[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Xadeon schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:36:
Linker stick of d-pad + de 4 backknoppen(L1, L2, R1, R2) zijn voor de verschillende tricks. Als ik het goed heb.
Het was me in de demo ook al opgevallen dat ik een trukje kon doen puur met het d-pad.
Stel je loopt naar rechts, tik je heel snel naar links en weer naar rechts en je doet zo'n Zidane pirouette. :)
Da's wel de enige die ik ontdekt heb maar het is dus mogelijk.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Freshnezz schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:10:
Ligt het nou aan mij of is PES2009 gewoon moeilijk?! Potje MasterLeague had ik gewoon 1-0 verloren van FC Groningen, met Milan!

Ik speelde regular terwijl ik geen moeite had met Master League op Top Player op PES 2008....
AI is een stuk minder en ik moet weer wennen aan het blind vinden van teamgenoten, want dat lijkt nu een stuk lastiger (wederom door de beter verdedigende AI).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De topicwaarschuwing lijkt me duidelijk. Technische vragen en problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen. De reacties op dit bericht heb ik dan ook verwijderd.

[ Voor 112% gewijzigd door PromoX op 15-10-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Steekpaasjes en vooral hoge steekpaasjes zijn erg verbeterd viel mij ook op in 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 11:39
maar niemand kan dus 1900X1200 selecteren? vind ik eigenlijk best slecht want nu ziet alles er zwaar geupscaled uit moet spelen op een res van 1280X720 op mijn 24" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:13:
[...]

Het was me in de demo ook al opgevallen dat ik een trukje kon doen puur met het d-pad.
Stel je loopt naar rechts, tik je heel snel naar links en weer naar rechts en je doet zo'n Zidane pirouette. :)
Je kan nu inderdaad sommige trukjes die eerst met je rechter analoge stick deed nu doen met de D-pad of linker analoge stick, zoals de pirouette / Marseille roulette. Daarbij is het zo dat je een "rondje" moet draaien met je D-pad of linker analoge stick, maar als je soms snel van de ene naar andere kant gaat, bijv. rechts naar links of boven naar benenden, wel het wel eens zijn dat je dat niet in een rechte lijn doet, maar niet opzettelijk een "rondje" maakt. Persoonlijk vind ik dit wat vervelend. Hebt het met de Demo al een paar keer meegemaakt waarbij ik de bal dus bent kwijtgeraakt.

Maar er zijn ook al eerdere simpele truukjes die je met de D-pad of linker analoge stick kan doen zoals: de "drop shoulder" (DS) en "both feed feint" (BFF), deze truuk doe je als je van links naar rechts loopt met je D-pad of linker analoge stick: rechts, rechts-boven, rechts of rechts , rechts-onder, rechts te drukken. (Kleine opmerking: het ligt aan de stats van de speler die je aan het besturen bent of je DS of BFF uitvoert, maar dat is hier even niet zo relevant). Dit doe ik dan ook wel eens "onbewust" maar is in de meeste gevallen niet zo erg.

AndyMan8 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:51:
maar niemand kan dus 1900X1200 selecteren? vind ik eigenlijk best slecht want nu ziet alles er zwaar geupscaled uit moet spelen op een res van 1280X720 op mijn 24" scherm
Dit is ook bij PES 2008 zo geweest. Het spel kijk zelf wat voor videokaart je hebt en beperkt daarmee je keuze in de resoluties. Zo kan ik met de Demo met een Nvidia 7900GS maar max. 1024 x 768 selecteren op mijn 22" wide. En met 16:9 verhouding gaat het ook niet helemaal goed. Ik merk wel dat als ik 1680 x 1050 speel op high, dat er in de tussen filmpjes wat frames drops zijn, maar op het nu te beperken tot 1024 x 768 vind ik (ook) wat te ver gaan. Ook fatsoenlijke 16:10 resoluties worden ook niet ondersteund. Enig is wachten op patches (of een betere videokaart kopen) ...

[ Voor 22% gewijzigd door Regeneration op 15-10-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Shit, hoeveel oefenpotjes moet ik nog spelen om in de selectie te komen bij Become A Legend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndyMan8 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:51:
Ik kan gewoon 1900:1200 8:5 selecteren in het optie-scherm, gebruik ook een 24" icm een 3870x2 catalyst 8.9, werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:07:
Haha:p

[...]

Kan je mij nadere uitleg geven? Ik weet namelijk niet hoe dit moet;)
En de online scervice werkt al. Diverse mensen hebben al online gespeeld!
Denk dat het hier niet mag om uitleg te geven, maar goed.. Laat het statische ip adres maar zitten kijk welk ip-adres je ps3 toegewezen krijgt, als je ps3 online is kijk je bij 'status' in de omgeving van je experiabox in je webbrowser. Dit ip-adres voer je dan in bij DMZ bij de NAT-instellingen, moet je zelf even kijken waar deze staan, heb lang geleden een experia gehad. Succes!

edit: meen me vaag te herinneren dat dmz in de experia, 'exposed host' heet.

Ontopic: iemand ook al iets gehoord over de update die morgen tegelijk uit schijnt te komen met het online gaan van de servers..? Geruchten zijn dat daarin transfers bijgewerkt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 06:48

^^0nMe

Got Babana's?

Booth schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:54:
Shit, hoeveel oefenpotjes moet ik nog spelen om in de selectie te komen bij Become A Legend :?
Je moet niet alleen spelen, maar ook een goed cijfer halen. Een 7 of 7,5 is iig voldoende om in de hierarchie te stijgen ;) Ik moet zeggen dat die invalbeurten in de A-selectie wel heel leuk zijn als middenvelder. 1 volle staminabalk om los te gaan voor een helft of 20 min.

Heb nu promotie naar Napoli gemaakt en moet weer helemaal onderaan de ladder beginnen. Wel merk ik dat de spelers kwalitatief ook beter speler.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 11:39
Regeneration schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:52:
[...]

[...]

Dit is ook bij PES 2008 zo geweest. Het spel kijk zelf wat voor videokaart je hebt en beperkt daarmee je keuze in de resoluties. Zo kan ik met de Demo met een Nvidia 7900GS maar max. 1024 x 768 selecteren op mijn 22" wide. En met 16:9 verhouding gaat het ook niet helemaal goed. Ik merk wel dat als ik 1680 x 1050 speel op high, dat er in de tussen filmpjes wat frames drops zijn, maar op het nu te beperken tot 1024 x 768 vind ik (ook) wat te ver gaan. Ook fatsoenlijke 16:10 resoluties worden ook niet ondersteund. Enig is wachten op patches (of een betere videokaart kopen) ...
maar ik heb een 8800 gts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

^^0nMe schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:24:
[...]

