Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Mij heb je nooit horen zeggen dat 384MB teveel is, zolang het er niet trager op word dan geld voor mij, meer=beter. Dat het (voor S.E.) een paar euro per toestel meer kost neem ik gerust voor lief, kan ik met een gerust hart gaan slapen zonder dat ik bang hoef te zijn dat die telefoon ooit eens tijdens het browsen/navigeren/muziek luisteren opeens roept "hey luister makker, ik heb te weinig geheugen, ik gooi even je browser en je muziek uit").

Naja, ik koop hem toch wel, maar ik hoop dat S.E. zich professioneel zal gedragen, en gewoon fatsoenlijk support levert voor de X1. Anders heb ik het echt gezien en komt er gewoonweg geen S.E. meer binnen.
/me Sir Nobax is S.E. fan, maar is al te vaak teleurgesteld

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:59:
Mij heb je nooit horen zeggen dat 384MB teveel is, zolang het er niet trager op word dan geld voor mij, meer=beter. Dat het (voor S.E.) een paar euro per toestel meer kost neem ik gerust voor lief, kan ik met een gerust hart gaan slapen zonder dat ik bang hoef te zijn dat die telefoon ooit eens tijdens het browsen/navigeren/muziek luisteren opeens roept "hey luister makker, ik heb te weinig geheugen, ik gooi even je browser en je muziek uit").

Naja, ik koop hem toch wel, maar ik hoop dat S.E. zich professioneel zal gedragen, en gewoon fatsoenlijk support levert voor de X1. Anders heb ik het echt gezien en komt er gewoonweg geen S.E. meer binnen.
/me Sir Nobax is S.E. fan, maar is al te vaak teleurgesteld
Ze hebben toch ook gewoon goede support geboden voor de P1i terwijl daar bijna geen beginnen aan was. Ik heb er wel vertrouwen in, ze kunnen het niet maken hun nieuwe flagship NIET te ondersteunen. Als ze dat doen dan kan je het wel vergeten met Sony Ericsson en sluit ik me volledig bij je aan; dan komt er nooit meer een SE in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 22:06
Ik zou haast willen adviseren koop alstjeblieft snel een TP! Des te meer toestellen blijven er over voor de mensen die m wel graag willen hebben.

Ik snap inderdaad niet waar deze discussie over gaat. We hebben allemaal filmpjes gezien waarop het allemaal prima/snel werkte. Dus ofwel het werkt prima met 256 ofwel er zit gewoon 384 in en t werkt nog steeds prima.

En dat er een X2 komt, ja dat zal vast wel. Maar je gaat mij niet wijs maken dat dit een probeersel is die even snel op de markt is gezet. Wie kan zich nog de eerste aankondiging herinneren.

Dus mensen: bewaar uw kalmte of ga lekker een TP kopen. Maar dan niet hier komen zeuren dat je spijt hebt he >:) dan zullen wij dat bij een eventuele miskoop ook niet doen.. ( :? Miskoop, hoe kan dat nou weer? We hebben toch allang gezien wat de X1 kan/doet etc?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
FurY_84 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:39:
Ik zou haast willen adviseren koop alstjeblieft snel een TP!
Wat moet ik nou weer met een Touch Pro :? .

Just kidding :9 , maar het is meer dat S.E. zichzelf een stukje bij beetje ongeloofwaardig maakt door steeds maar valse data aan de consumenten door te geven.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
moet eerlijk zeggen mijn enthousiasme daalt ook want sinds de release is het meerdere gedeelte negatief dan positief.. dit is voor mij wel een telefoon die 2jaar mee moet en kwa specs is hij gewoon outdated(zie zeker komende releases van andere phones)

[edit]
Net bericht gehad van smartphoneshop dat hij nu al niet meer op voorraad is en pas in nov zal komen :S

[ Voor 18% gewijzigd door Kev!n op 11-10-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Kev!n schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:58:
moet eerlijk zeggen mijn enthousiasme daalt ook want sinds de release is het meerdere gedeelte negatief dan positief.. dit is voor mij wel een telefoon die 2jaar mee moet en kwa specs is hij gewoon outdated(zie zeker komende releases van andere phones)

[edit]
Net bericht gehad van smartphoneshop dat hij nu al niet meer op voorraad is en pas in nov zal komen :S
Ik lig geloof ik onder een steen te slapen, ik hoor weinig berichten waar ik echt wat van moet geloven. Voor alsnog in Nederland alleen nog maar positieve berichten (tis maar hoe je de reactie van Marc leest!)

Wel vreemd dat de phone nog niet echt uit/leverbaar is in Nederland en nu al uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Kev!n schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:58:

[edit]
Ik heb net bol.com gebeld en die kunnen hem gewoon leveren. Jammer dat het alleen in het zilver is en niet in het zwart, maar als geen enkele andere winkel hem gaat verkopen in week 43 dan haal ik hem toch echt gewoon bij bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Jaaaah we gaan nu allemaal de Touch Pro halen omdat die 32mb meer geheugen heeft :)..

Kom op zeg..

Ik denk overigens niet dat er een foutje is geweest, zoals eerder gezegd.. hebben ze het over intern geheugen.. Dat kan dus ook het flash geheugen zijn wat erop zit. Na installatie van windows + panels en dergelijke blijft er ongeveer 384 over..

En er zit verder 256mb RAM in.. Volgensmij was dat al een tijdje bekend, niks nieuws dus. En zoals ook al eerder gemeld: 256 mb is zat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:14:
[...]

Ik heb net bol.com gebeld en die kunnen hem gewoon leveren. Jammer dat het alleen in het zilver is en niet in het zwart, maar als geen enkele andere winkel hem gaat verkopen in week 43 dan haal ik hem toch echt gewoon bij bol.com
Grrrr... Ik wil gewoon de zwarte hebben.. UK versie... Met verlenging van mijn abbo... En snel wat!... :P
Zodra iemand em ergens heeft gezien hier in NL bij een fatsoenlijke zaak, let me know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:51:
[...]

Grrrr... Ik wil gewoon de zwarte hebben.. UK versie... Met verlenging van mijn abbo... En snel wat!... :P
Zodra iemand em ergens heeft gezien hier in NL bij een fatsoenlijke zaak, let me know :P
Er zijn sites die juist alleen de zwarte hebben. Wat mij wel heel erg opvalt zijn de prijsverschillen bij hetzelfde abo! Scheelt soms bijna 150€ das toch bizar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even een rondje bij wat winkels gedaan, Belcompany krijgt hem in eerste instantie alleen in het zilver in week 43 en bij T for Telecom de zwarte in week 41 (helaas hadden ze hem nog niet binnen). Beide winkels bellen me op als hij binnen is...en dan als een speer naar de winkel, kiezen welke kleur en welk abo.

Nu maar hopen dat ze snel bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

The Legend

*Plop*

Euh, week 41 is morgen afgelopen. Tenzij ze op zondag een shipping binnen krijgen klopt daar dus al weinig van :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Vind het altijd zo leuk dat als het langer duurt voordat een telefoon uitkomt mensen gaan twijfelen en in een keer allemaal negatieve dingen gaan "lezen".
Ik zie nu allemaal mensen boos worden om niks. Er wordt in een keer zwaar geklaagd over de panels.. je hoeft ze niet te gebruiken. En dat de telefoon in een keer langzamer zou zijn dan de TP. De meerderheid van de reviews zeggen dat die sneller is. En als een aantal weer zeggen dat die iets trager is kan ik alleen maar concluderen dat het snelheidsverschil minimaal is dat mensen het niet eens kunnen zien. Het is wel bijna dezelfde hardware + OS. Dus het gaat er bij mij niet in dat die langzamer zou zijn. En we hebben tenslotte nu al tientallen filmpjes gezien, is dat niet genoeg bewijs dat het toestel snel zat is?
En wat klaagt iedereen toch over features, we zitten hier op tweakers.. we tweaken onze eigen telefoon wel.

Maarja die negatieve verhalen komen eigenlijk bij elke telefoon die iets verlaat is (je hoeft andere topics er maar bij te pakken). Kopen jullie aub een TP dan is mijn X1 weer wat exclusiever en eerder leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Ik denk nog steeds dat die gasten van Bestelmaar.nl gelijk hebben over de datum. rond 1 november.
Heb een afspraak met koerier voor 3 november.
Maar ik hoop voor jullie natuurlijk dat ie eerder komt :)

[ Voor 4% gewijzigd door wavemaster100 op 11-10-2008 15:33 ]

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo af en toe wel even getwijfeld, maar ik ga de X1 gewoon nemen. Ben al jaren een tevreden SE gebruiker en ik moet het eerste toestel uit de Xperia lijn gewoon gehad hebben. Daarbij spreekt het formaat, zijn looks en degelijke bouw me gewoon aan. Dat hij volgens anderen wat zwaar aan zou voelen vind ik juist prettig en moet er niet aan denken dat het aan zou voelen alsof je niks in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FurY_84 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:39:
Ik zou haast willen adviseren koop alstjeblieft snel een TP! Des te meer toestellen blijven er over voor de mensen die m wel graag willen hebben.
_/-\o_

Om nog even te reageren op hierboven:
De meeste winkels verwachten hem eind week 43. Dit zal wel weer uitlopen en uiteindelijk gewoon week 44/45 worden denk ik :(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Mag schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:16:
[...]ze kunnen het niet maken hun nieuwe flagship NIET te ondersteunen.
Dat denk ik dus ook. Dit is DE Sony Ericsson telefoon van deze winter. Er zal nog veel meer van dit langs komen:
http://www.youtube.com/watch?v=wdR29Zuy-Ag

Een van de meest gehypete telefoons van dit jaar en lijkt door sommigen zelf gezien te worden als de redder van het worstelende SE. Deze telefoon gaan ze echt niet even de deur uit drukken en met de volgende beginnen. Zeker, misschien ligt er volgend winter een nieuwe XPERIA in de winkels, misschien later, maar zoals ik het zie blijven de panels een vast onderdeel. Dus alle panels die voor de volgende XPERIA gemaakt worden, zullen ook op de X1 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:20:
Net even een rondje bij wat winkels gedaan, Belcompany krijgt hem in eerste instantie alleen in het zilver in week 43 en bij T for Telecom de zwarte in week 41 (helaas hadden ze hem nog niet binnen). Beide winkels bellen me op als hij binnen is...en dan als een speer naar de winkel, kiezen welke kleur en welk abo.

Nu maar hopen dat ze snel bellen :)
Wel grapppig, ben ook bij de Belcompany geweest en daar zeiden ze tegen mij, ik krijg m niet voor november! Rare mensen... Houden ze m zeker achter voor zichzelf...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Zullen we de leverrtijden weer laten voor wat het is en het weer over het toestel gaan hebben?

@ hieronder: dat was niet alleen aan jou gericht. :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 11-10-2008 17:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Je m'excuse, liet me even gaan :D

overigens de wedstrijd voor het beste panel, waar staat die?!
de Johnny X filmpjes, daar was ook een wedstrijd aan verbonden, maar volgens mij niet in Nederland. Iets met referenties '9' ofzo. Wel jammer dat wij daar niet van mogen mee profiteren.

Overigens over het geheugen om maar weer even ONtopic te gaan. Merk je zelf dat verschil? want er is hier een discussie geweest over het geheugenkaartje 8 en 16 gb, daar zit geen merkbaar verschil tussen volgens mij. Dit zou je pas merken als je gaat meten met milli/nanosecondes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
FurY_84 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:19:
de Johnny X filmpjes, daar was ook een wedstrijd aan verbonden, maar volgens mij niet in Nederland. Iets met referenties '9' ofzo. Wel jammer dat wij daar niet van mogen mee profiteren.
De wedstrijd geld ook voor Holland zoals het word vermeld op de Johnny X site.. Iig ik heb dat zo gelezen.. En je moet inderdaad in het filmpje kijken naar hoe vaak 9 er in voorkomt.. in allerlei opzichten dan he..

Maaruh inderdaad ONtopic ik blijf er wel bij dat de X1 in aanzicht is gedaalt.. Enige pluspunten voor mij zijn de optical(scrollvakje) want dit is voor zover ik weet uniek en kan erg bijdragen aan de snelheid van handelen (waar ik overigens nog weinig over heb gelezen kwa enthousiasme.. en het grote scherm + qwerty toetsenboord

En nu hopen dat die pluspunten achteraf het verschil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Kev!n schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

De wedstrijd geld ook voor Holland zoals het word vermeld op de Johnny X site.. Iig ik heb dat zo gelezen.. En je moet inderdaad in het filmpje kijken naar hoe vaak 9 er in voorkomt.. in allerlei opzichten dan he..

Maaruh inderdaad ONtopic ik blijf er wel bij dat de X1 in aanzicht is gedaalt.. Enige pluspunten voor mij zijn de optical(scrollvakje) want dit is voor zover ik weet uniek en kan erg bijdragen aan de snelheid van handelen (waar ik overigens nog weinig over heb gelezen kwa enthousiasme.. en het grote scherm + qwerty toetsenboord

En nu hopen dat die pluspunten achteraf het verschil maken
Dan vraag ik me toch af waarom? Wat is er in de afgelopen maanden verandert wat we nog niet wisten? Alleen het geheugen is iets minder, maar een aantal maanden geleden wisten we ook niet beter dan dat er 256MB in zat.

Of je verwachtigen lagen gewoon veel te hoog, wat je bij telefoons nooit moet doen. Perfecte toestellen bestaan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Dat 'Panel-contest' is (nog) niet officieel aangekondigd (afaik) en slechts genoemd in de vertaalde Link die ik postte op de vorige pagina.
Vraag: Hoe ziet u de steun van derden met betrekking tot de ontwikkeling van de panelen? Is er een dergelijke samenwerking is er te doen vandaag?
Antwoord: Wij hebben vandaag een SDK voor panelen op onze website, zodat wij een dringend beroep op iedereen te ontwikkelen panelen :-) We hebben ook aangekondigd een wedstrijd voor de beste panel. Dus het is gewoon om te beginnen ....
Over die optical joystick word inderdaad niet veel verteld, het is namelijk niets meer dan een 'normale' joystick/pijltjestoetsen, maar dan gevoeliger. Handig en enigzins uniek, maar niet echt iets wat je keuze zal beinvloeden.
Werkt wel lekker om op webpagina's te scrollen though.

@hieronder
Van NL naar EN gaan is geen probleem (andere ROM flashen), je ben alleen je garantie kwijt. En 256MB RAM is zeker wel voldoende, zeker gezien er ook WM6 telefoons zijn met 128MB (al is dat wel krap). Ik zal er ook niet te veel woorden meer aan dat '384MB ram gedoe' vuil maken, want voordat je de 150MB (die vrij is na opstarten OS) vol heb, ben je wel een paar applicaties verder.

En dat met langzaam worden bij grotere kaarten, ... is (afaik) onzin. Zo ver ik weet zijn het alleen 'domme' telefoons die langzamer worden bij grotere kaarten, maar dat kom gewoon door het ontbreken van een fatsoenlijk OS, imo.
Mijn M600i met een 4Gb M2 kaart, met werkelijk duizenden bestanden erop is net zo snel/traag als hij was met een 256MB kaartje.

[ Voor 43% gewijzigd door SirNobax op 11-10-2008 18:00 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-07 12:45
Goh, wat een hoop vrolijke reacties!

Nu, ik vraag me af; ik heb al eens gelezen dat een telefoon langzamer kan worden zodra je er grotere geheugenkaartjes inprikt. Hoe goed merkbaar is dit verschil, bijvoorbeeld bij 4, 8 of 16gb?

Ook zoals hierboven ook al staat; volgens mij gaat de 256mb het prima doen op de telefoon, net als vanilla windows mobile 6.1.

Nu een vraag die ik toch nergens eenduidig beantwoord weet te krijgen; stel dat ik een NL koop, hoe makkelijk/moeilijk is het om er dan EN op te krijgen? Zelfs in de winkel zeggen ze "Het kan, maar ik weet niet hoe." <- Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:46:
Ik zal er ook niet te veel woorden meer aan dat '384MB ram gedoe' vuil maken, want voordat je de 150MB (die vrij is na opstarten OS) vol heb, ben je wel een paar applicaties verder.
En vergeet niet dat je prima applicaties op je SD-kaart installeren. Moet ie er natuurlijk wel inzitten als je dat programma wil draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Tsunami schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:36:
[...]
En vergeet niet dat je prima applicaties op je SD-kaart installeren.
Ik heb het over het RAM geheugen uiteraard. :>
Op het XDA forum werd door een eigenaar van een retail versie gemeld dat er ongeveer 150MB werkgeheugen vrij is zodra hij up-and-running is.

Fysiek geheugen voor programma's is al sinds het 'uitvinden' van Micro-SD's een non-issue. (tenminste, IMO)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Voor de mensen die nog steeds niet overtuigd zijn dat het snel is:

Link 1: http://www.youtube.com/watch?v=iTfVYd0fwYQ
Link 2: http://www.youtube.com/watch?v=3gbFgJ8d4mU
Link 3: http://www.youtube.com/watch?v=D24GNI-ZKB4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:57:
[...]

Ik heb het over het RAM geheugen uiteraard. :>
Oh, zo bedoelde je het. Punt is dat WM onderscheidt maakt tussen geheugen waar je programma's in kan installeren en geheugen waarin je programma's kan draaien, volgens mij is dit beide op de RAM-chip. Wat je dus zegt, als je bang bent dat je te weinig geheugen overhoudt voor applicaties zou ik beginnen met applicaties op je SD-kaart te installeren, dat in ieder geval alles overblijft voor het draaien ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Tsunami schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:30:
Punt is dat WM onderscheidt maakt tussen geheugen waar je programma's in kan installeren en geheugen waarin je programma's kan draaien, volgens mij is dit beide op de RAM-chip
Uh, dat was toch gefixed sinds WM5. Bij WM2003 en daarvoor, zodra je batterij leeg was, en het Ram dus 'unpowered' is, was je al je programma's kwijt 8)7 .
Lijk me sterk dat dat nog steeds is, en installeer je de programma's gewoon op de vrije ruimte op het nand-flash (naast je OS/ROM) of inderdaad de SD.

@hieronder

Jup, die zilveren vind ik ook veeel mooier. Lekker 1 strakke kleur en weer eens wat anders dan zwart. (z.g.a. al mijn 'gadgets' zijn zwart, word onderhand wel een beetje saai)

[ Voor 15% gewijzigd door SirNobax op 11-10-2008 19:51 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
http://www.youtube.com/watch?v=bLcudacR1uU

Unboxen en snelheid van wisselen panels - bij de simpele panels toch maar een kwestie van milliseconden.
[edit]Zie net dat het gewoon een oud filmpje is wat ze gejat hebben. My bad..

Nog meer mensen die de zilveren gaan nemen? Vind 'm er toch een stuk mooier uitzien als het saaie zwart.

http://www.flickr.com/pho...6@N04/2924241977/sizes/o/

http://www.flickr.com/photos/mobile-daily/2930362753/

[ Voor 9% gewijzigd door Cheeky op 11-10-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheeky schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:45:
http://www.youtube.com/watch?v=bLcudacR1uU

Unboxen en snelheid van wisselen panels - bij de simpele panels toch maar een kwestie van milliseconden.
[edit]Zie net dat het gewoon een oud filmpje is wat ze gejat hebben. My bad..

Nog meer mensen die de zilveren gaan nemen? Vind 'm er toch een stuk mooier uitzien als het saaie zwart.

http://www.flickr.com/pho...6@N04/2924241977/sizes/o/

http://www.flickr.com/photos/mobile-daily/2930362753/
Jow hier! Zeker zilver, boffen wij even dat die als eerste komt ;)
Over de snelheid hoor je mij niet klagen, ik snap echt niet waarom mensen hier ineens steen en been liggen te klagen. Ik denk dat het is dat er overal andere informatie opduikt en voornamelijk ook teleurstelling dat het nog zo lang duurt voor hij er is en mensen dus niet weten hoe of wat.
Nog even een weekje of 2/3 geduld schat ik en we zullen het weten. Degene die DAN klachten heeft, heeft recht van spreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Nog maals door SE rep. bevestigd over de geheugen :

Here's the final answer for your ram issue guys...
From the Xperiancer's Site
http://xperiancers.com/2008/1[....]emonstration-video/#commenting

Question--- How much RAM is in the Xperia X1 and how much available after start-up?

Sam Oakley's Answer- RAM is 384 meg, this was upgraded from the white paper to keep the speed up.

Question---Please double confirm that the RAM is indeed 384MB. I have been hearing about retail units showing 256MB RAM and would like to clear up this matter once and for all.

Sam Oakley's Answer- The version I was using touts 256 meg of ram, but I’m reliably informed that the consumer versions are 384 meg

http://xperiancers.com/20...tration-video/#commenting

De vraag is nu natuurlijk wat voor versie's hebben die mensen die het nu al hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Iemand die "reliably informed" is maar geen retail unit heeft is toch minder betrouwbaar dan heel scandinavie dat inmiddels met 256MB RAM retail units rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
The Legend schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:24:
Iemand die "reliably informed" is maar geen retail unit heeft is toch minder betrouwbaar dan heel scandinavie dat inmiddels met 256MB RAM retail units rondloopt.
Misschien zijn Zweden gewoon wat trager en hebben ze t express gedaan? })

Wij Nederlanders zijn natuurlijk rapido tot en met!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Ik lach me kapot als het echt zo zou zijn dat wij meer krijgen in onze retail versies dan de Scandinaviërs. >:)

Gebeurt natuurlijk niet.... :X

[ Voor 15% gewijzigd door wavemaster100 op 11-10-2008 21:21 ]

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
"Leuk" is ook dat de ROM van die zweedse people uit eind Augustus stamt. :?
Dat maakt het allemaal nog vager.
En trouwens, die Scandinaviërs hebben ook een ander toetsenbord, dus tja, misschien is het toch een andere batch dan de rest.

[ Voor 36% gewijzigd door SirNobax op 11-10-2008 22:04 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
SirNobax schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:44:
[...]

Uh, dat was toch gefixed sinds WM5. Bij WM2003 en daarvoor, zodra je batterij leeg was, en het Ram dus 'unpowered' is, was je al je programma's kwijt 8)7 .
Lijk me sterk dat dat nog steeds is, en installeer je de programma's gewoon op de vrije ruimte op het nand-flash (naast je OS/ROM) of inderdaad de SD.
Duh je hebt gelijk, RAM is natuurlijk foetsie na een reboot. Ik heb de whitepaper er maar op nageslagen en zie dat er 512MB NAND-flash geheugen is, zat dus voor programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Misschien raar idee, maar is het niet zo dat door de oude rom de extra ram nog niet herkend wordt?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

Ik ben ook om. Wilde eerst voor de zwarte gaan, maar voor het geheel is zilver mijn inziens mooier :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaJoah schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:39:
Ik ben ook om. Wilde eerst voor de zwarte gaan, maar voor het geheel is zilver mijn inziens mooier :)
Ik wilde eerst voor zilver gaan, maar toen ik op de filmpjes zag wat voor verschillende soorten zilver er allemaal op zitten (niet egaal) vind ik zwart toch iets mooier en luxer... Maargoed, het is om het even, en een kwestie van persoonlijke smaak...:) Ik heb ze nog niet in het echt gezien, dus dan pas kan ik het echt beoordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
The PyroPath schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:39:
Misschien raar idee, maar is het niet zo dat door de oude rom de extra ram nog niet herkend wordt?
Lijkt me heel sterk. Overigens zou het niet kunnen zijn omdat ze een Zweeds toetsenbord hebben en daarom meer geheugen gebruiken, waardoor er 'maar' 256 overblijft? Maar het blijft een raar verhaal.

Nog eventjes en we kunnen zelf oordelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
FurY_84 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:48:
Overigens zou het niet kunnen zijn omdat ze een Zweeds toetsenbord hebben en daarom meer geheugen gebruiken, waardoor er 'maar' 256 overblijft? Maar het blijft een raar verhaal.
Drie extra tekens die 128MB Ram vereisen? _O-

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:44
FurY_84 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:48:
[...]

Lijkt me heel sterk. Overigens zou het niet kunnen zijn omdat ze een Zweeds toetsenbord hebben en daarom meer geheugen gebruiken, waardoor er 'maar' 256 overblijft? Maar het blijft een raar verhaal.

Nog eventjes en we kunnen zelf oordelen....
Zoals eerder al in het topic werd aangehaald. Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat 128mb is opgesnoept door de grafische chip? En hierdoor dus niet zichtbaar is?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

Als het qua video-drivers bij dit toestel goed zit boeit het me niet :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Een telefoon met 128MB dedicated video geheugen :? Komt er een Crysis versie voor WM6.1 ofzo :P

[edit]

Op esato wordt nu weer beweerd dat de units verkocht in scandinavie toch proto's zijn en dat vanaf morgen 'nieuwe' versies worden verkocht met een nieuwe rom en 384MB RAM 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door The Legend op 12-10-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

The Legend schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:16:
Een telefoon met 128MB dedicated video geheugen :? Komt er een Crysis versie voor WM6.1 ofzo :P

[edit]

Op esato wordt nu weer beweerd dat de units verkocht in scandinavie toch proto's zijn en dat vanaf morgen 'nieuwe' versies worden verkocht met een nieuwe rom en 384MB RAM 8)7
"Beweerd" is een groot woord. Het is allemaal gebaseerd op de post van een of andere gast die nauwelijks Engels kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Het wordt steeds gekker en gekker.
Ik geloof vanaf nu niets meer tot ik het toestel zelf in mijn hand heb.
Het wachten begint wel ondragelijk te worden met al die filmpjes en foto's.
Maar in die filmpjes die als laatste hier gepost zijn (met dat Nederlandse meisje) vindt ik de snelheid echt goed.
Ik zou me er niet aan storen als het blijkt dat de X1 zo snel is. Wat ik daar zag was dat het allemaal vlotjes verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
wavemaster100 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:54:
Het wordt steeds gekker en gekker.
Ik geloof vanaf nu niets meer tot ik het toestel zelf in mijn hand heb.
Het wachten begint wel ondragelijk te worden met al die filmpjes en foto's.
Maar in die filmpjes die als laatste hier gepost zijn (met dat Nederlandse meisje) vindt ik de snelheid echt goed.
Ik zou me er niet aan storen als het blijkt dat de X1 zo snel is. Wat ik daar zag was dat het allemaal vlotjes verliep.
Het wordt inderdaad gekker en gekker.
Bericht 1. 384mb bevestigd.
Bericht 2. Retail units 256 MB.
Bericht 3. SE bevestigd 256 MB.
Bericht 4. SE bevestigd 384 MB.

Ehh right.
En nu dus weer dat in Zweden 256 uitgedeeld zijn en de rest de nieuwe krijgt???? Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Maar goed. Zoals Wavemaster ook zegt.... 2 weken nog wachten en dan hop naar de shop om hem eens te bekijken. :) Bevalt ie me, neem ik hem meteen mee naar huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Nja als t nou zo is dat je een 256 versie krijgt dan ga je toch gewoon terug en krijg je een nieuwe neem ik aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:58:
[...]

Het wordt inderdaad gekker en gekker.
Bericht 1. 384mb bevestigd.
Bericht 2. Retail units 256 MB.
Bericht 3. SE bevestigd 256 MB.
Bericht 4. SE bevestigd 384 MB.

Ehh right.
En nu dus weer dat in Zweden 256 uitgedeeld zijn en de rest de nieuwe krijgt???? Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Maar goed. Zoals Wavemaster ook zegt.... 2 weken nog wachten en dan hop naar de shop om hem eens te bekijken. :) Bevalt ie me, neem ik hem meteen mee naar huis :P
Je word er niet goed van!
Maar theoretisch gezien ligt hij morgen over een week in de winkel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
The Legend schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:16:
Een telefoon met 128MB dedicated video geheugen :? Komt er een Crysis versie voor WM6.1 ofzo
Yhea, inderdaad. 128MB video Ram zou echt totaal useless zijn. De Touch Pro heeft er 96MB maar dat komt gewoon omdat de gehele TouchFlo 3D interface daarin zit gebakken.
De panel interface is amper 3D en die 9 jpg's zullen echt niet meer dan 3MB innemen.

Maarja, ik hou het er zelf maar op dat zweden een 'te vroege' versie heeft. Voor de rest zien we het over 2 weekjes wel. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
En weer een nieuw gerucht over de geheugenstate van de X1 :

On 2008-10-12 02:40:01, Indrawan wrote:
hi guys i have a news..yesterday i went to retail store, they said dont buy X1 which has 256MB RAM because that is Commercial prototype not retail version and SE gave that commercial version just to demo..then i saw the IMEI and ROM date iam suprised these was the same with yours it means your x1 is still prototype. they said final product will be sold in monday (13oct) and there is no final product before the date...

the final version will have 384MB RAM with new ROM version

i hope it is true

Dit zou wel kunnen verklaren waarom er na 2 weken sind de lancering in england nog niets verkrijgbaar is, het zou toch wat zijn !!

[ Voor 9% gewijzigd door bamoah op 12-10-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Haha lekker van die shops om ze dan gewoon te verkopen :D
Zou hem gelijk terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Dont buy Xperia b4 the 13th all commercial prototype nymber 3572
all 256Mb are going to be replaced, I thought this was the case all along,
S.E what you playing at!!! thanks for news gustav sorry to reveal your name lol now thats a high source!!!!!!! 384MB yehawwwwww to all those who have 256MB all will be replaced !!!!
Geen idee wat zn bron is en waar die dit vandaan haalt, maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
384 of 256, het zou me eigenlijk een zorg wezen. Het enige waar ik me aan stoor is dat SE niet gewoon effe een persberichtje eruit gooit en duidelijkheid schept. Als je rond de 650 euro voor een device neertelt mag je dat toch op z'n minst wel verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In google adwords staat de volgende advertentie:
Sony Ericsson Xperia X1
www.Algebeld.nl/SonyEricsson_Xperia Direct uit voorraad leverbaar Gratis icm abonnement, Bestel Snel!

Zouden ze hem daadwerkelijk kunnen leveren, of is dit een standaard advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:35:
In google adwords staat de volgende advertentie:
Sony Ericsson Xperia X1
www.Algebeld.nl/SonyEricsson_Xperia Direct uit voorraad leverbaar Gratis icm abonnement, Bestel Snel!

Zouden ze hem daadwerkelijk kunnen leveren, of is dit een standaard advertentie?
mobileplaza.nl kan hem ook uit voorraad leveren.
bol.com zegt hem 3 tot 5 dagen na bestelling te kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:55:
[...]

helaas staat dat er al een tijdje dus ik vrees t ergste..

leuk detailtje trouwens, dit is gefilmd met de Xperia X1;

http://www.youtube.com/watch?v=t49YH-Sal-0

volkslied van Zweden 8)7

en als ik dit zie maak ik me echt niet meer druk om de snelheid van het toestel;

http://www.youtube.com/watch?v=0OnnDosWiuY

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:17:
[...]

helaas staat dat er al een tijdje dus ik vrees t ergste..

leuk detailtje trouwens, dit is gefilmd met de Xperia X1;

http://www.youtube.com/watch?v=t49YH-Sal-0

volkslied van Zweden 8)7

en als ik dit zie maak ik me echt niet meer druk om de snelheid van het toestel;

http://www.youtube.com/watch?v=0OnnDosWiuY
Ja, dat is nou niet echt een representatief filmpje. Door de compressie die bij Youtube wordt toegepast blijft er niet veel van de kwaliteit over... Op XDA Developers staat een filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Zullen we de leverrtijden weer laten voor wat het is en het weer over het toestel gaan hebben?

Is het echt nodig om iedere dag een modbreak te moeten plaatsen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
nice! :D

Marieclaire test Xperia X1 van Sony Ericsson:
http://www.youtube.com/watch?v=hjatGzL-QRA

Zwarte NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

dragonzzzz schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:40:

Zwarte NL versie?
Ze klikt op mail en het duurt echt 1,5-2 sec om te laden "en dan zie je al gelijk hoe ontzeeeetend traag die is". Rofl, landscape naar portrait in opera enzo gaat instant en ze zeikt dat het traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
dragonzzzz schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:40:

Zwarte NL versie?
Wat een onvoorstelbaar dom mokkel zeg! ZOOOO TRAAAAAGG yeh right, dit is toch prima voor een phone?!

Overigens wat hierboven staat over de manke zweedse versie zou echt wel te bizar zijn. Een ROM van augustus, minder geheugen dan belooft. Op de een of andere manier ben je SE dan uiteindelijk toch "dankbaar" dat je een paar weken moet wachten. Hopelijk krijgen we gewoon wat ons belooft is (met name qua snelheid, geheugen lijkt me niet super relevant) en kunnen we met een goede week lekker aan de slag met onze X1's!

Nu maar hopen dat er geen uitstel komt vanwege problemen met de productie o.i.d.?!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Volgens die vage theorieën zou die Marie Claire ook een 256mb versie hebben. Als dat zo is zou ik er ook graag zo een willen hebben hoor, werkt echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Ik wou net zeggen, MC zal ook wel een 256 hebben. Vind het overigens prima werken hoor!

Overigens vrees ik een beetje voor de webshops die m nu al op voorraad hebben dat je een 256 krijgt! Dit zou ook het prijsverschil kunnen verklaren...

Ik denk dat ik even naar de winkel ga om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:44:
[...]

Ze klikt op mail en het duurt echt 1,5-2 sec om te laden "en dan zie je al gelijk hoe ontzeeeetend traag die is". Rofl, landscape naar portrait in opera enzo gaat instant en ze zeikt dat het traag is.
Ik werd in de andere filmpjes al gek van dat vrouwtje. In een van de filmpjes zit ze de hele tijd door de panels te scrollen en ondertussen maakt ze rare geluiden, vervolgens zegt ze; leuk, maar wat heb je eraan (HAHAHA ze vond zichzelf echt grappig)
Waarom laten ze niet gewoon een serieus iemand zo'n presentatie geven in plaats van zo'n verwend k****? |:( Ik had het met alle plezier gedaan als ik daarmee mijn X1 al had ;) :+

Wordt dit trouwens de tv-commercial of is dit alleen een intro filmpje waarin de telefoon werd aangekondigd een dik half jaar geleden?
http://www.youtube.com/watch?v=vvAS9rqB1K8

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:34:
[...]
Wordt dit trouwens de tv-commercial of is dit alleen een intro filmpje waarin de telefoon werd aangekondigd een dik half jaar geleden?
http://www.youtube.com/watch?v=vvAS9rqB1K8
Heel oud filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik, maar ik vroeg me gewoon af of ze deze als commercial gaan gebruiken. Zou namelijk wel een leuke reclamespot zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:45:
[...]

Weet ik, maar ik vroeg me gewoon af of ze deze als commercial gaan gebruiken. Zou namelijk wel een leuke reclamespot zijn..
Liever deze;
http://www.youtube.com/watch?v=CBjV2fYWlik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie trouwens van het panelscherm?
Het 3x3 is lekker overzichtelijk en makkelijk selecteerbaar...
Maar Waarom zou je ze verticaal willen hebben waar je doorheen kan scrollen? Ik heb het idee dat het vrij zinloos is en dat je veels te snel de verkeerde selecteert...

Het zal wel leuk voor de show zijn, maar ik hou de panels lekker op 3x3 als ik mijn XPeria krijg denk ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weer even ontopic... ...beschikt de X1 nou over GPS of alleen a-GPS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Perm ban voor de eerste die daar nu weer over begint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Ben dit topic de afgelopen week goed aan het volgen. Het lijkt me een zeer interessante telefoon en hij maakt dan ook goede kans om mijn huidige op te volgen. Ik ga bij het 'geheugen-probleem' maar even van het positieve uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:31:
Haha, eikel, ik dacht nog even dat je serieus was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:48:
[...]

Het was opeens zo rustig na het RAM issue... en dacht ik gooi deze leuke terugkerende vraag er nog maar eens in :)

Ontopic: ik hoop van niet, maar ik vrees dat dit binnen korte tijd een erg populaire telefoon gaat worden wat natuurlijk ook voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Mag schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:48:
[...]

Volgende die serieus over dat gps begint mag van mij inderdaad een permanente ban hebben haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Hier nog iemand die direct van de X1 captured:

http://www.youtube.com/user/EMPX1

Deze is wel interessant:

http://www.youtube.com/watch?v=iAE5U-klAHw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Dat is geen review, de mensen van bright.nl hebben de telefoon niet eens zelf in hun handen gehad. Ze geven gewoon een soort van opsomming van de functies.
Mag schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:55:
[...]

Ik had gebeld of ze hem echt konden leveren, kreeg net deze mail;
Geachte heer,

U heeft op 11 oktober 2008 contact opgenomen met onze klantenservice, omdat u wilt weten of de "Sony Ericsson Xperia X1 NL Silver" leverbaar is tussen de 3-5 werkdagen, aangezien dit toestel bij de meeste bedrijven niet leverbaar is.

De productinformatie van het door u genoemde artikel blijkt verkeerd op onze site te staan. Ik bied u hiervoor mijn excuses aan. De onjuiste informatie wordt zo spoedig mogelijk aangepast. De "Sony Ericsson Xperia X1 NL Silver" is momenteel nog niet leverbaar. Zodra Sony Ericsson een leverdatum doorgeeft, wordt dit op onze site vermeld. Houdt u onze winkel regelmatig in de gaten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ton de Bruin

bol.com, Customer Services Support
www.bol.com
edit: deze mail zojuist ontvangen:
Geachte heer,

Vanmorgen ontving u een e-mail waarin ik aangaf dat de "Sony Ericsson Xperia X1 NL Silver" momenteel niet leverbaar is. Deze informatie is echter niet juist. Ik bied u hiervoor mijn excuses aan en verzoek u de e-mail als niet verzonden te beschouwen.

Van onze afdeling Inkoop vernam ik dat de "Sony Ericsson Xperia X1 NL Silver" inderdaad leverbaar is door onze leverancier. Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u het toestel tussen de 3-5 werkdagen.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn en u spoedig weer op onze vernieuwde website te mogen begroeten. U vindt de "Sony Ericsson Xperia X1 NL Silver" direct via onderstaande link:

http://www.bol.com/nl/p/m...05000006313693/index.html

Met vriendelijke groet,

Ton de Bruin

bol.com, Customer Services Support
www.bol.com

[ Voor 23% gewijzigd door Mag op 13-10-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:31:
Laat dit soort onzin aub in het vervolg. Het lokt alleen maar slowchats uit die nergens toe leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Van Tracy en Matt's blog:

What's the in-call sound quality like?

In-call the X1 is ok. There's plenty of volume from the speaker meaning that I don't need to have it set to maximum. The speaker itself is also reasonably good.

What is the actual RAM in the device?

The X1 has 384 MB RAM but you'll note that the device information screen says 256MB. This is because the X1 also has an additional 128MB RAM that's only accessible to the CPU/3D chip.

What is the Spb Panel like?

There's a version of Spb Mobile Shell pre-installed on the X1. I'm sure fans of mobile shell will like this version but I still prefer TouchFlo.

How much free memory available on the device with Panels running and with Panels turned off?

With just the standard Windows Mobile screen in use it's showing as having 137MB free, this amount only seems to vary by a few MB with the moste complex panels loaded.

Black or Silver? Which one do you think is best?

I personally prefer the black.

How is the speed switching between portrait and landscape with active panels?

Depends on the panel that you have open at the time. Some panels have more on them so take a little longer to rotate. I personally do think it's too big a deal, half a second perhaps.

How is the sound output quality of the media player? Is it good enough to use high-end headphones with, and how does it compare with more music-oriented phones like the iPhone or Nokia 5800?

I've got some fairly expensive headphones that I've been using with the X1. The audio quality is really quite good, I'm certainly happy with it. I can't really choose between the X1 and my Sony Walkman MP3 player in this respect.

How well does the FM radio work? How is its reception in areas with weak signals?

I live in an area which is very poor for radio and phone coverage. With the Touch Diamond, I am unable to pick up and FM Radio service but on the X1 I can pick up a few of the local stations. What I also like about the X1 is that you can play the radio through the phone's loudspeaker, although you still have to have the headphones connected as an aerial.

How well does it hold on to cellular signals during calls?

As I said above, I live in an area that's really poor for phone coverage and all the networks are bad. The X1 shows 1 to 2 bars of coverage on Orange where the Touch Pro and the Touch Diamond get no reception at all. Definitely better than the Touch devices in that respect but nowhere near as good as a basic Nokia handset!

Is the hardware fast enough to cope with several applications in the background?

Have been opening and closing applications all day, playing music and videos, browsing the internet using Opera and playing with MSN and emails. Seems ok to me, haven't really noticed a slow down due to the apps that I am running.

How quickly does using GPS, 3G/HSDPA and Wi-Fi drain the battery?

Very difficult to comment on the battery life at this early stage but it looks like being better than the Diamond and on par with, if not better than, the Touch Pro. There is a bigger battery on the X1 so perhaps no surprise that it would last longer. Once I settle down and use it during the week I'll be in a better position to comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
The X1 has 384 MB RAM but you'll note that the device information screen says 256MB. This is because the X1 also has an additional 128MB RAM that's only accessible to the CPU/3D chip
Ik vind dit echt zo'n raar verhaal. Zoals hierboven al eerder genoemd werd, krijgen we Crysis voor de X1 o.i.d. Dat is toch echt bizar veel voor een (WM)toestel?!
Als het echt zo is hoor je me niet klagen, maar vreemd klinkt het wel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Waar ik eigenlijk niks (of weinig) over heb gelezen is de behuizing van de telefoon. Is die nou helemaal van plastic of net als bij bijv. de K800i gedeeltelijk van metaal? Kan iemand me daar iets over vertellen, of heb ik het over het hoofd gezien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
ppaddo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:22:
[...]

Ik vind dit echt zo'n raar verhaal. Zoals hierboven al eerder genoemd werd, krijgen we Crysis voor de X1 o.i.d. Dat is toch echt bizar veel voor een (WM)toestel?!
Als het echt zo is hoor je me niet klagen, maar vreemd klinkt het wel.
Ik ben blij dat mijn voorspelling uit is gekomen, maar op zich is het niet zo raar. Waarschijnlijk zullen applicaties steeds meer gaan innemen, en wil SE dat zijn phone snel blijft + dat video genoeg geheugen toegewezen krijgt... Hoe krijg je dat voor elkaar. Juist door het vast te leggen.

Zoals jullie allemaal al aangaven is 256mb zat voor de phone zelf. 128mb is eigenlijk het toefje op de zalm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

dôh schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:26:
Waar ik eigenlijk niks (of weinig) over heb gelezen is de behuizing van de telefoon. Is die nou helemaal van plastic of net als bij bijv. de K800i gedeeltelijk van metaal? Kan iemand me daar iets over vertellen, of heb ik het over het hoofd gezien? :?
De voorkant, behalve de knopjes, en het scherm ofc, is allemaal van metaal. En een deel van de zijkant en het batterij klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:26:
Over de build hoef je je geen zorgen te maken... Iedereen spreekt met veel lof hierover omdat ie enorm degelijk aan voelt met metaal/aluminium... Wel wat zwaarder, maar wel goed... Veel beter dan bijvoorbeeld het plasticke gedoe van de HTC's... Niet voor niets dat ie ook een 9 a 10 krijgt voor de build in reviews...

Maargoed, ik heb em nog gezien, dus ik ben benieuwd als ik em in mijn handen houd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Hoe zit het met de accelerometer op de Xperia? Deze schijnt te ontbreken op de X1 als ik het goed heb. Dat zou wel jammer zijn, het toetsenbord MOET nu uitgeschoven worden om in landscape modus te werken.

En heel belangrijk bijvoorbeeld een lightsaber applicatie zou dan dus ook niet werken op de X1... :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Freshnezz schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:47:
Hoe zit het met de accelerometer op de Xperia? Deze schijnt te ontbreken op de X1 als ik het goed heb. Dat zou wel jammer zijn, het toetsenbord MOET nu uitgeschoven worden om in landscape modus te werken.

En heel belangrijk bijvoorbeeld een lightsaber applicatie zou dan dus ook niet werken op de X1... :(

:P
Als je eventjes het topic had door gebladerd zou je kunnen zien dat er inderdaad geen accelerometer zit in de X1 maar dat je wel met een knopje kan wisselen tussen landscape en portrait.
Bovendien is een accelerometer toch kut omdat je dan, als je op een bank/bed op je zij ligt en je telefoon voor je houdt, het scherm gedraaid ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Wat die accelerometer betreft, leuke gadget maar zoveel heb je er niet veel aan. Onder WM6.1 dan.
Ik heb eens gekeken naar bijv spellen op een Diamond Touch die werken met de accelerometer. De enige die ik degelijk vond, was dat spelletje met dat balletje _/-\o_
Maar voor de rest was het wat magertjes, ook wat apps betreft.

Weinig telefoons hebben het, dus de ondersteuning is gewoon minder.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Om heel even op de "review" van Marie Claire terug te komen, zij is wel de eerste die nou eindelijk duidelijk maakt waar alle 4 de vissen voor zijn. Iedereen roept dat de 3de vis voor gemiste oproepen is, wat niet zo is, dat is namelijk de 4de vis. De 3 vissen die er altijd zijn zijn dus voor volume, batterij en het soort bericht (SMS/e-mail) dat je als laatst hebt ontvangen maar nog niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Mag schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:48:
[...]

Bovendien is een accelerometer toch kut omdat je dan, als je op een bank/bed op je zij ligt en je telefoon voor je houdt, het scherm gedraaid ziet.
Dat gebeurd niet. Daarnaast kun je het 1 en ander tweaken hierin. Voor het laten zien van fotos of het draaien van je webpagina is het ideaal. In windows zelf gebeurd er niks mee, dat zou inderdaad onhandig zijn.

Er zijn nog veel meer applicaties die wel leuk gebruik maken van de sensor. Ik noem een paar voorbeeldjes:

Klaxon. Een wekker, als hij af gaat draai je je toestel om, en hij gaat op snooze. Of je schudt je toestel, dan gaat je wekker uit. Is vooral sochtends als je net wakker bent handiger als op het schermpje op een klein venstertje te klikken.

Sensorlock. Je telefoon locken door je toestel een hele slag te draaien. En vervolgens weer een hele slag draaien om hem te unlocken. Werkt allemaal beter dan de scherm applicaties. Zo zijn er nog veel meer leuke/handige dingen te vinden.

Niet noodzakelijk, maar wel leuk, dus wel een beetje jammer dat het niet op de xperia zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
Gamepie56 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:48:
[...]

Dat gebeurd niet. Daarnaast kun je het 1 en ander tweaken hierin. Voor het laten zien van fotos of het draaien van je webpagina is het ideaal. In windows zelf gebeurd er niks mee, dat zou inderdaad onhandig zijn.
Waarom zou dat niet gebeuren. Stel je houdt je toestel doodstil en je gaat ondersteboven hangen. Dan nog staat het scherm toch op z'n kop? Dus als je op je zij ligt en je houdt je toestel 'rechtop' dan blijft deze toch gekanteld staan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
FurY_84 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:08:
[...]

Waarom zou dat niet gebeuren. Stel je houdt je toestel doodstil en je gaat ondersteboven hangen. Dan nog staat het scherm toch op z'n kop? Dus als je op je zij ligt en je houdt je toestel 'rechtop' dan blijft deze toch gekanteld staan?!
Omdat dat gewoon niet gebeurd, dat zijn instellingen. want dat is gigantisch onhandig. Je kunt het eventueel in het register aanpassen.

Er zijn verschillende windows mobile telefoons in omloop met g-sensor, en er gebeurd niks met windows zelf. Alleen applicaties voor fotos/browser/etc.. Maar ook daar kun je het uitzetten. Dus er is niks onhandigs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-07 12:45
Gezien het een feature betreft die niet op de Xperia zit, lijkt het me beter om die discussie elders voort te zetten.

Wat ik wel interessant zou vinden is om te weten hoe goed de GPS nu uiteindelijk werkt, hoe snel is er verbinding etc. Heeft de Tweakers redactie al wat tests gedaan? Van Marcrutten hebben we ook al even niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een video van de X1 met TomTom 7:

http://www.youtube.com/watch?v=OTSWycMOHOY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws, telefoon wordt nu pas verwacht eind november :S

bron;verschillende winkels in EHV
Ze verwachten allemaal dat het gigantisch uit gaat lopen en dat hij op zijn vroegst eind november in de winkels ligt. Laten we dat toch niet hopen zeg |:( Bovendien kan SE dat ook echt niet maken..Ik heb nog steeds een sprankeltje hoop op volgende week!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:22:
Bronvermelding is wenselijk...

Mooi dat TomTom werkt op de X1, maar ik verwachtte ook eigenlijk niet anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Angelevo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:44:
Van Marcrutten hebben we ook al even niets gezien.
Marcrutten is al lang weer bezig met het reviewen van een nieuwe mobiel. Hij reviewt gewoon mobiels, en heeft deze dus een tijdje gehad om te testen, maar zijn site gaat niet alleen maar over de X1. Dus daar hoeven we geen informatie meer van te verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ze verwachten allemaal dat het gigantisch uit gaat lopen en dat hij op zijn vroegst eind november in de winkels ligt. Laten we dat toch niet hopen zeg |:( Bovendien kan SE dat ook echt niet maken..Ik heb nog steeds een sprankeltje hoop op volgende week!
Het Nederlandse model zul je waarschijnlijk sowieso volgende week niet hoeven te verwachten. Het internationale model misschien wel. Want je moet er vanuit gaan dat de telefoon sowieso een paar weken later is dan de UK release en die is daar nog niet eens gereleased. :)
Nu maar hopen dat de webshops een internationale X1 op voorraad gaan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53

heeft toch geen nut om dat na te vragen, ze zeggen overal andere dingen (en die mensen in de winkel weten het vaak maar half) gewoon afwachten, na volgende week zien we wel of hij er wel of niet is.

Zie ook de waarschuwing

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Wat mag er dus niet in dit topic:

1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt

Xperia Tech vragen topic Deel 5