PSN: Sluuz
Ik download altijd patches. Maar voordat er echt goede patches zijn dan ben je maanden verder. Van de 6 grote patches voor PES2008 die ik goed vind kwamen de goede volledige versies pas rond februari uit.DenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:51:
Waarom downloaden jullie niet gewoon de patches en mods die er altijd voor iedere pes verschijnen dan?
Dat hoef je echt niet helemaal zelf te gaan zitten doen als je dat niet wilt. Er zijn hele modteams die dat gezamenlijk doen.
Tja, da's weer een nadeel als je getrouwd bent, dan is de TV altijd bezet...Sluuz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:07:
en toch speelt het lekkerder als je op een bank kan hangen met 4 man, starend naar de tv...
On-topic: Is de pc-versie inmiddels al ergens gesignaleerd in de winkels?
Verwijderd
Of je zorgt als je getrouwd bent dat je zelf een full-HD hebt staan, met bank. En je vrouw, op een mindere bank, naar een HD-ready zit te kijkenMadMoody schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:11:
[...]
Tja, da's weer een nadeel als je getrouwd bent, dan is de TV altijd bezet...
On-topic: ik heb de ps3-versie net bij Foregames in Tilburg gehaald, hadden ze alleen de ps3 en x360 op voorraad.
Ik ben overigens benieuwd naar de meningen van tweakers die PES al in huis hebben.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Als mensen hier even hun bevindingen willen posten zou dat mooi zijn (ook zeker in vergelijking met de demo)
Zeker in vergelijking met de demo, online gedeelte zal nog wachten zijn tot donderdag maar van de rest moeten we toch al een mooi beeld kunnen vormen!kaos- schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:35:
Ik ben ook erg benieuwd naar de full version.
Als mensen hier even hun bevindingen willen posten zou dat mooi zijn (ook zeker in vergelijking met de demo)
Omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Er verschijnt zóveel, dat ik niet weet welke patch precies wat wel en niet update, welke compatible zijn met elkaar, welke goed en minder goed zijn etc. Dan heb je geen zin in dat gekut, en download je gewoon een minieme option file die iig de shirts en namen van Engeland goed zet en laat je de rest voor wat het is...DenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:51:
Waarom downloaden jullie niet gewoon de patches en mods die er altijd voor iedere pes verschijnen dan?
Ook lees ik al voorzichtige berichten over lag tijdens online games.
Graag verheldering
Een vriend van me heeft al wel online gedaan en zegt dat het wel beter is dan de 2008 versie, maar TBH kan je dat pas na donderdag echt gaan oordelen. Wanneer iedereen zijn versie aan het spelen is, waarschijnlijk zijn er nog niet heel veel mensen die het spel hebben.
[ Voor 40% gewijzigd door kazuka op 14-10-2008 15:47 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik zou net zoals sluuz toch graag de eerste online reacties lezen, zoals eerder aangehaald wordt in verschillende reviews aangegeven dat er nog steeds lag is online als mensen nu al online aangeven dat dit nog steeds het geval is, tja dan weet ik het niet (FIFA heeft ook enkele irritante bugs, maar speel hem nog steeds graag)Sluuz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:11:
Lees op verschillende fora wat tegenstrijdige berichten. De een zegt dat de full version een wereld van verschil is met de demo, en de ander vind weer van niet.
Ook lees ik al voorzichtige berichten over lag tijdens online games.
Graag verheldering
Verwijderd
De belangrijkste verbetering vind ik de AI, je hebt nu echt het gevoel een wedstrijd te spelen, met periodes waarin de tegenstander je onder druk zet en andersom. Wedstrijden tegen de computer zijn een stuk spannender (ik speel op Professional trouwens). Online nog niet gespeeld, er staat een mededeling dat 16-10 om 13.00 uur de servers open zullen gaan. De servers die nu open zijn zijn open voor onderhoud. Ieder bericht over lag lijkt me dus wat voorbarig, na donderdag is er wat zinnigers over te zeggen.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze PES! Misschien geen wereld van verschil ten opzichte van de demo, wel ten opzichte van de droevige 2008-versie.
Ik heb er dus een hard hoofd in.
