[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 09:18
Gister begonnen met Become a legend.

Wie weet er waarvoor de blauwe 1,2,3,4 voor dienen die onderaan in beeld staan tijdens de wedstrijd.

In PES2008 diende dit voor een bepaald gekozen taktiek.

Heeft iemand hier antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:14

Christiano007

Ich bin der champion

Op welk niveau spelen jullie Be a Legend? Ik ben spits maar ik heb nog maar 2 keer gescoort in 30 wedstrijden en krijg amper de bal voorin waaruit ik kan scoren.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 09:56
Become a legend is zwaar verslavend...
Vanacht tot 2 uur gespeelt... pffff..

Begonnen als AMF en na de oefenwedstrijd (1 assist) kreeg ik aanbiedingen van NAC, Willem II en FC Utrecht. Gekozen voor FC Utrecht.

Na 4 wedstrijden mocht ik mee trainen met de A selectie en na 1 training mocht ik plaatsnemen op de bank.
Na de 68 minuut kwam mijn debuut. Ik moest als SS helpen de 0-1 om te buigen naar minimaal gelijkt spel.. het mocht niet baten. Ik kreeg weinig ballen en een score van 5,5.

De 2e en 3e wedstrijd kreeg ik geen speelminuten. De 4e wedstrijd mocht ik weer invallen (65e minuut), dit keer als DMF. Niet onaardig gespeelt; paar ballen veroverd en spitsen goede ballen gegeven. Kreeg voor dit optreden een 6,5...

Lange weg te gaan...
Wel jammer dat ik om nummer 7 vroeg maar nummer 9 heb gekregen ;)
Christiano007 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:12:
Op welk niveau spelen jullie Be a Legend? Ik ben spits maar ik heb nog maar 2 keer gescoort in 30 wedstrijden en krijg amper de bal voorin waaruit ik kan scoren.
Bij PES2008 speelde ik TOP player en won alles dik met 6-0 of meer...
nu met Become a Legend speel ik eerst even een tijdje op Amateur, kan ik nog even wennen.
Als CF krijg je weinig ballen, je kan beter starten als CMF, AMF of SMF voor veel pressie over de flanken.

[ Voor 25% gewijzigd door Valandil op 17-10-2008 09:20 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
----

[ Voor 99% gewijzigd door Valandil op 17-10-2008 09:19 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Bij Become a Legend gisteren voor het eerst in de Nationale Ploeg mogen uitkomen! En meteen bij mijn debuut gescoord tegen Hongarije! Kreeg een 8.0 voor mijn optreden. En dat als invaller. Ben ook steeds vaker de hele wedstrijd aanwezig in mijn eigen club (de graafschap). Ben benieuwd of ik tegen de winterstop al aanbiedingen ga krijgen van andere clubs..

Wat anderen voor mij al zeiden: Echt verslavend!

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
robhoeben schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:26:
Bij Become a Legend gisteren voor het eerst in de Nationale Ploeg mogen uitkomen! En meteen bij mijn debuut gescoord tegen Hongarije! Kreeg een 8.0 voor mijn optreden. En dat als invaller. Ben ook steeds vaker de hele wedstrijd aanwezig in mijn eigen club (de graafschap). Ben benieuwd of ik tegen de winterstop al aanbiedingen ga krijgen van andere clubs..

Wat anderen voor mij al zeiden: Echt verslavend!
Welke positie heb je jezelf gegeven?
Twijfelde lang tussen AMF, CMF of SS....uiteindelijk gekozen voor AMF en merk dat ik op meerder plekken speel: DMF, CMF, AMF en ook SS...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Zosas schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:31:
Welke positie heb je jezelf gegeven?
Twijfelde lang tussen AMF, CMF of SS....uiteindelijk gekozen voor AMF en merk dat ik op meerder plekken speel: DMF, CMF, AMF en ook SS...
Ja, hier precies hetzelfde. Ook AMF gekozen, en word soms misbruikt voor SS, en zelfs een keer diepe spits geweest, wat me niet tegenviel, behalve dat je zo hard moet opletten dat je niet buitenspel staat. :P

[ Voor 1% gewijzigd door robhoeben op 17-10-2008 09:49 . Reden: spaties weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 09:18
Iemand die weet waar die 1t/m 4 voor is?
Het staat tijdens de wedstrijd onderaan in beeld naast de naam van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Gisteren de PC en PS3 versies uitgebreid gespeeld, en ik moet zeggen dat beiden me niet meevallen. Qua spel is het altijd wennen, maar het zijn de kleine dingen die me irriteren. Het geluid is om te janken, ballen op de paal of het geluid van dribbelen zijn echt te stom voor woorden. Bring on the superpatch. Verder is het gekloot voor de goal nog steeds van toepassing. Keeper krijgt schot, laat glippen, stuit voor de voeten van verdediger, bal stuit van zijn voet en via de keeper de goal in. Ik heb in mijn eerste drie potjes drie keer op die manier een schlemielige goal tegen gekregen, echt te erg voor woorden.

Ook heb ik de FIFA demo geprobeerd... ik ben een echte FIFA hater maar ik moet zeggen dat het verschil kleiner is dan ooit tevoren. FIFA is een stuk beter geworden en voor PES geldt helaas dat stilstand achteruitgang is. Ook wil ik niets insinueren, maar sinds er een 360 versie van de serie is gekomen is het downhill gegaan...

Zijn er mensen die een converter gebruiken om hun Playstation DS controller op de PC te gebruiken? Ik heb er eentje en het werkt foutloos onder XP, maar nu ik ben overgestapt op Vista zijn er geen drivers meer voor.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Gaaf om te lezen hoe verslaafd iedereen is aan BaL...

Speelde zelf een leuke scoutpot en kon vervolgens kiezen tussen ADO, Roda en NAC. De keuze was NAC en na 3 trainingen kreeg ik m'n bankplaats. Na de 1e wedstrijd enkel de bank warm gehouden te hebben, mocht ik in wedstrijd 2 de laatste 5 minuten meespelen... Lekker ondankbare taak, die ook niks opleverde.
Gelukkig wist de concurrent reservespits niet te imponeren en kreeg ik meer minuten, die aangegrepen werden om indruk te maken en goals te scoren. Resultaat: steed meer minuten en na 4 invalwedstrijden in de basis!

Zit nu in week 18 geloof ik. Speel SS positie en wordt meestal als centrale spits in 4-3-3 opgesteld. Krijg dus lekker veel ballen, zowel door het midden als over de flank. Nog 2 wedstrijden en dan is de winterstop en ben benieuwd wat er dan voor biedingen komen als huidige nr2 van de topscoorders...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:45
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:16:
Zijn er mensen die een converter gebruiken om hun Playstation DS controller op de PC te gebruiken? Ik heb er eentje en het werkt foutloos onder XP, maar nu ik ben overgestapt op Vista zijn er geen drivers meer voor.
Ik gebruik deze zonder problemen in vista, heerlijk ding, al in gebruik sinds pes3 (eerste pes voor de pc) en werkt nog steeds zonder problemen. Afbeeldingslocatie: http://www.hoahoctro.vn/Upload/20070811/Sport%20Only%20-%20no%20entry/Gamepad/Logitech%20Dual%20Action.jpg

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik gebruik deze controller ook al jaren. En hij is echt heel fijn, zelfs als je de PS-controller gewend bent. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik speel met de D-pad en de D-pad op dat ding lijkt me lang niet zo nauwkeurig als de DS pad. Daarbij vind ik het prettig om dezelfde pad te gebruiken, gewoon vanwege de gewenning.

Er zijn zat van die converters te vinden, maar niet één die expliciet Vista ondersteunt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:09:
Ik speel met de D-pad en de D-pad op dat ding lijkt me lang niet zo nauwkeurig als de DS pad. Daarbij vind ik het prettig om dezelfde pad te gebruiken, gewoon vanwege de gewenning.

Er zijn zat van die converters te vinden, maar niet één die expliciet Vista ondersteunt.
Kijk eens op dealextreme. MIsschien vind je daar wat.

