MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Nee, het maken van de dmg van de dvd naar het bestand... heb hem op de desktop gezet...iMick schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:59:
Je bedoelt dat het restoren van de DMG op USB lang duurt? Heb je een "goedkope" USB stick, met niet zo'n goede schrijfsnelheid?
Dit is de proef-opstelling:
Medion Ultra Mini pc (Atom 230 en nVidia ION) achterop een IIyama ProLite E431S en Samsung usb dvd lezer/brander
Geinstalleerd met NawCom BootCD (011011-133645) en daarna doorgestart met OSX 10.6.3 retail dvd (Snow)
Dan alleen nog de kext geinstalleerd voor de RTL8111. Klaar verder werkt alles. Ook de Ion grafische chip wordt herkend.
(sorry voor alle kabels...... heb daar nog geen leuke oplossing voor)
[ Voor 47% gewijzigd door OgWok op 20-03-2011 13:35 ]
1
2
| "Er is geen scaninformatie gevonden. De bronschijfkopie moet worden ge-imagescanned voordat deze kan worden teruggezet." |
En ik heb al eens een dmg gerestored naar een usb-stick.... wat zie ik nu over het hoofd?
Heb een dmg kunnen maken op een andere Hackintosh. Daar kon ik wel kiezen om het bestand te scannen en terug te zetten naar een USB-stick. Bleek later dat de Samsung usb drive de Snow DVD toch niet helemaal ok leest
[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 16-10-2010 17:06 ]
FF een ander vraagje. Werkt je RAID controller met OSX?tweakG5 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:10:
Ik heb nu osx op mijn hdd staan maar ik wil de partitie kopieren naar mijn 2 ssd's in raid. Is dit mogelijk? Want met de software van mac die op de cd staan kan het niet want dan zie ik alleen 2 losse disks en niet 2 schijven in raid.
Het maakt al niet meer uit. Ik heb met osx een raid kunnen maken en dat werkt nu lekker snel zo op 2 ssd'sinjectx schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:24:
[...]
FF een ander vraagje. Werkt je RAID controller met OSX?
Google het nou eens TweakG5. Dit heeft ten eerste helemaal niks met Hackintosh te maken en ten tweede kan je dat zelf wel bedenken/opzoeken.tweakG5 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:26:
Weet iemand hoe je in osx de download folder van sabnzbd kan wijzigen naar een andere hardeschijf?
Kap nou eens met elke vraag die je opkomt hier neer te gooien.
Dat is niet te vinden op googel.iMick schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:36:
[...]
Google het nou eens TweakG5. Dit heeft ten eerste helemaal niks met Hackintosh te maken en ten tweede kan je dat zelf wel bedenken/opzoeken.
Kap nou eens met elke vraag die je opkomt hier neer te gooien.
Ik gebruik het nooit (maar heb het wel geinstalleerd staan). En kan het binnen 1 minuut vinden.
Instellingen > Mappen > Tijdelijke Download Map of Map voor verwerkte downloads
...
Heb de LawlessPPC 10.5.4 gebruikt, en meteen de eerste keer deed hij het
Alleen jammer dat ik hem geinstalleerd heb op een 20GB IDE-HDD, dus moet even een goedkoop SATA' tje op de kop tikken.
Specs: MSI K9A2 CF-F
7900GS
Athlon 64 X2 5000+ BE
Kan je ook nog updaten naar bv. 10.6.x of iets wat daar in de buurt komt? Is LawlessPPC al een tijdje uit beeld?Pino112 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:31:
Om de een of andere reden had ik opeens zin om weer eens te gaan klooien met Mac op mn PC
Heb de LawlessPPC 10.5.4 gebruikt, en meteen de eerste keer deed hij het![]()
Alleen jammer dat ik hem geinstalleerd heb op een 20GB IDE-HDD, dus moet even een goedkoop SATA' tje op de kop tikken.
7900GS
Athlon 64 X2 5000+ BE
Als ik google op LawlessPPC zie ik alleen maar links naar die 10.5.4, dus denk niet dat er een SL-versie van is. Heb expliciet deze gekozen omdat er op de OSX86-wiki stond dat hij werkte bij de K9A2 Platinum, die hetzelfde chipset heeft als mijn K9A2 CF.OgWok schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:54:
[...]
Kan je ook nog updaten naar bv. 10.6.x of iets wat daar in de buurt komt? Is LawlessPPC al een tijdje uit beeld?
Maar een poos geleden (half jaar) heb ik ook wel eens een SL-versie geprobeerd, maar ik weet niet meer goed of dat echt heeft gewerkt..
Ik heb sinds gisteren hackintosh op mijn pc, met behulp van iDeneb v1.6 10.5.8. Nu heb ik alles werkend alleen ik wil een dualboot met windows 7 (windows 7 als standaard). Alleen nu heb ik al vanalles geprobeerd om hem te dualbooten alleen eht lukt niet.
Het enige waar die goed mee start is de standaard iDeneb DVD, andere bootloaders werken gewoon niet.
