Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Huh? Los van de tientallen videos die duidelijk laten zien dat een panel eerst even moet laden als je hem opent, heeft marcrutten toch gezegd dat panels afsluiten als je naar een ander panel gaat? Als je muziek aan het luisteren via het MX panel en naar een ander panel gaat, stopt die muziek met spelen. Alleen als je via een applicatie (WMP bijvoorbeeld) muziek aan het luisteren bent gaat dit door tussen het switchen). Maargoed, verschil tussen panel en applicatie heb ik al eerder uitgelegd, MSN zou inderdaad niet logisch zijn als panel. Panels zijn bedoeld voor nuttige informatie op je achtergrond, niet als volwaardige applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

Flash Lite 3.1 is inmiddels ook werkend op de X1, gemeld op XDA en te zien op Youtube geloof ik.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Dat is inderdaad het filmpje waar geertt naar heeft gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 10:24
Tsunami schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:15:
Huh? Los van de tientallen videos die duidelijk laten zien dat een panel eerst even moet laden als je hem opent, heeft marcrutten toch gezegd dat panels afsluiten als je naar een ander panel gaat? Als je muziek aan het luisteren via het MX panel en naar een ander panel gaat, stopt die muziek met spelen. Alleen als je via een applicatie (WMP bijvoorbeeld) muziek aan het luisteren bent gaat dit door tussen het switchen). Maargoed, verschil tussen panel en applicatie heb ik al eerder uitgelegd, MSN zou inderdaad niet logisch zijn als panel. Panels zijn bedoeld voor nuttige informatie op je achtergrond, niet als volwaardige applicaties.
Dat zou een flinke afknapper voor mij zijn, als je niet de radio aan kunt zetten in het mooie radio panel en kunt switchen naar de vissen/internet/whatever, zonder dat de radio stopt.. Zelfde voor muziek laten spelen in het media-panel. Dat kan ik namelijk wel op m'n huidige SE (w710i). Niet dat dat panels zijn, maar wél die functionaliteit en die wil ik niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
het is maar een aanname maar ik denk dat SE / WM dat weldegelijk werkende heeft. Dit was ook zo bij mijn vorige SE producten.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat belcompany hem woensdag uit gaat leveren, 2 filialen bevestigde dit.
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is of dit al de NL versie betreft en of het hier alleen om de zilver kleurige zou gaan, ben nog steeds niet helemaal overtuigd van een kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie over het toetsenbord wat volgens een aantal reviews erg slecht schijnt te zijn (weinig tot geen feedback van de knoppen)

hier is een voorbeeld: http://www.crunchgear.com...keyboard-is-a-major-flaw/

zal dit wel meevallen, of zal het echt zo erg zijn.... is nml wel een punt waardoor ik misschien mijn keuze zal wijzigen naar een HTC Touch HD. De voornaamste reden dat ik voor deze phone kies is juist dat qwerty toetsenbord naast het touch screen... maar als dat niet schijnt te werken, heeft het ook geen zin een telefoon te kopen met dat aanbod.... dan is de HTC maybe wel een leukere optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:44:
Wat denken jullie over het toetsenbord wat volgens een aantal reviews erg slecht schijnt te zijn (weinig tot geen feedback van de knoppen)

zal dit wel meevallen, of zal het echt zo erg zijn.... is nml wel een punt waardoor ik misschien mijn keuze zal wijzigen naar een HTC Touch HD. De voornaamste reden dat ik voor deze phone kies is juist dat qwerty toetsenbord naast het touch screen... maar als dat niet schijnt te werken, heeft het ook geen zin een telefoon te kopen met dat aanbod.... dan is de HTC maybe wel een leukere optie :)
Probeer het gewoon zelf, ik hoor juist van de meeste mensen die hem hebben gebruikt dat het toetsenbord super relax is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:44:

June 16th, 2008

Komop zeg.. iedereen weet ondertussen al dat het toetsenbord aangepast is. Vaak wordt gezegd dat het toetsenbord beter is dan de HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ok, sorry dat ik misschien achter loop qua informatie, maar dat kwam ik dus een aantal keer tegen toen ik op zoek ging naar reviews... en uiteraard ga ik het proberen zodra hij in de winkel ligt! Ik hoop dat jullie gelijk hebben, want een telefoon met alleen een goedwerkende touchscreen, of aan de andere kant, alleen met een touchscreen (HTC HD) zie ik niet zo zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Om er even een Nederlandse review bij te pakken (al eerder in dit topic genoemd)
Maar verreweg de meest opvallende verbeterde feature vond ik toch wel de werking van het qwerty toetsenbord. Bij de eerdere (test)modellen, die ik onder andere in Barcelona en tijdens de lancering van de C905 hier in de HMH in mijn handen gehad heb viel het qwerty toetsenbord namelijk op vanwege het feit dat je totaal geen feedback voelde op het moment dat een toets ingedrukt werd.

In de uiteindelijke winkel versie van het toestel heeft Sony Ericsson dit probleem duidelijk opgelost en dat is in mijn ogen een zeer welkome verbetering. Typen op de X1 wordt daardoor namelijk vele malen gebruiksvriendelijker en het toestel daardoor dus ook ineens een stuk interessanter, als je het mij vraagt.
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/8134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de nl sony ericsson site is het 'sterretje' weg. Ook kan ik nergens meer de tekst 'binnenkort verkrijgbaar' vinden.

wat ik in tegenstelling tot de berichtgeving hier, nog steeds op de site zie staan dat de zwarte versie beschikbaar is. Dus niet de zilveren die eerst uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik twijvel of ik een 8gb Class (4 of 6) of een 16GB Class 2 microSD kaartje moet halen voor de X1. Ik vind 8gb eigenlijk te weinig en wil liever 16GB.

Wat ik nu wil weten is of je veel verschil merkt tussen de class 2/4/6 tijdens het gebruik van de X1. Ik weet wel dat het langzamer is om bestanden erop te zetten maar is het ook langzamer om bestanden te openen met WM6,1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Als je bijv. navigatie wil gaan gebruiken ga je het wel merken. Kaarten laden duurt bijv. veel langer.
Ik zelf blijf toch nog even wachten op een 16GB kaartje, anders ga ik spijt krijgen van een class 2. Op esato las ik dat er een 4GB geheugenkaartje in de doos zit. De film hancock kun je dmv een coupon aanvragen en deze krijg je dan geleverd op een 1GB kaartje. Met 4GB moet je nog wel even vooruit kunnen lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:09:
Het heeft er inderdaad alle schijn van dat belcompany hem woensdag uit gaat leveren, 2 filialen bevestigde dit.
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is of dit al de NL versie betreft en of het hier alleen om de zilver kleurige zou gaan, ben nog steeds niet helemaal overtuigd van een kleur!
Jep! Iemand die ik ken werkt bij belcompany. Hij dacht dat de eerste versies wel eens Engels zouden kunnen zijn. Over de kleur is niks gezegd. Al denk ik dat 9 van de 10 die hier zwart wil toch een zilvere neemt als blijkt dat zwart pas over een x aantal weken uitkomt ;) Ik hoop zelf gewoon op een Nederlandse (en zilvere) versie mocht hij woensdag in de winkel liggen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