Je moet niet alleen spelen, maar ook een goed cijfer halen. Een 7 of 7,5 is iig voldoende om in de hierarchie te stijgen ;) Ik moet zeggen dat die invalbeurten in de A-selectie wel heel leuk zijn als middenvelder. 1 volle staminabalk om los te gaan voor een helft of 20 min.

Heb nu promotie naar Napoli gemaakt en moet weer helemaal onderaan de ladder beginnen. Wel merk ik dat de spelers kwalitatief ook beter speler.
Mja, door mijn beperkte team en speler is het moeilijk om goed te spelen.. Niet hoger dan een 6,5 gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Booth schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:01:
[...]

Mja, door mijn beperkte team en speler is het moeilijk om goed te spelen.. Niet hoger dan een 6,5 gehaald :)
Doe je het nog goed, ik kom niet hoger dan een 6je tot nu toe. :P
Hoewel, ik weet niet wat voor cijfer ik kreeg in de scout match waar ik met een goal en een assist het natuurlijk niet slecht deed als Second-Striker.
Iemand trouwens enig idee wat 1t/m4 [in die blauwe buttons] betekend tijdens het spelen van een oefen match?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:13:
[...]

het is wel grappig dat je hierdoor het ook met het toetstenbord kan doen :+ . Is wel lastig. Maar als je heel snel de pijltjes in goede volgorde aantikt doet ie hem ook (zo'n 360 draai). Ik deed er een per ongeluk toen ik wat teveel te gelijkertijd wou doen. Maar dit was voorheen nooit mogelijk op het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eurogamer review :)

Wel ongeveer wat ik verwacht had. Vooralsnog laat ik PES dus weer links liggen. Misschien tot FIFA09 gaat vervelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 20:27
Na opnieuw wat potjes valt het me op dat die keepers nog steeds zo dramatisch als in de vorige versie zijn. Ballen die zachtjes recht op de keeper aankomen, bokst de keeper vrolijk door het midden terug naar de spits die vervolgens raakschiet. Ook het passen is met vlagen onbegrijplijk. Vrije mensen slaat de computer graag over terwijl gedekte of in buitenspel staande spelers weer makkelijk worden aangespeeld. Ondanks deze minpunten is PES voor mij weer de footie die Fifa overklast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zamorano schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:50:

Wel ongeveer wat ik verwacht had. Vooralsnog laat ik PES dus weer links liggen. Misschien tot FIFA09 gaat vervelen. :P
Vind pes 2009 nu al 10 keer zo lekker spelen dan fifa09 eigenlijk (beide op de 360) fifa09 is onderweg voor de ps3 en denk dat ik pes09 ga bestellen voor de ps3.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:09:
[...]

Waarom niet? Geen zin, niet boeiend, al bekend etc?

En de DVD die erbij zit? 80+ minuten aan videomateriaal dacht ik?
Wat Dracul en Regeneration al aangaven daar sluit ik me bij aan.
Het is makkelijk om iets na te kunnen lezen, of dat je echt het fijne van bepaalde trucjes of opstellingen wilt weten.

Ik lees niet alles, omdat het eigenlijk teveel is, ook staan er dingen van van andere clubs waar ik niet mee speel, daardoor is het boek ook zeker wel een kwart dikker.

Aangezien PES2009 nogal anders is overweeg deze nieuwe guide aan te gaan schaffen en voor de verandering eens echt goed te lezen.
Ik denk dat je er geen miskoop aan doet om de guide te kopen, bij PLAY is de guide 14 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de review wordt wel erg veel nadruk gelegd op de vergelijking tussen FIFA en PES. Het gaat meer over FIFA dan PES lijkt het wel. Ben het ook niet geheel eens met veel van de kritiekpunten. Er zijn ook een aantal lyrische reviews van PES09 te vinden, hoogste score 97%. Beide spellen hebben hun voor- en nadelen, maar ik ben erg blij met deze versie van PES. Ik heb ze allemaal gespeeld sinds ISS op ps1 en deze versie voelt direct goed aan. Ik zou m gewoon zelf spelen en daar m'n oordeel op baseren.

Heb vanmiddag de guide ook maar besteld bij play.com, met deze versie valt er ineens weer een heleboel te leren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Ik pak even 2 dingen waar ik mij erg in kan vinden in die review.
Elsewhere the commentary's dreadful, and the crowd chants lack the overlapping you hear on TV or the growl of being among them, and are sickeningly rhythmic and artificial instead.
Bij Fifa heb ik echt het gevoel dat die commentatoren mee zitten te kijken waar het bij PES meer een standaard praatje lijkt te zijn waar je echt wel zonder kunt.
Ook kwa chants is Fifa superieur, als je met Ajax [b.v.] speelt dan hoor je de liederen die ze daar zingen en bij PSV [b.v.] idem.
En dan niet een maar zeker 3 verschillende.
Daarintegen vind ik dat bij PES de poppetjes [veel] beter lijken en de shirts veel geloofwaardiger zijn. [gelicenceerde teams althans]
Feyenoord heeft ook echt gouden rugnummers en het 100-jarige embleem.
In Fifa is Amrabat blond en blank en Aisatti lang en smal. :P
Dat laatste is voor mij niet super belangrijk maar als je de licenties hebt zorg dan dat je er ook werk van maakt hoewel ik me bezef dat er in Fifa veel meer licenties en dus research is om dat uit te werken.
Inevitably, PES also suffers from the same football-isms we brought up with FIFA, namely passes going to a player other than the one intended, the game selecting the wrong player in a moment of crisis, and a bit of residual input skewering the odd attack.
Wbt de passes richting de verkeerde speler[s] dat moet PES zijn, daar ergerde ik me in de demo aan maar dacht dat het aan mijn controler lag.
Die 2e is toch echt Fifa, bij PES krijg ik toch echt de speler die ik verwacht.

Het is echt ongelovelijk jammer dat je niet het beste van 2 werelden in 1 game hebt want echt, waar PES het af laat weten is Fifa goed in en andersom.
Althans zo lijkt het wel. :)

Voor de duidelijkheid, Fifa [PS3] v.s. PES[PC].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

LoneRanger schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:16:
[...]