Ik heb bootthink geprobeerd alleen hij start en laad ook wel, maar als ie klaar is emt laden, wanneer normaal de desktop zou starten, krijg ik alleen zwart beeld.
Nu denk ik dat dit met de kext files te maken heeft alleen wat moet ik nu doen? Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik hoop dat jullie iets weten, alvast bedankt!
Het is inmiddels gelukt met een tutorial op youtube. De hackintosh draait nu heel stabiel, ik had op de osx86 wiki iemand gevonden met een ander moederbord maar dezelfde chipset, ik heb toen gewoon alles bij de installatie aangevinkt wat hij ook had. Anders was het ook nooit gelukt. Het is btw een AMD pc, daar is die fix niet voor toch?Kwak schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:54:
Welke bootloaders heb je geïnstalleerd? En wat voor systeem heb je en welke kexts heb je geïnstalleerd? Ik weet van mijn iDeneb 10.5.7 installatie nog dat ik was vergeten de ICH Fix voor mijn chipiset (Intel X38) te installeren. Daardoor deed ie niks.
Zijn er nog dingen die ik gewoon MOET installeren op de hackintosh? Belangrojke dingen,maar ook gewoon leuke handige programma's
Ik vind Quicktime nogal beroerd en gebruik voor video VLC player. Naar mijn mening is Firefox (3.6.11/4.0 beta fijner dan Safari. Zeker met Adblock plus erbij. Daarnaast is er voor instant messaging Adium. Als je googled kan je genoeg andere tips vinden.
Van heel veel software die je in Windows gebruikt is ook een Mac versie. Hier kan je altijd naar zoeken. Het is alleen leuker -vind ik- om nieuwe software te ontdekken.
Ik weet niet of je nog plannen hebt om over te gaan op Snow Leopard, maar zorg dan dat je alles wat je download nog ergens anders opslaat. Ook kan je time machine gebruiken voor een soepele transfer.
Snow leopard zou ik wel willen, maar het lijkt me wel lastig want de kexts die ik nodig had voor het installeren had alleen iDeneb, is dat myhack ook aardig te doen op een AMD pc? Want ik heb gehoord dat je dan makkelijk gewoon kan updaten?Kwak schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:18:
tja, er is genoeg. Zie ook het topic Onmisbare Software voor voor Mac OS X.
Ik vind Quicktime nogal beroerd en gebruik voor video VLC player. Naar mijn mening is Firefox (3.6.11/4.0 beta fijner dan Safari. Zeker met Adblock plus erbij. Daarnaast is er voor instant messaging Adium. Als je googled kan je genoeg andere tips vinden.
Van heel veel software die je in Windows gebruikt is ook een Mac versie. Hier kan je altijd naar zoeken. Het is alleen leuker -vind ik- om nieuwe software te ontdekken.
Ik weet niet of je nog plannen hebt om over te gaan op Snow Leopard, maar zorg dan dat je alles wat je download nog ergens anders opslaat. Ook kan je time machine gebruiken voor een soepele transfer.
Ik gebruik de trust megapixel webcam deze dus: http://trust.com/products/product.aspx?artnr=15355
Alleen wil deze niet werken met osx ook niet met Macam. Weet iemand hoe ik hem wel aan de praat kan krijgen?
Hmm wel vreemd als ik naar systeemprofielen ga zie ik de camera bij usb wel staan. Er staat gewoon Trust webcam.
Verwijderd
Hoeft niet als je een aangepaste OSInstall.mpkg hebt.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:53:
Op de site wiki.osx86project.org stond bij versie 10.6.3 mijn moederbord (ASUS P6T SE) in de lijst. Er stond bij dat alles goed werkte en een link naar een tutorial. Via deze tutorial heb ik Mac OS X geïnstalleerd op mijn pc. Er stond bij dat je een werkende mac nodig had, ik had toevallig nog een VMware bestand met een werkende virtuele mac. Toen ik de bootable usb stick klaar had, stond in 3 kwartier Mac OS X 100% werkend op mijn pc! Ik heb hem zelfs succesvol kunnen updaten naar 10.6.4. Mijn videokaart (HD4870 1GB) deed het ook meteen helemaal goed zonder aparte kext. Het nadeel is wel dat je een GUID partitie tabel nodig hebt, hierdoor moest ik een harde schijf (jammer genoeg 5400rpm) volledig formatteren, gelukkig stond er niet veel op.
En windows 7 kun je ook installeren op GUID, en MBR is zelfs weer te upgraden naar GUID zonder dataverlies.
Homey — Critics are those without skills to create.
Maar je Windows blijft zeker niet behouden dan?
Met behoud van data. Of windows blijft werken weet ik niet, misschien alleen een repair nodig
Dacht altijd dat het Darwine was voor OSX...... dus Wine is nu goed te installeren onder OSX?himacc schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:16:
"porten" van games zie: http://www.paulthetall.com/
dmv Wine
wine is not an emulator!
Zie hierboven dit nieuwsbericht, leek me wel interessant om met jullie te delen. Aangezien retail helemaal in is tegenwoordigVandaag is de revolutionaire bootcd van Nawcom gelanceerd. Dit is net als de EmpireEFI, iBoot en Kakewalk een manier om OS X te installeren. Alleen met een groot verschil. Bij alle bootcd's moet je na de installatie nog een "Na installatie" package uitvoeren, wat bij deze bootcd niet nodig is.
