Soow mooie site geworden zeg.Wicked_Wy schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:03:
http://www.sonyericsson.com/x1/
Looks waayyyy cooler now!!
Na het zien van dit plaatje :
http://www.sonyericsson.com/x1/index.aspx?en-gb
Zeg ik.....100% ZILVER!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Soow mooie site geworden zeg.Wicked_Wy schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:03:
[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 22-09-2008 19:26 ]
Verwijderd
Dit blijft uiteraard allemaal op de achtergrond draaien, om weer terug te gaan naar een programma op de achtergrond moet je het programma weer openen. Dit heeft volgens mij vrij weinig met het wel of niet hebben van een toetsenbord te maken, het enige wat er gebeurt als je het toestenbord inschuift is dat het scherm draait. Los daarvan blijven alle programma's in Windows Mobile op de achtergrond draaien, ook als je ze via het kruisje afsluit. Maar hier zijn 3rd party oplossingen voor.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:23:
Heb zojuist alle filmpjes bekeken op de site, 1 ding vraag ik me af.
Stel je zit bijvoorbeeld op internet een bericht te typen in iemands gastenboek MET je qwerty keyboard en je wordt gebeld. Dan zul je dat keyboard in moeten schuiven en op moeten nemen. Blijft je panel/internetsite dan gewoon lopen op de achtergrond of is dan alles weg als je weer hebt opgehangen? Waarschijnlijk krijg ik hier pas antwoord op als dat ding uit is of heeft iemand al een PDA met Toetsenbord die hier antwoord op kan geven?
[ Voor 85% gewijzigd door Tsunami op 22-09-2008 19:35 ]
Verwijderd
Heb je ook wat namen, want dat alle programma blijven draaien vind ik 1 van de grootste nadelen van WM. Ik weet niet beter dan dat je zo nu en dan via system alles een keer moet sluiten.Tsunami schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:24:
[...]
Los daarvan blijven alle programma's in Windows Mobile op de achtergrond draaien, ook als je ze via het kruisje afsluit. Maar hier zijn 3rd party oplossingen voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Tsunami op 22-09-2008 20:07 ]
Verwijderd
Hoezo, het zijn er toch gewoon 9? Dat je er één niet kan customizen, who cares. Je hebt aan 8 nog steeds genoeg. Trouwens, hoe wil je anders naar de standaard-interface komen? Je hebt altijd één panel draaien, en de panel manager is om tussen panels te switchen.Lordsauron schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:08:
dan vind ik het constant verkondigen van 9 pannels dus bullshit.
HTC heeft een Task Manager (bij mij Taakbeheer genoemd), ik geloof dat Batti het ook kon? Mss moet je even in het PPC software topic kijken.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:49:
[...]
Heb je ook wat namen, want dat alle programma blijven draaien vind ik 1 van de grootste nadelen van WM. Ik weet niet beter dan dat je zo nu en dan via system alles een keer moet sluiten.
Wat is je punt? Alles is al bekend hierover, dus waar moeten we anders over praten?Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:17:
Volgens mij ben ik de enige die na 9 pagina's; nog steeds niet overtuigd is van het nut van gps in een vliegtuig; of iemand zijn smaak (zwart of zilver, wat een dilemma); een batterij die misschien maar een uur meegaat...; En nu zijn het maar 8 panels, omdat je er 1tje niet kan veranderen!?
[ Voor 20% gewijzigd door Tsunami op 22-09-2008 20:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
Oke, ja ik vroeg dit omdat wanneer ik nu een smsje typ en ondertussen gebeld word, mijn smsje na het ophangen weg is.Tsunami schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:24:
[...]
Dit blijft uiteraard allemaal op de achtergrond draaien, om weer terug te gaan naar een programma op de achtergrond moet je het programma weer openen. Dit heeft volgens mij vrij weinig met het wel of niet hebben van een toetsenbord te maken, het enige wat er gebeurt als je het toestenbord inschuift is dat het scherm draait. Los daarvan blijven alle programma's in Windows Mobile op de achtergrond draaien, ook als je ze via het kruisje afsluit. Maar hier zijn 3rd party oplossingen voor.
Verwijderd
Ik zou zeggen.. Koop hem nietLordsauron schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:08:
dan vind ik het constant verkondigen van 9 pannels dus bullshit.