Doe je het nog goed, ik kom niet hoger dan een 6je tot nu toe. :P
Hoewel, ik weet niet wat voor cijfer ik kreeg in de scout match waar ik met een goal en een assist het natuurlijk niet slecht deed als Second-Striker.
Iemand trouwens enig idee wat 1t/m4 [in die blauwe buttons] betekend tijdens het spelen van een oefen match?
Die blauwe buttons zijn gewoon de taktieken die de cpu op dat moment inschakelt. Ik ben benieuwd of je nog inspraak in de taktiek krijgt als je later aanvoerder ofzo wordt. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Is het normaal dat het best lang duurt voordat je een beetje goed word? Na 1 seizoen zit ik af en toe nog op de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Zo na dagenlang fifa gespeeld te hebben is PES echt een verademing. Damn, speelt best lekker zo.
Je moet soms gewoon terug spelen om zo een gaatje te vinden in de verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ! Resolution Fixes voor bijna elke resolutie: http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=49960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:33

rCk

Geweldig spel. Heb al enkele potjes gespeeld en het gaat super, lekker tempo erin.
Enkel elke keer wanneer er een filmpje is dan zie ik een soort venster om het spel heen. Dus net of hij zich in een venster propt en terug full screen gaat. En de replays zijn versneld. Weet niet of het een Vista 64 issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:35
Ok, als eerste PES _/-\o_

Als 2e heb ik een paar vraagjes:
1. in be a legend, kun je daar net zoals in fifa ook om de bal vragen? Kan het nergens vinden
2. Hoe kun je trucjes doen? Ik had per ongeluk een keer een trucje gedaan maar ik heb geen idee welke toetsen ik moet indrukken |:(
3. Met welke toets kun je een andere speler diep laten gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door thecompany op 15-10-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
rCk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:34:
Geweldig spel. Heb al enkele potjes gespeeld en het gaat super, lekker tempo erin.
Enkel elke keer wanneer er een filmpje is dan zie ik een soort venster om het spel heen. Dus net of hij zich in een venster propt en terug full screen gaat. En de replays zijn versneld. Weet niet of het een Vista 64 issue is.
In de settings (buiten de game om) ff 'use frame skipping' aanvinken, en beide problemen zijn opgelost.

Die CL licentie is overigens een lachertje eersterangs.

Ten eerste zitten niet alle teams erin, en van de teams die er wel in zitten zijn er meerdere die niet eens gelicenceerd zijn. Daarnaast klopt het wedstrijdschema ook voor geen meter. Normaal speel je de derde en vierde wedstrijd in de groep tegen dezelfde tegenstander. Hier speel je de vierde wedstrijd tegen dezelfde tegenstander als in je eerste etc.
Daarnaast won ik mijn poule, dus dan speel je in de achtste finale eerst uit en dan thuis. Maar nee hoor, niet in PES. Ik speelde doodleuk eerst thuis.
Overigens kun je ook niet de CL van dit jaar spelen, het zijn gewoon wat teams random ingedeeld (zat in een poule met villarreal, fenerbahce en standard luik). En van wat ik verder heb gehoord, zit de CL dus niet in de ML. Wat is dit dan in godsnaam nog waard? |:(

Het voetbal zelf vind ik in de full toch weer meer op 2008 lijken. Veel van dezelfde irritaties ervaar ik nog steeds. Voeg daaraan toe dat fifa op veel andere gebieden superier is. FIFA heeft veel meer licenties. Ipv alleen een uit en thuis shirt heeft FIFA ook het derde shirt welke veel clubs hebben. FIFA heeft ook veel meer stadions (gek genoeg dan weer niet het Santiago Bernabeu...)
Het geluid is ook veel beter. Denk daarbij aan stadiongeluiden, spreekkoren, hoe het publiek reageert op een doelpunt (scoort de thuisploeg hoor je veel geluid, scoort de uitploeg, kun je een kwartje horen valen) of hoe het publiek reageert wanneer je 3-0 voorstaat thuis en de bal rondtikt etc, dat soort details. Ook de muziek is veel beter, bij pes hebben ze altijd rare muziek imo. Voorlopig neig ik dan ook weer naar fifa, maar ik ga nog wel wat verder spelen met pes.

Zometeen ook wat 'be a legends' proberen. Kijken of daar een goed camerastandpunt te kiezen is om én constant je spelers te kunnen zien, én constant de bal. FIFA heeft dit wel, en als PES dat niet heeft (dat je dus regelmatig óf je speler, óf de bal niet ziet), dan is dat weer een minpunt voor pes.

[ Voor 11% gewijzigd door Benotti op 15-10-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
thecompany schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:39:

1. in be a legend, kun je daar net zoals in fifa ook om de bal vragen? Kan het nergens vinden
2. Hoe kun je trucjes doen? Ik had per ongeluk een keer een trucje gedaan maar ik heb geen idee welke toetsen ik moet indrukken |:(
2 keer linker trigger voor bal vragen
lees de command list eens door, staat er allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:57
Voor de mensen die nog twijfelen: Gisteren PES 2009 op de pc gespeeld, en ik ben alleen maar positief. Deze versie is aanzienlijk verbeterd t.o.v. 2008. Het online gedeelte heb ik nog niet kunnen testen, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar voor de rest: De gameplay, ik vond het een verademing. Je hebt het gevoel dat je écht voetbal aan het spelen bent! Daar waar PES 2008 wat meer arcade-achtig was, vind ik dit toch weer veel meer simulatie. En de toevoeging van Become a Legend en de Champions League is zeer welkom. Kortom, een prachtig spel naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Pes 09 echt verbetering tov pes 08. gisteren online gespeeld.. ging super geen lag niks.. wat me wel opviel is dat die kwaliteit qua grapics omlaag gaat met online gaming..
en tja.. spelers die nog bij hun oude club spelen.. ik hoop dat die met een update gefixt worden!

maar verder.. super spel!!

mensen met xbox 360.. add me if you want a beating :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Ik heb em gisteren ook gehaald, en heel de avond gespeeld.

Ik begon met Become a Legend.
Het eerste wat mij opviel was dat het camerastandpunt toch niet handig was. Beetje erg ver weg om je poppetje precies genoeg te positioneren. (ben er wel pas vrij laat achter gekomen dat ie met L1 automatisch de "beste" positie kiest). Na wat verschillende camera's hebben uitgeprobeerd kwam ik uiteindelijk toch weer bij de originele uit. Als je er aan gewend bent valt het toch goed te doen, alhoewel ik em graag liever iets dichter bij zou hebben .

Het duurde bij mij 1 wedstrijd voordat ik een contract kreeg aangeboden (de graafschap...) Toen nog 2 trainingen en ik mocht op de bank. Daarna 1 kleine invalbeurt. Vanaf toen steeds wat langer invallen, en op een keer stond ik in de basis. Ben zelf ook al een keer gewisseld ondertussen. Ik had in het begin als positie gekozen voor aanvallende middenvelder. Ik word soms misbruikt als Second Striker, waar ik helemaal niet ongelukkig om ben. :)

Ik vind het wel een beetje onduidelijk in het begin hoe het hele menu enzo bij Become a Legend in elkaar zit, vooral de aanstaande wedstrijd gegevens. Ik kan niet snel zien voor welke cup, of competitie de wedstrijd gaat zijn. (Misschien ben ik wel scheel..)

