Altetico Madrid, als ik mij niet vergis.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:50:
Ik heb het spel sinds vanmorgen, heb het ongeveer de hele middag gespeeld en zit nu bij "Athletic Club" (weet niet wat het in het echt is). Speel nu ongeveer elke wedstrijd wel. De ene keer in de basis en dan wissel bij 70-80e minuut, nog geen enkele wedstrijd helemaal gespeeld. En al wel één keer gescoord, kopbal vanuit corner kwam recht op m'n hoofd af ongeveer. Het komt ook nog wel eens voor dat ik niet in de basis sta maar dat ik dan rond de 70e minuut er in kom, volgens mij hangt dat een beetje samen met de score van de vorige wedstrijd.
Wat me opvalt aan het spel is dat het opzich niet heel vlot speelt, maar wel echt heerlijk! Elke keer als de bal tegen de netten vliegt (op een geweldige manier) is het weer (bijna) juichen.
Zitten uiteraard nog wel wat dingen in die jammer zijn, maar niet echt storen. Het is voor mij beste PES ooit en vele malen beter dan Fifa.
Wat wel enorm irritant is dat je moet kijken als je team speelt en je op de bank zit, zou handiger zijn als je kon skippen totdat jij in actie komt...
Niet Athletic Club de Bilbao?
Wikipedia: Athletic Bilbao
Wikipedia: Athletic Bilbao
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ik heb ook niet gezegd dat er grafische updates waren in deze OFP.E.No.1 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:42:
[...]
Ik dacht dat WENB aangaf dat er geen grafische updates zouden zijn. Die komen pas bij de OF die na de update van KONAMI? Ik heb nu ook een optionfile erin die een aantal kits en namen van engelse clubs corrigeert.

Het enige dat is geupdate zijn de kits, logo's en namen van de clubs uit de Premier League en de Primera Division.
Speelde eerst bij Sparta ... maar door de update kon ik mijn savegame niet meer gebruiken. Nu ben ik opnieuw gaan spelen maar het lijkt alsof ik een verkeerd land heb gekozen want ik speel in League A tegen voornamelijk Franse ploegen. Denk dat ik mijn player de verkeerde nationaliteit heb gegeven of een verkeerde league.
Zal het vanavond eens bekijken .. Wil toch liever in NL starten.
Heb nu al een seizoen er op zitten. Waarvan ik na wedstrijd 2 al een basisplek had. Ok ...soms een wissel in de 70-80ste minuut.
Wat voor camera stand gebruiken jullie eigenlijk in Be a Legend.. Ik gebruik de camera die de player volgt en dan long. Tja je ziet niet altijd de bal aankomen maar speelt wel vertrouwd.
Zal het vanavond eens bekijken .. Wil toch liever in NL starten.
Wat voor camera stand gebruiken jullie eigenlijk in Be a Legend.. Ik gebruik de camera die de player volgt en dan long. Tja je ziet niet altijd de bal aankomen maar speelt wel vertrouwd.
Ik heb ook een leuke computer..
Ik speel nu bij olympique marseille. Wat heel frustrerend is is dat ze gewoon weigeren naar mij te pasen ook al sta ik vrij. Alsof ze mij boycotten. *knip*
Dan ga ik steeds slechter spelen en raak ik gefrustreerd en vind ik het een kutspel.
Dan ga ik steeds slechter spelen en raak ik gefrustreerd en vind ik het een kutspel.
[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 29-10-2008 18:40 . Reden: nogmaals, dergelijke woorden zijn echt niet nodig ]
Wel jammer dat je kennelijk als FC ondermeer wordt afgerekend op dribble distance.
Normaal ligt die bij mij om en nabij 200 meter en net zat ik maar op 60 meter en kreeg een 6 met de volgende andere belangrijke stats:
Goals: 1
Assists: 0
Passes: 9 [9]
Shots on goal: 2 [2]
Intercepts: 1
Touches: 19 [normaal ligt dat tussen de 20 en 30]
Jammer dat je niet wordt beloond voor het trekken van gaten.
Naja, het gaat goed met Napoli, 4e momenteel op 3 punten van AC, Inter en Juve met nog 12 wedstrijden te gaan.
Benieuwd of ze m'n contract willen verlengen aan het eind van het seizoen, ik begin nu net een beetje hun spel te begrijpen.
Getuige ook m'n 6 doelpunten in de laatste 8 wedstrijden.
MoM en MiP zijn kennelijk niet zo belangrijk anders had ik zeker nog bij Genoa gespeeld.
Normaal ligt die bij mij om en nabij 200 meter en net zat ik maar op 60 meter en kreeg een 6 met de volgende andere belangrijke stats:
Passes: 9 [9]
Shots on goal: 2 [2]
Jammer dat je niet wordt beloond voor het trekken van gaten.
Naja, het gaat goed met Napoli, 4e momenteel op 3 punten van AC, Inter en Juve met nog 12 wedstrijden te gaan.
Benieuwd of ze m'n contract willen verlengen aan het eind van het seizoen, ik begin nu net een beetje hun spel te begrijpen.
Getuige ook m'n 6 doelpunten in de laatste 8 wedstrijden.
MoM en MiP zijn kennelijk niet zo belangrijk anders had ik zeker nog bij Genoa gespeeld.
Only fools are enslaved by time and space.
Jammer zeg van die rating.LoneRanger schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:03:
Wel jammer dat je kennelijk als FC ondermeer wordt afgerekend op dribble distance.
Passes: 9 \[9]
Shots on goal: 2 \[2]
Jammer dat je niet wordt beloond voor het trekken van gaten.![]()
Getuige ook m'n 6 doelpunten in de laatste 8 wedstrijden.![]()
Het scheelt met BaL volgens mij echt veel als je naar een club gaat die jou een contract aanbied voor de door jou gekozen positie. Zo ben ik eerst begonnen bij NAC, maar dat was niet op mijn positie van AMF. En het kostte me erg veel moeite om in de basis te komen. Later opnieuw begonnen en naar Heracles gegaan, wel voor de positie AMF en zie daar: Ik ben zelfs al geselecteerd voor het Nederlands Elftal!
Verwijderd
Ik ben nog maar net met PES begonnen en zit paar seizoenen ver in BaL-mode. Maar is er iemand die weet waarvoor die vier knoppen onderaan het scherm (wanneer je op het veld staat) zijn. Er staat daar altijd een 1 of een 2 bij mij.
En nog niemand die een idee hoe abilities moeten verkregen worden?
groetn
En nog niemand die een idee hoe abilities moeten verkregen worden?
groetn
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 10:42 ]
Niet altijd, ik ben opnieuw begonnen en nu voor Utrecht gekozen als AMF ipv CF bij Roda JC, maar bij Roda kwam ik A) meer aan spelen toe (hoewel mijn rating bij Utrecht nu gemiddeld op 7.8 staat) enMadMoody schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:35:
Het scheelt met BaL volgens mij echt veel als je naar een club gaat die jou een contract aanbied voor de door jou gekozen positie. Zo ben ik eerst begonnen bij NAC, maar dat was niet op mijn positie van AMF. En het kostte me erg veel moeite om in de basis te komen. Later opnieuw begonnen en naar Heracles gegaan, wel voor de positie AMF en zie daar: Ik ben zelfs al geselecteerd voor het Nederlands Elftal!
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ben na het halen van de championsleague voorronde met sparta daar maar gebleven. Ook met het oog op een basisplaats. Valt me nog behoorlijk tegen. Ik denk niet dat we in europa overwinteren en hoop in de winterstop een transfer naar een betere club te krijgen. 1e voorronde duel wel gewonnen, doelpunt uit de rebound van een schot van mij. Weet niet of dat enigzins meetelt voor de rating
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Is het mogelijk om de moeilijkheidsgraad te wijzigen tijdens be a legend?
