Samsung SGH-i900 Omnia Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 149.709 views

Anoniem: 270859

Anoniem: 8504 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:28:
[...]

Hmm... Ik ben zeer geintereseerd in een howto hoe je met de Express editie voor Windows Mobile kan programmeren. Ik heb exact dezelfde gedachtengang, namelijk dat je best hele mooie dingen zelf moet kunnen maken voor de omnia. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de zeer soepele werking van PointUI en Thumbcal. Dat soort applicaties laat zien dat er veel meer in het vat zit dan dat er nu wordt uitgehaald!

Ik ben zelf rustig aan bezig om me te verdiepen in C# met de gedachte om later snellere stukken wellicht in C++ te doen.

Misschien is het een idee om een windows mobile programmeer tips en tricks tread te starten? Kunnen we source code uitwisselen en vondsten op het net delen.. Meer animo hiervoor?
Om even terug te komen op deze message:
Ik ben op dit moment een leek in dit soort dingen van C++ en C#, maar het lijkt me wel echt vet om eigen prgrammas te kunnen maken.

Hoe ben jij je op dit moment hierin aan het verdiepen? Internet / Boeken?
Zijn er al mensen hier die hiermee al goed kunnen werken?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
Anoniem: 275370 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:40:
[...]
Bij miljonairs pack zit naast de headset WEP350 ook een cradle waarmee je de headset via netstroom kunt opladen. Dus, als ik je antwoord lees dan is dat een ja :) groet
Het zou gewoon moeten werken. Probeer het gewoon eens uit. De cradle zal er heus niet stuk van gaan. Het kan zijn dat de autolader net te weinig spanning levert voor de cradle, waardoor het niet werkt. Maar dit merk je vanzelf.
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:53:
[...]
Ik ben op dit moment een leek in dit soort dingen van C++ en C#, maar het lijkt me wel echt vet om eigen prgrammas te kunnen maken.

Hoort niet in dit topic thuis. Ik stel voor dat jullie een topic starten (of in een bestaande topic verder gaan) in Programming of elkaar gaan DM-en.

[ Voor 36% gewijzigd door DeOS op 25-09-2008 14:04 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Anoniem: 268916

K las net dat de eerste micro SDHC 16GB kaartjes zijn gesignaleerd in Engeland voor ongeveer 45 pond
Bron: www.engadget.com

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

[...]

Ja kan hier aardig mee werken, programmeer al 8 jaar in C#. Zat te denken om een app te maken waarmee je uitzendinggemist en RTL gemist op je mobiel kan kijken.

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 11:22

Wurtul

simon says.....

Anoniem: 272860 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:45:
ik heb mijn xbox binnen!
Gefeliciteerd, u zit bij de 1e 100!

Cooooooooooooooooooooooooooooooooool!!

Het is de Xbox Arcade versie!

Cooooooooooooooollllllll
Woutermastah,

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen. Cool d:)b

Feli, maar niet hier aub ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 25-09-2008 15:09 ]

• MGSNK
  • Laatst online: 22:32
Zillion01 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:20:
iSync (voor mijn Macbook pro) werkt niet met dit toestel, althans ik kreeg het niet voor elkaar en hier is een bericht er over op Apple. Bummer dus, in een iPhone had ik echt geen zin. Ik heb nog Samsung gebeld, maar de bedoeling is dat je met een PC synct (qua adresboek en kalender, bluetooth bestanden werkt wel). De juffrouw zou wel een notitie maken na mijn opmerking dat dit toch een iPHone killer was... Dan maar even via mijn PC syncen. :)
Missing Sync gebruiken :)
Works for me ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Anoniem: 272860

Omdat wij niet hoeven te weten dat jij iets gewonnen hebt. Daar hebben we helemaal niets aan en daarmee help je niemand mee. Snap best dat het leuk is voor je maar dit is een fora waar we elkaar helpen met problemen, niet zinloze acties melden :)

[ Voor 81% gewijzigd door DaannO op 25-09-2008 15:46 ]

Op of aanmerkingen over mods mag je in het feedback topic gooien of via mail/dm, dus niet hier. Verder hebben gebruikers niets aan deze informatie ;)

[ Voor 86% gewijzigd door DaannO op 25-09-2008 15:47 ]

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:05
En deze melding voegt dus ook niets toe ;)

[ Voor 92% gewijzigd door DaannO op 25-09-2008 15:47 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
En weer open, aub weer terug on topic want het ging hier zo goed :)

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Zit ik verdorie te zoeken naar de QUOTE knop. Leuk grapje hoor moderator :+
MGSNK schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:53:
[...]

Missing Sync gebruiken :)
Works for me ;)
Bedankt. :) Met USB lukte het al, hij installeerde toen een programmaatje op de Samsung! Echter het lukt me niet om via Bluetooth te syncen. (ik kan wel bestanden uitwisselen via Apple Bluetooth). Kun je misschien even uitleggen als dat bij jou wel werkt hoe je dat precies doet? Gebruik je 4.0.2?

• MGSNK
  • Laatst online: 22:32
Zillion01 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:02:
Zit ik verdorie te zoeken naar de QUOTE knop. Leuk grapje hoor moderator :+

[...]

Bedankt. :) Met USB lukte het al, hij installeerde toen een programmaatje op de Samsung! Echter het lukt me niet om via Bluetooth te syncen. (ik kan wel bestanden uitwisselen via Apple Bluetooth). Kun je misschien even uitleggen als dat bij jou wel werkt hoe je dat precies doet? Gebruik je 4.0.2?
Zit nu op werk, add me to MSN? ;)
Zal het later vandaag eens nader toelichten.

Ik gebruik versie 4.0.3

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Weet iemand overigens waar je de telefoon kunt laten unlocken? Ik heb een vodafone locked toestel en een t-mobile abo. Ik gebruik een turbo-sim en kan smsjes versturen en bellen, maar gebeld worden niet en smsjes komen veel later aan. Iemand ervaring mee?

Anoniem: 136766

Anoniem: 272860 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:12:
Weet iemand overigens waar je de telefoon kunt laten unlocken? Ik heb een vodafone locked toestel en een t-mobile abo. Ik gebruik een turbo-sim en kan smsjes versturen en bellen, maar gebeld worden niet en smsjes komen veel later aan. Iemand ervaring mee?
Hoeveel wil je er hebben??!!

http://www.google.nl/sear...&rlz=1B2GGFB_nlNL228NL229

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08

mucuracat

YES

Khallouki schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:59:
ik heb sinds vandaag de omnia! prachtig ding alleeen... ik heb geen msn erop zitten? weet iemand hoe ik dit erop kan zetten?

(branded t-mobile versie millionaire pack)
Staat op.
Kijk met verkenner in map Windows. Bestand heet WLMmessenger.
Ik heb ook t-mobile branded.

Ik kwam erachter na installeren SPB mobile shell. Als je daar op mapje van internet klikt zie je msn staan

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Yannick schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:08:
[...]

Ja kan hier aardig mee werken, programmeer al 8 jaar in C#. Zat te denken om een app te maken waarmee je uitzendinggemist en RTL gemist op je mobiel kan kijken.
Ik zag dat ik je niet hierover kon DM-en.
Kun je me hier wat meer informatie over geven?

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 13:42
Even een vraag m.b.t. TomTom op de Omnia.

Ik heb het programma geinstalleerd incl. bijbehorende kaarten. Alles staat op de kaart 'mijn opslag'. De kaarten staan onder 'My Documents' en alles werkt naar behoren i.c.m. GPSgate. Echter is TomTom nu dus geinstalleerd op 'mijn opslag' en zijn er dus mappen aangemaakt die ik liever in 'mijn apparaat' heb zoals bijv. de map programmabestanden. Ik wil 'mijn opslag' uitsluitend gebruiken voor downloads, pictures en music etc. Werkt TomTom ook als ik deze installeer op 'mijn apparaat' en de kaarten dus op 'mijn opslag' of moet alles dus in dezelfde root staan. In dat geval kan ik er niet omheen gezien de kaarten niet op 'mijn apparaat' passen.

slechts 1. Ik heb al meerdere winkels geemaild en gebeld, waaronder die vermeld op google.nl, het is bij de omnia niet zo eenvoudig als bij de andere "standaard" toestellen, maar allemaal konden ze het niet (meesten schreven NOG niet). Daarom mijn vraag: wie weet waar je dat kan laten doen of is er iemand die het al heeft laten doen?

Anoniem: 136766

Nee dat hoeft niet je kan de mappen en tomtom zelf neer zetten waar je wilt, ik gebruik voor mijn kaarten juist de sd kaart en tomtom staat in het apparaat zelf

Anoniem: 274945

iemand al msn en messenger live draaiende gekregen met een t-mobile abonnement?

ik heb een unbranded toestel ,en een t-mobile abo met web en walk,ik kan gewoon niet inloggen ,dan blijft ie hangen,ik heb alle 3 de topics gelezen,en er zijn er maar weinig die volgens mij op msn kunnen komen met hun toestel,alles werkt voor de rest pefect,emailen enz.

Anoniem: 14889

Ik ben er nu achter dat wanneer ik het scherm uitschakel (knopje bovenop) dat ik dan de melding krijg. Krijg hem ook vaker zonder dat het scherm uitstaat.

Hoop dat iemand met een oplossing komt, anders vrees ik dat ik de tel moet resetten en alles er opnieuw op moet zetten.

• mucuracat

mucuracat

YES

Anoniem: 274945 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:49:

ik heb een unbranded toestel ,en een t-mobile abo met web en walk,ik kan gewoon niet inloggen ,dan blijft ie hangen,ik heb alle 3 de topics gelezen,en er zijn er maar weinig die volgens mij op msn kunnen komen met hun toestel,alles werkt voor de rest pefect,emailen enz.
Na jouw vraag, dacht ik even proberen. En geen probleem. Msn werkt gewoon. Heb tmobile branded phone.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Coolz3ro
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-04 10:45
Anoniem: 14889 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:03:
[...]

Ik ben er nu achter dat wanneer ik het scherm uitschakel (knopje bovenop) dat ik dan de melding krijg. Krijg hem ook vaker zonder dat het scherm uitstaat.

Hoop dat iemand met een oplossing komt, anders vrees ik dat ik de tel moet resetten en alles er opnieuw op moet zetten.
Ik had het zelfde probleem, opgelost met het programma: CheckNotification ;) via volgende site te downloaden http://www.malsingmaps.co...ums&file=viewtopic&t=4477

[ Voor 3% gewijzigd door Coolz3ro op 25-09-2008 17:13 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:38

knakworst

Get more sats!

Bij mij hetzelfde probleem, MSN werkt ook niet, wel via de website.

Anoniem: 274945

bij mij blijft hij hangen als hij gprs verbinding wil maken tijdens het inloggen,dan slaat mijn hele toestel vast waarna ik een soft reset moet geven.

Anoniem: 272067

Heeft iemand al ervaring met de meest goede instellingen voor foto's maken.
Alvast bedankt!

• Yannick

Yannick

Bub MC

zie post van Deadstar vandaag om 12.19u

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 13:21
(jarig!)
hey

ik wil de spb mobile shell gaan installeren, maar kan me ergens uit dit topic herinneren dat het today-scherm dan niet standaard is als je je phone aan/uit of lock/unlock zet - dit zou komen doordat het oorspronkelijk niet nederlands is oid. er is een optie in spb om standaard aan te zetten dat altijd het today verschijnt, of is dat niet afdoende??

• Yannick

Yannick

Bub MC

wil je nou juist het standaard today screen zien of de spb today screen?
ik heb een standaard spb shell installatie en krijg alleen windows today screen als ik op de ophang knop klik, maar als je dat niet wilt kun je daar volgens mij ook een tooltje van spb zelf voor installeren.
Verder krijg ik spb today als ik op de hardwareknop rechtsboven klik (zelf ingesteld) en als ik hem unlock via s2u2(default).

[ Voor 18% gewijzigd door Yannick op 25-09-2008 18:48 ]

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 13:21
(jarig!)
Ik wil inderdaad het liefst altijd standaard het spb-todayscherm zien en niet het widgets-scherm. Maar het klopt dus dat dit niet standaard zo is - je moet er een handeling voor verrichten (of iets meer voor installeren). Die knop rechtsboven is handig idee :>

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-06 15:22
Hallo allemaal!

Ik mag alweer mijn abonnement verlengen, nu zit ik te twijfelen tussen de over stap naar t-mobile (inderdaad voor de iphone) of lekker op mijn hoog gewaardeerde hi/kpn abbonement verder teren en de omnia erbij krijgen voor 1jr. Nu ben ik er bijna uit en ga wellicht toch voor de omnia. Toch wat onduidelijkheden over het gebruik van navigatie: kost dit nou geld of niet? En ik weet dat windows mobile 7 volgend jaar pas uitkomt, is dit dan te updaten op de omnia (kan me bijna niet anders voorstellen)?

(1e post hier!!)

gr. Michiel

• mucuracat

mucuracat

YES

veejee schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:53:
Hallo allemaal!

En ik weet dat windows mobile 7 volgend jaar pas uitkomt, is dit dan te updaten op de omnia (kan me bijna niet anders voorstellen)?

(1e post hier!!)

gr. Michiel
hoezo niet? ik had/heb vario 2 van t-mobile en daar kwam ook update van op de site van t-mobile.
van wm5 naar wm 6

Anoniem: 253024

Hallo allemaal!

Ik mag alweer mijn abonnement verlengen, nu zit ik te twijfelen tussen de over stap naar t-mobile (inderdaad voor de iphone) of lekker op mijn hoog gewaardeerde hi/kpn abbonement verder teren en de omnia erbij krijgen voor 1jr. Nu ben ik er bijna uit en ga wellicht toch voor de omnia. Toch wat onduidelijkheden over het gebruik van navigatie: kost dit nou geld of niet? En ik weet dat windows mobile 7 volgend jaar pas uitkomt, is dit dan te updaten op de omnia (kan me bijna niet anders voorstellen)?

(1e post hier!!)

gr. Michiel
Is in principe niet gratis, en niet meegeleverd. Maar er zijn zo opties die dit wel mogelijk maken.

Anoniem: 273921

Iemand ook last gehad van een vallende XBOX 360 op de mat? :)
Ik wel.. Hulde!

Ook hier gefeliciteerd! Nu graag weer ontopic over de i900.

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 25-09-2008 20:26 ]

*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 25-09-2008 20:23 ]

Anoniem: 8504

[...]

Ik ben ondertussen bezig met deze cursus.. Is een volledige cursus van a-z in C#.. Ik gebruik om te leren de sharpdevelop tool (http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/). Zodra ik C# een beetje onder de knie heb, ga ik voor de express+compact aanpak een stukje terug in dit forum:

http://www.csharp-station.com/Tutorial.aspx

Heb vroegah wel eens iets gedaan in modula2 en C++ en tot nu toe lijkt me C# nog niet echt fundamenteel iets anders ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mucuracat schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:01:
[...]

hoezo niet? ik had/heb vario 2 van t-mobile en daar kwam ook update van op de site van t-mobile.
van wm5 naar wm 6
Dat betekent niet dat je per definitie de Omnia kunt updaten naar WM7. Het hangt er maar vanaf of Samsung het beschikbaar stelt. Gezien het feit dat WM7 een tijdje uitgesteld is, is het maar de vraag of er tegen de tijd dat ie uitkomt nog een update beschikbaar komt voor de Omnia.

• DeOS
Hallo allemaal!

(1e post hier!!)

gr. Michiel
Welkom op GoT. Ik zou je aanraden om eens te beginnen met het lezen van de FAQ's en dit topic vanaf pagina 1 en de zoek functie te gebruiken. Groeten mag je achterwegen laten op GoT en bewaren voor je email ;) .

Of GPS nu gratis is of niet is al een aantal keer voorbij gekomen. GPS zelf (het ontvangen van satelliet informatie) is gratis. Wel zul je navigatie software moeten aanschaffen, wat geld kan kosten. Ook kan het zijn dat sommige navigatie software een internet verbinding nodig heeft (via GPRS/UMTS/enz), dit kost je wel geld.

• aliberto
  • Laatst online: 28-06 23:00

Mijn toestel is simlock vrij, en ben ook abonnee bij T-mobile..
Echter moet ik je wel bekennen dat ik wat opstart probleempjes had met messenger in het begin.
Wilde me niet verder aanmelden en gaf toen een foutmelding aan.
Wat ik toen gedaan heb is:
Telefoon herstart en paar nieuwe pogingen gedaan en lukte toen wel, echter houdt er wel rekening mee dat je account aanmaken/aanmelden op je omnia erg lang kan duren, sommige gevallen wel 5 minuten.

Succes

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie heeft de volgende hier onderstaande batterij probleem?

Mijn Omnia met de volgende gegevens,

PDA: I900XKHH1/XKHH1
TELEFOON: i900XXHH1

Heeft een vervelende batterij bug.
Wanneer de lader in de telefoon zit, dan wordt het netstroom icoontje niet altijd goed weergegeven. Dan denkt de telefoon dat hij nog steeds op de batterij moet "leven". Andersom heb ik ook last van, dus wanneer de lader uit de telefoon is dan geeft deze continu aan dat dat hij nog steeds opgeladen wordt/ verbonden is met net adapter. Telefoon herstarten wil wel eens helpen maar tot de volgende oplaadbeurt.

Over de accu gesproken, ben erg ontevreden over de Omnia + accu, 7 uur gaat hij maar mee, en wat ik doe is dan: max 6 minuutjes bellen, muziek luisteren via bluetooth. Verder niets. Denk je een alles in 1 apparaat te hebben dan moet je alsnog de lader mee nemen, schiet niet echt op. (heb mijn ipod voor reserve nog mee)
Een telefoon moet minimaal 9 uur meegaan vind ik, heb hem nodig voor mijn werk.

Ik weet wel dat de Omnia binnenkort bij mij de deur uit gaat voor een ouderwets toetsenbord telefoon en een langere accuduur

[ Voor 39% gewijzigd door aliberto op 25-09-2008 20:37 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48
Na veel gevloek, gebrowse en uitgeprobeer ben ik er achter gekomen waarom mijn GPS het (hoogstwaarschijnlijk) niet doet. Ik heb mijn Omnia al 3 maanden voor mijn Vodaphone abbo ingaat. Deze is (network-) locked dus ik kan niet mijn Telfort simmetje er in proppen. Nou schijnt las ik dat GPS niet werkt als je geen sim in je Omnia hebt zitten. Zou iemand dit willen/kunnen bevestigen (door even je sim er uit te halen en te kijken of GPS dan nog werkt)?

-edit-
ligt het dus niet aan

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Dokter op 25-09-2008 23:58 ]

Anoniem: 274119

Woehoeeee ook bij mij lag vanmiddag een xbox op de mat!!! :D Ik ben blij! Haha.

Modbreak:Nog een keer: we zijn allemaal erg blij dat jullie XBOX-en winnen, maar dat heeft inhoudelijk niets met de Samsung i900 te maken. BIj deze nog een keer het dringende verzoek om dat soort berichten achterwege te laten.

[ Voor 61% gewijzigd door pven op 25-09-2008 20:39 ]

• DeOS
Dr.Dokter schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:29:
Na veel gevloek, gebrowse en uitgeprobeer ben ik er achter gekomen waarom mijn GPS het (hoogstwaarschijnlijk) niet doet. Ik heb mijn Omnia al 3 maanden voor mijn Vodaphone abbo ingaat. Deze is (network-) locked dus ik kan niet mijn Telfort simmetje er in proppen. Nou schijnt las ik dat GPS niet werkt als je geen sim in je Omnia hebt zitten. Zou iemand dit willen/kunnen bevestigen (door even je sim er uit te halen en te kijken of GPS dan nog werkt)?
Ik heb sinds ik het toestel heb ontvangen ook geen GPS fix kunnen krijgen. Ik ben hier ook mee langs een Samsung Service center geweest bij mij in de buurt. Deze wisten mij te vertellen dat er meerdere mensen bij hun waren geweest met een toestel waarvan de GPS niet werkend was te krijgen. Helaas wisten zij ook geen oplossing of oorzaak. Enige wat ze me konden vertellen is dat ze de toestellen hadden opgestuurd. Of jij ook een dergelijk exemplaar hebt durf ik niet te zeggen, maar wilde je dit iid geval melden.

Ik heb trouwens geen branded exemplaar, maar gewoon simlockvrij.

Zelf heb ik mijn toestel inclusief alle accessoires terug gestuurd naar de webshop en een nieuw toestel geëist, aangezien ik de klacht binnen 7 dagen had gemeld en het toestel defect heb ontvangen. De RMA loopt nog en ik hoop op een coulante afhandeling van de webshop.

Anoniem: 274119

[modbreak]Nog een keer: we zijn allemaal erg blij dat jullie XBOX-en winnen, maar dat heeft inhoudelijk niets met de Samsung i900 te maken. BIj deze nog een keer het dringende verzoek om dat soort berichten achterwege te laten.[/modbreak]
Sorry!

