Hmz, ik heb gisteravond de update gedaan van 10.6.0 naar 10.6.4, dat zou schijnbaar allemaal goed moeten gaan, maar ik heb nu geen muis en toetsenbord meer. Kan dus ook geen kexts oid installeren. Booten gaat verder wel helemaal goed. Ik probeer nu via firewire in target mode erin te komen, maar dat lukt ook niet. Any suggestions?
Wil net bij http://prasys.co.cc/2010/01/empire-efi-v-1-085-is-out/ even een BootCD iso ophalen..."heeft Apple de site uit de lucht laten halen" ;-)
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Die site is wel vaker down hoor. Je kunt eventueel even met Google de 'cache' van die site bekijken
Kun je de download link nog vinden.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Ik heb nu met succes iPC 10.5.6 geïnstalleerd maar nu krijg ik deze error bij booten:

Als ik dan met -V boot krijg ik te zien:
Still waiting for root device.
Enig idee wat hier de oorzaak kan zijn ?

IDE HD of DVD-driveVerwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:47:
Ik heb nu met succes iPC 10.5.6 geïnstalleerd maar nu krijg ik deze error bij booten:
[afbeelding]
Verwijderd
ja, ik heb het echter zelf al kunnen oplossen (boot volgorde aanpassen in de bios en nog wat andere settings)
Nu mijn volgend probleem..
1.Graphics werken niet. Ik heb een nvidia geforce g310m maar die krijg ik niet volledig aan de praat (max resolutie haal ik niet) ik heb al de NVenabler kext geïnstalleerd maar hij werkt nog steeds niet. zijn er andere (duidelijk uitgelegde) oplossingen ?
2. Netwerk.
Ik heb een Atheros AR9285 voor draadloos en een Marvell Yukon 88e8040 voor bekabeld.
geen van beide werken. Oplossingen hiervoor ?
www.kext.com is ook al down..... Apple is weer lekker bezigDeluxZ schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:23:
Die site is wel vaker down hoor. Je kunt eventueel even met Google de 'cache' van die site bekijkenKun je de download link nog vinden.
Als ik windows niet in AHCI mode heb geinstalleerd, en nu een dualboot wil maken met OSX, kom ik dan in de problemen?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat OSX alleen in AHCI mode kan worden geinstalleerd.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat OSX alleen in AHCI mode kan worden geinstalleerd.
Ummm, wat een onzin. Hackintosh.nl was gisteren ook 10 minuten down en Kexts.com draait op dezelfde server. Ik weet niet precies de oorzaak, maar John doet er vast alles aan om het te fixen.OgWok schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:17:
[...]
www.kext.com is ook al down..... Apple is weer lekker bezig
Prasys zijn server is vaker down sinds hij niet meer actief bezig is met de Hackintosh Scene. Wat hij heeft aangekondigd op zijn blog en op IRC heeft verteld...
Edit:
[ Voor 5% gewijzigd door iMick op 22-07-2010 11:23 ]
Wel lullig, ik wilde net een posting daar doen. Maar omdat het niet anders kan, doe ik het hier maar 
Ik heb op mijn netbook (Packard Bell Dot.S/98) het voor elkaar gekregen om Snow Leopard te installeren door de laatste ISO van Empire EFI via Grub4DOS aan te spreken. De setup heeft zijn werk gedaan en met dezelfde ISO is het ook voor mij mogelijk om de installatie op te starten. Alleen zodra ik Myhack installeer en de content van de preboot.dmg kopieer naar /Extra/Extensions (ik heb natuurlijk de bestaande Extensions verwijderd), dan zie ik Chameleon gewoon opstarten en vervolgens reboot hij. Het gebruik van andere switches (geen cache, 32-bit, 64-bit, cpus=1) of Single User modus lijken niet te werken, hetzelfde probleem blijft aanwezig.
Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?
Ik heb op mijn netbook (Packard Bell Dot.S/98) het voor elkaar gekregen om Snow Leopard te installeren door de laatste ISO van Empire EFI via Grub4DOS aan te spreken. De setup heeft zijn werk gedaan en met dezelfde ISO is het ook voor mij mogelijk om de installatie op te starten. Alleen zodra ik Myhack installeer en de content van de preboot.dmg kopieer naar /Extra/Extensions (ik heb natuurlijk de bestaande Extensions verwijderd), dan zie ik Chameleon gewoon opstarten en vervolgens reboot hij. Het gebruik van andere switches (geen cache, 32-bit, 64-bit, cpus=1) of Single User modus lijken niet te werken, hetzelfde probleem blijft aanwezig.
Ik zou graag een notebook willen kopen, van niet al te grote afmetingen, met een goede grafische kaart voor games in windows, maar ook voor OSX.
Nu twijfel ik tussen de Acer 3820TG (met ATi 5650) en de Sony Vaio Z11 (GT 330m).
Nu las ik een post van "crhisO" in april dat die QE en CI aan de praat had op een Vaio F met GT 330m, maar dat ie de GT 330m zelf niet op de interne monitor kreeg.
Zijn er mensen met ervaring met een van beide notebooks en Snow Leopard?
En weet iemand of de onlangs uitgebrachte kexts voor ATi 5xxx ook op de mobility 5650 werken?
Nu twijfel ik tussen de Acer 3820TG (met ATi 5650) en de Sony Vaio Z11 (GT 330m).
Nu las ik een post van "crhisO" in april dat die QE en CI aan de praat had op een Vaio F met GT 330m, maar dat ie de GT 330m zelf niet op de interne monitor kreeg.
Zijn er mensen met ervaring met een van beide notebooks en Snow Leopard?
En weet iemand of de onlangs uitgebrachte kexts voor ATi 5xxx ook op de mobility 5650 werken?
Probeer eens Wait=Yes en kijk eens of er dan een error staatnwagenaar schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:47:
Wel lullig, ik wilde net een posting daar doen. Maar omdat het niet anders kan, doe ik het hier maar
Terug up hoor, ondertusseniMick schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:16:
[...]
Ummm, wat een onzin. Hackintosh.nl was gisteren ook 10 minuten down en Kexts.com draait op dezelfde server. Ik weet niet precies de oorzaak, maar John doet er vast alles aan om het te fixen.
Prasys zijn server is vaker down sinds hij niet meer actief bezig is met de Hackintosh Scene. Wat hij heeft aangekondigd op zijn blog en op IRC heeft verteld...
Edit:
Hackintosh.nl ook down :x. Dat wordt afkicken
.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Wat voor processor? Wanneer je een AMD oid hebt, heb je wel de chocolate kernel aangeklikt?nwagenaar schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:47:
Voor OSX moet je bios inderdaad in AHCI mode draaien. Windows heeft zelf alleen niet door wanneer je dit wisseld. Om te voorkomen dat je windows niet meer in kan moet je een waarde in het register aanpassen. Hoe dat precies moet staat op de volgende pagina uitgelegd:Sjef_Arie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:12:
Als ik windows niet in AHCI mode heb geinstalleerd, en nu een dualboot wil maken met OSX, kom ik dan in de problemen?
http://www.ithinkdiff.com...-7-rc-after-installation/
Hier staat zelfs een .reg bestandje bij, als je die download hoef je die alleen te runnen (met administrator rechten) en dan kan je veilig wisselen naar AHCI mode en start windows nog gewoon op.
