Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.736 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Niemand die het storend vindt dat de panels gewoon jpeg-jes zijn, waarna ze vergroot worden en het een paar seconden duurt voordat de panel applicatie uiteindelijk is opgestart? Of is dit in de final versie niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Cheeky schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:32:
Niemand die het storend vindt dat de panels gewoon jpeg-jes zijn, waarna ze vergroot worden en het een paar seconden duurt voordat de panel applicatie uiteindelijk is opgestart? Of is dit in de final versie niet meer zo?
Ik vind het zelfs wel prettig, zorg er voor dat je snel kan switchen tussen panels. liever dat hij begint die panel te laden als hij geselecteerd is dan dat hij bij een overzicht van 9 panels ze allemaal gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 22:06
Ik kan er niet over oordelen aangezien ik nog niet echt heb gezien hoe dat werkt?! Ik stoor me er denk ik niet aan... Ik wil m sowieso wel...

@Lordsauron, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Goed punt, je weet toch wel wat je laadt!

[ Voor 9% gewijzigd door FurY_84 op 09-10-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
RoD schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:08:
Het gaat er niet om dat er niets gebeurd. Het gaat erom dat je zonder screenprotector een behoorlijk verhoogd risico loopt op een beschadigd scherm. Eén keer je sleutels in de buurt van de X1 laten.. en weg is je mooie scherm. Sommige mensen willen gewoon dat risico niet lopen, en dat kan ik me goed voorstellen.
Dat hangt er ook vanaf hoe je met je PDA omgaat, mijn vorige HP Ipqa RX3715 heeft geen enkele kras en dit met jarenlang gebruik zonder screen protector, ook zat ie in zijn case.
Maar nu mijn TyTN II gebruik ik ook tijdje (8maand) zonder screen protector, gewoon altijd in dezelfde broekzak.
Nog geen krasje is erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dit is al 6 maanden bekend, dus kan niet zeggen dat ik me er nu ineens aan ga storen. Als dat ding het aankan was het wel fijner geweest als alles op de achtergrond bleef draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Lordsauron schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:38:
[...]

Ik vind het zelfs wel prettig, zorg er voor dat je snel kan switchen tussen panels. liever dat hij begint die panel te laden als hij geselecteerd is dan dat hij bij een overzicht van 9 panels ze allemaal gaat laden.
Maar wat is dan het voordeel boven een desktop icon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:56:
De X1 wordt mijn vierde WM device en heb nog nooit krassen of iets dergelijks gehad bij gebruik zonder screenprotector. Zonde om dat mooie X1 scherm achter een screenprotector te doen.... ik zou het eens een tijdje zonder proberen als ik jullie was.
Ik heb ook nog nooit eentje gebruikt omdat ik erg zuinig ben op mijn telefoons.Heb nu mijn k800i al 2 jaar. Dat ding ziet er gewoon nog perfect uit. Uitgezonderd dat hele kleine maar wel diepe krasje op het scherm. En dat is ZO zonde! En bovendien stoort het ook vind ik. De X1 heeft zo'n geweldig groot scherm, ik zou het graag krasloos houden dus ik denk dat ik me voor het eerst een screenprotector aan ga schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:50

Praetextatus

the dutch_paki

Cheeky schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:53:
[...]

Maar wat is dan het voordeel boven een desktop icon?
Je moet dan op elke van de 9 desktopjes, 8 icoontjes plaatsen om naar de overige panelen gaan :) Lijkt mij niet echt handig voor de overzichtelijkheid ook al is de resolutie vrij hoog.
Nu druk je op 1 knopje en je ziet alle panelen (jpg file) waar je met 1 klik naar toe kunt.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 11-09 12:47
Praetextatus schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:01:
[...]

Je moet dan op elke van de 9 desktopjes, 8 icoontjes plaatsen om naar de overige panelen gaan :) Lijkt mij niet echt handig voor de overzichtelijkheid ook al is de resolutie vrij hoog.
Nu druk je op 1 knopje en je ziet alle panelen (jpg file) waar je met 1 klik naar toe kunt.
Meer zo iets van waarom een icoontje waarbij je dan moet bedenken waar dit ook alweer voor stond, als je gewoon een soort "screenshot" kan zien.
maar idd why 8 icoontjes boven iedere panel als je het op 1 overzichtelijke manier kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:22

arnoudwokke

Redacteur
@iedereen: thx voor alle suggesties. Dingen als snelheid, werkgeheugen, bouw en de panel-interface ga ik uiteraard testen: een vergelijking met een mp3-speler voor de geluidskwaliteit lijkt me inderdaad ook heel nuttig, SE is tenslotte de fabrikant die zich via de Walkman-lijn probeert te onderscheiden op muziekvlak.

De versie die ik heb gekregen - géén retailversie - heeft 256 MB aan boord. Ik weet niet zeker hoe het bij de retailversie zit: ik hoop snel antwoord op die vraag te krijgen van SE.
Flash zit er niet standaard in, maar de 'gewone' Youtube is sowieso niet makkelijk op te roepen: zowel IE als Opera (build 2142) iredirecten je naar de mobiele versie van Youtube. En ja, de jpegjes van de panels worden eerst vergroot, voordat het panel zelf opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Lordsauron schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:10:
[...]

Meer zo iets van waarom een icoontje waarbij je dan moet bedenken waar dit ook alweer voor stond, als je gewoon een soort "screenshot" kan zien.
maar idd why 8 icoontjes boven iedere panel als je het op 1 overzichtelijke manier kan doen.
Je zou ook met 1 druk op de knop terug kunnen gaan naar een overzicht van de icons. Na een paar keer een icon aan te klikken weet je echt wel waar deze voor staat. Als de applicatie dan gestart is, hoeft deze de volgende keer niet meer geladen te worden door het multitasken van WinMo, in tegenstelling tot de panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Tja, echt storend zijn die JPG's niet, maar wat wel irritant kan worden is dat het ruim een seconde duurd voordat hij van de JPG naar realtime gaat. (en de foon dus niet reageerd)
Die panelsknop gebruikte ik juist om 'effe snel' terug naar me desktop te gaan terwijl ik met IE fullscreen aan het RDP'en was, en dan is een seconde wachten toch best lang. (waarschijnlijk is er vast wel een "return to desktop" knop in WM6.1 in te stellen, maar ik heb daar niet zo veel ervaring mee)

En screenprotectors? Natuurlijk geheel je eigen keus, maar imo is het gewoon onzin. Ik heb mijn M600i zo vaak laten vallen, gestoten, etc en er zitten slechts een paar Ultra-MINI krasjes op het touchscreen laagje (die je voor iets meer dan tientje kon vervangen) . Zo klein dat, zodra de backlight aangaat je er niets meer van ziet. De buitenkant van het ding is wel super gaar, maar dat komt eerder door de belabberde lak, dan iets anders. En daar zal de X1 dus ook stukken minder last van hebben (tenminste, zolang het metaal beetje fatsoenlijk 'gelakt' is, als er uberhaupt lak op zit (de zilvere) .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Als die jpg'tjes elke 30 seconde vernieuwd worden is het al een stukje beter, dan zit je 's ochtends niet met 10 uur oude screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
SirNobax schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:22:
[...]

