[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thanks mensen voor het meedenken. Vooral die best buy van hackintosh.nl lijkt me wel wat (met oa. Gigabyte GA-G41M-ES2L mobo en pentium dual core).
Daarna nog even zien in te bouwen in een G4 case en ik heb een echte zelfbouw-Mac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Palomar schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:39:
Thanks mensen voor het meedenken. Vooral die best buy van hackintosh.nl lijkt me wel wat (met oa. Gigabyte GA-G41M-ES2L mobo en pentium dual core).
Daarna nog even zien in te bouwen in een G4 case en ik heb een echte zelfbouw-Mac :P
G4?, dat hoor je bijna niet meer. Het is momenteel G5/Mac pro wat de klok slaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:57
tweakG5 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:09:
Nou het is me nu op een of andere manier gelukt om hem te installeren ik maak nu continu backups om te kunnen achterhalen wat er mis is gegaan maar het werkt nu dus ik ben een blij man (voor nu :P)
Bedoel je dat je 10.6.4 nieuw hebt geinstalleerd, of upgrade van 10.6.3? Hoelang duren die backups?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is een forum, geen helpdesk. Dat betekent dat snelle service sowieso niet is gegarandeerd. Maar belangrijker is dat de inspanning van twee kanten moet komen. Als jij problemen hebt of punten in je config waar je over twijfelt, dan mag je dat vragen. Maar gewoon je specs neerzetten en vragen: "kan dat?" getuigt echt van te weinig inzet. Overigens heeft GoT automatische regelafbreking, dus je hoeft niet na elke zin op enter te drukken.

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 17-09-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:36:
Wat denken jullie?
Het is een Acer 5551g
Kijk vooral naar je videokaart; mijn Acer 5940G heeft een ATI Mobility 4650 en is NIET zonder CI e quartz aan de praat te krijgen. De i7 geeft geen problemen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neus schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:45:
[...]

Kijk vooral naar je videokaart; mijn Acer 5940G heeft een ATI Mobility 4650 en is NIET zonder CI e quartz aan de praat te krijgen. De i7 geeft geen problemen.
Ik heb dit:

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/4364/infovk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Wat een aardige test is de iBoot cd (ATI versie) erin opstarten; wisselen voor Snow DVD en kijken of je het Mac installer scherm te zien krijgt. Zo ja, dan is dat een behoorlijke indikator dat het kan lukken.....
Ben je in 5 minuten uit. Kosten € 29,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede tip! Thanks, even kijken waar ik die kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50
OgWok schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:01:
[...]

Bedoel je dat je 10.6.4 nieuw hebt geinstalleerd, of upgrade van 10.6.3? Hoelang duren die backups?
Ik had van iemand een 10.6.3 cdtje over kunnen nemen en die heb ik nu met geluk geupgrade naar 10.6.4. Backups duren ongeveer 3-4 minuten. Ik heb de install op de 2 32GB ssd's gezet en de backup op mijn freenas. Alles is gigabit verbonden dus dat gaat aardig rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Bah, heb net OSX werkend op m'n HP EliteBook 8540p, wifi kaartje vervangen, gaat het bios zeuren dat het normale kaartje er in moet.

Bastards. BIOS editen dan maar..

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik loop nu al een tijdje te kloten om een installtie werkend te krijgen op een Asus P5Q-E, Q9550 en Ati 4870. Ik heb hier al een guide gevonden van iemand die hem werkend heeft gekregen maar deze werkt met een tweede hardeschijf, een luxe die ik niet heb en hoop dan ook dat het gaat lukken met bv de iBoot cd.

Wat ik nu doe, BIOS in en hd modus op AHCI zetten.
Booten met iBoot Ati cd erin.
Wanneer in het soort van multiboot scherm, switch ik mn iBoot dvd voor osx installatie dvd.
Selecteren wat er geboot moet worden, kies dus voor osx dvd.
Hier gaat het fout, ook wanneer ik dit probeer met -v.
Krijg dan een hoop errors die dan ook gefotografeerd hieronder staan:

Afbeeldingslocatie: http://bananenspin.nl/osxinstallfail.jpg

Volg het topic ook al een tijdje maar een error in deze trand heb ik ook nog niet hier gezien. Iemand die me op de juiste weg kan helpen?

HOI.

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Bananespin

Ik draai hier probleemloos een Asus P5KPL - Q6600 _ Nvidia GT8800

IDE Config - ATA/IDE Config op [Enhanced}
ACPI op Enabled

zo staat ie bij mij in de bios

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
@Bananespin
Je kunt het beste een modded bios flashen. Is aangeraden voor een P5Q.
Palomar schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:39:
Heb hem hier thuisstaan en hij werkt perfect :). Zelfs met de (developer build) update naar 10.6.5. Moet alleen audio nog even aan de praat krijgen op 10.6.5 :).

[ Voor 75% gewijzigd door iMick op 18-09-2010 11:51 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Mensen hier ervaring met de volgende setup?

Asus P5Q Pro
Intel C2D E8500
2GB DDR2
HD4870
2x 1TB (een voor OSX, een voor Data)
1x 500GB (Windows 7)

Zou dit een beetje soepeltjes kunnen lopen? Ben namelijk wel van plan OSX te gaan draaien, maar moet hiervoor nog wel een HDD en DVD brander aanschaffen, en als achteraf blijkt dat ik die 70 euro voor niets heb uitgegeven, en ik blijf een arme student he :P

Ik heb hier al een retail Snow Leopard disk liggen, dus ik denk dat ik deze tutorial maar ga volgen.

Ik heb momenteel een IDE drive, en die kreeg ik met Empire EFI maar niet verder dan "still waiting for device", dus een sata brandertje komt er sowieso :)

En nog iets: Ik wil Win7 opnieuw installeren (tja, games he), en daarnaast als hoofdOS OSX gaan draaien. Moet ik nog iets van een bootloader (Chameleon?) los installeren, of houdt de methode die ik hierboven aangaf hier al rekening mee?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
I-Heine-I schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:54:
[...]

