Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 95.557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:20:
[...]

start, instellingen, touch flo? daar volgens mij niet..

had het gelezen maar was mn TP toen kwijt voor reparatie...
nee nee... gewoon je flo omgeving... waar je tp in opstart... het tabblad rechts van het weer... kan nu haast niet missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Upquark schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:59:
Hi all,

I've read this thread over and over because i also had the gps-lag problem. I was already
pulling my hair out untill i saw this thread!

Every time i used tomtom it wasn't accurate at all and lagged behind like 150 meters. So i went wrong at every road and junction
And i must be using a touch pro of the first batch because i bought it 2 days after it came out.

Today i opened up the registry and followed the following tweaks which are stated above in this thread:

Quote:

Under: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\

- Drivers\GpsOneDevice\PollInterval -> 100 (default is 1000)
- Drivers\InputBufferSize -> 512 (default is 4096)
- Drivers\OutputBufferSize -> 512 (default is 4096)
- Drivers\SleepOnNoData -> 100 (default is 1000)
- Multiplexer\MaxBufferSize -> 512 (by default not present, found it by
analysing gpsdriver.dll (or gpsid_htc.dll, not sure anymore ))

I have also disabled AGPS and the logging via Advanced Config under GPS.

I am using QuickGPS and getting a fix within a minute (when walking outside).
(hint: my fix comes in max. 10 seconds now!!)

(Don't forget to soft reset after making the registry changes. The driver is loaded by
TouchFLO already, so changes may not take effect after restart.)

After this tweak things were loads better! Now i have also used this tweak and tt seams super-accurate again:

- set logbackupfile to nothing (empty the box) (default: \windows\GPSLogFileBack.txt)
- set logfilesize to 0 (default: 0)
- reset
- delete the files gpslog and gpslogback in \windows
- start quickgps and download newest data
- start tomtom and set gps to internal gps

All my problems went away! Tomtom is working perfectly now. I've navigated for about 30 mins now and tt seems accurate like it always was on my last htc phone. So yay!!

I want to express my thanks to the two people who shared their sollution above!

Hope this helps other users who have tomtom problems and i hope mine stay away ;-)
btw: my phone only gets warm when charging, never when navigating.

Mark

Bron: http://forum.xda-develope...hread.php?t=426433&page=9
Ik vind dit wel interessant. Volgens mij is dit wel een goed plan als ik het zo lees.
Echter wil ik toch eerst wat ervaring horen van een aantal, waarom?
Normaliter zou ik het zelf proberen, maar om heeeeeel eerlijk te zijn O-) De GPS doet het vrijwel perfect. Binnen 1 minuut fix en TOMTOM loopt amper achter. Was gisteren wel op ring a10 en toen liep hij even achter, maar dat kwam omdat ik niet echt een cradle heb voor het toestel. Ik leg hem een beetje tacktisch neer, maar niet in het raam. ( dat kan het dus ook nog zijn )

Zat gisteren tevens thuis en kreeg BINNEN gewoon een prima fix, duurde ook niet lang. (wel platdak en niet echt dikke muren) maar toch :*)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Upquark schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:59:
Every time i used tomtom it wasn't accurate at all and lagged behind like 150 meters. So i went wrong at every road and junction
And i must be using a touch pro of the first batch because i bought it 2 days after it came out.

Today i opened up the registry and followed the following tweaks which are stated above in this thread:

Quote:

I have also disabled AGPS and the logging via Advanced Config under GPS.

I am using QuickGPS and getting a fix within a minute (when walking outside).
(hint: my fix comes in max. 10 seconds now!!)

(Don't forget to soft reset after making the registry changes. The driver is loaded by
TouchFLO already, so changes may not take effect after restart.)

After this tweak things were loads better! Now i have also used this tweak and tt seams super-accurate again:

- set logbackupfile to nothing (empty the box) (default: \windows\GPSLogFileBack.txt)
- reset
- start quickgps and download newest data
- start tomtom and set gps to internal gps

All my problems went away! Tomtom is working perfectly now. I've navigated for about 30 mins now and tt seems accurate like it always was on my last htc phone. So yay!!

I want to express my thanks to the two people who shared their sollution above!

Hope this helps other users who have tomtom problems and i hope mine stay away ;-)
btw: my phone only gets warm when charging, never when navigating.

Mark
Bron: http://forum.xda-develope...hp?p=2660843&postcount=89

Ik heb dit gisteren ook gezien maar wilde pas posten nadat ik het had getest. Ik heb geen TomTom 7 (zou niet weten hoe ik eraan moet komen, serieus) maar ook in GoogleMaps liep mijn positie achter op de werkelijkheid en duurde het verkrijgen van een fix erg lang. Na het doorvoeren van deze wijzigingen had ik binnen 5-10 seconden een fix, en mijn positie was op 1 à 2 meter accuraat te noemen.

Een aanrader dus!

Ik wil tevens degenen die zeggen dat ze zonder deze wijzigingen ook al een snelle fix hadden vragen om eens te kijken hoe deze registerwaarden bij hun staat ingesteld. Mogelijk zijn die instellingen al doorgevoerd in het register? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tja, ik zou zeggen, als je het wil proberen: gewoon doen. In het ergste geval werkt het niet of is er geen verbetering, en zet je de oude instellingen gewoon weer terug. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Coromoto schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:28:
[...]

Bron: http://forum.xda-develope...hp?p=2660843&postcount=89

Ik heb dit gisteren ook gezien maar wilde pas posten nadat ik het had getest. Ik heb geen TomTom 7 (zou niet weten hoe ik eraan moet komen, serieus) maar ook in GoogleMaps liep mijn positie achter op de werkelijkheid en duurde het verkrijgen van een fix erg lang. Na het doorvoeren van deze wijzigingen had ik binnen 5-10 seconden een fix, en mijn positie was op 1 à 2 meter accuraat te noemen.

Een aanrader dus!

Ik wil tevens degenen die zeggen dat ze zonder deze wijzigingen ook al een snelle fix hadden vragen om eens te kijken hoe deze registerwaarden bij hun staat ingesteld. Mogelijk zijn die instellingen al doorgevoerd in het register? :?
Even voor de record : Ik heb dus zelden tot geen problemen. Zie vorige post. 8)

set logbackupfile to nothing (empty the box) (default: \windows\GPSLogFileBack.txt)
- reset

*Deze staan bij mij ook allemaal uit. De files bestaan nog wel in mijn windows folder.

1. 1000
2. 4096
3. 4096
4. 1000
5. value not set.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb het nu ook toegepast...(Kan nu alleen niet testen, zit binnen)
Maar ik denk wel, dat dit meer batterij kost als je gaat navigeren... Het gaat nu immers vaker vragen aan het GPS device waar die is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

afterburn schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:43:
[...]

