Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 95.556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hives schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:00:
[...]

Dit zojuist uitgevoerd maar het resultaat was niet zo goed |:(
Na een uit/aan was de shell en de GS sensor vastgelopen en hij start mega traag op.

Kan iemand de originele strings wellicht plaatsen? * Gisteren al een volledige hardreset uitgevoerd en dat koste al genoeg tijd :+ * ( En ja had ze op moeten schrijven, maar ging er uiteraard vanuit dat het zeker geen impact zou hebben ) 8)7
eerste ---) p
tweede ---) apw3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:25:
[...]

eerste ---) p
tweede ---) apw3r
Super bedankt voor de moeite!! _/-\o_

Je maakt iemand blij om 22:33 O-)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodejodel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 07:55
[b][message=30746270,noline]
Kijk een naar onderstaande oplossing. Komt van de Diamond, maar moet ook werken voor de Pro. het is tgrouwens toch wel aan te raden eens in de faq van de Diamond en het topic te neuzen. Staan veel handige tips in die ook te gebruiken zijn voor de Pro.

Versie 0.3 van Answerkeys Disabler uitgebracht. XDA threadje
Precies wat ik bedoelde! Had alleen gehoopt op een registertweak in plaats van een app...
Had het FAQtopic al doorgeneusd, maar deze blijkbaar gemist!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:26:
Weet iemand of je de sms tab ook de namen van je contactpersonen kan laten tonen? Bij mij staan er alleen maar telefoonnummers en af en toe is het lastig om te zien van wie de sms dan is.
in de registry:

HKCU\ControlPanel\Phone\CallIDMatch op 8 zetten

(of via advanced config natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hives schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:00:
[...]
Dit zojuist uitgevoerd maar het resultaat was niet zo goed |:(
Na een uit/aan was de shell en de GS sensor vastgelopen en hij start mega traag op.
Floris-K schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:28:
Thanks voor die calldelay tweak!

Werkt perfect ! Zag zelf namelijk idd altijd eerst het scherm aanspringen en daarna kwam de call pas.
Het is ook altijd garantie tot aan de voordeur. Bij sommigen werkt het wel en bij een ander weer niet. Gelukkig had je je originele settings opgeschreven.. >:)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:03:
[...]

in de registry:

HKCU\ControlPanel\Phone\CallIDMatch op 8 zetten

(of via advanced config natuurlijk)
Hmmz.. bij stond hij op 8, maar ik zie toch echt alleen maar nummers en geen namen?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
contacts al gesynct?? ;-)

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

SaN

afterburn schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:44:
[...]

Hmmz.. bij stond hij op 8, maar ik zie toch echt alleen maar nummers en geen namen?
Bij nieuwe smsjes werkt het wel, oude worden niet aangepast.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welke navigatie software werkt het beste met de Tpro? Ik kan mijn abbo verlengen en omdat ik soms een navigatie voor mijn werk nodig heb, wil ik er wel geld voor uitgeven.
* nav4all klinkt leuk, maar dan mag ik een internet-abbo erbij nemen omdat deze altijd GPRS/UMTS nodig heeft. Hoe zit dat als ik in het buitenland rijd? Maakt hij dan contact in het buitenland? Weet niet eens hoeveel geld dat extra kost ...
* Route 66 Mobile 8 kan ook. Maar ik kan niet zo snel vinden of deze bij het aanzetten ook internetverbinding nodig heeft. Dat zou wel betekenen dat alle data op de interne opslag komt...
* zijn er nog andere alternatieven voor navigatiesoftware? Liefst gratis :P

==
hoi

• SaN

SaN

Ik vond Igo 8 er erg goed uitzien, ook omdat er in de 3d weergave gebouwen te zien zijn, daardoor lijkt het mij nog gemakkelijker worden om te zien welke afslag je moet hebben. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, ik gebruik altijd TomTom.

• Eusebius
  • Niet online
sander-sp schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:23:
Ik vond Igo 8 er erg goed uitzien, ook omdat er in de 3d weergave gebouwen te zien zijn, daardoor lijkt het mij nog gemakkelijker worden om te zien welke afslag je moet hebben. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, ik gebruik altijd TomTom.
Bij de gratis nav4all heb je internet verbinding nodig. Heb je dat bij Tomtom, Ig0, Route66 ook nodig (of alleen - natuurlijk - GPS?