G4?, dat hoor je bijna niet meer. Het is momenteel G5/Mac pro wat de klok slaat ;)
Tja, zo'n G4 heb ik toevallig al staan (vind het nog steeds een erg mooie case). Maar als iemand voor goedkoop een G5 case voor me heeft dan hoor ik het graag :P

• TheIbex
  • Laatst online: 22:04
Sorbo schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:07:

Ik heb hier al een retail Snow Leopard disk liggen, dus ik denk dat ik deze tutorial maar ga volgen.

Ik heb momenteel een IDE drive, en die kreeg ik met Empire EFI maar niet verder dan "still waiting for device", dus een sata brandertje komt er sowieso :)

En nog iets: Ik wil Win7 opnieuw installeren (tja, games he), en daarnaast als hoofdOS OSX gaan draaien. Moet ik nog iets van een bootloader (Chameleon?) los installeren, of houdt de methode die ik hierboven aangaf hier al rekening mee?
Bij mij herkent Chameleon automatisch opstartbare schijven, en NTFS schijven zelfs met een windows logo'tje. als ik die schijf selecteer begint Windows automatisch te booten, met een echte bootcamp skin, zo lijkt het allemaal net echt(als ik niets doe start OSX vanzelf op in 4 seconden, dit heb ik zelf ingesteld)

Interpolis, glashelder!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

iMick schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:49:
@Bananespin
Je kunt het beste een modded bios flashen. Is aangeraden voor een P5Q.
Inderdaad zijn er veel zeg voor P5Q series! Heb nu eentje die speciaal modded is voor mac install maar ik blijf dezelfde fout wel houden.. snap ook niet wat de fout inhoudt helaas en snap niet in welke richting ik nu moet zoeken :(

HOI.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ben bezig mijn 2e videocard aan de praat te krijgen, aardig wat werk.

ik heb een 8800gt met 2 x 24 inch aansturing. geen probleem. nu een 8400gs kaartje gekjocht voor 3e scherm. maar ik krijg hem neit ana de praat.

iemand ervaring hiermee? ik moet een extra string etc aanmaken, lastig allemaal.
10.6.3 asus p5n32e-sli plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Kan iemand mij een suggestie geven voor een nieuwe videokaart (merk & type) die out of the box werk met een OSx86 installatie? Het hoeft geen monster van een kaart te zijn, iets van onder de 100 Euro is prima.

Ik heb via m'n werk een Dell Precision 490 gekocht zonder videokaart, dus ik zal er een aan moeten schaffen. Ik wil liever niet het risico lopen dat ik er geld aan uit geef & het niet werkt om de een of andere reden, dus vandaar mijn beroep op jullie expertise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
brederodekater schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:28:
Kan iemand mij een suggestie geven voor een nieuwe videokaart (merk & type) die out of the box werk met een OSx86 installatie? Het hoeft geen monster van een kaart te zijn, iets van onder de 100 Euro is prima.

Ik heb via m'n werk een Dell Precision 490 gekocht zonder videokaart, dus ik zal er een aan moeten schaffen. Ik wil liever niet het risico lopen dat ik er geld aan uit geef & het niet werkt om de een of andere reden, dus vandaar mijn beroep op jullie expertise :)
Nvidia 7300 werkt geheid, weet alleen niet of die nog veel te krijg is.... (passief gekoeld ook niet verkeerd)
zoiets dus, de Asus EN7300GT
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/EN7300GT.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 19-09-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Neem een 8400GS (rond de 35 euro) of een 9600/9800GT. Werken allemaal perfect met EFI strings/GraphicsEnabler :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 20:01
iMick schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:56:
Neem een 8400GS (rond de 35 euro) of een 9600/9800GT. Werken allemaal perfect met EFI strings/GraphicsEnabler :).
8400GS wordt inderdaad ook in de Hackintosh Best Buy Guide gebruikt voor het goedkoopste model. Werkt geheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Hoe krijg ik dual screen werkend op mijn hackintosh? Ik heb een 8800GT en als ik dan de 2de monitor aansluit op de videokaart en ik druk op identify displays gaat de primary monitor op zwart en de ander daar gebeurt gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heb je de 8800GT uberhaupt al goed werkend? Dus met quartz extreme en core image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
iMick schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:03:
Heb je de 8800GT uberhaupt al goed werkend? Dus met quartz extreme en core image?
Core image? Maar quartz werkt wel en de kaart werkt ook gewoon goed. Maar dan met 1 monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
tennisbal schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:38:
ben bezig mijn 2e videocard aan de praat te krijgen, aardig wat werk.

ik heb een 8800gt met 2 x 24 inch aansturing. geen probleem. nu een 8400gs kaartje gekjocht voor 3e scherm. maar ik krijg hem neit ana de praat.

iemand ervaring hiermee? ik moet een extra string etc aanmaken, lastig allemaal.
10.6.3 asus p5n32e-sli plus
Ik moest m'n DSDT handmatig aanpassen, nogal nasty maar het werkt wel supergoed :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
WeeJeWel schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:26:
[...]

Ik moest m'n DSDT handmatig aanpassen, nogal nasty maar het werkt wel supergoed :)
ook met dezelfde config? Heb je links waar ik eea kan vinden?

edit: misschien een dsdt bron?

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 21-09-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Voor de Hack liefhebbers, mijn school heeft nog twee G4 powermacs staan die voor weinig weg mogen. Leuk voor een casemod? Of voor specifieke zaken waar je toch een echte Mac voor nodig hebt ;) DM me voor meer info.