Over het algemeen heb ik me erg geamuseerd met deze mode, en benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld als je ouder word enzo.

Daarna ben ik aan de Champions League begonnen. Beetje jammer dat niet alle teams officieel zijn, en dat je niet de pouls zelf kan samenstellen, maar in z'n geheel toch wel leuk. Het voetballen zelf is in ieder geval erg tof. Heb nog veel oefening nodig, maar sta na 3 wedstrijden toch mooi gedeeld 1e met 5 punten uit 3!

Ik hoop vanavond weer verder te gaan, want ik ben hooked!

(btw, weet iemand een goede site met tips & tricks voor PES2009, want ik vind dat ingame menu met alle truckjes niet zo relax..)

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:59
Gisteren begonnen met een Eredivisie League op Regular met Ajax. Uit de eerste drie wedstrijden 1 punt :') Het is zo moeilijk om in scoringspositie te komen waardoor ik amper doelpunten maak.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is lastiger geworden, vooral afronden.
ik merk op, ik weet niet of ik de enige ben, dat pes2009 vooral bespeel baar is via de zijkanten.
Doorsteek pass in de diepte ( in de hoeken ) werkt zwaar goed.
Top Player qua computer niveau zeer laag vind ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu voor het eerst PES vind het stukken beter dan fifa 09. Ben begonnen met een seizoen voor de eredivisie.

Alleen even een vraagje hierbij. Is het mogelijk om ook spelers te kopen/scouten?
Want dat kon ik nergens vinden.

Kan iemand mij vertellen waarom mijn spelers zo snel moe worden?
Ook met een wedstrijd met minimaal sprinten.

Speel met Twente (pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Je moet inderdaad heel veel steekpasses gebruiken anders kom je gewoon niet door de verdediging, en je wordt idd gedwongen heel veel via de flanken te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, deze PES verrast mij toch wel positief. De gameplay is gewoon top notch. Become A Legend niet origineel meer natuurlijk maar wel gewoon goed uitgewerkt in het spel! Ben traditiegetrouw weer begonnen met de Master League met de standaard selectie, knudde spelers dus :P Dat op Top Player en de ML ook op Very Hard maakt het echt wel een uitdaging! Heb in ieder geval nog niet gewonnen de eerste 3 wedstrijden.

Ook een paar potjes 2vs2 gedaan en damn, dat is leuk! Wel even opletten dat iedereen een goede connectie heeft (groen bolletje) anders krijg je weer die rare lag acties zoals in PES2008. Eens kijken of dit vanaf morgen ook nog zo is. Legends online ben ik ook benieuwd naar maar eerst m'n eigen speler maar eens een stuk beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

ik heb volgens mij rond de 10 wedstrijden gespeeld op master league met ac milan (normale spelers) op regularniveau en ik heb er maar 3 gewonnen en 4 gelijk gespeeld ofzo.slaat echt nergens op!!

Echt vaak gehad dat die flikkers in de laatste 5 minuten nog een goaltje er bij mij inprikken... erg frustrerend haha ik merk dat ik echt anders moet spelen als in 2008.... uitdaging dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Ik was niet helemaal 100% overtuigd van de demo maar gisteren dan toch maar het spel gekocht. PC-versie.

Even snel de handleiding doorgelopen en wat me opviel is dat er dit jaar redelijk veel fouten in zitten.
Verkeerde knoppen die vermeld worden en verkeerd uitgelegde beschrijvingen. Bij het schieten met RT
staat heel juist vermeld dat het een gecontroleerd schot is maar daar achter staat doodleuk dat je hard schiet maar minder nauwkeurig. Zeer positief was hetgene dat ik las bij het League gedeelte. Je schijnt je dus bij een goede positionering in de nationale competitie te kunnen plaatsen voor de Champions League. Iets waar ik al jaren om roep. Top! Alhoewel het even afwachten is hoe het in de praktijk is uitgewerkt.

Vervolgens het spel opgestart en de options en editmode bekeken zoals ik ieder jaar doe. De menustructuur van verticaal scrollen en het ontbreken van een volledig overzicht van alle opties bevalt me niet zo. In PES6 was dat meer na mijn wens. Verder had ik graag in plaats van de blanco Other League B gewoon een valse Bundesliga gehad. Ik vind het sowieso dubieus dat er helemaal geen duitse clubs in zitten dit jaar. Onder duitsers is dit spel ongewoon populair en heel veel patchers komen uit Duitsland. Noodgedwongen gedeeltelijk natuurlijk. In de Champions League hadden ze gewoon de duitse deelnemers moeten meenemen maar goed. Licenties licenties. Verder inderdaad mooi dat ze het 100 jarig jublieum embleem van Feyenoord hebben meegenomen. De clubemblemen vind ik trouwens wel altijd heel lelijk en ongeproportioneerd overkomen op het scoreoverzicht tijdens de wedstrijd. Waarom ze daar nou nooit een mooie balk voor maken zoals nu met de CL snap ik nooit. Ook de emblemen zouden ze op de een of andere manier moeten bewerken voor de scoreweergave zoals bijvoorbeeld kits weergeven zoals hier: http://www.pesboards.com/showthread-t_146.html

Uiteindelijk een gewone exhibition gespeeld en een CL exhibition zonder de strategie en posities van de spelers te veranderen. Wat me opviel aan de demo maar nu weer is dat je meer dan in de vorige delen van PES je dus wel dat moet aanpassen. Met PES5 en PES6 kon je met iedere strategie een leuke wedstrijd spelen vanwege de betere looplijnen. In PES2009 zijn die looplijnen minder goed in mijn ogen en dien je echt je team aan te passen. Dat deed ik altijd al natuurlijk maar nu is het echt noodzaak bij heleboel teams omdat je anders oervervelende wedstrijden krijgt met weinig kansen. Het mooie is wel zoals iemand eerder terecht opmerkte dat iedere wedstrijd met PES anders is.

De gameplay is na mijn gevoel toch iets verbeterd t.o.v. de demo. Alles voelt iets soepeler en sneller aan en positiespelen gaat daardoor iets meer richting PES5 en PES6 wat alleen maar positief is.
Ik begon met Feyenoord tegen Ajax in de Arena. Niks mooier dan met Feyenoord daar winnen maar helaas ging de wedstrijd door een doelpunt van Emanuelson met 1-0 verloren. Feyenoord is dus zo'n team waarvan je de strategie en posities echt aan moet passen. Heb ik verder niet gedaan omdat het de eerste wedstrijd was en ik die gewoon wou uitvoetballen zonder iets te wijzigen. Verder daardoor wel een vervelende pot.