Ik weet dat het eerder gevraagd is maar ik kon het niet meer vinden.
Verder ben ik nu wel beetje verslaafd aan BaL
Speel bij me eerste clubje NEC en scoorde mijn eerste goal tegen jawel Ajax, dat vervolgens met 2-0 onderuit ging. Mijn speler is wel vaak snel moe, soms wedstrijdje pauze helpt wel goed dan. Heb in de transfer periode de aanbiedingen afgeslagen omdat ik al een beetje gewend was. Word ik daarna uit de basis gehaald
> slechte keus achteraf want we verliezen veel.
De eerstvolgende aanbieding pak ik gelijk om een niveautje hoger te komen.
Ik weet dat het eerder gevraagd is maar ik kon het niet meer vinden.
Verder ben ik nu wel beetje verslaafd aan BaL
Speel bij me eerste clubje NEC en scoorde mijn eerste goal tegen jawel Ajax, dat vervolgens met 2-0 onderuit ging. Mijn speler is wel vaak snel moe, soms wedstrijdje pauze helpt wel goed dan. Heb in de transfer periode de aanbiedingen afgeslagen omdat ik al een beetje gewend was. Word ik daarna uit de basis gehaald
De eerstvolgende aanbieding pak ik gelijk om een niveautje hoger te komen.
Dat is altijd al geweest?Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:38:
Ligt het aan mij(n laptop/controller) of herkent hij in PES maar 8 richtingen?
Verwijderd
Hmm, da's een goeie... Is me nooit opgevallen maar bij deze merk ik het heel erg. Is dat op de PS3 ook zo?
En welke camera gebruiken jullie?
Vertical in BaL. Maar dat vind ik steeds minder leuk worden. Lukt niet zo goed.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:06:
[...]
Hmm, da's een goeie... Is me nooit opgevallen maar bij deze merk ik het heel erg. Is dat op de PS3 ook zo?
En welke camera gebruiken jullie?
Verwijderd
Dat zit er wel heel erg vet uit, maar vind het ook niet heel erg fijn. Denk dat ik het nu ook pas echt merk dat ik die richtingen mis, omdat de camera steeds draait.Coeluh schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:18:
[...]
Vertical in BaL. Maar dat vind ik steeds minder leuk worden. Lukt niet zo goed.
Nu weer op Wide, weet alleen nog niet of ik die andere instelling nou op de bal of op de speler fijner vind...

En of je de A knop nou gewoon inhoudt als je bij de tegenstander bent of dat je timed?Christiano007 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:24:
Het gaat om online, iedereen kan blijkbaar door een gehele defensie dribbelen, maar mij lukt het niet (ik hou dan ook erg van de sprint knop). Doordat ze even van links naar rechts gaan als ze 1 op 1 tegen me achterin spelen dan verlies ik áltijd met snelheid en loop dus altijd achter de feiten aan.
Tegen de pc voetbal ik proff. maar daar is dit niet zo'n probleem, die spelen vaak de bal gewoon rond.
Ik wil gewoon weten hoe ik ze van de bal kan zetten zoals dat vroeger ook kon met de A knop, het lijkt wel of alleen mijn tegenstander dit wél kan en het frustreerd me mateloos
Ook lijkt het pressie geven met de X heel gemakkelijk, alleen jammer dat je zo snel van speler veranderd als je maar íets te ver weg bent, en zo ver is dat niet
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik ben ook bezig in BaL en inmiddels speel ik bij Torino. Helaas ben ik nog geen basisspeler, maar ik speel dan ook op Top Player nivo. Het wil niet echt lukken met mijn spel, hoger dan een 6,5 krijg ik niet. De tegenstanders zijn fysiek sterk en met 70 dribble accuracy en technique helpt ook niet mee.
Ik vraag me af; is er een verschil in stats als je een andere positie kiest in het begin? ik heb het liefst meer dribble accuracy en technique dan snelheid als wat ik nu heb.
Ik vraag me af; is er een verschil in stats als je een andere positie kiest in het begin? ik heb het liefst meer dribble accuracy en technique dan snelheid als wat ik nu heb.
Wazaa?
Ik snap niet hoe die rating werkt. Ik gaf 2 pases voor een medespeler, kwamen allebei aan voor een 1 op 1 en 2x op de paal geschoten door een AI teammate. Daarvoor krijg je helemaal niks. 2 assists had ik de pot daarvoor en meteen MiP en een 7.Cloudy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:48:
Ik ben ook bezig in BaL en inmiddels speel ik bij Torino. Helaas ben ik nog geen basisspeler, maar ik speel dan ook op Top Player nivo. Het wil niet echt lukken met mijn spel, hoger dan een 6,5 krijg ik niet. De tegenstanders zijn fysiek sterk en met 70 dribble accuracy en technique helpt ook niet mee.
Verwijderd
Paar kleine dingen die jammer zijn (allemaal in BaL):
[list]
• Spelers (COM) die bal het stadion uit schieten over de lijn ipv rustig weg schieten (bij verdedigen)
• Spelers (COM) die op de lijn staan en denken de bal nog even rustig aan te kunnen nemen en dus hem heel mooi aan nemen, over de lijn heen.
• Spelers (COM) die in de 16 staan, recht voor het goal en dan nog 10 meter naast schieten...
• Mijn speler die geen deukje in een pakje boter kan trappen... (wel af en toe met geluk de bal in het goal)
Verder kan je als je beetje gelukt hebt en het goed doet vanaf aftrap zo de 16 in lopen door hele tijd van links naar rechts te gaan, dan lopen de verdedigers steeds een stukje naar achter. Eenmaal in de 16 kan je dan stukje verder opzij en schieten of afleggen op medespeler...
Trouwens... De update van GamingAccess is geweldig!
Zit nu trouwens in seizoen 2010-2011 en speel bij Valencia, nu derde oefenpotje spelen... Wil vandaag nog op de bank zitten..
Merken jullie trouwens veel verschil als je schiet met Controlled shot ofzo?
[list]
• Spelers (COM) die bal het stadion uit schieten over de lijn ipv rustig weg schieten (bij verdedigen)
• Spelers (COM) die op de lijn staan en denken de bal nog even rustig aan te kunnen nemen en dus hem heel mooi aan nemen, over de lijn heen.
• Spelers (COM) die in de 16 staan, recht voor het goal en dan nog 10 meter naast schieten...
• Mijn speler die geen deukje in een pakje boter kan trappen... (wel af en toe met geluk de bal in het goal)
Verder kan je als je beetje gelukt hebt en het goed doet vanaf aftrap zo de 16 in lopen door hele tijd van links naar rechts te gaan, dan lopen de verdedigers steeds een stukje naar achter. Eenmaal in de 16 kan je dan stukje verder opzij en schieten of afleggen op medespeler...
Trouwens... De update van GamingAccess is geweldig!
Zit nu trouwens in seizoen 2010-2011 en speel bij Valencia, nu derde oefenpotje spelen... Wil vandaag nog op de bank zitten..
Merken jullie trouwens veel verschil als je schiet met Controlled shot ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 00:25 ]
Ik heb nog nooit met Controlled shot geschoten... ( Hoe doe je dat eigenlijk..?) 
Enne, wat is die GamingAccess update eigenlijk?
Ik heb wel een optionfile van WEblog.