[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 19-09-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Thanks voor de antwoorden! Zodra het kaartje binnen is dan laat ik jullie weten hoe het is gegaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Vanmiddag heb ik Snow Leopard geinstalleerd op mijn desktop pc. (Conroe1333-D667, Intel Pentium Dual Core E2180, 2 GB RAM, Nvidia Geforce 8600GT, WD 500 GB SATA HDD). Had in eerste instantie een distro gebruikt om een SL installatie op een externe USB schijf te doen, en dan vanuit die installatie een retail install op de interne schijf, die GPT gepartitioneerd was met 1 volume van 500 GB (nou ja, in feite twee dus, 1 EFI volume kreeg ik er gratis bij).
Nieuwe installatie met myHack bootable gemaakt (dacht ik). Opstarten vanaf die schijf lukte niet. Vervolgens handmatig Chameleon erop gezet; moest wat anders omdat ik met een GPT gepartitioneerde schijf bezig was. Daarna kon ik gewoon booten.
Daarna heb ik de /Extra folder en DSDT.aml verplaatst naar het EFI volume. Kon daarna nog steeds booten.
Deze verse 10.6 install geupdate naar 10.6.4. Toen kon ik niet meer booten; gaf Kernel Panic icm AppleIntelCPUPowerManagement.kext. Via de externe USB schijf NullCPUPowerManagement toegevoegd. Toen deed de retail install het weer, maar alleen door te booten met -x of -f. Kon steeds niet vinden wat er nu mis was, maar uiteindelijk heb ik het Chameleon Apple boot logo uitgezet, via de key <key>Legacy Logo</key> in de com.apple.boot.plist. Nu boot ie wel gewoon.
Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Vond het nogal vreemd zelf..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Bananenspin schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:51:
Ik loop nu al een tijdje te kloten om een installtie werkend te krijgen op een Asus P5Q-E, Q9550 en Ati 4870. Ik heb hier al een guide gevonden van iemand die hem werkend heeft gekregen maar deze werkt met een tweede hardeschijf, een luxe die ik niet heb en hoop dan ook dat het gaat lukken met bv de iBoot cd.

Wat ik nu doe, BIOS in en hd modus op AHCI zetten.
Booten met iBoot Ati cd erin.
Wanneer in het soort van multiboot scherm, switch ik mn iBoot dvd voor osx installatie dvd.
Selecteren wat er geboot moet worden, kies dus voor osx dvd.
Hier gaat het fout, ook wanneer ik dit probeer met -v.
Krijg dan een hoop errors die dan ook gefotografeerd hieronder staan:

[afbeelding]

Volg het topic ook al een tijdje maar een error in deze trand heb ik ook nog niet hier gezien. Iemand die me op de juiste weg kan helpen?
Schaamteloze quote van mezelf.. Er moet toch wel iemand zijn die me iets meer in de juiste richting kan helpen toch?

HOI.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Als ik in de link van je post doorklik naar de generieke guide op insanelymac dan zie ik dat daar iets staat over kernel panic bij booten door verkeerde HDD configuratie; Je ziet ook bij jouw foto dat ie meteen vastloopt. (uptime in nanoseconds: 0). Maar in principe heb je je HDD instelling met AHCI goed staan..
Heb je al de andere BIOS settings die gelinkt staan in jouw link ook overgenomen?

Edit:
Misschien heb je hier wat aan: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=189414

[ Voor 11% gewijzigd door MaximusTG op 22-09-2010 10:41 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja ik heb de bios settings overgenomen 1:1. Dat topic heb ik ook inderdaad gevonden maar de PDF herhaalt alleen wat ik al uitgevoerd heb helaas. Heb nu te horen gekregen dat het kan liggen aan het feit dat ik iBoot gebruik en dat ik even een andere boot cd moet gebruiken, dat maar is proberen dus! :)

edit: Ok helaas werken beide cd's ook niet.. de normale en de legacy versie niet. Beide geven dezelfde fout op het moment dat ik de boot cd wissel voor mijn installatie cd.. Deze heeft wel osx kunnen installeren op mijn laptop, dus lijk me niet dat het aan de install dvd kan liggen?

[ Voor 32% gewijzigd door Bananenspin op 22-09-2010 22:51 ]

HOI.

• tweakG5
Welke betaalbare (lees onder de 50 euro) geluidskaart wordt direct ondersteunt door osx of voor welke zijn op de site drivers beschikbaar die meteen werken?

Want ik krijg op mijn bord de alc889 digitaal nog steeds niet werken of iemand moet de juiste kext voor mij hebben. Dus voor de 889 en niet 889a voor 10.6.4.

• Tennisbal
tweakG5 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:37:
Welke betaalbare (lees onder de 50 euro) geluidskaart wordt direct ondersteunt door osx of voor welke zijn op de site drivers beschikbaar die meteen werken?

Want ik krijg op mijn bord de alc889 digitaal nog steeds niet werken of iemand moet de juiste kext voor mij hebben. Dus voor de 889 en niet 889a voor 10.6.4.
misschien dsdt editen?

• tweakG5
Probleem is dat dat net boven mijn pet gaat. Hoe doe ik dat? Want ik ken wel de dsdt editor maar wat ik moet dan veranderen?

[ Voor 12% gewijzigd door tweakG5 op 23-09-2010 14:43 ]

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

VoodooHDA.kext al geprobeerd. Ouwe/nieuwe versie??
deze???
http://www.kexts.com/view...or_alc889_(mac_os_x_.html
http://www.kexts.com/view...(1.8.7f1)_for_alc889.html
http://www.hackintosh.nl/...ers/4156-alc889-kext.html

[ Voor 82% gewijzigd door himacc op 23-09-2010 16:45 ]

• tweakG5
himacc schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:18:
VoodooHDA.kext al geprobeerd. Ouwe/nieuwe versie??
Jep en dat werkte niet daarmee kon ik helemaal geen outputs/inputs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Misschien een hele simpele vraag maar waar vind ik: com.apple.Boot.plist want ik heb geen folder /preferences in de libary folder.

Ik heb nu dit pakketje gedownload: http://www.mediafire.com/?7qgpbvp9epvy4q7

Maar waar moet ik alle bestanden plaatsen?