Ah, die optie kende ik nog niet.yeehaw schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:18:
[...]
Probeer eens Wait=Yes en kijk eens of er dan een error staat
Een standaard Intel Atom 1.6Ghz netbook. Het is de Packard Bell variant van de Acer One D150 meende ik.iMick schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:37:
[...]
Wat voor processor? Wanneer je een AMD oid hebt, heb je wel de chocolate kernel aangeklikt?
Maar goed, ik heb het probleem opgelost. Opgestart met mijn Empire EFI flashdrive, de /Extra/Extensions folder verwijderd en de Preboot.DMG geplaatst in /Extra. Even een kext verversen en voila, ik kan nu booten van de harddisk.
Nu moet ik alleen nog proberen om mijn onboard lan werkend te krijgen. En wellicht dat ik mijn WLAN werkend krijg door de sub-id's van mijn WLAN kaart aan te passen naar die van Apple (ik kwam een tutorial tegen waarbij dit uitvoerig werd uitgelegd en bij veel personen werkte het wel). Tot die tijd heb ik een USB WLAN van Sitecom in gebruik. Al met al, draait het behoorlijk vlot.
Verwijderd
Eindelijk met succes osx kunnen installeren. maar nu herkent hij ook de ingebouwde microfoon van de laptop. Ik kan die echter nergens uitzetten. Ik heb een Headset met mic dus heb ik die niet meer nodig. Ik krijg trouwens een verschrikkelijk irritant geluid door mijn speakers(heel wat Feedback)
Waar kan ik die volledig uitzetten dat hij niet meer zal werken onder os x ?
Opgelost !
Trackpad, ik krijg geen trackpad opties in system preferences
Waar kan ik deze aanzetten ?
Waar kan ik die volledig uitzetten dat hij niet meer zal werken onder os x ?
Opgelost !
Trackpad, ik krijg geen trackpad opties in system preferences

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 18:59 ]
ik heb een GA-P35DS3R met Q6600. Kan ik ditzelfde tutorial ook gebruiken?? alleen heb ik toch liever het nieuwste vh nieuwste en daarom IATKOS v3 geprobeerd gister. Helaas zonder succes, via verbose mode werd ik ook niet veel wijzer. Hele lapcode aan foutmeldingenBrazza schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:38:
[...]
Gigabyte GA-P35DS3L icm Q8200
Daar had ik deze tutorial voor gebruikt.
Ga zometeen die iDeneb 1.6 lite edition proberen. Wish me luck
@ SYQ Probeer dit eens:
http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html iBoot
icm
OSX installer 10.6.3
http://aquamac.proboards....action=display&thread=509
(getest op een GA-X48 DQ6 bord en werkt prima)
icm
OSX installer 10.6.3
[ Voor 27% gewijzigd door OgWok op 27-07-2010 12:31 ]
thanks, ik wil er best veel tijd in steken om een werkend osx te krijgen op mijn computer maar ik ga dus niet ff;OgWok schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:23:
@ SYQ Probeer dit eens:
icm
OSX installer 10.6.3
- 4gb eruit slopen (totaal 8gb)
- 4 hardeschijven eruit trekken
- firewire kaart los koppelen
- esata connectors los koppelen
en dan erachter komen dat ik het toch niet aan de praat krijg
Valt wel mee lijkt me... 4GB mem is er zo uit. HD's kunnen gewoon blijven zitten; maar één aansluiten. Fiwi is dan nog het meeste werk, toch? OSX erop zetten gaat sneller dan Windows... minuut of 25. Dan nog 10.6.4 update erop en MultiBeast en klaar.SYQ schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:59:
[...]
thanks, ik wil er best veel tijd in steken om een werkend osx te krijgen op mijn computer maar ik ga dus niet ff;
Dit is handig: hoe een DSDT file aan te maken.
http://www.hackintosh.nl/...SDT_file_eigenlijk_aan.3F
Oeps ;p. Dat herinnert mij eraan, dat ik het 2e deel nog moet herschrijven en online moet gooien :x. Staat al 2 maanden op mijn computer...OgWok schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:07:
Dit is handig: hoe een DSDT file aan te maken.
Hallo!
Alvorens mijn vraag te stellen, even een opsomming van mijn OSX historie:
[ 2008 ] Eerste keer geprobeerd OSX op mijn (toen nog nieuwe) Core2Duo laptop te installeren. Resultaat: traag en wireless werkt niet. Verder wat probleempjes met de onboard ATi X1600 kaart. Toen maar weer opgegeven.
[ 2009 ] Geprobeerd om OSX op mijn toenmalige pc te installeren. Was een AMD X2 5200+ met ATi 3850. Op zich alles werkend alleen had ik wat rare 'lags' bij het openen en sluiten van programma's. Standaard lag van zo'n 1-2 seconden. Toen maar weer opgegeven..
[ 2010 ] Mac mini 2.26Ghz aangeschaft met SSD erin. Wou toch eens weten hoe een echte Mac werkte. Nu, zo'n half jaar later moet ik zeggen dat het systeem me écht goed bevalt! Vooral spaces, exposé en vensters/apps sluiten met CMD+W/CMD+Q gebruik ik vaak. Verder werkt alles lekker snel en super stabiel.
[ 20102 ] Mac mini is toch ietwat traag in sommige apps als Illustrator CS5, Premiere CS5 en Cinema 4D (logisch). Daarnaast wil ik graag dual OS met Windows 7 zodat ik ook af en toe een spelletje kan spelen. Toch maar weer OSX86'en dan?
Heb toch weer de stap gemaakt en wil OSX86 weer eens proberen. Wat heb ik aangeschaft:
- Gigabyte P55M-U2D (v1.1)
- Intel Intel Core i5-750 (komt morgen binnen)
- Corsair CMX4GX3M2A1600C9 DDR3-1600Mhz (4GB dual channel kit)
- ATi Radeon 4850 1GB DDR3 (had ik nog liggen)
- 500GB WD Blue HD (later vervangen door de 80GB SSD)
- 500Watt BeQuiet! voeding
Nu had ik gelezen dat het Gigabyte moederbord en diens processor het beste te installeren zijn met iBoot + MultiBeast?
Enige probleem is dat ik niet zeker ben over de videokaart, volgens mij wordt dat nog wat geklooi.
Was al aan het kijken voor een andere goede 2e hands kaart zoals een GTX260, zijn voor rond de 100 euro te krijgen.
Verder iemand opmerkingen of ervaringen met de 4850 kaart?
Alvorens mijn vraag te stellen, even een opsomming van mijn OSX historie:
[ 2008 ] Eerste keer geprobeerd OSX op mijn (toen nog nieuwe) Core2Duo laptop te installeren. Resultaat: traag en wireless werkt niet. Verder wat probleempjes met de onboard ATi X1600 kaart. Toen maar weer opgegeven.
[ 2009 ] Geprobeerd om OSX op mijn toenmalige pc te installeren. Was een AMD X2 5200+ met ATi 3850. Op zich alles werkend alleen had ik wat rare 'lags' bij het openen en sluiten van programma's. Standaard lag van zo'n 1-2 seconden. Toen maar weer opgegeven..
