Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Dat 1e durf ik niks over te zeggen, maar zou dat 2e niet een hickup van Live geweest kunnen zijn?
Of wonen jullie toevallig bij elkaar in de straat? Er zijn moeilijkheden om livesessies te starten tussen mensen die vlak bij elkaar wonen. Geloof dat dat al speelde met de allereerste xbox.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je een reactie krijgt op een RMA aanvraag? Heb er afgelopen zaterdag 2 ingediend (gitaar, en usb-midi kabel), maar tot op heden op beiden geen enkele reacties gehad. Status is ook nog steeds "In Progress"...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

BM schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:51:
Dat 1e durf ik niks over te zeggen, maar zou dat 2e niet een hickup van Live geweest kunnen zijn?
Of wonen jullie toevallig bij elkaar in de straat? Er zijn moeilijkheden om livesessies te starten tussen mensen die vlak bij elkaar wonen. Geloof dat dat al speelde met de allereerste xbox.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je een reactie krijgt op een RMA aanvraag? Heb er afgelopen zaterdag 2 ingediend (gitaar, en usb-midi kabel), maar tot op heden op beiden geen enkele reacties gehad. Status is ook nog steeds "In Progress"...
Ik heb zondag een kabeltje besteld, maar ook ik heb nog geen reactie gehad.

Die vriend van me woont in een ander deel van de gemeente waar ik woon. Dus niet bij elkaar in de straat nee. Fifa ging altijd prima.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Gister heb ik hem ook maar gekocht, aardig groot pakket mag ik wel zeggen.
Het ding in elkaar gebouwd en ik moet zeggen dat ik verrast ben door de stevigheid van én het drumstel én de gitaar. Vooral de gitaar is flink verbeterd sinds de GH2 versie en het drumstel laat diezelfde kwaliteit uitstralen.

Maargoed, het spelletje maar eens opgestart en begonnen met drummen, nou, makkelijk is anders, maar het zal vooral wennen zijn. Respect voor de mensen die bij het drummen al op hard zitten of iets dergelijks, dat zal bij mij zeker langer gaan duren.

Gitaartje is leuk te doen, al moet ik even wennen aan die tweede 'strumbar'. Enige wat ik wel heb is dat mijn strumbarretje heel erg piept bij op en neer bewegen wat ernstig irritant is tijdens het spelen. Enige oplossing hiervoor?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
X-G schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:55:
Gister heb ik hem ook maar gekocht, aardig groot pakket mag ik wel zeggen.
Het ding in elkaar gebouwd en ik moet zeggen dat ik verrast ben door de stevigheid van én het drumstel én de gitaar. Vooral de gitaar is flink verbeterd sinds de GH2 versie en het drumstel laat diezelfde kwaliteit uitstralen.

Maargoed, het spelletje maar eens opgestart en begonnen met drummen, nou, makkelijk is anders, maar het zal vooral wennen zijn. Respect voor de mensen die bij het drummen al op hard zitten of iets dergelijks, dat zal bij mij zeker langer gaan duren.

Gitaartje is leuk te doen, al moet ik even wennen aan die tweede 'strumbar'. Enige wat ik wel heb is dat mijn strumbarretje heel erg piept bij op en neer bewegen wat ernstig irritant is tijdens het spelen. Enige oplossing hiervoor?
Bij mij piept het alleen als ik de zijkant van de strumbar gebruik. probeer eens het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

jagermeister schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:46:
Ik wilde gisteren via Xbox Live tegen een vriend spelen. Ik stuurde een invite en hij accepteerde. Hij joinde mijn sessie, dus ik zag hem verschijnen in de lijst met spelers. Hierna kreeg ik het niet voor elkaar een game te starten. Hoe werkt dit?

Daarna meerdere malen geprobeerd, maar toen kregen we het niet eens meer voor elkaar om elkaars sessie te joinen. Na accepteren van de invite kreeg hij de melding dat de sessie niet gevonden kon worden o.i.d.

Iemand ervaring hiermee?
En als je eerst zo'n "party" aanmaakt in Xbox Live en je vriend hierin uitnodigd? Probeer dat eens.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Vandaag ook eindelijk mijn band bundle voor de WII binnengekregen :). Erg grote doos inderdaad...

Allereerst de gitaar uitgeprobeerd. Speelt erg lekker en ik ben erg blij met de knop voor starpower vlakbij je pols.De strumbar piept idd een beetje, maar dat was hetzelfde met de gitaar bij de Aerosmith versie. Dat piepen gaat vanzelf weg naarmate je meer speelt.

Daarna het drumstel in elkaar gezet, welke erg netjes afgewerkt is en erg stevig in elkaar zit. Eerst even de tutorials checken en daarna de eerste 2 nummers op beginner geprobeerd. Beginner is iets te simpel, alleen het voetpedaal gebruiken :X. Ok, niveautje omhoog dan maar, easy. Dat lijkt er gelijk meer op, eindelijk wat om te rammen :P. Ik zit tot nu toe halverwege in easy en het drummen gaat lekker, meeste nummers op 4-5 sterren. Valt me nog reuze mee :).

Na al die slechte verhalen gehoord te hebben over de slechte hardware, was ik bang dat m'n setje ook wat zou mankeren. Tot nu toe nergens last van gehad :). Ik ga gauw weer verder :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik heb er al heel wat uren inzitten inmiddels. Eerste pakket teruggebracht, omdat de drum niet ok was en de gitaar ook problemen had (inclusief piepen, maar toen niet zo erg hoog) inmiddels mijn 2e pakket en hierbij moest ik de cymbals modden met tape om ze wat gevoeliger te krijgen. inmiddels piept ook de strumbar van mn 2e gitaar vreselijk. en dan heb ik het niet over een klein piepje, maar echt een keihard zeer hoog geluid dat je zelfs blijft horen wanneer je alle boxen vol open gooit. Ik wordt er zo moedeloos van. GH spellen ben ik altijd aan verslaafd geweest dus ik koop het blind, maar ik begin zo ongelooflijk pissig te worden op activsion/red otane of wie er dan ook verantwoordelijk is voor deze goedkop baggerzooi. Dat er voor dit geld niet iets fatsoenlijks gemaakt kan worden in China begrijp ik echt niet en de QA is dus blijkbaar knudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Het vreemde is ook: het meeste wat we gebruiken is 'made in China', dus het zou juist goed moeten zijn! ;)

Maar ik begrijp het dus ook niet, overal lees ik over problemen met de instrumenten, onvoorstelbaar. Weet iemand eigenlijk of je dat touch dinges op de gitaar nodig hebt om expert uit te kunnen spelen? Ik heb de eerste paar nummers zonder problemen gehaald, later zal het wel moeilijker worden. Anders zat ik er aan te denken de steel gewoon open te maken en kijken of de touchpad gewoon los te maken is, heb je er ook geen last meer van.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Hoorde gisteren van een vriend bij het betreffende bedrijf dat mensen die met kerst een GH: WT pakket kopen/krijgen wel eens erg genaaid kunnen worden. Flextronics, de distributeur in NL die ook het verpakken van de onderdelen verzorgd heeft bij de Xbox versie de PS3 gitaar en andersom gedaan...

Dit is al bekend maar schijnbaar is het te laat om het ongedaan te maken...