Google "windows mobile contacts birthday reminder"Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:20:
Haha
Ik bedoel, zit er wel een verjaardag bij een contact die ook automatisch in de agenda komt (en niet met het verkeerde jaartal erbij zoals bij de p1i)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
En ik maar denken dat het aan de Sync software van SE lag dat afspraken die ik op mijn telefoon (K810) maak veranderen na synchroniseren met Outlook '07 onder vista (afspraken duren spontaan de hele dag ipv. 20:00 - 23:59
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
[ Voor 48% gewijzigd door Tsunami op 23-09-2008 12:14 ]
Verwijderd
Dat viel mij ook al op. Misschien speelt de Media Speler niet alle bestandsformaten?Tsunami schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:00:
Edit: ook raar dat in bovenstaand filmpje het eerste nummer dat via het Media Panel wordt gekozen in WMP wordt afgespeeld? En de tweede ineens in het Media Panel zelf, net als in het Unwired filmpje.
Ik denk, mede dankzij de landscape-portrait overschakel lag die we zien, dat het nog een quasi-beta versie is. Ergens heb ik het gevoel dat die mediaspeler van de X1 meer een skin over de Windows Mediaplayer heen is dan een echt op zichzelf staande player.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:36:
Dat viel mij ook al op. Misschien speelt de Media Speler niet alle bestandsformaten?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Daar zit een programma voor bij in de SDK.SneakyViper schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:54:
...device emulator de dll in kan laden die je geproduceerd hebt met de SDK. Of zie ik iets nu heel erg over het hoofd?
Na het gezien te hebben van de vergelijkingsfoto tussen de P1i en de X1 ben ik er zeker van dat het formaat van deze telefoon voor mij helemaal perfect is. Ik vind het formaat van de P1i gewoon goed en ik had verwacht dat de X1 dikker zou zijn, maar dit is gelukkig dus niet zo. Volgens mij is dit een erg dunne telefoon vergeleken met andere telefoons met toetsenbord.
Ik had ook verwacht dat die wat groter was. Maar na de plaatjes te hebben bekeken heb ik even de afmetingen van de X1 en de G900 vergeleken en de X1 is maar 4mm groter in elke dimensie.Xof schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:00:
[...]
Na het gezien te hebben van de vergelijkingsfoto tussen de P1i en de X1 ben ik er zeker van dat het formaat van deze telefoon voor mij helemaal perfect is. Ik vind het formaat van de P1i gewoon goed en ik had verwacht dat de X1 dikker zou zijn, maar dit is gelukkig dus niet zo. Volgens mij is dit een erg dunne telefoon vergeleken met andere telefoons met toetsenbord.
Wicked_Wy schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:03:
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:47:
Sony Ericsson heeft haar mini site van de X1 bijgewerkt.
Klik
Verwijderd
Oi? nou je het zegt.... heb ook p1i..Xof schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:00:
[...]
Werkt prima in FF.Xof schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:34:
[...]
Werkt niet in FF
Het is gewoon een complete handleiding online zo ongeveer. Er wordt behoorlijk wat verteld..
Goede verbetering van Sony Ericsson iig
Verwijderd
Dat zijn ook al hele oude foto'sXof schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:36:
Dat kan de belichting zijn, maar ook een of andere cover die er eigenlijk niet ophoort
Als je de foto's bekijkt zie je dat die ook niet helemaal goed aansluit.
Verwijderd
Verwijderd
Jammer genoeg niet echt een antwoord van Magnus...Many people have asked me about the battery consumption on the XPERIA X1. Fair question I think, what is a user experience without power?
Sony Ericsson noted this from the beginning in the X1 development, and therefore we had a special project to work on a new battery. Project name: Hercules (and I think it’s evident where the name comes from).
The battery in the X1 is 1500mAh, which is a large battery.
This topic is very tricky, since he phone in itself has many great features, but they consume a lot of power (a-GPS, WiFi, a large screen etc etc). Nevertheless, this is a really important area and I would therefore like to raise it. I use the phone daily - a lot! - and I usually charge it over night.
Magnus
Verwijderd
Okay... Dan wil ik je toch vragen om iets meer te vertellen.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:30:
Het batterij klepje is een raar systeem. Het is geen schuifbaar iets, maar aan beide kanten van de telefoon zitten inkepingen en daar moet je met nagels tussen komen en om hoog trekken...
