terug naar Nokia.
Het is algemeen bekend dat dat al een hele verbetering is wat betreft: stabiliteit/snelheid/geheugen gebruik/grafische mogelijkheden/optie's t.o.v. de TouchFlo3D.
Bovendien moet je je systeem wel zelf gezond houden, dus regelmatig:
- alle soorten cache/cookies/temp's legen.
- niet al je honderden Mailtjes/SMS'sjes bewaren/verzamelen
- het register cleanen (blijft windows hè)
- bij Tweak-progjes goed begrijpen wat er wordt doorgevoerd, niet alle wijzigingen zijn verbeteringen

Enne lekker terug naar Nokia, ja hoor... dan zijn vast al je problemen opgelost

Aan een Nokia valt helemaal niks te Tweaken, dus dat wordt moeilijk bij een buggy Nokia, en ja die zijn er ook! Maar een gesloten systeem zoals Nokia-Symbian & Apple-iPhone zijn alleen beter in staat om de beperkingen/gebreken/bug's te verbergen. Heb ruim 5 jaar voor Nokia/Symbian geprogrammeerd kan je dus verzekeren dat die ook verre van perfect zijn.
Bij mij is het gekke dat ik de laatste weken niks heb geinstalleerd. Ik ga al je tips eventjes nog eens nalopen en wacht tot de overgang naar Vodafone om te kijken of eer dan wat verbetering is.
Is er overigens een soort van registry mechanic voor Win Mobile, die je register automatisch bijwerkt?
Is er overigens een soort van registry mechanic voor Win Mobile, die je register automatisch bijwerkt?
[Voor 27% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-10-2008 13:35]
Als je niet aan de Radio-Rom heb zitten prutsen dan...Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:53:
Ik zit nog op T-mobile/Orange en in het begin heeft het toestel prima gewerkt. Echter zo sinds 1,5 week is het huilen met de pet op.
edit:
ook valt sinds kort regelmatig mijn netwerk weg en heb vrijwel altijd slechts 1 streepje ontvangst.
Zit je provider toch gewoon te trutten, dat komt nou eenmaal regelmatig voor, en gaat vanzelf weer over!
Als ik in NL. ben gebruik ik T-Mobile en dan heb ik gem. altijd wel 2/3 streepjes binnenshuis in R'dam, soms zijn ze hier ook wel eens aan het trutten, meestal na een paar uur weer normaal!
Bij Vodafone krijg je er andere problemen voor in de plaats (streaming apart betalen & proxy/mail/surf gezeik.)16 oktober ga ik over naar Vodafone en als het dan nog niet werkt,
Een Harde Reset al dan niet in combinatie met de 4GB format, kan je toch altijd doen!, wel eens van een backup gehoord (Sprite backup/SPB Backup/Resco Backup).dan doe ik een hard reset. Hoop alleen dat ik niet maandelijks een hard reset hoef uit te voeren
Zelf gebruik ik SKtools. Daar zit zo n beetje alles in wat je nodig hebt.Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:34:
[..]
Om mijn systeem schoon/snel te houden gebruik ik altijd:Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:34:
Bij mij is het gekke dat ik de laatste weken niks heb geinstalleerd. Ik ga al je tips eventjes nog eens nalopen en wacht tot de overgang naar Vodafone om te kijken of eer dan wat verbetering is.
MemMaid
http://www.dinarsoft.com/memmaid/
Pocket Mechanic Pro
http://classic.pocketgear...?associateid=373&id=12178
Hierbij het overzichtje van veelgebruikte software gesorteerd op categorie!
Wellicht handig voor beginners die nog niet precies weten welke progjes ze waarvoor het best kunnen gebruiken, scheelt je in iedergeval veel uitzoekwerk.
Best Software Award 2008 (Applications)
http://www.pocketpcmag.com/cms/awards/2008/winners_ppc_apps
Best Software Award 2008 (Games & Emulators)
http://www.pocketpcmag.com/cms/awards/2008/winners_ppc_games
Wellicht handig voor beginners die nog niet precies weten welke progjes ze waarvoor het best kunnen gebruiken, scheelt je in iedergeval veel uitzoekwerk.
Best Software Award 2008 (Applications)
http://www.pocketpcmag.com/cms/awards/2008/winners_ppc_apps
Best Software Award 2008 (Games & Emulators)
http://www.pocketpcmag.com/cms/awards/2008/winners_ppc_games
Waarschijnlijk een veelgestelde vraag, maar ik kan nog geen duidelijk antwoord vinden:
Is de T-Mobile versie van de Diamond in enig opzicht gelocked/beperkt tov. de 'echte' HTC Diamond?
Dat er een andere interface op zit is bekend, maar zitten er ook restricties (mbt. Exchange of software updates e.d.) op het toestel?
Ik ben namelijk van plan deze te bestellen, maar ik kom er liever niet achteraf achter dat de normale HTC-versie beter was
Is de T-Mobile versie van de Diamond in enig opzicht gelocked/beperkt tov. de 'echte' HTC Diamond?
Dat er een andere interface op zit is bekend, maar zitten er ook restricties (mbt. Exchange of software updates e.d.) op het toestel?
Ik ben namelijk van plan deze te bestellen, maar ik kom er liever niet achteraf achter dat de normale HTC-versie beter was

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Mooie progjes ! Handig voor de TS?
Staat btw ook een post over cache veranderen, maar dit is ook onder de geavanceerde instellingen van Opera zelf te doen. Hoe je niks te doen in de .ini
Darth: Er zit oa geen msn op de mda, zoals in de TS staat. Verder moet je afwachten tot t-mobile zelf met een update komt, want anders vervalt je garantie.
Staat btw ook een post over cache veranderen, maar dit is ook onder de geavanceerde instellingen van Opera zelf te doen. Hoe je niks te doen in de .ini
Darth: Er zit oa geen msn op de mda, zoals in de TS staat. Verder moet je afwachten tot t-mobile zelf met een update komt, want anders vervalt je garantie.
Ja dat weten we, maar het is ook nog ergens anders voor...Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:54:
Door de opera.ini aan te passen kan je dus ook meteen de locatie aangeven waar de cache bewaard moet worden, dus op het 4GB geheugen in plaats van op het kleine telefoongeheugen.
Dus als je dan ook nog een grotere cache instelt loop je telefoon niet zo gauw vast! omdat het niet af gaat van je telefoongeheugen.
Verbeterde G-Alarm v0.8.2 voor de Diamond (Tilt & Light sensor) 11 oktober 2008
(Geeft ook 't alarm weer in TouchFlo3D / ToDay / SBP Mobile Shell)
Een v/d betere alarm progjes voor de Diamond, zo niet de beste
G-Alarm v0.8.3 diverse talen o.a. NL/UK enz.
http://www.ageye.de/download/galarm.cab
En hier mijn Dunia Skin
http://www.ageye.de/download/Dunia.cab
Site:
http://www.ageye.de/index.php?s=download
(Geeft ook 't alarm weer in TouchFlo3D / ToDay / SBP Mobile Shell)
Een v/d betere alarm progjes voor de Diamond, zo niet de beste