[ Voor 3% gewijzigd door Hayfork op 04-12-2008 19:05 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hayfork schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:04:
Hoorde gisteren van een vriend bij het betreffende bedrijf dat mensen die met kerst een GH: WT pakket kopen/krijgen wel eens erg genaaid kunnen worden. Flextronics, de distributeur in NL die ook het verpakken van de onderdelen verzorgd heeft bij de Xbox versie de PS3 gitaar en andersom gedaan...

Dit is al bekend maar schijnbaar is het te laat om het ongedaan te maken...
Ugh hoe bedoel je mega-knullig. Hebben er mensen overigens wat feedback over de Wii versie? Qua performance voornamelijk, met GH:Aerosmith wilde het nog wel eens storend haperen. Ben nog steeds ernstig in dubio of ik 'm nou zal halen of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een werkend pedaal, jeeh. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

jagermeister schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:46:
Ik wilde gisteren via Xbox Live tegen een vriend spelen. Ik stuurde een invite en hij accepteerde. Hij joinde mijn sessie, dus ik zag hem verschijnen in de lijst met spelers. Hierna kreeg ik het niet voor elkaar een game te starten. Hoe werkt dit?

Daarna meerdere malen geprobeerd, maar toen kregen we het niet eens meer voor elkaar om elkaars sessie te joinen. Na accepteren van de invite kreeg hij de melding dat de sessie niet gevonden kon worden o.i.d.

Iemand ervaring hiermee?
Weet niet of jij hetzelfde bedoeld. Maar toen ik gisteravond ook voor het eerst via live een spel wilde starten met iemand lukte dat in eerste instantie ook niet. Je krijgt inderdaad een lijst en kunt een friend inviten en dan niks meer. Hij gaat dan wel zoeken naar meer mensen om volgens mij een complete band te maken. Dus in mijn geval een zanger en bas speler. Maar ik wilde gewoon met 1 iemand anders (hij drum ik gitaar) jammen.

Ikheb vervolgens via career mode - band en dan host live game een spel gestart. Dan kun je wel 1 persoon inviten en spel starten. Nadeel is dat je dan een career start en dus alle nummers weer moet unlocken en niet even snel 1 nummer kunt spelen. (en in het begin wilt hij toch weer je band aanvullen met andere mensen maar dit kun je cancelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:25:
[...]

Ugh hoe bedoel je mega-knullig. Hebben er mensen overigens wat feedback over de Wii versie? Qua performance voornamelijk, met GH:Aerosmith wilde het nog wel eens storend haperen. Ben nog steeds ernstig in dubio of ik 'm nou zal halen of niet.
Ja dat heb ik! ;-)
Ik heb nergens last van met de Wii versie. Geen hapering, geen piepjes, etc.

Het enige probleem wat ik heb is met de input lag naar mijn LCD tv. Het calibreren van de drums en gitaar is blijkbaar verschillend (of ik snap er gewoon niks van :?).
Als ik hem met de gitaar calibreer, zit de drum verkeerd en vice versa. Nu is dat drummen toch voor mijn vrienden en die bakken er uberhaupt niet zoveel van, dus zo'n probleem is dit ook weer niet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik calibreerde met mijn Wii-mote, probeer dat eens? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Poeh, dat drummen is wel vermoeiend, gister avond een uurtje of anderhalf door de career liggen drummen en mijn armen vielen er zowat af.

Heel wat uitdagender dan het gitaartje moet ik zeggen, en ik vind de gitaar stukjes zelfs vies simpel (op hard dan), maar dat zal ik dan wel zijn .

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Vandaag mijn Guitar Hero World Tour Super Kit voor de PS3 binnengekregen. Alles werkte naar behoren de eerste vijf liedjes, daarna begaf mijn gele cymbal het. Aan de bedrading ligt het niet, de oranje werkt vlekkeloos links en rechts. Ik heb contact opgenomen met 12game hoe daar de reparatie procedure is.

Heeft iemand ervaring met http://www.redoctanegames..._ProductPurchaseDate.aspx, is dat een beetje snelle service of kan ik het beter door 12game laten afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolz3ro
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-04 10:45
Kevin1Bravo schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:32:
Vandaag mijn Guitar Hero World Tour Super Kit voor de PS3 binnengekregen. Alles werkte naar behoren de eerste vijf liedjes, daarna begaf mijn gele cymbal het. Aan de bedrading ligt het niet, de oranje werkt vlekkeloos links en rechts. Ik heb contact opgenomen met 12game hoe daar de reparatie procedure is.

Heeft iemand ervaring met http://www.redoctanegames..._ProductPurchaseDate.aspx, is dat een beetje snelle service of kan ik het beter door 12game laten afhandelen?
Mij gele Cymbal was ook defect deed helemaal niets meer 8)7 . Toen bol.com gebeld die zeiden dat ik alles terug moet sturen en dan sturen wij een nieuwe op, daar had ik geen zin in. Dus ook via garantie van redoctane gebruik gemaakt. Had de 27 november defecte Cymbal gemeld, en dinsdag kreeg ik al mail dat ze een nieuwe hadden opgestuurd. En gisteren heb ik hem binnen gekregen op 5 decemeber dus heeft ongeveer 1 week geduurd. Dus best wel aardig snel ;) Op de envelop stond dat het uit Birmingham kwam, dus het versturen zal daarom wel enkele dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Vanmorgen even usb-miodi kabel geleend omdat die van mij nog niet binnen is, maar man wat een verschil! :D Ik dacht dat het eerst wel goed ging muw de gele hihat, gemiddeld max 80% score (hey, ben nieuw met drummen :P) en vanmorgen even getuned en ik had meteen 98% \o/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Coolz3ro schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 08:45:
[...]

Mij gele Cymbal was ook defect deed helemaal niets meer 8)7 . Toen bol.com gebeld die zeiden dat ik alles terug moet sturen en dan sturen wij een nieuwe op, daar had ik geen zin in. Dus ook via garantie van redoctane gebruik gemaakt. Had de 27 november defecte Cymbal gemeld, en dinsdag kreeg ik al mail dat ze een nieuwe hadden opgestuurd. En gisteren heb ik hem binnen gekregen op 5 decemeber dus heeft ongeveer 1 week geduurd. Dus best wel aardig snel ;) Op de envelop stond dat het uit Birmingham kwam, dus het versturen zal daarom wel enkele dagen duren.
Ik heb de dag voor de release mijn defecten gemeld en tot op heden niks ontvangen, zelfs geen usb midi kabel :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ook ik heb geen geluk met m'n gitaren. Ben inmiddels aan mijn 3e toe (1e deed helemaal niets, de 2e werkte de directional button niet). Deze werkt wel goed, maar piept alleen erg hard bij het indrukken van knoppen.

Hoe werkt de garantieprocedure van RedOctane eigenlijk? Zij sturen je een nieuwe gitaar op, maar wordt je defecte gitaar dan ook opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:04:
[...]

Ik heb de dag voor de release mijn defecten gemeld en tot op heden niks ontvangen, zelfs geen usb midi kabel :S
Hier ook nog niks gehoord. Vandaag precies een week geleden RMA ingediend, maar buiten het standaard mailtje ook nog niks gehoord. Beetje jammer

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolz3ro
BM schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:20:
[...]