Gisteren trouwens voor het eerst online gespeeld. Was best leuk om legends te doen. Beetje passen met je 3 teamgenoten. Ook een potje gewoon voetbal, Met PSV tegen Barcelona. Kwam met 10 man te staan in de 20e minuut. Toch maakte ik in de 2e helft de 1-0. Jammer dat ik toch nog verloor met 1-2. Dus ben meteen in rang gedaald
Vraag me trouwens af of de teams die je kiest online, een beetje op elkaar worden afgestemd, qua stats. Want anders kies ik voortaan ook gewoon de beste ploeg... (welke dat is moet ik nog even uitzoeken dan)
Enne, wat is die GamingAccess update eigenlijk?
Ik heb wel een optionfile van WEblog.
Gisteren trouwens voor het eerst online gespeeld. Was best leuk om legends te doen. Beetje passen met je 3 teamgenoten. Ook een potje gewoon voetbal, Met PSV tegen Barcelona. Kwam met 10 man te staan in de 20e minuut. Toch maakte ik in de 2e helft de 1-0. Jammer dat ik toch nog verloor met 1-2. Dus ben meteen in rang gedaald
Vraag me trouwens af of de teams die je kiest online, een beetje op elkaar worden afgestemd, qua stats. Want anders kies ik voortaan ook gewoon de beste ploeg... (welke dat is moet ik nog even uitzoeken dan)
PSN ID: robhoeben
Verwijderd
Je zal merken dan online veel mensen kiezen voor: Brazilie Spanje Barca of Inter. Inderdaad, gewoon omdat het de beste teams zijn... Erg vervelend vooral als je het leuk vind met je favoriet te spelen die niet een paar superspelers heeft....
Dat blijft irritant ja. Ik deed/doe nog weleens expres een zwak team dan gebruiken. Bijv. Inter tegen Volendam of zo. Vinden ze vaak nog niet leuk ook! Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig waarde hecht aan mijn ranking...Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:52:
Je zal merken dan online veel mensen kiezen voor: Brazilie Spanje Barca of Inter. Inderdaad, gewoon omdat het de beste teams zijn... Erg vervelend vooral als je het leuk vind met je favoriet te spelen die niet een paar superspelers heeft....
Verwijderd
BaL kan mij niet boeien. Ik wilde graag als middenvelder spelen, en het enige dat je de eerste 10 wedstrijden moet doen is de bal goed afspelen (maakt niet uit waarnaartoe) om een goede rating te krijgen en in het team te blijven... Dat is het enige waar je mee bezig bent, goede ratings halen. Voor die bijna briljante dieptepass die net wordt onderschept krijg je alleen maar een lagere rating van.MadMoody schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:25:
[...]
Dat blijft irritant ja. Ik deed/doe nog weleens expres een zwak team dan gebruiken. Bijv. Inter tegen Volendam of zo. Vinden ze vaak nog niet leuk ook! Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig waarde hecht aan mijn ranking...Heb sowieso nog nauwelijks online gespeeld, omdat ik BaL nog steeds erg verslavend vind...
ML en online trekken mij wat meer
Ja, dat blijft een irritant probleem. Je zou eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben om een room te maken waarin je aan kunt geven dat je geen top teams toestaat.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:52:
Van de week ook nog een leuk potje online gespeeld. Mijn tegenstander wou maar niet een club kiezen en ik ook niet
Verwijderd
Met dat soort wedstrijden krijg je inderdaad vaak meer het echte leuke voetbal, omdat je geen Messi's / Ronaldinho's hebt die je verdediging aan gort rennen.Prutzer80 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:36:
[...]
Ja, dat blijft een irritant probleem. Je zou eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben om een room te maken waarin je aan kunt geven dat je geen top teams toestaat.
Van de week ook nog een leuk potje online gespeeld. Mijn tegenstander wou maar niet een club kiezen en ik ook nietNa verloop van tijd kregen we een random select ploeg. Ik kreeg Paris Saint Germain en hij Lecce, was een heel vermakelijke pot die ik uiteindelijk met 3-2 won
Misschien moet er inderdaad een server komen voor "mindere" teams
Dat eerste is vrij logisch, er staat ook dat je je coach moet overtuigen en dat doe je niet met een goede wedstrijd.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:24:
[...]
BaL kan mij niet boeien. Ik wilde graag als middenvelder spelen, en het enige dat je de eerste 10 wedstrijden moet doen is de bal goed afspelen (maakt niet uit waarnaartoe) om een goede rating te krijgen en in het team te blijven... Dat is het enige waar je mee bezig bent, goede ratings halen. Voor die bijna briljante dieptepass die net wordt onderschept krijg je alleen maar een lagere rating van.
De rest is natuurlijk helemaal waar en een beetje scheef.
Je zet een ploeggenoot een paar keer briljant vrij voor de goal en hij mist dan telt het net zo mee als een balletje terug over 5 meter.
Een schot net over of zelfs op de lat telt net zo mee als een afzwaaier voor open doel.
Dribbel distance, pure onzin om dat mee te laten tellen.
Als spits telt het gewoon dat je scoort, assists geeft, gaten trekt en je een beetje deftig aanbied.
Ach en dan nog de ingooi[en] vlak bij de achterlijn van de tegenstander:
AI gooit, AI neemt aan en dan gebeurt:
1 overtreding voor het in de rug lopen. [50%]
2 AI kapt en geeft een laag balletje die onderschept wordt. [30%]
3 AI van de tegenstander loopt mijn ploeggenoot in de rug, er wordt niet gefloten. [19%]
Desondanks vind ik het zeer verslavend.
ML ben ik nog niet aan begonnen en online trekt me helemaal niet metname omdat bijna iedereen idd met toptems speelt.
toch kijkt hij niet zo oppervlakkig heb ik het idee. Soms heb ik met slechts 3 gegeven pases een 7 (AMF). andere keren met 18 (waarvan 16 aangekomen) een 6. Ook had ik laatst een inval beurt waarbij werd gescoord uit mijn rebound. Ik was toen man of the match en niet de doelpuntenmaker.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Rating vind ik raar. Kop ik op de lat, schiet ik daarna tegen de keeper op de paal, daarna een goal, een voorzet die op de paal gaat en dan een 6. Heel raar.Maverick schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:08:
toch kijkt hij niet zo oppervlakkig heb ik het idee. Soms heb ik met slechts 3 gegeven pases een 7 (AMF). andere keren met 18 (waarvan 16 aangekomen) een 6. Ook had ik laatst een inval beurt waarbij werd gescoord uit mijn rebound. Ik was toen man of the match en niet de doelpuntenmaker.
Verwijderd
En in de laatste 1% wordt er voordat de uitgegooide bal je meespeler bereikt afgefloten voor de rustLoneRanger schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:30:
[...]
AI gooit, AI neemt aan en dan gebeurt:
1 overtreding voor het in de rug lopen. [50%]
2 AI kapt en geeft een laag balletje die onderschept wordt. [30%]
3 AI van de tegenstander loopt mijn ploeggenoot in de rug, er wordt niet gefloten. [19%]
Desondanks vind ik het zeer verslavend.![]()
ML ben ik nog niet aan begonnen en online trekt me helemaal niet metname omdat bijna iedereen idd met toptems speelt.
