Ja hoor meer berichten dat die in de 2e week van oktober al leverbaar zou zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:08:
Uitspraak van Vodafone (net ff gebeld): vanaf 7 oktober leverbaar, nieuwprijs zou zijn €570,-.
Dan dus maar ff terug bellen, kon er helaas geen reserveren op dit moment.
Verwijderd
570 euro? Dat geloof ik niet!Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:08:
Uitspraak van Vodafone (net ff gebeld): vanaf 7 oktober leverbaar, nieuwprijs zou zijn €570,-.
Dan dus maar ff terug bellen, kon er helaas geen reserveren op dit moment.
€570 euro is idd wel heel goedkoop en dan vooral voor een provider. In Duitsland is 596 euro het goedkoopste en de gemiddelde prijs 630 euro. (heb even Duitsland gepakt omdat daar al meer prijzen bekend zijn bij diverse shops)
Zou nog kunnen dat het 570 ex. btw is.
Kom je incl op € 678,30. Vind ik al iets geloofwaardiger!
Niet dat 570 incl btw erg is natuurlijk
Werd vandaag gebeld door Vodafone i.v.m. verlengen, en die wisten nog van niks.Xof schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:12:
[...]
Ja hoor meer berichten dat die in de 2e week van oktober al leverbaar zou zijn.
Dit mailtje kreeg ik gisteren van 2 callGoedendag,
Voor uw order is momenteel de SonyEricsson Xperia X1 Black niet leverbaar. Naar verwachting zal dit toestel met een ca 2 tot 3 weken binnenkomen, waarna we uw order kunnen afhandelen.
Met vriendelijke groeten,
2Call.nl
Goed nieuws met betrekking tot IE voor WM en het hele flash vraagstuk
In ieder geval prettig om te weten dat het als update aangeboden gaat worden!
In ieder geval prettig om te weten dat het als update aangeboden gaat worden!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja aan de ene kant goed nieuws wat betreft flash. Maar ik ga echt geen IE gebruiken om mee te browsen op mijn telefoon. Ik snap niet waarom Microsoft IE6 gaat inzetten, dat slaat echt helemaal nergens op. Gelukkig hebben we Opera en die is echt 100x beter. Ik verwacht eigenlijk dat hier binnen niet al te lange tijd ook flash in gaat zitten.
En we hebben het natuurlijk over WM, zal vast wel een keer een flash plugin beschikbaar komen. We zitten ondertussen al in 2008, vreemd dat die er nog steeds niet is, maar kan toch niet al te lang meer duren denk ik.
En we hebben het natuurlijk over WM, zal vast wel een keer een flash plugin beschikbaar komen. We zitten ondertussen al in 2008, vreemd dat die er nog steeds niet is, maar kan toch niet al te lang meer duren denk ik.
lijkt me geen slechte gok, hier staat die voor 679:richard_1st schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:22:
Zou nog kunnen dat het 570 ex. btw is.
http://www.smartphoneshop...eria-x1-steel-silver.html
Prima prijs, al iets lager dan waar hij voor stond in het begin... Maar goed dat is standaard!Mgc schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:53:
[...]
lijkt me geen slechte gok, hier staat die voor 679:
[ Voor 21% gewijzigd door FurY_84 op 26-09-2008 16:38 ]
http://xperiancers.com/20...peria-questions-answered/• Launch dates / networks etc… It’s really not up to us to say which networks will be carrying the phone and when. They all have their own business plans and their own plans for the launch etc…. so we’re not going to get involved in speculation as to who will carry it and when. The launch date of the 30th is the day we ship the phones to the networks and there will, most likely be some lead time before it appears. (though I’d expect to see it on some shelves in early October.)
• Is there an accelerometer? No.
• Will there be 30 fps video recording? Yes ,as promised.
• Will there be one or two versions of the phone? There will be two versions, one for the US and one for everyone else.
• Is there any difference between the black and silver versions of the phone? Yes, one is black, the other is silver. Other than that, no they are the same phone.
• How big is the battery and how long does it last? The battery is a 1500mAh unit (about 10% bigger than, for example, the touch pro). How long it lasts depends very much on how much you use the phone. Even in the worst case scenario, with all the features turned on (GPS, internet, applications etc…) and heavy usage, it will last all day and need to be charged over night.
• Questions re: the speed etc… The device has a graphics accelerator, a 528 Mhz processor and 384 megs of ram (so it should be as fast as anything else that is out there.)
Pffffff..... super foto's. Als je ze bekijkt op de pc, dan zijn de N73 foto's toch altijd mooier als die van de K800i onder normale omstandigheden. En in het donker maakt de N73 duidelijkere foto's dan de K800i. Heeft je pa zijn N73 wel geupdate?Astennu schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:25:
[...]
Ik heb 600 foto's gemaakt met mijn K800i. Me pa heeft de N73 maar die maakt inderdaad ook brakke foto's waar je niet aan hebt maar die van de K800i zijn super. Alleen in het donker niet maar daar gaan na genoeg alle Digitale camera's de mist in.
offtopic:
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat er een discussie gestart wordt over de foto kwaliteit van andere telefoons. Ontopic?
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat er een discussie gestart wordt over de foto kwaliteit van andere telefoons. Ontopic?
Er komen ook steeds meer Who is johnny-X filmpjes uit. Ik de reclame voor de experia hiermee wel, maar zouden ze er ook funcites mee willen laten zien?
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Nou wil ik geen discussie starten over prijzen, aangezien dat niet mag, maar hij is bij bestelmaar.nl 618 euro, dus dan vind ik 679 euro nou niet echt een prima prijsMgc schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:53:
[...]
lijkt me geen slechte gok, hier staat die voor 679:
Ik zei niet dat het een prima prijs is, ik zei alleen dat zijn gok goed was. Edit: En ik betwijfel of de service bij "bestelmaar.nl" zo goed is als bij pdashop.nlTsunami schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:15:
[...]
Nou wil ik geen discussie starten over prijzen, aangezien dat niet mag, maar hij is bij bestelmaar.nl 618 euro, dus dan vind ik 679 euro nou niet echt een prima prijs
Anyways, ik zie net in de HTC Touch Pro topic dat ze uitzending-gemist kunnen zien. Voor zover ik weet, en ik ben een redelijke leek, is de software redelijk gelijk aan die van de X1
Dit zou dus ook moeten kunnen op de X1? Ook vind ik het hele gedoe met flash nogal verwarrend. Die Magnus, en verschillende websites, zeggen dat flash wel ondersteund wordt, maar nu hoor je weer van niet...
Enne, er zit geen accelerodinges in, dus hoe kan je veranderen naar landscape zonder het toetsenbordje uit te schuiven?
Wordt HSUPA al ondersteund door Nederlandse providers?
Heeft de X1 een "Notes" functie zoals die van de G700 en G900 (dus dat je gewoon met je stylus op je scherm kan schrijven/tekenen en dit gelijk kan mms'en).
Hoe zit dat precies met verschillende panels maken? Je ziet nergens in detail hoe dit gebeurd. Je kan gewoon zelf op willekeurige plaatsen icoontjes en widgets e.d. neerzetten? Dus ik kan eventueel een lelijke panel maken met rechtsboven wat rss feeds en midden in het beeld een rijtje icons dan links de gemiste oproepen oid (ik noem maar iets randoms)? Of zit je wel vast aan bepaalde plaatsen waar je je icons en widgets kan plaatsen?
Zijn er zoiezo, voor zover dit al te beoordelen is, redenen om de HTC Touch Pro te halen ipv de SE X1? Ik vind het nogal erg lastig om te kiezen.
Mgc schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:24:
[...]
Ik zei niet dat het een prima prijs is, ik zei alleen dat zijn gok goed was. Edit: En ik betwijfel of de service bij "bestelmaar.nl" zo goed is als bij pdashop.nl
Anyways, ik zie net in de HTC Touch Pro topic dat ze uitzending-gemist kunnen zien. Voor zover ik weet, en ik ben een redelijke leek, is de software redelijk gelijk aan die van de X1
Dit zou dus ook moeten kunnen op de X1? Ook vind ik het hele gedoe met flash nogal verwarrend. Die Magnus, en verschillende websites, zeggen dat flash wel ondersteund wordt, maar nu hoor je weer van niet...
Enne, er zit geen accelerodinges in, dus hoe kan je veranderen naar landscape zonder het toetsenbordje uit te schuiven?
Wordt HSUPA al ondersteund door Nederlandse providers?
Heeft de X1 een "Notes" functie zoals die van de G700 en G900 (dus dat je gewoon met je stylus op je scherm kan schrijven/tekenen en dit gelijk kan mms'en).
[knip]
Zijn er zoiezo, voor zover dit al te beoordelen is, redenen om de HTC Touch Pro te halen ipv de SE X1? Ik vind het nogal erg lastig om te kiezen.
offtopic:
En dan is er ook nog eens een verschil met toestel goedkoop op de site zetten, maar icm abo toch weer minder korting geven. Dat is ook gelijk de reden waarom ze geen korting geven op een T-mobile abonnement, want ze lopen te k*tten daar en T-mobile wil precies inzichtelijk hebben wat voor korting er gegeven wordt. En daarom heb ik hem ook bij 2call besteld. Normale prijs en dan vooral gewoon een goede korting (en ze leveren ook altijd erg snel)
En dan is er ook nog eens een verschil met toestel goedkoop op de site zetten, maar icm abo toch weer minder korting geven. Dat is ook gelijk de reden waarom ze geen korting geven op een T-mobile abonnement, want ze lopen te k*tten daar en T-mobile wil precies inzichtelijk hebben wat voor korting er gegeven wordt. En daarom heb ik hem ook bij 2call besteld. Normale prijs en dan vooral gewoon een goede korting (en ze leveren ook altijd erg snel)
Uitzending gemist is toch gewoon Windows Media Player, dus dat is sowieso al geen probleem. Ik neem aan dat je het niet over de beta site hebt die wel flash gebruikt?
Alles wat de Touch Pro kan, kan de X1 straks ook software matig. Dus daar moet je gewoon al niet naar kijken.
Notities maken ed. is gewoon een standaard in WM.
Er is totaal geen reden om de HTC Touch Pro te kopen. Alles van de SE is gewoon beter tegenover de HTC. Meer geheugen, hogere resolutie, betere toetsenbord (volgens de reviews) en waarschijnlijk net iets betere software. Enige reden kan geld zijn, maar je zit toch al in een dure categorie telefoons dat je net zo goed iets extra's kan betalen voor de X1
Hmm, ik heb dus met het modelletje van denB mogen spelen (nogmaals thnx
), en damn, wat een apparaat. Mijn vorige ervaringen met een WM6 telefoon (Tytn 2) waren echt dat het gewoon drie keer niks is. Langzaam, lomp (formaat) en onpraktisch. Maar dit is toch wel een totaal andere klasse.
Een echt absurd scherp scherm, het oplossend vermogen van mijn ogen is lager dan de dpi van het scherm bij normaal gebruik. Pas als je de telefoon dichter bij je gezicht houdt zie je hoe scherp het werkelijk is.
Bloedsnel zoef je door alles heen, vrijwel alle acties waren direct responsive, al was het wel zo dat de Panels duidelijk standaard JPG's zijn, en pas zodra hij een enkele seconde full size is word hij 'real time'.
RDP'en (logmein) ging ook vlekkeloos op native resolutie, en was een genot om te gebruiken.
Het toetsenbord is zeer goed, je kan veilig met je platte vingers typen wat erg fijn is (op mijn huidige telefoon moet je echt met je nagels typen).
Ik wou eerst een 'google-phone' halen, maar de lage resolutie van het scherm (van de G1) is echt een deal-breaker. Ik erger me kapot aan de reusachtige pixels die ik op mijn S.E. M600i heb gezien ik veel op het internet browse met mijn telefoon, en op de G1 zal dat niet schrikbarend beter zijn.
Naja, nu er ook al beestjes onder mijn touchscreen van mijn M600i lopen (
serieus, er liep vanmiddag een piepklein beestje van links-midden naar rechts-boven, plat drukken werkte niet. Een nieuw begrip voor een telefoon met bugs?) word het echt tijd dat ik een nieuw abonnement afsluit. Ik kan niet wachten tot hij in NL beschikbaar word.
Een echt absurd scherp scherm, het oplossend vermogen van mijn ogen is lager dan de dpi van het scherm bij normaal gebruik. Pas als je de telefoon dichter bij je gezicht houdt zie je hoe scherp het werkelijk is.
Bloedsnel zoef je door alles heen, vrijwel alle acties waren direct responsive, al was het wel zo dat de Panels duidelijk standaard JPG's zijn, en pas zodra hij een enkele seconde full size is word hij 'real time'.
RDP'en (logmein) ging ook vlekkeloos op native resolutie, en was een genot om te gebruiken.
Het toetsenbord is zeer goed, je kan veilig met je platte vingers typen wat erg fijn is (op mijn huidige telefoon moet je echt met je nagels typen).
Ik wou eerst een 'google-phone' halen, maar de lage resolutie van het scherm (van de G1) is echt een deal-breaker. Ik erger me kapot aan de reusachtige pixels die ik op mijn S.E. M600i heb gezien ik veel op het internet browse met mijn telefoon, en op de G1 zal dat niet schrikbarend beter zijn.
Naja, nu er ook al beestjes onder mijn touchscreen van mijn M600i lopen (
Pentaxiaan
Maar laat de notitie functie in WM je ook echt dingetjes tekenen of alleen letters typen/schrijven?Xof schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:35:
[...]
Notities maken ed. is gewoon een standaard in WM.
Er is totaal geen reden om de HTC Touch Pro te kopen. Alles van de SE is gewoon beter tegenover de HTC. Meer geheugen, hogere resolutie, betere toetsenbord (volgens de reviews) en waarschijnlijk net iets betere software. Enige reden kan geld zijn, maar je zit toch al in een dure categorie telefoons dat je net zo goed iets extra's kan betalen voor de X1
Enne, de HTC TP en de SE X1 verschillen echt maar 30 euro ofzo op de meeste sites dus, zoals je zelf al aangeeft, in de duurdere categorie telefoons is dat echt relatief niks.
Je zegt dat je bloedsnel door alles heen zoeft en dat alles direct responsive is. Veel van de eerdere previews en de filmpjes die je ziet op internet laten iets anders zien. Ik ga er maar even van uit dat jij een nieuwere, beter getweakte versie hebt. Het is in ieder geval echt heel goed nieuws.SirNobax schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:14:
Hmm, ik heb dus met het modelletje van denB mogen spelen (nogmaals thnx), en damn, wat een apparaat. Mijn vorige ervaringen met een WM6 telefoon (Tytn 2) waren echt dat het gewoon drie keer niks is. Langzaam, lomp (formaat) en onpraktisch. Maar dit is toch wel een totaal andere klasse.
Naja, nu er ook al beestjes onder mijn touchscreen van mijn M600i lopen (serieus, er liep vanmiddag een piepklein beestje van links-midden naar rechts-boven, plat drukken werkte niet. Een nieuw begrip voor een telefoon met bugs?) word het echt tijd dat ik een nieuw abonnement afsluit. Ik kan niet wachten tot hij in NL beschikbaar word.
Over dat toetsenbord heb ik ook wat negatieve dingen gelezen; vooral dat sommige toetsen echt compleet andere druk nodig hebben om een signaal af te geven (sommige bij het licht aanraken en andere moet je echt hard op duwen) en het feit dat je, zonder naar het scherm te kijken, niet echt goed weet of je een toets wel of niet hebt ingedrukt.
Weet je trouwens al hoe je naar landscape kan switchen zonder het toetsenbordje uit te schuiven?
En over dat laatste; dat is echt smerig

onweersbeestje ?SirNobax schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:14:
Naja, nu er ook al beestjes onder mijn touchscreen van mijn M600i lopen
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik geloof niet dat ik deze serie filmpjes hier al voorbij heb zien komen. Ziet er weer goed uit!
Wat mij betreft gaat de boel snel zat. Gebruik van een stylus zit ik ook niet echt mee. Gewoon gebruiken wat op dat moment het handigst is.
Nu snap ik ook waarom iedereen Opera verkiest boven IE. Dit werkt dus net als op de Wii (en dat is inderdaad prima!)
Man o man wat worden dat nog lange wacht weekjes!
EDIT: hmmz in de comments zie ik dat dit nog het model met 256 MB geheugen is. The:Unwired schijnt wel 384 te hebben gehad (en die was inderdaad (nog) sneller).
Het blijft grappig, een vliegveld dat Kloten heet
Wat mij betreft gaat de boel snel zat. Gebruik van een stylus zit ik ook niet echt mee. Gewoon gebruiken wat op dat moment het handigst is.
Nu snap ik ook waarom iedereen Opera verkiest boven IE. Dit werkt dus net als op de Wii (en dat is inderdaad prima!)
EDIT: hmmz in de comments zie ik dat dit nog het model met 256 MB geheugen is. The:Unwired schijnt wel 384 te hebben gehad (en die was inderdaad (nog) sneller).
[ Voor 62% gewijzigd door PaT op 26-09-2008 20:42 . Reden: comments gelezen ]
Zijn er mensen die hem bij 2call.nl hebben besteld? want zat me af te vragen aangezien de offciele prijs nog niet bekend is, zou je dan later meer bij moeten betalen?
De meeste van de filmpjes en reviews die online staan bestonden uit pre productie modellen beta's dus. Hij heeft (volgens mij) een productie model en dus is het eea wat sneller. Voorde beestjes onder je scherm heb ik wel een oplossing wachten tot je een xperia in je handen hebt en dan 220 op die m600 kijken of ze dat overleven.Mgc schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:24:
[...]
Maar laat de notitie functie in WM je ook echt dingetjes tekenen of alleen letters typen/schrijven?
Enne, de HTC TP en de SE X1 verschillen echt maar 30 euro ofzo op de meeste sites dus, zoals je zelf al aangeeft, in de duurdere categorie telefoons is dat echt relatief niks.
[...]
Je zegt dat je bloedsnel door alles heen zoeft en dat alles direct responsive is. Veel van de eerdere previews en de filmpjes die je ziet op internet laten iets anders zien. Ik ga er maar even van uit dat jij een nieuwere, beter getweakte versie hebt. Het is in ieder geval echt heel goed nieuws.
Over dat toetsenbord heb ik ook wat negatieve dingen gelezen; vooral dat sommige toetsen echt compleet andere druk nodig hebben om een signaal af te geven (sommige bij het licht aanraken en andere moet je echt hard op duwen) en het feit dat je, zonder naar het scherm te kijken, niet echt goed weet of je een toets wel of niet hebt ingedrukt.
Weet je trouwens al hoe je naar landscape kan switchen zonder het toetsenbordje uit te schuiven?
En over dat laatste; dat is echt smerig
[ Voor 5% gewijzigd door Benmen op 26-09-2008 21:15 ]
Die zijn al wel eerder voorbij gekomenppaddo schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:28:
Ik geloof niet dat ik deze serie filmpjes hier al voorbij heb zien komen. Ziet er weer goed uit!
Ik wilde hem vandaag bestellen bij 2call maar ik heb nog een lopent Ben abonnement met een maand opzegtermijn. Ging er van uit dat ik wel gewoon een nieuw Vodafone abo kon bestellen met nummerbehoud maar dat schijnt alleen te kunnen als je eindatum van je contract hebt? Moet ik dus eerst m'n contract beeindigen, dus dat zou pas eind oktober worden, en dan zou ook pas het nieuwe abo ingaan? Ik wil gewoon dat m'n nummer geporteerd wordt en ik zeg Ben later wel op, een maand dubbele kosten maakt mij niet uit, waarom dat nou niet kan

Ik ben toch malle pietje niet!
Ja ik, en waarom zou de officiële prijs niet bekend zijn? Wat is een officiële prijs? Een winkel mag toch zelf bepalen wat hij voor het toestel vraagt? Er zal nooit zoiets komen als een officiële prijs voor de X1.Psyonara schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:05:
Zijn er mensen die hem bij 2call.nl hebben besteld? want zat me af te vragen aangezien de offciele prijs nog niet bekend is, zou je dan later meer bij moeten betalen?
Welkom in de wereld van de vrijemarkteconomie.. naar mijn weten is dat toch al een tijdje in Nederland hoor
En meer betalen kan sowieso niet. Is bij mij al helemaal onmogelijk want het bedrag dat ik betaald heb staat zelfs op het contract die ik moest invullen voor T-mobile. (En T-mobile wil zwart op wit hebben wat je bij betaald voor een telefoon). En de prijzen die nu online staan (tussen de 600 en 650 euro, soms wat uitschieters naar boven) vind ik al correct. Vooral als je vergelijkt met andere nieuw geïntroduceerde telefoons die vergelijkbaar zijn met de X1.
Je kunt normaal gesproken je abo ook afkopen. Dus je krijgt dan een eindafrekening van Ben waar je dus gewoon je contract afbetaald.The Legend schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:16:
[...]
Die zijn al wel eerder voorbij gekomen
Ik wilde hem vandaag bestellen bij 2call maar ik heb nog een lopent Ben abonnement met een maand opzegtermijn. Ging er van uit dat ik wel gewoon een nieuw Vodafone abo kon bestellen met nummerbehoud maar dat schijnt alleen te kunnen als je eindatum van je contract hebt? Moet ik dus eerst m'n contract beeindigen, dus dat zou pas eind oktober worden, en dan zou ook pas het nieuwe abo ingaan? Ik wil gewoon dat m'n nummer geporteerd wordt en ik zeg Ben later wel op, een maand dubbele kosten maakt mij niet uit, waarom dat nou niet kan
Maar volgens mij bedoelen ze dat jij Ben moet opzeggen met nummerbehoud. dan krijg je van Ben een datum wanneer je afgesloten wordt. Deze datum geef je ook door aan Vodafone en die gaat dan rond die datum je nummer porteren. Wanneer jij dus een einddatum hebt bij Ben en dus bij Vodafone een contract kan aangaan krijg jij ook gelijk de telefoon (als die dan uit is ofc.)
Edit: Even gegoogled en ik kwam hier terecht.
Wel vreemd dat het bij jou dan anders moet.Moet ik zelf mijn mobiel abonnement opzeggen bij nummerbehoud?
Nee. Als u bij uw "oude aanbieder" een abonnement heeft, moet u dit niet zelf opzeggen, maar laten doen door de "nieuwe provider".
Bijvoorbeeld: heeft u nu een abonnement bij Vodafone en wilt u met nummerbehoud een abonnement bij KPN afsluiten, dan moet KPN uw abonnement bij Vodafone opzeggen en voor de verdere portering van het nummer zorgen. Uiteraard kan KPN het abonnement bij Vodafone in dit voorbeeld alleen opzeggen als de minimale contractstermijn verstreken is en natuurlijk rekening houdende met de opzegtermijn bij Vodafone.
[ Voor 15% gewijzigd door Xof op 26-09-2008 23:21 ]
Discussie over abonnementen kan eventueel in Telecomproviders, mits het Tweaker-waardig is.
[ Voor 28% gewijzigd door pven op 26-09-2008 23:52 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Maak er dan ook gelijk even een topic waarschuwing van anders gaat het over 25-50 posts weer mis 
Is de video van de Unwired tot nu toe de enige met het extra geheugen + nieuwere ROM? Of zijn er ondertussen al meer te vinden. Daarmee kun je goed kijken of de snelheid bij Unwired klopt.
Is de video van de Unwired tot nu toe de enige met het extra geheugen + nieuwere ROM? Of zijn er ondertussen al meer te vinden. Daarmee kun je goed kijken of de snelheid bij Unwired klopt.
Misschien kan denB even een klein filmpje posten oid. In ieder geval ik denk dat ik voor de xperia ga. Ik hoop dat er 384 in zit. Misschien kan denB daar uitsluitsel over geven en het bevestigen of ontkrachten (hij heeft hem tenslotte al in handen...)Xof schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:09:
Maak er dan ook gelijk even een topic waarschuwing van anders gaat het over 25-50 posts weer mis
Voor degene die hem nog niet hebben gezien: http://www.theunwired.net...-s-latest-xperia-x1-built
Ik vind trouwens dat we de SE X1, omdat het toch de eerste in de serie is, voortaan wel SEX kunnen noemen
Ik vind trouwens dat we de SE X1, omdat het toch de eerste in de serie is, voortaan wel SEX kunnen noemen
Ik zit net de vernieuwde whitepaper te lezen en daar staan toch wel wat bijzondere dingen in. Zo is het beschikbare geheugen "up to 400 MB". Dat zou dus betekenen dat er zelfs meer dan 384 MB in de X1 zit. In de whitepaper staat de spreektijd voor GMS op 10 uur en voor UMTS op 6,5 uur (in het beste scenario).
Goedgloeiende hete kolen, zit ik gewoon nog in de whitepaper van mei te kijken!
Wel vaag dat ze blijkbaar toen al rekening hielden met meer RAM dan aanvankelijk in de eerste modellen zat. Blijkbaar hebben ze toch een vooruitziende blik bij SE 
@MAG, filmpje staat al in de startpost
en Vodafone heeft vanmorgen 7 oktober ook aan mij bevestigd!
Goedgloeiende hete kolen, zit ik gewoon nog in de whitepaper van mei te kijken!
[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 27-09-2008 18:10 ]
Dat is ontzettend goed nieuws, krijg het idee dat we ongeveer gelijk met de rest van de EU de release krijgen. Want ik heb zo'n idee dat die 30 september in die landen nog niet verkrijgbaar is.ppaddo schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:08:
Ik zit net de vernieuwde whitepaper te lezen en daar staan toch wel wat bijzondere dingen in. Zo is het beschikbare geheugen "up to 400 MB". Dat zou dus betekenen dat er zelfs meer dan 384 MB in de X1 zit. In de whitepaper staat de spreektijd voor GMS op 10 uur en voor UMTS op 6,5 uur (in het beste scenario).
Goedgloeiende hete kolen, zit ik gewoon nog in de whitepaper van mei te kijken!Wel vaag dat ze blijkbaar toen al rekening hielden met meer RAM dan aanvankelijk in de eerste modellen zat. Blijkbaar hebben ze toch een vooruitziende blik bij SE
Aan mij is ook doorgegeven dat de telefoon in de week van 7 oktober verkrijgbaar moet zijn. (niet bij vodafone, maar bij 2call), 7 oktober is al bijna
Verwijderd
Ik vind het echter wel raar dat Vodafone hem nog nergens op hun site heeft staan. Zelfs niet bij ''coming soon''. Nouja, ik hoop maar dat hij vanaf 7 oktober online ook te bestellen is want ik wil dolgraag mijn abonnement verlegen icm dit geweldige apparaat
. Ik heb op dit moment een P1i en ben daar al zeer tevrede over. Ik zie de X1 dan ook als een perfect opvolger.
Ah, sorry.. Ik moet zeggen dat ik binnen hetzelfde deel van een topic niet de startpost vaak bekijk voor updates.
Het is ook min of meer de opvolger van de P1i toch? Het is immers hun "nieuwe" flagship, ook met metaal e.d. afgewerkt, en voor dezelfde doelgroep.Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:27:
Ik vind het echter wel raar dat Vodafone hem nog nergens op hun site heeft staan. Zelfs niet bij ''coming soon''. Nouja, ik hoop maar dat hij vanaf 7 oktober online ook te bestellen is want ik wil dolgraag mijn abonnement verlegen icm dit geweldige apparaat. Ik heb op dit moment een P1i en ben daar al zeer tevrede over. Ik zie de X1 dan ook als een perfect opvolger.
offtopic: Zelf weet ik overigens nog niet wat ik ga doen. Mijn abbo bij Hi loopt pas in februari af en ik wil ook graag naar Vodafone (beter internet daar, maar helaas is 1 min bellen niet gelijk aan 2 smsjes zoals bij Hi). Ik zit nog even te kijken wat de beste optie is; volgende week de X1 los kopen en in februari een sim only abbo, of het contract bij Hi afkopen en bij Vodafone een abbo+toestel nemen...
Hhmm kweenie, X1 heeft geen video out.Xof schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:35:
Ja ok, dat dan misschien niet. Maar dat is iets wat niemand gebruikt. Leuk dat het erop zit, maar in de praktijk gebruikt niemand dat.
Dat vind jij ja maar het feit dat ik het opnoem zegt alweer wat heh
Ik kan een leuke carkit functie bedenken namelijk met een car TFT en een autoradio, vandaar.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit dus het zou kunnen dat het inderdaad onbelangrijk blijkt.
Ik kan een leuke carkit functie bedenken namelijk met een car TFT en een autoradio, vandaar.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit dus het zou kunnen dat het inderdaad onbelangrijk blijkt.
[ Voor 23% gewijzigd door nl2dav op 27-09-2008 22:06 ]
Als carkit functie had ik mij het nog niet eens bedacht, maar volgens mij is daar gewoon geen goede apparatuur voor om het mooi in je auto te verwerken.
Ik vond het volgende:
Ik wacht dus mooi op dit kaartje. Zag in de pricewatch dat er alleen nog maar 8GB was en dat vind ik net iets te weinig. 16GB is echt perfect. Lekker een grote en snelle MicroSD kaartje in de X1
Ik vond het volgende:
Bron: All About PhonesSanDisk 16GB Micro-SD en M2 in oktober beschikbaar
Gister heeft SanDisk aangekondigd dat de 16GB micro-SD en Memory Stick M2 kaarten in oktober verkrijgbaar zullen zijn. De prijzen van de geheugenkaarten is 100 dolar voor de MicroSD kaart en 130 dollar voor de M2 variant.
Op dit moment is de grootst verkrijgbare Micro-SD kaart 8GB echter komt hier spoedig verandering in. Gisteren heeft SanDisk bekend gemaakt dat in oktober 16GB groot tellende geheugenkaarten naar de winkels gaan. Om de kaarten te gebruiken is wel een geheugenslot nodig dat om kan gaan met MicroSDHC of Memory Stick M2. Oudere toestellen kunnen moeite hebben met het uitlezen van Micro-SDHC kaarten, echter kunnen nieuwe toestellen volop genieten van de inmense opslagruimte. Theoretisch passen drie dvd's op het kaartje of circa 3500 mp3'tjes. Met de grote capaciteit geheugenkaart is het eigenlijk niet meer nodig een toestel te kopen waarin standaard al veel opslaggeheugen zit.
De 16GB MicroSD kaart gaat over de toonbank voor 100 dollar, de M2 variant is duurder namelijk 130 dollar. Wij verwachten in Nederland dat de MicroSD kaart rond de 60 euro gaat kosten en de M2 kaart rond de 80 euro.
Ik wacht dus mooi op dit kaartje. Zag in de pricewatch dat er alleen nog maar 8GB was en dat vind ik net iets te weinig. 16GB is echt perfect. Lekker een grote en snelle MicroSD kaartje in de X1
Heel mooi om te horen van 7 Oktober, nog maar 2 weekjes!! 
Maar okee... http://www.youtube.com/watch?v=B1dL7tgoLAg
Geen drie, maar VIER vissen!! Haha! We krijgen eindelijk een beetje te zien hoe dat fish panel nou werkt als indicator. We hebben het nutteloze gedeelte vaak genoeg gezien, maar nu toch wel een beetje van wat het nut van dat fish panel is.
Nog meer van dezelfde presentatie:
Stukje aGPS: http://www.youtube.com/watch?v=avV7sV47H7k
9 minuten oud nieuws: http://www.youtube.com/watch?v=73y04BOsQsY
Geen drie, maar VIER vissen!! Haha! We krijgen eindelijk een beetje te zien hoe dat fish panel nou werkt als indicator. We hebben het nutteloze gedeelte vaak genoeg gezien, maar nu toch wel een beetje van wat het nut van dat fish panel is.
Nog meer van dezelfde presentatie:
Stukje aGPS: http://www.youtube.com/watch?v=avV7sV47H7k
9 minuten oud nieuws: http://www.youtube.com/watch?v=73y04BOsQsY
[ Voor 3% gewijzigd door Wicked_Wy op 28-09-2008 05:56 ]
Inderdaad wel cool dat het er nu 4 zijn, maar we weten nog steeds niet wat die laatste dan doet, want eerst was de derde voor missed calls. Maar verder snap ik je post niet helemaal, het was al lang bekend dat het Fish Panel dit ging doen, dus nieuw is het niet echt. Daarom snap ik ook niet dat reviewers zeggen dat het een nutteloze feature is. Tuurlijk is het niet iets wat je constant zal gebruiken, maar ik vind het toch een leuke feature (soort van screensaver als je je telefoon niet gebruikt) om snel de tijd en status van je telefoon te zien.
Aaahhh the missed call fish! hahahaWicked_Wy schreef op zondag 28 september 2008 @ 05:55:
Ik twijfel nog steeds of je dit paneel in de praktijk echt vaak zal gebruiken..
In het begin is het uiteraard HET paneel om mee te showen.
Ik zie nu al voor mij hoe mijn collega's met iPhone's (waar ze allemaal heel trots op zijn) wellicht toch met een beetje beteuterd gezicht zullen kijken dat we vissen op ons toestel hebben die je kan aaien, plagen EN die ook nog wat betekenen!
ik weet het, best kinderachtig, maar oh wat leuk in de praktijk!
Maanden terug was er al iets over gezegt. Anyways, de 4e vis is dus als je een gemiste oproep hebt, niet de 3e. Ook gaf de felheid van de kleur van één van de vissen, ik gok de goudvis, aan hoe vol je batterij was iirc.Tsunami schreef op zondag 28 september 2008 @ 08:17:
Inderdaad wel cool dat het er nu 4 zijn, maar we weten nog steeds niet wat die laatste dan doet, want eerst was de derde voor missed calls. Maar verder snap ik je post niet helemaal, het was al lang bekend dat het Fish Panel dit ging doen, dus nieuw is het niet echt. Daarom snap ik ook niet dat reviewers zeggen dat het een nutteloze feature is. Tuurlijk is het niet iets wat je constant zal gebruiken, maar ik vind het toch een leuke feature (soort van screensaver als je je telefoon niet gebruikt) om snel de tijd en status van je telefoon te zien.
edit: bovendien was het geen reviewer die zei dat het nutteloos was, dat is die Magnus die bij elke presentatie hetzelfde zegt en dezelfde grappen maakt of voor de 10e keer komt aanzetten met zijn vergelijking van de X1 met een pak.
Btw jammer dat de Incoming Call venster nog steeds dat lelijke standaard windows mobile popupje is, dat hadden ze beter even wat mooier kunnen maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Mag op 28-09-2008 09:06 ]
Ik vraag me nog steeds af of er een dedicated screen-draai-button is. Ik kan hem niet vinden in de laatste video reviews. Je ziet ze steeds het keyboard uitschuiven als het scherm gedraaid moet worden. Dat is best onhandig

Volgens een van de previews zit er een knopje aan de zijkant om te switchen naar landscape en terug.The Legend schreef op zondag 28 september 2008 @ 09:38:
Ik vraag me nog steeds af of er een dedicated screen-draai-button is. Ik kan hem niet vinden in de laatste video reviews. Je ziet ze steeds het keyboard uitschuiven als het scherm gedraaid moet worden. Dat is best onhandig
Btw, waar is die licht sensor goed voor?
Verwijderd
Hahaha! Inderdaad **OOHH MAG IK OOK EENS**ppaddo schreef op zondag 28 september 2008 @ 08:22:
[...]
Ik zie nu al voor mij hoe mijn collega's met iPhone's (waar ze allemaal heel trots op zijn) wellicht toch met een beetje beteuterd gezicht zullen kijken dat we vissen op ons toestel hebben die je kan aaien, plagen EN die ook nog wat betekenen!
Nog 3.5 week wachten
Verwijderd
Voor het scherm wat dan automatisch aanpast. Is het donker --> scherm minder fel --> langer standby en fijner voor je ogen. Tenminste, zo gaat het op mijn T650.Mag schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:25:
[...]
Volgens een van de previews zit er een knopje aan de zijkant om te switchen naar landscape en terug.
Om het schermpje te dimmen zodra het donker word. Klinkt praktisch (en is het ook), maar dat was het eerste wat ik uit had gezet toen ik hem in me handen had.Mag schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:25:
Die sensor zit namelijk precies waar ik mijn duim liet rusten, waardoor constant dat schermpje begon te dimmen.
Ik dacht eerst dat ik hem gesloopt had

Maar dus, voor de korte tijd dat ik hem aan had staan, en ik mijn vinger er niet voor had, deed hij het goed.
Maarja, kwestie van wennen neem ik aan en je vingertjes op het toetsenbord laten rusten.
Lichtsensor zit hier dus:
[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 28-09-2008 10:47 ]
Pentaxiaan
Ben dat knopje nergens tegengekomen in reviews waarbij de behuizing werd langsgegaan zeg maar. Heb je een linkje?Mag schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:25:
[...]
Volgens een van de previews zit er een knopje aan de zijkant om te switchen naar landscape en terug.
Het was van een van de eerdere previews uit april e.d. Ik heb geprobeerd het te vinden maar dat is niet gelukt. Ik weet wel dat er in de preview stond dat het knopje op dat proto type nog geen functie had maar dat het volgens hem volgens iemand van SE uiteindelijk de functie had te switchen naar landscape.The Legend schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:56:
[...]
Ben dat knopje nergens tegengekomen in reviews waarbij de behuizing werd langsgegaan zeg maar. Heb je een linkje?
The Legend schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:56:
Ben dat knopje nergens tegengekomen in reviews waarbij de behuizing werd langsgegaan zeg maar. Heb je een linkje?

(ik heb dat knopje niet gezien, maar ik heb er dan ook eigenlijk niet op gelet)
Plaatje komt ergens van dailymobile vandaan.
[ Voor 18% gewijzigd door SirNobax op 28-09-2008 11:18 ]
Pentaxiaan
Vreemd, het model dat The Unwired bv. had deed mij sterk denken aan een nagenoeg productiemodel maar daar was nergens zo'n knopje te vinden.
^^ Dat knopje idd nog nooit gezien, ben benieuwd
^^ Dat knopje idd nog nooit gezien, ben benieuwd
[ Voor 16% gewijzigd door The Legend op 28-09-2008 11:43 ]
Branded en locked versie? Enig idee?ppaddo schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:08:
Als het goed is moet hij in week 43 in de winkels liggen bij ons. Dit is zo goed als zeker
Maar als Vodafone 7 oktober bevestigd...?DaannO schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:27:
Als het goed is moet hij in week 43 in de winkels liggen bij ons. Dit is zo goed als zeker
Dat zal vast wel... heb ik eerlijk niet gevraagd. Meneer wist ook al dat de losse verkoopprijs bekend was (en die vergeet ik vervolgens uiteraard te vragen

Verwijderd
Ik hoop dat er wel een landscape knopje op de XPeria zit, of in ieder geval gemakkelijk geswitched kan worden van portrait naar landscape zonder moeilijk diep in windows instellingen te veranderen.. Elke keer toetsenbord openschuiven om naar landscape te gaan is ook niet echt geweldig...
Jammer dat er geen accelerometer op zit van wat ik nu lees... Ik heb wat leuke software gezien op andere telefoons met de accelerometer en het is best een leuk gadget en soms beetje zinvol ook..
Wat ik vooral vind aan de telefoon is het 800x480 scherm.. Bijvoorbeeld leuk RDP-en met mijn bureaublad van mijn pc thuis... Heeft iemand hier ervaringen mee hoe snel dit een beetje werkt over mobiel internet en of er nog voor-en nadelen zijn?
Ik hoor trouwens wisselende dingen over of dat uitzendinggemist en rtl4gemist e.d. werken over mobiel internet met een WM telefoon.. Ook dat zal mij benieuwen of dat goed werkt... Zou wel fijn zijn voor in de trein
Overigens koopt iedereen om me heen een iPhone, mede door de application store waar ze allemaal software kunnen downloaden... Is dit nou echt zo'n voordeel van de iPhone of is er ook erg veel software op een gemakkelijke manier te krijgen voor windows mobile telefoon? En zal het voorkomen dat met deze telefoon met afwijkende resolutie van 800x480 erg veel software niet zal draaien of valt dat mee?
Verder kan ik niet wachten tot deze telefoon uit komt... Hou elke dag wel youtube in de gaten of er nieuwe XPeria vids gepost zijn en of er hier nog iets gezegd is... Kan mij niet heugen dat ik zo lang op een elektronisch device heb gewacht
Jammer dat er geen accelerometer op zit van wat ik nu lees... Ik heb wat leuke software gezien op andere telefoons met de accelerometer en het is best een leuk gadget en soms beetje zinvol ook..
Wat ik vooral vind aan de telefoon is het 800x480 scherm.. Bijvoorbeeld leuk RDP-en met mijn bureaublad van mijn pc thuis... Heeft iemand hier ervaringen mee hoe snel dit een beetje werkt over mobiel internet en of er nog voor-en nadelen zijn?
Ik hoor trouwens wisselende dingen over of dat uitzendinggemist en rtl4gemist e.d. werken over mobiel internet met een WM telefoon.. Ook dat zal mij benieuwen of dat goed werkt... Zou wel fijn zijn voor in de trein
Overigens koopt iedereen om me heen een iPhone, mede door de application store waar ze allemaal software kunnen downloaden... Is dit nou echt zo'n voordeel van de iPhone of is er ook erg veel software op een gemakkelijke manier te krijgen voor windows mobile telefoon? En zal het voorkomen dat met deze telefoon met afwijkende resolutie van 800x480 erg veel software niet zal draaien of valt dat mee?
Verder kan ik niet wachten tot deze telefoon uit komt... Hou elke dag wel youtube in de gaten of er nieuwe XPeria vids gepost zijn en of er hier nog iets gezegd is... Kan mij niet heugen dat ik zo lang op een elektronisch device heb gewacht
Dan zou het best kunnen dat zij hem de eerste week exclusief krijgen en de sim-vrij iets later is
Ach, ik wilde toch al overstappen naar Vodafone, dat wordt dan maar mijn abonnement bij Hi afkopen, indien dat mogelijk is.DaannO schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:02:
[...]
Dan zou het best kunnen dat zij hem de eerste week exclusief krijgen en de sim-vrij iets later is
En kijk eens wat ik hier tegen kwam.
Quote:
"Als u de X1 kantelt, dan kantelt het scherm automatisch mee."
Hebben zij meer informatie? Als het klopt, krijgt het ding dus wel een Motion Sensor... PS: Kan niet w8en tot ik het geld bij elkaar heb (En dat is dus tegen de tijd de volgende XPeria het licht ziet
)
Quote:
Hebben zij meer informatie? Als het klopt, krijgt het ding dus wel een Motion Sensor... PS: Kan niet w8en tot ik het geld bij elkaar heb (En dat is dus tegen de tijd de volgende XPeria het licht ziet

Daarvoor hoef je geen montion sensor te hebben hoor. Elke HTC heeft dit ook met een tobo, t toestel heeft gewoon een sensor om te meten of het scherm is uitgeschoven of niet.Sef24 schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:35:
Quote:
Hebben zij meer informatie? Als het klopt, krijgt het ding dus wel een Motion Sensor... PS: Kan niet w8en tot ik het geld bij elkaar heb (En dat is dus tegen de tijd de volgende XPeria het licht ziet)
Verwijderd
Uhm.. In geen enkel filmpje heb ik het scherm automatisch zien kantelen... En ik heb zo'n beetje elk filmpje op internet van de XPeria gezien en ze hebben er heel wat mee gekanteld en geschudtSef24 schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:35:
Quote:
Hebben zij meer informatie? Als het klopt, krijgt het ding dus wel een Motion Sensor... PS: Kan niet w8en tot ik het geld bij elkaar heb (En dat is dus tegen de tijd de volgende XPeria het licht ziet)
Overigens vind ik automatisch kantelen enorm irritant.. Ik zie dat vaak zat bij telefoons van vrienden waarbij het scherm altijd automatisch kantelt op de manier je zelf net niet wil... Nee, een knopje binnen handbereik zou het allermakkelijkste geweest zijn.. Telkens toetsenbord open en dicht doen is ook niet echt goed voor het ding denk ik...
Maar ik hoor tegenstrijdige berichten.. Die zegt dit, die zegt dat... Ik vrees dat de info op pdashop foutief is... Ik had die info ook al gelezen... Maar we zullen zien
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 13:59 ]
Een iPhone kun je aaien, bij alle andere touchscreen toestellen moet je drukkenppaddo schreef op zondag 28 september 2008 @ 08:22:
[...]
Ik heb opzich wel goed ervaringen met PDAshop, het personeel in de winkel zelf heeft vaak wel verstand van zaken.Sef24 schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:35:
Quote:
Maar de website klopt nooit een zak van. Check de specificaties maar van een willekeurige telefoon op hun website.
Bij de X1 zeggen ze bijv al dat hij niet HSUPA ondersteund terwijl dit wel zo is. Ook staat er dat er geen handschriftherkenning is terwijl dit wel zo is.
Bij de G900 staat dat die EDGE ondersteund terwijl die dat niet doet en er staat dat er geen virtueel toetsenbord beschikbaar is terwijl dat ofcourse wel zo is..
etc etc
Ik ben benieuwd hoe het touchscreen reageerd, heb de omnia in me handen gehad en vond het maar matig werken in vergelijking met de iphone. Is hiervoor dezelfde techniek gebruikt?
Kan je wat specifieker zijn dan "matig werken" ?MaZe schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:45:
Ik ben benieuwd hoe het touchscreen reageerd, heb de omnia in me handen gehad en vond het maar matig werken in vergelijking met de iphone. Is hiervoor dezelfde techniek gebruikt?
Tuurlijk wordt dezelfde techniek gebruikt: Een aanraakgevoelig scherm.
De iPhone is daar niet anders. Waar het om gaat is de formware, de drivers en de implementatie in de code. Ik vind het touchscreen van de Touchwhiz van mijn zusje prima werken eerlijk gezegd.
Ben overigens benieuwd of dat ook mogelijk gaat zijn met WM6.1. Die Touchwhiz geeft een trilling als je ergens op drukt als een soort van feedback en dat werkt echt super relaxed.
De iPhone is daar niet anders. Waar het om gaat is de formware, de drivers en de implementatie in de code. Ik vind het touchscreen van de Touchwhiz van mijn zusje prima werken eerlijk gezegd.
Ben overigens benieuwd of dat ook mogelijk gaat zijn met WM6.1. Die Touchwhiz geeft een trilling als je ergens op drukt als een soort van feedback en dat werkt echt super relaxed.
[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 28-09-2008 18:04 ]
Verwijderd
De iPhone heeft zeker wel een ander 'aanraakgevoelig scherm'! De iPhone werkt met hittesensoren en de X1 met een laagje over een scherm met druksensoren. Probeer maar met je nagel een iPhone te besturen, of een stylus. Dat lukt je niet... Is wel degelijk anders dus! 
EDIT:
Dus werkt met dezelfde techniek als de omnia ja
!
EDIT:
Dus werkt met dezelfde techniek als de omnia ja
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 18:14 ]
Nee, dit werkt dus niet hetzelfde. Als ik me niet vergis gebruikt de ifoon (en alle andere vingerwerk meuk) een capacitive touchscreen achter een stuk "glas".GENETX schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:03:
Tuurlijk wordt dezelfde techniek gebruikt: Een aanraakgevoelig scherm.
De X1 heeft een resistive touchscreen waar je direct op de touchscreen tikt.
IMO (en bij iemand anders kan dat totaal anders zijn) heeft die X1 'de beste vorm' van touchscreen.
Resistive betekend dat er 2 lagen aanraking registreren, voordeel : extreem precies, maar wel alleen met je nagel of stylus.
Capacitive werkt met een statische coating, hierdoor kan je dus met je vingers dus het scherm aanraken. Doordat je vinger een groot oppervlakte heeft dus minder precies.
Komt bij dat een "glas"laag enige onnauwkeurigheid met zich meebrengt aangezien je, zodra je schuin op het scherm kijk, het echte beeld dieper ligt dan de touchlaag.
Maar goed dat de X1 een resistive touchscreen heeft waar je direct op kijkt en tikt. De pixels zijn zodanig klein dat een stylus/nagel gewoon noodzakelijk is om een linkje in te drukken ofzo.
Pentaxiaan
Verwijderd
Nee, niet dus. De iPhone werkt met hittegevoeligheid. Dit wil zeggen, het meet de hitte van je vinger.SirNobax schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:16:
[...]
Nee, dit werkt dus niet hetzelfde. Als ik me niet vergis gebruikt de ifoon (en alle andere vingerwerk meuk) een capacitive touchscreen achter een stuk "glas".
Je vingers zijn bij een gemiddeld persoon 35-36 graden ofzo? Je wilt dus zeggen dat als je je iPhone een tijdje in de zon houdt of meeneemt naar een warm land dat dan willekeurig allerlei knoppen worden ingedrukt?Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:19:
[...]
Nee, niet dus. De iPhone werkt met hittegevoeligheid. Dit wil zeggen, het meet de hitte van je vinger.
Log dan even in op Wikipedia, en fix de volgende zin even:Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:19:
Nee, niet dus. De iPhone werkt met hittegevoeligheid. Dit wil zeggen, het meet de hitte van je vinger.
The Apple iPhone is an example of a product that uses capacitance touchscreen technology: the iPhone is further capable of multi-touch sensing
Pentaxiaan
Verwijderd
Offcourse not! Ok, laat ik het anders zeggen, het 'voelt' inderdaad wel je vinger, maar het meet daar de warmte van. Het is dus niet zo dat je met een stylus als je hard drukt ook de iPhone kunt bedienen! Dus het meet misschien de druk van je vinger inderdaad, maar het meet ook op die plaats een warmteverschil. 
Excuses, voor ik verkeerde informatie ga verspreiden!
Maar nu back on-topic!
Excuses, voor ik verkeerde informatie ga verspreiden!
Maar nu back on-topic!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 18:39 ]
No offence, maar ik geloof er geen zak van wat je zegt;Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:28:
Ok, laat ik het anders zeggen, het 'voelt' inderdaad wel je vinger, maar het meet daar de warmte van.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
[ Voor 1% gewijzigd door SirNobax op 28-09-2008 18:52 . Reden: het is al duidelijk :D ]
Pentaxiaan
Verwijderd
Excuses, verkeerd geinformeerd
Mij werd dit verteld, heb er altijd al aan getwijfeld. Maar dan is het dus een touchscreen met een stuk glas erover? Sorry mensen, mijn fout!
On-topic:
Heeft iemand toevallig een filmpje waar je de knop om het scherm van portrait-mode naar landcape-mode kunt switchen werkend kunt zien?
On-topic:
Heeft iemand toevallig een filmpje waar je de knop om het scherm van portrait-mode naar landcape-mode kunt switchen werkend kunt zien?
Volgensmij heeft de iphone een scherm met een chemisch stofje, wat reageert op aanraking. Zo is multi touch ook mogelijk, en zo wordt het ook verklaard dat na 2 a 3 jaar de iphone niet goed meer reageert.
Xperia heeft gewoon dezelfde "normale" touch screens als elke andere telefoon. Je kunt maar op 1 ding tegelijk drukken. Als je op 2 punten drukt, pakt hij het midden daarvan.
Xperia heeft gewoon dezelfde "normale" touch screens als elke andere telefoon. Je kunt maar op 1 ding tegelijk drukken. Als je op 2 punten drukt, pakt hij het midden daarvan.
Verwijderd
*weg*
Aub je vraag niet kicken binnen 24 uur
[ Voor 79% gewijzigd door pven op 28-09-2008 19:34 ]
Ik meende ergens in het begin (een van de eerste video's) te zien dat het auto ging, maar misschien dat dat wel het knopje was. Iig zit het er op, kan niet anders voorstellen en zal het werken. Ik denk dat je beter gewoon even af kan wachten tot ie in de winkel ligt en het dan zelf proberen ipv alle videos te gaan zoeken. De knop zit er toch echt op lijkt me en dan zal die ook wel werkenVerwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:21:
*weg*
Edit, op the unwired vond ik een verklaring waarom je het neit ziet in de filmpjes:
Ik mag toch wel hopen dat die functie nu wel geprogrammeerd is en ze niet het ontwerp hebben gewijzigd en in de final de knop weg isYes, the lower button on the left side is supposed to switch the orientation. However, the button didn't worked with the prototype I had.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 28-09-2008 19:57 ]
Eén van de laatst geposte filmpjes liet die knop werkend zien. Zal kijken of ik de link kan opvissen.
Edit: ow, dat was de PCMag video-review die in de SP gelinkt is. Dus geen nieuwe video, maar daar zie je duidelijk dat de hardware knop wordt gebruikt om het scherm te draaien.
Edit: ow, dat was de PCMag video-review die in de SP gelinkt is. Dus geen nieuwe video, maar daar zie je duidelijk dat de hardware knop wordt gebruikt om het scherm te draaien.
[ Voor 57% gewijzigd door Tsunami op 28-09-2008 22:03 ]
Vind alleen wel dat hij traag reageerd op dit filmpje, weet iemand of dit de versie met 386MB is?Tsunami schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:39:
Eén van de laatst geposte filmpjes liet die knop werkend zien. Zal kijken of ik de link kan opvissen.
na het filmpje van the unwired had ik zo iets van wow eerde foon die snel reageert. maar dit ... uhmm..
Dit is weer een oudere versie met verouderde firmware en/of minder mb. Je kan er wsl wel van uit gaan dat het uiteindelijke product zo snel zal reageren als het prototype in het filmpje van unwired omdat die duitser daar al zei dat dat bijna de uiteindelijke versie is.Lordsauron schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:49:
[...]
Vind alleen wel dat hij traag reageerd op dit filmpje, weet iemand of dit de versie met 386MB is?
na het filmpje van the unwired had ik zo iets van wow eerde foon die snel reageert. maar dit ... uhmm..
Dit is een filmpje van de MWC, dus nee dat is geen model met 384MB RAM.
Ik weet niet hoor.. Maar volgensmij maakt het echt niet uit hoeveel MB RAM je hebt.
Of dat nou 400 of 500 is, toestel zal even snel blijven. Je gaat het pas merken als je meer dan 85 verschillende programma's opstart zonder ze af te sluiten.. Dan kom je op de grens dat het vol zit, en dan heb je voordeel bij 500mb RAM.
Dus grootste onzin dat een toestel met iets minder RAM langzaam is.
Of dat nou 400 of 500 is, toestel zal even snel blijven. Je gaat het pas merken als je meer dan 85 verschillende programma's opstart zonder ze af te sluiten.. Dan kom je op de grens dat het vol zit, en dan heb je voordeel bij 500mb RAM.
Waarschijnlijk is nieuwe firmware dan ook de grootste reden dat het sneller gaat, en meer RAM een leuke bijkomstigheid
Verwijderd
Dat leek mij ook. Het zal voornamelijk software optimalisatie zijn denk ik!Gamepie56 schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:13:
Ik weet niet hoor.. Maar volgensmij maakt het echt niet uit hoeveel MB RAM je hebt.
Morgen is btw al de officiële release in UK, Deutschland en Zweden.
Ik weet niet, maar als de shell al 100MB van je 128MB apparaatje pakt.. dan houd het snel op.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:41:
[...]
Dat leek mij ook. Het zal voornamelijk software optimalisatie zijn denk ik!
Morgen is btw al de officiële release in UK, Deutschland en Zweden.
We hebben het hier over de Xperia, die heeft niet 128.. Die heeft genoeg geheugen.Lordsauron schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:49:
[...]
Ik weet niet, maar als de shell al 100MB van je 128MB apparaatje pakt.. dan houd het snel op.
Orginieel had de Xperia 280MB RAM, als de shell alleen al 120 hier van gebruikt heb je nog maar 160 over. De upgrade van 288 naar 384 lijkt me dus zeker bijdragen aan de snelheid van het toestel.Gamepie56 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:11:
[...]
We hebben het hier over de Xperia, die heeft niet 128.. Die heeft genoeg geheugen.
Lees m'n eerdere post eens... Je meot echt gigantisch veel programma's en websites openen wil je dat geheugen vol krijgen.. ALS je het voor elkaar krijgt, zal de prioriteit nog steeds naar de shell gaan, en zullen alleen de laatst opgestarte programma's wat trager zijn..The Legend schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:24:
[...]
Orginieel had de Xperia 280MB RAM, als de shell alleen al 120 hier van gebruikt heb je nog maar 160 over. De upgrade van 288 naar 384 lijkt me dus zeker bijdragen aan de snelheid van het toestel.
Maar ik neem aan dat jij niet meer als 40 programma's open laat staan, en gewoon af en toe eens wat afsluit wat je niet gebruikt.
In praktijk blijkt namelijk dat bij de meeste windows mobile telefoons 128 MB Ruim voldoende is. Als de shell 120 is, is dat te kort, maar dan is 288 echt nog genoeg.
Zie het als een computer met 8 of 16 gb geheugen..
Ik denk dat 99% van de computergebruikers echt geen verschil in snelheid gaat merken tussen 8 of 16gb.
[ Voor 8% gewijzigd door Boyd op 29-09-2008 10:49 ]
Never mind
[ Voor 90% gewijzigd door Lordsauron op 29-09-2008 11:06 ]
Dus volgens jou stoppen ze onnodig geheugen in het toestel om de productiekosten hoger te maken?Gamepie56 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:41:
[...]
Lees m'n eerdere post eens... Je meot echt gigantisch veel programma's en websites openen wil je dat geheugen vol krijgen.. ALS je het voor elkaar krijgt, zal de prioriteit nog steeds naar de shell gaan, en zullen alleen de laatst opgestarte programma's wat trager zijn..
Maar ik neem aan dat jij niet meer als 40 programma's open laat staan, en gewoon af en toe eens wat afsluit wat je niet gebruikt.
In praktijk blijkt namelijk dat bij de meeste windows mobile telefoons 128 MB Ruim voldoende is. Als de shell 120 is, is dat te kort, maar dan is 288 echt nog genoeg.
Zie het als een computer met 8 of 16 gb geheugen..
Ik denk dat 99% van de computergebruikers echt geen verschil in snelheid gaat merken tussen 8 of 16gb.
Ja ik heb ook zo iets van volgens mij kan het alleen maar aan het werk geheugen liggen, 527MHz + video chip lijken mij wel genoeg om dit soort graphics er uit te gooien...The Legend schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:28:
[...]
Dus volgens jou stoppen ze onnodig geheugen in het toestel om de productiekosten hoger te maken?
Qua kosten zal het echt niks uitmaken.. Tis een mooi verkooppraatje. Jij gaat waarschijnlijk degene kopen met het meeste geheugen, ook al gebruik je het niet.The Legend schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:28:
[...]
Dus volgens jou stoppen ze onnodig geheugen in het toestel om de productiekosten hoger te maken?
Heb je een andere conclusie dan?
Verwijderd
mijn vader heeft de touch pro, en daar zit dus die accelerometer wel in. op zich werkt dat wel leuk, maar het werkt maar bij een paar dingen. in je fotoalbum werkt het, je opera browser en natuurlijk het welbekende spelletje. ik had liever gezien dat het overal werkte. en dat is dus niet zo. ook werkt het niet altijd lekker. als je zit te internetten met je scherm in landscape, hoef je je tel maar iets weer rechtop te houden of hij gaat in portraitmode. dus dan moet je het weer op z'n zij leggen, kan het apparaat zo snel niet verwerken met alle irritaties van dien.Tsunami schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:39:
conclusie, ik denk dat een knopje handiger is, zodat je er zelf de regie over hebt. en ik hoop dat dat knopje ALTIJD werkt.
Toevallig ben ik op het werk op een embedded systeem ook met video bezig...Lordsauron schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:37:
[...]
Ja ik heb ook zo iets van volgens mij kan het alleen maar aan het werk geheugen liggen, 527MHz + video chip lijken mij wel genoeg om dit soort graphics er uit te gooien...
Op een 400 MHZ Arm CPU kunnen we 320x240 (ofzo) filmpjes zonder haperen afspelen. Dit is ZONDER hardware acceleratie.
Kun je gewoon instellen in het register.. Maar bij "alles" is gigantisch onhandig... als je in de auto zit, of op de bank ligt, of in bed ligt.. dan gaat je scherm de hele tijd scheef, daar wordt je gek van.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:51:
[...]
mijn vader heeft de touch pro, en daar zit dus die accelerometer wel in. op zich werkt dat wel leuk, maar het werkt maar bij een paar dingen. in je fotoalbum werkt het, je opera browser en natuurlijk het welbekende spelletje. ik had liever gezien dat het overal werkte. en dat is dus niet zo. ook werkt het niet altijd lekker. als je zit te internetten met je scherm in landscape, hoef je je tel maar iets weer rechtop te houden of hij gaat in portraitmode. dus dan moet je het weer op z'n zij leggen, kan het apparaat zo snel niet verwerken met alle irritaties van dien.
conclusie, ik denk dat een knopje handiger is, zodat je er zelf de regie over hebt. en ik hoop dat dat knopje ALTIJD werkt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Wat mag er dus niet in dit topic:
1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt
Xperia Tech vragen topic Deel 5
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Wat mag er dus niet in dit topic:
1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt
Xperia Tech vragen topic Deel 5