Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 22:06
Modbreak:Voordat er weer een Modbreak nodig is, laten we t bij de specs houden ;-) en niet over levertijden beginnen...

gaat het topic weer dicht, moeten we weer gaan slijmen, een nieuwe aanmaken etc etc...

[ Voor 36% gewijzigd door pven op 13-10-2008 17:46 . Reden: Iets benadrukt ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-07 12:45
Over specs gesproken; er zit een soort van 3d kaart in begrijp ik, hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Angelevo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:44:
Over specs gesproken; er zit een soort van 3d kaart in begrijp ik, hoe moet ik dat zien?
Als een integrated 3D accelerator met wat shaders en wat geheugen. Eigenlijk net zoals in je normale PC, maar dan een stuk trager en zuiniger. Echter is deze dus wel beter in staat 3D effecten te verwerken.

Overigens, over dat geheugen, het zou wel goed kunnen kloppen. Bij de Touch Pro is het RAM geheugen dus 288MB, dat is dus een heel vreemde grootte.. 256MB + 32MB. Echter, deze heeft dus 96MB voor video ern 288+96 maakt wel een mooi getal: 384MB. 256MB + 128MB voor de X1 lijkt me dan ook wel vrij logisch en voor de hand liggend.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 13-10-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
Oké, er is dus wat hardware dedicated aan 3d; wat is nou praktisch gezien het beste spel/programma wat je daarmee kunt draaien? Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik me er bij kan voorstellen.

Volgens mij klopt dat inderdaad GENETX, het optelsommetje klopt. Alle stress is uiteindelijk gebaseerd op slechte communicatie vanuit SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De performance zal niet heel erg geweldig zijn gok ik zo, maar meer dan voldoende voor een smartphone. Het zal me niets verbazen als de chip sneller is als een 10 jaar oude NVIDIA Riva TNT overigens. Er zou een ingebouwde chip van ATI in moeten zitten. Voornamelijk zal het hier ook gaan om hardwarematige versnelling bij het afspelen van video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik vindt het wel fijn dat er iig een fatsoenlijke hoeveelheid video ram inzit. Hierdoor zullen programma's als TomTom (ook nieuwere versies) goed draaien en ook video's zullen lekker vloeiend gaan :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
Ja precies, over die ATI chip had ik dus ook gehoord, maar ik wist niet dat die ook voor video gebruikt zou worden (gezien dat bij PC's gewoon door de CPU wordt gedaan). Zijn er wel leuke 3d games voor WM 6.1? Het lijkt me wel leuk om ook gebruik te maken van die dikke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Op de computer wordt ook steeds vaker de videokaart voor video gebruikt, wat te denken van de hardwarematige versnelling voor HD video. Bedenk dat de CPU van zo'n smartphone een stuk minder krachtig is en dus normale films al amper zou kunnen afspelen. Een dedicated chipje is dan een zeer handige bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Angelevo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:07:
Oké, er is dus wat hardware dedicated aan 3d; wat is nou praktisch gezien het beste spel/programma wat je daarmee kunt draaien? Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik me er bij kan voorstellen.
Die ATI Imageon (DSP?) zit inderdaad in de Qualcomm MSM7201A gebakken, dus net zoals de HTC G1, Diamond, Touch HD en Touch Pro.

Het zwaarste wat te draaien is?
Quake 2 op 640x480 zal hij wel (eventueel met wat moeite her en der) kunnen draaien, echt meer zit er niet in en ik denk ook maar dat er bar weinig 3D applicaties/spellen zijn op WM6 (die ook nog 800x480 ondersteunen).
Als iemand andere voorbeelden heeft; ik ben benieuwd.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
Goh, ik vind 't wel een leuk idee om te proberen, ook al zal welke shooter dan ook praktisch onspeelbaar zijn. Maar een goede RTS game zou ik zeker niet erg vinden! Maar ik dacht dus dat 'ie een losse chip had, die zit dus in de Qualcomm.

Overigens meer een WM vraag - draait het in principe win32 apps soms ook, of moet je echt iets specifiek op WM toegespitst hebben? (eerste "echte" smartphone"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Zou je er wel een SNES emulator op kunnen installeren waar je vervolgens met je toetsenbordje fullscreen op kunt spelen??
Of Quake oid. kan dat er gewoon zo op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

http://www.youtube.com/watch?v=VHxSSOUYM94

Nieuw filmpje trouwens waar oa vergeleken wordt met de P1i. En damn, wat lijkt de X1 eigenlijk klein zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
WM draait geen exes nee, alleen programma's die voor WM gemaakt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
SirNobax schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:20:
[...]

Die ATI Imageon (DSP?) zit inderdaad in de Qualcomm MSM7201A gebakken, dus net zoals de HTC G1, Diamond, Touch HD en Touch Pro.

Het zwaarste wat te draaien is?
Quake 2 op 640x480 zal hij wel (eventueel met wat moeite her en der) kunnen draaien, echt meer zit er niet in en ik denk ook maar dat er bar weinig 3D applicaties/spellen zijn op WM6 (die ook nog 800x480 ondersteunen).
Als iemand andere voorbeelden heeft; ik ben benieuwd.
Quake 3 Arena zal ook wel lukken volgens mij, die draaiden ze toch tijdje geleden op een Dell X51v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:55:
http://www.youtube.com/watch?v=VHxSSOUYM94

Nieuw filmpje trouwens waar oa vergeleken wordt met de P1i. En damn, wat lijkt de X1 eigenlijk klein zo :)
Vind 'em hier wel weer traag moet ik eerlijk zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:31:
[...]

Tsja het enige wat je daarvan zou kunnen zeggen is dat hij traag is doordat ze een oud model hebben met minder ram en de oude rom. Het probleem is dat we dat niet echt kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:31:
[...]

Ik vind 'm downright prachtig! :D Zeker als je 'm vergelijkt met die P1i, toch wel flink stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Volgens mij wordt bij de nieuwere ROM het Microsoft/Windows today panel ook verkleind en vergroot. Bij de oude fade het naar zwart. Dus dan zou dit de oude zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benmen schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:40:
[...]

Tsja het enige wat je daarvan zou kunnen zeggen is dat hij traag is doordat ze een oud model hebben met minder ram en de oude rom. Het probleem is dat we dat niet echt kunnen achterhalen.
Filmpje is wel van vandaag, lijkt me sterk dat dat een tijd geleden is opgenomen en nu pas geplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:01:
[...]

Filmpje is wel van vandaag, lijkt me sterk dat dat een tijd geleden is opgenomen en nu pas geplaatst..
Het kan toch vandaag opgenomen zijn met een oud model. Dat weet je niet misschien heeft iemand zijn of haar oude model wel doorgegeven. De enige manier om dat te achterhalen is het vragen of laten zien in het filmpje.

Wat ik mij afvraag is of die 128mb video geheugen nou zin heeft. Heeft het niet meer zin om dat shared te gebruiken met voorrang voor de vid kaart? Of is dat zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benmen schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:03:
[...]

Het kan toch vandaag opgenomen zijn met een oud model. Dat weet je niet misschien heeft iemand zijn of haar oude model wel doorgegeven. De enige manier om dat te achterhalen is het vragen of laten zien in het filmpje.

Wat ik mij afvraag is of die 128mb video geheugen nou zin heeft. Heeft het niet meer zin om dat shared te gebruiken met voorrang voor de vid kaart? Of is dat zinloos?
Kan ook. Maar je weet ook niet wat zo iemand allemaal op die telefoon heeft staan. Ik neem aan als je zo'n ding vol stopt met programma's als TOMTOM e.d. dat hij er niet sneller op word.Integendeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Laatst online: 11-09 07:48
Ik heb hem vandaag ook maar besteld. Hij is binnenkort leverbaar gaven zij aan.
Ook ben ik voor de zilveren gegaan, ik was altijd voor zwart maar sinds ik heb gezien hoe mooi het overkomt zwart menu bij de zwarte knoppen lijkt bijna 1 geheel en daar bij dat het toetsenbord ook mooi zilver blijft heb ik mijn besluit genomen.
Verder zien we wel hoe het zit met het geheugen Genetx gaf hier verderop boven al een mooi optel sommetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
iemand enig idee of tmobile hem branded of unbranded uitbrengt? Want in de winkel werd mij gezegd dat de eerste batch waarschijnlijk unbranded is omdat het een te korte tijd is om hem branded te bestellen? iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Kev!n schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:15:
iemand enig idee of tmobile hem branded of unbranded uitbrengt? Want in de winkel werd mij gezegd dat de eerste batch waarschijnlijk unbranded is omdat het een te korte tijd is om hem branded te bestellen? iemand meer info?
Lijkt me best mogekijk. Als je op de site van Vodafone kijkt lijkt het er op alsof er ook geen branding heeft plaatsgevonden op dat toestel.

Nog ongeveer een weekje en dan weten we het!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Laatst online: 09-09 17:27
Ik heb nog een vraag over het scherm. Ik heb nu een LG Viewty, waarvan het scherm erg plastic aanvoelt en is.
Mijn vraag is dan ook, is het scherm van de X1 meer van glas achtig spul? zoals de Iphone? Of is hij meer zoals alle andere HTC toestellen, en ook gewoon van plastic... vooral als je hem hard indrukt kan je dit goed zien/voelen en merken.

Verder zou ik nog graag willen weten wat voor programmatjes er zoal op windows Mobile draaien, en waar ik deze gratis al dan niet gratis zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Hij krijgt geen beschermingslaag (dus over het algemeen het beste touch response).

Software moet je maar bij google zijn, genoeg sites

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Laatst online: 09-09 17:27
Dat was niet echt antwoord op mijn vraag... Ik wil graag weten van wat voor materiaal het scherm is gemaakt.
Er is namelijk nogal een verschil tussen iphone en viewty om maar twee toestellen te vergelijken. En de HTC modellen zitten daar wat mij betreft net ietsje tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik denk dat niemand hem echt in zijn handen heeft gehad hier. Zoals Cyrus The Virus al aangeeft zit er volgens mij niets tussen. Dus geen plastic laagje oid, maar puur je touchscreen. Dat zou dan vergelijkbaar moeten zijn met een HTC TyTn als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Waar blijft de recensie van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mag schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:33:
Waar blijft de recensie van Tweakers?
Dat moet je aan de redactie vragen, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
GENETX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:25:
Ik denk dat niemand hem echt in zijn handen heeft gehad hier. Zoals Cyrus The Virus al aangeeft zit er volgens mij niets tussen. Dus geen plastic laagje oid, maar puur je touchscreen. Dat zou dan vergelijkbaar moeten zijn met een HTC TyTn als ik het goed heb.
Jep dit klopt, als je de foto's bekijkt zit er dus geen extra laag overeen zoals bij de TP Pro of iPhone

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixAkk
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 22:52
Out of the box zit er echter wel een screenprotector laagje overheen (foto). Maar dat is voor menig gebruikers juist welkom denk ik, en zo te zien (misschien te) makkelijk te verwijderen voor zij die het liever zonder doen.

Jammer vind ik het dat het scherm niet op het zelfde niveau ligt als de behuizing zoals de HTC Touch Diamond/Pro en iPhone. Zou praktische en esthetisch veel verschil gemaakt hebben denk ik.

Ik heb al regelmatig gelezen dat er gebruikers zijn die hierdoor alsnog veel zitten te pinken of de stylus moeten gebruiken om bij kleine knopjes in hoekjes of scrollbars bij zijkanten te komen.

Wie weet brengt de volgende XPERIA een touchschreen dat niet in een inzinking zit. Als we moeten geloven dat in deze se.blogvasion.com post om de volgende XPERIA gaat zou het niet ondenkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Denk je dat je er dan echt zoveel van merkt, van zo'n verzonken scherm? Als het goed afgewerkt is merk je er imo weinig van, en het komt de bescherming van het apparaat ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:44
RoD schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:14:
Denk je dat je er dan echt zoveel van merkt, van zo'n verzonken scherm? Als het goed afgewerkt is merk je er imo weinig van, en het komt de bescherming van het apparaat ten goede.
Wanneer er een kruisje ingedrukt dient te worden in de rechterbovenhoek, en je hebt iets dikkere vingers ben je altijd aangewezen op de stylus...... Dus ja, het scheelt wel. Tenzij je het toestel draait en hem horizontaal indrukt waardoor het probleem weg is, of enkel met je nagel. Met een niet verzonken scherm kan je op de zijkant leunen en zo dus met een kleiner aanrakingsgebied het scherm bedienen wat de precisie in de hoeken ten goede komt.

De vraag is, hoeveel zal je dit nodig hebben :P

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Voor die mensen hebben ze de hardware OK-knop uitgevonden ;)
Flixz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:13:
Out of the box zit er echter wel een screenprotector laagje overheen (foto). Maar dat is voor menig gebruikers juist welkom denk ik, en zo te zien (misschien te) makkelijk te verwijderen voor zij die het liever zonder doen.
Dat is echt geen screen-protector hoor, dat is gewoon een beschermlaagje voor tijdens het vervoeren, ieder apparaat met een scherm heeft dat. Ik trek zoiets er in ieder geval als eerste af :o

[ Voor 84% gewijzigd door Tsunami op 14-10-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers. Het mediamarkt boekje over telefoons wijdt een hele pagina aan de X1! Dus wie nog bij mediamarkt komt en interesse heeft, haal even zo'n boekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt MediaZine? Die heb ik hier liggen, maar dat stukje over de X1 stelt niets voor.
D'r staat een foto met de volgende tekst:

Sony Ericsson Xperia X1
Wat vorm betreft is de Xperia X1 misschien wel de meest opvallende telefoon van dit moment. Het is een zogenaamde 'arc-slider', hij heeft een lichtgebogen vorm als je het toetsenbord er onder vandaan schuift. De X1 zit vol met functies. Zo kun je op het grote scherm natuurlijk prima filmpjes kijken, maar ook browsen op internet is mogelijk. Foto's maar je met de 3.2 megapixel camera en ook een gps-ontvanger is aan boord. Door de speciale Xperia panels-interface kun je het startscherm helemaal naar wens inrichten.

Voor de rest kan ik in het hele boekje niets over de X1 vinden. Dit gaat trouwens over de Oktober versie van MediaZine.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
http://www.tracyandmatt.c...ricsson-xperia-x1-answers

Was al eerder voorbij gekomen, maar sommige dingen haalde de vorige poster er niet uit, die ik juist weer interessant vond. (Mede omdat ik hem toen niet heb gelezen en nu tegenkwam via inxperia.com):
How is the sound output quality of the media player? Is it good enough to use high-end headphones with, and how does it compare with more music-oriented phones like the iPhone or Nokia 5800?

I've got some fairly expensive headphones that I've been using with the X1. The audio quality is really quite good, I'm certainly happy with it. I can't really choose between the X1 and my Sony Walkman MP3 player in this respect.
Dat klinkt zeer goed voor de mensen die hem, zoals ik, willen gebruiken als MP3 speler vervanger. De kwaliteit is dus net zo goed als een Sony Walkman. Zelf heb ik in het verleden een walkman (een echte :P) en een discman gehad. Over beide was ik zeer te spreken, dus dat zal wel goed zitten denk ik zo :)
What is the actual RAM in the device?