Dank voor de tip... ik ga hem eens snel proberen.iMick schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:34:
Hackintosh.nl - Nawcom BootCD
[...]
Zie hierboven dit nieuwsbericht, leek me wel interessant om met jullie te delen. Aangezien retail helemaal in is tegenwoordig.
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
Graag gedaanOgWok schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:02:
[...]
Dank voor de tip... ik ga hem eens snel proberen.
Een mooie opvolger van de distro's.
??SupremeRick schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:11:
heeft iemand enig idee hoe je een GTX 470 werkend krijgt?
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
Eeehm ja, zeg het eens.
Kom op joh, je hebt welgeteld 12 minuten gewacht op antwoord
Ikzelf heb vandaag een tweede harddisk gekocht voor mn HackMac. Puur om eens te gaan experimenteren met al die nieuwe installatiemethodes om te kijken of ik mijn kleine ergernissen weg kan werken:
1) Geen sluimerstand (pc gaat hard uit)
2) DVI beeld stoort soms na wakker worden uit screensaver (zwart)
3) Geluidskaart klikt als ie weer inschakelt na een paar minuten geen gebruik, al heb ik dat al een tijdje niet meer gehoord.
Ik heb een aangepaste retail Snow Leopard met behulp van deze cd op een MBR partitie geïnstalleerd. Nu wil ik deze opstarten maar krijg ik het bericht: "Can't find legacy_kernel".iMick schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:34:
Hackintosh.nl - Nawcom BootCD
[...]
Zie hierboven dit nieuwsbericht, leek me wel interessant om met jullie te delen. Aangezien retail helemaal in is tegenwoordig.
Weet iemand toevallig wat ik hiertegen moet doen?
[ Voor 31% gewijzigd door RRE RoadRunner op 31-10-2010 17:27 ]
Voor je sluimerstand heb je al DSDT geprobeerd? Met DSDT krijg je dat bijna altijd wel werkend!
Wat voor grafische kaart heb je? Je grafische kaart kan je met DSDT ook werkend krijgen, of met GraphicsEnabler/EFI strings. Kijk eens bij welke het wel werkt.
Kortom, in een paar uurtjes heb een volledige Snow Leopard installatie! Dit is wel heel gemakkelijk geworden zo! Nu eens even een paar weken/maanden dit proberen om te kijken of ik definitief over ga stappen naar een iMac.
Hardware: C2Q Q6600, Gigabyte P35-DS4 rev2.0, Asus HD5770
[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 31-10-2010 23:43 ]
Multimediasysteem: i7, P55, graka Radeon 5670
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/106480
Ik zou hem helemaal zelf maken en niet die van Tweakers pakken. Want je kunt beter voor OS X86 een Gigabyte moederbord nemen waar ALLES werkt en niet waar alleen de P55 werkt ^^.
Kijk anders in de Hackintosh.nl Best Buy Guide, die systemen werken allemaal met OS X. 100 procent! Of stel er zelf één samen die perfect werkt, is zo gedaan!
Na keuze van opstartschijf of cd of dvd komt er een "press any key to continue" dus je moet er even bij blijven.
Verder komt er netjes een opstartscherm (taalkeuze) van OSX. (nu even getest op een Medion Ultra Mini pc).
Kopier dat bestand, legacy_kernel eens naar de root van je HD. Is vast te vinden in de root van de dvd.RRE RoadRunner schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:26:
[...]
Ik heb een aangepaste retail Snow Leopard met behulp van deze cd op een MBR partitie geïnstalleerd. Nu wil ik deze opstarten maar krijg ik het bericht: "Can't find legacy_kernel".
Weet iemand toevallig wat ik hiertegen moet doen?
Verwijderd
Kan ik Mac OSX dan ook op de harde schijf (wel 7200rpm) installeren waar mijn windows op staat? Of krijg ik dan problemen met het starten van windows enzo?WeeJeWel schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:05:
[...]
Hoeft niet als je een aangepaste OSInstall.mpkg hebt.
En windows 7 kun je ook installeren op GUID, en MBR is zelfs weer te upgraden naar GUID zonder dataverlies.
Installeer een bootloader erbij (=standaard) als chameleon of PC EFI en je kunt windows blijven booten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:26:
[...]
Kan ik Mac OSX dan ook op de harde schijf (wel 7200rpm) installeren waar mijn windows op staat? Of krijg ik dan problemen met het starten van windows enzo?
Na het voortdurend kernel_panic te krijgen na het installeren van blijkbaar een verkeerde kext heb ik ook de Nawcom CD eens geprobeerd. Installatie was wel te doorlopen maar de video kreeg ik niet helemaal lekker aan het werk om vervolgens in een reboot loop terecht te komen.OgWok schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:12:
Heb de nawcom Boot cd eens gebruikt en het valt me op dat ik de cd niet kan wisselen. Moet de externe dvd-speler eerst even uitzetten en dan weer aan en dan kan de retail SnowDVD erin.
