Xadeon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:07:
[...]
Jij haalt hier een andere discussie aan. Stalscu heeft het over de online-tak van het spel. Overigens mag je mij gerust tot de oude garde rekenen. Ik speel namelijk dit spel al sinds zn voorganger International Superstar Soccer (SNES), en ik kan me dus degelijk vinden in dit spel. Maar goed, dat is dus een andere discussie, dat hier inmiddels iets te vaak opgerakeld wordt.
Idem, ik speel het spelletje ook al vanaf ISS (SNES) en nota bene nog FIFA tot de 98 WC versie. Wat veel hardcore fans vergeten is dat er in PES 3-4-5 ook heel veel minpunten zaten, maar dat er in de loop der tijd alleen het positieve in het geheugen is blijven hangen. De hoge ballen en het afschermen oa. zijn in PES 09 echt verbeteringen van de gameplay details.
Ik kan begrijpen dat mensen niet tevreden zijn over de online performance en eerlijk gezegd is er dan idd niet zoveel reden toe om dan PES 09 te kopen als de gameplay en de toevoegingen je ook niet bevallen. Persoonlijk vind ik de game wel heerlijk spelen (ook in vergelijking met de klassieke delen) en behoor je imho een footie te spelen op een bank met een stel vrienden en een sloot bier/chips.

Online komen de emoties wat minder direct over en is het vernederen van je medespelers lang niet zo leuk.
De CL mode heb ik zelf idd nog niet uitgetest vanwege de matige implementatie. Ik had liever gezien dat ze dit wat mooier in de masterleague hadden geintegreerd.
Pingelaars zijn trouwens letterlijk en figuurlijk een stuk makkelijker te stoppen tegenwoordig. Ik merk dat bijna iedere buitenspeler een B of C heeft voor fysiek en soms na een bodycheck al van het veld moeten. Het gebeurt iig een stuk vaker dan in de vorige edities.
BaL mode gaat inmiddels weer crescendo. Met FC Nantes uiteindelijk glorieus kampioen geworden met een straatlengte voorsprong waarbij ik de assistleader ben geworden (11 stuks). Daarnaast zat ik bij het beste elftal van het seizoen en was ik de beste speler van de club (= in total 3 individuele prijzen erbij

). Ik werd waarschijnlijk daarom meteen door Bert geselecteerd voor het EK zonder aan de kwalificatieduels te hebben meegedaan. Helaas zijn we gestrand in de kwartfinale tegen de geniepige fransozen, maar werd ik zonder een basisplek te hebben gekozen als de de beste man van NL in het toernooi !
Ondertussen heeft Nantes zich ook versterkt voor volgend seizoen als we Europa ingaan. Helaas op de v Basten manier, want er zijn 2 gruwelijke spitsen aangetrokken terwijl er in de verdediging echt koekebakkers staan waarvan er eentje zelfs aanvoerder is geworden nadat de 38 jarige topkeeper met pensioen is gegaan...