Vandaag is de officiele releasedatum. Dus het netwerk zou nu up and running moeten zijn. Ik ben benieuwd naar de lag. Is die dr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 16:28
Coeluh schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:30:
[...]

Kijk eens op dealextreme. MIsschien vind je daar wat.

Vandaag is de officiele releasedatum. Dus het netwerk zou nu up and running moeten zijn. Ik ben benieuwd naar de lag. Is die dr?
Als je zelf een goede verbinding hebt (minimaal geel) en de ander ook (minimaal geel) is het heel goed te spelen. Gister met een gele verbinding tegen iemand met een rode gespeeld, en dan is het weer teleporten all over the place. Maar beide geel dus is prima, en beide groen zal wel geniaal zijn dan ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:13:
[...]

ik moest er ongeveer 11 spelen ofzo,, daarna mocht ik als wissel debuteren, maar nu ben ik nog steeds geen basisspelers bij lecce....
Daar kwam pelle toch vandaan ;) ....

Anyway ... ik kan PES vanmiddag of vanavond pas halen ( de PS3 versie ), moest overwerken. Gisteren bij MM niet meer (of nog niet) binnen .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel gisteren ook gehaald. Online valt heel goed mee, al heb nog nooit een tegenstander gehad wiens verbinding ook groen was (die van mij is meestal wel groen). Ook vraag ik mij af hoe ik samen met een vriend op de bank online 2 vs 2 kan spelen. Ik vind nergens hoe ik hem als 'guest' kan toevoegen. Of moet elk van de vier spelers een Xbox Live gamertag hebben misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Gisteren ook een paar potjes gespeeld.

Het was weer ff wennen maar dat heb ik elk jaar.
Ben nu begonnen aan de Champions League op Regular, gaat goed tot nu toe: 2 winst en 1x gelijk.

De overige spelmodes heb ik nog niet geprobeerd. Het registreren voor het online gebeuren is wel ff gedoe: Waarom werkt Konami niet gewoon met je Playstation gebruikersnaam :X Stomme gezeik met Konami ID en Player ID... Vanavond maar eens kijken hoe het online gaat.

Weet iemand trouwens hoe je eigen MP3's kunt importen op de PS3 versie. Volgens mij moet je alles in een bepaalde directory op een USB stick zetten maar ik weet niet welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 11:42
edit

[ Voor 95% gewijzigd door Michie23 op 17-10-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
waar ik wel gek van word:
elk schot, dichtbij of verderweg: door het midden en OVER... :(

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Prutzer80 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:32:
Gisteren ook een paar potjes gespeeld.

Het was weer ff wennen maar dat heb ik elk jaar.
Ben nu begonnen aan de Champions League op Regular, gaat goed tot nu toe: 2 winst en 1x gelijk.

De overige spelmodes heb ik nog niet geprobeerd. Het registreren voor het online gebeuren is wel ff gedoe: Waarom werkt Konami niet gewoon met je Playstation gebruikersnaam :X Stomme gezeik met Konami ID en Player ID... Vanavond maar eens kijken hoe het online gaat.

Weet iemand trouwens hoe je eigen MP3's kunt importen op de PS3 versie. Volgens mij moet je alles in een bepaalde directory op een USB stick zetten maar ik weet niet welke...
Je moet op de PS3 een nieuwe playlist aanmaken met de naam: konami_pes en je mp3's toevoegen aan die playlist. Daarna ga je naar gallery in PES en zie je je mp3's.
LET OP: de playlist mag geen spaties hebben. dus verwijder ook de spatie als je op start drukt.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
HenkDeBatser schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:09:
Gister begonnen met Become a legend.

Wie weet er waarvoor de blauwe 1,2,3,4 voor dienen die onderaan in beeld staan tijdens de wedstrijd.

In PES2008 diende dit voor een bepaald gekozen taktiek.

Heeft iemand hier antwoord op?
HenkDeBatser schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:10:
Iemand die weet waar die 1t/m 4 voor is?
Het staat tijdens de wedstrijd onderaan in beeld naast de naam van de speler.
Die staan inderdaad voor de tactieken, maar het lijkt erop dat je daar (voorlopig?) geen invloed op hebt.

Heb de Become a Legend nu ook al een paar wedstrijden gespeeld en het is inderdaad erg vermakelijk. ben als AMF begonnen, maar wordt ook wel eens gebruikt als CMF en 1 keer SS. Na 4 of 5 wedstrijden mocht ik op de bank zitten. Daarna had ik in die wedstrijd en twee opvolgende wedstrijden mogen invallen 2x 45 min en 1x ~20 min. Zit momenteel bij Sporting Lissabon, staat 80 (laatste dus :P) op de ranglijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees uit sommige reacties dat je na de wedstrijd een cijfer krijgt.
Dit is mij nog niet opgevallen op de pc. Waar kan je dat bekijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:50:
Ik lees uit sommige reacties dat je na de wedstrijd een cijfer krijgt.
Dit is mij nog niet opgevallen op de pc. Waar kan je dat bekijken dan?
Wellicht niet zeker of het de exacte de termen zijn, maar iets als:

"Match details" => "Scores"

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 17-10-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaL is inderdaad erg verslavend. Ik vermaak me prima als diepe spits, ik heb ook echt mezelf na proberen te maken, dus met een buikje en een pet op m'n kanis. Wel humor om mezelf zo te zien sjokken over het veld :D
Maar om wat ballen te krijgen jaag ik ook het hele middenveld af en sta ik zo'n beetje altijd met m'n armen te zwaaien om de bal, om dan niet kapot te zitten aan het einde van de wedstrijd verdedig ik nooit mee... ze bekijken het maar >:)

Alleen nu heb ik %#!& ook last van die crash na een week of 10. Het lijkt er toch op dat het spel de savegame naar de klote heeft geholpen tijdens een save, want in het scherm waar ik moet kiezen welke save je wil laden staat daar mijn BaL save tussen met een misvormt plaatje erbij. Als ik 'm laad dan crasht ie binnen 2 sec. Als ik heel snel ben kan ik naar de volgende wedstrijd maar daar staan dan alleen maar goalkeepers (ook al eens langsgekomen geloof ik) om vervolgens alsnog te crashen. Nu kwam ik heel ergens anders in het spel ook een crash tegen, als ik namelijk via het hoofdmenu naar System Settings ga en dan naar Controllers en Configure Buttons en blader door de verschillende keuzes dan crasht de hele zooi. Als ik dan de option-file wegflikker in mijn documenten is het opgelost... ook dat lijkt dus op een file corruption.

Als het probleem inderdaad ook op consoles voor komt dan heeft Konami een flink probleem dat echt zo snel mogelijk opgelost dient te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Regeneration schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

Wellicht niet zeker of het de exacte de termen zijn, maar iets als:

"Match details" => "Scores"

:)
Match details -> Rating , :P
Je kan nu ook loop afstanden, passes... etc per speler zien @ rating.

Heeft iemand trouwens al zn eigen gezicht proberen te importe?
Bij mij is het best aardig gelukt, voor het eerst!
Alleen jammer van niet animerende ogen.
KLIK
Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/6092/proikuf2.th.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 17-10-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Hoe is online op de PS3? Is het beter dan 2008?

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Zo na een moeizame eerste seizoen Master League toch nog op het nippertje 2e geworden en de cup gewonnen!

