[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:58:

Anders zoek je even in dit topic? Of kijk je "even" in de TS
Tja sorry hoor, ik had even niet door dat ik in een nieuw topic zat. :>
Lange dag enzo.. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

o man man, wat een drama en dat ik dit ooit zou kunnen zeggen over de PES serie. ben echt iemand die makkelijk 5 uur met een kameraad pes kan spelen, maar wat ik nu meemaak.....

gameplay gaat nergens over
de dieptepasses gaan nergens over
het gedrag van spelers gaat nergens over, elke keer rennen ze een halve rondje om de tegenstander voordat ze met hun neus ervoor staan. wtf 8)7

en het spel zelf is gewoon pes2008 met een ander skin! bah bah bah

ik ga denk ik toch maar voor fifa, en dat voor het eerst sinds fifa98 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:01
Net even Fifa gedownload, maar dat zag er niet uit vergeleken pes, en het speelde niet fijn..verder liet Fifa mijn pc opeens vastlopen toen ik in het menu bezig was. Ik denk dat ik er wel uit ben: Pes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gelukkie schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:32:
Net even Fifa gedownload, maar dat zag er niet uit vergeleken pes, en het speelde niet fijn..verder liet Fifa mijn pc opeens vastlopen toen ik in het menu bezig was. Ik denk dat ik er wel uit ben: Pes
Tja, voor de PC is het een no-brainer. FIFA09 is alleen echt next-gen voor de PS3 en X360, de PC versie is een ondergeschoven kindje.

Ik weet nog zo net niet welke ik voor de PS3 haal. Ik neig naar PES, maar bij een langer potje in de demo kom ik toch weer aardig wat minpunten tegen. Het is gelukkig een verbetering t.o.v. 2008, maar ook maar net. En waarom zijn er in godesnaam weer features die goed werken uit gehaald (supercancel, aanname richting bepalen met de rechter stick, ....)?

Ik bedenk me nu eigenlijk dat deze demo best wel lijkt op FIFA08 qua gameplay. Traag, passend opbouwen, voorspelbaar, magnetische doelpalen, onrealistische scores, ...... yep! :+

Nou, de PS3 demo staat op PSN. Die maar eens downloaden dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 02-10-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Ik heb 1 avond FIFA09 gespeeld en 1 potje PES.

Ik heb zojuist besloten geen PES9 meer te doen tot de full. die demo is echt bagger. Maar dat was de fifa09 demo ook.

Ik speel al 3 jaar enkel PES (na jaren FIFA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:42
Nou vet, wat ik hier opmerk is dat je niet meer kunt lopen (lees: door de verdediging heen wandelen in snel tempo). Héérlijk,... ik was dat kotsbeu hoe sommige (lees: veel) spelers na het fluitsignaal meteen doorlopen met Ronaldinho, Adriano, Messi, Eto'o, Christiano en nog een paar uitverkorenen (lees: universal soldiers) en zo scoren (btw, tegen top-verdedigers zoals Materazzi, Chivu, Ferdinand,...). Met alle respect, maar dan begrijp ik niet waarom zo'n spelers niet gewoon naar FIFA overstappen of simpelweg een potje tetris spelen.

PS: heb de demo nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Net de PS3 demo geprobeerd. Het ziet er grafisch net iets scherper uit dan op mijn PC'tje, waar het draait op een 8800GTS (1680x1050 - High), maar het geluid is nog slechter! :')
Er zit een vage echo achter het toch al slechte balgeluid en al het andere klinkt ook wat blikkerig.

Hoe meer ik de demo nu speel, hoe minder ik het vind.
Overigens kan ik er misschien ook wel niks van, op Top Player verlies ik eigenlijk alleen maar. Ik kom amper tot kansen met mijn passing game. Ja, ik heb misschien wel 70% balbezit (blind guess), maar de CPU is een meester in het verzilveren van die paar kansjes die ik weggeef, meestal gaan ze binnenkantje paal.
Ik begin trouwens wel door te krijgen dat de hoge steekpass een machtig wapen is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
Zamorano schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:49:
[...]

En waarom zijn er in godesnaam weer features die goed werken uit gehaald (supercancel, aanname richting bepalen met de rechter stick, ....)?
Gelul, zit er allebei gewoon nog in. Supercancel is nog steeds R1+R2, kijk maar in de command list. Je gebruikt hem alleen nu minder omdat je spelers niet meer op rails lopen als ze een pass verwachten.
Aanname richting bepalen kan nog steeds met de rechter stick, maar dan moet je die in het menu even goed instellen.
alBildjiekiyya schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:22:
Nou vet, wat ik hier opmerk is dat je niet meer kunt lopen (lees: door de verdediging heen wandelen in snel tempo). Héérlijk,... ik was dat kotsbeu hoe sommige (lees: veel) spelers na het fluitsignaal meteen doorlopen met Ronaldinho, Adriano, Messi, Eto'o, Christiano en nog een paar uitverkorenen (lees: universal soldiers) en zo scoren (btw, tegen top-verdedigers zoals Materazzi, Chivu, Ferdinand,...). Met alle respect, maar dan begrijp ik niet waarom zo'n spelers niet gewoon naar FIFA overstappen of simpelweg een potje tetris spelen.

PS: heb de demo nog niet uitgeprobeerd.
Ga de demo dan maar even uitproberen, denk dat je weer kotsbeu wordt ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 21:54
Met alle respect, maar dan begrijp ik niet waarom zo'n spelers niet gewoon naar FIFA overstappen of simpelweg een potje tetris spelen.
Met alle respect, maar dit vind ik ronduit gelul, ik ben zelf een vrij aardige pingelaar, en ik heb vrienden die nog veel erger zijn. Maar als je verdediging gewoon goed in elkaar zit, en je zelf ook een aardig potje kunt spelen stop je die spelers met alle gemak.

Even over de demo (PS3) :

+ Graphics; spel ziet er goed uit, ik heb niets gevonden wat ik echt vervelend eruit vind zien)
+ Geen slowdown; alleen in replays iets lagere framerate, maargoed daar kan ik mee leven
+ Het speelt vrij soepel, echte bugs heb ik nog niet kunnen ontdekken

- Niet lekker schieten van afstand; de bal lijkt wel een eeuw onderweg
- Snelheid is traag; ik ben PES2008 voor de PS2 gewend, en die speelt gewoon heerlijk weg
- Weinig gevoel van controle; soms heb ik het idee dat het spel volgestopt zit met animaties en daardoor beetje het controle-gevoel mis

Ik zit hier dus een beetje met een mixed-feeling. Eigenlijk wil ik dit spel dolgraag spelen en er weer zoals vanouds goed in worden en lekker op een vrijdagavond tegen een zooi vrienden een dik tournooi spelen.
Aan de andere kant neig ik nu heel erg om PES2008 weer in de PS2 te stoppen en lekker te kunnen raggen (want dat is gewoon een arcadegame met realistische elementen)

Had graag gezien dat ze gewoon PES2008 a la PS2 voor de PS3 gemaakt hadden, geen trage bagger, maar lekker snel en hardcore een soccergame spelen.
Dan kan je zeggen; ga dan FIFA spelen, maar nee; ook dat heb ik even geprobeerd en na 2 minuten weer uitgezet, want dat is totaal mijn game niet.

Al met al, ik ga dit spel wel halen denk ik, want iedereen in mijn vriendengroep zal deze game wel gaan spelen.
Misschien moet ik het gewoon even wat tijd geven, dan ga je vanzelf de toffe dingen in de game ontdekken :)

Edit : Daarbij wil ik dan nog even toevoegen, voor mij is het belangrijker om een vette gameplay te hebben dan super-realisme, want dan is een voetbalgame maken onmogelijk, en daarbij ook nog eens onmogelijk om te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 02-10-2008 21:02 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Ik heb net de Ps3 demo gespeeld en helaas gaat dit het 2e jaar op rij worden waar ik Fifa beter vind dan PES, het PES gevoel van een paar jaar terug is gewoon helemaal weg, het is gewoon een arcade voetballer geworden, bijvoorbeeld spelers rennen op volle snelheid en in een halve seconden staan ze stil en hebben ze met een hakje de bal weggespeeld, leuk voor een game maar ver van realistisch. Het publiek is ook irritant, tijdens een wedstrijd Real Madrid - Barcelona hebben ze beide helften de hele tijd hetzelfde irritante woord zitten roepen, en wat het nou was weet ik nog niet want het was te onduidelijk om goed te verstaan. Ook voelt de besturing stroef aan, net alsof je spelers van hout zijn ofzo...

Als ik nog wat centjes over heb zal ik 'm waarschijnlijk wel kopen, maar de Fifa demo vergeleken met de PES demo maakt het gewoon duidelijk dat Fifa gewoon veel realistischer voetbal brengt en dat is wat ik zoek. Ik heb de volledige versie van Fifa vanmiddag gekocht maar nog niet gespeeld maar het moet wel heel erg van de demo verschillen moet deze game niet gewoon veel en veel beter zijn. Jammer want ik was vroeger toch echt een PES fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:50:
[...]

Gelul, zit er allebei gewoon nog in. Supercancel is nog steeds R1+R2, kijk maar in de command list. Je gebruikt hem alleen nu minder omdat je spelers niet meer op rails lopen als ze een pass verwachten.
Aanname richting bepalen kan nog steeds met de rechter stick, maar dan moet je die in het menu even goed instellen.
Zeg, dat mag best wat rustiger hoor. :|

Supercancel lijkt idd niet altijd van toepassing, maar volgens mij kan ik hem ook niet altijd gebruiken.
Bij een bal over de zijlijn laten lopen werkt het bijvoorbeeld wel altijd.

De aanname richting bepalen werkt hier niet. Je kunt vanalles aanpassen, waaronder de manual pass in het menu via 'Button configuration' > 'Details', maar daar gaat die functie niet van werken. En anders is het effect veel zwakker dan in voorgaande versies. Of het moet ergens anders staan waar ik het nog niet gevonden heb.

Maargoed, dit zijn opzich 'minor gripes'. Het irritante zit hem in het gegeven dat er altijd kleine dingetjes veranderen/verdwijnen die net zo lekker werkten, terwijl er dringender zaken zijn die aangepakt hadden mogen worden.

Ik heb genoeg gehad, de demo gaat er weer af. Voorlopig maar geen nieuwe footie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 23:15
Zamorano schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:16:
Net de PS3 demo geprobeerd. Het ziet er grafisch net iets scherper uit dan op mijn PC'tje, waar het draait op een 8800GTS (1680x1050 - High), maar het geluid is nog slechter! :')
Er zit een vage echo achter het toch al slechte balgeluid en al het andere klinkt ook wat blikkerig.
Dat heb ik niet gemerkt dat het geluid slechter is.
Kan beter, maar niet dat het er op achter uit is gegaan.
Ik vind het wel oke klinken! (gewoon met onboard geluid)
met commentaar erby word het zowiezo beter.