Tja, echt storend zijn die JPG's niet, maar wat wel irritant kan worden is dat het ruim een seconde duurd voordat hij van de JPG naar realtime gaat. (en de foon dus niet reageerd)
Die panelsknop gebruikte ik juist om 'effe snel' terug naar me desktop te gaan terwijl ik met IE fullscreen aan het RDP'en was, en dan is een seconde wachten toch best lang. (waarschijnlijk is er vast wel een "return to desktop" knop in WM6.1 in te stellen, maar ik heb daar niet zo veel ervaring mee)

En screenprotectors? Natuurlijk geheel je eigen keus, maar imo is het gewoon onzin. Ik heb mijn M600i zo vaak laten vallen, gestoten, etc en er zitten slechts een paar Ultra-MINI krasjes op het touchscreen laagje (die je voor iets meer dan tientje kon vervangen) . Zo klein dat, zodra de backlight aangaat je er niets meer van ziet. De buitenkant van het ding is wel super gaar, maar dat komt eerder door de belabberde lak, dan iets anders. En daar zal de X1 dus ook stukken minder last van hebben (tenminste, zolang het metaal beetje fatsoenlijk 'gelakt' is, als er uberhaupt lak op zit (de zilvere) .
_/-\o_ Hier nog een touchscreen M600i gebruiker die screen protectors maar onzin vindt.
Zowiezo zijn touchscreen schermen anders dan "normale" schermen van mobieltjes en volgens mij daardoor ook minder krasgevoelig. Ik ga dan ook zeker geen screenprotector kopen voor de X1.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
ppaddo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:37:
[...]

_/-\o_ Hier nog een touchscreen M600i gebruiker die screen protectors maar onzin vindt.
Zowiezo zijn touchscreen schermen anders dan "normale" schermen van mobieltjes en volgens mij daardoor ook minder krasgevoelig. Ik ga dan ook zeker geen screenprotector kopen voor de X1.
Als je heel goed kijkt in het licht, en je duwt op je scherm, zie je hem ietsjes inveren.. Dat zal zeker helpen tegen krassen.. Vooral met kleinere korreltje, of sleutels, whatever. Schermpje vangt de klap een beetje op zegmaar.

Bij een gewoon toestel is het scherm dus inderdaad een plastic/glas plaatje.. hard.. en daar valt niks op te vangen en zit je krasje er zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
arnoudwokke schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:11:
een vergelijking met een mp3-speler voor de geluidskwaliteit lijkt me inderdaad ook heel nuttig, SE is tenslotte de fabrikant die zich via de Walkman-lijn probeert te onderscheiden op muziekvlak.
Dan ben ik ook wel benieuwd naar de externe speaker. Ik weet dat het een mono-speaker is, dus dat ik er niet veel van mag verwachten, maar af en toe een muziekje luisteren zou wel leuk zijn.
Gamepie56 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:30:
Als die jpg'tjes elke 30 seconde vernieuwd worden is het al een stukje beter, dan zit je 's ochtends niet met 10 uur oude screenshots.
Voorzover ik weet zijn het geen screenshots, de plaatjes zijn altijd hetzelfde ongeacht van wat je zelf op het panel hebt gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsunami op 09-10-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Tsunami schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:52:

[...]

Voorzover ik weet zijn het geen screenshots, de plaatjes zijn altijd hetzelfde ongeacht van wat je zelf op het panel hebt gezet.
Ik vroeg me dat dus af, want je kan de panels toch ook aanpassen?! Zou je dan geen verschil zien?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

arnoudwokke schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:11:
@iedereen: thx voor alle suggesties. Dingen als snelheid, werkgeheugen, bouw en de panel-interface ga ik uiteraard testen: een vergelijking met een mp3-speler voor de geluidskwaliteit lijkt me inderdaad ook heel nuttig, SE is tenslotte de fabrikant die zich via de Walkman-lijn probeert te onderscheiden op muziekvlak.

De versie die ik heb gekregen - géén retailversie - heeft 256 MB aan boord. Ik weet niet zeker hoe het bij de retailversie zit: ik hoop snel antwoord op die vraag te krijgen van SE.
Flash zit er niet standaard in, maar de 'gewone' Youtube is sowieso niet makkelijk op te roepen: zowel IE als Opera (build 2142) iredirecten je naar de mobiele versie van Youtube. En ja, de jpegjes van de panels worden eerst vergroot, voordat het panel zelf opstart.
Ik vraag me af of de Spb Panel een volledige versie is van de Spb Mobile Shell of dat deze op bepaalde punten beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima als je geen screenprotector gebruikt,..
Maar omdat je hetzelf niet nodig vind,.. betekend niet dat iemand anders die dat wel wil gelijk een of andere ******* is....

De ene vind een krasje op zn auto helemaal niet erg, de ander vind het vreselijk....
So be it..
ieder zijn ding zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Mag schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:29:
[...]

Ik vraag me af of de Spb Panel een volledige versie is van de Spb Mobile Shell of dat deze op bepaalde punten beperkt is.
Hoe kom je erbij dat het een SPB prog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

DaannO schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:42:
[...]

Hoe kom je erbij dat het een SPB prog is?
Dit is of een hele domme vraag of ik begrijp je vraag niet; in beide gevallen; kan je het herformuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:13:
Ik gebruik nooit screenprotectors en heb ook nooit krassen op mijn telefoon.. vraag ik me af wat jullie er toch mee doen.
Als je telefoon gewoon in je broekzak/tas doet zonder sleutels of geld gaat het altijd goed.
Ik had een sony ericsson p800 en daarna een p900 en bij beide telefoons ging het scherm na verloop van tijd slijten door het schrijven erop met de stylus. Screen protectors waren er toen nog niet echt of in in ieder geval veel minder. Scherm werd overigens wel netjes vervangen door SE. Maar goed daarom nu toch liever een protector erop.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arnoud: Als ik nog een suggestie mag doen:

Ik denk dat er heel veel mensen nieuwsgierig zijn naar het uithoudingsvermogen van de batterij. Het kost je waarschijnlijk wel iets meer tijd, maar je zou een test kunnen doen hoe lang de accu meegaat met continu de videoplayer aan of de mp3-functie. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 11:53
arnoudwokke:

Toetsenbord kwaliteit en gebruiksgemak. (vergelijk met Touch Pro)

Broekzak-compatibility t.o.v. de andere nieuwe smartphones..

Wordt vervolgd, moet verder met opdracht @UT.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Heb op mijn P900 een screenprotector gehad, maar zo'n lapje erover is ook niet alles. M'n W950 heb ik nooit iets op gehad en zitten alleen wat onopvallende krasjes op - en ik ben er niet zuinig mee omgegaan. Als de backlight aan is zie je daar niks van.
Thank you once again for your order of the Sony XPERIA X1.

Committed to bringing you the latest technology as early as possible we work closely with manufacturers to do just this. However sometimes marketing teams and the distribution partners in the UK, get a little ahead of those actually producing the all important hardware!

