Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Alles is in orde, al mis ik mijn pro-order gh3 gitaartje..
Vooral nog met drummen bezig geweest, maar moet zeggen.. de soundtrack valt me eigenlijk wel wat tegen..
Ik mis wel wat knallers zoals bij GH3.
Drum zelf doet het prima, je moet wel goed raak slaan op de padjes, maar overal functioneerd hij goed.
Speel het nu op medium, maar is toch al best lastig.. niet zoals bij de gitaar dat je eerst maar 3 dan 4 dan 5 knoppen krijgt namate de moeilijkheid anders wordt. Bij Medium moet je je al met alle 6 bezighouden.
Best lastig.
Toch merk ik al wel veel routinematige nummers, steeds dezelfde knoppen.. rood rood geel.. of anders om.
Maar goed, dat houd je toch met drummen.
Nog een vaag iets is.. dat je een losse controller aan moet hebben, anders werkt je microfoon niet..
Erg vaag, had de gitaar en de drum aan... en hij kon mijn mic niet vinden.
Toen ik eenmaal de wiimode uit m'n gitaar haalde, was plotseling mijn mic er.. beetje lame..
Hebt dus 4 controllers nodig voor full band.
Zitten dus wel wat minpunten aan, maar vind het spel wel de moeite waard
Leuke setlist trouwens!
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Als het goed is moet er een extra GH3 gitaar bij zitten, maar ik ben benieuwd.
Dat heb ik helaas wel met mijn rock band drum..die krijg ik niet eens omhoog gezet, blijft pertinent niet zo staan...ElBarto schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:10:
Voor degenen die hem al hebben: zijn er meer mensen die het probleem hebben dat de drumset niet op de goede hoogte blijft staan? Bij mij zakt hij constant in elkaar, ook als ik hem "op slot" zet, en staat hij dus te laag om echt lekker op te drummen.
Ik kan er op drukken en hij blijft prima op dezelfde hoogte. Weet je zeker dat je beide klipjes naar rechts hebt gedaan?ElBarto schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:10:
Voor degenen die hem al hebben: zijn er meer mensen die het probleem hebben dat de drumset niet op de goede hoogte blijft staan? Bij mij zakt hij constant in elkaar, ook als ik hem "op slot" zet, en staat hij dus te laag om echt lekker op te drummen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik bleek de klipjes niet ver genoeg door te duwen, mijn zusje heeft het notabene voor me gefixt. Enfin, wel fijn even met z'n 2en kunnen spelenHoedje schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:06:
[...]
Ik kan er op drukken en hij blijft prima op dezelfde hoogte. Weet je zeker dat je beide klipjes naar rechts hebt gedaan?
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Algemeen gevoel:
Hoewel het allemaal persoonlijk is, vind ik de muziekkeuze niet zo erg goed. Wat mij betreft zijn er niet zoveel sprekende namen, en als ze er al zijn dan toch vaak weer een minder nummer. Ook zijn veel nummers recht-toe-recht-aan rock waarbij geen mooie solo's in zaten. Een nieuwe toevoeging bij het bespelen van de gitaar zijn de noten die je (met een GHWT gitaar) moet doorschuiven helemaal vooraan op de hals. Ik heb dit spel met een GH3 gitaar gespeeld en dan kan je dit "fingertippen" dan wel weer aardig is. Wat tevens een domper was zijn de rare visuele effecten bij de 3 Tool nummers. Een soort helachtige wormhole met 2 zwevende hoofden die tevens nog eens lelijk geanimeerd zijn. Wel veel pret gehad dat de setlist zo in elkaar zat dat Ozzy Osbourn het nummer "La Bamba" met verve ten tonele bracht. Bij de credits wordt je getrakteerd op "Pull me under" van Dream Theater wat op zich een goed nummer is, maar beduidend minder spectaculair dan GH3's Trough the Fire and the Flames. De toppers waren toch wel de live versie van Purple Haze en Sweet Home Alabama.
Vergelijking RB2:
Ook RB2 heb ik een paar uur gespeeld en deze game weet toch beter een echte show neer te zetten. De laadtijden zijn dan wel weer vervelend lang, maar het wachten wordt beloont. Gelikte shows met mooie effecten. De nummers zijn erg gevarieerd en klinken zeer helder. Wellicht een nadeel dat je aan het begin een kleine 25 nummers kan spelen. De rest zul je vrij moeten spelen. Bij GHWT zijn alle nummers direct te spelen. Als mensen erop zitten te wachten zal ik later wat meer vergelijkingen met RB2 maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Warfare op 20-11-2008 14:34 ]
Ik ook, maar dan voor de WII !Raem schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:53:
Net een mailtje gehad van Bart Smit dat m'n superbundel voor de 360 verstuurd is.
Als het goed is moet er een extra GH3 gitaar bij zitten, maar ik ben benieuwd.
2 trackingnummers...dus 2 dozen...dus waarschijnlijk extra gitaar
Begin een beetje spijt te krijgen van m'n bestelling eigenlijk. Shopreview is niet heel best, en via hun website is ook geen statusinformatie te vinden.
Heb ook nog geen antwoord op vragen via de mail. Begin er toch aan te denken om daar te annuleren, en maar te kijken of ik 'm morgen ergens anders kan scoren
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Overigens zei FRS tegen me dat ze GHWT vandaag sturen naar het filliaal in A'doorn en dan kan ik hem morgen ophalen.
Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat Dynabyte m'n band box verstuurd heeft en dat deze als het goed is morgen bezorgd wordt, netjes op de release dag dus...BM schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:22:
Nog mensen die 'm bij Dynabyte besteld hebben?
Begin een beetje spijt te krijgen van m'n bestelling eigenlijk. Shopreview is niet heel best, en via hun website is ook geen statusinformatie te vinden.