==
hoi

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
TomTom, iGO en Route66 werken met kaarten die je gewoon op je telefoon zet... Je hebt dan alleen internet nodig als je dingen als filemeldingen ed wil krijgen, verder alleen GPS en de software/kaarten.

• SaN

SaN

Bij TomTom zeker niet, en het lijkt me zeer sterk dat je het bij de andere wel per se nodig hebt.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Eusebius schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:15:
Welke navigatie software werkt het beste met de Tpro? Ik kan mijn abbo verlengen en omdat ik soms een navigatie voor mijn werk nodig heb, wil ik er wel geld voor uitgeven.
* nav4all klinkt leuk, maar dan mag ik een internet-abbo erbij nemen omdat deze altijd GPRS/UMTS nodig heeft. Hoe zit dat als ik in het buitenland rijd? Maakt hij dan contact in het buitenland? Weet niet eens hoeveel geld dat extra kost ...
* Route 66 Mobile 8 kan ook. Maar ik kan niet zo snel vinden of deze bij het aanzetten ook internetverbinding nodig heeft. Dat zou wel betekenen dat alle data op de interne opslag komt...
* zijn er nog andere alternatieven voor navigatiesoftware? Liefst gratis :P
Garmin XT vind ik heel sterk, maar ik heb wel enige bias aangezien mijn 'echte' GPS ook een Garmin is. Fix krijgen is snel, kan zowel in 2D als in 3D navigeren. Heeft geen internet verbinding _nodig_ maar kan deze wel gebruiken voor traffic/speed checks/weer/enz. Internet gebruik kan worden ingesteld op uit/gevraagd/altijd. Kan ook volledig draaien vanaf SD kaartje zonder dat je software installeert.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:49
Net de 'Adapt Car Holder HTC Touch Pro' binnen gekregen. Past mooi (nog een beetje strak, maar dat zal wel beteren), alleen één groot probleem, de TP ziet een stereo headset wanneer die in de houder zit... (het is geen carkit, er is dus geen luidspreker etc, dus hij zou dat toch niet mogen doen). Gevolg, geen stemmen meer van de gps en andere geluiden... behoorlijk vervelend. Kan dit 'headphone' profiel afgezet worden zodat hij sowieso alles via de speakers doet? Anders gaat deze houder terug naar pdashop.

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:47
Heb net de handsfree carkit binnen gekregen van Adapt, dus niet de holder alleen. Past mooi inderdaad, wel nog een beetje strak zoals jij zei. Bij mij werkt alles perfect. De stemmen van de navigatiesoftware worden door de ingebouwde mic lekker duidelijk versterkt. Ook bij inkomende oproepen werkt dit perfect, alles is goed verstaanbaar aan beide kanten van de lijn. Het aannemen van de oproepen gaat vrij gemakkelijk door een simpele druk op de knop aan de voedingsstekker/speaker. Enige rare bij mijn is dat het groen/rode ledje op rood moet staan om je toestel bij te laden. Lijkt me een klein foutje in de carkit... maargoed kan daar niet wakker van liggen.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
afterburn schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:12:
[...]

Garmin XT vind ik heel sterk, maar ik heb wel enige bias aangezien mijn 'echte' GPS ook een Garmin is. Fix krijgen is snel, kan zowel in 2D als in 3D navigeren. Heeft geen internet verbinding _nodig_ maar kan deze wel gebruiken voor traffic/speed checks/weer/enz. Internet gebruik kan worden ingesteld op uit/gevraagd/altijd. Kan ook volledig draaien vanaf SD kaartje zonder dat je software installeert.
Verder heb je nog sygic mcguider.. En navigon... Navigon nooit getest, maar met me n95 wel mccguider... en vind die best sterk... Is nog vrij nieuw en onbekend, maar zeker niet ondermaats... Ik heb hem wel geinstalleerd en werkt, alleen nog geen rit getest...

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
jullie hebben het allebei over een Adapt houder.. maar volgends mij wel 2 verschillende? of niet?
mag ik vragen welke / waar?

• MentalMatthew
carpcatcher schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:43:
jullie hebben het allebei over een Adapt houder.. maar volgends mij wel 2 verschillende? of niet?
mag ik vragen welke / waar?
Nukem heeft de holder, ik de carkit... die is wat uitgebreider. Wij hebben inderdaad dus niet dezelfde.
Zie pdashop.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kunnen jullie aangeven of de Pro in de houder gebruikt kan worden met het keyboard uitgeschoven? Ik vrees van niet, maar zou het wel erg prettig vinden...