Anoniem: 275370

Aloha, zijn er naast mij ook anderen die problemen hebben om Omnia met Windows Vista (home premium) te beheren? Telkens als ik Omnia met kabel op pc USB aansluit krijg ik alleen maar de storage card functionaliteit. 'k Heb vanaf bijgeleverd cd geinstalleerd en daarna ook nog van Microsoft site maar helaas pindakaas... Windows Mobile Apparaat Centrum krijgt geen connectie met apparaat. Hierdoor kan je dus bijv niet in register komen of bijv. de Vista update van de Samsung site installeren... Tjonge jonge, vraag me weer af of dat nou weer MS is of... mis de blauwe schermen, dan wist je tenminste wat er aan de hand was ;)

• DeOS
Waar staat je i900 op bij usb-instellingen (bij instellingen->verbindingen)? Op activesync of usb-opslag?

Wat heb je geïnstalleerd van de cd en van de site?

Windows Mobile Device Center 6.1 al geïnstalleerd?
http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx

[ Voor 21% gewijzigd door DeOS op 25-09-2008 21:58 ]

DeOS schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:57:
Waar staat je i900 op bij usb-instellingen (bij instellingen->verbindingen)? Op activesync of usb-opslag?

Wat heb je geïnstalleerd van de cd en van de site?

Windows Mobile Device Center 6.1 al geïnstalleerd?
http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx
YES YES YES ... Mooi he zo'n forum :)
Deze instelling (wist niet eens dat ie er was...) stond op usb-opslag. Omgezet en werkte direct!

Super, bedankt ! _/-\o_

Anoniem: 275465

Ik heb een belangrijke vraag.. ik heb heel dit forum doorgespit en het was nog niet eerder besproken..

Ik heb sinds maandag m'n nieuwe omnia (millionairs pack) en heb daar op geinstalleert :
-S2U2
-Ifonz 1.04
-Nodata
-Threadedsms
-Imageviewer (installatie fout)
-S2p
-Spb shell
-Coreplayer
-Google navigator
-Batti
-Astro Navigator II

En heb gewoon films en muziek erop gezet.. allemaal standaard.. maar nu was ik bezig om mijn Ifonz menu aan te passen met Icons en wallpapers.. helemaal naar eigen smaak, dus wou Synchroniseren maar tot mijn stomme verbazing stond er bij opslag 7,98 gb van dem 7,98 gb vrij, en dat opende ik waarbij de DICM mag helemaal leeg was en er helemaal niks in de opslag stond, ik kan de opslag ook niet meer bereiken via de verkenner op de omnia, de geinstalleerde programma's werken niet meer.. kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is ???
En of het misschien nodig is om een hard reset uit te voeren.. ? gaat daarbij alles verloren ?? en hoe moet ik een hard reset uitvoerenn.. (en niet antwoorden dat ik het forum door moet spitten want dat heb ik al weet ik veel hoe vaak gedaan) ..

Alvast bedankt..

Anoniem: 190455

aliberto schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:18:
[...]

Echter moet ik je wel bekennen dat ik wat opstart probleempjes had met messenger in het begin.
Telefoon herstart en paar nieuwe pogingen gedaan en lukte toen wel, echter houdt er wel rekening mee dat je account aanmaken/aanmelden op je omnia erg lang kan duren, sommige gevallen wel 5 minuten.

Succes

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer de lader in de telefoon zit, dan wordt het netstroom icoontje niet altijd goed weergegeven. Dan denkt de telefoon dat hij nog steeds op de batterij moet "leven". Andersom heb ik ook last van, dus wanneer de lader uit de telefoon is dan geeft deze continu aan dat dat hij nog steeds opgeladen wordt/ verbonden is met net adapter. Telefoon herstarten wil wel eens helpen maar tot de volgende oplaadbeurt.

Over de accu gesproken, ben erg ontevreden over de Omnia + accu, 7 uur gaat hij maar mee, en wat ik doe is dan: max 6 minuutjes bellen, muziek luisteren via bluetooth. Verder niets. Denk je een alles in 1 apparaat te hebben dan moet je alsnog de lader mee nemen, schiet niet echt op. (heb mijn ipod voor reserve nog mee)

Ik weet wel dat de Omnia binnenkort bij mij de deur uit gaat voor een ouderwets toetsenbord telefoon en een langere accuduur
Ik heb 1 keer je eerste opmerking gehad, soft reset gedaan en daarna nooit meer gehad (klopt af) heb het toestel nu een weekje trouwens.

Over dat de batterijduur tegenvalt: hier heb ik geen last van. vandaag flinkt gespeelt ermee en nu nog zo een 50% over.

ik heb trouwens dezelfde versie als jij.

Eerder heb ik gezocht en gevonden om dat Treaded Sms uit te krijgen. In register via SMSAvailable kan je dit aan of uitzetten (al dan niet via een cab file). Ook heb ik pas gemeld dat ik bij binnenkomende sms geen geluid hoor. Dit blijkt dus gekoppeld te zijn aan die instelling. Als ik namelijk ThreadedSMS aan heb staan dan hoor ik dus wel geluid, als ik dit uitzet dan hoor ik geen geluid. Errug vreemd en zeer irritant.

Anoniem: 8504 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:35:
[...]

Ik ben ondertussen bezig met deze cursus.. Is een volledige cursus van a-z in C#.. Ik gebruik om te leren de sharpdevelop tool (http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/). Zodra ik C# een beetje onder de knie heb, ga ik voor de express+compact aanpak een stukje terug in dit forum:

http://www.csharp-station.com/Tutorial.aspx

Heb vroegah wel eens iets gedaan in modula2 en C++ en tot nu toe lijkt me C# nog niet echt fundamenteel iets anders ;)
En met deze programmas / programmeertaal kun je Games en Progs voor de i900 maken?

• Yannick

Yannick

Bub MC

Anoniem: 275465 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:33:
Ik heb een belangrijke vraag.. ik heb heel dit forum doorgespit en het was nog niet eerder besproken..

Ik heb sinds maandag m'n nieuwe omnia (millionairs pack) en heb daar op geinstalleert :
-S2U2
-Ifonz 1.04
-Nodata
-Threadedsms
-Imageviewer (installatie fout)
-S2p
-Spb shell
-Coreplayer
-Google navigator
-Batti
-Astro Navigator II

En heb gewoon films en muziek erop gezet.. allemaal standaard.. maar nu was ik bezig om mijn Ifonz menu aan te passen met Icons en wallpapers.. helemaal naar eigen smaak, dus wou Synchroniseren maar tot mijn stomme verbazing stond er bij opslag 7,98 gb van dem 7,98 gb vrij, en dat opende ik waarbij de DICM mag helemaal leeg was en er helemaal niks in de opslag stond, ik kan de opslag ook niet meer bereiken via de verkenner op de omnia, de geinstalleerde programma's werken niet meer.. kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is ???
En of het misschien nodig is om een hard reset uit te voeren.. ? gaat daarbij alles verloren ?? en hoe moet ik een hard reset uitvoerenn.. (en niet antwoorden dat ik het forum door moet spitten want dat heb ik al weet ik veel hoe vaak gedaan) ..

Alvast bedankt..
heb ik ook een keer gehad. gebeurde toen ik m'n Omnia aansloot via massa-opslag. Had een paar keer die instelling gewijzigd van mijn opslag naar opslagkaart en weer naar activesync, weet niet of dat er mee te maken had maar opeens was de interne 8gb kaart helemaal geformateerd. behoorlijk balen, alle programma's opnieuw installeren. harde reset heb je niet zo veel aan, ROM update misschien wel. Doe nu alleen activesync via bluetooth en maak backups van m'n interne 8gb kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Dokter
DeOS schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:37:
[...]

Ik heb sinds ik het toestel heb ontvangen ook geen GPS fix kunnen krijgen. Ik ben hier ook mee langs een Samsung Service center geweest bij mij in de buurt. Deze wisten mij te vertellen dat er meerdere mensen bij hun waren geweest met een toestel waarvan de GPS niet werkend was te krijgen. Helaas wisten zij ook geen oplossing of oorzaak. Enige wat ze me konden vertellen is dat ze de toestellen hadden opgestuurd. Of jij ook een dergelijk exemplaar hebt durf ik niet te zeggen, maar wilde je dit iid geval melden.

Ik heb trouwens geen branded exemplaar, maar gewoon simlockvrij.

Zelf heb ik mijn toestel inclusief alle accessoires terug gestuurd naar de webshop en een nieuw toestel geëist, aangezien ik de klacht binnen 7 dagen had gemeld en het toestel defect heb ontvangen. De RMA loopt nog en ik hoop op een coulante afhandeling van de webshop.
Potdulleme! Dat wordt nog wat. Ik wilde mijn Vodaphone branded Omnia updaten met de firmware van de samsung-site waardoor mijn telefoon ge-bricked werd. Dankzij modaco heb ik 'm nog kunnen redden, maar er staat dus geen originele branded Rom meer op. Zal ik 'm maar eerst weer 'bricken' voor ik er mee naar een Vodaphone winkel ga? Anders zeggen ze dadelijk dat het mijn eigen schuld is dat de GPS het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Laatst online: 06-07 21:25

TmZ

aliberto schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:18:
[...]

Succes

Mijn accu is ook dramatisch. Vandaag paar minuutjes gebeld, een mp3tje geluisterd verder bijna niks. Wifi uit, telefoon op spaarstand en na minder dan 12 uur was hij al helemaal leeg.

Morgen maar is Samsung bellen want dit is echt belachelijk, een mobiele telefoon hoort toch minimaal een volle dag te kunnen draaien. Verder mooi apperaatje maarja kan er niks mee als de batterij zo snel op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

TmZ schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:28:
[...]
Mijn accu is ook dramatisch. Vandaag paar minuutjes gebeld, een mp3tje geluisterd verder bijna niks. Wifi uit, telefoon op spaarstand en na minder dan 12 uur was hij al helemaal leeg.

Morgen maar is Samsung bellen want dit is echt belachelijk, een mobiele telefoon hoort toch minimaal een volle dag te kunnen draaien. Verder mooi apperaatje maarja kan er niks mee als de batterij zo snel op gaat.
hebben meer mensen last van, vooral de eerste week. Ook schijnt er in de HI1 ROM een update te zitten die een bug verhelpt waardoor de telefoon niet altijd in standby gaat bij scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273685

Hallo jongens,
Mijn omnia valt soms na een gesprek spontaan uit. Scherm blijft zwart. Dan werkt gewoon niets meer. Ook de bovenste aan/uit knop niet. Wat ik doe is dan batterij eruit en weer er in, en dan een paar sec op de aan/uit knop ingedrukt houden, dan start ie weer op. Ik heb verder nog niets geinstalleerd erop. Mijn instell voor voeding:
Op batt.voed: app uitsch na 1min/ Achtergr verlichting uitsch als app niet wordt gebruikt voor 10sec/ Achtergrondverlichting insch als een knop wordt ingedrukt. Bij Externe voeding is niets geselect/aangevinkt. LCD scherm uitschakelen tijdens bellen is 10sec. Wat doe ik verkeerd ?
En misschien een domme vraag: Hoe kan ik de tijd zien van mijn gedane gesprekken. Bij de nokia's kan je de counter voor je gedane gesprekstijd op nul zetten, waardoor je je belmin in de gaten kan houden.
Mijn omnia gegevens: abonn via gsmweb.nl (Telfort)
Model: SGH-i900
SSN: -i900GSMH

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Anoniem: 273685 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:28:
Hallo jongens,
Mijn omnia valt soms na een gesprek spontaan uit. Scherm blijft zwart. Dan werkt gewoon niets meer. Ook de bovenste aan/uit knop niet. Wat ik doe is dan batterij eruit en weer er in, en dan een paar sec op de aan/uit knop ingedrukt houden, dan start ie weer op. Ik heb verder nog niets geinstalleerd erop. Mijn instell voor voeding:
Op batt.voed: app uitsch na 1min/ Achtergr verlichting uitsch als app niet wordt gebruikt voor 10sec/ Achtergrondverlichting insch als een knop wordt ingedrukt. Bij Externe voeding is niets geselect/aangevinkt. LCD scherm uitschakelen tijdens bellen is 10sec. Wat doe ik verkeerd ?
En misschien een domme vraag: Hoe kan ik de tijd zien van mijn gedane gesprekken. Bij de nokia's kan je de counter voor je gedane gesprekstijd op nul zetten, waardoor je je belmin in de gaten kan houden.
Mijn omnia gegevens: abonn via gsmweb.nl (Telfort)
Model: SGH-i900
SSN: -i900GSMH

Groetjes
is dat altijd na een gesprek of is het toevallig ook nadat je telefoon aan de lader heeft gezeten (zo ja dan is het een bekende bug waar je niet veel aan kunt doen momenteel anders dan ingewikkelde engelse rom updates draaien).

geprekstijd zit normaal bij winmo telefoons bij gesprekgeschiedenis maar in de Omnia is die app vervangen door een custom touchfriendly progje waar het niet in zit. ook staat het niet bij systeem > aparaat gegevens waar het normaal staat. Ben dus bang dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 12:41
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:44:
[...]

En met deze programmas / programmeertaal kun je Games en Progs voor de i900 maken?
Jazeker.. Heb inmiddels mijn Omnia sinds maandag en ben al bezig geweest met C# en Visual Studio..
Kwestie van formpje maken, runnen en via Active Sync direct debuggen op je Omnia! Mobile database aanmaken, datagrid erop en hoppakee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

veen906 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:22:
[...]

Jazeker.. Heb inmiddels mijn Omnia sinds maandag en ben al bezig geweest met C# en Visual Studio..
Kwestie van formpje maken, runnen en via Active Sync direct debuggen op je Omnia! Mobile database aanmaken, datagrid erop en hoppakee..
Dus met het programma Visual Studios kan ik wel wat leuks maken of moet ik eerst 1 jaar C# ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb nu redelijk wat tijd gehad om eens lekker met mijn toestel aan te rommelen, nodata en PHM regedit geinstalleerd, auto disable GPRS ingeschakeld in het register en nog wat aanpassingen gedaan en ik moet zeggen dat ik inmiddels aardig mijn weg begin te vinden.

Alleen nu heb ik een probleem :S

Op mijn werk werk ik op de Mac en heb gisteren de gehele tijd via Bluetooth verbinding kunnen maken met het toestel, echter heb ik op een gegeven moment de Bluetooth FTP directory op het toestel op "opslagkaart" gezet in plaats van "my documents" en nu kan ik geen verbinding meer maken.

Van alles geprobeerd, beide apparaten uit de Bluetooth lijst van zowel het toestel als de Mac gehaald, maar helaas zonder resultaat, krijg telkens de melding: "De verbinding is verbroken of niet tot stand gebracht"

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 26-09-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 12:41
Ja en Nee, ga d'r wel van uit dat je enige programmeerervaring hebt.. Maar in principe is de "Hello world" zo op je scherm gesleept natuurlijk..

Ik gebruik op het moment zelf een 90 dagen trialversie van Visual Studio NET met de mogelijkheid voor Mobile programming. Het is gewoon hetzelfde als een normaal WinForm met datagrids, comboboxes en menu's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

veen906 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:59:
Ja en Nee, ga d'r wel van uit dat je enige programmeerervaring hebt.. Maar in principe is de "Hello world" zo op je scherm gesleept natuurlijk..

Ik gebruik op het moment zelf een 90 dagen trialversie van Visual Studio NET met de mogelijkheid voor Mobile programming. Het is gewoon hetzelfde als een normaal WinForm met datagrids, comboboxes en menu's...
Ohh ok ja mij lijkt het namelijk wel wat om mij hierin te verdiepen en i900 spullen te bouwen :)
Er zijn natuurlijk wel tutorials te vinden ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Yannick schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:52:
[...]

heb ik ook een keer gehad. gebeurde toen ik m'n Omnia aansloot via massa-opslag. Had een paar keer die instelling gewijzigd van mijn opslag naar opslagkaart en weer naar activesync, weet niet of dat er mee te maken had maar opeens was de interne 8gb kaart helemaal geformateerd. behoorlijk balen, alle programma's opnieuw installeren. harde reset heb je niet zo veel aan, ROM update misschien wel. Doe nu alleen activesync via bluetooth en maak backups van m'n interne 8gb kaart.
Misschien heeft het nog te maken met het wel of niet veilig ontkoppelen van het apparaat?
Anoniem: 270859 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:01:
[...]
Ohh ok ja mij lijkt het namelijk wel wat om mij hierin te verdiepen en i900 spullen te bouwen :)
Er zijn natuurlijk wel tutorials te vinden ofniet?
Ik zou zeggen ga zelf eens zoeken. Via google is genoeg te vinden en ook hier op GoT zijn er genoeg topics te vinden. Mocht je er nog vragen over hebben dan kun je een topic openen in Programming .

[ Voor 26% gewijzigd door DeOS op 26-09-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:05:
[...]

Ik zou zeggen ga zelf eens zoeken. Via google is genoeg te vinden en ook hier op GoT zijn er genoeg topics te vinden. Mocht je er nog vragen over hebben dan kun je een topic openen in Programming .
Zal ik eens gaan doen.

Heeft iemand toevallig al programmas of games gevonden die goed bij de resolutie passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Eindelijk heb ik ook eens en enorme noob vraag O-)

Ik heb een Vodafone branded toestel:
PDA: i900XHG5/ARHG5
Telefoon: i900BUHG5
  • Is het al veilig om hier nieuwe firmware op te zetten?
  • Klopt het dat ik dan hier op de samsungsite voor de SGH-I900V de firmware moet pakken?
  • Is dat dan de SGH-I900V i900XKHH1 ?
Of zal ik toch maar een harde reset doen als ik 'opnieuw' wil beginnen met opbouwen?

Sorry als het echt een domme vraag is, maar ik heb al veel gelezen over gebrickte toestellen en wil dat risico absoluut niet lopen. Vanzelfsprekend heb ik het Forum gevolgd maar is de informatie voor upgraden een beetje langs me heen gegaan omdat er zoveel onduidelijk was over firmware.
Daarbij weet ik van een aantal mensen dat ze zo goed op de hoogte zijn dat deze vraag misschien makkelijk te beantwoorden is en dat zou mij echt veel tijd schelen.

Zijn er nog andere specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden?

Als ik veilig mijn firmwareversie verhoogd heb zal ik een mooie uitleg maken voor andere Vodafone gebruikers als tegenprestatie _/-\o_

Alvast bedankt

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225696

Dr.Dokter schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:29:

-edit-
ligt het dus niet aan
Hoi,
Ik had ook iets dergelijks. HET antwoord voor mij was de gps aan te zetten in de map google, opties.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goedemorgen allen,

ik wilde jullie het plaatje van het neefje van de omnia niet onthouden (M8800)
met 8 Mega pixels
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadgetmobile.com/media/2008/09/samsung-pixon-mobile-mail-ru.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwmobiel.nl/media/nieuws/200809/samsung_m8800_pixon_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwmobiel.nl/media/nieuws/200809/samsung_m8800_pixon_04.jpg

Quad-band GSM-netwerken, tri-band HSDPA verbindingen
Afmetingen: 107.9 x 54.6 x 14.9mm
Gewicht: 124 gram
3.2-inch aanraakgevoelig beeldscherm met 262144 kleuren en een resolutie van 240 x 400 pixels
8 megapixel camera met autofocus, gezichtsherkenning met glimlach- en knipoogdetectie, WDR (Wide Dynamic Range), ASR (Advanced Shake Reduction), Geo-tagging, ISO tot 1600, WVGA video-opname met 30 fps.
Ingebouwde GPS-ontvanger
MPEG4 en DivX video's afspelen
FM-radio met RDS
microSD geheugenkaartslot
Bluetooth 2.0 met stereo Bluetooth ondersteuning
Virtueel QWERTY-toetsenbord
Handschriftherkenning
Content uploaden via ShoZu
Documentenlezer

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 26-09-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273685

Yannick schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 02:14:
[...]

is dat altijd na een gesprek of is het toevallig ook nadat je telefoon aan de lader heeft gezeten (zo ja dan is het een bekende bug waar je niet veel aan kunt doen momenteel anders dan ingewikkelde engelse rom updates draaien).

geprekstijd zit normaal bij winmo telefoons bij gesprekgeschiedenis maar in de Omnia is die app vervangen door een custom touchfriendly progje waar het niet in zit. ook staat het niet bij systeem > aparaat gegevens waar het normaal staat. Ben dus bang dat het er niet op zit.
Nee, het is niet altijd na een gesprek. Bat is dan nog redelijk vol(soms 50%). Sinds ik hem heb (3 weken al) is dit mij al 4@5 keren overkomen. Iemand met soortgelijke ervaring ?
Jammer voor de optie om je gespreks tijden niet te kunnen volgen. Vond altijd handig bij de nokia toestellen.
Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-07 10:21
nou, ik werd dus vandaag wakker.. en wat zie ik.. dat men gprs fuckin 4,5 uur aan heeft gestaan, terwijl mijn onbeperkt internet nog niet is geactiveerd >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je niks download kost het je ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 273685 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:35:
[...]

Nee, het is niet altijd na een gesprek. Bat is dan nog redelijk vol(soms 50%). Sinds ik hem heb (3 weken al) is dit mij al 4@5 keren overkomen. Iemand met soortgelijke ervaring ?
Jammer voor de optie om je gespreks tijden niet te kunnen volgen. Vond altijd handig bij de nokia toestellen.
Bedankt voor je reactie
Welke ROM versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Khallouki schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:40:
nou, ik werd dus vandaag wakker.. en wat zie ik.. dat men gprs fuckin 4,5 uur aan heeft gestaan, terwijl mijn onbeperkt internet nog niet is geactiveerd >_>
Hmm das minder, hopen voor jouw dat het niet veel kost als je niks download.

Is er trouwens al ergens een complete handleiding beschikbaar om je ROM up te daten?
Ben al op zoek gegaan, maar kan niet veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:51:
[...]

Is er trouwens al ergens een complete handleiding beschikbaar om je ROM up te daten?
Ben al op zoek gegaan, maar kan niet veel vinden.
zoeken is niet een van je sterkste kanten he ?

www.samsungmobile.nl bij elke ROM update staat een handleiding
hoe makkelijk wil je het hebben
met plaatjes als je de moeilijke woorden niet zou snappen

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 26-09-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Anoniem: 268916 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:49:
als je niks download kost het je ook niks
oow serieus?! pro!!! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:53:
[...]

zoeken is niet een van je sterkste kanten he ?
www.samsungmobile.nl bij elke ROM update staat een handleiding
hoe makkelijk wil je het hebben
met plaatjes als je de moeilijke woorden niet zou snappen
Ja maar dit zijn allemaal van die MultiLanguage Handleidingen, bij de XP HH1 Update staat bijvoorbeeld geen Handleiding
Dus ik weet niet waar jij kijkt of zoekt, maar die handleidingen zijn om een andere taal in te stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 26-09-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610

Over een harde reset heb ik nog niet veel gelezen. Volgens mij blijven er toch bestanden op staan. Op mijn opslag stond nog steeds mijn muziek. Is er een betere oplossing om echt terug te gaan naar de fabrieksinstellingen?
Al met al ben ik toch niet tevreden, zeker niet over de interne gps. Inmiddels wel een externe erbij genomen. Maar alles toch gaat in de verkoop.Al het kan zet ik meer op mijn gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja tuurlijk alles uit je mijn opslag wissen en de hard reset verwijderd alleen alles wat in je Ram(werk) geheugen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Dokter
Anoniem: 225696 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:49:
[...]

Hoi,
Ik had ook iets dergelijks. HET antwoord voor mij was de gps aan te zetten in de map google, opties.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. D.
Beetje logisch, maar toch bedankt voor het meedenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:57:
[...]

Ja maar dit zijn allemaal van die MultiLanguage Handleidingen, bij de XP HH1 Update staat bijvoorbeeld geen Handleiding
Dus ik weet niet waar jij kijkt of zoekt, maar die handleidingen zijn om een andere taal in te stellen.
Google is your friend:

http://www.modaco.com/con...-do-when-things-go-wrong/

Tadaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja en dan staat er bij je hebt kans om je telefoon te verkrachten als je iets niet goed doet.
En zijn die bestanden (GrandPrix flashing tool etc.) origineel van Samsung of zijn dit eigen gemaakte progjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:09:
[...]

Ja en dan staat er bij je hebt kans om je telefoon te verkrachten als je iets niet goed doet.
En zijn die bestanden (GrandPrix flashing tool etc.) origineel van Samsung of zijn dit eigen gemaakte progjes?
gast dat moet je niet aan mij vragen ik wijs je alleen maar op het feit dat daar de manual te vinden is
als je je ook niet aan de stappen houd die op de samsung site vermeld staan dan kan je ook je i900 verklooien
dus dan zal het via modaco ook wel het geval zijn he
die tooltjes zijn hoogst waarschijnlijk niet van samsung zelf maar eigen gemaakt als ze wel van samsung waren hadden ze wel op de samsung site gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:12:
[...]

gast dat moet je niet aan mij vragen ik wijs je alleen maar op het feit dat daar de manual te vinden is
als je je ook niet aan de stappen houd die op de samsung site vermeld staan dan kan je ook je i900 verklooien
dus dan zal het via modaco ook wel het geval zijn he
die tooltjes zijn hoogst waarschijnlijk niet van samsung zelf maar eigen gemaakt als ze wel van samsung waren hadden ze wel op de samsung site gestaan
Dan wacht ik gewoon af tot er een complete handleiding op Samsung staat (raar dat die er nog niet is)
Voor die tijd ga ik niks flashen, want wil wel een beetje zuinig zijn met mijn i900 en ook geen zin om hem dan weer 2 weken kwijt te zijn als ik hem moet opsturen.

Maar iig toch bedankt. (BTW al een datum van de HI1 of HI2 bekend wanneer die online komt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14889

Coolz3ro schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:11:
[...]

Ik had het zelfde probleem, opgelost met het programma: CheckNotification ;) via volgende site te downloaden http://www.malsingmaps.co...ums&file=viewtopic&t=4477
Programma geinstalleerd, telefoon opnieuw opgestart, maar nog steeds de melding van GPSProyxy.

Kan het misschien met een aanpassing in het register opgelost worden? Ik heb daar geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275465

Mijn probleem is (Denk ik) opgelost, de Mijn opslag was ineens weg (leeg) dus heb ik mijn verwisselbare schijf geformatteerd en de programma's via de omnia ge-uninstalled.. en heb ik alles er weer nieuw op gezet (muziek, video, prog's) en nu werkt alles weer.. voortaan alleen nog maar via Active Sync er wat op zetten !! of anders veilig verwijderen en af en toe een backup maken .. lijkt me wel handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 23:06
Heeft iemand inmiddels met succes de gesproken route instructies van TomTom of IGO op de bluetooth headset kunnen beluisteren?
Ik wil de headset in mijn motorhelm gaan gebruiken zodat ik de omnia gewoon in mijn binnenzak kan houden met het scherm uit.

p.s. zijn er trouwens mensen die mij het voordeel kunnen uitleggen van een STEREO headset voor 1 oor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Laatst online: 05-04-2022
Anoniem: 270859 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:17:
[...]

Dan wacht ik gewoon af tot er een complete handleiding op Samsung staat (raar dat die er nog niet is)
Voor die tijd ga ik niks flashen, want wil wel een beetje zuinig zijn met mijn i900 en ook geen zin om hem dan weer 2 weken kwijt te zijn als ik hem moet opsturen.

Maar iig toch bedankt. (BTW al een datum van de HI1 of HI2 bekend wanneer die online komt?)
Als je naar deze handleiding kijkt en goed leest dan zie je dat dit is voor zowel de kleine update en voor de grote language update: i900XKHH4 Update/Language Manual

Het zijn 2 handleidingen met in totaal 3 pagina's. Als je die doorleest kan er echt niks misgaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bancker schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:47:
Heeft iemand inmiddels met succes de gesproken route instructies van TomTom of IGO op de bluetooth headset kunnen beluisteren?
Ik wil de headset in mijn motorhelm gaan gebruiken zodat ik de omnia gewoon in mijn binnenzak kan houden met het scherm uit.

p.s. zijn er trouwens mensen die mij het voordeel kunnen uitleggen van een STEREO headset voor 1 oor?
stereo in 1 oor :S das onmogelijk daar heb je 2 oren voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky1965 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:49:
[...]

Als je naar deze handleiding kijkt en goed leest dan zie je dat dit is voor zowel de kleine update en voor de grote language update: i900XKHH4 Update/Language Manual

Het zijn 2 handleidingen met in totaal 3 pagina's. Als je die doorleest kan er echt niks misgaan. O-)
Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik zie alleen taalbestand staan.
Ach ja we zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Die kleine update van 1.7 Mb is nodig om je telefoon voor te bereiden voor de grote taal update. Daarom staat die in de zelfde handleiding beschreven. De eerste pagina gaat over die kleine update. Pagina 2 en 3 hebben betrekking op de multi language update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

bancker schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:47:
....

Lol, dat heeft in dusverre nut dat beide audio kanalen samengevoegd worden tot 1 zodat je bij het luisteren van bijvoorbeeld muziek niet het geluid van het linker of rechter kanaal mist. (Veel mensen horen dit niet eens, maar bij sommige stereo opnamen wordt zo nu en dan bijvoorbeeld een bepaald instrument (afwisselend) harder, of zelfs alleen, weergegeven op 1 van de kanalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:56:
[...]

Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik zie alleen taalbestand staan.
Ach ja we zullen wel zien.
ligt idd aan jou

http://downloadcenter.sam...anual_-_Dutch_English.pdf

ff klikken en je kan de manual zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:58
Ik heb mijn Omnia nu een dikke week. Bevalt prima, alleen heb ik al twee keer gehad, dat het beeldscherm op zwart bleef staan. Ik heb in beide gevallen hem een paar minuten niet gebruikt, waardoor hij in standby stond?

Terwijl het scherm aanraken wel een vibratie tot stand brengt, krijg ik het scherm alleen weer werkende door hem te resetten. Wat is dit voor gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Krijgt iemand de stream-player aan de praat met Wifi? Ik kies daar Internet, dat werkt ook bij Opera browser, alleen lukt het hem niet om te verbinden. Moet ik soms een poort in mijn router openen ofzo?

Ander vraagje nog... na eventjes idle springt toestel telkens op zwart scherm en dan is ie alleen met aan / uit knop weer te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 23:06
Anoniem: 268916 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:50:
[...]

stereo in 1 oor :S das onmogelijk daar heb je 2 oren voor nodig
Dat dacht ik ook! Maar de specs geven aan dat de headset stereo is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:25:
Ik heb mijn Omnia nu een dikke week. Bevalt prima, alleen heb ik al twee keer gehad, dat het beeldscherm op zwart bleef staan. Ik heb in beide gevallen hem een paar minuten niet gebruikt, waardoor hij in standby stond?

Terwijl het scherm aanraken wel een vibratie tot stand brengt, krijg ik het scherm alleen weer werkende door hem te resetten. Wat is dit voor gedoe?
Is geloof ik een bekend probleem. Zijn er meer die er last van hebben. Denk dat een nieuwe romupdate het verhelpt, hoop ik althans. Tot die tijd zal zo nu en dan een softreset nodig zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Laatst online: 07-02 13:25
jpvaneijk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:31:
Eindelijk heb ik ook eens en enorme noob vraag O-)

Ik heb een Vodafone branded toestel:
PDA: i900XHG5/ARHG5
Telefoon: i900BUHG5
  • Is het al veilig om hier nieuwe firmware op te zetten?
  • Klopt het dat ik dan hier op de samsungsite voor de SGH-I900V de firmware moet pakken?
  • Is dat dan de SGH-I900V i900XKHH1 ?
Of zal ik toch maar een harde reset doen als ik 'opnieuw' wil beginnen met opbouwen?

Sorry als het echt een domme vraag is, maar ik heb al veel gelezen over gebrickte toestellen en wil dat risico absoluut niet lopen. Vanzelfsprekend heb ik het Forum gevolgd maar is de informatie voor upgraden een beetje langs me heen gegaan omdat er zoveel onduidelijk was over firmware.
Daarbij weet ik van een aantal mensen dat ze zo goed op de hoogte zijn dat deze vraag misschien makkelijk te beantwoorden is en dat zou mij echt veel tijd schelen.

Zijn er nog andere specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden?

Als ik veilig mijn firmwareversie verhoogd heb zal ik een mooie uitleg maken voor andere Vodafone gebruikers als tegenprestatie _/-\o_

Alvast bedankt
Nou da's lekker zeg! Ik ben ook zo'n sukkel soms. Gewoon een beetje meer geduld en even afwachten of er nog iemand reageerd op mijn bericht is voor mezelf alweer teveel gevraagd. 8)7

Ik heb dus de nieuwe firmware erop gegooid.
'U kunt het toestel nu van de kabel afhalen' dus dat gedaan.

En vanaf dat moment komt mijn telefoon niet verder dan het eerste Samsung opstartscherm...
Samsung gebeld die me vertellen dat een complete reset noodzakelijk is en dat ik naar een Servicecentrum in Den Haag kan. Heel fijn, twee weken m'n telefoon kwijt maar als ik 'm afgooi kan het eventueel binnen drie werkdagen geregeld zijn. Moet is dus wel gaan rijden, heen en weer. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik raad dus niemand aan een Vodafonebranded Omnia te upgraden met nieuwe firmware van de Samsungsite.
Kijk uit! :(
:(

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Dit probleem was al bekend. Eens temeer een reden om nooit meer een branded toestel te kopen.
Bij veel webwinkels heb je een unbranded toestel met een provider naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275429

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem: Als ik google maps gebruik en tik op mijn locatie met gps aan, dan geeft hij mijn locatie binnen zoveel meter echter dit is duitsland? Niet mijn woonplaats is er iemand die weet wat ik eraan kan doen?

alvast bedankt

Mvrg Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
ik heb nu web'n walk standard, hoe zit dat in het buitenland? zitten er extra kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woon je vlakbij duitsland ? staat je gprs aan ?
je hebt dat namelijk nodig om te kunnen bepalen waar je bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Dokter
jpvaneijk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:38:
[...]

Nou da's lekker zeg! Ik ben ook zo'n sukkel soms. Gewoon een beetje meer geduld en even afwachten of er nog iemand reageerd op mijn bericht is voor mezelf alweer teveel gevraagd. 8)7

Ik heb dus de nieuwe firmware erop gegooid.
'U kunt het toestel nu van de kabel afhalen' dus dat gedaan.

En vanaf dat moment komt mijn telefoon niet verder dan het eerste Samsung opstartscherm...
Samsung gebeld die me vertellen dat een complete reset noodzakelijk is en dat ik naar een Servicecentrum in Den Haag kan. Heel fijn, twee weken m'n telefoon kwijt maar als ik 'm afgooi kan het eventueel binnen drie werkdagen geregeld zijn. Moet is dus wel gaan rijden, heen en weer. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik raad dus niemand aan een Vodafonebranded Omnia te upgraden met nieuwe firmware van de Samsungsite.
Kijk uit! :(
:(
Je kunt ook dit eerst proberen:
http://www.modaco.com/con...-do-when-things-go-wrong/
Heeft mijn foon weer werkend gekregen.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.