Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Je kunt wel navigeren met behulp van alleen zendmasten, maar dan moet je geen straat voor straat route beschrijving verwachten.Shivan_20 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:33:
[...]
Bij mijn weten is het niet mogelijk om de navigeren met behulp van ALLEEN de zendmasten.
Google maps weet ook je locatie binnen een bepaalde straal aan te geven op iedere gsm.
Toch wel handig wanneer je ergens heen moet en je kunt zien in welke plaats je nu eigenlijk zit.
Tja, dat zegt niet zo veel denk ik, die plaatjes komen van Bengalboy, daar klaagden ze bijvoorbeeld ook nog over een slecht toetsenbord, wat inmiddels ook aangepast is. Of er nu wel of niet GPS in zit zou ik niet kunnen zeggen, ik heb wel wat gezocht.RayNbow schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:33:
Over het GPS gebeuren... plaatjes zeggen veel meer dan woorden...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron
gpsOne is een techniek van Qualcomm, de fabrikant van de MSM7201 chipset, op de pagina van gpsOne vermelden zij Supports multiple modes of GPS, inclusive of standalone, MS-Based, MS-Assisted, Hybrid, and gpsOneXTRA Assistance.
[ Voor 3% gewijzigd door jbvo op 18-09-2008 18:15 ]
Ik denk dat je even het totale topic van bengelboy moet lezen. Hij heeft een pre productie model. Het model waarvan het tobo is verbeterd is een aantal dagen geleden getest. Ik denk dat bengalboy wel degelijk een goede bron is. Hij heeft tot nu toe een van de meest uitgebreide reviews gegeven.SneakyViper schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:11:
[...]
Tja, dat zegt niet zo veel denk ik, die plaatjes komen van Bengalboy, daar klaagden ze bijvoorbeeld ook nog over een slecht toetsenbord, wat inmiddels ook aangepast is. Of er nu wel of niet GPS in zit zou ik niet kunnen zeggen, ik heb wel wat gezocht.
gpsOne is een techniek van Qualcomm, de fabrikant van de MSM7201 chipset, op de pagina van gpsOne vermelden zij Supports multiple modes of GPS, inclusive of standalone, MS-Based, MS-Assisted, Hybrid, and gpsOneXTRA Assistance.
En wat betreft degene die eerder gemeld hebben niet te kunnen wachten op de X1: "Neem maar snel een Touch Pro of wat anders, want we willen tenslotte niet allemaal met dezelfde geweldenaar op zak lopen of wel dan
Dat was precies mijn punt, het was een pre productie model, dus dat is niet het model wat wij in onze handen krijgen. Het toetsenbord is bijvoorbeeld later nog verbeterd, maar zoals in de loop van dit topic ook al genoemd, is bijvoorbeeld ook het geheugen uitgebreid.Benmen schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:18:
[...]
Ik denk dat je even het totale topic van bengelboy moet lezen. Hij heeft een pre productie model. Het model waarvan het tobo is verbeterd is een aantal dagen geleden getest. Ik denk dat bengalboy wel degelijk een goede bron is. Hij heeft tot nu toe een van de meest uitgebreide reviews gegeven.
De chipset daarentegen is niet veranderd... dus ik zie het probleem niet van de plaatjes die ik gepost heb...SneakyViper schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:54:
[...]
Dat was precies mijn punt, het was een pre productie model, dus dat is niet het model wat wij in onze handen krijgen. Het toetsenbord is bijvoorbeeld later nog verbeterd, maar zoals in de loop van dit topic ook al genoemd, is bijvoorbeeld ook het geheugen uitgebreid.
Offtopic, dat heet geen navigeren, dat heet globaal je positie bepalenVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:01:
[...]
Je kunt wel navigeren met behulp van alleen zendmasten, maar dan moet je geen straat voor straat route beschrijving verwachten.
Google maps weet ook je locatie binnen een bepaalde straal aan te geven op iedere gsm.
Toch wel handig wanneer je ergens heen moet en je kunt zien in welke plaats je nu eigenlijk zit.
ja ik vond het ook een beetje een rare conversatie. ik ging ff denken dat ik de X1 tog moest gaan laten vallen. geen GPS. dus geen tom tom, geen tom tom geen telefoonBoontjes schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:52:
Natuurlijk heeft de X1 GPS, wat gaan we nou krijgen!