Op dit moment heb ik nog steeds geen vastloper gehad, geen grijs scherm en geen zwart scherm, ook niet na een hele nacht doorladen. TFLO3D wordt ook niet meer regelmatig herstart, zoals bij de standaard rom nog wel eens wilde gebeuren bij mij. En het hele apparaat loopt een stuk lekkerder.

Ik ben nog steeds erg tevreden over deze ROM.
Gamepie56: we zijn nu ruim een week verder, en ik heb totaal geen problemen meer gehad met deze ROM (inmiddels v14).

- Veel sneller dan standaard
- Geen TFLO crashes
- Geen grijze schermen
- Geen vastlopers

Het apparaat gedraagt zich nog steeds zoals het af fabriek zou moeten gedragen. Aanrader voor wat mij betrefd.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
hives schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:38:
[...]

Even voor de record : Ik heb dus zelden tot geen problemen. Zie vorige post. 8)

set logbackupfile to nothing (empty the box) (default: \windows\GPSLogFileBack.txt)
- reset

*Deze staan bij mij ook allemaal uit. De files bestaan nog wel in mijn windows folder.

1. 1000
2. 4096
3. 4096
4. 1000
5. value not set.
De registry tweaks geven voor mijn gevoel geen enkele verbetering. Sterker nog. Ik kreeg wel een aantal grijze balken na zo'n 25 tot 40 seconden, maar het echt FIX krijgen heb ik na een sigaret niet eens voor elkaar gekregen. Dus is het nou beter ja of nee? Weet dus ook niet of het nu verstandig is de settings zo te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
afterburn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:50:
[...]

Gamepie56: we zijn nu ruim een week verder, en ik heb totaal geen problemen meer gehad met deze ROM (inmiddels v14).

- Veel sneller dan standaard
- Geen TFLO crashes
- Geen grijze schermen
- Geen vastlopers

Het apparaat gedraagt zich nog steeds zoals het af fabriek zou moeten gedragen. Aanrader voor wat mij betrefd.
Mooi!! Dan ga ik het binnenkort ook eens proberen! Thnx voor de mededeling.

Is er overigens een optie om weer terug te gaan naar de standaard ROM als het niet bevalt ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Boyd op 19-09-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
hives schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:02:
[...]

De registry tweaks geven voor mijn gevoel geen enkele verbetering. Sterker nog. Ik kreeg wel een aantal grijze balken na zo'n 25 tot 40 seconden, maar het echt FIX krijgen heb ik na een sigaret niet eens voor elkaar gekregen. Dus is het nou beter ja of nee? Weet dus ook niet of het nu verstandig is de settings zo te laten.
Deze settings zijn (mits ik alles goed mee gekregen heb) voor het voorkomen van de lag tijdens navigeren, dit helpt dus niet voor het verkrijgen van een fix.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
The_Fes schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:23:
[...]

Deze settings zijn (mits ik alles goed mee gekregen heb) voor het voorkomen van de lag tijdens navigeren, dit helpt dus niet voor het verkrijgen van een fix.
Dat kan ik niet testen ;) Of ik moet 120km/h kunnen rennen op mijn werkterrein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hives schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:26:
[...]

Dat kan ik niet testen ;) Of ik moet 120km/h kunnen rennen op mijn werkterrein :P
wat je uiteraard een wildcard zou opleveren voor de volgende olympische spelen!

Even serieus, hoeveel mensen hier zijn al bezig met het flashen van firmware met Hard-SPL en de hele bende? Ik heb eergister via XDA een driver pack van de Kaiser (denk ik) geïnstalleerd, en TF3D lijkt iets sneller te lopen. Wat ik me alleen afvraag, in hoeverre modden de "cookers" van XDA daadwerkelijk de firmware, doen zij niet alleen maar dingen als wat reg-tweaks en wat standaard programma's verwijderen?

Dit zou, mijns inziens, namelijk het flashen van m'n toestel niet rechtvaardigen, dit kan ik zelf wel zonder "custom rom"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 13:22

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik vind de camera errug langzaam. Wanneer ik een foto wil maken krijg ik 1.5 seconde daarna het geluidje en dan nog een halve seconde daarna wordt de foto pas gemaakt. Zijn er instellingen te wijzigen waardoor dat sneller gaat. Trouwens ook een lange sluitertijd. Foto's zijn allemaal bewogen, en dan bedoel ik doordat mensen bewegen, de pro is wel stilgehouden.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
CyberJoe schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:07:
Ik vind de camera errug langzaam. Wanneer ik een foto wil maken krijg ik 1.5 seconde daarna het geluidje en dan nog een halve seconde daarna wordt de foto pas gemaakt. Zijn er instellingen te wijzigen waardoor dat sneller gaat. Trouwens ook een lange sluitertijd. Foto's zijn allemaal bewogen, en dan bedoel ik doordat mensen bewegen, de pro is wel stilgehouden.
3 woorden. Helemaal mee eens.

Moet je eens voor de gein de boel op 3 m zetten in advanced config.

Dan duurt het een minuut tot je foto opgeslagen is en kun je deze ook niet gemakkelijk gelijk terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Gamepie56 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:13:
[...]

Is er overigens een optie om weer terug te gaan naar de standaard ROM als het niet bevalt ofzo?
Ja, dan moet je de/een stock ROM van xda downloaden, staan in de wiki aldaar. Mijn precieze versie stond niet online (iets ander versie nummer), maar ik hoef niet zo nodig terug. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik een screenshot maak van de TP?

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
ik heb een Compact IV van T-Mobile, en ik heb dit toestel na 4 dagen in mijn bezit te zijn geweest gecrunched tussen de autodeur (don't ask) 8)7
Nu zit er een grote deuk in het scherm. En werkt de touchfunctie niet meer, en dat is best lastig op dit toestel ;)

Weet iemand een plek waar je een nieuw touchscreen kunt bestellen?

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Claimen bij je verzekering en een nieuwe halen?

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
afterburn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:29:
Claimen bij je verzekering en een nieuwe halen?
ik ben niet verzekerd helaas, trouwens ook niet aangeboden gekregen door T-mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Deviator79 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:25:
gecrunched tussen de autodeur (don't ask)
Ik ga wel vragen :P Hoe krijg je dat voor elkaar :P

--

verder kun je niet een nieuw touchscreen bestellen ofzo, je zult je hele toestel moeten opsturen. Betwijfel ook of een verzekering dit dekt. Gaat je in ieder geval geld kosten ben ik bang..

[ Voor 6% gewijzigd door Boyd op 19-09-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Kostbaarheden verzekering zou dit moeten dekken, dacht ik.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markstund
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:40:
Op XDA-devs was een oplossing voor je TomTom lag.

Het is een launcher die na het starten van TomTom/iGo/Whatever, de prioriteit van dat proces iets omlaag schroeft. Daardoor geeft het apparaat meer cpu-cycles aan de GPS-info en zou de lag nagenoeg verdwenen moeten zijn.

..Eindelijk gevonden: TT7NBot en GPSBot.

Probeer maar eens, en laat wel even weten of het helpt!
erg stom dat dit een programma is wat je niet onder je programma menu in touch flo kunt zetten en deze dus steeds via der verkenner moet opzoeken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Mijn vriendin en ik syncen onze agenda's op onze Touch en Touch Pro op dezelfde PC zodat we telkens een up-to-date agenda hebben.
Normaal gesproken vertellen we elkaar wel dat we ergens een afspraak hebben gemaakt maar het komt wel eens voor dat we daar niet aan toe komen ;)

Weet iemand of er een programma bestaat wat je op je Touch kunt installen en dat de laatste x toegevoegde afspraken laat zien?

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Gamepie56 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:01:
[...]

Ik ga wel vragen :P Hoe krijg je dat voor elkaar :P

--

verder kun je niet een nieuw touchscreen bestellen ofzo, je zult je hele toestel moeten opsturen. Betwijfel ook of een verzekering dit dekt. Gaat je in ieder geval geld kosten ben ik bang..
De telefoon zat in de zak van een fleecevest waarvan ik de rits niet dicht had, en als je dan in de auto stapt dan hangt deze tussen de deur, vervolgens trek je de deur dicht en voila; een deuk in je telefoon.

Is er geen tweaksite met losse onderdelen voor een HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
markstund schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:21:
[...]

erg stom dat dit een programma is wat je niet onder je programma menu in touch flo kunt zetten en deze dus steeds via der verkenner moet opzoeken :'(
Je kunt met Resco Explorer ofzo een short-cut naar dit programma maken en deze is je "programs" folder zetten, daarna kun jem toevoegen aan TF3D.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:50
markstund schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:21:
[...]

Ehm, is wel mogelijk hoor... moest je geloof ik een snelkoppeling naar je windows/start menu/programs kopieren. Dan staat hij gewoon in je 'programma lijst'.

Over het flashen, heb zelf ook de DCS TouchPro rom draaien (v13 nog) en zeer tevreden. Voelt inderdaad zeer snel aan, ook al heb ik met deze rom ook wel een paar lockups gehad (2 of 3). Binnenkort v14 maar eens proberen hoewel ik ook andere leuke roms heb gezien...

Je kunt altijd de oude rom terugflashen (de nederlandse originele staat er ook) en ook de 'retail' SPL kan weer teruggegooid worden.

Handige programmas voor na het flashen trouwens:

PPCPimBackup: backup en restore van contacten, events, etc
Sashimi: Auto installer van cabs, regfiles, etc

Scheelt allemaal weer wat werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand uitleggen hoe je repllog.exe kan uitzetten om te voorkomen dat ActiveSync zichzelf ongevraagd herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik ben sinds gister avond ook in het bezit van de TP.
Eerste indruk is zeer goed!
Heb hier de verschillende delen al even in de gaten houden, en hoop dat ik sommige problemen van hier niet tegen ga komen.
Maar tot nu toe gaat alles nog naar behoren.

Ik vroeg me alleen 2 dingen af.

- Kan je de selectie kleur van TouchFlow ook aanpassen van groen naar bv blauw?
- Ik heb de 3sec delay tweak uitgevoert, maar maakt volgens mij geen verschil, nog steeds gaat eerst de telefoon aan, en daarna de trilfunctie vervolgens ringtone.
Is er nog een optie om dat aan te passen?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:13:
[...]

Ik heb het zojuist ook geprobeerd. Ik heb 15 minuten in de tuin gestaan met extreem dunne muren en een zeer dun plafond maar nog steeds geen fix.
Die module is gewoon BRAK! Weet iemand welke chip HTC heeft gebruikt? Geen SIRF III neem ik aan? Of ligt het aan de behuizing van de HTC die is van metaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:09

Erik80

Sinds 1980

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:17:
[...]

Ik heb het zojuist ook geprobeerd. Ik heb 15 minuten in de tuin gestaan met extreem dunne muren en een zeer dun plafond maar nog steeds geen fix.
Die module is gewoon BRAK! Weet iemand welke chip HTC heeft gebruikt? Geen SIRF III neem ik aan? Of ligt het aan de behuizing van de HTC die is van metaal...
Ik heb het ook met een losse tomtom (Go) geprobeerd en die heeft ook wel even nodig om een fix te krijgen. Mijn TP is sneller O-)

Trouwens: het lijkt ook te helpen (althans, ik heb die indruk) dat er een snellere fix te krijgen is als je meters maakt (bijv. in de auto).

[ Voor 11% gewijzigd door Erik80 op 19-09-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Laatst online: 05-09 11:59
the-spawn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:06:
- Kan je de selectie kleur van TouchFlow ook aanpassen van groen naar bv blauw?
- Ik heb de 3sec delay tweak uitgevoert, maar maakt volgens mij geen verschil, nog steeds gaat eerst de telefoon aan, en daarna de trilfunctie vervolgens ringtone.
Is er nog een optie om dat aan te passen?
Niet in een bestaande meegeleverde applicatie of setting. Door het thema te veranderen kan het wel. Kijk eens naar deze thread op XDA.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:17:
[...]

Voor de volledigheid vraag ik het toch maar: heb je alle stappen gevolgd?
AGPS uit, registertweaks doorgevoerd, QuickGPS data opgehaald, soft-reset, schietgebedje? O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Coromoto op 19-09-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgun7405
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09-2014
CyberJoe schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:07:
Met advanced config kun je de wachttijd na het indrukken instellen onder het kopje Capture Key Delay Time. Zet deze op 0,0 sec en direct na het indrukken van de knop wordt de foto gemaakt.
Mijn instellingen in die kop zijn om precies te zijn:
Save Location: DCIM (ik sla op de micro SD op (klasse 6)
GPS photo: disabled
Encode Photos in portrait mode: no
Capture Key Delay: Disabled
Key Delay: No
Capture Key Delay Time: 0.0 sec

Misschien dat bovenstande instellingen je helpen om je probleem op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:56:
Kan iemand uitleggen hoe je repllog.exe kan uitzetten om te voorkomen dat ActiveSync zichzelf ongevraagd herstart?
Misschien dat dit behulpzaam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik zien wie me belt?

Als me telefoon over gaat, gaat alleen de ringtone af, er is niet te zien wie me dan belt omdat dit niet weergeven wordt. Het scherm licht ook niet op ofzo. Vind dit best lelijk! xD

Vriendje google heeft er geen antwoord op, jullie wel?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Bij mij licht het scherm wel op en krijg ik naam, toenaam, nummer en evt. foto te zien als ik gebeld word (Touch Pro WWE versie). Met S2U2 zie je dezelfde info en is de foto zelfs schermvullend.