We have been informed today, by Sony Ericsson that the first of the Sony XPERIA X1 units have been delayed until the end of October.

We are well aware how frustrating this is, and empathise with the situation. We are as keen as you to see the release of these units.

In light of this delay, your order will be held until the units arrive; we have been promised a supply of the first shipment. Nothing will be charged until this time. Upon their arrival, we shall process and ship your order as quickly as possible.

Thank you for your custom and understanding on this matter. We look forward to shipping your order.

The Clove Technology Sales Team.
Niet van SE zelf, maar toch..

http://www.inxperia.com/f...k-untill-end-october.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-07 12:45
Kan je ook eens kijken of ze nog zo helder zijn geweest om een equalizer aan de muziekapplicatie toe te voegen? Anders moet ik daar ook maar eens een windows mobile 6.1 app voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelevo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:58:
Kan je ook eens kijken of ze nog zo helder zijn geweest om een equalizer aan de muziekapplicatie toe te voegen? Anders moet ik daar ook maar eens een windows mobile 6.1 app voor zoeken.
Ik zat er ook net aan te denken, maar ik vrees het ergste. Zou ik ook heel graag willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:57
arnoudwokke schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:40:
De Xperia is zojuist op de redactie van T.net gearriveerd voor een review. Hebben jullie misschien een idee waar ik in het bijzonder op zou kunnen letten bij de X1?
Heeft een van jullie toevallig een Parrot carkit? >:)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Cheeky schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:55:
We have been informed today, by Sony Ericsson that the first of the Sony XPERIA X1 units have been delayed until the end of October.

http://www.inxperia.com/f...k-untill-end-october.html
Just recieved an email from mobile fun to update on my order.

They have the same delays as Expansys now, and it looks like Clove are the same, all are saying delays until the last week of October.
http://www.esato.com/boar...p?topic=164743&start=4710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

Dit is of een hele domme vraag of ik begrijp je vraag niet; in beide gevallen; kan je het herformuleren?
De panel die je kan downloaden op de SE-site is ook gewoon alleen een panel. Je moet wel SPB geinstalleerd hebben wil het effect hebben. Ze zijn daar ook niet gek:P SPB Mobile shell kost een eurootje of 25 en dat laten ze je natuurlijk niet 1,2,3, gratis downloaden.

Engelse review trouwens:
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=105404

Verdict:
On the whole, the Sony Ericsson Xperia X1 is an impressive phone, and together with the HTC Touch Pro it's probably the best Windows Mobile-based smartphone so far. The cons here are its annoying slowness and the fact that Sony Ericsson in some cases have taken the easy route with the existing Windows features instead of implementing its own, superior ones for the platform. Much of this criticism can be fixed, it's mainly about killing bugs and speeding up the software, but our long-term requests would be that the next Xperia phone takes better care of Sony Ericsson's strong heritage. Especially so, since it seems that we'll have to wait some more for the release of the next-generation Windows Mobile.

Ik snap er niks van...Verhalen wat ik heb gehoord van andere retail-tests waren toch echt dat de Xperia supersnel was, sneller dan de TouchPro? Ik kan me ook niet voorstellen dat ze een beta-model gebruiken voor de test want er wordt gezegd van "The Sony Ericsson Xperia X1 has a little more RAM and the display is 800x480 as opposed to the straight-laced VGA resolution in the Touch Pro. " Waar het testmodel 256mb ram heeft en de TP 288mb. Trouwens ik vind 'has a little more' nogal een boute omschrijving voor maar liefst 100mb méér RAM dan de TP

Volgens xperia.net forum, waar de britse klanten de Xperia al hebben, krijg je standaard die 4GB Micro-SD erbij. Is al eerder over gerept, maar zie het als een bevestiging.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat om de internationale versie toch? Nederlandse versie loopt vooralsnog geen vertraging op bij mijn weten, anders hadden al die winkels de releasedatum wel verlegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Hoe dichter we bij de release komen hoe rotter de berichtgeving wordt.

Echt jammer, ben er nu niet meer zeker van dat dit een juiste beslissing is geweest van me. (heb hem al besteld).

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wavemaster100 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:08:

Echt jammer, ben er nu niet meer zeker van dat dit een juiste beslissing is geweest van me. (heb hem al besteld).
hoe kan dit, ik vraag me af waarom het steeds zo wordt uitgesteld. Straks waren de eerste geruchten toch waar, Xperia X1 pas in het eerste kwartaal van 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:13:
[...]

hoe kan dit, ik vraag me af waarom het steeds zo wordt uitgesteld. Straks waren de eerste geruchten toch waar, Xperia X1 pas in het eerste kwartaal van 2009
Op Esato beweert iemand dat hij in Zweden in de winkels ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey das nog eens mooi nieuws! Kun je die film eraf gooien :*) :9 ?? Wnat dan hoef ik dus geen geheugenkaartje meer te kopen (was van plan een 4gig te kopen)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom zou je die film er niet vanaf kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan dat,...
Maar zolang iedereen om je heen nog naar me nieuwe mobiel wil kijken,...
Is het wel leuk dat ie erop staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wavemaster100 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:08:

Inderdaad, ik heb lang uitgekeken naar de release, maar het leuke gaat er stukje bij beetje wel af op deze manier. Dat het keyboard wat minder is en dat we geen TouchFlo 3D hebben viel mee te leven, maar dat hij nu opeens een stuk langzamer zou zijn dan de TP drukt de pret bij mij enorm :'(

Veel gekker moet het niet worden hoor, als de release nog lang duurt en er nog meer negatief nieuws verschijnt moet ik er nog maar eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Was deze demo video al bekend?

Youtube Xperia X1 demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is mooooooooiiii! De snelheid valt me helaas toch een beetje tegen, maar het is dan ook nog geen final model wat hij heeft in dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:25
wanneer er een programma voor de windows mobile versie is, maar niet speciaal voor de X1. Dus op een andere scherm resolutie, zal het beeld dan worden opgerekt of voor een stukje zwart o.i.d. gelaten worden ? Het zou wel erg praktisch zijn wanneer het beeld niet wordt opgerekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Renshetmens schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:39:
wanneer er een programma voor de windows mobile versie is, maar niet speciaal voor de X1. Dus op een andere scherm resolutie, zal het beeld dan worden opgerekt of voor een stukje zwart o.i.d.
Ik ben er vrij zeker van dat een programma wat niet 'scalable' is, of niet geschikt gemaakt is voor 800x480 gewoonweg niet werkt. Denk aan zwarte schermen met een niet leesbaar venstertje ergens half in beeld wat verder ook gewoon onbruikbaar is. :X

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHABEK
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Vanavond even met de klantenservice van Hi gebeld aangezien ik vanaf deze maand mijn abbo kan gaan verlengen. Aparte opmerking van de behulpzame dame was dat ze hem eerder bij KPN binnen krijgen dan bij Hi. KPN zal hem eind oktober kunnen gaan leveren, Hi later (datum niet bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:48:
[...]
De panel die je kan downloaden op de SE-site is ook gewoon alleen een panel. Je moet wel SPB geinstalleerd hebben wil het effect hebben. Ze zijn daar ook niet gek:P SPB Mobile shell kost een eurootje of 25 en dat laten ze je natuurlijk niet 1,2,3, gratis downloaden.
Marcrutten kon gewoon die panel downloaden en gebruiken zonder dat hij Spb Mobile Shell had gekocht/geinstalleerd.
De Spb Mobile Shell panel is dus echt gratis, de vraag is alleen of deze ook echt compleet is en niet onderdoet voor de "standaard" Spb Mobile Shell want dan zou het erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:00:
[...]