[ 2010 ] Mac mini 2.26Ghz aangeschaft met SSD erin. Wou toch eens weten hoe een echte Mac werkte. Nu, zo'n half jaar later moet ik zeggen dat het systeem me écht goed bevalt! Vooral spaces, exposé en vensters/apps sluiten met CMD+W/CMD+Q gebruik ik vaak. Verder werkt alles lekker snel en super stabiel.
[ 20102 ] Mac mini is toch ietwat traag in sommige apps als Illustrator CS5, Premiere CS5 en Cinema 4D (logisch). Daarnaast wil ik graag dual OS met Windows 7 zodat ik ook af en toe een spelletje kan spelen. Toch maar weer OSX86'en dan?
Heb toch weer de stap gemaakt en wil OSX86 weer eens proberen. Wat heb ik aangeschaft:
Nu had ik gelezen dat het Gigabyte moederbord en diens processor het beste te installeren zijn met iBoot + MultiBeast?
Enige probleem is dat ik niet zeker ben over de videokaart, volgens mij wordt dat nog wat geklooi.
Was al aan het kijken voor een andere goede 2e hands kaart zoals een GTX260, zijn voor rond de 100 euro te krijgen.
Ok mooi dat het nog voor elkaar komt.. DANK!iMick schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:30:
[...]
Oeps ;p. Dat herinnert mij eraan, dat ik het 2e deel nog moet herschrijven en online moet gooien :x. Staat al 2 maanden op mijn computer...
Nou ja, gewoon installeren met de MultiBeast ATI iso. Anders een Nvidia 9800 GT bestellen?injectx schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:18:
Hallo!
........
Iemand die toevallig een smbios.plist gevonden heeft voor de nieuwe i3 imacs? Ik heb namelijk een i3 in mijn hackintosh
Ik heb praktisch hetzelfde moederbord (DS3 ipv DS3R) en heb gewoon 6gb laten zitten en alle overige hardeschijven ook. Esata connector heb ik ook laten zitten (zat niks op aangesloten verder). Firewire kaart heb ik niet dus daar kan ik verder niks over zeggen. Ben wel benieuwd of je de onboard soundkaart beetje werkend kan krijgen want dat is mij tot op heden niet gelukt.SYQ schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:59:
[...]
thanks, ik wil er best veel tijd in steken om een werkend osx te krijgen op mijn computer maar ik ga dus niet ff;
[ Voor 1% gewijzigd door denyos op 02-08-2010 18:21 . Reden: toch ander moederbord ]
Heb je Azalia audio in de bios aan?denyos schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:19:
[...]
Ik heb praktisch hetzelfde moederbord (DS3 ipv DS3R) en heb gewoon 6gb laten zitten en alle overige hardeschijven ook. Esata connector heb ik ook laten zitten (zat niks op aangesloten verder). Firewire kaart heb ik niet dus daar kan ik verder niks over zeggen. Ben wel benieuwd of je de onboard soundkaart beetje werkend kan krijgen want dat is mij tot op heden niet gelukt.
Ja die heb ik op auto staan. Had ik die moeten disablen?
Kan je zelf zo maken... Kijk maar eens in de Hackintosh.nl Wiki. Staat een mooi artikel over smbios in. Als het niet lukt, DM dan even de kloksnelheid ed.yeehaw schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:08:
Iemand die toevallig een smbios.plist gevonden heeft voor de nieuwe i3 imacs? Ik heb namelijk een i3 in mijn hackintosh
Ik overweeg om van mijn pc een Hackintosh systeem te maken, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb het ooit al eens eerder geprobeerd, toen had je bijvoorbeeld Leo4All, daarmee deed alles het op mijn laptop behalve wifi.
Nu heb ik al 20 pagina's met instructies gelezen op allerlei sites (insanelymacforums bv) maar vind ik het allemaal maar vrij ingewikkeld klinken.
De vraag is of het uberhaupt mogelijk is met mijn systeem:
Mobo: Asus P6T Deluxe V1
CPU: i7 920
RAM: DDR3 3x2gb OCZ Platinum
GPU: Ati 4650
SATA op AHCI uiteraard
Nu heb ik al 20 pagina's met instructies gelezen op allerlei sites (insanelymacforums bv) maar vind ik het allemaal maar vrij ingewikkeld klinken.
De vraag is of het uberhaupt mogelijk is met mijn systeem:
Mobo: Asus P6T Deluxe V1
CPU: i7 920
RAM: DDR3 3x2gb OCZ Platinum
GPU: Ati 4650
SATA op AHCI uiteraard
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Phusebox, ziet er best goed uit
. Kijk eens naar de EmpireEFI.
http://www.hackintosh.nl/wiki/EmpireEFI
Ok ik ga dat eens doorlezen.iMick schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:56:
Phusebox, ziet er best goed uit. Kijk eens naar de EmpireEFI.
De reden dat ik voor OS X ga is vanwege mijn nieuwe iPad die dus met windows niet echt lekker werkt, allemaal iTunes gezeik
Heb je wel nog een extra harde schijf over? Dualboot met Windows en OS X op 1 harde schijf is absoluut af te raden.Phusebox schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:58:
[...]
Ok ik ga dat eens doorlezen.
De reden dat ik voor OS X ga is vanwege mijn nieuwe iPad die dus met windows niet echt lekker werkt, allemaal iTunes gezeik
Ja heb nog wel ergens een schijf liggen om te testen. Eerst nog een OS X dvd zien te scoren dan, neem aan dat ze die bij de gemiddelde Apple Reseller op voorraad hebben?iMick schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:00:
[...]
Heb je wel nog een extra harde schijf over? Dualboot met Windows en OS X op 1 harde schijf is absoluut af te raden.
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 03-08-2010 12:02 ]
Jep, voor 30 euro een Snow Leopard retail dvd. Let er wel op of je een 10.6.3 versie of 10.6.0 hebt. Je hebt namelijk een andere EmpireEFI dvd nodig voor 10.6.3 dan voor 10.6.0.Phusebox schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:01:
[...]
Ja heb nog wel ergens een schijf liggen om te testen. Eerst nog een OS X dvd zien te scoren dan, neem aan dat ze die bij de gemiddelde Apple Reseller op voorraad hebben?
Ok, en qua installatie maakt het niets uit welke versie je hebt? Beide versies werken even goed op non Apple hardware?iMick schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:03:
[...]
Jep, voor 30 euro een Snow Leopard retail dvd. Let er wel op of je een 10.6.3 versie of 10.6.0 hebt. Je hebt namelijk een andere EmpireEFI dvd nodig voor 10.6.3 dan voor 10.6.0.
Maakt inderdaad niet uit. Je zult wel de 10.6.3 retail dvd meekrijgenPhusebox schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:48:
[...]
Ok, en qua installatie maakt het niets uit welke versie je hebt? Beide versies werken even goed op non Apple hardware?
Check deze pagina eens.Phusebox schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:35:
Nog tips voor een compatible 802.11n kaartje?
Ik zag net de Linksys WMP600N bijvoorbeeld, maar die schijnt niet in 64bit te werken?
Staan 2 modellen die op 64-bit getest zijn.
Heb inmiddels ook mijn msi p55-gd65 hackintosh draaiende.
Ook de hd5770 aan de praat en zelfs de audigy soundblaster pci-kaart werkt nu
Enige wat nu niet werkt is de sleep functie.