[ Voor 37% gewijzigd door tweakG5 op 24-09-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 03:30
In Extra op je schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Maar toch niet alle bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Kom op zeg, als je je met OSX86 bezig gaat houden kun je je er best een beetje in verdiepen. Het is op heel veel plekken op internet te lezen hoe de gangbare methode werkt. Je gebruikt een bootloader om EFI te emuleren, DSDT aanpassingen om je hardware meer compatibel te presenteren aan het OS en .kext bestanden voor hardware die niet door Apple ondersteund wordt. Of om bepaalde functies werkend te krijgen. Om je installatie zo makkelijk mogelijk onderhoudbaar te maken en je install zo vanilla mogelijk ondersteunen de huidige bootloaders een /Extra map waarin je die bestanden kan plaatsen. Omdat je bestand Extra.zip heet ga ik ervan dat het ook daarin moet.

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Maximus,

je zegt het goed, kort en bondig. Ik had het niet beter kunnen samenvatten! Maar EFI is geevolueerd net als de Extra folder waar we nu zitten. Deze "kant en klare" Extra folder is waarschijnlijk voor een bepaalde configuratie, zie dsdt etc gemaakt.

[ Voor 44% gewijzigd door himacc op 25-09-2010 11:12 ]

• iMick
himacc schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:09:
Deze "kant en klare" Extra folder is waarschijnlijk voor een bepaalde configuratie, zie dsdt etc gemaakt.
De Extra folder is een map van Chameleon (de bootloader). In die map kan je bijvoorbeeld je kexts en com.apple.Boot.plist zetten en natuurlijk ook een DSDT en smbios. Hij leest het allemaal goed uit, als je het daar neerzet.

Je houd dan S/L/E en E/E gescheiden, wat ik altijd aanraad :).

• tweakG5
Ok dat moet lukken. En dan nog iets ik had mijn audio werkend (ik heb een alc889 dus geen 889a) maar ik ben zo dom geweest om de kexts te verwijderen en echt weg te gooien. Weet iemand welke ik nodig heb? Want ik heb echt alles en alle combinaties geprobeerd volgens mij.

Zoals: applehda, legacyhda, voodoohda, hdaenable, hdainject

Maar welke werkt nou wel

• Tennisbal
MaximusTG schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:05:
Kom op zeg, als je je met OSX86 bezig gaat houden kun je je er best een beetje in verdiepen. Het is op heel veel plekken op internet te lezen hoe de gangbare methode werkt. Je gebruikt een bootloader om EFI te emuleren, DSDT aanpassingen om je hardware meer compatibel te presenteren aan het OS en .kext bestanden voor hardware die niet door Apple ondersteund wordt. Of om bepaalde functies werkend te krijgen. Om je installatie zo makkelijk mogelijk onderhoudbaar te maken en je install zo vanilla mogelijk ondersteunen de huidige bootloaders een /Extra map waarin je die bestanden kan plaatsen. Omdat je bestand Extra.zip heet ga ik ervan dat het ook daarin moet.
volkomen mee eens :)

al moet ik wel zeggen dat ik soms het hackintosh project echt niet begrijp. Voorbeeldje, alles werkte perfect. upgrade etc etc. draai al tig maanden. besloten om triple monitor te werken, maar string werkte niet. Dus boot list terugzetten, krijg ik hem totaal niet meer aan de praat.

Dan merk ik wel dat mijn kennis op hackintosh gebied wat tekort schiet en voel me weer een soort noob die windows amper kent... wat het overigens wel uitdagender maakt want er is veel minder makkelijk een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heb nu zelf een iMac 27 inch, maar vind Hackintoshen toch leuker. Je maakt er een echte hobby van. Dus heb er nog maar een Hackintosh naast staan en binnenkort weer een nieuwe :). (allebei van de Hackintosh.nl BBG).

Dan maar perfect werkend krijgen ;). Altijd leuk om wat te tweaken ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iMick schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:50:
Heb nu zelf een iMac 27 inch, maar vind Hackintoshen toch leuker. Je maakt er een echte hobby van. Dus heb er nog maar een Hackintosh naast staan en binnenkort weer een nieuwe :). (allebei van de Hackintosh.nl BBG).

Dan maar perfect werkend krijgen ;). Altijd leuk om wat te tweaken ;p.
hobby is het zeker, soms frustrerend. Ben nu 5 dagen bezig om mijn triple monitor setup draaiend te krijgen, maar eerst uberhaupt mijn main hackintosh weer operationeel te laten draaien. Damn, ben nu bezig een backup terug te zetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tennisbal schreef op zondag 26 september 2010 @ 01:20:
[...]

hobby is het zeker, soms frustrerend. Ben nu 5 dagen bezig om mijn triple monitor setup draaiend te krijgen, maar eerst uberhaupt mijn main hackintosh weer operationeel te laten draaien. Damn, ben nu bezig een backup terug te zetten... :)
Mooi dat je die backup hebt....... moet ik ook nog aan werken. Eerst backup draaien en dan upgraden, wel zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
tennisbal schreef op zondag 26 september 2010 @ 01:20:
[...]

Je hebt het geprobeerd met EFI strings of DSDT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iMick schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:34:
[...]

Je hebt het geprobeerd met EFI strings of DSDT?
Efi, DSDT nog niet, maar denk dat dat de enige oplossing is.

8800gt vindt ie gewoon met string, hoe kan ik de 8400gs dualvideocard aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: Moet er niet onderhand eens een deel 2 gemaakt worden? Deze begint een beetje vol te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
tweakG5 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:37:

Denk dat je toch echt dsdt moet editen. Dit is niet echt moeilijk, je moet wel weten wat je moet invullen maar dat kan je wel via google etc vinden. Dsdt se werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
[message=,noline]WeeJeWel schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:26[/message]:
Bah, heb net OSX werkend op m'n HP EliteBook 8540p, wifi kaartje vervangen, gaat het bios zeuren dat het normale kaartje er in moet.

Bastards. BIOS editen dan maar..
Je moet je bios verplicht flashen, hack, zodat hij andere kaartjes toelaat. Heb hetzelfde gedaan met mijn hp laptop, werkt perfect! Wel even de juiste bios hack zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
[message=,noline]OgWok schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:25[/message]:
[...]

Mooi dat je die backup hebt....... moet ik ook nog aan werken. Eerst backup draaien en dan upgraden, wel zo slim.
Heb meerdere backups, toevallig eentje van een week oud, :) nu bezig om een standaard 1:1 incremental backup via ccc in te stellen, dagelijks en handmatig 1 keer per week. Oid

Veel te veel gedoe dat repairen enzo.

Wel zeer bizar, was vanmiddag bezig op hdd 2 copy van ccc. Kijk ik naar mijn ssd, wordt ie doodleuk leeggemaakt terwijl ik toekijk. Niks in de prullenbak, allemaalnweg??? Geen idee waarom dat gebeurde, leuk is anders... Gelukkig kon ik makkelijk met ccc een clone terugzetten maar toch...

WAt is jullie ervaring met het compleet verplaatsen van de home folder naar een 2e hdd? Ik lees hier wisselende ervaringen over. Uiteraard wel met de juiste instellingen (niet simpelweg knipprn plakken), brn benieuwd?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Net weer beetje zitten spelen met de extensies in /Extra/Extensions op mn EFI partititie, na wat extra dingen in mn DSDT te hebben gefixt. Heb Snow Leopard nu draaiend met alleen FakeSMC.kext en IOAHCIBlockStorageInjector.kext, waarbij de laatste puur cosmetisch is (voor de drive icons). Sluimerstand werkt, shutdown werkt, Wake-on-lan werkt. Alleen herstarten werkt nu niet.. Maar zo vaak gebruik ik dat niet eigenlijk. Zo het liefst zonder EvoReboot.kext willen werken. Iemand ideeen? Is dat met een DSDT fix te maken?

Edit: IOAHCIBlockStorageInjector verwijderd, bleek niet nodig te zijn, SATA werd al als intern herkend. Heb ook een RC5 build van Chameleon geinstalleerd, deze bleek een restart fix te bevatten. Kan nu rebooten na sluimerstand. Heb dus nog maar alleen FakeSMC.kext op mn EFI partitie, en VoodooHDA geinstalleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door MaximusTG op 30-09-2010 13:36 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Ik wil ook proberen om een dual-boot Vista x32 / OSX Snow Leopard 10.6.3 te creeëren.

Details laptop:

http://speccy.piriform.com/results/Z...A9zAQsuxJQmFEe

Wat heb ik al:

Mac OSX Retail Snow Leopard 10.6.3
MacOSXUpd10.6.4.dmg (voor eventueel een update?)
Paragon Partition Manager 10 (deze software herkent dual boot setups als Win/OSX naast elkaar) - ga Install New OS wizard gebruiken (deze vraagt vanzelf om de installatie CD)
HDD verdeeld in 2 Partities, Win op 1e partitie, OSX op 2e partitie, beide primary.

NawcomBOOTCD, de laatste (datum van ISO 23-09-2010 hier weg: Nawcom's latest Boot CD - allows MBR installation | Prasys' Blog

EmpireEFI_V1085_AMD_Inteli3i5m

iPC OSx86 Universal 10.5.6 PPF6 Final v1.1

Goed, ik neem aan dat ik qua HDD e.d. goed ben gestart, zo niet hoor ik het graag. Hoe nu verder te gaan? Gaat het mij onverhoopt lukken of kan ik beter maar stoppen

Door zelf een klein beetje onderzoek te doen ben ik erachter gekomen dat het op zich wel moet gaan lukken, alleen hoop ik op een beetje zekerheid. Als ik gezeik krijg heb ik begrepen dat ik moet knoeien met opties als -x -v of -x -v cpus=1 busratio=20 oid.

Evenzo, kan iemand mij een duw in de juiste richting geven?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 00:17
@SkyStreaker
ik heb een tijdje ervaring gehad met 1.6.3 installeren op m'n pc. Ik heb wel de Hazard Snow leopard installatie gebruikt, omdat je hier al vanalle drivers kan meeinstalleren en veel direct werkt.
Ik raad het je eigenlijk af om dit te doen als je je Vista partitie vaak nodig hebt. Dit omdat je wel eens met het probleem kan komen te zitten dat géén van beide systemen opstart/werkt. Dit komt hoofdzakelijk door de verschillende bootloaders. Ik weet niet of je dit met jou methode hebt (dmv de New OS wizard)
Je moet wel een Windows CD bij de hand hebben. Als er iets mis is met je partities kan je met de Boot Recovery / CMD zitten spelen.
Als je tijd hebt en de PC niet te vaak nodig hebt is het zeker leuk om te proberen.
Ik weet niet of je al een Tutorial volgt maar als je er geen volgt, moet je er echt een kiezen. Dan kom je niet snel in onverhoopte problemen te zitten. InsanelyMac staat vol met dualboot tutorials.
Bv: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=207585

[ Voor 20% gewijzigd door Thmz159 op 30-09-2010 20:26 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Thmz159 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:20:
@SkyStreaker
ik heb een tijdje ervaring gehad met 1.6.3 installeren op m'n pc. Ik heb wel de Hazard Snow leopard installatie gebruikt, omdat je hier al vanalle drivers kan meeinstalleren en veel direct werkt.
Die Hazard kan ik mij vagelijk herinneren, denk ik, volgens mij ging die niet verder.
Maak je geen zorgen overigens, ik heb ervaring met dualboot installeren. Of moet ik zeggen, quadboot - gewoon om te proberen bijv. :+

Nu moet ik je zeggen, dat wat ik heb geschreven nu voor de hand heb liggen, dus wou ik graag weten of ik eventueel daarmee kon gaan knoeien. Dat drivers het eventueel niet doen en met standaarden moet werken geeft niet, daarvoor kan ik bij http://www.kexts.com/content/ terecht, begrijp ik.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
SkyStreaker schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:40:
[...]

