Heb net met ManU tegen Barca twee potjes gespeeld op Top Player (2x 15 min.). Eerste potje was ik helemaal van de kaart geveegd met 5-0.
Ik wilde steeds agressiever spelen maar dat werkte averechts. Elk gaatje in de defensie werd gewoon gebruikt voor een (counter) aanval van Barca. Waarbij Barca niet eens alle kansen benut had, de uitslag had dus nog hoger kunnen zijn. Tweede wedstrijd speelde ik behoudender. Dus als ik de bal niet had ging de aanvalsbalk naar groen en bij een aanval vaak op geel en soms even oranje. Ik kreeg aardig wat kansen, maar niet heel uitgespeelde kansen. Hetzelfde geld voor Barca. Uiteindelijk kwam het aan op penalty's en nadat ieder 10 penaltys had ik gewonnen. Heb wel een vaag vermoeden dat de maker van de Demotweak v1.0 (en dus ook de penalty series) de win / verlies ratio wat in het voordeel heeft gezet voor de gamer. Het toch wel minstens 5 penalty series gehad en niet 1 verloren.
Als er nu al weer lag opgemerkt word weet ik wel hoe ver het is.. dat word weer een versie zonder fatsoenlijke netcode dus..Sluuz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:57:
Op winning eleven blog is in een van de filmpjes te horen dat er nog steeds een beetje lag is.
En dat op een moment dat slechts enkele mensen de game hebben en er dus vrij weinig online gespeeld wordt. Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat Konami altijd pas op de dag van release de servers opengooit.
Als dit zo is, stap ik defenitief over op fifa 
Vorig jaar PES 2008 gekocht, de eerste 2 maanden twee keer via xblive online GEPROBEERD te spelen en zelfs na de patch was het nog bagger!
2 weken terug nog een keer geprobeerd online te spelen tegen mijn zwager, en de spelers beschikken over teleport krachten, dus na bijna een jaar nog steeds bagger.
Ik hoop echt dat 2009 hier verandering in brengt, ik ben al JAREN PES fan, maar vorig jaar was ik erg teleurgesteld, en als het online gebeuren dit jaar weer bagger is, dan keer ik pes de rug toe
Vorig jaar PES 2008 gekocht, de eerste 2 maanden twee keer via xblive online GEPROBEERD te spelen en zelfs na de patch was het nog bagger!
2 weken terug nog een keer geprobeerd online te spelen tegen mijn zwager, en de spelers beschikken over teleport krachten, dus na bijna een jaar nog steeds bagger.
Ik hoop echt dat 2009 hier verandering in brengt, ik ben al JAREN PES fan, maar vorig jaar was ik erg teleurgesteld, en als het online gebeuren dit jaar weer bagger is, dan keer ik pes de rug toe
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Wat het online gedeelte betreft zal het gewoon afwachten worden tot volgende week, dan gaan de servers pas open.
I know, wordt even anderhalve week afwachten dus
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Wat dat betreft is eht online gedeelte al bagger sinds pes5 natuurlijk, pes4 was nog ideaal
Is er eigenlijk al wat meer bekend over de PS2 versie? Alles wat ik tegenkom gaat over de next-gen versies, ik heb zelfs nog geen enkel screenshot kunnen vinden. Iemand die meer weet?
Na vanmiddag weer enkele potjes van 30 minuten te hebben gespeeld krijg ik toch steeds meer waardering voor deze editie van PES.
Metname het feit dat het moeilijker [bijna onmogelijk] is om dribbels van 60 meter frustreerde mij in het begin maar erg rëeel is het dan natuurlijk ok niet.
Nu komt het aan op timing, de vesnelling op het juiste moment en soms ook wat geluk.
Het is ook vaker een passje terug omdat je even geen gat of afspeelmogelijkheid ziet.
Dan ineens zie je Rooney een sprintje trekken en zet je hem met een diepte pass alleen voor de keeper.
Schieten is idd ook een grote frustratie.
De balk onder de helft houden lukt me nauwlijks maar het is me al wel een paar keer gelukt om met een pratisch volle balk op doel te schieten en/of de paal te raken.
Wat ik de laatste paar potjes ben gaan merken is dat er periodes van "dominanties" zijn.
De eerste 20 minuten aardig wat kansjes en veel balbezit en dan ineens bezef je dat je alleen nog maar loopt te verdedigen en je keeper het ineens wat drukker heeft, dat stemt mij heel positief.
Ik heb niet zo sterk meer het idee dat de AI cheat wat dat betreft als in alle klutsballen vallen voor de AI of ineens dat schot in de kruizing.
Wat ook erg positief is dat je ten alle tijde de replay kunt bekijken.
Eerder was het altijd zo dat wanneer de spelhervatting in beeld kwam je geen replay meer kon bekijken.
Was geloof ik al verteld maar toch.
Hoe dan ook PES is weer moeilijk, puzellen en wachten op dat ene perfecte moment om die steekpass te geven.
Geen idee of er verschillende scheidsen wbt strengheid in het spel zitten maar het laatste potje maar 2 gele kaarten.
Metname het feit dat het moeilijker [bijna onmogelijk] is om dribbels van 60 meter frustreerde mij in het begin maar erg rëeel is het dan natuurlijk ok niet.
Nu komt het aan op timing, de vesnelling op het juiste moment en soms ook wat geluk.
Het is ook vaker een passje terug omdat je even geen gat of afspeelmogelijkheid ziet.
Dan ineens zie je Rooney een sprintje trekken en zet je hem met een diepte pass alleen voor de keeper.
Schieten is idd ook een grote frustratie.
De balk onder de helft houden lukt me nauwlijks maar het is me al wel een paar keer gelukt om met een pratisch volle balk op doel te schieten en/of de paal te raken.
Wat ik de laatste paar potjes ben gaan merken is dat er periodes van "dominanties" zijn.
De eerste 20 minuten aardig wat kansjes en veel balbezit en dan ineens bezef je dat je alleen nog maar loopt te verdedigen en je keeper het ineens wat drukker heeft, dat stemt mij heel positief.
Ik heb niet zo sterk meer het idee dat de AI cheat wat dat betreft als in alle klutsballen vallen voor de AI of ineens dat schot in de kruizing.
Wat ook erg positief is dat je ten alle tijde de replay kunt bekijken.
Eerder was het altijd zo dat wanneer de spelhervatting in beeld kwam je geen replay meer kon bekijken.
Hoe dan ook PES is weer moeilijk, puzellen en wachten op dat ene perfecte moment om die steekpass te geven.
Geen idee of er verschillende scheidsen wbt strengheid in het spel zitten maar het laatste potje maar 2 gele kaarten.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Sinds ISS ben ik al ontzettende fan van de serie. Ik rade altijd iedereen blind aan om pes te kopen omdat het gewoon het voetbalspel was. De 2008 versie heb ik overgeslagen omdat ik demo niet geweldig vond, maar ik vermaakte me nog genoeg met pes6, dus dat vond ik niet zo'n probleem.
Nu wil ik eigenlijk wel weer een nieuwe voetbal game (net swos nog gekocht, maar dat was het toch niet helemaal meer
). Vorige week eerst de Fifa 2009 demo geprobeerd en ik was toch nog best onder de indruk, al voelde het een beetje vies aan als pes fan
Vandaag mijn live weer eens verlengd om de nieuwe PES te proberen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor maar wat een ontzettende teleurstelling was dat zeg. Wat me als eerste irriteerde waren de verschrikkelijk geluiden die gemaakt worden als je de bal speelt. Volgens mij maakte swos nog betere geluiden. Toen ik me daar overheen had gezet begon ik me onwijs te irriteren aan de graphics, vooral de ren animatie. Daarnaast had ik gewoon geen enkele feeling meer met de game, het ging me allemaal veels te snel ten opzichte van pes 6.
Ik kon gewoon niet meer verder spelen, zeker niet toen ik begon te denken dat ik de demo van fifa een stuk lekkerder vond spelen en ik veel meer plezier had tijdens het spelen.
Ik geef hem morgen nog een kans, omdat het soms nog weleens voorkomt dat ik hem na een tijdje spelen leuker begin te vinden, maar mijn eerste indrukken zijn toch niet heel goed te noemen.
Nu wil ik eigenlijk wel weer een nieuwe voetbal game (net swos nog gekocht, maar dat was het toch niet helemaal meer
Vandaag mijn live weer eens verlengd om de nieuwe PES te proberen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor maar wat een ontzettende teleurstelling was dat zeg. Wat me als eerste irriteerde waren de verschrikkelijk geluiden die gemaakt worden als je de bal speelt. Volgens mij maakte swos nog betere geluiden. Toen ik me daar overheen had gezet begon ik me onwijs te irriteren aan de graphics, vooral de ren animatie. Daarnaast had ik gewoon geen enkele feeling meer met de game, het ging me allemaal veels te snel ten opzichte van pes 6.
Ik kon gewoon niet meer verder spelen, zeker niet toen ik begon te denken dat ik de demo van fifa een stuk lekkerder vond spelen en ik veel meer plezier had tijdens het spelen.