Alleen loopt ie weer vast bij het laden van de laatste wedstrijd van het seizoen!! Kutzooi, dit is dus al de 2e keer dat ik een crash mee maak. Ik kan dus niet meer verder met deze MasterLeague en ook niet met mijn Be A Legend save waar ie ook crashte...! Klotezooi beter komt er snel een fix want dit is niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 11:42
Become Legend echt verslavend haha. Ik zit bij Sparta en speel nu al tegen Porto, klopt ook niet echt lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Zijn die crashes ook op de PS3? Of is dat alleen op de PC het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Zover ik weet, alleen op de PC. Ik heb overigens zelf hier geen last van, maar vraag me toch af wat de oorzaak kan zijn.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
M'n 2e poppetje gaat stukken beter, een Duitse CF in Spanje. :)
Training ratings, 7 - 6.5 - 6.0 en toen links met de A-selectie een 6.5.
In die 4 potjes 2 keer gescoord en 2 assists.
De eerste wedstrijd alleen de bank warm gehouden.
De wedstrijd daarop mocht ik 45 minuten meedoen toen het nog 0-0 stond.
Mijn eerste balcontact [behalve de aftrap] was een schot op doel waar uit de rebound gescoord werd.
Jammer, dat leverde zowel geen assist op maar ook geen "shot on target", dat laatste is vreemd.
Daarna uit een assist van mij 2-0, 10 minuten later was het alweer 2-2.
2e wedstrijd was tegen Villareal en wederom mocht ik na de thee m'n opwachting doen.
Uiteindelijk met 2-1 verloren maar ik was wel MIP met een 7.0 kortom eerste prijs[je] binnen. :*)
Oh en ik speel op regular, alles daaronder is niet serieus te noemen. :P
Binnenkort maar eens de BaL online proberen. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:17:
Ik heb het spel gisteren ook gehaald. Online valt heel goed mee, al heb nog nooit een tegenstander gehad wiens verbinding ook groen was (die van mij is meestal wel groen). Ook vraag ik mij af hoe ik samen met een vriend op de bank online 2 vs 2 kan spelen. Ik vind nergens hoe ik hem als 'guest' kan toevoegen. Of moet elk van de vier spelers een Xbox Live gamertag hebben misschien?
Voor wie het zich zou interesseren: op pesgaming.com heb ik gelezen dat dit niet mogelijk is. Doodjammer! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 08:14

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe verdedigen jullie goed? Als iemand 1 op 1 tegen mijn verdediger komt en hij kapt is mijn speler hem nog aan het zoeken :P vroegáh kon je met A nog blokken maar dat lijkt nu veel minder?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

"PES 2009 is alleen al in pre-orders een 'million seller', en deze nieuwe toevoegingen laten zien hoe vastberaden we zijn de content van de game te blijven verbeteren," aldus Jon Murphy, PES European Team Leader voor Konami Digital Entertainment GmbH. "We hopen dat de geüpdate team data en de nieuwe UEFA Champions League elementen onze aanhoudende drang om de content van PES 2009 maximaliseren eens te meer bewijst en we blijven vernieuwingen doorvoeren in het komende jaar, uiteraard zonder kosten."
Oftewel, aankomende update zal niet de laatste zijn. Ok leuk initiatief, maar wellicht wel vervelend voor mensen die gebruik maken 3rd party patches. Hopelijk krijgen we weer een kitserver met de externe img-loader, alleen dan voorzie ik geen problemen, met de eventuele aangekondigde updates.

edit: Bron

[ Voor 7% gewijzigd door Xadeon op 17-10-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Nou, als ik overal de reacties lees, is online weer niet goed.

Het schijnt een verbetering te zijn, maar ik lees eigenlijk meer reacties dat zou het gewoon weer bagger zijn. Zelfs de meest positieve mensen zeggen dat je weer last hebt van teleporting, lag en allerlei andere zaken die me niet aan staan.

Bovendien met een maat thuis samen online gaan, kan niet eens.

Jammer, maar ze kunnen fluiten naar hun geld. Ze (Seabass) hebben weer over van alles gelogen: ''total overhauwl'', ''online is TOPpriority''.

Pfff, bekijk het maar met je mooie praatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 17-10-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Lekkere rantpost stalscu. Ik ben misschien 4 of 5 posten tegengekomen waar men klaagde over lag, en zelfs dat was nog te herleiden. Wat ik weet, is dat Konami heeft schijnlijk vanmiddag de server(s) even heeft offline gehaald, het probleem gefixed heeft. Verder vind ik dat Konami het nu toch echt beter voor elkaar heeft ivm vorig jaar bij de release van 2008. Toen stroomde de klachten nog binnen mbt lag problemen. Terwijl je nu in de eerste uren toch nauwelijks comments hebt over connectie issues.
Al zal ik ook niet te snel mn conclusie trekken, aangezien morgen het nog wel ff drukker zal zijn op de PES-netwerk. Als men dan relatief probleemloos de drukte doorstaat, dan kunnen we spreken van een geslaagde wederopstanding van het PES-netwerk. Zaak is alleen dan nog, dat ze dat zo houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:45
wat me overigens wel ergert is dat je slechts op 2x de snelheid kunt spoelen. Das dus 5 minuten voor een wedstrijd naar je beeld staren per wedstrijd. (ok, iets minder want je speelt ook nog een aantal minuten soms)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 06:48

^^0nMe

Got Babana's?

Ja, de boel op 2x speed is idd niet genoeg. Het valt je nu wel op dat de AI tegenwoordig maar weinig risico in zijn spel legt en op balbezit speelt tenzij het niet anders kan. Ik heb trouwens wel een 'bug' ontdekt in de BaL mode waar je waarschijnlijk vooral als verdedigende middenvelder last van zal hebben. De coach heeft nogal last van Aad de Mos neigingen wanneer je bij een achterstand invalt of als je tijdens je invalbeurt op achterstand komt. Met andere woorden, hij wisselt je na 10 min weer doodleuk eruit voor een extra spits om de stand nog gelijk proberen te trekken. :D

Mijn carriere zat trouwens een beetje in het slop. In de winterstop was ik meteen naar een andere engelse club vertrokken omdat ik niet aan de bak kwam bij Middlesbrough terwijl ze dead last stonden. Helaas ging het daar ook niet echt super, maar maakte ik net genoeg minuten om een transfer naar FC Nantes te verdienen (Op je 20e inmiddels al in alle leagues gespeeld... :P). Inmiddels gaat het alweer een stuk beter aangezien de club gedeeld 2e staat en ik me in de basis heb geknokt.

Ik heb me wel vergist in die specialiteiten aangezien ik na zo'n 3 seizoenen nog steeds niks heb. Iemand anders die al wel wat specialiteiten heeft ontwikkeld, bv de persoon die al was opgeroepen voor het nationale elftal ?

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook heerlijk verslaafd aan BaL. Ik ben nu bij De Graafschap bezig als CF en mocht na 2 trainingen al een halve wedstrijd spelen. Ik scoorde niet maar was wel man of the match. Na 10 duels (inclusief 6 invalbeurten) was ik 5x man of the match, 3x gescoord en 2 assists gegeven. Leukste was de winnende tegen psv scoren en de assist tegen fiorentina. Ben al gelijk geselecteerd voor het Nederlands elftal en mocht na 45 minuten invallen voor van Nistelrooij. Na 10 minuten maakte ik de 1-0 en ook enige goal en was gelijk man of the match. Voelde vreemd voor een speler van het bescheiden de graafschap.

Ik heb nog geen specialiteiten gekregen. Ben bang dat dat wel even duurt.
Ik speel trouwens nu met de camera vertical wide (standaard dus) maar wel met focus op de bal in plaats van speler. Vind ik echt heerlijk spelen, want dan heb ik ook geen rare afzwaaiers meer als ik op de goal schiet doordat de speler draait en de camera meedraait.

Ik speel het op niveau Regular.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

stalscu schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:45:
De chants.

Het lijkt er op dat we op ps3 en Pc, 1 chant per team kunnen invoeren. Belachelijk weinig natuurlijk, want dan zit je nog steeds naar dezelfde te luisteren.

Nu kan je met je PC zelf gaan patchen. Maar ik wil hem op XBOX360 spelen.

Maar het schijnt zo te zijn dat je op de box helemaal geen chants kan invoeren. Je kan ook geen nieuwe option file er op zetten.

Nu las ik ergens dat je met een ding (naam kwijt, iets van xboxconnector of zo) alsnog een option file op je xbox kan krijgen.

Nu is mijn vraag: behoren chants ook tot de option file? Zoja, dan kunnen we langs die weg alsnog de game vol gooien met chants.

Iemand met verstand van zaken die mij eens kan informeren over de mogelijkheden om option files en of chants ingame te krijgen op een XBOX 360?