ML is leuk, transfersysteem is echt een verbetering. En je merkt minder dat je AI cheat
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 17:23 ]
Even een vraag over BaL
Hoe komt het dat ik geen enkel match exp omhoog ga, ik speel mijn 2de seizoen bij NEC en steeds in de basis, maar ik heb nog geen 1 strenght erbij gekregen en wat zijn die cijfers 1...4 als je BaL speelt, ze varieren echt veel bij mij, maar ik weet niet wat het is
Hoe komt het dat ik geen enkel match exp omhoog ga, ik speel mijn 2de seizoen bij NEC en steeds in de basis, maar ik heb nog geen 1 strenght erbij gekregen en wat zijn die cijfers 1...4 als je BaL speelt, ze varieren echt veel bij mij, maar ik weet niet wat het is
Heb je wel je strength ingesteld bij player info/settings?Mudi schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:08:
Even een vraag over BaL
Hoe bedoel je, ik heb mijn strenght bij player info/settings wel ingedeeld, moet ik mss nog iets anders doen ? En wat bedoelen ze met die cijfers 1-4
DIe cijfers 1 t/m 4 zijn de tactiek die je team op dat moment speelt! Bv pressing, left side attack, right side attack, counterattack.
Heb me ook rot lopen zoeken wat er nu mee bedoelt wordt, en nu loop ik beter in positie..niet meer dat ik rechts vrijstaat terwijl mijn team met een left side attack bezig is...
Heb me ook rot lopen zoeken wat er nu mee bedoelt wordt, en nu loop ik beter in positie..niet meer dat ik rechts vrijstaat terwijl mijn team met een left side attack bezig is...
Ah merci
Ik vind wel dat het even in de faq mag staan, want ik vond het nergens. Trouwens ik speelde net 3 slechte wedstrijden met NEC en dan mocht ik gewoon helemaal opnieuw beginnen om de bank te halen
Terwijl ik gewoon niet op mijn positie speelde. Normaal gezien speel ik dmf, maar ik moest steeds invallen als AMF en dan nog de laatste 20 min. Maar we krijgen geen bal naar voor, dus ik kon niks doen en hopla gewoon begin maar opnieuw. Dan ben ik maar naar Sparta gegaan, daar speel ik tenminste op mijn plaats
Ik vind wel dat het even in de faq mag staan, want ik vond het nergens. Trouwens ik speelde net 3 slechte wedstrijden met NEC en dan mocht ik gewoon helemaal opnieuw beginnen om de bank te halen
Terwijl ik gewoon niet op mijn positie speelde. Normaal gezien speel ik dmf, maar ik moest steeds invallen als AMF en dan nog de laatste 20 min. Maar we krijgen geen bal naar voor, dus ik kon niks doen en hopla gewoon begin maar opnieuw. Dan ben ik maar naar Sparta gegaan, daar speel ik tenminste op mijn plaats
Huh? Net voordat je op het veld komt? Dan krijg je gewoon de formatie te zien?JvdM schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:15:
Wat betekent het dat je voor dat je moet invallen een speler moet selecteren?
Wat is het verschil tussen Change Sides en Opp. side att. ? Ik snap die precies niet (zijn tactics)
[ Voor 16% gewijzigd door Coeluh op 01-11-2008 15:32 ]
Als ik een invalbeurt krijg, dan zie ik de spelers van mijn team en staat er boven "select player"Coeluh schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:49:
[...]
Huh? Net voordat je op het veld komt? Dan krijg je gewoon de formatie te zien?
Wat is het verschil tussen Change Sides en Opp. side att. ? Ik snap die precies niet (zijn tactics)
Ik maak wel even een foto als ik zodirect thuis ben

Change sides wil zeggen dat jij als linkermiddenvelder/aanvaller op rechts moet en andersom.Coeluh schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:49:
Je zag Robben en v Persie ook wel eens een tijdje van kant wisselen.
Opp. side att. lijkt me dat wanneer de bal aan de linkerkant is dat ze moet overschakelen naar de rechterkant.
Althans dat haal ik eruit.
[edit]
Net andersom dan ik het schreef dus nu ik er over na denk.
Het gaat dus puur om de aanvallers die van flank wissellen.
Opposide Side Attack.
Is gewoon een conformatie.JvdM schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:40:
[...]
Als ik een invalbeurt krijg, dan zie ik de spelers van mijn team en staat er boven "select player"![]()
Ik maak wel even een foto als ik zodirect thuis ben
Wel handig voor spelers zoals ik die wel eens weglopen als ik op de bank zit.
Door op de knop te duwen geef je aan dat je er klaar voor bent.
Dat ze de hele opstelling laten zien is handig omdat je dan ziet welke formatie er wordt gespeeld en welke positie jij speelt.
Een andere speler selecteren is niet mogelijk althans je kunt wel een ander selecteren maar dat is om te zien wie op welke positie staat, ermee spelen is niet mogelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 01-11-2008 16:00 ]
Als je al op de verkeerde kant staat en je moet daar blijven, dat is opp side att. Wil je dat je gaat wisselen, dan change sides.LoneRanger schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:57:
[...]
Change sides wil zeggen dat jij als linkermiddenvelder/aanvaller op rechts moet en andersom.
Je zag Robben en v Persie ook wel eens een tijdje van kant wisselen.
Opp. side att. lijkt me dat wanneer de bal aan de linkerkant is dat ze moet overschakelen naar de rechterkant.
[edit]
Net andersom dan ik het schreef dus nu ik er over na denk.
Het gaat dus puur om de aanvallers die van flank wissellen.
Opposide Side Attack.
[...]
Is gewoon een conformatie.
Wel handig voor spelers zoals ik die wel eens weglopen als ik op de bank zit.
Door op de knop te duwen geef je aan dat je er klaar voor bent.
Dat ze de hele opstelling laten zien is handig omdat je dan ziet welke formatie er wordt gespeeld en welke positie jij speelt.![]()
Een andere speler selecteren is niet mogelijk althans je kunt wel een ander selecteren maar dat is om te zien wie op welke positie staat, ermee spelen is niet mogelijk.
Verwijderd
Lekker vaag die rating... 2x gescoord, 7(6) passes en 5(3) schoten... en krijg ik maar een 6,5... Terwijl ik ook wel eens een 7,5 ofzo gehad heb zonder ook maar één normaal schot op doel... 
Nu trouwens vaste basisplaats @ valencia in 2011 - 2012... Hoezo verslaafd?
Nu trouwens vaste basisplaats @ valencia in 2011 - 2012... Hoezo verslaafd?
Vanmiddag eindelijk een paar potjes zonder vervelende lag gespeeld op de 360. Hoop echt dat dit zo blijft
Het is al meerdere keren in dit topic langs gekomen, maar misschien is het verstandig het in de FAQ zetten.Mudi schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:14:
Ah merci
Ik vind wel dat het even in de faq mag staan, want ik vond het nergens.
Coeluh zei het ook al en daarbij mijn aanvulling: Opp. side att. is dat je flank spelers ook meer aan de flank bijven. Iig zo staat het in de guide van PES 6 en PES 2008, die van PES 2009 heb ik nog niet. Het idee is volgens mij inderdaad dat je dan het spel breed houd en makkelijker naar de andere kant kan overschakelen.LoneRanger schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:57:
[...]