Aan de andere kant vind ik het editten van PES altijd geweldig. En online heb ik nog nooit goed PES gespeeld, dus technische gesproken MIS ik het niet
Verwijderd
Nuja, bij mij zou het de eerste pes zijn sinds nr5 die ik mij aankoop en het kriebelt wel degelijk maar online moet hij echt top zijn, voordeel is wel dat ik hem kan kopen voor de 360 en fifa gewoon kan houden voor PS3Sluuz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:11:
De vorige 3 jaar had ik PES ook een aantal dagen voor de release (1 of 2) en stond dat bericht er ook (dat de servers pas op de dag van officiele release open gaan). Elke keer weer bleek dit gewoon onzin te zijn. Er was namelijk totaal geen verschil in spelervaring tussen "servers open" en "servers dicht" (of onderhoudsservers zoals jij het noemt).
Ik heb er dus een hard hoofd in.
Aan de andere kant vind ik het editten van PES altijd geweldig. En online heb ik nog nooit goed PES gespeeld, dus technische gesproken MIS ik het niet. Lastig lastig. Heb Fifa al gekocht en die vind ik goed. Maar het begint toch een beetje te kriebelen als dit de eerste PES zou zijn die ik niet zou kopen (had ik dat maar met 2008 gedaan
)
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Heb je die al dan? Voor zover ik weet is die nog nergens te krijgen...DenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:52:
Zo meteen maar even de full versie testen op de pc, ben benieuwd of er nog merkbaar verschil is met de pc demo
Lees goed de strekking van zijn zin dan weet je waar hij hem vandaan heeft.MadMoody schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:36:
[...]
Heb je die al dan? Voor zover ik weet is die nog nergens te krijgen...
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Ik ben ook getrouwd, maar wanneer ik wil spelen, dan ga ik spelen.MadMoody schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:11:
[...]
Tja, da's weer een nadeel als je getrouwd bent, dan is de TV altijd bezet...
On-topic: Is de pc-versie inmiddels al ergens gesignaleerd in de winkels?
Mijn vrouw heeft niets met games, maar ze geniet ervan dat ik er zoveel plezier aan beleef.
Bekend verhaalVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:55:
[...]
Ik ben ook getrouwd, maar wanneer ik wil spelen, dan ga ik spelen.
Mijn vrouw heeft niets met games, maar ze geniet ervan dat ik er zoveel plezier aan beleef.
ON: Ik heb mijn bestelling bij Bol.com geplaatst, irritant dat je dan leest dat er al een aantal andere gasten zijn die de volledige versie aan het spelen zijn

Maar goed, die paar daagjes kom ik nog wel door.
Tot nu toe online géén lag gehad, maar ik zie wel de hertz balk af en toe er doorheen gaan, dat heb ik niet als ik offline speel. Geen idee waar dat aan ligt en of dat nog verdwijnt. Maar het was ook nog maar 1 potje online tot nu toe.
Be A Legend mode, vind ik persoonlijk érg pittig. Je begint met een oefenwedstrijd waarin je kunt laten zien wat je kunt. Na deze wedstrijd krijg je aanbiedingen van clubs. De clubs waar je de aanbiedingen van krijgt zijn de clubs waarvan je de league geselecteerd hebt. Zo heb je bijv. geen Nederlandse league maar wel League A (de engelse) waarin je teams kunt verwijderen en andere teams kunt toevoegen die in dezelfde league zitten (Nederlandse clubs zitten dus bijv. ook in League A) Zo kun je dus een team verwijderen en je favo team toevoegen.
Als je de club gekozen hebt waar je wilt spelen dan begin je bij de reserves. Bij de reserves ga je jezelf verbeteren. Vooral in het begin merk je dat het érg lastig is om bijv. te schieten. Na elke wedstrijd krijg je punten, en als je het heel goed doet dan mag je misschien op de bank zitten bij het eerste. Zit je er niet bij, kun je de volgende wedstrijd skippen óf je eigen reserve wedstrijd spelen. Doe je dit niet wordt je niet beter simpel. Je begint bij een leeftijd van 17 en stopt als je 35 bent. Dus je kunt wel even verder lijkt mij
Het passen is volgens mij íets anders dan normaal, nu komen niet alle ballen precies aan bij een teamspeler maar gaan ze af en toe juist alleen de kant op waar je naartoe mikt , dit alles zonder aanpassingen van het passen etc. Voorzetten begin ik ook een beetje door te krijgen, hoe langer je de knop in houdt hoe harder die bal voor komt (lijkt logisch maar vroegáh kon je nog met R2 en dan bepalen of de bal hoog , midden , of laag kwam).
Je ziet bij regen bijv. de bal "plonsen" als er veel water is. Het rechter analogen stickje is nu dus om passes te geven. En af en toe kun je daar heel wat moois mee doen. bijv. een strakke lange diagonale bal! Prachtig als zoiets aankomt.
En verder..tjah ik moet ook nog even wat aanklooien
Verwijderd
LeukPrutzer80 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:13:
[...]
Bekend verhaal
ON: Ik heb mijn bestelling bij Bol.com geplaatst, irritant dat je dan leest dat er al een aantal andere gasten zijn die de volledige versie aan het spelen zijn![]()
Maar goed, die paar daagjes kom ik nog wel door.
Ik heb zo juist mijn PES voor de PS3 besteld bij VGP, daar was ik euro 36,30 voor kwijt incl. verzending.
Nadeel is wel dat het zo'n twee weken duurt voordat ik de game heb, normaal behoor ik tot de groep die em voor de releasedatum in handen heeft.
Gelukkig maakt het prijsverschil veel goed, anders had ik waarschijnlijk deze versie aan m'n neus voorbij laten gaan.
Verwijderd
Tja, misschien hebben ze het dit jaar wel echt over een andere, lees: betere, boeg gegooid met het online gedeelte.. Ik wacht in ieder geval af tot donderdag. Tot die tijd vermaak ik me prima met de 'Be a legend' mode.Sluuz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:11:
De vorige 3 jaar had ik PES ook een aantal dagen voor de release (1 of 2) en stond dat bericht er ook (dat de servers pas op de dag van officiele release open gaan). Elke keer weer bleek dit gewoon onzin te zijn. Er was namelijk totaal geen verschil in spelervaring tussen "servers open" en "servers dicht" (of onderhoudsservers zoals jij het noemt).
Het is jammer dat de Champions league niet verwerkt is in de Masterleague, maar ik vind de presentatie van het Championsleague gedeelte dan wel weer erg mooi gedaan. Ziet er prima uit!
Verwijderd
zou je dus tegen je maatje op de ps3 kunnen gamen als je op de pc zit?
Ik durf wel op de gok te zeggen dat dat niet het geval zal zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:01:
is de online game modus van de pc gecombineerd met die van de ps3 of xbox?
zou je dus tegen je maatje op de ps3 kunnen gamen als je op de pc zit?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Verschillen die ik met de demo heb ontdekt is het schieten, dit gaat wat makkelijker. Je schiet niet meer alle ballen over als het balkje over de 50% is.
De loopanimaties zijn volgens mij niet veel beter geworden, maar goed daar stoor ik me ook niet aan. Het gaat mij om het lekker potje voetballen.
De Championsleague vind ik goed uitgewerkt, die sfeer is zoals echte champions league wedstrijden.
Echter moet ik nog wel wennen. Met PES 2008 won ik op top player na een jaar spelen alles. Nu heb ik regular echt moeite met Inter in de championsleague.
Online heb ik niet getest, speel nooit online
Verwijderd
Wat bedoel je precies met Hertz balk? Ik denk dat ik hetzelfde heb namelijk, net als in 2008 loopt er een soort lijn door het veld. Die maakt een scheiding tussen iets scherper gras en wat minder scherp gras lijkt hetChristiano007 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:22:
Tot nu toe online géén lag gehad, maar ik zie wel de hertz balk af en toe er doorheen gaan, dat heb ik niet als ik offline speel. Geen idee waar dat aan ligt en of dat nog verdwijnt. Maar het was ook nog maar 1 potje online tot nu toe.
Bedoel jij hetzelfde of wat anders?
Verwijderd
laat maar...bear87 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:20:
[...]
Wat bedoel je precies met Hertz balk? Ik denk dat ik hetzelfde heb namelijk, net als in 2008 loopt er een soort lijn door het veld. Die maakt een scheiding tussen iets scherper gras en wat minder scherp gras lijkt hetEn bij overige beelden zie je die lijn niet. ( in 2008 was die lijn duidelijker aanwezig dan in 2009, maar je ziet em wel )
CL mode, leuke toevoeging zeker goed te spelen zolang er nog geen grote patches zijn.
