[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 18 ... 47 Laatste
Acties:

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:38:
[...]

Ja dat kan ik doen maar ik heb het al een keer met de officiele release van een vriend geprobeerd maar dat lukte ook niet. Waarom zou het wel met een 9800 werken en niet met een 8800?

Ja ahci staat aan maar ik gebruik een IDE drive is dat een groot probleem?

Trouwens heb ik net iAkatos geprobeerd met busratio=22. Die wou eindelijk dus wel installeren maar wil ik hem dan opstarten met -v dan krijg ik een paar regels tekst en dan maakt hij het scherm leeg en staat er niets meer. Daar blijft hij gewoon op hangen.
Ben bang dat je echt een guide moet zoeken die echt bij je pc past, want zo te horen / lezen lukt het niet, het is niet makkelijk werkend te krijgen op non hardware van apple.
Een Gigabyte bordje werkt 9/10 en wordt veel aangeraden, maja het is niet altijd feest.

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50
Mektheb schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:49:
[...]

Ben bang dat je echt een guide moet zoeken die echt bij je pc past, want zo te horen / lezen lukt het niet, het is niet makkelijk werkend te krijgen op non hardware van apple.
Een Gigabyte bordje werkt 9/10 en wordt veel aangeraden, maja het is niet altijd feest.
Ok dan ga ik gewoon een adje maken je weet maar nooit.

Bij deze dan:

------------------AD------------------

Is er iemand die zijn socket 1156 gigabyte bord tegen mijn prachtige :P MSI p55GD65 wilt ruilen? Stuur dan een DM of email.

____________/AD_____________

• Mektheb
eventueel http://tonymacx86.blogspo...eopard-directly-from.html misschien kan je daar wat tips op doen.

Maar het schijnt niet makkelijk te zijn met het msi bordje als ik het zo lees is het echt een waslijst.
Ik ben nog oud met socket775 maar ik kon gewoon alles met de orginele installatie installeren en updaten, alleen me gpu en drivers voor geluid etc moeten vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Mektheb op 02-09-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

IDE drive kan zeker het probleem zijn. Koop voor weinig een SATA HD en de ergernis is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
himacc schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:20:
IDE drive kan zeker het probleem zijn. Koop voor weinig een SATA HD en de ergernis is voorbij.
Het is wel een sata hdd maar een ide dvd drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
tweakG5 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:08:
[...]

Het is wel een sata hdd maar een ide dvd drive.
Zou inderdaad gaan voor een sata dvd. Kost de wereld niet.... maar ja garantie dat het dan werkt??
Heb zelf ervaring met sata dvd, Netbookinstaller bootable USB-stick en USB-dvd drive.
Als ik me niet vergis gaan de meeste Howto's er ook vanuit dat je sata spullen gebruikt en usb toets en muis.
Doe je het niet dan "enormos problemos"
Je zou nog kunnen proberen OSX 10.4 te installeren omdat die nog wel ondersteuning heeft voor ide, maar of dat slim is?

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 03-09-2010 16:34 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Haha ok. Ik zal wel even een s-ata dvd drive pakken die heb ik nog wel ergens liggen denk ik. Maar is het ook mogelijk om de iso op de stick te zetten? Want dan kan ik een complete osx op de usb schijf zetten want ik heb nog een 32GB usb stick liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
OgWok schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:33:
[...]

Zou inderdaad gaan voor een sata dvd. Kost de wereld niet.... maar ja garantie dat het dan werkt??
Heb zelf ervaring met sata dvd, Netbookinstaller bootable USB-stick en USB-dvd drive.
Als ik me niet vergis gaan de meeste Howto's er ook vanuit dat je sata spullen gebruikt en usb toets en muis.
Doe je het niet dan "enormos problemos"
Je zou nog kunnen proberen OSX 10.4 te installeren omdat die nog wel ondersteuning heeft voor ide, maar of dat slim is?
Inderdaad, geloof de meeste TIGER installatie's weer een IDE drive willen.
Ik zelf heb er bewust voor gekozen X hardware te kopen waarvan ik zeker wist het draaide op OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tweakG5 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:35:
Haha ok. Ik zal wel even een s-ata dvd drive pakken die heb ik nog wel ergens liggen denk ik. Maar is het ook mogelijk om de iso op de stick te zetten? Want dan kan ik een complete osx op de usb schijf zetten want ik heb nog een 32GB usb stick liggen.
Je kan de dmg restoren naar de USB-stick, maar daarvoor heb je wel een werkende Mac nodig. Booten met iBoot en vervolgens de USB-stick selekteren om door te gaan. Er zal wel een dmg to iso tool bestaan en dan kan je die iso mbv. een pc op die stick zetten zodat die (hopelijk) boot (doorstart). In ieder geval; dit weekend ben jij onder de pannen ;)

De NetbookBootmaker etc. hulpjes gaan uit van een Intel Atom. Heb wel eens getest op een Core Duo, maar snel klaar: vastgelopen. Ook niet veel tijd in gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
OgWok schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:00:
[...]

Je kan de dmg restoren naar de USB-stick, maar daarvoor heb je wel een werkende Mac nodig. Booten met iBoot en vervolgens de USB-stick selekteren om door te gaan. Er zal wel een dmg to iso tool bestaan en dan kan je die iso mbv. een pc op die stick zetten zodat die (hopelijk) boot (doorstart). In ieder geval; dit weekend ben jij onder de pannen ;)

De NetbookBootmaker etc. hulpjes gaan uit van een Intel Atom. Heb wel eens getest op een Core Duo, maar snel klaar: vastgelopen. Ook niet veel tijd in gestoken.
Ok ik ga even kijken of ik dan de dmg van snow leopard nog kan vinden en dan ga ik die denk ik morgen wel even overzetten. Maar dat heeft dus met iBoot de grootste kans van slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tweakG5 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:23:
[...]

Ok ik ga even kijken of ik dan de dmg van snow leopard nog kan vinden en dan ga ik die denk ik morgen wel even overzetten. Maar dat heeft dus met iBoot de grootste kans van slagen?
Nou laat ik zeggen dat ik met een Gigabyte X48-DQ6 al "snel" een behoorlijk resultaat had. iBoot cd erin, booten, SnowLeopard DVD erin, installeren, 25 minuten, klaar. Veel sneller dan Windows 7 installatie _/-\o_
Een werkend systeem maar wel nog met de iBoot cd. Update 10.6.4 er over heen en met MultiBeast het zaakje zo krijgen dat alles werkt is weer een paar uurtjes verder......( :'( niet sneller dan Win 7, maar wel erg leuk)

OSX gaat als een raket. De laatste dagen werk ik bijna alleen maar met een MSI Wind U90 Netbook, een 17" IIyama tft en OSX natuurlijk en dat gaat prima. (2 GB mem, OCZ-Vertex SSD)
Opera erop of Chrome.. Silverlight?? No Problemo. Als backup gebruik ik een Clonezilla image op een 2,5" externe USB(ntfs) HD. Dus geen gedonder met "security" updates van Apple. Ook op een Asus Eeebox B202 draait het prima.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 04-09-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Timemachine ftw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb het maar is even geprobeerd met een sata drive en dat werkte ook niet. Ik kan niet een dmg file van de snow leopard omzetten onder een of andere reden. Even kijken of ik een ander tooltje kan vinden.

En ja als het werkt koop ik een originele versie van snow omdat ik toch vind dat dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tweakG5 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:51:
Ik heb het maar is even geprobeerd met een sata drive en dat werkte ook niet. Ik kan niet een dmg file van de snow leopard omzetten onder een of andere reden. Even kijken of ik een ander tooltje kan vinden.

En ja als het werkt koop ik een originele versie van snow omdat ik toch vind dat dat moet.
Maar bedoel je dat een sata dvd drive niets uitmaakt? Kan je met -v zien dat de installatie niet verder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tweakG5 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:51:

Probeer je probleem zo duidelijk mogelijk te typen bv.

Stap 1 = Pc aangezet gekozen voor het boot menu met f11 en vervolgens me CD in de DVD driver gedaan
Stap 2 = Van de DVD distro X opgestart etc
Stap 3 = Etc Etc.

Bv Dingen zoals boot opties van je HDD (merk X) en CDROM staat je hdd als main boot of je CDdrive ?, ook dat kan problemen ver oorzaken. ( Sata 1 / Sata 2 / Sata 3 ? ) ( Micron Controller of toch een andere of heb je der meerdere op je moederbord ?)
Hoe meer info je geeft hoe meer we kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 02:23
RE:TWEAKG5

Hey ik heb zelf ook MSI P55-GD65 met edit: iATKOS S3 version 2 succesvol draaien.
Mischien moet je bij help de installatie logboek openen om te kijken wat er fout gaat.
Want aan je mobo zal hiet niet liggen denk ik.

Mijn Hackintosh spec:
Intel core i5 750 @ 3,4ghz
MSI P55-GD65
500GD Hitachi SATA drive (daarop staat mac) ps zet sata mode ahci
AOPEN cd pata cd speler
NVIDIA Geforce 9800GT
Alles werkt inclusief pata (je moet wel de jmicron drivers aanvinken)
Nu nog mijn Belkin N1 WLAN aan de gang krijgen voor mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
encryped schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:16:
RE:TWEAKG5

Hey ik heb zelf ook MSI P55-GD65 met Ideneb succesvol draaien.
Mischien moet je bij help de installatie logboek openen om te kijken wat er fout gaat.
Want aan je mobo zal hiet niet liggen denk ik.

Mijn Hackintosh spec:
Intel core i5 750 @ 3,4ghz
MSI P55-GD65
500GD Hitachi SATA drive (daarop staat mac) ps zet sata mode ahci
AOPEN cd pata cd speler
NVIDIA Geforce 9800GT
Alles werkt inclusief pata (je moet wel de jmicron drivers aanvinken)
Nu nog mijn Belkin N1 WLAN aan de gang krijgen voor mac
kijk daar is al iemand met het zelfde moederbord :), misschien kan je een post maken met wat je bios settings zijn en welke distro je gebriukt heb exact ( versie 10.4 10.5 etc )
Zo komen we der wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 02:23
Sorry geen ideneb maar
iATKOS S3 version 2 10.6.3
Bios instellingen normaal alleen AHCI aan.
Boot commands:
-v busratio=22 alleen voor de installatie na de installatie is dit niet nodig.
Aangepaste installatie instellingen Jmicron controller.
Lan Realtek 8111DL aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
encryped schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:22:
Sorry geen ideneb maar
iATKOS S3 version 2 10.6.3
Bios instellingen normaal alleen AHCI aan.
Boot commands:
-v busratio=22 alleen voor de installatie na de installatie is dit niet nodig.
Aangepaste installatie instellingen Jmicron controller.
Lan Realtek 8111DL aanvinken
Ok bedankt ik ga even kijken of ik hem kan binnenhalen en installeren. Daar heb ik in ieder geval wat aan. En hoe bedoel je aangepaste install instellingen voor Jmicron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tweakG5 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:35:
[...]

Ok bedankt ik ga even kijken of ik hem kan binnenhalen en installeren. Daar heb ik in ieder geval wat aan. En hoe bedoel je aangepaste install instellingen voor Jmicron?
dat je tijdens de installatie kiest voor costum install en dat je de Kext packages aanvinkt voor jouw Jmicron chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Wat is tegenwoordig de beste manier om macOSX te installeren op een laptop. Ik wil het graag op mijn Samsung R510 proberen. Ik wilde deze guide proberen. Maar daar heb je al een Mac computer voor nodig. En die heb ik (nog) niet. Ik wil juist daarom MacOSX proberen voordat ik geld neerleg voor een MBP.

De speccs van de laptop:
CPU-type Intel Core 2 Duo Mobile P8400
Moederbordchipset Intel Mobile GM45
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Videochip GeForce 9200M GS
Wireless Intel WiFi 5100 (die schijnt niet zo goed te werken, maar ik heb nog een usbsticky)

Ah bah. Klopt het dat Snow Leopard niet werkt op processors die geen 64bit ondersteunen? Dan ga ik toch maar via het minder legale circuit een leopard regelen. Want dan heb ik voor niet die dvd gehaald :/ (note to self: meer voorbereiden voor je impuls aankopen doet..)

[ Voor 17% gewijzigd door Icyzer op 04-09-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Nou het is bijna gelukt. Ik kan de install openen.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2hp6ph2.jpg

Maar niet installeren. Ik heb een bios reset gedaan en geboot met -v cpuratio=22 ook staat hij ahci wat is nu nog verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Ik ga nu deze guide proberen: http://bigfloppydonkeydis...dows-7-mac-os-x-snow.html
Aangezien hij bijna dezelfde hardware gebruikt.
Alleen een vraagje hij spreekt daar over een snowleopard bootcamp dvd, daarmee word gewoon de snow leopard installatie dvd bedoeld neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Icyzer schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:51:
Ik ga nu deze guide proberen: http://bigfloppydonkeydis...dows-7-mac-os-x-snow.html
Aangezien hij bijna dezelfde hardware gebruikt.
Alleen een vraagje hij spreekt daar over een snowleopard bootcamp dvd, daarmee word gewoon de snow leopard installatie dvd bedoeld neem ik aan?
Staat alles weer eens bij elkaar, da's handig
Site ziet er leuk uit met die Mac SE op de achtergrond.
Dat waren nog eens tijden... booten van een 800KB 3,5" floppy, die de diskette ook nog in 3 snelheden las en die onleesbaar waren op de pc. Pc's hadden nog 5¼" slappe diskettes 360KB :D

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 05-09-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb hier een Sony VAIO FW21E liggen en als Mac-gebruiker wil ik ook eens OSX op deze laptop proberen maar ik vrees dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb al informatie opgezocht op osx86project.org maar daar staan echt 100de guides....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
filenox schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:41:
Ik heb hier een Sony VAIO FW21E liggen en als Mac-gebruiker wil ik ook eens OSX op deze laptop proberen maar ik vrees dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb al informatie opgezocht op osx86project.org maar daar staan echt 100de guides....
Begin eens met iBoot en de SnowLeopard dvd en kijk of het zaakje wil booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
We moeten er bijna zijn ik heb iAktos nu volledig geinstalleerd alleen booten wil nog niet lukken. Zie het filmpje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5RHG4VnTtmA]

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2hygydz.png

Dat is het laatste wat er staat: Starting Darwin x86_x64

En dan blijft het scherm zwart en gebeurt er niet meer. Als ik niet boot: -v doe dan blijf ik de hele tijd een apple logo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

OgWok schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:52:
[...]

Begin eens met iBoot en de SnowLeopard dvd en kijk of het zaakje wil booten.
iBoot doet het uitstekend. Maar snow leopard doet het nog niet. Misschien morgen toch maar een legitieme dvd halen.. Ik had gehoopt het eerst met een torrent te proberen, maar die zijn allemaal in .dmg format waar je op een windows pc echt geen ruk mee kunt :/

Nu maar overwegen of ik Apple wil steunen met die dvd en de kans lopen om het als nog niet werkende te kunnen krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Even googlen en je ziet ook iso files van 10.6 SL, prima te branden op een PC, meeste wel Double Layer ruim 7 Gig
*snip* geen warez

[ Voor 54% gewijzigd door Daedalus op 08-09-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

himacc schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:51:
Even googlen en je ziet ook iso files van 10.6 SL, prima te branden op een PC, meeste wel Double Layer ruim 7 Gig
Ik krijg het dus echt niet voor elkaar. Morgen dan maar de dvd lenen van iemand... Ik heb sowieso alleen 4,7 Gb dvds hier liggen. Dan maar een paar dagen uitstel, wel jammer. Keek er wel naar uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Icyzer

Zou op jouw hardware, lijkt mij wel moeten lukken..

CPU-type Intel Core 2 Duo Mobile P8400
Moederbordchipset Intel Mobile GM45
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Videochip GeForce 9200M GS
Wireless Intel WiFi 510

iBoot en retail DVD, daarna als ie opstart met je iBoot CD updaten naar 10.6.4 en Multibeat installeren. Zet multibeat vast op een USB stck zodat je daar bij kan. Dit is je bootloader die je computer zegt dat ie een "Mac" is. Chamelon versie. Lees:
http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Icyzer schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:40:
[...]

iBoot doet het uitstekend. Maar snow leopard doet het nog niet. knip knip
Daar kan niemand veel mee: "doet het nog niet" Graag meer info. Als je met iBoot opstart is dacht ik de -v flag al standaard aan. Dus dan moet er wel iets te zien zijn, lijkt me.
Een SL dvd kopen voor € 29,-- is nooit een slecht idee. (Wel aan de Apple dealer goed uitleggen wat voor Mac je hebt, anders krijg je hem niet) ;)
Die dvd ben je voor € 28,95 zo weer kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 06-09-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
Icyzer schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:40:
[...]

iBoot doet het uitstekend. Maar snow leopard doet het nog niet. Misschien morgen toch maar een legitieme dvd halen.. Ik had gehoopt het eerst met een torrent te proberen, maar die zijn allemaal in .dmg format waar je op een windows pc echt geen ruk mee kunt :/

Nu maar overwegen of ik Apple wil steunen met die dvd en de kans lopen om het als nog niet werkende te kunnen krijgen :(
DMG kan je ook op Windows branden door middel van TransMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb nu geprobeerd om iatkos nog een keer te installeren mbv een guide voor een gigabyte moederbod met bijna dezelfde specs en ook dat werkt niet.

Er staat in de guide dat is DSDT en DSMOS moet installeren maar die kan ik niet in de lijst vinden hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tweakG5 schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:24:
Ik heb nu geprobeerd om iatkos nog een keer te installeren mbv een guide voor een gigabyte moederbod met bijna dezelfde specs en ook dat werkt niet.

Er staat in de guide dat is DSDT en DSMOS moet installeren maar die kan ik niet in de lijst vinden hoe kan dat?
Geen idee, die staan wel bij mijn costum install. van ipc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
gister 3e 24 inch monitor binnen gekregen. Dus moet ik nog een video kaart kopen. Ik heb nu een hackintosh met een 8800gt msi 512 kaart met 2 schermen (2 x 1920-1200)

Ik denk dat een zelfde kaart het beste is (oa voor windows 7 sli setup voor gaming). Ik heb wat research gedaan en het moet mogelijk zijn om 2 x 8800 gt met 3 schermen aan te sturen.

Iemand hier ervaring mee? Ik draai nu snow leopard 10.6.3, wellicht binnenkort 10.6.4

Of kan ik beter een andere videokaart kopen? En voor zover ik weet ondersteund SL geen sli setup. Kan dit problemen opleveren? (als de sli connector wel aangesloten is)?? dus dat ik niet elke keer als ik naar SL ga de sli connector handmatig moet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Mektheb schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:56:
[...]

Geen idee, die staan wel bij mijn costum install. van ipc
Ok vreemd. Ik zal dan wel even bij de iPc distro kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

OgWok schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:43:
[...]

Daar kan niemand veel mee: "doet het nog niet" Graag meer info. Als je met iBoot opstart is dacht ik de -v flag al standaard aan. Dus dan moet er wel iets te zien zijn, lijkt me.
Een SL dvd kopen voor € 29,-- is nooit een slecht idee. (Wel aan de Apple dealer goed uitleggen wat voor Mac je hebt, anders krijg je hem niet) ;)
Die dvd ben je voor € 28,95 zo weer kwijt.
Het was meer een melding dat ik mijn gedownloade dvd niet werkte omdat het geen retail iso is. En die kon ik niet vinden dus ga ik voor een echte SL retail dvd. Dat wilde ik even melden het is immers ook ervaringen en discussies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Icyzer schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:40:
[...]

Het was meer een melding dat ik mijn gedownloade dvd niet werkte omdat het geen retail iso is. En die kon ik niet vinden dus ga ik voor een echte SL retail dvd. Dat wilde ik even melden het is immers ook ervaringen en discussies...
Oke duidelijk. Was niet streng bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

OgWok schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:03:
[...]

Oke duidelijk. Was niet streng bedoeld.
Misunderstanding, zand erover :P
Heb vandaag een Snow Leopard geregeld. Een studiegenoot neemt die woensdag mee, en dan ga ik eens aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Icyzer schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:22:
[...]

Misunderstanding, zand erover :P
Heb vandaag een Snow Leopard geregeld. Een studiegenoot neemt die woensdag mee, en dan ga ik eens aan de bak.
En? hoe gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Studiegenoot besloot niet naar college te komen xD
Morgen retry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iemand een idee of dit kan? (kickje)
tennisbal schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:11:
gister 3e 24 inch monitor binnen gekregen. Dus moet ik nog een video kaart kopen. Ik heb nu een hackintosh met een 8800gt msi 512 kaart met 2 schermen (2 x 1920-1200)

Ik denk dat een zelfde kaart het beste is (oa voor windows 7 sli setup voor gaming). Ik heb wat research gedaan en het moet mogelijk zijn om 2 x 8800 gt met 3 schermen aan te sturen.

Iemand hier ervaring mee? Ik draai nu snow leopard 10.6.3, wellicht binnenkort 10.6.4

Of kan ik beter een andere videokaart kopen? En voor zover ik weet ondersteund SL geen sli setup. Kan dit problemen opleveren? (als de sli connector wel aangesloten is)?? dus dat ik niet elke keer als ik naar SL ga de sli connector handmatig moet verwijderen?

• OgWok
tennisbal schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:08:
iemand een idee of dit kan? (kickje)

[...]
En wat voor resolutie heeft die 24"? Zoek zelf iets hoger dan HD.....

• Mektheb
Eindelijk het voor elkaar ik me osx 10.5.6 naar 10.5.8 geupdate heb, wat een gezeur.

Kwam OSX niet meer in bleef constant rebooten, dus ik in windows gegaan op me macdisk gegaan en de kexts terug gekopieeerd weer een reboot, en nee niks. shit !

Ok toen zag ik in de root mach_kernel staan en vanilla_kernel en nog 1.
Dus ik denk hee hier heb ik iets over gelezen ! en ja hoor vanilla_kernel aangepast naar mach_kernell gebackupped en opnieuw gereboot en ja hoor werken !.
Alleen nu herkent hij alleen de usb spullen die al aangesloten zijn bij boot, als je dus iets erinstopt zoals een usb stick herkent hij die niet meer.

Ipc 10.5.8
Q9550 3.6ghz ( clocked )
8gb DDR2 800mhz
GTX 285 Zotac 1024mb PCI-E
Gigabyte P35-DS3 F14 bios

Me happy :), time machine ff fixen en klaar

• tweakG5
Is er misschien nog iemand die mij kan helpen?

Want ik heb tot nu toe met iatkos het meeste geluk deze is volledig geinstalleerd zonder foutmeldingen. Ook kan ik opstarten maar zoals in de video een aantal posts terug te zien kom ik niet echt ver daarmee. Heeft iemand nog tips die ik kan proberen of een andere build.

Ik heb tot nu toe geprobeerd:

Iatkos
iDeneb
officiele snow leopard
iPC

• Mektheb
tweakG5 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:55:
Is er misschien nog iemand die mij kan helpen?

Want ik heb tot nu toe met iatkos het meeste geluk deze is volledig geinstalleerd zonder foutmeldingen. Ook kan ik opstarten maar zoals in de video een aantal posts terug te zien kom ik niet echt ver daarmee. Heeft iemand nog tips die ik kan proberen of een andere build.

Ik heb tot nu toe geprobeerd:

Iatkos
iDeneb
officiele snow leopard
iPC
Zoals gezegt je kan 100 builds proberen, maar zolang je tijdens de custom instalatie knop de verkeerde kernel's en fixés en patche's aanvinkt gaat hij nooit opstarten.
Je zou dus echt de goeie combinatie van Distro + Packages via costum install moeten proberen tot je een ons weegt.
Ik heb het geluk gehad er iemand zelfde bordje als ik had en daardoor dus zijn install video kon kijken en ong wist wat ik moest kiezen.

Maar zonder een guide en weken googlen is het mij ook nooit gelukt.

edit: en in de 2e screenshot zie ik dat hij geen SMbios geload heeft, waarschijnlijk moet je die dus installeren via costum installatie een patched SMTbios

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 09-09-2010 14:58 ]

• tweakG5
Ja die smbios wil ik wel laden maar het probleem is dat ik die optie niet in iAtkos kan aanvinken. Dus kan ik dat op een andere manier installen?

• Mektheb
tweakG5 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:08:
Ja die smbios wil ik wel laden maar het probleem is dat ik die optie niet in iAtkos kan aanvinken. Dus kan ik dat op een andere manier installen?
Huhm, je kan niets over een smbios aanvinken ?, misschien toch een distro waar je dat wel kan.
Ik weet ook niet uit me hoofd welke keuses je hebt bij iaktos voor je distro

Ik weet bijvoorbeeld bij Ideneb kan je er heeeeeel veeel kiezen van drivers tot patches tot video tot smbios tot dstb etc.
Ik heb ook na maanden priegelen eindelijk me versie geupdate. en dat was uiteindelijk heel simpel maar voor ik het wist.

• tweakG5
Mektheb schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:10:
[...]

Huhm, je kan niets over een smbios aanvinken ?, misschien toch een distro waar je dat wel kan.
Ik weet ook niet uit me hoofd welke keuses je hebt bij iaktos voor je distro

Ik weet bijvoorbeeld bij Ideneb kan je er heeeeeel veeel kiezen van drivers tot patches tot video tot smbios tot dstb etc.
Ik heb ook na maanden priegelen eindelijk me versie geupdate. en dat was uiteindelijk heel simpel maar voor ik het wist.
Nee smbios kan ik nergens vinden. Ik zal nog een keer met iDeneb proberen maar het bord wat ik heb is niet een schaars bord en daarom vind ik het zo vreemd dat er zo weinig mensen zijn die wat gepost hebben over het werkend krijgen van osx op dit bord.

• Mektheb
tweakG5 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:22:
[...]

Nee smbios kan ik nergens vinden. Ik zal nog een keer met iDeneb proberen maar het bord wat ik heb is niet een schaars bord en daarom vind ik het zo vreemd dat er zo weinig mensen zijn die wat gepost hebben over het werkend krijgen van osx op dit bord.
ik had de vorige x al gezocht naar jouw bordje, en het geen ik kan vinden is alleen deze

http://tonymacx86.blogspo...eopard-directly-from.html

misschien helpt deze ook nog
http://www.tonymacx86.com...c.php?f=3&t=1227&start=20

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 09-09-2010 15:28 ]

• Tennisbal
OgWok schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:32:
[...]

En wat voor resolutie heeft die 24"? Zoek zelf iets hoger dan HD.....
3 x 1920 - 1200

• tweakG5
Mektheb schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:26:
[...]

ik had de vorige x al gezocht naar jouw bordje, en het geen ik kan vinden is alleen deze

misschien helpt deze ook nog
http://www.tonymacx86.com...c.php?f=3&t=1227&start=20
Hmm ok ik heb een andere bootcd gezien die ik zo even ga proberen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Okee ik snap hem.... jij hebt de luxe Apple Led Cinema Displays besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Laatst online: 19:18
Weet iemand toevallig hoe je de ethernetpoorten van een X58A-UD7 aan de praat krijgt?

Het wordt allemaal een stuk eenvoudiger als ik iig internet op m'n hackintosh heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Martijn 85

In jou X58A-UD7 zit een Realtek RTL8111D PCI-Express chip.

Als ik dan zoek op google dan krijg ik dit:

http://www.google.nl/sear...Realtek+RTL8111D+kext+osx

op deze site zeggen ze: http://lnx2mac.blogspot.c...now-leopard-part-one.html

dat de Realtek RTL8111D ondersteund wordt door de RealtekR1000SL.kext

deze dus:
http://www.kexts.com/view...4k_____new_update_!!.html

[ Voor 40% gewijzigd door himacc op 10-09-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb zelf in het begin nog al zitten donderjagen met een X48-DQ6 met 2 netwerk chips erop. Sinds ik er 1 heb uitgeschakeld werkt het een stuk beter/makkelijker.

Blijft wel ingewikkeld... als ik de cat5-kabel in de uitgeschakelde nic stopt gaat de led gewoon branden, ook al is die in de bios uitgeschakeld. Niet echt handig, maar nu weet ik welke ik moet hebben en draait het als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Eindelijk doet hij het. Voor andere mensen:

Boot je pc met de p55-msi boot disk van tony mac
Stop de originele mac osx cd in de lade en druk op f5
boot met -v
Rond de installatie af met een foutmelding op het einde
Boot weer met de iBoot cd
boot met -v busratio=22
Installeer de kext vanaf de cd van iBoot
En voila alles werkt

Tnx iedereen voor de hulp heeft iemand nog vragen voor het p55-gd65 MB stuur het dan. Ik zal dan zsm antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tweakG5 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:53:

boot met -v
boot met -v busratio=22
En voila alles werkt

Tnx iedereen voor de hulp heeft iemand nog vragen voor het p55-gd65 MB stuur het dan. Ik zal dan zsm antwoorden.
de site's die ik had gevonden doen het ? :9 nice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tweakG5 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:53:

boot met -v
boot met -v busratio=22

En voila alles werkt

Mooi zo. Welke kext moet er geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
OgWok schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:37:
[...]

Mooi zo. Welke kext moet er geinstalleerd worden?
Voor nvidia voor mijn videokaart of eventuele andere nvidia kaart en de network driver. Allen krijg ik de audio niet werken. Ik heb een ACL889A van realtek weet iemand welke in moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tweakG5 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:03:
[...]

Voor nvidia voor mijn videokaart of eventuele andere nvidia kaart en de network driver. Allen krijg ik de audio niet werken. Ik heb een ACL889A van realtek weet iemand welke in moet installeren?
Volgens mij de appleHDA

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

Iemand ervaring met een HP xw4200 als systeem om OSx86 op te zetten?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• OgWok
tweakG5 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:03:
[...]

Heb zelf met VooDooHDA goede resultaten. De oudste versie....

• tweakG5
Nou het meeste lijkt nu wel te werken behalve de audio alleen heb ik nu een probleem. Ik heb de 10.6.4 combo update van de site gedaan alleen nu kan ik alleen mijn pc opstarten in veilige modus omdat hij anders allemaal panic errors geeft is er een mogelijkheid om de installatie ongedaan te maken?

• tweakG5
Ik heb maar gewoon een reinstall gedaan omdat ik nergens iets kon vinden over het terugzetten behalve met time machine. Maar nog steeds een aantal vragen:

1. Welke update kan ik doen? (dus 10.6.2/10.6.3?) Of moet ik gewoon de gok wagen?
2. Hoe krijg ik de audio werkend want dat doet het dus niet.
3. Zijn er nederlandse language packs beschikbaar? Want alles is nu engels en dat werkt niet zo fijn als je alles in het nederlands doet.
4. Welke cam driver kan ik gebruiken? (Ik heb een trust megapixel webcam)
5. Programma's zoals finder en een aantal andere standaard zaken lopen nogal vaak vast hoe is dit op te lossen?

Ook wordt mijn tel niet herkend als hij op opslag modus staat en mijn Line 6 gx terwijld de driver wel geinstalleerd is.

En als laatse kan ik ook alleen maar filmpje voor een paar seconde in full screen modus kijken. Youtube doet het weer wel maar dumpert of de filmpjes die op tweakers staan spelen maar voor 1 a 2 sec af voordat ze stoppen. Ik kan dan alleen een paar seconde kijken als ik op full screen modus doe. Er staat dan ook continu transferring data oid.

[ Voor 43% gewijzigd door tweakG5 op 11-09-2010 20:53 ]

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

TweakG5

Wat zijn de specs van je computer dan?

• tweakG5
himacc schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:12:
TweakG5

Wat zijn de specs van je computer dan?
Die staan een paar posts terug ook al maar nog maar een keer:

Intel i3 530
MSI p55-gd65
2x OCZ 32GB ssd (windows)
1x Samsung F3 (apple)
4GB ddr3 1333Mhz
Nvidia 8800GT

Verwijderd

hoe zit het met de ondersteuning van de ATI 58x0 series? Zijn die zo te installeren in een hackintosh die draait op Snow Leopard 10.6.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Tweak G5

Zoals ik al eens eerder op dit forum heb vermeld. Begin met 2 partities. Heb je de 1e partitie met een werkende versie OSX dan kun je rustig verder op de 2e partitie en uitzoeken hoe verder te gaan van 10.6 ==> 10.6.4.

Immers je kunt altijd terugvallen op je 1e opstart partitie. Antwoord:
1) ik zou gelijk van 10.6 naar 10.6.4 updaten. zie apple combo update, Is er een dwarsligger(kext) dan wil je weten welke kext en start je met -v(verbose) op. Je ziet nu in beeld komen wat er gebeurd met opstarten. Je moet weten dat alles goed opstart op een stabiel OSX te draaien.

De weg met een iBoot cd i.c.m. de installer DVD is goed. (zie onderaan) een paar bootcd's hebben liggen kan nooit kwaad. EasyEFI is een alternatief waarbij je allerlei kext(drivers) gelijk kunt kiezen. Dat is mogelijk als je je specs van je mobo kent. De Nvidia 8800GT moet goed draaien en geen probleem zijn icm met OSX

Om verder te gaan zou ik nu, eerst, de laatste multibeast installeren, grote kans dat dan geluid werkt. Zodat je computer goed opstart! Gewoon doen! Geluid (VoodooHDA.kext)
http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=3986

2)multibeast installeren (voodoohda.kext) met kext helper en je cache met KextUtility, multibeat installeert de /Extra/Extensions folder voor het afzonderlijk toevoegen van je .kext files
3) bij installatie kun je gewoon nederland kies als installatietaal
4)macam
5)bij stabiel OSX heb je hier geen last van

NEW RECOMMENDED UNIVERSAL iBOOT CDS
These represent the latest versions of my Chameleon Boot CD, dubbed iBoot, and enable Graphics, Sound, Ethernet by default. They also boot faster, don't use DSDT by default, and include MultiBeast. Check out this thread for a preview of the new guide for any Intel processor and links to the new iBoot CDs.
http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

Heb hier een HP xw4200 met de volgende specs:

Intel® Pentium 4 Processor 3.60 GHz, 1 MB/800 MHz FSB with EM64T
Broadcom BCM5751 NetXtreme™ Gigabit Ethernet Controller
NVIDIA Quadro FX 540 PCI Express (128 MB) (NV43GL)
AC97 Integrated ADI 1981B
Chipset Intel 925X Express North bridge/ICH6R South bridge
Super I/O Controller SMSC LPC47B397

En ik wil daar OSx op zetten: Welke manier is voor deze PC het beste? Zijn er nog problemen te verwachten?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
himacc schreef op zondag 12 september 2010 @ 08:19:
Tweak G5

Zoals ik al eens eerder op dit forum heb vermeld. Begin met 2 partities. Heb je de 1e partitie met een werkende versie OSX dan kun je rustig verder op de 2e partitie en uitzoeken hoe verder te gaan van 10.6 ==> 10.6.4.

Immers je kunt altijd terugvallen op je 1e opstart partitie. Antwoord:
1) ik zou gelijk van 10.6 naar 10.6.4 updaten. zie apple combo update, Is er een dwarsligger(kext) dan wil je weten welke kext en start je met -v(verbose) op. Je ziet nu in beeld komen wat er gebeurd met opstarten. Je moet weten dat alles goed opstart op een stabiel OSX te draaien.

De weg met een iBoot cd i.c.m. de installer DVD is goed. (zie onderaan) een paar bootcd's hebben liggen kan nooit kwaad. EasyEFI is een alternatief waarbij je allerlei kext(drivers) gelijk kunt kiezen. Dat is mogelijk als je je specs van je mobo kent. De Nvidia 8800GT moet goed draaien en geen probleem zijn icm met OSX

Om verder te gaan zou ik nu, eerst, de laatste multibeast installeren, grote kans dat dan geluid werkt. Zodat je computer goed opstart! Gewoon doen! Geluid (VoodooHDA.kext)
http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=3986

2)multibeast installeren (voodoohda.kext) met kext helper en je cache met KextUtility, multibeat installeert de /Extra/Extensions folder voor het afzonderlijk toevoegen van je .kext files
3) bij installatie kun je gewoon nederland kies als installatietaal
4)macam
5)bij stabiel OSX heb je hier geen last van

NEW RECOMMENDED UNIVERSAL iBOOT CDS
These represent the latest versions of my Chameleon Boot CD, dubbed iBoot, and enable Graphics, Sound, Ethernet by default. They also boot faster, don't use DSDT by default, and include MultiBeast. Check out this thread for a preview of the new guide for any Intel processor and links to the new iBoot CDs.
http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=401

Ok ik ga het allemaal even proberen. m Ik had wel al macam geprobeerd maar dat werkte niet. Ik denk dat dat met de usb te maken heeft. Want alles wat ik op de pc aansluit wordt niet herkend.

En zou je ook nog antwoord kunnen geven op de laatste 2 vragen zonder nummering onderaan mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tonymacx86 = Steve Jobs ;)

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 12-09-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

tonymacx86 = Steve Jobs Jaaa, het lijjkt er bijna op...

Spooky.

Het mooiste is als je met een Intel Duo coro 2 of een Intel Quad Core met een mobo begint. De Intel Duo Cores zijn niet zoo duur meer, kijk maar 's op marktplaats. Asus met een Intel Duo Core en Nvidia kaart, draait prima! De Harddisk en cd/dvd speler als sata aangesloten, geeft het beste resultaat voor OSX.

[ Voor 76% gewijzigd door himacc op 12-09-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

TWEAK G5

YOUTUBE DRAAIT NIET GOED? INTERNET CONNECTIE?

http://www.google.nl/sear...-8&q=Line+6+gx+mac+driver

http://line6.com/community/community/support

Volg dit:
http://line6.com/community/docs/DOC-1886

[ Voor 43% gewijzigd door himacc op 12-09-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
himacc schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:57:
tonymacx86 = Steve Jobs Jaaa, het lijjkt er bijna op...

Spooky.

Het mooiste is als je met een Intel Duo coro 2 of een Intel Quad Core met een mobo begint. De Intel Duo Cores zijn niet zoo duur meer, kijk maar 's op marktplaats. Asus met een Intel Duo Core en Nvidia kaart, draait prima! De Harddisk en cd/dvd speler als sata aangesloten, geeft het beste resultaat voor OSX.
Ja, na zijn vertrek destijds bij Apple en het starten van Next en NextStep, heeft de man weer wat behoefte aan vernieuwing of laat ik zeggen de Che Guevarra van de personal computer-wereld........
Nou is het wel zo dat we daar de Mach-Kernel aan over gehouden hebben, net als de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de juiste richting wijzen om osx86 te installeren op volgende config:
MSI K9N Neo V2 (nforce550)
IDE HD & IDE DVD Writer
Nvidia GeForce 9800 GTX (G92)
4 GB Ram
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3600+

Ik heb een retail osx leopard cd beschikbaar. (kan ik deze gebruiken of moet ik een gehackte versie gebruiken voor de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Je specs zijn niet zo in je voordeel. AMD/IDE, wordt lastiger. Een boot cd icm met jouw retail (Snow) Leopard kun je zeker proberen. Betere combinatie is Intel duo core /Quad core en Sata. Start met 2 partities. Heb je een partitie aan de gang dan kun je verder met je 2e partitie om controle te houden. Zeker bij update van OSX. De persoon op insanely heeft Leopard aan de praat gekregen met Deneb 1.5.1 (10.5.7) , die zul je dan moeten downloaden. Dat is een soort installer DVD(OSX) 10.5 met EFI ingebouwd.

http://www.insanelymac.co...&q=MSI+K9N+Neo+V2+leopard

[ Voor 58% gewijzigd door himacc op 13-09-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb dit al een tijd niet meer geprobeerd, sinds 10.4 is het niet meer gelukt. Welke methodes zijn er nu? Ik wil wel een probeerseltje wagen maar ik heb een schopje nodig in de goede richting. Ik heb een Intel P45 moederbord (MSI P45 Platinum) en een ATI videokaart.

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik probeer nu 10.6.3 op mijn pc te zetten maar hiervoor moet ik een GUID partitie hebben. En die heb ik niet. Ik kan dan 2 files op mijn usb stick (met osx) zetten maar hoe moet ik dit doen? Want met explorer kan ik niet in de usb stick komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tweakG5 schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:41:
Ik probeer nu 10.6.3 op mijn pc te zetten maar hiervoor moet ik een GUID partitie hebben. En die heb ik niet. Ik kan dan 2 files op mijn usb stick (met osx) zetten maar hoe moet ik dit doen? Want met explorer kan ik niet in de usb stick komen.
Installer macdrive, kan je OSX partities zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Tweak G5

eerst opstarten met je iBoot cd, zodat je van je PC een Mac maakt. Dat doet de iBoot CD. Dan je iBoot cd eruit en je 10.6.3 installer DVD erin. Als je in het installer menu komt selecteer je nederlands en akkoord en hij gaat verder nu krijg je een menu bovenin beeld daar ga je naartoe en slecteer je schijfhulpprogramma. Hierin selecteer je je harddisk in 2 partities en bij opties slecteer je GUID. na akkoord selecteer je nog bij "pas aan" de talen dat ie niet alle talen installeert.

Waarna OSX geinstalleerd is zal ie herstarten dat moet je nog met je iBoot CD doen. hierna kies je geinstalleerde HD. Hij start dan op. Wanneer je vastloopt met opstarten probeer je het nogmaals met -v ingetypet met je iBoot scherm. Zodat je ziet waar het op stuk loopt. Zet multibeast op een USb stick zodra je opgestart bent vanaf HD installeer je multibeast. Je EFI moet uiteindelijk ook geinstalleerd worden op je HD om op te kunnen starten van je HD zodat je een BootEFI CD niet langer meer nodig hebt. http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=5568

[ Voor 32% gewijzigd door himacc op 14-09-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

FIXer.nl

Probeer het met een iBoot cd en de 10.6 installer DVD er is al een 10.6.3 installer DVD te vinden

http://www.insanelymac.co...=UTF-8&q=MSI+P45+Platinum - voor je mobo
http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html - voor de installatie

www.kexts.com - voor je drivers

www.Insanelymac.com voor info over type computer icm wel/niet draaien van OSX
www.hackintosh.nl nederlandse informatieve site m.b.t hackintosh OSX86 bv: EasyEFI

[ Voor 23% gewijzigd door himacc op 13-09-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ja ok. Ik heb nu myhack geprobeerd maar dan kan ik nog steeds niet op de mbr partitie installeren. Best vreemd.

Wat ik wil is in de disk komen en dan het bestand erin kopieren in mac want met macdrive in windows kan ik de usb stick niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
himacc schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:22:
Martijn 85

In jou X58A-UD7 zit een Realtek RTL8111D PCI-Express chip.

Als ik dan zoek op google dan krijg ik dit:

http://www.google.nl/sear...Realtek+RTL8111D+kext+osx

op deze site zeggen ze: http://lnx2mac.blogspot.c...now-leopard-part-one.html

dat de Realtek RTL8111D ondersteund wordt door de RealtekR1000SL.kext

deze dus:
http://www.kexts.com/view...4k_____new_update_!!.html
Thanks, ga ik proberen.

Zit ik ook nog met het probleem dat wanneer ik die hack installeer dat je die boot cd niet meer nodig hebt, dat ie dan vast loopt en zegt dat ik hem opnieuw op moet starten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Dat is al jaren geleden begonnen met EFI ingebouwd in de installer DVD. daarvoor had je iAtkos, iDeneb. met EFI installer voor de HD. Want EFI moet op je HD geinstalleerd zijn om op te kunnen starten vanaf je HD. Zolang je dat niet gedaan hebt heb je een BootEFI CD nodig.

Het evolueerde in een BootEFI CD/usb met de EFI installer voor de HD dit icm de Retail installer (10.6.3) DVD met de EFI installer voor de HD. De BootCD heb je in meerdere varianten. Die EFI installer voor de HD heb je ook in meerdere varianten. Mijn voorkeur gaat naar Multibeast. Dat geeft je dan de iBootCD en een Multibeast installer voor je HD icm met de Retail installer DVD. Die is nu op 10.6.3 Komt de installatie in beeld en kies je voor Nederlands en even verder krijg je je menu dan ga je je HD klaar maken voor OSX gebruik en selecteer je Schijfhulpprogramma. Hierin slecteer je je HD in 2 partities en bij opties selecteer je GUID. en ga je verder met installeren.

een groot voordeel van het evolueren naar BootEFI CD/usb met de EFI installers is dat je een /Extra/Extensions/ folder aanmaakt op je HD waarin je je drivers kunt toevoegen en beter controle uitoefent. Ik ga hier niet verder in de materie van dsdt en com.apple.boot.plist om specifiek aansturing per type computer te verzorgen. Gebruik Kext Helper en KextUtility. Er zijn meerdere EFI installers , Chameleon etc.

andere EFI oplossingen:
-myHack Installer http://osx86.sojugarden.c...aller-1-0-rc4-1-released/
-EasyEFI, Efi+drivers http://www.tkshare.com/ea...retail-installer-on-a-pc/
http://www.heroturko.org/...il-installer-on-a-pc.html
-.Kext files je drivers www.kexts.com

[ Voor 9% gewijzigd door himacc op 15-09-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
himacc schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:13:
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Dat is al jaren geleden begonnen met EFI ingebouwd in de installer DVD. daarvoor had je iAtkos, iDeneb. met EFI installer voor de HD. Want EFI moet op je HD geinstalleerd zijn om op te kunnen starten vanaf je HD. Zolang je dat niet gedaan hebt heb je een BootEFI CD nodig.

Het evolueerde in een BootEFI CD/usb met de EFI installer voor de HD dit icm de Retail installer (10.6.3) DVD met de EFI installer voor de HD. De BootCD heb je in meerdere varianten. Die EFI installer voor de HD heb je ook in meerdere varianten. Mijn voorkeur gaat naar Multibeast. Dat geeft je dan de iBootCD en een Multibeast installer voor je HD icm met de Retail installer DVD. Die is nu op 10.6.3 Komt de installatie in beeld en kies je voor Nederlands en even verder krijg je je menu dan ga je je HD klaar maken voor OSX gebruik en selecteer je Schijfhulpprogramma. Hierin slecteer je je HD in 2 partities en bij opties selecteer je GUID. en ga je verder met installeren.

een groot voordeel van het evolueren naar BootEFI CD/usb met de EFI installers is dat je een /Extra/Extensions/ folder aanmaakt op je HD waarin je je drivers kunt toevoegen en beter controle uitoefent. Ik ga hier niet verder in de materie van dsdt en com.apple.boot.plist om specifiek aansturing per type computer te verzorgen. Gebruik Kext Helper en KextUtility

andere EFI oplossingen:
-myHack Installer http://osx86.sojugarden.c...aller-1-0-rc4-1-released/
-EasyEFI, http://www.tkshare.com/ea...retail-installer-on-a-pc/
http://www.heroturko.org/...il-installer-on-a-pc.html
-.Kext files je drivers www.kexts.com
Ik heb al verschillende geprobeerd. Met iBoot Nvidia en Supported kan ik niet eens installeren. Hij blijft hangen in de verbose mode. En als ik MyHack installeer kan ik dust niet meer opstarten.
Met de Empire EFI kan ik wel installeren, misschien dat ik daarna Multibeast kan proberen....
Ga vanavond nog wel even rommelen.

iig bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier een kernel van 10.6.4 die geschikt is voor een AMD Phenom II x4?

Heb al wat rond gezocht maar ik snap niet hoe je weet of er 1 geschikt is of niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
En nog steeds wil het niet helemaal lukken. Ik heb nu osx 10.6.3 geinstalleerd maar elke keer als ik de updates installeer krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/r8s9lf.jpg

allemaal panics.

Hoe komt dit en hoe kan ik het eventueel oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier heb ik ook last van gehad, wat je eventjes moet proberen is: installeer OS X op een pc (een versie die wel werkt, kijk vervolgens in de lijst waar alleen kexts staan. Uit deze lijst moet je (uit mijn hoofd) de sleepenabler kext verwijderen, als het goed is kun je daarna zonder problemen updaten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Die staat al niet meer in mijn kext lijst os of moet ik dan eerst opnieuw osx installeren en dan hem verwijderen?

• tweakG5
Ik heb de sleepenabler gevonden en verwijderd. Het is me gelukt om 10.6.4 te installeren maar als ik op update deze mac druk krijg ik weer dezelfde kernel panic. Heb je misschien nog een eventuele oplossing?

Ik heb osx al opnieuw geinstalleerd maar deze keer even een backup gemaakt zodat ik niet continu hoef te installeren.

Verwijderd

tweakG5 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:20:
Ik heb de sleepenabler gevonden en verwijderd. Het is me gelukt om 10.6.4 te installeren maar als ik op update deze mac druk krijg ik weer dezelfde kernel panic. Heb je misschien nog een eventuele oplossing?

Ik heb osx al opnieuw geinstalleerd maar deze keer even een backup gemaakt zodat ik niet continu hoef te installeren.
nee sorry, bij mij lukte het nadat ik die kext had verwijderd

• tweakG5
Nou het is me nu op een of andere manier gelukt om hem te installeren ik maak nu continu backups om te kunnen achterhalen wat er mis is gegaan maar het werkt nu dus ik ben een blij man (voor nu :P)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil zo goedkoop mogelijk een pc'tje in elkaar knutselen om OSX op te draaien (en in te bouwen in een G4 case). Ik heb dus nodig een cpu+mobo+geheugen. Heeft iemand ook tips voor onderdelen die gegarandeerd gaan werken?

Zat zelf te denken aan een Pentium Dual Core E5400 (lekker goedkoop). Maar welk mobo is het meest geschikt hiervoor? Het liefst een waarvan ik ook de onboard GPU kan gebruiken (en uiteraard lan/sound e.d.).

Is er misschien ergens een overzicht met hardware die werkt? Als google op de mobo's die verschillende webshops in de aanbieding hebben kan ik er niet voldoende info over vinden of dit gaat werken.

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Mooi TweakG5

Op een 2e partitie opnieuw OSX installeren. Dan zit je veilig en kun je terugvallen.

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

• tweakG5
himacc schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:54:
Mooi TweakG5

Op een 2e partitie opnieuw OSX installeren. Dan zit je veilig en kun je terugvallen.
Ik kom al steeds verder alleen wil nog steeds het geluid niet werken ik had er eindelijk een gevonden maar toen bleek de digitale uitgang niet te werken.

Audio werkt eindelijk maar speelt alleen maar af via de analoge outputs. En ik wil het via de digitale uitgang hebben. Ik heb wel de optie om digital in te gebruiken maar ik wil dus digital out. Wel optisch.

Weet iemand dan welke kext ik daarvoor moet installeren of wat ik in de kext moet aanpassen?

[ Voor 29% gewijzigd door tweakG5 op 16-09-2010 15:21 ]

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
Palomar schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:47:
Ik wil zo goedkoop mogelijk een pc'tje in elkaar knutselen om OSX op te draaien (en in te bouwen in een G4 case). Ik heb dus nodig een cpu+mobo+geheugen. Heeft iemand ook tips voor onderdelen die gegarandeerd gaan werken?

Zat zelf te denken aan een Pentium Dual Core E5400 (lekker goedkoop). Maar welk mobo is het meest geschikt hiervoor? Het liefst een waarvan ik ook de onboard GPU kan gebruiken (en uiteraard lan/sound e.d.).

Is er misschien ergens een overzicht met hardware die werkt? Als google op de mobo's die verschillende webshops in de aanbieding hebben kan ik er niet voldoende info over vinden of dit gaat werken.
Kijk eens naar de Best Buy Guide op Hackintosh.nl Die moederborden daaruit werken allemaal perfect :).

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Palomar schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:47:

Je kan voor OSX inderdaad prima een hele basic dual core intel nemen. Mits je er niet al te zware dingen mee gaat doen natuurlijk, OSX zal in elk geval als een zonnetje draaien.

Ik denk dat de Gigabyte P43-ES3G wel een goede optie is: Goedkoop maar toch voldoende uitbreidingsmogelijkheden, ook is Gigabyte een goed merk en staat het bekend om zijn compatibiliteit met OSX.

Dit moederbord heeft een onboard GPU maar deze is waarschijnlijk niet te gebruiken. Volgens mij zijn er heel weinig onboard-gpu's met hackintosh te gebruiken. Ik zou gewoon voor een hele goedkope GPU (8400GS, 9400GT) gaan.
Pagina: 1 ... 18 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.