Jep! Iemand die ik ken werkt bij belcompany. Hij dacht dat de eerste versies wel eens Engels zouden kunnen zijn. Over de kleur is niks gezegd. Al denk ik dat 9 van de 10 die hier zwart wil toch een zilvere neemt als blijkt dat zwart pas over een x aantal weken uitkomt ;) Ik hoop zelf gewoon op een Nederlandse (en zilvere) versie mocht hij woensdag in de winkel liggen!
Ow jee ow jee ow jee, na ruim 6 maanden "wachten" op ons zo geliefde toestel kunnen we dan binnenkort hier massaal onze user reviews plaatsen en dan lekker gaan lopen klagen dat X of Y niet werkt zoals we graag willen.

Ik ben benieuwd of we niet aan het lijntje worden gehouden. Vodafone beweert dat ze hem dinsdag krijgen, maar kunnen nog geen prijzen noemen (vaag!) T for telecom zou hem al in week 41 krijgen, maar heeft hem nog steeds niet en heeft ook geen nieuwe datum door gekregen. Het zou echt "des Sony's" zijn als ze hun afspraken niet na komen en de uitlevering pas veel later begint.

We zullen het deze week zien (hopelijk een zwarte!)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

Dit MOET wel het Engelse model zijn, zoals ik al eerder had gemeld. De UK release is 20 oktober. (maandag dus)
En het is al eerder vermeld door SE, het Nederlandse model zal later geleverd worden. Het kan dan niet in eens zo zijn dat het Nederlandse model dan gelijk wordt geleverd met de Engelse. Daarbij heeft SE ook nog gemeld dat het mogelijk is dat een aantal shops in Nederland de Engelse als eerste zullen gaan leveren.

Het Engelse model zal leverbaar zijn in het zwart en zilver. Het Nederlandse model waarschijnlijk alleen in het zilver. Dus alle shops die zeggen dat hij volgende week leverbaar is in beide kleuren kan ik met 99,99999% zekerheid zeggen dat dit een Engelse versie is.
NL versie zal pas een keer in november verkrijgbaar zijn (of nog later).

[ Voor 5% gewijzigd door Xof op 18-10-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:06:
[...]

Dit MOET wel het Engelse model zijn, zoals ik al eerder had gemeld. De UK release is 20 oktober. (maandag dus)
En het is al eerder vermeld door SE, het Nederlandse model zal later geleverd worden. Het kan dan niet in eens zo zijn dat het Nederlandse model dan gelijk wordt geleverd met de Engelse. Daarbij heeft SE ook nog gemeld dat het mogelijk is dat een aantal shops in Nederland de Engelse als eerste zullen gaan leveren.

Het Engelse model zal leverbaar zijn in het zwart en zilver. Het Nederlandse model waarschijnlijk alleen in het zilver. Dus alle shops die zeggen dat hij volgende week leverbaar is in beide kleuren kan ik met 99,99999% zekerheid zeggen dat dit een Engelse versie is.
NL versie zal pas een keer in november verkrijgbaar zijn (of nog later).
Ik geloof het pas als ik het zie...
Vanuit andere hoeken hoor ik dat een andere winkel in week 43/44 enkel de zilveren versie krijgt in NL uitvoering... (en ze de UK versie helemaal niet op korte termijn gaan/willen leveren)..

Dus ik zie het allemaal wel.. Tot die tijd baal ik wel.. Stond er op de site van Sony Ericsson tijdje terug nog zilver én zwart en even later enkel zwart, schijnt er nu ineens weer als eerste zilver te komen... En ik wil zwart :)

Niet echt hulde voor Sony Ericsson op de manier waarop ze releasen en communiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Mooi plaatje van de zilveren X1 van Esato

Afbeeldingslocatie: http://blog.se-nse.net/wp-content/uploads/2008/10/4707-20081018171445.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Xof schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:06:
[...]

(en nog meer blabla)
SE heeft toch gemeld dat de Duitse, Zweedse en Engelse versie op 30 september gereleased zou worden en op de FP van tweakers stond dat wij in Nederland ongeveer 2 weken later aan de beurt zouden zijn. Zweden heeft gekregen wat beloofd was, Engeland dus duidelijk niet en volgens mij Duitsland ook niet.

Zou het nu serieus uitmaken of je de uk of nl versie heb? Het tobo is het zelfde. Mogelijk heb je alleen een handleiding die niet in het nederlands is. Gut o gut wat een ramp.

Ik geloof serieus niet dat Belcompany en consorte een telefoon gaan verkopen die je niet op nederlandstalig kunt instellen.

Maar goed, we zullen het zien van de week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Om maar even uitsluitsel te geven over wat de BelCompany gaat leveren.

Bij BelCompany staat in het systeem niks over de taal. In het algemeen betekend dit dat de taal Nederlands is, anders staat er duidelijk UK.
Het gaat om de ZILVEREN versie. Dit staat er duidelijk bij.

Ik heb dit zelf vanmiddag nog gecheckt, dus meer up to date dan dit kan amper.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoBaDijk schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:47:
Om maar even uitsluitsel te geven over wat de BelCompany gaat leveren.

Bij BelCompany staat in het systeem niks over de taal. In het algemeen betekend dit dat de taal Nederlands is, anders staat er duidelijk UK.
Het gaat om de ZILVEREN versie. Dit staat er duidelijk bij.

Ik heb dit zelf vanmiddag nog gecheckt, dus meer up to date dan dit kan amper.
Andere winkels die ik heb gemaild hebben het ook enkel over de NL versie. Ik denk dus dat het de NL versie is, maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Mag schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:47:
Mooi plaatje van de zilveren X1 van Esato

[afbeelding]
Deze wallpaper heb ik even snel in elkaar gedraaid voor de liefhebbers. :P

http://burnsting.com/xperia_wallpaper_1280-Cheek.jpg

Als je een hogere resolutie hebt, moet je je achtergrond even op #dcdcde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Nice Cheeky :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

ppaddo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:17:
[...]

SE heeft toch gemeld dat de Duitse, Zweedse en Engelse versie op 30 september gereleased zou worden en op de FP van tweakers stond dat wij in Nederland ongeveer 2 weken later aan de beurt zouden zijn. Zweden heeft gekregen wat beloofd was, Engeland dus duidelijk niet en volgens mij Duitsland ook niet.

Zou het nu serieus uitmaken of je de uk of nl versie heb? Het tobo is het zelfde. Mogelijk heb je alleen een handleiding die niet in het nederlands is. Gut o gut wat een ramp.

Ik geloof serieus niet dat Belcompany en consorte een telefoon gaan verkopen die je niet op nederlandstalig kunt instellen.

Maar goed, we zullen het zien van de week!
Ik zeg toch niet dat ik het erg vind? Ik vind het juist superfijn..
Ik zet alleen even wat facts op een rijtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze drukte mij wel op mijn hart bij de belcompany, dat het een "Verwachte" datum is!
Dus....Ik hoop niet dat het een lokkertje is om zoveel mogelijk pre-orders binnen te halen en dat we dan maandag of dinsdag te horen krijgen. Sorry..de X1 is uitgesteld!!!
Ik weet niet waarom ik zo wantrouwend ben, ik wil het gewoon te graag denk ik.
En heb er al vanaf februari op gewacht dus het lijkt gewoon oonwerkelijk dat ik hem volgende week al in mijn handen heb.
Wel moet ik de poster ergens boven me gelijk geven, echt minder van Sony Ericsson om zo slecht met de release-info om te gaan!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 10:10 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen tussen de X1 of de C905, maar ik denk dat de twijfels snel weg zullen zijn als ik eenmaal de X1 in mijn handen heb. Echt een prachtig toestel :)

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 19-10-2008 11:10 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

Hier de eerste uitgebreide review uit duitsland :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
The Legend schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:22:
Leuk om te lezen :)
Alleen als je hem dan vergelijkt met de Touch Pro die zij ook vergelijken zie je dat de scorebars aan de bovenkant niet geheel kloppen...

Zo staat er bij de Touch Pro bij music, een goede score, maar bij minpunten slecht geluid. Dit wordt nog eens benadrukt in het artikel. Bij Sony ericsson hetzelfde. Maar ook een goede score.... Beetje raar.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Dbm12 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:04:
[...]

Leuk om te lezen :)
Alleen als je hem dan vergelijkt met de Touch Pro die zij ook vergelijken zie je dat de scorebars aan de bovenkant niet geheel kloppen...

Zo staat er bij de Touch Pro bij music, een goede score, maar bij minpunten slecht geluid. Dit wordt nog eens benadrukt in het artikel. Bij Sony ericsson hetzelfde. Maar ook een goede score.... Beetje raar.
Er zijn nogal wat verschillende types geluid he..

- oortjes
- speaker om te bellen
- grote speaker voor handsfree bellen / muziek luisteren / whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

Er zijn nogal wat verschillende types geluid he..

- oortjes
- speaker om te bellen
- grote speaker voor handsfree bellen / muziek luisteren / whatever
Als het bel geluid maar goed is! Daar gaat het uiteindelijk om bij een telefoon he..
Voor mij zijn die andere punten minder/niet belangrijk omdat ik ze toch niet gebruik..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
(even wat op/aanmerkingen uit deze review die ik interessant vind)

Maar dat is vreemd. Ze zeggen dat er geen sd kaartje bij zit. Nou zou dit natuurlijk te maken kunnen hebben met het verschil tussen Duitsland en de "overige" versies, maar echt fijn is het niet!

In deze review ook weer wat opmerkingen over het toetsenbord. Zeker niet slecht, maar het had beter uitgevoerd kunnen worden. Meer relief van de toetsen was blijkbaar gewenst geweest.

Ik vind de foto's er bij daglicht erg goed uit zien. Helaas blijkt de led flash onbruikbaar en dat zie je ook gelijk bij de foto's!

De meegeleverde koptelefoontjes (van de W902) zijn niet denderend. Het aansluiten van goede koptelefoontjes resulteert in een zeer goed geluid!

Al met al een goede beoordeling, met uitzondering van de panels, die te traag zijn ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash videos can be when not in the Xperia X1 browser. Sony Ericsson also waived on a special Youtube client, the world's largest video portal remains Xperia user therefore completely closed. A minus point against Touchphones the competition with a specific client preinstall. Courageous can try the browser with a manual update from Flashlite 3-Youtube able to make. It works but not always. Sometimes the operating system is so damaged that only a hard reset - a reset on the delivery status with the loss of all data stored - the mobile makes functional again.
Hmmmzz... Dus out of the box niet echt het meest ideale apparaat om youtube filmpjes te bekijken...
De vraag is... Is er een youtube client te downloaden of een andere manier waarmee ik youtube goed kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:20:
Als het bel geluid maar goed is! Daar gaat het uiteindelijk om bij een telefoon he..
Als je op die manier tegen alles aankijk is een oude Nokia ook prima. :/
Komt nog bij dat Windows Mobile powered 'telefoons', geen telefoons zijn, maar PDA's met telefoon-functie.

@Thundax
Er stond een aantal pagina's terug dat het al gelukt was om FlashLite 3.1 te installeren. Youtube kan je dus gewoon bekijken zoals op je desktop. En daarnaast heeft CorePlayer ook een Youtube 'browser' die vrijwel gelijk werkt zoals de Touch Pro. (Maar dit was ook allemaal te googlen hoor ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door SirNobax op 19-10-2008 12:45 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Laatst online: 09-09 17:27
Inderdaad mooie review, wat ik nou niet begrijp is of dit toestel nou retail is of nog steeds een sample.

er staat namelijk dit: (uit de translate)
"The radio software in our tester was not yet fully mature."
Hier haal ik dan weer uit dat het nog steeds geen retail toestel is... alhoewel dat wel raar is aangezien hij in Duitsland al te koop is.

Weet iemand trouwens meer over de agenda functionaliteit? want die is voor mij erg belangrijk. Is het bijvoorbeeld mogelijk om de categorieen die ik in outlook op de PC gebruik mee te nemen naar je mobiel? zijn er nog mooie overzichtelijke weergaves behalve maand/week/dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:41:
[...]
@Thundax
Er stond een aantal pagina's terug dat het al gelukt was om FlashLite 3.1 te installeren. Youtube kan je dus gewoon bekijken zoals op je desktop. En daarnaast heeft CorePlayer ook een Youtube 'browser' die vrijwel gelijk werkt zoals de Touch Pro. (Maar dit was ook allemaal te googlen hoor ;) )
Ja, maar ik lees dus dat met flashlite 3(.1?) de XPeria met youtube video nogal vast loopt.
Met CorePlayer zou het misschien wel kunnen, maar daarom zei ik ook al dat het "out of the box" niet werkte... Ik zou dan wel graag bevestigd willen zien dat de XPeria ook goed werkt met Youtube via de CorePlayer ofzo... Aangezien ik helemaal gek ben van youtube :P