Ik geef hem morgen nog een kans, omdat het soms nog weleens voorkomt dat ik hem na een tijdje spelen leuker begin te vinden, maar mijn eerste indrukken zijn toch niet heel goed te noemen.
Dat viel me ook wel op. Bij een corner tegen had was zeker 75% van de keren de bal voor de tegenstander waardoor een rebound mogelijkheid was.LoneRanger schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:22:
Juist goed dat je het meld! Was even bang dat ik de enige was.Wat ook erg positief is dat je ten alle tijde de replay kunt bekijken.
Valt me verder ook op dat de keepers beter "communiceren" met de verdediging, als een bal "gepakt kan worden door de keeper" dan zal hij dat ook doen en zal de verdediger de bal niet de derde ring in knallen. Dat was bij de vorige PES wel het geval en dan had je de bal weer onnodig verspild en een corner of inworp weggegeven. Vind trouwens de keepers over het algemeen beter dan in PES 2008, ze maken af en toe wel eens een blunder(tje), maar veel minder vaak dan in PES 2008. En af en toe is ook wel realistisch. Het schieten is ook iets waar ik wat oefening nodig heb.
En dan moet nagaan dat de snelheid al iets omlaag is gezet in vergelijking met PES 2008. Die was nog ietsje sneller. Heb zelfs misschien ook wel de voorkeur voor iets langzamer. Daarin is dus kleine tempo verlaging in vergelijking met PES 2008 een welkome verbetering, maar kan me goed voorstellen dat er nog steeds een verschil is in snelheid is met PES 6.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:42:
[...] het ging me allemaal veels te snel ten opzichte van pes 6. [...]
Nog iets over de demo. De bug (?) of geen prettige feature dat de vleugelspelers (en dan SMF's bij WF's niet) kwam altijd helemaal van de andere kant als er een inworp aan de andere kant was. Dus als bij de RMF een inworp was stond de LMF daar ook, zo van wtf, maar dat lijkt verholpen in dit deel.
Verder zit er nog steeds de bug erin dat de captain-band onder bepaalde omstandigheden tijdens het spel zomaar van persoon kan veranderen. Heb het gevoel dat dit gebeurt wanneer je iets aan de team management gaat doen tijdens een wedstrijd, maar ook bijv het selecteren van een vrije trap nemen tijdens een vrije trap.
[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 08-10-2008 22:11 ]
Hmm raar, de bug met die captain-band heb ik nog nooit gehad. En ik heb er al 300+ games opzitten in PES2008. De band wisselde ook netjes naar de invaller als je de captain eruit haalt en verder niks instelt.
Verder vind ik het tempo nu wel perfect, ook als je het vergelijkt met PES6 wat imho toch sneller was dan 2009. Eigenlijk vind ik zelfs het tempo van 2008 ergens wel wat hebben icm bepaalde opstellingen en taktieken, heerlijk blitz voetbal.
Eigenlijk zouden ze het wat dynamischer moeten maken: Hoog tempo als je onder druk staat of iemand onder druk zet met directe ballen en een laag tempo als je rustig opbouwt of als je het tempo uit de wedstrijd wilt halen dmv tijdrekken.
Keepers zijn nu weer stukken beter dan 2008, er stuiteren bij mij tot nu toe nog geen gekke afstandschoten via de keeper erin. Maar dat ligt volgens mij wel voor een groot deel aan het feit dat je spelers niet meer zo makkelijk spijkerharde schoten van heel ver kunnen produceren. Het is mij pas net voor het eerst gelukt om met Gerrard en een volle shotbar een steenharde bal met topspin op doel te krijgen.
Verder vind ik het tempo nu wel perfect, ook als je het vergelijkt met PES6 wat imho toch sneller was dan 2009. Eigenlijk vind ik zelfs het tempo van 2008 ergens wel wat hebben icm bepaalde opstellingen en taktieken, heerlijk blitz voetbal.
Eigenlijk zouden ze het wat dynamischer moeten maken: Hoog tempo als je onder druk staat of iemand onder druk zet met directe ballen en een laag tempo als je rustig opbouwt of als je het tempo uit de wedstrijd wilt halen dmv tijdrekken.
Keepers zijn nu weer stukken beter dan 2008, er stuiteren bij mij tot nu toe nog geen gekke afstandschoten via de keeper erin. Maar dat ligt volgens mij wel voor een groot deel aan het feit dat je spelers niet meer zo makkelijk spijkerharde schoten van heel ver kunnen produceren. Het is mij pas net voor het eerst gelukt om met Gerrard en een volle shotbar een steenharde bal met topspin op doel te krijgen.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
zelfde, gistren fifa gespeeld op de PC nou echt zelfs alles op hoogste kwaliteit ziet dat er ruk uit zeg. en het speelt gewoon niet... alles reageert zo overdreven, noem maar op. graphics zien er niet uit tenzij je een zoom ziet tijdens een ingooi ofzo. maar uitgezoomd lijkt het alsof lucifertjes achter een bal aanrennen.Vis schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:08:
Na wat potjes gespeeld te hebben met Fifa 09 op de PC, maar weer eens de demo van PES 09 gespeeld.. En wat een verschil!
Ik vond de demo eerst best kut, maar nu laat ik er gewoon geen twijfel meer over bestaan... PES is gewoon echt beter, en ik vind het velen malen lekkerder spelen, het lijkt tenminste op voetballen! Dat kan ik met Fifa niet zeggen...
Ik ga PES 09 dus wel degelijk bestellen binnenkort, waar ik eerst mijn twijfels over had.
terug naar pes voor mij.
Het is inmiddels wel vaak genoeg gezegd: welke footie game je moet kiezen voor de PC is eigenlijk geen discussie waard. De PC versie van FIFA is dermate minder van kwaliteit vergeleken met die op de consoles, dat PES eigenlijk de enige serieuze optie is.dangerpaki schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:57:
[...]
zelfde, gistren fifa gespeeld op de PC nou echt zelfs alles op hoogste kwaliteit ziet dat er ruk uit zeg. en het speelt gewoon niet... alles reageert zo overdreven, noem maar op. graphics zien er niet uit tenzij je een zoom ziet tijdens een ingooi ofzo. maar uitgezoomd lijkt het alsof lucifertjes achter een bal aanrennen.
terug naar pes voor mij.
Waar PES en FIFA echt head to head gaan is op de consoles en met name de PS3 en X360, waar FIFA wel op een next-gen engine draait.
Je kent het wel, word je door 4 messcherpe counters op 0-4 gezet en dan 5 minuten voor tijd maak je eindelijk een goal, en die zit er dan gelijk ook goed in. 
[edit]
filmpje van wat betere kwaliteit nu in de link, 1,6MB [720x576]
[edit]
filmpje van wat betere kwaliteit nu in de link, 1,6MB [720x576]
[ Voor 13% gewijzigd door LoneRanger op 09-10-2008 12:12 ]
FIFA op de pc en FIFA op de xbox360/PS3 zijn inderdaad compleet andere spellen qua gameplay, graphics en alles.
maak dan geen fifa voor de PC 
het is inderdaad vreselijk, zelfs alles op full
pro9, ik ben er nog niet helemaal uit
ik speel alleen tegen vrienden en nooit online dus dat interesseert me niet
heb nu 20 potjes gedaan op de demo en het wisselt, soms zwaar geirriteerd en dan is het weer opeens erg leuk.
maar dat is voetbal toch?
ik heb het er zowiezo altijd erg mee naar me zin, en wacht met smart op de volledige versie!
(alleen jammer dat ze de truukjes knop hebben veranderd, is dat weer normaal te zetten?)
het is inderdaad vreselijk, zelfs alles op full
pro9, ik ben er nog niet helemaal uit
ik speel alleen tegen vrienden en nooit online dus dat interesseert me niet
heb nu 20 potjes gedaan op de demo en het wisselt, soms zwaar geirriteerd en dan is het weer opeens erg leuk.
maar dat is voetbal toch?
ik heb het er zowiezo altijd erg mee naar me zin, en wacht met smart op de volledige versie!
(alleen jammer dat ze de truukjes knop hebben veranderd, is dat weer normaal te zetten?)
R
Kort gezegd, Fifa dit jaar. Waarom?
Pes 2009 is in mijn ogen een minime verbetering op Pes 2008 en daardoor niet mijn 60 euro's waard. Fifa niet aangeraakt sinds 2003, fifa 2009 was voor mij een enorme verassing!
De resolutie in PES 2009 is wat opgeschroeft en er zijn wat meer spieren te zien op de playermodels. Qua gameplay is het tempo omlaag gebracht en zijn een aantal truuks onder de linker pook gezet. De animaties van de speler zijn nauwelijks veranderd. In vergelijking met Fifa robotachtig. CL is erbij gehaald om het verlies van de Spaans en Italiaans competitienamen te compenseren. Wat voegt de CL modus toe? Vrij weinig in mijn optiek, alleen maar een leuke interface en een aantal extra gelicensieerde clubs die je samen in 1 toernooi kunt bespelen. Fifa is wat dat betreft compleet..