Be a Legend, geweldig! Je mannetje helemaal aanpassen, schietstijl, loopstijl, accessoires etc, daarna een scoutwedstrijdspelen en dan krijg je aanbiedingen van clubs wat mij een vet contract bij Sparta op heeft geleverd
Dit is een mode die ik heel heel heel veel ga spelen. Speel nu alleen nog trainingswedstrijden tegen het eerste. Je kan uiteindelijk ook geselecteerd worden voor het nationale team en dan wereldkampioenschappen of ek's gaan spelen. Echt briljant
ML, is niks aan gewijzigd.
Overall gameplay lijkt toch een stuk beter als de demo, het harde schieten van afstand gaat weer als vanouds
Voor het spelen dacht ik, als hij gelijk is aan de demo haal ik hem niet maar nu ben ik om.
PES is gewoon weer goed
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Verwijderd
iig goed bericht! morgen dus lekker knallen!
[ Voor 62% gewijzigd door Dracul op 14-10-2008 23:20 ]
Hele goede keuze!DenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:41:
Be a Legend, geweldig! Je mannetje helemaal aanpassen, schietstijl, loopstijl, accessoires etc, daarna een scoutwedstrijdspelen en dan krijg je aanbiedingen van clubs wat mij een vet contract bij Sparta op heeft geleverdSpeel ik toch nog in Rotterdam
Ben ook heel benieuwd naar Be a Legend, toch weer eens wat anders dan de Master League.
Helemaal geen Bundesliga helaas. Wat ik ook opmerkelijk vind, is dat CL niet helemaal gelicenseerd is. Teams als Chelsea en Arsenal zijn nog steeds niet zo benoemd. Echter moet ik zeggen dat de gameplay een stuk beter is dan in de demo. Alles gaat net een tikkeltje vloeiender en ook het schieten is een stukje makkelijker geworden dan in de demo. Desalniettemin is het bijna onmogelijk om sommige spitsen van de bal te houden waardoor mijn gedachten alweer uitgaan naar Adriano in PES 2008.Dracul schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:05:
Zit de Bundesliga er in met valse namen of is Other League C gewoon weer helemaal blanco gelaten?
Verwijderd
Dat komt omdat ze schitteren door 'afwezigheid' ivm blessures...Christiano007 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:24:
Wanneer komen die eerste updates van Konami dan?
Is toch belachelijk dat ze bijv. geen Oleguer en Aisatti bij Ajax hebben terwijl die er al tig weken zijn...
Denk dat ik dan toch maar even de PS3 versie binnenkort ga checken, ben erg benieuwd
Klinkt positiefDenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:41:
Be a Legend, geweldig! Je mannetje helemaal aanpassen, schietstijl, loopstijl, accessoires etc, daarna een scoutwedstrijdspelen en dan krijg je aanbiedingen van clubs wat mij een vet contract bij Sparta op heeft geleverdSpeel ik toch nog in Rotterdam
![]()
Dit is een mode die ik heel heel heel veel ga spelen. Speel nu alleen nog trainingswedstrijden tegen het eerste. Je kan uiteindelijk ook geselecteerd worden voor het nationale team en dan wereldkampioenschappen of ek's gaan spelen. Echt briljant
YesOverall gameplay lijkt toch een stuk beter als de demo, het harde schieten van afstand gaat weer als vanouds
Lampard en Ballack, here I come
Grrr..Robin_B schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:17:
[...]
Teams als Chelsea en Arsenal zijn nog steeds niet zo benoemd.
Vind het zelf altijd zo stom wanneer een demo niet representatief is voor de full games, zoals nu ook weer het geval is. Ga straks dan ook rustig de full version testen en daarna de beslissing maken of ik dit jaar fifa of pes wil. Moet zeggen dat de prijzen op play.com zeer scherp zijn. €25 voor PES, en de game guide voor iets van €13 erbij, dat is wel een interessante combinatie.\
Heeft iemand vorig jaar de game guide van pes aangeschaft? Was dat het waard?
Verwijderd
Die koop ik altijd trouw met het spel, maar meer dan 10/15 pagina's lees ik niet.Benotti schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:52:
[...]
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 00:56 ]
Waarom niet? Geen zin, niet boeiend, al bekend etc?Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:56:
[...]
Die koop ik altijd trouw met het spel, maar meer dan 10/15 pagina's lees ik niet.
En de DVD die erbij zit? 80+ minuten aan videomateriaal dacht ik?
[ Voor 11% gewijzigd door Benotti op 15-10-2008 01:10 ]
-Je kan je speler in het begin niet aanpassen qua stats. En volgens mij start iedere speler ook met dezelfde stats lijkt het (heb een cmf en een ss aangemaakt, allebei precies dezelfde stats). Het zou leuk zijn als er nog een patch/mod uitkomt waarmee je dat wel kunt doen.
-Als spits spelen is net als irl vaak balletjes afwachten en vrijlopen. Ik denk dat je voor de 1e keer beter een cmf kan aanmaken zodat je meer aan de bal komt, aangezien de AI af en toe echt egoistisch speelt ook al loop je je vrij.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Vorig jaar niet maar voor PES5 en PES6 wel. Mooie guide, alleen maar lof wat dat betreft. Mijn ervaringBenotti schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:52:
is echter dat je hem 1 keer helemaal leest en dan wat kleine dingetjes eruit haalt en later heel af en toe het er nogeens bijpakt. In mijn geval zijn die momenten te weinig om in de toekomst nogeens een guide aan te schaffen. Maar dat is voor iedereen weer anders uiteraard.
Verwijderd
Wel vet spel trouwens, vind hem 10x beter dan 2008 van wat ik tot nu toe heb gezien!
Ik denk dat je pas online kan op de release datum?Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:36:
Kan iemand mij vertellen hoe je online komt? Ik heb een Konami ID en GameID aangemaakt met bijbehorend password, elke keer als ik inlog zegt ie "an error has occured".
Wel vet spel trouwens, vind hem 10x beter dan 2008 van wat ik tot nu toe heb gezien!
Jij hebt hier last van teaing. Vink je V-sync aan en Frame skipping in je PES settings menu.bear87 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:20:
[...]
Wat bedoel je precies met Hertz balk? Ik denk dat ik hetzelfde heb namelijk, net als in 2008 loopt er een soort lijn door het veld. Die maakt een scheiding tussen iets scherper gras en wat minder scherp gras lijkt hetEn bij overige beelden zie je die lijn niet. ( in 2008 was die lijn duidelijker aanwezig dan in 2009, maar je ziet em wel )
Om ook even mijn mening over de guide te geven. Ik heb hem voor PES 6 en PES 2008 gekocht. Bij PES 6 heb ik er veel aan gehad, maar toch maar 50% gelezen ofzo, wel vond ik het dik de 15 euro waard. Als ik trucjes wilde probereb enzo, dat ging was duidelijk uitgelegd. PES 2008 guide was veel hetzelfde, dus daar hem ik minder aan gehad, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat PES 2008 geen (grote) veranderingen had t.o.v. PES 6. Ik twijvel of ik dit jaar nog de guide koop, maar ik denk eerder van wel dan van niet, omdat het niet gaat bij mij namelijk niet om de hele guid leest, maar dat je in sommige momenten gewoon het even snel iets wil opzoeken wat makkelijk kan met de guide. Ook heeft PES 2009 wel wat veranderingen zoals Champions League modi en Be a Legend modus. Daar zal dan ook wel het een en ander in de guide staan.Benotti schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:09:
[...]
Waarom niet? Geen zin, niet boeiend, al bekend etc?
En de DVD die erbij zit? 80+ minuten aan videomateriaal dacht ik?
Het is geen tearing, het is een hertz balk (of hoe ze dat ook noemen) die je van boven naar beneden ziet gaan. En bij de Xbox kun je dat niet veranderen wat jij zegt, ik kan het tenminste niet vinden.Regeneration schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:56:
[...]
Jij hebt hier last van teaing. Vink je V-sync aan en Frame skipping in je PES settings menu.
[...]
je maakt hier een fout. ik denk dat je feyenoord bedoeltPrutzer80 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:16:
[...]
Hele goede keuze!Welkom bij de club van Rotterdam
![]()
Ben ook heel benieuwd naar Be a Legend, toch weer eens wat anders dan de Master League.
Chario2 (818126)
Ik ga even zoeken ( xbox 360 versie he? )Regeneration schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:56:
[...]
Jij hebt hier last van teaing. Vink je V-sync aan en Frame skipping in je PES settings menu.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Ik moet zeggen dat ik qua gameplay wel erg moet wennen! Ik heb iets van 10 potjes gespeeld en echt nauwelijks gescoord, elke keer zit er een poot van mn tegenstander tussen hehe....