Hoe zit het eigenlijk met de fans van de cpu en de grafische kaart?
Worden deze ook geregeld door osx? Ik ben namelijk een beetje terughoudend omdat ik niet wil dat ik hitte problemen krijg.
Worden deze ook geregeld door osx? Ik ben namelijk een beetje terughoudend omdat ik niet wil dat ik hitte problemen krijg.
[ Voor 94% gewijzigd door Sjef_Arie op 04-08-2010 00:23 ]
Maar heeft het veel voordelen om OS X in 64 bit te draaien? Hmm ga maar voor 32 bit, maar ik kan geen enkele kaart vinden die werkt met een i7 cpu? Grmble...injectx schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:21:
[...]
Check deze pagina eens.
Staan 2 modellen die op 64-bit getest zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 04-08-2010 12:05 ]
Helaas in veel gevallen wel, ik had EvoEnabler vergeten te installeren voor mijn 4870 en hij werd maar heter en heter, totdat ik tot de conslusie kwam dat de Fan niet draaide.Sjef_Arie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:21:
Heb inmiddels ook mijn msi p55-gd65 hackintosh draaiende.
Na het installeren van EvoEnabler was het opgelost
Cpu heeft er niets mee te maken, ik draai ook Core i7 en mijn Asus n11 met de rt2770 chipset werkt goed.Phusebox schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Maar heeft het veel voordelen om OS X in 64 bit te draaien? Hmm ga maar voor 32 bit, maar ik kan geen enkele kaart vinden die werkt met een i7 cpu? Grmble...
Waarom lees ik dan tientallen posts op insanelymac over mensen waarbij kaarten niet werken in hun i7 systeem maar wel in hun core2duo systeem? Ze hebben het daar over kernel panics veroorzaakt door cpu icm wlan chipset.kj.web schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:24:
[...]
Cpu heeft er niets mee te maken, ik draai ook Core i7 en mijn Asus n11 met de rt2770 chipset werkt goed.
Dat klopt. Wij hadden voor de Hackintosh.nl Best Buy Guide daar ook problemen mee. De Airport kaart (Atheros volgensmij) werd OOB ondersteund met een Intel Celeron E5300 en een Quad Core, maar met een i7 930 veroorzaakte het gelijk een onoplosbare kernel panic.Phusebox schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:28:
[...]
Waarom lees ik dan tientallen posts op insanelymac over mensen waarbij kaarten niet werken in hun i7 systeem maar wel in hun core2duo systeem? Ze hebben het daar over kernel panics veroorzaakt door cpu icm wlan chipset.
Dat kaartje is erg goed trouwens, voor 64 bit is er alleen een AtherosFix nodig. Maar dat werkte op 1 systeem wel, maar op de andere eerst niet. Iets andere device id.
Dat kaartje is erg goed, maar dus niet met een i7? Begrijp ik ook hieruit...iMick schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:41:
[...]
Dat klopt. Wij hadden voor de Hackintosh.nl Best Buy Guide daar ook problemen mee. De Airport kaart (Atheros volgensmij) werd OOB ondersteund met een Intel Celeron E5300 en een Quad Core, maar met een i7 930 veroorzaakte het gelijk een onoplosbare kernel panic.
Dat kaartje is erg goed trouwens, voor 64 bit is er alleen een AtherosFix nodig. Maar dat werkte op 1 systeem wel, maar op de andere eerst niet. Iets andere device id.
Tot dusver nog geen oplossing gevonden, een usb stick is geen oplossing voor mij want die zijn trager en hebben slechter bereik.
Niemand hier die een werkende i7 setup heeft met een pci wlan kaartje dat werkt?
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 04-08-2010 15:39 ]
Deze vakantie ben ik weer begonnen met mijn hackintosh project.
Ook ik zal even een kort hackintosh geschiedenisje tonen.
Begin 2009
Ik raak bekend met hackintosh en installeer Kalyway op mijn AMD systeem
Halverwege 2009
AMD systeem de deur uit en ik koop een Macbook
Eind 2009
Ik snuffel her en der naar installatiehandleidingen voor een mooi hackintosh systeem.
Ik besluit een Asus P5N7A-VM moederbord aan te schaffen, samen met cpu en geheugen (uiteraard).
Ik bouw het geheel in, in een verbouwde PowerMac G4 Quicksilver kast
Begin 2010
De support op het insanelymac.com wordt steeds minder
Ik heb bijna de ideale configuratie, ik boot alles vanaf een cf kaart, alles werkt behalve de Audio en video is crap bij hd beelden.
Topic op insanelymac.com is zo goed als dood.
Halverwege 2010
Project staat stof te vangen
Begin met een nieuw project!
Ik heb mijn oude Asus bord verkocht, en heb een nieuwe besteld, een ASUS P5G41C-M
De boel is in bestelling. Alles komt weer netjes in mijn PowerMac behuizing. Nu alleen nog een goedkope en goed ondersteunde videokaart vinden.
Linkje naar mijn nieuwe configuratie.
Intussen heb ik al een redelijke hackintosh ervaring, al zeg ik het zelf. Ik hoop (ook) dit keer het geheel van een cf kaart te kunnen booten, zodat mijn installatie 100% onaangetast blijft!
Dus bij deze mijn vraag. Iemand tips voor een nette, goedekope en goed ondersteunde videokaart voor mijn project? Ik wil er eigenlijk maximaal 4 tientjes aan uitgeven, volgens mij kan ik daar best een net kaartje voor krijgen (??)
Ook ik zal even een kort hackintosh geschiedenisje tonen.
Begin 2009
Ik raak bekend met hackintosh en installeer Kalyway op mijn AMD systeem
Halverwege 2009
AMD systeem de deur uit en ik koop een Macbook
Eind 2009
Ik snuffel her en der naar installatiehandleidingen voor een mooi hackintosh systeem.
Ik besluit een Asus P5N7A-VM moederbord aan te schaffen, samen met cpu en geheugen (uiteraard).
Ik bouw het geheel in, in een verbouwde PowerMac G4 Quicksilver kast
Begin 2010
De support op het insanelymac.com wordt steeds minder
Ik heb bijna de ideale configuratie, ik boot alles vanaf een cf kaart, alles werkt behalve de Audio en video is crap bij hd beelden.
Topic op insanelymac.com is zo goed als dood.
Halverwege 2010
Project staat stof te vangen
Begin met een nieuw project!
Ik heb mijn oude Asus bord verkocht, en heb een nieuwe besteld, een ASUS P5G41C-M
De boel is in bestelling. Alles komt weer netjes in mijn PowerMac behuizing. Nu alleen nog een goedkope en goed ondersteunde videokaart vinden.
Linkje naar mijn nieuwe configuratie.
Intussen heb ik al een redelijke hackintosh ervaring, al zeg ik het zelf. Ik hoop (ook) dit keer het geheel van een cf kaart te kunnen booten, zodat mijn installatie 100% onaangetast blijft!
Dus bij deze mijn vraag. Iemand tips voor een nette, goedekope en goed ondersteunde videokaart voor mijn project? Ik wil er eigenlijk maximaal 4 tientjes aan uitgeven, volgens mij kan ik daar best een net kaartje voor krijgen (??)
Misschien dit wat: TP-Link TL-WN951NPhusebox schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:42:
[...]