Die Hazard kan ik mij vagelijk herinneren, denk ik, volgens mij ging die niet verder.
Maak je geen zorgen overigens, ik heb ervaring met dualboot installeren. Of moet ik zeggen, quadboot - gewoon om te proberen bijv. :+

Nu moet ik je zeggen, dat wat ik heb geschreven nu voor de hand heb liggen, dus wou ik graag weten of ik eventueel daarmee kon gaan knoeien. Dat drivers het eventueel niet doen en met standaarden moet werken geeft niet, daarvoor kan ik bij http://www.kexts.com/content/ terecht, begrijp ik.
Een hackintosh installeren is wel even wat anders dan een standaard dvd + "kloten met -x32 etc". Zeker met jouw partitie indeling komt er meer bij kijken. Research....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo,

Ik heb iPC_OSx86_10_5_6_Universal_PPF5_Final tot men beschikking. Vanwege kapotte dvd-speler wil ik deze installeren via mijn usb stick. Weet iemand hoe ik mijn usb stick bootable kan maken voor deze installatie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
fwegberts schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:15:
Hallo,

Ik heb iPC_OSx86_10_5_6_Universal_PPF5_Final tot men beschikking. Vanwege kapotte dvd-speler wil ik deze installeren via mijn usb stick. Weet iemand hoe ik mijn usb stick bootable kan maken voor deze installatie?

alvast bedankt!
Google.... Redelijke basisvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
restoren naar een usb-stick, maar daar heb je wel een werkende osx voor nodig. Andere manieren weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
Ja ik bedoel een manier die onder windows werkt, omdat ik niet een werkend osx systeem heb. Die kan ik namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik zou gewoon een nieuwe dvdspeler halen hoor... Je kan ook nog de iPC installeren in een virtual machine, en vandaar, uit de OSX installatie restoren naar je usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MaximusTG schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:16:
Ik zou gewoon een nieuwe dvdspeler halen hoor... Je kan ook nog de iPC installeren in een virtual machine, en vandaar, uit de OSX installatie restoren naar je usb stick.
nog beter een leopard vmware downloaden om je install harddisk etc klaar te maken. scheelt je een complete install van leopard. Harddisken kan je mounten. werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Binnenkort een nieuwe editie van de Hackintosh.nl Best Buy Guide :). Hardware wordt binnen een week allemaal geleverd en dan kunnen we gaan testen :).

Volgensmij was er best wel wat interesse ook vanaf GoT. Hebben jullie nog tips of verbeteringen voor de volgende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(1 die geschikt is om voor te gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:54:
(1 die geschikt is om voor te gamen)
Qua hardware is er niets meer te beslissen ;p. Die is al besteld. Zal ik toch maar iets verklappen? Een game PC komt er zeker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Misschien dat het handig is als de fans ook allemaal regelbaar zijn. Zeker handig bij een game-systeem.
Dit is nu namelijk het enige wat mij er van weerhoudt met m'n hackintosh te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Sjef_Arie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:58:
Misschien dat het handig is als de fans ook allemaal regelbaar zijn. Zeker handig bij een game-systeem.
Dit is nu namelijk het enige wat mij er van weerhoudt met m'n hackintosh te gamen.
Je kunt toch een fancontroller kopen? Dan werkt het gegarandeerd :). Maar hier op de Budget worden de fans netjes geregeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ja, niet alleen de nieuwste hardware in de BBG zetten. Daarmee bedoel ik dat je ook de wat oudere pc's moet kunnen draaien met OSX86. Want ik snap niet dat mensen een nieuwe pc kopen speciaal voor hackintosh.

[ Voor 23% gewijzigd door W00fer op 03-10-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
W00fer schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:13:
Ja, niet alleen de nieuwste hardware in de BBG zetten. Daarmee bedoel ik dat je ook de wat oudere pc's moet kunnen draaien met OSX86. Want ik snap niet dat mensen een nieuwe pc kopen speciaal voor hackintosh.
Mja tegenwoordig is een S775 pc nogal oud :), dus de tijd van upgraden is er voor een hoop richting een i5 i7 dus ik snap et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
W00fer schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:13:
Dan begrijp jij het doel van de Best Buy Guide niet? Waarom zou je oude hardware kopen als nieuwe computer? Met de Best Buy Guide koop je een PC waar je ook perfect OS X op kunt draaien, maar niet voor de prijs van een Mac.

Wanneer je OS X op je oude hardware wilt installeren, dan kan dat toch ook? Dan gebruik je methoden als de EmpireEFI en vraag je desnoods nog hulp op het forum...

Er zijn zeker mensen die een Best Buy Guide PC hebben gekocht, anders zou er natuurlijk geen 2e versie komen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Een Best Buy Guide is toch juist als je iets nieuws wil "Buyen" :P, niet met spullen wat je al hebt Hackintosh willen draaien.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
iMick schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:20:
[...]

Dan begrijp jij het doel van de Best Buy Guide niet? Waarom zou je oude hardware kopen als nieuwe computer? Met de Best Buy Guide koop je een PC waar je ook perfect OS X op kunt draaien, maar niet voor de prijs van een Mac.

Wanneer je OS X op je oude hardware wilt installeren, dan kan dat toch ook? Dan gebruik je methoden als de EmpireEFI en vraag je desnoods nog hulp op het forum...

Er zijn zeker mensen die een Best Buy Guide PC hebben gekocht, anders zou er natuurlijk geen 2e versie komen he?
Niet iedereen heeft het budget om "nieuw" te kopen. Ik koop bijvoorbeeld (2ehands) upgrades.
"Because newer isn't always better". Als je een pc gebruikt om te internetten/dvd/divx dan heb je geen i7 nodig.
En wat bedoel je met EmpireEFI? Ik weet wat een EFI is, maar waarom zou ik die gebruiken als ik een JaS/iAtkos of iets dergelijks kant en klaar op dvd heb?

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 03-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, oke, maar je snapt toch wel dat het totaal niet praktisch is om een Best Buy Guide te maken voor tweedehands onderdelen? Die zijn vaak niet makkelijk meer verkrijgbaar. Dus maak je een BBG met nieuwe onderdelen. Het is dan voor de mensen die wel een oudere pc hebben/tweedehands onderdelen kopen gewoon de kunst zelf OS X zo goed mogelijk draaiend te krijgen.