Online is nog altijd de vraag of het goed functioneerd wat PES betreft. Fifa loopt gesmeerd zelfs 10 vs 10 (geweldig).
Na een aantal uurtjes de twee demo's met vrienden thuis te hebben vergeleken waaren wij het er alle 4 unaniem over eens dat we ontzettend veel lol hadden aan Fifa.
Pes 2009 is in mijn ogen een minime verbetering op Pes 2008 en daardoor niet mijn 60 euro's waard. Fifa niet aangeraakt sinds 2003, fifa 2009 was voor mij een enorme verassing!
De resolutie in PES 2009 is wat opgeschroeft en er zijn wat meer spieren te zien op de playermodels. Qua gameplay is het tempo omlaag gebracht en zijn een aantal truuks onder de linker pook gezet. De animaties van de speler zijn nauwelijks veranderd. In vergelijking met Fifa robotachtig. CL is erbij gehaald om het verlies van de Spaans en Italiaans competitienamen te compenseren. Wat voegt de CL modus toe? Vrij weinig in mijn optiek, alleen maar een leuke interface en een aantal extra gelicensieerde clubs die je samen in 1 toernooi kunt bespelen. Fifa is wat dat betreft compleet..
Online is nog altijd de vraag of het goed functioneerd wat PES betreft. Fifa loopt gesmeerd zelfs 10 vs 10 (geweldig).
Na een aantal uurtjes de twee demo's met vrienden thuis te hebben vergeleken waaren wij het er alle 4 unaniem over eens dat we ontzettend veel lol hadden aan Fifa.
Dat is niet waar. Slechts de Spaanse competitie is niet volledig(lees: 7 clubs) meer gelicenseerd, de Italiaanse competitie nog altijd wel.CL is erbij gehaald om het verlies van de Spaans en Italiaans competitienamen te compenseren.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Ik heb gisteren een filmpje gezien over de online mogelijkheden. En wat ik zag, daar werd ik niet vrolijk van.
2-2? zit er in. dat is natuurlijk mooi.
je hebt weer lobbies, en dat is mooi.
Maar dan heb je het wel gehad met nieuwe functies. Die ranking ziet er matig uit. Geen toernooien, geen groups. Weer geen Nederlandse server.
En ik las ook dat er lag was.
Pffff, het zal toch niet he?
Dan is alle kans vervlogen, als het weer knudde is. Dan maar weer een jaar voetbalgame loos.
2-2? zit er in. dat is natuurlijk mooi.
je hebt weer lobbies, en dat is mooi.
Maar dan heb je het wel gehad met nieuwe functies. Die ranking ziet er matig uit. Geen toernooien, geen groups. Weer geen Nederlandse server.
En ik las ook dat er lag was.
Pffff, het zal toch niet he?
Dan is alle kans vervlogen, als het weer knudde is. Dan maar weer een jaar voetbalgame loos.
Tja, het is inderdaad te hopen dat het online gebeuren nu goed is, want dat miste ik toch wel het meeste aan PES 2008. Hoewel ik dat toch verder een lekkere game vond.
Verwijderd
Zoals ik mezelf beloofd had vandaag nog maar eens wat potjes gespeeld om te kijken of mijn mening nog zou veranderen. Heben die potjes mijn mening veranderd? Zeker. Positief? Zeker. Ga ik hem kopen? Nope.
Het was iets leuker om te spelen, maar ik denk gewoon niet dat ik aan de snelheid kan wennen. Daarnaast blijven de loopanimaties me vergeleken bij fifa irriteren en ook de geluiden.
Net nog 2 wedstrijden fifa gespeeld en ik denk na 10 jaar (mijn laatste fifa was 1998) ik weer eens een fifa spel ga kopen. En ik ga heel hard hopen dat ze volgend jaar weer met iets beters zullen komen zodat ik weer naar pes terug kan
Het was iets leuker om te spelen, maar ik denk gewoon niet dat ik aan de snelheid kan wennen. Daarnaast blijven de loopanimaties me vergeleken bij fifa irriteren en ook de geluiden.
Net nog 2 wedstrijden fifa gespeeld en ik denk na 10 jaar (mijn laatste fifa was 1998) ik weer eens een fifa spel ga kopen. En ik ga heel hard hopen dat ze volgend jaar weer met iets beters zullen komen zodat ik weer naar pes terug kan
Verwijderd
Tja, je zou natuurlijk nog 5 dagen kunnen wachten met je keuze en kijken of de versie in de winkel je beter bevalt..?Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:36:
Ga ik hem kopen? Nope.
Verwijderd
Ik dacht dat demo's waren om te laten zien hoe goed een spel isVerwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:56:
[...]
Tja, je zou natuurlijk nog 5 dagen kunnen wachten met je keuze en kijken of de versie in de winkel je beter bevalt..?
Alle extra opties in de full game boeien me niet, ik wil gewoon leuk voetbal spelen.
Als ik dat in de demo niet kan dan lijkt me dat in de full ook niet kan.
Mocht er wel veel verschil in zitten dan vraag ik me af wat konami daar aan het doen is.
Dat is vrij vaak het geval met demo's. Of dat nou om een demo van PES of FIFA gaat, de retail versie speelt over het algemeen iets anders(lees:beter).
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Altijd Fifa gespeeld totdat ik PES4 in handen kreeg, vanaf toen was het alleen PES voor mij behalve vorig jaar.
Heb 2008 na een uurtje al weer van mn pc gegooid en verder gegaan met PES6. De demo van 2009 vind ik ieder geval een vooruitgang tov 2008 dus ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen.
Het enige waar ik me bij de demo echt aan irriteerde zijn de dramatische stadiongeluiden.
Spreekkoren met 2 woorden en dat continu, je wordt er gek van. (United United United!
) Daarnaast als je scoort hoor je het publiek amper maar wel (binnen 2 seconden!
) keihard een speaker die wat brabbelt en altijd hetzelfde. Wat dat betreft is het geluid stukken beter bij Fifa zoals: vette stadionliederen, als de uitploeg scoort is het stadion stil. Dat maakt het een stuk vetter en realistischer. Mee eens?
Heb 2008 na een uurtje al weer van mn pc gegooid en verder gegaan met PES6. De demo van 2009 vind ik ieder geval een vooruitgang tov 2008 dus ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen.
Het enige waar ik me bij de demo echt aan irriteerde zijn de dramatische stadiongeluiden.
Spreekkoren met 2 woorden en dat continu, je wordt er gek van. (United United United!

qua geluid wel eens, maargoed, wie weet is deze demo daar te beperkt voor....merijn_psv schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:
Altijd Fifa gespeeld totdat ik PES4 in handen kreeg, vanaf toen was het alleen PES voor mij behalve vorig jaar.
Spreekkoren met 2 woorden en dat continu, je wordt er gek van. (United United United!) Daarnaast als je scoort hoor je het publiek amper maar wel (binnen 2 seconden!
) keihard een speaker die wat brabbelt en altijd hetzelfde. Wat dat betreft is het geluid stukken beter bij Fifa zoals: vette stadionliederen, als de uitploeg scoort is het stadion stil. Dat maakt het een stuk vetter en realistischer. Mee eens?
wijze woorden
Verwijderd
Gedeeltelijk mee eens. Het geluid en de graphics blijven toch de 'buitenkant'. Als de speelbaarheid goed zit krijg ik meer voldoening van het maken van een mooi doelpunt dan de sfeer die het spel heeft.merijn_psv schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:
Spreekkoren met 2 woorden en dat continu, je wordt er gek van. (United United United!) Daarnaast als je scoort hoor je het publiek amper maar wel (binnen 2 seconden!
Net de review op IGN gelezen en dit staat er onder andere in over het online gedeelte:
"This year things have improved dramatically and now it's playable, though thanks to some persistent if not excessive lag problems it's still not a patch on playing against someone sat next to you"
Dit is dus niet echt veelbelovend, gezien het feit dat online de servers nog niet belast worden. Ik vrees het ergste. Over het algemeen is men wel iets positiever dan eerst gedacht maar blijkbaar zijn ondanks de toevoeging van de champions league de licenties van de grote ploegen niet in orde.
Algemeen kwam de review voor mij persoonlijk over als datgene wat ik had opgemerkt uit de demo, ik wacht nog even af maar ik vrees dat ik enkel fifa speel dit jaar.
"This year things have improved dramatically and now it's playable, though thanks to some persistent if not excessive lag problems it's still not a patch on playing against someone sat next to you"
Dit is dus niet echt veelbelovend, gezien het feit dat online de servers nog niet belast worden. Ik vrees het ergste. Over het algemeen is men wel iets positiever dan eerst gedacht maar blijkbaar zijn ondanks de toevoeging van de champions league de licenties van de grote ploegen niet in orde.
Algemeen kwam de review voor mij persoonlijk over als datgene wat ik had opgemerkt uit de demo, ik wacht nog even af maar ik vrees dat ik enkel fifa speel dit jaar.