Hier ook nog niks gehoord. Vandaag precies een week geleden RMA ingediend, maar buiten het standaard mailtje ook nog niks gehoord. Beetje jammer
Ik heb gelijk mijn defect gemeld met de USB-midi kabel, hiervan heb ik zelf ook nog niets gehoord. Maar ik ben al blij dat ik weer kan drummen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb vorig weekend een kabel besteld, maar heb tot op heden nog geen bericht gehad dat ie verstuurd is. Mijn rode drum pad is ook zo goed als dood. Je moet echt keihard rammen wil ie nog wat doen.

[ Voor 30% gewijzigd door jagermeister op 06-12-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom ik ingame maar 20 liedjes hebt, en niet de 80 zoals op de doos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:33:
Iemand enig idee waarom ik ingame maar 20 liedjes hebt, en niet de 80 zoals op de doos ?
Omdat je de rest eerst moet unlocken?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolz3ro
Ik heb vandaag ook kabel usb midi binnengekregen :) had geen bevestiging van redoctane dat hij verstuurd was mjah dat is niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Jeuj! Gisteren ook eindelijk mijn Band Box in ontvangst mogen nemen. Heb even snel 6 nummers quick play gedaan op de drums. Alles reageerde eigenlijk gewoon direct goed. Enkel mijn rode pad mag iets sensitiever ingesteld worden, dus ik ga die MIDI kabel van RedOctane ook binnen halen.

Daarna ook nog even snel 2 nummers met de nieuwe gitaar gedaan, en kon daar niets geks aan ontdekken verder... Speelt wel een beetje anders dan de oude gitaren, maar vind hem wel erg fijn strummen.

Zometeen maar weer eens verder gaan drummen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Kan iemand nog even ingaan op mijn vraag mbt de RMA procedure van Redoctane? kost het me geld om mijn gitaar naar hen retour te zenden, of komen ze deze kostenloos ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolz3ro
Schweino schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:18:
Kan iemand nog even ingaan op mijn vraag mbt de RMA procedure van Redoctane? kost het me geld om mijn gitaar naar hen retour te zenden, of komen ze deze kostenloos ophalen?
Ik weet niet hoe het met gitaar zit, maar ik heb gewoon nieuwe Cymbal opgestuurd gekregen(gratis). En de oude hoefde ik niet op te sturen. Maar moet je dan je gitaar opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geen idee of ik em op moet sturen, maar als ik em RMA meld vermoed ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, vraag die RMA eens aan en zie wat ze van je verwachten ;)

Ik ben trouwens geneigd 'm voor de wii te gaan halen alleen lijkt het er dus nu op dat die bijna nergens meer te krijgen is momenteel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:54:
Als RedOctane de moeite zou nemen om iets met die RMA requests te doen wel ja.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:54:

Ik ben trouwens geneigd 'm voor de wii te gaan halen alleen lijkt het er dus nu op dat die bijna nergens meer te krijgen is momenteel :(
Vorige week maandag besteld en zou met 3-5 werkdagen in huis zijn... maar heb tot nu toe ook niets mogen vernemen dat het pakket is verzonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 01:35:
Zie je jezelf al voor de PC 'jammen'? XD
't ding hangt aan m'n TV :)
XBox360 is van een huisgenoot van me en die speelt zich daarop al helemaal suf.

Wat trouwens écht masterlijk tof is om te doen:
Billy Idol - Rebel Yell

Met de basgitaar op extreme. Prima te doen als je mediumniveau hebt en echt héél gaaf om te spelen.
Net als't nummer van de Foo Fighters. Niet al te moeilijk (nauwelijks "verspringen", oranje noten en accoorden. :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Laatst online: 11-09 10:01
Heeft iemand anders ook het gevoel dat qua notechart ze het spel iets makkelijker hebben gemaakt tov GH3 en GH2? Ik ben nog niet echt een nummer tegengekomen waar ik het gevoel heb dat ik hem nooit en te nimmer op Expert ga uitspelen. Zelfs bij Satch Boogie denk ik dat ik met wat oefening en een paar pogingen ik wel voorbij Solo F (die lange) kan komen. Ook dat nummer van Endless Sporadic (Anything) ziet er ook nog niet echt onmogelijk uit, het is in ieder geval niet te vergelijken met de Dragonforce nummers uit GH3 of Buckethead uit GH2.

Trouwens nou ik het toch over Solo F van Satch Boogie heb de manier waar ik denk het mee te kunnen halen waarbij je niet super snelle of goed gecoordineerde handen voor nodig hebt is als volgt. Je hebt in ieder geval star power nodig en je moet er aan het begin van de solo redelijk goed voor staan (rock meter in het groen). Je krijgt vervolgens de volgende solo snel op je af.

Afbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-b.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-g.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-b.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-g.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-b.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-g.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-b.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-g.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-b.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-g.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-b.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-g.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-r.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-y.gifAfbeeldingslocatie: http://www.scorehero.com/forum/images/smiles/fret-b.gif

Dit is maar een klein stuk van de solo (hij duurt erg lang) maar het principe blijft hetzelfde. Wat ik doe om zo veel mogelijk noten constant te kunnen raken zonder snel met mijn vingers in de war te raken is een makkelijk terugkerend patroon te vinden die wel haalbaar voor mij is. Als je naar die sectie kijkt kan je zien dat alle blauwe en rode noten steeds dezelfde afstand van elkaar hebben, er zit namelijk steeds 1 noot tussen. Wat ik doe is, omdat het een "tapsolo" is en je niet hoeft te strummen en ook niet alle noten achter elkaar goed moet hebben, met mijn rechter hand tap ik de blauwe/bovenste noot en met mijn linker hand houd ik de wijsvinger vast op de groene/laagste noot en met mijn middelvinger tap ik de rode noot. Het is redelijk gemakkelijk om dit de hele solo vol te houden zonder in de war te raken, daarbij betekend het dus dat ik voor elke 7 noten, 5 goed en 2 fout heb (de gele noten negeer ik). Hierdoor gaat je rock meter wel langzaam naar beneden en hier heb je dan de star power voor nodig, als je bijna in het rood zit moet je je star power gebruiken om weer helemaal terug in het groen te komen en daarna kan je de rest van de solo halen om vervolgens een lamme middelvinger te hebben bij het laatste stuk, haha :P

Ik heb het trouwens ook met de slider geprobeerd maar heb dan het gevoel alsof ik er helemaal geen controle over heb, de ene keer kom ik tot x2 of x3 mutliplyer en de andere keer rekent het spel alles fout en dan ben je erg snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Nah, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
Zojuist een mailtje van Red Octane gehad dat de usb-midi kabel opgestuurd is. RMA request op de gitaar nog niks over gehoord :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
BM schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:34:
Zojuist een mailtje van Red Octane gehad dat de usb-midi kabel opgestuurd is. RMA request op de gitaar nog niks over gehoord :)
Dat mailtje heb ik ook net gehad!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:57

404error

Page Not Found

BM schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:34:
Die mail heb ik anderhalve week geleden ook gehad... Nog niets binnen...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat je nummers op expert makkelijker vind dan op hard. Dit heb ik bijvoorbeeld bij Overkill op drum. Op expert kan ik vrij makkelijk een streak halen van over de 200, terwijl me dit op hard nooit lukt omdat dat voetpedaal niet constant in het ritme mee loopt (op hard slaat hij een beat over)

Volgens mij geldt dit ook voor Metallica, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Hebben meerdere mensen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Heb de game nu een paar weken en het drumstel begint wat kuren te vertonen (PS3).
Zo heb ik soms dat de verbinding wegvalt. Dan zie je die lampjes op het drumstel knipperen en heeft hij na 1~2 seconden weer een verbinding. Zeer irritant als je een nummer aan het slachten bent.