... Ik ben trouwens benieuwd wanneer een zwarte versie hier verkrijgbaar is (los van of het de UK of NL retail versie is)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Crashy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:52:
Weet iemand trouwens meer over de agenda functionaliteit?
Die is precies hetzelfde als alle andere WM6 devices. Valt dus genoeg over te vinden. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Conclusie zegt alles:
Das Sony Ericsson Xperia X1 beeindruckt mit vielen Superlativen. Der breite Touchscreen hat eine Auflösung, die momentan nur von Toshibas Portègè und HTCs Touch HD erreicht wird. Er reagiert genauso empfindlich wie Apples iPhone. Doch das X1 ist noch besser als alle genannten Konkurrenten. Es bietet neben der ausziehbaren Volltastatur eine gute Kamera mit vielen Features und steckt darüber hinaus in einem eleganten Metallgehäuse. Der Power-Akku mit 1500 mAh sorgt dafür, dass dem Kleinstcomputer nicht vorzeitig die Luft ausgeht. Sony Ericssons Panel-Bedienung ist zwar noch nicht ausgereift, aber ein Firmware-Update wird da sicherlich nachhelfen. Es wird auch Kinderkrankheiten wie die langsame Reaktionszeit in den Panel-Menüs und die fehlende Auto-Rotation ins Querformat beheben. Danach wird das Sony Ericsson Xperia X1 ohne Zweifel zu einer neuen Referenz, an der sich alle anderen messen müssen.
En nu iedereen ophouden met klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Cheeky schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:11:
[...]

Deze wallpaper heb ik even snel in elkaar gedraaid voor de liefhebbers. :P

http://burnsting.com/xperia_wallpaper_1280-Cheek.jpg

Als je een hogere resolutie hebt, moet je je achtergrond even op #dcdcde zetten.
Hier nog eentje. :P

http://burnsting.com/xperia_wallpaper2_1280-Cheek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e is mooier ;)

Hier nogmaals filmpje van youtube op de x1
http://www.youtube.com/watch?v=KZl_FQHdzrQ

Ziet er gewoon goed en werkend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23

Deze kwam ik tegen. Een hele mooie review van de XPERIA. En wat is die snel zeg! Zo ongeveer alles is ook positief in die review. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
SToRM666 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:10:
Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen tussen de X1 of de C905, maar ik denk dat de twijfels snel weg zullen zijn als ik eenmaal de X1 in mijn handen heb. Echt een prachtig toestel :)
Same here, ik hoop alleen dat ze de releasedatum toch écht op volgende week houden. Dat zou ik wel netjes vinden van sony!
Verder lijkt het toestel bij de ene review langzaam terwijl ik weer andere reviews heb gezien waar het gewoon goed werkt.
Hoop ik maar dat de reviews waarin het nog niet goed werkt nog van een testversie waren ofzo.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:45:
[video]

Deze kwam ik tegen. Een hele mooie review van de XPERIA. En wat is die snel zeg! Zo ongeveer alles is ook positief in die review. :D
Wat ik wel vaag vind is dat er bij het toetsenbord staat : there's no plastic here. Terwijl ze in die Duitse review toch nadrukkelijk zeggen dat de knopjes van plastic zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
de snelheid van de internetbrowser valt mij overigens wel een klein beetje tegen als je kijkt naar dit filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=ndMT7P8iR_U
Dat filmpje waar je ziet dat YouTube gewoon goed loopt ziet er dan wel weer goed uit, maar die review heeft het ook over de Flashlite 3 workaround die de oplossing zou bieden maar vervolgens vastloopt en je dwingt tot een harde reset.. hmm vraag me af of daar dan een betere oplossing voor komt of dat het in de review gaat om een vroege versie van Flashlite 3? Heeft iemand trouwens de telefoon al goedkoper gespot dan 609 euro inclusief verzenden/afhalen? :P Dan aub even mij een pm sturen of even pricewatch bijwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een idee om een overzicht van de winkels en webshops die de X1 verkopen aan de topic start toe te voegen?
Zo hoeven we het in dit topic niet over prijzen te hebben, maar vergelijk je zelf even actueel waar je hem het beste kunt halen.

Edit:
Pricewatch is natuurlijk hetzelfde idee, maar ik weet niet of daar ook ALLE winkels in staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Wat is de achtergrondkleur daarvoor? Kan ik die op mn tweede monitor zetten ;)
Heeft iemand trouwens de telefoon al goedkoper gespot dan 609 euro inclusief verzenden/afhalen? :P Dan aub even mij een pm sturen of even pricewatch bijwerken ;)
Misschien moet jij de PW dan bijwerken, ik zie hem nergens voor 609 euro incl. verzendkosten :P

[ Voor 33% gewijzigd door Tsunami op 19-10-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

GENETX schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:45:
[video]

Zeer goede review inderdaad en alles werkt lekker snel inderdaad. Ik heb hem zelf al besteld bij vodafone.nl en zodra ik hem binnen heb zal ik even wat bevindingen posten.

Ze zeiden trouwens bij VF dat ze hem uitsluitend in het zilver leveren, ook al staat de alleen de zwarte versie op hun website. Ze verwachten hem deze week nog en anders volgende week is wat mij verteld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Roderick24 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:09:
[...]

Zeer goede review inderdaad en alles werkt lekker snel inderdaad. Ik heb hem zelf al besteld bij vodafone.nl en zodra ik hem binnen heb zal ik even wat bevindingen posten.

Ze zeiden trouwens bij VF dat ze hem uitsluitend in het zilver leveren, ook al staat de alleen de zwarte versie op hun website. Ze verwachten hem deze week nog en anders volgende week is wat mij verteld werd.
Ik denk dat de meesten hier al gepreorderd hebben, dus ook allemaal tegelijk zouden krijgen ;)

Telefoon reageert lekker snel in de review. Bij de meeste reviews zie ik hem toch wel zo snel reageren, dus ik negeer lekker die berichten dat de X1 traag zou zijn. Want dat is echt onzin :)

@Flashlight: De mensen die ermee bezig zijn hebben de telefoon nog maar net, dus de stabiliteit zal wel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Levertijden zijn niet interessant voor dit topic.

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 19-10-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:48:
[...]

Nou ja, de X1 komt 21 oktober bij hun binnen. Dan moet 'ie nog verwerkt worden en naar TNT post verstuurd worden. Die brengen het kadootje vervolgens in de week van 27 oktober bij ons thuis ;)

Er is ook nog steeds een kans dat hij gewoon deze week al in de winkels ligt hoor ;)

Naarmate de release nadert kan niemand het hier meer laten om erover te praten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:08:
Naarmate de release nadert kan niemand het hier meer laten om erover te praten :D
Ik heb maar één tip: doe het niet. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24

Roderick24

XPS M1710

Xof schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat de meesten hier al gepreorderd hebben, dus ook allemaal tegelijk zouden krijgen ;)
Haha dat is natuurlijk ook zo! 8)7 Voor de mensen die dat nog niet gedaan hebben dan maar.