Verwijderd
Meeste reviewsites beoordelen het online gedeelte van games pas nadat ze uit zijn gekomen, omdat dan pas echt iets zinnigs gezegd kan worden over de kwaliteit. Servers zijn nu nog niet open en als ze dat wel zijn zal de tijd leren of ze de belasting aankunnen. Volgende week rond deze tijd weten we vast meer.
Wat men wel 'vergeet' te melden is dat reviewers altijd toegang krijgen tot een afgeschermd deel van de servers, net om op voorhand te testen of het iets wordt. En aangezien men nu al melding maakt vrees ik het ergste.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:22:
Meeste reviewsites beoordelen het online gedeelte van games pas nadat ze uit zijn gekomen, omdat dan pas echt iets zinnigs gezegd kan worden over de kwaliteit. Servers zijn nu nog niet open en als ze dat wel zijn zal de tijd leren of ze de belasting aankunnen. Volgende week rond deze tijd weten we vast meer.
online is al 3 delen zwaar ondermaats, dus ik denk dat de engine er iets mee te maken heeft...
PSN: Sluuz
Mijn gok was meer dat konami gewoon lui is,(YAY playstation 2 engine terwijl we ondertussen al zolang next-gen consoles hebben dat het current-gen is geworden) en geen behoefte heeft aan een werkend online gedeelte omdat teveel kost.Sluuz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:13:
online is al 3 delen zwaar ondermaats, dus ik denk dat de engine er iets mee te maken heeft...
Maar dat is mijn doemdenken. Ik ben dit jaar overgestapt(zoals wel meer PESers) op Fifa. Had het eigelijk sinds 98 niet meer gespeeld. Maar heeft mij dit jaar aangenaam verrast. Het is veel dynamischer, passen is scherper etc.
Maar dit is een PES topic, de online bij PES stelt me nu al zolang teleur dat ik het niet meer weet hoe lang het is. Maar anno 2007-08 nog een game uitbrengen die niet online werkt is gewoon schandalig, extreem schandalig. Als pc gamer zat ik in '98 al online te counterstriken en half life te spelen zonder lag.
Eveneens begon het me bij 2008 teveel een herhaling te worden. Als je genoeg potjes hebt gedaan kan je vaak voorspellen hoe de afvallende bal gaat. Altijd op het zelfde moment timen voor een dribbel. En bij corners kon je aan de lijn van de trap zien of het al een goal was of niet. Maar het meest stoorde ik me aan de slecht inlopende mannetjes en vooral spitsen. God wat waren die looplijnen slecht. Uiteraard vind ik PES 2008 geen slecht spel want ik heb er uren lol aan beleefd. Maar de serie is gewoon echt zo hard aan wat vernieuwing en extra opties toe. Ik hoop van harte dat 2010 wel goed word(sorry maar ik ga geen PS2 engine games kopen voor een 360 met HD tv, dat gaat me gewoon iets te ver).
Ik geef nu maar alleen kritiek maar PES heeft genoeg goede punten uiteraard maar ik wil even weten of jullie dit ook zo ervaarde want dit waren voor mij de hoofdredenen om over te stappen naar FIFA(en god wat speelt dat heerlijk, al komen daar vast ook wel storende dingen als je genoeg potjes doet
[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 10-10-2008 18:29 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Het lijkt bij mij (vaker) voor te komen als je, de vrije trap- of inworp nemer veranderd. Andere setting ook wel, maar wat precies dat kan ik niet echt zeggen.^^0nMe schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:14:
Hmm raar, de bug met die captain-band heb ik nog nooit gehad. En ik heb er al 300+ games opzitten in PES2008. De band wisselde ook netjes naar de invaller als je de captain eruit haalt en verder niks instelt.
Had net een "vreemd" potje. Ik krijg (met ManU) in de eerste helft al 3 doelpunten tegen (tegen Barca). Alle drie door corners. Alle drie door Messi (direct of indirect) ingeschoten. Speel ik verder krijg ik een rebound kans en in de herhaling zag ik dat de bal gewoon door het schieten / volleyende onderbeen van C. Ronaldo ging...

Nog een vreemde actie uit een andere wedstrijd. Ik gaf een lange pass richting het doel van de tegenstander. Niemand zat eraan en de bal ging erin. De doelpunt werd afgekeurd omdat iemand buitenspel stond... Hoe kan je buitenspel staan als je de bal niet eens hebt aangeraakt.

Heb zelf ook al een paar keer gescoord uit de corner, maar dus nog niet heel veel. Een pass vanuit de vleugel dat een kopkans geeft heb ik eigenlijk nog steeds niet. Die bal komt gewoon niet hoog genoeg, en met R2 / RT lukt het mij nog niet. Wellicht dat ik de timming nog iets beter moet hebben.
Een klein minpuntje ontdekt bij de keepers. Ze blijven soms te dicht aan hun doellijn staat zodat wanneer je dichtbij komt ze de hoeken redelijk vrij laten. Ze zouden dus eigenlijk in sommige situaties iets meer naar voren kunnen komen.
Maar nog steeds koop ik PES 2009, om maar even met de "discussie" mee te doen.
Het kan wel hoor buitenspel staan zonder de bal te raken die rechtstreeks het doel in gaat.Regeneration schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:54:
[...]
Nog een vreemde actie uit een andere wedstrijd. Ik gaf een lange pass richting het doel van de tegenstander. Niemand zat eraan en de bal ging erin. De doelpunt werd afgekeurd omdat iemand buitenspel stond... Hoe kan je buitenspel staan als je de bal niet eens hebt aangeraakt.Helemaal nu er de regel is dat je terug mag lopen uit buitenspel positie en dan even niet deelnemen, opdat je dan niet wordt gevloten voor buitenspel.
Als je in de lijn van het schot staat of het zichtsveld van de keeper blokkeerd b.v.
Je doet dan aktief mee aan de situatie en alleen passief buitenspel is niet meer buitenspel.
Konami heeft die regel iig niet goed geimplementeerd.
Het is mij al wel een paar keer gelukt zowel uit corners als uit voorzetten.Heb zelf ook al een paar keer gescoord uit de corner, maar dus nog niet heel veel. Een pass vanuit de vleugel dat een kopkans geeft heb ik eigenlijk nog steeds niet. Die bal komt gewoon niet hoog genoeg, en met R2 / RT lukt het mij nog niet. Wellicht dat ik de timming nog iets beter moet hebben.
Wbt die laatste ligt het mss aan het feit dat ik met 2 WF'ers en vaak met de een de ander bedien bij de tweede paal.
Vaak zijn het dan wel van die Bep Bakhuis kopballen en niet zozeer "normale" kopballen.
Ook vrijetrappen van de punt van de zestien gaan me aardig af en vind ik erg mooi uitgewerkt.
Een inzwinger en dan zie je al die poppetjes inlopen, vrij reeel uitgewerkt.
Met R2 positioneren en voor de verdediger uitkomen.
Vrije trappen in een keer gaan me daarintegen erg slecht af terwijl ik in de vorige versie toch aardig vaak doeltreffend was.
Die van de AI bedoel je neem ik aan want je eigen doelmaan kun je nog steeds manueel uit laten lopen.Een klein minpuntje ontdekt bij de keepers. Ze blijven soms te dicht aan hun doellijn staat zodat wanneer je dichtbij komt ze de hoeken redelijk vrij laten. Ze zouden dus eigenlijk in sommige situaties iets meer naar voren kunnen komen.
[eventueel gedoseerd door de knop los te laten en weer in te drukken etc.]
Idem, ben er alleen nog niet uit of het de pc of de PS3 versie wordt.Maar nog steeds koop ik PES 2009, om maar even met de "discussie" mee te doen.
Mocht de full toch tegenvallen dan koop ik alsnog Fifa voor de PS3.
Grappig trouwens, ik ontdekte gister pas dat [sommige] spelers hun hand soms opsteken als ze [denken] vrij [te] lopen.
Viel me metname op bij Kuiyt.
Verwijderd
Ik zou zeggen, lees het topic gewoon even door voor het antwoord..Postius schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:26:
[...]
Ik geef nu maar alleen kritiek maar PES heeft genoeg goede punten uiteraard maar ik wil even weten of jullie dit ook zo ervaarde ...
Voor mij dit jaar geen FIFA, maar gewoon weer PES op m'n PS3. Na de belabberde 2008 versie overgeslagen te hebben. Heb FIFA09 uitgebreid gespeeld, maar het lukt me maar niet om er echt lekker mee te kunnen spelen. Voelt anders en voor mij persoonlijk minder.
Hopelijk krijgen we dit jaar weer een vroege release van PES, zodat er volgende week snel meer duidelijk wordt over de volledige versie en het onlinegedeelte.
I agree. Naast wat verdere kleine verbeteringen, hoop ik ook dat bij de release de online-tak van PES op zn minst degelijk is. Want zo'n vette game verdient dat op zn minst.
Ja dat denk ik ook. Je kan inderdaad ook buitenspel doelpunten maken, was in PES 2008 (voorgaande edities volgens mij) ook zo. Vond het wel realistisch, maar het moet niet te vaak gebeuren.LoneRanger schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:49:
[...]
Het kan wel hoor buitenspel staan zonder de bal te raken die rechtstreeks het doel in gaat.
Als je in de lijn van het schot staat of het zichtsveld van de keeper blokkeerd b.v.
Je doet dan aktief mee aan de situatie en alleen passief buitenspel is niet meer buitenspel.
Konami heeft die regel iig niet goed geimplementeerd.
Ik geef altijd een of andere zacht en ongeveer borsthoogte de bal, maar goed ik weet zeker dat oefening hier nog mee te maken heeft.[...]
Het is mij al wel een paar keer gelukt zowel uit corners als uit voorzetten.
Wbt die laatste ligt het mss aan het feit dat ik met 2 WF'ers en vaak met de een de ander bedien bij de tweede paal.
Dat viel me ook op. Ook bij corners lopen spelers meer en beter in. Wat ook zo is dat spelers meer naar het centrum staan dan "op hun positie". Zo was in de voorgaande delen zo dat je RWF bij de rechtercorner bleef staan als je daar een corner had. En laat het nu die RWF nu net iemand zijn die goed kan koppen (zoals C. Ronaldo). Dit vind ik dus wel een verbetering, hoewel ik nog steeds zeg dat ik naast de "auto fuctie" meer het zelf kan regelen.Vaak zijn het dan wel van die Bep Bakhuis kopballen en niet zozeer "normale" kopballen.![]()
Ook vrijetrappen van de punt van de zestien gaan me aardig af en vind ik erg mooi uitgewerkt.
Een inzwinger en dan zie je al die poppetjes inlopen, vrij reeel uitgewerkt.![]()
Met R2 positioneren en voor de verdediger uitkomen.
Heb een paar keer de lat / paal geraakt, maar verder ook niet gescoord. Zal ook wel met de oefening te maken hebben.Vrije trappen in een keer gaan me daarintegen erg slecht af terwijl ik in de vorige versie toch aardig vaak doeltreffend was.
Dat zou inderdaad kunnen, maar ach het is overigens niet een heel groot probleem.[...]
Die van de AI bedoel je neem ik aan want je eigen doelmaan kun je nog steeds manueel uit laten lopen.
[eventueel gedoseerd door de knop los te laten en weer in te drukken etc.]
Klopt heb ik ook opgemerkt, is wel een kleine realistische visuele toevoeging.[...]
Grappig trouwens, ik ontdekte gister pas dat [sommige] spelers hun hand soms opsteken als ze [denken] vrij [te] lopen.
Viel me metname op bij Kuiyt.
Dat de speler om de bal vraagt.
Ik had hem al eerder gezegd hier. Maar je kan ook zelf om de bal vragen. Als je un-assisted speelt.
Bal af geven. Niet wisselen van mannetje, diep gaan. En de bal vragen met R2.
Ik had hem al eerder gezegd hier. Maar je kan ook zelf om de bal vragen. Als je un-assisted speelt.
Dat is wel interessant ja!stalscu schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 04:00:
Die modus heb ik ook gespeeld ook mijn laatste periode met PES 2008 (als semi-fixed) en vond die cursormodi eigenlijk wel beter dan de manual (PES 2008) / un-assisted semi-auto (PES 2009) mode, echter in PES 2009 kan je niet de keeper besturen als hij de bal in zijn handen heeft. Hij zal dus random de bal in het veld schieten of rustig naar een teamgenoot spelen. Ik weet dat je met R2 dan ook de keeper kan vragen om de bal, maar het helpt niet altijd. Als de keeper de bal in het veld schiet is het imho onnodig vergrote kans op verspilling van de bal.stalscu schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 04:00:
edit:
haal (ook ik) weer alle cursor modi door elkaar
haal (ook ik) weer alle cursor modi door elkaar

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 12-10-2008 15:25 ]
Dat is geen modus.
Dat kan je gewoon elke wedstrijd doen. Ook speel je in je eentje met een heel team. Dan werkt dat ook.
EDIT
begreep je ff verkeerd. En idd, je krijgt niet altijd de bal.
En semi-fixed 2008 = unassisted 2009.
Dat kan je gewoon elke wedstrijd doen. Ook speel je in je eentje met een heel team. Dan werkt dat ook.
EDIT
begreep je ff verkeerd. En idd, je krijgt niet altijd de bal.
En semi-fixed 2008 = unassisted 2009.
[ Voor 31% gewijzigd door Turfschipper op 11-10-2008 16:40 ]
stalscu schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:38:
[...] En semi-fixed 2008 = unassisted 2009.
offtopic:
Bedankt,
haal ik het toch weer door elkaar, heb het voor de duidelijkheid maar gefixed.
Bedankt,

Niemand geinteresseerd in de info over PES 2009 Wii ?
De master league toevoeging en de co-op modus + verbeterde controls gaat dit vermoedelijk de ultieme PES 2009 versie maken en misschien ook wel de beste footie-game van deze generatie. Ik vond de 2008 versie op de Wii ook al geweldig om te spelen. Helaas was de levensduur van het spel een beetje beperkt door de geringe lengte van de champions road.
De master league toevoeging en de co-op modus + verbeterde controls gaat dit vermoedelijk de ultieme PES 2009 versie maken en misschien ook wel de beste footie-game van deze generatie. Ik vond de 2008 versie op de Wii ook al geweldig om te spelen. Helaas was de levensduur van het spel een beetje beperkt door de geringe lengte van de champions road.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Zit er in 09 geen master league?^^0nMe schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:20:
Niemand geinteresseerd in de info over PES 2009 Wii ?
Er zijn (iig) twee dingen die ik mis bij pes, welke wel aanwezig zijn bij fifa:
1) Afschermen van de bal
2) Teamgenoten de diepte in sturen
Weet iemand of, en zo ja, hoe dit mogelijk is in pes?
1) Afschermen van de bal
In 2009 gaan teamgenoten automatisch diep, handmatig kan dit niet.Benotti schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:02:
1) Afschermen van de bal
Enige mogelijkheid om teamgenoten diep te sturen is het paassen met l2 inhouden, dan gaat de speler diep, je kunt hiermee ook 1-2tjes of combinaties over meerdere schijven opzetten.
Das wel jammer. Ik wil ze ook zelf de ruimte in kunnen sturen omdat ik de ruimte zie en een steekpass wil geven. Nu is het altijd maar wachten of en wanneer een speler eindelijk de ruimte inloopt die ik allang voor hem heb gezien.d0s schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:03:
[...]
In 2009 gaan teamgenoten automatisch diep, handmatig kan dit niet.
Komt er dus vaak op neer dat ik aan de bal moet wachten. Aangezien afschermen dus ook niet geweldig gaat, raak ik vervolgens vaak de bal kwijt.

Ook valt me op dat spelers constant proberen met hun sterke been te schieten. Zelfs al is hun zwakke been nog steeds vrij goed en staan ze in een positie welke met uitstek geschikt is om met hun zwakke been te schieten. Das erg storend.
[ Voor 17% gewijzigd door Benotti op 13-10-2008 02:21 ]
Verwijderd
1) Kan door R1 in te drukken zonder richtingstoets.Benotti schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:02:
1) Afschermen van de bal
2) Na passen met X op R2 drukken, dan gaat de speler die passte de diepte in.
Mij niet opgevallen, zou soms juist willen dat wat vaker met het sterke been geschoten werd.Benotti schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 02:00:
[...]
Ook valt me op dat spelers constant proberen met hun sterke been te schieten. Zelfs al is hun zwakke been nog steeds vrij goed en staan ze in een positie welke met uitstek geschikt is om met hun zwakke been te schieten. Das erg storend.
Het schieten schijnt in de volledige versie weer iets aangepast te zijn ten opzichte van de demo. En wat de gameplay betreft zijn de berichten vrijwel unaniem positief.
Zelfs Kotaku doet mee: link
Zou hij vandaag al in de winkel te vinden zijn?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Bij een release in November?Christiano007 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:49:
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
15 oktober?
[ Voor 9% gewijzigd door Christiano007 op 13-10-2008 09:58 ]
Verwijderd
Hij ligt normaal gezien al vrijdag in de rekken. Sommige winkels zijn dikwijls zelfs een dag of twee vroeger.
Afschermen van de bal is in 2009 heel goed mogelijk. Als je de bal aanspeelt naar een andere speler en je laat vervolgens de controls los dan scherm je automatisch de bal af. Andere manier is om na een dribbel met je rug naar de tegenstanders te staan en de bal stil te leggen met R1 of heel even R2 indrukken en dan wederom de controls los te laten.Benotti schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:02:
1) Afschermen van de bal
Teamgenoten de diepte in kan nog niet echt helemaal. Je kan het manual indirect doen dmv een 1-2 tje en dan R2 of met de nieuwe unassisted mode waarbij je zelf met die speler de diepte in kan lopen en om de bal kan vragen.