En wat betreft degene die eerder gemeld hebben niet te kunnen wachten op de X1: "Neem maar snel een Touch Pro of wat anders, want we willen tenslotte niet allemaal met detzelfde geweldenaar op zak lopen of wel dan"
Verwijderd
Vroeger moest men op zee naar de sterren kijken om te bepalen waar men ongeveer was. Navigeren is je positie bepalen en dat van je doel en dan een route plannen, ongeacht of dat je zelf de route bepaald of een systeem.Shivan_20 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:27:
[...]
Offtopic, dat heet geen navigeren, dat heet globaal je positie bepalen
Ik heb nog even op bengalboy gelezen en een filmpje gekeken, omdat er b.v. een externe gps aangesloten zou kunnen zitten.
Maar dat is niet het geval er staat duidelijk dat het allemaal met de interne gps werkt.
Wellicht is het mogelijk de taal in te stellen, net als iedere SE telefoon. Of gaat dit niet met Windows Mobile?Xof schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:25:
Wat mij opvalt is dat nog geen enkele webshop de Engelse versie online heeft staan. Zal deze überhaupt wel in Nederland verkocht gaan worden of moeten we gewoon wachten tot half oktober?
Idd vreemd, had al gemailt met 2call.Xof schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:25:
Wat mij opvalt is dat nog geen enkele webshop de Engelse versie online heeft staan. Zal deze überhaupt wel in Nederland verkocht gaan worden of moeten we gewoon wachten tot half oktober?
Antwoord:Geachte heer/mevrouw,
Ik zie dat u inmiddels de SE X1 op uw website heeft geplaatst met een verwachte levertijd van 3 weken. Is dit dan het geimporteerde UK model (aangezien de NL versie pas eind oktober verwacht wordt)?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Mvg, The Legend
Als ze met de 'gewone' versie het Nederlandse model bedoelen lijkt me de levertijd van 3 weken niet kloppen.Geachte heer/mevrouw,
Voor zover bekend is het de gewone versie.
Met vriendelijke groeten,
Ik ben toch malle pietje niet!
Elke webshop heeft bij een HTC altijd twee versies, de Engelse en de Nederlandse. Ben bang dat dit bij de X1 niet zo zal zijn.
Gaat me niet zozeer om de taal, maar meer om het feit dat de Engelse versie eerder leverbaar is.Maikel205 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:58:
[...]
Wellicht is het mogelijk de taal in te stellen, net als iedere SE telefoon. Of gaat dit niet met Windows Mobile?
Verwijderd
Voor de meeste WM toestellen geldt dat je de taal niet kan veranderen (HTC, ASUS, etc). Samsung heeft idd een andere weg ingeslagen, maar in het algemeen gebeurt dit niet.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:08:
dit geld dus wel voor WM toestellen de i900 heeft een ROM update met een taal pakket kan je lekker van hollands naar engels switchen
dus eerst even verder kijken dan je neus lang is
Ik weet natuurlijk niet wat SE gaat doen.
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Ik hoop dat dit inderdaad zo is, anders zou het toestel voor mij toch tegenvallen als highend model. Vindt het ideaal om navigatie op de telefoon te hebben, vooral omdat ik veel onderweg ben. Is het grootste gemis op mijn huidige telefoon.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:10:
Er zit gewoon een aGPS module in die werkt als gps. Maar deze module kan ook gebruik maken van internet om snel te bepalen waar de satellieten staan. Dit bepalen gaat dan weer via de gsm mast waar je het dichtst bij in de buurt bent. Maar als je de internet connectie niet gebruikt dan vindt de gps module ook vanzelf de satellieten wel. Het duurt wat langer. Op mijn nokia n95 werkt dat precies hetzelfde.
Wat dat betreft voert SE het creeeren van een "mysterieuze hype" rond het toestel wel redelijk ver door. Zelfs de HTC Dream is potverdorie al geprijsd (in de VS!)
Ook onvoorstelbaar dat we in een livestream een enorm laggisch apparaat zien, in de review van the:unwired een heerlijk soepel apparaat zien en dus absoluut niet goed in kunnen schatten hoe het nu werkelijk is. Begrijp me goed, ik zit nog heel erg te azen op dit toestel, maar ik wacht wel heel even (paar dagen) af om de eerste echte reacties te peilen!
Om trouwens nog maar even een duit in het zakje te doen met betrekking tot we/niet GPS. Zie hier. Niet dat zo'n site nou als referentie kan worden aangehouden, maar het staat er wel
[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 19-09-2008 11:07 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Want ik weet van mezelf, zodra die telefoon uitkomt bestel ik um.