Dat kaartje is erg goed, maar dus niet met een i7? Begrijp ik ook hieruit...
Tot dusver nog geen oplossing gevonden, een usb stick is geen oplossing voor mij want die zijn trager en hebben slechter bereik.
Niemand hier die een werkende i7 setup heeft met een pci wlan kaartje dat werkt?
Verwijderd
Ik wil graag een Sony vaio aanschaffen.
heb hem even samengesteld op sony en nou was mijn vraag of ik ook Leopard kan draaien:
specs:
Afdrukken
Uw configuratie VPCEB2X5E
Uw configuratie
Processor: Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Wit
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: Geen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder AdobePhotoshopLightroom
Tevens meegeleverd
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Besturingssysteem: Besturingssysteem: NL of EN
AC-adapter: 1 AC-adapter
Poorten: Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
Documentatie: Nederlandstalig documentatie
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®
Geheugenkaartlezer: SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
iemand enig idee of dit mogelijk is ?
heb hem even samengesteld op sony en nou was mijn vraag of ik ook Leopard kan draaien:
specs:
Afdrukken
Uw configuratie VPCEB2X5E
Uw configuratie
Processor: Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Wit
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: Geen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder AdobePhotoshopLightroom
Tevens meegeleverd
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Besturingssysteem: Besturingssysteem: NL of EN
AC-adapter: 1 AC-adapter
Poorten: Poorten: 3 USB + 1 e-SATA/USB
Documentatie: Nederlandstalig documentatie
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®
Geheugenkaartlezer: SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
iemand enig idee of dit mogelijk is ?
Iemand misschien een idee waarom osx op mijn pc 667 MHz ddr2 SDRam aangeeft?
Er zit toch echt 1333 DDR-3 ram in.
Ook de busspeed van 533 MHz lijkt me een beetje vreemd.
Zou dat slechts een weergave fout zijn of zou het ook echt op die snelheid draaien?
Zou dat slechts een weergave fout zijn of zou het ook echt op die snelheid draaien?
Ik dacht dat ik problemen ging hebben met drivers, maar ik kom niet eens verder dan still waiting for root device... Heb alles gedaan zoals in de guide op hackintosh.nl, efi methode.
Ok dat was op te lossen met een usb dvd drive... Nu kijken hoe ver we komen. Tot zover zie ik niks dan foutmeldingen langsvliegen?
Nu hangt ie op:
ACPI_SMC_PlatformPlugin::start .... Timed out
Alle kaarten eruit gehaald, beperkt tot 4gb ram, nog steeds hetzelfe probleem.
Ok dat was op te lossen met een usb dvd drive... Nu kijken hoe ver we komen. Tot zover zie ik niks dan foutmeldingen langsvliegen?
Nu hangt ie op:
ACPI_SMC_PlatformPlugin::start .... Timed out
Alle kaarten eruit gehaald, beperkt tot 4gb ram, nog steeds hetzelfe probleem.
[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2010 17:01 ]
Verwijderd
Phusebox
draai hier OSX 10.6.4 met de Dlink DWA 556 die als Airport herkent wordt in de PCIe dlot, dat is die kleine connector, op verschillende posts op insanelmac reageer op deze dwa serie icm OSX 10.6
driver Atherosfix.kext ondersteund een braodcom chipset
draai hier OSX 10.6.4 met de Dlink DWA 556 die als Airport herkent wordt in de PCIe dlot, dat is die kleine connector, op verschillende posts op insanelmac reageer op deze dwa serie icm OSX 10.6
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 20:17 ]
Wifi is nu op dit moment mijn laagste prioriteit maar ik zal em even opzoeken.Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:16:
Phusebox
Hopelijk kan iemand me helpen om überhaupt tot een installatie te komen.
Dit is waar ik vastloop: http://flic.kr/p/8pLmgk
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2010 21:07 ]
DDR2, dus x2 en dan klopt het.Sjef_Arie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:30:
Ik zelf heb ook geprobeerd om OSX te installeren op mijn PC, en het is uiteindelijk gelukt met iAtkos 10.5.7 op de volgende hardware:
Q6600 B3
Asus P5K
GTX 260
RAM HDD etc.
De vanilla kernel kon er gewoon op draaien, er waren alleen wat aanpassingen nodig om het geluid, internet en Core Image en Quartz Extreme werkend te krijgen. Voodoo HDA voor het geluid, Chipset drivers, Voodoo PS/2 in mijn geval ook, GTX2xx Driver + Natit enabler + Nvidia string voor de GTX 260. En alles werkte prima, de meeste problemen waren met het werkend krijgen van de videokaart, maar dat is uiteindelijk gelukt met de goede Nvidia string te selecteren (DVI naar VGA voor VGA beeldscherm). Alleen sleep werkt niet, maar dat is vaker het geval helaas.
Ik heb een maand OSX86 gedraaid en is mij prima bevallen, en heb toen een mac gekocht.
Q6600 B3
Asus P5K
GTX 260
RAM HDD etc.
De vanilla kernel kon er gewoon op draaien, er waren alleen wat aanpassingen nodig om het geluid, internet en Core Image en Quartz Extreme werkend te krijgen. Voodoo HDA voor het geluid, Chipset drivers, Voodoo PS/2 in mijn geval ook, GTX2xx Driver + Natit enabler + Nvidia string voor de GTX 260. En alles werkte prima, de meeste problemen waren met het werkend krijgen van de videokaart, maar dat is uiteindelijk gelukt met de goede Nvidia string te selecteren (DVI naar VGA voor VGA beeldscherm). Alleen sleep werkt niet, maar dat is vaker het geval helaas.
Ik heb een maand OSX86 gedraaid en is mij prima bevallen, en heb toen een mac gekocht.
Sony Vaio is ten zeerste af te raden i.v.m. slechte hardware support! Probeer altijd een systeem te configureren waar zo veel mogelijk bekend is over de hardware. Zelfs de 'slechte' JMicron controllers werken beter (door onderzoek) dan een Vaio met ICH.
Gebruik de Intel Powermanagement Disabler. Is een kext die de 'echte' driver uitschakelt.Phusebox schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:22:
[...]
Wifi is nu op dit moment mijn laagste prioriteit maar ik zal em even opzoeken.
Hopelijk kan iemand me helpen om überhaupt tot een installatie te komen.
Dit is waar ik vastloop: http://flic.kr/p/8pLmgk
Hoe gebruik ik een kext? Boot via efi disc.johnkeates schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:01:
[...]
Gebruik de Intel Powermanagement Disabler. Is een kext die de 'echte' driver uitschakelt.
Verwijderd
hoezo is de hardware slecht van de vaio ?johnkeates schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:01:
Sony Vaio is ten zeerste af te raden i.v.m. slechte hardware support! Probeer altijd een systeem te configureren waar zo veel mogelijk bekend is over de hardware. Zelfs de 'slechte' JMicron controllers werken beter (door onderzoek) dan een Vaio met ICH.
ik heb btw op youtube gezien dat het mogelijk is om op vaio leopard te draaien ?