G-Alarm v0.8.3 diverse talen o.a. NL/UK enz.
http://www.ageye.de/download/galarm.cab
En hier mijn Dunia Skin
Site:
http://www.ageye.de/index.php?s=download
[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 13-10-2008 23:40. Reden: Versie update]
Voor de zekerheid: Er zit dus niets minder op wat alleen maar met een romupdate te verhelpen is? Enkele losse programma's missen er, die gewoon weer te installeren zijn dus?Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:54:
En firmware-updates moeten toch ook gewoon kunnen zolang je een backup van de originele firmware maakt?
[Voor 46% gewijzigd door DarthPlastic op 13-10-2008 15:15]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Voor een rom-update, moet je inderdaad wachten op T-mobile. [of flashen..Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:54:
[...]
[...] Verder moet je afwachten tot t-mobile zelf met een update komt, want anders vervalt je garantie.

Er zitten gewoon wat specifieke T-mobile gadgets op. Verder kan/mag je alle software installeren die je kan vinden. Wat betreft je firmware[rom], ja die zou je kunnen backuppen. Maar waarom zou je..DarthPlastic schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:13:
[...]
Voor de zekerheid: Er zit dus niets minder op wat alleen maar met een romupdate te verhelpen is? Enkele losse programma's missen er, die gewoon weer te installeren zijn dus?
En firmware-updates moeten toch ook gewoon kunnen zolang je een backup van de originele firmware maakt?

[Voor 40% gewijzigd door 210667 op 13-10-2008 15:19]
Je skin is best populaire..Anoniem: 267263 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:12:
En hier mijn Dunia Skin

Die ouwe G-alarm eerst uninstallen? Of kan de nieuwe er gewoon overheen?
laat maar..wijst zich vanzelf..

[Voor 8% gewijzigd door 210667 op 13-10-2008 15:33]
Ik heb dit nagevraagd in een t-mobile shop. Die jongen vertelde me dat hij zelf de originele rom erop heeft gezet en dat het eigenlijk geen kwaad kan. Mocht daarna echter iets gebeuren met het toestel, dan kan je jezelf niet beroepen op garantie. Hij zei wel dat je dan kan proberen om weer terug te fashen naar t-mobile voor je ermee naar t-mobile gaat.210667 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:15:
[...]
Voor een rom-update, moet je inderdaad wachten op T-mobile. [of flashen..] Maar ik zou toch echt wel willen weten waar jij vandaan haalt dat je garantie vervalt als je flashed of thirdparty software installeert?
[...]
Er zitten gewoon wat specifieke T-mobile gadgets op. Verder kan/mag je alle software installeren die je kan vinden. Wat betreft je firmware[rom], ja die zou je kunnen backuppen. Maar waarom zou je..
Zo n jongen kan wel van alles beweren. Had ie blond haar en blauwe ogen? Volgens mij staat het nergens in de voorwaarden, en daar gaat het uiteindelijk om..Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:54:
[...]
Ik heb dit nagevraagd in een t-mobile shop. Die jongen vertelde me dat hij zelf de originele rom erop heeft gezet en dat het eigenlijk geen kwaad kan. Mocht daarna echter iets gebeuren met het toestel, dan kan je jezelf niet beroepen op garantie. Hij zei wel dat je dan kan proberen om weer terug te fashen naar t-mobile voor je ermee naar t-mobile gaat.

Maar lijkt me niet echt iets om verder een discussie over te houden. We gaan weer over tot de orde van de dag..tweaken en helpdesk spelen..

Dat is http://www.omroep.nl/radio3/live64.asx dus. Alleen jammer dat dat Resco Pocket Radio geen ASX kan afspelen.djidee schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:50:
Ik gebruik 1 webstream regelmatig, 3fm, omdat die via de ether om te huilen is op mijn werk, die heb ik gewoon via de mediaplayer lopen (je kan niet makkelijk zoeken aka je moet de url weten).. Werkt prima in mijn ogen
Coreplayer en SPBonline zijn alternatieven.posttoast schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:11:
[...]
Dat is http://www.omroep.nl/radio3/live64.asx dus. Alleen jammer dat dat Resco Pocket Radio geen ASX kan afspelen.
Bedankt voor je erg uitgebreide reactie. Hier kan ik wel wat mee, zal me er eens in gaan verdiepen. En ik wil niet beweren dat Nokia perfect is hoor i.c.m. Symbian. Heb heel wat Symbian toestellen gehad, inclusief de N95, maar ook dit was verre van ideaal. Wat ik wel vond, was dat de N95 aanmerkelijk minder vastlopers had dan de TD, terwijl ik daar veel meer software op draaide. Mijn TD is in die zin nog redelijk clean, dus snap ook niet helemaal waar mijn toestel het moeilijk mee heeft...Anoniem: 267263 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:15:
[...]
Enne lekker terug naar Nokia, ja hoor... dan zijn vast al je problemen opgelost
Aan een Nokia valt helemaal niks te Tweaken, dus dat wordt moeilijk bij een buggy Nokia, en ja die zijn er ook! Maar een gesloten systeem zoals Nokia-Symbian & Apple-iPhone zijn alleen beter in staat om de beperkingen/gebreken/bug's te verbergen. Heb ruim 5 jaar voor Nokia/Symbian geprogrammeerd kan je dus verzekeren dat die ook verre van perfect zijn.
Voor muziek/audio gebruik ik Conduits Pocket Player v3.7 .posttoast schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:11:
[...]
Dat is http://www.omroep.nl/radio3/live64.asx dus. Alleen jammer dat dat Resco Pocket Radio geen ASX kan afspelen.
Ik heb jouw link even getest en hij deze zonder problemen... werkt goed

Dit progje is echt een super MP3-speler met alle toeters en bellen die o.a. ook asx ondersteund!
Dus gewoon even je site intikken bij Open URL en hij blijft er in staan.
Werkt tevens goed samen met andere progjes/Bluetooth stereo headphones enz, bovendien zit er een timer in, dus je kan hem instellen voordat je gaat pitten, daarna schakelt hij zichzelf uit.
Kan je hier vinden
http://www.conduits.com/products/player/
Er is een trial te downloaden, de crack zweeft ook ergens

Skins (er is voor ieder wel wat) kan je hier vinden:
http://www.conduits.com/products/player/skins.asp
Gebruik zelf onderstaande skin en ziet er goed uit op de Diamond

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 13-10-2008 17:31]
Ondanks dat je niet zo lief voor me bent wil ik je toch bedanken voor je linkjes. Zou bijna willen dat je m'n handje vat gaat houden, want weet nu al dat ik peentjes ga zweten210667 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:13:
[...]
Dit is dus al tig keer aan bod gekomen! Dat je er huiverig voor bent dat snap ik wel. Maar wat wil je nu eigenlijk? Dat we je aan je handje vasthouden? Dat gaat niet lukken. Het enige wat we/ik kunnen/kan doen is je verwijzen naar de FAQ en naar sites die je daar uitgebreid over kunnen informeren. Eén van die sites is het XDA-forum [lees de stickys daar] en de site die ik heb gebruikt voor een howto is Modmydiamond.

Veel flash tutorials zijn voor unbranded td's, en vroeg mij gewoon af of het hem goed en gemakkelijk afgegaan was. Hij heeft dezelfde foon als ik en er zijn nogal wat types. Was eigenlijk gewoon belangstelling voor een lotgenoot..
En als je hem een harde reboot geeft, lost dat niets op? Ik heb mijne nu een kleine 2 maanden en maar 1x een vastloper gehad toen ik iets te veel tegelijk opende. Verder echt nooit problemen met mijn TD gehad, en ik heb er al heel wat op geinstalleerd.Anoniem: 136100 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:06:
[...]
Bedankt voor je erg uitgebreide reactie. Hier kan ik wel wat mee, zal me er eens in gaan verdiepen. En ik wil niet beweren dat Nokia perfect is hoor i.c.m. Symbian. Heb heel wat Symbian toestellen gehad, inclusief de N95, maar ook dit was verre van ideaal. Wat ik wel vond, was dat de N95 aanmerkelijk minder vastlopers had dan de TD, terwijl ik daar veel meer software op draaide. Mijn TD is in die zin nog redelijk clean, dus snap ook niet helemaal waar mijn toestel het moeilijk mee heeft...
Ach ik wil best wel helpen, [en anderen met mij] Maar het hangt allemaal maar op één ding! En dat is het flashen naar een unsigned Hspl. De howto op ModmyDiamond, [deze dus] die gaat op voor alle toestellen. Je moet het natuurlijk wel durven en dan doen. Gelukkig zijn er genoeg op dit forum, die kunnen be-amen dat het best wel meevalt.Tarabass schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:33:
[...]
Ondanks dat je niet zo lief voor me bent wil ik je toch bedanken voor je linkjes. Zou bijna willen dat je m'n handje vat gaat houden, want weet nu al dat ik peentjes ga zweten
Veel flash tutorials zijn voor unbranded td's, en vroeg mij gewoon af of het hem goed en gemakkelijk afgegaan was. Hij heeft dezelfde foon als ik en er zijn nogal wat types. Was eigenlijk gewoon belangstelling voor een lotgenoot..
Uiteraard garantie tot aan de voordeur. Succes bij het flashen..

Wat zijn jullie ervaringen met de A.Z.T.O.R ROM? Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van de Dutty Roms, maar ik wil deze nu eens gaan proberen.
Heeft iemand hier toevallig Uvadraadloos werkend gekregen? SecureW2 werkt namelijk niet op winmo6.1. ''Gewoon inloggen'' werkt ook niet. Tevens al gegoogled en kwam wel een bericht over de Hva, maar...dat was geen winmo 6.1
Mijn htc had het ook begeven en deze was op gestuurd ter reparatie. Ik had er een andere rom opstaan dan dat er door t-mobile erop was gezet. Ik heb geen problemen gehad met de garantie.Floris-K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:54:
[...]
Ik heb dit nagevraagd in een t-mobile shop. Die jongen vertelde me dat hij zelf de originele rom erop heeft gezet en dat het eigenlijk geen kwaad kan. Mocht daarna echter iets gebeuren met het toestel, dan kan je jezelf niet beroepen op garantie. Hij zei wel dat je dan kan proberen om weer terug te fashen naar t-mobile voor je ermee naar t-mobile gaat.
Je kunt er gewoon een andere rom opzetten en je blijft gewoon garantie hebben.
Hier werkt securew2 probleemloos op het HAN netwerk. Ook met windows mobile 6.1. Iets van instellingen verkeerd staan?Kaguya schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:
Heeft iemand hier toevallig Uvadraadloos werkend gekregen? SecureW2 werkt namelijk niet op winmo6.1. ''Gewoon inloggen'' werkt ook niet. Tevens al gegoogled en kwam wel een bericht over de Hva, maar...dat was geen winmo 6.1
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik kan Securew2 niet eens installeren.
http://www.securew2.com/products/
En dan onder windows mobile 5/6 toch? Daaruit krijg ik een zip file, als ik die uitpak krijg ik een .exe. Die heb ik vervolgens op mijn internal storage gezet en proberen te installeren...maar tis geen .cab en dan krijg ik een error.
En dan onder windows mobile 5/6 toch? Daaruit krijg ik een zip file, als ik die uitpak krijg ik een .exe. Die heb ik vervolgens op mijn internal storage gezet en proberen te installeren...maar tis geen .cab en dan krijg ik een error.
.exe is ook een pc formaat. Gewoon op je pc openen die .exe. Hij vraagt of je je telefoon wilt verbinden via USB en hij installeert alles.Kaguya schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:01:
Ik kan Securew2 niet eens installeren.