Be A Legend mode is erg gaaf! Wel tof dat je je eerst moet bewijzen tijdens de trainingen om dan af en toe in te vallen tijdens de echte wedstrijd (of zelfs in de basis te staan!). Is er trouwens een mogelijkheid om de wedstrijd te skippen naar het punt dat je daadwerkelijk moet invallen, of moet je altijd de wedstrijd toekijken!?
De hertz balk is erg minimaal in 2009. Gelukkig niet zoals in 2008!
Speelt toch erg lekker weg vind ik.
Ik zag bij een gamewinkel in de buurt dat ze em al verkopen. Ik dacht dat ie pas de 16e of 17e werd gereleased?
PSN ID: robhoeben
Meestal zijn games 1 a 2 dagen eerder al te krijgen.robhoeben schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:12:
Ik heb gisteravond flink wat potjes gespeeld met de Demo.
Speelt toch erg lekker weg vind ik.
Ik zag bij een gamewinkel in de buurt dat ze em al verkopen. Ik dacht dat ie pas de 16e of 17e werd gereleased?
Ik vind dat er eigenlijk niet zo heel veel verschil is tussen de demo en het echte spel. Full version is wel wat vloeiender qua graphics denk ik.
Volgens mij dat je speler moe is? Die groene balk onderin zou dan ook een heel eind leeg moeten zijn geloof ik.Booth schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:28:
Bij Become A Legend mode krijg je op een gegeven moment een driehoekje met een rood randje boven je speler, wat is dat
Ga hem dadelijk in Den Bosch halen bij Intertoys, daar verkopen ze hem in ieder geval al wel!
Als je bij Be A Legend de LB ingedrukt houdt, loopt de speler vanzelf naar de positie van zijn opdracht. (auto-move modus). Op deze manier hoef je zelf niet als een gek heen en weer rennen bij bijvoorbeeld het verdedigen (wat mij wel voor een lamme duim heeft gezorgd toen ik er nog niet achter wasBooth schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:28:
Bij Become A Legend mode krijg je op een gegeven moment een driehoekje met een rood randje boven je speler, wat is dat
Als dat driehoekje gekleurd is, staat ie dus op auto-move.
[ Voor 5% gewijzigd door Freshnezz op 15-10-2008 12:42 ]
En hij wordt altijd rood bij ong. nog een kwartier te spelen..
joh dan zal het wel z'n conditie zijn idd..... minder roken dus!Booth schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:55:
Ik heb ff gekeken en Automove staat volgens mij altijd aan.. Ik druk trouwens ook nooit op de knop voor automove (schijnt LB/LT ofzo te zijn, ik snap de xbox360 controller niet) omdat ik de knoppen verder niet ken
En hij wordt altijd rood bij ong. nog een kwartier te spelen..
Afijn, nog een nachtje slapen dan maar.
Dat verhaal van die boete's heb ik ook weleens gehoord, maar of het waar is weet ik niet...
[ Voor 20% gewijzigd door Moody2204 op 15-10-2008 13:08 ]
Ik heb zo'n vermoeden dat dit ook geldt voor specialiteiten. Binnenkort krijg ik een vinkje bij playmaker of passing denk ik.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
ja dat dan weer wel... waarschijnlijk omdat je dan toch nog een beetje aanvallend kunt zijn op die positie...MadMoody schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:36:
Geen centrale verdiger? Dat is vaag! Kan je dan wel rechtsback of zo worden?
Sterker nog, ik heb gelezen dat je helemaal niet als verdediger aan de slag kan. Wel een minpunt naar mijn mening.Freshnezz schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:28:
Neej je kan alles behalve keeper/centrale verdedigers zijn!
de standaard camera stand trouwens bij be a legend is niet echt handig. ziet er wel heel vet uit maar goed ik heb hem gelijk naar wide weer gezet, want is echt lastig spelen zo!
neej je kan ook wing backs zijn!Xadeon schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:46:
[...]
Sterker nog, ik heb gelezen dat je helemaal niet als verdediger aan de slag kan. Wel een minpunt naar mijn mening.

Maar nu wil ook ook de aangepaste Option File downloaden, die http://www.winningelevenblog.com beschikbaar gaat stellen over een paar dagen.
Nu vraag ik me af of ik alles wat ik ga doen in het spel, voordat ik de aangepaste Option File heb, verloren gaat.
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met "lopende competies" in combinatie met een nieuwe O F??