Na keuze van opstartschijf of cd of dvd komt er een "press any key to continue" dus je moet er even bij blijven.
Verder komt er netjes een opstartscherm (taalkeuze) van OSX. (nu even getest op een Medion Ultra Mini pc).
Hierna weer geinstalleerd met iBoot 2.5 en dit ging net als voorheen prima
Het enige wat ik niet werkend kan krijgen is de HDMI audio van mijn HD5770, de geïntegreerde audio van het moederbord werkt wel prima.
Paar kexts en draaien. Alleen is mijn netwerk perfect werkend qua stabiliteit, echter qua snelheid naar smb shares is het een drama. Ik draai de Attansic L1e kext voor mijn onboard NIC. Heb ook nog een dualport Intel NIC er in zitten, die worden wel automatisch gedetecteerd, maar zijn onwerkbaar. Krijgen wel een ip, maar knallen na een paar bits activiteit er weer uit, om na 5 minuten weer een ip te krijgen. Het gaat hier om een Intel 82546EB Dual Gigabit Ethernet Controller. Weet iemand daar een goede 64 bit kext voor te vinden? De kext die standaard wordt gebruikt is "AppleIntel8254XEthernet.kext", dat lijkt een perfect match, maar werkt dus niet.
Ander vraagje dan nog, mijn monitor (een Dell 2407WFP) wordt vlekkeloos gedetecteerd, evenals mijn Nvidia GeForce 8500GT. Draait ook netjes op 1920x1200 met 32b color. However, ik vind dat letters in Safari bijvoorbeeld niet echt scherp ogen. En de standaard Snow Leopard achtergrond, althans die tijger, daar zie ik wat dithering effects. Is er iets wat ik nog kan veranderen/instellen? Heb me rot gezocht, maar zie nergens iets wat in de richting komt. Of is dit normaal? Want als ik gewoon een foto open, ziet die er wel strak genoeg uit. Wel raar van die letters dan...
Die letters, zou het kunnen dat het komt omdat je Windows gewend bent? Welke Cleartype gebruikt om fonts te smoothen.UltraSub schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:49:
...
Ander vraagje dan nog, mijn monitor (een Dell 2407WFP) wordt vlekkeloos gedetecteerd, evenals mijn Nvidia GeForce 8500GT. Draait ook netjes op 1920x1200 met 32b color. However, ik vind dat letters in Safari bijvoorbeeld niet echt scherp ogen. En de standaard Snow Leopard achtergrond, althans die tijger, daar zie ik wat dithering effects. Is er iets wat ik nog kan veranderen/instellen? Heb me rot gezocht, maar zie nergens iets wat in de richting komt. Of is dit normaal? Want als ik gewoon een foto open, ziet die er wel strak genoeg uit. Wel raar van die letters dan...
Die tijger heb ik er ook even opgezet maar wat je volgens mij ziet (vooral rechts-beneden) is gewoon hoe de foto gemaakt is. Hoge ISO waarde of iets denk ik als fotografie n00b? Zie het zelf namelijk ook.
Ja, dat zou goed kunnen.. Maar ik vind het gewoon niet echt scherp. Dus vraag ik me af of dat op een echte mac ook zo isinjectx schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:32:
[...]
Die letters, zou het kunnen dat het komt omdat je Windows gewend bent? Welke Cleartype gebruikt om fonts te smoothen.
Mja.. dat vermoeden heb ik ook. Helaas wat weinig tijd om te spelen op dit moment. Verder moet ik zeggen dat het allemaal erg goed werkt, en vrijwel out of the box. Als je dan leest wat er voor veel combinaties bootpartities moeten worden gemaakt enz, dit was gewoon te simpel. Had het al eens eerder gedaan in september vorig jaar, maar niet doorgezet. Nu is het een dualboot met W7, en nu boot ik niet eens meer terugDie tijger heb ik er ook even opgezet maar wat je volgens mij ziet (vooral rechts-beneden) is gewoon hoe de foto gemaakt is. Hoge ISO waarde of iets denk ik als fotografie n00b? Zie het zelf namelijk ook.
Anyway, nog klein dingetje wat velen hier misschien al lang uitgevogeld hebben. Chameleon bootloader v2 geinstalleerd, met de bootfile van v3 RC. Werkt als een trein, ook mooie resolutie enz. Wat me irriteert, als ik niks doe staat hij op de bootloader te wachten op een enter tot in de lengte der dagen. Heb nog niet uit kunnen vinden hoe ik hem ineens door laat booten. Weet iemand of en waar dat aan te passen is? Ben een beetje huiverig om de boel te vernaggelen.. Heb FaceTime nodig vanaf zondag en geen tijd om nog eens een nieuwe install te doen
Maar @Ultrasub
Even in je com.apple.boot.plist "Instant Menu" weghalen als het er staat en Timeout toevoegen. Zoals je kunt lezen in de link van Kwak.
En nog een vraagje, zijn er mensen die vinden dat ze redelijk wat ervaring van Hackintosh hebben en redelijk Engels schrijven? DM me dan! Als je geïnteresseerd bent.