Weet iemand toevallig hoe de bijgeleverde koptelefoontjes zich verhouden tot bijv. de koptelefoontjes van Samsung? Ik las een aantal pagina's terug dat het dezelfde zijn als bij de W902 en dat ze niet zo denderend zijn. Heeft iemand hier nog iets meer over gehoord / gelezen of kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit normaal gesproken is van SE koptelefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Roderick24 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:41:
Weet iemand toevallig hoe de bijgeleverde koptelefoontjes zich verhouden tot bijv. de koptelefoontjes van Samsung?
Koop gewoon fatsoenlijke oordopjes man. 8)7
Die oordopjes die ze erbij leveren moeten niets kunnen kosten, anders zal het uiteraard onnodig de prijs doen stijgen.

(een tip: Creative EP-630's, beste bang for buck (~20 euro), werkelijk 40x beter dan de gelijkgeprijsde/duurdere in-ears van Sony)

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 19-10-2008 19:55 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24

Roderick24

XPS M1710

Nou eerlijk gezegd vind ik dat voor de huidige prijs er best fatsoenlijke oortjes bij mogen zitten. Ik verwacht geen Bose kwaliteit maar gewoon normale oortjes moeten er toch vanaf kunnen. Ik gebruik nu al 2 jaar de oortjes die bij m'n Samsung D900 zaten en die werken voor mij prima.

Overigens bedankt voor de tip. Ik heb ze even gegoogled en de reviews zijn positief. En voor 20,- hoef je het ook niet te laten. Ik wacht het wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderick24 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Haha dat is natuurlijk ook zo! 8)7 Voor de mensen die dat nog niet gedaan hebben dan maar.

Weet iemand toevallig hoe de bijgeleverde koptelefoontjes zich verhouden tot bijv. de koptelefoontjes van Samsung? Ik las een aantal pagina's terug dat het dezelfde zijn als bij de W902 en dat ze niet zo denderend zijn. Heeft iemand hier nog iets meer over gehoord / gelezen of kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit normaal gesproken is van SE koptelefoontjes.
Nou iedereen kan zeggen wat ze willen maar de oordopjes die bij mijn k800 zaten vond ik echt niet verkeerd. Qua draagcomfort waren ze wat minder handig maar het geluid was verre van slecht hoor. Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met een mp3speler dan hoor je duidelijk het kwaliteitsverschil. Maar om bij de hand te hebben zijn die SE dopjes niet verkeerd.
Ik ga in ieder geval geen extra dure oordoppen kopen voor mijn X1. (zal hem zowieso weinig gaan gebruiken voor muziek omdat ik een goeie mp3 heb en de batterij me dan te snel leeg gaat)
Overigens is die mening geheel persoonlijk. Iemand die veel waarde hecht aan goeie dopjes moet zich gewoon een ander setje erbij kopen en niet moeilijk doen. Maar als je genoegen neemt met de bijgeleverde dopjes zoals ik kan dat natuurlijk ook..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Roderick24 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:01:
Ik verwacht geen Bose kwaliteit...
:X

Maargoed. Vind zelf ook wel dat bij een telefoon van 600+ euro er wel fatsoenlijke oordopjes bij mogen zitten. Heb er zelf wel, daar niet van, maar je zou het wel mogen verwachten lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik ben van plan mijn abo bij Hi af te kopen (als dat mogelijk is) en dan bij Vodafone een X1 te halen.
Nou had ik gelezen dat de Vodafone software voor nogal wat problemen zorgde op de Samsung Omnia? Wordt er ook Vodafone software geinstalleerd op de X1? Ik wil niet dat de hele X1 straks buggy is door Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderick24 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:09:
[...]
Grrrrr... Ook weer alleen in het Zilver... Overal op internet duiken filmpjes op van de Zwarte versie die verkocht wordt, en in NL krijgen we vooralsnog alleen maar de Ziilveren.. Frustrerend :s
Heeft iemand enig idee wanneer de Zwarte naar NL komt? (eventueel als UK versie?)... En ja, ik ben het er mee eens... Omdat in dit topic niet over verkooppunten, levertijden en abbos gepraat mag worden moeten we daarvoor eigenlijk ergens anders maar een topicje starten of een overzicht maken... Iemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:53:

[...]

Omdat in dit topic niet over verkooppunten, levertijden en abbos gepraat mag worden moeten we daarvoor eigenlijk ergens anders maar een topicje starten of een overzicht maken... Iemand? :P
Dat hebben we in het verleden meerdere keren geprobeerd en het is meerdere keren op een mislukking uitgelopen ... Als iemand iets dergelijks wilt openen, dan eerst even overleggen met een van de mods. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24

Roderick24

XPS M1710

@TranceSetter, was dat zo'n rare opmerking van mij dan?

@Mag, ik geloof wel dat ik had gelezen dat er een Vodafone panel geinstalleerd zou worden ja, en voor zover ik weet brand VF ook WM smartphones. Maar dat kun je het beste nog even navragen. Ik ben er zelf ook een beetje huiverig voor. Maar ik hoop gewoon dat de eerste batch unbranded is en dat ik daar bij zit met mijn preorder. Echt buggy zal hij overigens niet worden door VF software neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2024
wat ik niet snap is dat er ergens werd gesugereerd dat dat de x1 langzaam was met een film afspelen maar dat kan ook beta software zijn. en ik heb ook vodafone aan de lijn gehad voor mijn preorder en ik kreeg iemand aan de lijn die ietwat ik niet snap is dat er ergens werd gesugereerd dat dat de x1 langzaam was met een film afspelen maar dat kan ook beta software zijn. en ik heb ook vodafone aan de lijn gehad voor mijn preorder en ik kreeg iemand aan de lijn die iets meer wist over de kleur enzo. schijnbaar wordt voor de telefonisten de kleuren goud zilver en nog een kleur aangegeven voor simlock, geen simlock en nog wat en veel telefonisten wat ik niet snap is dat er ergens werd gesugereerd dat dat de x1 langzaam was met een film afspelen maar dat kan ook beta software zijn. en ik heb ook vodafone aan de lijn gehad voor mijn preorder en ik kreeg iemand aan de lijn die iets meer wist over de kleur enzo. schijnbaar wordt voor de telefonisten de kleuren goud zilver en nog een kleur aangegeven voor simlock, geen simlock en nog wat en veel telefonisten zijn niet al te bijster en vertellen de klant dat zilver ( zij denken dat het de telefoonkleur is )( geen simlock werd mij verteld door hem ) kreeg. NIET een zilvere x1 maar een zwarte is bij vodafone dus. snapt iedereen het?

het is voor mij DE keuze vanwege:
alle communicatietechnieken die erin zitten
het paneel-systeem dat gaaf is
WM 6.1
mini-usb
micro sd
het scherm wat super schijnt te zijn
het toetsenboard

en dat zijn er nog maar een paar
zijn niet al te bijster en vertellen de klant dat zilver ( zij denken dat het de telefoonkleur is )( geen simlock werd mij verteld door hem ) kreeg. NIET een zilvere x1 maar een zwarte is bij vodafone dus. snapt iedereen het?