Had vorige week een simlock versie in mn handen op het werk. Verder voelt hij wel heel fijn aan, en ziet er gelikt uit
Mja ze zijn er dus mee bezig maar dan nog zo maar een verdubbeling zit er niet heel snel in. al vind ik 1500 mah niet veel. Mijn K800i accu is nu 950 mah. Stock is die volgens mij minder (heb namelijk gister me K800i terug gekregen met een nieuwe accu omdat de oude nog maar 4 dagen mee ging ipv 6Klovan schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:02:
Via www.sonyericsson.com/x1 kwam ik op de volgende site terecht:
Xperia blogger relations centre, een soort van blog van Sony Ericsson over de Experia X1.
Daarop werd een vraag beantwoord over het batterijgebruik van de X1:
[...]
Jammer genoeg niet echt een antwoord van Magnus...
Ik denk niet dat hij dat zo maar gaat vertellen. Hij zal wel bij een van de telecom providers werken ik gok dat die wel een proef versie hebben gekregen om te bekijken.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:03:
[...]
Okay... Dan wil ik je toch vragen om iets meer te vertellen.
Hoe (kom je eraan), wat (voor werk), waar (Nederland, of waar dan ook) en waarom(nu al)?
[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 24-09-2008 14:32 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
950 mah is gewoon standaard, heb ik namelijk ook in mijn 3 jaar oude k800.Astennu schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:31:
[...]
Mja ze zijn er dus mee bezig maar dan nog zo maar een verdubbeling zit er niet heel snel in. al vind ik 1500 mah niet veel. Mijn K800i accu is nu 950 mah. Stock is die volgens mij minder (heb namelijk gister me K800i terug gekregen met een nieuwe accu omdat de oude nog maar 4 dagen mee ging ipv 6
[...]
Verwijderd
Werk voor een telecom bedrijf, zal de naam niet noemen, maar het is wel nederlandVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:03:
[...]
Okay... Dan wil ik je toch vragen om iets meer te vertellen.
Hoe (kom je eraan), wat (voor werk), waar (Nederland, of waar dan ook) en waarom(nu al)?
Mijn 3 jaar oude HTC Universal had stock 1600mAh, dus weet niet. Nogmaals zou ik aanhouden wat Magnus zei bij de premiere, 1 tot 2 dagen.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:54:
[...]
950 mah is gewoon standaard, heb ik namelijk ook in mijn 3 jaar oude k800.
Maar dan lijkt mij 1500 mah ook niet zo heel veel inderdaad.
Mijn K800 gaat met mijn gebruik namelijk 2 a 3 dagen mee.
Ik bel dan ook wel veel, tussen de 2 en 3 uur per dag denk ik.
Daarnaast gebruik ik internet 15 tot 30 min per dag.
Dat wordt dan iedere dag opladen denk ik.
Verwijderd
Dat zou ik niet weten. Daar houd ik me ook neit zo mee bezigVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:47:
30 sept 2008 toch?
@denB wat gaat ie bij jullie kosten?
Verwijderd
Kun je daar wel achter komenVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:17:
[...]
Dat zou ik niet weten. Daar houd ik me ook neit zo mee bezig
Verwijderd
dus je volgt dit topic, maar je houd je niet bezig met de prijs?Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:17:
[...]
Dat zou ik niet weten. Daar houd ik me ook neit zo mee bezig
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 17:03 ]
idd, dat hoeft ook niet voor dit topic. Gaat over de techniek.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:03:
[...]
dus je volgt dit topic, maar je houd je niet bezig met de prijs?
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 17:15 ]
Verwijderd
Als ik voor mijn werk telkens de nieuwste telefoon zou mogen testen, dan zou ik me ook niet bezig houden met de prijs. simpelweg vanwege het feit dat het gewoon niet hoeft...dus je volgt dit topic, maar je houd je niet bezig met de prijs?
Klopt, maar mijn huidige tel heeft ook aGPS (volgens de beschrijving) en die is ronduit onbetrouwbaar. Moet er wel bij zeggen dat ie al 2,5 jaar op de markt is.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:15:
A-gps is toch niks meer dan GPS met een hulpje?
Voor zover ik weet werkt A-GPS met een kleine download van internet met daarin de locaties van de satelieten de komende 24u. Met die info kan de GPS dan sneller een fix krijgen.
En anders kun je er altijd nog een externe GPS aan koppelen middels bluetooth.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 17:25 ]
Edit: Zijn dezelfde die ze in de stream lieten zien.Two exciting new Johnny X episodes have been released.
Watch the new episodes now >
Combining the best in multimedia and online experiences the X1 is more than a phone it's an expression of who you are and the different aspects of your life. Use the X1 to be the individual you are.
Watch it in action>
or Sign up for X1 phone news >
Thanks
Sony Ericsson Xperia™
[ Voor 25% gewijzigd door Xof op 24-09-2008 18:15 ]
Offtopic:Xof schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:04:
Zie hier nog geen post van staan dus meld ik het maar even:
[...]
Edit: Zijn dezelfde die ze in de stream lieten zien.
Edit2: 2call heeft inmiddels de levertijd van 3 weken verandert naar "Levertijd ca. 3 - 6 weken". Kan dus ook eind oktober gaan worden.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Mijn P1i kan anders vééél langer mee met TomTom, ik schat toch wel zo'n 6 uur minstens (daar zit een Li-Polimer batterij in van 1120 mAh).ppaddo schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:50:
[...]
Aangezien een SE M600i het max twee uurtjes vol houdt om te navigeren met TomTom kan je wel bijna stellen dat een stroomkabeltje verplichte kost is bij de X1 als die voor je de weg gaat vinden.
Wat dat betreft is het inderdaad autolader boven alles!
Ik heb zelf nu maar gewoon de Nederlandse versie besteld. Als ik Engels wil hebben is er vast wel ergens een Engelse ROM te downloaden.Yohost! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:32:
Klopt het nu dat als je geen NL taal wilt hebben je een andere versie moet kopen, dus dat je opzoek moet naar een US versie.
Of kan je dit gewoon instellen op het toestel?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 21:30 ]
Verwijderd
Hoe is de feedback van de toetsen?Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:26:Het toetsenbord vind ik wat klein, maar en sommige toetsen zijn iet wat gevoelig door het veelvoudige gebruik van de mensen die hem voor mij hadden.
...
Het panel systeem werkt zeer relaxed, en je kunt extra panels online opzoeken en waarschijnlijk ook bestellen. Verder heb ik hem nog niet echt uit getest.
Verwijderd
Eigenlijk werkt aGPS met de telefoon masten, daarvan uit word je locatie bepaald.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:15:
Voor zover ik weet werkt A-GPS met een kleine download van internet met daarin de locaties van de satelieten de komende 24u. Met die info kan de GPS dan sneller een fix krijgen.
Ik dacht dat je niet wou zeggen waar je werkteVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:26:
Kan het internet niet testen omdat het een t-mobile telefoon is met t-mobile instellingen maar heb zelf vodafone (FOEI! werkend voor TMNL met een vodafone abbo)
[ Voor 45% gewijzigd door Tsunami op 24-09-2008 23:07 ]
Verwijderd
Nee... Je moet gewoon uitkijken met wat je installeert.. Niet van 1 of andere crack-site een programma downloaden en die proberen te installeren.. Zorgen dat je weet wat je erop zet...Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:16:
Met Windows 6.1, MOET je ook antivirus software, firewall etc installeren?
Met Symbian was het makkelijker, daar hoef je het niet te doen.
En zo ja, welk 3rd party product hebben jullie ervaring mee?
Verwijderd
http://www.eset.com/emabeta/ (beta)Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:16:
Wikipedia: Assisted GPSVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:15:
Bears and Bulls
Je hoeft niks. Als jij Windows op je PC zet zonder virusscanner dan werkt windows ook gewoon hoor. Je weet echter wel wat het mogelijk gevolg is... Dat wil nog niet zeggen dat je ook zo makkelijk een virus op WM krijgt, of dat er helemaal geen viri voor Symbian zijn...Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:16:
[ Voor 19% gewijzigd door The Legend op 25-09-2008 15:37 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Over het geheugen heb ik wel ooit iets voorbij zien komen in dit topic, maar niet dat het echt 'confirmed' was (de NL webshops geven vooralsnog 256MB aan). Dus zou leuk zijn als het echt zo is...If you follow my personal Twitter tweet, you know that I'm currently in Lund, Sweden at Sony Ericsson's HQ where the company hosts a press event today. And hot from the Xperia X1 hands-on session with Magnus Andersson, Senior Product Manager Xperia X1, we got the news, that Spb will release a Spb Shell plug-in for the Xperia X1 panels. For sure, Sony Ericsson wasn't able to comment on how and when Spb Shell for the Xperia X1 will be available but it exists.
Also Sony Ericsson confirmed that the Xperia X1 will definitely not have an accelerometer but also confirmed that it will come with 384 MB RAM!
Also, Sony Ericsson again confirmed that there will be two Xperia X1 versions, the X1a and the X1i (as mentioned in the X1 white paper) where one is for the North American market and one is for the rest of the world aka Europe and Asia.
Quite interesting is the fact that Sony Ericsson declined to comment its partnership which HTC which, as a matter of fact, produces the Xperia X1 but also contributes some Windows Mobile enhancements like the streaming player and other utilities.
Last but not least it was confirmed that the Xperia X1 initially will not include Flash Lite 3 support and if Opera Software isn't adding it for Opera Mobile 9.5, there will be no support for Flash-powered websites like YouTube, etc.
[ Voor 22% gewijzigd door djjef85 op 25-09-2008 16:43 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
Heb jij wel eens je PC / laptop ooit direct gekoppeld aan je internet aansluiting (dus zonder router / firewall tussen) ?Gamepie56 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:56:
[...]
Nee... Je moet gewoon uitkijken met wat je installeert.. Niet van 1 of andere crack-site een programma downloaden en die proberen te installeren.. Zorgen dat je weet wat je erop zet...
Bijlages van e-mail kunnen geen schade aanrichten in princiepe. Je moet namelijk elk dingetje accepteren voordat hij wat doet.. Dus stél dat er een virusje wat wil doen, kun je gewoon op NEE klikken.. Maar voor zover ik weet zijn er echt niet zoveel virussen in omloop hoor...
Nee, maar ook ik zie niet waarom dat nodig is?Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:49:
[...]
Heb jij wel eens je PC / laptop ooit direct gekoppeld aan je internet aansluiting (dus zonder router / firewall tussen) ?
Dan weet je hoeveel attacks / scans je PC krijgt zodra je online gaat. Ik gebruik ZoneAlarm voor mijn machine park.
En met je mobiel connect je meteen op het internet. Mijn vraag was eigenlijk heeft WM 6.1een ingebouwde firewall of niet.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Hij komt toch echt in oktober hoorVerwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:38:
De GPS is verlopen omdat die niet te officele release telefoon is.
Voor zover ik weet zal TMO hem verkopen, dat lijkt me logisch iig anders had ik hem niet gehad waarschijnlijk
Foto;s maken kan ik aangezien ik geen digitale camera of telefoon heb met enige goede duidelijke kwaliteit
Maar ik zou gewoon een week wachten en kijken wanneer hij in nederland uit komt.. (Zal wel Nov/Dec zijn denk ik)
Verwijderd
Jammer dat zodra het licht ietwat vreemd valt de foto's meteen onduidelijk zijn. Zo te zien ga ik mijn k800i wat dat betreft wel missenWicked_Wy schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:50:
Woow, hele GOT veranderd!![]()
Anyway, hier zijn een paar foto's die gemaakt zijn met de X1:
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/1
Tsja, ik wist dat SE-telefoons niet bijzonder goed waren met slecht licht... maar dit is toch wel vrij dramatischVerwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:23:
[...]
Jammer dat zodra het licht ietwat vreemd valt de foto's meteen onduidelijk zijn. Zo te zien ga ik mijn k800i wat dat betreft wel missen
Maar wees eerlijk, een telefoon zoals deze koop je niet voor de camera. Ik gebruik mijn camera op mijn N73 nooit, zou er dus ook niet getreurd om zijn als er helemaal geen camera op zat.RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:53:
[...]
Tsja, ik wist dat SE-telefoons niet bijzonder goed waren met slecht licht... maar dit is toch wel vrij dramatischValt me een beetje tegen eerlijk gezegd. De "gewone" foto's zijn goed, maar zonder goed licht lijkt het echt een waas te worden. Zeker als het geen stilstaande foto is. Dan kun je wel ophouden volgens mij.
De camera is natuurlijk een leuke feature. Verder is het niet zo dat wanneer jij de camera niet gebruikt, het niet voor anderen belangrijk kan zijnJaMaaT schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:07:
[...]
Maar wees eerlijk, een telefoon zoals deze koop je niet voor de camera. Ik gebruik mijn camera op mijn N73 nooit, zou er dus ook niet getreurd om zijn als er helemaal geen camera op zat.
Verwijderd
De camera is ook voor mij niet een belangrijk punt. een camera is handig voor als je ergens snel een foto van wil maken dan is deze camera die erop zit prima. Als ik echt mooie foto's wil maken pak ik wel een echte camera.JaMaaT schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:07:
[...]
Maar wees eerlijk, een telefoon zoals deze koop je niet voor de camera. Ik gebruik mijn camera op mijn N73 nooit, zou er dus ook niet getreurd om zijn als er helemaal geen camera op zat.
Tuurlijk, je hebt wel helemaal gelijk.RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:10:
[...]
De camera is natuurlijk een leuke feature. Verder is het niet zo dat wanneer jij de camera niet gebruikt, het niet voor anderen belangrijk kan zijnVoor mij is de camera wél een belangrijk aspect voor een telefoon omdat ik em óók wil gebruiken om kiekjes mee te maken, en niet altijd een camera mee wil sleuren. Daarnaast is het op z'n zachtst gezegd een beetje gek dat de kwaliteit van de foto's bij matig licht een stuk slechter is dan de meeste oudere "simpele" SE-telefoons. Zelfs de foto's die mijn K770i maakt bij matig licht zijn een stuk beter... en daar was ik al vrij ontevreden over. Aangezien sommige van die foto's bijzonder vaag zijn maakt dat de camera toch een stuk minder bruikbaar.
En dat is jammer.
een "stuk slechter" als de oudere telefoons is wat overdreven.. Daarnaast moet je even verder denken, hoeveel van de "oudere" telefoons van SE had een touchscreen, hoeveel daarvan had windows mobile, hoeveel daarvan had gps aan boord, hoeveel daarvan had een 480*800 schermpje, etc, etc, etc...RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:10:
[...]
De camera is natuurlijk een leuke feature. Verder is het niet zo dat wanneer jij de camera niet gebruikt, het niet voor anderen belangrijk kan zijnVoor mij is de camera wél een belangrijk aspect voor een telefoon omdat ik em óók wil gebruiken om kiekjes mee te maken, en niet altijd een camera mee wil sleuren. Daarnaast is het op z'n zachtst gezegd een beetje gek dat de kwaliteit van de foto's bij matig licht een stuk slechter is dan de meeste oudere "simpele" SE-telefoons. Zelfs de foto's die mijn K770i maakt bij matig licht zijn een stuk beter... en daar was ik al vrij ontevreden over. Aangezien sommige van die foto's bijzonder vaag zijn maakt dat de camera toch een stuk minder bruikbaar.
En dat is jammer.
De foto's lijken hetzelfde als de foto's van mijn Qtek S200.. brak dusDennism schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 07:50:
Het is natuurlijk ook geen cybershot telefoon, dus waarschijnlijk zijn een hoop advanced features weggelaten. ik denk dat de camera software vergelijkbaar zal zijn met de 3.2mp's zoals ook te vinden op de W800i e.d. misschien met een paar verbeteringen.
al met al niet goed voor echte foto's maar het zal wel voldoen voor enventuele snelle kiekjes denk ik.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat is waar natuurlijk, ik gebruik bijv mijn tel camera pics bijna alleen maar op de tel zelfs, dus zolang ze scherp zijn op het telefoon scherm ben ik meestal wel tevreden.St@m schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:04:
[...]
De foto's lijken hetzelfde als de foto's van mijn Qtek S200.. brak dus
Nou maak ik niet zoveel foto's (zeker niet met mijn telefoon) Maar soms wil je inderdaad even snel een foto maken, en dan moet dat gewoon een redelijke foto zijn. Ook met iets minder licht.
Ben ik niet helemaal met je eens, zoals je op de foto's kan zien kun je inderdaad een prima kiekje maken bij goed licht.FurY_84 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:20:
Ik hoor allemaal mensen zeuren (Sorry, zo komt het over) over de kwaliteit van de camera. Maar wie zegt mij dat de fotonemer zo'n steady shot is? Als hij bijvoorbeeld heel ver in heeft gezoomd (neem aan dat er digitale zoom op zit) dan zul je kwaliteit verliezen. Ik zie heel veel mooie foto's. We bespreken hier toch een telefoon met veel opties en niet een camera met een beloptie? Je kan er gewoon heel duidelijk hele mooie foto's mee maken voor een 3.2 camera. Zien er prima uit op je mobiel en opzich ook op de pc.
Op het moment dat jezelf niet heel steady bent dan zul je dat ook terug zien op je foto's. Je kan toch ook de mobiel laten scherp stellen op n bepaald punt? Als je dat niet goed doet, same story, geen mooie foto's.