Speel momenteel wat meer ML en het speel goed, maar er is weinig aangepast. Het transfer systeem is iets aangepast, maar dat is dan ook alles. Wat ik graag toegevoegd zou zien is bijv: dat je ook posities kan "krijgen" net als bij BaL en sterren kan verdienen net als bij BaL. Het groeien van de stats moet anders. Sommige custom "17 jarige" spelers, hebben soms echt hele scheve stats, bijv. Sasaki een CMF, DMF, CB speler heeft daarbij goede stats ook de zogenaamde "vaste stats" zoals mentality (~ 84 uit mijn hoofd) en condition (7 volgens mij uit mijn hoofd) maar heeft iets van 51 dibbel acc.... Geen probleem, maar deze stats stijgt net zo hard als de andere stats waarbij de meeste >70 is. In het leven van een speler kan hij max. (volgens de groeicurve) ~15 stat groeien, dus op het toppunt heeft die Sasaki een dribbel acc. van 66, dat is toch waanzinnig slecht imho. Goed je kan dat trainen, maar ik vind het wel erg scheef, ook met training krijg je dit bijna niet recht. Wat ik dan ook zou willen zien, was dat je per categorie (of nog beter per stat) een bepaalde "groeisnelheid" hebt hoe lager hoe sneller hoe hoger hoe langzamer, want het is nog steeds zo dat als je een stat bij de 95 is, je stat tergend langzaam omhoog gaat. Die sprong lijkt me wat groot. Ook zou ik graag willen zijn dat je beetje zoals BaL tijdens het seizoen ook de nadruk (liefst gewoon per stat) kan leggen wat groeit bij spelers. Dit zal niet voor iedereen "leuk" zijn, maar die kunnen het gewoon op de "standaard" groei instelling laten.
Verder is al eerder gezegd dat je nu alles kan terug zien (m.u.v. bij rust of eindsignaal) m.b.v. de replay wat goed is maar daarvoor moet je eerst naar het menu gaan en dan naar replay. Ik ben wel zo iemand die wel eens wil terug zien hoe de doelpoging of overtreding nu is verlopen. Om dat makkelijker te maken zouden ze tijdens de "standaard replay" die vaak wordt vertoont, naast de "start'' knop voor "cancel" een knop voor "bekijk replay met de free camera", simpel maar wel zo makkelijk lijkt me.
Dan de scoutlist die kan je niet eens sorteren, wat erg handig kan zijn, omdat als je zoekt naar twee of meerdere spelers die op andere posities spelen (bijv een CB en een WF) zal het wel eens gebeuren dat het door elkaar staat: je zoekt eerst naar een CB en dan WF maar later zoek je verder naar een CB, daarna vind je toevallig nog een goede WF en daarna weer een goede CB => resultaat alles door elkaar. Je kan wel per speler sorteren ook een goede optie die zeker niet weggelaten moet worden, maar waarom niet de andere sorteer functies die je ook bij "Advance search" krijg er gewoon bij doen? Ook de "compare" functie is bij de Scout list niet aanwezig en laat nu net hier juist de laatste beslissingen vallen en deze functie erg handig kan zijn. Erg onhandig dat hij hier juist is weggelaten als je het mij vraagt.
Ik ben toch maar weer begonnen.
Ik zit nu voor een kwestie. Hoe zal ik mijn net begonnen BaL opstellen qua strengthen punten? Het betreft een CF positie. Wie heeft een "ideale" combinatie ?
Ik zit nu voor een kwestie. Hoe zal ik mijn net begonnen BaL opstellen qua strengthen punten? Het betreft een CF positie. Wie heeft een "ideale" combinatie ?
Verwijderd
Ligt eraan met wele stats je begint. Ik begon met een mannetje met speed op 85 dus voor mij was het alleen nog belangrijk dat ik kon schieten en normaal een bal kon aannemen. Daarom heb ik die ook volle 6 punten op techniek van shooting en dribbling gedaan.rCk schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:28:
Ik ben toch maar weer begonnen.
Is het mogelijk om een Strengthen blokje erbij te krijgen, zodat je dan in totaal 13 punten hebt bijv.?
Verwijderd
nee, 12 blokjes is max. (max 6 per categorie).Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:04:
[...]
Ligt eraan met wele stats je begint. Ik begon met een mannetje met speed op 85 dus voor mij was het alleen nog belangrijk dat ik kon schieten en normaal een bal kon aannemen. Daarom heb ik die ook volle 6 punten op techniek van shooting en dribbling gedaan.
Is het mogelijk om een Strengthen blokje erbij te krijgen, zodat je dan in totaal 13 punten hebt bijv.?
Ik zou als rookie speler eerst zes punten stoppen in skills die je nodig hebt (bjivoorbeeld speed als forward). En later switchen naar andere skills. Dan wordt het iets makkelijker om sneller goed mee toe doen
Verwijderd
Inderdaad. Mijn speed als CF was in het begin al 81 geloof ik dus heb alleen maar getrained op technique (kicking) en Power.. Ben nu echt een glazen kanon die snoeihard schiet (ook nog wel is op doel zeg maarVerwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:23:
[...]
nee, 12 blokjes is max. (max 6 per categorie).
Ik zou als rookie speler eerst zes punten stoppen in skills die je nodig hebt (bjivoorbeeld speed als forward). En later switchen naar andere skills. Dan wordt het iets makkelijker om sneller goed mee toe doen
Moet zeggen dat het wel 100x leuker word na 2 seizoenen ofzo, dan kan je ook echt meedoen kwa skills en niet alleen maar omdat je het spelletje beter kent dan de AI.
EDIT: Zit nu in seizoen 4 btw bij Kopenhagen (in een voor de rest nagenoeg Nederlandse competitie met Brugge erbij als laatste buitenlandse ploeg). Ik loop tot nog toe 1 op 1
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 10:53 ]
Ik kan als speler best aardig dribbelen, dribbelstats zijn rond de 80. Maar een duel aangaan lukt niet echt. Moet ik dan body balance trainen?
Klopt het dat bij de negotiations, ze het 'ontwikkelingspijltje' hebben weggelaten? Voorheen was het wel altijd te zien in Master League, kon het in 2009 niet vinden..!
Dat hebben ze volgens mij inderdaad weggelaten, maar daarvoor in de plaats heb je nu dat je "Scout berichten" krijgt als je spelers in je Scout list zet. Dan zie je soms een bericht hoe de speler zich ontwikkeld zoals:Freshnezz schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:33:
Klopt het dat bij de negotiations, ze het 'ontwikkelingspijltje' hebben weggelaten? Voorheen was het wel altijd te zien in Master League, kon het in 2009 niet vinden..!
He develops from an early stage but plays well consistently
Ja precies, wel grappig die scout berichten...
wel jammer dat je niet van team kunt verwisselen in Master League, zoals dat in FIFA wel kan...!
wel jammer dat je niet van team kunt verwisselen in Master League, zoals dat in FIFA wel kan...!
Thanks voor jullie antwoorden
Ik ga eerst wel de stamina even op 6 zetten, en dan laat ik mijn dribbelen en schieten nog op 2staan, zodra stamina voldoende is dan schroef ik hem weer terug en ga ik oefenen op schot, en evt. kracht.
Kracht heb je nodig voor schotpowerrCk schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:49:
Thanks voor jullie antwoordenIk ga eerst wel de stamina even op 6 zetten, en dan laat ik mijn dribbelen en schieten nog op 2staan, zodra stamina voldoende is dan schroef ik hem weer terug en ga ik oefenen op schot, en evt. kracht.
Wat me trouwens op viel, en wat in de vorige delen van PES ook het geval was, is dat als je een vrijetrap neemt, en je schiet de bal tegen de muur aan waardoor de bal weer terug kaatst als het ware, dat je speler dan helemaal niks kunt doen. De bal rolt dus als het ware voor je voeten maar je kunt even niks met je mannetje doen
Verwijderd
Ik weet niet of ik nou zoek als een blinde kip maar ik zie overal staan hoe je een custom playlist kan maken op de PS3 maar over de pc lees ik nergens iets, iemand die mij kan helpen?
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om heel eenvoudig een eigen playlist te maken. Het is misschien wel mogelijk, maar dan heb je bepaalde hulptools nodig...