Of iz het niet mogelijk? (ook niet na nieuwe xbox dahsboard eventueel?)
Het is niet gebruikelijk om jezelf te qouten. Maar de vraag is helaas nog niet beantwoord. En ik wil het toch echt graag weten.

Bij deze. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Xadeon schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:58:
Lekkere rantpost stalscu. Ik ben misschien 4 of 5 posten tegengekomen waar men klaagde over lag, en zelfs dat was nog te herleiden.
Ik weet niet op welke forums jij zit te lezen. Maar niet op de juiste denk ik.

Pesfan, evoweb en verchillende andere forums. Dat zijn de fansites.

Bijna allemaal negatief.

En wat is een rantpost?

Ik zal je zelfs wat werk uit handen nemen. Dan kan je het zelf lezen. Ben benieuwd hoe je mening dan is.

http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=207469

http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=207941

http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=208125

http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=207856

[ Voor 26% gewijzigd door Turfschipper op 17-10-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Mijn mening blijft onveranderd. Bovendien had ik deze posts al gezien. Evoweb en PESgaming bezoek ik ook overigens ook met enige regelmaat. Verder heb ik je een verklaring van het probleem al gegeven. Het zou een beetje raar zijn als dat slechts 4 a 5 mensen zou treffen, denk je niet? ;)

edit: Ik heb trouwens zelf geen last van lag. Mede-tweakers die daar wel last van hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Xadeon op 17-10-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Jij hebt het over 4 a 5 negatieve postings.

Terwijl hele forums er vol mee staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Hele forums vol?!?! Je kan ook overdrijven. Evoweb en Pesgaming slechts een paar, en Pesfan nog een aantal. Maar goed, het zijn er dan wellicht 10 of 15(ga jij maar lekker tellen :P). Dan is het relatief nog vrij weinig. Want als ik het vergelijk met het jaar ervoor, dan stelt het aantal van nu nog niks voor. Maar zoals ik al eerder zei, we kunnen onze conclusie nu nog niet trekken. Pas na het weekend kun je echt er een oordeel over geven, want ik weet vrijwel zeker dat het morgen en overmorgen het een stuk drukker zal zijn.

edit: Om nog even snel antwoord te geven op je 2x gestelde vraag. Nee, chants zitten niet in de optionfile. Die zitten gewoon in de gamedata verworven. Ik heb overigens zelf geen ervaring met de XB360, dus ik weet ook niet hoe het anders wel zou kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Xadeon op 17-10-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik krijg steeds de melding an error has occured bij het proberen in te loggen op het netwerk.

Ik ben gister wel gewoon online geweest, nog meer mensen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Xadeon schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:41:
Zover ik weet, alleen op de PC. Ik heb overigens zelf hier geen last van, maar vraag me toch af wat de oorzaak kan zijn.
Ik had op een ander forum gezien dat het ook bij een ps3/xbox versie was voor gekomen... zou slechte zaak zijn dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

wat me trouwens wel opvalt is dat veel overstappers (dus mensen die voorheen fifa speelden en zijn geswitched naar pes) postief zijn tegenover dit spel, terwijl juist veel 'hardcore' spelers deze versie maar niks vinden.

de argumenten die de eerste groep aandraagt die voor pes09 spreken, zijn juist de zaken die de 2e groep tegen de borst stuiten. Bijvoorbeeld de gameplay is volgens sommige verbeterd en nadert weer de gameplay van de good old ps2 versies. Maar ik, en met mij nog vele andere doorgewinterde spelers, vind juist dat pes verder dan ooit staat van wat het eerst was.

Toegegeven, het is beter dan 2008, maar dat was ook niet zo moeilijk. Maar buiten de vertraging van de speelsnelheid en nieuwe animaties (die ik overigens echt superlelijk vind en nauwelijks de gameplay ten goede komen :X) is Konami met bar weinig op de proppen gekomen dit jaar. Ik kan dan ook echt niet begrijpen waarom sommige mensen zo lyrisch zijn over deze deel, terwijl het ontegenzeggenlijk niet eens in de buurt komt van de 'feel' die je had bij de vroegere versies van ISS/WE/PES.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Einde van het eerste seizoen zat er alweer op!

Halverwege het seizoen kwamen al aanbiedingen van Ajax, FC Groningen en Sporting Lissabon. Deze heb ik alle 3 vriendelijk de deur gewezen. Ik stond juist op het punt regelmatig in de basis te mogen spelen.

Met FC Utrecht zijn we vanuit een dal gekomen en uiteindelijk 8e geworden!
Mijn bedrage aan het einde van het seizoen was behoorlijk goed (6 goals en 6 assists)..
Ik kreeg de award dat ik het beste speler van het team was en daarnaast zat ik bij de beste 11 van de competitie... en dat voor een 17 jarige :)

Wel was het tijd voor een stapje je verder en er kwamen wederom 3 aanbiedingen:
FC Utrecht (die wilde me opslag geven), Boca Juniors en Feyenoord.
Feyenoord was dat seizoen 3e geworden en speelde voorronden CL.... Daarnaast ben ik Feyenoordfan, dus die keuze was snel gemaakt!

Hier moest ik mezelf eerst weer bewijzen met wedstrijden bij de reservers: na 3 wedstrijden (2 assists) mocht ik mijn eerste trainingswedstrkijd met de A selectie mee doen: 1 assist en 1 doelpunt.

De eerst volgende wedstrijd was gelijk voorronde CL en ik zat op de bank! De laatste 15 minuten mocht ik meedoen en was mijn debuut officieel beklonken. Vervolgens 2 wedstrijden nog ingevallen waarna ik mocht starten in de basis, tijdens de voorronde CL tegen Arsenal. Ik heb 75 minuten volgemaakt en was uitgeroepen tot MOM! (1 assist en paar doelpogingen)...

klein vraagje: als ik de namen nu ga wijzigen van sommige teams (met name engeland) werkt dit door tot in mijn savegame of blijven daar alle namen brak staan??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ik meen dat verandering van de team- en spelersnaam wel door werkt in je savegame. Omdat deze volgens mij apart wordt ingeladen, oftewel het wordt niet in je savegame opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Gister ook de pc versie van pes2009 gehaald, en na paar potjes gewoon het online gebeuren getest. de eerste vijf wedstrijden licht verloren ( 'k speel altijd met psv). dee zesde wedstrijd hele tijd met 2-0 achter, vervolgens terug gekomen tot 2-2, en in laatste minuut extra time de winnende goal gescoord.

't is toch zo'n voldoening te winnen van clubs als real of milan met een clubje als psv ;)

In elk geval het online gedeelte viel me niet tegen, noch mee. In het begin wat inlogproblemen, 1 keer in wedstrijd teleporting meegemaakt wat echt frustreerde. 'k stond te verdedigen, en teleporting naar goal achterstand.

De andere online games verliepen redelijk soepel.

't zal nog afwachten zijn als de servers wat zwaarder belast worden hoe het online gedeelte zich staande houdt.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 19:24
Laatst een geweldige wedstrijd gehad. Ik loot met Real Madrid een onbekend clubje en denk: yes die pak ik wel even. Bij mijn thuiswedstrijd kom ik 0-1 achter, Robben krijgt een schop en is geblesseerd. Maar het was nog vroeg in de wedstrijd dus heb ik hem nog even laten staan. Even later scoort Robben de 1-1 en wissel ik hem.
Daarna kwam ik 1-2 en zelfs 1-3 achter. Ik heb toen Drenthe doorgeschoven als shaduwspits (jah, ik heb Van Basten tactieken) en hij scoorde de 2-3. Even laten Van der Vaart met de 3-3! Toen wou ik ook voor de winst gaan en kreeg ik in de slotminuut een penalty! Uiteindelijk dus toch gewonnen met 4-3.

Vond het een echt vette wedstrijd, want niets liep goed bij mij.

BaL is wel leuk, maar je moet echt veel trainen. Bij Volendam speelde ik steeds in de basis totdat mijn stamina op was, toen kwam FC Twente en ik dacht laat ik het maar es wagen. Ben nu vooral aan het trainen.