Verder begint ook de gele cymbal te piepen. Althans, het is niet echt de cymbal zelf, maar het stokje waar hij aan vast zit. Als ik nu langer dan een half uurtje speel, begint hij een heel irritant geluid te maken. Erg vervelend.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:53:
Heb de game nu een paar weken en het drumstel begint wat kuren te vertonen (PS3).
Zo heb ik soms dat de verbinding wegvalt. Dan zie je die lampjes op het drumstel knipperen en heeft hij na 1~2 seconden weer een verbinding. Zeer irritant als je een nummer aan het slachten bent.

...

Meer mensen hier last van?
Ook ik zie soms lampjes knipperen vanuit mijn ooghoeken en dan lijkt het alsof hij inderdaad de verbinding even kwijt is. Heb ook soms dat het drumstel helemaal uit valt en dat ik met de PS-knop hem weer aan moet zetten... In GH3 ging hij nog automatisch op pauze als de batterijen op waren. Hebben ze dat er nu uitgehaald of is mijn drumstel een beetje kuren aan het vertonen. Als ik er dan nieuwe batterijen in doe dan komt het probleem niet meer voor. Maar als het aan de batterijen ligt dan gaan ze wel heeeeel snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:21
Ik ga vanmiddag even langs de Bart Smit.
Mijn gitaar begint het te begeven. In het begin nergens last van (op de bekende piep na), maar nu begint de strumbar het te begeven. Soms herkent hij bewegingen naar beneden helemaal niet. Hopelijk kan ik hem zo omruilen tegen een nieuwe.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Raem schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:48:
Ik ga vanmiddag even langs de Bart Smit.
Mijn gitaar begint het te begeven. In het begin nergens last van (op de bekende piep na), maar nu begint de strumbar het te begeven. Soms herkent hij bewegingen naar beneden helemaal niet. Hopelijk kan ik hem zo omruilen tegen een nieuwe.
Hoe lang heb jij hem, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik mag direct met Red Octane contact opnemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
tiguan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:28:
[...]

Hoe lang heb jij hem, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik mag direct met Red Octane contact opnemen :/
Sinds de launch. Bart Smit zei dat ik het via RedOctane moest regelen, omdat alleen de eerste twee weken van de garantie onder hun valt.
Je kunt via die website ook gewoon aangeven dat je problemen hebt met je gitaar. Maar geen idee hoe dat werkt. Zou je dan een nieuwe opgestuurd krijgen en dat je de defecte terug moet sturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:21:
[...]

Ook ik zie soms lampjes knipperen vanuit mijn ooghoeken en dan lijkt het alsof hij inderdaad de verbinding even kwijt is. Heb ook soms dat het drumstel helemaal uit valt en dat ik met de PS-knop hem weer aan moet zetten... In GH3 ging hij nog automatisch op pauze als de batterijen op waren. Hebben ze dat er nu uitgehaald of is mijn drumstel een beetje kuren aan het vertonen. Als ik er dan nieuwe batterijen in doe dan komt het probleem niet meer voor. Maar als het aan de batterijen ligt dan gaan ze wel heeeeel snel leeg.
Bij mij was het eerste setje batterijen ook binnen een paar uurtjes op. En dat zijn exact dezelfde als voor de gitaar, en die doet het al 30+ uur mee. Volgens mij vreet het drumstel gewoon stroom.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:08:
[...]

Sinds de launch. Bart Smit zei dat ik het via RedOctane moest regelen, omdat alleen de eerste twee weken van de garantie onder hun valt.
Je kunt via die website ook gewoon aangeven dat je problemen hebt met je gitaar. Maar geen idee hoe dat werkt. Zou je dan een nieuwe opgestuurd krijgen en dat je de defecte terug moet sturen ofzo?
Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe mensen zich laten afschepen door een winkel. Het is blijkbaar bij veel mensen onbekend dat er een wettelijke garantie geldt op producten. Volgens consuWijzer is die periode 6 maanden, maar dat heb ik nog niet ergens zo snel kunnen terug vinden. Ik weet wel vrij zeker dat het in ieder geval langer is dan 2 weken! Bovendien is het zo dat je een overeenkomst hebt met de winkel, en niet met de fabrikant. Als je dus rechtstreeks verhaal haalt bij de fabrikant kan je ook nog eens bedrogen uit komen.

Ik heb het opgezocht en kwam uit in het Burgerlijk Wetboek Boek 7. Daar staat in artikel 17, lid 1 en 2:
1.
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Kortom, dit beschrijft wanneer iets niet aan de verwachting voldoet. In artikel 18, lid 1 staat vervolgens de termijn van 6 maanden (de wettelijke garantie) beschreven:
2.
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
Ik heb verder geen rechten gestudeerd, maar als ik deze tekst ontleed dan bevestigt dat wel de boodschap van consuWijzer. Ik zou zeggen, maak een printje van deze artikelen en stap naar de winkel. Ik vermoed dat de persoon achter de kassa hier weinig antwoord op heeft, dus bereid je voor om Bart Smit schriftelijk op jouw rechten en hun plichten te wijzen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Mij verbaast het trouwens ook wel een beetje dat er niet een programma als Kassa of Radar op dit onderwerp springt. Guitar Hero begint aardig populair te worden onder meerdere lagen van de bevolking en als ik hoor hoe bijzonder veel ellende er mee is, vraag ik me af of het niet wat meer gezamelijk aangepakt moet worden.
Aan de andere kant, moet ik ook wel weer bekennen dat de service over het algemeen wel redelijk gaat. Ik geloof dat ze nu juist bezig zijn met die ellende van de PlayStation 3.

Bij mij werkt overigens de touchstrip van de gitaar niet zo goed, die leidt een eigen leven soms. Het blijkt dat je hem tijdens het spelen uit kan zetten en dat 'lost' het probleem in mijn geval op. Ik ben een beetje lui om terug te gaan met die gitaar. Misschien dat ik gewoon nog even wacht totdat er wat meer stuk gaat ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Je hoort veel over de ellende omdat iedereen die wel een werkend setje heeft niet klaagt, en mensen die een niet werkende set hebben natuurlijk wel gaan lopen verkondigen hoe klote de hardware wel niet is. Bij mij doet mij gitaar heel af en toe vreemd (strumt ie uit zichzelf), maar dat is dan 5 minuten later weer over. Ik heb het idee dat sommige mensen dan al meteen gaan roepen dat hun spul kapot is.

(Ik heb overigens ook het idee dat de hardware een stuk beter kan, zeker aangezien het ieder jaar weer voorkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik ben al verslingerd aan de GH-reeks sinds deeltje één. Aangezien ik al jaren IRL gitaar speel was het vrij gemakkelijk om door te stomen naar expert (ok, sommige solo's zijn nog steeds gaar). Dit deel wil ik - net als vele anderen met mij - voornamelijk kopen voor de drums. Ik speel al jaren in bands en drum thuis regelmatig met muziek mee. Is het voor mij nog wel een uitdaging op die manier ? Zijn er IRL drummers die hier ervaring mee hebben ? Lijkt me een beeeeetje zonde om dat enorme pakket te kopen, het niks te vinden en het weer te moeten ruilen. (en dan vooral het heen en weer slepen gedeelte van dat gevaarte.. :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Dit is vast 'n hele stomme vraag .. maar waar zit de "winkel" in career mode ook alweer? ik kan 'm nergens meer vinden, ik was even aan t ranken dus behoorlijk wat dollars verdient en ik wilde wat extra gitaren en characters kopen maar op de een of andere manier kan ik nérgens de shop meer vinden :S ik vind het echt zo vaag.

