Heb je je schijf (of schijven) wel op de juiste SATA controller aangesloten?
Denk dat ik meer succes zou hebben, als ik het rechtstreeks op de hardeschijf zou installeren ipv op een externe, maar ik wil eigenlijk niet in investeren in iets waarvan ik nog niet eens weet of het allemaal gaat werken (tevens vanwege die Intel en de G105M, waarbij ik nog helemaal niet heb gevonden of je er een softwarematig kunt uitschakelen). Ik kan namelijk gewoon installeren (SnowOSX) maar daarna booten, gaat niet... Still waiting for root device, met rd=diskXsY lukt het ook niet. Lijkt wel of hij na de installatie de usb-poorten niet herkent, wat ik raar vindt want: Ik start laptop op, kies voor boot vanaf usb-disk, krijg chameleon vulde daarin -v arch=i386 cpus=1 rd=disk(zeg maar bijna alles geprobeerd tussen 0-5). Chameleon begint te lezen vanaf usb-disk. Apple begint te laden... still waiting for root device, die herkent alleen de interne harde schijf met windows 7. (got boot device ... can't mount, klopt allen NTFS en Windows 7).Mektheb schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:08:
[...]
Is geheel afhankelijk van je laptop, mijn sony doet het met een ipc zonder ook maar kext aan te passen.
Zelfse Intel GMA950 doet hij automatisch.
Installatie duur 15min.
edit : hoef zelfs geen custom install te kiezen.
Op laptops is het altijd moeilijker naar mijn idee, aangezien je zelden bij de hele bios kunt (in mijn geval heeft HP alles gelockt, kan alleen bij de boot volgorde). Bij mijn eigen pc hoefde ik alleen een custom-bios te gebruiken waar een klein beetje aan was veranderd wat OSX installeren echt makkelijk maakte, enig minpuntje was toen de HD4850, maar die snel werkend gekregen.
PS. Toen ik deze laptop kocht, nog zo zitten twijfelen tussen Macbook en dit examplaar. Toen laten gaan vanwege voornamelijk specs en compatibiliteit en prijs.
Verwijderd
Had ze op 3 verschillende aansluitingen al eens aangesloten (Er zitten 3 "blokjes" met sata poorten op m'n mobo), maar zal het nog eens aansluiten op alle 8 de aansluitingen.Dick schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:19:
Heb je je schijf (of schijven) wel op de juiste SATA controller aangesloten?
Is er overigens iemand die ervaring heeft met deze http://www.hackint0sh.org/f200/69517.htm versie? Die zou normaal moeten werken op m'n systeem, maar het is wel geen 1.6.x..
Edit; Ik heb net opgemerkt dat m'n DVD Drive een IDE kabel heeft ipv een Sata.. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Edit2; Heb net de iDeneb versie geprobeert, deze vindt de hd, zal dus even verder prutsen ^^
Edit3; iDeneb wou dus niet opstarten. Ik kreeg telkens het scherm dat ik de power button moest inhouden.. Zal nog maar eens wat verder zoeken naar een goeie versie. Iemand een suggestie voor volgend systeem?:
Gigabyte P35-DQ6
Intel Core 2 Duo E6600
2GB DDR2
nVidia 8800 GT
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 21:16 ]
Tis niet te geloven maar ik heb 10.6.2 draaien op mijn M1530 notebook.
Had eerst iAtkos S3 v2 geprobeerd maar daar krijg ik na de install gelijk een kernel panic. Bij het zoeken naar een oplossing stuitte ik op een nieuwe iso van SL met de naam universal 3.6.
Booten --> installeren en alles werkt praktisch. Zelfs mijn webcam werkte om een profile picture te maken
. Alleen sound werkte niet en uiteraard wifi en mijn resolutie was niet goed. Maar had een post gevonden met een aantal kexts in een zip file die ik in de root in de map Extra zetten samen met een DSDT voor mijn systeem. Kextutility draaien en daar was ook resolutie. Sound heb ik opgelost door een VoodooHDA te installeren met KextHelper.
Alleen even de mappings van mijn keyboard uitzoeken want dat werkt niet helemaal.
EDIT: Cool heb nu ook wifi werkend!! Had nog van een oud HP OSX projectje een Wifi module liggen en die werkt perfect. Het is een Hp Broadcom 4312MCG Wireless mini PCI 802.11B/G
Edit 2: Update naar 10.6.5 geeft door de voodooHDA een KP .. Even de AppleHDA verwijderen en het werkt weer.
Had eerst iAtkos S3 v2 geprobeerd maar daar krijg ik na de install gelijk een kernel panic. Bij het zoeken naar een oplossing stuitte ik op een nieuwe iso van SL met de naam universal 3.6.
Booten --> installeren en alles werkt praktisch. Zelfs mijn webcam werkte om een profile picture te maken
Alleen even de mappings van mijn keyboard uitzoeken want dat werkt niet helemaal.
EDIT: Cool heb nu ook wifi werkend!! Had nog van een oud HP OSX projectje een Wifi module liggen en die werkt perfect. Het is een Hp Broadcom 4312MCG Wireless mini PCI 802.11B/G
Edit 2: Update naar 10.6.5 geeft door de voodooHDA een KP .. Even de AppleHDA verwijderen en het werkt weer.
[ Voor 25% gewijzigd door Tranzy op 21-11-2010 10:20 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Heb 10.6.4 nu goed draaien op een Gigabyte GA--P55M-UD2. Eerst op bios F8 en nu op F11. Heb niet veel verschil gemerkt. Wat opvalt is 1600/DDR3 draait op 1333....; da's jammer meer niet.
Bij het booten van de Nawcom boot-cd (duurt erg lang) gaat alles goed tot na "press any key". In een vlaag van ultieme wijsheid worden de usb-muis en het usb-toetsenbord "uitgezet" en later zie je nog op het scherm een melding verschijnen dat voodooPS2 wordt gebruikt.....???! Heb er nog geen oplossing voor, dus via Nawcom gaat het dus niet lukken met de P55M-UD2.

De unified iBoot-cd doet het goed en het laatste is even stoeien met de 7300GT en het geluid, ALC888B
Krijg hem met geen mogelijkheid op 64bits. Heb alles geprobeerd; verder is het snel genoeg met een i5 750

geeft netjes:
Maar alle drie blijft het zoals het was: 32bit.
Dan update 10.6.4 en Multibeast. Geluid en graphics nog niet goed. Met Myhack 1.1 is daarna alles werkend. Krijg dus het idee dat MyHack iets strakker werkt.
Zo nog eens 10.6.5 installeren. Overigens kan ik TextWrangler aanbevelen om allerlei systeembestanden te editen.
Bij het booten van de Nawcom boot-cd (duurt erg lang) gaat alles goed tot na "press any key". In een vlaag van ultieme wijsheid worden de usb-muis en het usb-toetsenbord "uitgezet" en later zie je nog op het scherm een melding verschijnen dat voodooPS2 wordt gebruikt.....???! Heb er nog geen oplossing voor, dus via Nawcom gaat het dus niet lukken met de P55M-UD2.
De unified iBoot-cd doet het goed en het laatste is even stoeien met de 7300GT en het geluid, ALC888B
Krijg hem met geen mogelijkheid op 64bits. Heb alles geprobeerd; verder is het snel genoeg met een i5 750
geeft netjes:
code:
1
2
| ioreg -l -p IODeviceTree | grep firmware-abi | | "firmware-abi" = <"EFI64"> |
code:
1
2
3
4
| sudo systemsetup -setkernelbootarchitecture x86_64 Password: setting kernel architecture to: x86_64 changes to kernel architecture have been saved. |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist arch=x86_64 in Kernel Flags <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd"> <plist version="1.0"> <dict> <key>Kernel</key> <string>mach_kernel</string> <key>Kernel Flags</key> <string>arch=x86_64</string> </dict> |
Maar alle drie blijft het zoals het was: 32bit.
Dan update 10.6.4 en Multibeast. Geluid en graphics nog niet goed. Met Myhack 1.1 is daarna alles werkend. Krijg dus het idee dat MyHack iets strakker werkt.
Zo nog eens 10.6.5 installeren. Overigens kan ik TextWrangler aanbevelen om allerlei systeembestanden te editen.
[ Voor 43% gewijzigd door OgWok op 22-11-2010 17:20 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Het is inderdaad niet makkelijk, maar het feit dat je usb het niet doet komt omdat gewoon niet de juiste patch / kext ervoor geinstalleerd is.Martijn-HK schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:49:
[...]
Denk dat ik meer succes zou hebben, als ik het rechtstreeks op de hardeschijf zou installeren ipv op een externe, maar ik wil eigenlijk niet in investeren in iets waarvan ik nog niet eens weet of het allemaal gaat werken (tevens vanwege die Intel en de G105M, waarbij ik nog helemaal niet heb gevonden of je er een softwarematig kunt uitschakelen). Ik kan namelijk gewoon installeren (SnowOSX) maar daarna booten, gaat niet... Still waiting for root device, met rd=diskXsY lukt het ook niet. Lijkt wel of hij na de installatie de usb-poorten niet herkent, wat ik raar vindt want: Ik start laptop op, kies voor boot vanaf usb-disk, krijg chameleon vulde daarin -v arch=i386 cpus=1 rd=disk(zeg maar bijna alles geprobeerd tussen 0-5). Chameleon begint te lezen vanaf usb-disk. Apple begint te laden... still waiting for root device, die herkent alleen de interne harde schijf met windows 7. (got boot device ... can't mount, klopt allen NTFS en Windows 7).
Op laptops is het altijd moeilijker naar mijn idee, aangezien je zelden bij de hele bios kunt (in mijn geval heeft HP alles gelockt, kan alleen bij de boot volgorde). Bij mijn eigen pc hoefde ik alleen een custom-bios te gebruiken waar een klein beetje aan was veranderd wat OSX installeren echt makkelijk maakte, enig minpuntje was toen de HD4850, maar die snel werkend gekregen.
PS. Toen ik deze laptop kocht, nog zo zitten twijfelen tussen Macbook en dit examplaar. Toen laten gaan vanwege voornamelijk specs en compatibiliteit en prijs.
Heb ik ook als ik niet het goeie installeer.
Het is gewoon een hoop research en kijken hoe je het beste wat kan doen, en welke versie het beste bij je past.
I deneb / I pc / Iaktos / w/e.
Heb er zelf ook iets van 7/8 moeten proberen voor het werkte en heb het nu op 2 laptops en 1 pc vloeiend draaien.
Ik overweeg ook aan de Hackintosh te gaan en bij voorkeur op de laptop, wat is hierin het beste merk? Ik dacht zelf aan Dell (studio) omdat deze standaard Intel aan boord hebben maar hoe zit het met de rest van de hardware?
Neem deze lijsten maar door.Michie23 schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:50:
Ik overweeg ook aan de Hackintosh te gaan en bij voorkeur op de laptop, wat is hierin het beste merk? Ik dacht zelf aan Dell (studio) omdat deze standaard Intel aan boord hebben maar hoe zit het met de rest van de hardware?
http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.6.0/Portables
http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.6.1/Portables
http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.6.2/Portables
http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.6.3/Portables
http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.6.4/Portables
http://wiki.osx86project.....php/HCL_10.6.5/Portables
Homey — Critics are those without skills to create.
Thanks, aan de hand hiervan toch maar besloten het via een desktop te doen. Dan kan je toch meer bouwen. Kan ik voor een dualboot goed een Intel core 2 duo gebruiken? Of zou ik een i3 nodig hebben?
Okay, ik heb de basis draaiend. Nu heb ik een beetje hulp nodig. Ik heb nog een keer iPC geprobeerd met wat andere opties. Nu werkt het, ik heb iPC 10.5.6 geüpdatet naar 10.5.8 + alle updates. Audio werkend gekregen met VooDooHDA, batterij word herkent, toetsenbord en trackpad werken. Ar9285 werkt niet, tijdelijk opgelost via een sitecom usb-dongle. Sleep nog niet geprobeerd, normaal afsluiten gaat. Maar geen van de grafische kaarten werkt tot nu. Processor, kan alleen booten met cpus=1 hierdoor wordt denk ik maar 1 core gezien van de 2.
Ik heb de hulp nodig met de volgende dingetjes, kunnen jullie helpen?
Wat plaatjes ter ondersteuning:

De Intel Grafische kaart.

Nvidia Grafische kaart

Systeem profiel.
Ik heb de hulp nodig met de volgende dingetjes, kunnen jullie helpen?
- Wireless AR9285 onder 10.5.8
- Processor
- Grafische kaart (resolutie, QE/CL) + Helderheid van beeldscherm
- Heb het idee dat de batterij snel wordt leeggetrokken, moet nog even verder testen. Kun je dit verhelpen?
Of had ik hiervoor de Speedstep Kernel voor moeten installeren? - Webcam
Wat plaatjes ter ondersteuning:
De Intel Grafische kaart.
Nvidia Grafische kaart
Systeem profiel.
Niemand anders kent het probleem dat de NawCom bootcd usb toetsenbord en muis niet herkent en voodooPS2 gebruikt (dus geen muis en toets beschikbaar)?
Ben al een tijdje bezig met OSX op mijn PC en eindelijk werkt het zaakje goed met Snow Leopard. Ik heb de nawcom methode gebruikt en die werkt voor mij perfect. Heb eerst zitten klooien met iAtkos S3v2, maar die bleef tijdens de installatie steeds hangen. Na installatie de myhack installer gedraaid (SleepEnabler uitgevinkt, dat gaat bij mijn machine altijd mis), dat werkt voor mijn setup het beste. Ik heb wel eens iets gelezen over fixes voor TimeMachine, maar die heb ik blijkbaar niet nodig; back-uppen naar mijn Synology werkt prima over het netwerk.
Mijn hardware is als volgt:
Asus P5K (plain) met P5KR bios voor AHCI ondersteuning
Q6600
4GB RAM
MSI GTS8800
Broadcom BCM5701 Ethernet (PCI)
OCZ Vertex 2 180GB 3,5", 500GB SATA disk voor data
Apple USB toetsenbord, MagicMouse (Mighty Mouse als backup)
Belkin Bluetooth USB dongle
Interessant is wel om te melden dat ik om mijn vorige 10.5.8 setup te laten werken (iAtkos v7), ik een Broadcom gigabit netwerkkaart heb ingeprikt, want de onboard werd niet out-of-the-box ondersteund. Die broadcom werkt ook prima onder Snow Leopard 10.6.0 (direct na de initiele installatie), maar na de (Combo) update naar 10.6.5 werkt die niet meer. Ik heb dus de onboard geactiveerd en die doet het nu wel. Weird. Krijg die Broadcom ook niet aan de praat. Hij ziet wel dat er verbinding is (als ik 'm op handmatig zet), maar dataverkeer ho maar.
Waar ik nog een issue mee heb is de Magic Mouse. Die heeft een vreemde vorm van 'lag'. Ik gebruik dus mijn bedrade Mighty Mouse maar op dit moment.
Heeft iemand enig idee waar die lag van die Magic Mouse vandaan kan komen? Is het misschien een instelling?
Mijn hardware is als volgt:
Asus P5K (plain) met P5KR bios voor AHCI ondersteuning
Q6600
4GB RAM
MSI GTS8800
Broadcom BCM5701 Ethernet (PCI)
OCZ Vertex 2 180GB 3,5", 500GB SATA disk voor data
Apple USB toetsenbord, MagicMouse (Mighty Mouse als backup)
Belkin Bluetooth USB dongle
Interessant is wel om te melden dat ik om mijn vorige 10.5.8 setup te laten werken (iAtkos v7), ik een Broadcom gigabit netwerkkaart heb ingeprikt, want de onboard werd niet out-of-the-box ondersteund. Die broadcom werkt ook prima onder Snow Leopard 10.6.0 (direct na de initiele installatie), maar na de (Combo) update naar 10.6.5 werkt die niet meer. Ik heb dus de onboard geactiveerd en die doet het nu wel. Weird. Krijg die Broadcom ook niet aan de praat. Hij ziet wel dat er verbinding is (als ik 'm op handmatig zet), maar dataverkeer ho maar.
Waar ik nog een issue mee heb is de Magic Mouse. Die heeft een vreemde vorm van 'lag'. Ik gebruik dus mijn bedrade Mighty Mouse maar op dit moment.
Heeft iemand enig idee waar die lag van die Magic Mouse vandaan kan komen? Is het misschien een instelling?
[ Voor 14% gewijzigd door garp op 26-11-2010 15:32 . Reden: Tickvauten ]
Ik heb even een vraagje, met mijn laptop heb ik het opgeven en besloten dat als ik de keuze definitief maak tussen Windows en OSX. Ik mijn laptop hoop te verkopen voor +-700 euro (HP DM3-1130ED + DVD-writer + extra batterij + 1.5 jaar garantie) (heeft betere specs dan de huidige dm3's) en dan een Macbook Pro/Air te kopen.
Maar nu komt de vraag, ik heb momenteel 10.5.8 draaiend op mijn pc. Nu heb ik gelezen dat Snow Leopard goed draait op mijn pc (P5Q PRO, 4850 1gb, 4gb ram, Intel C2Q Q9550), en ik heb Snow Leopard toch nodig voor de nieuwste software (iLife '11 minimaal 10.6.3) en hardware (Magic Trackpad 10.6.4), mijn combi schijnt goed te kunnen werken met zelfs 10.6.5 (hoop alleen dat de videokaart niet te moeilijk wordt).
Nu komt de vraag: Ik heb nu Windows Vista op een aparte HD staan en OSX Leopard op een aparte, Snow Leopard wil ik gaan installeren met behulp van een USB-stick, maar kan ik de Leopard hardeschijf gewoon partitioneren zonder gegevens verlies, momenteel heb ik als bootloader BootThink? Snow Leopard installeren en dan? Mij lijkt het handiger om een aparte hd van een zo'n 35 euro te kopen (ik weet namelijk bijna zeker dat het gaat werken). Wat zouden jullie doen, ik weet namelijk dat ik vorig jaar best wel heb zitten *** om die 4850 werkend te krijgen onder 10.5.6 -> 10.5.8. Werkt nu perfect, dus deze wil ik niet kwijt.
Maar nu komt de vraag, ik heb momenteel 10.5.8 draaiend op mijn pc. Nu heb ik gelezen dat Snow Leopard goed draait op mijn pc (P5Q PRO, 4850 1gb, 4gb ram, Intel C2Q Q9550), en ik heb Snow Leopard toch nodig voor de nieuwste software (iLife '11 minimaal 10.6.3) en hardware (Magic Trackpad 10.6.4), mijn combi schijnt goed te kunnen werken met zelfs 10.6.5 (hoop alleen dat de videokaart niet te moeilijk wordt).
Nu komt de vraag: Ik heb nu Windows Vista op een aparte HD staan en OSX Leopard op een aparte, Snow Leopard wil ik gaan installeren met behulp van een USB-stick, maar kan ik de Leopard hardeschijf gewoon partitioneren zonder gegevens verlies, momenteel heb ik als bootloader BootThink? Snow Leopard installeren en dan? Mij lijkt het handiger om een aparte hd van een zo'n 35 euro te kopen (ik weet namelijk bijna zeker dat het gaat werken). Wat zouden jullie doen, ik weet namelijk dat ik vorig jaar best wel heb zitten *** om die 4850 werkend te krijgen onder 10.5.6 -> 10.5.8. Werkt nu perfect, dus deze wil ik niet kwijt.
Ik denk idd dat het een hoop gedoe scheelt met partities bootable maken enz. Handigst is dus 3 hd's? Windows Vista, OSX Leopard en OSX Snow Leopard. Ik zou gewoon meteen de Leopard hardeschijf kunnen wissen, maar zoals uitgelegd in de vorige post, wil ik die zekerheid niet verliezen. Mocht het dan uiteindelijk toch niet lukken dan heb ik wat extra schijfruimte. Ik heb nu 2x WD Caviar Blue 320GB, die staat nu ook onder de 35 Euro, maar voor slechts een paar Euro meer heb ik een Samsung F3 500GB, iemand ervaring met deze. Over mijn huidige (2x WD dus) ben ik zeer tevreden.Dreamvoid schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:39:
Helemaal gelijk, een aparte HD voor je OS X en Windows installs bespaart je een hoop gedoe.
Ben afgelopen weekend de hele tijd bezig geweest om ook OSX op mijn systeem werkend te krijgen.Heb zelfs hiervoor een andere moederbord en een SATA DVD driver genomen.
Spec van mijn systeem zijn:
Gigabyte GA-P35-DS4 (zou een mobo zijn waar OSX goed op draait)
Intel E8400
4gb DDR2
SATA 250gb HDD
SATA DVD drive
Sapphire ATI 4870
Ik heb tot nu toe de volgende manieren geprobeerd (ism een Retaik 10.6 OSX DVD)
-Iboot
-Empire EFI
-The Snow Leopard Boot CD (via deze http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=184367 GUIDE binnen gehaald)
Daarna heb ik ook nog vanuit mijn MAcbook een restore gedaan op een Ext HDD van een OSX 10.6 image met MyHack 1.1
Met geen een van de hierboven genomen stappen lukt het om OSX te installeren.
Ik kan wel booten, en dan doe ik de OSX DVD er in.Dan start ik met -V en dan begint er van alles te scrollen.
Tot een bepaalde moment dit stopt.
Er is geen LED actie meer van HDD en DVD speler.
Als ik start ,mara dan zonder -V, dan komt er na een tijd het apple logo met ronddraaiend cirkel en dit blijft zo.
Laatste keer zelfs 15 minuten gewacht.
Nou denk ik dat het aan de ATI4870 ligt. Vraag me alleen af hoe sommige het voor elkaar gekregen om hun systeem draaiend te krijgen met deze kaart?
Doen ze een OSX installatie eerst met een andere kaart en doen later de 4870 er in.Of kunnen ze wel installeren alleen geeft het beeld een probleem?
Dit is mijn eerste keer dat ik dit ga proberen,dus ben er nog niet zo in thuis.Moet me nog verdiepen in Kext, en DTST (hoe deze aan te passen en installeren.Wanneer je ze installeert,voor installatie of juist erna enz)
Spec van mijn systeem zijn:
Gigabyte GA-P35-DS4 (zou een mobo zijn waar OSX goed op draait)
Intel E8400
4gb DDR2
SATA 250gb HDD
SATA DVD drive
Sapphire ATI 4870
Ik heb tot nu toe de volgende manieren geprobeerd (ism een Retaik 10.6 OSX DVD)
-Iboot
-Empire EFI
-The Snow Leopard Boot CD (via deze http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=184367 GUIDE binnen gehaald)
Daarna heb ik ook nog vanuit mijn MAcbook een restore gedaan op een Ext HDD van een OSX 10.6 image met MyHack 1.1
Met geen een van de hierboven genomen stappen lukt het om OSX te installeren.
Ik kan wel booten, en dan doe ik de OSX DVD er in.Dan start ik met -V en dan begint er van alles te scrollen.
Tot een bepaalde moment dit stopt.
Er is geen LED actie meer van HDD en DVD speler.
Als ik start ,mara dan zonder -V, dan komt er na een tijd het apple logo met ronddraaiend cirkel en dit blijft zo.
Laatste keer zelfs 15 minuten gewacht.
Nou denk ik dat het aan de ATI4870 ligt. Vraag me alleen af hoe sommige het voor elkaar gekregen om hun systeem draaiend te krijgen met deze kaart?
Doen ze een OSX installatie eerst met een andere kaart en doen later de 4870 er in.Of kunnen ze wel installeren alleen geeft het beeld een probleem?