Op wat voor niveau spelen jullie? Ik speelde eerst op Top-player in BaL maar dat was teveel van het goede, nu maar op Regular gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Op de website van piggyback (ofzo) kun je wat voorbeeldpagina's downloaden van hun gameguide voor pes. Op een van die pagina's staat dat je AI teamgenoten in BaL altijd op professional spelen. Als je dus gelijke tegenstand wilt hebben, moet je ook professional als moeilijkheidsgraad kiezen. Kies je top player, dan krijgen je teamgenoten het zwaar en zul jij nog harder je best moeten doen om op te vallen. Kies je regular of nog lager, dan hebben je teamgenoten het wat makkelijker en zul je, als je bijvoorbeeld spits bent, veel meer ballen van je teamgenoten krijgen en zal het dus makkelijker worden om je te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeBaas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Ligt het aan mij of duurt het echt belachelijk lang voordat ie iets gesaved heeft op de PC. Echt enkele minuten. Verder geen problemen, maar dit is echt irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 19:24
LangeBaas schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:09:
Ligt het aan mij of duurt het echt belachelijk lang voordat ie iets gesaved heeft op de PC. Echt enkele minuten. Verder geen problemen, maar dit is echt irritant...
Bij mij is saven iets van 1 seconde, stelt niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
LangeBaas schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:09:
In windowed mode duurt het op de een of andere manier korter :)

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer hier tracks toe te voegen aan pes maar het lukt me niet.
Weet iemand hier wat ik verkeerd doe?

1 maakt mapje aan in pro evo installatie map genaamd: KONAMI_PES
2 pleurt een zooi mp3s erin
3 ziet niets in de gallery staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al helemaal klaar met pes 2009, wat een gruwel zeg...

De gameplay is dan nog wel prima, maar kom op zeg... Als ik het spel instel op mijn native resolutie (1900:1200) krijg ik afgrijselijke systeemcrashes, meer dan een uur bezig geweest om mijn systeem te tweaken blijkt dit alleen te voorkomen te zijn door een 800p resolutie of lager te selecteren. Lekker van deze tijd zeg.

Verder is het onmogelijk om online te komen: elke keer als ik inl;og krijg ik de melding an error has occured". Na 100x proberen in te loggen heb ik ook wel wat beters te doen. En geef dan precies aan wat het probleem is als je zo'n melding op het scherm tovert, hier kun je toch helemaal niks mee.

Be A Legend mode is het meest gezapige wat ik ooit heb gespeeld, de computer verzandt constant in het meest slechte slome voetbal wat ik ooit heb gezien, er wordt soms gewoon 45 minuten rondgespeeld op het middenveld en constant de bal verloren. Een fatsoenlijke bal kun je wel vergeten, met als gevolg dat je met je 5.5 rating de volgende keer niet wpordt opgesteld en je in een flow komt dat je soms 10 minuten mag invallen waarin je niks kunt laten zien of gedwongen wordt weer naar die oeverloze potjes tussen 2 middelmatige com spelers te kijken.

Ook fijn: na 5 uur BaL mode ineens een ctd tijdens het saven, ineens je savefile corrupt.

Heb echt de neiging om die CD doormidden te breken, helemaal omdat ik mn geld vorig jaar ook al heb uitgegeven aan PES2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 11:16
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:48:

Ook fijn: na 5 uur BaL mode ineens een ctd tijdens het saven, ineens je savefile corrupt.

Heb echt de neiging om die CD doormidden te breken, helemaal omdat ik mn geld vorig jaar ook al heb uitgegeven aan PES2008.
ik heb precies hetzelfde gehad met BaL! blij dat ik niet de enige ben, ligt dus toch aan pes2009.

Probeer me best te doen het spel leuk te vinden maar heb er steeds moeite mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Ik zal mijn ervaring ook eens even melden.

Ik doe pas mee aan de pes serie's vanaf 2008. Speel nu vanaf april bijna dagelijks. Ik ben er nog niet zo goed in, speel op regular en kan daarmee aardig uit de voeten. Ik van alleen dat het in 09 veel moeilijker is om te scoren, zeker in BaL. Vinden jullie dat ook? Ik schiet alleen maar over of naast, terwijl ik met 08 toch zeker wel 2 doelpunten per wedstrijd maak. Overigens over de crash gesproken. Het maak echt niet uit wat voor resolutie je gebruikt, windowed of fullscreen. Hij crasht als je gebruik maak van autosave. Ik kreeg er pas last van in het 2e seizoen. Nu speel ik 1920 x 1200 fullscreen zonder autosave en dat gaat prima. Ik wacht met smart op de patch in ieder geval!

Kortom, scoren blijf lastig. Iemand goeie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

djkorpo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:28:
Ik zal mijn ervaring ook eens even melden.

Ik doe pas mee aan de pes serie's vanaf 2008. Speel nu vanaf april bijna dagelijks. Ik ben er nog niet zo goed in, speel op regular en kan daarmee aardig uit de voeten. Ik van alleen dat het in 09 veel moeilijker is om te scoren, zeker in BaL. Vinden jullie dat ook? Ik schiet alleen maar over of naast, terwijl ik met 08 toch zeker wel 2 doelpunten per wedstrijd maak. Overigens over de crash gesproken. Het maak echt niet uit wat voor resolutie je gebruikt, windowed of fullscreen. Hij crasht als je gebruik maak van autosave. Ik kreeg er pas last van in het 2e seizoen. Nu speel ik 1920 x 1200 fullscreen zonder autosave en dat gaat prima. Ik wacht met smart op de patch in ieder geval!

Kortom, scoren blijf lastig. Iemand goeie tips?
Speel je met een controller (scheelt sowieso veel met mikken) ? Tipje voor IN de zestien: Als je hem rustig in het hoekje kan schuiven dan schieten met R2 ingedrukt

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:36:
[...]

Speel je met een controller (scheelt sowieso veel met mikken) ? Tipje voor IN de zestien: Als je hem rustig in het hoekje kan schuiven dan schieten met R2 ingedrukt
Ik speel met een Xbox360 controller. Heb hem op Xinput gezet. Hoorde dat de assen dan beter werkte. is het dan zo dat als ik de analoge stick om te lopen bijvoorbeeld voor 25% procent naar links druk dat hij dan minder scherp gaat dan met 100%? Met lopen maakt het niets uit namelijk. R2 (RT voor de Xbox) is binnenkant schoen geloof ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:58:
[...]

Het is niet gebruikelijk om jezelf te qouten. Maar de vraag is helaas nog niet beantwoord. En ik wil het toch echt graag weten.

Bij deze. :-)
Kijk Stalscu, je roept een heleboel en krijgt dus kritiek over 'rantposts'. Je bewering dat hele forums vol staan met negatieve postings klopt gewoon niet, maar toegegeven zijn er dit jaar duidelijk 2 kampen met betrekking tot PES. En daar zal de vooruitgang die FIFA heeft geboekt ook wel iets mee te maken hebben. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar PES en ik ben gelukkig niet de enige. Heb FIFA uitgebreid gespeeld, maar geeft me gewoon niet het gevoel en de voldoening die PES geeft. Bij jou is het anders, prima, maar dat weten we nu wel.
Wat betreft het optiefileverhaal op de x360 zou je je huiswerk wat beter moeten doen voordat je iets roept. Dan zou je weten dat je eerst bij Microsoft moet regelen dat zij alternatieve optiefiles mogelijk maken. De technische ins en outs weet ik niet, heb zelf geen x360, maar googlen kan je zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Regeneration schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:56:
[...]

Jij hebt hier last van teaing. Vink je V-sync aan en Frame skipping in je PES settings menu. :)

Het spijt me, maar op de Xbox 360 kan ik na dagen zoeken echt geen optie vinden om V-Sync of Frame skipping aan te zetten. Ik blijf last houden van die Hertz balk in online games waar ook crisitiano007 last van heeft. Hebben anderen hier dat ook, die hertz balk bij online games?

Vreemd genoeg heb ik bij offline games nérgens last van.

[ Voor 7% gewijzigd door bear87 op 18-10-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeBaas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
dntje schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:29:
[...]

In windowed mode duurt het op de een of andere manier korter :)
Wow echt vaag. Nu saved ie supersnel. Speelt wel wat minder fijn in windowed mode :|
Thanx anyways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
bear87 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:02:
[...]

Het spijt me, maar op de Xbox 360 kan ik na dagen zoeken echt geen optie vinden om V-Sync of Frame skipping aan te zetten. Ik blijf last houden van die Hertz balk in online games waar ook crisitiano007 last van heeft. Hebben anderen hier dat ook, die hertz balk bij online games?

Vreemd genoeg heb ik bij offline games nérgens last van.
Ik heb zelf geen Xbox 360 dus zou het je niet echt kunnen zeggen. Bij de PC versie kan je dat in de "settings" aanvinken. Wellicht is dit mogelijk op de Xbox 360 of wellicht zou je de TV anders moeten instellen.

offtopic:
Wellicht zou je beter hiervoor een topic in SPV kunnen openen. Ik zie dat je al eerder een topic erover hebt geopend, maar je zou dit keer dan iets duidelijker / vollediger moeten zijn. Zie bijv. ook Spielerij - Problemen & Vragen FAQ. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:46

PromoX

Flying solo

LangeBaas schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:32:
[...]

Wow echt vaag. Nu saved ie supersnel. Speelt wel wat minder fijn in windowed mode :|
Thanx anyways
Had hetzelfde probleem en dit heeft het bij mij ook opgelost. Je kunt overigens heel simpel met alt+enter switchen tussen windowed en full screen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 19:44
pesgaming.com laad bij mij niet, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djkorpo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:28:
Overigens over de crash gesproken. Het maak echt niet uit wat voor resolutie je gebruikt, windowed of fullscreen. Hij crasht als je gebruik maak van autosave. Ik kreeg er pas last van in het 2e seizoen. Nu speel ik 1920 x 1200 fullscreen zonder autosave en dat gaat prima. Ik wacht met smart op de patch in ieder geval!
Ik denk toch dat de resolutie op de één of andere manier van invloed is. Ben namelijk opnieuw begonnen met BaL en autosave uitgezet. Vervolgens steeds handmatig iedere week saven in een andere slot. Uiteindelijk crashte het spel toch bij de overgang naar week 14... Ik heb daarna 3 keer de save van week 13 geladen en opnieuw gebrobeerd, steeds dezelfde crash. Vervolgens pas ik de resolutie aan van 1680x1050 naar 1280x800 en hoppa hij gaat door naar week 14 en ben inmiddels zonder problemen al in mijn tweede seizoen bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb even een overzichtje gemaakt van welke trainingscategorie welke attributen aanpast. Bij het menu 'strengthen' heb je zes categorieën welke je nul tot zes blokjes kunt geven.

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/9238/attributesbd2.jpg

Eén plusje betekent dat één trainingsblok één punt erbij doet. Twee plusjes betekent dat één trainingsblok er twee punten bij doet (als je een categorie dus het maximale blokjes van zes geeft, kan een attribuut dus maximaal twaalf punten per wedstrijd krijgen).

Het gaat hier trouwens puur om de 'strength' experience punten per wedstrijd. Hier bovenop komen nog de 'match' experience punten (welke je dus niet krijgt wanneer je 'skip match' kiest.

Zoals je kunt zien, levert het veel op om Technique (kicking) veel blokjes te geven en Stamina weinig. Voor de rest hangt het van je positie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Benotti schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:28:
Ik heb even een overzichtje gemaakt van welke trainingscategorie welke attributen aanpast. Bij het menu 'strengthen' heb je zes categorieën welke je nul tot zes blokjes kunt geven.

[afbeelding]

Eén plusje betekent dat één trainingsblok één punt erbij doet. Twee plusjes betekent dat één trainingsblok er twee punten bij doet (als je een categorie dus het maximale blokjes van zes geeft, kan een attribuut dus maximaal twaalf punten per wedstrijd krijgen).

Het gaat hier trouwens puur om de 'strength' experience punten per wedstrijd. Hier bovenop komen nog de 'match' experience punten (welke je dus niet krijgt wanneer je 'skip match' kiest.

Zoals je kunt zien, levert het veel op om Technique (kicking) veel blokjes te geven en Stamina weinig. Voor de rest hangt het van je positie af.
Netjes! Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:18:
[...]

Ik denk toch dat de resolutie op de één of andere manier van invloed is. Ben namelijk opnieuw begonnen met BaL en autosave uitgezet. Vervolgens steeds handmatig iedere week saven in een andere slot. Uiteindelijk crashte het spel toch bij de overgang naar week 14... Ik heb daarna 3 keer de save van week 13 geladen en opnieuw gebrobeerd, steeds dezelfde crash. Vervolgens pas ik de resolutie aan van 1680x1050 naar 1280x800 en hoppa hij gaat door naar week 14 en ben inmiddels zonder problemen al in mijn tweede seizoen bezig!
Ik heb het ook gehad. Ik had dan welliswaar geen Autosave in gebruik maar de resolutie verlaging werkte wel.
Benotti schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:28:
Erg netjes inderdaad. :) Heb het verwerkt in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Ik heb het ook gehad. Ik had dan welliswaar geen Autosave in gebruik maar de resolutie verlaging werkte wel.

[...]

Erg netjes inderdaad. :) Heb het verwerkt in de TS.
Ik hoop dat de update dit gepiel fikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Hmm, ik speel op 1440x900/geen autosave en ik heb tot nu toe nog geen enkele crash gehad. Spelen jullie op de hogere resoluties met die hack ? Misschien ligt het daar wel aan. Het overzichtje voor de training is wel leuk gedaan, al had ik die nu wel min of meer in mijn hoofd zitten.

Ik ben bij BaL met een speler begonnen die 87 stamina had met 70's in spd/acc en jump/header. De rest was niet noemenswaardig. Technique levert idd het meest op qua statpoints, maar ik heb voornamelijk mijn sterke punten nog wat verder geboost zodat ik een type Dirk Kuijt heb die het hele veld kan bestrijken. Gemiddeld leg ik 2x zoveel afstand af als mijn teamgenoten, mijn record is iets van 240 (eenheid?). :D

Een andere reden waarom ik technique wat heb verwaarloosd is omdat het mij is opgevallen dat je met relatief lage stats (~60) toch nog heel behoorlijk kunt schieten en voorgeven als je weet hoe en waneer.

In de competitie kan mij de titel met FC Nantes met nog 6 wedstrijden te gaan bijna niet meer ontlopen. Als ze aan het einde van het seizoen mijn contract willen verlengen gaan we dus tegen alle verwachtingen in Europa in :D Zelf pik ik regelmatig mijn doelpuntjes mee (intikkers en corners) en sta ik zelfs gedeeld 1e in de assist lijst. Niet slecht voor een pure atleet die net als Kuijt niet kan voetballen. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Coeluh schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:18:
[...]

Ik hoop dat de update dit gepiel fikst.
Ik hoop het ook. Dat Konami trouwens hier zo snel mee komt en het dus ook aangeeft dat het niet bij 1 update blijft zegt wel dat ze zelf ook wel op de hoogte zijn van de bugs, aan de ene kant erg matig dat de bugs überhaupt initieel in het spel zitten aan de andere kant wel goed dat ze het nog fixen, of in ieder geval daar ga ik wel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 06:59
Ja hoor.. na 11 wedstrijden (en nog 6 trainingsmatches) loopt Pes constant vast op mijn be-a-legend savegame. heb hem al 10 keer geprobeerd te herladen (ook andere res.) maar hij blijft vastlopen. Ik ga echt niet een hele rij aan savegames aanmaken alleen maar omdat het te moeilijk is om een game goed te programmeren..

Hoop niet dat ik die wedstrijden allemaal opnieuw moet spelen. Zo interessant is het niet om oefenpotjes te spelen of op de bank te zitten..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:10:
Ja hoor.. na 11 wedstrijden (en nog 6 trainingsmatches) loopt Pes constant vast op mijn be-a-legend savegame. heb hem al 10 keer geprobeerd te herladen (ook andere res.) maar hij blijft vastlopen. Ik ga echt niet een hele rij aan savegames aanmaken alleen maar omdat het te moeilijk is om een game goed te programmeren..

Hoop niet dat ik die wedstrijden allemaal opnieuw moet spelen. Zo interessant is het niet om oefenpotjes te spelen of op de bank te zitten..
Heb je al geprobeerd de resolutie naar beneden te stellen zodat de hoogte max. 800 pixels is? Dat schijnt te helpen. Nadat je het crashpunt voorbij bent zou je het zelfs eventueel terug kunnen zetten naar je vorige (grotere) resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:00
Regeneration schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:14:
[...]

Heb je al geprobeerd de resolutie naar beneden te stellen zodat de hoogte max. 800 pixels is? Dat schijnt te helpen. Nadat je het crashpunt voorbij bent zou je het zelfs eventueel terug kunnen zetten naar je vorige (grotere) resolutie.
Dat werkt alleen als je autosave uit hebt staan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Regeneration schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:14:
[...]

Jup, 640*460 geprobeerd. Waardeloos dit!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:51
Crash alleen het spel, of de hele pc (complete vastloper -> reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Gister online gespeeld met mijn zwager en ik was positief verrast! Ik heb geen enkele lag meegemaakt en al helemaal geen teleports. Mijn zwager zei daarentegen dat hij wel heel enkel eens kleine dingetjes zag (misschien omdat ik hostte?) maar het is echt voor mij iig een zeer grote stap voorwaarts online. Ik ben tevreden tot nu toe! Moet daarentegen wel weer wennen want het speelt toch weer iets anders en ik weet niet of ik wel blij ben met de nieuwe manier van truukjes doen.

[ Voor 3% gewijzigd door P.E.No.1 op 19-10-2008 10:31 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was bij mijn eerste online ervaring toch niet erg positief verrast. Lag valt wel mee. Ik vind het geheel alleen nogal 'unresponsive', sorry weet ff geen goed nederlands woord.. Alles reageert vertraagd. Ook hebben wedstrijden online nauwelijks iets met 'echt' voetbal te maken.. Een voorbeeld, zoals 8 van mijn 10 wedstrijden online verlopen:

- Tegenstander zet zijn snelste aanvallers neer op het middenveld
- Begint met deze aanvallers aan de bal te lopen op de eigen speelhelft
- Mijn verdedigers reageren niet of te laat en lopen letterlijk achter de feiten aan
- Gevolg: vrije doortochten en dikke nederlagen

Hebben meer mensen problemen met verdedigen online..? Iemand tips??

Ik heb PES6 denk ik wel 200 uur online gespeeld met een win-ratio van rond de 75%. Ik weet dus wel hoe een potje te voetballen en hoe het online zou moeten werken. Ik zal deze nog meer moeten spelen om een definitief oordeel te vellen, maar 1e indruk valt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
gelukkie schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 09:34:
Crash alleen het spel, of de hele pc (complete vastloper -> reset)?
Alleen het spel:"sorry maar pes blablabla"

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:41:
[...]

Kijk Stalscu, je roept een heleboel en krijgt dus kritiek over 'rantposts'. Je bewering dat hele forums vol staan met negatieve postings klopt gewoon niet, maar toegegeven zijn er dit jaar duidelijk 2 kampen met betrekking tot PES. En daar zal de vooruitgang die FIFA heeft geboekt ook wel iets mee te maken hebben. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar PES en ik ben gelukkig niet de enige. Heb FIFA uitgebreid gespeeld, maar geeft me gewoon niet het gevoel en de voldoening die PES geeft. Bij jou is het anders, prima, maar dat weten we nu wel.
Wat betreft het optiefileverhaal op de x360 zou je je huiswerk wat beter moeten doen voordat je iets roept. Dan zou je weten dat je eerst bij Microsoft moet regelen dat zij alternatieve optiefiles mogelijk maken. De technische ins en outs weet ik niet, heb zelf geen x360, maar googlen kan je zelf ook.
Wat zit je nou te zwetsen man.

Ik heb FIFA niet, en ga hem ook niet halen.

En als je eens de berichten van anderen goed leest ipv snel met commentaar komen, dan maak je niet van die domme opmerkingen.
stalscu schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:45:
De chants.

Nu las ik ergens dat je met een ding (naam kwijt, iets van xboxconnector of zo) alsnog een option file op je xbox kan krijgen.
En ja ik google, en ik weet inmiddels dat het een X-port is. Dus het is wel degelijk mogelijk je option file te veranderen.

Snapte?

Hier de link hoe je een nieuwe option file op je xbox kan krijgen.

http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=208383

[ Voor 22% gewijzigd door Turfschipper op 19-10-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb nog wel een vraag. Hoe goed is NAC in deze game?

Realistisch, dus 1 van de beste ploegen, of is het nog steeds drama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 16:28
stalscu schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:43:

Realistisch, dus een baggerploeg. Zeker na gisteravond :( >:)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:43:

NAC is zo goed als jij ermee speelt.. ;)
Qua kwaliteiten stelt NAC in het spel niet zoveel voor, middelmatig.

Heb net nog wat online potjes gespeeld (PS3), maar blijft me toch tegenvallen. Gevoel is zoveel anders dan het offline spel, knop-input komt vertraagd door. En die niet te stoppen ellenlange solo's van de tegenstanders maken me nu al helemaal gek. Morgen geef ik het nog een laatste kans, maar ik ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Sluuz schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:55:
[...]

Realistisch, dus een baggerploeg. Zeker na gisteravond :( >:)
Hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:59:
[...]

Heb net nog wat online potjes gespeeld (PS3), maar blijft me toch tegenvallen. Gevoel is zoveel anders dan het offline spel, knop-input komt vertraagd door. En die niet te stoppen ellenlange solo's van de tegenstanders maken me nu al helemaal gek. Morgen geef ik het nog een laatste kans, maar ik ben er bang voor.
Nou, zie je wel dat ik niet zomaar wat uit mijn nek loop te lullen (vaak wel, maar nu net ff niet, :-) ).

En ik vind het echt erg jammer dat het weer zo op zijn minst matig te noemen is. Want ik keek erg uit naar deze game. Maar het is het toch weer niet.

Jammer, maar helaas wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Is het iemand hier gelukt om de tweede wedstrijd van de kwartfinale van het Champions League toernooi te spelen? Bij mij crasht het spel op dat moment elke keer na het kiezen van de kits. Heeft dus niks met de savegame oid te maken, en resolutie aanpassen werkt ook niet.

Of speelt niemand hier de CL mode, want ik heb hier volgens mij nog compleet geen enkele post over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Ik heb vanmiddag bij m'n neefje PES2009 eindelijk eens online kunnen testen. Na de vele gemixte verhalen wist ik ff niet meer wie ik moest geloven, maar neem het nu maar ook van mij aan:

de online versie is verre van feilloos.

Op een 20mbit verbinding spelen tegen andere NL-spelers (notabene uit dezelfde stad) levert nog vrij veel lag op, het lijkt wel alsof de server de drukte niet aan kan ofzo. Beide partijen hebben gechecked of ze geen uploads/downloads aan hadden staan, of ze alle poorten op hun router open hadden en of er verder geen netwerkverkeer was. Zelfs bij een compleet vrije verbinding stotterden de onlinepotjes bij tijd en wijlen als de pest.

Toegegeven, het is verbeterd ten opzichte van 2008, maar nog steeds zijn er dus vertragingen waarneembaar die het online spelplezier danig bederven. Nu maar hopen dat de komende patch dit kan fixen, want anders hou ik het dit jaar op fifa 2009.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

stalscu schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:15:
[...]

Nou, zie je wel dat ik niet zomaar wat uit mijn nek loop te lullen (vaak wel, maar nu net ff niet, :-) ).