Nomen nescio

• MentalMatthew
Brabo-Joossie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:04:
Kunnen jullie aangeven of de Pro in de houder gebruikt kan worden met het keyboard uitgeschoven? Ik vrees van niet, maar zou het wel erg prettig vinden...
Nee dat niet!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Zijn dit soort houders wel verkrijgbaar ?
Ik ben ook op zoek naar een houder waarbij het toetsebord kan uitklappen.
volgens mij kan dit bij de brodit houder ook niet :o

Mijn iRacing profiel

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:49
Toch even laten weten dat ik de Adapt houder terug ga binnen doen. Aangezien er geen geluid meer uit de TP te krijgen is als hij erin zit, is de houder zo goed als nutteloos (geen navigatiestemmen meer etc.).

Verder vond ik hem teveel spannen (kan wel beteren met de tijd), als ik hem er nog een paar keer in en uit moet halen denk ik dat ik met een verwrongen TP zit.

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47
back2basic schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:28:
[...]

Zijn dit soort houders wel verkrijgbaar ?
Ik ben ook op zoek naar een houder waarbij het toetsebord kan uitklappen.
volgens mij kan dit bij de brodit houder ook niet :o
Hopelijk komt Brodit met deze houder, ik zit er ook op te wachten.
screenprotector en SD kaart zijn al binnen, nu de TP en de houder nog :P

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Verwijderd

Als je naar de vormgeving van het toestel kijkt, dan lijkt het volgens mij zeer moeilijk om een houder te ontwerpen waar hij goed vast mee zit en tegelijk ook de mogelijkheid biedt om het toetsenbord open te doen (spijtig genoeg)
Blijkbaar heeft brodit nu een model klaar om met het toetsenbord open te werken, echter, het probleem hier is dat je het toetsenbord niet kan dicht doen of het toestel in portrait draaien.....

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 13:14 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jammer... Toch wel een gemis wat mij betreft, zeker omdat Tomtom niet standaard mee roteert wanneer je de TP landscape draait, en wel wanneer je het tobo uitschuift.

Ik zou me iets kunnen voorstellen van een houder waar je de TP inschuift terwijl het tobo al geopend is, dus iets dat klemt om het tobo-deel zeg maar, ipv om het hele apparaat. Ben alleen bang dat de gemiddelde houder-fabrikant er niks mee gaat doen.

Nomen nescio

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Misschien dat ze op XDA iets hebben hiervoor.

[ Voor 27% gewijzigd door PsYkOfOoL op 17-09-2008 20:07 ]

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Brabo-Joossie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:02:
Jammer... Toch wel een gemis wat mij betreft, zeker omdat Tomtom niet standaard mee roteert wanneer je de TP landscape draait, en wel wanneer je het tobo uitschuift.
*knip*
Letterlijk uit het Diamond topic: GSEN werkt icm met TomTom. Wordt je scherm automatisch gekanteld als je je toestel draait.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik ken 'm, heb 'm ook geïnstalleerd. ;) Vandaar ook "standaard" in mijn tekstje. Ik kom er wel uit, maar een gemiddelde gebruiker niet zo snel lijkt me.

Nomen nescio

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
NuKeM schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:47:
Toch even laten weten dat ik de Adapt houder terug ga binnen doen. Aangezien er geen geluid meer uit de TP te krijgen is als hij erin zit, is de houder zo goed als nutteloos (geen navigatiestemmen meer etc.).

Verder vond ik hem teveel spannen (kan wel beteren met de tijd), als ik hem er nog een paar keer in en uit moet halen denk ik dat ik met een verwrongen TP zit.
Heb hem vandaag ook binnen gehad: Net getest....Geluid is inderdaad volledig weg....Tevens krijg je hem met geen mogelijkheid er fatsoenlijk uit: Je moet hem aan de zijkant pakken en automatisch druk je dus de volume knoppen in.......Welke prutser heeft dit gemaakt?

Linea recta retour naar de PDAshop....

3D Print Service || Activated Carbon

• BiG-GuY
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vandaag heb ik ook de Adapt Carkit/houder binnengekregen (degene met speaker erin) en hij werkt perfect. De Speaker gaat echt HARD, ik kan mn autoradio keihard zetten terwijl de tomtom stem er nog bovenuit brult :P. Dit zal ik niet al te vaak doen, maar is alsnog zeer gunstig. Ziet ernaar uit dat ze een fout hebben gemaakt in het ontwerp van degene zonder speaker... alsin dat hij herkent wordt als een apperaat met speaker.