MAAR wie weet wat je er van moet verwachten... daarom ben ik blij dat nederland niet de eerste is. Dat wil dus zeggen dat er eerst reviews en alles van beschikbaar komt voordat ik um ga bestellen (of ik bestel um dan helemaal niet meer)
Verwijderd
Dat maakt de voorpret alleen maar leuker!ppaddo schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:05:
Wat dat betreft voert SE het creeeren van een "mysterieuze hype" rond het toestel wel redelijk ver door.
Dat die wat later in NL komt is misschien idd wel een voordeel, maar ik zit ook al een tijdje te wachten op deze telefoon. Denk ook niet dat iets of iemand mij nog van deze telefoon af kan houdenGeachte heer/mevrouw,
Wij leveren straks de Nederlandse versie. Ik heb nog geen datum wanneer wij de Engelse versie kunnen gaan leveren.
Ben toch benieuwd of "gewone versie", "Nederlandse versie" en "Benelux versie" allemaal hetzelfde betekentGeachte heer/mevrouw,
Het is de officiele Benelux versie.
Engelse versie zal waarschijnlijk in Nederland pas ook half oktober leverbaar zijn, anders hadden ze nu toch wel op een aantal sites moeten hebben gestaan.
Kan je die niet gewoon omrekenen? Dan heb je in ieder geval een richtlijn van hoe duur ie gaat worden hier.
Ik gebruik al ruim 3 jaar mijn Samsung E700 en ben toe aan een nieuw toestel. Ik vind het touch keyboard op de iPhone maar niets en prefereer dan ook een echt toetsenboard, daarom lijkt me de X1 een interessante phone voor mij!
Enige probleem is dat ik niet graag een eerste versie ergens van koop, maar om nou te wachten op de X2

Verwijderd
Ik meen het ergens gelezen te hebben,,.. kan t niet meer vinden,.
Verwijderd
Een microSD is 15 mm x 11 mm x 1 mm groot en een halve gram zwaarVerwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:20:
Weet iemand nog uit zn hoofd hoe groot het geheugenkaartje is wat er bijgeleverd word?
Ik meen het ergens gelezen te hebben,,.. kan t niet meer vinden,.
Verwijderd
Is ook te belachelijk voor woorden. Het lijkt wel alsof ze bij SE zelf nog niet weten wat dat ding gaat kosten aangezien ze er in de preview toen ook geen antwoord op konden geven. Hierin gaven ze aan dat de prijsbepaling bij de telefoonmaatschappijen zelf ligt. Ja daag zo kan ik het ook!ppaddo schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:05:
Eigenlijk toch té belachelijk dat we drie weken voor de release hierover nog steeds onduidelijk hebben. Datzelfde over de prijsstelling. Ik kan mij niet voorstellen dat bedrijven als Belcompany en T for Telecom nog niet weten voor welke prijs ze het toestel gaan verkopen.
Word tijd dat er eens duidelijkheid komt, de prijs van een toestel is voor veel mensen toch wel doorslaggevend of het 'm wel of niet word...
[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 19-09-2008 14:52 ]
Definitely SilverOutlandos schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:44:
Zwart of Silver, welke kleur heeft jullie voorkeur (tot nu toe)?
Verwijderd
grappig.. hoeveel GB?Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:34:
[...]
Een microSD is 15 mm x 11 mm x 1 mm groot en een halve gram zwaar
Voor mij is 't ook zilver, maar waarom zou die vraag niet mogen?Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:58:
[...]
Voor mij ook, maar we kunnen beter oppassen met dit soort berichten. Hier mag namelijk niets.
* Ginz: Wij hanteren hier een beleid, zodat hier niet alles veranderd in een slowchat forum met nutteloze post. Joedy87 begrijpt dat niet echt goed en slaat iets te ver door in zijn/haar gedachte en denkt dat hier niets meer mag.
Het gaat toch over het apparaat zelf en ik ben gewoon benieuwd welke kleur jullie het mooiste vinden.
Het lijkt erop alsof bijna iedereen de zilvere mooier vindt dan die zwarte!
[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 19-09-2008 18:52 ]
Ik vind de zwarte veel mooier!Outlandos schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:02:
[...]
Voor mij is 't ook zilver, maar waarom zou die vraag niet mogen?
Het gaat toch over het apparaat zelf en ik ben gewoon benieuwd welke kleur jullie het mooiste vinden.
Bij diverse webshops zie je toch al gewoon prijzen staan? Dus wat is het probleem dan?Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:39:
[...]
Is ook te belachelijk voor woorden. Het lijkt wel alsof ze bij SE zelf nog niet weten wat dat ding gaat kosten aangezien ze er in de preview toen ook geen antwoord op konden geven. Hierin gaven ze aan dat de prijsbepaling bij de telefoonmaatschappijen zelf ligt. Ja daag zo kan ik het ook!
Word tijd dat er eens duidelijkheid komt, de prijs van een toestel is voor veel mensen toch wel doorslaggevend of het 'm wel of niet word...
Het gaat niet om de prijs. De prijs is toch gewoon hetzelfde, het gaat om het feit dat de Engelse versie eerder uit zou komen dan de Nederlandse versie. Het is toch al bekend dat de prijs rond de 650 euro hangt. 50 euro hoger of lager boeit mij helemaal niks.Outlandos schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:14:
Over 2 weken komt die in England uit, dan neem ik aan dat de prijs al bekend is daar?
Kan je die niet gewoon omrekenen? Dan heb je in ieder geval een richtlijn van hoe duur ie gaat worden hier.
Ja, als iedereen zilver neemt dan wil ik misschien toch zwart haha. Ik denk dat ik ze eerst in 't echt wil zien voor ik een keuze maak!
Dus classic Black voor mij
[ Voor 7% gewijzigd door FurY_84 op 19-09-2008 15:34 ]
Maar de X1 heeft metale case, dus het zwart zit erop(denk ik) dus krassen zullen volgens mij nu op het zwart juist duidelijker zijn... of denk ik nu krom?FurY_84 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:34:
Steun voor de zwarte, bij de P1i zie je krassen in het silver gedeelte komen als je m gebruikt. Nu is het daar voornamelijk de zijkant, maar bij de X1 is het wel de hele achterkant. Vrees dat het dan een beetje cheap wordt.
Dus classic Black voor mij
Volgens mij is het zwart geanodiseerd aluminium net zoals de motorola razr black destijds. In dat geval zit het wel snor.Lordsauron schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:43:
[...]
Maar de X1 heeft metale case, dus het zwart zit erop(denk ik) dus krassen zullen volgens mij nu op het zwart juist duidelijker zijn... of denk ik nu krom?
( http://nl.wikipedia.org/wiki/Anodiseren )
Verwijderd
Tjaa dat moet je niet aan mij vragenOutlandos schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:02:
[...]
Voor mij is 't ook zilver, maar waarom zou die vraag niet mogen?
Maar om dan nog maar even op je vraag terug te komen. Nu denk ik zilver, maar wil ze eerst toch even beide gezien hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 18:15 ]
Verwijderd
offtopic: voor mij zeker weten de zilveren versie!
Verwijderd
Dat is niet bekend, dat gokt iedereen maar. Er is niemand die nog iets zeker weet. Anders gaf SE zelf wel antwoord!Xof schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:14:
[...]
Het is toch al bekend dat de prijs rond de 650 euro hangt. 50 euro hoger of lager boeit mij helemaal niks.
De richtprijs van € 650,- is onderhand bekend en op een dergelijk bedrag maakt een beetje meer toch niet uit.... goedkoop is ie nou eenmaal niet. Gelukkig maar, anders heeft iedereen straks een X1
[ Voor 56% gewijzigd door Boontjes op 19-09-2008 19:07 ]
Dat gokt helemaal niemand?Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:38:
[...]
Dat is niet bekend, dat gokt iedereen maar. Er is niemand die nog iets zeker weet. Anders gaf SE zelf wel antwoord!
SE heeft al lang aan alle webshops/providers/groothandels bekend gemaakt wat de inkoopsprijs is. De providers/webshops bepalen dan voor welk bedrag de telefoon verkocht wordt. Daarom zegt SE dus niet wat de prijs zal zijn, vooral omdat dit ook nog eens per land zal verschillen. Misschien heeft een bepaald land wel meer BTW en dus een duurdere telefoon. Als ze wel een prijs hadden genoemd dan was het pas raar geweest.
Alle webshops die hem nu online hebben staan hanteren een prijs van tussen de 600 en 650 euro. Dit is dus de launchprijs. Een maand later kan het wel weer goedkoper zijn, wat natuurlijk heel normaal is.
Dus wat verwacht je nou? Een officiële statement van SE waarin staat hoe duur die zal zijn? Dan kun je nog jaren wachten, want dat heeft SE nog nooit gedaan.
En sowieso als je zo'n dure telefoon koopt maakt een paar euro meer of minder ook niet uit.
Verwijderd
Juist niet, voor mij is dat juist de reden om de zwarte versie te nemen. Maar dat zal denk ik dus meer persoonlijke smaak zijn. Ik vind het zilveren juist het zwarte design afmakenVerwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:24:
Zag ik nou goed dat bij de zwarte versie nog wel een zilveren keyboard zit? Want dat zou op zich het beeld weer verstoren....
Helemaal mee eens!GENETX schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:41:
Same here idd. Vind zwart dicht het mooiste, een mooie kleur. Eenmaal open geeft dat zilver toch een mooie twist.
http://www.flickr.com/photos/gears/sets/72157607372972855/
Verwijderd
Soow dat ziet er mooi uit!Wicked_Wy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:38:
Nieuwe pics van de Xperia X1 global launch at Tent London:
Ik heb trouwens nog een vraag, kan best zijn dat het ergens staat maar ik heb het nog niet gevonden. De knopjes onderaan het beeldscherm zijn die touchscreen of zijn het gewone knopjes? Ik hoop zelf het laatste...
Verwijderd
Nice!Wicked_Wy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:38:
Nieuwe pics van de Xperia X1 global launch at Tent London:
Wordt een echte wanna-have!
Wat ik me trouwens afvraag, kun je de diverse modules van de telefoon afzonderlijk uitschakelen?
Wifi/Bluetooth lijkt me logisch, maar vaak is het zo bij telefoons als je die in Flight Mode zet, alle receivers uitgeschakeld worden.
Ik vind het interessant om in 't vliegtuig juist de GPS aan te laten, kun je zien hoe je gevlogen bent.
Maar dan uiteraard wel de overige modules uit schakelen, want anders is de batterij ook zo leeg.
Ja, 't zijn allemaal gewone knopjes, behalve die optical joystick dusVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:46:
[...]
Soow dat ziet er mooi uit!
Ik heb trouwens nog een vraag, kan best zijn dat het ergens staat maar ik heb het nog niet gevonden. De knopjes onderaan het beeldscherm zijn die touchscreen of zijn het gewone knopjes? Ik hoop zelf het laatste...
Edit: Ook mooi zie ik op dei plaatjes: Licht achter het qwerty tobo
[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 20-09-2008 11:46 ]
Nu alleen nog even hopen dat t-mobile een leuk prijsje eraan hangt!
GPS in een vliegtuig gaat echt heel lastigVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:12:
[...]
Nice!
Wordt een echte wanna-have!
Wat ik me trouwens afvraag, kun je de diverse modules van de telefoon afzonderlijk uitschakelen?
Wifi/Bluetooth lijkt me logisch, maar vaak is het zo bij telefoons als je die in Flight Mode zet, alle receivers uitgeschakeld worden.
Ik vind het interessant om in 't vliegtuig juist de GPS aan te laten, kun je zien hoe je gevlogen bent.
Maar dan uiteraard wel de overige modules uit schakelen, want anders is de batterij ook zo leeg.
Het is me een keer gelukt toen ik op de grond al een fix had en me GPS continu had aangelaten.
In de lucht een fix halen is me nog nooit gelukt, vliegtuig gaat te snel daarvoor.
Overigens zet ik in een vliegtuig alleen met telefoon gedeelte uit. De rest laat ik lekker actief
Met flightmode zet je direct alle onderdelen uit (telefoon, bluetooth en wifi), echter kan je ook onderdelen afzonderlijk uitzetten, wat mijn voorkeur heeft.
Zover ik weet gaat T-Mobile zelf de X1 niet verkopen.Dbm12 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:17:
Nu ik die plaatjes heb gezien, het design, en de beta video van unwired ben ik eigenlijk al om..... Gelukkig komt eerst de Engelse versie waarna we even kunnen kijken of er geen al te grote bugs in zitten, en of de launchversie inderdaad rapjes is! Ik hoop het in ieder geval
Nu alleen nog even hopen dat t-mobile een leuk prijsje eraan hangt!
Dat moet dus via andere webshops/telecomzaken die dan toestelkorting geven.
Ik heb ergens gelezen dat Vodafone, T-Mobile en KPN deze gaan aanbieden? Het lijkt me stug dat ze enkel via webshops te verkrijgen zijn.....adewidt schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:56:
[...]
Zover ik weet gaat T-Mobile zelf de X1 niet verkopen.
Dat moet dus via andere webshops/telecomzaken die dan toestelkorting geven.
Maat van mij werkt bij T-Mobile. Hij vertelde mij dat hij wel komt via T-Mobile. Maar ik bestel 'm toch online. Vaak goedkoper, geunlocked en unbranded.The Legend schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:39:
T-Mobile brand de HTC Smartphones ook altijd. De standaard Touch en Touch Pro zijn ook niet verkrijgbaar bij T-Mobile. De X1 is waarschijnlijk moeilijk te branden vanwege de panel-interface. Daarom verkoopt T-Mobile hem dus niet, denk ik
En ook eerder verkrijgbaarJaMaaT schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:40:
[...]
Maat van mij werkt bij T-Mobile. Hij vertelde mij dat hij wel komt via T-Mobile. Maar ik bestel 'm toch online. Vaak goedkoper, geunlocked en unbranded.
Verwijderd
Dan heb ik toch een andere ervaring dan jij.adewidt schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:53:
[...]
GPS in een vliegtuig gaat echt heel lastig.
Het is me een keer gelukt toen ik op de grond al een fix had en me GPS continu had aangelaten.
In de lucht een fix halen is me nog nooit gelukt, vliegtuig gaat te snel daarvoor.
Overigens zet ik in een vliegtuig alleen met telefoon gedeelte uit. De rest laat ik lekker actief.
Met flightmode zet je direct alle onderdelen uit (telefoon, bluetooth en wifi), echter kan je ook onderdelen afzonderlijk uitzetten, wat mijn voorkeur heeft.
Heb regelmatig met mijn TomTom (op N73 middels externe GPS) in 't vliegtuig gezeten en in mid flight een fix gekregen. Had wel een window seat (maar die heb ik meestal).
Met welke telefoon / gps had jij 't geprobeerd dan?
Vermoed dat het met de X1 ook niet zo'n probleem zal zijn, nieuwere chip, etc
Verwijderd
Better safe than sorry.
Dat zou echt ideaal zijn!
PSN id: NL_SToRM
Zo te zien is de versie van the:unwired dus representatief geweest voor de snelheid! Joehoe!
Nog maar een paar weekjes wachten!!!
Op die video ziet het apparaat net als bij de theunwired review lekker snel uit
Ziet er iig een stuk sneller uit dan de laatste keer dat ik met de x1 mocht spelen.
Aangezien de Xperia gewoon WM draait, kan je er toch een iPhone Today scherm op zetten?SToRM666 schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:16:
Ik hoop eigenlijk dat ze met een panel gaan komen, waardoor je mooie grote iconen op het hoofdscherm hebt (zoals bij de iPhone).
http://forum.ppcgeeks.com/showthread.php?t=5623
http://picasaweb.google.com/lazyboy0172/MyPhone
Lijkt net echt
[ Voor 8% gewijzigd door Jack op 21-09-2008 16:46 ]

Is er al meer duidelijkheid over de 'verkrijgbaarheid' van panels. Gaan dat er veel worden die verstrekt worden via SE en zou het gratis zijn? (Blijf toch een Nederlander...

Je kan die panels zelf maken.FurY_84 schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:58:
Is er al meer duidelijkheid over de 'verkrijgbaarheid' van panels. Gaan dat er veel worden die verstrekt worden via SE en zou het gratis zijn? (Blijf toch een Nederlander...)
Verwijderd
Dacht al dat ik de enige wasFurY_84 schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:58:
Ik lijk wel een klein kind met Sinterklaasofzo
kan echt niet wachten tot ik m in mn handen heb...
Sorry erg off topic..
Iemand enig idee of de X1 gewoon via SE pc suite gaat werken trouwens?
Verwijderd
Het zou ook mooi zijn als je (1 van) de panels zou kunnen voorzien van TouchFlo, of iets vergelijkbaars.SToRM666 schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:16:
Ik hoop eigenlijk dat ze met een panel gaan komen, waardoor je mooie grote iconen op het hoofdscherm hebt (zoals bij de iPhone).
Een soort van TouchFlo-panel dus. Misschien iets voor xda-developers?
Verwijderd
http://www.theunwired.net...ndows-mobile-professional
Als dit touchflo is...
Zie ik dat dan niet terug bij x1? bijv bij het gebruik van de mediapanel? (laatste youtube filmpje hierboven)
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 22:30 ]
In de panels kun je hem volgens mij op TouchFloachtige wijze bedienen. In tegenstelling tot veel anderen vind ik de panels erg handig en kun je er veel meer mee dan velen denken. Dat achter de panels nog eens windows mobile draait vind ik geweldig.Beuzelarij schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:04:
[...]