WM 6.1
mini-usb
micro sd
het toetsenboard

s meer wist over de kleur enzo. schijnbaar wordt voor de telefonisten de kleuren goud zilver en nog een kleur aangegeven voor simlock, geen simlock en nog wat en veel telefonisten zijn niet al te bijster en vertellen de klant dat zilver ( zij denken dat het de telefoonkleur is )( geen simlock werd mij verteld door hem ) kreeg. NIET een zilvere x1 maar een zwarte is bij vodafone dus. snapt iedereen het?

WM 6.1
mini-usb
micro sd
het toetsenboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
sorry voor de copy 2 keer ging wat fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
kirelam schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:26:
Ik snap je post nog steeds niet... :?
edit ehm effe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
kirelam schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:26:
Wat in hemelsnaam is je punt?!?!?!
Wil je nou melden dat Vodafone meldt dat je de zilveren krijgt en uiteindelijk toch de zwarte?

Probeer eens rustig een zin op te bouwen, hoofdletters te gebruiken, punten op logische plekken te plaatsen en "normaal" (lees: geen breezer kreten) nederlands te gebruiken. Wellicht dat mensen dan wat meer aan je post hebben, want dit is echt compleet praten in raadselen

Wat inderdaad wel opvalt is dat in de review filmpjes de zwarte versie te zien is. Ik vind zo'n zwarte cover wel erg strak in gesloten toestand. De zilveren is m.i. een meer harmonieus toestel, maar tegelijk ook een klein beetje flashy.

EDIT: Bedoel je dat de zwarte bij VF een simlock heeft en de zilveren niet?

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 19-10-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
nou kort gezegd de x1 schijnt op zeggen ze op een andere site (weet de site effe niet nu ) maar komt nog wel, langzaam te zijn in frames met films kijken. weet iemand of dit zo is?

en heb vodafone gesproken en we krijgen wel kleur zwart claimde hij. veel telefonisten daar kennen het systeem niet goed en vertellen de klant dat het zilver is ( een kleur wat bij hun in het systeem met of zonder simlock aangeeft.
( zilver is zonder simlock)

er is dus alleen een zwarte x1

[ Voor 6% gewijzigd door kirelam op 19-10-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
@ kirelam
Wow, gebruik die Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop eens, je zie toch zelf wel dat dit niet de bedoeling is. Ik kan er in ieder geval geen wijs uit.

Films zullen net zo snel draaien als op een HTC Touch Diamond / Pro / HD mogelijk is, gezien ze dezelfde chipset hebben. Zoek in hun topics maar naar ervaringen.

[ Voor 29% gewijzigd door SirNobax op 19-10-2008 23:29 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kirelam schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:00:
nou kort gezegd de x1 schijnt op zeggen ze op een andere site (weet de site effe niet nu ) maar komt nog wel, langzaam te zijn in frames met films kijken. weet iemand of dit zo is?

en heb vodafone gesproken en we krijgen wel kleur zwart claimde hij. veel telefonisten daar kennen het systeem niet goed en vertellen de klant dat het zilver is ( een kleur wat bij hun in het systeem met of zonder simlock aangeeft.

Gebruik hem in CorePlayer en het is geen probleem. Dat is met alle Windows Mobile toestellen die volledige films proberen af te spelen. Gaat bijna nooit zonder haperingen, Coreplayer doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
kirelam schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:00:

Still don't get it, bro... Dus Vodafone heeft beide kleuren, maar alleen de zilveren is ook SIMlock-vrij verkrijgbaar? Er is dus niet alleen een zwarte X1 bij Vodafone?

En ja, volgens mij zei iemand op Esato of het XDA-forum dat iemands X1 moeite had met een film afspelen (de framerate dropte, volgens mij). 't Bestand dat hij gebruikte was gewoon een 700MB Divx/Xvid avi.-bestand, als ik het mij goed herinner. Toen werd er gereageerd dat hij zijn toestel na moesten kijken of terugbrengen, want de X1 zou, als het goed is, zonder moeite een dergelijk filmbestand moeten afspelen...

Misschien kan de Tweakers-reviewer van de X1 dit uitproberen? :)

^^Coreplayer dus... ;)

EDIT-knop rules :P

[ Voor 3% gewijzigd door Wicked_Wy op 19-10-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Zo maar even iets wat ik ook op internet vond en misschien interessant is voor andere tweakers: de office variant die meegeleverd zit op de X1 ondersteund filtypex-office bestanden (bijv. docx) uit office 2007. Op zich logisch, maar toch handig om het even te weten ;-)

edit: hier is nog een aardig in-phone screencapped filmpje met het gebruik van de Opera browser op de X1: http://www.youtube.com/watch?v=r8ficgcDg5E
Nice ^^

[ Voor 23% gewijzigd door Tweaqer op 19-10-2008 23:58 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... Ik zie dat Vodafone inderdaad wel een zwarte levert en nog niet eens voor zo gekke voorwaarden.... Als die niet branded is dan is dat misschien wel een goeie optie... Branded houd ik niet van, ook al is het maar enkel het logo van de provider als je het toestel aan zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Waarschijnlijk komt er gewoon software op XDA waarmee je dat plaatje kan veranderen, heb ik met mijn PDA ook gedaan :) Het is juist het hele WM uiterlijk wat ook altijd gebrand wordt en wat zo irritant is. Dit kan je dan weer tegengaan door bij de eerste boot, zodra hij custom cabs gaat installeren (hij telt dan af), te soft resetten. Hier behoud je uiteraard gewoon je garantie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Tsunami schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:49:
Waarschijnlijk komt er gewoon software op XDA waarmee je dat plaatje kan veranderen, heb ik met mijn PDA ook gedaan :) Het is juist het hele WM uiterlijk wat ook altijd gebrand wordt en wat zo irritant is. Dit kan je dan weer tegengaan door bij de eerste boot, zodra hij custom cabs gaat installeren (hij telt dan af), te soft resetten. Hier behoud je uiteraard gewoon je garantie mee.
Alleen softwarematig is voor een WM telefoon nog niet zo'n ramp, dat is idd nog wel te omzeilen. Al is het met bovenstaande truc of een nieuwe ROM.
Een logo op de telefoon is veel erger, heb je zo'n lelijke Vodafone/T-mobile/KPN logo erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Laatst online: 09-09 17:27
Jah branded telefoon is klote om te kopen. Maar die softreset, werkt dat echt zo gemakkelijk? dat ie dan die andere CABs niet installeert en toch alleen maar de standaard software? want dat zou echt super zijn aangezien op dit moment Vodafone redelijk goeie deals biedt met de X1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:49:
Zijn er wel eens zodanige beperkingen of dingen anders waardoor een provider branded toestel niet aan te bevelen is? Of is het altijd een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
hier http://www.allaboutphones...viewtopic.php?f=40&t=2851 wordt gezegd dat het toestel pas week 44 uitkomt en dat ze het toen ze het daar in de handen hadden erg langzaam aanvoelde. wel jammer maar goed er is ook tijd overheen gegaan. het branden tjah ik weet het niet als het op het logo op het battarijen klepje zit koop ik wel nieuw klepje ha ha. en met de software intern... denk dat je waarschijnlijk met wat tweaks een keer update en dan een schone versie hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kirelam schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:23:
hier http://www.allaboutphones...viewtopic.php?f=40&t=2851 wordt gezegd dat het toestel pas week 44 uitkomt en dat ze het toen ze het daar in de handen hadden erg langzaam aanvoelde. wel jammer maar goed er is ook tijd overheen gegaan. het branden tjah ik weet het niet als het op het logo op het battarijen klepje zit koop ik wel nieuw klepje ha ha. en met de software intern... denk dat je waarschijnlijk met wat tweaks een keer update en dan een schone versie hebt!
Die review is van Juni... Wat verwacht je nou? :)
In die tijd is er veeeeel veranderd... Vooral op snelheidsvlak van de Software...
Overigens wel jammer dat er bij Vodafone waarschijnlijk logo's van Vodafone op de X1 zitten..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Zou bijna een topicwaarschuwing moeten worden dat mensen niet steeds oude reviews gaan aanhalen en daarmee de X1 gaan bekritiseren. Nutteloze posts, want dat is allemaal achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:58
Had Tweakers.net trouwens geen X1 gekregen, ik dacht dat we een review zouden krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Bengal Boy:
..."As for the Car start question,,, my X1i bluetooth profile menu is the most complete I've ever seen on a Windows Mobile Device. Thank you Sony Ericsson for putting your bluetooth stack on the S.E.X1!! Super Sexy!!"...
Zeer goed nieuws. De WM bluetooth stack is echt om te huilen af en toe. Hulde aan SE voor het implementeren van hun eigen stack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Omniferious schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:31:
Had Tweakers.net trouwens geen X1 gekregen, ik dacht dat we een review zouden krijgen
Klopt, maar er zijn ook nog andere reviews die voorrang hebben en volgens mij is Arnoud er ook nog mee bezig. Kwaliteit gaat voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik snap niet dat mensen twijfelen tussen de C905 en de X1.

Die 8MP camera klinkt leuk, helemaal mee eens. Maar wat doe je ermee?

Megapixels zijn in principe belangrijk voor de print kwaliteit en zolang je geen foto's op A4 formaat wilt uitprinten zit je met 3MP ook goed. Zelfs dan zou ik toch echt voor een echte fotocamera gaan, gezien het toch echt een telefoon blijft.
De grotere resolutie kan ik me nog deels in vinden. Echter ken ik weinig mensen die een scherm hebben met een resolutie groter dan 2048x1536 (X1) of mensen die met hun telefoon foto's photoshop bewerkingen gaan maken.
Dus wat moet je ermee, het lukt een telefoon toch niet om een echte camera te vervangen door oa de lichtmetingen, etc :S

offtopic:
Poster voor de X1 is binnen bij de BelCompany filialen. Ik gok op donderdag :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Voor de mensen die straks om welk reden dan ook hun X1 willen flashen naar bijv. Engels, duits enz. De generieke roms zijn verkrijgbaar. Neem een kijkje op XDA

Dit is dus niet de bedoeling..

[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 20-10-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
Heb vodafone alweer gesproken :P en de telefonische bestelservice en de online bestelservice zijn 2 compleet verschillende afdelingen. De internet afdeling claimt de zwarte te verkopen en de telefonische de zilveren ( heb beiden achter elkaar aan de lijn gehad ) maar goed telefonische zegt dat ze de xperia morgen de 21ste krijgen en de online afdeling weet het nog niet maar goed dat kan niet anders zijn lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
kirelam schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:59:
Heb vodafone alweer gesproken :P en de telefonische bestelservice en de online bestelservice zijn 2 compleet verschillende afdelingen. De internet afdeling claimt de zwarte te verkopen en de telefonische de zilveren ( heb beiden achter elkaar aan de lijn gehad ) maar goed telefonische zegt dat ze de xperia morgen de 21ste krijgen en de online afdeling weet het nog niet maar goed dat kan niet anders zijn lijkt mij!
(ik had je willen pm'en, maar dat heb je niet aan staan)
Bedoel je met telefonische bestelservice "1200" en met online 0800-0200056? Aangezien ik graag een zwarte zou willen wil ik wel graag met de online bestelservice in contact komen!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik begin toch een soort van kinderlijk enthousiasme te ontwikkelen i.v.m. de mogelijke beschikbaarheid van dit toestel deze week! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
kirelam schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:59:
Ze gaan het in beide kleuren leveren uiteindelijk, als je de link volg hierboven en alle bestanden download is er een excelsheet bij met parts en stuf en in een van de tabblad is duidelijk de covers Vodafone black en sliver aanwezig met part nummer. duidelijk dat ze allebei uiteindelijk gaan leveren, idem dito voor Tmobile.

Rest de vraag nog is het ook voor Vodafone en Tmobile Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
*weg*

Zie topic-waarschuwing voor het waarom.

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 20-10-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
DaannO schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:37:
Klopt, maar er zijn ook nog andere reviews die voorrang hebben en volgens mij is Arnoud er ook nog mee bezig. Kwaliteit gaat voor ;)
:N :P

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Xof schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:59:
[...]