Dit is mijn eerste keer dat ik dit ga proberen,dus ben er nog niet zo in thuis.Moet me nog verdiepen in Kext, en DTST (hoe deze aan te passen en installeren.Wanneer je ze installeert,voor installatie of juist erna enz)
Heb een werkende osx installatie op ee extra 2.5" schijfje. Daar heb ik een image van gemaakt en op een Mac partitie op mijn USB disk gezet. Nu wil ik de werkende Windows 7 schijf terugplaatsen en daar wat ruimte vrij maken en dan de image restoren daarheen en gebruik maken van dual boot.
Ik zal waarschijnlijk niet de bootmanager krijgen die ik wil maar als ik na het herstellen van de image easybcd gebruik in Windows zal dit dan gaan werken?
Ik zal waarschijnlijk niet de bootmanager krijgen die ik wil maar als ik na het herstellen van de image easybcd gebruik in Windows zal dit dan gaan werken?
Garp
Kun jij vertellen hoe jij de ethernetpoort aan de praat hebt gekregen van de P5KR. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Deze was een P5KC maar is na een bios upgrade nu een P5KR. Interne ethernetpoort werkt niet en staat wel aan in de bios, OSX ziet 'm ook in Netwerk maar zegt steed dat me kabel los is.
wat betreft de Broadcom BCM5701 heeft PCI\VEN_14e4&DEV_1645&SUBSYS_14e41645 via deze site achterhaalt:
http://driver-recovery-cd...ernet-Windows-679819.html
kun je ook dmv Windows en Everest achterhalen en is belangrijk om de specs te weten.
als je nu naar /System/Content/Extensions/IO80211family.kext gaat en toon pakketinhoud/content/plugins/AppleAirportBrcm4311.kext of de AppleAirPortBrcm43224.kext en open Content/info.plist opent en voegtoe/tussenvoeg:
<string>pci14e4,4365</string>
dan opslaan, en als ie niet opslaat even erbuiten kopieren en terug plaatsen na de wijziging met ww-invoer. Grote kans dat de Broadcom BCM5701 dan werkt. De Broadcom BCM5701 zit zelfs in de Apple-MacBook-Pro-17-inch-2010-04 zie:
http://www.notebookcheck....-04-notebook.33193.0.html
Vendor.:14e4 dev.:4365
Ik heb de P5KR aan de gang gekregen met multibeast en 10.6.3 installer op usb. Gaat lekker snel.
Kun jij vertellen hoe jij de ethernetpoort aan de praat hebt gekregen van de P5KR. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Deze was een P5KC maar is na een bios upgrade nu een P5KR. Interne ethernetpoort werkt niet en staat wel aan in de bios, OSX ziet 'm ook in Netwerk maar zegt steed dat me kabel los is.
wat betreft de Broadcom BCM5701 heeft PCI\VEN_14e4&DEV_1645&SUBSYS_14e41645 via deze site achterhaalt:
kun je ook dmv Windows en Everest achterhalen en is belangrijk om de specs te weten.
als je nu naar /System/Content/Extensions/IO80211family.kext gaat en toon pakketinhoud/content/plugins/AppleAirportBrcm4311.kext of de AppleAirPortBrcm43224.kext en open Content/info.plist opent en voegtoe/tussenvoeg:
dan opslaan, en als ie niet opslaat even erbuiten kopieren en terug plaatsen na de wijziging met ww-invoer. Grote kans dat de Broadcom BCM5701 dan werkt. De Broadcom BCM5701 zit zelfs in de Apple-MacBook-Pro-17-inch-2010-04 zie:
Ik heb de P5KR aan de gang gekregen met multibeast en 10.6.3 installer op usb. Gaat lekker snel.
[ Voor 110% gewijzigd door himacc op 30-11-2010 15:33 ]
himacc, wat voor ethernet chip heb je?
Volgensmij hebben bijna alle Asus borden een Attansic / Atheros L1. Daar zijn diverse kexts van te vinden op Kexts.com. Op mijn oude Asus P5L VM 1394, was er maar één speciale kext voor de Atheros L1 die werkte. Daar moet maar net je device id instaan.
Volgensmij hebben bijna alle Asus borden een Attansic / Atheros L1. Daar zijn diverse kexts van te vinden op Kexts.com. Op mijn oude Asus P5L VM 1394, was er maar één speciale kext voor de Atheros L1 die werkte. Daar moet maar net je device id instaan.
er zit PCIe Gigabit LAN controller featering AI NET2 in de P5KR
De AttansicL1Ethernet en AttansicL2Ethernet horen te werken. In iedergeval 1, maarhij ziet de poort maar verbind niet. Heb al met dcph en handmatige instelling gekloot maar werkt niet.
De AttansicL1Ethernet en AttansicL2Ethernet horen te werken. In iedergeval 1, maarhij ziet de poort maar verbind niet. Heb al met dcph en handmatige instelling gekloot maar werkt niet.
[ Voor 38% gewijzigd door himacc op 30-11-2010 15:00 ]
Ik heb voor die onboard (inderdaad een Attansic / Atheros L1) een kext die werkt. Is geinstalleerd met Kext Helper b7, en daarna Kext Utility gedraaid. Toen deed hij het. DM me even je mailadres anders, dan mail ik je die kext.himacc schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:20:
Garp
Wat jij met die onboard ethernet hebt, heb ik dus echt exact hetzelfde maar dan met die Broadcom. En call me stupid, maar ik heb geen /System/Content/ directory, alleen een /System/Library/
Heb nu eindelijk de update van 10.6.3 naar 10.6.5 voor elkaar, op een Gigabyte P55M-UD2; een nVidia GT240.
Gaat niet vanzelf en wat bij mij niet werkt is de iUpgrade 10.6.5.
myHack 1.1 starten; dan 10.6.5 update draaien, dan myHack afmaken. Herstel schijfbevoegdheden. Opnieuw opstarten.
Via Multibeast alleen de ALC888b kext en enabler installeren; weer Herstel schijfbevoegdheden.
Wat mij opvalt is dat na bijna iedere installatie er zoveel bestanden zijn waarvan de schijfbevoegdheden moeten worden hersteld...... hebben jullie dezelfde ervaring?
Gaat niet vanzelf en wat bij mij niet werkt is de iUpgrade 10.6.5.
myHack 1.1 starten; dan 10.6.5 update draaien, dan myHack afmaken. Herstel schijfbevoegdheden. Opnieuw opstarten.
Via Multibeast alleen de ALC888b kext en enabler installeren; weer Herstel schijfbevoegdheden.
Wat mij opvalt is dat na bijna iedere installatie er zoveel bestanden zijn waarvan de schijfbevoegdheden moeten worden hersteld...... hebben jullie dezelfde ervaring?
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 01-12-2010 16:51 ]
Ja dat heb ik ook gehad na de upgrade van 10.6 naar 10.6.4 en van 10.6.4 naar 10.6.5. Er zijn er daarnaast standaard een aantal die niet kloppen bij de controle van de schijfbevoegdheden.
Ik ga vanavond een herinstallatie doen, ik heb na een aantal gedane aanpassingen dus geen netwerk verbinding meer :-) Mocht ik nog interessante kennis opdoen over het netwerkprobleem (kaart 'werkt' wel, maar krijgt geen ip adres en manuele adressen invoeren werkt ook niet) dan laat ik het weten.himacc schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:20:
Garp
Ik heb ook een XPS 1645(I7 720, HD4670) Heb Snow Leopard erop geinstalleerd. Als ik het opstart dan gaat het laden en wordt het scherm helemaal wit. Komt het doordat ik het moet aansluiten op een externe scherm of?
Ik weet nu eindelijk waar de installatie fout op loopt. Hij kan BSD.pkg niet verify'en. Ik denk dat mn RAM stuk is.
Ik heb laatst ook OS X op een PC gezet. Heb hierbij de budget best buy guide van hackintosh.nl aangehouden..
Mobo: GA-G41M-ES2L
CPU: Core2duo 6750
Geheugen: 2GB DDR2
GPU: Nvidia 8400GS
Heb alleen het moederbord gekocht, de rest had ik al..
Mijn bevindingen tot nu toe:
- Ik moest mijn VGA 19" LCD monitor aansluiten via een DVI naar VGA adapter, zodat ik geen blauw scherm meer krijg. Het schijnt dat het signaal nog weleens via de verkeerde poort wordt gestuurd en omdat DVI voorrang heeft boven VGA kun je hem beter zo aansluiten.
- Om werkend geluid te krijgen moest ik de installer draaien van hackintosh.nl
Voor de rest werkt alles out of the box.
Ik heb time machine aangezet, maar heb mijn twijfels.. hij probeert nu namelijk ook elke keer de virtuele machines te backuppen wat nogal tijdrovend is. Eigenlijk wil ik mappen kunnen uitsluiten.. moet eens kijken of dat kan.
Mobo: GA-G41M-ES2L
CPU: Core2duo 6750
Geheugen: 2GB DDR2
GPU: Nvidia 8400GS
Heb alleen het moederbord gekocht, de rest had ik al..
Mijn bevindingen tot nu toe:
- Ik moest mijn VGA 19" LCD monitor aansluiten via een DVI naar VGA adapter, zodat ik geen blauw scherm meer krijg. Het schijnt dat het signaal nog weleens via de verkeerde poort wordt gestuurd en omdat DVI voorrang heeft boven VGA kun je hem beter zo aansluiten.
- Om werkend geluid te krijgen moest ik de installer draaien van hackintosh.nl
Voor de rest werkt alles out of the box.
Ik heb time machine aangezet, maar heb mijn twijfels.. hij probeert nu namelijk ook elke keer de virtuele machines te backuppen wat nogal tijdrovend is. Eigenlijk wil ik mappen kunnen uitsluiten.. moet eens kijken of dat kan.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ja hoor, dat kan. Je kunt folders uitsluiten.Open de Time Machine preferences maar, wijst zich vrijwel vanzelf.Lethalis schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:30:
@Lethalis
Goede keus
. Maar oudere monitoren hebben daar inderdaad wel vaker last van. Heb het hier ook
.
Je kunt inderdaad gewoon bij TimeMachine sommige folders niet laten backuppen. Scheelt erg veel tijd
.
Goede keus
Je kunt inderdaad gewoon bij TimeMachine sommige folders niet laten backuppen. Scheelt erg veel tijd
Ik kan melden dat ik het werkend heb, mijn systeem op een extern hardeschijfje via iAtkos S3 v2 gekregen. Q9550 wordt herkent als een Xeon, 4850 als een ATI 4800 Series 1024MB. Geluid/wireless/usb werkt. Heb geüpdatet naar 10.6.5 en het werkt nog steeds (waarschijnlijk met domweg geluk, ik had EAH4850 OSX Essentials gedownload en de eerste 2 van geinstalleerd en natit nopowerplay. Toen updated en het deed het nog steeds, enig nadeel is dat ik met -f moet booten om beeld te krijgen, als ik dat niet doe krijg ik een zwart beeld bij dvi-connector en een wit beeld bij dvi-vga en beeldscherm via vga aansluiten. Iemand suggesties?
Weet iemand waar je de Nederlandse taal voor OSX kunt downloaden, die zat niet bij de iAtkos.
Weet iemand waar je de Nederlandse taal voor OSX kunt downloaden, die zat niet bij de iAtkos.
Ik heb de boel weer draaiend. Ik heb het volgende gedaan:himacc schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:20:
Garp
MyHack installer 1.14 gedraaid met SleepEnabler IONetworkingfamily uitgevinkt.
Vervolgens 3 files verwijderd conform deze instructies:
===========
If you delete a few files in:
/Library/Preferences/SystemConfiguration/
NetworkInterfaces.plist,
com.apple.network.identification.plist, and
preferences.plist
- then on a reboot OS X will rescan your network ports and generally Do The Right Thing.