Heb ook een Brando screenpotector erbij gekocht en of ik doe wat fout bij bevestigen of er is wat mis mee... allereerst is de vorm al niet 100% gelijk aan mijn Vario IV waardoor de hoekjes aan de bovenkant buiten de telefoon vallen zeg maar... toen had ik hem losgehaald om hem netter te leggen, toen zat die dus vol met stof. Ik probeer hem te wassen maar echt schoon wordt die niet. En met feun wordt het er niet beter op -_-.

Dus iemand nog een tip hoe ik zo'n Brando screenprotector goed kan monteren? (en allereerst schoonkrijgen...)

Andere dingen die ik recent heb aangeschaft zijn: de cradle, een pouch (zo eentje die aan je riem kan) en een bedrade remote :P. Die zijn alle 3 zeer goed :). Die remote is erg handig voor muziek afspelen, zo kan je telefoon lekker in zijn beschermhoesje blijven terwijl je wel nummers kan skippen, volume kan wijzigen en zelfs bellen, want er zit een microfoontje in. Zal er wel maf uitzien als ik met mijn Sennheiser hoofdtelefoon op tegen dat ding praat in het OV :+ maar het kan :9

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 17-09-2008 21:06 ]

Gallery V&A

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

BiG-GuY schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:01:Die remote is erg handig voor muziek afspelen, zo kan je telefoon lekker in zijn beschermhoesje blijven terwijl je wel nummers kan skippen, volume kan wijzigen en zelfs bellen, want er zit een microfoontje in. Zal er wel maf uitzien als ik met mijn Sennheiser hoofdtelefoon op tegen dat ding praat in het OV :+ maar het kan :9
Zo iets ben ik ook van plan nog te kopen, alleen is dat bellen knop gemakkelijk in te drukken? Ik heb laatst binnen 6 minuten 5x mijn moeder gebeld omdat de telefoon op dat blokje drukte van de originele oortjes. Wil dus of een remote of een simpele usb-->jack erbij kopen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb om diezelfde reden ook de headset van HTC de prullenbak in gegooid...belde telkens mensen op...

Heb nu een bluetooth headset..nadeel daarvan is, dat je geen gebruik kan maken van de FM radio..

• BiG-GuY

BiG-GuY

wontcachme schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:17:
[...]

Zo iets ben ik ook van plan nog te kopen, alleen is dat bellen knop gemakkelijk in te drukken? Ik heb laatst binnen 6 minuten 5x mijn moeder gebeld omdat de telefoon op dat blokje drukte van de originele oortjes. Wil dus of een remote of een simpele usb-->jack erbij kopen
http://www.htcaccessoryst...=150191&sbdel=emptybasket
Ik heb die gekocht. Zeer handig en is originele van HTC. Zitten zelfs oordopjes bij, maar die gebruik ik niet, omdat ik een goede headphone heb.
Heeft ook een 'lock' knopje, dat dus geen enkele toets werkt zodra die aanstaat :).
Ow en gelijk getest, de radio werkt ook, ook als je geen headphone aansluit (dan kan die over de speaker van je telefoon) :D.

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 17-09-2008 21:50 ]

Gallery V&A

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

BiG-GuY schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:22:
[...]

http://www.htcaccessoryst...=150191&sbdel=emptybasket
Ik heb die gekocht. Zeer handig en is originele van HTC. Zitten zelf oordopjes bij, maar die gebruik ik niet, omdat ik een goede headphone heb.
Heeft ook een 'lock' knopje, dat dus geen enkele toets werkt zodra die aanstaat :).
Ow en gelijk getest, de radio werkt ook, ook als je geen headphone aansluit (dan kan die over de speaker van je telefoon) :D.
Mooi die lock knop. ff wachten op studiefinanciering en dan misschien kopen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Iets wat ik tijdens mijn zoektocht nog niet tegengekomen ben:

Is er een tvgids met alle beschikbare HSDPA streams in één overzicht?

Kanalenkiezer.nl ken ik al, maar dat is me toch iets téveel info...

Verwijderd

hey, na een tijd niet meer actief te zijn geweest op tweakers maar weer is posten want ik heb de mda vario IV besteld als opvolger van mijn mda compact III. