Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soow mooie site geworden zeg.
Na het zien van dit plaatje :
http://www.sonyericsson.com/x1/index.aspx?en-gb

Zeg ik.....100% ZILVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ja de zilveren heeft ook wel wat eigenlijk :) (vooral omdat de knoppen zwart zijn)
Maar van de zwarte vind ik het weer zo mooi dat het toetsenbord dan weer zilver is.

Ik blijf toch bij de zwarte :) (over het algemeen hou ik niet van een zilveren telefoon, dus dan ga ik toch spijt krijgen als ik wel zilver neem :P)

Edit: @hieronder: ow dan zal mijn flash wel weer brak zijn in FF :s

[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 22-09-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
FF3 doet'ie 't wel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist alle filmpjes bekeken op de site, 1 ding vraag ik me af.
Stel je zit bijvoorbeeld op internet een bericht te typen in iemands gastenboek MET je qwerty keyboard en je wordt gebeld. Dan zul je dat keyboard in moeten schuiven en op moeten nemen. Blijft je panel/internetsite dan gewoon lopen op de achtergrond of is dan alles weg als je weer hebt opgehangen? Waarschijnlijk krijg ik hier pas antwoord op als dat ding uit is of heeft iemand al een PDA met Toetsenbord die hier antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Deze kwam ik net toevallig tegen: http://www.rocketxl.com/xperia/

Klik op The Competition voor de regels, en Menu om de filmpjes te zien :)
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:23:
Heb zojuist alle filmpjes bekeken op de site, 1 ding vraag ik me af.
Stel je zit bijvoorbeeld op internet een bericht te typen in iemands gastenboek MET je qwerty keyboard en je wordt gebeld. Dan zul je dat keyboard in moeten schuiven en op moeten nemen. Blijft je panel/internetsite dan gewoon lopen op de achtergrond of is dan alles weg als je weer hebt opgehangen? Waarschijnlijk krijg ik hier pas antwoord op als dat ding uit is of heeft iemand al een PDA met Toetsenbord die hier antwoord op kan geven?
Dit blijft uiteraard allemaal op de achtergrond draaien, om weer terug te gaan naar een programma op de achtergrond moet je het programma weer openen. Dit heeft volgens mij vrij weinig met het wel of niet hebben van een toetsenbord te maken, het enige wat er gebeurt als je het toestenbord inschuift is dat het scherm draait. Los daarvan blijven alle programma's in Windows Mobile op de achtergrond draaien, ook als je ze via het kruisje afsluit. Maar hier zijn 3rd party oplossingen voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Tsunami op 22-09-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:24:

[...]

Los daarvan blijven alle programma's in Windows Mobile op de achtergrond draaien, ook als je ze via het kruisje afsluit. Maar hier zijn 3rd party oplossingen voor.
Heb je ook wat namen, want dat alle programma blijven draaien vind ik 1 van de grootste nadelen van WM. Ik weet niet beter dan dat je zo nu en dan via system alles een keer moet sluiten. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Zie ik het nou goed? in het tweede filmpje en kan je de eerste pannel niet veranderen?
staat volgens mij een kruis door heen als "ze" de pannels gaat editen.
dan heb je dus maar 8 pannels en niet 9 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Het eerste panel linkt altijd naar het standaard WM Today scherm, dus die kan je niet veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsunami op 22-09-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 11-09 12:47
dan vind ik het constant verkondigen van 9 pannels dus bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens geheel offtopic....

Maar goed, afgezien van de linkjes naar de diverse filmpjes en die nieuwe site van sony, is er weinig nieuws bij gekomen in deel 4. Bedankt daarvoor in ieder geval!

Volgens mij ben ik de enige die na 9 pagina's; nog steeds niet overtuigd is van het nut van gps in een vliegtuig; of iemand zijn smaak (zwart of zilver, wat een dilemma); een batterij die misschien maar een uur meegaat...; En nu zijn het maar 8 panels, omdat je er 1tje niet kan veranderen!? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Lordsauron schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:08:
Hoezo, het zijn er toch gewoon 9? Dat je er één niet kan customizen, who cares. Je hebt aan 8 nog steeds genoeg. Trouwens, hoe wil je anders naar de standaard-interface komen? Je hebt altijd één panel draaien, en de panel manager is om tussen panels te switchen.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:49:
[...]

Heb je ook wat namen, want dat alle programma blijven draaien vind ik 1 van de grootste nadelen van WM. Ik weet niet beter dan dat je zo nu en dan via system alles een keer moet sluiten. }:O
HTC heeft een Task Manager (bij mij Taakbeheer genoemd), ik geloof dat Batti het ook kon? Mss moet je even in het PPC software topic kijken.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:17:
Volgens mij ben ik de enige die na 9 pagina's; nog steeds niet overtuigd is van het nut van gps in een vliegtuig; of iemand zijn smaak (zwart of zilver, wat een dilemma); een batterij die misschien maar een uur meegaat...; En nu zijn het maar 8 panels, omdat je er 1tje niet kan veranderen!? |:(
Wat is je punt? Alles is al bekend hierover, dus waar moeten we anders over praten?

[ Voor 20% gewijzigd door Tsunami op 22-09-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus mijn punt een beetje...

Ik zou dus zeggen: nergens over...
Tot er echt een beetje ervaring gedeeld kunnen worden! Waar ik, als potentiele koper, meer aan heb, dan de verwachting van hoelang iemande met een batterij doet (niemand! weet dat nu) Het boeit mij echt niet dat Joedy87 (overigens niet rot bedoeld) een zilvere xperia wil.... enz...

Ik heb altijd op GoT gekeken naar nieuwe producten en nuttige informatie, misschien kan je mijn punt een beetje begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Tsja, wat voor de een niet nuttig is kan voor de ander wel nuttig zijn?

Back ontopic plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:24:

[...]

Dit blijft uiteraard allemaal op de achtergrond draaien, om weer terug te gaan naar een programma op de achtergrond moet je het programma weer openen. Dit heeft volgens mij vrij weinig met het wel of niet hebben van een toetsenbord te maken, het enige wat er gebeurt als je het toestenbord inschuift is dat het scherm draait. Los daarvan blijven alle programma's in Windows Mobile op de achtergrond draaien, ook als je ze via het kruisje afsluit. Maar hier zijn 3rd party oplossingen voor.
Oke, ja ik vroeg dit omdat wanneer ik nu een smsje typ en ondertussen gebeld word, mijn smsje na het ophangen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Het kruisje in Windows Mobile 6.1 kun je zo instellen dat als je de stylus of vinger(nagel) langer ingedrukt houdt op het kruisje het programma wel afsluit, dus daar heb je geen tweak of ander programma voor nodig. In het todayscherm kun je bij de taskmanager helemaal rechtsbovenin je scherm losse programma's afsluiten of alle actieve programma's in 1 keer sluiten. Weer een probleem opgelost dus..... :)

Hoelang je met een volle accu doet is simpelweg niet te beantwoorden, dit hangt af van je gekozen energiesettings (hoelang moet backlite aan blijven voordat hij in de standbye gaat), wat je met de X1 doet en hoelang je dit doet. Een heleboel applicaties zoals video playback, navigeren, wifi en internet delen met je laptop via Blue Tooth vreten stroom. Gelukkig heeft de X1 een stevige accu van 1500 mAh en dat hebben nog niet veel apparaten. Mocht de praktijk uitwijzen dat bepaalde applicaties onnodig veel stroom verbruiken dan komt SE vast met aangepaste software voor hun vlaggeschip, dus ik zou me gewoon geen zorgen maken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha
Op de vernieuwde website komt telefoneren pas als laatste filmpje... het is toch bedoeld om mee te bellen?

Maar zou er dan ook minder aandacht gegeven zijn aan de belfuncties?
Ik bedoel, zit er wel een verjaardag bij een contact die ook automatisch in de agenda komt (en niet met het verkeerde jaartal erbij zoals bij de p1i)
Khoop alleen maar dat er wel voldoende aandacht is gegeven aan het bellen en niet alleen aan de panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Lordsauron schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:08:
Ik zou zeggen.. Koop hem niet :).. Tis natuurlijk een telefoon van niks dat je maar 8 panels kan veranderen. Misschien kun je op marktplaats nog een mooie nokia 3310 op de kop tikken.. Die heeft 12 verschillende menu's..

Wat een belachelijke discussie weer hierboven, kunnen we het weer over fatsoenlijke dingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
(jarig!)
Heeft iemand hier al iets met de Panels SDK gedaan? Ik heb de documentatie nu doorgelezen, ziet er niet echt ingewikkeld uit, maar in hoeverre is er nu al iets mee te maken? Zover ik nu gelezen heb en aan het proberen ben, is er nog niet echt iets te testen, tenzij je zelf ook een applicatie maakt die op de device emulator de dll in kan laden die je geproduceerd hebt met de SDK. Of zie ik iets nu heel erg over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:20:
Haha
Ik bedoel, zit er wel een verjaardag bij een contact die ook automatisch in de agenda komt (en niet met het verkeerde jaartal erbij zoals bij de p1i)
Google "windows mobile contacts birthday reminder"
-->
Windows Mobile Forums » Windows Mobile Total Access Forums » Suggestion Box » Birthday reminders

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

En ik maar denken dat het aan de Sync software van SE lag dat afspraken die ik op mijn telefoon (K810) maak veranderen na synchroniseren met Outlook '07 onder vista (afspraken duren spontaan de hele dag ipv. 20:00 - 23:59 :( ).
Als ik bovenstaande zo lees werkt de agenda en synchroniseren tussen windows en WM ook niet helemaal vlekkeloos.
Was voor mij eventueel een reden om over te stappen naar een WM toestel.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Hier nog wat filmpjes per foon onderdeel:

http://blog.se-nse.net/20...-a-closer-look-at-the-x1/

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Lijkt er niet op dat dat een recente Xperia is, het draaien van panels als je het toetsenbord uitschuift gaat niet bepaald vlekkeloos. Terwijl alle andere animaties dat toch wel zijn..

Edit: ook raar dat in bovenstaand filmpje het eerste nummer dat via het Media Panel wordt gekozen in WMP wordt afgespeeld? En de tweede ineens in het Media Panel zelf, net als in het Unwired filmpje.

[ Voor 48% gewijzigd door Tsunami op 23-09-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:00:
Edit: ook raar dat in bovenstaand filmpje het eerste nummer dat via het Media Panel wordt gekozen in WMP wordt afgespeeld? En de tweede ineens in het Media Panel zelf, net als in het Unwired filmpje.
Dat viel mij ook al op. Misschien speelt de Media Speler niet alle bestandsformaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:36:
Dat viel mij ook al op. Misschien speelt de Media Speler niet alle bestandsformaten?
Ik denk, mede dankzij de landscape-portrait overschakel lag die we zien, dat het nog een quasi-beta versie is. Ergens heb ik het gevoel dat die mediaspeler van de X1 meer een skin over de Windows Mediaplayer heen is dan een echt op zichzelf staande player.
Jammer, want ik ben vaak ontevreden met Windows Mediaplayer (mobile zowel als op mn pc).

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keisersose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 17:34
SneakyViper schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:54:
...device emulator de dll in kan laden die je geproduceerd hebt met de SDK. Of zie ik iets nu heel erg over het hoofd?
Daar zit een programma voor bij in de SDK.
Als je de Xperia device emulator setup guide volgt. En de pdf van de panel tutorial example doorleest, staat daar iets over vermeld. (Een optie van je project aanpassen)
Werk vervolgens net zo makkelijk als een normale app debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Na het gezien te hebben van de vergelijkingsfoto tussen de P1i en de X1 ben ik er zeker van dat het formaat van deze telefoon voor mij helemaal perfect is. Ik vind het formaat van de P1i gewoon goed en ik had verwacht dat de X1 dikker zou zijn, maar dit is gelukkig dus niet zo. Volgens mij is dit een erg dunne telefoon vergeleken met andere telefoons met toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Xof schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:00:
[...]

Na het gezien te hebben van de vergelijkingsfoto tussen de P1i en de X1 ben ik er zeker van dat het formaat van deze telefoon voor mij helemaal perfect is. Ik vind het formaat van de P1i gewoon goed en ik had verwacht dat de X1 dikker zou zijn, maar dit is gelukkig dus niet zo. Volgens mij is dit een erg dunne telefoon vergeleken met andere telefoons met toetsenbord.
Ik had ook verwacht dat die wat groter was. Maar na de plaatjes te hebben bekeken heb ik even de afmetingen van de X1 en de G900 vergeleken en de X1 is maar 4mm groter in elke dimensie.
Hoewel ik al heel erg tevreden ben met mijn G900 die ik ook echt pas 2 maanden heb ofzo moet ik zeggen dat ik echt de neiging heb te proberen die te verkopen om de X1 te kunnen kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony Ericsson heeft haar mini site van de X1 bijgewerkt.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:00:
[...]

Oi? nou je het zegt.... heb ook p1i..
ben aardig verrast! Dacht dat de x1 een stuk groter zou zijn,..

Ziet dit er een beetje raar uit of lijkt het maar zo?:

Afbeeldingslocatie: http://www.se-community.com/alben/1351/624/08_3_22_18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet die tutorial op de X1 mini site!
Waar/wanneer kan ik bestellen? :+ ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Dat kan de belichting zijn, maar ook een of andere cover die er eigenlijk niet ophoort :P
Als je de foto's bekijkt zie je dat die ook niet helemaal goed aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Xof schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:34:
[...]

Werkt niet in FF :(

Het is gewoon een complete handleiding online zo ongeveer. Er wordt behoorlijk wat verteld..
Goede verbetering van Sony Ericsson iig :)
Werkt prima in FF.

Anyways, leuke site, jammer dat alles zo cheesy wordt verteld, maargoed, misschien om een breder publiek te trekken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:36:
Dat kan de belichting zijn, maar ook een of andere cover die er eigenlijk niet ophoort :P
Als je de foto's bekijkt zie je dat die ook niet helemaal goed aansluit.
Dat zijn ook al hele oude foto's ;)

Verwijderd

Het batterij klepje is een raar systeem. Het is geen schuifbaar iets, maar aan beide kanten van de telefoon zitten inkepingen en daar moet je met nagels tussen komen en om hoog trekken...

Had vorige week een simlock versie in mn handen op het werk. Verder voelt hij wel heel fijn aan, en ziet er gelikt uit :D

Verwijderd

http://www.mobiset.ru/wallpaper/

Mocht je nog een Xperia X1 wallpaper willen hebben.
Met een mooie russische kalender :)

(v boven naar onder nr 7)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Via www.sonyericsson.com/x1 kwam ik op de volgende site terecht:
Xperia blogger relations centre, een soort van blog van Sony Ericsson over de Experia X1.

Daarop werd een vraag beantwoord over het batterijgebruik van de X1:
Many people have asked me about the battery consumption on the XPERIA X1. Fair question I think, what is a user experience without power?

Sony Ericsson noted this from the beginning in the X1 development, and therefore we had a special project to work on a new battery. Project name: Hercules (and I think it’s evident where the name comes from).
The battery in the X1 is 1500mAh, which is a large battery.

This topic is very tricky, since he phone in itself has many great features, but they consume a lot of power (a-GPS, WiFi, a large screen etc etc). Nevertheless, this is a really important area and I would therefore like to raise it. I use the phone daily - a lot! - and I usually charge it over night.

Magnus
Jammer genoeg niet echt een antwoord van Magnus...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:30:
Het batterij klepje is een raar systeem. Het is geen schuifbaar iets, maar aan beide kanten van de telefoon zitten inkepingen en daar moet je met nagels tussen komen en om hoog trekken...

Had vorige week een simlock versie in mn handen op het werk. Verder voelt hij wel heel fijn aan, en ziet er gelikt uit :D
Okay... Dan wil ik je toch vragen om iets meer te vertellen.

Hoe (kom je eraan), wat (voor werk), waar (Nederland, of waar dan ook) en waarom(nu al)?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Klovan schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:02:
Via www.sonyericsson.com/x1 kwam ik op de volgende site terecht:
Xperia blogger relations centre, een soort van blog van Sony Ericsson over de Experia X1.

Daarop werd een vraag beantwoord over het batterijgebruik van de X1:

[...]

Jammer genoeg niet echt een antwoord van Magnus...
Mja ze zijn er dus mee bezig maar dan nog zo maar een verdubbeling zit er niet heel snel in. al vind ik 1500 mah niet veel. Mijn K800i accu is nu 950 mah. Stock is die volgens mij minder (heb namelijk gister me K800i terug gekregen met een nieuwe accu omdat de oude nog maar 4 dagen mee ging ipv 6 :P

Maar dat wordt wel wennen als het straks maar 1 dag wordt. In ieder geval altijd een lader bij de hand houden.
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:03:
[...]

Hoe (kom je eraan), wat (voor werk), waar (Nederland, of waar dan ook) en waarom(nu al)?
Ik denk niet dat hij dat zo maar gaat vertellen. Hij zal wel bij een van de telecom providers werken ik gok dat die wel een proef versie hebben gekregen om te bekijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 24-09-2008 14:32 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:31:
[...]
Mja ze zijn er dus mee bezig maar dan nog zo maar een verdubbeling zit er niet heel snel in. al vind ik 1500 mah niet veel. Mijn K800i accu is nu 950 mah. Stock is die volgens mij minder (heb namelijk gister me K800i terug gekregen met een nieuwe accu omdat de oude nog maar 4 dagen mee ging ipv 6 :P
[...]
950 mah is gewoon standaard, heb ik namelijk ook in mijn 3 jaar oude k800.
Maar dan lijkt mij 1500 mah ook niet zo heel veel inderdaad.
Mijn K800 gaat met mijn gebruik namelijk 2 a 3 dagen mee.
Ik bel dan ook wel veel, tussen de 2 en 3 uur per dag denk ik.
Daarnaast gebruik ik internet 15 tot 30 min per dag.

Dat wordt dan iedere dag opladen denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:03:
[...]

Werk voor een telecom bedrijf, zal de naam niet noemen, maar het is wel nederland :P. En waarom nu al?
Omdat wij applicaties op de telefoon moeten installeren om deze te testen voor eind gebruik als ze live gaan. Dus vandaar dat ik wel eens in aanraking kom met nieuwe telefoons. Ik zal kijken of ik later deze week wat vrijer kan zijn aangezien de telefoon volgende week gereleased zal worden :)

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:54:
[...]

950 mah is gewoon standaard, heb ik namelijk ook in mijn 3 jaar oude k800.
Maar dan lijkt mij 1500 mah ook niet zo heel veel inderdaad.
Mijn K800 gaat met mijn gebruik namelijk 2 a 3 dagen mee.
Ik bel dan ook wel veel, tussen de 2 en 3 uur per dag denk ik.
Daarnaast gebruik ik internet 15 tot 30 min per dag.

Dat wordt dan iedere dag opladen denk ik.
Mijn 3 jaar oude HTC Universal had stock 1600mAh, dus weet niet. Nogmaals zou ik aanhouden wat Magnus zei bij de premiere, 1 tot 2 dagen.

Verwijderd

Wanneer is de release ook alweer precies? Volgende week, maar welke dag?

Verwijderd

30 sept 2008 toch?

@denB wat gaat ie bij jullie kosten? :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:47:
30 sept 2008 toch?

@denB wat gaat ie bij jullie kosten? :+
Dat zou ik niet weten. Daar houd ik me ook neit zo mee bezig :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:17:
[...]

Kun je daar wel achter komen :9 ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:17:
[...]

dus je volgt dit topic, maar je houd je niet bezig met de prijs? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 17:03 ]

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:03:
[...]

idd, dat hoeft ook niet voor dit topic. Gaat over de techniek.

Aangezien hij er mee gewerkt heeft, is de a-gps nou wel of niet geschikt om mee te navigeren. Volg die ontwikkelingen niet zo erg meer. En bij een ja, komen er net als bij de TP paketten op de markt met bijv. tomtom software? ;)

huidige opstelling

Verwijderd

A-gps is toch niks meer dan GPS met een hulpje?
Voor zover ik weet werkt A-GPS met een kleine download van internet met daarin de locaties van de satelieten de komende 24u. Met die info kan de GPS dan sneller een fix krijgen.
En anders kun je er altijd nog een externe GPS aan koppelen middels bluetooth.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 17:15 ]

Verwijderd

Als ik voor mijn werk telkens de nieuwste telefoon zou mogen testen, dan zou ik me ook niet bezig houden met de prijs. simpelweg vanwege het feit dat het gewoon niet hoeft...

wat hebben sommige mensen toch een mooie baan.

toch ben ik nog benieuwd naar het toetsenbord. is het echt verbeterd?

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:15:
Voor zover ik weet werkt A-GPS met een kleine download van internet met daarin de locaties van de satelieten de komende 24u. Met die info kan de GPS dan sneller een fix krijgen.
Klopt, maar mijn huidige tel heeft ook aGPS (volgens de beschrijving) en die is ronduit onbetrouwbaar. Moet er wel bij zeggen dat ie al 2,5 jaar op de markt is.

huidige opstelling

Verwijderd

de HTC Touch Pro heeft een programma dat Quick GPS heet, dat download ook gegevens van satelieten. die gegevens zijn 6 dagen geldig volgens mij en geven ook een snellere fix. met de GPS nog niet werkend gaf de Touch Pro een lokatie aan waar hij dacht dat je je bevond, met een straal van 1900 meter voor de afwijking. dan was het nog niet erg precies. Ik weet niet of dat wat op de Touch Pro zit hetzelfde is als a-gps. mocht dat zo zijn, dan kan ik mij voorstellen dat je er niet mee kunt navigeren.

Verwijderd

Die straal van 1900 meter, gaat dat niet gewoon op basis van GSM masten?
Dat doet mijn N73 namelijk ook nu met Google Maps, want in de N73 zit geen GPS unit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 17:25 ]

• Xof

Xof

Zie hier nog geen post van staan dus meld ik het maar even:
Two exciting new Johnny X episodes have been released.

Watch the new episodes now >

Combining the best in multimedia and online experiences the X1 is more than a phone it's an expression of who you are and the different aspects of your life. Use the X1 to be the individual you are.

Watch it in action>

or Sign up for X1 phone news >

Thanks

Sony Ericsson Xperia™
Edit: Zijn dezelfde die ze in de stream lieten zien.
Edit2: 2call heeft inmiddels de levertijd van 3 weken verandert naar "Levertijd ca. 3 - 6 weken". Kan dus ook eind oktober gaan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Xof op 24-09-2008 18:15 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Xof schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:04:
Zie hier nog geen post van staan dus meld ik het maar even:

[...]

Edit: Zijn dezelfde die ze in de stream lieten zien.
Edit2: 2call heeft inmiddels de levertijd van 3 weken verandert naar "Levertijd ca. 3 - 6 weken". Kan dus ook eind oktober gaan worden.
Offtopic:
Kreeg zojuist een mail dat mijn bestelling met X1 NL (normaal 2 tot 5 werkdagen) was uitgesteld met "slechts" 2 dagen, misschien hebben we geluk (of het is een automatische mailtje).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
ppaddo schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:50:
[...]

Aangezien een SE M600i het max twee uurtjes vol houdt om te navigeren met TomTom kan je wel bijna stellen dat een stroomkabeltje verplichte kost is bij de X1 als die voor je de weg gaat vinden.

Wat dat betreft is het inderdaad autolader boven alles!
Mijn P1i kan anders vééél langer mee met TomTom, ik schat toch wel zo'n 6 uur minstens (daar zit een Li-Polimer batterij in van 1120 mAh).

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Klopt het nu dat als je geen NL taal wilt hebben je een andere versie moet kopen, dus dat je opzoek moet naar een US versie.

Of kan je dit gewoon instellen op het toestel?

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
meestal is dit niet in te stellen bij WM, dus ik denk dat je opzoek moet naar een engels versie.

offtopic:
smartphoneshop heeft hem nu ook op zn site staan, alleen helaas nog geen leverdatum

• Xof

Xof

Yohost! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:32:
Klopt het nu dat als je geen NL taal wilt hebben je een andere versie moet kopen, dus dat je opzoek moet naar een US versie.

Of kan je dit gewoon instellen op het toestel?
Ik heb zelf nu maar gewoon de Nederlandse versie besteld. Als ik Engels wil hebben is er vast wel ergens een Engelse ROM te downloaden. :)

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Oke dus je kan het er wel makkelijk opzetten achteraf?
Dan bestel ik hem gewoon vandaag of morgen bij 2call

Verwijderd

heb de telefoon nu thuis en bij me.

Het toetsenbord vind ik wat klein, maar en sommige toetsen zijn iet wat gevoelig door het veelvoudige gebruik van de mensen die hem voor mij hadden.

Verder is het touch screen zeer fijn, reageerd lekker. Je hoeft er weinig voor te doen, maar je moet alleen even mikken met je nagel bij een scrollbalk.

Er staan 2 browsers op. IE en Opera Mobile. Kan het internet niet testen omdat het een t-mobile telefoon is met t-mobile instellingen maar heb zelf vodafone (FOEI! werkend voor TMNL met een vodafone abbo :D)

Ik kan GPS ook niet testen, omdat deze verlopen is.

Het panel systeem werkt zeer relaxed, en je kunt extra panels online opzoeken en waarschijnlijk ook bestellen. Verder heb ik hem nog niet echt uit getest.

---
Over de taal keuze, deze kunt je aanpassen en vervolgens de telefoon rebooten.
Ik heb net even snel gekeken daarna :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 21:30 ]

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
wat bedoel je met de gps die is verlopen?

enige mogelijkheid om foto's ervan te schieten?

                           

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:26:Het toetsenbord vind ik wat klein, maar en sommige toetsen zijn iet wat gevoelig door het veelvoudige gebruik van de mensen die hem voor mij hadden.

...

Het panel systeem werkt zeer relaxed, en je kunt extra panels online opzoeken en waarschijnlijk ook bestellen. Verder heb ik hem nog niet echt uit getest.
Hoe is de feedback van de toetsen?
Verder ben ik toch nog niet helemaal overtuigd van de panels. ik snap dat het heel handig is om alles snel bij de hand te hebben. je bent dus in minder stappen bij het onderdeel dat je wilt hebben. maar als ik het toestel van magnus zag, en dat heb ik vaker gezien, dan stonden sommige panels overvol. loop je niet het risico dat je straks verdwaalt in je panels. sommige panels leken enorm veel op elkaar, zodat ik niet snap waarom er twee ongeveer dezelfde zijn. volgens mij loop je dan ook het risico dat je dingen alsnog niet snel terug kunt vinden. als het zo is dat je zelf in kunt delen hoe vol je een panel zet, dan zou dat enorm helpen om mij te overtuigen. volgens mij is dat wel zo, maar ik weet dat dus niet zeker. wie wel?

Verwijderd

Eigenlijk werkt aGPS met de telefoon masten, daarvan uit word je locatie bepaald.

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:26:
Kan het internet niet testen omdat het een t-mobile telefoon is met t-mobile instellingen maar heb zelf vodafone (FOEI! werkend voor TMNL met een vodafone abbo :D)
Ik dacht dat je niet wou zeggen waar je werkte :D Maar dit betekent dus dat T-Mobile hem branded gaat verkopen? Heb zelf TMO dus ben daar evt wel in geïnteresseerd.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsunami op 24-09-2008 23:07 ]

Verwijderd

Met Windows 6.1, MOET je ook antivirus software, firewall etc installeren?
Met Symbian was het makkelijker, daar hoef je het niet te doen.
En zo ja, welk 3rd party product hebben jullie ervaring mee?

• Boyd
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:16:
Nee... Je moet gewoon uitkijken met wat je installeert.. Niet van 1 of andere crack-site een programma downloaden en die proberen te installeren.. Zorgen dat je weet wat je erop zet...

Bijlages van e-mail kunnen geen schade aanrichten in princiepe. Je moet namelijk elk dingetje accepteren voordat hij wat doet.. Dus stél dat er een virusje wat wil doen, kun je gewoon op NEE klikken.. Maar voor zover ik weet zijn er echt niet zoveel virussen in omloop hoor...

Verwijderd

http://www.eset.com/emabeta/ (beta)
http://www.kaspersky.nl/kaspersky-anti-virus-mobile.html
http://www.kaspersky.com/kaspersky_mobile_security

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Wikipedia: Assisted GPS

dus ja idd.

Bears and Bulls

• GENETX
Je hoeft niks. Als jij Windows op je PC zet zonder virusscanner dan werkt windows ook gewoon hoor. Je weet echter wel wat het mogelijk gevolg is... Dat wil nog niet zeggen dat je ook zo makkelijk een virus op WM krijgt, of dat er helemaal geen viri voor Symbian zijn...

• The Legend

The Legend

*Plop*

Iemand de nieuwe Knight Rider episode al gezien? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y88dqJQBk4WboNXLXO9Hp0hg/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door The Legend op 25-09-2008 15:37 ]

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16
damn was al nieuwsgierig naar wat voor apparaat het was. maar dacht nee kan niet :P (btw serie valt tegen)

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Iemand het artikel van the unwired al opgevallen? Misschien heb ik dingen over het hoofd gezien bij het volgen van dit topic, maar over 2 dingen ben ik wel een beetje verbaasd...
If you follow my personal Twitter tweet, you know that I'm currently in Lund, Sweden at Sony Ericsson's HQ where the company hosts a press event today. And hot from the Xperia X1 hands-on session with Magnus Andersson, Senior Product Manager Xperia X1, we got the news, that Spb will release a Spb Shell plug-in for the Xperia X1 panels. For sure, Sony Ericsson wasn't able to comment on how and when Spb Shell for the Xperia X1 will be available but it exists.
Also Sony Ericsson confirmed that the Xperia X1 will definitely not have an accelerometer but also confirmed that it will come with 384 MB RAM!

Also, Sony Ericsson again confirmed that there will be two Xperia X1 versions, the X1a and the X1i (as mentioned in the X1 white paper) where one is for the North American market and one is for the rest of the world aka Europe and Asia.
Quite interesting is the fact that Sony Ericsson declined to comment its partnership which HTC which, as a matter of fact, produces the Xperia X1 but also contributes some Windows Mobile enhancements like the streaming player and other utilities.
Last but not least it was confirmed that the Xperia X1 initially will not include Flash Lite 3 support and if Opera Software isn't adding it for Opera Mobile 9.5, there will be no support for Flash-powered websites like YouTube, etc.
Over het geheugen heb ik wel ooit iets voorbij zien komen in dit topic, maar niet dat het echt 'confirmed' was (de NL webshops geven vooralsnog 256MB aan). Dus zou leuk zijn als het echt zo is...

Even over de flash support... Als je die laatste zin leest van the unwired, en dan een quote uit een press release van Opera, ("With Opera Mobile 9.5, OEMs and operators will have the capability to include Flash Lite 3, empowering their smartphone users with access to the full Web including the ability to watch videos on YouTube effortlessly."), dan trek ik de conclusie dat we geen flash support krijgen... Of zie ik iets verkeerd? Of is er een andere manier om toch flash te kunnen gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door djjef85 op 25-09-2008 16:43 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

De uitbreiding van het geheugen was idd al langsgekomen in de videoview van The Unwired. Flash ondersteuning moet kunnen lukken door een versie van Opera mét flash te gebruiken? De HTC Touch HD heeft het wel en volgens mij zijn er op XDA mods die flash enablen.

Verwijderd

Gamepie56 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:56:
[...]

Nee... Je moet gewoon uitkijken met wat je installeert.. Niet van 1 of andere crack-site een programma downloaden en die proberen te installeren.. Zorgen dat je weet wat je erop zet...

Bijlages van e-mail kunnen geen schade aanrichten in princiepe. Je moet namelijk elk dingetje accepteren voordat hij wat doet.. Dus stél dat er een virusje wat wil doen, kun je gewoon op NEE klikken.. Maar voor zover ik weet zijn er echt niet zoveel virussen in omloop hoor...
Heb jij wel eens je PC / laptop ooit direct gekoppeld aan je internet aansluiting (dus zonder router / firewall tussen) ?
Dan weet je hoeveel attacks / scans je PC krijgt zodra je online gaat. Ik gebruik ZoneAlarm voor mijn machine park.
En met je mobiel connect je meteen op het internet. Mijn vraag was eigenlijk heeft WM 6.1een ingebouwde firewall of niet.

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:49:
[...]

Heb jij wel eens je PC / laptop ooit direct gekoppeld aan je internet aansluiting (dus zonder router / firewall tussen) ?
Dan weet je hoeveel attacks / scans je PC krijgt zodra je online gaat. Ik gebruik ZoneAlarm voor mijn machine park.
En met je mobiel connect je meteen op het internet. Mijn vraag was eigenlijk heeft WM 6.1een ingebouwde firewall of niet.
Nee, maar ook ik zie niet waarom dat nodig is?

Vooralsnog zijn er alleen maar Proof-of-concept Windows Mobile virussen. Humor genoeg is het eerste echte mobiele virus gespot op een Symbian telefoon, die zich via MMSen verspreidt. Dus ja.

Wat die attacks over het internet betreft, vooralsnog maken mobiele internetter minder dan 1% uit van de totale internettende bevolking. Hackers/virusmakers gaan niet achter zon kleine groep aan. Die attacks die je noemt zijn écht alleen bedoelt voor PCs.
Je kan ook niet zo veel met een telefoon, te langzaam en datalimiten.
Verder zijn er stervens veel Smartphone OSen dus heb je weinig kans dat je ineens veel gebruikers kan pakken.

En nu weer ontopic :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

De GPS is verlopen omdat die niet te officele release telefoon is.
Voor zover ik weet zal TMO hem verkopen, dat lijkt me logisch iig anders had ik hem niet gehad waarschijnlijk :P

Foto;s maken kan ik aangezien ik geen digitale camera of telefoon heb met enige goede duidelijke kwaliteit :)
Maar ik zou gewoon een week wachten en kijken wanneer hij in nederland uit komt.. (Zal wel Nov/Dec zijn denk ik)

• Wicked_Wy
Woow, hele GOT veranderd! :?

Anyway, hier zijn een paar foto's die gemaakt zijn met de X1:
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/1

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
Jah Knightrider gezien, verhaal is idd kut, maar was ook blij verrast toen ze em vasthad!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:38:
De GPS is verlopen omdat die niet te officele release telefoon is.
Voor zover ik weet zal TMO hem verkopen, dat lijkt me logisch iig anders had ik hem niet gehad waarschijnlijk :P

Foto;s maken kan ik aangezien ik geen digitale camera of telefoon heb met enige goede duidelijke kwaliteit :)
Maar ik zou gewoon een week wachten en kijken wanneer hij in nederland uit komt.. (Zal wel Nov/Dec zijn denk ik)
Hij komt toch echt in oktober hoor :P
Als SE een release date noemt zijn ze daar ook heel strikt in. En waar ik mijn telefoon besteld heb wordt ook aangegeven hem tussen 2 á 3 weken te kunnen leveren :)

Maar hoe kan GPS verlopen? GPS in de telefoon is hardware, een chip 'verloopt' niet mag ik aannemen. En bij de HTC's kun je A-GPS vaak uitschakelen, dus ik hiermee kan het ook niet te maken hebben.

Verwijderd

Wicked_Wy schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:50:
Woow, hele GOT veranderd! :?

Anyway, hier zijn een paar foto's die gemaakt zijn met de X1:
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/1
Jammer dat zodra het licht ietwat vreemd valt de foto's meteen onduidelijk zijn. Zo te zien ga ik mijn k800i wat dat betreft wel missen :(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:23:
[...]

Jammer dat zodra het licht ietwat vreemd valt de foto's meteen onduidelijk zijn. Zo te zien ga ik mijn k800i wat dat betreft wel missen :(
Tsja, ik wist dat SE-telefoons niet bijzonder goed waren met slecht licht... maar dit is toch wel vrij dramatisch :X Valt me een beetje tegen eerlijk gezegd. De "gewone" foto's zijn goed, maar zonder goed licht lijkt het echt een waas te worden. Zeker als het geen stilstaande foto is. Dan kun je wel ophouden volgens mij.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:53:
[...]

Tsja, ik wist dat SE-telefoons niet bijzonder goed waren met slecht licht... maar dit is toch wel vrij dramatisch :X Valt me een beetje tegen eerlijk gezegd. De "gewone" foto's zijn goed, maar zonder goed licht lijkt het echt een waas te worden. Zeker als het geen stilstaande foto is. Dan kun je wel ophouden volgens mij.
Maar wees eerlijk, een telefoon zoals deze koop je niet voor de camera. Ik gebruik mijn camera op mijn N73 nooit, zou er dus ook niet getreurd om zijn als er helemaal geen camera op zat.

• RoD
  • Niet online

RoD

JaMaaT schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:07:
[...]

Maar wees eerlijk, een telefoon zoals deze koop je niet voor de camera. Ik gebruik mijn camera op mijn N73 nooit, zou er dus ook niet getreurd om zijn als er helemaal geen camera op zat.
De camera is natuurlijk een leuke feature. Verder is het niet zo dat wanneer jij de camera niet gebruikt, het niet voor anderen belangrijk kan zijn ;) Voor mij is de camera wél een belangrijk aspect voor een telefoon omdat ik em óók wil gebruiken om kiekjes mee te maken, en niet altijd een camera mee wil sleuren. Daarnaast is het op z'n zachtst gezegd een beetje gek dat de kwaliteit van de foto's bij matig licht een stuk slechter is dan de meeste oudere "simpele" SE-telefoons. Zelfs de foto's die mijn K770i maakt bij matig licht zijn een stuk beter... en daar was ik al vrij ontevreden over. Aangezien sommige van die foto's bijzonder vaag zijn maakt dat de camera toch een stuk minder bruikbaar.

En dat is jammer.

Verwijderd

[...]

De camera is ook voor mij niet een belangrijk punt. een camera is handig voor als je ergens snel een foto van wil maken dan is deze camera die erop zit prima. Als ik echt mooie foto's wil maken pak ik wel een echte camera.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:10:
[...]

De camera is natuurlijk een leuke feature. Verder is het niet zo dat wanneer jij de camera niet gebruikt, het niet voor anderen belangrijk kan zijn ;) Voor mij is de camera wél een belangrijk aspect voor een telefoon omdat ik em óók wil gebruiken om kiekjes mee te maken, en niet altijd een camera mee wil sleuren. Daarnaast is het op z'n zachtst gezegd een beetje gek dat de kwaliteit van de foto's bij matig licht een stuk slechter is dan de meeste oudere "simpele" SE-telefoons. Zelfs de foto's die mijn K770i maakt bij matig licht zijn een stuk beter... en daar was ik al vrij ontevreden over. Aangezien sommige van die foto's bijzonder vaag zijn maakt dat de camera toch een stuk minder bruikbaar.

En dat is jammer.
Tuurlijk, je hebt wel helemaal gelijk.

Maar van de 100 mensen die deze camera op hun verlanglijstje hebben staan, zullen 99 alsnog de telefoon halen en niet laten schieten door de slechte camera. Misschien dat het ook wel via firmware / updates te verbeteren is in de loop der tijd. Mijn N73 maakt nu ook betere plaatjes als eerst, niet dat ik ze maak maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:10:
[...]

En dat is jammer.
een "stuk slechter" als de oudere telefoons is wat overdreven.. Daarnaast moet je even verder denken, hoeveel van de "oudere" telefoons van SE had een touchscreen, hoeveel daarvan had windows mobile, hoeveel daarvan had gps aan boord, hoeveel daarvan had een 480*800 schermpje, etc, etc, etc...

Er is dus ietsjes van de camera kwaliteit gepakt, om zo meer ruimte over te houden voor de rest van de features. Tis vrij simpel: ga je hem niet kopen vanwege de camera? Of ga je hem wel kopen vanwege de rest..

Wat Sheijkoop zegt sluit daar namelijk weer helemaal bij aan. Je kunt er prima kiekjes mee maken, maar voor professionele foto's moet je toch even iets anders meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Het is natuurlijk ook geen cybershot telefoon, dus waarschijnlijk zijn een hoop advanced features weggelaten. ik denk dat de camera software vergelijkbaar zal zijn met de 3.2mp's zoals ook te vinden op de W800i e.d. misschien met een paar verbeteringen.

al met al niet goed voor echte foto's maar het zal wel voldoen voor enventuele snelle kiekjes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Dennism schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 07:50:
Het is natuurlijk ook geen cybershot telefoon, dus waarschijnlijk zijn een hoop advanced features weggelaten. ik denk dat de camera software vergelijkbaar zal zijn met de 3.2mp's zoals ook te vinden op de W800i e.d. misschien met een paar verbeteringen.

al met al niet goed voor echte foto's maar het zal wel voldoen voor enventuele snelle kiekjes denk ik.
De foto's lijken hetzelfde als de foto's van mijn Qtek S200.. brak dus :P
Nou maak ik niet zoveel foto's (zeker niet met mijn telefoon) Maar soms wil je inderdaad even snel een foto maken, en dan moet dat gewoon een redelijke foto zijn. Ook met iets minder licht.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
St@m schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:04:
[...]

De foto's lijken hetzelfde als de foto's van mijn Qtek S200.. brak dus :P
Nou maak ik niet zoveel foto's (zeker niet met mijn telefoon) Maar soms wil je inderdaad even snel een foto maken, en dan moet dat gewoon een redelijke foto zijn. Ook met iets minder licht.
Dat is waar natuurlijk, ik gebruik bijv mijn tel camera pics bijna alleen maar op de tel zelfs, dus zolang ze scherp zijn op het telefoon scherm ben ik meestal wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2021
Ik hoor allemaal mensen zeuren (Sorry, zo komt het over) over de kwaliteit van de camera. Maar wie zegt mij dat de fotonemer zo'n steady shot is? Als hij bijvoorbeeld heel ver in heeft gezoomd (neem aan dat er digitale zoom op zit) dan zul je kwaliteit verliezen. Ik zie heel veel mooie foto's. We bespreken hier toch een telefoon met veel opties en niet een camera met een beloptie? Je kan er gewoon heel duidelijk hele mooie foto's mee maken voor een 3.2 camera. Zien er prima uit op je mobiel en opzich ook op de pc.

Op het moment dat jezelf niet heel steady bent dan zul je dat ook terug zien op je foto's. Je kan toch ook de mobiel laten scherp stellen op n bepaald punt? Als je dat niet goed doet, same story, geen mooie foto's.

Conclusie: het is geen hoogstaande digitale camera maar een telefoon waar je prima foto's mee kan schieten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

FurY_84 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:20:
Ik hoor allemaal mensen zeuren (Sorry, zo komt het over) over de kwaliteit van de camera. Maar wie zegt mij dat de fotonemer zo'n steady shot is? Als hij bijvoorbeeld heel ver in heeft gezoomd (neem aan dat er digitale zoom op zit) dan zul je kwaliteit verliezen. Ik zie heel veel mooie foto's. We bespreken hier toch een telefoon met veel opties en niet een camera met een beloptie? Je kan er gewoon heel duidelijk hele mooie foto's mee maken voor een 3.2 camera. Zien er prima uit op je mobiel en opzich ook op de pc.

Op het moment dat jezelf niet heel steady bent dan zul je dat ook terug zien op je foto's. Je kan toch ook de mobiel laten scherp stellen op n bepaald punt? Als je dat niet goed doet, same story, geen mooie foto's.

Conclusie: het is geen hoogstaande digitale camera maar een telefoon waar je prima foto's mee kan schieten... :D
Ben ik niet helemaal met je eens, zoals je op de foto's kan zien kun je inderdaad een prima kiekje maken bij goed licht.
Zodra het licht minder wordt komt er een rare blur over de foto's. Het lijkt me niet dat de fotograaf als een gek heeft staan bibberen toen het licht (in alle gevallen) wat minder werd.
Tuurlijk het ligt ook wel aan de fotograaf, maar met mijn Qtek S200 kan ik ook geen "goede" foto's maken in de schemering, dat heeft niets te maken met steady houden. Verder vind ik het geen zeuren, je mag wel verwachten van een apparaat van €700,-, waar ze mee adverteren dat er een camera inzit, dat deze camera ook "goed" werkt in de schemering.

http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/14
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/6
Deze foto's bijvoorbeeld, heeft volgens mij echt te maken met een slechte lichtinval en niet met de kunsten van de fotograaf.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 26-09-2008 09:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is wel zo dat als je minder licht hebt dat je mindere foto's maakt omdat je sluiter langer open moet staan. Zelfs met mijn DSLR (zonder flits dan, maar dit noem ik ook geen flitser) maak ik ze een stuk minder.

Doordat de sluiter langer openstaat moet je je camera dus langer stil vast houden. Je kan dat verhelpen door de ISO waarde omhoog te gooien, dan krijg je wel weer meer ruis (en ook wederom, mijn Sony A200 DSLR doet dat ook).

Je kunt pas wat van deze foto's zeggen als je ook weet met welke settings. Als ze allemaal met ISO 100 zijn geschoten dan maakt dat nog al een verschil in het donker met laten we zeggen ISO 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Laatst online: 23-07-2021
St@m schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:37:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens, zoals je op de foto's kan zien kun je inderdaad een prima kiekje maken bij goed licht.
Zodra het licht minder wordt komt er een rare blur over de foto's. Het lijkt me niet dat de fotograaf als een gek heeft staan bibberen toen het licht (in alle gevallen) wat minder werd.
Tuurlijk het ligt ook wel aan de fotograaf, maar met mijn Qtek S200 kan ik ook geen "goede" foto's maken in de schemering, dat heeft niets te maken met steady houden. Verder vind ik het geen zeuren, je mag wel verwachten van een apparaat van €700,-, waar ze mee adverteren dat er een camera inzit, dat deze camera ook "goed" werkt in de schemering.

http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/14
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/6
Deze foto's bijvoorbeeld, heeft volgens mij echt te maken met een slechte lichtinval en niet met de kunsten van de fotograaf.
Klopt, ik snap het wel, maar je moet het niet vergelijken met een camera van nu. Het is geen 10.1 camera. Wat Genetx zegt klopt natuurlijk wel. Overigens als je kijkt zijn er ook twee foto's waarvan 1 in het donker is genomen, weliswaar 'achter de lichtbron' maar die foto vind ik redelijk scherp, bij de ander zie je het fotomodel achter een glazen plaat staan. Daarin weerspiegelt het licht. Je krijgt geen lichtsparks ofzo. Ik vind het allemaal wel meevallen. En ik ben het met je eens dat je voor € 700,-- wat verwacht! Maar bedenk dan ook, als je alle apparaten los zou moeten kopen, wat ben je dan kwijt? (dus een goed werkende camera, een kleine PC voor je office, een navigatiesysteem, een telefoon etc etc)

Maar eigenlijk zou ik zeggen, koop m niet. Ik wil niet dat iedereen straks met een X1 loopt :P Ik vind het toestel tot nog toe geweldig en kan niet wachten om m in mn handen te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
[...]

Ik heb 600 foto's gemaakt met mijn K800i. Me pa heeft de N73 maar die maakt inderdaad ook brakke foto's waar je niet aan hebt maar die van de K800i zijn super. Alleen in het donker niet maar daar gaan na genoeg alle Digitale camera's de mist in.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Astennu schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:25:
[...]

Ik heb 600 foto's gemaakt met mijn K800i. Me pa heeft de N73 maar die maakt inderdaad ook brakke foto's waar je niet aan hebt maar die van de K800i zijn super. Alleen in het donker niet maar daar gaan na genoeg alle Digitale camera's de mist in.
N73 brakke fotos? Right... in het donker is ie niet het best nee maar hij kan echt prima fotos schieten...

Anywayz, camera is wel een belangrijk punt voor mij op een telefoon. Het is uiteindelijk een toestel wat je altijd bij je hebt dus dan is het gewoon wel praktisch om er een goede camera op te hebben. Natuurlijk geen vervanging voor een echte digicam, maar toch...

Zijn er ergens samples van camerashots op ware grootte? Die in de link een stukje terug zijn allemaal geresized en dan zien bijna alle fotos er al een stuk beter uit, ben benieuwd naar de origine shots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JaMaaT schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:26:
[...]

Tuurlijk, je hebt wel helemaal gelijk.

Maar van de 100 mensen die deze camera op hun verlanglijstje hebben staan, zullen 99 alsnog de telefoon halen en niet laten schieten door de slechte camera. Misschien dat het ook wel via firmware / updates te verbeteren is in de loop der tijd. Mijn N73 maakt nu ook betere plaatjes als eerst, niet dat ik ze maak maar toch.
Och, het zal waarschijnlijk de verkopen niet drukken inderdaad.
Gamepie56 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 07:46:
[...]

een "stuk slechter" als de oudere telefoons is wat overdreven.. Daarnaast moet je even verder denken, hoeveel van de "oudere" telefoons van SE had een touchscreen, hoeveel daarvan had windows mobile, hoeveel daarvan had gps aan boord, hoeveel daarvan had een 480*800 schermpje, etc, etc, etc...

Er is dus ietsjes van de camera kwaliteit gepakt, om zo meer ruimte over te houden voor de rest van de features. Tis vrij simpel: ga je hem niet kopen vanwege de camera? Of ga je hem wel kopen vanwege de rest..

Wat Sheijkoop zegt sluit daar namelijk weer helemaal bij aan. Je kunt er prima kiekjes mee maken, maar voor professionele foto's moet je toch even iets anders meenemen.
Ik vergelijk camera met camera. De andere features erbij halen vind ik niet echt zinvol voor een vergelijking. Ik heb simpelweg de verwachting dat SE in staat is om iets beters neer te zetten dan een jaar of wat geleden. Als ik nu zie dat de foto's met matig licht een stuk slechter zijn dan die van mijn K770i (waarmee ik ook al niet blij was) dan vind ik dat persoonlijk wel een beetje een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitspraak van Vodafone (net ff gebeld): vanaf 7 oktober leverbaar, nieuwprijs zou zijn €570,-.
Dan dus maar ff terug bellen, kon er helaas geen reserveren op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealWorldNeo
  • Laatst online: 29-02-2024
En vergeten we nog niet iets voordat we definitieve conclusies kunnen trekken over de fotokwaliteit?

Met welke software-versie/rom-versie zijn deze foto's genomen?

Op deze site
http://www.theunwired.net...sson-x1-camera-comparison

doen ze een vergelijking tussen de 4 grootste concurrenten. De eerste foto's genomen door de omnia zijn met beta-rom, onderaan staan foto's met final-rom en da's een duidelijk verschil. Dus ik zou nog ff wachten tot het beestje er echt is voordat we definitieve conclusies trekken. En dan nog kan het zijn dat SE in een volgende firmware de kwaliteit verbeterd krijgt.
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Wat mag er dus niet in dit topic:

1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt

Xperia Tech vragen topic Deel 5