Welke uitvoering heb je precies, de MDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

SaN

Hebben jullie trouwens ook een soort van "backlight lek" aan de randen van het toestel als je er vanaf de zijkant naar kijkt? Bij mij komt er fel wit licht achter vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:46
sander-sp schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:59:
Hebben jullie trouwens ook een soort van "backlight lek" aan de randen van het toestel als je er vanaf de zijkant naar kijkt? Bij mij komt er fel wit licht achter vandaan.
ja iets wat.. niet veel. erger me er niet aan ofzo.. komt gewoon omdat het apparaat zwart is met zwart scherm.

me pas aangeaschafte logitech afstandsbediening heeft dit vele malen erger. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:42:
Bij mij licht het scherm wel op en krijg ik naam, toenaam, nummer en evt. foto te zien als ik gebeld word (Touch Pro WWE versie). Met S2U2 zie je dezelfde info en is de foto zelfs schermvullend.

Welke uitvoering heb je precies, de MDA?
Probleem ondertussen al opgelost! ;-)

Te veel wat ik nog moet uitvinden met die telefoon hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

SaN

carpcatcher schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:42:
[...]

ja iets wat.. niet veel. erger me er niet aan ofzo.. komt gewoon omdat het apparaat zwart is met zwart scherm.

me pas aangeaschafte logitech afstandsbediening heeft dit vele malen erger. :|
OK, het maakt mij ook niet zoveel uit hoor, maar als het een productiefout zou zijn geweest was ik er misschien wel mee terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:24:
[...]

nee nee... gewoon je flo omgeving... waar je tp in opstart... het tabblad rechts van het weer... kan nu haast niet missen
Thnx, heel simpel dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:24:
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik een screenshot maak van de TP?
CapSure v1.11

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=2004088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topgun7405 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:57:
[...]

Met advanced config kun je de wachttijd na het indrukken instellen onder het kopje Capture Key Delay Time. Zet deze op 0,0 sec en direct na het indrukken van de knop wordt de foto gemaakt.
Mijn instellingen in die kop zijn om precies te zijn:
Save Location: DCIM (ik sla op de micro SD op (klasse 6)
GPS photo: disabled
Encode Photos in portrait mode: no
Capture Key Delay: Disabled
Key Delay: No
Capture Key Delay Time: 0.0 sec

Misschien dat bovenstande instellingen je helpen om je probleem op te lossen
Welke versie? Ik heb 2.02, versie 3.2 werkt bij mij niet ivm .NET compact frameworkversie...

Kan namelijk Capture Key Delay Time niet vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Zo, tijd voor wat nieuwe ervaringen na.. euh.. hoelang heb ik dat ding ondertussen al? :P (sinds 14 augustus, dus een dikke maand, red.)

Als ik kijk naar alle problemen die hier langskomen valt het met mijn TPtje nogal mee, ookal is het (denkik?) een launch model. GPS vindt vrij snel een fix als ik maar stil sta, en houdt het ook redelijk goed bij. Hij loopt een tikkeltje achter op m'n andere systeem maar werkt nog altijd prima in de praktijk. Ook geen gestreept of grijs scherm meer gehad na dat eerste ruis-scherm in het begin en m'n verf zit nog goed vast.

Laat ik met de negatieve ervaringen beginnen:
  • Regelmatig kring ik het 'ting ting ting' geluidje van een verbroken verbinding zodra ik begin te bellen. Op zich geen ramp omdat de andere persoon er niks van merkt, maar toch ook niet bijster fijn voor mij. Try and try again..
  • Het gebeurt ook nog steeds best vaak dat ik de persoon aan de andere kant niet kan horen, en hij/zij mij ook niet. En dat vind ik toch erger dan het vorige punt. (Edit: hiermee bedoel ik niet qua belvolume, maar dat er vanaf het begin van het gesprek geen geluidssignaal lijkt te worden doorgegeven. Dit is ook altijd vanaf het begin en niet ineens in het midden van een gesprek)
  • Als ik bel vanuit m'n Bluetooth carkit reageert m'n telefoon tegenwoordig nogal sloom. Ik bel, de muziek blijft nog een tijdje doorspelen, hij schakelt over op telefoon, ik hoor helemaal niks totdat de andere persoon opneemt. 'Vroeger' stopte de muziek meteen en hoorde ik ook de telefoon overgaan. Dit is geen ramp, maar ook niet erg duidelijk.
  • Hij loopt nog steeds af en toe vast, vooral als ik foto's aan het bekijken ben.
  • Reactietijd is geen touw aan vast te knopen, soms loopt alles soepel, soms als dikke stront grote boodschappen. Ook na een verse reboot zonder applicaties open kan het traag zijn, en soms is het met meerdere applicaties open na een paar dagen geen reboot nog soepel.
  • Als ik aan de BT carkit hang en TomTom open, staat ie altijd gemute (ook als ik niet aan het bellen ben). Ookal kun je makkelijk even TomTom un-muten, het zou fijn zijn als hij niet elke keer weer gemute opstart.
De positieve ervaringen:
  • Sinds ik de band op WCDMA heb gezet ipv Auto is er nooit meer een gesprek weggevallen. Bij mij in huis viel vantevoren 90% van de gesprekken weg tijdens het bellen omdat ie noodgedwongen tussen 3G en GSM switchte, en nu valt 0% weg. Maar het mooie: ik kan ook gewoon nog steeds overal (meestal 3G) internetten. Meestal wordt de GSM band aangeraden om problemen met telefonie te voorkomen, en terecht, maar bij mij werkt WCDMA bijna net zo goed, en dat heeft als voordeel dat ik 3G kan gebruiken. Zolang hij maar niet steeds van band probeert te switchen, lijkt het. Nu heb ik wel een donkerbruin vermoeden dat een paar van de eerste issues van de negatieve ervaringen hiermee te maken hebben, maar dat terzijde :+
  • Klaxon werkt bij mij goed als vervanger voor het standaard alarm, het omdraaien van de telefoon om te snoozen werkt ook door standby en passcode blokkering heen. (Telefoon hangt 's nachts altijd op stand-by aan de lader) Vond het in het begin zo leuk om de telefoon om te draaien dat ik dat maar blijft doen totdat ik me realiseerde dat ik al op werk had moeten zijn O-)
  • S2U2 werkt ook meestal erg fijn, tenzij de telefoon weer eens een beetje slaperig is en hem b.v. geroteerd op het scherm zet. De dubbele volumebalk vind ik ook fijner dan de 2 tabs / schermen (ben het alweer vergeten) van het origineel
  • Als ik via de BT carkit bel of gebeld word terwijl ik aan het navigeren ben, werkt dat beter dan ik had verwacht. Je ziet eerst de persoon die je belt (ja, die zin kun je bewust op 2 manieren lezen) en na een tijdje zie je TomTom weer doorwerken terwijl je lekker doorbabbelt. Dat was bij een van m'n vorige telefoons (ben vergeten welke) niet zo. Let wel: als ik een gesprek begin doe ik dat vanaf de carkit, niet vanaf de telefoon zelf. Dus ik weet niet of het in dat geval ook zo handig werkt. Ik heb TomTom overigens in de uitzonderingenlijst van S2U2 gezet.
  • De meeste functies werken gewoon prima. Ik heb bij mij in huis crappy FM ontvangst, maar op het vliegveld in Manila (niet te verwarren met de TF3D codename) kon ik belachelijk veel zenders in goeie kwaliteit beluisteren terwijl ik ondertussen lekker via WiFi zat te internetten.
  • De miniUSB autolader voor m'n vorige PDA levert kennelijk genoeg sap om m'n TP tijdens het navigeren ook nog op te laden, zodat ik na een normale sap-loze werkdag en 3 uur met sap navigeren (met daar tussenin nog een pauze van 2 uur sap-loos 'normaal' gebruik (waaronder wat YouTube filmpjes kijken)) toch met een volle batterij weer thuis kwam. Of dit nou een goed punt is voor de lader of de TP weet ik niet, maar ik ben d'r blij mee want het scheelt me weer wat geld.
Ik kan nog steeds geen SMS verzenden, maar Telfort heeft aangeboden om gratis m'n SIM kaart te vervangen (normaal kost dat 20 euro daar), dus das mooi. Hopelijk biedt dat het verwachte resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:20:
[...]