Met EmpireEFI bedoelt iMick op een van de ondertussen vele methodes om en retail (als in, die je in de winkel kunt kopen) OS X installatie DVD te kunnen opstarten en installeren op een gewone PC. Vervolgens kan je dan met die methode je verse installatie ook booten. Biedt betere upgradebaarheid tov distro 's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
MaximusTG schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:48:
Ja, oke, maar je snapt toch wel dat het totaal niet praktisch is om een Best Buy Guide te maken voor tweedehands onderdelen? Die zijn vaak niet makkelijk meer verkrijgbaar. Dus maak je een BBG met nieuwe onderdelen. Het is dan voor de mensen die wel een oudere pc hebben/tweedehands onderdelen kopen gewoon de kunst zelf OS X zo goed mogelijk draaiend te krijgen.

Met EmpireEFI bedoelt iMick op een van de ondertussen vele methodes om en retail (als in, die je in de winkel kunt kopen) OS X installatie DVD te kunnen opstarten en installeren op een gewone PC. Vervolgens kan je dan met die methode je verse installatie ook booten. Biedt betere upgradebaarheid tov distro 's.
Een EFI emu heeft wel strengere hardware eisen dan een distro, die allerlei modules heeft ingebouwd voor een wide support. Qua update heb je gelijk, maar ik zit niet op updates naar Snow Leopard te wachten voor mijn oude hardware. Ik draai ook nog XP. Er staat hier ook een Windows 7 machine, maar ik zie er het nut niet van in. If it works, it works.
Bovendien zijn tweedehands onderdelen niet lastig te krijgen. Want als een moederbord gigantisch populair is (denk tegenwoordig aan een Asus P5 of nieuwer P6), is het beter 2ehands te krijgen dan dat je erop moet hunten omdat het toevallig goed blijkt te werken met OSX86. Dat drijft de prijs ook op.

[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 03-10-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Inderdaad, out-of-the-box ondersteunt een distro vaak meteen meer hardware; Maar wel vaak op een niet zo 'nette' manier. Heb zelf ook niet de nieuwste hardware, maar draai ondertussen wel mooi een bijna compleet vanilla Snow Leopard. Gebruik alleen fakesmc, en VoodooHDA. Voor mij is dat heel belangrijk, want ik vind het niet prettig om tientallen kexts te moeten bijhouden qua development, of vage hacks uit forumthreads te halen elke keer als er een update komt.
Dat brengt ons weer tot jouw eerste punt, een BBG voor oude hardware. Echter ben jij dan niet op zoek naar een BBG, maar gewoon een goede hardware compatibility list.
En dat is inderdaad iets waar je veel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
W00fer schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:43:
[...]

Niet iedereen heeft het budget om "nieuw" te kopen. Ik koop bijvoorbeeld (2ehands) upgrades.
"Because newer isn't always better". Als je een pc gebruikt om te internetten/dvd/divx dan heb je geen i7 nodig.
En wat bedoel je met EmpireEFI? Ik weet wat een EFI is, maar waarom zou ik die gebruiken als ik een JaS/iAtkos of iets dergelijks kant en klaar op dvd heb?
Ik had een oude PC staan, maar die draaide toch perfect met OS X. IK had alleen een videokaart die niet 100 procent werkte, een 7600GS. Die had ik dus vervangen voor een 8400GS..

Heel vaak werkt het ook gewoon op je oude PC, mits je een beetje redelijke specificaties hebt. Wanneer je een nieuwe wilt kopen, daarvoor is de Best Buy Guide. (Zie dit niet als een verkooppraatje trouwens, Hackintosh.nl verdient niks aan de Best Buy Guide. Azerty levert ons alleen de testhardware, maar we krijgen geen geld voor de reclame e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
Mensen ik loop tegen het volgens probleem aan:

Ik heb met success doormiddel van myhack en een orginele mac osx een bootable usb stick aangemaakt in macosx. Als ik deze vervolgens boot dan krijg ik een restart telkens als ik bijna in de installatie kom, ik zie het apple logo nog wel heel eventjes en dan restart.

Heb een dell studio 1558 i5, 4gb, ati 4570.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zelf heb ik de iBoot cd gebruikt en daarna een install cd van osx, heb ook een Studio 1558. Kreeg daarna alleen de rest niet werkend en gaf het vrij snel op :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik lees op diverse forums dat mijn Asus p5n32-e sli plus board misschien geen Dualvideocard ondersteund in Osx86

Ik kan me dit nauwelijks voorstellen en wil graag met DSDT aan de slag. Iemand enig idee welke stappen ik kan doen? Aquamac kan me ook niet helpen, hopeloos dit. In windows 7 draait ie uiteraard perfect triple monitor.

8800gt + 8400gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb een P5E met Nvidia 8800 GTS werkend met iDeneb OSX 10.5.8. Het draait lekker snel en soepel. Alleen een paar dingetjes.
  • Ik wil graag Counterstrike Source spelen via steam en dat krijg ik niet aan de praat. Steam is wel goed geïnstalleerd, CSS is gedownload en geïnstalleerd maar als ik het wil draaien is er een error. Iemand soortgelijke ervaringen en hiervoor een oplossing?
  • Als ik afsluit stoppen mijn HD's met draaien, CPU doet niets meer, maar volgens mij schakelt mijn mobo niet goed uit. Ik heb een fan met een lampje en dat lampje blijft branden en de fijn stopt niet met draaien. En enkele keer gebeurt dit wel, maar ik heb hier nog geen systeem in ontdekt. Na veel googlen helaas geen oplossing kunnen vinden. Is iemands hier meer succesvol?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Kwak, wat voor error krijg je?

Is het wel dat heel je PC uit is, maar dat je USB poorten e.d nog power geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Niet zozeer een error. Er staat HDD's dismounted, CPU Halted. Dan gaat scherm op zwart maar fans blijven draaien.

Maar met de error bedoel je vast steam en CSS. Ik open steam en dat draait prima. Daarna klik op CSS. Scherm wordt zwart alsof hij het programma in gaat. Vervolgens kom ik terug in OS X en staat er:

The application hl2_osx quit unexpectedly

Mac OS X and other applications are not affected.
Click relaunch etc etc

In error report staat onder andere:

Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS)
Exception Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE at 0x000000001ba4c4d0
Crashed Thread: 4

En nog veel meer.