Dus jij hebt de hd5770 prima werkend? Ik heb zelf ook de hd5770 werkend met betadrivers van NetKas.Dick schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:42:
Na een tijdje niet met OS X(86) bezig te zijn geweest nu toch maar weer eens een poging gewaagd. Met de iBoot Legacy CD geboot en vervolgens geïnstalleerd met een Retail DVD. Na de installatie de combo update naar 10.6.4 en Multibeast uitgevoerd. Met het DSDT systeem ben ik nog niet zo bekend dus veiligheidshalve voor easyDSDT gekozen, werkt verassend goed! Alleen mijn HD5770 werd niet direct goed herkent, maar na wat eenvoudige aanpassingen (dmv Multibeast 2.5.0) en de Snow Leo video update werkte ook deze prima (dualscreen)
Kortom, in een paar uurtjes heb een volledige Snow Leopard installatie! Dit is wel heel gemakkelijk geworden zo! Nu eens even een paar weken/maanden dit proberen om te kijken of ik definitief over ga stappen naar een iMac.
Hardware: C2Q Q6600, Gigabyte P35-DS4 rev2.0, Asus HD5770
Ze schijnen foutloos te moeten werken maar ik krijg het hiermee niet echt foutloos aan praat.
Het werkt allemaal best goed maar ik hou af en toe (soms regelmatig bij grafische intense dingen) een flikkerend beeldscherm.
Zou je misschien kunnen vertellen wat je precies gedaan hebt?
Ik blijf hangen op een grijs scherm met een vage muis (die wel werkt) en daarna crasht ie. Ik heb alle bootflags al geprobeerd. (cpus=1, -v, -x)
Hoe krijg ik de installer te zien!?
Maargoed, "grijs scherm met vage muis" heeft te maken met een niet ondersteunde videokaart, volgens mij.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Asus P5E, E8400, nVidia 8800 GTS 512.
Het lijkt iets responsiever maar dat kan ook schijn zijn.
MSI P45 Platinum (misschien ff mn bios updaten)bibi2205 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:22:
Het zou natuurlijk kunnen helpen als je wat meer info geeft over het systeem waar je het op wil zetten... Zonder info kunnen we natuurlijk niet reageren.
Maargoed, "grijs scherm met vage muis" heeft te maken met een niet ondersteunde videokaart, volgens mij.
4GB geheugen
ATi HD3870
iBoot methode.
Ik heb ze hier alle5, meestal heb ik het meeste succes met Empire EFI maar Pirate EFI doet het ook niet slecht.. (Pirate is bv de enige die werkt op mijn oude Medion C2D.)
En als je veel lef hebt, de 3870 Mac kaart werkt OOTB in OSX, maar dan zal je je kaart moeten flashen.
*Nawcom detecteert je hardware, selecteert de juiste opties in de setup en installeert automatisch een bootloader.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Harde schijf gekocht, retail 10.6 geinstalleerd.Pino112 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:31:
Om de een of andere reden had ik opeens zin om weer eens te gaan klooien met Mac op mn PC
Heb de LawlessPPC 10.5.4 gebruikt, en meteen de eerste keer deed hij het![]()
7900GS
Athlon 64 X2 5000+ BE
Starte niet door, bleef hangen.
Geboot dmv Nawcom BootCD, en meteen deed ie het.
Helemaal top.
Nu bezig met updaten naar 10.6.5, maar bij de installatie zegt hij dat er iets is met JavaScript.
Even fixen dus.
Edit: 3 andere geprobeerd maar die geven allemaal een kernel panic. Nawcom was de enige die boot. Alleen dan faalt de installer op de helft ongeveer.
Ik heb de moed maar opgegeven, het werkt gewoon niet op mijn setup.
[ Voor 48% gewijzigd door FiXeR.nl op 12-11-2010 20:52 ]
Nuja, eventueel kan je gaan proberen om bv Empire EFI te modden met de juiste kexts voor je videokaart, maar dat maakt het natuurlijk alweer iets ingewikkelder.
Google zegt dmv de Option toets, maar die zit niet op mn Windows toetsenbord..
ALT+E en dan een losse E bijvoorbeeld is é
ALT+U en dan een losse E bijvoorbeeld is ë
ALT+I en dan E is ê
ALT+R = ®
ALT+a=å
ALT+n en dan N is ñ
Er zijn er nog bergen.
Euroteken = ALT + 2
[ Voor 58% gewijzigd door sebastius op 14-11-2010 13:35 ]
Op google kom ik oude distro's tegen en het schijnt dat de gpu niet werkt e.d.
Ik hoop hier wat meer up to date informatie te vinden.
Ik heb de volgende hardware:
GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon 64 X2 4850E
3 gig ram
1) Welke distro kan ik nemen
2) werk dan ook alles? belangrijk voor mij is het geluid en de HDMI aansluiting.
Ik ben echt een leek op dit gebied dus alle hulp is welkom
Ik heb eenmaal dit en ben niet van plan om nieuwe hardware te kopenbibi2205 schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:17:
AMD is niet zo interessant om OSX op te draaien.. Het kan wel, maar je hebt meer compatibiliteit/succes met een Intel systeem. Maargoed, zoek wat rond op google ivm je moederbord en osx en met wat geluk kom je mensen tegen die het geprobeerd hebben. Zo weet je meteen wat er compatibel is en welke kexts je nodig hebt.
Maar op internet heb ik inderdaad het een en ander gevonden maar dat is allemaal voor 10.5 over 10.6 is niet zoveel bekent. Tevens kom ik nergens concreet tegen of de hdmi werkt met geluid ?
Verder vind ik het niet zo belangrijk om 10.5 of 10.6 te hebben maar alles moet werken
[ Voor 6% gewijzigd door B0MBACI op 15-11-2010 01:46 ]
Gewoon proberen dus en er zelf achter komen of je hdmi werkt met geluid.
Het ligt denk ik ook niet aan mijn videokaart. Of mijn hardeschijf is brak, of mijn moederbord is gewoon onmogelijk. Hopelijk is deze PC toch een-deze-dagen verkocht en komt er een echte Mac.bibi2205 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:19:
Nawcom bleef op mijn Medion systeem ook halverwege hangen.. Maar ik dacht dat het aan mijn toestel lag.
Nuja, eventueel kan je gaan proberen om bv Empire EFI te modden met de juiste kexts voor je videokaart, maar dat maakt het natuurlijk alweer iets ingewikkelder.
Overigens gisteren iATKOS S3 geprobeerd, alleen na het installeren (die weer een fout gaf) heb ik nog niet geprobeerd om hem op te starten. Ik hoop op een verrassing vanmiddag.
Ah, dat werkt inderdaad. Danku.sebastius schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:33:
Option = ALT
ALT+E en dan een losse E bijvoorbeeld is é
ALT+U en dan een losse E bijvoorbeeld is ë
ALT+I en dan E is ê
ALT+R = ®
ALT+a=å
ALT+n en dan N is ñ
Er zijn er nog bergen.
Euroteken = ALT + 2
Had al wel op de 'Windows'-manier geprobeerd, alt en dan ' en dan e, maar dat werkte niet
Gewoon een ' + e intypen wordt een: é
iemand nog een mooi i5 quadcore systeem voor OSX nodig? Ik wil er graag van af!
Misschien even @Hackintosh.nl marktplaats zetten ;p. Daar zitten veel mensen die een Hackintosh zoeken.
Is op zich best irritant, werd er net wakker van namelijk.
Op de mainpage stond al dat audio niet meer zou werken. Dit was ook het geval bij mij.
Ik heb de VoodooHDA 2.7.2 Prefpane + PKG (10.6.5 compatibel) geïnstalleerd.
Het geluid is nu wel terug. Echter loop ik op de volgende problemen:
- Volume control werkt niet. Als ik op m'n toetsenbord het geluid niveau verander, of dit doe via de geluidsbutton in de menubalk, verandert het volume niet.
- Je hoort crackling als het geluid wat harder gaat op de achtergrond.
Het betreft de ALC268 op een HP DV6700.
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?
Heb ik ook op mijn iMac ;p. Je moet even het vinkje: schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang uitvinken. (dus niets in het hokje ;p).Pino112 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 04:10:
Meer mensen last dat hun pc weer automatisch aangaat nadat je hem op 'sluimer' hebt gezet?
Is op zich best irritant, werd er net wakker van namelijk.
Na succesvolle installatie op eigen pc, zou ik dat graag ook doen met mijn laptop, een HP DM3-1130ED
Intel Pentium SU4100
4GB geheugen
Intel 4500HD en tevens een Nvidia G105M (dit zal problemen leveren, gelezen na research)
Broadcom wireless
Ik heb net even getest en de dvd van iPC 10.5.6 succesvol opgestart met bootflags -v -f cpus=1 en even gekeken wat OSX uitzichzelf al herkent:
Geheugen: 4GB 800mHz
Video: 2x Type: Poort: Beschrijving[/td][/td]
Beeldscherm Ingebouwd 64mb vram gedeeld met werkgeheugen, Intel apparaatcode: 0x2a42
Beeldscherm PCIe Niet herkent, Nvidia, apparaatcode: 0x0a69[/td][/td]
Geen van beide herkent dat er een beeldscherm aangesloten op is.
Bluetooth is herkent en geactiveerd, broadcom
Netwerk: Niet herkent, netwerkchip is een Atheros 9285, schijnt te werken met kext
Voeding: Netvoeding, dus batterij wordt niet herkent. Kan werken via kext
Sata: ICH9-m AHCI, harde schijf herkent
Audio: Nog niet herkent, is een Intel 82801ib/ir/ih (van ICH9), schijnt te werken met VoodooHDA kext (research).
DVD: Geen, extern via usb namelijk
Touchpad: herkent en werkt
Die twee grafische chips worden moeilijk, ik weet dat de Intel 4500HD series niet worden ondersteunt (met QE/CL), echter de G105M zou kunnen werken met QE/CL! Nu is alleen de vraag hoe ik OSX alleen de G105M herkent en aanstuurt. Die Intel moet dus eigenlijk wegblijven. Weet iemand hoe dit mogelijk is? Voordat ik er geld in zou steken zou ik dat graag namelijk weten (ben ook maar scholier).
