[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Proximus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

Nee, ik wil simpelweg een extra sata-schijfje kopen (500GB) voor OSX86 en vroeg me af of ik dan in de BIOS wel gewoon mijn 'RAID' instellingen kon laten staan. Via de Intel RAID manager configureer je namelijk je schijfen.

Schijven 1,2 (RAID 0) Windows
Schijven 3,4 (RAID 0) Files
Schijf 5 (Mac OSX86) Mac drive <-- nieuw

Gaat zoiets werken?
Probeer het eens en laat ons weten of het werkt 8)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:21

Proximus

100% OC

OgWok schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:49:
[...]

Probeer het eens en laat ons weten of het werkt 8)
Goed idee ;) als ik tijd heb draai ik een installatie op een SATA disk. :*)

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
OSX nu als een zonnetje werkend maar er zijn nog twee dingen die mij irriteren:

1. Font smoothing, na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat dit een typische OSX euvel is; Windows rendert zijn symbolen eigenlijk veel scherper. Ik heb regelmatig dat de letters van OSX te vettig zijn of moeilijk lezen. Iemand hier een oplossing voor?

2. De muis beweegt wat schokkerig. Ik heb hier een Logitech EX110 set maar de muis daarvan werkt in windows vlekkeloos, in OSX beweegt hij met schokjes. Al het een en ander aangepast in het optiemenu maar ik heb het nog niet kunnen verhelpen, aan de aanwijzersnelheid ligt het niet.

alvast bedankt mocht iemand iets weten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door I-Heine-I op 11-08-2010 20:39 ]

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 12:05
I-Heine-I schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:39:
OSX nu als een zonnetje werkend maar er zijn nog twee dingen die mij irriteren:

1. Font smoothing, na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat dit een typische OSX euvel is; Windows rendert zijn symbolen eigenlijk veel scherper. Ik heb regelmatig dat de letters van OSX te vettig zijn of moeilijk lezen. Iemand hier een oplossing voor?

2. De muis beweegt wat schokkerig. Ik heb hier een Logitech EX110 set maar de muis daarvan werkt in windows vlekkeloos, in OSX beweegt hij met schokjes. Al het een en ander aangepast in het optiemenu maar ik heb het nog niet kunnen verhelpen, aan de aanwijzersnelheid ligt het niet.

alvast bedankt mocht iemand iets weten ;)
1. Font rendering in Windows en OSX is gewoon anders. Windows gebruikt cleartype en OSX zijn eigen rendermethode. Zelf werk ik nu een half jaartje met OSX en ben gewend aan het OSX font. Als ik soms terug ga naar Windows vind ik het er allemaal maar erg fragiel en smal uitzien. Naar mijn mening is het in OSX allemaal wat duidelijker. Uiteraard persoonlijk.

2. Heb ik zelf in het begin ook naar gezocht en me best over geërgerd maar het is zo dat OSX niet goed overweg kan met hoge-dpi muizen. Zo ook met mijn Logitech G5. Horizontaal en verticaal bewegen gaat goed maar verticaal gaat met wat haperingen. Zelf merkte ik het echt als ik in Illustrator of Photoshop bezig was en precies bezig was. Tegenwoordig heb ik het zo opgelost dat ik mijn Wacom pen voor die werkzaamheden gebruik en de G5 voor de rest, werkt best goed. Op lange termijn eens kijken voor een ander muisje.

Kijk anders ook eens hier voor verschillende ervaringen met verschillende muizen. Ook lijst met compatible muizen en workarounds :)

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ok ik ga het weer eens oppakken, het is me nog steeds niet gelukt.

Mijn specs:
m4a78t-e
6gb ddr3 1333 kingston
hd4890
Phenom II x4 955

Mijn bootloader: Ideneb (kwam ik het verst mee maar ik heb ook anderen gebruikt)
Ik kon uiteindelijk de installatie starten en mijn HDD (FAT32 partitie, in de 1e SATA slot) kiezen maar verder ben ik nooit gekomen.

Weet iemand waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
injectx schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

1. Font rendering in Windows en OSX is gewoon anders. Windows gebruikt cleartype en OSX zijn eigen rendermethode. Zelf werk ik nu een half jaartje met OSX en ben gewend aan het OSX font. Als ik soms terug ga naar Windows vind ik het er allemaal maar erg fragiel en smal uitzien. Naar mijn mening is het in OSX allemaal wat duidelijker. Uiteraard persoonlijk.

2. Heb ik zelf in het begin ook naar gezocht en me best over geërgerd maar het is zo dat OSX niet goed overweg kan met hoge-dpi muizen. Zo ook met mijn Logitech G5. Horizontaal en verticaal bewegen gaat goed maar verticaal gaat met wat haperingen. Zelf merkte ik het echt als ik in Illustrator of Photoshop bezig was en precies bezig was. Tegenwoordig heb ik het zo opgelost dat ik mijn Wacom pen voor die werkzaamheden gebruik en de G5 voor de rest, werkt best goed. Op lange termijn eens kijken voor een ander muisje.

Kijk anders ook eens hier voor verschillende ervaringen met verschillende muizen. Ook lijst met compatible muizen en workarounds :)
Erg bedankt voor de antwoorden. Dat met die fonts zal dan inderdaad wel even wennen zijn. Als OSX mij bevalt is op de lange termijn een mighty mouse misschien wel een goed idee, die kan je dan op een bluetooth dongle zetten toch?
Weet iemand waarom niet?
-x?, Graphicsenabler=No?, allemaal geprobeerd?

Met partities moet je bij mij niet aankomen. Ik heb mezelf de moeite bespaard door OSX op een kleinere HDD te installeren van 200GB, zo heel veel ruimte heb ik toch niet nodig aangezien mijn films en games op windows staan. Een schijf van +- 500GB pik je tegenwoordig al voor minder dan 40 euro op.

[ Voor 11% gewijzigd door I-Heine-I op 13-08-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
injectx schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

2. magic mouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, ik wil namelijk OS X installeren op mijn pc, dit gaat allemaal goed, mits ik "cpus=1" in tik bij het Darwin menu. Vervolgens gaat hij installeren, wat ook allemaal goed gaat, daarna moet hij opnieuw opstarten en dan gaat het fout...
Als ik de HDD instel waar ik OS X op geinstalleerd heb krijg ik een knipperend streepje te zien, iemand die hier toevallig ervaring mee heeft of weet ik hoe ik dit kan oplossen?

mijn specs:
Q9550
Asus Maximus Formula 2 (P45)
4GB DDR2 Corsair
HDD 1 (windows 7, sata schijf)
HDD 2 (OS X, sata schijf)
2 DVD branders, allebei IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:19:
Ik zit met een probleem, ik wil namelijk OS X installeren op mijn pc, dit gaat allemaal goed, mits ik "cpus=1" in tik bij het Darwin menu. Vervolgens gaat hij installeren, wat ook allemaal goed gaat, daarna moet hij opnieuw opstarten en dan gaat het fout...
Als ik de HDD instel waar ik OS X op geinstalleerd heb krijg ik een knipperend streepje te zien, iemand die hier toevallig ervaring mee heeft of weet ik hoe ik dit kan oplossen?

mijn specs:
Q9550
Asus Maximus Formula 2 (P45)
4GB DDR2 Corsair
HDD 1 (windows 7, sata schijf)
HDD 2 (OS X, sata schijf)
2 DVD branders, allebei IDE
Probeer eens TonyMac's methode met iBoot en MultiBeast. Denk dat je met de iBoot cd grote kans hebt dat je daar altijd mee op kan starten. Ook zonder bootloader op de hd. zoals bv. Chameleon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Ik ga bijna aan me hackintosh build beginen :P
En ik weet al precies hoe ik ga instaleren dankzij (peach-os)
Hij heeft namenlijk precies dezelfde build als ik :P
Hij kopieeert namenlijk de kernel van de kalyway instal die werkt met de 5500 intel chipset (tylerburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is de installatie gelukt, hij wil ook booten maar tijdens het booten krijg ik een rood rondje te zien met een schuine streep erdoorheen. Iemand die weet hoe of wat? Ik kan niet echt ergens vinden hoe ik dat op moet lossen,
Booten met cpus=1 of busratio=20 wil ook niet werken, -x, -f, -v heeft ook geen resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er een manier om vooraf OSX86 op een usb drive te installeren, via Windows? Als ik dan boot vanaf die usb drive dat hij dan OSX gaat installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
ff een kort vraagje: heb een weekje een Ati 4850 in de hackintosh gehad en heb deze sinds vandaag vervangen door een Nvidia GTX 260. Kan ik nu het beste opnieuw installeren of is dat niet nodig? Ik had namelijk toen ik de kaart er net in had, een flinke dip in graphics performance. Toen wat geklooit met graphicsenabler etc. en toen was de performance weer ok. Echter heb ik bij Starcraft 2 toch nog wat rare lag. Ingame draait het dan best lekker maar bij cutscenes (ook gerenderd) draait het dan weer helemaal niet lekker.. beetje alsof iets niet helemaal goed zit.

Opnieuw installeren vind ik wel jammer omdat ik net alle programma's goed ingesteld en wel had lopen.

Advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels na veel geklooi etc mn hackintosh toch werkend gekregen :)
helaas is de scherm resolutie niet erg optimaal (1024x768), ik heb de Ati Radeon HD 2600 Pro Pci-e drivers geinstalleerd, deze willen echter niet aanslaan, resolutie blijft 1024x768..

zoals dus hierboven te lezen is heb ik een Ati HD 2600 Pro Pci-e uitvoering. Iemand die misschien weet waar ik hier de juiste kext voor kan vinden of hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn resolutie wel hoger in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Iemand een tip voor een, niet al te dure, videokaart die out of the box werkt met Snow Leopard? Heb het opgegeven dat mijn 4650 nog gaat werken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik gisteravond gedownload en geinstalleerd. Na de installatie opnieuw opgestart en kreeg na het inlog scherm een bluescreen, daarna ging hij weer terug naar het inlog scherm. Dit herhaalde zich steeds..

Ik maak overrigens gebruik van 10.6.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:10:
[...]

Die had ik gisteravond gedownload en geinstalleerd. Na de installatie opnieuw opgestart en kreeg na het inlog scherm een bluescreen, daarna ging hij weer terug naar het inlog scherm. Dit herhaalde zich steeds..

Ik maak overrigens gebruik van 10.6.x
Ik heb ook een geprobeerd, krijg nu alleen nog maar blokjes en streepjes? Hoe verwijder ik zo'n kext weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Phusebox schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Ik heb ook een geprobeerd, krijg nu alleen nog maar blokjes en streepjes? Hoe verwijder ik zo'n kext weer?
Probeer eens de iBoot opstart-cd (en dan de versie voor NVidia ofATI) vaak krijg je dan wel weer een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
OgWok schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Probeer eens de iBoot opstart-cd (en dan de versie voor NVidia ofATI) vaak krijg je dan wel weer een desktop.
De iBoot cd doet het helemaal niet bij mij, daarmee heb ik eerst proberen te installeren. Bleef steeds hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Iemand wel eens de OSX86 live dvd gebruikt? Beviel dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Ik probeer zelf al enkele dagen SL 10.6.3 op mijn laptop te installeren.
Maar ik krijg de installer niet geopend, want na het apple logo wordt het scherm zwart :?
Als ik met -v boot, dan is het laatste dat ik zie iets met NVEnabler.
Iemand enig idee hoe ik SL toch kan installeren?

Heb al van alles geprobeert, bijv. cpus=1 / GraphicsEnabler=No / -v / -f /-x en combinaties ervan.
En toch blijft het zwarte scherm terug komen.

Als bootloader gebruik ik iBoot + Multibeast van tonymac's blog

Specs van laptop:
Sony Vaio VPCF12C5E
Core i5-520M, 2.40 GHz
4 GB 1066 MHz DDR3-SDRAM
Nvidia GeForce 330M 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Gebruik je iBoot Nvidia of Supported?

En heb je alles in de bios correct gezet? (AHCI?)

[ Voor 41% gewijzigd door I-Heine-I op 18-08-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die een goede download voor 10.6.4 weet? Ik heb deze versie nodig aangezien ik wil programmeren voor mijn iPad, 10.6.1 of 10.6.2 wil hiermee niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
I-Heine-I schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:51:
Gebruik je iBoot Nvidia of Supported?

En heb je alles in de bios correct gezet? (AHCI?)
Gebruik de Supported versie waarmee je een geslaagde installatie zou moeten krijgen.
AHCI weet ik niet, want sony heeft die keuze mogelijkheid uit de bios gehaald :S

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:24
@ Smitmartijn: Software-update doen?

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een nieuwe laptop kopen en wil er graag een kopen waar ik ook meteen zeker Hackintosh op kan draaien. En bij de keuze daarvan wil ik graag jullie hulp :)

De eisen voor mijn laptop zijn:
- Scherm moet groter zijn dan 13" en kleiner dan 15", dus dan heb je volgens mij (voornamelijk) alleen de keuze uit 13,3" en 14,1"
- (redelijk) snelle processor, geen zuinige 1.33 Ghz ofzo dus
- Budget: onder de 1000 euro

Optionele voorkeuren:
- HDMI uitgang is altijd wel leuk
- Hogere resolutie (bijvoorbeeld 1600x900)

Ik wil hier graag dus hackintosh op draaien. Het liefste snow, maar als het echt niet anders kan, een van de laatste leopard is ook goed.

Ik ben zelf nog maar tot de volgende modellen gekomen:
- Dell Vostro 3300 (13,3")
- Dell latitude E5410 (14,1")
- Sony Vaio VPCEA1S1E (14")
- Sony Vaio VPCEA2S1E (14")
- Sony Vaio VPCEA2X5E (14")

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Niet om flauw te doen, maar heb je een witte MacBook al overwogen? Die heeft al jouw eisen, maar helaas geen van jouw optionele voorkeuren. Je weet wel zeker dat er MacOSX Snow Leopard op gaat draaien.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

Repsaj_Nav schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:09:
Niet om flauw te doen, maar heb je een witte MacBook al overwogen? Die heeft al jouw eisen, maar helaas geen van jouw optionele voorkeuren. Je weet wel zeker dat er MacOSX Snow Leopard op gaat draaien.
Zelfs HDMI heeft de MacBook, je moet alleen het verloop naar DVI hebben en een DVI -> HDMI verloopje ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja dat heb ik zeker, maar helaas zit ik met een beperkt budget
En die 4 die ongeveer binnen mijn budget passen hebben (volgens mij tenminste) een stuk slechtere spec's dan bijvoorbeeld een van de 5 die ik noemde
http://tweakers.net/price...0873;241408;247113;257511
En bij de dell/sony heb ik tussen de 650 en 850 al een laptop die betere secs heeft dan die 4 mac's

Ze hebben allemaal i3 of i5 processoren, en wat ik er zover van begrepen heb zijn die stukken beter dan de C2D (de i5 een heel stuk beter en de i3 ook redelijk wat)

[ Voor 17% gewijzigd door Markos op 19-08-2010 14:19 ]

• glocom
Is het mogelijk om SL op een laptop te installeren via een extern aangesloten scherm? :?
Dus niet via het laptopscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perslucht schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:49:
@ Smitmartijn: Software-update doen?
Ik had dus 10.6.2 geïnstalleerd, toen kreeg ik het berichtje van de Apple software-updater dat niet al mijn software uptodate was, ik heb er dus voor gekozen om te updaten naar 10.6.4, als ik dan de hdd aanklik waar 10.6.4 opstaat, gaat hij booten en krijg ik de fotmelding dat de match tussen de kernel en de CPU ontbreekt...
Hoe zou ik de software anders kunnen updaten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben jullie hier wat aan, ik heb dat gebruikt om een beetje te rommelen met mn verstofte netbook.

http://lifehacker.com/536...sh-pc-no-hacking-required

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:17:
Ja dat heb ik zeker, maar helaas zit ik met een beperkt budget
En die 4 die ongeveer binnen mijn budget passen hebben (volgens mij tenminste) een stuk slechtere spec's dan bijvoorbeeld een van de 5 die ik noemde
http://tweakers.net/price...0873;241408;247113;257511
En bij de dell/sony heb ik tussen de 650 en 850 al een laptop die betere secs heeft dan die 4 mac's

Ze hebben allemaal i3 of i5 processoren, en wat ik er zover van begrepen heb zijn die stukken beter dan de C2D (de i5 een heel stuk beter en de i3 ook redelijk wat)
Sapperdeflap ...... wist niet dat die zo duur waren....(notebook hardware voor topprijzen; Jobs wordt nog rijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
OgWok schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:12:
[...]
Sapperdeflap ...... wist niet dat die zo duur waren....(notebook hardware voor topprijzen; Jobs wordt nog rijker)
Het is niet alleen de pure hardware waar je extra voor betaalt. Ook de behuizing (zeker bij de pro), design, extra features zoals het glazen trackpad (deze is echt heel prettig om mee te werken).

Niettemin blijven het enorm dure apparaten natuurlijk. Ik heb zelf ook een tijd zitten hackintoshen om die reden maar in die tijd werkte het nooit zo probleemloos als een echte Mac. Vooral bij updaten enz. Dus ik ben toch weer op een echte Mac terug gekomen.

Ik gebruik het nog wel op mijn netbook trouwens, gewoon omdat er geen echte Mac netbook is. Wel jammer, want het werkt echt perfect. Ik blijf me verbazen hoe snel Mac OS draait op zo'n atompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:39:
[...]

Ik had dus 10.6.2 geïnstalleerd, toen kreeg ik het berichtje van de Apple software-updater dat niet al mijn software uptodate was, ik heb er dus voor gekozen om te updaten naar 10.6.4, als ik dan de hdd aanklik waar 10.6.4 opstaat, gaat hij booten en krijg ik de fotmelding dat de match tussen de kernel en de CPU ontbreekt...
Hoe zou ik de software anders kunnen updaten?
kernel fout + wat kext die je opnieuw moet instellen. Anders myhack er ff opnieuw opgooien (hoop dat je een backup schijf hebt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
glocom schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:44:
[...]

Gebruik de Supported versie waarmee je een geslaagde installatie zou moeten krijgen.
AHCI weet ik niet, want sony heeft die keuze mogelijkheid uit de bios gehaald :S
Volgens mij is er meestal wel een manier om het alsnog gedaan te krijgen. Heb je al ge-googled of er oplossingen zijn voor jouw sony?, misschien is er een nieuwere bios?

[ Voor 4% gewijzigd door I-Heine-I op 20-08-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:42:
[...]

kernel fout + wat kext die je opnieuw moet instellen. Anders myhack er ff opnieuw opgooien (hoop dat je een backup schijf hebt....)
Wat bedoel je met opnieuw instellen van die kext? Ik heb net hazzard opnieuw geïnstalleerd en ben daarna gaan updaten naar 10.6.1, dit ging allemaal goed, vervolgens naar 10.6.2, hier ging het fout, toen kreeg ik dus ook dezelfde foutmelding als bij de update van 10.6.2 naar 10.6.4. Zou jemisschien uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen of hoe ik een goede update kan doen naar: 10.6.2 of naar 10.6.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

GekkePrutser schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:26:
[...]

Het is niet alleen de pure hardware waar je extra voor betaalt. Ook de behuizing (zeker bij de pro), design, extra features zoals het glazen trackpad (deze is echt heel prettig om mee te werken).
Dat is zeker waar, maar ik heb daar helaas het budget niet voor. Zeker niet voor een Pro. Ik heb het liefst een i3/i5/i7 processor. Dan bezuinig ik liever meer op de looks dan op de hardware
Niettemin blijven het enorm dure apparaten natuurlijk. Ik heb zelf ook een tijd zitten hackintoshen om die reden maar in die tijd werkte het nooit zo probleemloos als een echte Mac. Vooral bij updaten enz. Dus ik ben toch weer op een echte Mac terug gekomen.
Er zal inderdaad altijd wel iets zijn wat niet werkt, maar als ik dat kan beperken tot de netwerkkaarten bijvoorbeeld. Dan lijkt me dat al een hele mooie laptop om op te werken. Wifi kan (in de meeste gevallen) toch vervangen worden.
En updaten is altijd risicovol, maar je kunt ook gewoon niet updaten. Een vriend van mij is op zijn macbook pas een paar maanden terug van Tiger naar Snow overgestapt. En hij heeft altijd gezegd hoe fijn zijn mac welnie werkte, dus dan zou ik zeggen. Wanneer het allemaal goed werkt, gewoon houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

Wat bedoel je met opnieuw instellen van die kext? Ik heb net hazzard opnieuw geïnstalleerd en ben daarna gaan updaten naar 10.6.1, dit ging allemaal goed, vervolgens naar 10.6.2, hier ging het fout, toen kreeg ik dus ook dezelfde foutmelding als bij de update van 10.6.2 naar 10.6.4. Zou jemisschien uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen of hoe ik een goede update kan doen naar: 10.6.2 of naar 10.6.4?
de kernel.mach file is niet meer gehackt als de update doet. deze moet weer goed gemaakt worden. Nu even geen tijd om alles uit te zoeken, weet je config ook niet. maar met myhack wordt alles snel goedgezet (bootloader, kernel etc etc). daarna wss nog een geluidskaart kext terugzetten. Je moet even in die hoek zoeken en dan specifiek voor jouw config.

btw mijn main pc blijft nog even op 10.6.3 geen echte toegevoegde waarde 10.6.3 laptop draait wel 10.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb jij het dan voor elkaar gekregen om 10.6.3 te installeren? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Heb ook geprobeerd iDeneb te installeren, maar ik kom niet verder dan het punt waar de installer vraagt waar ik OSX wil installeren. Dan blijft alles dus leeg. Heb het meerdere schijven geprobeerd, maar die waren tot nu toe allen SATA / NTFS. Is dat misschien het probleem? Hoe moet ik de beoogde harddisk dan wel formatteren? Met een specifiek programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neanderthaler schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:45:
Heb ook geprobeerd iDeneb te installeren, maar ik kom niet verder dan het punt waar de installer vraagt waar ik OSX wil installeren. Dan blijft alles dus leeg. Heb het meerdere schijven geprobeerd, maar die waren tot nu toe allen SATA / NTFS. Is dat misschien het probleem? Hoe moet ik de beoogde harddisk dan wel formatteren? Met een specifiek programma?
tijdens de installatie kun je boven in de werkbalk naar "disk utility" gaan, dit staat onder hilpprogramma's. Hier is het mogelijk om de hardeschijf te formatteren. Daarna kun je OS X als het goed is wel gewoon installeren ;).
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:15:
hoe heb jij het dan voor elkaar gekregen om 10.6.3 te installeren? :9
Het is me inmiddels gelukt om van 10.6 te updaten naar 10.6.4, het enige wat ik hiervoor hoefde te doen is de kext "sleep enabler" te verwijderen, daarna gaat alles ineens goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Eens getest of 10.6.4 draait in 64 bits modus op mijn GigaByte X48-DQ6 bord:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/MrBlobby.jpg

Ehm ja, werkt als een speer, net iets meer bite met het opstarten van bv. Chrome.

Tijdens het opstarten toetsen 6 en 4 ingedrukt houden.

Of
code:
1
2
3
4
<dict>
    <key>Kernel Flags</key>
    <string>arch=x86_64</string>
</dict>

invoeren in com.apple.Boot.plist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog 1 vraagje mbt mijn hackintosh, ik wil graag een dual screen setup gaan gebruiken (heb nu 2 HP schermen met DVI, HDMI en VGA. Tevens heb ik een HD 2600 Pro PCIe). Ik krijg het echter niet voor elkaar om de 2600 PRO werkend te krijgen met op het ene scherm Apple dock en andere scherm als extra scherm.

Nou wil ik dus een nieuwe videokaart kopen aangezien ik niet veel goeds over de HD 2600 gelezen heb, wat is dan de beste videokaart die vrijwel altijd ondersteund wordt door OS X en waarbij ik dus een Dual Screen setup kan maken met een resolutie van 1680x1050?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:45:
ik heb nog 1 vraagje mbt mijn hackintosh, ik wil graag een dual screen setup gaan gebruiken (heb nu 2 HP schermen met DVI, HDMI en VGA. Tevens heb ik een HD 2600 Pro PCIe). Ik krijg het echter niet voor elkaar om de 2600 PRO werkend te krijgen met op het ene scherm Apple dock en andere scherm als extra scherm.

Nou wil ik dus een nieuwe videokaart kopen aangezien ik niet veel goeds over de HD 2600 gelezen heb, wat is dan de beste videokaart die vrijwel altijd ondersteund wordt door OS X en waarbij ik dus een Dual Screen setup kan maken met een resolutie van 1680x1050?

Alvast bedankt
ik draai een half jaar 2 x 1900-1200 DVI. met 1 8800gt 512 kaart. Werkt perfect. Deze week komt mijn 3e scherm binnen (hp 24 inch) en wil dan een 2e pci-express kaart erin gooien.wss weer 8800 gt voor triple screen setup :)

werkt zo relaxt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tennisbal schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:05:
[...]

ik draai een half jaar 2 x 1900-1200 DVI. met 1 8800gt 512 kaart. Werkt perfect. Deze week komt mijn 3e scherm binnen (hp 24 inch) en wil dan een 2e pci-express kaart erin gooien.wss weer 8800 gt voor triple screen setup :)

werkt zo relaxt allemaal
En...... de 8800GT bevalt goed qua snelheid? (Zit aan een nieuw setje te denken en dan kiezen voor de 8800 of 9800 GT)

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 24-08-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
OgWok schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:10:
[...]

En...... de 8800GT bevalt goed qua snelheid? (Zit aan een nieuw setje te denken en dan kiezen voor de 8800 of 9800 GT)
Al de nieuwste generatie Ati kaarten overwogen? HD5870/5850 draait in elk geval perfect met OSX. En volgens mij zijn die HD57xx kaarten ook goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
OgWok schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:10:
[...]

8800gt is perfect voor macosx zelf, nergens vertraging. Games als starcraft draaien op high met shaders med. (windows 7 dual boot wel alles ultra)

Echte hardcore games draai ik dualboot windows. maar voor usual stuff is ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
I-Heine-I schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:54:
[...]

Al de nieuwste generatie Ati kaarten overwogen? HD5870/5850 draait in elk geval perfect met OSX. En volgens mij zijn die HD57xx kaarten ook goed werkend te krijgen.
Nieuwste generatie is prima, maar meestal hoofdprijs. Een HD5850 gaat toch over de € 200,-- kosten...... daar heb ik met een beetje mazzel 3 8800GT's voor.

En uit mijn vroege Hackintosh tijd was ik met een Nvidia 7300 snel klaar; niet het beste argument, maar toch. Ik zie ook wel dat Apple Ati grafische chips al ruim omarmd heeft, dus dat de ondersteuning er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

OgWog

Ik heb hier in 2 systemen een Nvidia 8800GT en een 9800GT en ben daar heeel tevreden mee. Draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Vraag:

EVGA GTX285, is hier ook een special *.pkg installatie voor? Of is een NVenabler voldoende?

herkend gpu als: "unknown Nvidia" - 1024MB VRAM - pci 16x - 1680x1050@32bit"

EDIT --Opgelost--:

Ik las net dat ik een volledig functionele GTX285 heb +QE/CI (front row en het spel chess werkt namelijk)

[ Voor 71% gewijzigd door Hokkie op 24-08-2010 18:58 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb de beveiligingsupdate van Apple geïnstalleerd 2010-005. Daarna start het systeem nog op. (lijkt me veilig)

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/2010-08-25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Ja, net ook de beveiligingsupdate van Apple geïnstalleerd 2010-005 en start goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik heb in m'n login-lijstje enkele network-shares toegevoegd. Als ik nu reboot worden ondanks dat ik "hide" heb aangevinkt toch de finder windows voor deze shares full-screen geopend. Ik had gehoopt dat ik helemaal geen finder zou zien, of anders op z'n minst geminimized.

Met Googlen kwam ik meerdere van dit soort vragen tegen maar nog geen goede oplossing... hier iemand wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
catchingfire schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:13:
Ik heb in m'n login-lijstje enkele network-shares toegevoegd. Als ik nu reboot worden ondanks dat ik "hide" heb aangevinkt toch de finder windows voor deze shares full-screen geopend. Ik had gehoopt dat ik helemaal geen finder zou zien, of anders op z'n minst geminimized.

Met Googlen kwam ik meerdere van dit soort vragen tegen maar nog geen goede oplossing... hier iemand wellicht?
Heb hier zelf ook lang naar geGoogled maar blijft gewoon de manier van folders aanroepen bij het opstarten van OSX. Vooralsnog niets aan te doen. Vind het zelf wel handig omdat ik wel altijd bij mijn shares moet zijn en dan is het handig als het al meteen open staat. Maar snap wel dat je het wilt kunnen hiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
injectx schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 02:33:
Heb hier zelf ook lang naar geGoogled maar blijft gewoon de manier van folders aanroepen bij het opstarten van OSX. Vooralsnog niets aan te doen. Vind het zelf wel handig omdat ik wel altijd bij mijn shares moet zijn en dan is het handig als het al meteen open staat. Maar snap wel dat je het wilt kunnen hiden.
De enige manier die ik heb gevonden is om een script te maken met daarin de commando's om de shares te mounten. Moet nog eens uitzoeken wat de syntax daar precies van is.

Ik wil na booten gewoon een lege desktop hebben, vind het slordig uitzien als er dan een aantal finders open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een wonderlijk probleem op USB-gebied met een Snow Leopard 10.6.4 op een Gigabyte GA-EP45-UD3LR. Heb me al behoorlijk suf gezocht naar oorzaken, maar het probleem lijkt op t web niet bekend. Als ik een USB-stick, toetsenbord of muis aansluit via USB werkt dit prima. Zodra ik een printer of draadloos netwerkkaartje aansluit wordt de hardware herkend en de drivers geinstalleerd, maar vervolgens is het desbetreffende apparaat niet te gebruiken :? Andere poorten en nieuwe drivers helpen iig niet. Booten gaat via iBoot op cd, verder is t geheel zo vanilla als t maar kan. Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Hoe sluit je een cinema display op een hackintosh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
mr.niceguy.89 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:30:
Hoe sluit je een cinema display op een hackintosh ?
Wat voor stekker zit eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Vanavond maar is kijken of ik het voor elkaar krijg om Ipc te installeren op me Gigabyte P35

Heb al verschillende hackintosh versie's geprobeerd en geen 1 wil de install afmaken, het formateren van de schijf etc en keuze van kernel's etc gaat prima maar bij de laatste 5% zegt OSX dat het is afgebroken vanwege de schijf.
Dit was overgens met iaktos v7

edit: ja andere schijven ook geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 28-08-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Volgende week toch eens een GA-P55-UD2 bordje halen om een goede Hackintosh te maken. Met een NVidia 9800 GT. Of is er een bordje wat nu de voorkeur heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
OgWok schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:03:
Volgende week toch eens een GA-P55-UD2 bordje halen om een goede Hackintosh te maken. Met een NVidia 9800 GT. Of is er een bordje wat nu de voorkeur heeft?
Mijn GA-P55-UD2 werkt perfect. Kan hem je alleen maar aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
injectx schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:25:
[...]

Mijn GA-P55-UD2 werkt perfect. Kan hem je alleen maar aanraden :)
Zie nu bij Alternate dat de GA-P55-UD2 een M achter de P55 heeft, dus P55M. Gebruik je ook een P55M?

(Jammer dat een beetje vlot geheugen behoorlijk aan de prijs is...)

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 29-08-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
klein schopje: niemand een idee qua richting om in te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
Ipc 10.5.6 geinstalleerd + geupdate naar 10.5.8.

Q9550
Gigabye P35-Ds3
GTX285 werkend.
Vanilla kernel, drivers van netwerk / geluid / out of the box, alleen kreeg ik panic's na 5min heftig internet gebruik, dus nieuwe RTL1000.kext gevonden, en gebruikt voor 64bit.
en voila alles is perfect.

Heb nu in 35min, 3gb gedownload dus ik ga er van uit dat dat nu verholpen is.

edit 2 : na een paar uur werkt het nogsteeds nu is er alleen nog 1 probleem.
Dat is mijn install is geflagged met CPU=1

Nu ziet hij me Q9550 als een cpu met core, wat natuurlijk 4core's moet zijn.
Ik heb al van alles gegoogled en overall hebben ze het over de Boot.plist etc maar ik krijg het niet voor elkaar om uberhaudt het bestandje te vinden, ook niet via terminal.
En zo dus ook geen idee hoe ik het kan aanpassen, wie o wie helpt me uit de brand.

En me Q9550 die 2.8ghz is met 12mb cache wordt op deze manier herkent.

Model Name: P35-DS
Model Identifier: P35-DS3
Processor Speed: 4 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 1
L2 Cache: 6 MB
Memory: 8 GB
Bus Speed: 1.33 GHz
Boot ROM Version: F14

[ Voor 54% gewijzigd door Mektheb op 29-08-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Onder 10.6.4 herken ie bij mij de:

Q6600
Total Number Of Cores: 4

en de i7/920
Total Number Of Cores: 4

het ligt aan je bootloader, ik zou hier de laatste bootloader opnieuw installeren, dan ziet ie 4 cores, hij is nu ook retesnel met 1 core in gebruik, weet niet wat je overkomt als ie met 4 cores werkt!:

http://tonymacx86.blogspo...prerelease-installer.html

ik draai: Chameleon v2.0 RC5 - EasyEdition ver.2 icm 10.6.4

jouw Q9550 is een "kanon" van een processor die gaat wel! Wel vreemd dat ie 'm als 4Ghz snelheid ziet want hij is standaard 2,83Ghz. Is ie overklokt?

Ik zou, als ik jou was, zo snel mogelijk met support van tonymacx86 overgaan naar 10.6, en later updaten naar 10.6.4, zie:

http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html, als je een 2e partitie hebt kun je daar 10.6 installeren. Dat is dus handig, beginnen met 2 partities!

of http://www.hackintosh.nl/content/ aan de slag met easyEFI die is ook super handig. Dit alles icm met een 10.6 installer DVD van Apple

[ Voor 49% gewijzigd door himacc op 30-08-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
Nevermind mijn post :)

10.5.6 met vanilla kernel en alles geinstalleerd en werkend, kom met geekbench op ong 6500 punten
wat volgens mij best redelijk is.

Nu sc2 downloaden en kijken of die een beetje speelbaar is.
Alsnog bedankt !

@ hierboven nee hijs niet geclocked.
edit 2: en ga inderdaad je guide en tips opvolgen op een andere partitie, maar tot nu toe werkt het als een zonnetje !

[ Voor 24% gewijzigd door Mektheb op 30-08-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
OgWok schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:51:
[...]

Zie nu bij Alternate dat de GA-P55-UD2 een M achter de P55 heeft, dus P55M. Gebruik je ook een P55M?

(Jammer dat een beetje vlot geheugen behoorlijk aan de prijs is...)
Sorry, heb de GA-P55M-UD2.

[ Voor 2% gewijzigd door injectx op 30-08-2010 16:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Laatst online: 19:18
Kan iemand mij vertellen of de GTX480 en de OCZ Vertex 2 SSD 120GB werken in OSX?

Wil een dual boot met Windows 7 (alleen voor de games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nieuwe drivers geïnstalleerd voor mijn HD 2600 pro, als ik nu weer mijn computer opnieuw opstart kom ik bij het loginscherm en daar gaat het fout. Ik voer mijn wachtwoord in, hij gaat laden en gaat vervolgens weer terug naar het loginscherm. Iemand die hiervoor een oplossing heeft of in iedergeval een oplossing zodat ik weer bij m'n hackintosh kan?

Ik maak gebruik van snow Leopard 10.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:08
Ik zit er al even over te denken om mijn HP HDX16 om te toveren naar een Hackbook.
Installatiecd is besteld, en moet ik nog even gaan ophalen bij de iStore.

Heeft iemand al ervaringen met EasyEFIv2.0?

@Martijn85: ik zag eerder al dat je jouw HDX ook hebt omgetoverd (zie ook je gallery)
Welke Methode heb jij gebruikt? En werkt alles (naar behoren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Bluefall schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:49:
Ik zit er al even over te denken om mijn HP HDX16 om te toveren naar een Hackbook.
Installatiecd is besteld, en moet ik nog even gaan ophalen bij de iStore.

Heeft iemand al ervaringen met EasyEFIv2.0?

@Martijn85: ik zag eerder al dat je jouw HDX ook hebt omgetoverd (zie ook je gallery)
Welke Methode heb jij gebruikt? En werkt alles (naar behoren)?
Ik heb de Empire EFI gebruikt, als ik het me goed herinner.

Heb hem er na een tijdje weer afgegooid omdat sommige dingen toch niet echt bleken te werken, waaronder de WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:03
Zijn er al mensen welke de HP 8540p laptop werkend hebben gekregen als hackintosh? Ikzelf kom maar niet verder dan de bootloader, welke methode ik ook gebruik :-/ Ik heb de instellingen in het BIOS op de default settings staan, met uitzondering van AHCI. De EmpireEFI, MyHack en iAtkos (zowel Leopard als Snow Leopard) herstarten iedere keer op het moment dat het Apple logo van de installatie in beeld komt. Na het runnen van de installatie met het -x -v commando geeft hij aan dat het iets te maken heeft met ACPI, weet iemand hier wat meer van?

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 20:50
Ik probeer al meerdere malen om OSx86 op mijn pc te installeren maar het wil maar niet lukken. Ik heb verschillen versies gebruikt zoals:
iDeneb
iPC
iAkatos

Ook heb ik een aantal bootcd's gebruikt maar dit mocht allemaal niet helpen. Alleen iDeneb wou volledig installeren maar als ik de pc dan opstartte rebootte die meteen na het laden. Hoe kan ik het wel installeren want ik heb al talloze topics doorgelezen maar ik kan het antwoord nergens vinden.

Mijn hardware:

Intel i3 530
MSI p55-gd65
XFX 8800Gt
4GB ddr3 1333Mhz
2x Ocz 30GB ssd
1x 1TB samsung spinpoint

Ik probeer het op de samsung te zetten waarvan ik 1 partitie van 300GB heb geformatteerd voor OSx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tweakG5 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:42:
Ik probeer al meerdere malen om OSx86 op mijn pc te installeren maar het wil maar niet lukken. Ik heb verschillen versies gebruikt zoals:
iDeneb
iPC
iAkatos

Ook heb ik een aantal bootcd's gebruikt maar dit mocht allemaal niet helpen. Alleen iDeneb wou volledig installeren maar als ik de pc dan opstartte rebootte die meteen na het laden. Hoe kan ik het wel installeren want ik heb al talloze topics doorgelezen maar ik kan het antwoord nergens vinden.

Mijn hardware:

Intel i3 530
MSI p55-gd65
XFX 8800Gt
4GB ddr3 1333Mhz
2x Ocz 30GB ssd
1x 1TB samsung spinpoint

Ik probeer het op de samsung te zetten waarvan ik 1 partitie van 300GB heb geformatteerd voor OSx.
Probeer eens met 1 HD en 1 partitie. AHCI staat aan? Wat zegt booten met -v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Begin altijd met 2 partities. Dan kun je als je wat aan de praat hebt verder met een 2e partitie. Dan kun je nog eens uitwijken. Super handig!

V.B, je begint met 10.5.6 iDeneb.als voorbeeld, die draait dan, en je gaat verder op je 2e partitie met 10.6. Maar gelijk met 10.6 beginnen heeft de voorkeur!

[ Voor 36% gewijzigd door himacc op 01-09-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Heb net het volgende besteld. Eens kijken of we daar iets van kunnen maken :P
  • Zalman GS1000
  • OCZ Platinum Triple Channel 6 GB
  • ASUS ENGTX480/2DI/1536MD5
  • OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket
  • CoolerMaster Silent Pro M1000
  • Mac OS X Snow Leopard - (versie 10.6.3 )
  • Gigabyte GA-X58A-UD7 iX58
  • Intel Core i7 930 2.80GHz 4.8GT/s 8MB Box
  • OCZ Solid State Disk 2.5", 120GB SATA, Vertex 2
  • Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
  • Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Hopelijk kan ik alles van het weekend al afhalen bij het postkantoor =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
OgWok schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:55:
[...]

Probeer eens met 1 HD en 1 partitie. AHCI staat aan? Wat zegt booten met -v?
Ik heb geprobeerd te booten met: -v/-x/-f/cpus=1/busratio=4/busratio=22 of een combinatie daarvan maar dat werkte allemaal niet.

Alleen met ideneb kan ik hem installeren met -x.

Als ik -v doe kan je heel even het instal screen zien en reset de pc zich direct daarna weer. (dat is met iAkatos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Martijn85 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:14:
Heb net het volgende besteld. Eens kijken of we daar iets van kunnen maken :P
  • Zalman GS1000
  • OCZ Platinum Triple Channel 6 GB
  • ASUS ENGTX480/2DI/1536MD5
  • OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket
  • CoolerMaster Silent Pro M1000
  • Mac OS X Snow Leopard - (versie 10.6.3 )
  • Gigabyte GA-X58A-UD7 iX58
  • Intel Core i7 930 2.80GHz 4.8GT/s 8MB Box
  • OCZ Solid State Disk 2.5", 120GB SATA, Vertex 2
  • Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
  • Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Hopelijk kan ik alles van het weekend al afhalen bij het postkantoor =)
Die nieuwe Nvidia kaarten werken toch nog niet met OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb net nog een keer iDeneb geprobeerd met de iBoot boot cd maar dat werkte ook niet. Hij klapt er in 1x uit. Ook zonder de bootcd heb ik geen resultaat.

[ Voor 139% gewijzigd door tweakG5 op 01-09-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
I-Heine-I schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:08:
[...]

Die nieuwe Nvidia kaarten werken toch nog niet met OSX?
Je moet er wel wat voor doen, maar het schijnt wel te werken.
Op de site van Nvidia staan ook drives voor OSX van andere kaarten, denk dus niet dat het heel lang zal duren voordat ze ook drivers voor de 400 serie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
tweakG5 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:14:
Ik heb net nog een keer iDeneb geprobeerd met de iBoot boot cd maar dat werkte ook niet. Hij klapt er in 1x uit. Ook zonder de bootcd heb ik geen resultaat.
eeehm ja lastig.. iBoot met een retail SnowLeopard DVD of backup. Overigens heb je iBoot iod. nodig om de Apple install DVD te foppen dat er op een "Mac" wordt geinstalleerd...

(andere optie een GA-P55M-UD2 bordje kopen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
OgWok schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:07:
[...]

eeehm ja lastig.. iBoot met een retail SnowLeopard DVD of backup. Overigens heb je iBoot iod. nodig om de Apple install DVD te foppen dat er op een "Mac" wordt geinstalleerd...

(andere optie een GA-P55M-UD2 bordje kopen?)
Wat is het verschil dan tussen de borden? Want ik heb namelijk liever ATX zodat ik wat meer uitbreidings mogelijkheden heb.

• OgWok
tweakG5 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:11:
[...]

Wat is het verschil dan tussen de borden? Want ik heb namelijk liever ATX zodat ik wat meer uitbreidings mogelijkheden heb.
Ja, da's de hamvraag (bv andere BIOS etc.)

Maar wat is het resultaat van -v? Dan kom je in ieder geval iets te weten. Wat ik ook heb gelezen is 1 Harddisk aansluiten en niets meer.....

Wat zou je verder willen uitbreiden?

• tweakG5
OgWok schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:16:
[...]

Ja, da's de hamvraag (bv andere BIOS etc.)

Maar wat is het resultaat van -v? Dan kom je in ieder geval iets te weten. Wat ik ook heb gelezen is 1 Harddisk aansluiten en niets meer.....

Wat zou je verder willen uitbreiden?
Eventueel nieuwe geluidskaart. Maar ik heb nog is na zitten denken en zo'n groot probleem is het eigenlijk niet. Ik zal wel even met iDeneb opstarten met -v kijken wat die doet.

• Mektheb
  • Nu online
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:33:
[...]

Eventueel nieuwe geluidskaart. Maar ik heb nog is na zitten denken en zo'n groot probleem is het eigenlijk niet. Ik zal wel even met iDeneb opstarten met -v kijken wat die doet.
Ik heb ook 7 distro's moeten proberen voor ik de goeie had :)
En dan nog een installatie of 20 tegemoed moeten zien omdat ik weer is een verkeerde kext of wat anders fout had gedaan.

nu met orginele leopard retail dvd alles werkend <3

• tweakG5
Ik hem maar even 2 mooie video's gemaakt van wat er aan de hand is:

YouTube: OSX install fail

Dat is de install

YouTube: OSX bios

En dat is mijn bios

Hopelijk kan dit jullie verder helpen.

• Mektheb
  • Nu online
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:53:
Ik hem maar even 2 mooie video's gemaakt van wat er aan de hand is:

YouTube: OSX install fail

Dat is de install

YouTube: OSX bios

En dat is mijn bios

Hopelijk kan dit jullie verder helpen.
Huhm misschien omdat het raid is ?, doet hij het zelfde met een andere distro ?.
en zonder raid ?

• tweakG5
Jep ik heb de hardeschijven losgehaalt behalve de samsung en toen kreeg ik precies hetzelfde fenomeen.

• Mektheb
  • Nu online
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:58:
Jep ik heb de hardeschijven losgehaalt behalve de samsung en toen kreeg ik precies hetzelfde fenomeen.
Dan denk ik je een andere distro moet gaan proberen inplaats van Ideneb.
Ik heb het zelfde gehad met Iaktos en nog een andere, kon niet eens van de cd's booten

• tweakG5
Mektheb schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:03:
[...]

Dan denk ik je een andere distro moet gaan proberen inplaats van Ideneb.
Ik heb het zelfde gehad met Iaktos en nog een andere, kon niet eens van de cd's booten
Ik heb ook iAkatos, iPC en JaS. Welke zou ik nog meer kunnen proberen die mijn hardware ondersteunen?

• Mektheb
  • Nu online
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:09:
[...]

Ik heb ook iAkatos, iPC en JaS. Welke zou ik nog meer kunnen proberen die mijn hardware ondersteunen?
Huhm. je hebt er dus al veel geprobeerd lastig verhaal dan :O.

• tweakG5
Is er misschien een andere boot cd die ik moet proberen.

Maar ik vind het wel vreemd want ik ken wel een aantal succes verhalen met i3/p55 en ook 1 met de msi p55-gd65 met ideneb met i5 maar dat werkt bij mij dan weer niet.

• Mektheb
  • Nu online
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:13:
Is er misschien een andere boot cd die ik moet proberen.

Maar ik vind het wel vreemd want ik ken wel een aantal succes verhalen met i3/p55 en ook 1 met de msi p55-gd65 met ideneb met i5 maar dat werkt bij mij dan weer niet.
Bootcd ? Ideneb en Iaktos dat zijn toch de boot cd's waarmee je installeerd ?.
Kom je wel in de installatie ?, kies je wel de goeie onderrsteuning van de costum installation for je pc ?. 1 fout en hij doet het niet he.
Misschien kan je hem alleen installeren met CPU=1 flag, who knows.

ik ben denk ik erg blind maar wat is nu het probleem ?, start hij uberhaudt niet van je CD op ?. of na de install loopt hij vast ?,

• tweakG5
Hij boot sowieso niet. Elke keer als ik de cd erin stop reboot hij nadat wat je op de video kon zien. Hij is nog niet in het install menu geweest. Ik heb elke mogelijke combinatie geprobeerd zoals een aantal posts terug is te zien.

• Mektheb
  • Nu online
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:27:
Hij boot sowieso niet. Elke keer als ik de cd erin stop reboot hij nadat wat je op de video kon zien. Hij is nog niet in het install menu geweest. Ik heb elke mogelijke combinatie geprobeerd zoals een aantal posts terug is te zien.
Ok, dat is inderdaad wel vreemd je zou inderdaad zeggen hij eerder erna vastloopt.
Maar zoals ik al zei dat heb ik ook gehad, en toen pakte ik een andere distro en het ging wel goed.

Ben bang ik ook niets weet :< helaas.

• tweakG5
Ik heb net even nog een keer met iDeneb geprobeerd en default waardes in bios geladen met maar 1HDD en hij deed het zowaar. Ik was de busratio=22 vergeten maar, als hij dan gaat installeren dus je hebt aangegeven waar hij moet en alles dan blijft hij op 0% hangen dus hij gaat niet verder.

Hoe kan dat dan?

• OgWok
tweakG5 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:46:
Ik heb net even nog een keer met iDeneb geprobeerd en default waardes in bios geladen met maar 1HDD en hij deed het zowaar. Ik was de busratio=22 vergeten maar, als hij dan gaat installeren dus je hebt aangegeven waar hij moet en alles dan blijft hij op 0% hangen dus hij gaat niet verder.

Hoe kan dat dan?
Nou misschien dit.. doe jezelf een lol koop een retail Snow Leopard voor E 29. Daarbij een Nvidia 7300 of 9800GT en iBoot boot cd voor Nvidia.

Kan natuurlijk dat er in je bios zaken staan die nooit gaan werken met OSX. Heb zelf een Medion laptop en die komt niet verder dan "waiting for root device" en that's it.
(Neem aan dat je wel AHCI aan hebt staan en dat de dvd station ook een sata-drive is.....)

• tweakG5
OgWok schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:10:
[...]

Nou misschien dit.. doe jezelf een lol koop een retail Snow Leopard voor E 29. Daarbij een Nvidia 7300 of 9800GT en iBoot boot cd voor Nvidia.

Kan natuurlijk dat er in je bios zaken staan die nooit gaan werken met OSX. Heb zelf een Medion laptop en die komt niet verder dan "waiting for root device" en that's it.
(Neem aan dat je wel AHCI aan hebt staan en dat de dvd station ook een sata-drive is.....)
Ja dat kan ik doen maar ik heb het al een keer met de officiele release van een vriend geprobeerd maar dat lukte ook niet. Waarom zou het wel met een 9800 werken en niet met een 8800?

Ja ahci staat aan maar ik gebruik een IDE drive is dat een groot probleem?

Trouwens heb ik net iAkatos geprobeerd met busratio=22. Die wou eindelijk dus wel installeren maar wil ik hem dan opstarten met -v dan krijg ik een paar regels tekst en dan maakt hij het scherm leeg en staat er niets meer. Daar blijft hij gewoon op hangen.
Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.