Eigen playlist? Ik zet al het geluid in het spel gewoon uit en draai WMP op de achtergrond 
De voetbalgeluiden tijdens de wedstrijd, en met name het commentaar, zijn toch niet je van het, dus missen doen we die ook niet
De voetbalgeluiden tijdens de wedstrijd, en met name het commentaar, zijn toch niet je van het, dus missen doen we die ook niet
Verwijderd
JaCoeluh schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:45:
Ik kan als speler best aardig dribbelen, dribbelstats zijn rond de 80. Maar een duel aangaan lukt niet echt. Moet ik dan body balance trainen?
Dat is echt onrealistisch inderdaad en kan soms erg vervelend zijn. Dat je spelers even (zeg minder dan nu iig) wat trage respons is ok, maar niet 5 seconden ofzo, dat is echt te veel.Freshnezz schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:17:
Wat me trouwens op viel, en wat in de vorige delen van PES ook het geval was, is dat als je een vrijetrap neemt, en je schiet de bal tegen de muur aan waardoor de bal weer terug kaatst als het ware, dat je speler dan helemaal niks kunt doen. De bal rolt dus als het ware voor je voeten maar je kunt even niks met je mannetje doen
Verwijderd
Dat was mij inderdaad ook al opgevallen.. Erg vervelend.Regeneration schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:05:
[...]
Dat is echt onrealistisch inderdaad en kan soms erg vervelend zijn. Dat je spelers even (zeg minder dan nu iig) wat trage respons is ok, maar niet 5 seconden ofzo, dat is echt te veel.
Ik heb ook 1 keer gehad dat een speler vast stond in het veld (in 1 vs 1 modus)... dus was helemaal raar. Nadat ik em had neergehaald kwam ie weer tot leven
Wanneer ik een onlinefunctie probeer te gebruiken, geeft het spel aan dat het niet kan connecten met poort xxxx UDP.
Normaal gesproken zou ik dan met mijn routerinstellingen de betreffende port forwarden. Nu wil het echter dat ik geen router heb (voor zover ik weet) omdat ik gewoon met een universiteitslijn internet. Gewoon kabeltje uit de muur rechtstreeks naar mijn pc. Zou dus niet weten hoe ik aan portforwarding zou kunnen doen.
Poort etc openstellen in windows firewall uiteraard al geprobeert, maar ik kan dus geen enkele onlinefunctie gebruiken. Beetje bagger
Iemand weleens van dit probleem gehoord? Of ben ik de enige pes-spelende student?
Normaal gesproken zou ik dan met mijn routerinstellingen de betreffende port forwarden. Nu wil het echter dat ik geen router heb (voor zover ik weet) omdat ik gewoon met een universiteitslijn internet. Gewoon kabeltje uit de muur rechtstreeks naar mijn pc. Zou dus niet weten hoe ik aan portforwarding zou kunnen doen.
Poort etc openstellen in windows firewall uiteraard al geprobeert, maar ik kan dus geen enkele onlinefunctie gebruiken. Beetje bagger

Iemand weleens van dit probleem gehoord? Of ben ik de enige pes-spelende student?
Kijk in ieder geval 's of andere programma's waar je normaliter poorten voor moet openen wel werken. Overigens, als je hier echt dieper op in wilt gaan raad ik je aan een topic te openen in Spielerij - Problemen & VragenBenotti schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:49:
And I'm the only one and I walk alone.
Wat ik ga doen, een rotatie systeem dan maar
Dan heb je inderdaad sneller merkbaar resultaat. 67 en 99 pt is namelijk nogsteeds 67 en niet 68. Maar in 5 potjes krik je ze niet 1 omhoog hoor. dat is 5x12=60 pt max.rCk schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:51:
[...]
Wat ik ga doen, een rotatie systeem dan maar5 wedstrijden volledig op de een, dan 5 op de ander en zo ga ik door. Dat lijkt me wat beter werken
Coeluh schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:23:
[...]
Dan heb je inderdaad sneller merkbaar resultaat. 67 en 99 pt is namelijk nogsteeds 67 en niet 68. Maar in 5 potjes krik je ze niet 1 omhoog hoor. dat is 5x12=60 pt max.
Maar het is toch 5x6? Of mis ik the point hier? Laat maar, heb het al uitgevonden.
Maar goed, dan heb ik 3 à 4 rondes van alle "strengths" gedaan en dan is het wel hoger, het gaat immers altijd beter dan gewoon standaard met 2 op alle 6 de onderdelen te blijven zitten. (Lijkt mij)
Edit: zo ga ik het maar doen. Ik train gewoon elke skill tot die 3 punten hoger is. Ik doe er wel eerst 5 voor stamina. Omdat ik die gewoon belangrijk vind. Nu wordt ik namelijk wel sneller gewisseld, gelukkig maakt het voor de punten en mijn score niet uit. Want ik scoor vrijwel altijd 7 of 7,5.
[ Voor 24% gewijzigd door rCk op 04-11-2008 00:13 ]
Bij corners is dat volgens mij ook zo of is dat omdat ie dan niet buitenspel wil staan?Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:16:
[...]
Dat was mij inderdaad ook al opgevallen.. Erg vervelend.
Ik heb ook 1 keer gehad dat een speler vast stond in het veld (in 1 vs 1 modus)... dus was helemaal raar. Nadat ik em had neergehaald kwam ie weer tot leven
Vraagje over BaL:
Aan het begin van je carriere kies je een division uit, ik heb in dit geval gekozen voor de divisie met alle Eredivisie clubs en nog een paar andere waaronder Boca Juniors en Spartak Moskou.
Is het ook mogelijk dat je een transfer krijgt naar een andere divisie? Bijvoorbeeld een Spaanse / Italiaanse ploeg?
Tijdens de negotiations ronde halverwege het seizoen kwamen er aanbiedingen binnen van Boca Juniors, Spartak en NAC. Uiteindelijk maar voor het grote geld gekozen en naar Moskou gegaan. Zou het wel leuk vinden om later in mijn carriere voor bijvoorbeeld Milan te spelen
Aan het begin van je carriere kies je een division uit, ik heb in dit geval gekozen voor de divisie met alle Eredivisie clubs en nog een paar andere waaronder Boca Juniors en Spartak Moskou.
Is het ook mogelijk dat je een transfer krijgt naar een andere divisie? Bijvoorbeeld een Spaanse / Italiaanse ploeg?
Tijdens de negotiations ronde halverwege het seizoen kwamen er aanbiedingen binnen van Boca Juniors, Spartak en NAC. Uiteindelijk maar voor het grote geld gekozen en naar Moskou gegaan. Zou het wel leuk vinden om later in mijn carriere voor bijvoorbeeld Milan te spelen
Yup, is zeker mogelijk.
Ik ben begonnen in Spanje en via Italie zit ik nu in Frankrijk met de standaard ingestelde league's.
Overigens is de fairplay ver te zoeken.
Ligt mijn kereltje minuten lang te creperen van de pijn maar niemand die de bal even uit het spel schiet.
Uiteindelijk staat hij dan maar weer op.
Ik ben begonnen in Spanje en via Italie zit ik nu in Frankrijk met de standaard ingestelde league's.
Ligt mijn kereltje minuten lang te creperen van de pijn maar niemand die de bal even uit het spel schiet.
Iemand eigenlijk al geblesseerd geraakt? Geen idee nml of dat mogelijk is in BaL...LoneRanger schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:14:
Verwijderd
Ben wel eens van het veld afgedragen maar nog nooit langdurig geblesseerd geweest. Ik zat een 5 minuten aan de kant en kon daarna gewoon het veld weer op. Heb het in ieder geval over 7 seizoenen (verschillende chars) nog niet meegemaakt.Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:42:
[...]
Iemand eigenlijk al geblesseerd geraakt? Geen idee nml of dat mogelijk is in BaL...
Het ligt denk ik ook aan hoe je je speler ingesteld hebt. Ik meen me te herinneren dat je bij het maken van je speler ergens in kan stellen hoe blessuregevoelig hij is.
Verwijderd
StimmtMadMoody schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:26:
Het ligt denk ik ook aan hoe je je speler ingesteld hebt. Ik meen me te herinneren dat je bij het maken van je speler ergens in kan stellen hoe blessuregevoelig hij is.
Ja dat is inderdaad waar, vind het toch een beetje een wazige optie. Beetje lomp om daar C ( blessuregevoelig in te vullen ) dan gooi je alleen maar je eigen ruiten in en zit je heel veel wedstrijden op de tribune.MadMoody schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:26:
Verwijderd
Jep vorige week gehad, niet van het veld afgedragen maar wel direct erna gewisseld. Stond bij: 1 week(s)Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:42:
[...]
Iemand eigenlijk al geblesseerd geraakt? Geen idee nml of dat mogelijk is in BaL...
geweldig mag ik weer trainen ipv meespelen, begin weer helemaal onderaan, moet je weer inter-squad halen en dan pas mag je weer in de 84ste minuut invallen. Kortom waardeloos dus als je geblesseerd bent.
Wel lekker dat ik toen tegen feyenoord daarna weer in de rust ingezet werd en de winnende treffer scoorde waardoor we met willem 2 de D1 cup hebben gewonnen. Dat was wel een 8tje waard
Ik snap steeds minder van die rating.
Net nog, 2 goals, een assist, praktisch alle passes kwamen aan, alle 5 de shots waren on goal.
Meer dan een 7 zat er niet in.
Ik heb al eens een hoger rating gehad zonder te scoren of te assisten.
Inmiddels bijn ahalverwege het seizoen 2011-12 en we gaan grandioos aan de leiding.
Uit de 18 gespeelde wedstrijden 17 doelpunten, 5 assists en 11 MoM awards.
Het begint me eigelijk een beetje te makkelijk te worden op regular.
Net nog, 2 goals, een assist, praktisch alle passes kwamen aan, alle 5 de shots waren on goal.
Meer dan een 7 zat er niet in.
Ik heb al eens een hoger rating gehad zonder te scoren of te assisten.
Inmiddels bijn ahalverwege het seizoen 2011-12 en we gaan grandioos aan de leiding.
Uit de 18 gespeelde wedstrijden 17 doelpunten, 5 assists en 11 MoM awards.
Het begint me eigelijk een beetje te makkelijk te worden op regular.
Ja, die rating volg ik ook niet helemaal. Soms speel je inderdaad fantastisch en scoor je een zeventje of zo. En soms gaat het veel minder en scoor je toch hoger... Er zit voor mijn gevoel niet echt logica in.
Wanneer komt nu eindelijk die update voor pes 2009 op de xbox 360?
Als het goed is vandaag.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
gister nog maar is even gespeeld, zit nog in mn eerste seizoen, begon bij roda, winterstop een transfer naar NAC gehad, zit nu al 4 wedstrijden alleen maar op de bank 
wel leuk bij mn laatste wedstrijd voor roda.. gescoord tegen psv
spartak moskou had ook intresse in me.. maar blijf nog ff in nederland 
speel als cmf/wf/ss en soms op 10.. gaat best goed
na 1x trainen zat ik bij roda op de bank

wel leuk bij mn laatste wedstrijd voor roda.. gescoord tegen psv
speel als cmf/wf/ss en soms op 10.. gaat best goed
Eindelijk begint het ergens op te lijken met Bal.
De eerste 3 seizoenen was echt allemaal 0-0, 1-0, 0-1 of 1-1 met soms een uitschieter.
Ik kan er m'n vinger niet precies op leggen maar kennelijk heb je teveel invloed op het spel.
Het doelsaldo van Napoli vorig seizoen was 22-10 waarvan de helft van de produktie van mij was.
10 tegengoals is absurd laag natuurlijk.
Nu bij PSG tot de transfer periode een doelsaldo van 26-4 maar sinds die transfer periode over is krijgen "we" veel meer tegen doelpunten.
Het zit hem volgens mij in de taktiek en of ik mij eraan houd.
Normaal ging ik nog wel eens een bal halen of achter een speler aan omdat ik een gemiddelde blauwe pijl had wbt verdedigen.
Nu doe ik dat dus totaal niet meer, ik blijf altijd op de middenlijn staan.
Ik heb het vermoeden dat je daarvoor gestraft wordt met tegendoelpunten.
Een andere verklaring heb ik iig niet waarom wedstrijden ineens in 3-2 of zelfs 4-3 eindigen.
Nog een "fenomeen", sinds dit seizoen schiet ik amper meer naast of over, bijna alles gaat op doel.
Het kan natuurlijk een mix zijn van gewenning en skill-improvement van de speler maar dan zou het geleidelijk[er] moeten gaan.
Dit seizoen scoor ik aan de lopende band en zelfs assists gaan erg goed waar ik de eerste drie seizoenen elke keer maar tot 1 assist kwam heb ik er nu al 7.
Ik klaag niet maar heb het idee dat je op een bepaald moment doorbreekt, het ineens stukken makkelijker gaat.
Iemand anders die dit gevoel/ervaring herkend?
De eerste 3 seizoenen was echt allemaal 0-0, 1-0, 0-1 of 1-1 met soms een uitschieter.
Ik kan er m'n vinger niet precies op leggen maar kennelijk heb je teveel invloed op het spel.
Het doelsaldo van Napoli vorig seizoen was 22-10 waarvan de helft van de produktie van mij was.
Nu bij PSG tot de transfer periode een doelsaldo van 26-4 maar sinds die transfer periode over is krijgen "we" veel meer tegen doelpunten.
Normaal ging ik nog wel eens een bal halen of achter een speler aan omdat ik een gemiddelde blauwe pijl had wbt verdedigen.
Een andere verklaring heb ik iig niet waarom wedstrijden ineens in 3-2 of zelfs 4-3 eindigen.
Nog een "fenomeen", sinds dit seizoen schiet ik amper meer naast of over, bijna alles gaat op doel.
Het kan natuurlijk een mix zijn van gewenning en skill-improvement van de speler maar dan zou het geleidelijk[er] moeten gaan.
Dit seizoen scoor ik aan de lopende band en zelfs assists gaan erg goed waar ik de eerste drie seizoenen elke keer maar tot 1 assist kwam heb ik er nu al 7.
Ik klaag niet maar heb het idee dat je op een bepaald moment doorbreekt, het ineens stukken makkelijker gaat.
Verwijderd
Heb ik ook zeker gemerkt ja. Schoot echt rampzalig op doel eerst, nu lijkt opeens "alles" erin te gaan. Daarnaast heb ik hetzelfde als jij hebt, als ik niet speel of op de bank begin dan verliezen we standaard met 1-0 (of 0-0 gelijk). Zelfde trouwens als ik niet scoor.
Vind de verschillen tussen de ploegen ook niet groot genoeg. Zo speel ik dit seizoen bij AZ en zijn ploegen als Volendam en de graafschap gewoon veel sterker dan AZ. Of we winnen hangt dan af of ik er een bal perongeluk in schiet.
Begin me er wel aan te irriteren zo langzamerhand...