Welke versie? Ik heb 2.02, versie 3.2 werkt bij mij niet ivm .NET compact frameworkversie...

Kan namelijk Capture Key Delay Time niet vinden...
HKLM\software\htc\camera\captparam

Kan je ze allemaal vinden

Of .NET de 3.5 installen en dan wekt Advanced config wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:35:
[...]

HKLM\software\htc\camera\captparam

Kan je ze allemaal vinden

Of .NET de 3.5 installen en dan wekt Advanced config wel
Staat standaard op 1500...

Welke waarde invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:38:
[...]

Staat standaard op 1500...

Welke waarde invoeren?
Ik heb m op 200 gezet. De waardes moet je gewoon een beetje mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Myedvyed schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:30:

• S2U2 werkt ook meestal erg fijn, tenzij de telefoon weer eens een beetje slaperig is en hem b.v. geroteerd op het scherm zet. De dubbele volumebalk vind ik ook fijner dan de 2 tabs / schermen (ben het alweer vergeten) van het origineel

Mooie personal review! d:)b

Vraagje over die dubbele volumebalk: hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Is dat een onderdeel van S2U2? Heb 't nog niet terug kunnen vinden.

Edit:
Never mind. :) Komt blijkbaar naar voren wanneer je met de volumeknoppen speelt, niet wanneer je het speaker-icoontje in de balk bovenin aantikt.

Vind sowieso dat S2U2 veel opties heeft. Eens kijken of ik ergens een overzicht/handleidinkje kan vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Bra-Jo op 19-09-2008 20:53 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een linkje naar een oed werkende klaxon versie voor de TP ?
DIe ik heb gedownload werkt niet echt lekker...ik bedoel ik kan alles instellen, maar hij integreert niet met me home screen zoals beloofd etc, en vertoond vaag gedrag. Het enige wat ie aanpast is de ringtone eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte trouwens ook veel googlemaps / tomtom gps lag op. Ik heb geen auto, maar ik ga morgen even een stukje fietsen en kijken hoe het nu gaat na de register waarden veranderd te hebben.

Een fix had ik buiten al best snel VOOR de tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je S2U2 in combinatie met S2P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Dank! Dank!

Kweenie hoe t.net tegenover zichtbare huid staat (volgens mij valt het nog binnen de regels), dus voor de zekerheid maar even als linky (en als het niet mag, haal ik ook die wel weg), maar ik vind het erg cool zoals je de TP kan customizen, kwa looks.

http://www.sport-touring.eu/images/tp.jpg

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:03:
[...]

Gebruik je S2U2 in combinatie met S2P?
Ik zal m'n antwoord in de vorm van een vraag geven:

Wat is S2P? :P

Verwijderd

groofoo schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:55:
hoe het met de vario IV is gesteld....... geen idee.
Ik heb de Vario IV geflashed naar de meest recente HTC rom (zie xda), die loopt in combinatie met TomTom Navigator 7 + Benelux perfect :).

Verwijderd

Nou heb ik hem ook de Htc daimond toch pro. Leuk aardig even wennen.
Maar een vraagje.
Google maps met de gps aan. Heel leuk dat het blauwe balletje. Je weg volgt. Maar in Nederland
heb ik onbeperkt internet. Maar als ik in het buitenland ben dus niet. Dus als ik bv. naar het buitenland rijdt betaal ik dus mega kosten van de google maps wie hij download.
Of zal dit wel mee vallen??

Verwijderd

Erik80 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:22:
[...]

Trouwens: het lijkt ook te helpen (althans, ik heb die indruk) dat er een snellere fix te krijgen is als je meters maakt (bijv. in de auto).
Inderdaad, tegen voetgangerssnelheid duurt het soms heel lang om een fix te krijgen (of geen fix), maar ik krijg altijd binnen 2 min een fix als ik hem in de wagen gebruik (en niet in de file sta ;-)

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:07
Voor wie nog een MicroSD kaartje wil hebben, 4 GB voor 16 euro bij www.doebie.nl

Verwijderd

Myedvyed schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:44:
[...]

Ik zal m'n antwoord in de vorm van een vraag geven:

Wat is S2P? :P
:+ Slide 2 Play

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

lijkt het nou zo, of heeft iedereen problemen met zijn toestel?

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
afterburn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:08:
[...]

Dank! Dank!

Kweenie hoe t.net tegenover zichtbare huid staat (volgens mij valt het nog binnen de regels), dus voor de zekerheid maar even als linky (en als het niet mag, haal ik ook die wel weg), maar ik vind het erg cool zoals je de TP kan customizen, kwa looks.

http://www.sport-touring.eu/images/tp.jpg
Nu nog even een link naar de achtergrond zonder de TP meuk en dan zijn we ook weer blij als je weet wat ik bedoel :>

• groofoo
  • Laatst online: 18-03-2024
Dark0z schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:30:
lijkt zo denk ik.

ik heb geen enkele probleem met de TP.
op 1 onaardigheidje na dan.
het geluid is zachter dan de trinity die ik hiervoor had.

maar op een forum kom je ook vaker negatieve dingen tegen dan positieve.
waardoor het vaak lijkt of het gewoon een brakke phone lijkt.
terwijl dit vaak niet zo is.

ondanks dat ik dus gewoon een probleemloos toestel heb, wil dus ook niet zeggen dat
er geen probleemloze TP bestaan.

ik ben zeer tevreden (knock on wood)
;)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Neem het feit dat je alleen reageert als je wat hebt
+
De meeste vragen imho hier gaan over instellingen & instelfouten
=
lijkt alsof er veel problemen zijn.