===========
Toen een reboot en vervolgens dit package geinstalleerd: http://www.kexts.com/view/175-atheros_l1_.html (Een pkg voor de internet chip Atheros L1. Werkt alleen in 32bit op Snow Leopard! (wat standaard gedraaid wordt). Werkt onder andere op de Asus P5L-VM 1394. Is alleen voor onboard lan)
Na weer een reboot werkte de onboard kaart weer. Tot mijn stomme verbazing werkt nu ook de Broadcom BCM5701 weer. Geen idee wat die installer precies allemaal doet, maar ik word er vrolijk van :-)
Update: ook de bluetooth lag is weg: de dongle zit nu in de PC zelf in plaats van in de monitor

Update 2: 1 van mijn iPhones moest na dit gedoe opnieuw geautoriseerd worden, de ander niet. Mogelijk heeft dat iets met het deleten van de 'preferences.plist' te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door garp op 03-12-2010 09:43 ]
Zit al even te stoeien met een nVidia GT240 die niet herkend wordt. Iemand een tip welke kext' s wel goed werken voor de GT240?

[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 02-12-2010 20:50 ]
Aangezien je dualscreen werkt... Werkt QE/CI ook? (de grafische effectjes op je dashboard bv.)
Ik stoor me persoonlijk niet aan 'Unknown nVidia card', als alles maar werkt.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ja ik dacht ik ga het eerst met de convertor proberen en dat lijkt goed te werkeniMick schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:15:
@Lethalis
Goede keus. Maar oudere monitoren hebben daar inderdaad wel vaker last van. Heb het hier ook
.
Je kunt inderdaad gewoon bij TimeMachine sommige folders niet laten backuppen. Scheelt erg veel tijd.
Time machine is nu ook goed ingesteld
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Kan nu met 10.6.5 niet zo snel zien of het werkt.... ziet er wel snel genoeg uit "geest uit de fles" vensters.bibi2205 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:46:
Aangezien je dualscreen werkt... Werkt QE/CI ook? (de grafische effectjes op je dashboard bv.)
Overigens gebruik ik een externe eSata HD 2.5" en met Clonezilla gaat een backup van de HFS+ partitie met 3,4 GB/Min, dus in 2,5 min. klaar.
Nee, inderdaad niet. Misschien dat je 'Legacy USB' in je bios uit hebt gezet? Dan werken namelijk de toetsenbord en muis ook niet in de chameleon bootloader. Hoe staat die setting nu in je BIOS?OgWok schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:17:
Niemand anders kent het probleem dat de NawCom bootcd usb toetsenbord en muis niet herkent en voodooPS2 gebruikt (dus geen muis en toets beschikbaar)?
Heb sinds 2 dagen ook OSX eindelijk op mijn systeem kunnen installeren (na verscheidene Boot cd's gebrad te hebben) dankzij iAtkos S3_V2
Op dit moment draai ik nog gewoon 10.6.3, durf niet echt naar 10.6.5 te gaan.
Na installatie had ik een paar dingen die niet werkten,USB mounten, geluid en Videokaart.(ATI 4870)
Dit is gelukkig allemaal opgelost door verschillende kext's te installeren (heb ze allemaal voor de zekerheid goed bewaard op mn server
)
Ik heb op dit moment nog een probleem. En dat is: als ik de PC uit slaapstand haal dan heb ik sneeuw als beeld en niet OSX bureaublad?
Geen idee waar dit aan kan liggen.
Verder zou ik willen dat Chameleon bootloader gelijk start ipv eerst een tijdbalk te laten zien.
Dit zou ik kunnen oplossen door com.apple.boot.plist aan te passen in Folder /EXTRA
Probleem is dat ik in deze folder geen .plist heb staan
Wel ergens anders,namelijk in Library/Preference/System configurations/
Deze heb ik aangepast maar dat hielp niet.Blijkbaar kijkt Chameleon toch ergens anders.
En als laatste:
Is er een manier om mijn huidige lopennd OSX installatie als een image ergens te bewaren mocht er iets fout gaan?
Of is een Timemachine back up genoeg (heb ik gister al gemaakt)
Op dit moment draai ik nog gewoon 10.6.3, durf niet echt naar 10.6.5 te gaan.
Na installatie had ik een paar dingen die niet werkten,USB mounten, geluid en Videokaart.(ATI 4870)
Dit is gelukkig allemaal opgelost door verschillende kext's te installeren (heb ze allemaal voor de zekerheid goed bewaard op mn server
Ik heb op dit moment nog een probleem. En dat is: als ik de PC uit slaapstand haal dan heb ik sneeuw als beeld en niet OSX bureaublad?
Geen idee waar dit aan kan liggen.
Verder zou ik willen dat Chameleon bootloader gelijk start ipv eerst een tijdbalk te laten zien.
Dit zou ik kunnen oplossen door com.apple.boot.plist aan te passen in Folder /EXTRA
Probleem is dat ik in deze folder geen .plist heb staan
Wel ergens anders,namelijk in Library/Preference/System configurations/
Deze heb ik aangepast maar dat hielp niet.Blijkbaar kijkt Chameleon toch ergens anders.
En als laatste:
Is er een manier om mijn huidige lopennd OSX installatie als een image ergens te bewaren mocht er iets fout gaan?
Of is een Timemachine back up genoeg (heb ik gister al gemaakt)
De Image restoren is niet gelukt.
Heb een complete installatie van 10.6.5 draaien op een aparte 2,5" hd. Zou graag deze installatie over willen zetten naar een partitie op mijn Windows 7 schijf en dual boot gaan gebruiken.
Mijn schijfindeling is als volgt:
OEM Partitie 118MB
System reserved Primary 100MB
OS Primary C: 80GB
Data Primary D: 215GB
Mijn idee was D resizen zodat ik 80 GB over heb en die formatteren naar FAT32. Booten met OSX en image restoren naar de nieuwe partitie. Dual boot verzorgen door EasyBCD. Tis allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Maar heeft iemand hier een andere suggestie?
Heb een complete installatie van 10.6.5 draaien op een aparte 2,5" hd. Zou graag deze installatie over willen zetten naar een partitie op mijn Windows 7 schijf en dual boot gaan gebruiken.
Mijn schijfindeling is als volgt:
OEM Partitie 118MB
System reserved Primary 100MB
OS Primary C: 80GB
Data Primary D: 215GB
Mijn idee was D resizen zodat ik 80 GB over heb en die formatteren naar FAT32. Booten met OSX en image restoren naar de nieuwe partitie. Dual boot verzorgen door EasyBCD. Tis allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Maar heeft iemand hier een andere suggestie?
Leuk dat mijn download toch nog handig kan zijngarp schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:06:
[...]
Toen een reboot en vervolgens dit package geinstalleerd: http://www.kexts.com/view/175-atheros_l1_.html (Een pkg voor de internet chip Atheros L1. Werkt alleen in 32bit op Snow Leopard! (wat standaard gedraaid wordt). Werkt onder andere op de Asus P5L-VM 1394. Is alleen voor onboard lan)
Na weer een reboot werkte de onboard kaart weer. Tot mijn stomme verbazing werkt nu ook de Broadcom BCM5701 weer. Geen idee wat die installer precies allemaal doet, maar ik word er vrolijk van :-)
De PKG fixt automatisch de permissies en de kextcache, daarom werkt je BCM5701 waarschijnlijk ook weer
Mijn dank is groot :-)iMick schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:05:
[...]
Leuk dat mijn download toch nog handig kan zijn. Er zijn zoveel Atheros L1 kexts, maar ik kreeg het op mijn Asus P5L VM 1394 maar niet werkend. Totdat ik die kext had gevonden
. En die werkte perfect, ook op andere Asus mobo's.
De PKG fixt automatisch de permissies en de kextcache, daarom werkt je BCM5701 waarschijnlijk ook weer.
Over die permissies: dat doet 'Kext Utility 2.4.2 x86-x64 Snow Leopard' toch ook? Blijkbaar doet die .pkg echt meer, want die BCM5701 deed echt al sinds de update (naar alle boven de 10.6.0) helemaal niets meer. Werd ook niet gezien in het overzicht van Ethernet Cards (maar stond nog wel als en0 in de netwerk applet).
[ Voor 3% gewijzigd door garp op 03-12-2010 11:51 ]
Nieuwsflash: op Hackintosh.nl is de nieuwe Best Buy Guide gepresenteerd. Nu ook laptops en een Media Center systeem. Ik zeg: oh, kom er eens kijken.
En nee, ik heb niets met die site, het is ook geen reclame. Het is wel erg handig als je op zoek bent naar de (juiste) onderdelen om een systeem samen te stellen dat goed van Snow Leopard is te voorzien.
En nee, ik heb niets met die site, het is ook geen reclame. Het is wel erg handig als je op zoek bent naar de (juiste) onderdelen om een systeem samen te stellen dat goed van Snow Leopard is te voorzien.
[ Voor 31% gewijzigd door garp op 03-12-2010 12:12 ]
Legacy usb staat aan en bij Chameleon kan ik dan nog wel switches typen zoals -v etc.garp schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:41:
[...]
Nee, inderdaad niet. Misschien dat je 'Legacy USB' in je bios uit hebt gezet? Dan werken namelijk de toetsenbord en muis ook niet in de chameleon bootloader. Hoe staat die setting nu in je BIOS?
Als je Dashboard opent en een widget naar het 'hoofdscherm' sleept zou je zo'n water-rimpel effectje moeten krijgen.. Dat is de snelste manier om te zien of alles werkt.OgWok schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:49:
[...]
Kan nu met 10.6.5 niet zo snel zien of het werkt.... ziet er wel snel genoeg uit "geest uit de fles" vensters.
Overigens gebruik ik een externe eSata HD 2.5" en met Clonezilla gaat een backup van de HFS+ partitie met 3,4 GB/Min, dus in 2,5 min. klaar.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Mijn systeem loop op zich erg goed.Alleen ben ik vandaag tegen een probleem aangelopen.Zodra ik een mkv-avi of wmv film bestand wil bekijken in VLC dan heb ik alleen geluid.
Als ik een .mov bestand in Quickplayer open (gedownload van Apple movie trailer) dan is er wel beeld maar loopt deze schokkerig.
Ik heb een ATI 4870 en heb hiervoor kext gebruikt die er nu voor zorgen dat deze volledig herkend wordt in OSX 10.6.3:
Ik verdenk dat er toch iets is met de videokaart,zou alleen niet weten waar ik moet zoeken.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Als ik een .mov bestand in Quickplayer open (gedownload van Apple movie trailer) dan is er wel beeld maar loopt deze schokkerig.
Ik heb een ATI 4870 en heb hiervoor kext gebruikt die er nu voor zorgen dat deze volledig herkend wordt in OSX 10.6.3:
ATI Radeon HD 4870: |
Chipsetmodel: ATI Radeon HD 4870 |
Type: GPU |
Bus: PCIe |
Sleuf: Slot-1 |
Breedte PCIe-baan: x16 |
VRAM (totaal): 512 MB |
Fabrikant: ATI (0x1002) |
Apparaatcode: 0x9440 |
Revisiecode: 0x0000 |
ROM-revisie: 113-B7710C-176 |
Versie EFI-besturingsbestand: 01.00.318 |
Beeldschermen: |
PL2710HD: |
Resolutie: 1920 x 1080 @ 60 Hz |
Pixeldiepte: 32-bits kleur (ARGB8888) |
Hoofdbeeldscherm: Ja |
Synchrone weergave: Uit |
Online: Ja |
Televisie: Ja |
Beeldschermconnector: |
Status: Geen beeldscherm aangesloten |
Ik verdenk dat er toch iets is met de videokaart,zou alleen niet weten waar ik moet zoeken.
Heb je codecs? Download Perian eens.seninha schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:53:
Mijn systeem loop op zich erg goed.Alleen ben ik vandaag tegen een probleem aangelopen.Zodra ik een mkv-avi of wmv film bestand wil bekijken in VLC dan heb ik alleen geluid.
ATI Radeon HD 4870: Chipsetmodel: ATI Radeon HD 4870 Type: GPU Bus: PCIe Sleuf: Slot-1 Breedte PCIe-baan: x16 VRAM (totaal): 512 MB Fabrikant: ATI (0x1002) Apparaatcode: 0x9440 Revisiecode: 0x0000 ROM-revisie: 113-B7710C-176 Versie EFI-besturingsbestand: 01.00.318 Beeldschermen: PL2710HD: Resolutie: 1920 x 1080 @ 60 Hz Pixeldiepte: 32-bits kleur (ARGB8888) Hoofdbeeldscherm: Ja Synchrone weergave: Uit Online: Ja Televisie: Ja Beeldschermconnector: Status: Geen beeldscherm aangesloten
Homey — Critics are those without skills to create.
Zo nu en dan kijk ik even hoe het staat met de schijfbevoegdheden. Vanochtend weer eens herstel gestart en een flinke lijst van herstelde bestanden. Systeem draait verder prima, dus echt veel zorgen maak ik me niet.
Hoe zijn jullie ervaringen? Kan me voorstellen dat als er zoveel bevoegdheden verkeerd staan het systeem slecht draait.
Hoe zijn jullie ervaringen? Kan me voorstellen dat als er zoveel bevoegdheden verkeerd staan het systeem slecht draait.
Codecs? IOk dacht juist dat VLC alle codes bij zich had? Heb namelijk ook nog een MAcbook staan met VLC en daar heb ik nooit codecs voor geinstalleerd.
Daarom dacht ik dat het een Hackintosh probleem was.
Beste Tweakers,
Na de inleidings pagina te hebben gelezen ben ik geinterreseerd geraakt in de mogelijkheid om het voor elkaar te kunnen krijgen.
Voordat ik alle pagina's ga doorlezen heb ik 1 simpele vraag.
Ik ben in het bezit van een Sony Vaio F11:( Intel's I7 Quad Core, 8 GB en Nvidia Gefore 330 )
Lijkt het jullie een uitdaging die ik kan aangaan, of wijzen jullie het liever af. ( gelieve te onderbouwen )
Na de inleidings pagina te hebben gelezen ben ik geinterreseerd geraakt in de mogelijkheid om het voor elkaar te kunnen krijgen.
Voordat ik alle pagina's ga doorlezen heb ik 1 simpele vraag.
Ik ben in het bezit van een Sony Vaio F11:( Intel's I7 Quad Core, 8 GB en Nvidia Gefore 330 )
Lijkt het jullie een uitdaging die ik kan aangaan, of wijzen jullie het liever af. ( gelieve te onderbouwen )
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Gaat wel werken denk ik
. Die 330M is goed werkend te krigjen. Een i7 quadcore ook. Maar over je internet + audio en chipset kan ik natuurlijk niets zeggen
.
Mooi, snelle reactie, dan zal ik zo maar beginnen met de voorstudie
hoe lang is de gemiddelde tweaker bezig met zo'n operatie? En zijn er nog goede tips of dingen waar ik rekening mee moet houden.
[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 06-12-2010 17:17 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Heel lang, wanneer je niet zo ervaren bent
. Het ligt ook weer aan je chipset e.d. Maar je kan het ook binnen een uurtje helemaal voor elkaar krijgen ;p.
Kijk maar eens wat rond op Hackintosh.nl
Kijk maar eens wat rond op Hackintosh.nl
Dit is een goeie start om eens te beginnen met inlezen misschien: http://www.insanelymac.co...TF-8&q=Sony+Vaio+F11#1055Destianto schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:03:
Mooi, snelle reactie, dan zal ik zo maar beginnen met de voorstudiehoe lang is de gemiddelde tweaker bezig met zo'n operatie? En zijn er nog goede tips of dingen waar ik rekening mee moet houden.
Misschien is het aardig eens de nawcom methode te proberen? Die is vrij nieuw, redelijk makkelijk en geeft hele aardige resultaten.
[ Voor 8% gewijzigd door garp op 06-12-2010 20:20 ]
Ik krijg Snow niet werkende op mijn systeem.
Ik heb 10.5.8 al draaiende maar het word eens tijd op te updaten. De installatie van 10.6 is goed, ik kan 10.6.0 ook gewoon booten. Echter na update naar 10.6.5 blijft hij hangen na de boot bij een blauw scherm (inlog van mac osx denk ik).
Ik heb ook een update van 10.6.4 geprobeerd maar dat geeft het zelfde probleem.
Booten in safe mode ( -x ) gaat wel goed
Ik heb chameleon RC5
/E/E
LegacyHDA.kext
IOAHCIBlockStorageInjector.kext
LegacyJMB36xSATA.kext.
/S/L/E/
FakeSMC.kext
/E
DTST.aml
com.apple.Boot.plist
smbios.plist
De dtst komt van http://www.kexts.com/view/565-ga-ep35-ds3r_100%.html, (welke exact mijn MB is, ook bios versie klopt) heb ook andere DTST's geprobeerd. Deze geven het zelfde probleem, zelfs zonder DTST heb ik het zelfde probleem.
Ik heb een tijdje hackintosh niet gevolgd misschien heb ik iets gemist maar kan niets vinden, wie kan mij helpen?
---
sysinfo
Q6600
Gigabyte EP-35-DS3R rev 2.1
4 GB ram
Gforce gt 7300 256 mb
sata HD's
Ik heb 10.5.8 al draaiende maar het word eens tijd op te updaten. De installatie van 10.6 is goed, ik kan 10.6.0 ook gewoon booten. Echter na update naar 10.6.5 blijft hij hangen na de boot bij een blauw scherm (inlog van mac osx denk ik).
Ik heb chameleon RC5
/E/E
LegacyHDA.kext
LegacyJMB36xSATA.kext.
/S/L/E/
FakeSMC.kext
/E
DTST.aml
com.apple.Boot.plist
smbios.plist
De dtst komt van http://www.kexts.com/view/565-ga-ep35-ds3r_100%.html, (welke exact mijn MB is, ook bios versie klopt) heb ook andere DTST's geprobeerd. Deze geven het zelfde probleem, zelfs zonder DTST heb ik het zelfde probleem.
Ik heb een tijdje hackintosh niet gevolgd misschien heb ik iets gemist maar kan niets vinden, wie kan mij helpen?
---
sysinfo
Q6600
4 GB ram
Gforce gt 7300 256 mb
sata HD's
[ Voor 2% gewijzigd door atze op 07-12-2010 16:01 . Reden: extra info / typo ]
Ben er achter waarom ik geen beeld heb bij VLC.Dit heeft te maken dat QE/CI niet AAN staat bij mij (hardware versnelling)
Andere dingen die hierdoor niet werken zijn:
-Front Row
-DVD speler.
Ik heb nu wel via Quickplayer en Perian wel beeld,maar HD materiaal kan deze niet aan.Videokaart werkt dus dan niet mee.
heb tot nu toe van alles geprobeerd maar krijg QE/CI niet aan.Dit terwijl mijn 4870 wel herkend wordt door OSX
Andere dingen die hierdoor niet werken zijn:
-Front Row
-DVD speler.
Ik heb nu wel via Quickplayer en Perian wel beeld,maar HD materiaal kan deze niet aan.Videokaart werkt dus dan niet mee.
heb tot nu toe van alles geprobeerd maar krijg QE/CI niet aan.Dit terwijl mijn 4870 wel herkend wordt door OSX
En hoe doe ik dat? Want als ik EFIstudio opstart zie ik bij Display devices alleen maar Nvidia kaarten.
Verder is het zo dat ik al in com.apple.boot.plist de volgende regel heb toegevoed: GraphicsEnabler = Yes. en toch werkt het niet.
Verder is het zo dat ik al in com.apple.boot.plist de volgende regel heb toegevoed: GraphicsEnabler = Yes. en toch werkt het niet.
Volgens mij werken die graphics enables alleen voor Nvidia kaarten. Misschien is er een kext te vinden voor je vidkaar, check hier even
http://www.kexts.com/downloads.php?do=cat&id=6
http://www.kexts.com/downloads.php?do=cat&id=6
mijn probleem is opgelost
atze schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:23:
Ik krijg Snow niet werkende op mijn systeem.
Ik heb chameleon RC5
/E/E
LegacyHDA.kext
LegacyJMB36xSATA.kext.
/S/L/E/
FakeSMC.kext
/E
DTST.aml
com.apple.Boot.plist
smbios.plist
---
sysinfo
Q6600
4 GB ram
Gforce gt 7300 256 mb
sata HD's
Dat is mooi. Hoe?
Peace is not simply the absence of war.
Ja, dat zouden we ook willen weten
Verder zie ik dat bij jou /E (neem aan dat dit folder EXTRA is) dat je de volgende dingen heb staan:
DTST.aml
com.apple.Boot.plist
smbios.plist
Als ik nou vergelijk met wat ik heb:
Extentions (folder)
Extentions.bak.mkext
extentions.mkext
Vraag me af hoe dat kan? Ik heb iAtkos S3-v2 geinstalleerd.(kan me niet herinneren of ik Chameleon aangevinkt heb)
Op dit moment heb ik alles goed aan de praat gekregen,alleen een paar dingen nog niet (waaronder QE/CI)
Nou weet ik dat ik in com.apple.boot.plist veel kan installeen.Alleen dat heb ik DUS NIET in Extra.
Alleen in /Library/Preferences/SystemConfiguration heb ik een com.apple.boot.plist.
Ik heb hier in al wat veranderingen gedaan maar daar reageert het systeem niet op.
Verder heb ik de boot.plist al naar EXTRA gecopieerd maar daar veranderd niets aan hoe systeem opstart (wil namelijk oa GraphicsEnabler op YES zetten en Wait op NO )
Nou heb ik gister de iAtkos DVD nogmaals er in gezet en opgestart.Toen kwam ik bij de instellingen die je mee kan nemen tijdens installatie en zag daar als default bootloader: AsereBLN v1.1.9
vraag me nu af of deze bootloader heel anders werkt dan bv Chameleon en daarom geen boot.plist in EXTRA te vinden is.
Misschien dat iemand een idee heeft.
Verder zie ik dat bij jou /E (neem aan dat dit folder EXTRA is) dat je de volgende dingen heb staan:
DTST.aml
com.apple.Boot.plist
smbios.plist
Extentions (folder)
Extentions.bak.mkext
extentions.mkext
Vraag me af hoe dat kan? Ik heb iAtkos S3-v2 geinstalleerd.(kan me niet herinneren of ik Chameleon aangevinkt heb)
Op dit moment heb ik alles goed aan de praat gekregen,alleen een paar dingen nog niet (waaronder QE/CI)
Nou weet ik dat ik in com.apple.boot.plist veel kan installeen.Alleen dat heb ik DUS NIET in Extra.
Alleen in /Library/Preferences/SystemConfiguration heb ik een com.apple.boot.plist.
Ik heb hier in al wat veranderingen gedaan maar daar reageert het systeem niet op.
Verder heb ik de boot.plist al naar EXTRA gecopieerd maar daar veranderd niets aan hoe systeem opstart (wil namelijk oa GraphicsEnabler op YES zetten en Wait op NO )
Nou heb ik gister de iAtkos DVD nogmaals er in gezet en opgestart.Toen kwam ik bij de instellingen die je mee kan nemen tijdens installatie en zag daar als default bootloader: AsereBLN v1.1.9
vraag me nu af of deze bootloader heel anders werkt dan bv Chameleon en daarom geen boot.plist in EXTRA te vinden is.
Ik draai sinds vandaag ook volledig Hackintosh en dat op een Packard Bell! Heb het gedaan via iBoot en Multibeast
Sorry voor mijn niet infogevendheidKroeT schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:13:
Dat is mooi. Hoe?
Het blijkt dat mijn vidkaart geen 64bits wil, dus booten met de flag arch=i386 geeft een oplossing. Echter wat wel vreemd blijft is dat hij 10.6.0 wel goed bootte..
Had de vermelding van extentions.mkext vergeten en /E/E = /Extra/Extenstionsseninha schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:05:
Ja, dat zouden we ook willen weten![]()
DTST.aml
com.apple.Boot.plist
smbios.plist
Extentions (folder)
Extentions.bak.mkext
extentions.mkext
Kijk heven of iAtkos toevallig ook EFI gebruikt, je kan je efi partitie checken door: (in terminal)
diskutil list
Kijk daar welk schijfnummer je Hackintosh schijf is (disk0 / disk1 etc etc), dan:
sudo -s mkdir /Volumes/EFI mount_hfs /dev/diskXs1 /Volumes/EFI killall Finder
Hierbij is X natuurlijk het disknummer. Je EFI paritie zou nu te voorschijn komen. Je krijgt een error bij het mounten als je EFI paritie niet is gebruikt. In je EFI parititie staat ook (als het gebruikt wordt) een /Extra map.
Welk type Packard Bell? Da's leuk voor anderen die harde waren zoeken die werkt. Nog andere info die handig is om te weten.....?Michie23 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:45:
Ik draai sinds vandaag ook volledig Hackintosh en dat op een Packard Bell! Heb het gedaan via iBoot en Multibeast
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 09-12-2010 09:10 ]
Dit krijg ik:atze schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:32:
[...]
Had de vermelding van extentions.mkext vergeten en /E/E = /Extra/Extenstions
Kijk heven of iAtkos toevallig ook EFI gebruikt, je kan je efi partitie checken door: (in terminal)
diskutil list
Kijk daar welk schijfnummer je Hackintosh schijf is (disk0 / disk1 etc etc), dan:
sudo -s mkdir /Volumes/EFI mount_hfs /dev/diskXs1 /Volumes/EFI killall Finder
Hierbij is X natuurlijk het disknummer. Je EFI paritie zou nu te voorschijn komen. Je krijgt een error bij het mounten als je EFI paritie niet is gebruikt. In je EFI parititie staat ook (als het gebruikt wordt) een /Extra map.
bash-3.2# mount_hfs /dev/disk0s1 /Volumes/EFI
mount_hfs: Invalid argument
Dacht dat het aan mount_hfs lag dus:
bash-3.2# mount -t ufs /dev/disk0s1 /Volumes/EFI
/dev/disk0s1 on /Volumes/EFI: Incorrect super block.
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 09-12-2010 09:34 ]
Wel in Engels:OgWok schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:08:
[...]
Welk type Packard Bell? Da's leuk voor anderen die harde waren zoeken die werkt. Nog andere info die handig is om te weten.....?
Packard Bell ixtreme M3720
Memory: 2x2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (
CPU Type:DualCore Intel Pentium E5300, 2600 MHz (13 x 200)
Motherboard Name: ECS MCP73PVT-PM
Video Adapter: NVIDIA GeForce GT 220 (1024 MB)
Video Adapter: NVIDIA GeForce GT 220 (1024 MB)
3D Accelerator: nVIDIA GeForce GT 220Motherboard Chipset nVIDIA nForce 7100-630i
Audio Adapter: nVIDIA HDMI @ nVIDIA GT216 - High Definition Audio Controller
Audio Adapter: Realtek ALC888/1200 @ nVIDIA MCP73 - High Definition Audio Controller
Ik dacht eerst het gaat niet lukken want kon nergens dit type moederboard bij vinden maar naar mijn idee gaat het gewoon om de processor en de audio/video adapters. Voorderest heb ik alles werkend, zelfs m'n cardreader. Gebruik wel Bluetooth voor muis en toetsenbord.
@Michie23
Het ligt niet alleen aan je processor en je videokaart
. Dat zijn hele belangrijke dingen, maar een heel belangrijk deel is ook de chipset. Wanneer je een rot chipset als AMD/ATI of nForce hebt wordt de installatie vaak erg moeilijk, omdat een paar van die chipsets niet ondersteund zijn. Je kan dat probleem wel omzeilen door gewoon een USB stick / dvd speler en USB schijven te gebruiken.
Je krijgt dan wel de installatie werkend, maar dan zit je nog onder andere zonder audio en netwerk. Je hebt veel geluk met een Realtek audio en netwerk chip. Veel Realtek netwerk chips worden oob ondersteund en anders kan je hem vaak met een kext werkend krijgen. (oa die van LynxMac).
Voor audio heb je ook geluk met een Realtek chip, zoals de ALC888(
of een ALC889. Veel Realtek chips zijn perfect werkend te krijgen met DSDT en een enabler. Of een patched AppleHDA kext.
Het ligt niet alleen aan je processor en je videokaart
Je krijgt dan wel de installatie werkend, maar dan zit je nog onder andere zonder audio en netwerk. Je hebt veel geluk met een Realtek audio en netwerk chip. Veel Realtek netwerk chips worden oob ondersteund en anders kan je hem vaak met een kext werkend krijgen. (oa die van LynxMac).
Voor audio heb je ook geluk met een Realtek chip, zoals de ALC888(
Dat betekend dat jouw instalatie geen EFI gebruikt.
OgWok schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:32:
[...]
Dit krijg ik:
bash-3.2# mount_hfs /dev/disk0s1 /Volumes/EFI
mount_hfs: Invalid argument
Dacht dat het aan mount_hfs lag dus:
bash-3.2# mount -t ufs /dev/disk0s1 /Volumes/EFI
/dev/disk0s1 on /Volumes/EFI: Incorrect super block.
Sinds kort ben ik weer actief bezig om naast mijn Macbook ook osx te installeren op mijn "gewone" desktop. Ik had vroeger gebruik gemaakt van de eerste versies van Iatkos en Kalyway (die werkte toen prima op het systeem wat ik nu nog steeds heb).
Nu is natuurlijk veel veranderd sinds die versies, en heb ik vooral mijn focus gelegd op de Iboot en Nawcom methode. Nu heb ik gister beide geprobeerd te installeren met een legale Snow Leopard dvd, maar beide versies werken voor mij niet.
In het kort mijn specs:
Moederbord: ASUS P5K
VID: ATI 4850
Geheugen: 4gb DDR2
Processor: Q6600
DVDspeler: Optiarc
Het grote verschil tussen de versies is dat ik bij de een (de Nawcom methode) mijn SATA hd niet op ACHI hoef te zetten (tenminste bij mijn weten).
Bij Iboot geeft hij een fout bij het opstarten van de Leopard dvd. Opstarten in safe mode (-x) werkt ook niet. Je krijgt dan zon "stop sign" (cirkeltje met schuine streep erin). Opstarten met -v command geeft aan dat hij vastloopt met de melding "Still waiting for root device".
Bij Nawcom installatie loopt hij wel door tot aan Leopard installatie, maar als ik hem wilt gaan installeren, dan wordt mijn harddisk niet herkend. Maw, ik kan de installatie nergens op zetten, terwijl de harddisk in de bios alles gewoon werkend aangeeft.
Iemand die hier suggesties over heeft?
Nu is natuurlijk veel veranderd sinds die versies, en heb ik vooral mijn focus gelegd op de Iboot en Nawcom methode. Nu heb ik gister beide geprobeerd te installeren met een legale Snow Leopard dvd, maar beide versies werken voor mij niet.
In het kort mijn specs:
Het grote verschil tussen de versies is dat ik bij de een (de Nawcom methode) mijn SATA hd niet op ACHI hoef te zetten (tenminste bij mijn weten).
Bij Iboot geeft hij een fout bij het opstarten van de Leopard dvd. Opstarten in safe mode (-x) werkt ook niet. Je krijgt dan zon "stop sign" (cirkeltje met schuine streep erin). Opstarten met -v command geeft aan dat hij vastloopt met de melding "Still waiting for root device".
Bij Nawcom installatie loopt hij wel door tot aan Leopard installatie, maar als ik hem wilt gaan installeren, dan wordt mijn harddisk niet herkend. Maw, ik kan de installatie nergens op zetten, terwijl de harddisk in de bios alles gewoon werkend aangeeft.
Mac OSX 10.5
GUID parition error
Mac OSX 10.6 - poging 1
Na een installatie die succesvol verlopen leek te zijn van "Mac Snow Leopard for PC's iATKOS_S3_v2", blijft mijn computer al 15 minuten op een grijsachtig laadscherm met een Apple logo met daarboven een no-parking achtige cirkel (alsof een afbeelding niet is gevonden), maar grijs-wit, en daaronder een draaiende circel van laden.
Mac OSX 10.6 - poging 2
Deze keer besloten opnieuw de disc utility te gebruiken en de partitie opnieuw aan te maken. MacOSX toont nu na de installatie een "please reboot your computer" venster.
GUID parition error
Mac OSX 10.6 - poging 1
Na een installatie die succesvol verlopen leek te zijn van "Mac Snow Leopard for PC's iATKOS_S3_v2", blijft mijn computer al 15 minuten op een grijsachtig laadscherm met een Apple logo met daarboven een no-parking achtige cirkel (alsof een afbeelding niet is gevonden), maar grijs-wit, en daaronder een draaiende circel van laden.
Mac OSX 10.6 - poging 2
Deze keer besloten opnieuw de disc utility te gebruiken en de partitie opnieuw aan te maken. MacOSX toont nu na de installatie een "please reboot your computer" venster.
[ Voor 28% gewijzigd door chronoz op 10-12-2010 14:46 ]
Verwijderd
jmeerman
Ik draai een P5kpl. Je hebt ahci nodig voor je sata HD. Echt SATA! anders blijf je krukke. AHCI daaarom ziet de installer de HD niet!
Ik heb 'm aan de praat gekregen door een aangepaste bios. Hierdoor werd ahci vanuit de bios ondersteunt. Toch zou ik voordat je verder gaat kijken op insanelymac.com en even zoeken op jou mobo met 10.6.
aangepaste bios lijst voor heel veel Asus modellen, hierdoor ondersteunt je mobo AHCI:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=213336
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=213333
http://www.insanelymac.co...0&p=1029878&#entry1029878
en deze geeft jouw bios, ik zou 'm doen, wel op eigen risico:
http://www.mediafire.com/?zytnedkdtwy
Ik draai een P5kpl. Je hebt ahci nodig voor je sata HD. Echt SATA! anders blijf je krukke. AHCI daaarom ziet de installer de HD niet!
Ik heb 'm aan de praat gekregen door een aangepaste bios. Hierdoor werd ahci vanuit de bios ondersteunt. Toch zou ik voordat je verder gaat kijken op insanelymac.com en even zoeken op jou mobo met 10.6.
aangepaste bios lijst voor heel veel Asus modellen, hierdoor ondersteunt je mobo AHCI:
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 16:32 ]
Late reactie, maar ik had je post nog niet eerder gezien. De HD5770 heb ik inderdaad prima werkend, ik draai nu ruim een maand op OS X en heb nog nergens problemen mee gehad, ook dualscreen draait prima!Sjef_Arie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:24:
[...]
Dus jij hebt de hd5770 prima werkend? Ik heb zelf ook de hd5770 werkend met betadrivers van NetKas.
Ze schijnen foutloos te moeten werken maar ik krijg het hiermee niet echt foutloos aan praat.
Het werkt allemaal best goed maar ik hou af en toe (soms regelmatig bij grafische intense dingen) een flikkerend beeldscherm.
Zou je misschien kunnen vertellen wat je precies gedaan hebt?
Ik heb de iBoot+Multibeast installatie uitgevoerd, eigenlijk heel basis, maar werkt perfect! De opties die je aan moet vinken in Multibeast vind je hier.
En als je AHCI wel aanzet?jmeerman schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:43:
Sinds kort ben ik weer actief bezig om naast mijn Macbook ook osx te installeren op mijn "gewone" desktop. Ik had vroeger gebruik gemaakt van de eerste versies van Iatkos en Kalyway (die werkte toen prima op het systeem wat ik nu nog steeds heb).
In het kort mijn specs:
Audio output via HDMI moet je wel werkend krijgen hoor. Op de 5770 in ieder geval, want die heeft een ingebouwde audio chip. Met VoodooHDA is het simpelst, anders met een DSDT icm een patched AppleHDA kext.
Beter laat dan nooitDick schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:33:
[...]
Late reactie, maar ik had je post nog niet eerder gezien. De HD5770 heb ik inderdaad prima werkend, ik draai nu ruim een maand op OS X en heb nog nergens problemen mee gehad, ook dualscreen draait prima!Het enige wat niet werkt van de HD5770 is de audio output via HDMI, erg jammer want dit gebruik ik regelmatig, hiervoor heb ik nu nog een Windows 7 installatie ernaast.
Ik heb de iBoot+Multibeast installatie uitgevoerd, eigenlijk heel basis, maar werkt perfect! De opties die je aan moet vinken in Multibeast vind je hier.
Hopelijk lukt het want voor de meeste zaken vind ik OSX toch echt net even fijner.
Helaas zit ik nog steeds met programmas die niet op OSX te krijgen zijn
Wanneer je nog Windows 7 hebt, exporteer dan sowieso even je GPU rom wanneer je een 5xxx kaart hebt. Dit kan je doen met GPUZ. Die ROM heb je sowieso nodig voor de ATI 5xxx bootloader, waarmee je die kaart perfect werkend krijgt!
Mijn bios heeft de laatste versie, waarin AHCI niet meer ondersteunt wordt (1202 van okt 2008). Ik heb wel een jmicron controller die je in AHCI mode kan zetten. Maar op een of andere manier wordt deze ook niet gezien, en werken beide installers (Iboot en Nawcom) niet. Ik zal eens zien of de aangepaste versie daar verandering in brengt.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:21:
jmeerman
Daarnaast gisteren nog geprobeerd met de iAtkos dvd osx te installeren. De installatie werkt gewoon, alleen na het installeren, geeft hij, als hij het os gaat laden, een fout waardoor ik zogenaamd de computer moet uitzetten en opnieuw moet starten. Deze loop blijft bestaan.
De iArchos3 v2 installatie herkent mijn toetsenbord niet. Hetzelfde probleem had ik destijds met Ubuntu, toen moest ik ACPI uitzetten (boot-line), maar dat kan hier niet.
Ik gebruik de praktisch meest gebruikte toetsenbord/muis combinatie ter wereld. De Logitech Cordless Desktop EX 110.
Ik gebruik de praktisch meest gebruikte toetsenbord/muis combinatie ter wereld. De Logitech Cordless Desktop EX 110.
Uiteraard heeft hij een ingebouwde audiochip, in Windows werkt dat uiteraard ook probleemloos. Maar ik heb eigenlijk nog weinig succesverhalen gehoord mbt de audio output over HDMI onder OS X. VoodooHDA heb ik al eens geprobeerd maar helaas zonder succes, ik krijg wel een digitale uitvoer te zien maar ik gok dat dit die van de onboardchip is aangezien ik nog steeds geen geluid over HDMI krijg. De DSDT die ik gebruik is van de Multibeast after-install, geen costum dus, maar wel met een patched AppleHDA kext. Ik heb wel eens het een en ander gelezen waarbij de HDMI audio werkend is gekregen maar dan werkt de onboard audio niet meer, dit zou voor mij geen oplossing zijn aangezien ik die gebruik voor mijn pc-speakers, HDMI is voor de TV/Hifi.iMick schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:51:
Audio output via HDMI moet je wel werkend krijgen hoor. Op de 5770 in ieder geval, want die heeft een ingebouwde audio chip. Met VoodooHDA is het simpelst, anders met een DSDT icm een patched AppleHDA kext.
Mocht je nog tips of een linkje hebben dan hoor ik dat verder graag!
Schaar je onder perfect werkend ook audio over HDMI? In dat geval ga ik er zeker eens verder naar kijken, maar wat ik nu zo snel even op InsanelyMac lees heeft nog niemand dat echt voor elkaar?iMick schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:48:
Wanneer je nog Windows 7 hebt, exporteer dan sowieso even je GPU rom wanneer je een 5xxx kaart hebt. Dit kan je doen met GPUZ. Die ROM heb je sowieso nodig voor de ATI 5xxx bootloader, waarmee je die kaart perfect werkend krijgt!
Ik zou dan ook de iBoot+Multibeast installatie eens proberen, ik denk dat de volledige installatie met alle hardware netjes werken ongeveer anderhalf uur heeft gekost! Misschien heb ik toevallig geluk met mijn hardware (Q6600, Gigabyte P35-DS4, HD5770) maar een poging wagen kan geen kwaad denk ik! OS X draait nu ook prima parallel naast W7, even rebooten en ik kan zo W7 inSjef_Arie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:26:
[...]
Beter laat dan nooitIk heb inmiddels maar weer windows 7 opnieuw geinstalleerd omdat ik het gedoe met de grafische kaart zat was. Maar nu ik dit weet ga ik het in ieder geval eens proberen.
Hopelijk lukt het want voor de meeste zaken vind ik OSX toch echt net even fijner.
Helaas zit ik nog steeds met programmas die niet op OSX te krijgen zijn
Overigens zie ik dit een beetje als een opstapje naar een echte iMac of Macbook. Ik had niet zoveel zin om een duur systeem aan te schaffen en om er dan achter te komen dat het OS niet bevalt. Maar nu vraag ik mij steeds meer af waarom ik (afgezien van het design
[ Voor 60% gewijzigd door Dick op 13-12-2010 04:03 ]
Inmiddels heb ik mijn Samsung netbook N310 voorzien van OSX 10.6, dit werkt bijna perfect. Op wifi na, werkt alles. De N310 heeft de beruchte Atheros AR5007 kaart welke bijna niet aan de praat te krijgen valt.(tenzij hier iemand wel een degelijke oplossing heeft?) Zodra ik terug in Nederland ben toch maar eens zo'n DELL 1390 kaartje aanschaffen 
De gebruikte methode voor mijn netbook Samsung N310: http://www.computersoluti...allation-on-snow-leopard/
Zodra mijn nieuwe desktop systeem is samengesteld ga ik daar ook maar eens osx op installeren.
De gebruikte methode voor mijn netbook Samsung N310: http://www.computersoluti...allation-on-snow-leopard/
Zodra mijn nieuwe desktop systeem is samengesteld ga ik daar ook maar eens osx op installeren.
[ Voor 28% gewijzigd door Ashy op 13-12-2010 06:00 ]
Ik heb een MSI GT627 Notebook en kan zeggen dat dit echt perfect stabiel draait. Heb een dua boot met Mac OS X 10.6.5 en Windows 7 op 1 HDD, Ook heb ik op die HDD een FAT partitie voor centrale data.
Echter werken twee dingen niet: de hibernate functie, deze gebruik ik echter nooit en vind het ook niet erg. Ik gebruik Sleepless om te zorgen dat hij niet in hibernate gaat als ik mijn scherm sluit. En Wi-Fi werkt ook niet, heb de beruchte Intel 5100AGN chip. ik heb dit opgelost door een extern USB stickie te kopen met de RT2870 Chipset, hier zijn officieel drivers voor van de ralink site. Voor de rest werkt naar mijn idee alles perfect stabiel en erg snel.
Ik gebruik nu al enkele maanden Mac OS X op mijn laptop voor school stage en vertrouw er volledig op.
Als iemand een idee heeft hoe hij hibernate toch aan de praat kan krijgen hoor ik het graag, wil het toch zo compleet mogelijk hebben!
Echter werken twee dingen niet: de hibernate functie, deze gebruik ik echter nooit en vind het ook niet erg. Ik gebruik Sleepless om te zorgen dat hij niet in hibernate gaat als ik mijn scherm sluit. En Wi-Fi werkt ook niet, heb de beruchte Intel 5100AGN chip. ik heb dit opgelost door een extern USB stickie te kopen met de RT2870 Chipset, hier zijn officieel drivers voor van de ralink site. Voor de rest werkt naar mijn idee alles perfect stabiel en erg snel.
Ik gebruik nu al enkele maanden Mac OS X op mijn laptop voor school stage en vertrouw er volledig op.
Als iemand een idee heeft hoe hij hibernate toch aan de praat kan krijgen hoor ik het graag, wil het toch zo compleet mogelijk hebben!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Voor 10.6.5 is er een nieuwe sleepenabler.kext, die zou misschien oplossing kunnen bieden, verder is er geen echte hibernate beschikbaar voor OSX maar wel een erg goede standby/sleep functie. Je moet wel even kijken in de bios of je de goede standby mode aan hebt staan (s1 /s3 etc). Zo uit mn hoofd moet het S3 zijn. Als je weinig ervaring hebt met kext bestanden etc zou ik toch even goed zoeken of sleep mogelijk is met jou laptop.Tiwazz schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:10:
Ik heb een MSI GT627 Notebook en kan zeggen dat dit echt perfect stabiel draait. Heb een dua boot met Mac OS X 10.6.5 en Windows 7 op 1 HDD, Ook heb ik op die HDD een FAT partitie voor centrale data.
Bedankt voor de reactie
. Heb opzich best veel ervaring met hackingtosh systemen had mijn eerste hackingtosh 2 jaar geleden geinstalleerd.
Ik heb echter de sleepenabler.kext al geprobeerd maar dit werkt ook niet. Kan niet meer booten en moet dan booten met bijv. iBoot en daarna de sleepimage verwijderen om gewoon normaal te kunnen booten.
Had ergens gelezen dat het aan chameleon lag dat die niet overweg kon met sleepimages groter dan 3gb en aangezien mijn sleepimages 4gb zijn (4GB RAM).. iemand die hier meer van weet? Zal even mijn bios voor de zekerheid checken maar geloof dat dat goed staat.
Ik heb echter de sleepenabler.kext al geprobeerd maar dit werkt ook niet. Kan niet meer booten en moet dan booten met bijv. iBoot en daarna de sleepimage verwijderen om gewoon normaal te kunnen booten.
Had ergens gelezen dat het aan chameleon lag dat die niet overweg kon met sleepimages groter dan 3gb en aangezien mijn sleepimages 4gb zijn (4GB RAM).. iemand die hier meer van weet? Zal even mijn bios voor de zekerheid checken maar geloof dat dat goed staat.
Ik heb zelf hier ook een machine met 4GB waar sleep wel werkt, heb wel de chameleon RC5 draaiende, misschien helpt dat.Tiwazz schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:44:
Bedankt voor de reactie. Heb opzich best veel ervaring met hackingtosh systemen had mijn eerste hackingtosh 2 jaar geleden geinstalleerd.
Oke, ik heb momenteel RC4 geloof ik.. Welke Pre-release van RC5 gebruik je op dit moment? Wil die toch is proberen of dat zou werken. Linkje?
Ik zie dat jij gebruikt maakt van een ATI kaart.Heb jij ook QE/CI aan de praat gekregen? (kan je testen door Front Row op te starten)Dick schreef op maandag 13 december 2010 @ 03:54:
[...]
Uiteraard heeft hij een ingebouwde audiochip, in Windows werkt dat uiteraard ook probleemloos. Maar ik heb eigenlijk nog weinig succesverhalen gehoord mbt de audio output over HDMI onder OS X. VoodooHDA heb ik al eens geprobeerd maar helaas zonder succes, ik krijg wel een digitale uitvoer te zien maar ik gok dat dit die van de onboardchip is aangezien ik nog steeds geen geluid over HDMI krijg. De DSDT die ik gebruik is van de Multibeast after-install, geen costum dus, maar wel met een patched AppleHDA kext. Ik heb wel eens het een en ander gelezen waarbij de HDMI audio werkend is gekregen maar dan werkt de onboard audio niet meer, dit zou voor mij geen oplossing zijn aangezien ik die gebruik voor mijn pc-speakers, HDMI is voor de TV/Hifi.
Mocht je nog tips of een linkje hebben dan hoor ik dat verder graag!
[...]
Schaar je onder perfect werkend ook audio over HDMI? In dat geval ga ik er zeker eens verder naar kijken, maar wat ik nu zo snel even op InsanelyMac lees heeft nog niemand dat echt voor elkaar?
[...]
Ik zou dan ook de iBoot+Multibeast installatie eens proberen, ik denk dat de volledige installatie met alle hardware netjes werken ongeveer anderhalf uur heeft gekost! Misschien heb ik toevallig geluk met mijn hardware (Q6600, Gigabyte P35-DS4, HD5770) maar een poging wagen kan geen kwaad denk ik! OS X draait nu ook prima parallel naast W7, even rebooten en ik kan zo W7 in
Overigens zie ik dit een beetje als een opstapje naar een echte iMac of Macbook. Ik had niet zoveel zin om een duur systeem aan te schaffen en om er dan achter te komen dat het OS niet bevalt. Maar nu vraag ik mij steeds meer af waarom ik (afgezien van het design) een iMac zou kopen... dit draait al super namelijk!
Heb namelijk zelf een ATI 4870.Deze heb ik werkend onder OSX 10.6.3.Wordt ook normaal gezien met juiste hoeveelheid geheugen enz,alleen QE/Ci krijg ik gewoon niet aan de praat.
Heb echt van alles geprobeerd.
http://www.google.nl/sear...=&ei=SIkGTYSMKIqZOvXQxKYBTiwazz schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:27:
Oke, ik heb momenteel RC4 geloof ik.. Welke Pre-release van RC5 gebruik je op dit moment? Wil die toch is proberen of dat zou werken. Linkje?
Front Row, Chess en de Dock effecten werken allemaal prima, QE/CI draait dus inderdaadseninha schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:10:
[...]
Ik zie dat jij gebruikt maakt van een ATI kaart.Heb jij ook QE/CI aan de praat gekregen? (kan je testen door Front Row op te starten)
Heb namelijk zelf een ATI 4870.Deze heb ik werkend onder OSX 10.6.3.Wordt ook normaal gezien met juiste hoeveelheid geheugen enz,alleen QE/Ci krijg ik gewoon niet aan de praat.
Heb echt van alles geprobeerd.
Hier zag ik trouwens een handleiding voor het installeren van de HD4870, alleen wel voor 10.5.8 geschreven, maar misschien dat je er toch wat mee kan?
Ik draai zelf overigens 10.6.4 en twijfel nog of ik ga updaten naar 10.6.5. De update zou vrij probleemloos moeten kunnen verlopen, maar ik heb absoluut geen zin in gezeur ermee. Alles draait nu heerlijk namelijk!
[ Voor 12% gewijzigd door Dick op 13-12-2010 22:21 ]
Ja, blijft een gok. Mijn ervaring was na de update van 10.6.4 naar 10.6.5: geluid weg en een GT240 is nu een Unknown nVidia card. QE/CI draait en geluid was ook zo terug. Maar zou wel fijn zijn als er wat minder Apple-hobbels waren...........Dick schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:18:
[...]
Front Row, Chess en de Dock effecten werken allemaal prima, QE/CI draait dus inderdaad
Hier zag ik trouwens een handleiding voor het installeren van de HD4870, alleen wel voor 10.5.8 geschreven, maar misschien dat je er toch wat mee kan?
Ik draai zelf overigens 10.6.4 en twijfel nog of ik ga updaten naar 10.6.5. De update zou vrij probleemloos moeten kunnen verlopen, maar ik heb absoluut geen zin in gezeur ermee. Alles draait nu heerlijk namelijk!
Nou,ongelooflijk.Zojuist een upgrade gegeven van 10.6.3 naar 10.6.4 en toen deed QE/Ci het gelijkDick schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:18:
[...]
Front Row, Chess en de Dock effecten werken allemaal prima, QE/CI draait dus inderdaad
Wel kreeg ik eerst een foutmelding bij het opstarten.Daarom -f -v gebruikt, toen starte OSX gewoon door.
Nu werkt het als een speer. FrontRow start eindelijk op.
Nu alleen nog uitzoeken waarom herstarten altijd eindigt in een freeze. Dit was niet het geval voor ik QE/CI ingesteld had (hiervoor oa nieuwe DSDT gebruikt)
Ook wil ik dat het systeem automatisch inlogt.Nu krijg ik het inlogscherm met mijn naam en een ander gebruiker (deze is ROOT)
Hier is een DSDT voor jou mb geloof ik http://www.kexts.com/downloads.php?do=file&id=272seninha schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:33:
[...]
Nou,ongelooflijk.Zojuist een upgrade gegeven van 10.6.3 naar 10.6.4 en toen deed QE/Ci het gelijk![]()
Wel kreeg ik eerst een foutmelding bij het opstarten.Daarom -f -v gebruikt, toen starte OSX gewoon door.
Nu werkt het als een speer. FrontRow start eindelijk op.
Nu alleen nog uitzoeken waarom herstarten altijd eindigt in een freeze. Dit was niet het geval voor ik QE/CI ingesteld had (hiervoor oa nieuwe DSDT gebruikt)
Ook wil ik dat het systeem automatisch inlogt.Nu krijg ik het inlogscherm met mijn naam en een ander gebruiker (deze is ROOT)
Over het inloggen, je kan dat instellen bij systeem instellingen, bij accounts kun je instellen welke user inlogt en bij beveiliging kun je automatisch inloggen aan/uit zetten.
Eventueel voor herstarten, misschien werkt hij met die DSDT, anders kun je openhaltrestart kext proberen.
Wil graag Leopard 10.6.5 installeren op mijn Dell M1530.
Deze laptop moet daar volgens mij geschikt voor zijn op de wifi na (moet ik nog eentje bestellen via ebay)
Wat is voor deze laptop de beste manier van installeren?
T7500
8600GT
3GB geheugen
1440x900 Scherm
Kan dat met een retail DVD? of wat is volgens jullie de beste manier?
en iemand ervaring met een M1530 i.c.m. OSx86?
Alvast bedankt!
Deze laptop moet daar volgens mij geschikt voor zijn op de wifi na (moet ik nog eentje bestellen via ebay)
T7500
8600GT
3GB geheugen
1440x900 Scherm
Alvast bedankt!
Fly or Die
Hoe ben je er achter gekomen dat die laptop geschikt is? (naast processortype en vidkaart is chipset en audio etc ook erg belangrijk. Meestal is er ook een installatie guide aanwezig als er een model geschikt is. Algemene methodes zijn een beetje moeilijk omdat er voor elk model hardware specifieke drives (kexts) nodig zijn.Fjeze schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:15:
T7500
8600GT
3GB geheugen
1440x900 Scherm
Alvast bedankt!
Ik moet zeggen dat ik heb het geluk een goedwerkende installatie voor elkaar heb gekregen
specs :
s5000 xvn ( intel serverboard ) met 2 xeon quadcore's E5404
4gb intern en sata schijven .
NVidia 8800 gtx videokaart
we hadden 1 probleem dat hij een conflict had met een of ander IRQ maar dat is opgelost
specs :
s5000 xvn ( intel serverboard ) met 2 xeon quadcore's E5404
4gb intern en sata schijven .
NVidia 8800 gtx videokaart
we hadden 1 probleem dat hij een conflict had met een of ander IRQ maar dat is opgelost

Netwerk Engineer
Alright ik ben vandaag begonnen met een aantal pogingen om OSX op m'n VAIO te krijgen (een VGN FW21E)
Ik heb iBoot gedownload en vervolgens geboot met de twee enigste officiële DVD's die ik heb, namelijk een OSX 10.4 Installation disc & een 10.5 dvd (deze werd samen met m'n Mac Mini geleverd in 2007, en was bedoeld om te upgraden, maakt dit uit trouwens?) maar beiden gaven helaas een kernel panic met bovenaan de melding;
Heeft er iemand nog tips?
Edit De specs van de laptop staan op pastebin; http://pastebin.com/raw.php?i=cKwCWZAP
Ik heb iBoot gedownload en vervolgens geboot met de twee enigste officiële DVD's die ik heb, namelijk een OSX 10.4 Installation disc & een 10.5 dvd (deze werd samen met m'n Mac Mini geleverd in 2007, en was bedoeld om te upgraden, maakt dit uit trouwens?) maar beiden gaven helaas een kernel panic met bovenaan de melding;
Ik heb op Youtube al een filmpje gevonden waar OSX draaide op precies dezelfde laptop, uit interesse vroeg ik dus hoe hij het had gedaan. Ik kreeg dit antwoord (5sep 2010);Unable to find a driver for this platform 'ACPI'
Dus ik ben nu iAKTOS S3_V2 aan het downloaden (TPB) en we zullen eens zien hoe dat gaat verlopen...Hi,
google for Iaktos S3 Version 2 (thats Snow Leopard) then install it,
BUT U HAVE TO customize the installation: choose ur Hardware under Driver.
Depending on what vaio you have, you also need to install the right VGA Driver.
Mine is an FW21E and I didn't choose any VGA Driver because I have an ATI HD3400....
I found the driver on insanelymac.com (search for Framebuffer Ati driver).
The wireless card wouldn't work, I had to buy a Broadcom 43xx Half MiniPCIExpress on ebay (10euro).
Have a look on the insanelymac.com forum, there are a lot of tips...
cheers
Marcel
Heeft er iemand nog tips?
Edit De specs van de laptop staan op pastebin; http://pastebin.com/raw.php?i=cKwCWZAP
[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 18-12-2010 11:55 ]
Ik raad je toch een retail methode aan ... Alleen het gaat NIET werken met een upgrade DVD... Kijk eens naar de myHack methode, in de Hackintosh.nl wiki kan je daar een handleiding over vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door iMick op 18-12-2010 14:00 ]
Retail is idd beter maar als je alvast (ookal is het brak) een osx hebt draaien kun je makkelijk vanuit die partitie werken om een goeie retail methode op te zetten.iMick schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:00:
Ik raad je toch een retail methode aan ... Alleen het gaat NIET werken met een upgrade DVD... Kijk eens naar de myHack methode, in de Hackintosh.nl wiki kan je daar een handleiding over vinden.
Heb dit sinds kort ook draaien. Ik raad je aan op zoek te gaan naar de dvd Mac OSx Snow leopard Universal v3.6 (10.6.2) (newsgroups misschien?) en deze site http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=223470Fjeze schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:15:
T7500
8600GT
3GB geheugen
1440x900 Scherm
Alvast bedankt!
kijk ook naar mijn posts eerder in dit topic
[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 18-12-2010 15:39 ]
Ik heb een .DMG van Snow Leopard maar nog geen usb-stick van 8gig, die komt morgen pasiMick schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:00:
[ Voor 5% gewijzigd door filenox op 18-12-2010 17:08 ]
Alright OSX is geinstalleerd, video werkt, usb werkt, bluray werkt & zelfs bluetooth doet het
Maaar.... toetsenbord en muis werken niet, geluid werkt niet & WiFI natuurlijk ook niet
Voor m'n resolutie (max 1024) en geluidsprobleem had ik snel een oplossing, 'kext'"s installeren via Kext Helper (zo moest dat toch, niet?
) nuja dat deed ik dus en volgens de handleiding die erbij zat moest ik vervolgens nog een bestandje verwijderen, toen ik naar de map ging & scrolde kreeg ik plots een kernel panic... en dat is nu ook het enige wat ik krijg... Gelukkig werkt m'n Mac Mini nog en daar vond ik hoe je een kext moest verwijderen (via EDIT de terminal die op usb stond neem ik aan(via de installatieusb dus)?)
Help?

Maaar.... toetsenbord en muis werken niet, geluid werkt niet & WiFI natuurlijk ook niet

Voor m'n resolutie (max 1024) en geluidsprobleem had ik snel een oplossing, 'kext'"s installeren via Kext Helper (zo moest dat toch, niet?

Dit deed ik dus maar ik krijg nog steeds een kernelpanic....mount -uw /
rm -rf /System/Library/Extensions/****.kext { Replace **** with KEXT extension }
Help?
[ Voor 4% gewijzigd door filenox op 19-12-2010 17:47 ]
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.