Marcrutten kon gewoon die panel downloaden en gebruiken zonder dat hij Spb Mobile Shell had gekocht/geinstalleerd.
De Spb Mobile Shell panel is dus echt gratis, de vraag is alleen of deze ook echt compleet is en niet onderdoet voor de "standaard" Spb Mobile Shell want dan zou het erg mooi zijn.
Je kan een trial-versie downloaden op de site van Spb Mobile shell, misschien heeft ie dat gedaan. Kan me niet voorstellen dat SE zoveel geld betaald om een licentie om deze software op hun site te zetten maar vervolgens niet geheel te implementeren in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHABEK schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:39:
Vanavond even met de klantenservice van Hi gebeld aangezien ik vanaf deze maand mijn abbo kan gaan verlengen. Aparte opmerking van de behulpzame dame was dat ze hem eerder bij KPN binnen krijgen dan bij Hi. KPN zal hem eind oktober kunnen gaan leveren, Hi later (datum niet bekend).
ik heb straks ook nog eens wat rondgevraagd, was toevallig in de stad. Overal verwachten ze hem binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Begin vorige week werd mij ook twee weken verteld (UK versie), dus ik weet het niet meer :|

[ Voor 9% gewijzigd door Tsunami op 09-10-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Uh, ze waren toch op 30 September bij Sony Ericsson uit de deur geschopt (zelfs confirmed door SE zelf, iirc), en die zouden dan weer rond 23 Oktober in de winkels liggen.

Lijkt me nogal sterk dat SE leugens heeft verspreidt over 30Sept, en dat ze nog steeds de eerste batch moeten leveren. Naja, ik hoop dat het gewoon 'regio-dependent' is dat "uitstel-nieuws", en dat wij over 2 weken gewoon de telefoon kunnen verwachten. Mijn M600i is onderhand al op benzine-dampen aan het rijden :9 .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:14:
[...]

Je kan een trial-versie downloaden op de site van Spb Mobile shell, misschien heeft ie dat gedaan. Kan me niet voorstellen dat SE zoveel geld betaald om een licentie om deze software op hun site te zetten maar vervolgens niet geheel te implementeren in de telefoon.
Ik kan niks uitsluiten, dus ik hoop dat er meer zekerheid hierover komt vanaf Tweakers review dan. Maar voor zover ik begreep van andere reviews e.d. is de panel toch echt gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
SirNobax schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:44:
Uh, ze waren toch op 30 September bij Sony Ericsson uit de deur geschopt (zelfs confirmed door SE zelf, iirc), en die zouden dan weer rond 23 Oktober in de winkels liggen.
Die 30 sept is waar natuurlijk, maar waarom moet het 3,5 week duren voordat ze in de winkel liggen? Lijkt me dat dat toch makkelijk binnen 1-2 weken moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
SirNobax schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:44:
Die 30 september betrof toch de UK-DE-SE serie? "Onze" variant zou een week of twee later "de deur uit geschopt" worden. (nu dus zo'n beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik vind jullie wel wat ongeduldig hoor O-) .. We wachten al vanaf februari, wat maakt dat weekje extra nou uit..

Je moet het even logischer bekijken.. 2 weken na 30 september worden die dingen verstuurd.. Dat gaat eerst naar een leverancier in nederland.. die stuurt het door naar "KPN".. vervolgens moet KPN het bij alle winkels krijgen.. die willen ook het nodige testen zodat ze goed kunnen adviseren in de winkel, moeten wat reclamedingetjes gemaakt worden en pas dan gaat een toestel de verkoop in..

(Ik noem nu even kpn als voorbeeld, maar dit geldt natuurlijk ook voor andere providers)

[ Voor 8% gewijzigd door Boyd op 10-10-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:12:
[...]

Ik kan niks uitsluiten, dus ik hoop dat er meer zekerheid hierover komt vanaf Tweakers review dan. Maar voor zover ik begreep van andere reviews e.d. is de panel toch echt gewoon gratis.
De Spb Mobile Shell op sonyericcson.com/fun is 4.4 MB, de (trial) Spb op spbsoftwarehouse.com is 4 MB. Lijkt me dus dat het gewoon om een volledige versie gaat die SE aanbied. Als het alleen om de panel zou gaan, wat immer niet meer dan een "jpeg met een link" is, zou het bestand toch ook geen 4.4 MB zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Over het algemeen is de software van een trial en de full versie gewoon gelijk. In de software maak je dan gewoon een stukje extra die de licentie controleert en als die er niet is gaat hij in trial modus. Pas bij demo's van oa spellen worden er echt dingen uit de code gesloopt om hem lichter te maken.

Bij 4MB ga je niet op een paar KB besparen, ik neem aan dat de functionaliteit in de trial hetzelfde is als de normale versie.

Kortom: Dat zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:22
Gisteren kwam een kerel van Sony Ericsson de Xperia showen in onze winkel. Heb ik hem maar gewezen dat je een knop kunt consigne voor het roteren van het scherm (de noob!). Alleen die toets zelf is dan voor het roteren. Het gedeelte op het scherm blijft zijn eigen functie houden (update stond er).

Ik vond hem super mooi, heel goed aanvoelen (de bouw, materialen etc) en bijzonder snel :)
Mijn dag was weer super! Hij verzekerde me dat hij binnen 2 tot 3 weken te leveren is. Week 43 is de streefdatum.. Hang on and be patient |:( !

[ Voor 4% gewijzigd door Eyyka op 10-10-2008 11:52 ]

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Gamepie56 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:50:
[..]
die stuurt het door naar "KPN".. vervolgens moet KPN het bij alle winkels krijgen..
[..]
(Ik noem nu even kpn als voorbeeld, maar dit geldt natuurlijk ook voor andere providers)
Je vergeet even dat er ook winkels zijn die NL en UK non-branded modellen direct van S.E. krijgen, zonder tussenkomst van een provider. Denk aan Smartphoneshop en dergelijke.

En ongeduldig, ja natuurlijk, maar bij sommigen hier zijn hun huidige telefoons toch echt aan het einde van hun latijn, en dan heb ik het nog niet eens over het ontbreken van een abbonnement. Als je van een abbo komt, dan is prepaid toch echt drie keer niks.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:52:
[...]

De Spb Mobile Shell op sonyericcson.com/fun is 4.4 MB, de (trial) Spb op spbsoftwarehouse.com is 4 MB. Lijkt me dus dat het gewoon om een volledige versie gaat die SE aanbied. Als het alleen om de panel zou gaan, wat immer niet meer dan een "jpeg met een link" is, zou het bestand toch ook geen 4.4 MB zijn..
Raar... Dat zou betekenen dat je op de Xperia zowel de normale Windows Mobile menu's zou kunnen behouden én de Shell van Spb gebruiken. In plaats van overwriten wat bij 'normale' installatie van Spb is. Persoonlijk zou ik dan de panel van het Windows Mobile menu weg willen gooien, maar dat was juist de enige panel die niet verwijderd kon worden toch?

Offtopic:
En wanneer komt die 16GB micro-SD nou eens op de markt! :(
*Edit: laat maar, heb hem ondertussen al besteld ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Eyyka schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:49:
Gisteren kwam een kerel van Sony Ericsson de Xperia showen in onze winkel. Heb ik hem maar gewezen dat je een knop kunt consigne voor het roteren van het scherm (de noob!). Alleen die toets zelf is dan voor het roteren. Het gedeelte op het scherm blijft zijn eigen functie houden (update stond er).

Ik vond hem super mooi, heel goed aanvoelen (de bouw, materialen etc) en bijzonder snel :)
Mijn dag was weer super! Hij verzekerde me dat hij binnen 2 tot 3 weken te leveren is. Week 43 is de streefdatum.. Hang on and be patient |:( !
Je hebt zeker toevallig niet gevraagd of het klopt dat de zwarte later leverbaar is dan de zilvere? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:06:
Offtopic:
*Edit: laat maar, heb hem ondertussen al besteld ^^
Waar? zoek het namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Heeft iedereen de laatste episode al gezien van Johnny X?

spoiler: title
Wat een klote einde is dat nou weer. Tis niet dat er veel duidelijker is geworden. Overigens staat daar aan het einde To be continued 09... Ik mag toch hopen dat we niet massaal moeten gaan wachten tot 2009, zou er een film komen?!

Vaag...... :D Maar wel cool, je ziet m wel echt zn toestel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:50

Praetextatus

the dutch_paki

[...]

Raar... Dat zou betekenen dat je op de Xperia zowel de normale Windows Mobile menu's zou kunnen behouden én de Shell van Spb gebruiken. In plaats van overwriten wat bij 'normale' installatie van Spb is. Persoonlijk zou ik dan de panel van het Windows Mobile menu weg willen gooien, maar dat was juist de enige panel die niet verwijderd kon worden toch?
[/i]
SPB overwrite niets in windows mobile. Het is echt gewoon een schil die om WM heen wordt gevouwen, maar desgewenst met 1 knopje (aangeleverd door SPB zef :) ) de schil even kunt uitzetten.

Verder lijkt het mij wel dat SE van SPB een licensie heeft genomen voor een paar miljoen stuks. Het zou maar half werk zijn als ze op een van de pannels een trial mee zouden geven. De trial stopt er namelijk gewoon mee als de periode is afgelopen. Dat zou betekenen dus 2 dezelfde pannels op een gegeven moment als je niet gaat upgraden. De X1 is gewoon een 'premium' phone en ik denkt dat SE er alles aan gelegen is om hiervan een succes te maken. Een vingeroefening met windows mobile kunnen ze zich niet veroorloven de concurrentie in ogenschouw nemend :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld met gsmwarenhuis.nl, ze vertelde mij dat ze de zwarte nederlandse X1 binnen 1 a 3 werkdagen kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
djjef85 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

Je hebt zeker toevallig niet gevraagd of het klopt dat de zwarte later leverbaar is dan de zilvere? :)
Zwart kwam later, hij kon niet vertellen wanneer precies. Maar hij was mooi en snel :)
En 16 GB geheugenkaartje kun je bij Phone House krijgen voor 69,95.. 8GB kost nog maar 25 euries (sorry voor off topic!)..

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Hij is vandaag officiëel uit in Zweden. Hier een artikel:

http://translate.google.c...l=en&ie=UTF-8&sl=sv&tl=en

Origineel:

http://www.idg.se/2.1085/...rycket--xperia-redan-slut

Er wordt gesproken over dat de geleverde aantallen flink lager liggen dan dat de verkooppunten hadden verwacht.

Verder nog een pagina van IDG.se, 'Alles over de Xperia', leuk om te lezen:

http://www.idg.se/2.1085/1.183767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:51:
Hij is vandaag officiëel uit in Zweden. Hier een artikel:

http://translate.google.c...l=en&ie=UTF-8&sl=sv&tl=en

Origineel:

http://www.idg.se/2.1085/...rycket--xperia-redan-slut

Er wordt gesproken over dat de geleverde aantallen flink lager liggen dan dat de verkooppunten hadden verwacht.

Verder nog een pagina van IDG.se, 'Alles over de Xperia', leuk om te lezen:

http://www.idg.se/2.1085/1.183767
ja hij schijnt daar nu al uitverkocht te zijn maarja das op zich ook niet moeilijk als er zo weinig geleverd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
TouchFlo 3D schijnt gehacked te zijn voor de XPERIA X1:
Folks from XDA-Developers have found a way to run a hacked version of HTC’s TouchFLO UI (codenamed 2d Manila) on the XPERIA X1. It’s not for the faint of heart so install with caution.

If anyone has manged to install it, do share your experience.
http://www.inxperia.com/i...=com_mojo&Itemid=10&p=104

[ Voor 66% gewijzigd door GENETX op 10-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Dat is de 2D, niet 3D helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Cheeky schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:01:
[...]

Dat is de 2D, niet 3D helaas.
idd, maar altijd nog beter dan de standaard WM today screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zie het nu.

Vandaag nog even gekeken naar de HTC Touch Diamond en de oude HTC TyTn. Ik zie het probleem van de te kleine teksten niet zo. Op beide toestellen (terwijl de resolutie op de Diamond 4x zo hoog is) waren tde teksten gewoon even groot. Vergeleken met de screens op internet zie ik ook geen verschil met de XPERIA X1.

Daarnaast kan ik die 2 in Windows Mobile prima met mn vinger bedienen. Misschien dat ik nog jong ben, maar ik zie geen enkel probleem met de bediening en het lezen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
GENETX schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:40:
Ik zie het nu.

Vandaag nog even gekeken naar de HTC Touch Diamond en de oude HTC TyTn. Ik zie het probleem van de te kleine teksten niet zo. Op beide toestellen (terwijl de resolutie op de Diamond 2x zo hoog is) waren tde teksten gewoon even groot. Vergeleken met de screens op internet zie ik ook geen verschil met de XPERIA X1.

Daarnaast kan ik die 2 in Windows Mobile prima met mn vinger bedienen. Misschien dat ik nog jong ben, maar ik zie geen enkel probleem met de bediening en het lezen iig.
Kijk en zo denk ik precies hetzelfde. De tytn II heb ik gehad en vond ik prima met de vinger te bedienen. En toen ik fftjes met de touch pro aan het spelen was vond ik dat ook prima gaan(maarja t blijft een lelijk plastic ding).. Xperia was ook goed met de vinger te bedienen trouwens.. Over 2 weken issie van mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
net mijn email gekregen vanuit engeland;
The release for the Sony Xperia X1 has unfortunatly been pushed to the 20th by Sony,

Ik verwachtte hem nu net... ergernis alom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

[...]

Volgensmij als je Spb Mobile Shell koopt voor dan is dit ook gewoon een applicatie, een applicatie die je automatisch kan laten laden als je je foon start, maar ook een applicatie die je dus gewoon kan uitzetten wat je naar het default Today scherm brengt.

En waarom zou je de Windows Mobile panel weg willen gooien? Het is toch relax dat, als de SE X1 straks een succes wordt en een jaar op de markt is, je je 9 panels hebt gevuld met de default windows interface in een panel, in de andere spb mobile shell, de andere touchflo3d, de andere touchwiz, de andere een iphone interface, etc.
Dat je bij aanschaf van je telefoon alleen de Spb shell hebt en de overige panels (maybe op de media panel na dan) nutteloos zijn is jammer, maar op zich geen probleem aangezien andere telefoons in de eerste plaats slechts één panel hebben. Daar komt bij dat van wat ik kan opmaken uit de filmpjes en recensies van Spb Mobile Shell deze echt niet onderdoet voor Touchflo oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
GENETX schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:40:
Op beide toestellen (terwijl de resolutie op de Diamond 2x zo hoog is) waren tde teksten gewoon even groot. Vergeleken met de screens op internet zie ik ook geen verschil met de XPERIA X1.
De tekst die je voor je kiezen krijg zodra je het 'start-menu' open is best wel klein hoor. (in portrait) Ik kan me best voorstellen dat iemand die net een ifoon of een samsung heeft gebruikt opeens schrikt, want je heb echt je stylus nodig (of je gebruik gewoon het (optical) joypad, werkt bijzonder goed zelfs)
Niet dat mij dat uitmaak, ik heb liever een flinke lijst met app's in een klein lettertype, dan dat ik vanaf 2 meter alles kan lezen maar tegelijkertijd ook weer geen overzicht heb. Dit is ook gewoon geen 'vinger-telefoon' en dat was ook heel de bedoeling niet. (al ziet die SPB shell er wel leuk uit)

Maaruh, weetje wat pas klein is, zodra je met de 'desktop view' van IE naar google ga. Die kleine letters onderaan >:) . Naja, dat zien jullie wel zodra hij beschikbaar is, maar voor mij was dat echt wel zo'n "Holy Shi-" geval, zo scherp.

[edit]
spoiler:
Wat een cliffhanger @ die laatste Johnny X, pas weer nieuwe series zodra de X2 er is?
8)7
Ik vind ze wel leuk trouwens, die Johnny X serie'tjes, alleen beetje jammer dat ik niet wist wanneer de nieuwe filmpjes kwamen/komen, dan zou ik hem zeker vaker in de gaten houden.

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 10-10-2008 20:51 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:47:
[...]

De tekst die je voor je kiezen krijg zodra je het 'start-menu' open is best wel klein hoor. (in portrait) Ik kan me best voorstellen dat iemand die net een ifoon of een samsung heeft gebruikt opeens schrikt, want je heb echt je stylus nodig (of je gebruik gewoon het (optical) joypad, werkt bijzonder goed zelfs)
Niet dat mij dat uitmaak, ik heb liever een flinke lijst met app's in een klein lettertype, dan dat ik vanaf 2 meter alles kan lezen maar tegelijkertijd ook weer geen overzicht heb. Dit is ook gewoon geen 'vinger-telefoon' en dat was ook heel de bedoeling niet. (al ziet die SPB shell er wel leuk uit)

Maaruh, weetje wat pas klein is, zodra je naar met 'desktop view' van IE naar google ga. Die kleine letters onderaan >:) . Naja, dat zien jullie wel zodra hij beschikbaar was, maar voor mij was dat echt wel zo'n "Holy Shi-" geval, zo scherp.
Ik heb vandaag ook nog even met een TP gespeeld. Lettertjes zijn idd erg klein maar gelukkig heb ik maar mini vingers dus alles was gemakkelijk zonder stylus te bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Een SE rep heeft nu aangegeven dat de X1 inderdaad maar 256 MB RAM heeft. Super vaag dat ze dan eerst aangeven dattie 384 zal hebben..

Hier een video genomen met de X1:

http://rapidshare.com/files/152771311/MOV_0001.3gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Huh, wat? Maar 256MB RAM?
Het nieuws word steeds slechter, whats next; douwen ze er toch maar een 240x400 scherm in?

Beetje jammer dat op deze manier het 'topmodel' der smartphones, opeens kwa specs onder de Touch Pro komt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Cheeky schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:09:
Een SE rep heeft nu aangegeven dat de X1 inderdaad maar 256 MB RAM heeft. Super vaag dat ze dan eerst aangeven dattie 384 zal hebben..
Bron?

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Op XDA Developer is een Zweed die hem heeft, alleen zijn ze er nog niet achter of er nou ook zogenaamd ram is voor een 'dedicated 3d/video chip'.

http://forum.xda-develope...hread.php?t=435074&page=4

Vaag verhaal allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Blijkbaar heeft er een S.E. Rep het in een 'chat' gezegd.
Heel betrouwbare informatie dus. 8)7
Uhh, blijkbaar wel dus LINK, ik ken alleen die taal niet. (zweeds?) Vertaalde LINK

Echter, heel onwaarschijnlijk klink het niet, waarom zou je anders ALLE modellen die naar de reviewers gestuurd worden met 256MB uitrusten. Daarom vrees ik het ergste ;( .

[ Voor 55% gewijzigd door SirNobax op 11-10-2008 10:19 . Reden: Link naar interview ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Alle retail units in Zweden en Noorwegen hebben 256MB RAM dus er kan nog maar weinig twijfel over bestaan. Ik neem niet aan dat SE haar thuismarkt graag benadeeld en de rest van Europa met 384MB RAM verblijd :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Trouwens, in hetzelfde interview wat hierboven gelinkt staat, staat er dat er een Wedstrijd komt van "wie maakt de beste Panel" met de SDK.

Leuk, beetje google achterna, alleen zijn ze er een beetje laat mee. Zou leuker zijn voor de winnaar dat de retail-X1 standaard met zijn panel geleverd word. Maarja, de interessantste panels komen dus nog.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Zou die gozer van the:unwired dan de boel in de maling hebben genomen? Ik word echt niet zo blij van dit soort last minute issues!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:44
ppaddo schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:48:
Zou die gozer van the:unwired dan de boel in de maling hebben genomen? Ik word echt niet zo blij van dit soort last minute issues!
Same here,
Tis een beetje apart dat dit pas nu naar voren komt en niet eerder :S Dat zou namelijk ook betekenen dat de panels dus een beetje traag zijn... En dat er dus ook weinig ruimte voor speling is qua andere shells eroverheen gooien.

De Touch Pro begint nu toch echt weer intressanter te worden... Straks gaan ze nog melden dat het ze de X1 niet verder gaan ontwikkelen, en maar meteen doorgaan met de X2 waardoor je zonder support zit...... Mede omdat het zo lang heeft geduurd dat hij pas komt en de vele problemen/ weinig features dat hij nu geeft.