Nou ik krijg het maar niet voor elkaar om Hard SPL te installeren. Ik gebruik de Unsigned versie van Olinex 1.40.
Active Sync draait.........hij leest de versie uit en als ik dan update doe blijft 'ie op 0% hangen.
Iemand een idee?
Active Sync draait.........hij leest de versie uit en als ik dan update doe blijft 'ie op 0% hangen.
Iemand een idee?
Gebruik nu PPC AgendaFusion als agenda.(LSK ipv contacts nu Agenda; met LSKpath naar FusionWeekView.exe). Verder Swiftblade 7.5. Is er een manier om de TFFlo agenda naar een path als FusionWeekView.exe te sturen? Dan kan ik de key weer voor contacts gebruiken.
Daarvoor moet je SSMaPa gebruiken:Anoniem: 178894 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:49:
Gebruik nu PPC AgendaFusion als agenda.(LSK ipv contacts nu Agenda; met LSKpath naar FusionWeekView.exe). Verder Swiftblade 7.5. Is er een manier om de TFFlo agenda naar een path als FusionWeekView.exe te sturen? Dan kan ik de key weer voor contacts gebruiken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=407777
Ik heb deze manilla patcher zelf gebruikt om de agenda naar ThumbCal te laten verwijzen.
Misschien dat de troubleshoot sectie je kan helpen? Let vooral op het AS gedeelte [unticking advanced network functionality in start menu / settings / connections / usbtopc applet.] en de sluit m niet aan op een USB-hub.ExTaxi schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:39:
Nou ik krijg het maar niet voor elkaar om Hard SPL te installeren. Ik gebruik de Unsigned versie van Olinex 1.40.
Iemand een idee?
[Voor 9% gewijzigd door 210667 op 13-10-2008 23:31]
Anoniem: 269158
het is mij opgevallen dat als men bij "mensen" dus je favorieten maar bepaald aantal mensen toe kunt voegen beter gezegd maar 15 dat vind ik behoorlijk kl...
ik kwam er achter dat opeens deplus teken er niet meer was en dat ik er een moest verwijderen om de plus teken weer te zien.
weet iemand of er een oplossing is om dit uit te breiden
ik heb het bij een andere site gevraagd maar daar krijg je domme reacties, in plaats van een antwoordt .men kan ook gewoon zegggen weet ik niet ,of zo maar goed misschien dat iemand dat hier weet .of het ook gemerkt heeft ik zie foto

ik kwam er achter dat opeens deplus teken er niet meer was en dat ik er een moest verwijderen om de plus teken weer te zien.
weet iemand of er een oplossing is om dit uit te breiden
ik heb het bij een andere site gevraagd maar daar krijg je domme reacties, in plaats van een antwoordt .men kan ook gewoon zegggen weet ik niet ,of zo maar goed misschien dat iemand dat hier weet .of het ook gemerkt heeft ik zie foto

probleem met de mda4 wordt alleen maar erger, ik ben van de 1,73 t-mobile versie gegaan naar de 1,93 en zit nu met swifb7.5 echter
elke dag vastlopers( handig in gesprekken en je wekker te laten aflopen)
vaak al met installeren na een softreset problemen met opstarten touchflo3d en vaak manila.exe foutmelding hierna als hij uberhoubt al zo ver komt
hard reset loopt ook vaak al halverwege vast.
Kortom ideaal toestel om terug te sturen en mijn oude mda3 weer te gebruiken,
Maar is het mogelijk om terug te gaan naar de orginele 1.73 tmobile en waar is deze te vinden?
vaak al met installeren na een softreset problemen met opstarten touchflo3d en vaak manila.exe foutmelding hierna als hij uberhoubt al zo ver komt
Maar is het mogelijk om terug te gaan naar de orginele 1.73 tmobile en waar is deze te vinden?
Als ik jou was zou ik niet terug gaan naar 1.73....de 1.93 rom is veel sneller...probeer anders eens een hard reset en lost dat niets op dan zou ik duttys diam Rom proberen ik heb hier geen problemen mee.marz01 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 06:55:
probleem met de mda4 wordt alleen maar erger, ik ben van de 1,73 t-mobile versie gegaan naar de 1,93 en zit nu met swifb7.5 echter
Hij wil juist terug naar 1.73 zodat hij 'm schoon terug kan sturen en zodoende zijn garantie te behouden.Michel242186 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:21:
[...]
Als ik jou was zou ik niet terug gaan naar 1.73....de 1.93 rom is veel sneller...probeer anders eens een hard reset en lost dat niets op dan zou ik duttys diam Rom proberen ik heb hier geen problemen mee.
Tevens heeft hij al aangegeven dat hij als hard resets heeft uitgevoerd.
Een specifieke T-Mobile Rom vinden lijkt me erg lastig. Al op XDA forums gekeken toevallig?
Ik had op m'n MDA IV de HTC black theme geinstalleerd via de link naar dat XDA dev topic. Ziet er geweldig uit vergeleken met het wit/roze T-mobile thema, maar het blijkt voor vastlopers te zorgen van TF3D. Er staat dan regelmatig 'Tik hier om TouchFlo 3D te openen' maar het apparaat reageert nergens meer op.
Harde reset gedaan naar factory settings en nergens meer last van. Ik weet zeker dat het aan de theme installatie ligt omdat ik verder geen software geinstalleerd had of settings gewijzigd. Mijn firmware is T-Mobile 1.37
Ik heb ook geprobeerd om te flashen naar stock HTC firmware. Olinex 1.40 installeren is gelukt maar hij weigerde verder bij het daadwerkelijke flashen. Verkeerde device ID of iets dergelijks. Gelukkig niet gebricked.
Harde reset gedaan naar factory settings en nergens meer last van. Ik weet zeker dat het aan de theme installatie ligt omdat ik verder geen software geinstalleerd had of settings gewijzigd. Mijn firmware is T-Mobile 1.37
Ik heb ook geprobeerd om te flashen naar stock HTC firmware. Olinex 1.40 installeren is gelukt maar hij weigerde verder bij het daadwerkelijke flashen. Verkeerde device ID of iets dergelijks. Gelukkig niet gebricked.
All that you know, is at an end
de T-Mobile Rom 1.37 is inderdaad op XDA te vinden. Ik heb hem er ook ooit vanaf gehaald voor als ik mijn device moet terug sturen.kwakkie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:32:
[...]
Hij wil juist terug naar 1.73 zodat hij 'm schoon terug kan sturen en zodoende zijn garantie te behouden.
Tevens heeft hij al aangegeven dat hij als hard resets heeft uitgevoerd.
Een specifieke T-Mobile Rom vinden lijkt me erg lastig. Al op XDA forums gekeken toevallig?
De originele HTC-rom, kijkt inderdaad of je het juiste device-id hebt. Uiteraard hebben ze daar weer een truukje op bedacht. Welke, dat kan je hier lezen.SveNRG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:02:
[...]
Omdat een paar anderen jouw probleem ook hadden, heb ik die HTC-1.93 rom eens op die manier bewerkt en een link hier gepost. Je kan die rom hier vinden. Probeer die eens en laat weten of het lukt? Bricken van je toestel met een hspl erop, dat is een minimale kans omdat je altijd via de bootloader weer een nieuwe poging kan wagen..