En ik vind het echt erg jammer dat het weer zo op zijn minst matig te noemen is. Want ik keek erg uit naar deze game. Maar het is het toch weer niet.

Jammer, maar helaas wel waar.
En dat refereer je weer uit een enkele post? Kom op zeg, er zijn ook zat (meer) mensen bij wie er geen problemen zijn. Ik snap best dat je wat zekerheid wilt hebben. Maar je bent hier naar mijn mening ietwat aan het doorslaan. Verder mag je je ook wat minder aggresief opstellen. Je zit hier niet op FOK.

Vergeet je niet de edit-knop te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Je mening is nu wel duidelijk. Als je nog reageert doe het dan netjes en onderbouwd en niet op de manier zoals je in deze post deed. En gebruik inderdaad de edit-knop als je ipv meerdere reacties achter elkaar te plaatsen.

[ Voor 74% gewijzigd door PromoX op 19-10-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Xadeon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:01:
[...]

En dat refereer je weer uit een enkele post? Kom op zeg, er zijn ook zat (meer) mensen bij wie er geen problemen zijn. Ik snap best dat je wat zekerheid wilt hebben. Maar je bent hier naar mijn mening ietwat aan het doorslaan. Verder mag je je ook wat minder aggresief opstellen. Je zit hier niet op FOK.
enfin, ik ben het grotendeels met stalscu eens. Zoals ik al eerder aangaf, is er een duidelijk onderscheid te ontdekken in de pro- en contra-groep. Voor de oude garde, die dus pes vanaf de ps1/ps2 spelen, is pes2009 gewoon zwaar onder de maat.

De overstappers en (grotendeels) pc-spelers zijn er over het algemeen wel lyrisch over, maar dat komt mijn inziens omdat er geen alternatieven zijn voor hen (gezien FIFA op de pc absoluut niet te vergelijken is met de console versies).

[ Voor 9% gewijzigd door amahusu op 19-10-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Ik heb hem ook.

Vind hem erg leuk, en er mooi uitzien
Alleen, vrijdag had ik lag online, en kwam er een streep door het beeld waar de bal was

op 360

en het is lastig om online ff snel een quick match te doen

[ Voor 20% gewijzigd door Mars18 op 19-10-2008 19:38 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 13:01

rCk

Zo, net overnieuw begonnen op Become a Legend mode. Zat eerst in de Franse League D.
Nu maar in Nederland begonnen. Met een boom van 2.05 ging ik het veld op bij de scout match en haalde een mooie score van 8.0. Kon ik kiezen uit Heracles, NAC of Roda JC. Toch maar voor NAC gekozen. Feyenoord is eigenlijk m'n cluppie, maarja, daar kom ik snel wel bij zodra ik weer onderhandelingen heb.
Ik ben zelf links, dus beetje mezelf nadoen, lengte was wat overdreven alhoewel ik wel ±1.95m ben. Daarom linkse vleugelspeler. En ja in het echt is het zo dat links niet zo heel veel voorkomend is, weet niet hoe ze dat bij PES hebben gedaan. Maar bij mijn vorige BaL save, was het wel zo dat ik erg snel mijn plaats veroverd had zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

amahusu schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:30:
[...]

enfin, ik ben het grotendeels met stalscu eens. Zoals ik al eerder aangaf, is er een duidelijk onderscheid te ontdekken in de pro- en contra-groep. Voor de oude garde, die dus pes vanaf de ps1/ps2 spelen, is pes2009 gewoon zwaar onder de maat.

De overstappers en (grotendeels) pc-spelers zijn er over het algemeen wel lyrisch over, maar dat komt mijn inziens omdat er geen alternatieven zijn voor hen (gezien FIFA op de pc absoluut niet te vergelijken is met de console versies).
Jij haalt hier een andere discussie aan. Stalscu heeft het over de online-tak van het spel. Overigens mag je mij gerust tot de oude garde rekenen. Ik speel namelijk dit spel al sinds zn voorganger International Superstar Soccer (SNES), en ik kan me dus degelijk vinden in dit spel. Maar goed, dat is dus een andere discussie, dat hier inmiddels iets te vaak opgerakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Xadeon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:07:
[...]

Jij haalt hier een andere discussie aan. Stalscu heeft het over de online-tak van het spel. Overigens mag je mij gerust tot de oude garde rekenen. Ik speel namelijk dit spel al sinds zn voorganger International Superstar Soccer (SNES), en ik kan me dus degelijk vinden in dit spel. Maar goed, dat is dus een andere discussie, dat hier inmiddels iets te vaak opgerakeld wordt.
Idem, ik speel het spelletje ook al vanaf ISS (SNES) en nota bene nog FIFA tot de 98 WC versie. Wat veel hardcore fans vergeten is dat er in PES 3-4-5 ook heel veel minpunten zaten, maar dat er in de loop der tijd alleen het positieve in het geheugen is blijven hangen. De hoge ballen en het afschermen oa. zijn in PES 09 echt verbeteringen van de gameplay details.

Ik kan begrijpen dat mensen niet tevreden zijn over de online performance en eerlijk gezegd is er dan idd niet zoveel reden toe om dan PES 09 te kopen als de gameplay en de toevoegingen je ook niet bevallen. Persoonlijk vind ik de game wel heerlijk spelen (ook in vergelijking met de klassieke delen) en behoor je imho een footie te spelen op een bank met een stel vrienden en een sloot bier/chips. ;) Online komen de emoties wat minder direct over en is het vernederen van je medespelers lang niet zo leuk. :P

De CL mode heb ik zelf idd nog niet uitgetest vanwege de matige implementatie. Ik had liever gezien dat ze dit wat mooier in de masterleague hadden geintegreerd.

Pingelaars zijn trouwens letterlijk en figuurlijk een stuk makkelijker te stoppen tegenwoordig. Ik merk dat bijna iedere buitenspeler een B of C heeft voor fysiek en soms na een bodycheck al van het veld moeten. Het gebeurt iig een stuk vaker dan in de vorige edities.

BaL mode gaat inmiddels weer crescendo. Met FC Nantes uiteindelijk glorieus kampioen geworden met een straatlengte voorsprong waarbij ik de assistleader ben geworden (11 stuks). Daarnaast zat ik bij het beste elftal van het seizoen en was ik de beste speler van de club (= in total 3 individuele prijzen erbij :9~ ). Ik werd waarschijnlijk daarom meteen door Bert geselecteerd voor het EK zonder aan de kwalificatieduels te hebben meegedaan. Helaas zijn we gestrand in de kwartfinale tegen de geniepige fransozen, maar werd ik zonder een basisplek te hebben gekozen als de de beste man van NL in het toernooi !

Ondertussen heeft Nantes zich ook versterkt voor volgend seizoen als we Europa ingaan. Helaas op de v Basten manier, want er zijn 2 gruwelijke spitsen aangetrokken terwijl er in de verdediging echt koekebakkers staan waarvan er eentje zelfs aanvoerder is geworden nadat de 38 jarige topkeeper met pensioen is gegaan...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 13:01

rCk

Hoe geven we in de PC versie eigenlijk effect aan een freekick/corner mee? Ik gebruik een Xbox360 controller, dus als iemand met een pc versie en dus die 360 controller gebruikt, hoe het precies gaat. Want ik weet niet zeker hoe je dat nou precies doet. Hetzelfde geld voor trucjes. Want dat is me vooralsnog niet gelukt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
rCk schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:32:
Hoe geven we in de PC versie eigenlijk effect aan een freekick/corner mee? Ik gebruik een Xbox360 controller, dus als iemand met een pc versie en dus die 360 controller gebruikt, hoe het precies gaat. Want ik weet niet zeker hoe je dat nou precies doet. Hetzelfde geld voor trucjes. Want dat is me vooralsnog niet gelukt :(.
Dit is al vaak gevraagd. Pijltje naar links induwen tijdens gauging geeft een effect naar links (moet je er wel een goede voet ervoor zetten). En rechts doet hetzelfde maar dan andersom. Truucjes moet je ff zoeken want dat is al heel vaak gevraagd
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.