Het spijt me zeer, maar ik vind als de X1 even sloom is als de Touch Pro geen enkel voordeel meer eraan zitten..... Het heeft geen shell, die panels zijn nou niet echt super. Eerder een gebrek door weinig features. Ik heb echt het gevoel dat SE support heel snel op de X1 laat droppen. En verder is hij nagenoeg gelijk aan de Touch Pro.......
Dus waarom dan toch voor een X1 gaan?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Dbm12 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:53:
[...]

Same here,
Tis een beetje apart dat dit pas nu naar voren komt en niet eerder :S Dat zou namelijk ook betekenen dat de panels dus een beetje traag zijn... En dat er dus ook weinig ruimte voor speling is qua andere shells eroverheen gooien.

De Touch Pro begint nu toch echt weer intressanter te worden... Straks gaan ze nog melden dat het ze de X1 niet verder gaan ontwikkelen, en maar meteen doorgaan met de X2 waardoor je zonder support zit...... Mede omdat het zo lang heeft geduurd dat hij pas komt en de vele problemen/ weinig features dat hij nu geeft.

Het spijt me zeer, maar ik vind als de X1 even sloom is als de Touch Pro geen enkel voordeel meer eraan zitten..... Het heeft geen shell, die panels zijn nou niet echt super. Eerder een gebrek door weinig features. Ik heb echt het gevoel dat SE support heel snel op de X1 laat droppen. En verder is hij nagenoeg gelijk aan de Touch Pro.......
Dus waarom dan toch voor een X1 gaan?
Omdat hij een mooier scherm heeft? ;)

Nee, ik ben het eigenlijk volledig met je eens. Ben na al de berichten van de afgelopen dagen weer hard aan het twijfelen tussen de X1 en de Touch Pro. Het is nog steeds verdomde lastig om een keuze te maken... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
dôh schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:00:
[...]

Omdat hij een mooier scherm heeft? ;)

Nee, ik ben het eigenlijk volledig met je eens. Ben na al de berichten van de afgelopen dagen weer hard aan het twijfelen tussen de X1 en de Touch Pro. Het is nog steeds verdomde lastig om een keuze te maken... ;(
Dat en een betere looks persoonlijk, maar voor dat geld mag hij ook wel wat meer hebben dan looks alleen :P Maar je hebt gelijk de keus is lastig en ik wil beide toestellen nu gewoon werkend in me handen eigenlijk hebben om te kijken welke het beste in mijn handen ligt en welke nu sneller is in Windows mobile.

Wie weet valt het wel mee, misschien is het wel een ramp. Ik zou nu alleen nooit meer pre-orderen aangezien de onzekerheden gewoon veel te groot zijn en die 2 phones hun innerlijk exact hetzelfde lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Dbm12 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:03:
[...]

Dat en een betere looks persoonlijk, maar voor dat geld mag hij ook wel wat meer hebben dan looks alleen :P Maar je hebt gelijk de keus is lastig en ik wil beide toestellen nu gewoon werkend in me handen eigenlijk hebben om te kijken welke het beste in mijn handen ligt en welke nu sneller is in Windows mobile.

Wie weet valt het wel mee, misschien is het wel een ramp. Ik zou nu alleen nooit meer pre-orderen aangezien de onzekerheden gewoon veel te groot zijn en die 2 phones hun innerlijk exact hetzelfde lijkt.
Ohja, en de betere accu! ;) Maar wat ik dan wel weer mis is de accelerometer... Aan de andere kant kan je zeggen dat dit pas de eerste WM Smartphone van SE is, en dat ze toch een mooi product weten neer te zetten! Ik wacht ook af totdat ik de X1 heb kunnen proberen, de Touch Pro heb ik al mee gespeeld en die beviel mij opzich goed. Het enige wat mij een beetje stoort is dat mijn huidige contract op 23 Oktober afloopt... :( Dat zal wel gewoon stilzwijgend verlengd worden, dus kan ik alsnog verlengen. We'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Alle reviews geven aan dat het toestel opzich snel is, zo niet sneller dan de TP. Al die reviews zijn gebasseerd op 256MB RAM. Begrijp me goed, ik vind het ook een vreemde actie van SE om eerst luid van de daken te schreeuwen dat er 384MB RAM in zit om dat vervolgens niet na te komen, maar als het feitelijk niet uit maakt voor de snelheid van het toestel who cares?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Alsof je die 160mah gaat merken (zeker gezien het scherm van de X1 een stukkie groter is).
Maar weet je nou wat een beetje het probleem is, ik krijg weer gelijk van die UIQ3 kriebels zodra ik alles even teruglees.

S.E. over UIQ3 : "Beste OS ooit, heel veel dev's zijn er mee bezig"
*consument koopt massaal uiq devices*
Blijkt er ten eerste, dat er out-of-the-box totaal geen support is voor 3rd party software. Pas na een jaar kon je fatsoenlijk msn'en bijvoorbeeld.
6 maanden later trekt S.E. de stekker uit firmware updates voor hun UIQ3 toestellen, omdat er gewoonweg teveel problemen zijn, en er bij het ontwerpen te weinig RAM werd ingedouwd, oplossing: koop een nieuwe telefoon.

Kijk, wel leuk en aardig, en op zich niet zo erg. Een gemiddelde uiq3 telefoon kostte rond de 300 Euro, dan valt 'de schade' nog mee. (gezien je die bijna gratis krijg bij 1-jarig abbo)
Maar dit ding kost ~650 ballen, dan verwacht je toch ook dat hij 2 jaar mee kan? En dan niet op de manier zoals mijn M600i, die loopt hier al een jaar stijf van de medicijnen (lees: hacks) rond in huis.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:23:
[...]

Alsof je die 160mah gaat merken (zeker gezien het scherm van de X1 een stukkie groter is).
Maar weet je nou wat een beetje het probleem is, ik krijg weer gelijk van die UIQ3 kriebels zodra ik alles even teruglees.

S.E. over UIQ3 : "Beste OS ooit, heel veel dev's zijn er mee bezig"
*consument koopt massaal uiq devices*
Blijkt er ten eerste, dat er out-of-the-box totaal geen support is voor 3rd party software. Pas na een jaar kon je fatsoenlijk msn'en bijvoorbeeld.
6 maanden later trekt S.E. de stekker uit firmware updates voor hun UIQ3 toestellen, omdat er gewoonweg teveel problemen zijn, oplossing: koop een nieuwe telefoon.

Kijk, wel leuk en aardig, en op zich niet zo erg. Een gemiddelde uiq3 telefoon kostte rond de 300 Euro, dan valt 'de schade' nog mee. (gezien je die bijna gratis krijg bij 1-jarig abbo)
Maar dit ding kost ~650 ballen, dan verwacht je toch ook dat hij 2 jaar mee kan? En dan niet op de manier zoals mijn M600i, die loopt hier al een jaar stijf van de medicijnen (lees: hacks) rond in huis.
Wat jij hier beschrijft ben ik dus exact bang voor. Zoals ik al aangaf in me andere post heb ik het gevoel dat SE dit als testobject beschouwd, wat op zich hun goedrecht is, maar dat ze de support onwijs snel laten vallen. Iemand zei het al. Het toestel is niet helemaal af....

Daarbij geven ze bij mij al aan van nou we weten hoe het nu werkt. In het volgende model komt het goed. Laten we maar snel een X2 maken. En ik durf te wedden dat ze daar nu al mee bezig zijn. Naast dat nu weer dit bericht over het geheugen wat niet klopt met wat ze zeggen.... Ik vertrouw het niet.

Ik ben al jaren SE fan, de afgelopen 6 jaar heb ik alleen maar hun toestellen gehad, maar voor dit geld durf ik me geld er niet echt meer op te zetten.

Bij HTC weet je dat ze ervaring hebben en hun product deugdelijk zijn. Het feit dat HTC de X1 heeft mee helpen bouwen doet mij alleen maar meer overstag gaan om dan maar gewoon een HTC te kopen. Of zoals marc rutten ook had gehoord van HTC. "If we think it's a great phone, we would have build it ourselves" en dat gevoel heb ik nu dus ook een beetje.

Het is een probeersel, niet helemaal af en met veel gokjes.... De vraag is, durft iemand hierop te gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Nou ja, ik vind de laatste reacties nu opeens wel erg raar.
Omdat er nu wat minder RAM in zit (terwijl velen zeggen dat dit que snelheid toch niets boeit), gaan mensen opeens maar aannemen dat het een probeersel is van SE.
Het afgelopen jaar is voor die gedachte helemaal geen aanleiding geweest om dat te denken en nu zeggen meerdere mensen dat het maar een probeersel is waar de support misschien wel zo voor gedropt zal worden.
Ik vindt dit nogal raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
Achja als je zo'n Touch Pro naast een Xperia legt en je houd ze alleen al vast koop je al een Xperia.. Wat een verschil zeg. Zo'n TP is echt een plastic ding.
En de Xperia krijgt een apparte helpdesk die je kunt bellen met problemen dus support is er we, ook omdat het een WM toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de whitepaper van de XPeria X1 staat duidelijk:

SDRAM 256Mb
NAND Flash 512Mb

Wat is de NAND Flash? En kan er niet een gedeelte van de SD card gebruikt worden als geheugen ofzo?

In de Specificaties op de Sony Ericsson site staat verder:

Up to 400 MB Phone Memory
MicroSD support
Het vrij beschikbare geheugen kan verschillen door de pre-configuratie van de telefoon

Tja, wat moet je er nou mee... :s

Maar dat het een telefoon is die onder druk snel op de markt gebracht wordt is wel duidelijk...
Maar komop.. Is iedereen vergeten dat marcrutten de hardware en degelijkheid super heeft beoordeeld?
Softwarematig is standaard windows mobile (te standaard eigenlijk).. Maar een shell doet wonderen...

Wat is dan nog een reden om niet voor deze telefoon te gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:17:
Wat is de NAND Flash? En kan er niet een gedeelte van de SD card gebruikt worden als geheugen ofzo?

[..]

Up to 400 MB Phone Memory
MicroSD support
Het vrij beschikbare geheugen kan verschillen door de pre-configuratie van de telefoon

Tja, wat moet je er nou mee... :s
NAND flash is het onboard 'hdd' voor het OS en de applicaties.
Best duidelijk toch, 512MB NAND is de C:\ partitie, waar het OS read-only (in zekere zin) is. Afhankelijk van je ROM zal deze 100,200 of meer MB groot zijn. De rest mag je gebruiken voor foto's, muziek, app's, etc.

En inderdaad, WM6 kan (unlike symbian) een pagefile gebruiken als ik me niet vergis. Of je dat met poeptraag nand wil hebben, is een tweede.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:32:
[...]

NAND flash is het onboard 'hdd' voor het OS en de applicaties.
Best duidelijk toch, 512MB NAND is de C:\ partitie, waar het OS read-only (in zekere zin) is. Afhankelijk van je ROM zal deze 100,200 of meer MB groot zijn. De rest mag je gebruiken voor foto's, muziek, app's, etc.

En inderdaad, WM6 kan (unlike symbian) een pagefile gebruiken als ik me niet vergis. Of je dat met poeptraag nand wil hebben, is een tweede.
Thanx... Ik dacht dit inderdaad al... Zullen ze met die 384Mb geheugen niet een toewijsbaar gedeelte bedoelen van de NAND als 'geheugen'? Waarom staat er anders "TOT maximaal 400Mb".. Misschien is dit hetgene dat het gat tussen de 256 en 384 Mb op vult volgens SE? ( Of praat ik nu p00p? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik denk het wel 8)7 .

Dell gaat toch ook niet op hun website zetten:
"NU MET 162GB WERKGEHEUGEN ! ! ! !"
Terwijl er maar 2Gig Ram in zit, en een pagefile van 160GB (als dat uberhaupt al mogelijk is).

[edit]
Met Phone Memory word gewoon simpelweg het beschikbare nand-geheugen bedoeld.
NAND - ROM = Phone memory
Dan kom je inderdaad op "Up to 400MB Phone Memory".

[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 11-10-2008 12:51 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:39:
[...]

Ik denk het wel 8)7 .

Dell gaat toch ook niet op hun website zetten:

"NU MET 162GB WERKGEHEUGEN ! ! ! !"

Terwijl er maar 2Gig Ram in zit, en een pagefile van 160GB (als dat uberhaupt al mogelijk is).
Hehe... Ja, misschien dat SE de definitie van geheugen nog eens moet lezen? Ik kan me voorstellen dat ze de SD-kaart als Harde Schijf zien, en de NAND en SDRAM als intern geheugen...

Maargoed :) Mij gaat het om de premium user experience... (Om even in SE termen te brabbelen :P)... Alleen bedoel ik er dan mee dat het wel gewoon lekker snel moet werken.. Tech. specs zijn dan natuurlijk wel belangrijk, maar niet uberheerschend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:40:
Huh, wat? Maar 256MB RAM?
Het nieuws word steeds slechter, whats next; douwen ze er toch maar een 240x400 scherm in?

Beetje jammer dat op deze manier het 'topmodel' der smartphones, opeens kwa specs onder de Touch Pro komt.
Grappig dat zo'n tien/twintig pagina's terug werd geconcludeerd dat SE dom was omdat 384mb overbodig was en dat 256 genoeg was. Nu zit er uiteindelijk 256 in en zitten mensen alsnog te zeiken.
Dbm12 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:53:
[...]
Het spijt me zeer, maar ik vind als de X1 even sloom is als de Touch Pro geen enkel voordeel meer eraan zitten..... Het heeft geen shell, die panels zijn nou niet echt super.
Heel veel mensen zeggen juist dat de X1 veel sneller is dan de TP.
Bovendien heeft de X1 de Spb Mobile Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch word ik van het uiterlijk van de SEX1 chijler dan de TP
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Wat mag er dus niet in dit topic:

1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt

Xperia Tech vragen topic Deel 5