Ik neem aan dat je de 1.37 rom bedoeld? Die staat hier..klikklikmarz01 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 06:55:
[..]
Die vastlopers die je krijgt, dat snap ik ook niet. Men geeft als tip vaak, dat je na een flash, eerst weer hard moet resetten en dan meteen een softreset. Misschien dat dat nog helpt?!
Het zijn er inderdaad, standaard maar 15. Aan de ander kant, als ik 15 "mensen" in die lijst zou hebben, dan had ik vrienden en zat in de kroeg..Anoniem: 269158 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 04:15:
het is mij opgevallen dat als men bij "mensen" dus je favorieten maar bepaald aantal mensen toe kunt voegen beter gezegd maar 15 dat [...]

Maar je zou die vraag een op XDA kunnen stellen, misschien dat er daar gasten zijn die jouw probleem kunnen oplossen
[Voor 18% gewijzigd door 210667 op 14-10-2008 13:42]
Anoniem: 115024
Ik ben bezig om Callerutility aan de praat te krijgen:
http://forum.xda-develope...ghlight=dutch#post2764769
Het is een programma dat opzoekt als een nummer je belt wat niet in je contacten staat.
Het enige probleem is alleen dat volgens mij als iemand belt de GPRS uitgeschakeld wordt. Is dit bij iedereen zo of is dit een instelling? Hoe zit het met HSPDA?
Het is een programma dat opzoekt als een nummer je belt wat niet in je contacten staat.
Het enige probleem is alleen dat volgens mij als iemand belt de GPRS uitgeschakeld wordt. Is dit bij iedereen zo of is dit een instelling? Hoe zit het met HSPDA?
Ik had hetzelfde met mijn MDA, tot ik erachter kwam dat de zelfgebrouwen ROMs beter aan mijn eisen voldeden, en deze kun je dan ook zonder problemen er op zetten.SveNRG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:02:
Ik had op m'n MDA IV de HTC black theme geinstalleerd via de link naar dat XDA dev topic. Ziet er geweldig uit vergeleken met het wit/roze T-mobile thema, maar het blijkt voor vastlopers te zorgen van TF3D. Er staat dan regelmatig 'Tik hier om TouchFlo 3D te openen' maar het apparaat reageert nergens meer op.
Ik zou graag in de weather applicatie mijn eigen woonplaats willen hebben. Nu kon dat geloof ik door in het register een bepaalde regel toe te voegen die je van een website haalt? Heeft iemand dit al eens gedaan en zou hij/zij mij dit uit kunnen leggen?
Hier vindt je een workaround. Als je gaat editten, wel even je touchflo3d uitzetten. Succes..[en maar hopen dat je dorp op accuweather.com staat..Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:22:
Ik zou graag in de weather applicatie mijn eigen woonplaats willen hebben. Nu kon dat geloof ik door in het register een bepaalde regel toe te voegen die je van een website haalt? Heeft iemand dit al eens gedaan en zou hij/zij mij dit uit kunnen leggen?

Thnx voor de vlotte reply, gaan we dat eens proberen! Het is idd nogal een gat waar ik woon, maar leek me wel grappig om in de weather app te hebben210667 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:33:
[...]
Hier vindt je een workaround. Als je gaat editten, wel even je touchflo3d uitzetten. Succes..[en maar hopen dat je dorp op accuweather.com staat..]

Als dat gehucht niet op accuweather staat, kan je altijd nog de dichtsbijzijnde kroeg nemen..dat moest natuurlijk dorp/stad zijn..Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
Thnx voor de vlotte reply, gaan we dat eens proberen! Het is idd nogal een gat waar ik woon, maar leek me wel grappig om in de weather app te hebben

Lol, hij staat er wel tussen210667 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:55:
[...]
Als dat gehucht niet op accuweather staat, kan je altijd nog de dichtsbijzijnde kroeg nemen..dat moest natuurlijk dorp/stad zijn..

Na de installatie van G-Alarm 0.8.5 krijg ik de volgende melding bij het starten van de applicatie:
Fout
Galarm.exe
NulReferenceException
Bij System.Drawing.Bitmap..ctor ()
bij GAlarm.Functions.LoadImage()
bij GAlarm.frmstart.Loadskin()
bij GAlarm.frmstart..ctor()
bij GAlarm.Program.Main()
Ook na de-installatie van de Dunia Skin blijft de melding bestaan. Wie heeft hier een oplossing voor?
Fout
Galarm.exe
NulReferenceException
Bij System.Drawing.Bitmap..ctor ()
bij GAlarm.Functions.LoadImage()
bij GAlarm.frmstart.Loadskin()
bij GAlarm.frmstart..ctor()
bij GAlarm.Program.Main()
Ook na de-installatie van de Dunia Skin blijft de melding bestaan. Wie heeft hier een oplossing voor?
Anoniem: 251977
hallo,
ik heb laatst een rom update gedaan, via de htc site
nu wil ik een hard reset doen
ga ik nu weer terug naar 1.37 ?
Nee, je krijgt gewoon dezelfde rom.Anoniem: 251977 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:04:
hallo,
hoi
Hallo,
1 van de voornaamste redenen waarom ik mijn Diamond heb gekocht is omdat ik er navigatie op kan zetten. Dus ook voor 20 luttelige euro's heb ik route66 er bij gekocht.
Alles heeft altijd prima gewerkt totdat ik heb geupdate naar rom 1.93
Sindsdien als ik route66 opstart komt dat wereldbolletje een klein stukje naar me toe draaien om vervolgens nooit meer te bewegen. Onderin het scherm staat detecteren van gps, en veranderd na 1 seconde in GPS positie bepalen... Verder gebeurt er niets meer.
Ik heb dit uiteraard buiten geprobeerd, en ook via quickgps de laatste satalietgegevens binnen.
Dan heb ik het volgende geprobeerd:
Route66 verwijderen en er opnieuw opzetten.
Hoef je trouwens niet eens zelf te doen want als je het verwijderd zegt hij dat je opnieuw moet opstarten.
Ga je opnieuw opstarten dan vraagt hij ook gelijk weer of je route66 wilt installeren.
Nou dat gedaan. Niks, hij blijft hetzelfde zeggen.
Nu heb ik het grootser aangepakt.
Hard reset uitgevoerd.
Gelijk na het aanzetten krijg ik weer de melding of ik route66 wil installeren
Doe maar dan. En het blijft (na opnieuw ophalen gps gegevens via quickgps) hetzelfde.
Het programma loopt verder niet vast, ik kan wel inzoomen op het wereldbolletje enz enz.
Er blijft alleen staan gps positie bepalen... THATS IT!
En waarom gaat bij een hard reset trouwens niet alles weg???
Zodat ik vanaf de cd route66 er opnieuw op moet zetten, cdkey weer in moet voeren enz.
Want ik heb na de hard reset niet eens de cdkey opnieuw hoeven in te voeren...
Heb ik hier alleen problemen mee????
Vind het ERG vervelend dat waar ik het toestel voor koop niet meer werkt.
Alvast heel erg bedankt
1 van de voornaamste redenen waarom ik mijn Diamond heb gekocht is omdat ik er navigatie op kan zetten. Dus ook voor 20 luttelige euro's heb ik route66 er bij gekocht.
Alles heeft altijd prima gewerkt totdat ik heb geupdate naar rom 1.93
Sindsdien als ik route66 opstart komt dat wereldbolletje een klein stukje naar me toe draaien om vervolgens nooit meer te bewegen. Onderin het scherm staat detecteren van gps, en veranderd na 1 seconde in GPS positie bepalen... Verder gebeurt er niets meer.
Ik heb dit uiteraard buiten geprobeerd, en ook via quickgps de laatste satalietgegevens binnen.
Dan heb ik het volgende geprobeerd:
Route66 verwijderen en er opnieuw opzetten.
Hoef je trouwens niet eens zelf te doen want als je het verwijderd zegt hij dat je opnieuw moet opstarten.
Ga je opnieuw opstarten dan vraagt hij ook gelijk weer of je route66 wilt installeren.
Nou dat gedaan. Niks, hij blijft hetzelfde zeggen.
Nu heb ik het grootser aangepakt.
Hard reset uitgevoerd.
Gelijk na het aanzetten krijg ik weer de melding of ik route66 wil installeren
Doe maar dan. En het blijft (na opnieuw ophalen gps gegevens via quickgps) hetzelfde.
Het programma loopt verder niet vast, ik kan wel inzoomen op het wereldbolletje enz enz.
Er blijft alleen staan gps positie bepalen... THATS IT!
En waarom gaat bij een hard reset trouwens niet alles weg???
Zodat ik vanaf de cd route66 er opnieuw op moet zetten, cdkey weer in moet voeren enz.
Want ik heb na de hard reset niet eens de cdkey opnieuw hoeven in te voeren...
Heb ik hier alleen problemen mee????
Vind het ERG vervelend dat waar ik het toestel voor koop niet meer werkt.
Alvast heel erg bedankt
Doe voordat je hard reset eens het 4GB intern geheugen handmatig wissen en daarna een hard reset. Zal waarschijnlijk alle bestanden op de 4Gb staan, en die wordt niet geformateerd
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb ooit eens gehoord dat het mogelijk moet zijn je telefoon op sommige momenten op stil te zetten (bepaalde gebeurtenissen in de agenda waarbij de telefoon op stil gaat), hoe doe ik zoiets precies?
Super! Ik heb zonder problemen die ROM van jou geflashed en het werkt als een zonnetje. Die 1.93 rom werkt een stuk soepeler dan 1.37 ook. Bedankt!210667 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:13:
De originele HTC-rom, kijkt inderdaad of je het juiste device-id hebt. Uiteraard hebben ze daar weer een truukje op bedacht. Welke, dat kan je hier lezen.
Omdat een paar anderen jouw probleem ook hadden, heb ik die HTC-1.93 rom eens op die manier bewerkt en een link hier gepost. Je kan die rom hier vinden. Probeer die eens en laat weten of het lukt?

All that you know, is at an end
Ik heb na een rom update ook regelmatig last dat er geen fix wordt gevonden. De volgende tip:wontcachme schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:29:
[...]
Doe voordat je hard reset eens het 4GB intern geheugen handmatig wissen en daarna een hard reset. Zal waarschijnlijk alle bestanden op de 4Gb staan, en die wordt niet geformateerd
ga opzoek naar Nadavi_HTC_GPS_TOOL.cab en doe via dit programma een coldstart (ik heb mijn diamond in een ijsbak midden in de tuin een uur laten liggen). Zodra je eenmaal een fix heb werkt alles weer supersnel
Lekkere tips heb jijllpineapple schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 07:28:
[...]
... en doe via dit programma een coldstart (ik heb mijn diamond in een ijsbak midden in de tuin een uur laten liggen)...

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!
Standaard kan dat in de Diamond bij "vergaderingen", maar volgens mij niet specifieker. Zul je een programma als Phonealarm voor moeten gebruiken als je meer wil.Mania-92 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:41:
Ik heb ooit eens gehoord dat het mogelijk moet zijn je telefoon op sommige momenten op stil te zetten (bepaalde gebeurtenissen in de agenda waarbij de telefoon op stil gaat), hoe doe ik zoiets precies?
Vraagje over het gebruik van Tomtom 7 en andere GPS-software die geen eigen "energiebeheer" hebben; hoe gaan jullie daar mee om?
- Tomtom7: geen eigen energieinstellingen meer (v6 op mijn N73 had een scherminstelling zodat ie alleen bij aanwijzingen de backlight aanzette, maar tussendoor niet. TT7 blijft gewoon continue aanstaan, als ik de powerknop indruk dan ben je ook je fix kwijt (maar dat pikt TT7 op zich wel weer snel op, dus niet zo'n ramp)
- GPS Speed Sentry (o.a. GPS logging) wordt overruled door de energieinstellingen, m.a.w.: na een paar minuten schakelt de telefoon zichzelf uit en ben je je log kwijt.
Vind het zo'n gedoe om elke keer die energieinstellingen te wijzigen, en Blackme vind ik ook niet lekker werken
Kan iemand mij helpen?
Ik probeer een videocall te doen naar een andere Diamond maar krijg de melding: "Voeren van videogesprek mislukt"
Ik kan het zo vaak proberen als ik wil maar het werkt gewoon niet. Beide Diamonds draaien op de 1.93 Rom van HTC.
Iemand suggesties?
Ik probeer een videocall te doen naar een andere Diamond maar krijg de melding: "Voeren van videogesprek mislukt"
Ik kan het zo vaak proberen als ik wil maar het werkt gewoon niet. Beide Diamonds draaien op de 1.93 Rom van HTC.
Iemand suggesties?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
Het is wel mogelijk volgens je provider?
Bij Vodafone bijvoorbeeld moet de proxy aan staan.
Bedankt voor de feedback...veel plezier met je speeltje..SveNRG schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:39:
[...]
Super! Ik heb zonder problemen die ROM van jou geflashed en het werkt als een zonnetje. Die 1.93 rom werkt een stuk soepeler dan 1.37 ook. Bedankt!

Thx voor de hulp, ik heb met hardspl1.24 de t-mobile 1.37 erop gezet en is nog steeds onstabiel ( radio blijft trouwen 2505 ?)210667 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:13:
[...]
[...]
Ik neem aan dat je de 1.37 rom bedoeld? Die staat hier..klikklik
Die vastlopers die je krijgt, dat snap ik ook niet. Men geeft als tip vaak, dat je na een flash, eerst weer hard moet resetten en dan meteen een softreset. Misschien dat dat nog helpt?!
[...]
Hij start ook nog steeds op met touch diamond echter ik kan mij herinneren dat dit niet bij de oude t-mobile rom te zien was?
Ik snap echt niks van die mda4, met al de voorgaande modellen nooit deze problemen gehad.
Hard en soft resets moest ik soms 8 keer per dag doen

[Voor 9% gewijzigd door marz01 op 15-10-2008 12:04]
Bij mij crasht de app bij openen, ook bij starten van de Diamond...Anoniem: 115024 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:25:
Ik ben bezig om Callerutility aan de praat te krijgen:
kan jij de callerutility wel starten vanuit programma's?
Blijft een naar iets, maar wat betreft het splashscreen bij het opstarten, daar zou ik me niet druk om maken. De radio ook niet, want dat is gewoon de meest gebruikte en stabiele op dit moment. Wat ik nog zou proberen is, de hspl van Jocky die jij er op hebt staan te vervangen door die van Olinex.!? Sommige hspl's geven wat problemen op verschillende apparaten. Ik ga er hierbij vanuit dat je problemen pas zijn ontstaan na het flashen van de hspl!?marz01 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:56:
[...]
Thx voor de hulp, ik heb met hardspl1.24 de t-mobile 1.37 erop gezet en is nog steeds onstabiel ( radio blijft trouwen 2505 ?)
Hij start ook nog steeds op met touch diamond echter ik kan mij herinneren dat dit niet bij de oude t-mobile rom te zien was?
Ik snap echt niks van die mda4, met al de voorgaande modellen nooit deze problemen gehad.
Hard en soft resets moest ik soms 8 keer per dag doen
Verder zou je eens kunnen flashen naar de roms van Swiftblade. De 7.0 en 7.5 12mb pagepool zijn op mijn toestel in ieder geval zeer stabiel en betrouwbaar. Probeer die eens een paar dagen zonder dat je er meteen allerlei poespas opgooit. Blijft die wel stabiel, dan kan je één voor éé weer wat apps erop gooien en kijken wanneer die weer instabiel wordt. Het is een hoop gedoe, maar zo kom je er wel achter waar het aan zou kunnen liggen.
Het vervangen van je hspl is uiteraard op eigen risico..

@all
Kwam nog een tip tegen waarmee je je applicaties in "landscape" kan forceren. Nadat je de reg-entry hebt veranderd 30 seconden wachten, dan rebooten en dan pas met die button-setting aan de slag gaan..

Change your registry to enable screen rotation:
HKLM - System - GDI - Rotation - HideOrientationUI (Change from 1 to 0)
Then, map your button to the rotation tweak:
Settings -> Buttons -> Map with <Rotate Screen>
When you would like to rotate your screen, just hold your Phone button.
works with all programmes on any rom including opera and tomtom
[Voor 33% gewijzigd door 210667 op 15-10-2008 13:18]
3g werkt, en of er voor t-mobile nog extra instellingen nodig zijn weet ik zo 1,2,3 eigenlijk niet. Ik ga nog even e.a. uitzoeken.Floris-K schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:26:
Het is wel mogelijk volgens je provider?
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
In de TF3D tab instellingen -> Geluid -> Profielen -> Automatisch (trillen tijdens vergaderingen).Mania-92 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:41:
Ik weet niet of je hiervoor je afspraken een speciale status moet geven...
210667 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:24:
@all
Kwam nog een tip tegen waarmee je je applicaties in "landscape" kan forceren. Nadat je de reg-entry hebt veranderd 30 seconden wachten, dan rebooten en dan pas met die button-setting aan de slag gaan..![]()
Change your registry to enable screen rotation:
HKLM - System - GDI - Rotation - HideOrientationUI (Change from 1 to 0)
Then, map your button to the rotation tweak:
Settings -> Buttons -> Map with <Rotate Screen>
When you would like to rotate your screen, just hold your Phone button.
works with all programmes on any rom including opera and tomtom

PSN: TDBtje
Hiervoor draaide ik op olinex tesamen met swiftblade 7.5 full.210667 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:24:
[...]
Blijft een naar iets, maar wat betreft het splashscreen bij het opstarten, daar zou ik me niet druk om maken. De radio ook niet, want dat is gewoon de meest gebruikte en stabiele op dit moment. Wat ik nog zou proberen is, de hspl van Jocky die jij er op hebt staan te vervangen door die van Olinex.!? Sommige hspl's geven wat problemen op verschillende apparaten. Ik ga er hierbij vanuit dat je problemen pas zijn ontstaan na het flashen van de hspl!?
Verder zou je eens kunnen flashen naar de roms van Swiftblade. De 7.0 en 7.5 12mb pagepool zijn op mijn toestel in ieder geval zeer stabiel en betrouwbaar. Probeer die eens een paar dagen zonder dat je er meteen allerlei poespas opgooit. Blijft die wel stabiel, dan kan je één voor éé weer wat apps erop gooien en kijken wanneer die weer instabiel wordt. Het is een hoop gedoe, maar zo kom je er wel achter waar het aan zou kunnen liggen.
Het vervangen van je hspl is uiteraard op eigen risico..![]()
[b[/i]
Ik wil echter het toestel weer standaard maken en terugbrengen aangezien ik vermoed dat er meer aan de hand is dan enkel een software probleem.
Mijn toestel is verder altijd vrij van apps op tomtom7 na.
Maar ik kan het toestel niet inleveren met deze 05 radio en htcdiamond opstart scherm.
Misschien dat de post van cmonex je verder kan helpen. Daar staan wat stockspl's [ weet je nog welke het was?] Als je er aan begint, doe het dan wel in de volgorde die hij aangeeft. Eerst je OS [t-mobile rom] dan je radio v03 die vindt je hier en dat pas je rollback naar de spl. Hoop voor je dat het gaat lukken. Aan de andere kant denk ik niet dat men echt problemen gaat maken als ze zien dat je er een rom etc op hebt gezet. Maar ja, dat is slechts mijn vermoeden. Laat ze dat maar hard maken met de voorwaarden. Zelf denk ik dat, ze dat niet als argument mogen gebruiken.marz01 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:13:
[...]
Hiervoor draaide ik op olinex tesamen met swiftblade 7.5 full.
Ik wil echter het toestel weer standaard maken en terugbrengen aangezien ik vermoed dat er meer aan de hand is dan enkel een software probleem.
Mijn toestel is verder altijd vrij van apps op tomtom7 na.
Maar ik kan het toestel niet inleveren met deze 05 radio en htcdiamond opstart scherm.
Is er een trucje voor dat bij het kiezen van de band (GSM of HSDPA) het ook echt soepel gaat als je hem op automatisch zet? Heb het nu een aantal keren geprobeerd, maar het is in 1 woord: bedroevend. Op het werk zit ik vol in het HSDPA dekkingsgebied (en natuurlijk wil ik er dan ook graag gebruik van maken, snel internet van T-mobile). Bij mij thuis echter zit ik helaas niet meer in het H gebied, maar slechts GPRS. Nu staat de band bij mij helaas nog vast op GSM (GPRS, 3G), omdat ik de overgangen niet vertrouw als ik hem op automatisch zet. Het is me nu een paar keer mis gegaan dat hij de internet verbinding niet automatisch oppakt (met het risico van misgelopen push mail), maar ook dat de dekking niet goed gaat (met name van H naar G). Wanneer ik van werk naar huis ga en ik kijk thuis op de telefoon dan is er slechte G dekking, terwijl ik thuis wel volle G dekking heb. Snappen jullie het nog? 

Natuurlijk snap ik het nog..Anoniem: 136100 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:55:
Is er een trucje voor dat bij het kiezen van de band (GSM of HSDPA) het ook echt soepel gaat als je hem op automatisch zet? Heb het nu een aantal keren geprobeerd, maar het is 1 woord: bedroevend. Op het werk zit ik vol in het HSDPA dekkingsgebied (en natuurlijk wil ik er dan ook graag gebruik van maken, snel internet van T-mobile). Bij mij thuis echter zit ik helaas niet meer in het H gebied, maar slechts GPRS. Nu staat de band bij mij helaas nog vast op GSM (GPRS, 3G), omdat ik de overgangen niet vertrouw als ik hem op automatisch zet. Het is me nu een paar keer mis gegaan dat hij de internet verbinding niet automatisch oppakt (met het risico van misgelopen push mail), maar ook dat de dekking niet goed gaat (met name van H naar G). Wanneer ik van werk naar huis ga en ik kijk thuis op de telefoon dan is er slechte G dekking, terwijl ik thuis wel volle G dekking heb. Snappen jullie het nog?

Dat klinkt erg hoopgevend, dan volg ik jouw ontwikkelingen op de voet...210667 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:04:
Zelf ben ik nu bezig met radio Radio v1.00.25.BS14 te testen. Eerste indruk; snellere fixes en meer streepjes ook bij dataverkeer via H. Batterij leven kan ik nog niets zinnigs over zeggen.
Er vanuit gaande dat je je bevindingen hier post natuurlijk

Natuurlijk doe ik dat..ik deel graag mijn kennis..Anoniem: 136100 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:08:
[...]
Dat klinkt erg hoopgevend, dan volg ik jouw ontwikkelingen op de voet...
Er vanuit gaande dat je je bevindingen hier post natuurlijk

Is het nog gelukt met het toevoegen van die kroeg in je weathertab?
Moet ik nog steeds doen...210667 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:28:
[...]
Natuurlijk doe ik dat..ik deel graag mijn kennis..![]()
Is het nog gelukt met het toevoegen van die kroeg in je weathertab?

Anoniem: 270487
Ik kan wel gewoon het weer van dit moment opvragen als ik mijn dorp toevoeg in de weather tab, maar als ik op de 5-daagse voorspelling druk, gebeurt er niks... als ik dan naar Amsterdam ga en ik druk op de 5-daagse voorspelling, doet ie het wel. Is dit een bekend probleem?
Dit dorpspone schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:39:
Welk dorp hebben we het over?
Grapje..

En erg off topic..later
Heb ik ook gehad. Kon niet bedenken hoe het toch kon. Updaten werkte ook niet meer. Na een hard rest herinstallatie van het programma om opnieuw mijn woonplaats toe te voegen. Hierna het programma niet verwijderd, wat ik eerst wel had gedaan. Nu blijft hij het doen.Anoniem: 270487 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:25:
Ik kan wel gewoon het weer van dit moment opvragen als ik mijn dorp toevoeg in de weather tab, maar als ik op de 5-daagse voorspelling druk, gebeurt er niks... als ik dan naar Amsterdam ga en ik druk op de 5-daagse voorspelling, doet ie het wel. Is dit een bekend probleem?
Ik weet dus niet zeker of dat het probleem is maar je kunt het proberen. Overigens lijkt het mij geen logische beredenering omdat hij gewoon de database met plaatsen update en verder niks hoeft te doen.
Ik ga vandeweek kijken voor een gebruikte MDA Compact IV, ofwel P3702 als het goed is?
Waar moet ik allemaal op letten bij het kopen van een gebruikte MDA Compact 4? Zijn er bepaalde dingen die slecht kunnen zijn? Bepaalde bekende kwaaltjes? En dingen waar ik sowieso op moet letten?
En is er op de vormgeving na helemaal niets anders aan de compact versie versus de Diamond versie? Ik kan gewoon alle roms flashen en etc.?
En tot slot, wat zijn mooie prijzen voor zo'n Mda Compact 4? Ik wil geen hoofdprijs betalen voor een gebruikte..!
Waar moet ik allemaal op letten bij het kopen van een gebruikte MDA Compact 4? Zijn er bepaalde dingen die slecht kunnen zijn? Bepaalde bekende kwaaltjes? En dingen waar ik sowieso op moet letten?
En is er op de vormgeving na helemaal niets anders aan de compact versie versus de Diamond versie? Ik kan gewoon alle roms flashen en etc.?
En tot slot, wat zijn mooie prijzen voor zo'n Mda Compact 4? Ik wil geen hoofdprijs betalen voor een gebruikte..!
Tx works like a charm!Polster schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:09:
[...]
Daarvoor moet je SSMaPa gebruiken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=407777
Dit topic is gesloten.