Verwijderd
[ Voor 102% gewijzigd door PromoX op 15-10-2008 15:03 ]
volgens mij staan de savegames apart van de optionfiles, dus als alleen de optionfile overschreven wordt zou het niet veel uit moeten maken. maar goed ik weet het dus niet zekerrobhoeben schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:57:
Ik wil PES straks gaan halen, en natuurlijk meteen een competitie starten (become a legend, master league o.i.d)
Maar nu wil ook ook de aangepaste Option File downloaden, die http://www.winningelevenblog.com beschikbaar gaat stellen over een paar dagen.
Nu vraag ik me af of ik alles wat ik ga doen in het spel, voordat ik de aangepaste Option File heb, verloren gaat.
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met "lopende competies" in combinatie met een nieuwe O F??
Verwijderd
De verschillende toernooien en modi die je opslaat worden apart van de optiefile opgeslagen. Je kunt opgeslagen toernooien dus gewoon verder spelen, ook met een andere optiefile.robhoeben schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:57:
Ik wil PES straks gaan halen, en natuurlijk meteen een competitie starten (become a legend, master league o.i.d)
Wat betreft de online mode, die ik nog niet heb gespeeld in 2009, denk ik dat het nooit helemaal lagvrij zal zijn. Ik heb PES6 erg veel online gespeeld en toen waren er altijd gasten die, vooral als ze achter stonden, ineens enorm lagden. Had iets te maken met het vol laten lopen van de upload van de internetverbinding, waardoor het spel regelmatig totaal werd verziekt. Op FIFA09-fora lees ik nu dezelfde verhalen. Ligt niet zozeer aan de online omgeving, maar meer aan gasten die de boel verzieken voor anderen. Als ik lagvrij tegen vrienden kan spelen is het voor mij al goed, ik heb niet de illusie dat het online gedeelte volledig lagvrij zal zijn.
Ik heb er inmiddels al heel wat uren met PES09 op zitten en voor mij is PES gewoon helemaal terug.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 15:08 ]
Verwijderd
Dit soort mededelingen voegen niets toe aan een topic. Graag dergelijke mededelingen in het vervolg niet te meer te plaatsen.
[ Voor 58% gewijzigd door PromoX op 15-10-2008 15:11 ]
Ik speelde regular terwijl ik geen moeite had met Master League op Top Player op PES 2008....
Dus voor mij zal PES2009 moeilijk genoeg zijn denk ik!
(Zal goed moeten oefenen voordat ik online kan proberen..)
Dus dan worden de spelers die in mijn ploeg zitten gewoon aangepast binnen het toernooi? (stats, fysieke kenmerken) En hoe zit het dan met transfers?Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:04:
[...]
De verschillende toernooien en modi die je opslaat worden apart van de optiefile opgeslagen. Je kunt opgeslagen toernooien dus gewoon verder spelen, ook met een andere optiefile.
Misschien begin ik wel met de "Become A Legend" mode. Dan kan ik mezelf toevoegen als speler, en in een amateurclubje beginnen. Tegen de tijd dat de OF er is zijn de "grote" clubs helemaal up to date.
(En dan hopen dat ze me willen...)
Bal zweeft echt supermooi in 2009 moet ik zeggen...! Hoe de bal ook tegen het goal valt is echt realistisch gedaan....
Verwijderd
zo'n ronddraaiende tourette (ofzo) doe je nu dus met linker stick... rechterstick is nu standaard voor manual passing...
Niet alleen de linkerstick toch? Je moet het toch doen in combinatie met L1 dacht ik?Freshnezz schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:31:
Meeste 'trucjes' kun je gewoon met je linkerstick doen ipv de rechterstick wat voorheen altijd was...
zo'n ronddraaiende tourette (ofzo) doe je nu dus met linker stick... rechterstick is nu standaard voor manual passing...
maakt niet uit er zal wel een patch daarvoor uitkomen....!AndyMan8 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:53:
echt stom, ik heb het hele spel maar kan niet spele op een resolutie van 1900X1200
moet je http://pes2008editing.blogspot.com in de gaten houden...
heel misschien werkt de resolutie patch van de demo ook op de echte versie maar zal wel niet...
als ik em op een 22" scherm zet en doe dan options dan wil die ook niet hoger dan 1650x1050 in de setup
heb daar bij de demo ook helemaal geen last van gehad
(pc versie)
R
Dit topic is gesloten.
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.