==
hoi

• aukema
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Onedayflyer682 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:36:
Voor wie nog een MicroSD kaartje wil hebben, 4 GB voor 16 euro bij www.doebie.nl
of 8gb voor 13,95 bij Ibood (alleen vandaag)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Dat is geen Micro.

The devil is in the details.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Is dit wel microsd?

Hoi!

• PsYkOfOoL
aukema schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:58:
[...]

of 8gb voor 13,95 bij Ibood (alleen vandaag)
Transcend 8GB SDHC Class 6 Memory card

Niet micro dus.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Zijn er al mensen die de brodit houder hebben met een HTC Touch Pro / Vario IV? Ik heb namelijk net mijn houder binnengekregen, maar er zit in mijn ogen een redelijke design flaw in. Als je de telefoon in de houder doet gaat het goed, maar als je hem eruit wil halen valt de stylus uit het toestel. Dit komt omdat er geen rekening is gehouden met het lipje dat aan de stylus zit, deze blijft dus hangen achter de rand van de brodit houder. Heeft iemand anders hier een oplossing voor gevonden, behalve het lipje van de stylus afschaven?

• Eusebius
  • Niet online
Pics?

Stukje uit houder 'schrappen'? Telefoon iets naar voren toe halen als je hem eruit trekt?

==
hoi

• Kiekeboe100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 08:56
hallo,

ik ga hier ook is ff een probleempje uit de doeken doen in de hoop dat iemand mij kan helpen.
Het is niet zozeer een Touch Pro probleem, eerder windows mobile denk ik.

Ik probeer namelijk verbinding te maken met een vpn server.
Wanneer ik op een draadloos netwerk zit werkt dit zonder problemen. Verbinding wordt automatisch gemaakt wanneer ik active sync laat synchroniseren.

Enkel wanneer ik verbonden ben met een 3G netwerk (Proximus België), dan blijft hij proberen om een verbinding te maken, hierdoor werkt internet nergens meer, en moet ik een soft reset doen.
Heel af en toe geeft hij een foutmelding over gebruikersnaam of zo, maar dit heb ik nog maar 2 keer gezien denk ik.

Heb al naar proximus gebeld, zij zeggen dat ze niets blokkeren op hun netwerk en dat het dus aan het toestel ligt. Wou naar HTC bellen maar die zijn vandaag gesloten.

VPN verbinding is PPTP, alles is correct ingesteld aangezien het via wi-fi wel werkt.
Volgens proximus zou het ook kunnen dat de vpn server een ip-range blokkeert. Dit is bij mijn weten niet het geval (heb zelf de vpn server ingesteld, Microsoft ISA Server).

Tijdens het typen van dit verhaaltje, denk ik er juist aan dat telenet wel poorten blokkeert (onder de 1024), maar doordat het PPTP is zou die geen probleem mogen geven. En telenet blokkeert denk ik geen ip ranges aangezien ik wel aan de webserver kan op poort 8080. Alsook iemand met Skynet ADSL kan wel inloggen op VPN.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen?

alvast bedankt,
Stijn

edit:
Zojuist usb verbinding gemaakt met laptop, en de laptop kan ook zonder problemen een VPN verbinding maken via het 3G netwerk van de gsm.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiekeboe100 op 20-09-2008 16:28 ]

Verwijderd

hiostu schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:11:
Zijn er al mensen die de brodit houder hebben met een HTC Touch Pro / Vario IV? Ik heb namelijk net mijn houder binnengekregen, maar er zit in mijn ogen een redelijke design flaw in. Als je de telefoon in de houder doet gaat het goed, maar als je hem eruit wil halen valt de stylus uit het toestel. Dit komt omdat er geen rekening is gehouden met het lipje dat aan de stylus zit, deze blijft dus hangen achter de rand van de brodit houder. Heeft iemand anders hier een oplossing voor gevonden, behalve het lipje van de stylus afschaven?
Ik heb er gisteren een gekregen en ik ben er zeer tevreden over. Het toestel gaat er gemakkelijk in. Hoe het opladen gaat tijdens het gebruik van navigatie weet ik niet, maar bij beide vorige houders was het geen probleem.

• hiostu
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:41:
[...]

Ik heb er gisteren een gekregen en ik ben er zeer tevreden over. Het toestel gaat er gemakkelijk in. Hoe het opladen gaat tijdens het gebruik van navigatie weet ik niet, maar bij beide vorige houders was het geen probleem.
Maar heb jij dan geen last van een stylus die eruit valt als je hem uit de houder haalt?

• afterburn

afterburn

No more...

PsYkOfOoL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:36:
[...]

Nu nog even een link naar de achtergrond zonder de TP meuk en dan zijn we ook weer blij als je weet wat ik bedoel :>
Je bedoelt deze hier: http://www.sport-touring.eu/stuff/Sanne.zip ?

:)

Computer specs

Verwijderd

hiostu schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:43:
[...]

Maar heb jij dan geen last van een stylus die eruit valt als je hem uit de houder haalt?
Ik laat hem lekker zitten en gebruik de reservestylus die ik in de auto laat liggen. Ook veel gemakkelijker!

• hiostu
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:10:
[...]

Ik laat hem lekker zitten en gebruik de reservestylus die ik in de auto laat liggen. Ook veel gemakkelijker!
Het probleem is niet dat ik niet bij de stylus kan als hij in de houder zit... Probleem is dat je de telefoon niet uit de houder kunt halen zonder dat de stylus aan de onderkant uit het toestel valt...

Verwijderd

hiostu schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:19:
[...]

Het probleem is niet dat ik niet bij de stylus kan als hij in de houder zit... Probleem is dat je de telefoon niet uit de houder kunt halen zonder dat de stylus aan de onderkant uit het toestel valt...
Heb ik tot nu toe geen last van en anders haal je hem van te voren uit.

• PsYkOfOoL

• markstund
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
ik heb nu het volgende probleem: sommige mensen krijgen mijn smsjes niet. heb net t-mobile gebeld en die geven mij aan dat het aan me nieuwe telefoon kan liggen (sinds toen speelt het ook) maar ook aan het netwerk. degene bij wie het voorkomt heeft orange dus ook t-mobile dus. of het echt bij andere personen ook gebeurd weet ik niet. ik heb dit nog niet meegemaakt. iemand meer hier die problemen heeft met sms? het is bij mij nog altijd voorgekomen dat het smsjes waren de bestonden uit 2 smsjes (die dus samegevoegd worden) en de ander heeft wel een telefoon die dit ondersteund namelijk: lg viewty.....

heel vaag allemaal

[ Voor 4% gewijzigd door markstund op 20-09-2008 18:08 ]

• groofoo
  • Laatst online: 18-03-2024
toien ik nog bij orange zat, kwam het wel eens voor dat de sms`jes vertraagd of niet overkwamen.
de vertraging bestond dan uit een uur tot een dag.

kwam ook voor dat als iemand mij een sms stuurde met een vraag, ik dit smsje dus niet had ontvangen, die persoon nog een smsje stuurde met de vraag waarom ik niet antwoorde, ik dan het eerst verzonden smsje er gelijk achteraan kreeg.

dit kwam hooguit 1 keer in de 2 a 3 maanden voor.
ik vond het niet echt hinderlijk.
maar fraai is het natuurlijk niet.

Verwijderd

Als je bedoeld met deze vraag of iedereen problemen heeft die niet onoverkomelijk zijn, zeg ik nee.

Ik vind het nog steeds een prima toestel en heb eigenlijk nooit een vastloper. Goed; laat ik 'm één of twee keer per week moeten resetten. Maar dat is dan bijna nooit omdat ik een keiharde vastloper heb, maar vaak omdat er dan iets "raars" met het schermpje heb of het toestel niet super meer reageert.

• Boyd
Heb sinds 2 dagen wat irritants.. M'n touch pro is m'n wekker 's ochtends. Maar als hij nu af gaat en de toetsenblok staat erop, dan moet ik eerst de toetsenblok uitzetten. Vervolgens moet ik bovenaan op het belletje klikken, dan nogmaals op het grote belletje en dan krijg ik de keuze om de wekker uit te zetten.

Dat zijn een beetje te veel stappen 's ochtends :P:P Daarvoor had ik dat nooit, zodra hij afging kon ik meteen op negeren drukken.

Verwijderd

Gamepie56 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:03:
Heb sinds 2 dagen wat irritants.. M'n touch pro is m'n wekker 's ochtends. Maar als hij nu af gaat en de toetsenblok staat erop, dan moet ik eerst de toetsenblok uitzetten. Vervolgens moet ik bovenaan op het belletje klikken, dan nogmaals op het grote belletje en dan krijg ik de keuze om de wekker uit te zetten.

Dat zijn een beetje te veel stappen 's ochtends :P:P Daarvoor had ik dat nooit, zodra hij afging kon ik meteen op negeren drukken.
Dan moet je ook niet op negeren drukken. Moet je `m uitzetten en je bed uit! xD
Onedayflyer682 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:36:
Nice... Dat zocht ik nog!
U heeft betaald.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 21:21 ]

• Flying Turtles
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-10-2021
Weet iemand toevallig wat "manila.exe" doet? Toen ik Opera probeerde op te starten kreeg ik opeens een foutmelding met manila.exe. Is dit een soort virus?

Verder vinden jullie het raadzaam om een anti-virus software op de TP te installeren?

• carpcatcher
Gamepie56 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:03:
Heb sinds 2 dagen wat irritants.. M'n touch pro is m'n wekker 's ochtends.
was het voor die 2 dagen anders dan? |:(
:9 anyway... check Klaxon eens.. is al vele malen hier voorbij gekomen.. ;)

Ik had voorheen met mijn Vario II nooit problemen om op het WLAN te komen, maar met de TP lukt het maar niet.
Vraagje: bij instellingen -> Verbindingen: wat is het verschil tussen Wi-Fi en Wireless LAN ? :?

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:42
Flying Turtles schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:18:
Weet iemand toevallig wat "manila.exe" doet? Toen ik Opera probeerde op te starten kreeg ik opeens een foutmelding met manila.exe. Is dit een soort virus?

Verder vinden jullie het raadzaam om een anti-virus software op de TP te installeren?
Dat is de TF3D.

• Boyd
carpcatcher schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:18:
[...]

was het voor die 2 dagen anders dan? |:(
:9 anyway... check Klaxon eens.. is al vele malen hier voorbij gekomen.. ;)

Ik had voorheen met mijn Vario II nooit problemen om op het WLAN te komen, maar met de TP lukt het maar niet.
Vraagje: bij instellingen -> Verbindingen: wat is het verschil tussen Wi-Fi en Wireless LAN ? :?
Ja daarvoor was het anders, anders post ik het niet. Ik snap dat ik er gewoon meteen uit moet, maar ik maak iedereen wakker als ie zolang afgaat.

Klaxon heb ik geprobeerd, vond het niks. Stond veel te hard, geen trilfunctie.

-- antwoord op je vraag

Bij wi-fi kun je verbinden met een netwerk
bij wireless lan kun je je wifi-zender configureren.

[ Voor 8% gewijzigd door Boyd op 20-09-2008 23:32 ]

• carpcatcher
sorry, bedankt voor je reactie.

ik ben gelijk naar Klaxon gegaan om dat ik me sóchtends dood ergerde aan dat gepriegel terwijl ik me ogen amper open kon houden, ging er vanuit dat het zo hoorde...

Verwijderd

heb hem nu 3 weken. het is de UK versie met abo van vodafone met de officiele rom van htc, gekocht bij 2call.

het is op papier echt een mooi toestel, met hele fijne hard/software en features.
maar, ik ben bang dat ik een van de pechvogels ben met een 'eerste generatie' TP...

onderstaande 'bugs' gaan me in ieder geval echt te ver voor een toestel van deze prijs:

- batterij houdt het (zonder wifi, gps, bluetooth) nog geen halve dag vol. na 3 weken zoveel mogelijk tussendoor aan de lader hangen is het iets verbeterd, maar nog steeds niet genoeg om de dag door te komen. ik bel zeker meer dan gemiddeld, maar een reservebatterij kopen zie ik niet echt zitten.
- toestel loopt bijna dagelijks een of meerdere keren vast (scherm blijft bijv. hangen in standby)
- smsjes komen niet aan als ik een visitekaartje meestuur
- ontvang zeer regelmatig voicemailtjes terwijl de telefoon gewoon naast me op tafel ligt en zonder dat ik een gemiste oproep heb
- de bekende grijze schermen heb ik om de paar dagen, wordt wel erger naarmate ik meer programma's installeer (niks bijzonders: google maps, spb shell/winterface, nodata, etc)

ik heb meerdere configuraties en tips uit dit forum geprobeerd (met/zonder advanced config aanpassingen, met/zonder tf3d, etc) en het toestel inmiddels totaal al vijf keer hard moeten resetten. Ik heb niks in registry gedaan en ik zou niet eens weten hoe ik zelf een andere rom erop moet zetten. Zelfs zonder advanced config en spb/winterface erop te zetten blijft het toestel buggy en vastlopen :(

zonder alle bugs zou het een ideale telefoon zijn (teeter, tobo, internet, fm radio, gps, copy pasten!!), dus vraag ik me nu af:
heeft het zin om te wachten op een rom-update? of heb ik wellicht een gemankeerd 'eerste generatie' toestel?

in dat geval zou ik het toestel misschien beter kunnen proberen om te ruilen, maar ik heb geen eerdere ervaring met 2call en zit liever niet tijdelijk zonder telefoon (mijn htc s710 stierf vlak voordat de TP uitkwam en ik heb nu geen reservetoestel...)

tips iemand?

PS gps werkt prima, dat dan weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Laatst online: 03-09 18:49
Waarom heeft Vodafone de HTC pro nog niet? Ik heb nu een abo bij Vodafone die eigenlijk al is afgelopen, maar zou me abo willen verlengen met een HTC pro erbij. Waar kan ik dat eventueel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Afiso schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:02:
Waarom heeft Vodafone de HTC pro nog niet? Ik heb nu een abo bij Vodafone die eigenlijk al is afgelopen, maar zou me abo willen verlengen met een HTC pro erbij. Waar kan ik dat eventueel doen?
Uh hebben ze wel? ik heb hem nl vrijdag besteld bij vodafone,en krijg hem binnen 5 dagen opgestuurd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
fragcompany schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:19:
[...]

Uh hebben ze wel? ik heb hem nl vrijdag besteld bij vodafone,en krijg hem binnen 5 dagen opgestuurd? :?
Telfort heeft hem ook niet. Via gsmweb abbo verlengd en dat werkt prima. TPro is nu onderweg.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
BIj Vodafone NL staat die nog niet op de site bij KPN ook pas sinds een paar dagen terwijl die bij Hi eraf is gehaald. Bij KPN staat erbij dat die pas per 23 september beschikbaar is misschien dat de anderen daarom hem niet erop hebben staan. Ik ben zelf opzoek naar de goedkoopste abbo met fatsoendelijk snel internet. Lijkt erop dat ik bij Vodafone terecht ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
Nadat ik bij 2 verschillende toestellen de TF3D eraf geknikkerd heb, heb ik geen vastlopers e.d. meer. Om te voorkomen dat de TF3D geinstalleerd wordt moet je na een harde reset en na de schermkalibratie het toestel soft resetten. Dit voorkomt dat de TF3D wordt geinstalleerd. Daarna SPB-shell erop en voila een perfect werkend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Laatst online: 18-03-2023
Velocity schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:38:
Nadat ik bij 2 verschillende toestellen de TF3D eraf geknikkerd heb, heb ik geen vastlopers e.d. meer. Om te voorkomen dat de TF3D geinstalleerd wordt moet je na een harde reset en na de schermkalibratie het toestel soft resetten. Dit voorkomt dat de TF3D wordt geinstalleerd. Daarna SPB-shell erop en voila een perfect werkend toestel.
Je wilt dus zeggen dat alleen het uitzetten van TF3D niet genoeg is, maar dat je het hélemaal niet moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Wel zeker dat niets in register blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:34
Ik doe toch nog een poging om onderstaande vragen beantwoord te krijgen;

1. Kun je een aparte pincode op je sms en e-mail berichten instellen?
2. Kan je met de TP / WM6 instellen dat een SMS wordt verstuurd naar vooraf ingestelde nummers als de simkaart wordt verwisseld?
In de verstuurde SMS zit dan het nummer van de andere simkaart, ook een stukje beveiliging dus.

3. Als je TomTom 7 aan hebt staan, en ondertussen gebeld wordt, gaat TomTom dan door met het geven van gesproken instructies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
crumpler schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:42:
Ik doe toch nog een poging om onderstaande vragen beantwoord te krijgen;

1. Kun je een aparte pincode op je sms en e-mail berichten instellen?
Even googlen op: Ez Secret SMS. Is niet gratis.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Velocity schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:38:
Zoekend op wat SPB shell is, kwam ik dit tegen. http://www.mccune.nl/?q=c...oor-spb-shell#comment-107 Hoe zit dat bij jou? Of heeft dat er mee te maken dat dit over de diamond gaat?

Verder lees ik hier en daar wat over firmware. Nu ben ik vrij nieuw (telefoon komt morgen :p) in TP land :) Staat er een nieuwe firmware op stapel? Kun je ook alternatieve firmware's installeren?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
[quote]Eusebius schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:10:
[...]

Zoekend op wat SPB shell is, kwam ik dit tegen. http://www.mccune.nl/?q=c...oor-spb-shell#comment-107 Hoe zit dat bij jou? Of heeft dat er mee te maken dat dit over de diamond gaat?

Tot nu toe geen problemen met memory loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Sinds een paar dagen had ik er last van dat Notes en Voice Recorder er erg lang over deden om op te starten. Alsof dat nog niet irritant genoeg was, kwam die vertraging terug na elke actie waarbij het file-venster gerefreshed werd (dus b.v. notitie opslaan, notitie verwijderen).

Nu had ik het Network Plugin tooltje (om netwerk shares te bereiken) al een tijd op m'n TP staan, en ik ging er vanuit dat het geen kwaad kon om een folder daarin te hebben staan die disconnected is. Kennelijk klopt dat niet en worden de netwerk shares, zelfs al zijn ze niet verbonden, dus toch altijd 'doorzocht' als dat tooltje aan staat en een programma naar documenten zoekt op alle beschikbare plekken. (Misschien probeert ie zelfs verbinding te maken, ik weet het niet) Dus voor mensen die een soortgelijk probleem hebben: kijk of je geen tooltjes/plugins/tweaks hebt draaien die je filesysteem uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Afiso schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:02:
Ik was dinsdag bij Vodafone winkel in Eindhoven en die vertelde mij dat Vodafone nog wacht met het uitbrengen van de Touch Pro totdat de zogeheten software problemen (die onderandere hier worden genoemd) zijn opgelost. Dit zou overigens ook de reden zijn waarom KPN em nog niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na googlen, youtuben en deze drie topics doorzoeken vraag ik me nog steeds af hoe de kwaliteit is van de videocamera van de TP. Ik herinner me nog een filmpje die iemand een heeft gepost, opgenomen met een Viewty, van toch verrassend goede kwaliteit. Maar het enige wat ik van de TP kan vinden zijn deze en eentje hier. Vooral die eerst is echt van lage kwaliteit. Is dit ook de ervaring van andere tweakers of vallen er betere filmpjes mee te schieten? (ik verwacht geen wonderen maar naar ik las viel de camera van de viewty juist tegen)

Denk zelf toch dat ik er een met een jaartje (Vodafone of Telfort) abbo met internet ga halen. Voor zover ik zie zijn er slechts een paar 'rotte appels' tussen de eerste lading en dat komt volgens mij toch niet abnormaal? Deze uitgebreide review geeft trouwens veel basis info.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We verwachten dat je eigen inzet toont als je een vraag plaatst. Zo is het gebruikelijk om vooronderzoek te plegen en daar de resultaten van te posten (ook bij 'simpele' vragen).

Vergeet daarbij niet om in HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 8 te kijken of het daar misschien al aan bod is geweest.