Vervolgens heb ik met Arsenal gespeeld tegen Manchester United. Bij Arsenal hoef je weinig aan te passen want die spelen duidelijk naar voren zoals ik het wil. Uiteindelijk met 4-0 gewonnen door een hattrick van van Persie en United heeft geen kans gehad. Vooral Ronaldo heb ik nog niks bijzonders zien doen ook niet in de demo. Alleen Tevez is wel link.

Al met al wel een redelijk tevreden gevoel deze eerste ervaring met de volledige versie iets waar ik toch wel bang voor was omdat de demo toch geen PES5 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Ik heb gekozen centre forward te worden. Kan je dit later nog veranderen in wing fielder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten wanneer de option file uitkomt zodat je op de pc alle logo's,Kits,en Transfers up to date hebt,anders meot het allemaal weer handmatig gebeuren?
Een linkje o.i.d zou top zijn!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je mp3's toevoegt aan pes 2009 (ps3)?

de playlist konami_pes wordt blijkbaar niet herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:46:
Ik zou graag willen weten wanneer de option file uitkomt zodat je op de pc alle logo's,Kits,en Transfers up to date hebt,anders meot het allemaal weer handmatig gebeuren?

Alvast bedankt!
Heb geduld en check evoweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt hebt het gelijk toegevoegd aan de TS! :)

thecompany schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:39:

Dat kan dat moet je doen met de RT / R2.
Zoals als door iemand anders al gezegd was, kan je daar in de de "Command list" in het pauze menu tijdens een wedstrijd kunnen kijken. Of je zou de guide moeten kopen voor ~15 euro. :)
Je kan niet met een knop / knoppencombinatie een andere spelers naar voren laten gaan, maar wel de speler die jij bestuurd net nadat de speler heeft gepasst, dan zou je R2 / RT moeten indrukken om die speler naar voren te laten lopen / rennen.

robhoeben schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:15:
(btw, weet iemand een goede site met tips & tricks voor PES2009, want ik vind dat ingame menu met alle truckjes niet zo relax..)
Je zou de guide kunnen kopen waar alle truukjes uitgewerkt staan met beeldmateriaal voor ~15 euro. Een site met alle tips en tricks uitgewerkt ken ik niet en in de jaren is dat ook nooit echt zoiets geweest. Misschien dat je op Gamefaqs komt, maar in de afgelopen PES delen is daar ook niet echt veel verschenen.

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:29:
Ik speel nu voor het eerst PES vind het stukken beter dan fifa 09. Ben begonnen met een seizoen voor de eredivisie.

Alleen even een vraagje hierbij. Is het mogelijk om ook spelers te kopen/scouten?
Want dat kon ik nergens vinden.
Met de "Master League" modus kan dit wel. :) Jij speel waarschijnlijk nu een 'gewone' "League".
Kan iemand mij vertellen waarom mijn spelers zo snel moe worden?
Ook met een wedstrijd met minimaal sprinten.

Speel met Twente (pc)
Zie de TS. Daar heb ik deze vraag in de FAQ opgenomen. :)

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:46:

Alvast bedankt!
Zoals Coeluh al zegt is het gewoon wachten. De links die in dit topic worden genoemd zullen zo snel mogelijk in de TS worden opgenomen. Die zou je dus ook in de gaten kunnen houden. De Kitserver en losse patches zijn al beschikbaar in bij PES next-gen Editting.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 16-10-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:49:
Iemand enig idee hoe je mp3's toevoegt aan pes 2009 (ps3)?

de playlist konami_pes wordt blijkbaar niet herkend
Jawel, werkt wel.
KONAMI_PES (met hoofdletters) en als je op start drukt, let op dat ie eerst een spatie erachter plakt. Die moet je dan eerst weghalen en daarna weer op start drukken....

Daar ging het bij mij in ieder geval fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zoals Coeluh al zegt is het gewoon wachten. De links die in dit topic worden genoemd zullen zo snel mogelijk in de TS worden opgenomen. Die zou je dus ook in de gaten kunnen houden. De Kitserver en losse patches zijn al beschikbaar in bij PES next-gen Editting.
[/quote]

Ja ik snap het,had alleen gehoopt dat ze op de release dag al een patchje klaar zoudne hebben,spelers maken vind ik geen probleem,maar KITS & Badges wel dat is een groter probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Blijf toch vooral benieuwd naar het verloop en lag van de online gameplay als nu iedereen massaal online gaat spelen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:18
option file voor de PS3 versie (toch ook maar gekocht, heb nu fifa09 en pes2009, kijken waar ik het meest plezier aan beleef) komt dit weekend op WENB.

Hij zou al op de dag van release komen maar door een gerucht dat Konami morgen met een of andere patch komt, is dat een paar dagen uitgesteld tot het weekend. Gerucht gaat dus dat het om een rosterupdate gaat (officiele van Konami zelf).

Er is in ieder geval aangegeven dat het uitstel komt door goed nieuws.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Konami unveils first PES 2009 club update as eagerly-awaited football epic hits stores across Europe…

As Konami Digital Entertainment GmbH’s PES 2009 hits stores today for PLAYSTATION®3, Xbox 360 and PC-DVD, the publisher has announced a free downloadable update for early November, expanding upon the games licensed teams and in-game elements.

The download will be available in about three weeks, and updates four Spanish sides – Athletico Madrid, Sevilla, Racing Santander and Valladolid, – all of whom will be officially licensed. Furthermore, it will also update the kits and team rosters of many teams within the game. The UEFA Champions League mode will also benefit from the new update, with twelve more teams added to the club list, with proper UEFA Champions League kits and kit markings added. Amongst the teams fully updated within this mode now will be Marseille, Juventus, and Basel.

The new raft of additions further demonstrate Konami’s commitment to expanding the licence roster in the PES series. Every aspect of PES 2009 has been reworked from the ground up, with new player models, AI elements and physics routines all combining to create the most advanced and realistic football game ever. The game also includes new Become a Legend and Legends mode, wherein players guide one player within a team either solo or online. Expanding upon this, the update also adds a new Theatre of Legends function which allows users to upload replay data for friends to view, and to view those of others.

The PES series has always been famed for its deep yet accessible control system, but the new game is aiming even higher. PES 2009 offers an unprecedented level of control, redefining the intricacies of first touch, close control and ball distribution, while also enhancing its shooting and AI mechanisms to create an all-round footballing experience. New control systems wherein the player can now perform tricks and feints without the use of special moves have been implemented, and the way the player guides the ball has been changed. The PES series has always treated the ball as a separate entity, but new calculations related to the air resistance and friction of the ground make passing and movement in PES 2009 a great deal more realistic.

“PES 2009 is already a million seller in pre-orders alone, but these new additions show how we are determined to continually improve the content of the game,” commented Jon Murphy PES European Team Leader for Konami Digital Entertainment GmbH. “We hope the updated team data and new UEFA Champions League elements will show our ongoing support for PES 2009’s team rosters, and look to continually enhancing such sections in the coming year at no extra cost.”

So there we have it, news which will surely please PES players. We've been waiting for some concrete information on the DLC every since it was confirmed in an interview with Seabass, and here are the key points from this press release

* It's FREE
* It will be available in early November, NOT tomorrow as other sites reported
* Four new Spanish Licenses
* Updated rosters and kits
* Updated Champions League teams and badges
* Theatre of Legends mode

I have found this here http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=207957

_/-\o_ _/-\o_

Ben benieuwd naar de Theatre of Legends mode, zal iets zijn met spelers uit de Be A Legend mode :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

Christiano007

Ich bin der champion

Beter!!

Dan kan dat minpuntje ook weer van de (negatieve) reviews af :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:02:
Blijf toch vooral benieuwd naar het verloop en lag van de online gameplay als nu iedereen massaal online gaat spelen...
MP is p2p dus hoeveel spelers online zijn maakt geen ruk uit.

Bovendien lees ik overal alleen maar goede reacties op het online gebeuren, lagvrij, 2vs2 is terug en de lobby is ook weer zoals die hoort te zijn.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Net een geweldige pot online achter de rug.

Tegenstander kiest Barca, dan kies ik voor Real Madrid.

Ik ben een portie aan het combineren, maar achterin laat ik wel eens een gaatje vrij (vind het nog wel lastig verdedigen met deze PES). De tegenstander kiest positie met Eto en schiet de bal fenomenaal van 18 meter langs mijn keeper.
Ik probeer snelle aanvallen te doen, maar ik heb eigenlijk geen buiten spelers alleen Robben. Dan probeer ik te combineren via de SS en dan snel kaatsen naar eventueel een zijkant. Die dribbelt 2 man voorbij, geeft een voorzet en ik glij hem fantastisch binnen. Echt een "YES!!" moment :P.
Daarna weer 1-2 voor mijn tegenstander met een kopbal, daarna 2-2 door mijn afstandsschot. 2-3 achter, 3-3, ik kom 10 min. voor tijd 4-3 voor en mijn tegenstander verlaat de wedstrijd :D

Lag vrij, maar wel die Hertz balk waar ik mij lichtelijk aan irriteer. Maar het speelt zo fijn ik ben blij dat ik hem gehaald heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Mijne crasht nu in lgend mode,
Voor de rest vind ik de legend mode wel echt super dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Coeluh schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:26:
Jep, bij mij ook vlak na het optie laden.. Heel vreemd!

[edit]
Nu maar wachten op de PS2 versie en een nieuwe controller kopen.. kan echt niet meer wachten!!
Benieuwd hoe de gameplay daar op is icm de graphics.

[ Voor 23% gewijzigd door Booth op 16-10-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:35
Nog maar een keer, dit zijn vragen voor de PC versie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

thecompany schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:51:

Om de bal vragen doe je met 2x R2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Booth schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:38:
[...]

Jep, bij mij ook vlak na het optie laden.. Heel vreemd!

[edit]
Nu maar wachten op de PS2 versie en een nieuwe controller kopen.. kan echt niet meer wachten!!
Benieuwd hoe de gameplay daar op is icm de graphics.
Toevallig in week 12? Ik heb hier al meer mensen over gehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Coeluh schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:26:
Ik heb dat ook.... echt vaag... ik speelde nu nog de gedownloade versie, maar ik koop vanmiddag het echte spel. misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Freshnezz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:01:
[...]
Ik heb dat ook.... echt vaag... ik speelde nu nog de gedownloade versie, maar ik koop vanmiddag het echte spel. misschien dat het daar aan ligt?
Hmmm, ik zit met mijn "gevonden" versie in week 16 en heb nergens last van gehad...
En gezien het plezier wat ik heb en de goede verhalen over het online gebeuren, ga ik hem dit weekend wel ff kopen en online los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Meerdere mensen hebben dus last van die crash....:|

Ik weet niet of ik in week 12 zit zou best kunnen... we hebben het wel over de pc versie neem ik aan he....

pff nu kan ik mn legend niet voort zetten :( heheh hopen dat het met de echte versie wel goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog niet bij week 12 met legend maar ik hoor op het forum van mijn source dat er daar ook en ander crashed in be a legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Bij mij crasht legend ook steevast als ik net getransfered ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ehm, gaat het hier bij iedereen om de "test"-versie of zijn er ook mensen met de braaf-in-de-winkel-gekochte-versie die dit hebben... (niet onbelangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

DenniZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:07:
[...]

MP is p2p dus hoeveel spelers online zijn maakt geen ruk uit.

Bovendien lees ik overal alleen maar goede reacties op het online gebeuren, lagvrij, 2vs2 is terug en de lobby is ook weer zoals die hoort te zijn.
Ik lees op pesfan nogthans meer dan genoeg negatieve reacties over het online gebeuren.

Komende weken eens aan zien. Als het online helemaal PERFECT werkt, koop ik hem. Als dit niet het geval is, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:48:
Ehm, gaat het hier bij iedereen om de "test"-versie of zijn er ook mensen met de braaf-in-de-winkel-gekochte-versie die dit hebben... (niet onbelangrijk)
Dit gebeurt ook bij mensen die het spel braaf in de winkel gekocht hebben. Konami heeft lopen zwijnen bij het testen van deze game. Bah! wanprestatie eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de gekochte versie (gekocht 14 oktober) ook die crash tijdens de "Be A Legend' mode:

5 uur gespeeld, word ik nauwelijks opgesteld en zit ik dus de meeste tijd naar oeverloze potjes gezapig voetbal tussen twee middelmatige COM-teams te kijken, crashed mijn game tijdens de autosave en kan ik weer overnieuw beginnen. Meest verneukte 5 uur van mijn leven om eerlijk te zijn. Hoop dat online gebeuren beter geregeld wordt, echt te achterlijk voor woorden dat spellen nog worden uitgebracht met zulke ernstige bugs erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik lees hier steeds dat je naar de wedstrijden moet kijken ook al ben je niet geselecteerd.
Geen idee welke instelling het is maar ik "hoef" alleen maar trainings potjes te spelen.

Edit:

Die crash-bug, is die mss autosave gerelateerd of Vista/XP?
Het moet ergens in zitten aangezien niet iedereeen het heeft.
Hardware lijkt me vrijwel uitgesloten.

[ Voor 32% gewijzigd door LoneRanger op 16-10-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

LoneRanger schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:32:
Ik lees hier steeds dat je naar de wedstrijden moet kijken ook al ben je niet geselecteerd.
Geen idee welke instelling het is maar ik "hoef" alleen maar trainings potjes te spelen.
Dan speel je blijkbaar nog niet goed genoeg om met het A elftal mee te mogen :P

Als je niet in de basis staat, dan begint de wedstrijd gewoon die je kunt versnellen tot 2 x. Als je invalt krijg je vanzelf te zien dat je moet beginnen.

Is het probleem met Legend mode in de PC versie? Want ik heb er nu zo'n 30 wedstrijden opzitten in Be A Legend en geen crash gehad. Xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Ik heb nu voor de tweede keer dat ik het spel steevast crasht wanneer ik de tweede leg van de kwartfinale van de CL probeer te spelen. Had dat eerder ook dus dus was ik maar een nieuwe CL begonnen, maar nu heb ik precies hetzelfde.

Aangezien ik met crack speel ga ik natuurlijk niet Konami afschieten, want het kan net zo goed (of waarschijnlijker) aan de crack liggen. Als er echter mensen zijn die met de originele versie ook deze problemen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
thecompany schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:51:

:? Zie =>
Regeneration schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:34:
[...]

Dat kan dat moet je doen met de RT / R2.

[...]

Zoals als door iemand anders al gezegd was, kan je daar in de de "Command list" in het pauze menu tijdens een wedstrijd kunnen kijken. Of je zou de guide moeten kopen voor ~15 euro. :)

[...]

Je kan niet met een knop / knoppencombinatie een andere spelers naar voren laten gaan, maar wel de speler die jij bestuurd net nadat de speler heeft gepasst, dan zou je R2 / RT moeten indrukken om die speler naar voren te laten lopen / rennen.
Daarbij zijn je vragen al vaker in het topic ook al eens langs geweest en beantwoord. En je zou toch ook zelf even kunnen zoeken in dit topic of in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
stalscu schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:51:
[...]

Ik lees op pesfan nogthans meer dan genoeg negatieve reacties over het online gebeuren.

Komende weken eens aan zien. Als het online helemaal PERFECT werkt, koop ik hem. Als dit niet het geval is, niet.
Voor mij geld dit ook. Ik wil goed online kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Christiano007 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:35:
[...]

Dan speel je blijkbaar nog niet goed genoeg om met het A elftal mee te mogen :P
Touché. :7 [niet aan gedacht]

Ik ben net overnieuw begonnen, m'n poppetje was veel te lang/log en ik had 3 spitsen voor me met veel betere stats. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen.

1. is er lag online met de pc versie?
want ik lees niks over de online mode van de pc versie, als die net zo slecht is als in 2008 koop ik hem niet.
heeft iemand er al ervaring mee?

2. en ik las iets op het WENB over de frame skipping die die standaard uit staat online en dat dan performance zeer slecht is, hier ook iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:51:
[...]
Heb al eerder in het topic uitgelegd dat het online nooit PERFECT zal werken. Er zullen altijd luitjes zijn die de boel verzieken als ze achter staan en lag veroorzaken om zo toch te kunnen winnen. Gebeurt ook bij FIFA09 inmiddels erg veel. Ligt dan niet aan de online omgeving, maar de onsportiviteit van 'anderen'. Irriteert mij wel mateloos, want een lekkere partij, zonder lag, wordt dan ineens een onspeelbaar geheel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Knip*
Krijg deze foutmelding... iemand die me kan helpen??
Misschien wel, maar dan wel op de juiste plaats. In Spielerij - Problemen & Vragen dus. De topicwaarschuwing is duidelijk genoeg.

[ Voor 86% gewijzigd door PromoX op 16-10-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist niet dat dat niet hier kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Konami unveils first PES 2009 club update as eagerly-awaited football epic hits stores across Europe…

As Konami Digital Entertainment GmbH’s PES 2009 hits stores tomorrow for PLAYSTATION®3, Xbox 360 and PC-DVD, the publisher has announced a free downloadable update for early November, expanding upon the games licensed teams and in-game elements.

The download will be available in about three weeks, and updates four Spanish sides – Athletico Madrid, Sevilla, Racing Santander and Valladolid, – all of whom will be officially licensed. Furthermore, it will also update the kits and team rosters of many teams within the game. The UEFA Champions League mode will also benefit from the new update, with twelve more teams added to the club list, with proper UEFA Champions League kits and kit markings added. Amongst the teams fully updated within this mode now will be Marseille, Juventus, and Basel.

The new raft of additions further demonstrate Konami’s commitment to expanding the licence roster in the PES series. Every aspect of PES 2009 has been reworked from the ground up, with new player models, AI elements and physics routines all combining to create the most advanced and realistic football game ever. The game also includes new Become a Legend and Legends modes, wherein players guide one player within a team either solo or online. Expanding upon this, the update also adds a new Theatre of Legends function which allows users to upload replay data for friends to view, and to view those of others.

The PES series has always been famed for its deep yet accessible control system, but the new game is aiming even higher. PES 2009 offers an unprecedented level of control, redefining the intricacies of first touch, close control and ball distribution, while also enhancing its shooting and AI mechanisms to create an all-round footballing experience. New control systems wherein the player can now perform tricks and feints without the use of special moves have been implemented, and the way the player guides the ball has been changed. The PES series has always treated the ball as a separate entity, but new calculations related to the air resistance and friction of the ground make passing and movement in PES 2009 a great deal more realistic.

“PES 2009 is already a million seller in pre-orders alone, but these new additions show how we are determined to continually improve the content of the game,” commented Jon Murphy PES European Team Leader for Konami Digital Entertainment GmbH. “We hope the updated team data and new UEFA Champions League elements will show our ongoing support for PES 2009’s team rosters, and look to continually enhancing such sections in the coming year at no extra cost.”

Bron: http://www.winningelevenb...tails-on-pes-2009-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi verhaal, maar geen enkel bericht over de uber-crash waar velen waaronder ikzelf flink van balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Dat had ik al gepost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik mijn eigen mp3s in het menu bij de pc versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:17:
ook niet gelezen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Overheen gekeken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:55:
mooi verhaal, maar geen enkel bericht over de uber-crash waar velen waaronder ikzelf flink van balen!
Heb je de crash probleem al opgelost, had gereageerd in de PES foutmelding topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:45:
[...]

Heb je de crash probleem al opgelost, had gereageerd in de PES foutmelding topic..
nope nog niet opgelost. Denk dat het middels een patch zal moeten gaan. of een of andere slimmerik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:46

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:17:
Kan het nergens vinden in de handleiding of ergens in de menu's. Misschien dat dit simpelweg niet mogelijk is op de PC?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 09:25
w00t! Na 3 oefenpotjes mocht ik met de 1e selectie meetrainen. Daarna op de bank, 1 helft ingevallen en een assist gegeven voor de winnende. Meteen man of the match *D

de become a legend mode staat hoog op het lijstje om de masterleague van mijn verslavingslijstje af te dringen.

[ Voor 25% gewijzigd door Maverick op 16-10-2008 20:47 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Becoming a legend is best leuk :)
En zeker online!!
Bij single player heb ik nog maar twee oefenpotje meegespeeld, online al meer.

Maar in single player wordt je beter, neem je die skills ook mee online? XBOX 360 versie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
net even de volledige versie van pes2009 gespeeld, en het speelt op zicht wel ok, alleen het bewegen van spelers gaat wel heel erg rap zeg maar ze reageren heel fel op beweging van de stick.
terwijl het bewegen van diezelfde stick bij het geven van een voorzet weer minimale reactie geeft van de stick.

verder is het zwaar triest dat er bijna geen verschil is in een normale speler en een sprintende speler... bedoel je wordt makkelijk ingehaald door een andre speler.

daarnaast als je de bal hebt kan je bijna niet vrijlopen of langs een speler die verdedigers blijven aan je plakken een keer omdraaien en je bal is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:57

d0s

sssst

Wat ik ook erg leuk vind aan deze versies is dat je minder snel crosses kunt geven vanaf de flanken, dat is veel realistischer.. een goede cross geeft nu veel meer voldoening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:38:
Becoming a legend is best leuk :)
En zeker online!!
Bij single player heb ik nog maar twee oefenpotje meegespeeld, online al meer.

Maar in single player wordt je beter, neem je die skills ook mee online? XBOX 360 versie trouwens :)
Online lag ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd het nuttig.

[ Voor 80% gewijzigd door PromoX op 17-10-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope ;) Verliep helemaal soepel, een uur lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:59
Ik wordt echt een beetje gek van deze game! Mijn hele spelwijze uit 2008 kan ik overboord gooien. Ik speel nu al 7 wedstrijden in de Eredivisie en heb misschien 5 keer gescoord.. Mijn poppetjes reageren langzaam, spelen langzaam, verdedigen als ze moeten aanvallen, vallen aan als ze moeten verdedigen.. GRR!!
Zelfs tegen Volendam verdorie 2 kansen gehad ofzo..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, je moet de speelstijl uit 2008 inderdaad niet helemaal overnemen bij deze nieuwe PES. Het is nu vooral een stuk evenwichtiger. Niet meer met een Messi of Henry door complete verdedigingslinies wandelen. Meer zoeken naar de opening en regelmatig een klutsbal.

Net ruim 2 uur Legends online gedaan met z'n vieren. Dikke lol! Het was geheel lag-vrij en het is erg gaaf om als DMF het spel te verdelen en af en toe een bal af te pakken. Iedereen wil toch aanvaller zijn bij Legends en lopen elkaar nog wel eens in de weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:23:
Ik heb 2 vragen.

1. is er lag online met de pc versie?
want ik lees niks over de online mode van de pc versie, als die net zo slecht is als in 2008 koop ik hem niet.
heeft iemand er al ervaring mee?
...
Heb vanavond de "echte versie" gekocht, na wat testen met een "gevonden versie" en zal dit weekend eens flink wat online potjes spelen en daar dan melding van maken hier, wat de bevindingen van het online gebeuren zijn...

Verder heb ik geen crash gehad met mijn versie in week 12, dus hoop dat dit zo blijft (klopt af). In mijn geval is dit op Vista 64 bits (voor wat dat waard zou kunnen zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Argh, net als irl kan je als speler hele foute keuzes maken. ;) Ben van Napoli naar Middlesbrough gegaan en dacht dat het een stap vooruit was qua club en spelersmateriaal op papier zag er goed uit (het hogere salaris ook :D). De meeste dromen zijn echter bedrog en de club staat na 6 wedstrijden stijf onderaan met 1 punt en ik heb nog geen minuut mogen maken ondanks dat ik al op de bank zat na 2 wedstrijden in de reserves...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booth schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:54:
ik moest er ongeveer 11 spelen ofzo,, daarna mocht ik als wissel debuteren, maar nu ben ik nog steeds geen basisspelers bij lecce....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:47:
[...]

Heb vanavond de "echte versie" gekocht, na wat testen met een "gevonden versie" en zal dit weekend eens flink wat online potjes spelen en daar dan melding van maken hier, wat de bevindingen van het online gebeuren zijn...

Verder heb ik geen crash gehad met mijn versie in week 12, dus hoop dat dit zo blijft (klopt af). In mijn geval is dit op Vista 64 bits (voor wat dat waard zou kunnen zijn)...
Was dat met dezelfde optionfile, of was je weer helemaal vanaf het begin begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Freshnezz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:25:
[...]
Was dat met dezelfde optionfile, of was je weer helemaal vanaf het begin begonnen?
Dezelfde, heb helemaal niks gewijzigd behalve de cd-key voor het online spelen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:33

rCk

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:13:
[...]

ik moest er ongeveer 11 spelen ofzo,, daarna mocht ik als wissel debuteren, maar nu ben ik nog steeds geen basisspelers bij lecce....
Ja ik ben gewoon met de simpelste begonnen. Dus met de laagste rating, daar kom je sneller in de basis, en dus sneller dat je je kan 'ontplooien'. Gaat goed moet ik zeggen, nu al 3 wedstrijden van de 11 in de basis gestaan. Linker midden velder ben ik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ben al bezig met 2e seizoen bij become a legend.. kreeg eerste contract bij willem II... daarna in de winterstop een verbeterd contract bij NEC getekend.. stond na 4 wedstrijden al in de basis...maar werd wel vaak 2e helft eruit gehaald. (ben SS maar speel meestal AMF, vanwege de 4-5-1 opstelling)
Einde van het seizoen weer nieuwe aanbiedingen gekregen..maar vond ze de clubs niet echt bijzonder..dus heb ik bij NEC een verbeterd contract getekend.. (salaris nu 510) en ben hier een toch al vaste basisspeler.
Hoop in de winterstop toch eens een goeie aanbieding te krijgen aangezien ik topscorer ben in de competitie..

Echt verslaaaaavend!!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.