Dat is puur cosmetisch. Hij herkend het wel gewoon goed, maar geeft het niet goed weer. Je kunt het handmatig aanpassen door een smbios.plist te maken die je in de [Root]/Extra/ Map zet.Sjef_Arie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:30:
Lees hier hoe je hem aanmaakt: http://www.hackintosh.nl/wiki/SMBIOS
Zo, is me sinds gisteren eindelijk gelukt om OSX 10.6.4 te installeren via de iBoot methode 
Deze hardware:
i5 750
Gigabyte P55M-UD2
2x 2GB Corsair XMS3 @1333Mhz
80GB Intel SSD
Sapphire ATi Radeon 4850 1GB
Alles loopt nu lekker. Wel wat kleine, merkwaardige probleempjes:
- Monitor is aangesloten via DVI>VGA converter, anders krijg ik zwart beeld.
Resolutie heb ik ook moeten aanpassen met SwitchresX, anders kreeg ik geen 16:10 res.
- Als ik in de BIOS mijn geheugen op 1666Mhz zet, reageert OSX raar?, geekbench scoort bijv. nog maar de halve hoeveelheid).
Maar voor de rest: top!
Deze hardware:
i5 750
Gigabyte P55M-UD2
2x 2GB Corsair XMS3 @1333Mhz
80GB Intel SSD
Sapphire ATi Radeon 4850 1GB
Alles loopt nu lekker. Wel wat kleine, merkwaardige probleempjes:
- Monitor is aangesloten via DVI>VGA converter, anders krijg ik zwart beeld.
Resolutie heb ik ook moeten aanpassen met SwitchresX, anders kreeg ik geen 16:10 res.
- Als ik in de BIOS mijn geheugen op 1666Mhz zet, reageert OSX raar?, geekbench scoort bijv. nog maar de halve hoeveelheid).
Maar voor de rest: top!
Verwijderd
Ik weet dat de Intel GMA HD nog niet ondersteund wordt (geen 3D acceleratie), maar is er geen enkele mogelijkheid om de resolutie hoger te zetten dan 1024x768 op mijn laptop? (Aspire5740)
Probeer het eens met SwitchresX. Zo heb ik mijn resolutie ook native gekregen. Wat is je native resolutie trouwens?Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:28:
Ik weet dat de Intel GMA HD nog niet ondersteund wordt (geen 3D acceleratie), maar is er geen enkele mogelijkheid om de resolutie hoger te zetten dan 1024x768 op mijn laptop? (Aspire5740)
Verwijderd
mijn native resolutie is 1366x768@60hz.
ik heb net even switchresx getest maar zonder succes.
Volgens mij wert dit maar als de graka ondersteund wordt.
Bij monitor staat "unknown monitor", en indien ik een custom resolutie instel en reboot, neemt osx deze niet.
Hopelijk komt er gauw een werkende kext uit voor deze grafische kaart. (ik veronderstel dat deze ooit wel ondersteund zal worden, want enkele nieuwe mac laptops gebruiken toch ook intel gma hd dacht ik) (wel in combinatie met een andere videokaart)
ik heb net even switchresx getest maar zonder succes.
Volgens mij wert dit maar als de graka ondersteund wordt.
Bij monitor staat "unknown monitor", en indien ik een custom resolutie instel en reboot, neemt osx deze niet.
Hopelijk komt er gauw een werkende kext uit voor deze grafische kaart. (ik veronderstel dat deze ooit wel ondersteund zal worden, want enkele nieuwe mac laptops gebruiken toch ook intel gma hd dacht ik) (wel in combinatie met een andere videokaart)
Grumph ik wordt er echt moedeloos van nu, EFI werkt niet, iBoot werkt niet...
En dat terwijl er tich mensen met eenzelfde moederbord gewoon installeren...??
Het is min of meer gelukt om te installeren, maar probeer nu de resolutie van mijn beeldscherm aan te passen. Hij heeft mijn grafische kaart wel herkend, maar niet mijn scherm?
En dat terwijl er tich mensen met eenzelfde moederbord gewoon installeren...??
Het is min of meer gelukt om te installeren, maar probeer nu de resolutie van mijn beeldscherm aan te passen. Hij heeft mijn grafische kaart wel herkend, maar niet mijn scherm?
[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 06-08-2010 20:58 ]
`
Net als je bovenbuurman, heb je SwitchresX al geprobeerd?Phusebox schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:31:
Als er een programma is dat mega onduidelijk is dan is dat het wel. Snap er geen klte van.injectx schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:05:
`
[...]
Net als je bovenbuurman, heb je SwitchresX al geprobeerd?
Het is een hd4650
Verwijderd
Ik heb nog een probleem met de toetsenbord layout van mijn laptop.
Keyboard type staat op iso (european) en input sources staat op belgian.
Alle knoppen werken juist, maar de speciale tekens werken niet (degene als je bvb alt gr + & typt, dan zou je moeten een vertikaal streepje zien) Bij alt gr + & zie ik dit:
Ik heb de nederlandse retail leopard 10.6 dvd gebruikt bij installatie. Ook bij het wijzigen van de os taal naar nederlands blijft het probleem zich aanhouden...
Keyboard type staat op iso (european) en input sources staat op belgian.
Alle knoppen werken juist, maar de speciale tekens werken niet (degene als je bvb alt gr + & typt, dan zou je moeten een vertikaal streepje zien) Bij alt gr + & zie ik dit:
Ik heb de nederlandse retail leopard 10.6 dvd gebruikt bij installatie. Ook bij het wijzigen van de os taal naar nederlands blijft het probleem zich aanhouden...
Probeer deze kext eens.Phusebox schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:22:
[...]
Als er een programma is dat mega onduidelijk is dan is dat het wel. Snap er geen klte van.
Het is een hd4650
http://www.sendspace.com/file/zvcy13
Thanks, maar ik kan nu niks meer; muis die het eerst perfect deed, springt nu steeds terug naar linksboven.iMick schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:45:
[...]
Probeer deze kext eens.
http://www.sendspace.com/file/zvcy13
Andere muis geprobeerd, geen effect.
Bovendien kan ik nergens op internet vinden hoe en wat ik met een kext moet?
Laat ook maar zitten gewoon, bij mij werkt toch nooit wat zoals bij anderen wel met dezelfde hardware. Had het kunnen weten, zelfs windows is een hel op deze machine.
DIe 30 euro moet ik dan maar zien als sponsoring voor apple, en mijn iPad kan ook weg want dat kut synchen met windows itunes hangt me nu al de keel uit.
[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 07-08-2010 12:05 ]
Verwijderd
.kext drivers installeren met Kext Helper. die installeert in Systeem/Bibliotheek/extensies
of de .Kext driver slepen naar de /Extra/Extensies folder
Ok, misschien ooit nog eens proberen, aangezien ik mijn muis niet meer aan de praat krijg.Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:42:
.kext drivers installeren met Kext Helper. die installeert in Systeem/Bibliotheek/extensies
Pff, beetje gefrustreerd op dit moment, wat je allemaal niet moet doen om je iPad fatsoenlijk te laten werken
Inruilen dat ding en wat anders kopen. Het zou allemaal heel makkelijk moeten zijn........ mij krijgen ze ook niet aan de iTunesPhusebox schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:19:
[...]
Ok, misschien ooit nog eens proberen, aangezien ik mijn muis niet meer aan de praat krijg.
Pff, beetje gefrustreerd op dit moment, wat je allemaal niet moet doen om je iPad fatsoenlijk te laten werken
Mij krijgen ze niet meer vanaf iTunes. Wat een heerlijk programma is dat zeg
.
"OkiMick schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:30:
[...]
Oeps ;p. Dat herinnert mij eraan, dat ik het 2e deel nog moet herschrijven en online moet gooien :x. Staat al 2 maanden op mijn computer...
Duurt nog wel even. Maar je kunt het ook zelf "ontdekken". Open maar eens DSDTse. Kijk in het DSDTse scherm even bij fixes naar onder andere RTC fix en pas die toe in je eigen DSDT. Daar gaat heel dat artikel over, maar dat kan je ook prima zelf uitzoeken.OgWok schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:02:
[...]
"Ok. Je kent nu de basis. Binnenkort komt deel 2, een artikel met fixes en voorbeelden." ...... gaat het nog een beetje lukken met deel 2
Wellicht een vraag waar ik me diep voor moet schamen...
Is deze DVD http://www.bol.com/nl/p/c...CD.ps109#product_overview geschikt voor x86 installatie?
(Core i7, P6T Deluxe, 6 reepjes 1GB DDR3, ATI 5850/Nvidia 9500GT)
Is deze DVD http://www.bol.com/nl/p/c...CD.ps109#product_overview geschikt voor x86 installatie?
(Core i7, P6T Deluxe, 6 reepjes 1GB DDR3, ATI 5850/Nvidia 9500GT)
Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X
Gewoon in de Apple Store kopen of bij een Reseller
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Bedankt, maar ik vroeg me af of het goedkoper kan dan Apple store. Gezien je daar bijna €8,- betaald voor de verzending van een 'dvd'tje'.DeluxZ schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:46:
Gewoon in de Apple Store kopen of bij een Reseller
Iemand nog tips?
Besteld
Volgende week maar eens gaan zitten voor een echte x86 installatie. Bedankt voor je reactie
Ach je hardware ziet er erg goed uit! Lijkt me dat je die 9800GT voor Snow Leopard gaat gebruiken? Dus met pci=1 oid. (als hij in het 2e slot zit).Proximus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:24:
[...]
Besteld
Volgende week maar eens gaan zitten voor een echte x86 installatie. Bedankt voor je reactie
9500GT had ik op het oog, maar indien het nodig is haal ik zo'n kaartje opiMick schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:33:
[...]
Ach je hardware ziet er erg goed uit! Lijkt me dat je die 9800GT voor Snow Leopard gaat gebruiken? Dus met pci=1 oid. (als hij in het 2e slot zit).
Of je wacht even... De 5850 is al redelijk ondersteund. (http://netkas.org/?p=465)Proximus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:49:
[...]
9500GT had ik op het oog, maar indien het nodig is haal ik zo'n kaartje op
Ik ben al een week bezig om mijn Hackintosh na een mislukte 10.6.1->10.6.4 upgrade weer aan de praat te krijgen. Eerst dacht ik gewoon de backup terug te zetten. Dit lukte, maar ik kreeg een boot error. Deze gefixt door alleen de bootloader te installeren vanaf de iAtkos DVD. Maar daarna allerlei kernel panics en kexts die verdwenen waren (oa voor de videokaart). Ik dacht dat ik een complete backup terug gezet had??? Anyways, dan maar een nieuwe install via EmipreEFI, maar dit geeft elke keer een error nadat ik de retail DVD erin gestot heb en op enter gedrukt heb: EBIOS read error. Ik krijg het dus niet voor elkaar, ik heb al alle hardware op het meest essentiele na uit mijn PC gesloopt, Bios reset gedaan (wel weer de IDE op AHCI gezet), CD op de eerste Sata poort, HDD op de 2de, maar 2GB erin laten zitten. Geboot met maxmem=2000 en cpus=1. Ook de iBoot disk geprobeerd, Niks helpt, ik krijg steeds die EBIOS error:
Ik kom op internet ook geen andere oplossingen tegen als ik al geprobeerd heb. Ligt het misschien aan mijn hardware? Ik heb een Core2Quad Q6600 op een Asus P5E moederbord en een Geforce 8800GT. De rest heb ik uit de PC gehaald (geluid, USB aansluitingen, etc).
Wat gek is, als ik de retail DVD erin stop (wat volgens de guide moet) krijg ik een harddisk icoontje te zien. Bij de guide staat een CD icoontje voor de retail DVD. Zou daar het probleem zitten?
code:
1
2
| EBIOS read error: Device timeout block x01eee0 |
Ik kom op internet ook geen andere oplossingen tegen als ik al geprobeerd heb. Ligt het misschien aan mijn hardware? Ik heb een Core2Quad Q6600 op een Asus P5E moederbord en een Geforce 8800GT. De rest heb ik uit de PC gehaald (geluid, USB aansluitingen, etc).
Wat gek is, als ik de retail DVD erin stop (wat volgens de guide moet) krijg ik een harddisk icoontje te zien. Bij de guide staat een CD icoontje voor de retail DVD. Zou daar het probleem zitten?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik krijg hem vooralsnog ook niet aan de praat.
De specs:
MSI P55-GD65 mobo
Core i7 860
Nvidia 8500 GT
Intel X25-M 80 GB
De stap voor stap uitleg geprobeerd van Tonymac.
Inmiddels uitgeprobeerd: iso's van Empire efi, iBoot Nvidia + supported en Boot 321 methode.
In de Bios: AHCI en Boot volgorde naar mijn Pioneer DVR-111D (IDE).
Ik gebruik een origineel OSX Snow Leopard, die ene van 29 euro in de Apple Store.
Bij mij gaat het al vroeg mis. Direkt na de wissel met bv. iBoot, stop ik de OSX in de drive en dan druk ik F5.
Daarna verdwijnt de iBoot icoontje en kan ik alleen de SSD kiezen, maw. hij kan dus niet installeren vanaf de DVD. Ik heb ook de volgende strings gebruikt: -v en -x
Heeft iemand met bovengenoemd specs hem aan de praat gekregen? Tips zijn welkom.
De specs:
MSI P55-GD65 mobo
Core i7 860
Nvidia 8500 GT
Intel X25-M 80 GB
De stap voor stap uitleg geprobeerd van Tonymac.
Inmiddels uitgeprobeerd: iso's van Empire efi, iBoot Nvidia + supported en Boot 321 methode.
In de Bios: AHCI en Boot volgorde naar mijn Pioneer DVR-111D (IDE).
Ik gebruik een origineel OSX Snow Leopard, die ene van 29 euro in de Apple Store.
Bij mij gaat het al vroeg mis. Direkt na de wissel met bv. iBoot, stop ik de OSX in de drive en dan druk ik F5.
Daarna verdwijnt de iBoot icoontje en kan ik alleen de SSD kiezen, maw. hij kan dus niet installeren vanaf de DVD. Ik heb ook de volgende strings gebruikt: -v en -x
Heeft iemand met bovengenoemd specs hem aan de praat gekregen? Tips zijn welkom.
Volgens mij wordt IDE ook niet ondersteund door Mac OSX. Dat betekent dat je een SATA-drive moet hebben. Correct me if I'm wrong.
[ Voor 27% gewijzigd door Frits Flits op 09-08-2010 01:24 ]
Gebruik inderdaad een SATA dvd speler, of een USB dvd speler. Of laat de retail DVD restoren naar een USB stick bij iemand op een Mac, of bij een reseller waar je de DVD gekocht hebt.
Zonoskar
Google is je beste vriend: EBIOS read error: Device timeout geeft als resultaat:
http://www.google.nl/sear...ead+error:+Device+timeout
http://tonymacx86.com/vie...c.php?f=34&t=2012&start=0
9 van de 10 keer = media FAULT
slecht werkende dvd speler of slecht SD kaartje wat nog in je computer zit waar je OS naar kijkt.
Draai zelf ook met de Core2Quad Q6600 - Asus P5KPL moederbord en ook een Geforce 8800GT. met 4GB ram draait prima bij mij met 10.6.4 ik draai hier nog met een Dlink DWA 556 die als airport wordt gezien met een Atherosfix.kext driver voor draadloos internet. de D-Link dwa 547 werkt ook met deze driver
Heb ook nog een machine met Asus P6t WS Pro - i7/920 - Nvidi 9800GT draait ook prima, wel sneller dan de Q6600, maargoed dat is betrekkelijk. SSD geeft je machine een boost
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=210473
Gebruik bij installeren 2 partities. Zodra je met 1 partitie kunt opstarten ga je op je 2e partitie OSX nogmaals installeren. Met een van de 2 partities ga je verder om te verbeteren met .kext drivers toe te voegen. Hierdoor hou je enigzins controle. Je hebt OSX dus op 2 partities draaien in case.
Google is je beste vriend: EBIOS read error: Device timeout geeft als resultaat:
http://www.google.nl/sear...ead+error:+Device+timeout
http://tonymacx86.com/vie...c.php?f=34&t=2012&start=0
9 van de 10 keer = media FAULT
slecht werkende dvd speler of slecht SD kaartje wat nog in je computer zit waar je OS naar kijkt.
Draai zelf ook met de Core2Quad Q6600 - Asus P5KPL moederbord en ook een Geforce 8800GT. met 4GB ram draait prima bij mij met 10.6.4 ik draai hier nog met een Dlink DWA 556 die als airport wordt gezien met een Atherosfix.kext driver voor draadloos internet. de D-Link dwa 547 werkt ook met deze driver
Heb ook nog een machine met Asus P6t WS Pro - i7/920 - Nvidi 9800GT draait ook prima, wel sneller dan de Q6600, maargoed dat is betrekkelijk. SSD geeft je machine een boost
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=210473
Gebruik bij installeren 2 partities. Zodra je met 1 partitie kunt opstarten ga je op je 2e partitie OSX nogmaals installeren. Met een van de 2 partities ga je verder om te verbeteren met .kext drivers toe te voegen. Hierdoor hou je enigzins controle. Je hebt OSX dus op 2 partities draaien in case.
[ Voor 69% gewijzigd door himacc op 09-08-2010 08:22 ]
Ik draai hier iatkos s3 10.6.3 met een IDE 40GB schijfje en een IDE Samsung branderFrits Flits schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:24:
Volgens mij wordt IDE ook niet ondersteund door Mac OSX. Dat betekent dat je een SATA-drive moet hebben. Correct me if I'm wrong.
Ligt er maar net aan of je IDE chipset kexts op die distro/dvd staan.Proximus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:10:
[...]
Ik draai hier iatkos s3 10.6.3 met een IDE 40GB schijfje en een IDE Samsung brander. Standaard wordt het misschien niet ondersteund, dat zou kunnen.
Kom bijna dezelfde error tegen als ik te snel op F5 druk als ik de iBoot cd heb vervangen door de originele Snow Leopard DVD... dus misschien brakke harde waren?zonoskar schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:10:
code:
1 2 EBIOS read error: Device timeout block x01eee0
Omdat mijn 5850 in 32 bits en GraphicsEnabler=No moet booten type ik dat telkens bij het opstarten van OSX. Het zou makkelijker zijn als dat correct in com.apple.boot.plist zou zijn opgenomen. Op het moment ziet die er bij mij zo uit:
Desondanks loopt mijn pc vast bij het booten als ik de commando's niet invoer. Ziet iemand er een fout in?
Alvast bedankt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd"> <plist version="1.0"> <dict> <key>Kernel</key> <string>mach_kernel</string> <string>8</string> <key>GraphicsEnabler</key> <string>n</string> <key>Kernel Flags</key> <string>arch=i386</string> </dict> </plist> |
Desondanks loopt mijn pc vast bij het booten als ik de commando's niet invoer. Ziet iemand er een fout in?
Alvast bedankt
@hierboven,
Er is nog geen 64-bit oplossing begrijp ik? Althans als ik uitga van netkas z'n blog.
Als ik ook nog een vraag mag stellen. Ik heb met de iatkos s3 10.6.3 geïnstalleerd met de volgende config:
i7 920
P6T Deluxe (alles werkt)
9500GT
IDE schijf
Nu zou ik toch het liefste een nieuwere SATA-schijf willen gebruiken i.v.m. snelheid en ruimte (ik gebruik nog twee IDE-branders). Mijn Windows staat op een RAID 0 config (ICH10R).
Kan Mac overweg met die 'RAID'-instelling?
RAID 0: windows
SATA schijfje: Mac
Er is nog geen 64-bit oplossing begrijp ik? Althans als ik uitga van netkas z'n blog.
Als ik ook nog een vraag mag stellen. Ik heb met de iatkos s3 10.6.3 geïnstalleerd met de volgende config:
i7 920
P6T Deluxe (alles werkt)
9500GT
IDE schijf
Nu zou ik toch het liefste een nieuwere SATA-schijf willen gebruiken i.v.m. snelheid en ruimte (ik gebruik nog twee IDE-branders). Mijn Windows staat op een RAID 0 config (ICH10R).
Kan Mac overweg met die 'RAID'-instelling?
RAID 0: windows
SATA schijfje: Mac
klopt, maar niet echt een probleem voor mij. Voor de rest bijzonder goed werk van die NetkasEr is nog geen 64-bit oplossing begrijp ik? Althans als ik uitga van netkas z'n blog.
Over die Raid: OSX kan overweg met bijna alle Raid-soorten, die is namelijk een populaire optie in de Mac Pro. Het kan echter wel problemen geven met OSX86 naar mijn idee.
Maar snap ik het nou dat je twee nieuwe schijven voor OSX aan wilt gaan schaffen?, dat je dus OSX en Windows op een RAID hebt staan?
Nee, ik wil simpelweg een extra sata-schijfje kopen (500GB) voor OSX86 en vroeg me af of ik dan in de BIOS wel gewoon mijn 'RAID' instellingen kon laten staan. Via de Intel RAID manager configureer je namelijk je schijfen.I-Heine-I schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:03:
[...]
klopt, maar niet echt een probleem voor mij. Voor de rest bijzonder goed werk van die Netkas
Over die Raid: OSX kan overweg met bijna alle Raid-soorten, die is namelijk een populaire optie in de Mac Pro. Het kan echter wel problemen geven met OSX86 naar mijn idee.
Maar snap ik het nou dat je twee nieuwe schijven voor OSX aan wilt gaan schaffen?, dat je dus OSX en Windows op een RAID hebt staan?
Schijven 1,2 (RAID 0) Windows
Schijven 3,4 (RAID 0) Files
Schijf 5 (Mac OSX86) Mac drive <-- nieuw
Gaat zoiets werken?
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!
Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.