Er zit nu trouwens wel een nieuw tabblad in settings.exe voor audio settings, -> Stereo of Surroundsound Output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39

Grannd

da Granndest

Ik zet het commentaar altijd uit, ben het altijd na een paar minuten zat dezelfde samples te horen.
Maar het balgeluid op de demo op de PS3 vond ik écht bagger, net of ze het passgeluid van Fifa 97 opnieuw hebben gebruikt, domme lage 'tunk', en elke keer exact hetzelfde.
Behalve dat de slowdown in de replays zijn weggewerkt (gelukkig) kon ik ook geen grote veranderingen tov PES 2008 vinden, Fifa is het voor mij dit jaar, volgend jaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zamorano schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:22:
[...]

Maargoed, dit zijn opzich 'minor gripes'. Het irritante zit hem in het gegeven dat er altijd kleine dingetjes veranderen/verdwijnen die net zo lekker werkten, terwijl er dringender zaken zijn die aangepakt hadden mogen worden.
Ben ik mee eens. Voor bij de vorige PES 2008 merkte ik het. Toch heb ik het het echt veel gespeeld. Snap inderdaad ook niet waarom Konami goede dingen weghaalt en allemaal kleine dingetjes aanpast, terwijl er veel grotere aanpassingen kunnen worden gemaakt. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de full game. Hoe ze de nieuwe becom a legend modus hebben uitgewerkt en of ze de ML hebben verbeterd.
NoLiMiTSoLDieR schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:23:
[...]

Er zit nu trouwens wel een nieuw tabblad in settings.exe voor audio settings, -> Stereo of Surroundsound Output.
Die sound test pagina doet het niet bij mij, maar ja vind het ook niet zo boeiend. In de PES 2009 demo krijg ik wel geluid dus vind het niet erg ofzo.
Grannd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:31:
Ik zet het commentaar altijd uit, ben het altijd na een paar minuten zat dezelfde samples te horen.
Ik ook :P iig na een tijdje dan begint het echt te veel te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:55
GRRR

Net geprobeerd de PS3 demo te downloaden, ben ik aan het downloaden via de PS store, loopt ie op 99% vast!
Echt vet balen want ik was toch wel heel erg benieuwd naar de demo :(

Ik heb wel eens vaker problemen gehad met het installeren van demo's op mijn PS3, na het downloaden van demo's kon ik ze ook niet installeren omdat er een vage foutmelding optrad. remedie zou zijn om de demo niet in de achtergrond te laten downloaden maar gewoon de PS Store open laten staan. Nou ik heb het gemerkt :(

Ben nu de pc-demo aan het downen maar dat duurt ook nog wel een tijdje aangezien ik een baggertrage verbinding heb.

Iemand anders ook problemen met het installeren van de PS3 demo of ben ik weer eens de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb net ook een tweetal potjes de demo van pes gespeeld.

Ik ben denk ik precies op tijd gestopt met pes, dat was deel 5, het laatste wat voor de xbox 1 verscheen. Dat was een supergoed deel.

Nu dacht ik laat ik de demo eens proberen.
Wat mij meteen opvalt, vlotte menus loopt goed, duidelijk ook.

Eerste pot, bij het rondtikken van de bal denk ik meteen yuk, wat een klote geluid veels te hard. Het lijkt wel alsof iemand een zakje laat ploffen bij het rondtikken.

Het veld ziet er superrealistisch uit, daar kunnen ze bij fifa nog wat van leren.

Ik vind de game gewoon niet zo lekker lopen, het is moeilijk uit te leggen wat het precies is, ik heb er denk ik ook wat meer potjes voor nodig.

Grafisch loopt het duidelijk nog achter op fifa, als je bijv. in de tussen filmpjes snijder ziet dan lijkt het een plasticpoppetje (niet dat dat bij fifa niet zo is, maar bij fifa is dat gewoon wat realistischer)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb vandaag de PES2009 demo van Xboxlive gedownload en ik ben er niet over te spreken. In 2007 heb ik PES6 bóven Fifa 07 verkozen.
Met Fifa 08 heeft EA een enorme inhaalslag gemaakt. De demo van Fifa 09 speelt gewoon lekkerder weg op de 360.

Minpunten Pes
- Grafisch kan het niet tippen aan Fifa 09.
- De spelers reagere traag en draaien ietwat "houterig".
- Deze houterige bewegingen trekken zich ook door met schieten en alles wat de spelers verder doen.

Pluspunten
- Wel leuk is dat PES 2009 de officiële CL licentie heeft
- Het "be a pro" gedeelte ziet er mooi uit. Zeker het feit dat je jezelf op kunt werken binnen de verschillende competities en clubs is een pluspunt.
- Je "be a pro" speler kan ook deelnemen in een online wedstrijd, met een maximum van 4 spelers per team.

Al met al heeft PES zowel voordelen als nadelen. Maar onder het motto ; "het oog wil ook wat" denk ik toch dat ik weer naar de Fifa serie loop :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58
Na 2 potjes weet ik het nog niet...

+ Ze lijken de schaduw-functie gevonden te hebben..

- Poppetjes rennen te vaag
- Omslachtige bewegingen van AI
- Lang niet zo mooi als Fifa 09
- poppetjes lijken laat te reageren

Ik zie, buiten de update van namen enzo, nog geen toegevoegde waarde tegenover 08. Zeker niet voor meer dan 25 Euro. Het voelt als een skin en wat gerommel aan de instellingen van 08.

Toch frappant dat je elke pes weer opnieuw moet leren spelen. Loopt voor geen meter nu.

En de eerste rode kaart terwijl ik naast iemand liep zonder een knop in te drukken. Ik ben er wel klaar mee voor vanavond..

[ Voor 11% gewijzigd door cheiron op 02-10-2008 23:01 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Zamorano schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:22:
[...]

Zeg, dat mag best wat rustiger hoor. :|
Kan er slecht tegen als er naar mijn mening lukraak dingen worden geroepen die "er niet meer inzitten" zonder dat er goed is gekeken.
Supercancel lijkt idd niet altijd van toepassing, maar volgens mij kan ik hem ook niet altijd gebruiken.
Bij een bal over de zijlijn laten lopen werkt het bijvoorbeeld wel altijd.

De aanname richting bepalen werkt hier niet. Je kunt vanalles aanpassen, waaronder de manual pass in het menu via 'Button configuration' > 'Details', maar daar gaat die functie niet van werken. En anders is het effect veel zwakker dan in voorgaande versies. Of het moet ergens anders staan waar ik het nog niet gevonden heb.
Supercancel heb je nu minder nodig, maar hij zit er nog wel degelijk in.

Aanname richting bepalen kan je nu met je linker stick doen. In 2008 weet ik dat het kon met de rechter stick, en het nadeel daarvan was dat je mannetje wat langer stilstond voordat hij die bal achterna ging. Nu is het hele aanname systeem veranderd, want het is veel trager. Ik kan nu met mijn linker stick bepalen hoe er wordt aangenomen.

Verder vind ik het tegenvallen en heb ik de FIFA09 demo er weer bijgepakt om te kijken of het aan mij lag, maar nee hoor: FIFA speelt lekkerder vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Laatst online: 22-04 08:59

Scrummie

Think different

Ik vind het ook 3 keer niets tot nu toe. Alles voelt voor mij zo houterig aan, het geluid vind ik dramatisch; Ik speelde met Liverpool, ging het publiek "When the reds come marchin in" zingen. Heel erg blikkerig, totaal niet voetbal sfeer achtig. Het leek alsof 1 persoon in een ton het heeft geschreeuwd en ze dat gedupliceerd hebben. Echt heel zwak vind ik het tot nu toe, en mijn keuze valt dit jaar dan ook duidelijk op FIFA 2009 die ik wel heerlijk vond spelen, en ook qua feel vind ik dat veel lekkerder, ademt voetbal om het maar met een cliche te onderstrepen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:01:
[...]

Kan er slecht tegen als er naar mijn mening lukraak dingen worden geroepen die "er niet meer inzitten" zonder dat er goed is gekeken.

[...]

Supercancel heb je nu minder nodig, maar hij zit er nog wel degelijk in.

Aanname richting bepalen kan je nu met je linker stick doen. In 2008 weet ik dat het kon met de rechter stick, en het nadeel daarvan was dat je mannetje wat langer stilstond voordat hij die bal achterna ging. Nu is het hele aanname systeem veranderd, want het is veel trager. Ik kan nu met mijn linker stick bepalen hoe er wordt aangenomen.

Verder vind ik het tegenvallen en heb ik de FIFA09 demo er weer bijgepakt om te kijken of het aan mij lag, maar nee hoor: FIFA speelt lekkerder vind ik.
Relax. Ik heb heus wel gekeken en gezocht, echter niet gevonden, en na een potje vol irritaties overdrijf je wel eens in je post. ;)

Maar "de balaanname bepalen met de rechterstick" is toch weldegelijk verwijderd, die bewering klopt gewoon. Het is blijkbaar alleen vervangen door "de balaanname bepalen met de linkerstick". ;)
Dat moet ik nog even uitproberen trouwens, maar het klinkt niet goed. De manual pass moest er natuurlijk per sé in.

De supercancel zit er idd nog in, dat weet ik. Het is alleen wat veranderd, wat net zo irritant kan zijn.

De FIFA09 demo heeft idd ook wel wat, maar naar mijn gevoel lijkt het op PES09 en komen beide ook niet in de buurt van het gevoel wat PES4/5 gaf. FIFA doet minder dingen fout, en is wel de meest complete game, daar twijfel ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Technische problemen/vragen horen in Spielerij - Problemen & Vragen. Lees dan wel even de faq/policy, aangezien er wel wat meer wordt verwacht van een topic dan dat je hier nu neergezet had.

[ Voor 75% gewijzigd door PromoX op 02-10-2008 23:40 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
kaos- schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:56:
[...]

Met alle respect, maar dit vind ik ronduit gelul, ik ben zelf een vrij aardige pingelaar, en ik heb vrienden die nog veel erger zijn. Maar als je verdediging gewoon goed in elkaar zit, en je zelf ook een aardig potje kunt spelen stop je die spelers met alle gemak.
Ik kan dat best ook, maar ik schaam mij om dat te doen. En heb er online gezien die 3000 matchen hebben gespeeld en heb er dan wel medelijden mee dat ze nog steeds zo spelen.

Grtz, peace :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Dani86 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:32:
[mbr]Technische problemen/vragen horen in Spielerij - Problemen & Vragen. Lees dan wel even de faq/policy, aangezien er wel wat meer wordt verwacht van een topic dan dat je hier nu neergezet had.[/]
Jij bent snel. ;)

Anyway, de PES2009 .MSI installer werkt niet op XP64 bit. Ik heb al vanalles geprobeerd.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Wat is er overigens met de belofte van Konami gebeurt dat de spelers geen 90 graden bochten meer zouden maken?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19

Vis

Zamorano schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:49:
[...]

Ik bedenk me nu eigenlijk dat deze demo best wel lijkt op FIFA08 qua gameplay. Traag, passend opbouwen, voorspelbaar, magnetische doelpalen, onrealistische scores, ...... yep! :+
Precies!!

Na een paar potjes gespeeld te hebben ben ik nog steeds niet overtuigd, ben aant twijfelen of ik 'm straks ga kopen.. Zou het jammer vinden als de full version zo is als de demo... Het k*t geluid als de bal op de paal / lat komt :s Waar halen ze dat vandaan?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Ik lees hier wisselende reacties....

Vanmiddag, twijfelde ik nog aan de gameplay ik vond de spelers nogal traag in handelingssnelheid...
Nu ben ik op een lager niveau gaan spelen, wat me dan weer prima bevalt.
Met PES2008 zit ik in het seizoen 2025 en speel op het hoogste niveau, nu speel ik op amateur.

Het lijkt alsof je een compleet andere game aan het spelen bent.

Na het spelen v/d demo zie je ook in beeld verschijnen, des te meer wedstrijden je speelt des te sneller je wordt.
Dan vraag ik me af, wanneer je dan een aantal seizoenen bezig bent, is het dan weer als 'vanouds' dat je dus wel weer enorm snelle aanvallen van links/rechts kunt opzetten, zonder dat een verdediger je stopt?

Voor de mensen die de game gaan kopen, iemand al een leuke prijs gespot?
Bij Videogamesplus is de game incl. verzenden zo'n 35 euro, niet verkeerd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vis schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:59:
[...]

Het k*t geluid als de bal op de paal / lat komt :s Waar halen ze dat vandaan?
Een tennisbal tegen een ijzeren prullenbak gooien en dat geluid opnemen met een mobiele telefoon?
Zo klinkt het ongeveer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 00:56

Turfschipper

Hup NAC

Nog een avondje de demo gespeeld.

En ik moet toch mijn zeer positieve mening ff bijschaven. Want wat zitten er weer een hoop bugs en irritante dingen in.

Het meest irritant, en dat zat ook in pes 2008, en verpestte voor mij de game, is dat nog steeds dat script erin zit van de flow.

Dus het gevoel dat ineens geen bal meer aan komt, je niet meer uit eigen 16 kan komen. Of je nu korte passjes geet of lange, ze komen toch niet aan.

En als je dan 6 potjes 1 tegen 1 speelt, en de ene speler heeft continu die flow mee. Dan is dat echt heel erg irritant. Zowel voor mij, maar ook voor de tegenspeler. DIe alle klutsballen mee krijgt. Het is gewoon niet realistisch.

En voor mij al een reden om deze game niet te kopen.

Laat ons godverdomme nu eens helemaal zelf spelen. Dat spelverpestende wedstrijdverhaalscript moeten ze er eens uit halen.

En die penaltys. Komaan man, daar kan je toch niet menen? Nog steeds precies hetzelfde. Erg slecht.

Dit jaar geen pes voor mij.

Een ''total overhauwl'' is het sowieso niet. Dus Seabass heeft ons weer in het ootje genomen. Maar nu gaat het hem kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door Turfschipper op 03-10-2008 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
ik twijfel nog welke ik ga kopen. Ik wacht eerst totdat bekend is of de online mode is verbeterd (geen lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263030

PES2009 DEMO gespeeld. en ik moet zeggen: '' echte voetbalgame, realistisch.. ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

stalscu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 03:34:
Het meest irritant, en dat zat ook in pes 2008, en verpestte voor mij de game, is dat nog steeds dat script erin zit van de flow.

Dus het gevoel dat ineens geen bal meer aan komt, je niet meer uit eigen 16 kan komen. Of je nu korte passjes geet of lange, ze komen toch niet aan.

En als je dan 6 potjes 1 tegen 1 speelt, en de ene speler heeft continu die flow mee. Dan is dat echt heel erg irritant. Zowel voor mij, maar ook voor de tegenspeler. DIe alle klutsballen mee krijgt. Het is gewoon niet realistisch.

En voor mij al een reden om deze game niet te kopen.

Laat ons godverdomme nu eens helemaal zelf spelen. Dat spelverpestende wedstrijdverhaalscript moeten ze er eens uit halen.
Dit herken ik echt helemaal niet... wedstrijdverhaalscript 8)7
Dat ligt toch echt aan jezelf ben ik bang hoor...

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22
Anoniem: 263030 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:51:
PES2009 DEMO gespeeld. en ik moet zeggen: '' echte voetbalgame, realistisch.. ''
ow nou als je het zo brengt ga ik hem ook mar halen ! 8)7

anyhoe, Ben sinds ik mn 360 heb al grote fan van pes 6 , altijd fifa gespeeld maar vond het in 2005 veel te houterig, fifa road to world cup, en fia 06 waren niets t.o.v pes 6 , ps 6 speelde lekker weg fifa was houterig.

Ben afelopen jaar heel dwars geweest om geen fifa 08 te spelen omdat ik zweerde bij pes 2008 . Maar heb nu de demo gespeeld van 09 , vervolgens toch ff de game gehaald en ik moet zeggen wat speelt fifa 09 lekker, paas systeem zit goed in elkaar schieten werkt goed en bovendien ziet het er super uit voor footie ben er iig erg content mee!

Triest om de negatieve berichten te lezen over pes 2009, maar goed gelukkig kan ik me even zoet houden met fifa , de meer keuze de beter zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het ziet er ook best mooi uit voor konami.. ( het is nou eenmaal zo, dat fifa er gelikter uitziet )
maar het loopt allemaal zonder happeren, dat is zowiezo al beter dan in 2008.

- controls zijn wel veranderd, geen trickstick meer, alles doe je in de beweging. ( zoals het in het echt ).
- Schieten is ook lekker realitisch

ik vind het wel lastig, Fifa is namelijk ook behoorlijk goed dit jaar. ( net gisteren gekocht op de PS3 )
Ik ben van mening als je een voetbal fan bent moet je ze alle 2 hebben.

maar pes is beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:03
Ik vind het tot nu toe wel lekker weg spelen. Iemand al een webshop gevonden waar je deze rond 35 eurie kan halen met paypal? Ga nu zelf ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 15:57

^^0nMe

Got Babana's?

DenniZ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:54:
[...]

Een wedstrijdverhaalscript is gewoon onzin aangezien je zelf toch voldoende invloed kan uitoefenen als je weet waar het aan ligt. Maar het gedeeltje dat je je eigen 16 niet uitkomt en dan alle ballen niet aankomen herken ik wel. Het heeft te maken met je atk-def attitiude en zeker als je voorstaat waarbij de cpu je automatisch op blauw (ingraven) zet en de tegenpartij op rood (alles of niets). Ook dit vind ik wel realistisch waarbij je in het spel wel makkelijker meer mensen voorin kan laten hangen voor de counter dan een coach irl. :P

Ik moet hem nog vaker speler om een beter beeld te krijgen van dit soort dingetjes, de keeper etc. Maar ik weet al zeker dat ik deze weer grijs ga spelen als je ziet dat ik dat al met 2008 heb gedaan ondanks dat ie bar slecht was op sommige punten ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Tja, als je ze allebei haalt, heb je altijd 60 euro teveel uitgegeven. Op een gegeven moment laat je de een liggen, en ga je volledig voor de ander ben ik bang. (ik weet dat je ze ook kan importeren voor iets meer dan de helft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35699

Gisteravond wat potjes gespeeld. In eerste instantie was ik echt teleurgesteld, had het gevoel dat 2008 nog beter was en dat bijvoorbeeld de manier waarop de bal rolt als je op snelheid naar voren gaat niet realistisch was. Later nog wat wedstrijden gespeeld en hoewel ik de animaties niet beter vindt had ik het gevoel dat ik de manier van spelen wat meer begon te waarderen en al sneller rond kon spelen.

Vanavond weer ff verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik zelf vind het geluid van de bal op de paal/lat wel wat hebben.

Ik vind de menustructuur er heel speels eruit zien, iets te speels naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.gamehubs.com 32 euro incl. verzendkosten
:X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 02-04 11:09

amahusu

taking over the world!

[...]

en toch is het er (zelfs toegegeven door Seabass vorig jaar), dus het ligt niet aan hem, maar aan jouw onwetendheid :+

Ik neig sinds de ps1 dagen voor het eerst weer naar fifa. Konami heeft weliswaar een verbeterd product op de markt gebracht, maar door al dat schaven aan pes2008 hebben ze de rest van de ontwikkeling stil laten staan.

In de voorbije jaren ging het bij mij altijd om de 'evolution' in PES. Tot pes2008 had ik ook echt het idee dat ze vooruit gingen en ik keek dan ook reikhalzend uit naar pes op de next-gen consoles, maar ik vind pes2009 eigenlijk vrijwel niet vernieuwend. Ok, toegegeven, het ziet er strakker uit en de spelsnelheid is getweaked, maar buiten dat is het eigenlijk diep triest hoe je teamgenoten zich over het veld bewegen en hoe slecht de keeper is.

Als ik dan kijk naar fifa, wat ik sinds 1998 heb verguisd voor zijn onrealisme, dan kan ik niet anders tot de conclusie komen dat fifa in de loop der jaren wel is geevolueerd. Op vrijwel elk vlak heeft EA konami achterhaalt en soms zelfs ingehaald. Als pes-fan van het eerste uur doet het me dan ook pijn om te zeggen dat ik het geloof in Konami heb verloren. Ik kijk het nog even aan, misschien dat de retail versie me wel dat ouderwetse pes-gevoel kan geven, zo niet dan komt er defintief een einde aan een tijdperk en stap ik toc op de fifa-trein.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Ok dus de CPU past de aanvallende mentaliteit van de spelers automatisch aan als ze achter of voorstaan, dat vind ik heel anders klinken als een wedstrijdverhaalscript |:(

Dat lijkt me ook niet meer dan logisch hoor, dus ja als je voor staat gaat de cpu harder aanvallen en storen zodat je onder druk gezet wordt. Lijkt me een goede feature en niet iets om over te gaan zeuren. Doen ze dit namelijk ga je weer lopen zeuren dat de cpu gewoon blijft verdedigen bij een achterstand en is het ook weer niet goed. Zo blijft er altijd wel iets om over te zeiken als je maar hard genoeg zoekt :>

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

DenniZ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:23:
Ok dus de CPU past de aanvallende mentaliteit van de spelers automatisch aan als ze achter of voorstaan, dat vind ik heel anders klinken als een wedstrijdverhaalscript |:(

Dat lijkt me ook niet meer dan logisch hoor, dus ja als je voor staat gaat de cpu harder aanvallen en storen zodat je onder druk gezet wordt. Lijkt me een goede feature en niet iets om over te gaan zeuren. Doen ze dit namelijk ga je weer lopen zeuren dat de cpu gewoon blijft verdedigen bij een achterstand en is het ook weer niet goed. Zo blijft er altijd wel iets om over te zeiken als je maar hard genoeg zoekt :>
het gaat hierbij niet om potjes tegen de cpu, maar als je tegen vrienden speelt dan beinvloed de game engine dus het verloop van het spel door de ene speler net ff wat meer 'voordeel' te geven (denk hierbij aan ballen die altijd goed vallen, etc.). Natuurlijk is het vanzelfsprekend als de engine dat regelt voor de cpu als je tegen de computer aan het spelen bent, maar het op z'n zachts gezegt vrij irritant wanneer dat gebeurt als je tegen iemand anders aan het spelen bent en je door 'voortrekkerij' telkens duels verliest of ballen mist die er normaal 1000% ingaan.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

amahusu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:28:
[...]

het gaat hierbij niet om potjes tegen de cpu, maar als je tegen vrienden speelt dan beinvloed de game engine dus het verloop van het spel door de ene speler net ff wat meer 'voordeel' te geven (denk hierbij aan ballen die altijd goed vallen, etc.). Natuurlijk is het vanzelfsprekend als de engine dat regelt voor de cpu als je tegen de computer aan het spelen bent, maar het op z'n zachts gezegt vrij irritant wanneer dat gebeurt als je tegen iemand anders aan het spelen bent en je door 'voortrekkerij' telkens duels verliest of ballen mist die er normaal 1000% ingaan.
Ik speel iedere week op donderdagavond 1vs1 en 2vsCPU en daarnaast bijna elke dag wel solo een potje pes en ik heb hier nog nooit iets van gemerkt. Als je tegen de CPU speelt kan ik me er nog iets bij voorstellen maar 1vs1 vind ik dit echt een lulverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit heeft toch ook met de vorm te maken? De pijltjes bij individuele spelers.
Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/5681/formstatsdz6.png

En dan ook nog in team-verband.
Ik vind het ook wel wat hebben. Je (of ik in elk geval) merkt ook echt dat passes slechter gaan als je achter staat.
Wil het al niet lukken, dan doet PES er nog een schepje bovenop ;)

Bij FIFA was dit vroeger ook prominent in beeld, dan kreeg je in beeld te zien in welke vorm je team op dat moment was. Rode kaarten en tegendoelpunten waren slecht voor de moraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

DenniZ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:31:
[...]

Ik speel iedere week op donderdagavond 1vs1 en 2vsCPU en daarnaast bijna elke dag wel solo een potje pes en ik heb hier nog nooit iets van gemerkt. Als je tegen de CPU speelt kan ik me er nog iets bij voorstellen maar 1vs1 vind ik dit echt een lulverhaal.
ja joh, ik heb het ook niet verzonnen, maar als de head-honcho van het pes devteam dit vertelt in een interview, wie zijn wij dan om dat in twijfel te trekken.

Overigens heb ik het vaak zat meegemaakt, (miracle comeback van je tegenstander, potjes die eindigen in 6-6 waarin de gelijkmaker in blessuretijd wordt gescoord etc.. Dat ligt dan echt niet aan een skill boost van je tegenstander ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Over die "wedstrijdsript" of de "cheatende cpu" zoals het genoemd wordt valt me nog niet echt op. En heb het eigenlijk ook nooit heel erg gevonden. Er zijn vele factoren van afhankelijk. Zoals inderdaad de aanvalsbalk van jouw team en die van de computer gestuurde tegenstander of van de menselijke tegenstander. Je zou dit "probleem" kunnen oplossen door deze aanvalsbalk gewoon op manual te zeggen en als je voorstaat met bijv. met 2 of 3 doelpunten deze balk gewoon op groen laten i.p.v. blauw of zelfs op geel zetten. Verder licht het aan veel stats, zoals mentality. Spelers met een lage mentality zullen slechter gaan spelen als ze achterstaan én een grotere stap achterwaars nemen in hun kwaliteiten als ze moe zijn. Als je dus achterstaat kan je dus inderdaad in 1 klap een stuk slechter spelen en imho gebeurt dat ook in de wedstrijd wel eens. Dit is slechts een voorbeeld en er zijn veel meer dingen die van invloed (kunnen) zijn. Denk aan de teamwork een stat die vaak wordt onderschat, of de manual strageties, de back line en de offside trap level, de attack pijlen, de defence pijlen en zelfs de rol in de formatie (zoals SS of CF?) en precieze positie van de speler in de formatie heeft invloed. En uiteraard ook de gamende speler. Als jij alsmaar denk dat het niet eerlijk is enzo en een negatieve indruk hebt, zal je spel eronder leiden. Kijkt naar AZ vorige seizoen, daar hadden ze op een gegeven moment toch alles tegen. Voorstaan en toch de wedstrijd uiteindelijk verliezen. Kansen die eigenlijk niet te missen waren enz. In het echt gebeurt imho dus iets soortgelijks. Ik wil niet zeggen dat je het niet klopt over de "wedstrijdsript" of de "cheatende cpu", maar probeer het spelletje zelf in ieder geval wat leuker te maken. Dan krijg je er vanzelf wellicht ook meer plezier van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Volgens mij heeft vorm niets met scripting te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

natuurlijk zit het ook tussen de oren, maar het is bewezen (en toegegeven) dat de huidige next-gen versies van pes nog steeds draaien op de engine die voor de ps2 is ontworpen. De beperkingen van de ps2 hebben ervoor gezorgd dat zaken zoals 'ball-trajectory' niet realtime worden berekend, maar van te voren worden gescript. Met andere woorden, het staat van te voren vast hoe en waar een bal valt. Dat betekend dus ook dat de cpu hier invloed op kan hebben en dat is dus het geval bij de zogenaamde 'wedstrijdscripts'.

Je kan nu wel heel hard roepen dat het gelul is, maar desalniettemin is het er altijd geweest sinds pes4. Het kan best zijn dat het jou nooit is opgevallen of dat je er nooit last van hebt gehad, maar je kan moeilijk ontkennen dat het wel akelig vaak voorkomt dat de bal uit een kluts wel heel toevallig in de voeten van je tegenstander terechtkomt (zij het cpu of echte speler). Nog een bekend voorbeeld zijn simpele pasjes die normaliter gewoon recht en strak in de voeten worden gespeeld, maar als de cpu het op z'n heupen krijgt gaat diezelfde pass ineens een stuk langzamer (waardoor de tegenstander meer kans heeft om de bal te onderscheppen).

Enfin, op evo-web en pesfan is deze discussie al jaren gaande en zijn er talloze keiharde bewijzen gevonden om deze vorm van cpu-cheaten aan te tonen en zoals gezegd heeft Seabass het vorig jaar min of meer toegegven dat er vrij veel gescripted wordt vanwege de beperkingen van de engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Wii4all schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:07:
Het veld ziet er superrealistisch uit, daar kunnen ze bij fifa nog wat van leren.
Ik mis hier een smiley, want ik neem aan dat je een grapje maakt. PES 09 velden zijn groene vlakken, de FIFA 09 verlden zijn bijna fotorealistisch. (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:35
je kan moeilijk ontkennen dat het wel akelig vaak voorkomt dat de bal uit een kluts wel heel toevallig in de voeten van je tegenstander terechtkomt (zij het cpu of echte speler).
50/50. En ik heb er al een paar duizend potjes ISS/PES op zitten. Ik begrijp ook niet wat je bedoelt met 'echte speler', dat leest alsof je stelt dat als je tegen een vriend speelt de computer specifiek amahusu benadeelt :+

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
1shot1kill schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

Ik mis hier een smiley, want ik neem aan dat je een grapje maakt. PES 09 velden zijn groene vlakken, de FIFA 09 verlden zijn bijna fotorealistisch. (PS3)
Op de pc ziet fifa er echt niet uit (pes 6 ziet er veel beter uit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:18
dan moet je eea goed instellen :) Dan is het wel oke hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:37
ik zie het probleem niet zo met dat scripten. Ik merk het ook wel eens dat dingen tegen zitten. Dat is in het echt ook wel eens. En je kunt er iets aan doen. Extra geconcentreerd spelen nauwkeurig pasen en niet veel risico nemen. Dat is wat je in een echte wedstrijd ook moet doen op zo'n moment. Ik zie er alleen maar voordeel in, is juist realistisch.

Over de rest van de demo. Graphics zijn duidelijk weer een stapje omhoo van pes2008. Ook heb ik het idee dat het gewoon beter draait , erg fijn als het er ook beter uit ziet. Het spel is weer wat subtiel veranderd wat er voor zorgt dat ik weer even moet wennen.
Zag overigens het filmpje voor de be a pro modus. (of hoe het ook heet) lijkt me ontzettend leuk en is weer eens wat anders dan verslaafd zijn aan de masterleague. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Maverick op 03-10-2008 15:14 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
418O2 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:03:
dan moet je eea goed instellen :) Dan is het wel oke hoor.
Ik had alles op max staan..en de spelers zagen er op het veld gewoon niet uit, en verder leek het alsof de bal niet bij de voeten aankwam (en zag en voelde gewoon niet voor de deze tijd)..en had ik een pc freeze nadat ik in de menu's bezig was, ma dat is volgens mij een probleem in de demo..

Maar de console versie schijnt ook veel beter te zijn, op de pc heb je alleen de keuze voor pes..

[ Voor 15% gewijzigd door gelukkie op 03-10-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Gisteren de demo gespeeld..

kmoet zeggen hij speelt veel "soepeler" dan pes 08. spelers lijken sneller te reageren op de controls. Daarbij vond ik gamelevel pro nu al zeer pittig, computer lijkt slimmer te spelen. a.i. beetje opgekrikt dus.
Verder qua graphics zag ik weinig tot geen verschil tov pes 08. kvind wel het "retro" menu erg cheap uitzien..
Mah toch.. gameplay is super en daar gaat het om! Nu, alleen nog ff afwachten hoe online spelen is.. mja het kan haast niet slechter!

Ik kan nie wachten!!!! :D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Laatst online: 03-04 08:28

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Heb de demo gespeeld en ben zeer blij met de verbeteringen tov PES 2008. Zoals al eerder gezegd, geeft dit weer meer het vertrouwde PES-gevoel qua spel. Het enige waarmee ik ga wachten om te kopen is de online modus, want die grap ben ik nu al 2 keer ingetrapt waar het leuk leek, maar Konami de zaken zeer slecht voor elkaar had.

Een goede online modus hebben de geduldige PES-fans nu toch echt wel eens verdiend...

Verder erg grappig hier op GoT te lezen in de PES-rubriek dat er een hoop toch voor FIFA kiezen en in de FIFA-rubriek net andersom... :X

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

[...]

Grapjas, de zogenaamde grasmat in FIFA lijkt eer op een rijstveld, dan dat je kunt spreken van een realistisch ogend grasmat.
gelukkie schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:11:
[...]

Ik had alles op max staan..en de spelers zagen er om het veld gewoon niet uit, en verder leek het alsof de bal niet bij de voeten aankwam..en had ik een pc freeze nadat ik in de menu's bezig was, ma dat is volgens mij een probleem in de demo..
Inderdaad, FIFA09 op de PC ziet er echt niet uit. Al ben ik ook niet echt onder de indruk van de PS3 versie, maar goed. :/
amahusu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:23:
natuurlijk zit het ook tussen de oren, maar het is bewezen (en toegegeven) dat de huidige next-gen versies van pes nog steeds draaien op de engine die voor de ps2 is ontworpen. De beperkingen van de ps2 hebben ervoor gezorgd dat zaken zoals 'ball-trajectory' niet realtime worden berekend, maar van te voren worden gescript. Met andere woorden, het staat van te voren vast hoe en waar een bal valt. Dat betekend dus ook dat de cpu hier invloed op kan hebben en dat is dus het geval bij de zogenaamde 'wedstrijdscripts'.

Je kan nu wel heel hard roepen dat het gelul is, maar desalniettemin is het er altijd geweest sinds pes4. Het kan best zijn dat het jou nooit is opgevallen of dat je er nooit last van hebt gehad, maar je kan moeilijk ontkennen dat het wel akelig vaak voorkomt dat de bal uit een kluts wel heel toevallig in de voeten van je tegenstander terechtkomt (zij het cpu of echte speler). Nog een bekend voorbeeld zijn simpele pasjes die normaliter gewoon recht en strak in de voeten worden gespeeld, maar als de cpu het op z'n heupen krijgt gaat diezelfde pass ineens een stuk langzamer (waardoor de tegenstander meer kans heeft om de bal te onderscheppen).

Enfin, op evo-web en pesfan is deze discussie al jaren gaande en zijn er talloze keiharde bewijzen gevonden om deze vorm van cpu-cheaten aan te tonen en zoals gezegd heeft Seabass het vorig jaar min of meer toegegven dat er vrij veel gescripted wordt vanwege de beperkingen van de engine.
Heb je een (betrouwbare) bron, waar in je verhaal bevestigd wordt? Ik heb de betreffende discussies ook gelezen, en de beweringen werden slechts door enkelen aangehaald nog met concrete aanduidingen. Waar bovendien ook nog enorm vaak geflamed werd/wordt, maar dat terzijde.
Stel dat de beweringen dan kloppen, dan kan ik niet zeggen dat ik het heel erg vindt. Sterker nog, gezien de beperkingen die jij aanhaalt, vind ik het zelfs nog knap dat Konami nog zo'n spel op de spreekwoordelijke mat weet te toveren. Ik vind dat je met PES tenminste echt het gevoel krijgt dat je een voetbalwedstrijd aan het spelen bent, dan dat je slechts met wat "eyecandy actions" aan het ping pongen bent, dat ik dus met FIFA heb. Ik probeer elk jaar wel een demo van FIFA uit. En ik moet dan ook wel toegeven dat EA wel degelijk de FIFA serie goed heeft verbeterd, dus redelijk naar het succes van PES heeft (af)gekeken, maar het heeft mij echt nog lang niet overtuigd om PES maar links te laten liggen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688

Xadeon schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:30:

Ik vind dat je met PES tenminste echt het gevoel krijgt dat je een voetbalwedstrijd aan het spelen bent, dan dat je slechts met wat "eyecandy actions" aan het ping pongen bent, dat ik dus met FIFA heb. Ik probeer elk jaar wel een demo van FIFA uit. En ik moet dan ook wel toegeven dat EA wel degelijk de FIFA serie goed heeft verbeterd, dus redelijk naar het succes van PES heeft (af)gekeken, maar het heeft mij echt nog lang niet overtuigd om PES maar links te laten liggen.
Ik ga volledig akkoord met bovenstaande tekst. FIFA evolueert in gunstige zin maar kan helemaal niet tippen aan PES. PES geeft je de illusie dat je aan het voetballen bent en dat je echt alles onder controle hebt. Voor mij is PES 2009 wat de vorige PES had moeten zijn. Als de onlinebeloften eindelijk waargemaakt worden haal ik deze zeker in huis. Al wordt het volgend jaar zeker tijd om over te stappen naar een next-gen engine. De grens van de PS2-engine is met deze editie echt bereikt.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 191688 op 03-10-2008 17:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 00:03
Misschien dat ik heel scheel ben maar ik zie m niet staan? Of was het een domme grap?

[ Voor 5% gewijzigd door Deef_K op 03-10-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het gevoel dat de CPU 'cheat' bij mij in PES2008 ook nadrukkelijk aanwezig was.
Als ik dan in een gelijkmatig opgaande wedstrijd op voorsprong stond in het laatste half uur, kreeg ik vaak ineens vrije trappen tegen op eigen helft die dan vanaf een metertje of 30 doodleuk in de kruising werden geschoten ofzo. Of corners die ineens amper te verdedigen zijn terwijl het de hele wedstrijd goed ging.

Vaak gebeurde het ook tegen hele zwakke tegenstanders in de ML waardoor ik scores had van 7-2 ofzo.

Maar goed, PES2008 was sowieso ruk, dus dat maakte ook weinig uit. :) Ik hoop dat dit soort dingen in PES2009 niet zo vaak gebeuren. Zo'n vrije trap tegen is iig nog niet gebeurd in de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
amahusu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:23:
Nofi: wellicht is de ontwikkeling niet zo ver dat het anders kan? Heeft Fifa dit bijv anders dan? Nogmaals nofi maar vraag het uit nieuwsgierigheid.

Lees mijn laatste zin van mijn post =>
Ik wil niet zeggen dat je het niet klopt over de "wedstrijdsript" of de "cheatende cpu", maar probeer het spelletje zelf in ieder geval wat leuker te maken. Dan krijg je er vanzelf wellicht ook meer plezier van. :)
Ik wil met mijn vorige post absoluut niet zeggen of jullie nu wel of geen gelijk hebben over de "wedstrijdsript" of de "cheatende cpu". Ik merkt het inderdaad zelf ook wel, maar heb er niet zoveel problemen mee. Kijk laat ik het zo zeggen. Door het steeds te denken de computer bestuurd dit en dat, maakt je het jezelf alleen moeilijker mee. En tja, als je er echt niet tegen kan is, nofi, misschien dit spel niet weggelegd voor jou. Als Fifa ook je niet ligt, tja dan is het kiezen tussen twee kwaden... of geen keuze maken.

Nog wat opmerkingen over de Demo:
- Hoofdmenu is thank god verbeterd en dan niet het uiterlijk maar bij PES 2008 zal je elke keer slecht 1 opie en moest je per 1 keer scollen voordat je je modus had gevonden die je wilde. Nu heb je gelukkig weer een lijstje.
- Ondanks de lage reso zie ik soms toch wel aardige grafische punten, zo zie ik dat de kleding van de spelers meebeweegt met de beweging die hij maakt.

Vele zijn nog aan het twijfelen, maar ik koop PES dit jaar zeker, dat komt gewoon door de ML een vergelijkbaar "leidt dit team op modus" zit naar mijn weten nog steeds niet in Fifa en hier vermaak ik me altijd erg goed mee. Verder heb ik altijd de stats- en instelmogelijkheden van PES altijd uitgebreider gevonden. (Denk bij instelmogelijkheden aan: formaties, attack pijlen, defence pijlen, attackbalk, manual settings, Semi Fix / Unassisted mode, backline settings, offside trap setting.) Zal Fifa (demo) ook nog wel eens gaan checken maar mijn keuze staat vast voor PES, mogelijk koop ik later nog (de fulll game versie van) Fifa erbij om te kijken hoe veel Fifa is verbeterd.

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 03-10-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 22-04 19:42
Neefdave schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:38:
[...]

Misschien dat ik heel scheel ben maar ik zie m niet staan? Of was het een domme grap?
Dan ben ik ook scheel! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je bij de 360-demo trouwens ook de filmpjes na de wedstrijd uitschakelen? Er stond in dit topic dat dit kon via settings maar ik vind dit nergens terug. Geldt dit misschien enkel voor de PC-demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik kan er persoonlijk mee leven dat het erin zit gebakken, en inderdaad, je kan je speelstijl erop aanpassen. Het enige wat ik wilde aangeven was dat het wel degelijk aanwezig is in het spel en dat dit iets is dat onderdeel is van een 'verouderde' engine. M.a.w. pes is al een aantal jaren achtereenvolgend slechts 'opgepoetst' terwijl fifa echt dramatische aanpassingen heeft ondergaan.

Vooralsnog blijf ik gematigd tevreden, het is ook niet zo moeilijk om het wanproduct van vorig jaar te overtreffen. Waarschijnlijk koop ik em wel weer want met vrienden is en blijft het topvermaak, mijn grootste zorg is op dit moment het online gebeuren, zolang ze dat maar gefixed hebben. Multiplayer heeft echt de nodige uurtjes van mn leven gekost bij pes 5 en zes, daar kwam ineens een abrupt einde aan bij 2008. Dat plezier wil ik terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Na eindelijk een uurtje hebben kunnen spelen ben ik niet super positief maar zeker ook niet negatief.
Wat mij echt opgevallen is is de soms/vaak dubbele dekking als je via de zijkant gaat en de sterk verbeterde vrijetrap/corner situatie.
Wbt die laatste, je spelers positioneren en lopen zowaar in metname bij vrijetrappen.
Ik kreeg een vrijtrap mee aan de zijkant van de zestien en scoorde zowaar uit een voorzet met een inlopende speler.
In 2008 was het grootste wapen om een aanvallende vrijetrap onschadelijk te maken de buitenspelval.
Nou vergeet het maar in 2009.
De verdedigende lijn staat al scherp zodat de muur het buitenspel al opheft.
Dat zijn alvast 2 dingen waar ik zwaar van geniet.

Grootste mankementen zijn toch wel de lelijke sprint animaties zoals al aanwezig in 2008 en de stroperige bal.
Verder lijkt het alsof mijn snelle[re] aanvallers het in snelheid weer afleggen tegen slome[re] verdedigers waar het andersom niet het geval is.

Overall lijkt me dat timing weer een grote[re] rol is gaan spelen in PES.

Vooralsnog een 7.5 voor de PES-pc versie t.o.v. een 7 voor Fifa op de PS3. :) [heeft ook te maken met gewenning denk ik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 191688 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:46:
Kun je bij de 360-demo trouwens ook de filmpjes na de wedstrijd uitschakelen? Er stond in dit topic dat dit kon via settings maar ik vind dit nergens terug. Geldt dit misschien enkel voor de PC-demo?
Dat is inderdaad voor de PC demo. Ik heb geen Xbox 360 dus ik zou het niet zeker weten, maar wellicht dat je het kan uitschakelen waar je de resolutie / controllers / geluid kan instellen?

offtopic:
Zal even in de TS zetten dat het alleen om de PC versie gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 03-10-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

[...]

Seabass heeft het zelf gezegd. Het zijn dus zijn woorden.

Dat jij dat niet in de gaten hebt? Tsja, dat is fijn voor jou. (niet lullig bedoeld hoor, ik wou dat ik het zelf ook niet wist) Maar als je dit wel door hebt, is deze game weinig meer aan.
LoneRanger schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:51:
het in snelheid weer afleggen tegen slome[re] verdedigers waar het andersom niet het geval is.
Dit is 1 voorbeeld van hoe de cpu cheat. Dus je hebt het wel in de gaten dan. Maar je ziet het niet als cheaten.

Nou, ik wel, en bijna alle hardcore fans zien dat. En zoals eerder gezegd: konami en seabass hebben al lang toegegeven dat dit het geval is. Dus waar praten we over?

[ Voor 40% gewijzigd door Turfschipper op 03-10-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Laatst online: 20-04 20:24
Ben ik de enige die de demo niet eens geinstalleerd krijgt? Als ik de game probeer te installeren krijg ik de foutmelding: 'The system administrator has set policies to prevent this installation'
Opvallend is het te noemen dat een maat van me die ook x64 draait dezelfde foutmelding krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Robin_B schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:26:
Ben ik de enige die de demo niet eens geinstalleerd krijgt? Als ik de game probeer te installeren krijg ik de foutmelding: 'The system administrator has set policies to prevent this installation'
Opvallend is het te noemen dat een maat van me die ook x64 draait dezelfde foutmelding krijgt...
Zie Dani86 in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 2". Wil je hier toch verder op ingaan en proberen een oplossing te vinden doe dat dan door een topic, dat aan de eisen voldoet, te openen in Spielerij - Problemen & Vragen. Grote topics als deze zijn niet de plek om technische problemen en vragen te behandelen.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 03-10-2008 17:34 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19

Vis

[...]

Ik wou zeggen.. dat was ook iets wat me gelijk opviel.. dat veld van pes 09 op de pc :S ziet echt totaal geen gras bij herhalingen etc.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
stalscu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:11:
[...]

Seabass heeft het zelf gezegd. Het zijn dus zijn woorden.

Dat jij dat niet in de gaten hebt? Tsja, dat is fijn voor jou. (niet lullig bedoeld hoor, ik wou dat ik het zelf ook niet wist) Maar als je dit wel door hebt, is deze game weinig meer aan.

[...]

Dit is 1 voorbeeld van hoe de cpu dus cheat. Dus je hebt het wel in de gaten dan. Maar je ziet het niet als cheaten.

Nou, ik wel, en bijna alle hardcore fans zien dat.
Idd dat is 1 voorbeeld.
Wat dacht je van niet meer kunnen pasen, niet de bal meer in bezit houden. Afvallende ballen die altijd voor de tegenstander zijn.
Ik speel dit spel nu al 13 jaar en waarschijnlijk al over de 20000 potjes gespeeld, maar als ik dan in pes6 of 2008 verlies van 1 of andere gozer die het spel net een half jaartje speelt gaat er bij mij niet in.

Een potje waarin ik met mooie combinaties ze alle hoeken van het veld laat zien en ze oprol met 5 a 6 -0 en dan het volgende potje tegen dezelfde persoon er niks meer van bak terwijl alles hetzelfde is als het vorige potje! :(
Sripting FTW!

Nee Konami moet terug naar de WINNING ELEVEN 6 FINAL EVOLUTION tijd waar dit niet aan de orde was en je heerlijk mensen kon vernederen, die wel even van je zouden gaan winnen!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Precies!! Maar je hoeft mij niet te overtuigen hoor. :-)

Ik ben helaas al jaren op de hoogte van bijna alle cheats van pes. En dat zijn er tientallen.

Jammer, maar helaas.

En het is niet alleen in je nadeel. Als ik tegen iemand speel die veel beter is. En ik met 1 lange haal de achterlijn haal, en ineens, zonder dat dit mijn intensie is, de bal met een omhaal van buiten de 16 in de haak schiet. En hij vervolgens nog 5 keer voor open goal staat, en met goede sklls die bal 5 keer 10 meter over schiet. Tsja, dan kan ik niet echt blij zijn met die 1-0 overwinning.

Weer een cpu overwinning behaald......

De volgende pot verlies ik met 5-0, omdat ik geen wereldgoal maak, en hij ineens wel open goal kansen gewoon rustig binnen tikt.

Dus de ene pot lukt hem het niet om een open kans rustig binnen te tikken (tot meerdere keren per pot), en de andere pot wel? Met hetzelfde team, en dezelfde spelers.

Dat geloof je zelf toch niet?

[ Voor 80% gewijzigd door Turfschipper op 03-10-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Ik hoor bijna niemand over het stadiongeluid van PES. Wat enorm slecht zeg. Het "publiek" kent twee woorden en die lallen ze de hele wedstrijd door, echt na 1 wedstrijd op mute gezet. Is dat nou echt zo moeilijk om een leuk stadiongeluid te maken??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
stalscu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:11:
[...]
Dit is 1 voorbeeld van hoe de cpu cheat. Dus je hebt het wel in de gaten dan. Maar je ziet het niet als cheaten.

Nou, ik wel, en bijna alle hardcore fans zien dat. En zoals eerder gezegd: konami en seabass hebben al lang toegegeven dat dit het geval is. Dus waar praten we over?
Oh jawel hoor, de "cheat cpu" is een uitspraak van mij in het 2008 topic.
De dubbele deking vind ik dan weer goed gevonden maar kom op zeg, ik kan Ronaldo niet bijhouden en de cpu kan mijn Ronaldo wel bijhouden..
Ipv dat de AI goed kan tackelen is die gewoon sneller dan jij zodat je geen voorzet kunt geven.
Als ik bij een lange pass indraai weet de AI dat en hetzelfde geld voor uitdraaaien, valt soms geen eer aan te behalen.
Viel me trouwens op dat de pressure knop nu 2 man op de AI afstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regeneration schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:01:
[...]

Dat is inderdaad voor de PC demo. Ik heb geen Xbox 360 dus ik zou het niet zeker weten, maar wellicht dat je het kan uitschakelen waar je de resolutie / controllers / geluid kan instellen?

offtopic:
Zal even in de TS zetten dat het alleen om de PC versie gaat.
Ik heb nog eens gekeken en ik denk dat dit niet mogelijk is bij de 360 demo.

@ Henkyyyyyyy: je hebt een punt. Ik heb dit ook altijd al vreemd gevonden maar ik wist niet waar dat aan te wijten was. Enerzijds is dit wel enigszins realistisch omdat een echte ploeg ook met een heel wisselende vorm te kampen kan hebben, anderzijds hebben ze dit principe bij Konami zo ver doorgedreven dat de betere spelers gefrustreerd raken en dreigen af te haken. Een spijtige evolutie omdat net deze spelers altijd voor PES kozen en deze franchise eigenlijk groot gemaakt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Robin_B schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:26:
Xadeon is het overigens gelukt om de demo te kunnen spelen op een 64bits OS. Zie hiervoor de startpost.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Demo voor de PS3 gedownload,1 potje gespeeld,bal wordt door de tegenstander naar de keeper teruggespeeld,gaat aan de wandel,ik maak een sliding en staat meteen 1-0.

Precies het (grootste) punt waarin ik me gestoord heb bij PES08 zit er nog steeds in,dit jaar geen PES voor mij iig en dat is de eerste keer sinds ik ISS voor de PS1 koop.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:55
Vandaag dus wel de demo kunnen spelen op mijn ps3.

Algemene indruk is toch wel positief:

+ Draait allemaal net wat soepeler
+ Grafisch iets meer opgepoetst
+ Publiek ziet er wat beter uit
+ Tempo is iets lager, ik vind dat wel prettiger spelen

- Er zitten nog een aantal glitches in die in PES 2008 zaten, verder moet ik nog wel aardig wat potjes spelen om een goed oordeel te kunnen vellen.

Heb nu zo'n 6 potjes gespeeld op Normal: 4 verloren en 2 gewonnen.
Viel me toch wel een beetje tegen want bij PES2008 won ik nagenoeg altijd op Top Player terwijl ik nu al heel veel moeite heb met Normal, houdt het wel lekker uitdagend :)

Edit: weet niet of jullie hem al gezien hebben: http://uk.youtube.com/watch?v=wZoN-y8sFNw
Coupet die voor onderzeeer speelt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-10-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Prutzer80 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:00:

Edit: weet niet of jullie hem al gezien hebben: http://uk.youtube.com/watch?v=wZoN-y8sFNw
Coupet die voor onderzeeer speelt :)
Haha, bang voor de bal ;)

Trouwens, de keeper kiest nog steeds altijd een hoek bij pingels (althans, net 5 achter elkaar recht door het midden raak)

-edit-
En de 6e niet :D Nevermind dus

[ Voor 5% gewijzigd door cheiron op 03-10-2008 21:22 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 19:57
ook pc demo geprobeerd.

speelt heerlijk weg imo.
erger me behoorlijk aan de tijdslimiet.
jammer dat er geen time patch is voor de demo, bij 2008 was die binnen paar dagen al uit.

zit er eigenlijk commentaar in de pc demo? had bij 2008 demo ook hier last van, stonden speakers instellingen erg vaag. als er commentaar in zit weet ik waar het aan ligt.

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Laatst online: 24-02 23:15
ds08 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:56:
ook pc demo geprobeerd.

speelt heerlijk weg imo.
jammer dat er geen time patch is voor de demo, bij 2008 was die binnen paar dagen al uit.

zit er eigenlijk commentaar in de pc demo? had bij 2008 demo ook hier last van, stonden speakers instellingen erg vaag. als er commentaar in zit weet ik waar het aan ligt.

er is gelukkig wel een patch om de tijdsduur aan te passen,
Zo kan je de game wat beter testen.

Nope geen commentaar

[ Voor 3% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 03-10-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
ds08 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:56:
ook pc demo geprobeerd.

speelt heerlijk weg imo.

Time patch is er wel kijk even in de TS: downloads => DemoTweak2009 - v1.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 13-03 14:26
Net de demo gespeeld op de 360. Heb al fifa 2009, maar koop zoals altijd fifa en pes. Altijd dat gezeik van mensen die gaan bitchen over welke beter is.

Had wel wat weinig verwachtingen van de game. Maar hij bevalt me super goed. Wat ziet het er grafisch fantastisch uit. Ook die tussenfilmpjes zijn erg mooi. Super scherp.

En dan het mooiste van allemaal, waar jullie waarschijnlijk nog geen moment aan gedacht hebben. De LED Boarding. Wat ziet dat er fantastisch uit. Ik heb daar een beetje een tik voor. Vind die nieuwe generatie reclame borden echt super .

Hoop dat pes nu eens online goed werkt. Ben zelf veel beter in fifa . Maar potjes pes zijn ook erg leuk. Ga hem zo nog bestellen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Mars18 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:00:

En dan het mooiste van allemaal, waar jullie waarschijnlijk nog geen moment aan gedacht hebben. De LED Boarding. Wat ziet dat er fantastisch uit. Ik heb daar een beetje een tik voor. Vind die nieuwe generatie reclame borden echt super.
Zo te zijn wel =>
ninc schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:19:
[...]

Owja, laat ik de LED-boarding niet vergeten, Dat ziet er ook wel leuk uit:)
;)

[ Voor 63% gewijzigd door Regeneration op 04-10-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Een tutorial voor handige schijnbewegingen. :)

PES2009 feints tutorial

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 19:57
Regeneration schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:37:
[...]

Time patch is er wel kijk even in de TS: downloads => DemoTweak2009 - v1.0 :)
geweldig thnx!

[ Voor 13% gewijzigd door ds08 op 04-10-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Laatst online: 19:37
Na jarenlange PES-Speler te zijn heb ik vandaag Fifa gekocht, ik vond de demo tegenvallen, hij speelde veelste veel als 08 en vond veeeeelste weinig vernieuwing erin. Heb vandaag Fifa zitten spelen en vind toch echt dat PES is ingehaald, als je mij in 2005 en 2006 vroeg of ik ook nog fifa zo gaan spelen zou ik dat gaan opmerken als een grap, maar de rollen zijn nu omgedraaid vind ik, Fifa is ontzettend realistisch en bevat veel variatie die mij wel zoet houd een jaar lang. Daarna bekijk ik PES weer, schijnt dat voor 2010 Konami een nieuwe engine heeft gebouwd, dat wordt dan dus eigenlijk de eerste NEXT GEN PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

De eerste paar dagen kon de demo mij ook niet echt bekoren en of die dat vanaf nu wel blijft doen weet ik niet maar ik heb zo net een van mijn allermooiste en meest intense wedstrijden gespeeld in de 27 jaar dat ik game. Van te voren besloot ik de moeilijkheidsgraad eens op professional te zetten iets dat ik normaal nooit doe. Of dat nu de trick was weet ik niet maar ik speelde een fantastische wedstrijd met Real tegen Barca. Super gelijk opgaande wedstrijd met perioden waarbij Barca domineerde en veel uitbraken had maar ook perioden waarin ik domineerde en veel kansen produceerde. Daarnaast perioden van counters over en weer maar ook een periode met veel balbezit op het middenveld. Ik speelde overigens 2X30 minuten. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 2-2 wat een terechte uitslag was. Verder veel gele kaarten, twee rode(beide clubs 1) en twee penalties. Het mooiste eigenlijk was de controle die ik toch wel had over mijn verdediging. Ik merkte dat ik vooral positie koos t.o.v. Messi en dat pakte echt heel goed uit. Ik was Messi steeds voor en dat geeft meer een kick dan een doelpunt maken. Wat wel relaxt is is dat in PES2009 de trapschijnbeweging weer redelijk effectief is.

Morgen nog maar een paat potjes op professional niveau spelen en maar kijken of dat nu de magie gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:51
[...]

Op de pc anders niet. Als ik de fifa demo op de pc speel moet ik bijna een zonnebril op zo fel! Vind sowieso toch PES weer beter dan Fifa. Al die berichten over Fifa die PES ingehaald zou hebben vind ik onzin. Bij Fifa heb ik nog steeds het gevoel dat je een spelletje zit te spelen en bij PES ben je echt aan het voetballen! Bovendien hapert Fifa op de pc, en daar hebben meerdere mensen last van wat ik zoal lees her en der. Nee voor de pc is er maar 1 voetbalgame en dat is toch weer PES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:59
Op de pc hoef je uberhaupt niet te spreken over kwaliteit, beide PES en FIFA zijn daar prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Alcides schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:38:
Na jarenlange PES-Speler te zijn heb ik vandaag Fifa gekocht, ik vond de demo tegenvallen, hij speelde veelste veel als 08 en vond veeeeelste weinig vernieuwing erin. Heb vandaag Fifa zitten spelen en vind toch echt dat PES is ingehaald, als je mij in 2005 en 2006 vroeg of ik ook nog fifa zo gaan spelen zou ik dat gaan opmerken als een grap, maar de rollen zijn nu omgedraaid vind ik, Fifa is ontzettend realistisch en bevat veel variatie die mij wel zoet houd een jaar lang. Daarna bekijk ik PES weer, schijnt dat voor 2010 Konami een nieuwe engine heeft gebouwd, dat wordt dan dus eigenlijk de eerste NEXT GEN PES.
eensch, ik ben gister ook overstag gegaan en heb mn eerste fifa sinds 1998 gekocht. Nadat ik de full version bij een maat had gespeeld was ik definitief overtuigd: FIFA heeft pes in alle opzichten ingehaald.

Het speelt het echt verrassend soepel en het realisme is zoals het had moeten zijn bij pes, dus geen gescripte troep, volledige vrijheid en intelligente medespelers (daar ontbrak het nogal aan bij pes). Verder zijn de online mogelijkheden ook echt gruwelijk en het werkt feilloos. Vanacht probleemloos 4 of 5 potjes gedaan, zonder enige vorm van lag en binnen een paar seconden een tegenstander gevonden.

voorlopig ben ik dus nog wel ff zoet met fifa, waarschijnlijk ga ik pes ook nog wel kopen volgende maand, maar fifa is dit jaar (voor het eerst ooit!) toch wel de winnaar onder de footie games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

hier ook iemand die pes laat liggen, gister paar potjes gespeeld op de xbox en was erg verrast! nu nog ff het schieten leren, want dat gaat nog steeds niet lekker. klein beetje indrukken is een rollend bal, iets langer en hij vliegt zowat het stadion uit

wel heb ik de bovenste controls aangepast, zodat ik kan rennen met RT en poppetje veranderen met LT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

SCIxX schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:43:
Op de pc hoef je uberhaupt niet te spreken over kwaliteit, beide PES en FIFA zijn daar prut.
PC versies van PES zijn imho altijd beter als de consoleversies. iig als de 360 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
Mars18 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:00:
Net de demo gespeeld op de 360. Heb al fifa 2009, maar koop zoals altijd fifa en pes. Altijd dat gezeik van mensen die gaan bitchen over welke beter is.
En jij hebt wss ook een 360 en een Wii (naast je Sony en je Philips LCD en PLASMA), want met al dat gezeik... lolol
amahusu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:28:
[...]

Hah! En ik dacht dat ik de enige was? Dan denk ik van: "Och man, ti's niet waar! Het is niet dat ik 2-0 voor sta dat mijn tegenstander ineens MOET scoren en ik de bal gewoonweg NIET weg kan krijgen uit de 16!"
Maverick schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:07:
ik zie het probleem niet zo met dat scripten. Ik merk het ook wel eens dat dingen tegen zitten. Dat is in het echt ook wel eens. En je kunt er iets aan doen. Extra geconcentreerd spelen nauwkeurig pasen en niet veel risico nemen. Dat is wat je in een echte wedstrijd ook moet doen op zo'n moment. Ik zie er alleen maar voordeel in, is juist realistisch.
Goeie opmerking, inderdaad.
Zamorano schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:39:
Ik moet zeggen dat het gevoel dat de CPU 'cheat' bij mij in PES2008 ook nadrukkelijk aanwezig was.
Als ik dan in een gelijkmatig opgaande wedstrijd op voorsprong stond in het laatste half uur, kreeg ik vaak ineens vrije trappen tegen op eigen helft die dan vanaf een metertje of 30 doodleuk in de kruising werden geschoten ofzo. Of corners die ineens amper te verdedigen zijn terwijl het de hele wedstrijd goed ging.

Vaak gebeurde het ook tegen hele zwakke tegenstanders in de ML waardoor ik scores had van 7-2 ofzo.

Maar goed, PES2008 was sowieso ruk, dus dat maakte ook weinig uit. :) Ik hoop dat dit soort dingen in PES2009 niet zo vaak gebeuren. Zo'n vrije trap tegen is iig nog niet gebeurd in de demo.
Dat zeg je nu goed over die 2008, wat een belachelijke game. In ieder geval zoals eerder werd gezegd, die 2009 zou eigenlijk de 2008 moeten zijn. Die 2008 moet gewoon uit de geschiedenisboeken verdwijnen. Het is echt de belachelijkste game die ik ooit heb gespeeld sinds nintendo toen ik met USSR en West Germany speelde, wat een frustraties! Al een geluk (bij een ongeluk) dat ik hem maar voor 20 eur had aangeschaft in het voorjaar, anders was ik aan het creperen!!!
Anoniem: 191688 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:33:
[...]

Ik ga volledig akkoord met bovenstaande tekst. FIFA evolueert in gunstige zin maar kan helemaal niet tippen aan PES. PES geeft je de illusie dat je aan het voetballen bent en dat je echt alles onder controle hebt. Voor mij is PES 2009 wat de vorige PES had moeten zijn. Als de onlinebeloften eindelijk waargemaakt worden haal ik deze zeker in huis. Al wordt het volgend jaar zeker tijd om over te stappen naar een next-gen engine. De grens van de PS2-engine is met deze editie echt bereikt.
PES wint inderdaad elk jaar aan populariteit, alhoewel ik dat van 2008 zwaar aan twijfel. Dit jaar voor mij PES sinds het dieptepunt van FIFA '98. Echter, in de demo is er geen sprake van manuele keeper. Iemand meer info hierover? Waarom werd deze verwijderd!!!

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231908

Mooi dat er een paar mensen om zijn en naar FIFA zijn overgestapt, dan kunnen jullie in het FIFA09-topic verder gaan met uitwisselen van jullie geweldige speelervaringen.. |:(

Ik was niet overtuigd door de FIFA09 demo op PS3. Te weinig directe controle. De helft van de goals echte wereldgoals. Leuk 'spelletje', maar nog steeds te weinig met 'voetbal' te maken imo. De demo van PES09 (ook op PS3) overtuigd ook niet echt vind ikzelf, voelt wat log aan op de 1 of andere manier, maar geeft me wel meer het gevoel een voetbalwedstrijd te spelen. Zonder wereldgoals, dat dan weer wel. Scoren is sowieso weer wat lastiger geworden.

Ik blijf dit jaar in ieder geval trouw aan PES. En nu maar hopen dat Konami het online gedeelte heeft gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Gelukkig kan er nog wat aan PES gesleuteld worden...

Vorige maand heb ik 'J-League Winning Eleven 2008 Club Championship' aangeschaft, mensen met een PS2 die NTSC games kan afspelen, moeten deze game ook es proberen.
Dit speelt weer heel anders en zeker de moeite waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Heb nu de Fifa en PES demo (voor PC) gespeeld en het eerste wat mij opviel is dat bij Fifa is de graphics niet heel super is en misschien wel niet beter dan PES. En dan heb ik het vooral over als je de game niet op max settings kan spelen (net als ik). Het gras ziet er nep en vel groen uit. De bal gaat volgens mij gevoel onrealistisch over het veld: het lijkt te zweven i.p.v. te rollen. Spelers zijn erg gedetailleerd maar lijken imho niet op hun "levende evenbeeld". Verder beweegt de kleding niet mee en bij PES 2009 wel.

Verder wat me opviel was dat het spel nog trager werkt dan bij PES, maar ik wil niet zozeer zeggen dat het slechter of beter is. PES is in 2009 iets langzamer geworden dan 2008 versie en dat vond ik prettig, maar Fifa 09 is nog een tikje langzamer. De animatie ziijn mooi bij Fifa maar of het nu beter is bij PES durf ik niet zo te zeggen, vergelijkbaar lijkt een beter woord. De gameplay vond ik wel goed, veel voor mij is gewenning omdat ik al jaren Fifa had gespeeld omdat er geen andere voetbal spel was. Om even de onmogelijke doelpunten van PES met Fifa te vergelijken: mijn eerste doelpunt was dat ik de bal ergens op de rand van de 16 ontving. Ik draaide en shoot onmogelijk goed in de lager korte hoek. Dan ook even de corners in vergelijking zetten. Ik kreeg ik 1 wedstrijd 2 doelpunten tegen door 2 corners... Over het algemeen is het veel middenveld voetbal omdat je moeilijk door de defensie komt van de tegenstander maar ook kan je relatief makkelijk de bal van de tegenstander afpakken. Een zelfde gevoel heb ik ook bij PES 2009, hoewel iets minder sterk. Bij PES heb je iets meer vriheid. Ik heb in beide Demo's nog nooit veel doelpunten gemaakt, vaak max 2, terwijl ik op semi pro (Fifa) en regular (PES) speel i.p.v. het hoogste nivieau Top player in PES 2008. Dit punt vind ik (voor Fifa en PES) ook erg prettig omdat een voetbal wedstrijd niet vaak veel doelpunten vallen. De vele doelpunten die ik in PES 2008 had (een gemiddelde van 3 - 4 doelpunten per wedstrijd), dat maakt het imho iets minder.

Verder is het menu bij Fifa overzichtelijk, maar soms zijn er wel wat vage dingen imho: soms wordt er veel info op op een klein stukje scherm getoond. Bijv. in het teammangement in Fifa tijdens een wedstrijd. Dan heb je een heel klein formatie schermpje waarbij als je naar een andere formatie wil schakelen 1 / 3 van het schermpje wordt overlapt door de formatie cijfers (zoals 4-3-3). :S Ook is het kan je (nog steeds?) niet eens een eigen custom formatie opstellen, of kijk ik daar nu vercshikkelijk hard overheen? Of is dat alleen beschikbaar voor de volledige game? Als iemand het kan zeggen hoor ik het graag. Ook vind ik het vreemd waarom de stats van de spelers voor een wedstrijd niet mag zien, alleen maar het "overall getal". Verder moet ik tijdens de wedstrijd waar je wel de stats van de tegenstander kan zien. Steeds onderin op "spelersbio" klikken. Waarom zou omslachtig. En dan komt er een lijstje van 10 stats waar je 3 keer doorheen moet klikken om alles te zien terwijl op het scherm veel meer ruimte is.

Ook nog even over de keepers. Ik heb in PES nog geen onmogelijke doelpunten uit vrije trappen tegen gekregen, maar wel al 1 in Fifa het was een simpele bal beetje links van het midden en de keeper bokst de bal gewoon in het net, terwijl ik juist de keeper iets beter vond dan PES. Verder gaan afstandsschoten in Fifa niet vaak richting doel maar gewoon naast. Ze zouden imho wel maar richting doel mogen, niet dat je meer doelpunten moeten komen uit afstandschoten maar iig richting doel. Heb al wat grabbelen van de keepers meegemaakt zowel voor Fifa al PES.

Dan nog wat kleine dingen. Wat natuurlijk nog positief is, is dat Fifa meer licenties heeft. De keerpershandschoenen van de PES keepers zien er imho echt lelijk uit. Die van Fifa zijn een stuk beter. Heb verder ook last van framesdrops bij Fifa bij alle "tussenstukjes" zoals voor de doeltrap animatie, herhalingen intro's enz. Bij PES nog niet echt last van gehad. Kan Fifa niet op max. settings spelen (E6400, 2 GB RAM, Geforce 7900GS).

Heel veel kritiek op Fifa maar wat vind ik er nu van. Een ding staat vast en dat is dat ik meer moet wennen aan Fifa omdat ik die niet gewend ben, maar hiermee wil ik niet zeggen dat ik Fifa slechter vind, maar dat ik hierdoor mijn oordeel wat moeilijk nog kan vellen naar een paar potjes. Als ik aan dit punt voorbij kijk zie ik een goede Fifa voetbal game. Dat zich goed kan concurreren met PES. Of Fifa dit jaar PES heeft ingehaald? Ik vind ze beide nog steeds verschillend en ook niet zo dat er een duidelijke winnaar is. PES heeft meer stats en instelmogelijkheden (en op sommige vlakken zou ik ook nog meer mogelijkheden willen krijgen) wat ik gewoon mis in Fifa. Ook een vergelijkbare modus als de ML hebben ze nog niet in Fifa. (Nogmaals verbeter me als ik het fout heb of het in de volledige game wel beschikbaar is hoor ik het graag).

In het kort (punten in random volgorde):
PES 2009 demoFifa 09 demo
- Tempo is inderdaad iets lager wat prettiger spelen is.
- Tackelen en verdedigen gaat wat makkelijker te gaan, wat prettig is. Mogelijk in verband hiermee = realistische uitslagen
- Xbox 360 controller op PC werkt, maar nog steeds geen Force Feedback ondersteuning van PES.
- Graphics zijn beter, maar wel echt vervelend dat de resolutie "uit voorzorg" worden gelocked. Terwijl ik ruim aan aanbevolen systeemvereisten voldoe (E6400, 2 GB RAM, Geforce 7900GS).
) Met patch kan PC max. setting gewoon aan.
- Geen slowdowns merkbaar
- Nog steeds een relatief strenge scheidsrechter.
- Onnodige knoppen veranderd, kwestie van wenning, maar nut van de verandering is ver te zoeken.
- Nog wat kleine mis- en pluspuntjes
- Overall feel is beter dan PES 2008.
- Tempo is laag wat prettig is. Iets lager dan PES.
- Middenveld voetbal, veel veldspel en niet te veel aan kanse => realistische uitslagen = prettig
- Xbox 360 controller op PC werkt, en hier wel Force Feedback ondersteuning.
- Graphics max settings zijn vergelijkbaar met PES 09 alleen is dat niet speelbaar bij mij. Lagere setting leverd minder mooi grasmat op. Ik was hier wat verbaast over omdat Fifa heel mooi schijn te zijn dit zou dat kunnen verklaren.
- Met E6400, 2 GB RAM, Geforce 7900GS lijk ook ik hier voor de aanbevolen systeemvereisten te voldoen, hoewel iets krapper. Jammer dat ik niet op max. kan spelen.
- Een wat soepelere scheidsrechter dan PES 2009
- Afstandschoten voor gevoel wel vaak niet gericht op doel.

alBildjiekiyya schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:37:
PES wint inderdaad elk jaar aan populariteit, alhoewel ik dat van 2008 zwaar aan twijfel. Dit jaar voor mij PES sinds het dieptepunt van FIFA '98. Echter, in de demo is er geen sprake van manuele keeper. Iemand meer info hierover? Waarom werd deze verwijderd!!!
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af. Dit zal een heel jammer zijn als dit ook in de full versie het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 22-04 19:42
Ok mijn ervaringen met de demo:

- spelsnelheid ligt lager, als je ziet hoe snel het in het echt gaat vind ik dit weer te langzaam.
- keepers doen nog steeds domme dingen, en lijken geen bal klem vast te kunnen hebben.
- corners/penaltys overzichtelijker
- stadiongeluid weer lekker kut
- menus overzichtelijker
- graphics beter, maar dat kan me eigenlijk niet zoveel boeien, die vond ik op de SNES ook al prima

Voor mij hangt alles af van de online mode, als die 1v1 (geheel) lagvrij is zal ik tot aanschaf overgaan, anders krijgt Konami voor het eerst dit jaar mijn geld niet.

Jij betaald, dus jij bepaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik vond de demo zeer goed.

Alleen de mannetjes rennen nog steeds alsof ze in hun broek hebben gepoept.
Vrije trappen nemen gaat eindelijk weer zoals het hoort.

Hier nog een leuke link over PES : http://www.timerime.com/timeline/17385/
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.