Alleen softwarematig is voor een WM telefoon nog niet zo'n ramp, dat is idd nog wel te omzeilen. Al is het met bovenstaande truc of een nieuwe ROM.
Een logo op de telefoon is veel erger, heb je zo'n lelijke Vodafone/T-mobile/KPN logo erop staan.
Ja, ik weet niet of het tegenwoordig populair is om logo's in het materiaal van het toestel te plaatsen ofzo (ik dacht in ieder geval dat T-Mobile dat heeft gedaan met de Diamond/TP). Als het logo erop geplakt is, is de kans groot dat je dat door erover te wrijven met een suikerklontje weg kan halen. Dat kon in ieder geval met mijn HTC Universal, ik geloof dat de logo's daar op plastic en metaal zitten.
Crashy schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 01:25:
Jah branded telefoon is klote om te kopen. Maar die softreset, werkt dat echt zo gemakkelijk? dat ie dan die andere CABs niet installeert en toch alleen maar de standaard software? want dat zou echt super zijn aangezien op dit moment Vodafone redelijk goeie deals biedt met de X1!
Dat werkt echt zo gemakkelijk. Je zal wel handmatig je provider-instellingen moeten doen, maar that's about it. Grote kans toch dat VF dat panel met een CAB zal installeren, aangezien SE dat ook doet.
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 01:26:
[Zijn er wel eens zodanige beperkingen of dingen anders waardoor een provider branded toestel niet aan te bevelen is? Of is het altijd een goed alternatief?
De enige beperkingen die ik zo kan bedenken zijn de twee bovenstaande, en ik dacht dat een branded toestel ook altijd gesimlockt was. Los van of dit zo is, zullen er vast wel mensen zijn die software gaan maken om deze te unlocken. Dit zal misschien een paar maanden duren voordat die er is, maar daarna kan je zonder problemen unlocken. Ik denk dat je hierdoor theoretisch je garantie kwijt bent, maar in de praktijk, wie let er nou op of je simlock weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:18:
[...]

(ik had je willen pm'en, maar dat heb je niet aan staan)
Bedoel je met telefonische bestelservice "1200" en met online 0800-0200056? Aangezien ik graag een zwarte zou willen wil ik wel graag met de online bestelservice in contact komen!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik begin toch een soort van kinderlijk enthousiasme te ontwikkelen i.v.m. de mogelijke beschikbaarheid van dit toestel deze week! :9
ik zal wel blind zijn maar ik kan dat ding nergens vinden op de site van vodafone,wel op andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
WoBaDijk schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:40:
Ik snap niet dat mensen twijfelen tussen de C905 en de X1.

Die 8MP camera klinkt leuk, helemaal mee eens. Maar wat doe je ermee?
Het gaat mij niet enkel om de camera. Het gaat me vooral ook om het bedieningsgemak en de snelheid van het toestel. Dat zal bij de C905 beter zijn denk ik, maar die heeft dan weer minder mogelijkheden dan de X1.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
ok heb sony-ericcson ( iemand die letterlijk de X1 teste en hem terwijl ik met hem sprak in de hand had ) gesproken en de zwarte X1 zal pas ergens januari geleverd worden, dus iedereen krijgt een zilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
er zal een panel van vodafone bij zitten en een logo achterop meer niet ( op de simlock na wat ik niet weet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kirelam schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:59:
ok heb sony-ericcson ( iemand die letterlijk de X1 teste en hem terwijl ik met hem sprak in de hand had ) gesproken en de zwarte X1 zal pas ergens januari geleverd worden, dus iedereen krijgt een zilveren.
Je hebt geluk ALS je er een krijgt ;) Ik kreeg net een smsje dat ze volgende week bij belcompany geleverd worden en dat het er maar HEEL weinig zijn. Dus je moet ook nog zorgen dat je er op tijd bij bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
trouwens toen nog wat gehoord van die gast wat erg cool is. is dat het scherm als je hem calibreert hij registreert of je hard of zacht drukt en dat meeneemt in de calibratie. met andere woorden een soort van drukgevoeligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
kirelam schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:59:
Die verhalen gingen al eerder rond, maar in hoeverre zal dat waar zijn ik denk dat we het uiteindelijk moeten gaan ondervinden.

Misschien een tip voor jou maar je hebt hier op got een edit button daar klik je op en dan kun je je eigen post aanpassen. Dit zorgt er voor dat het niet een grote opstapeling van korte post wordt met een enkele aanpassing.

Ben erg benieuwd naar die SPB panel, eigenlijk naar het hele toestel. Volgens mij hebben we hier zo onderhand elk stukje van het toestel aan een kritische blik onderworpen. Nu afwachten tot hij in real life beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
ok zal ik doen heb er nooit bij stilgestaan. thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

kirelam schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:01:
er zal een panel van vodafone bij zitten en een logo achterop meer niet ( op de simlock na wat ik niet weet )
Enig idee of het logo verzonken is in de telefoon of dat het er gewoon op geplakt is? Als het laatste het geval is kan het logo er wel vanaf :P

Kreeg vorige week een aanbod van VF om mijn abo te verlengen. Op mijnaanbod op internet stond de X1 er niet bij. Heb VF dus even gebeld en kon ook de X1 krijgen. Ben ik erg blij mee, de kleur maakt me verder niet zoveel uit eigenlijk :) Hoorde een half uur geleden aan de telefoon dat ze de 21ste (morgen) pas leverbaar werden. Dat maakt mij verder ook niet zoveel uit. Die paar dagen op een abo van 2 jaar overleef ik wel :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
ik wil je hoop op morgen echt niet ontnemen maar reken niet teveel op die datum. heb zo'n beetje alle diensten van vodafone aan de lijn gehad die er zijn en geen van allen weten ze iets echt ZEKER over de datum. het scherm zegt de 21/22 ste dus het is maar kijken. maar goed 1 ding weten we, hij komt eraan :D en het kan niet lang meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

kirelam schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:40:
ik wil je hoop op morgen echt niet ontnemen maar reken niet teveel op die datum. heb zo'n beetje alle diensten van vodafone aan de lijn gehad die er zijn en geen van allen weten ze iets echt ZEKER over de datum. het scherm zegt de 21/22 ste dus het is maar kijken. maar goed 1 ding weten we, hij komt eraan :D en het kan niet lang meer duren
Wanneer ik die telefoon krijg maakt me niet uit. Als ik 'm maar krijg. Ik vind het echt een pracht-toestel. Ik hoop nergens op, ik vond het al tof dat ik meteen die X1 kon krijgen voor een hele schappelijke prijs/abo.

Wordt mijn eerste WM toestel, ben erg benieuwd. Maar gezien de specs van het ding gaat het wel bevallen. Pluspunt vind ik ook de camera, niet zo'n overhyped 8MP maar gewoon hetzelfde als mijn oude (overleden :P) k800i. Die 3MP werken prima in een telefoon :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste post die ik hier lees kloppen inderdaad wat de belcompany betreft.
Ik kreeg deze mail:

Geachte heer/mevrouw,

Wij verwachten de NL versie hopelijk in de loop van volgende week, waarschijnlijk pas aan het einde van volgende week.

Deze week helaas nog niet.

Dit zal de zilveren versie worden. De zwarte wordt pas in januari verwacht.

Met vriendelijke groet,

Esmeralda van der Linden
Customer Service

En......Belcompany winkel vertelde me net dat elk filiaal waarschijnlijk maar 1 of twee toestellen krijgt.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Wat mag er dus niet in dit topic:

1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt

Xperia Tech vragen topic Deel 5