Conclusie: het is geen hoogstaande digitale camera maar een telefoon waar je prima foto's mee kan schieten...
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 26-09-2008 09:39 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Klopt, ik snap het wel, maar je moet het niet vergelijken met een camera van nu. Het is geen 10.1 camera. Wat Genetx zegt klopt natuurlijk wel. Overigens als je kijkt zijn er ook twee foto's waarvan 1 in het donker is genomen, weliswaar 'achter de lichtbron' maar die foto vind ik redelijk scherp, bij de ander zie je het fotomodel achter een glazen plaat staan. Daarin weerspiegelt het licht. Je krijgt geen lichtsparks ofzo. Ik vind het allemaal wel meevallen. En ik ben het met je eens dat je voor € 700,-- wat verwacht! Maar bedenk dan ook, als je alle apparaten los zou moeten kopen, wat ben je dan kwijt? (dus een goed werkende camera, een kleine PC voor je office, een navigatiesysteem, een telefoon etc etc)St@m schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:37:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens, zoals je op de foto's kan zien kun je inderdaad een prima kiekje maken bij goed licht.
Zodra het licht minder wordt komt er een rare blur over de foto's. Het lijkt me niet dat de fotograaf als een gek heeft staan bibberen toen het licht (in alle gevallen) wat minder werd.
Tuurlijk het ligt ook wel aan de fotograaf, maar met mijn Qtek S200 kan ik ook geen "goede" foto's maken in de schemering, dat heeft niets te maken met steady houden. Verder vind ik het geen zeuren, je mag wel verwachten van een apparaat van €700,-, waar ze mee adverteren dat er een camera inzit, dat deze camera ook "goed" werkt in de schemering.
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/14
http://www.wallpaper.com/newgallery/17050547/6
Deze foto's bijvoorbeeld, heeft volgens mij echt te maken met een slechte lichtinval en niet met de kunsten van de fotograaf.
Ik heb 600 foto's gemaakt met mijn K800i. Me pa heeft de N73 maar die maakt inderdaad ook brakke foto's waar je niet aan hebt maar die van de K800i zijn super. Alleen in het donker niet maar daar gaan na genoeg alle Digitale camera's de mist in.JaMaaT schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:07:
[...]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
N73 brakke fotos? Right... in het donker is ie niet het best nee maar hij kan echt prima fotos schieten...Astennu schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:25:
[...]
Ik heb 600 foto's gemaakt met mijn K800i. Me pa heeft de N73 maar die maakt inderdaad ook brakke foto's waar je niet aan hebt maar die van de K800i zijn super. Alleen in het donker niet maar daar gaan na genoeg alle Digitale camera's de mist in.
Och, het zal waarschijnlijk de verkopen niet drukken inderdaad.JaMaaT schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:26:
[...]
Tuurlijk, je hebt wel helemaal gelijk.
Maar van de 100 mensen die deze camera op hun verlanglijstje hebben staan, zullen 99 alsnog de telefoon halen en niet laten schieten door de slechte camera. Misschien dat het ook wel via firmware / updates te verbeteren is in de loop der tijd. Mijn N73 maakt nu ook betere plaatjes als eerst, niet dat ik ze maak maar toch.
Ik vergelijk camera met camera. De andere features erbij halen vind ik niet echt zinvol voor een vergelijking. Ik heb simpelweg de verwachting dat SE in staat is om iets beters neer te zetten dan een jaar of wat geleden. Als ik nu zie dat de foto's met matig licht een stuk slechter zijn dan die van mijn K770i (waarmee ik ook al niet blij was) dan vind ik dat persoonlijk wel een beetje een tegenvaller.Gamepie56 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 07:46:
[...]
een "stuk slechter" als de oudere telefoons is wat overdreven.. Daarnaast moet je even verder denken, hoeveel van de "oudere" telefoons van SE had een touchscreen, hoeveel daarvan had windows mobile, hoeveel daarvan had gps aan boord, hoeveel daarvan had een 480*800 schermpje, etc, etc, etc...
Er is dus ietsjes van de camera kwaliteit gepakt, om zo meer ruimte over te houden voor de rest van de features. Tis vrij simpel: ga je hem niet kopen vanwege de camera? Of ga je hem wel kopen vanwege de rest..
Wat Sheijkoop zegt sluit daar namelijk weer helemaal bij aan. Je kunt er prima kiekjes mee maken, maar voor professionele foto's moet je toch even iets anders meenemen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq