[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:14
Ik vind de tijdslimiet op de PS3 demo toch wel tamelijk irritant, voordat je een beetje lekker bezig bent heeft het eindsignaal alweer geklonken en moet je verplicht naar een promotie filmpje kijken die je niet kan skippen :(

Ben nu de PC demo aan het installeren en gooi daar dan later nog ff de extra minuten patch overheen zodat ik een beetje meer kan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43
Prutzer80 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:14:
Ik vind de tijdslimiet op de PS3 demo toch wel tamelijk irritant, voordat je een beetje lekker bezig bent heeft het eindsignaal alweer geklonken en moet je verplicht naar een promotie filmpje kijken die je niet kan skippen :(

Ben nu de PC demo aan het installeren en gooi daar dan later nog ff de extra minuten patch overheen zodat ik een beetje meer kan prutsen.
6-0???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die filmpjes na de demo zijn ook irritant, op de PS3 beëindig ik dan de game en ga verder met Fifa....

Waar ik me al jaren groen en geel aan erger is, dat wanneer je een naar een bal wil toe rennen, dat je nog een paar stappen rechtdoor loopt en dus niet direct die 'afslag' maakt.

Ik wil zelf bepalen, op welk moment ik naar die bal toeloop en niet één of twee stappen later.
Deze grappen komen niet vaak voor, maar altijd tijdens een flinke sprint.
Tijdens het verdedigen kun je dan net te laat bij de bal zijn. :(

Ook zou ik wel een soort van blessure klok in beeld willen zien, graag met verschillende extra blessure tijd.
Nu weet je gewoon precies wanneer er gefloten gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:46:
Die filmpjes na de demo zijn ook irritant, op de PS3 beëindig ik dan de game en ga verder met Fifa....

Waar ik me al jaren groen en geel aan erger is, dat wanneer je een naar een bal wil toe rennen, dat je nog een paar stappen rechtdoor loopt en dus niet direct die 'afslag' maakt.

Ik wil zelf bepalen, op welk moment ik naar die bal toeloop en niet één of twee stappen later.
Deze grappen komen niet vaak voor, maar altijd tijdens een flinke sprint.
Tijdens het verdedigen kun je dan net te laat bij de bal zijn. :(

Ook zou ik wel een soort van blessure klok in beeld willen zien, graag met verschillende extra blessure tijd.
Nu weet je gewoon precies wanneer er gefloten gaat worden.
Daar is de supercancel voor ;)

op de xbox RT+RB tegelijk

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:57:
[...]

Daar is de supercancel voor ;)

op de xbox RT+RB tegelijk
De supercancel vind ik maar een vreemde 'nood-oplossing'.

Voor jaren terug speelde ik voetbal games in een speelhal, daar had je een voetbal game, dat je dan een supershot aangeboden kreeg.

Wanneer je daar dan gebruikt van maakte, dan ging de bal met keeper het doel in.
Dat is ook zoiets vaags, al was het wel relaxed wanneer je daarmee de beslissende treffer kon maken.

Op het moment dat ik mijn speler bestuur, dan wil ik niet een bepaalde knop in hoeven drukken, in dit geval dus de supercancel, dat maakt het allemaal zo 'nep'.

Oja, loop je in het veld en opeens doet je speler een bepaald truukje, dat wil ik zelf doen, ik schrik er tijdens het spelen gewoon van..

In elk geval bedankt voor je reactie! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 11:56
Is het eigenlijk mogelijk om die filmke na een potje te verwijderen op de xbox. Man wat irriteer ik me gewoon eraan !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 01:44:
De eerste paar dagen kon de demo mij ook niet echt bekoren en of die dat vanaf nu wel blijft doen weet ik niet maar ik heb zo net een van mijn allermooiste en meest intense wedstrijden gespeeld in de 27 jaar dat ik game. Van te voren besloot ik de moeilijkheidsgraad eens op professional te zetten iets dat ik normaal nooit doe. Of dat nu de trick was weet ik niet maar ik speelde een fantastische wedstrijd met Real tegen Barca. Super gelijk opgaande wedstrijd met perioden waarbij Barca domineerde en veel uitbraken had maar ook perioden waarin ik domineerde en veel kansen produceerde. Daarnaast perioden van counters over en weer maar ook een periode met veel balbezit op het middenveld. Ik speelde overigens 2X30 minuten. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 2-2 wat een terechte uitslag was. Verder veel gele kaarten, twee rode(beide clubs 1) en twee penalties. Het mooiste eigenlijk was de controle die ik toch wel had over mijn verdediging. Ik merkte dat ik vooral positie koos t.o.v. Messi en dat pakte echt heel goed uit. Ik was Messi steeds voor en dat geeft meer een kick dan een doelpunt maken. Wat wel relaxt is is dat in PES2009 de trapschijnbeweging weer redelijk effectief is.

Morgen nog maar een paat potjes op professional niveau spelen en maar kijken of dat nu de magie gaf.
Kijk dat is nu PES. ik heb ook zo een periodes dat ik compleet domineer en de ene kans na de andere creer, enkele minuten later sta ik zelf volledig onder druk. dat vind ik er net zo leuk aan. Je hebt ook nooit 2 keer dezelfde tegenstander. bvb de dekking op Messi, soms krijg je voldoende ruimte, andere matchen wordt je continu strak gedekt. geen 2 matchen zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik eigenlijk nog bijna niemand over heb gehoord is de tackles..? Volgens mij 1 van de punten waar het meest aan is gewerkt in vergelijking met PES2008. Voelt voor mij nu meer zoals het zou moeten zijn, al blijft de scheidsrechter snel kaarten trekken als je timing niet helemaal lekker is. Wat vinden jullie ervan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:16:
Waar ik eigenlijk nog bijna niemand over heb gehoord is de tackles..? Volgens mij 1 van de punten waar het meest aan is gewerkt in vergelijking met PES2008. Voelt voor mij nu meer zoals het zou moeten zijn, al blijft de scheidsrechter snel kaarten trekken als je timing niet helemaal lekker is. Wat vinden jullie ervan??
Het is niet vaak langs geweest ik heb het zelf wel twee keer genoemd en ben het met eens. Tackelen lijkt wat makkelijker te gaan, hoewel inderdaad als de timing net niet goed is snel een kaart krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10 03:12

Turfschipper

Hup NAC

Die scheids is voor mij ook al een reden om deze game niet te kopen. Wat ken ik daar chagreinig van worden zeg.

En dat is al 10 jaar zo. Waarom nu niet eens 1 scheids er tussen stoppen die niet zo snel kaarten geeft. En dat je die dan kan instellen als default scheids of zo.

En van die gele en rode kaarten zijn ze 9 van de 10 keer volkomen onterecht. Als je met een sliding perfect de bal pakt, dan krijg je soms nog een rode kaart.

Heel irritant.

Kijk, een game moet mij plezier geven. Geen frustratie. En er zitten gewoon teveel dingen in die echt zo slecht zijn. En dat dan al jaren lang.

SImpele dingen als een inworp? Wat slaat dat nou op zoals het nu is?

Die penalties? Ook al 100 jaar hetzelfde.

nog steeds 8 richtingen lopen en passen: ongelofelijk.

Een metertje voor het passen: is er nog steeds niet. de cpu bepaalt wel waar je heen speelt en hoe hard.

DIe menu's: bar slecht.

Een voorzetvak: dus dan werkt de passing anders: ik wil zelf bepalen hoe ik een pass geef, en dat moet ook altijd hetzelfde zijn, ongeacht waar ik in het veld sta.

Ik kan zo nog wel door gaan, en al die punten zitten er nog steeds in.

Ik snap het niet hoor. Ik hoop echt dat deze game slecht verkoopt, en dat we volgend jaar nu echt eens een volledig nieuwe PES krijgen. Want FIFA, hoe zeer ik ook mijn best doe, het is niks voor mij.

En als ik dit allemaal weer aan zie, weer precies dezelfde dingen er in. Nou, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar dat online gebeuren: het zou me niet verbazen als dat weer niks wordt.

Slechts enkele lobbies, geen Nederlandse, moeilijk tegenstanders vinden, lag, disconnections, geen fatsoenlijke rankings, geen optie voor toernooitjes etc etc.

Het zit er weer allemaal in vrees ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Turfschipper op 04-10-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:07
Regeneration schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:25:
[...]

Het is niet vaak langs geweest ik heb het zelf wel twee keer genoemd en ben het met eens. Tackelen lijkt wat makkelijker te gaan, hoewel inderdaad als de timing net niet goed is snel een kaart krijgt.
Ik vind dat de scheids veel te vaak fout zit bij goede tackles. Regelmatig perfect op de bal en dan toch geel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 01:44:
[b][i]De eerste paar dagen kon de demo mij ook niet echt bekoren en of die dat vanaf nu wel blijft doen weet ik niet maar ik heb zo net een van mijn allermooiste en meest intense wedstrijden gespeeld in de 27 jaar dat ik game. [/b[/i]]Van te voren besloot ik de moeilijkheidsgraad eens op professional te zetten iets dat ik normaal nooit doe. Of dat nu de trick was weet ik niet maar ik speelde een fantastische wedstrijd met Real tegen Barca. Super gelijk opgaande wedstrijd met perioden waarbij Barca domineerde en veel uitbraken had maar ook perioden waarin ik domineerde en veel kansen produceerde. Daarnaast perioden van counters over en weer maar ook een periode met veel balbezit op het middenveld. Ik speelde overigens 2X30 minuten. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 2-2 wat een terechte uitslag was. Verder veel gele kaarten, twee rode(beide clubs 1) en twee penalties. Het mooiste eigenlijk was de controle die ik toch wel had over mijn verdediging. Ik merkte dat ik vooral positie koos t.o.v. Messi en dat pakte echt heel goed uit. Ik was Messi steeds voor en dat geeft meer een kick dan een doelpunt maken. Wat wel relaxt is is dat in PES2009 de trapschijnbeweging weer redelijk effectief is.

Morgen nog maar een paat potjes op professional niveau spelen en maar kijken of dat nu de magie gaf.
Apart dat je dat zelfs in een demo hebt gehad. :)

Ik heb overigens de demo van PES 2009 voor de PS2 van een ander forum geplukt, iemand interesse?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Is trouwens iemand al opgevallen hoe handig right-stick functie werkt, waarmee je een bal (doelloos) een kant kan op tikken. Ideaal als je snel een hakje wilt maken naar een speler dat achter (je) loopt of de bal opzij leggen voor een inlopende speler, wat best relaxed is ter hoogte van de 16. Het geeft naar mijn mening weer dat klein beetje extra dynamiek in het spel. :)
Overigens vind ik direct open draaien bij bal aanname ook echt heel cool, waar je voorheen eerst moest draaien. Om even aan te geven wat ik bedoel, check dit filmpje met de betreffende actie @1:17. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Xadeon schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:10:
Is trouwens iemand al opgevallen hoe handig right-stick functie werkt, waarmee je een bal (doelloos) een kant kan op tikken. Ideaal als je snel een hakje wilt maken naar een speler dat achter (je) loopt of de bal opzij leggen voor een inlopende speler, wat best relaxed is ter hoogte van de 16. Het geeft naar mijn mening weer dat klein beetje extra dynamiek in het spel. :)
Zat er in eerder delen ook in alleen werkte dat imho voor geen meter. Omdat je dat nadat je het pookje in een richting had bewogen je de stick als een knop moet indrukken om de kracht te bepalen. Hoe langer je die indrukte hoe harder de bal. Ik gebruikte het alleen voor een vrije trap op mijn eigen helft, om een tikje breed of terug te geven. In game vond ik het te ingewikkeld werken. Dat ze dat nu hebben aangepast vind ik mooi. En wellicht dat ik het een tweede kans geeft want zo is het wel iets makkelijker werken. :) Je kan trouwens door L1 / LB in te drukken en dan de rechter stick te gebruiken een hoge bal geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Regeneration op 04-10-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 19:52

PromoX

Flying solo

cheiron schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:47:
[...]

Ik vind dat de scheids veel te vaak fout zit bij goede tackles. Regelmatig perfect op de bal en dan toch geel.
Je krijgt inderdaad wel vrij snel een kaart. Verder vind ik de scheidsrechter wel meevallen. Je kunt over het algemeen lekker door voetballen zonder al te veel onderbrekeningen, waarbij ik wel moet zeggen dat ik de sliding tackle niet echt veel gebruik. Dit was in bijvoorbeeld PES 5 vele malen erger waarbij er bij het minste geringste gefloten werd, zelfs wanneer er niet echt iets aan de hand was.

Minpunt vind ik overigens weer het systeem bij het ingooien. Net als in PES 2008 staan er altijd één of twee man waar je de bal heen kunt gooien of je moet de bal ver gooien. Dit kan toch veel dynamischer. Net als de keeper nog steeds erg traag is met uitkomen bij een corner.

Heb ook al een paar keer per ongeluk een 360 graden draai gemaakt, omdat ze die beweging nu onder de linkerstick geplaatst hebben. Dat dat mij overkomt zal misschien aan mij liggen, maar ik snap niet waarom ze het nu aangepast hebben. Als het met de intentie is om de beweging gemakkelijker uit te voeren snap ik het ook niet aangezien het niet echt een gebruikelijke actie is die je elke wedstrijd weer terug ziet.

Ook de balsnelheid vind ik wat traag bij onder meer schoten van afstand en lange ballen. Ben al met al na m'n eerste lange wedstrijd (2x15 minuten, gewonnen met 3-2) nog niet echt overtuigd. Op bepaalde punten speelt het zeker prettiger dan PES 2008, maar ze hebben toch wel een aantal zaken laten liggen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
eb ook al een paar keer per ongeluk een 360 graden draai gemaakt, omdat ze die beweging nu onder de linkerstick geplaatst hebben. Dat dat mij overkomt zal misschien aan mij liggen, maar ik snap niet waarom ze het nu aangepast hebben.
Dan ligt het ook aan mij. Ik weet niet eens wat ik precies doe om het te triggeren, maar het is nog geen 1 keer gebeurt dat ik er ook wat aan had. Meestal een uitbal (langs de lijn) of inleveren bij de tegenstander. Het was toch altijd met de right stick?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:48:
[...]

Dan ligt het ook aan mij. Ik weet niet eens wat ik precies doe om het te triggeren, maar het is nog geen 1 keer gebeurt dat ik er ook wat aan had. Meestal een uitbal (langs de lijn) of inleveren bij de tegenstander. Het was toch altijd met de right stick?
Jep was altijd met rechter stick. En ik heb het net ook per ongelijk gedaan, met de D-pad volgens mij. Je activeert deze marseille roulette / 360 door een "rondje" te maken met je stick of D-pad, volgens mij.

Nog een pluspunt aan PES 2009 "ervaren" en dat is als je niet de bal hebt en aan het verdedigen bent met A / X / B (X360) of kruisje / vierkantje / rondje (PS3) maar dan "per ongeluk de bal krijgt" dan zal je de bal niet gelijk passen, een lang bal geven of een shot lossen. Heb het ergens gelezen, maar weet niet meer waar precies. Dit is imo een mooie feature. :)
Keepers valt mij tot nu toe niet tegen, moet ik zeggen. Ook lijkt de communicatie met de verdedigers beter. In PES 2008 had ik vaak het geval dat de keepers de bal wilde pakken en dat kon makkelijk zonder tegenstander erbij, maar deze werd hard (vaak over de lijnen) geschoten door een verdediger. Hier heb ik dat nog niet meegemaakt. Als je op de paal schiet is het inderdaad het geluid inderdaad wat metalig, maar zo erg vind ik het niet.
Je loopt verder als spelers wat vrijer over het veld en loopt minder op een rails, wat ik wel prettiger vind. Minder passen komen aan van tegenstander maar ook mij, dit zorgt er voor dat het spel niet te snel loop wat ik ook wel als prettig ervaar. Moet nog even de vrije trappen en corners testen die heb ik namelijk nog niet echt veel gehad. Verder ben ik al 1 keer op de scheitrechter gebotst. Hoop niet dat het veel vaker zal voorkomen, want ik raakte wel de bal kwijt, maar het leverde geen gevaarlijke situatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

cheiron schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:48:
[...]

Klopt. Had overigens één keer dat ik de actie per ongeluk uitvoerde in het strafschopgebied van de tegenstander en daardoor een man uitspeelde en op doel kon schieten. Om de beweging te doen zou je de stick 360 graden moeten draaien, maar het lijkt dat het soms ook werkt als je een halve draai maakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die scheidsrechter is wel bloedirritant ja.
Ik maakte net een prachtige sliding waarbij ik de bal precies voor de spits wegtikte, maar daarna struikelde de spits over mijn been. Gevolg: rood + strafschop. :X

Ik heb de PC demo nog maar eens opgestart en ben ook maar op Professional gaan spelen, om te kijken of dat anders was, en het is idd een andere ervaring. Ik begin nu ook te begrijpen hoe je moet aanvallen in deze versie. Met een AMF of vleugelspeler vanaf randje strafschopgebied een hoge steekpass op je spits geven is 8/10 een grote kans. Zoals iemand al eerder opmerkte is ook de schot-op-doel schijnbeweging weer erg efficiënt. Het jammere is dat ik het gevoel heb dat ik elke keer een bepaald 'kunstje' moet doen om tot een doelkans te komen, in plaats van gewoon intüitief te voetballen, zoals ik bij PES4 en 5 wel deed.

Alleen van afstand op doel schieten vind ik nog erg moeilijk. En dan probeer ik het toch met spelers als Van der Vaart en Sneijder, die toch vrij aardige schiet stats hebben.

Na deze paar demo potjes moet ik mijn mening weer iets bijstellen naar de positieve kant, maar ik ben nog steeds niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:04:
Die scheidsrechter is wel bloedirritant ja.
Ik maakte net een prachtige sliding waarbij ik de bal precies voor de spits wegtikte, maar daarna struikelde de spits over mijn been. Gevolg: rood + strafschop. :X

Ik heb de PC demo nog maar eens opgestart en ben ook maar op Professional gaan spelen, om te kijken of dat anders was, en het is idd een andere ervaring. Ik begin nu ook te begrijpen hoe je moet aanvallen in deze versie. Met een AMF of vleugelspeler vanaf randje strafschopgebied een hoge steekpass op je spits geven is 8/10 een grote kans. Zoals iemand al eerder opmerkte is ook de schot-op-doel schijnbeweging weer erg efficiënt. Het jammere is dat ik het gevoel heb dat ik elke keer een bepaald 'kunstje' moet doen om tot een doelkans te komen, in plaats van gewoon intüitief te voetballen, zoals ik bij PES4 en 5 wel deed.

Alleen van afstand op doel schieten vind ik nog erg moeilijk. En dan probeer ik het toch met spelers als Van der Vaart en Sneijder, die toch vrij aardige schiet stats hebben.

Na deze paar demo potjes moet ik mijn mening weer iets bijstellen naar de positieve kant, maar ik ben nog steeds niet overtuigd.
Gelukkig betreft het hier nog 'maar' de demo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 09:43
Het wordt tijd dat een andere grootheid uit de gamesbuss het eens gaat proberen!

Blizzard of Valve bijvoorbeeld...................

Zit je wel weer met die rechten, maar goed ik denk dat anno 2008 toch veel meer mogelijk is dan die minimale verbeteringen die we elk jaar weer voorgeschoteld krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Kan je in de PC demo ook goals op slaan?

Die keeper pakt echt haast niet 1 bal klemvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Nope, zul je fraps of gamecam voor moeten gebruiken.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 19:01
Outlandos schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:30:
Het wordt tijd dat een andere grootheid uit de gamesbuss het eens gaat proberen!

Blizzard of Valve bijvoorbeeld...................

Zit je wel weer met die rechten, maar goed ik denk dat anno 2008 toch veel meer mogelijk is dan die minimale verbeteringen die we elk jaar weer voorgeschoteld krijgen!
Ubisoft heeft het een keer geprobeerd met club football, wat was dat slecht zeg 8)7 En Sony met this is football kon ook niet echt in de buurt komen van fifa of winning eleven/pes. De twee bedrijven die je op noemt zou ik niet als eerste opnoemen bij een sportgame ... denk ik eerder aan sega oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10 11:39
ik heb vanaf het begin van pes 2008 gehoopt op een goed verbeterde pes2009 (playstation 3)
heb de demo nog niet gespeeld.. maar als ik die berichten hier zo allemaal lees... sta ik nou niet te popelen om de demo te downloaden want ben alleen maar bang voor opnieuw een teleurstelling.. natuurlijk blijft het ook een kwestie van "over smaak valt niet te twisten" maar het is niet echt allemaal lovend als ik het zo bekijk...
nu maar ff mn werkuurtjes afmaken en dan toch maar zelf even gaan downloaden....
hoe staat het eigenlijk met de schwalbes in de nieuwe versie? want in pes2008 is het me misschien 1 keer gelukt om hier een een penal uit te krijgen, en speel nu 2 jaar pes, maar vrije ballen nemen met 2008 is me nog NOOIT gelukt, nu kan dat aan mijn lack of skills liggen,maar met andere versies zoals 5 en 6 leg ik ze er wel netjes in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:31
Is het trouwens ook mogelijk om ergens de wedstrijd stats te zien? Dus doelpuntenmakers, balbezit enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20
Mijn 2 cents:
+ goede gameplay
+ wederom net weer iets realistischer
+ CPU krijgt ook geel
+ Het is weer lastiger gemaakt

- ik kan niet hard schieten, alle ballen zijn rete zacht
- krijg vaak geel ondanks perfecte tackle

Ben met name nieuwsgierig naar become a legend mode....
- wordt je speler ouder?
- wat als hij 37 is geworden oid?
- met z'n vieren ook online?
etc... :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ja, na de patch gedownload te hebben, is het wat beter oefenen met de demo... Zit je niet aan de tijd etc..
Heb net 2x 15 minuten gespeeld, en ik moet toch wel zeggen dat ik het steeds leuker vind worden.. Alleen idd de tackles die op de bal zijn, waarvoor je geel krijgt zijn jammer, en de schoten op doel die snel overgaan, maar dat is te oefenen.

Ik hoop ook dat de online modus dit jaar zonder lag is, dan koop ik hem , anders sla ik een jaartje over denk ik, en dat zou ik jammer vinden.

Edit: Trouwens krijg ook best vaak penalty's tegen, omdat (zonder dat ik het zelf doe) mijn verdedigers de tegenstander in de 16 onderuit schoffelen... Terwijl ik dat zelf niet wil en doe! Zoiets vind ik ook frustrerend..

[ Voor 18% gewijzigd door Vis op 05-10-2008 10:57 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Nog wat dingen die mij opvallen:
- De handschoenen van de keepers :D
- Het is nog steeds zo dat vrije trap nemers een tijd niet deelnemen aan het spel. Er irritant als een in de muur geschoten bal voor hun voeten terug rolt en ze doen niets..
- Schoten van afstand.. potverdorie, je moet weer helemaal opnieuw leren hoe hard ze moeten
- De voorzet voor doel (double-tap lange pass button) is erg wispelturig geworden. Zowel Henry als Messi krijgen de bal bijna nooit bij een medespeler op deze manier. Dat is jammer, want van de zijkant opkomen en dat een voorzet geven naar voor het doel is mijn meest gebruikte aanval..

Over het algemeen scoor ik echt heel weinig, zelf op regular. Dat terwijl ik 08 op Professional speel en altijd wel doelpunten maak. De laatste eindpass rond de 16 lijkt erg moeilijk

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
cheiron schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:15:
- De voorzet voor doel (double-tap lange pass button) is erg wispelturig geworden. Zowel Henry als Messi krijgen de bal bijna nooit bij een medespeler op deze manier. Dat is jammer, want van de zijkant opkomen en dat een voorzet geven naar voor het doel is mijn meest gebruikte aanval..
Voorzetten lijkt idd veel moeilijker geworden, misschien ook wel beter (en realistischer), want met 08 was het volgens mij heel erg makkelijk. Het is me wel al een paar keer gelukg om vanuit een voorzet te scoren, maar het is het meest effectief bij een counter, als het niet zo druk is in de 16.
Over het algemeen scoor ik echt heel weinig, zelf op regular. Dat terwijl ik 08 op Professional speel en altijd wel doelpunten maak. De laatste eindpass rond de 16 lijkt erg moeilijk
Dat had ik in het begin ook, ik scoorde amper. Met PES6 en 2008 won ik bijna alles op Top Player, vaak met grote cijfers, maar ik heb hier een stapje terug gedaan naar Professional omdat ik op Top Player niets won en erg weinig scoorde. Nu ik het aanvallen beter onder de knie heb ga ik het weer eens proberen op Top Player. Probeer rond de 16 eens de hoge steekpass, dat is echt de makkelijkste manier om een kans te crëeren in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
paulmp schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:06:
hoe staat het eigenlijk met de schwalbes in de nieuwe versie? want in pes2008 is het me misschien 1 keer gelukt om hier een een penal uit te krijgen, en speel nu 2 jaar pes, maar vrije ballen nemen met 2008 is me nog NOOIT gelukt, nu kan dat aan mijn lack of skills liggen,maar met andere versies zoals 5 en 6 leg ik ze er wel netjes in...
Ten opzichte van PES 2008 voelt het imho een stuk beter aan. Dat is ook wel wat er in het algemeen wordt gezegd, maar veel slechter dan PES 2008 kan het eigenlijk niet.

Wat betreft de schwalbes, ik heb het nog niet gezien en weet ook niet zeker of het er nog in zit. Zal straks anders even kijken. Heb gekeken en volgens mij staat het ook niet meer bij de "Command list", dus wellicht hebben ze het eruit gehaald. Vrije trap vond ik in PES 2008 ook ongelooflijk onrealistisch hoe zelden de bal erin ging, terwijl de computer gestuurde tegenstander ze veel makkelijker erin kreeg.
gelukkie schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:08:
Is het trouwens ook mogelijk om ergens de wedstrijd stats te zien? Dus doelpuntenmakers, balbezit enz.?
In de demo of full? In de demo volgens mij niet iig.
Zosas schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:29:
Mijn 2 cents:
+ goede gameplay
+ wederom net weer iets realistischer
+ CPU krijgt ook geel
+ Het is weer lastiger gemaakt
Mee eens. Wat betreft die kaarten: had een wedstrijd waarin de computer in 1 wedstrijd (2x 15 min.) ~ 5 - 6 kaarten kreeg waarbij iemand 2x geel. In PES 2008 kreeg de computer nooit echt veel kaarten, laat staan 2 x geel, dat had ik volgens mij nog nooit gehad in PES 2008. :)
- ik kan niet hard schieten, alle ballen zijn rete zacht
Het schietsysteem is inderdaad veranderd, je zal even weer moeten wennen hoe het werkt. Heb ook nog geregeld een slap schot, maar ook al een paar keer een flinke pegel van afstand gemaakt alleen nog geen doelpunt uit die afstandschoten.
- krijg vaak geel ondanks perfecte tackle
Een net verkeerd getimede tackle of zelfs goede tackles worden inderdaad snel bestraft met een kaart. Geld trouwens ook voor de computer, die maakt ook wel eens goede tackles die gewoon met geel worden bestraft.
Ben met name nieuwsgierig naar become a legend mode....
- wordt je speler ouder?
- wat als hij 37 is geworden oid?
- met z'n vieren ook online?
etc... :)
Ben ook wel nieuwsgierig. Ik denk dat je wel ouder wordt en dat je op een gegeven moment moet stoppen en dan heb je het "uitgespeeld". En dan kan je weer opnieuw beginnen. :)
Vis schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:41:
Trouwens krijg ook best vaak penalty's tegen, omdat (zonder dat ik het zelf doe) mijn verdedigers de tegenstander in de 16 onderuit schoffelen... Terwijl ik dat zelf niet wil en doe! Zoiets vind ik ook frustrerend..
Omdat de je computer gestuurde teamgenoten nu naar mijn mening meer acties doen, meer meeverdedigen zeg maar is het bij normale situatie wel prettig, verdedigen is hierdoor ook wat makkelijker, maar inderdaad in de 16 is het wat lastiger. Ik had mijn 1ste rode kaart dus zo geïncasseerd. Vind het zelf trouwens nog wel meevallen met penalty's.
cheiron schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:15:
Nog wat dingen die mij opvallen:
Je kan / moet(?) de R2 / RT indrukken voor een hogere "boogbal" i.p.v. een strakke middelhoge bal. Ik moet zelf ook toegeven dat de lange bal een stuk anders is geworden. Ik heb nog geen 1 keer een goede voorzet gegeven, wat een kopkans opleverde. Ook met R2 / RT moet ik ook nog wat experimenteren.
Bedoel je dat positief of negatief? Zelf vind ik dit een positief punt. Zo krijg je realistische uitslagen en houd een gezonde spanning hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Regeneration schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:57:
[...]

Bedoel je dat positief of negatief? Zelf vind ik dit een positief punt. Zo krijg je realistische uitslagen en houd een gezonde spanning hoog.
Ik weet het nog niet. Toen ik het schreef had ik er geen oordeel over. Aan de ene kant is het leuk om te scoren, aan de andere kant zijn realistische scores.. uhm.. realistischer ;)
Toch roept het enige frustratie op om voor de 10 keer vast te lopen in een verdediging.

Ik moet wel zeggen, na 2 dagen een beetje oefenen bevalt het toch wel ok.. Misschien toch nadenken om over te stappen van 08 naar 09

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
paulmp schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:06:
ik heb vanaf het begin van pes 2008 gehoopt op een goed verbeterde pes2009 (playstation 3)
heb de demo nog niet gespeeld.. maar als ik die berichten hier zo allemaal lees... sta ik nou niet te popelen om de demo te downloaden want ben alleen maar bang voor opnieuw een teleurstelling.. natuurlijk blijft het ook een kwestie van "over smaak valt niet te twisten" maar het is niet echt allemaal lovend als ik het zo bekijk...
[...]
Ik heb net even mijn eerste pot in PES2009 gespeeld en die zou ik zeker downloaden als ik jou was. Ik was echt teleurgesteld door pes2008 op de PS3 en ben pes op de PS2 blijven spelen gewoon omdat die een stuk 'vloeiender' speelde en gewoon lekkerder voelde, maar nu na mijn eerste pot pes2009 denk ik dat ik eindelijk van pes in HD kan gaan genieten.

Zoals enkele anderen ook al gezegd hebben, enkele minpunten die er al flink wat edities in zitten, zitten er nog steeds in en dat is jammer. (moet overigens zeggen dat ik wat kaarten betreft nooit zoveel problemen heb in pes, de sliding is in mijn optiek gewoon een redmiddel in nood en vaak kan ik van te voren wel inschatten of er een kaart gaat vallen als ik vanuit een bepaalde plek een sliding inzet, de passing daarentegen... toch jammer als de bal niet daar naartoe gaat waar jij hem hebben wilt :) )

Ik was eerst helemaal niet van plan om dit jaar weer een pes te kopen, maar ik raak 2008 op de ps3 echt met tegenzin aan, dus dit jaar investeer ik nog maar een keer in pes en dan maar hopen dat ze volgend jaar eens echt wat minpunten weg gaan werken (keep on dreaming ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door nioz op 05-10-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nog een goede verbetering in PES 2009. Als je een vrije trap hebt wat verder van het doel van de tegenstander maar toch een lange bal richting de 16 wil geven, dan stonden in PES 2008 daar geen spelers, maar nu staan daar altijdwel een groepje spelers. Helemaal als je spelers hebt opgeroepen om naar voren te komen. In PES 2008 was het zo dat die spelers die jij hebt aangegeven naar voren te moeten komen pas kwamen als je een corner had of een vrije trap diep in de helft van de tegenstander. Maar soms is het ook wel leuk (en realistisch) om bij een verre vrije trap een lange bal te geven richting de 16, denk aan in de laaste minuten om nog gelijk te maken of te winnen.

Ik zie volgens mij steeds meer pluspunten in PES 2009. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja, er zijn wel heel veel kleine dingetjes verbeterd die de beleving een stuk leuker/completer maken.

Ik had laatst bijvoorbeeld dat Robben geblesseerd raakte bij een aanval, toen de tegenstander de bal van hem afpakte op de rand van de 16. Ik zag nog net dat hij gestrekt op de grond lag, waarna ik een counter te verduren kreeg. Toen mijn verdediging de bal had veroverd en ik weer een nieuwe aanval begon, lag Robben daar nog en terwijl ik aan het rondspelen was, strompelde hij overeind.
Even later kreeg ik een corner tegen, en toen zag ik de cutscene die aangaf dat Robben idd geblesseerd was. Dat zijn wel leuke details, zeker als ze ook niet te vaak voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Zamorano schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:36:
en toen zag ik de cutscene die aangaf dat Robben idd geblesseerd was. Dat zijn wel leuke details, zeker als ze ook niet te vaak voorkomen.
Dit was voorheen ook al bij de vorige delen... Is idd leuk maar niet vernieuwend.

Wat ik hiervan mis, en wat tevens ook niet in 08 was, is dat je geen herhaling meer ziet van de oorzaak van de blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vis schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:50:
[...]

Dit was voorheen ook al bij de vorige delen... Is idd leuk maar niet vernieuwend.

Wat ik hiervan mis, en wat tevens ook niet in 08 was, is dat je geen herhaling meer ziet van de oorzaak van de blessure.
08 heb ik natuurlijk amper gespeeld, dus dat heb ik dan waarschijnlijk gemist. In PES6 heb ik het nog nooit gezien, ondanks dat ik die toch helemaal grijs heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20
Ow, nog een belangrijk pluspunt:
Steekpassen en steeklobjes komen eindelijk goed aan ipv standaard te ver en makkelijke prooi voor de keeper!!!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10 11:39
nioz schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:15:
[...]

Ik heb net even mijn eerste pot in PES2009 gespeeld en die zou ik zeker downloaden als ik jou was. Ik was echt teleurgesteld door pes2008 op de PS3 en ben pes op de PS2 blijven spelen gewoon omdat die een stuk 'vloeiender' speelde en gewoon lekkerder voelde, maar nu na mijn eerste pot pes2009 denk ik dat ik eindelijk van pes in HD kan gaan genieten.

Zoals enkele anderen ook al gezegd hebben, enkele minpunten die er al flink wat edities in zitten, zitten er nog steeds in en dat is jammer. (moet overigens zeggen dat ik wat kaarten betreft nooit zoveel problemen heb in pes, de sliding is in mijn optiek gewoon een redmiddel in nood en vaak kan ik van te voren wel inschatten of er een kaart gaat vallen als ik vanuit een bepaalde plek een sliding inzet, de passing daarentegen... toch jammer als de bal niet daar naartoe gaat waar jij hem hebben wilt :) )

Ik was eerst helemaal niet van plan om dit jaar weer een pes te kopen, maar ik raak 2008 op de ps3 echt met tegenzin aan, dus dit jaar investeer ik nog maar een keer in pes en dan maar hopen dat ze volgend jaar eens echt wat minpunten weg gaan werken (keep on dreaming ;) )
ok nou moet nog een uurtje werken en dan toch maar eens even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij de cursor-setting heb je nu ook de optie om select aan of uit te zetten.
Dit maakt het mogelijk om binnen je team 1 t/m 10 spelers te selecteren die jij wilt bedienen.

Ik vermaak me momenteel wel aardig met de fixed-cursor.
Eerst als Ronaldo Liverpoel verslagen met 3-0, ik was bij alle drie de doelpunten betrokken.
Eerste goal mocht ik zelf maken uit een penalty, de tweede was een overstapje omdat Teves er beter voorstond en de derde was een mooi steekpassje op wederom Teves.

Het tweede potje was met Sneijder tegen Barcelona op pro.
Hoewel het prima begon met een heerlijke steekpass van Raul die mij [Sneijder] alleen voor de doelman zette.
Daarna kregen "we" het gewoon erg moeilijke en verloren de wedstrijd uiteindelijk met 3-1.

Het heeft best wel wat, ik ga dit spel denk ik puur kopen voor de "be a pro" mode.
AI v.s. AI is iig een stuk beter dan 2008.
De CM positie is best wel pittig, je moet je steeds weer aanbieden, spelen in de kleine ruimte, meeverdedigen en aanvallen opzetten.
Het eerste potje met Ronaldo was wat dat betreft een stuk eenvoudiger.
Opzich heeft het wel wat, je wordt soms boos omdat je een bal niet krijgt of als iemand die er slechter voor staat toch zelf op doel schiet.
Maar het is wel een geweldig gevoel als je de perfecte assist geeft of juist krijgt.

Nog een klein puntje van kritiek maar dat fluitje [de manier waarop] van de scheids is altijd 3 korte fluitjes achter elkaar wat mij elke keer doet denken dat er buitenspel is.
Het lijkt mss wat vergezocht maar ik irriteer me d'r toch wel een beetje aan, let er maar eens op. :P

3 keer kort fluiten is toch vaak om iemand terug te fluiten, buitenspel, bal op de verkeerde plaats nemen etc.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Regeneration schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:57:
Wat betreft de schwalbes, ik heb het nog niet gezien en weet ook niet zeker of het er nog in zit. Zal straks anders even kijken. Heb gekeken en volgens mij staat het ook niet meer bij de "Command list", dus wellicht hebben ze het eruit gehaald.
LB+RB+RT toch? (of net andersom)
Vrije trap vond ik in PES 2008 ook ongelooflijk onrealistisch hoe zelden de bal erin ging, terwijl de computer gestuurde tegenstander ze veel makkelijker erin kreeg.
Vrije trappen zien er inderdaad een stuk beter uit. Nog niet uit gescoord, maar zie daar wel mogelijkheden voor in tegenstelling tot PES 2008
Het schietsysteem is inderdaad veranderd, je zal even weer moeten wennen hoe het werkt. Heb ook nog geregeld een slap schot, maar ook al een paar keer een flinke pegel van afstand gemaakt alleen nog geen doelpunt uit die afstandschoten.
Van grotere afstand heb ik nog geen enkele keer een echt harde bal op doel geschoten, terwijl als je binnen het strafschopgebied soms schiet gaat de bal wel keihard. Daarnaast gaan simpele intikkers ook regelmatig over. Misschien een kwestie van oefenen, maar ergens ook wel weer realistisch dat het niet altijd een doelpunt oplevert.

Al met al vind ik het met de kaarten die ik krijg nu ook wel meevallen, maar ik ben dan ook voorzichtig met de sliding tackle. De CPU echter wat minder soms; die kreeg in m'n laatste wedstrijd 2 roden kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Vannacht weer een tijdje gespeeld.

Maar wat is dat toch met deze game? Ik vervloek het altijd, ben soms echt over de zeik als een keeper weer een easy balletje doorlaat. Maar toch blijf ik het spelen. Een soort van haat liefde verhouding. haha.

Komt het omdat het voetbal is? Waar ik zo gek van ben? Ik weet het niet.

Maar goed. Dat schieten he, ik ben ook nooit zo'n afmaker geweest. Maar het gekke is, dat ik nu echt erg goed ben in afstandsschieten. En juist van dichtbij schiet ik vaak 10 meter over. Deels genaaid door de cpu, maar toch, mijn skills zijn nog niet goed genoeg.

Maar dat schieten, ik denk dat ik iets ontdekt heb. Je hebt die schietbalk. Je zou zeggen, hoe voller die balk, hoe harder je schiet. Maar dat klopt gewoon niet. Want soms geef ik 1 tikje op de schietknop, en dan staat er een klein streepje op de balk, en toch schiet je huizenhoog over.

Wat ik nu denk: dat balkje moet je anders zien. Mijn ontdekking: hoe dichter je bij het midden zit van dat balkje, hoe zuiverder je een bal raakt. Sta je dichtbij de goal, dan probeer je hem op het midden te krijgen, maar sta je heel ver van de goal, en je schiet, dan probeer je dat schietbalkje ook voor de helft te vullen.

En verrek!!!! Of het is toeval, of het is echt zo, want ik scoor ineens als een tierelier. Van dichtbij, maar ook van veraf.

Kunnen jullie dit ook eens testen? Want ik weet het niet zeker.

ps. schwalbes zitten er in ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:57:
[...]

LB+RB+RT toch? (of net andersom)
Het staat niet in de command list volgens mij, maar volgens stalscu zit het er wel in. Ik zal het anders ook even testen.
stalscu schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:32:
ps. schwalbes zitten er in ;-).
stalscu schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:32:
[...]

Wat ik nu denk: dat balkje moet je anders zien. Mijn ontdekking: hoe dichter je bij het midden zit van dat balkje, hoe zuiverder je een bal raakt. Sta je dichtbij de goal, dan probeer je hem op het midden te krijgen, maar sta je heel ver van de goal, en je schiet, dan probeer je dat schietbalkje ook voor de helft te vullen.

En verrek!!!! Of het is toeval, of het is echt zo, want ik scoor ineens als een tierelier. Van dichtbij, maar ook van veraf.

Kunnen jullie dit ook eens testen? Want ik wet het niet zeker.
De schietbalk is inderdaad niet zo "simpel" opgebouwd (ook in voorgaande versies zo), wat je daar zeg klopt volgens mij ook. Wat uitgebreider: hoe meer de balk is gevuld, des te harde schiet je de bal en des te hoger schiet je de bal, maar volgens mij ervaring is het inderdaad zo dat wanneer je de balk 50% hebt gevuld het schot het meest accuraat is. Als je balk tot het midden is gevuld heb je dus een accuraat en aardig hard schot, als je op 60% zet is het een minder accuraat maar hard schot en onder de 50% is een zacht schot. Dit is slechts een leidraad en is niet altijd het geval. Als je bijv. hard rent en de meter vult met 80% kan je een harde pegel geven dat zelfs een doelpunt kan opleveren, althans in PES 2008 heb ik dat meerdere keren meegemaakt. Het licht dus ook aan wat je speler doet en hoe die voor het doel staat en hoe ver je van het doel staat. Je zult wel aanvoelen dat als je > 20 meter van het doel staat je niet met 50% lekker op doel kan schieten, dan moet je echt 55 - 60% van de balk vullen. (Ook heeft de speciale stat middle shooting ook wel, maar dat is even een categorie apart). Andersom geldt natuurlijk ook als je < 13 meter voor het doel staat is een vullingsgraad van 40% vaak ook wel voldoende om hard maar wel zuiver te schieten.

De snelheid van het vullen van de meter hangt daarbij volgens mij ook af van hoe de speler de bal heeft of zal ontvangen, bij moeilijkere schot pogingen zoals een volley zal de meter zich sneller vullen en zal je korter de schietknop moeten indrukken. En bij koppen is het helemaal ingewikkeld omdat je bij koppen niet (altijd) echt kracht kan geven aan de bal, je bent veel afhankelijker van de pass en of een tegenstander in de buurt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Als je vanaf 25 meter schiet met je vakje half vol, kan je ook een knaller geven hoor.

En als je vlak bij de goal staat zeg je dat je wel genoeg hebt aan 40%.

Ik zeg (denk) dat als je precies op 50% zit, dat je dan meer kans hebt, dat je de bal binnen tikt. Heeft weinig met snelheid van de bal te maken, maar meer met zuiverheid. Hoe vaak heb je wel niet dat je 1 meter voor de goal staat en je schiet heel hoog over, ondanks dat je maar op slechts 30% zit of zo. Als je eens in zulke situaties 50% indrukt, dan heb je meer kans beweer ik.

(ik denk het he, moet het zelf nu eens wat langer gaan testen)

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat dit niet het enige is wat je schot beinvloedt. Maar als je dit op orde hebt, dus zorg dat als je schiet altijd op 50% zit, dan ga je veel vaker scoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Turfschipper op 05-10-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 09:30
Schotkracht is volgens mij ook afhankelijk van hoe de speler de bal heeft. Goede been, controle, etc.
[edit] Wat Regeneration zegt dus... :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bebob_NL op 05-10-2008 17:07 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Idd schotkracht is afhankelijk van je goede been, hoe de bal komt, hoe je staat of loopt, schiet je met binnenkant? etc etc etc.

Dat balkje: ik beweer dat dit niks met kracht te maken heeft. Maar alleen met hoe zuiver je de bal raakt.

Terwijl het eigenlijk precies andersom zou moeten zijn.

[ Voor 139% gewijzigd door Turfschipper op 05-10-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
stalscu schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:53:
Hoe vaak heb je wel niet dat je 1 meter voor de goal staat en je schiet heel hoog over, ondanks dat je maar op slechts 30% zit of zo. Als je eens in zulke situaties 50% indrukt, dan heb je meer kans beweer ik.

(ik denk het he, moet het zelf nu eens wat langer gaan testen)
Ah, dat soort situaties bedoel je. Ok, dat merk ik nog niet zo dat je dichtbij finaal mis schiet. (Ik maak een stuk minder kansen met PES 2009, helemaal nog weinig kansen pal voor het doel gehad, maar zo wel realistischere uitslagen imho wat ik prettiger vind, hoewel het wel weer even wennen is om te verliezen. ;) ) Kan er trouwens wel wat bij voorstellen, met een zacht balletje kan je namelijk best 2 meter hoog overschieten als je geen accurate hebt. En dan kan je inderdaad beter de balk 50% vullen zoals je aangeeft en met meer accurate. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 05-10-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Trouwens, ik had nog nooit de "vertical view"geprobeerd, maar dat speelt erg lekker weg! Je ziet 1000 keer beter wanneer je een dieptebal moet geven, je ziet mannetjes mooi vrij lopen. Geweldig! Alleen het verdedigen is wat moeilijk vanwege het perspectief. In ieder geval waard om even te proberen!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
cheiron schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:42:
Trouwens, ik had nog nooit de "vertical view"geprobeerd, maar dat speelt erg lekker weg! Je ziet 1000 keer beter wanneer je een dieptebal moet geven, je ziet mannetjes mooi vrij lopen. Geweldig! Alleen het verdedigen is wat moeilijk vanwege het perspectief. In ieder geval waard om even te proberen!
Leuke tip.

Ik erger me trouwens kapot aan de blote onderarmen van de spelers. Die hebben een relief alsof het een shirtje is, maar dan gewoon roze. Ziet er echt uit of het helemaal bedekt is met een laag tjap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik kan nog niet echt onder de indruk raken van PES09. De gameplay zal wel dik in orde wezen, maar de graphics zijn nog steeds niet next-gen in vergelijking met FIFA 09. Ik heb eens de demo gechekt en het is wel weer wat realistischer als in 08. Maar EA is inmiddels ook op dat niveau gekomen, plus het gevoel dat je echt een voetbal wedstrijd kijkt en beleeft.

Ik vraag mij af waneer Konami is dik geld op tafel gaat leggen om!

A: Alle belangrijke comptetities gellicenceerd te krijgen met de echte clubnamen en bijbehorende spelers, geld ook voor nationale teams.

B: Hun graphics en geluidskwaliteit op XBOX360 en PS3 niveau te krijgen. Want ik zit nog steeds te kijken naar een ge-upgrade PS2 port heb ik het idee.

In ieder geval sla ik dit jaar PES maar over. Ik vind het de 60 euro niet waard voor wat kleine verbeteringen. De XBOX360 en PS3 zijn inmiddels alweer een hele tijd op de markt, maar Konami weet niet het volle potentieel er uit te halen. Of beter gezegd Seabass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
We hebben vanavond maar es even PES2009 weer even gedaan en binnen 2 minuten zat PES2008 voor de PS2 er weer in.

We zijn eruit : geen nieuwe PES dit jaar, we spelen gewoon PES2008 PS2-versie, omdat die game gewoon alles heeft wat een voetbalgame nodig heeft, next-gen of niet.

Nu maar hopen dat 2010 echt weer een stoere game gaat worden, want ook dit jaar hebben ze weer de plank behoorlijk mis geslagen, spijtig maar waar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De demo valt weer zwaar tegen. Ik kan niet begrijpen dat nu we ondertussen met deel 2009 nog steeds maar in 8 richtingen bewogen kan worden. Het speelt zo houterig en ziet er echt niet meer uit. Het voelt gewoon niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:34
kronk schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:57:
De demo valt weer zwaar tegen. Ik kan niet begrijpen dat nu we ondertussen met deel 2009 nog steeds maar in 8 richtingen bewogen kan worden. Het speelt zo houterig en ziet er echt niet meer uit. Het voelt gewoon niet natuurlijk.
Bij Fifa loop je ook in 8 richtingen. Daarbij is dat echt het meest zinloze punt om te verbeteren mijns inziens. Zeker omdat het de boel nodeloos complex gaat maken.

Laat ze eerst maar eens die irritatiepunten eruit slopen. Keepers met gebroken polsen, "superspelers", het na het passen van een bal voor 1 seconde je mannetje niet kunnen bewegen, keepers die niet volledig gestrekt gaan, motion capturing, clubliederen (waarom heb je wel de licentie, maar niet het liedje?), online enz.

Natuurlijk kan je een aantal zaken aanpassen in edit mode. Dat is wat dat betreft voor mij een belangrijke verbetering, die edit mode. En de online mode.

Heb nu Fifa gekocht en ik wacht af wat PES09 gaat doen qua online.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteravond ook nog aardig wat potjes gespeeld, aan het begin ergerde ik me groen en geel:

- Passjes kwamen niet aan
- Sprinten had totaal geen nut, zelfs met Ronaldo / Robinho kom ik heel moeilijk langs de verdedigers over de vleugels
- Elke kans die ik kreeg schoot ik huizenhoog over

Na een aantal potjes ging het toch wel wat beter en begon ik het wat leuker te vinden, ik ben denk ik nog steeds te veel aan de arcade-achtige gameplay van 2008 gewend. Het is nu meer een kwestie van op balbezit spelen en op het goede moment een steekpass geven.

Het rennen is nu gewoon niet meer effectief, behalve als je een goede counter hebt.

Schieten is ook anders naar mijn gevoel, volgens mij is het inderdaad waar dat wanneer de powerbar op 50% staat je schot het meest accuraat is, toen ik een aantal kansen voor open doel had schoot ik ze huizenhoog over. Bij PES 2008 hadden ze zeker weten gezeten. Daarna wel 2 mooie goals gecoord met Luca Toni toen de bar op 50% stond. Hij schoot ze keurig in het hoekie buiten het bereik van de keeper.

Vanavond nog maar een aantal potjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
Ik lees hier mensen die al met 1 speler hebben gespeeld, hoe dat dan? Gewoon je player-change uitzetten ofzo en dan constant 1 speler blijven?

Verder zie ik nog steeds veel kleine foutjes, spelers die elkaar omhoogtrekken zonder elkaar aan te raken etc maar dit zijn alleen maar kleine schoonheidsfoutjes. Robinho bijvoorbeeld nog bij Real?

Scoren is me pas 2x gelukt in de demo maar het blijft wel leuk om te proberen in ieder geval.

En nog geen seconde nadat ik het heb getypt scoor ik met Henry tegen Man utd op world class :D

Wat gebruiken jullie trouwens om een verdediger voorbij te komen? Echte schijnbewegingen of de d-pad + sprintfunctie? Die is bij mij altijd erg effectief.

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-10-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Prutzer80 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:16:
Het rennen is nu gewoon niet meer effectief, behalve als je een goede counter hebt.
Tegen de CPU is rennen sowieso niet effectief. In vorige versies in PES was het al zo en nu is het volgens mij nog steeds zo dat de CPU met dezelfde speler harder kan lopen dan dat wanneer jij 'm zou besturen, ook al heeft de CPU speler veel mindere stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
PromoX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Tegen de CPU is rennen sowieso niet effectief. In vorige versies in PES was het al zo en nu is het volgens mij nog steeds zo dat de CPU met dezelfde speler harder kan lopen dan dat wanneer jij 'm zou besturen, ook al heeft de CPU speler veel mindere stats.
Ben ik niet helemaal met je eens, in PES2008 was het veel makkelijker om met snelle spelers ( Speed >> 90 ) iedereen zoek te rennen. Ik viel ook altijd het meeste via de vleugels aan om vervolgens te proberen naar binnen te rennen en dan af te geven.

Dit lukt mij met 2009 dus absoluut niet, ik wordt continu ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
PromoX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Mwah, dat is niet zo, althans op de PC niet. Ik kon op de PC in 2008 prima over de vleugels de backs er uit lopen met bijv. een Walcott, Odonkor, Ashley Young, etc.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Rennen langs een verdediger was ook niet onmogelijk maar moeilijk. :) Jullie hebben het nu wel over de zeer snelle spelers. Als je tussen de 80 en 90 had kwam je vaak echt moeilijk voorbij verdedigers met een top speed en accelleration van 70 - 80 en dat is wel wat scheef imho. Het rennen langs een verdediger vind ik overigens wel wat moeilijker deze versie. Ik probeer langzaam te dribbelen en op het goede moment er langs te gaan of ruimte te creëren.

Ik heb een mooi doelpunt gemaakt door met Keane vanaf de middenlijn naar het doel te dribbelen. Ik kwam van links en liep steeds richten het midden en weer richting de linker zijlijn en weer richting het midden. Zo kwam ik voor het doel, liep ik opnieuw naar het midden en schoot met rechts mooi in de rechter hoek. :)

Heb nog wat kleine positieve punten ontdekt. Zo worden er verdedigende bewegen gemaakt ook op de helft van de tegenstander. Dit ziet er iig realistische uit en werkt heeft geregeld ook een werkende functie. Aangezien ik hier geen filmpje van heb een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3178/2917771441_a429bfbd14_t.jpg

Verder had ik een leuke andere en zeker nuttig animatie gezien. Hier pakt de speler de bal terug door een stap achteruit te doen. In dit voorbeeld is dat Van Nistelrooij. Aangezien ik wat problemen had met het fimpje online te krijgen wat screenshots, waar het imho ook goed te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3272/2918620882_a45d54323f_t.jpg
Van Nistelrooij loopt naar rechts in voorbeeld. De bal stuit om de tegenstander en rol terug (in voorbeeld naar links).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3234/2917772017_4876467075_t.jpg
Van Nistelrooij "merkt het op" en loopt achterwaarts naar de bal.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3048/2917772251_7835635b13_t.jpg
Van Nistelrooij heeft de bal weer en scherm deze met zijn lichaam af.

Al die kleine verbeteringen maken het voor mij de gameplay weer een stukje beter. Grote veranderingen zijn (nog) niet merkbaar maar wellicht komt dat nog. Ik hoop dat ze echt de ML verbeterd hebben. Voor mij staat wel vast dat ik hem koop. Ik ben erg benieuwd naar de full versie, veel meer dan voorgaande jaren.

Edit: had nog wel framesdrops gemerkt in de "juigende animaties na een doelpunt" terwijl ik eerder anders beweerde. Ook een beetje bij de herhalingen, maar dat is niet echt merkbaar, wel zichtbaar m.b.v. Fraps. Klein minpuntje, maar wellicht omdat ik "officeel" ook niet de nu spelende resolutie kan spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Regeneration op 06-10-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Tsja, weer een paar dagen verder.

En ik moet eerlijk zeggen, de game is echt wel weer iets beter geworden. En het ziet er beter uit.

Maar sommige dingen zijn zo bepalend wat betreft gamePLEZIER. En laat dit nu net de dingen zijn die er al jaren in zitten.

Keepers, passingbalkje ontbreekt, scheids die slecht is.

Ook al zou de game fotorealistisch zijn, is de gameplay ubergoed. Als dan nog steeds deze puntjes (en er zijn er wel meer hoor) in zitten. Dan is de game gewoon niet leuk meer. En daar gaat het mij om. Nu speel ik een vette game maar elk schot op goal laat de keeper de bal los. Ben leuk bezig, mooie pot, en krijg je weer een rode kaart voor niks. Dat is toch gewoon kut, of niet? Hoe vet de game ook speelt.

Dus ja, de game is weer wat beter (veel beter tov 2008) geworden, maar wordt nog steeds verpest door zaken die ze al lang op orde zouden moeten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 06-10-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:01:
Ik lees hier mensen die al met 1 speler hebben gespeeld, hoe dat dan? Gewoon je player-change uitzetten ofzo en dan constant 1 speler blijven?
Als je in het controler select menu zit na het kiezen van exhibition dan ga je naar cursor-settings en zet je "slct. player" op on ipv off.
Vlak voordat je de wedstrijd in gaat kun je dan de speler[s] selecteren die jij wilt besturen, minimaal 1 en maximaal 10.
Als je meer dan 1 selecteerd dan zijn die spelers gemarkeerd met een blauw rondje in de wedstrijd.
Lijkt me ook erg handig wanneer je met b.v. 2 [of meer] man tegen de cpu speelt.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Als je un-assisted speelt, kan iemand dan de keeper worden?

Mij lukt het nog steeds niet.

Wat wel kan, als de keeper de bal hebt. En je loopt met je (bv) rechtsback naar de zijlijn om vrij te lopen. Dan kan je om de bal vragen, met R2.

Weet niet of het al bekend was, maar zo kan je nog een beetje invloed krijgen op de keeper.
Want anders rost ie hem vaak blind naar voren, terwijl je gewoon op kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Ik merk dat je een Y'tje (dieptepass) niet meer kan richting als je hem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Coeluh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:48:
Powerful you have become, the dark side I sense in you.
[/yoda] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zamorano schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:56:
[...]

Powerful you have become, the dark side I sense in you.
[/yoda] :+
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Lees je eigen zin nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zamorano schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:58:
[...]

Lees je eigen zin nog eens. ;)
Richting moet richten zijn. Zo moeilijk was ie toch niet :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Coeluh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:04:
[...]

Richting moet richten zijn. Zo moeilijk was ie toch niet :P?
Nee, ik snapte wel wat je bedoelde, maar hij leest als een Yoda zin. Wel een beetje jammer dat ik dat dan weer moet uitleggen. ;) Maar goed, we dwalen af.

Overigens heb ik bij vorige versies nooit het idee gehad dat ik m'n dieptepass echt richting mee kon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
stalscu schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:16:
Als je un-assisted speelt, kan iemand dan de keeper worden?

Mij lukt het nog steeds niet.

Wat wel kan, als de keeper de bal hebt. En je loopt met je (bv) rechtsback naar de zijlijn om vrij te lopen. Dan kan je om de bal vragen, met R2.