D3-Monk
De officiele release is overigens donderdag (16e). Zal morgen/woensdag wel al te koop zijn bij enkele zaken zoals ieder jaar.
ik ben echt heel beniewd wat ze met het online gebeuren hebben gedaan. In sommige reviews las ik wel dat ze de gameplay en animaties nog hebben verbeterd ten opzichte van de demo, dus is al goed. Nu maar hopen dat online play weer vlekkeloos loopt, dan stap ik wellicht weer over (of terug) naar PES.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Dacht ik hem lekker bij Replay te halen in Den Bosch, blijkt die hele keten failliet te zijnd0s schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:06:
De officiele release is overigens donderdag (16e). Zal morgen/woensdag wel al te koop zijn bij enkele zaken zoals ieder jaar.
Wilde m'n 2e hands games daar inruilen en daarmee PES betalen. Dat plan kan ik dus nu het raam uitgooien
Bart Smit is vaak erg vroeg met releases dus denk dat we daar morgen zeker een goede kans maken!
Misschien even een overbodige vraag, kan hem in ieder geval nergens terug vinden.
Maar zit de Nederlandse competitie ook in PES2009? Heb enkele jaren geleden PES gespeeld en meen me te herinneren dat hij er toen niet in zat.
Alvast bedankt!
p.s. Heb net opgevangen dat de game blijkbaar vandaag al te koop is
Maar zit de Nederlandse competitie ook in PES2009? Heb enkele jaren geleden PES gespeeld en meen me te herinneren dat hij er toen niet in zat.
Alvast bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door Exterminator op 13-10-2008 12:48 ]
Ja, Eredivisie is licensed, maar verwacht er niet te veel van, alleen tenue's etc.. gezichten stellen niet bijster veel voor..Kurvers schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:45:
Misschien even een overbodige vraag, kan hem in ieder geval nergens terug vinden.
Alvast bedankt!
waar heb je dat opgevangen dan?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ok thx,d0s schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:51:
[...]
Ja, Eredivisie is licensed, maar verwacht er niet te veel van, alleen tenue's etc.. gezichten stellen niet bijster veel voor..
waar heb je dat opgevangen dan?
Denk niet dat ik die site/forum hier niet mag opnoemen
dit vind ik echt schandalig. Het onderschrijft maar weer eens hoe Konami bezig is met de ontwikkeling van de nieuwe engine (of beter gezegt, daar niet mee bezig is). Ze teren dus nog steeds op de oude ps2 engine en hebben er klaarblijkelijk de kantjes van afgelopen de afgelopen jaren als je bedenkt dat EA wel zo'n engine van scratch kan opbouwen. (zal vast ook wel met geld te maken hebben, maar dan nog vind ik dat Konami bar weinig heeft 'ontwikkeld' de afgelopen 3 jaar, in tegenstelling tot FIFA, die nu dus niet alleen bij zijn, maar er ook nog eens keihard overheen gaan)RobertJ schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:53:
Voor de mensen die de FP niet volgen:
nieuws: PES-ontwikkelaar prijst Fifa-engine
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Hij geeft gewoon aan dat EA op sommige gebieden gewoon goed bezig is, maar ook dat er bepaalde elementen zijn die KONAMI weer beter beheerst. Niks mis mee toch.
'sommige gebieden'?! Je hebt nu over de game-engine, de ruggegraat van het spel. Dat was hetgeen waar het allemaal om draaide. En nu gaat ie doodleuk zeggen dat die van FIFA beter is, terwijl ie eigenlijk had moeten zeggen: "we zijn nu sinds pes6 druk bezig met ontwikkelen van onze eigen engine die de engine van EA zal evenaren of overtreffen".d0s schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:07:
Hij geeft gewoon aan dat EA op sommige gebieden gewoon goed bezig is, maar ook dat er bepaalde elementen zijn die KONAMI weer beter beheerst. Niks mis mee toch.
Maar nee, hij rept geen woord over zijn eigen engine, maar wil het liefste die van FIFA overnemen

De game schijnt idd al op diverse plekken (dynabyte) te koop te zijn als ik de fora mag geloven, in slowakijke is hij al te koop.. natuurlijk afwachten of dit allemaal waar is.
hmm ff afwachten of het klopt anders race ik na mn werk maar ff de stad ind0s schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:15:
De game schijnt idd al op diverse plekken (dynabyte) te koop te zijn als ik de fora mag geloven, in slowakijke is hij al te koop.. natuurlijk afwachten of dit allemaal waar is.
Ik had gisteravond weer even een aantal erg leuke potjes gespeeld. Waarvan ik 1 wil uitlichten. Ik speelde met Barcelona tegen Real Madrid. Eerste helft was Real wat sterker, waar zij nog 2 dikke kansen kregen, en ik slechts 1 klein kansje. Was dat in de 2e helft net even anders. 1ste beste aanval, nadat ik de middenveld eindelijk een beetje in handen kreeg. Maakte ik mn eerste doelpunt (0-1). 10 fictieve minuten later had ik wederom een dikke kans, maar schoot helaas met Toure vol op de paal. Waardoor Real Madrid via een verdediger direct kon counteren, de bal ging Sneijder, die weer via een crossbal gaf aan Robben. Robben gaf strak over de grond de bal voor. Van Nistelrooij kwam ingelopen, en tikte de bal laag in de korte hoek(1-1).
Ik balen natuurlijk,"kloot Hollanders".
Maar goed, niks getreurd nog. Real had na de 1-1 een aardig overwicht. Ik kon slechts uit een lange bal op Eto'o nog een kleine kans creeren, maar schoot de bal helaas in de handen van de keeper.
Real kreeg op een gegeven moment 2 aardige kansen, die zij gelukkig niet konden verzilveren. En geleidelijk aan kreeg ik de wedstrijd wat weer meer onder controle. Tot dat die verdomde Robben er weer vandoor ging met de bal. Ik probeerde de bal nog van zn voet te onderscheppen, maar ik was te laat. Resultaat was een gele kaart en penalty. Voor Van Nistelrooij een niet te missen kans (2-1).
Er waren nog maar 15 fictieve minuten te gaan. Dus ik dacht ik ga de lange bal maar is wat vaker hanteren. Wat 2 minuten voor tijd mij een kans opleverde. Met Puyol speelde ik de bal lang naar Henry, dat de bal direct doorkopte op Eto'o, die 'm vervolgens met zn foute been de bal hard in de lange hoek schoot(2-2). Man wat was ik blij.
Gezien de resterende tijd, dacht ik dat de pot wel bij 2-2 zou eindigen. Maar niets bleek minder waar. Meteen na de aftrap was Real wederom gevaarlijk. Halverwege mijn helft kwam Sneijder in bezit van de bal, en haalde vervolgens verwoestend aan, en de bal vloog vol in de kruising(eindstand:3-2). Mn mond viel even open van verbazing. Ik heb de goal wel een aantal keren even terug moeten zien.
Enfin, het was wel weer een heerlijk potje voetbal.
Ik balen natuurlijk,"kloot Hollanders".
Real kreeg op een gegeven moment 2 aardige kansen, die zij gelukkig niet konden verzilveren. En geleidelijk aan kreeg ik de wedstrijd wat weer meer onder controle. Tot dat die verdomde Robben er weer vandoor ging met de bal. Ik probeerde de bal nog van zn voet te onderscheppen, maar ik was te laat. Resultaat was een gele kaart en penalty. Voor Van Nistelrooij een niet te missen kans (2-1).
Er waren nog maar 15 fictieve minuten te gaan. Dus ik dacht ik ga de lange bal maar is wat vaker hanteren. Wat 2 minuten voor tijd mij een kans opleverde. Met Puyol speelde ik de bal lang naar Henry, dat de bal direct doorkopte op Eto'o, die 'm vervolgens met zn foute been de bal hard in de lange hoek schoot(2-2). Man wat was ik blij.
Gezien de resterende tijd, dacht ik dat de pot wel bij 2-2 zou eindigen. Maar niets bleek minder waar. Meteen na de aftrap was Real wederom gevaarlijk. Halverwege mijn helft kwam Sneijder in bezit van de bal, en haalde vervolgens verwoestend aan, en de bal vloog vol in de kruising(eindstand:3-2). Mn mond viel even open van verbazing. Ik heb de goal wel een aantal keren even terug moeten zien.
Enfin, het was wel weer een heerlijk potje voetbal.