The X1 has 384 MB RAM but you'll note that the device information screen says 256MB. This is because the X1 also has an additional 128MB RAM that's only accessible to the CPU/3D chip.
Volgens mij al eerder genoemd, maar bevestigd het wel in ieder geval :P

Verder is het landscape <-> portrait knopje compleet weggewerkt. Op de foto's op die site is dat zeer duidelijk te zien. Daarnaast zag ik ook voor het eerst dat er om het touchpadje een verhoogde rand zit. Dat zag ik voorheen nooit echt zo duidelijk op de plaatjes. Het randje zelf is dus het D-pad.

En nog een linkje waar ik via google op stuitte:
http://forum.xda-develope...hread.php?t=356131&page=3
Dat maakt alles rondom de CPU een stuk duidelijker. Wat ik zelf al verwachte eigenlijk is dat Qualcomm meerdere versies heeft van zijn chips voor verschillende landen ivm patenten. In Europa zullen we waarschijnlijk dus gewoon een MSM7200 krijgen en in de USA een MSM7201A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:45:
Je bedoelt MediaZine? Die heb ik hier liggen, maar dat stukje over de X1 stelt niets voor.
D'r staat een foto met de volgende tekst:

Sony Ericsson Xperia X1
Wat vorm betreft is de Xperia X1 misschien wel de meest opvallende telefoon van dit moment. Het is een zogenaamde 'arc-slider', hij heeft een lichtgebogen vorm als je het toetsenbord er onder vandaan schuift. De X1 zit vol met functies. Zo kun je op het grote scherm natuurlijk prima filmpjes kijken, maar ook browsen op internet is mogelijk. Foto's maar je met de 3.2 megapixel camera en ook een gps-ontvanger is aan boord. Door de speciale Xperia panels-interface kun je het startscherm helemaal naar wens inrichten.

Voor de rest kan ik in het hele boekje niets over de X1 vinden. Dit gaat trouwens over de Oktober versie van MediaZine.
Nee niet de mediazine. Daar staat inderdaad dat kleine stukje over. Bij de telefoonafdeling ligt nog een apart boekje voor telefonie.(koopgids voor telefonie&navigatie heet het) Daar staat een hele pagina in over de X1. Ook staat erin, nieuwschierig geworden? Kom eens langs op de afdeling voor een uitgebreide demonstratie van de X1. Nou ik loop daar dus heen, staat er een of andere noob achter de balie die niet eens weet wat de X1 is en dus ook niet weet wanneer hij komt (want dat hij er niet was moest wel, anders had hij het echt wel geweten) :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik strakjes op weg naar de vriendin nog even stoppen bij de Mediamarkt hier om te kijken wat ze me hier kunnen vertellen en even dat boekje meepakken of er nog iets interessants in staat. Dat zal wel niet, want ik denk dat wij meer weten over de telefoon dan de medewerkers van de mediamarkt. Tenminste diegene wat niet op got te vinden zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:05:
Dan zal ik strakjes op weg naar de vriendin nog even stoppen bij de Mediamarkt hier om te kijken wat ze me hier kunnen vertellen en even dat boekje meepakken of er nog iets interessants in staat. Dat zal wel niet, want ik denk dat wij meer weten over de telefoon dan de medewerkers van de mediamarkt. Tenminste diegene wat niet op got te vinden zijn :9
Er stond ook iets in dat je je hyve pagina als panel achtergrond kon gebruiken (als ik het goed gelezen/begrepen heb tenminste)
En verder gewoon wat niet te missen specs en een paginagroot plaatje.
Maar gewoon leuk om te zien dat hij eindelijk de boekjes haalt en er dus aan zit te komen :D

De titel van de pagina luidt trouwens :
Sony Ericsson Xperia, ALLES IN ÉÉN OPLOSSING
_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Dat hij eraan zat te komen wisten we ook wel, en bij de mediamarkt weten ze de halve tijd toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:23:
Voor de liefhebbers. Het mediamarkt boekje over telefoons wijdt een hele pagina aan de X1! Dus wie nog bij mediamarkt komt en interesse heeft, haal even zo'n boekje ;)
kijk das interessant :P
Zojuist ff t boekje op hun site besteld, aangezien ik weinig tijd heb om naar media markt te gaan
ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:31:
[...]

kijk das interessant :P
Zojuist ff t boekje op hun site besteld, aangezien ik weinig tijd heb om naar media markt te gaan
ben benieuwd :)
Misschien kun je ook een link erbij plaatsen, ik kan niet vinden hoe je het besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:17:
[...]

Misschien kun je ook een link erbij plaatsen, ik kan niet vinden hoe je het besteld hebt.
Misschien iets verder kijken? http://www.mediamarkt.nl/specials/koopgidsen/index.html :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Media Markt :')
Die magazines zijn trouwens al weken geleden gemaakt, dus als de telefoon was uitgesteld tot januari zou die er nu ook hebben gelegen. (was bij mijn vorige telefoon zo)

En voor info hoef je daar al helemaal niet heen... Tot zover mijn MM bash ;)

@GENETX: Had het idd ook gelezen dat diegene erg tevreden is over het geluid. Ben ik ook erg blij mee, hoef ik daarvoor geen echte walkman meer te gebruiken.
Voordeel is ook nog dat de jackplug bovenin het toestel gaat, zo zit die ook perfect in mijn broekzak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
Mijn Beyzacase is ook ondertussen toegekomen, lekker nog goede korting op gekregen. Nu nog mijn X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

GENETX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:51:Dat klinkt zeer goed voor de mensen die hem, zoals ik, willen gebruiken als MP3 speler vervanger. De kwaliteit is dus net zo goed als een Sony Walkman. Zelf heb ik in het verleden een walkman (een echte :P) en een discman gehad. Over beide was ik zeer te spreken, dus dat zal wel goed zitten denk ik zo :)
Is dat een beetje te doen qua accu-duur? Geen idee wat je van zo'n type telefoon kunt verwachten aan uren muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ach met wat bellen, SMS-en, agenda bijwerken, internetten, muziek luisteren...

... Iedere dag opladen. Wellicht is ie dan nog lang niet leeg, maar ik gok dat het vrij vlot gaat eigenlijk. Zolang hij een dag overleeft kan ie 's nachts mooi aan de lader. Ik zie geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:21:
Ach met wat bellen, SMS-en, agenda bijwerken, internetten, muziek luisteren...

... Iedere dag opladen. Wellicht is ie dan nog lang niet leeg, maar ik gok dat het vrij vlot gaat eigenlijk. Zolang hij een dag overleeft kan ie 's nachts mooi aan de lader. Ik zie geen probleem.
Nou ik hoop toch zeker dat hij 2 dagen meegaat. Ik zal er dan ook geen muziek op gaan luisteren (heb een goeie mp3) want dat vergt wel erg veel van zo'n toestel, dan wordt hij denk ik erg langzaam wanneer je ook al msn aan hebt staan en aan het internetten bent.

Wat is trouwens beter. Dat ding iedere keer leeg laten lopen en dan pas opladen, of iedere dag maar half leeg laten lopen en ook elke keer weer vol laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Dat valt best mee hoor, muziek luisteren kost echt niet zoveel batterij (als je het volume niet vol open gooit natuurlijk). Ik heb 24/7 UMTS aanstaan, en luister met een Bluetooth headset, en dat houdt ie makkelijk een dag vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:47:
Wat is trouwens beter. Dat ding iedere keer leeg laten lopen en dan pas opladen, of iedere dag maar half leeg laten lopen en ook elke keer weer vol laden?
Bij dit type batterij kan het schadelijk zijn om 'm helemaal leeg te laten lopen, daarom zal je telefoon ook uitgaan zodra het energieniveau beneden een bepaald niveau daalt. Tussendoor opladen is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij een nieuwe batterij is een aantal malen ontladen en weer opladen wel aan te raden om de batterij aan zijn volledige capaciteit te laten komen. Voor de rest inderdaad gewoon tussendoor opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
RoD schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:11:
Bij een nieuwe batterij is een aantal malen ontladen en weer opladen wel aan te raden om de batterij aan zijn volledige capaciteit te laten komen. Voor de rest inderdaad gewoon tussendoor opladen.
NEE! :P :>

Is nou al zo vaak gezegd in verschillende topics.. die nieuwe batterijen mogen NIET leeg.. dat is niet goed..

*zucht een keertje*

Windows mobile gaat piepen bij 10% batterij, rond de 5% gaat ie uit.. 0% = niet goed.. Daarmee gaat je batterij vrijwel meteen merkbaar achteruit. Gewoon opladen wanneer het uitkomt.. meestal 's avonds pas als je richting bed gaat.. prima... Eventueel 's middags gewoon aan een usb kabel hangen op het werk ofzo, is nog handiger ook, weet je zeker dat je de dag doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

Klopt helemaal, wat hier boven staat...
De batterijen van nu. 1x leeg laten lopen tot ie van zelf uit gaat.. (Hij gaat niet voor niks uit!) En dan gewoon, als jij denkt dat nodig is. Bv als je slapen gaat opladen, zodat je de volgende dag iig door komt. Als je het zo doet, gaat je batterij, waarschijnlijk langer mee als je telefoon..

EDIT:
Ps. En tussen door aan een USB kabel ofzo is helemaal niet erg..

[ Voor 10% gewijzigd door StaarTT op 15-10-2008 03:15 ]

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StaarTT schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 03:14:
Klopt helemaal, wat hier boven staat...
De batterijen van nu. 1x leeg laten lopen tot ie van zelf uit gaat.. (Hij gaat niet voor niks uit!) En dan gewoon, als jij denkt dat nodig is. Bv als je slapen gaat opladen, zodat je de volgende dag iig door komt. Als je het zo doet, gaat je batterij, waarschijnlijk langer mee als je telefoon..

EDIT:
Ps. En tussen door aan een USB kabel ofzo is helemaal niet erg..
Oke thnx voor de info.

Hoe zit het nou eigenlijk met de verkrijgbaarheid van de X1 in Engeland, Duitsland & Zweden? Hoor er weinig meer van en het aantal reviews is ook bedroevend :/ Of ligt hij nog steeds niet in de winkel daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:51:
[...]

Oke thnx voor de info.

Hoe zit het nou eigenlijk met de verkrijgbaarheid van de X1 in Engeland, Duitsland & Zweden? Hoor er weinig meer van en het aantal reviews is ook bedroevend :/ Of ligt hij nog steeds niet in de winkel daar?
Er zijn juist ontzettend veel reviews, meer reviews zijn er ook niet meer nodig want alles is al gezegd over deze telefoon. Valt niks nieuws in een review te vermelden, je zult toch altijd dezelfde teksten lezen :)

Telefoon is op dit moment nog steeds alleen maar in Zweden verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

The Legend

*Plop*

Ontzettend veel reviews is overdreven. Zet jij ze eens op een rij, en dan bedoel ik fatsoenlijke reviews van langer dan 1 pagina.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

The Legend schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:51:
Ontzettend veel reviews is overdreven. Zet jij ze eens op een rij, en dan bedoel ik fatsoenlijke reviews van langer dan 1 pagina.
Ik lees geen reviews, ik kijk reviews.
Reviews in geschreven teksten zie je ook steeds minder. Genoeg video's te vinden. Maar er is op dit moment niks meer dat ik nog wil weten, alle reviews die ik gezien heb is alles al in vermeld. De snelheid, de werking, het uitschuiven van het toetsenbord. Er blijft vrijwel niks meer over, er zal geen review meer komen die mij iets nieuws zou kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Xof schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:04:
[...]

Ik lees geen reviews, ik kijk reviews.
Reviews in geschreven teksten zie je ook steeds minder. Genoeg video's te vinden. Maar er is op dit moment niks meer dat ik nog wil weten, alle reviews die ik gezien heb is alles al in vermeld. De snelheid, de werking, het uitschuiven van het toetsenbord. Er blijft vrijwel niks meer over, er zal geen review meer komen die mij iets nieuws zou kunnen vertellen.
Er zijn echt 0 video reviews te vinden van de retail versie van de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan dit toestel aan te schaffen, maar ik vraag mij het volgende af.

Is het mogelijk om met Windows Mobile een massaopslag apparaat zoals een fototoesten te openen.
Ik heb gezien dat je via internet verloop stukjes van usb naar mini usb kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:20:
Ik ben van plan dit toestel aan te schaffen, maar ik vraag mij het volgende af.

Is het mogelijk om met Windows Mobile een massaopslag apparaat zoals een fototoesten te openen.
Ik heb gezien dat je via internet verloop stukjes van usb naar mini usb kunt kopen.
Volgens mij is dat niet zozeer afhankelijk van WM maar van het apparaat zelf. Deze zou dan moeten kunnen dienen als USB-host.
Bij mijn weten zijn er vooralsnog geen telefoons die dat kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Mag schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:06:
[...]

Er zijn echt 0 video reviews te vinden van de retail versie van de X1.
Nou en? Wat is het verschil met de versie die SE heeft rondgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Van de niet-retail versie die SE heeft rondgestuurd zijn ook geen video reviews te vinden voor zover ik weet? Een paar losse filmpjes die de panels laten zien en that's it. De enige fatsoenlijke review van zo'n toestel is van MR (jouwmobiel.com) dus zo veel materiaal is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Shivan_20 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:26:
[...]

Volgens mij is dat niet zozeer afhankelijk van WM maar van het apparaat zelf. Deze zou dan moeten kunnen dienen als USB-host.
Bij mijn weten kunnen juist de meeste toestellen dit (mijn 3 jaar oude HTC Universal iig wel). De X1 (volgens mij WM 6.1 in het algemeen) heeft hier een optie voor, onder Start > Instellingen > Verbindingen > USB aan pc kan je instellen of hij als mass storage moet dienen. Los daarvan zijn er uiteraard nog 3rd party apps, zoals WM5torage.

Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=2680155

[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 15-10-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Dit is wat anders, als je je camera ook aan de PC hangt wordt het ook een Mass Storage device, en 2 mass storage deviceses aan elkaar gaat niet.

Wat Shivan_20 al zei je telefoon moet als Host kunnen dienen, en meestal hebben telefoons geen host chip

[ Voor 27% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-10-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23
Cyrus The Virus schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:54:
Dit is wat anders, als je je camera ook aan de PC hangt wordt het ook een Mass Storage device, en 2 mass storage deviceses aan elkaar gaat niet.

Wat Shivan_20 al zei je telefoon moet als Host kunnen dienen, en meestal hebben telefoons geen host chip
Voor extra info: Wikipedia: USB On-The-Go

Er zijn wel PDA's geweest die dat ondersteunen, maar volgens mij is het in ieder geval echt niet gangbaar, zeker niet bij telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Je hebt gelijk, te snel gelezen. Tis nog vroeg ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
SneakyViper schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:02:
[...]

Voor extra info: Wikipedia: USB On-The-Go

Er zijn wel PDA's geweest die dat ondersteunen, maar volgens mij is het in ieder geval echt niet gangbaar, zeker niet bij telefoons.
Yep USB on-the-go kan wel, maar is volgens mij nooit helemaal doorgedrongen (ben toevallig een literatuuronderzoek aan het schrijven over de USB voor school maar pas net begonnen B) maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Xof schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:28:
[...]

Nou en? Wat is het verschil met de versie die SE heeft rondgestuurd?
Van de test versie die SE heeft rondgestuurd afgelopen maand zijn ook nog geen video reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat OTG heeft mijn image tank ook.
http://www.nextodi.com/en/product/M1_en.html
Zou dat betekenen dat ik vanuit de X1 mijn image tank kan benaderen zoals ik m'n image tank zou benaderen vanaf mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
of dat zo is weet ik niet, ik denk dat de X1 dan ook USB on-the-go zou moeten hebben, dat zie ik nergens vermeld staan. voor zo ver ik weet kan de X1 alleen als slave dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, had een hele mooie feature geweest!
(Zal 't des ondanks toch proberen zodra ik de phone heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad erg jammer.
Had een mooie oplossig geweest voor het door sturen van fotos met uit n ouder foto toestel met grote sd kaarten, of toestellen met flash memory kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af
heeft de x1 nu wel of geen handscriftherkenning? (zoals de P990)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:07:
Ik vroeg mij af
Volgens newmobile.nl(.com) heeft de X! wel Handschrift herkenning. (staat onder "Aanwezige programma's").

BETER!! :D nu nog kijken of hij ook Chinees ondersteund hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik vroeg mij af
Al gedacht aan het bezoeken van de site van Sony Ericsson en te kijken bij de telefoon specificaties?

[ Voor 49% gewijzigd door The Legend op 15-10-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
handschrift herkenning zit standaard in windows mobile, althans mijn PDA uit 2003 heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

http://www.sonyericsson.c...s/overview/x1?cc=nl&lc=nl
Handschriftherkenning
Tekstinvoer met een stylus op het aanraakscherm: een letter die je schrijft met de stylus wordt omgezet in een letter op het toetsenbord.
:9

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
Ik vroeg mij af
Alle WM modellen hebben dat, incl de X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
wavemaster100 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:24:
http://www.sonyericsson.c...s/overview/x1?cc=nl&lc=nl
Handschriftherkenning
Tekstinvoer met een stylus op het aanraakscherm: een letter die je schrijft met de stylus wordt omgezet in een letter op het toetsenbord.
:9
Dat heb je volgens mij op elke smartphone van SE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Zou niet best zijn als die telefoon het niet had gehad, dan had SE functionaliteit uit WM gesloopt.
Mag schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Van de test versie die SE heeft rondgestuurd afgelopen maand zijn ook nog geen video reviews te vinden.
Uitleg van wat een telefoon kan vind ik ook een review. We hebben al genoeg filmpjes gezien met de panels en de rest van de telefoon. Wat is er wat je nog wil weten van de reviews dan? Conclusie zal toch altijd hetzelfde zijn zoals je in andere reviews al hebt kunnen lezen. Ik zie het nut dus niet van meer reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Op de nederlandse S.E X1 site zijn de gratis extra panels verschenen. Welliswaar nog niet te downloaden maar lijkt me een teken van release is nabij !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bamoah schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:36:
Op de nederlandse S.E X1 site zijn de gratis extra panels verschenen. Welliswaar nog niet te downloaden maar lijkt me een teken van release is nabij !! :D
release is nabij ja!
http://www.belcompany.nl/...ricsson%20X1%20gratis.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Dat is de zilveren ja, maar die is ook al lang bij bol.com te bestellen (en wordt ook echt geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het hier om de nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
De NL panels zijn al te downloaden hoor! Ik neem aan dat het wel om de NL versie gaat bij bol.com.

[ Voor 43% gewijzigd door patrick1988 op 15-10-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Xof schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:32:
Zou niet best zijn als die telefoon het niet had gehad, dan had SE functionaliteit uit WM gesloopt.

[...]

Uitleg van wat een telefoon kan vind ik ook een review. We hebben al genoeg filmpjes gezien met de panels en de rest van de telefoon. Wat is er wat je nog wil weten van de reviews dan? Conclusie zal toch altijd hetzelfde zijn zoals je in andere reviews al hebt kunnen lezen. Ik zie het nut dus niet van meer reviews.
Wat een telefoon in potentie kan of zou moeten kunnen is niet het zelfde als wat een telefoon als eindproduct kan. Uitgebreide info over de prototypes is er inderdaad, maar reviews van retail modellen niet. Ik mag toch hopen dat er wel verschil is tussen de retail en de proto's :P Het toetsenbord van de proto was kut, ik ben erg benieuwd of het toetsenbord van de retail beter is. Nu zegt 1 volledige review dat hij inderdaad beter is. Voor de rest heb ik nog niet veel kunnen zien behalve dan wat filmpjes van mensen die 'm even mochten vasthouden.

Ik zou dus toch graag wat meer uitgebreide reviews zien, of dat nou tekst is of een videoreview maakt me niet uit. Als de basis maar bestaat uit een fatsoenlijke periode testen en niet een uurtje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Iemand met een 16 GB micro SD meld het volgende :
Op XDA forum:

i bought a 16gb memory card for it to carry some music with me, but when i play the songs in media player, SE media player and coreplayer, it takes 3-6 seconds to change track and it often stops/plays/stops/plays (buffer problem?) anyone know how to solve this?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
patrick1988 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:24:
De NL panels zijn al te downloaden hoor! Ik neem aan dat het wel om de NL versie gaat bij bol.com.
Dan moet je me toch even vertellen hoe jij het doet, want ik kan bij de nederlandse site niets downloaden wat de panels betref, uiteraard bij de engels en zweedse site wel. !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 23:09
bamoah schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:43:
[...]

Dan moet je me toch even vertellen hoe jij het doet, want ik kan bij de nederlandse site niets downloaden wat de panels betref, uiteraard bij de engels en zweedse site wel. !!
moet je natuurlijk wel eventjes naar downloads gaan en dan naar panels. Heb nog geen xperia |:( dus kan ze niet testen maar ze staan al op de pc! :)

http://www.sonyericsson.c...temId=34683;promotionId=0

[ Voor 20% gewijzigd door Eyyka op 15-10-2008 14:52 ]

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
Spb shell NL:
http://www.sonyericsson.c...bileShell_NL_Panel_X1.cab
En de link naar de rest:
http://www.sonyericsson.c...temId=34683;promotionId=0

[ Voor 27% gewijzigd door patrick1988 op 15-10-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

bamoah schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:41:
Iemand met een 16 GB micro SD meld het volgende :

[...]
Dat is wel minder, maar ik wacht sowieso nog op een betere 16GB kaartje, want ik kwam erachter dat dit de langzame types zijn. De snellere zullen later wel komen, dus ik zal het eerst wel doen met de 4GB kaartje van SE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Xof schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:05:
[...]

Dat is wel minder, maar ik wacht sowieso nog op een betere 16GB kaartje, want ik kwam erachter dat dit de langzame types zijn. De snellere zullen later wel komen, dus ik zal het eerst wel doen met de 4GB kaartje van SE. :)
Jah, er zijn nu alleen maar class 2 16GB micro sd kaartjes. Deze zijn idd heel erg traag. Dat duurt uren als je mp3's naar je X1 wilt gaan zetten. (ik heb maar een 8gb micro SDHC class6 gehaald. Misschien later een 16gb halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:05:
[...]

Dat geheugenkaartje van 4gig krijg je opgestuurd niet waar? Zal wel een tijdje duren dan. Is het standaard geheugen genoeg om de eerste weken mee door te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:30:
Dat OTG heeft mijn image tank ook.
http://www.nextodi.com/en/product/M1_en.html
Zou dat betekenen dat ik vanuit de X1 mijn image tank kan benaderen zoals ik m'n image tank zou benaderen vanaf mijn pc?
Als een device USB OTG heeft, betekent het dat die device óók als host kan optreden. In het geval van je imagetank betekent het dus dat je er bijvoorbeeld een camera aan kan hangen en dan de foto's kopieren. De imagetank kan daarnaast dus natuurlijk als 'client' werken bij je pc. Dit alles heeft te maken met wie als master en wie als slave werkt bij het opzetten van de USB connectie. Zover ik weet ondersteund de X1 het ook niet, in vrijwel alle gevallen dat USB OTG ondersteund wordt, wordt er ook een speciale kabel meegeleverd die aan de ene kant in je PDA/telefoon(/imagetank) past en waar aan de andere kant een gewone USB A stekker in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
Toch nog heel even over NL vs UK ROM..

Je kan toch op de NL ROM gewoon UK versies van programma's draaien? Waarom zou ik kiezen voor een UK ROM tov de NL ROM? Heeft dat dan enkel te maken met het feit dat de UK ROM wellicht eerder ge-update wordt vanuit SE?

Nu de daadwerkelijke launch steeds dichterbij komt zou ik graag een gefundeerd besluit willen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ja, in principe wel. UK ROMs worden over algemeen eerder ge-update, dus lijkt me dat de enige reden om NL te nemen is als je NL over EN prefereert. Programma's staan totaal los van het OS, dus iedere taal zal werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsunami op 15-10-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
Shivan_20 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:26:
[...]

De enige telefoon die ik ken die USB-To-Go heeft is de Toshiba G900, mijn huidige telefoon. Ben ook al een tijdje aan't wachten op de Xperia omdat het de enige telefoon is die dit jaar uitkomt waardoor ik geen idee heb dat ik qua features erop achteruit ga.

Maar zo'n optie als USB-To-Go zal je niet missen. Ik heb hem in ieder geval nog nooit gebruikt, behalve 1 keer om te kijken of het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Imperial_Master schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:11:
Waarom zou ik kiezen voor een UK ROM tov de NL ROM?
Ik weet niet waarom jij voor een UK Rom zou kiezen, maar van mijzelf weet ik het wel. Nederlands is, imo, gewoon een bagger-taal zodra je in een technische omgeving kom :> . Configuratie scherm?, 8)7 , nee doe mij maar gewoon een 'Control panel' hoor.
Naja, het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind die vertalingen echt te belachelijk af en toe, en engels leest gewoon lekker.

Ik koop gewoon de eerste die beschikbaar zal zijn (tenminste, die fatsoenlijk geprijsd is), en dan knal ik er gewoon de UK rom overheen indien nodig.

Pentaxiaan

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Wat mag er dus niet in dit topic:

1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt

Xperia Tech vragen topic Deel 5