Verwijderd
Ik heb dat eventjes ook gehad in mijn periode bij fc twente, scoorde normaal nooit altijd veel assists maar nu heb ik ineens in twee wedstrijden 3 in het net liggen. Ballen gingen ook niet over alleen maar op doel. Maar soms van een afstand schiet ik of heel ver over of gewoon in de handen van de keeper. Pegelen zit er niet echt in van afstand. Ik heb nog ff getrained buiten be a legend om maar die ballen van afstand vliegen ver over allemaal. Heeft het misschien iets te maken dat ik de pad dezelfde richting druk waar ik loop dat hij dan zo ver over gaat? Beetje nieuw allemaal die besturing na al die jaren fifa.
Mijn paar wedstrijden met 7s zijn al weer terug gevallen naar 6jes en we verliezen gewoon beetje teveel. Zou toch graag dat ik die moeilijkheidsgraad wat kon veranderen tijdens bal om te kijken of het daar aan ligt.
Mijn paar wedstrijden met 7s zijn al weer terug gevallen naar 6jes en we verliezen gewoon beetje teveel. Zou toch graag dat ik die moeilijkheidsgraad wat kon veranderen tijdens bal om te kijken of het daar aan ligt.
Die zou gister uitkomen maar ik was dit al tegengekomen op het web
Bron: winningelevenblog.com
008.11.05 Update file release Delayed
We regret to inform that both “Replay Upload” and “Theatre of Legends” scheduled for release at 5/11/2008 has been delayed.
And we will continue to place a temporary lobby “Patched Server”.
The update schedule will be announced.
We would like to apologize for any inconvenience as well as confusion caused.
We regret to inform that both “Replay Upload” and “Theatre of Legends” scheduled for release at 5/11/2008 has been delayed.
Zucht...Neefdave schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:35:
Die zou gister uitkomen maar ik was dit al tegengekomen op het web
Dit is helaas weer typisch Konami he.
Altijd maar delays en problemen met patches...
Is dit trouwens ook de patch die de laatste transfers update?
Is de patch er op de consoles ook nog niet?
@prutzer80, uitstellen is bij elke studio een probleem. Gebeurt overal, dus geef niet allleen Konami de schuld.
Gewoon toch een gevolg van scripting lijkt me?.....Als dit soort dingen er niet in zouden zitten zou het geen PES meer zijn denk ik.LoneRanger schreef op donderdag 06 november 2008 @ 06:52:
Eindelijk begint het ergens op te lijken met Bal.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
maar het uitstellen en dan ook nog is uitstellen wanneer bekend wordt gemaakt wanneer het dan weer komt is wel beetje heel schandaligrCk schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:54:
@prutzer80, uitstellen is bij elke studio een probleem. Gebeurt overal, dus geef niet allleen Konami de schuld.
Ik snap ook niets van die ratings.
Mijn passen als CF kwamen niet altijd goed aan. Ik denk zo'n 50%.
Maar heb wel 4 doelpunten gescoord!!!
Ik kreeg 'slechts' een 7.5
Als spits wordt je toch afgerekend op doelpunten?!
Verwijderd
Hallo,
Aangezien hier behoorlijk wat PES kenners op het forum zitten heb ik even een vraag... ik hoop niet dat deze vraag al eens eerder voorbij is gekomen want dan heb ik ´m gemist.
In de Cup mode kun je niet tegen elkaar spelen. Dit vind ik een ENORME tekortkoming. Ik speel regelmatig met vrienden een Cup. Ieder kiest ´zijn´ team om mee te spelen en dan is er natuurlijk geen reet aan om je poule wedstrijden tegen de computer te moeten spelen. Veel leuker is het natuurlijk om steeds als tegenstander te fungeren of als je met je eigen team speelt tegen een vriend te spelen ipv tegen de computer.
Is hier wat aan te doen/iets voor te downloaden/aan te passen in het spel.... etc etc..
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.... als die er al is natuurlijk.
Alvast bedankt.
P.s. We spelen op de PS3.
Aangezien hier behoorlijk wat PES kenners op het forum zitten heb ik even een vraag... ik hoop niet dat deze vraag al eens eerder voorbij is gekomen want dan heb ik ´m gemist.
In de Cup mode kun je niet tegen elkaar spelen. Dit vind ik een ENORME tekortkoming. Ik speel regelmatig met vrienden een Cup. Ieder kiest ´zijn´ team om mee te spelen en dan is er natuurlijk geen reet aan om je poule wedstrijden tegen de computer te moeten spelen. Veel leuker is het natuurlijk om steeds als tegenstander te fungeren of als je met je eigen team speelt tegen een vriend te spelen ipv tegen de computer.
Is hier wat aan te doen/iets voor te downloaden/aan te passen in het spel.... etc etc..
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.... als die er al is natuurlijk.
Alvast bedankt.
P.s. We spelen op de PS3.
Het klopt inderdaad dat er wel eens problemen zijn met patches bij game-studio's. Er zijn in mijn ogen bij Konami alleen net te veel problemen als het aankomt op patches / online play. Op de een of andere manier hebben ze dat nooit echt goed voor elkaar.rCk schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:54:
Ja lijkt mij ook, ik heb tot nu toe ook niet hoger dan 8 gescoord. Terwijl ik bij bijna elke steekpass van medespelers goed stond, en vaak ook dan scoor je er minimaal 3 en heb je nog 7,5 of 8.0HenkDeBatser schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:28:
Ik snap ook niets van die ratings.
Beetje vaag in mekaar zit die BaL telling.
Ik heb in PES 2008 een keer 9 keer gescoord met dezelfde speler, kreeg ie een 8 als wedstrijd beoordeling. Rest van het team een 6....aight.rCk schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:20:
[...]
Ja lijkt mij ook, ik heb tot nu toe ook niet hoger dan 8 gescoord. Terwijl ik bij bijna elke steekpass van medespelers goed stond, en vaak ook dan scoor je er minimaal 3 en heb je nog 7,5 of 8.0
Beetje vaag in mekaar zit die BaL telling.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Tuurlijk is het scripting.Postius schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:46:
[...]
Gewoon toch een gevolg van scripting lijkt me?.....Als dit soort dingen er niet in zouden zitten zou het geen PES meer zijn denk ik.
Na mijn hosanna post echt geen bal meer geraakt 7 wedstrijden lang.
Poppetje reageerd traag, ballen gaan ouderwets huizenhoog over etc.
Het kan natuurlijk ook dat ik uit vorm ben.
Om dat te testen heb ik een extra savegame aangemaakt en op het moment dat ik weer
makkelijk scoor zal ik die weer eens laden.
Opvallend [goed] trouwens dat wanneer je vrij veel scoort en/of assists aflevert je vaak rood/oranje vorm aanhoud.
Die periode dat ik dat niet deed was het van groen naar blauw naar groen naar paars naar blauw naar groen etc etc.
Wel grappig dat ik desondanks steeds een 6.5 wist te scoren.
Aangezien we weer over de 1000 post zijn heb ik een nieuwe topic aangemaakt
:
[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3
Graag daar dus verder. Een TR heb ik aangemaakt dus een mod zal binnenkort dit topic wel dicht gooien.
[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3
Graag daar dus verder. Een TR heb ik aangemaakt dus een mod zal binnenkort dit topic wel dicht gooien.
offtopic:
Verder heb ik een foutje gemaakt in de titel
van het nieuwe deel, daar heb ik ook een TR van gemaakt daar komt een mod dus zo wel naar kijken. Graag daar geen opmerkingen over maken. 
Verder heb ik een foutje gemaakt in de titel

Jullie kunnen dus verder in Deel 3, wat leuk uitkomt want ik heb dit spel toevallig vandaag gekocht voor ocharme 25€ in Mediamarkt (voor PS2
)
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.
Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.