Het zou ook mooi zijn als je (1 van) de panels zou kunnen voorzien van TouchFlo, of iets vergelijkbaars.
Een soort van TouchFlo-panel dus. Misschien iets voor xda-developers?
Dat ziet er goed uit jaJack schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:11:
[...]
Aangezien de Xperia gewoon WM draait, kan je er toch een iPhone Today scherm op zetten?
http://forum.ppcgeeks.com/showthread.php?t=5623
http://picasaweb.google.com/lazyboy0172/MyPhone
Lijkt net echt
Die slider om de telefoon te unlocken had ik ook al eens gezien bij iemand die een touch diamond had.
Al met al toch een mooie en veelzijdige telefoon, alleen vrees ik dat de accuduur niet zo geweldig zal zijn...
[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 22-09-2008 08:48 ]
PSN id: NL_SToRM
Wat is "normaal gebruik"?FurY_84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:13:
Maar wat is een geweldige accuduur? Ik vraag me toch altijd af wat je aan die 'tijden' hebt die ze opgeven. Ze zouden eigenlijk een soort minimale accu tijd moeten geven, als je m full benut. Want zou de X1 echt binnen een dag normaal gebruik leeg zijn?
Wat ik wel bijzonder vind is dat de X1 langer meegaat met UMTS AAN!. Dit is werkelijk uniek en kan ik dan eigenlijk niet geloven.
Kan dat uberhaupt eigenlijk wel? In principe slaat het (met mijn technische kennisppaddo schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:06:
Het zal er op neer komen dat je "verstandig" met je batterijtijd om moet gaan. Wifi uit als het niet nodig is, bluetooth uit wanneer je het niet gebruikt, scherm misschien niet op volle helderheid, dat werk. Zodoende zal een ieder de bij hem/haar passende accuduur weten te realiseren.
Wat ik wel bijzonder vind is dat de X1 langer meegaat met UMTS AAN!. Dit is werkelijk uniek en kan ik dan eigenlijk niet geloven.
[ Voor 73% gewijzigd door FurY_84 op 22-09-2008 10:10 ]
Volgens die webcast zijn die panels toch gewoon verschillende bureaubladen? Afhankelijk van het "doel" kun je die zelf op de gewenste manier inrichten, maar in feite is dat toch niet meer dan snelkoppelingen neerzetten aangevuld met enkele widgets o.i.d.? Begrijp me niet verkeerd, dat kan uitermate handig zijn, maar is toch wat anders dan TouchFlo. Daarmee heb je grote knoppen die je heel makkelijk met enkel je vinger kunt gebruiken. Bij die webcast zag je hem toch af en toe met een nagel priegelen om iets kleins aan te klikken. In al die filmpjes van de Xperia heb ik eigenlijk nog nergens een interface gezien waarmee je veel voorkomende handelingen makkelijk met 1 vinger kunt uitvoeren. Je kunt wel makkelijk met 1 vinger tussen panels wisselen, maar die panels zélf zijn eigenlijk steeds min of meer standaard Windows-bureaubladen met kleine icoontjes.Boontjes schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:33:
In de panels kun je hem volgens mij op TouchFloachtige wijze bedienen. In tegenstelling tot veel anderen vind ik de panels erg handig en kun je er veel meer mee dan velen denken. Dat achter de panels nog eens windows mobile draait vindt ik geweldig.
Misschien heb ik iets gemist hoor, dan corrigeer me maar.

Verwijderd
Heerlijk gewoon! Iedereen meent maar dat die panels geen nut hebben maar geloof maar dat het superhandig is. + je hebt iets unieks op je telefoon. Mij lijkt het in ieder geval erg handig en ook nog eens leuk om die panels te hebben en ze vervolgens helemaal naar jouw eigen ik in te richten.Beuzelarij schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:20:
OK, dat klopt. Je kunt bijvoorbeeld een panel zo inrichten dat ie in feite al bezig is met bijvoorbeeld een slide-show. Als je hem dan aanklikt kun je meteen door je foto's heenlopen. Of een panel waarbij je meteen je contacten ziet als je wilt gaan bellen. Die mogelijkheden had ik even over het hoofd gezien.
Ik heb misschien een belachelijke vraag maar hoe zit het met de navigatie? Mijn broertje heeft ook navigatie op een samsung van 2 jaar oud maar als hij deze wil gebruiken moet hij allerlei kabels en apparaatjes in de auto neer gaan leggen en aansluiten wil deze pas werken. Is dat bij de huidige telefoons nog steeds zo of kan de navigatie zonder kabels gewoon gebruikt worden?