Kan iemand zeggen waar die zit :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:39:
Dit is vast 'n hele stomme vraag .. maar waar zit de "winkel" in career mode ook alweer? ik kan 'm nergens meer vinden, ik was even aan t ranken dus behoorlijk wat dollars verdient en ik wilde wat extra gitaren en characters kopen maar op de een of andere manier kan ik nérgens de shop meer vinden :S ik vind het echt zo vaag.

Kan iemand zeggen waar die zit :) ?
character create mode volgens mij.

Ik zat erover na te denken om dit spel te halen, maar na een keer gespeeld te hebben, vond ik de liedjes maar mwoah, de slide-bar een overbodige gimmick, de carreer mode minder als die van guitar hero 3, en de gitaar maakte een irritant geluid bij het strummen. Komt nog bij dat veel hardware kapot gaat en ik heb maar besloten om te kijken of rockband 2 wat word. of misschien zelfs rockband 1

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Nu net ff gekeken, ik snap het niet, ik kan het écht niet meer vinden :S waarom is die shop zo geheim :P ?! Nouja kan iemand me misschien precies zeggen waar die zit, ik dacht ook dat die in character create mode ergens zat én dat die toen ook al 'n beetje moeilijk te spotten was. Maar wáár precies (A) ?.. pfoe heb je eindelijk iets van $ 60.000 kun je er niks mee ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@GoedLulFactor,

Dank je voor de info. Zie alleen net op de website van Bart Smit:
"Artikelen, die u via bartsmit.com heeft gekocht, kunnen niet worden geruild of geretourneerd in een filiaal van Bart Smit."
Dus dan moet ik contact opnemen met de klantenservice en het hele zaakje retouneren. Maar heb al mn klacht via de warranty van RO opgestuurd. Benieuwd of ik nu gewoon een nieuwe krijg ofzo?

@Pilske,
Je kunt dingen kopen in de Edit Character Mode. Als je dan Instrument kiest kun je allerlei nieuwe onderdelen kopen voor de verschillende instrumenten. Nieuwe characters staan gewoon tussen het lijstje van speelbare characters en die kun je kopen door ze te selecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 10-12-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
@Elbarto: je hebt inderdaad wel gelijk dat je alleen mensen hoort met problemen, maar als ik in mijn directe omgeving kijk naar de mensen die World Tour gekocht hebben, kom ik kijkend naar de gitaar controllers uit op een percentage van 75% defect. Natuurlijk is dat geen representatieve steekproef, maar goed, als ik dan meer klachten lees op internet, trek ik al gauw de conclusie dat de kwaliteit wel wat te wensen overlaat.
Overigens moet ik bekennen dat die 75% (3 van de 4 personen) lichte en bekende klachten hebben: piepende strum bars en overgevoelige touch strips. Niet echt helemaal onbespeelbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Wat betreft de defecte gitaar controllers: zijn er mensen waarbij de gitaar nooit vanzelf gaat strummen (wat waarschijnlijk door de touchstrip komt)?
Of doen al die nieuwe gitaren dat?

Overigens heb ik gisteren voor het eerst een paar nummers serieus op hard geprobeerd met die nieuwe gitaar (heb eindelijk een nieuwe gekregen - m'n eerste gitaar had een niet werkende blauwe fret), maar buiten het vanzelf strummen af en toe, heb ik nog een fout in het design van de nieuwe gitaar gevonden denk ik. :|
Als ik een noot hard strum (en als ik snelle/moeilijke nummers speel dan gebeurt dat nog weleens), dan strumt de strumbar twee keer! Het lijkt erop dat bij hard aanslaan van de strumbar de bar bij het terugspringen weer strumt! 8)7
Ik neem aan dat iedereen dit heeft, of heb ik nu weer een defecte gitaar?

Als iedereen de twee bovenstaande problemen heeft, dan is mijn conclusie dat dit product volkomen verkeerd is gedesigned en zit ik er aan te denken de koop te ontbinden, aangezien het product dan niet deugt.
Dat zou heel jammer zijn, want ik heb veel plezier in het drummen, maar bijna 200 Euro vind ik toch wat veel voor deze niet goed werkende zooi.

Dat er veel mensen met problemen zijn weten we, maar is er iemand die de twee bovenstaande problemen niet kan nabootsen? Ik zou graag willen weten of er gitaren bestaan die het echt doen, voor ik weer een paar weken zonder zit of wellicht besluit de koop te ontbinden.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik had er ook last van met de gitaar die bij GH:Aerosmith zat, dus wat ik deed is mijn duim er niet afhalen maar er gewoon op te houden. Speelt eigenlijk veel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ook bij de oude gitaren (ik heb ze voor de PS2 (2x) en een oude witte voor de Wii) gebeurt dat dubbel aanslaan als je de strumbar laat springen. Goede tip is die knop dus voorzichtiger induwen en dan gebeurt het niet.

Ikzelf heb geen problemen met de nieuwe gitaar (op de Wii). De touchstrip werkt en is wel lollig en het normaal strummen gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Ken. schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:16:
Ik ben al verslingerd aan de GH-reeks sinds deeltje één. Aangezien ik al jaren IRL gitaar speel was het vrij gemakkelijk om door te stomen naar expert (ok, sommige solo's zijn nog steeds gaar). Dit deel wil ik - net als vele anderen met mij - voornamelijk kopen voor de drums. Ik speel al jaren in bands en drum thuis regelmatig met muziek mee. Is het voor mij nog wel een uitdaging op die manier ? Zijn er IRL drummers die hier ervaring mee hebben ? Lijkt me een beeeeetje zonde om dat enorme pakket te kopen, het niks te vinden en het weer te moeten ruilen. (en dan vooral het heen en weer slepen gedeelte van dat gevaarte.. :X)
Ik kan als IRL drummer zeggen dat sommige nummers best een uitdaging zijn op de drums (speel alles op expert), maar ook dat ik de drums in Rockband beter uitgewerkt vind (ik heb Rockband 1+2 en GH:WT @Xbox360 + Ion Drum Rocker).

In Rockband zijn vooral de nummers van The Who een behoorlijke uitdaging en nummers van Rush heerijk om te spelen. In GH:WT zijn vooral de nummers van Tool een uitdaging en nummers van Pearl Jam en Foo Fighters heerlijk om mee te spelen!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Damon schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:18:
[...]

Ik kan als IRL drummer zeggen dat sommige nummers best een uitdaging zijn op de drums (speel alles op expert), maar ook dat ik de drums in Rockband beter uitgewerkt vind (ik heb Rockband 1+2 en GH:WT @Xbox360 + Ion Drum Rocker).

In Rockband zijn vooral de nummers van The Who een behoorlijke uitdaging en nummers van Rush heerijk om te spelen. In GH:WT zijn vooral de nummers van Tool een uitdaging en nummers van Pearl Jam en Foo Fighters heerlijk om mee te spelen!
Ah dat wilde ik horen _/-\o_
Toch maar eens kijken voor een setje dan.

En in welk opzicht zijn de drums beter uitgewerkt in Rockband ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Exar schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:49:
Wat betreft de defecte gitaar controllers: zijn er mensen waarbij de gitaar nooit vanzelf gaat strummen (wat waarschijnlijk door de touchstrip komt)?
Of doen al die nieuwe gitaren dat?
Bij mij doet ie dat iig nooit. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet zoveel op de gitaar heb gespeeld, omdat de drums te gek zijn. Ik zal het is vragen aan vrienden of die daar (slechte) ervaringen mee hebben. Voor het tweede probleem moet je volgens mij wel erg hard strummen (en dan heb ik het niet over het niveau :+).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Kom er net achter dat mijn rode drum pad echt kapot is. Heb de midikabel ontvangen en het tunen werkt voor iedere pad, behalve de rode. Ik moet echt heeel hard slaan wil hij nog een aanslag registreren.

Iemand hier met hetzelfde probleem?

En hoe eventueel zelf te fixen? Geen zin om het zooitje weer terug te sturen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
jagermeister schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:28:
Kom er net achter dat mijn rode drum pad echt kapot is. Heb de midikabel ontvangen en het tunen werkt voor iedere pad, behalve de rode. Ik moet echt heeel hard slaan wil hij nog een aanslag registreren.

En hoe eventueel zelf te fixen? Geen zin om het zooitje weer terug te sturen namelijk.
Ik heb precies hetzelfde met de rode, reageert alleen als ik er flink op mep. Heb de winkel waar ik 'm weg heb (FS) een mail gestuurd hoe hier mee om te gaan, maar nog geen reactie terug gehad.. Ik heb er misschien nog maar 20uur op gespeeld in totaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net dat de instrumenten van GHWT werken met het spel van RB2 (Op de Wii) dussss. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde ook een setje voor GHWT gaan halen maar ik lees dat er wel erg veel problemen zijn op dit moment.
Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Ik lees voornamelijk dat de problemen zijn bij mensen met een PS3, zijn er ook veel problemen bij de 360? Anders moet ik maar een tijdje wachten of dit aan mijn neus voorbij laten gaan..

En een klein ander vraagje, ik weet dat je de instrumenten van GHWT bij RB kunt gebruiken, werkt dit andersom ook? Zo ja, wat zijn de betere instrumenten dan precies? (gebruikers evaringen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
jagermeister schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:28:

http://uk.youtube.com/watch?v=O3vNx-b9qHo
Ik denk dat dit is wat je bedoeld

• jagermeister

jagermeister

ahbruinsma schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:20:
[...]
Ik heb precies hetzelfde met de rode, reageert alleen als ik er flink op mep. Heb de winkel waar ik 'm weg heb (FS) een mail gestuurd hoe hier mee om te gaan, maar nog geen reactie terug gehad.. Ik heb er misschien nog maar 20uur op gespeeld in totaal....
Heb je de sensitivity ook al aangepast via het midi-kabeltje? Bij een collega van mij werkte dat... bij mij helaas niet.

Ik ben niet van plan om mijn set terug te gaan sturen. Allemaal gedoe waar ik geen zin in heb.

Wat ik wel ga doen is van het weekend het probleem samen met een kennis proberen te fixen. Het schijnt vrij simpel te zijn en niet langer dan een minuut of 15 te duren. Het resultaat daarentegen, schijnt perfect te zijn. Een drum die hits registreert als nooit tevoren:

http://www.goodinput.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.goodinput.com/wp-content/uploads/2008/10/guitar_hero_drumfix1.jpg

Aangezien hij nog wel reageert als ik er met mijn vuist of duim op druk, ga ik er vanuit dat er met de sensor ansich niets mis is. Eerder met een draadje dat los zit...of die witte lijm die niet deugt.

All you need is:

- Love ;)
- Een torx schroevendraair
- isolatietape.

De rode pad heeft bij mij ook het meeste te verduren gekregen volgens mij. Op easy krijg je toch meestal rood voor je kiezen. Daarom ga ik meteen ook de overige pads als zijnde preventieve maatregel aanpassen.

Ik laat jullie uiteraard weten wat het resultaat is. :)
Had ik inderdaad al gezien, maar die andere fix lijkt me eenvoudiger. Bovendien heb ik geen ijsjes in huis ;)

[ Voor 14% gewijzigd door jagermeister op 11-12-2008 00:21 ]

• Raem
Net B.Y.O.B. op expert uitgespeeld en daardoor 100G achievement erbij. Jeuj!. :)

• jagermeister

jagermeister

Hier overigens nog een fix. Iets meer materiaal nodig en volgens mij een stuk lastiger. Ik probeer die pas als het vorige niet blijkt te werken.

http://www.lookatbowen.com/archives/1172

• Damon
Ken. schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:28:
[...]

Ah dat wilde ik horen _/-\o_
Toch maar eens kijken voor een setje dan.

En in welk opzicht zijn de drums beter uitgewerkt in Rockband ?
Het is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar ik vind bijvoorbeeld starpower/overdrive in RB beter;
je activeert deze door een vrije fill/break te spelen en aan het einde de crash (groene pad) te raken, in GH:WT moet je (als de starpower lampjes vol zijn) tegelijk op de blauwe en gele slaan om te activeren, dit haalt je dus een beetje uit het ritme.

Verder vind ik de balk en noten in RB duidelijker, maar dat kan ook gewenning zijn aangezien ik RB eerder had.

Als je serieus wilt bezig gaan met het drummen is de ION Drum Rocker echt een aanrader, helaas wat prijzig (€299) maar een verademing tov de meegeleverde kitjes en uitbreidbaar tot echt electronisch drumstel!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bovenstaande reacties lezend, denk ik dat ik niet zo slecht ben met de gitaar, maar dat de apparatuur zo slecht is 8)
Kan me niet voorstellen dat ik er nog niks van kan na een avondje spelen :+

• Sluuz
zojuist de midi kabel van RedOctane ontvangen. Zal zo eens testen of het lekker werkt :)

Verwijderd

Damon schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:39:
[...]

Het is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar ik vind bijvoorbeeld starpower/overdrive in RB beter;
je activeert deze door een vrije fill/break te spelen en aan het einde de crash (groene pad) te raken, in GH:WT moet je (als de starpower lampjes vol zijn) tegelijk op de blauwe en gele slaan om te activeren, dit haalt je dus een beetje uit het ritme.

Verder vind ik de balk en noten in RB duidelijker, maar dat kan ook gewenning zijn aangezien ik RB eerder had.

Als je serieus wilt bezig gaan met het drummen is de ION Drum Rocker echt een aanrader, helaas wat prijzig (€299) maar een verademing tov de meegeleverde kitjes en uitbreidbaar tot echt electronisch drumstel!
Denk dat 't gewenning is inderdaad, ik heb precies het omgekeerde :) Wel vind ik ook de fill-in's en de manier hoe je starpower aanzet een stuk beter gedaan bij Rock Band. Alleen blijft het natuurlijk jammer dat je maar 4 trommeltjes hebt in plaats van een hele constructie met 5 dingen om op te meppen :p

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
Sluuz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:50:
zojuist de midi kabel van RedOctane ontvangen. Zal zo eens testen of het lekker werkt :)
Ik ben erg benieuwd, anders ga ik ook maar zo'n eentje bestellen. Kreeg net een mail van FS dat ik inderdaad contact op moest nemen met redoctane.custhelp.com.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Damon schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:39:
[...]