Update: Hele post gewijzigt, staan nu geen dubbele vragen meer in enz.
Vraag 2: iPC 10.5.6 boot goed (tot het installatiescherm) zoals met de hierboven geschreven bootflags via externe dvd-drive. Nu heb ik iAtkos S3 v2 gebrand (10.6.3), deze krijg ik niet eens tot het bootscherm. De welbekende "Still waiting for root device". Chameleon laad eerst heel veel bestanden (met bootflags: arch=i386, -v -f cpus=1), echter waarneer het echte booten begint van OSX (dus dat zwarte scherm met al die witte letters) krijg ik die mededeling. Hoe krijg ik dit weg? Met rd=diskX toch? Maar welke disk zou mijn externe usb-drive aangesloten op een van de 4 usb-poorten zijn? Echter op mijn pc met 10.5.8 kom ik ook niet in het installatiescherm.
[ Voor 53% gewijzigd door Martijn-HK op 18-11-2010 15:14 ]
Trefwoord videokaarten: ik gebruik mijn OSX86-machine (4GB, Q6600 @ 3GHZ, Intel SSD, GeForce 8800GTS 640) met name voor videomontage. Onlangs ben ik geswitcht van Final Cut Pro naar Adobe Premiere CS5 voor mijn montagewerk. Ik ontdekte nu dat CS5 ook Cuda ondersteunt op mindere kaarten dan de Quaddro's, mits ze minimaal 1GB aan boord hebben. Veel geld wil ik niet meer in dit systeem stoppen, maar als ik voor <€100 realtime video kan renderen, is dat natuurlijk wel een enorm voordeel!
De 'minste' kaarten die goed geschikt zijn voor dit soort doeleinden zijn de GT 220, GT 240 en GT 430, bij voorkeur met DDR5-geheugen. Deze beschikken echter over een DVI- én een HDMI-aansluiting, waarbij het me nog niet duidelijk is of dit goed werkt bij een dual-monitor-setup.
Voor die liefhebbers: hier staat hoe je de 'hack' activeert + een lijst met geschikte videokaarten en hun richtprijzen. Hier vind je een Pricewatch-filter op geschikte kaarten...
...
Na wat verder speuren zie ik de Gigabyte GV-N450-1GI, met GeForce GTS 450 en 2x DVI:

...
Na nog wat verder speuren blijkt de GTS 450 nog niet goed ondersteund te worden in OSX...

Echter wil het niet zo heel erg vlotten
Ik heb de volgende methode geprobeerd:
Nawcom Mod CD v0.3 + retail DVD in combinatie met de volgende hardware:
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750
GigaByte GA-P35-DS3, rev 1.0, bios F12
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
G.E.I.L GX22GB6400UDC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz,
ATI RADEON HD4650
Linksys WMP600N wireless kaartje.
Ik krijg het geluid en de grafische kaart niet werkend met deze methode.
Hij werkt alleen op 800x600 en als ik ga rommelen krijg ik kernel panics en is alles kapoet.
Wireless kaartje krijg ik werkend met een Ralink driver, maar deze moet ik handmatig starten elke keer.
Is iboot + multibeast een beter idee misschien?
Als iemand me kan verder helpen, graag!
[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 18-11-2010 15:07 ]
is everything cool?
Volgens mij hebben sommige van die nieuwe MBP's ook zo'n constructie met 2 videokaarten, dus dat biedt iig hoop!
Ja, alleen dat zijn de Intel HD Graphics icm Intel Core i3/5/7. En niet de HD4500 serie die helemaal niet ondersteund wordt.
Maar 2x DVI of DVI + HDMI met adapter werkt niet?bibi2205 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:50:
Ik kan bevestigen dat dual monitor werkt op een GT220.. (VGA & DVI)
*edit*
@FREAKJAM: Die X-Fi ga je niet aan de praat kunnen krijgen vrees ik, dat probleem had ik hier ook met mijn i7 systeem. De beste optie om toch geluid te hebben in OSX is "VoodooHDA" te installeren en je onboard geluid te gebruiken van je Gigabyte moederbord. Ivm je videokaart, de 4650 is slecht/niet ondersteund, maar je zou eens kunnen proberen met http://files.netkas.org/E...ultiple_ATI_cards.pkg.zip.
[ Voor 70% gewijzigd door bibi2205 op 18-11-2010 16:04 ]
com.apple.AppleFSCompressionTypeZlib load succeeded.
USBF: 1.75 AppleUSBEHCI [0x7330000]: unable to get filterInterruptEventSource
USBF: 1.77 AppleUSBEHCI [0x7330000]: :UIMInitialize - Error occurred (0xe00002be)
USBF: 1.91 AppleUSBEHCI [0x7330000]: :start unable to initialize UIM
USBF: 6.172 AppleUSBEHCI [0x7600000]: :start unable to initialize UIM
USBF: 11.178 AppleUSBEHCI [0x76c3000]: start unable to initialize UIM
Still waiting for root device
Still waiting for root device
enz.
Weet iemand hoe je dit kunt oplossen, lees dingen over BIOS enz. echter kun je op mijn laptop niks meer veranderen behalve bootvolgorde en nog wat kleine dingetjes. Waarom boot iPC wel en iAtkos niet? Iemand expert op dit gebied?
Thanks. Welke methode kan je me aanraden? iboot met retail dvd of?bibi2205 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:58:
@MartijnGizmo: niet getest. Ik vermoed dat 2xDVI ook wel zal werken, HDMI heb ik geen idee van.
*edit*
@FREAKJAM: Die X-Fi ga je niet aan de praat kunnen krijgen vrees ik, dat probleem had ik hier ook met mijn i7 systeem. De beste optie om toch geluid te hebben in OSX is "VoodooHDA" te installeren en je onboard geluid te gebruiken van je Gigabyte moederbord. Ivm je videokaart, de 4650 is slecht/niet ondersteund, maar je zou eens kunnen proberen met http://files.netkas.org/E...ultiple_ATI_cards.pkg.zip.
Zie hier trouwens iemand die hd4650 werkend heeft gekregen. Eens kijken hoe die bootloader werkt dit weekend.
[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 18-11-2010 22:42 ]
is everything cool?
Zie trouwens op zijn blog dat we voor dit weekend een major release kunnen verwachten (versie 3.0).
Dus komt dat even mooi uit
[ Voor 62% gewijzigd door FREAKJAM op 18-11-2010 22:54 ]
is everything cool?
Update: Gelukt, installatie slaagt, helemaal... Echter krijg de externe usb-schijf waarop ik heb geïnstalleerd niet bootend... Probeer nu weer iPC 10.5.6 daar zitten al veel extra kext (meervoud kexten?) inbegrepen. Dus ziet er tot nu toe slecht uit.
Update 2: Voor nu maar gestopt, ik denk dat het niet gaat lukken. OSX installeren op een laptop is bijzonder moeilijk.
[ Voor 133% gewijzigd door Martijn-HK op 20-11-2010 16:03 ]
1x 40GB SSD voor Windows, Office, Dreamweaver, browser, kleine veel-gebruikte programma's
1x 160GB HDD voor programma's
1x 2TB harde schijf
Ben van plan om binnenkort een extra (goedkope) schijf aan te schaffen voor de installatie van Windows. Ben enorm veel bezig geweest met VMWare Workstation en na erg veel werk werkte het, maar het was enorm onstabiel en werd vaak na paar minuten erg traag.
Mijn eerste overweging was de 160GB schijf in 2 partities te verdelen en 1 daarvan voor MacOSX te gebruiken. Ik vraag me alleen af of het de aanschaf waard is van een nieuwe goedkope schijf, wordt Mac OSX stabieler met eigen schijf? En is het makkelijker Mac OSX86 werkend te krijgen op eigen schijf? Wil namelijk liever wel een OS die niet regelmatig 30 seconden nodig heeft om te reageren, zoals bij VMWare Workstation, dat was echt moeilijk en veel tweaken. O.a. omdat ik de FreeBSD support van Workstation moest tweaken voor MacOSX.
Verwijderd
Echter zit ik met het probleem dat er telkens een melding wordt weergegeven "Kan OSX niet installeren", dan krijg ik de optie om te herstarten of om van een time machine backup de gegevens te kopieren.. Jammer genoeg ligt m'n time machine niet hier en ik heb pas overmorgen weer toegang daartoe. Nu, in Diskutility staat overigens ook geen HD, wat ik wel vreemd vind aangezien ik deze daar naar GUID zou moeten partitioneren en vervolgens naar OS Extended Journaled formateren.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb al in de veilige modus ook eens opgestart, een andere HD ingestopt (een met windows, die zag ik dan wel bij het iBoot schermpje maar niet in diskutility), andere sata poorten gebruikt, ...
(Ben overigens bezig met een dmg te downloaden om een andere methode te proberen, maar met de retail dvd zou het wel makkelijk gaan^^)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 17:16 ]
Is geheel afhankelijk van je laptop, mijn sony doet het met een ipc zonder ook maar kext aan te passen.Martijn-HK schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:44:
Installatie probleempje, foutmelding: "Uw disc kan niet worden gelezen. Reinig voorzichtig de lens en start de installatie opnieuw." Of iets dergelijks, ga de install-dvd maar herstellen naar de usb schijf.
Update: Gelukt, installatie slaagt, helemaal... Echter krijg de externe usb-schijf waarop ik heb geïnstalleerd niet bootend... Probeer nu weer iPC 10.5.6 daar zitten al veel extra kext (meervoud kexten?) inbegrepen. Dus ziet er tot nu toe slecht uit.
Update 2: Voor nu maar gestopt, ik denk dat het niet gaat lukken. OSX installeren op een laptop is bijzonder moeilijk.
Zelfse Intel GMA950 doet hij automatisch
Installatie duur 15min.
edit : hoef zelfs geen custom install te kiezen.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.