Dat is waar, in theorie heb je het niet nodigFurY_84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:14:
Je hebt toch niet eens n stroomkabel nodig? (afgezien van t feit dat je X1 dan zo leeg is)
Maar niks is fijner dan je telefoon nog even op te kunnen laden in je auto
Aangezien een SE M600i het max twee uurtjes vol houdt om te navigeren met TomTom kan je wel bijna stellen dat een stroomkabeltje verplichte kost is bij de X1 als die voor je de weg gaat vinden.FurY_84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:14:
Je hebt toch niet eens n stroomkabel nodig? (afgezien van t feit dat je X1 dan zo leeg is)
Wat dat betreft is het inderdaad autolader boven alles!
Ik begrijp overigens wel dat je beter een autolader kan gebruiken...
Dus tegenwoordig houd ik het nog maar even op een autolader. Is er trouwens al bekend welke accessoires er bij de telefoon komen?
Wat bedoel je eigenlijk met "andere batterij"?
Das toch nieuw?

We gaan nu uiteraard zwaar off-topic, maar ik denk dat de meesten dit wel interessant vindenFurY_84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:47:
Lithium-Ion Polymeer batterij
Das toch nieuw?Ik vroeg me af in hoeverre dat echt beter is dan de normale batterij? Of zit daar niet zoveel verschil tussen?
Die Li-ion batterijen zijn beter dan de ouderwetse NimH batterijen, kleiner, meer energie, maar helaas ook warmer! Toevallig stond in de autoweek van deze week een heel artikel hierover i.h.k.v. electrische voertuigen. Alle grote automerken werken hier druk aan!
@hieronder, zo erg zal het toch ook niet zijn???
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 22-09-2008 14:53 ]
@ mods: Sorry!
Ik dacht dat het wel over de technische kanten van de X1 mocht gaan, maar valt de batterij daar niet onder, of is dat weer te specifiek over de batterij dat t niet in dit topic thuis hoort... Newbie...

Iig bedankt voor t antwoord
@hierboven, naja voordat we een topic - Deel 5 aan moeten maken. Ik wil daar niet de schuldige van zijn
[ Voor 22% gewijzigd door FurY_84 op 22-09-2008 15:46 ]
Maar ik zelf heb eigenlijk nooit zo'n problemen met een accu die het maar een dag volhoudt. Als je gaat slapen je telefoon weer aan de lader hangen en de volgende dag is die weer vol. En als je dat vergeten bent, het is mini usb, dus overal is wel zo'n kabeltje te vinden of ergens in te pluggen. (op je werk, in de auto)
De X1 heeft ook al een zwaardere accu dan de HTC dacht ik, dus dat is dan weer een pluspunt van SE.
Verwijderd
Ik zie erg uit naar de lancering van dit prachtapparaat. Ik denk dat ik mezelf dan maar ga trakteren op een mooie zwarte.
Heeft iemand heel misschien al voorbeelden van de foto's die geschoten worden door het apparaat? 3.2 megapixel zegt niks over de kwaliteit. Ik hoop niet dat er veel ruis in zit, ik vind het foto toestel een belangrijk onderdeel van een hedendaagse telefoon. Heb nu een k800i en die schiet mooie foto's. Ben benieuwd of de foto's bij daglicht vergelijkbaar zijn aan die van de k800i. 's Nachts zal hij het niet halen zonder Xenon flitser lijkt me.
Een tipje: sla niet door.FurY_84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:57:
*Oeps*
@ mods: Sorry!![]()
Ik dacht dat het wel over de technische kanten van de X1 mocht gaan, maar valt de batterij daar niet onder, of is dat weer te specifiek over de batterij dat t niet in dit topic thuis hoort... Newbie...![]()
Iig bedankt voor t antwoord
@hierboven, naja voordat we een topic - Deel 5 aan moeten maken. Ik wil daar niet de schuldige van zijn
De batterij is, voor zover ik weet
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Werkt niet in FFWicked_Wy schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:03:
http://www.sonyericsson.com/x1/
Looks waayyyy cooler now!!
Het is gewoon een complete handleiding online zo ongeveer. Er wordt behoorlijk wat verteld..
Goede verbetering van Sony Ericsson iig
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Wat mag er dus niet in dit topic:
1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt
Xperia Tech vragen topic Deel 5