Heb ook nog geen antwoord op vragen via de mail. Begin er toch aan te denken om daar te annuleren, en maar te kijken of ik 'm morgen ergens anders kan scoren
Had je ook de hele set besteld? En ook voor de xbox360 of voor een ander systeem?
Dat ze geen status hebben op de website is inderdaad wel 'wat knullig'...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
De hele set, en (natuurlijkExar schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:14:
[...]
Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat Dynabyte m'n band box verstuurd heeft en dat deze als het goed is morgen bezorgd wordt, netjes op de release dag dus...
Had je ook de hele set besteld? En ook voor de xbox360 of voor een ander systeem?
Dat ze geen status hebben op de website is inderdaad wel 'wat knullig'...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Kortom, dit was waarschijlijk mijn laatste pre-order ever. Ik zie het voordeel er niet meer van.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ging eerst op medium spelen, dat was echt te easy, daarna hard gedaan. Na drie nummertje had ik ook hier al een 100% te pakken. Op den duur ging het spelen zo automatisch dat ik helemaal starpower vergat te activeren
En boven alles... ik mis gewoon het rock-gevoel, dat vond ik bij GH3 zo heerlijk. Ik mis de echte rock in de nummers en in de hele stijl van het spel, 't is allemaal zo soft ofzo.
Wel mooi dat je geen svg phrases meer hoeft te missen als je als in je in star power zit. De sterrennoten blijven in sterrenkracht zichtbaar
Zou wel heel erg balen zijn als hij er niet is morgen... heb je 3 dagen vrij om er lekker mee aan de slag te gaan... zal je net zien dat hij niet komt!
Vooral het drummen lijkt me gaaf... op de LAN met RB ook gedaan dus kon niet wachten op de WT drumset...
Whoehoee!! vandaag bericht gekregen dat ze hem toch vandaag hebben binnen gekregen en dat ik de superbundle morgen of zaterdag zal hebben :D:D:DBezurK schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:04:
[...]
Nog een WEEK? Waarom zorgt Activision niet gewoon dat ze die pakketten klaar hebben voor de release? Redelijk oneerlijk dat de xbox versie al 3 dagen voor de release geshipt wordt en de wii versie op zich laat wachten... Wat gaar zeg. Zat juist te hopen vandaag of morgen een belletje te krijgen van de winkel
Er is nog hoop!
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
Verwijderd
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=121353&page=8 (post 110)Jaguar645 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:12:
Iemand toevallig ook bij de GCShop besteld en al wat over gehoord?
Zou wel heel erg balen zijn als hij er niet is morgen... heb je 3 dagen vrij om er lekker mee aan de slag te gaan... zal je net zien dat hij niet komt!![]()
Vooral het drummen lijkt me gaaf... op de LAN met RB ook gedaan dus kon niet wachten op de WT drumset...
Heeft iemand al iets gehoort van de pre-orders van Free record shop?
Verwijderd
Ik kan hem morgen volgens hun gewoon ophalen (Wii versie) maar ik zal morgen nog even voor de zekerheid bellen of ze hem binnen hebben.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:41:
[...]
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=121353&page=8 (post 110)
Ik heb vandaag nog even gebeld en ze zeiden dat ze al wat bundels binnengekregen hadden maar die waren allemaal al eerder gereserveerd dan ik dat gedaan had. Ze verwachtten er morgen meer, maar een garantie kon hij niet geven. Ik neem trouwens aan dat het per winkel verschilt hoor, ik heb 't hier gewoon over een lokale FRS. Heb niet via web pre-order gedaan oid.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:41:
[...]
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=121353&page=8 (post 110)
Ik zou idd wel ff bellen vantevoren. Zonde als je voor niets gaat uiteraard.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:12:
[...]
Ik kan hem morgen volgens hun gewoon ophalen (Wii versie) maar ik zal morgen nog even voor de zekerheid bellen of ze hem binnen hebben.
Ik zie het somber in dat ik hem morgen geleverd ga krijgen. (Wii Band Bundle)
Anders morgen maar eens wat winkels in de buurt af bellen of ze al iets hebben ontvangen en hem daar maar halen.
thuis, xbox aan, "zo eerst game installen op harde schijf en ondertussen in elkaar zetten".
Hmmph waar blijft dat opstart geluid, ik kijken... 3 RLOD... grraaaarhg xbox kapot
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zie mijn post eerder op de dag.Ryudo schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:41:
Iemand ondertussen al een verzendbevestiging van Digitala gehad?
Ik zie het somber in dat ik hem morgen geleverd ga krijgen. (Wii Band Bundle)
Anders morgen maar eens wat winkels in de buurt af bellen of ze al iets hebben ontvangen en hem daar maar halen.
jagermeister in "[Multi] Guitar Hero World Tour"
Ik zit dus in het zelfde schuitje. Jammer dat ik via creditcard betaald heb en het dan volgens mij meer gedoe is om mijn order te cancellen. Maar als het aan mij lag, ging ik hem morgen ook ergens anders halen.
En dan die kreet: "Bestel hem vandaag en heb hem als eerste in huis". Dat stond er tot vanmiddag nog op en ik vermoed dat ze toen al lang wisten dat ze niet aan de vraag konden voldoen. Nog steeds geen antwoord van ze en daarnaast staat de status ook nog steeds op "In bestelling".
Dat wordt dit weekend geen Guitar Hero party vrees ik.
[ Voor 18% gewijzigd door jagermeister op 20-11-2008 21:00 ]
Verwijderd
Ik wel namelijk de wii full band doos. Ik kreeg net een mailtje dat de leverdatum opgeschoven is naar de 26e
Helaas..
Ik heb met iDeal betaald dus dat moet relatief makkelijk terug te boeken zijn.jagermeister schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:57:
[Heel verhaal]
Ik ga morgenvroeg gewoon eens wat winkels in de buurt bellen. Niet geschoten is altijd mis.
Heb ook de super bundel pre-ordered bij de FRS maar tot nu toe nog geen bericht gehad, dus denk niet dat ik hem morgen binnen krijg.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:41:
[...]
Verwijderd
Ik heb bevesting gekregen van mijn Xbox 360 superbundle bij Free record shop (webshop), dat hij is verstuurdBezurK schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:04:
[...]
Ik heb vandaag nog even gebeld en ze zeiden dat ze al wat bundels binnengekregen hadden maar die waren allemaal al eerder gereserveerd dan ik dat gedaan had. Ze verwachtten er morgen meer, maar een garantie kon hij niet geven. Ik neem trouwens aan dat het per winkel verschilt hoor, ik heb 't hier gewoon over een lokale FRS. Heb niet via web pre-order gedaan oid.
Niet dus!!
Nu moet ik daar morgen dus weer achteraan! Ik heb bij klantreviews van bol.com gelezen dat mensen het hele pakket moeten terugsturen, maar daar heb ik natuurlijk geen zin in. Ik heb met opzet pre-order gedaan zodat ik het pakket zo snel mogelijk zou ontvangen en vooral omdat er een extra gitaar bij zou zitten. Ik vind het daarom volledig overbodig dat ik eerst dat pakket terug zou moeten sturen, om vervolgens een nieuw pakket te ontvangen met extra gitaar. Ik wil dat spel gewoon spelen.
Zijn er meer mensen die bij Bol.com hebben besteld en met hetzelfde probleem zitten?
Heb je ze al een mailtje gestuurd? Ik vind die extra gitaar niet zo boeiend. Ik ben blij dat het spel zo snel is geleverd. Maar ik heb wel al tijdens de actie mails gestuurd, toen het van de site was gehaald. Aangezien ik toen op 10 mailtjes ook 10 verschillende antwoorden kreeg, vond ik het wel best. Ik denk eigenlijk dat het gewoon aan de onkunde van klantenservice ligt, waarschijnlijk zullen ze het wel goed maken (wat dat betreft staat Bol.com best goed bekend).robvanpraat schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:48:
Ik heb mijn PS3 bundel op 4 oktober (!) al besteld bij Bol.com, omdat ik die shop wel vertouw en omdat daar ook gewoon de pre-order gitaar bij zou zitten (stond er tenslotte bij!)...
Niet dus!!
Nu moet ik daar morgen dus weer achteraan! Ik heb bij klantreviews van bol.com gelezen dat mensen het hele pakket moeten terugsturen, maar daar heb ik natuurlijk geen zin in. Ik heb met opzet pre-order gedaan zodat ik het pakket zo snel mogelijk zou ontvangen en vooral omdat er een extra gitaar bij zou zitten. Ik vind het daarom volledig overbodig dat ik eerst dat pakket terug zou moeten sturen, om vervolgens een nieuw pakket te ontvangen met extra gitaar. Ik wil dat spel gewoon spelen.
Zijn er meer mensen die bij Bol.com hebben besteld en met hetzelfde probleem zitten?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Gelijk gebeld hadden al meer klachten daarover ontvangen werd gelijk door verbonden met hoofdkantoor.
En daar moest ik me order nr door geven en ging een afdeling kijken of ik er 1 krijg.
En dan mailen ze me.
Ga denk ik maar morgen even een mailtje sturen.
Nee, ik heb ze nog geen mailtje gestuurd, maar ik ga morgen bellen (ik was zelf namelijk niet thuis toen het werd afgeleverd, waardoor een huisgenoot van me heeft gekeken of de gitaar er wel bij zat).Hoedje schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:55:
[...]
Heb je ze al een mailtje gestuurd? Ik vind die extra gitaar niet zo boeiend. Ik ben blij dat het spel zo snel is geleverd. Maar ik heb wel al tijdens de actie mails gestuurd, toen het van de site was gehaald. Aangezien ik toen op 10 mailtjes ook 10 verschillende antwoorden kreeg, vond ik het wel best. Ik denk eigenlijk dat het gewoon aan de onkunde van klantenservice ligt, waarschijnlijk zullen ze het wel goed maken (wat dat betreft staat Bol.com best goed bekend).
Ik vind het nogal verontrustend als ik op de website van bol.com lees dat het gehele pakket moet worden teruggestuurd. Aangezien ik lees dat er een heleboel mensen dit probleem hebben (bij zowel de WII, XBOX360 en de PS3), ga ik ervan uit dat bol.com inderdaad een passende oplossing zal aanleveren (lees: bol.com stuurt mij een deze dagen keurig netjes een extra guitar op).
En ik vind gewoon dat ik er recht op heb, ik heb op 4 oktober besteld, terwijl er ook mensen waren die nog later hebben besteld (die hebben de gitaar ook niet gekregen) omdat toen nog stond aangegeven dat er een extra gitaar bij zou zitten. Als ik 'te laat' zou zijn geweest, dan hadden ze de website moeten aanpassen.
En ik begrijp dat niet voor iedereen die extra gitaar zo belangrijk is, zeker niet als je er vaak alleen op speelt of nog de oude (zelfde) gitaar hebt liggen
Ik ben benieuwd wat voor reactie ik ga krijgen...
(later bleek dat je op beginner drums alles mag raken op een streep en dat het niet met de pedaal hoeft)
gitaar was op expert wel goed te doen, ik weet alleen niet of de hammer-on's/pull-off's iets verandert zijn, maar dat lijkt er wel op, bij GHIII kon je de noot al van te voren vast houden, en het lijkt hier erop dat je de noot moet indrukken als ie langskomt, dus dat is even wennen.
voor mensen die hem op de fiets willen halen, de doos is best wel lomp groot, ging net goed op het stuur, maar kon niet echt bochten maken
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Ga zo straks maar eens bellen om te horen wat de status is. Dan waarschijnlijk maar annuleren en vanmiddag/vanavond de Saturn/Mediamarkt lastig gaan vallen
Xbox
Ach als die gitaar niet komt geven ze me maar 50 euro retour, de winkelwaarde van die gitaar. Geen probleem voor mij.
Maar goed mijn xbox is toch dood nu dus moet 3 weken wachten op een nieuw gaar gereviseerd exemplaar.
Ik weet ook nog steeds niet of ik hem nu meteen wil kopen.
Drummen is echt wel kicken!!! Het is wel even wennen. Voor mensen die geen ritme hebben, afblijven!!! Woohooo...Rock On!!!
[ Voor 8% gewijzigd door King Dingeling op 21-11-2008 09:09 ]
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Verwijderd
Die vernieuwing zit er in vanaf GH: Aerosmith, was voor mij ook erg wennen idd.yamAUchi schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:01:
[...]
gitaar was op expert wel goed te doen, ik weet alleen niet of de hammer-on's/pull-off's iets verandert zijn, maar dat lijkt er wel op, bij GHIII kon je de noot al van te voren vast houden, en het lijkt hier erop dat je de noot moet indrukken als ie langskomt, dus dat is even wennen.
[...]
Ik snap het niet helemaal. HO/PO's kon je van tevoren toch nooit vasthouden? Alleen de eerste noot in feite, de rest moest je erbij rammen of loslaten as they come toch? Wat is er nu dan anders? (heb Aerosmith of WT nog niet gespeeld btw)Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:27:
[...]
Die vernieuwing zit er in vanaf GH: Aerosmith, was voor mij ook erg wennen idd.
Dat laatste is overal zo hoor. Maar dat is de grap: er is geen speciaal basgitaar maar aangezien de nieuwe GHWT gitaar functies heeft die je alleen voor de gitaar-track kan gebruiken is het oude model gedegradeerd tot basgitaarhemiparo schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:15:
Gisteravond online besteld bij consoleshop.nl. PS3 super bundel voor 189 inclusief verzenden. Pakket is gisteren nog verzonden dus vanmiddag als het goed is spelen. Had ook een pre-order bij Bart Smit maar zit niet te wachten op nog een extra gitaar... Er werd aangegeven dat er een gratis bas-gitaar bij zat maar dit bleek een 'gewone' GH3 gitaar te zijn
Verwijderd
Helaas nog even wachten voor mij dus
Welke MM ben je geweest? en welke console?King Dingeling schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:08:
Gisterenavond bij de Media Markt de complete bundel voor €199,- gehaald.
Drummen is echt wel kicken!!! Het is wel even wennen. Voor mensen die geen ritme hebben, afblijven!!! Woohooo...Rock On!!!
Ik denk dat ik anders tap en niet echt volgens de HO/PO manier (als er tijd tussen noten zit laat ik de ene los en druk andere alvast in), dus dit zal meer aan mijn tap-techniek liggen dan aan het spel. Het is dus alleen even wennen hoe het dus 'echt' moet =) (hmmz .. * yamAUchi denkt even terug aan HO/PO tutorial van GH1 .. toen werd dat op de manier uitgelegd zoals jij dat nu doet, maar dat lukte me nietdeTwisj schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:08:
Wat? Is het echt niet meer mogelijk om een 'lagere' fret in te houden terwijl de hogere fret doet tappen? Dat lijkt mij absoluut niet logisch. Denk eens aan TTFaF op expert intro, hier is het juist de bedoeling dat je de groene fret ingedrukt blijft houden terwijl je de andere 4 doet tappen wanneer ze langs komen. Ik heb nummers voorbij zien komen bij GH:WT (op youtube) die op expert ook dit soort dingen erin hebben zitten. De enigste die mij zo snel even te binnen schiet is Sath Boogie op Expert in een van de 'solo' stukken die je alleen maar hoeft te tappen (en niet strummen). Zou het spel zeer irritant maken wanneer ze dat eruit hebben gehaald vooral omdat dit er bij mij zit ingebakken door het spelen van GH3.
Lekker nep dus... maar goed... dan maar geen extra gitaar en 10 euro 'goedkoper'... en 'chauffeur is onderweg'. Begint wel een beetje vol te raken in de kamer met al die instrumentenBezurK schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:39:
[...]
Dat laatste is overal zo hoor. Maar dat is de grap: er is geen speciaal basgitaar maar aangezien de nieuwe GHWT gitaar functies heeft die je alleen voor de gitaar-track kan gebruiken is het oude model gedegradeerd tot basgitaar![]()
Offtopic eigenlijk, maar iDeal staat gelijk aan een overboeking en kan je dus NIET zomaar terug laten boeken.Ryudo schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:31:
[...]
Ik heb met iDeal betaald dus dat moet relatief makkelijk terug te boeken zijn.
Ik ga morgenvroeg gewoon eens wat winkels in de buurt bellen. Niet geschoten is altijd mis.
Je bent totaal afhankelijk van de verkoper.
Een creditcard is voor dit soort gevallen handig, want daar kan je je geld wél terug laten boeken.
(Dit staat natuurlijk los van eventuele rechten om het product terug te sturen binnen 7 dagen volgens de wet koop op afstand)
LOL als je iets verder had gekeken dan je neus lang is had je dat kunnen weten hoorhemiparo schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:27:
[...]
Lekker nep dus... maar goed... dan maar geen extra gitaar en 10 euro 'goedkoper'... en 'chauffeur is onderweg'. Begint wel een beetje vol te raken in de kamer met al die instrumenten
Word denk ik omruilen
Speel meer drums en me broertje gitaar kijken wat hij er van vind.
Anders ruilen maar dan wacht ik wel op die gitaar van bol.com dat we gewoon door kunnen gaan.
Verwijderd
Ik heb op 22 september al een pre-order geplaatst en heb hetzelfde inderdaad. Ik heb een mailtje gestuurd of de basgitaar later nog komt? Ik heb nog geen antwoord gehad. Zodra ik een antwoord heb laat ik het hier weten.robvanpraat schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:48:
Ik heb mijn PS3 bundel op 4 oktober (!) al besteld bij Bol.com, omdat ik die shop wel vertouw en omdat daar ook gewoon de pre-order gitaar bij zou zitten (stond er tenslotte bij!)...
Niet dus!!
Ze hebben trouwens nog genoeg packages staan bij Mediamarkt Amsterdam. Ga er straks een halen, mits hij niet te groot is.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Hij is wel groter dan verwacht, maar moet lukken ;P
MediaMarkt Deventer en Arnhem hadden ook nog geen superbundels...BezurK schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:09:
Kreeg net te horen dat de FRS waar ik m'n superbundel gereserveerd had niets heeft binnengekregen. Evenals 5 intertoys winkels en 3 bart smit winkels in de buurt... MediaMarkt Utrecht en Ede heb ik ook gebeld, die hebben ook nog geen superbundels binnen gekregen. Balen zeg. Had zo gehoopt dit weekend te kunnen gamen
Heb'm maar bij consoleshop besteld, met een beetje mazzel is die er morgen dan
Uiteraard ook Engels
[ Voor 4% gewijzigd door hemiparo op 21-11-2008 14:07 ]
[ Voor 97% gewijzigd door hemiparo op 25-11-2008 12:40 ]
Ik had er een gereserveerd bij FRS maar ze kregen m volgende week pas. Jammer dan daarvoor reserveer ik m niet
Verwijderd
Meteen gebeld.. zou in dezer dagen mail terug krijgen.. ben benieuwd.
Ga iig niet dat hele pakket opnieuw terug sturen.. wat een werk...
Geef dan maar 20,- korting ofzo.. koop ik wel 1 op Marktplaats.
Bij de Media Markt in Amsterdam voor de PS3
Ik zag in het magazijn ook een pallet voor de XBOX360
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Wat?? Je gaat eerst nog even GoT-ten en hem DAN pas spelen?? Wat ben je nou voor Guitar Hero verslaafde?BezurK schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:49:
Blijkt maar weer dat de aanhouder wint! Heb stad en landaf moeten bellen (zie boven) maar eindelijk 1 gevonden bij net kleine speelgoedwinkel in de buurt. Ze hadden 1 Wii superbundel ingekocht en NET binnengekregen. Lag nog in het magazijn en niemand had m nog gereserveerd. Ik blij!heb m net opgehaald, kga gauw spelen
Zelf zit ik nog een beetje in dubio of ik nou hem wel of niet met een nieuwe gitaar moet kopen. Ik heb er namelijk al twee voor mijn PS3 en weet nog niet of de nieuwe gitaar echt meerwaarde heeft. Als ik hem zou kopen, zit ik met 3 en zou ik er dus 1 moeten verkopen.
Daarnaast zit ik met de vraag voor welk platform ik hem zou moeten kopen. Ik ben van plan er nog een Xbox360 bij te kopen, dus dan zou ik hem ook daarvoor kunnen aanschaffen. Dit is dan weer zonde omdat ik dan maar 1 gitaar heb voor dat platform en spel. Aan de andere kant, als ik dan bezoek heb, kunnen we net zo goed Guitar Hero 3 spelen, het principe blijft toch hetzelfde.
Maar dan vraag ik me weer af: waarom zou ik dan de Xbox360 versie willen kopen. Ik kan me alleen bedenken dat je dan minder last hebt van controller lag, iets wat je met de PS3 zou moeten hebben. Hier merk ik zelf echter niet zoveel van.
Bij deze, terwijl ik dit typ, kom ik tot de conclusie: ga gewoon voor de PS3 versie
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ik had dat de cymbals heel hard moest worden aangeslagen Midi kabel gehaald probleem opgelostHardcell schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:18:
Hebben veel mensen problemen met het drumstel? Ik kan de mijne ook zo ophalen maar twijfel of het nodig is meteen een usb->midi kabel erbij te halen...
Plus heb me blauwe drum ook wat gevoeliger gemaakt.
En alles goed werkt is het fantastisch.
Tot nu toe vind ik de track list er prettig, van elke GH en RB vond ik dat tot nu toe wel. Je blijft altijd een paar missers hebben en wat hits
Drum functioneert zover ik merk ook goed, ik mis niets.. alleen als het aan mezelf ligt natuurlijk en het is niet dat ik erg hard moet slaan op de andere drums of op de cymbals.
Even snel me koffie opdrinken en weer aan de slag
Heb je die midi kabel gratis gekregen?Slash500 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:41:
[...]
Ik had dat de cymbals heel hard moest worden aangeslagen Midi kabel gehaald probleem opgelostniks tape.
Plus heb me blauwe drum ook wat gevoeliger gemaakt.
En alles goed werkt is het fantastisch.
Volgens mij heb ik ooit wel eens een midi-kabel bij mijn M-Audio geluidskaart of midi keyboardje gekregen. Wie weet dat ie nog van pas gaat komen.
Koffiezuiper schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:58:
Even snel me koffie opdrinken opzuipen en weer aan de slagTop spel
[ Voor 17% gewijzigd door jagermeister op 21-11-2008 16:04 ]
Het geluid staat hard genoeg en op Dolby Digital, ik heb bij de settings het geluidsniveau van de drums en zang al hoger gezet en die van de rest lager, maar nog steeds heb ik niet het gevoel dat ik met de gitaar wel heb. Als je daar even een noot mist dan klinkt heel het nummer gelijk niet meer / is het erg stil, met de drums merk ik het amper als je niets doet.
Misschien is het gewenning, maar ik heb een tijdje terug Rock Band 2 kunnen spelen en daar had ik bij zang en drums meer het gevoel dat ik wat deed. Misschien was de setup daar beter (was een speciale Rock Band 2 winkel in Los Angeles) maar ik kan het me niet voorstellen. Nog maar wat meer spelen en kijken of het beter wordt...
Verwijderd
Leuke nummers trouwens!
Update
Ik heb een workaround gevonden; je kan de dial knop als strum bar gebruiken, lekker zonder klik geluid
[ Voor 17% gewijzigd door CMG op 21-11-2008 18:33 ]
Een erg nette reactie van Bol.com, mijn vertrouwen is weer hersteld:Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:36:
[...]
Ik heb op 22 september al een pre-order geplaatst en heb hetzelfde inderdaad. Ik heb een mailtje gestuurd of de basgitaar later nog komt? Ik heb nog geen antwoord gehad. Zodra ik een antwoord heb laat ik het hier weten.
Geachte klant,
Onlangs heeft bij bol.com de Guitar Hero IV Super Bundel besteld onder bestelnummer
xxx. Omdat u dit artikel heeft gereserveerd heeft u recht op een extra gitaar zodat de band compleet is.
U krijgt uiterlijk 26 november een code toegstuurd waarmee u deze gitaar kunt bestellen op de website van bol.com. Deze code is te gebruiken van 24 november t/m 31 december.
Onze excuses voor het ongemak.
Klantenservice, bol.com.
Hij kost 188 euro bij MediaMarkt.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
Klinkt wel als een made in China habbie babbie ding zeg. Maar goed... wat verwachten we ook voor dat geld.Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:09:
Bij mij pakt ie het kick pedaal niet, draadje zit er gewoon in maar er gebeurt niks. Iemand anders hier nog problemen mee of is er nog iets dat ik speciaal moet doen om het te laten werken?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb inderdaad dezelfde mail gehad, dus ook dat komt weer helemaal goed!robvanpraat schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:55:
[...]
Een erg nette reactie van Bol.com, mijn vertrouwen is weer hersteld:
[...]
Je kunt in GHWT de gewone controller niet meer gebruiken om een instrument te bespelen, helaas.Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:22:
Ik heb vandaag guitar hero world tour voor de xbox 360 aangeschaft. Hiervoor speelde ik veel guitar hero 3 met de twee controllers. Vanmiddag zou ik hetzelfde proberen met een vriend: ik met de gitaar en hij met de controller. Maar op één of andere manier herkent de het spel de controller alleen maar als vocal (zang). De bedoeling is dat we gewoon tegen elkaar kunnen spelen. Is het mogelijk om de controller als gitaar te laten werken netzoals in GH3? Als dat niet kan zou echt jammer zijn ..
De gitaarpartijen zijn echt inspiratieloos. Daarnaast is de gitaar nog gammeler dan die van GH3. Ik heb na 2 uur spelen al knoppen die blijven hangen en een piepende strumbar.
Het drumstel is helemaal dramatisch... al sla ik alles keihard dan nog pakt ie maar de helft. Het hele ding is ook behoorlijk wankel en dreigt elk moment om te vallen als je lekker bezig bent.
En stil materiaal? Ehm ik durf bijna niet meer te spelen uit angst voor burenruzies.
Verder kun je niet alle liedjes meteen kiezen in tegenstelling tot wat er hier beweerd werd.
Het is dat mijn vriendin graag wil drummen anders ging ie morgen op marktplaats voor 120... weg is weg denk ik dan.
Vreemd, heb ik hier totaal geen last van. Drums staan stabiel, werkt goed. Echt luidruchtig kan ik het niet noemen. Gitaar lijkt steviger dan de vorige, alles voelt wat steviger aan. Helaas is wel mijn strum bar half kapot, maar verder niets te klagen eigenlijk.Phusebox schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:45:
Vandaag eindelijk kunnen spelen nadat gisteren mijn xbox overleden was... Helaas wat een tegenvaller zeg.
De gitaarpartijen zijn echt inspiratieloos. Daarnaast is de gitaar nog gammeler dan die van GH3. Ik heb na 2 uur spelen al knoppen die blijven hangen en een piepende strumbar.
Het drumstel is helemaal dramatisch... al sla ik alles keihard dan nog pakt ie maar de helft. Het hele ding is ook behoorlijk wankel en dreigt elk moment om te vallen als je lekker bezig bent.
En stil materiaal? Ehm ik durf bijna niet meer te spelen uit angst voor burenruzies.
Verder kun je niet alle liedjes meteen kiezen in tegenstelling tot wat er hier beweerd werd.
Het is dat mijn vriendin graag wil drummen anders ging ie morgen op marktplaats voor 120... weg is weg denk ik dan.
Verwijderd
Afgaande op al je negatieve berichten van de afgelopen maanden in ditzelfde topic kan ik je laatste post niet echt serieus nemen. Kwestie van "self-fulfilling prophecy" op deze manier. Er zijn hier en in andere fora ook genoeg positieve ervaringen te vinden over GHWT. Misschien is RB2 het betere spel, misschien zijn de instrumenten van GH beter, enz. Het is hier voor iedereen duidelijk dat jij het niks vindt, dat was al zo voor je het spel in je bezit had.Phusebox schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:45:
Vandaag eindelijk kunnen spelen nadat gisteren mijn xbox overleden was... Helaas wat een tegenvaller zeg.
On-topic: zijn er mensen die de superbundel ook bij Dimensionplus hebben besteld en hem al wel binnen hebben??

Het is echt zo grappig dat op tweakers alle negatieve kritiek, waar dan ook op, wordt afgedaan als zeiken.Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:24:
[...]
Afgaande op al je negatieve berichten van de afgelopen maanden in ditzelfde topic kan ik je laatste post niet echt serieus nemen. Kwestie van "self-fulfilling prophecy" op deze manier. Er zijn hier en in andere fora ook genoeg positieve ervaringen te vinden over GHWT. Misschien is RB2 het betere spel, misschien zijn de instrumenten van GH beter, enz. Het is hier voor iedereen duidelijk dat jij het niks vindt, dat was al zo voor je het spel in je bezit had.
Diegene die zegt dat het drumstel geen herrie maakt is echt doof. Kom op zeg, de cymbals klinken gewoon alsof je dus met een houten stok op een hard plastic oppervlak slaat. Niemand gaat me wijsmaken dat dat zachtjes klinkt. Zacht slaan kun je immers niet want dan reageert ie nergens op.
Bij mij zijn het vooral oranje en blauw die echt niet willen.
Iedereen zal wel in een luxe vrijstaande villa wonen, maar ik durf het spel nauwelijks meer te spelen omdat de buren anders morgen aanbellen vanwege geluidsoverlast...
Van mijn gitaar is het gewoon een feit dat:
- de strumbar piept/kraakt, kan ik weinig aan doen, en ik ben niet de enige die het hoort dus hallucinaties zijn uitgesloten
- de knoppen hebben soms een vervelende weerstand, alsof ze niet willen, dan moet je ze echt schuin drukken
Verder is het mega-crap dat als je iets wil veranderen qua instrumenten dat je steeds allerlei accounts moet insignen en outsignen op de xbox 360. Kom op zeg, waarom niet gewoon op 1 account als band spelen?
Elke keer weer je storage device selecteren... En dat duurt dan ook nog eens dik 10 seconden ofzo.
De create-a-rocker mode is een thanks-but-no-thanks optie. Bouw het goed of bouw het niet. De models zien er niet alleen allemaal lelijk uit, je kunt nauwelijks iets aanpassen. Dat had echt veel beter gekund.
Het is niet voor mijn lol dat ik een spel van 160 euro slecht vind
Toevallig komt bij mij dus alles samen; ik vind het spel persoonlijk veel minder dan GH3 (welke ik dus nu liever aan zou zetten), en mijn drumstel en gitaar vertonen dus hardware problemen.
En ook ik vind de drums erg luidruchtig. Je hoort ze door het hele huis.
Daarnaast deel ik ook je kritiek op het gitaar deel, het is vrij saai allemaal. Zowel de nummers als de manier van spelen. Het helpt ook niet dat je niet alle nummers vanaf het begin kan spelen.
Maarja,toch heb ik me gister wel vermaakt. Maar over het 200e waard was,weet ik niet.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
De nummers vind ik ook heel goed, al begrijp ik wel dat mensen de echte rocknummers missen, persoonlijk vind ik de World tour nummers beter
Het drumstel is wel even oefenen als je het nooit gedaan hebt. Ik heb verder ook Geen probleem met een pad die het niet doet. Je moet er alleen wel op letten dat je niet te zacht slaat en niet te ver van het midden af gaat. Maar dat heb je zo geleerd.
Jammer dat je ervaring behoorlijk wat tegengevallen is zo te horen
Als ik jou was zou ik dit verhaal melden bij de winkel en je set gewoon omruilen zodra ze weer nieuwe binnenkrijgen of nu al als dat kan natuurlijk. De problemen die je beschrijft zijn namelijk niet met alle sets zo gelukkig
Denk dat ik wel erg mazzel heb gehad want ik ben nog niet tegen een enkel probleem aangelopen in mijn speelsessie van gisteren, dik 8 uur lang volgens mij
Met die accounts had ik wel wat problemen trouwens maar volgens mij moet je een vaste speler gewoon door de menu's browsen en niet iemand anders. Als ik als speler 1 naar quickplay ga dan is er geen probleem. Als speler 2 die nog niet ingelogd is naar quickplay gaat dan moet die wel inloggen met een account. Denk dat dat het is..
Dus Phusebox, omruilen die handel!
Aangezien er al tekorten zijn kan ik beter wachten, zal er in ieder geval melding van maken... Zal nog eerst een usb-midi kabel ergens proberen te kopen ofzo.Koffiezuiper schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:09:
[...]
Jammer dat je ervaring behoorlijk wat tegengevallen is zo te horenKan je frustratie wel begrijpen, ondanks wat je krijgt blijft de prijs naar mijn mening wel wat hoog voor een "spelletje".
Als ik jou was zou ik dit verhaal melden bij de winkel en je set gewoon omruilen zodra ze weer nieuwe binnenkrijgen of nu al als dat kan natuurlijk. De problemen die je beschrijft zijn namelijk niet met alle sets zo gelukkig![]()
Denk dat ik wel erg mazzel heb gehad want ik ben nog niet tegen een enkel probleem aangelopen in mijn speelsessie van gisteren, dik 8 uur lang volgens mijDe cymbals reageren, of ik nou hard sla of niet. Geen noten worden overgeslagen door de drums en reageren ook normaal. Het geluid wat van de drums afkomt, tja het is soms wat hard,als je zelf ook hard slaat natuurlijk. De gitaar maakt geen piepend geluid en voelt beter aan dan die van GH3. Wat ik wil zeggen, het kan dus ook beter
Heb me dik vermaakt dus, ook met drummen aangezien dat nu al een stuk beter gaat op medium.
Met die accounts had ik wel wat problemen trouwens maar volgens mij moet je een vaste speler gewoon door de menu's browsen en niet iemand anders. Als ik als speler 1 naar quickplay ga dan is er geen probleem. Als speler 2 die nog niet ingelogd is naar quickplay gaat dan moet die wel inloggen met een account. Denk dat dat het is..
Dus Phusebox, omruilen die handel!Weet dat het omslachtig is maar beter dat je het nu doet dan helemaal niet.
En de gitaar, tja ik haal em wel uit elkaar en kijk om ik em wat kan smeren zodat ie niet meer piept en de knoppen goed werken. Bij GH3 heb ik hem ook al moeten omruilen en toen kreeg ik een net zo gare terug.
Plus de gevoeligheid staat bij mij nu op 16 dus het kan nog wat gevoeliger mocht ik dat willen.
En waar haal je zo'n kabel?Slash500 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:43:
USB - Midi werkt echt goed voor de drums me cymbals reageerden eerst alleen op echt harde slagen maar nu ook op de wat mindere.
Plus de gevoeligheid staat bij mij nu op 16 dus het kan nog wat gevoeliger mocht ik dat willen.
De blauwe knop van de gitaar doet gewoon niks.... en om 'm nou uit elkaar te gaan halen lijkt me niet verstandig voor de garantie.
Hoop maar dat Dynabyte me in de winkel garantie/service kan geven en dat ik niet moet gaan opsturen naar de webshop!
Nog wel even een vraagje over de microfoon: is het normaal dat het zo moeilijk is om starpower in te zetten met de microfoon?
Ik sla echt best hard op dat ding en dan nog krijg ik meestal geen starpower (af en toe lukt 't).
Doe ik iets verkeerd of is de microfoon ook DOA?
Misschien hele stomme vraag:Exar schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:04:
Hmmm, ik heb een gitaar die DOA is.
De blauwe knop van de gitaar doet gewoon niks.... en om 'm nou uit elkaar te gaan halen lijkt me niet verstandig voor de garantie.
Hoop maar dat Dynabyte me in de winkel garantie/service kan geven en dat ik niet moet gaan opsturen naar de webshop!
Zit de hals ECHT goed in de gitaar geklikt? Had gister namelijk hetzelfde maar dan met de rode knop. In de menus deed ie het incidenteel wel, maar in game niet. Bleek dat ik de hals net niet helemaal goed had aangeduwt.
Gitaarstukken zijn misschien wat minder als GH3, maar daar ga ik verder nog niks over zeggen, heb ik te weinig nummers voor gespeeld. Gitaar vind ik echter een stuk fijner dan GH3, al is dat 100% persoonlijk natuurlijk. Strumbar piept hier ook, binnenkort eens ff nakijken. Knoppen doen het godzijdank gewoon goed. Dat lijkt op een fabricagefout, en is gewoon zwaar klote voor jePhusebox schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:45:
Lijkt erop dat jij dus 1 van degene bent die een 'foutief' drumstel gekregen hebben. Ik zou idd eens proberen zo'n kabel te scoren, en kijken of je 'm wat gevoeliger kunt zetten, ik herken dit namelijk niet.Het drumstel is helemaal dramatisch... al sla ik alles keihard dan nog pakt ie maar de helft. Het hele ding is ook behoorlijk wankel en dreigt elk moment om te vallen als je lekker bezig bent.
Stil is ie niet nee. Dat valt imho niet te ontkennen. Hij zal vast stiller zijn als de RB set, maar het maakt nog steeds een aardig bakje geluid. Ik kon beneden horen als er boven gedrumd werd iig. Voor mij niet zo'n probleem, maar mss wel lastig als je anders verwacht had.
Misschien ook op te lossen icm die gevoeligheid. Als ie beter reageerd hoef je natuurlijk niet zo hard meer te slaan
Vind het persoonlijk niet vreemd dat je nummer moet unlocken. Kan me zo ook niet herinneren gelezen te hebben dat alles gelijk beschikbaar was.Verder kun je niet alle liedjes meteen kiezen in tegenstelling tot wat er hier beweerd werd.
Geef het nog een kans. Zou zonde zijn om een spel waar je toch wel naar uitkeek (toch?) zo snel alweer de deur uit zou doen.Het is dat mijn vriendin graag wil drummen anders ging ie morgen op marktplaats voor 120... weg is weg denk ik dan.
Xbox
Verwijderd
Te beginnen bij de drums. De set-up is idd wankel maarja opzich wel logisch met uitschuifstokjes en een uitschuifbare crossbar. Het ding is gewoon top heavy. Kick pedaal schoof bij mij ook weg dus maar meteen een extra stuk aluminium op de grond ertussen getapet
De gitaar is opzich een verbetering omdat de strumbar wat "losser" is, wat ik wel handig vind als ik aan het alt strummen ben. Strumbar piept trouwens niet, de whammy bar wel erg. De frets zijn qua gevoel iets " losser" dan de Les Paul (GH3) gitaar. Ze steken ook iets verder uit (paar mm). De touchstrip is eigenlijk nutteloos alleen voor dat " wah" effect.
de Microfoon is gewoon een basic USB ding, hij doet het goed alleen jammer dat je een controller moet gebruiken om te navigeren, waarom geen knoppen op dat ding zelf?
Kom ik bij de game zelf uit.
Heb tot nu toe voornamelijk career gedaan (drums en gitaar), en dat is echt heel onoverzichtelijk. Waarom niet gewoon een setlist onder elkaar waar je een nummer kan kiezen? Nu kies je dus een gig, speel je 3 tot 6 nummers achter elkaar zonder pauze. Dat is opzich wel oke maar je kan nu niet even makkelijk kijken hoeveel sterren je waar hebt gehaald. Verder is die "laadtijd" aan het einde van een nummer ruk, waarom kan je niet meteen op groen drukken en doorgaan? heb hem trouwens niet geinstalleerd dus misschien dat dat nog helpt.
Band mode werkt wel goed alleen dat iedereen een verschillend profiel moet hebben is dan wel weer minder.
Al met al wel een vermakelijk spel met aardige setlist, maar het overzicht is gewoon een beetje zoek. Zelfs na 12 uur spelen.
Ik geef het persoonlijk een 7,5, ik speel hem uit en ga dan verder met RB2
Instrumenten werken goed en spelen vooral soepel dus die blijf ik zeker wel gebruiken.
Voor mensen in omgeving Rotterdam die hem nergens kunnen vinden, Bart Smit in ALexandrium heeft er nog 2 staan voor 188 euro per stuk.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Jep deel 2 en 3...Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:31:
Phusebox: heb jij hiervoor ook de andere gitaar hero's gespeeld?
Na nog een sessie kan ik met zekerheid zeggen dat vooral de blauwe knop gaar is.... Misschien toch maar omruilen...
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
PS: Als iemand nog een complete save game heeft hou ik me aanbevolen.