Weet niet of het al bekend was, maar zo kan je nog een beetje invloed krijgen op de keeper.
Want anders rost ie hem vaak blind naar voren, terwijl je gewoon op kunt bouwen.
Dit vind ik ook vervelend, begon aan het einde van PES 2008 de semi-fix = un-assisted in PES 2009 wel te waarderen. Toen kon je met de combinatie Y en LB (X360) of driehoekje en L1 (PS3) de keeper worden, maar nu hebben ze die modus weggehaald of iig niet beschikbaar gesteld voor de demo. Ben bang dat ze dit ook in de full hebben weggelaten, ach ja, dan maar weer terug naar manual (in PES 2008) = semi assisted (in PES 2009).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zamorano schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:07:
[...]

Nee, ik snapte wel wat je bedoelde, maar hij leest als een Yoda zin. Wel een beetje jammer dat ik dat dan weer moet uitleggen. ;) Maar goed, we dwalen af.

Overigens heb ik bij vorige versies nooit het idee gehad dat ik m'n dieptepass echt richting mee kon geven.
Haat aan yoda.

Maar als je naar rechtsboven of linksboven duwde kon je je pass zo een richting geven. Maar nu deed hij het verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Coeluh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:48:
Coeluh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:09:
[...]

Maar als je naar rechtsboven of linksboven duwde kon je je pass zo een richting geven. Maar nu deed hij het verkeerde.
Bedoel je de met de keeper of ook in het veld? In het veld kan ik gewoon richting geven met een steekbal.

Verder een minpuntje ontdekt: als de keeper de bal in zijn handen heeft en je zou hem met een lange pass / shietknop het veld in willen schieten, schiet hij weer willekeurig een richting op en niet de richting die jij aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:12:
[...]

[...]

Bedoel je de met de keeper of ook in het veld? In het veld kan ik gewoon richting geven met een steekbal.

Verder een minpuntje ontdekt: als de keeper de bal in zijn handen heeft en je zou hem met een lange pass / shietknop het veld in willen schieten, schiet hij weer willekeurig een richting op en niet de richting die jij aangeeft...
Soms heb ik in het veld last van dat hij net iets anders doet dan ik induwde op mn controller (xbox 360 op pc).

Dat keeperprobleem hoopte ik eindelijk dat ze dat gefixed hadden, ik ergerde me er kapot aan in pes 08. Kon je een counter maken waaruit je je zure tegendoelpunt eindelijk weer recht kan zetten, trapt hij op een plek waar net 5 tegenspelers op een kluitje stonden. Ook een kunst opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
PES2009 voor €25 bij play.com (overigens is FIFA09 daar ook slechts €35)

Heb zelf besloten om dit jaar FIFA weer eens een goede kans te geven, aangezien PES2008 ergerlijk irritant was (:+) Moet zeggen dat FIFA echt een zeer fijne game is. Alles steekt goed in elkaar en ziet er gelikt uit. Menu's zijn duidelijk, er is een goede hints en tips sectie waarin bijvoorbeeld de verschillende manieren om een vrije trap te nemen wordt uitgelegd. Ook alle trucjes etc in het spel worden uitgelegd (volgens mij worden alle trucjes bij pes niet uitgelegd in het spel, of wel?) wat zeer fijn is en alle licenties maken het natuurlijk helemaal af. Qua vormgeving is het bij fifa nooit een probleem geweest.

Het spelen zelf is ook zeer goed te doen. Mede dankzij de goede helpsectie in het spel kun je de controls goed onder de knie krijgen en speelt het lekker weg. Het is anders dan pes, maar niet per se beter of slechter, maar als je het even goed de kans geeft, dan is het goed spelen.

Het beste aan fifa is echter dat je een keer verlost bent van al die irritaties die pes bij je oproept. Dan is het gewoon weer eens keer fijn voetballen :) Al met al is fifa een zeer fijne game om te spelen.

Nu is het echter de beurt om pes2009 ook eens goed aan de tand te voelen en een eerlijke kans te geven. Belangrijk daarin is echter dat ik dan precies weet hoe alle controls werken (met name alle trucjes etc). Zoals gezegd worden deze volgens mij niet in het spel uitgelegd, dus dan wordt het sowieso al een stuk lastiger. En ik ga natuurlijk geen €15 betalen voor zo'n game guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:49

Polycom

Poes van goud

Coeluh schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:46:
[...]

Leuke tip.

Ik erger me trouwens kapot aan de blote onderarmen van de spelers. Die hebben een relief alsof het een shirtje is, maar dan gewoon roze. Ziet er echt uit of het helemaal bedekt is met een laag tjap.
Als je je aan dit soort zaken gaat ergeren kan je beter een andere game gaan spelen, kom op zeg. PES is gewoon PES ook dit jaar weer.. het is gewoon een geniaal spel wat gewoon goed werkt.. van die kleine dingen zul je altijd houden. Ik weet zeker dat we in PES 2012 ook nog houten publiek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Benotti schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 01:06:

Ook alle trucjes etc in het spel worden uitgelegd (volgens mij worden alle trucjes bij pes niet uitgelegd in het spel, of wel?)

[...]

Zoals gezegd worden deze volgens mij niet in het spel uitgelegd, dus dan wordt het sowieso al een stuk lastiger. En ik ga natuurlijk geen €15 betalen voor zo'n game guide.
Er is wel een "command list" in de pauze menu tijdens een wedstrijd of training, daar staan heel wat controles en truukjes in. Het is beperkter dan de guide wellicht, maar wel te doen. Ook het even terug zoeken, zo van hoe ging die ook alweer is het handig. In PES 2008 was er verder geen tutorial om je wat basic dingen en enkele truukjes te leren kennen, maar in PES 6 was dat volgens mij wel het geval. Wellicht dat ze dit keer een dergelijke tutorial er weer wel in stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Regeneration schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:11:
[...]

Er is wel een "command list" in de pauze menu tijdens een wedstrijd of training, daar staan heel wat controles en truukjes in. Het is beperkter dan de guide wellicht, maar wel te doen. Ook het even terug zoeken, zo van hoe ging die ook alweer is het handig. In PES 2008 was er verder geen tutorial om je wat basic dingen en enkele truukjes te leren kennen, maar in PES 6 was dat volgens mij wel het geval. Wellicht dat ze dit keer een dergelijke tutorial er weer wel in stoppen. :)
Geloof dat sinds PES3 of 4 er een soort training/tutorial mode in zat. Hiermee kon je bijvoorbeeld oefenen met vrije trappen (doormiddel van een target in de linkerbovenhoek bv.). Dit vond ik erg gaaf om daar te proberen de perfecte vrije trap te nemen precies in het kruis. Ook kon je oefenen met lange passes, en dribbelen en nog wat zaken. Weet nog dat er in een bepaalde versie een "drive-shot" beschikbaar was. Je moest dan bij een stuiterende bal precies op het juiste moment de schietknop indrukken en loslaten, zodat hij effect meegaf en je de bal snoeihard kon schieten omdat hij vrij hard daalde. Vreemd waarom ze die mode er weer uit hebben gesloopt.

Verder is de commandlist in PES altijd een lachtertje geweest. Kreeg altijd een beetje het "engrish" idee, maar dan op zijn japans.

PES voor 25 euro is het misschien wel waard om uit te proberen.

edit: leuk, die 25 euro is voor de pc versie. Helaas, dan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:36:
[...]

Geloof dat sinds PES3 of 4 er een soort training/tutorial mode in zat. Hiermee kon je bijvoorbeeld oefenen met vrije trappen (doormiddel van een target in de linkerbovenhoek bv.). Dit vond ik erg gaaf om daar te proberen de perfecte vrije trap te nemen precies in het kruis. Ook kon je oefenen met lange passes, en dribbelen en nog wat zaken. Weet nog dat er in een bepaalde versie een "drive-shot" beschikbaar was. Je moest dan bij een stuiterende bal precies op het juiste moment de schietknop indrukken en loslaten, zodat hij effect meegaf en je de bal snoeihard kon schieten omdat hij vrij hard daalde. Vreemd waarom ze die mode er weer uit hebben gesloopt.
Die "drive-shot" die was wel geinig. Ik bakte er vaak niets van maar als je nou een keer goed raakte en de bal vloog er fantastisch in was het gevoel geweldig, ook al was het maar een tutorial en niet in een wedstrijd. Snap ook niet waarom ze dat weg hebben gehaald, je kon er inderdaad lekker in training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:35
Eerst en vooral even duidelijk maken dat ik altijd een grote voorstander was van PES (Ja al van de ISS reeks). Door mijn voortdurend lyrisch razen zijn veel vrienden overstag gegaan en werd er minder en minder over Fifa gesproken, laat het dus duidelijk zijn, ik ken PES erg goed en was er bovendien een krak in. Echter ... dit jaar voor het eerst FIFA gekocht nadat ik jaren geen PES meer had gekocht (PES 5 speelde ik nog erg lang maar ik was toe aan iets nieuws).

Als ik beide demo's vergelijk dan kan ik enkel maar hopen dat de build van PES een veeeel vroegere versie was dan de build van Fifa. Bij een vergelijk is het gewoonweg zo dat Fifa stukken makkelijker en soepeler speelt dan PES (ik speel beide demo's op de hoogste moeilijkheidsgraad). Omdat dit een PES topic is zal ik enkel mijn bevindingen geven.

Wat meteen opvalt is dat er weldegelijk een grafische boost is, al blijf ik nog steeds de nieuwe PES erg klinisch vinden (PS3 versie), op zich dus wel positief dat het er iets beter uitziet dan de 2008 maar toch mag je veel meer verwachten, het wordt dringend tijd dat PES gebruik maakt van een nieuwe engine want je hebt gewoon het gevoel dat er uit deze engine nog weinig te halen valt. Het is niet slecht maar ook niet meer dan dat.

Gameplay is echter altijd belangrijker geweest en dat is net datgene wat mij nu doet twijfelen. Het spel voelt gewoonweg te houterig aan, de miniscule details die men moest verbeteren zijn niet verbeterd en dat vind ik erg jammer. Ik blijf PES 4 en PES 5 nog steeds top vinden maar dit komt niet eens in de buurt. Bij balaanname heb je steeds een halve seconde ofzo geen controle over de speler (met rug naar doel - lijkt wel opnieuw PES2), de voorzetten op doel lijken iets trager te reageren, de looplijnen zijn er echt niet beter op geworden (nog steeds wachten op opkomende spelers, alleen dan wel erg lang wachten op iemand die soms niet komt - geen aansluiting van het middenveld waardoor je met een enorme lege ruimte blijft zitten tussen de linies enzo ...) Het wegdraaien lukt wonderwel maar dan is er even een moment waarop een speler zijn plaats lijkt te zoeken, allemaal kleine details die de flow uit de game halen. Ik dacht eerst nog, het is wennen maar ondertussen ben ik vrij zeker dat het veel erger is dan dat. Er zijn nog veel zaken die het net niet doen en vroeger wel goed uitgewerkt waren en daarom alleen al denk ik er aan deze game opnieuw niet te kopen.

Als je van de PES demo onmiddellijk overstapt naar de FIFA demo merk je pas echt hoeveel FIFA heeft geleerd en daarom dat ik dan ook dit jaar FIFA opteer en mij daar zal in verdiepen (tzal nodig zijn trouwens want kwa opbouw en afwerking is het echt aanpassen). Het spelplezier is voor mij dit jaar voor het eerst in 15 jaar (!!! - De allereerste FIFA op de SNES hebben wij kapotgespeeld :) ) groter bij Fifa dan bij PES en eigenlijk doet dit erg veel pijn :'( en is dat ontzettend jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Laatst online: 26-10 13:06
pes4 is de beste pes die ik ooit gespeeld heb, ik zou zeggen, back to 4 en noem em pes2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
gotfurrr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:29:
pes4 is de beste pes die ik ooit gespeeld heb, ik zou zeggen, back to 4 en noem em pes2010
Tja, ik denk dat 80% van de europese PES community daar eigenlijk om vraagt: PES4 met next-gen graphics, een uitgebreidere ML en zoveel mogelijk licenties.. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn.
Sinds PES5 is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan qua gameplay, terwijl er op dat gebied niet veel veranderd had hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

gotfurrr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:29:
PES4 heeft de hoogste funfactor maar PES5 is realistischer en beter uitgebalanceerd. Als ik de verhalen mag geloven was het de bedoeling dat PES2009 de gameplay zou krijgen van PES5 met vernieuwde graphics. Is niet echt gelukt tenzij de full version anders uitpakt maar dat lijkt me stug. PES2009 is duidelijk beter dan PES2008 maar PES5 is het gewoon niet.

Het lullige is nu dat je moet kiezen tussen gameplay en graphics. Uiteindelijk gaat het bij PES wat mij betreft om de gameplay dus ik blijf waarschijnlijk gewoon PES5 spelen met een recente optionfile. Mij kennende blijf ik wel constant knarsentanden bij de graphics maar goed.

Verder ben ik het wel met Ekfad eens wat betreft de looplijnen. Die zijn er niet beter op geworden de laatste twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik verbaas me toch wel over de veelal negatieve reacties op PES.

Ik heb zowel de demo van Fifa als ook de demo van PES uitgeprobeerd (op de pc), en dit is mijn mening:

Over Fifa op de pc ben ik helemaal niet tevreden. Het hapert en ik vind de gameplay nog steeds niet geweldig, hoewel deze wel is verbeterd. Er wordt veel geschreven dat Fifa de gameplay van PES voorbij zou zijn gestreefd. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb regelmatig dat een voorzet vanaf de zijkant van het strafschopgebied achter de spitsen terecht komt, om een voorbeeld te noemen.

Als ik daarna overschakel naar de PES demo, dan heb ik meteen het gevoel van: Ha, lekker! Dit loopt in ieder geval zonder haperingen. Persoonlijk vind ik PES er ook beter uitzien dan Fifa (op de pc dan). Maar de gameplay, waar het bij deze voetbalgames toch voornamelijk om gaat, is naar mijn mening bij PES toch echt nog altijd vele malen beter dan bij Fifa. Het voelt gewoon veel realistischer aan. In PES zit veel meer variatie in de spelsituaties ook. Voor mij persoonlijk blijft het nog steeds: Fifa = arcade en PES = simulatie!

Kortom voor mij dit jaar (weer) geen Fifa en wel (weer) PES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
MadMoody schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:00:

Ik heb zowel de demo van Fifa als ook de demo van PES uitgeprobeerd (op de pc), en dit is mijn mening:
Wat ik merk is dat er toch wel een enorm verschil bestaat tussen de pc en console versie (zowel Fifa als Pes), ik spreek mij dan ook enkel uit over de PS3 versies, ik zou de Pc versies ook kunnen proberen maar ik speel een voetbalgame nu eenmaal liever in mijn sofa ;) .

Ik denk dat daar vooral het verschil zit, het lijkt op de console wel de omgekeerde PC wereld. Op dit moment heb ik bij Fifa veel meer het gevoel van absolute controle (kan best een illusie zijn, daar spreek ik mij niet over uit, het is puur gevoelsmatig) terwijl bij PES op de PS3 dit gevoelsmatige sterk wordt belemmerd door de vele 'haperingen' (ook al loopt het spel nu wel soepel, dus puur op gameplay gebied)
Dracul schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:44:
[...]

PES4 heeft de hoogste funfactor maar PES5 is realistischer en beter uitgebalanceerd. Als ik de verhalen mag geloven was het de bedoeling dat PES2009 de gameplay zou krijgen van PES5 met vernieuwde graphics. Is niet echt gelukt tenzij de full version anders uitpakt maar dat lijkt me stug. PES2009 is duidelijk beter dan PES2008 maar PES5 is het gewoon niet.

Het lullige is nu dat je moet kiezen tussen gameplay en graphics. Uiteindelijk gaat het bij PES wat mij betreft om de gameplay dus ik blijf waarschijnlijk gewoon PES5 spelen met een recente optionfile. Mij kennende blijf ik wel constant knarsentanden bij de graphics maar goed.
Het lullige is dat je ondertussen met een next gen consoles staat waarop je geen next gen PES kan spelen. Als het aan mij lag dan brachten ze gewoonweg PES5 opnieuw uit die op hoge resolutie te spelen is met de online mogelijkheden de dag van vandaag. Ik had dit veel leuker gevonden dan het teleurstellend gevoel dat nu achterblijft.

[ Voor 36% gewijzigd door Ekfad op 07-10-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ekfad schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat daar vooral het verschil zit, het lijkt op de console wel de omgekeerde PC wereld.
Wat je zoal leest denk ik dat je daarin inderdaad gelijk hebt. Met de consoleversies heb ik zelf geen ervaring (alleen de oudere versies van de games op de PS2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
MadMoody schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:16:
[...]

Wat je zoal leest denk ik dat je daarin inderdaad gelijk hebt. Met de consoleversies heb ik zelf geen ervaring (alleen de oudere versies van de games op de PS2).
Klopt, op de PC is PES het enige goede voetbalspel. Op de next-gen consoles is de strijd veel heftiger en is (met name) FIFA zeven mijlen beter (dan op de PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ekfad schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

Wat ik merk is dat er toch wel een enorm verschil bestaat tussen de pc en console versie (zowel Fifa als Pes), ik spreek mij dan ook enkel uit over de PS3 versies, ik zou de Pc versies ook kunnen proberen maar ik speel een voetbalgame nu eenmaal liever in mijn sofa ;) .

[b]Ik denk dat daar vooral het verschil zit, het lijkt op de console wel de omgekeerde PC wereld.[b] Op dit moment heb ik bij Fifa veel meer het gevoel van absolute controle (kan best een illusie zijn, daar spreek ik mij niet over uit, het is puur gevoelsmatig) terwijl bij PES op de PS3 dit gevoelsmatige sterk wordt belemmerd door de vele 'haperingen' (ook al loopt het spel nu wel soepel, dus puur op gameplay gebied)

[...]
[...]
Ik denk dat het gewoon een kwestie van smaak is. Fifa en Pes zijn beide goede spellen (en beide nog steeds voor enkele verbeteringen vatbaar), welke je beter vind hangt echt van jezelf af.
Ik heb ook beide PS3 demo's flink gespeeld gisteren, maar mijn voorkeur ligt nog steeds bij Pes, ondanks dat ik Fifa ook niet slecht vind, maar het geeft mij gewoon niet 'het gevoel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
nioz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat het gewoon een kwestie van smaak is. Fifa en Pes zijn beide goede spellen (en beide nog steeds voor enkele verbeteringen vatbaar), welke je beter vind hangt echt van jezelf af.
Ik heb ook beide PS3 demo's flink gespeeld gisteren, maar mijn voorkeur ligt nog steeds bij Pes, ondanks dat ik Fifa ook niet slecht vind, maar het geeft mij gewoon niet 'het gevoel'.
Zeker en vast, het ligt ook echt puur gevoelsmatig. Wat alleen jammer is is het feit dat een door en door PES fan nu opeens tot de conclusie moet komen dat Konami niet kan waarmaken wat het met andere franchises wel kan op de next gen consoles. Ik heb zo de indruk dat ik niet de enige speler ben die resoluut bij PES zweerde die nu na lang wikken en wegen de overstap maakt naar Fifa omdat het gevoelsmatig niet meer is wat er mag van verwacht worden. (Ik twijfel trouwens nog steeds om ook PES te kopen dit jaar gewoon omdat ik hoop dat de demo versie een vroege beta is)

[ Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 07-10-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Heb nog een mooie wijziging gezien in de demo wat te maken heeft met de replays. Ten eerste kan je nu ook de verticale hoek bepalen, volgens mij kon dat voorheen niet. Dit is eigenlijk niet wereldschokkend, maar in sommige situaties kan het wel wat beter uitpakken.

Wat naar mijn mening een betere toevoeging is, dat wanneer de bal over de zij- of achterlijn is gegaan je in vorige PES delen het een paar tellen duurde voordat de wedstrijd verder ging met een ingooi, doeltrap of corner (of als je dat aan hebt staan een herhaling). In dit tussentijd kon je op de pauze knop drukken en zo de replay nog bekijken, wat ik wel nuttig vond bij mooie doelpoging. Echter als er niet veel bijzonders gebeurt is kon je dit niet snel wegdrukken je moest perse even die paar tellen wachten tot het spel verder ging. Persoonlijk had ik met dat laatste niet zo'n probleem maar wellicht anderen wat meer.

In PES 2009 is het zo dat wanneer de bal over de lijn is en je druk op de pauze knop hoef je geen paar tellen te wachten en zal je gelijk met je een ingooi, doeltrap of corner verder gaan. Echter eerst dacht ik dat de mogelijkheid van de replay weg was, maar dat is niet zo. Nog voordat er wordt ingeworpen, de doeltrap of corner wordt genomen kan je de pauze menu drukken op de replay te zien van wat er voor de spelhervatting gebeurde. Dit zou betekenen dat je ook overtredingen kan terug zien en eventueel opstaan. Dat opslaan heb ik nog niet echt behoefte aan gehad, maar het terugzien wel en de camera-stand van de standaard herhaling is niet altijd even goed.

Dit is dus zowel goed nieuws voor degene die zich de paar tellen voordat de het spel kon worden hervat liever willen vermijden, maar met behoud van de replay mogelijkheid. :) Voor degene die het weinig uitmaakt (wat de grootste groep ik denk ik, want heb er nog nooit eigenlijk iemand over horen klagen. :P) veranderd er eigenlijk weinig. Heb trouwens gezien dat het bij Fifa 09 demo ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb net een potje van 15 min gespeeld op Beginner om puur op het schieten te oefenen. Dit ging me nu vanzelfsprekend wat beter af: 17-0 :P

Op Regular had ik gewoon ontzettend veel moeite om te scoren: Of de keeper stompt hem telkens eruit of ik ram hem keihard over of nog net op de lat. Het is vooral essentieel om niet boven de 50% te komen want dan gaat elk schot huizenhoog over ( zelfs als je op 5m van de goal staat )

Kan inmiddels echt niet meer wachten totdat PES2009 in mijn brievenbus valt, vind het ontzettend irritant om telkens maar weer na elk oefenpotje dat irritante filmpje te moeten kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Prutzer80 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:14:
Ik heb net [...] te moeten kijken!
Ow ja, inderdaad de moeilijkheidsgraad daar wilde ik ook nog iets over zeggen. Ze hebben het niveau zo aangepast dat het weer even wennen is, maar wel zo dat het wel te spelen is imho. Er word ook minder gescoord en dat vind ik wel zo prettig. Ik speelde vorige PES deel op Top player wel met flink wat oefenen, maar uiteindelijk kon ik redelijk het redelijk makkelijk aan mits ik het verschil in kwaliteit niet te groot werd in mijn nadeel t.o.v. de computer gestuurde tegenstander.

Nu had ik in PES 2009 demo met regular al wat moeite, na wat potjes ging het aardig. Ben naar professional overgeschakeld en dat was ook even wennen, maar dat ging ook wel aardig, speelde vaker gelijk. Ik dacht vandaag laat ik even Top player proberen. Ik met ManU tegen de volgens de overal team staats 5-hoek wat zwakkere Liverpool. Werd ik helemaal weggespeeld en met 3-1 van de kaart geveegd waarbij ik mijn doelpunt ergens in de laatste minuten maakte (waarbij de tegenstander dus niet meer zo aandringt).

Bij de revanche had ik een spannende wedstrijd met 1-0 gewonnen. De wedstrijd ging aardig op met wellicht zelfs (weer) een licht voordeel dat Liverpool iets beter speelde. Zo was het tekenend voor de wedstrijd dat mijn goal niet met een fantastische opgebouwde goal was. Het was een half gekeerd schot, de afvallende bal werd door mij met een steekpass over de grond weer teruggebracht voor het doel (waarbij onderweg de bal nog lichtjes geraakt werd door een voet van de tegenstander) en zo ik hem kon intikken. Maar dit zijn wel de wedstrijden wat ik meer plezier van heb: kansen maar ze worden niet allemaal benut en (dus) geen grote uitslagen. :) Hoop dat het ook zo blijft en niet dat wanneer ik het spel beter ken dat ik weer met gemiddeld 4-5 doelpunten per wedstrijd vallen.

Kan inderdaad ook niet wachten op het volledige spel. Elke keer weer mijn custom setting inzetten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMoody schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:00:

Over Fifa op de pc ben ik helemaal niet tevreden. Het hapert en ik vind de gameplay nog steeds niet geweldig, hoewel deze wel is verbeterd. Er wordt veel geschreven dat Fifa de gameplay van PES voorbij zou zijn gestreefd. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb regelmatig dat een voorzet vanaf de zijkant van het strafschopgebied achter de spitsen terecht komt, om een voorbeeld te noemen.

Als ik daarna overschakel naar de PES demo, dan heb ik meteen het gevoel van: Ha, lekker! Dit loopt in ieder geval zonder haperingen. Persoonlijk vind ik PES er ook beter uitzien dan Fifa (op de pc dan). Maar de gameplay, waar het bij deze voetbalgames toch voornamelijk om gaat, is naar mijn mening bij PES toch echt nog altijd vele malen beter dan bij Fifa. Het voelt gewoon veel realistischer aan. In PES zit veel meer variatie in de spelsituaties ook. Voor mij persoonlijk blijft het nog steeds: Fifa = arcade en PES = simulatie!

Kortom voor mij dit jaar (weer) geen Fifa en wel (weer) PES!
Kan wel zo zijn hoor dat het op de PC anders speelt dan op een console. :) Maar ik vind PES nu op de console niks meer, ik heb nu FIFA en vind dit erg goed spelen en niet alleen graphics en soundwise. Ik vind zowiezo dat Seabass niet het maximale uit de console versies heeft gehaald, Jammer weer veel gouden bergen beloven en niet waarmaken. Terwijl juist dat het platform is waar grote winst te behalen valt. Tenslotte is dat het medium waar je het gross van je klanten vandaan haalt. Voetbal games op de PC zijn tegenwoordig een niche markt.

Ik snap zowiezo niet waarom Konami/Seabass meer aandacht heeft besteed aan de PS3/XBOX360 versies. Dit gaat geheid voetballiefhebbers kosten. Domweg omdat EA de betere papieren heeft op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Regeneration schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Ow ja, inderdaad de moeilijkheidsgraad daar wilde ik ook nog iets over zeggen. Ze hebben het niveau zo aangepast dat het weer even wennen is, maar wel zo dat het wel te spelen is imho. Er word ook minder gescoord en dat vind ik wel zo prettig. Ik speelde vorige PES deel op Top player wel met flink wat oefenen, maar uiteindelijk kon ik redelijk het redelijk makkelijk aan mits ik het verschil in kwaliteit niet te groot werd in mijn nadeel t.o.v. de computer gestuurde tegenstander.
Net nog een potje op Regular gespeeld en het is inderdaad nog steeds erg wennen. Ik heb op dit moment ontzettend veel moeite met passen en het geven van goed steekpasses. Als ik bijvoorbeeld aan het aanvallen ben zie ik nooit echt ergens de ruimte om af te geven naar een andere speler, als ik dan toch een pass geef dan gaat dat meestal wel goed maar het voelt soms voor het passen alsof ik die pass beter niet kan geven omdat ie onderschept gaat worden.

Vice versa gevallen zijn er ook: Als ik een speler vrij zie lopen aan de andere kant van het veld ben ik niet snel geneigd om een steekpass te geven, als ik dat toch doe gaat het wel vlekkeloos en komt de pass ook heel netjes aan. Komt er gewoon dus op neer dat ik niet echt zeker ben aan de bal en hoe een goede aanval op te zetten.

Een steekpass door de lucht ( L1 + driehoekje ) gaat nu ook veel beter, ik moet alleen nog uitvinden wanneer ik het beste zo'n pass kan geven.

Het zal al met al wel gewoon een kwestie van heel veel oefenen zijn maar ik vind het nu zelfs op Regular nog heel erg lastig :+

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 07-10-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Prutzer80 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:00:
[...]

Een steekpass door de lucht ( L1 + driehoekje ) gaat nu ook veel beter, ik moet alleen nog uitvinden wanneer ik het beste zo'n pass kan geven.
Als je net de 16 in komt lopen, dan gewoon inkoppen of intikken met je CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Na wat potjes gespeeld te hebben met Fifa 09 op de PC, maar weer eens de demo van PES 09 gespeeld.. En wat een verschil!

Ik vond de demo eerst best kut, maar nu laat ik er gewoon geen twijfel meer over bestaan... PES is gewoon echt beter, en ik vind het velen malen lekkerder spelen, het lijkt tenminste op voetballen! Dat kan ik met Fifa niet zeggen...

Ik ga PES 09 dus wel degelijk bestellen binnenkort, waar ik eerst mijn twijfels over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Prutzer80 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:00:
[...]

Het zal al met al wel gewoon een kwestie van heel veel oefenen zijn maar ik vind het nu zelfs op Regular nog heel erg lastig :+
Natuurlijk zullen we moeten oefenen. Je moet trouwens niet denken dat ik makkelijk van proffesional of Top player kan verslaan. Top player heb ik slechts twee wedstrijden gespeeld, waarvan 1 gewonnen en 1 verloren, dit zegt nog niet zoveel, misschien dat ik de volgende 5 wedstrijden op rij verlies. Met professional heb ik ook niet zoveel gewonnen, de meeste heb ik volgens mij gelijk gespeeld.

Bij mij komen de passes ook niet altijd aan. Een voorzet vanuit de vleugen is me slechts een paar keer aardig gelukt, maar als ik me goed herinner nog nooit een kopbal mee gescoord, terwijl dat bij PES 2009 wel wat vaker voorkwam. Verder merk ik ook net als jij maar ook anderen in dit topic dat de slagingskans van een pass minder is dan bij de vorige PES 2008. Velen zijn er negatief over, maar ik zie het eerder als verbetering op het vorige deel. De kans dat de tegenstander of jij de bal afpakt of onderschept van elkaar is ook groter. Dus een onderschepte pass kan wat makkelijker terug veroverd worden. Het spel speelt zich dus meer op het middenveld af en is dus niet steeds voor het doel van elkaar. Verdedigen is voor mijn gevoel ook wat makkelijker. Dit maakt het allemaal net wel beter, net wat realistische dan het vorige deel van PES, vind ik. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 08-10-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:10:
[...] ... Maar ik vind PES nu op de console niks meer, ik heb nu FIFA en vind dit erg goed spelen ...
Oke, je vindt de demo niet goed op PS3/X360, maar om nou te beweren dat PES niks meer is..?
PES is gewoon PES, ook dit jaar weer. Veel mensen zijn teleurgesteld dat PES nog steeds gewoon PES is, anderen zijn blij dat PES nog steeds gewoon PES is. Zoals al eerder gezegd heeft dit puur met gevoel te maken. FIFA09 is een goed spel, PES2009 is ook een goed spel. Om hier te roepen dat FIFA super is en PES niks voegt niks toe aan enige discussie.

De gasten van het winningelevenblog hebben inmiddels de retailversie van PES binnen. Hebben al aardig wat filmpjes online gezet, waarin ook te zien is dat er in het hoofdmenu weer een optie "training" zit. Goed nieuws voor mijn schotkunsten :*) .

Ook goed nieuws is dat hun eerste indruk van het volledige spel erg positief is, nadat ze over de demo niet zo te spreken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:27:
[...]

Oke, je vindt de demo niet goed op PS3/X360, maar om nou te beweren dat PES niks meer is..?
PES is gewoon PES, ook dit jaar weer. Veel mensen zijn teleurgesteld dat PES nog steeds gewoon PES is, anderen zijn blij dat PES nog steeds gewoon PES is. Zoals al eerder gezegd heeft dit puur met gevoel te maken. FIFA09 is een goed spel, PES2009 is ook een goed spel. Om hier te roepen dat FIFA super is en PES niks voegt niks toe aan enige discussie.

De gasten van het winningelevenblog hebben inmiddels de retailversie van PES binnen. Hebben al aardig wat filmpjes online gezet, waarin ook te zien is dat er in het hoofdmenu weer een optie "training" zit. Goed nieuws voor mijn schotkunsten :*) .

Ook goed nieuws is dat hun eerste indruk van het volledige spel erg positief is, nadat ze over de demo niet zo te spreken waren.
Daar ben ik het niet allemaal mee eens. Uiteraard wel met het stukje waarin je zegt dat mensen niks toevoegen met opmerkingen van FIFA is super en PES is niks meer en vice versa.

De vraag is echter of PES nog steeds PES is. Ik vind dat sinds er next-gen versies zijn de spellen niet meer in de buurt komen van de oudere PS2 en PC spellen. In mijn mening is het dus meer het probleem dat PES juist weer PES moet worden.

Verder kun je je afvragen of het positief is als reviewers die niet te spreken waren over de demo nu wel tevreden zijn over de volledige versie. Als gamer wil je toch een demo die de volledige game representeert en mensen die twijfelen over de demo zitten nu in dubio. Kopen of niet? Als straks blijkt dat jouw mening anders is dan het team van winningelevenblog dan zit je met een spel die je niet speelt. Mensen die twijfelen kunnen beter een aantal dagen wachten tot na de release en kijken naar de wat meer algemene tendens wat betreft de mening over het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Dracul schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:09:
[...]
De vraag is echter of PES nog steeds PES is. Ik vind dat sinds er next-gen versies zijn de spellen niet meer in de buurt komen van de oudere PS2 en PC spellen. In mijn mening is het dus meer het probleem dat PES juist weer PES moet worden.

Verder kun je je afvragen of het positief is als reviewers die niet te spreken waren over de demo nu wel tevreden zijn over de volledige versie. Als gamer wil je toch een demo die de volledige game representeert en mensen die twijfelen over de demo zitten nu in dubio. Kopen of niet? Als straks blijkt dat jouw mening anders is dan het team van winningelevenblog dan zit je met een spel die je niet speelt. Mensen die twijfelen kunnen beter een aantal dagen wachten tot na de release en kijken naar de wat meer algemene tendens wat betreft de mening over het spel.
Hier ben ik het nu eens volledig eens mee. Ik herken mijn goede oude PES helemaal niet meer in de next-gen versies. Voor zover ik er kan uit opmaken is PES in de verste verte niet meer PES (commentaar en algemeen geluid daar gelaten want dat zit er wel nog steeds getrouw in :) ).

En ook ik wacht de eerste commentaren van gebruikers af voor ik beslis om dit jaar alsnog PES te halen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Op winning eleven blog is in een van de filmpjes te horen dat er nog steeds een beetje lag is.

En dat op een moment dat slechts enkele mensen de game hebben en er dus vrij weinig online gespeeld wordt. Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat Konami altijd pas op de dag van release de servers opengooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, daar gaan we weer.. Het blijft toch een kwestie van gevoel. De demo van PES speelde voor mij al direct bij de eerste keer lekkerder weg dan de FIFA-demo, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Ik ben het wel helemaal eens met de opmerking dat wachten op de eerste ervaringen van gebruikers dit jaar het beste is. En dan betekent dat voor mij vooral of ze het online hebben gefixt. We zullen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 12:05 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.