Verwijderd
Hallo, heb je het originele stuk zelf gelezen? Of heb je wat hulp nodig met het vertalen van het engels? Er werd hem gewoon gevraagd of hij, mocht EA hun engine aanbieden, daar interesse in zou hebben. Beetje flauwe vraag trouwens, maar goed.. Hij antwoord netjes dat hij de EA-engine vooral grafisch erg goed vindt, niks mis mee. Als je de vraag om zou draaien zou een EA-ontwikkelaar misschien graag de speelbaarheid van PES willen overnemen in hun FIFA-engine, beide games hebben nou eenmaal hun eigen kwaliteiten.amahusu schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:13:
[...]Maar nee, hij rept geen woord over zijn eigen engine, maar wil het liefste die van FIFA overnemen
Edit: play.com heeft de PS3-versie inmiddels 'in stock'. Lijkt er dus toch op dat de release weer vroeg is.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 13:43 ]
Je moet wel weten dat PES altijd al op een aangekochte engine draaide (dezelfde engine trouwens waar de vroegere GTA's ook op draaiden), een soort basiskit zeg maar, die dan werd geoptimaiseerd door Konami, het verschil is dat Konami nog steeds werkt met deze basisengine op de PS3 consoles (dus eigenlijk met een oude engine op de nieuwe consoles). Als men bij konami een volledig eigen engine wil opbouwen dan moet men echt van scratch beginnen wat toch wel enkele jaren zal duren om de boel in orde te krijgen.amahusu schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:13:
[...]
'sommige gebieden'?! Je hebt nu over de game-engine, de ruggegraat van het spel. Dat was hetgeen waar het allemaal om draaide. En nu gaat ie doodleuk zeggen dat die van FIFA beter is, terwijl ie eigenlijk had moeten zeggen: "we zijn nu sinds pes6 druk bezig met ontwikkelen van onze eigen engine die de engine van EA zal evenaren of overtreffen".
Maar nee, hij rept geen woord over zijn eigen engine, maar wil het liefste die van FIFA overnemen
(chek de verpakking van de PES maar eens, het is (dacht ik) rederware die steeds de engine leverde)
Verwijderd
Klopt. In het genoemde interview met CVG zegt Seabass ook dat het jammer is dat de 'cultuur' bij Japanse developers zo is dat iedereen voor zich werkt, ook binnen hetzelfde bedrijf. Waar bij EA de engines van Madden, FIFA, NBA Live, enz. door de ontwikkelteams worden gedeeld en zo ieder jaar worden geoptimaliseerd, werken Japanse developers ieder met hun eigen engine.Ekfad schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:43:
[...]
Je moet wel weten dat PES altijd al op een aangekochte engine draaide (dezelfde engine trouwens waar de vroegere GTA's ook op draaiden), een soort basiskit zeg maar, die dan werd geoptimaiseerd door Konami, het verschil is dat Konami nog steeds werkt met deze basisengine op de PS3 consoles (dus eigenlijk met een oude engine op de nieuwe consoles). Als men bij konami een volledig eigen engine wil opbouwen dan moet men echt van scratch beginnen wat toch wel enkele jaren zal duren om de boel in orde te krijgen.
(chek de verpakking van de PES maar eens, het is (dacht ik) rederware die steeds de engine leverde)
Zie ook wat Yeroen1976 zei. Nog even een persoonlijke ervaring hiermee. Bij punt 1) je moet welde bal enigszins "tegenover" de tegenstander hebben. Hoeft niet perse 180° maar wel meer dan 135° zorgt voor een hogere slagingskans. Dan moet je geen knoppen indrukken of misschien met R1 / RB zoals Yeroen1976 zegt maar dat weet ik niet zeker / heb ik persoonlijk nooit gedaan.Benotti schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:02:
1) Afschermen van de bal
Bij punt 2. Je kan volgens mij niet met een knop spelers die jij op het moment niet aan het besturen bent opdracht geven naar voren te gaan voor zover ik weet. Je kan wel wanneer je bijv. een vleugelspeler bent: R1 / RB indrukken om een 1-2tje te initiëren zodat dus de vleugelspeler naar voren loopt en dan de bal terugspelen door de pass- steek- of langepass knop in te drukken (wel voordat hij de bal ontvangt). Je kan dit ook doen door net nadat je de bal hebt gepaast de R2 / RT knop in te drukken, zoals Yeroen1976 ook zei.
Dit ligt namelijk ook (zoals je waarschijnlijk ook wel wist) de weak foot frequenty. Persoonlijk vind ik het wel realistisch als iemand met een lage rating daarvoor ook echt geforceerd zijn sterke been gaat gebruiken. Het verschil in het echt is dat dat soort persoonlijk vaak hun sterke been opzoeken. Kijk bijv. naar Babel, die loopt geregeld van de linkerkant naar binnen om uit te halen met rechts en als hij er links langs gaat geeft hij vaak voor met buitenkantje rechts. In PES heeft de spelers onder jouw controle geen "eigen invloed" zeg maar en als jij hem min of meer de bal aan zijn zwakke been zet zal hij toch met wellicht gekke bewegingen met zijn sterke been proberen te schieten.Benotti schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 02:00:
[...]
Denkt het niet, want dan wordt Konami weer boos.Christiano007 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:49:
Volgens mij wordt het spel toch nog steeds op vrijdag 17 oktober (eind deze week dus) gereleased?
Om het overhypte nieuws even vanuit z'n juiste context te belichten...
BronIf EA said 'we're going to dump FIFA and you can have our engine - would you take it? Or would you say 'no I'll continue to do my own stuff'.
Seabass: Well I would think about it really seriously because I still believe that EA's engine and animation is really superb, very good. The modelling of the characters is perhaps not really to my taste actually, so I might not take that part, but seriously I think their engine and their motion style is really great.
Ik ook, maar ik heb het juist over spelers met een sterk linkerbeenRegeneration schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:09:
[...]
Dit ligt namelijk ook (zoals je waarschijnlijk ook wel wist) de weak foot frequenty. Persoonlijk vind ik het wel realistisch als iemand met een lage rating daarvoor ook echt geforceerd zijn sterke been gaat gebruiken.
Of alle spelers zoeken in pes te geforceerd naar hun sterke been, of de data klopt niet en de meeste spelers hebben geen al te sterk linkerbeen.
Hopelijk is het het laatste, want dat valt zo te fixen (en aangezien ik altijd met maar één team speel, zijn dat niet al te veel spelers die ik dan moet fixen).
Ah, dan is het wel wat vreemd ja.Benotti schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:38:
[...] maar ik heb het juist over spelers met een sterk linkerbeen[...]
Toch wel, een winkel in Tilburg verkocht hem al en ik heb 'm.Regeneration schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:09:
[...]
Denkt het niet, want dan wordt Konami weer boos.
[...]
En verschillen met de demo? Kloppen de transfers beter? Nog andere dingen die anders zijn?
[ Voor 53% gewijzigd door gelukkie op 13-10-2008 19:32 ]
Dat zal ik pas later zien helaas, TV is bezet en ik moet klussen. Maar vanavond gaat ie zeker nog even aan.gelukkie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:31:
En verschillen met de demo? Kloppen de transfers beter? Nog andere dingen die anders zijn?
Verwijderd
Kun je een tipje van de sluier oplichten welke winkel m verkocht..? En welke versies ze daar hadden?? Dat scheelt morgen dan de hele stad rondfietsen..WasBak schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:
[...]
Toch wel, een winkel in Tilburg verkocht hem al en ik heb 'm.![]()
Welke winkel?WasBak schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:
[...]
Ik hoop trouwens dat Konami de Bundesliga er weer in gestopt heeft met valse namen net zoals de engelse competitie altijd is. De laatste twee jaar hebben ze steeds een league blanco gelaten maar ik prefereer gewoon een valse Bundesliga. Ik verwacht het echter niet.
Daarnaast hoop ik dat alle teams uit alle league's inclusief Other C ook te gebruiken zijn in de ML. Met PES2009 werd namelijk bij bijna alle goede patches de Eredivisie steeds vervangen door de Bundesliga die dan in de Other League C werd gedropt of gewoon helemaal verdween op PSV, Ajax en Feyenoord na.
[ Voor 25% gewijzigd door Dracul op 13-10-2008 20:13 ]
ForegamesVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:59:
[...]
Kun je een tipje van de sluier oplichten welke winkel m verkocht..? En welke versies ze daar hadden?? Dat scheelt morgen dan de hele stad rondfietsen..
Volgense de website van foregames hebben ze de Xbox 360 en PS3 versie goed op voorraad.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:59:
[...]
Kun je een tipje van de sluier oplichten welke winkel m verkocht..? En welke versies ze daar hadden?? Dat scheelt morgen dan de hele stad rondfietsen..
Verwijderd
Irritant, begin gewoon gewoon zin in de game te krijgen, terwijl ik er niet eens echt van onder de indruk ben.
Het komt puur doordat WasBak em al heeft, nou hopelijk valt de game nog mee tov de demo...
Het komt puur doordat WasBak em al heeft, nou hopelijk valt de game nog mee tov de demo...
Verkochten ze ook de PC versie?WasBak schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:
[...]
Weet ik niet, heb hem zelf niet opgehaald.
Niet alle transfers zitten er in btw, Ajax heeft bijvoorbeeld nog geen Oleguer en Aisatti volgens mij ook nog niet. Beetje jammer.. AC Milan is wel erg nice btw.
Maar ik ben over het algemeen wel tevreden, de demo vond ik dan wel gewoon goed. Een verbetering tegenover 2008 in elk geval. Maar heb pas 3 potjes gedaan dus kan er nog niet echt heel veel over zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door WasBak op 13-10-2008 22:34 ]
hoe zit het met de loopanimaties? Ik las ergens dat ze dat nog verbeterd hebben tov de demo. En verder zijn we natuurlijk allemaal erg benieuwd naar de onlinefunctie mocht die al werken
De chants.
Het lijkt er op dat we op ps3 en Pc, 1 chant per team kunnen invoeren. Belachelijk weinig natuurlijk, want dan zit je nog steeds naar dezelfde te luisteren.
Nu kan je met je PC zelf gaan patchen. Maar ik wil hem op XBOX360 spelen.
Maar het schijnt zo te zijn dat je op de box helemaal geen chants kan invoeren. Je kan ook geen nieuwe option file er op zetten.
Nu las ik ergens dat je met een ding (naam kwijt, iets van xboxconnector of zo) alsnog een option file op je xbox kan krijgen.
Nu is mijn vraag: behoren chants ook tot de option file? Zoja, dan kunnen we langs die weg alsnog de game vol gooien met chants.
Iemand met verstand van zaken die mij eens kan informeren over de mogelijkheden om option files en of chants ingame te krijgen op een XBOX 360?
Of iz het niet mogelijk? (ook niet na nieuwe xbox dahsboard eventueel?)
Het lijkt er op dat we op ps3 en Pc, 1 chant per team kunnen invoeren. Belachelijk weinig natuurlijk, want dan zit je nog steeds naar dezelfde te luisteren.
Nu kan je met je PC zelf gaan patchen. Maar ik wil hem op XBOX360 spelen.
Maar het schijnt zo te zijn dat je op de box helemaal geen chants kan invoeren. Je kan ook geen nieuwe option file er op zetten.
Nu las ik ergens dat je met een ding (naam kwijt, iets van xboxconnector of zo) alsnog een option file op je xbox kan krijgen.
Nu is mijn vraag: behoren chants ook tot de option file? Zoja, dan kunnen we langs die weg alsnog de game vol gooien met chants.
Iemand met verstand van zaken die mij eens kan informeren over de mogelijkheden om option files en of chants ingame te krijgen op een XBOX 360?
Of iz het niet mogelijk? (ook niet na nieuwe xbox dahsboard eventueel?)
Verwijderd
Wanneer je de strategy guide koopt, krijg je er een dvd van 60 minuten bij met allerlei tips.
http://www.youtube.com/watch?v=MsaV8EviAoQ
http://www.youtube.com/watch?v=MsaV8EviAoQ
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 06:11 ]
Ik begrijp niet dat mensen zo in zitten over alle laatste transfers en de bundesliga etc... PES wordt pas echt leuk na de enorme hoeveelheid mods die ervoor uitkomen. Dan heb je alles up to date en ziet het er een stuk beter uit. Spelen sommigen hier het dan gewoon out-of-the-box?
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Die transfer updates boeien me niet zo eigenlijk, na de winterstop klopt er toch niets meer van
Ben vooral benieuwd naar de 2vs2 online mogelijkheid. Samen met mijn vaste PES maatje de wereld veroveren
Ben vooral benieuwd naar de 2vs2 online mogelijkheid. Samen met mijn vaste PES maatje de wereld veroveren
Wanneer komen die eerste updates van Konami dan?
Is toch belachelijk dat ze bijv. geen Oleguer en Aisatti bij Ajax hebben terwijl die er al tig weken zijn...
Is toch belachelijk dat ze bijv. geen Oleguer en Aisatti bij Ajax hebben terwijl die er al tig weken zijn...
Ik hoop dat er nu een wat grotere optionfile gebruikt kan worden voor de PS3 versie. De vorige was erg beperkt vond ik. Je kon maar een stuk of 10 aanpassingen doen volgens mij. Dus een hele league goede tenues geven kon al niet. Wat dat betreft heeft de pc daar weer een voordeel mee. Maar misschien kan het nu wel bij de PS3 versie. De PS3 heeft tenslotte ook een harde schijf toch?
PSN id: PENo1
Verwijderd
Konami mocht de transfers tot begin augustus bijwerken. De rest zullen ze later in het jaar up-to-date maken.Christiano007 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:24:
Wanneer komen die eerste updates van Konami dan?
Begin volgende week komt de optionfile van het winningelevenblog uit, voor de PS3. Volgens hun zijn er dit jaar meer editmogelijkheden, meer chants, meer tenues, meer extra teams, enz.P.E.No.1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:28:
Ik hoop dat er nu een wat grotere optionfile gebruikt kan worden voor de PS3 versie. De vorige was erg beperkt vond ik. Je kon maar een stuk of 10 aanpassingen doen volgens mij. Dus een hele league goede tenues geven kon al niet. Wat dat betreft heeft de pc daar weer een voordeel mee. Maar misschien kan het nu wel bij de PS3 versie. De PS3 heeft tenslotte ook een harde schijf toch?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 08:38 ]
Ok das goed nieuws!Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:37:
[...]
Konami mocht de transfers tot begin augustus bijwerken. De rest zullen ze later in het jaar up-to-date maken.
[...]
Begin volgende week komt de optionfile van het winningelevenblog uit, voor de PS3. Volgens hun zijn er dit jaar meer editmogelijkheden, meer chants, meer tenues, meer extra teams, enz.
PSN id: PENo1
Online zijn er al een aantal leaks te vinden...
Hopelijk is ie vandaag te krijgen hiero, ik kan niet wachten...!
Hopelijk is ie vandaag te krijgen hiero, ik kan niet wachten...!
Je begrijpt het dus wel. Het probleem is dat er ieder jaar mods voor nodig zijn en je dus kan zitten wachten totdat PES een keer up to date is en dan vervolgens hopen dat er een goede patch is waar de Eredivisie nog in zit. Daarom gaf ik eerder ook aan dat ik liever de Bundesliga in het spel heb met valse namen dan dat er een blanco league in zit. Valse namen zijn zo gefixt maar een compleet nieuwe league aanmaken kost verschrikkelijk veel tijd. In een tijd waarin FIFA steeds beter aan de weg timmert beginnen licenties en een goede optionfile toch iets belangrijker te worden voor je als uitgever. Vroeger kwam Konami er makkelijker mee weg omdat PES gewoon stukker beter was dan FIFA.DenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:32:
Ik begrijp niet dat mensen zo in zitten over alle laatste transfers en de bundesliga etc... PES wordt pas echt leuk na de enorme hoeveelheid mods die ervoor uitkomen. Dan heb je alles up to date en ziet het er een stuk beter uit. Spelen sommigen hier het dan gewoon out-of-the-box?
Uhm.. ja. PES6 en Pes08 speel(de) ik beide out-of-the-box. Ik heb zelf de Engelse clubnamen veranderd, wat mensen omgezet (Stam in het NL Elftal e.d.), maar verder geen mods ofzo. Als ik zie hoeveel stappen je wel niet moet nemen om zo een optionfile er in te zetten (zag een superpatch op een of ander forum, 8 verschillende files, allemaal los ergens in te voeren.. laat dan maar).DenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:32:
Spelen sommigen hier het dan gewoon out-of-the-box?
Flickr PSN ID= cheironnl
Is Pes alleen bij Foregames vandaag te bestellen of zijn er nog meer winkels die PES vandaag al verkopen?
Waarom downloaden jullie niet gewoon de patches en mods die er altijd voor iedere pes verschijnen dan?
Dat hoef je echt niet helemaal zelf te gaan zitten doen als je dat niet wilt. Er zijn hele modteams die dat gezamenlijk doen.
Dat hoef je echt niet helemaal zelf te gaan zitten doen als je dat niet wilt. Er zijn hele modteams die dat gezamenlijk doen.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Modden gaat vrij lastig op de niet-pc versie van PESDenniZ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:51:
Waarom downloaden jullie niet gewoon de patches en mods die er altijd voor iedere pes verschijnen dan?
Daar ben je afhankelijk van option files (zoals die van WENB).
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 14-10-2008 10:54 ]
PSN: Sluuz
Tja, op de pc kan je het zo gek niet bedenken: Ballen, stadions, schoenen, reclameborden. Overal is wel wat van. Ik vind dat juist een voordeel van de pc-versie, die ik dan ook altijd met veel plezier speel. Ik kan nu ook haast niet wachten op deze versie.
Voordeel van PC versie is idd echt het modden... ik had zelf hele andere menu's, muziek, scorebord erin gezet... betere faces en kits, echt top!
Wel lastig als je nog niet weet hoe het moet, heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik het een beetje doorhad. De laatste kitservers zijn hierin echt handig (hoef je de meeste cv.img files niet meer te importeren, exporteren blabla)
Wel lastig als je nog niet weet hoe het moet, heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik het een beetje doorhad. De laatste kitservers zijn hierin echt handig (hoef je de meeste cv.img files niet meer te importeren, exporteren blabla)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.