[ Voor 70% gewijzigd door Kwak op 06-10-2010 20:50 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Gebruik je de EvOreboot.kext ??
http://www.kexts.com/view...ix_for_snow_leopard..html

voor herstart en shutdown

[ Voor 41% gewijzigd door himacc op 07-10-2010 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat zou inderdaad Kwak zijn afsluitproblemen kunnen oplossen; Echter zou ik Kwak aanraden om eerst een Snow Leopard retail install te maken vanuit zn (semi-) werkende iDeneb.
Omdat je nooit precies weet wat de makers van de distro weg- of toegevoegd hebben wordt het erg lastig om problemen met normale applicaties te verhelpen. Volgens mij zijn er genoeg tutorials/guides voor jouw moederbord. Waarschijnlijk met kant en klare DSDT's (die misschien je afsluitprobleem al oplossen).

Overigens, misschien sowieso wel interessant voor de rest; Ik had ook eerst problemen met afsluiten, en dat werd gefixt met een DSDT patch, echter kreeg ik ook veel kernel panics als ik opnieuw opstartte na sleep.
Als je daar ook last van hebt kan ik je aanraden om RC5 van Chameleon te installeren. Dat is alleen geen officiele release, die staat ergens op het forum van de Chameleon site verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar ben ik weer,

vorige keer was het gelukt om mijn computer om te toveren tot hackintosh, toen ging het echter mis bij de grafische kaart, ik kreeg het beeld maar niet goed etc etc. Nu heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht (Asus 5850) en wilde ik het eens opnieuw proberen.

Als ik het cdtje met OS X 10.6.X er in stop krijg ik het darwin scherm te zien, hier voer ik in: cpus=1, aangezien hij het anders helemaal niet doet. vervolgens krijg ik een wit scherm met daarin een grijs apple logo, na een aantal seconden komt er onderin een rondje dattie aan het laden is. Dit blijft echter de heletijd staan en hij komt dus ook niet verder..
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij hier voorbij komt en OS X gewoon weer kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
om te beginnen zou je kunnen proberen om, naast cpus=1 ook -v toe te voegen, voor een verbose boot (met tekst dus), zodat je kunt zien waar ie blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:24:
om te beginnen zou je kunnen proberen om, naast cpus=1 ook -v toe te voegen, voor een verbose boot (met tekst dus), zodat je kunt zien waar ie blijft hangen.
inmiddels ook gedaan maar daar word ik niks wijzer van, er staat nergens kernelpanic oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Wat staat er dan wel....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik een foto hier toevoegen? dan maak ik dr even een foto'tje van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

er kan een melding komen:
false not loaded voor een drivernaam bijvoorbeeld die kan jouw opstart blokkeren.
fakesmc.kext is wel een must have en een EFI bootloader die een /Extra/Extensions folder aanmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
ik zal dan eens Snow Leonard maken. Kijk ik dan weer verder.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
Hallo

Nog steeds problemen om uberhaupt in de installatie te komen.

Methodes die ik geprobeerd heb zijn (zowel vanaf usb stick als DVD intern + usb dvdspeler):
- ideneb
- myhack
- empire efi
- iboot cd + leopard DVD
- iatkos
- iportable

Installatie met behulp van vmware lukt wel, maar ik wil natuurlijk een volledige install.

Ik heb bij al deze methodes gewoon steeds een restart voordat ik de installatie in ga, booten gaat wel goed. Apple logo verschijnt eventjes en dan restart.

Is het iemand gelukt om een osx86 installatie te doen op zijn of haar Dell studio 1558? Kan diegene zijn methode even vertellen aan mij?
Mijn specs zijn I5 520m, 4gb, ati 4570 hd, 320gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
fwegberts schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:45:
Hallo

Nog steeds problemen om uberhaupt in de installatie te komen.

Methodes die ik geprobeerd heb zijn (zowel vanaf usb stick als DVD intern + usb dvdspeler):
- ideneb
- myhack
- empire efi
- iboot cd + leopard DVD
- iatkos
- iportable

Installatie met behulp van vmware lukt wel, maar ik wil natuurlijk een volledige install.

Ik heb bij al deze methodes gewoon steeds een restart voordat ik de installatie in ga, booten gaat wel goed. Apple logo verschijnt eventjes en dan restart.

Is het iemand gelukt om een osx86 installatie te doen op zijn of haar Dell studio 1558? Kan diegene zijn methode even vertellen aan mij?
Mijn specs zijn I5 520m, 4gb, ati 4570 hd, 320gb!
Inmiddels stukje verder met iboot + leopard. Eerst iboot cd erin, laad goed. Daarna leopard dvd erin. Hij begint met laden en zie dan het witte scherm met apple logo. Op een gegeven moment word het scherm zwart en laad de dvdrom niet meer. Als ik dan op enter druk gaat hij weer verder laden (wat er dus op kan wijzen dat hij wel in de installatie zit). Heeft dus denk ik te maken met een videokaart driver probleem. Weet iemand een goede kext voor ati 4570?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Is het nou Leopard DVD, of Snow Leopard DVD? Want dit gaat alleen met de Snow Leopard DVD. Boot eens met -x, heb je dan wel beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
iMick schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:59:
Is het nou Leopard DVD, of Snow Leopard DVD? Want dit gaat alleen met de Snow Leopard DVD. Boot eens met -x, heb je dan wel beeld?
Gaat om de snow leopard DVD, op een andere pc doet ie het wel. Met -x, -v, -f alles geprobeerd. Ook alle 3 de iboot versies geprobeerd. Scherm blijft zwart. Heb wel het gevoel dat ie in de installatie zit, als ik op enter druk gaat ie weer laden. Daarna niet meer. Is er geen .kext voor de radeon 4570? Kan hem nergens vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Als ie op een soortgelijk e PC het wel doet zit het misschien in de Bios. Harddisk op AHCI-mode?
Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.