Hoe... VET ! :D
Beetje te prijzig voor een keertje spelen vrees ik. En daarbij past het ook niet echt lekker in mijn woonkamer :P
Ik héb al een digikitje (Yamaha DTXpress III Special).. Als ik die nou eens aan zou kunnen sluiten.. :9

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 13:03
Ken. schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:58:
[...]

Hoe... VET ! :D
Beetje te prijzig voor een keertje spelen vrees ik. En daarbij past het ook niet echt lekker in mijn woonkamer :P
Ik héb al een digikitje (Yamaha DTXpress III Special).. Als ik die nou eens aan zou kunnen sluiten.. :9
Volgens mij is dat wel mogelijk.
Heb op youtube ook filmpjes gezien die met hun Roland drumkit, GH of RB spelen.

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:02:
[...]

Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe mensen zich laten afschepen door een winkel. Het is blijkbaar bij veel mensen onbekend dat er een wettelijke garantie geldt op producten. Volgens consuWijzer is die periode 6 maanden, maar dat heb ik nog niet ergens zo snel kunnen terug vinden. Ik weet wel vrij zeker dat het in ieder geval langer is dan 2 weken! Bovendien is het zo dat je een overeenkomst hebt met de winkel, en niet met de fabrikant. Als je dus rechtstreeks verhaal haalt bij de fabrikant kan je ook nog eens bedrogen uit komen.

Ik heb het opgezocht en kwam uit in het Burgerlijk Wetboek Boek 7. Daar staat in artikel 17, lid 1 en 2:

[...]

Kortom, dit beschrijft wanneer iets niet aan de verwachting voldoet. In artikel 18, lid 1 staat vervolgens de termijn van 6 maanden (de wettelijke garantie) beschreven:

[...]

Ik heb verder geen rechten gestudeerd, maar als ik deze tekst ontleed dan bevestigt dat wel de boodschap van consuWijzer. Ik zou zeggen, maak een printje van deze artikelen en stap naar de winkel. Ik vermoed dat de persoon achter de kassa hier weinig antwoord op heeft, dus bereid je voor om Bart Smit schriftelijk op jouw rechten en hun plichten te wijzen :)
Helemaal mee eens, Bart Smit probeerde mij ook af te schepen totdat ik met bovenstaande eens herrie ging schoppen in de winkel. Ik kreeg snel een nieuw pakket.

• jagermeister

jagermeister

Schweino schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:28:
[...]

Helemaal mee eens, Bart Smit probeerde mij ook af te schepen totdat ik met bovenstaande eens herrie ging schoppen in de winkel. Ik kreeg snel een nieuw pakket.
Da's dan inderdaad ook meteen het voordeel van een aanschaf in een winkel. Mijn bundel heb ik bij een webshop gekocht en dan is de drempel om de boel retour te sturen meteen weer een stuk groter. Kun je weer weken wachten enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Daarnet toen ik thuis kwam stond er een pakketje van een voor mij onbekende afzender klaar.
Bleek van Red Octane te zijn. Hebben dus in verband met het strum-probleem van de gitaar (automatisch strummen) me gewoon een nieuwe gitaar opgestuurd :)
Geen bericht erbij dat ze de oude terug willen, die kan dus mooi als reserve ingezet worden, 95% van de tijd doet die het prima.

Erg netjes gedaan, had ik totaal niet verwacht.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Wanneer had je je RMA ingediend bij RedOctane? Ik afgelopen vrijdag, ben benieuwd hoe lang ze er over doen. Heb tot nu toe niks gehoord van RedOctane, ook geen e-mail.

/edit, ik heb wel een e-mail ontvangen direct na de RMA aanvraag.

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 12-12-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
BM schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:04:
Daarnet toen ik thuis kwam stond er een pakketje van een voor mij onbekende afzender klaar.
Bleek van Red Octane te zijn. Hebben dus in verband met het strum-probleem van de gitaar (automatisch strummen) me gewoon een nieuwe gitaar opgestuurd :)
Geen bericht erbij dat ze de oude terug willen, die kan dus mooi als reserve ingezet worden, 95% van de tijd doet die het prima.

Erg netjes gedaan, had ik totaal niet verwacht.
Dat is zeker netjes. Hoop dat ze dat bij mij ook doen. Mijn gitaar geeft soms geen signaal door wanneer ik naar beneden strum.

Wat werkt dat band vs band trouwens ontzettend crap zeg! Zit al 15 min te wachten tot er genoeg spelers bij elkaar zijn en dit is al de vierde of vijfde keer deze week dat ik het probeer en zo lang zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ook ik heb vandaag een vervangende gitaar in ontvangst mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
tiguan schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:35:
Wanneer had je je RMA ingediend bij RedOctane? Ik afgelopen vrijdag, ben benieuwd hoe lang ze er over doen. Heb tot nu toe niks gehoord van RedOctane, ook geen e-mail.

/edit, ik heb wel een e-mail ontvangen direct na de RMA aanvraag.
Zaterdag de 29e november.
Heb van deze RMA trouwens geen verzendbevestiging ofzo gehad. Van usb-midi kabel wel.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Raem schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:21:
Net B.Y.O.B. op expert uitgespeeld en daardoor 100G achievement erbij. Jeuj!. :)
Even mijn respect voor deze dude. Ik heb GHWT nu zo'n kleine week en ik krijg het op medium niet eens voor elkaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Vrijdag voor de derde keer alweer op het werk een Guitar Hero Party gehouden. Blijft leuk! Nu voor het eerst World Tour gespeeld. In plaats van 2 collega's tegelijkertijd, konden er nu dus maar liefst 5 collega's tegelijkertijd bezig gehouden worden. Vijf hoor ik je denken? Jawel! Eentje zang, twee stuks gitaar/bas en twee op de drum! :+
Een collega lukte het niet om in zijn eentje op easy te drummen en we wilden het haar niet aandoen om op beginner te spelen, dus ging er nog iemand naast doen om mee te drummen, ging nog best aardig! Gelukkig wilde die vrouw het meeste van de zang voor haar rekening nemen, pas na wat bier wilde een mannelijke collega ook wel zingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er vandaag achter gekomen dat er twee revisies zijn van de cymbals, zal zo ff vergelijkingsfoto's proberen te maken.

Crap... /me heeft op dit moment de camera niet thuis...

In ieder geval, het grootste verschil is dat de sensor bij de nieuwe revisie op een soort schuim rondje is geplakt. Verder is ook de structuur van het rubber, boven op, anders.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Gisteren mijn drumstel opengemaakt. De rode pad deed het amper. Een van de draadjes zat niet zo lekker vast, dus die heb ik even vast gesoldeerd. Verder heb ik de draadjes wat meer speling gegeven zodat er minder druk op het soldeerpuntje komt te staan bij het incasseren van klappen. Hij werkt nu als nooit te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Vandaag hield mijn rode pad er ook mee op. Open gemaakt en daar bleek het rode draadje helemaal los te zijn gekomen. Even met tape vastgezet en hij werkt weer prima. De piepende strumbar is makkelijk te verhelpen met wat kruipolie (WD40), bij iedere bouwmarkt te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Laatst online: 11-09 10:01
Ik dacht geluk te hebben met een versie (van de gitaar) die nergens problemen mee had. Jammergenoeg kwam ik gisteren de eerste problemen tegen en het is er meteen één die het spelplezier ontzettend bederft. Op het moment dat ik omlaag doe strummen doet hij op willekeurige momenten 2x achter elkaar strummen. Hierdoor raak ik constant m'n note streak kwijt en dat is zeer irritant en soms ook fataal als het vaak gebeurd bij nummers waar ik nog niet zo goed in ben.

Ook maar meteen een RMA aangevraagd dus eens kijken wat daar uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Damn! Gisteren GH-WT (zonder al teveel moeite, geen enkel nummer 2x hoeven doen, een heel verschil met GHIII) op medium uitgespeeld en dus op hard aan de slag, maar wat blijkt..... je kan niet (net als bij GHII) zien welke nummers je wel of niet al op hard gespeeld hebt, alle nummers worden gewoon als gespeeld weegegeven omdat je dit op medium al gedaan hebt :S ..... maar een nieuw band voor hard aanmaken dus, geen zin om bij te gaan houden waar ik ook weer gebleven was :X

[ Voor 14% gewijzigd door floriske.nl op 15-12-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Je kan in de quickplay wel snel zien welke liedjes je op welk niveau gespeeld hebt: zie het hoofd naast de titel van het nummer. Het is natuurlijk wel jammer dat dit ook niet heel goed werkt als je het spel met meerdere mensen speelt. Een nieuwe band beginnen is een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
floriske.nl schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:48:
Damn! Gisteren GH-WT (zonder al teveel moeite, geen enkel nummer 2x hoeven doen, een heel verschil met GHIII) op medium uitgespeeld en dus op hard aan de slag, maar wat blijkt..... je kan niet (net als bij GHII) zien welke nummers je wel of niet al op hard gespeeld hebt, alle nummers worden gewoon als gespeeld weegegeven omdat je dit op medium al gedaan hebt :S ..... maar een nieuw band voor hard aanmaken dus, geen zin om bij te gaan houden waar ik ook weer gebleven was :X
In de career mode kan je toch zien aan het hoofd wat er naast staat, wat de hoogste moeilijkheidsgraad is waarop je dat nummer hebt gehaald? Als je alle nummers van een optreden hebt gehaald op een bepaalde moeilijkheidsgraad, verschijnt dat hoofd op de poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Volgens mij kun je dat inderdaad zien aan het euh... 'doodshoofd'-logootje? Rood voor medium, geel voor hard en zilver voor expert, zeg ik uit mijn hoofd. Alleen moet je dan wel per gig spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 8 december 2x RMA ingediend bij Red Octane (voor USB Midi & zelfstrummende gitaar) en ik kreeg vrijdag 12 december het kabeltje en vind vandaag (de 15de) een compleet nieuwe gitaar in m'n postbus! Onwaarschijnlijk goede/snelle service maar geeft toch wel enigszins te peinzen (bv de hoogte van het percentage defecte GHWT sets e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Weet iemand waar ik het serialnummer van de gitaar kan vinden voor het invullen van de RMA form?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:33
Haai!

Ik ben schijnbaar een van de gelukkigen en heb een perfect werkende set thuis staan met zero lag. geen midi kabeltje of tweaks nodig dus, in practice de instrumenten goed getest, en ze reageren werkelijk perfect.

Echter, ik zuig nogal met drummen lijkt het. met giaar kan ik tot nu toe alles prima op medium spelen en soms zelfs op hard, maar met drummen kom ik niet medium uit, en soms moet ik 'm dan al terug schroeven naar easy. als er meerdere noten op het scherm komen die ik tegelijk aan moet slaan raak ik de kluts kwijt (niet die van de keuken, grapjas) en dan ben ik mijn streak kwijt, als ik die al had... ook heb ik erg veel problemen met het voetpedaal. na 1 nummer lekker tekeer gaan is mijn voet lam, gaat hij zeer doen en dan kan ik niet meer verder. voet/pedaal verplaatsen helpt dan wel wat meestal.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, is dit gewoon een kwestie van vaak doen?

Tot nu toe iig een super leuk spel met mooie nummers.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
jefjef schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:28:
Weet iemand waar ik het serialnummer van de gitaar kan vinden voor het invullen van de RMA form?
Volgens mij zit die onder je batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Visgek24 schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:53:
Echter, ik zuig nogal met drummen lijkt het. met giaar kan ik tot nu toe alles prima op medium spelen en soms zelfs op hard, maar met drummen kom ik niet medium uit, en soms moet ik 'm dan al terug schroeven naar easy. als er meerdere noten op het scherm komen die ik tegelijk aan moet slaan raak ik de kluts kwijt (niet die van de keuken, grapjas) en dan ben ik mijn streak kwijt, als ik die al had... ook heb ik erg veel problemen met het voetpedaal. na 1 nummer lekker tekeer gaan is mijn voet lam, gaat hij zeer doen en dan kan ik niet meer verder. voet/pedaal verplaatsen helpt dan wel wat meestal.
Klinkt herkenbaar.
Gitaar speel ik zonder al te veel problemen op hard uit, maar voor drums is medium voorlopig hoog zat.
Zolang het allemaal in een constant tempo gaat, lukt het best aardig, maar als er tempowisselingen in zitten ben ik helemaal de weg kwijt. Of een losse bas tussen 2 'normale' noten, gaat meestal ook niet goed.

Over dat voetpedaal. Je voet er niet continu boven houden, maar zodra het even kan er langs zetten, en met je hak op het pedaal blijven. Op die manier pakt je voet toch wat rust, maar ben je ook zo weer terug als ie aan het werk moet. Werkt bij mij vrij behoorlijk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:09:
Op maandag 8 december 2x RMA ingediend bij Red Octane (voor USB Midi & zelfstrummende gitaar) en ik kreeg vrijdag 12 december het kabeltje en vind vandaag (de 15de) een compleet nieuwe gitaar in m'n postbus! Onwaarschijnlijk goede/snelle service maar geeft toch wel enigszins te peinzen (bv de hoogte van het percentage defecte GHWT sets e.d.).
Lekker dan, ik heb mijn RMA request de dag na de release ingedient en ik hoor maar niks... stelletje fuk-ups daar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Phusebox schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:48:
[...]

Lekker dan, ik heb mijn RMA request de dag na de release ingedient en ik hoor maar niks... stelletje fuk-ups daar.
Zal ook een keer goed gaan bij jou hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
BM schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:28:
[...]

Klinkt herkenbaar.
Gitaar speel ik zonder al te veel problemen op hard uit, maar voor drums is medium voorlopig hoog zat.
Zolang het allemaal in een constant tempo gaat, lukt het best aardig, maar als er tempowisselingen in zitten ben ik helemaal de weg kwijt. Of een losse bas tussen 2 'normale' noten, gaat meestal ook niet goed.

Over dat voetpedaal. Je voet er niet continu boven houden, maar zodra het even kan er langs zetten, en met je hak op het pedaal blijven. Op die manier pakt je voet toch wat rust, maar ben je ook zo weer terug als ie aan het werk moet. Werkt bij mij vrij behoorlijk :)
Zoals ik al eens eerder heb aangegeven (als RL drummer), je kunt het beste het pedaal ingedrukt houden tussen "noten" door en zoveel mogelijk met je tenen werken, dit is het minst vermoeiend zeker in nummers die wat sneller zijn.
Tempowisselingen en breaks is toch echt een kwestie van oefening en gevoel krijgen voor het drummen (je vier ledematen onafhankelijk kunnen laten werken).
Succes :)

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste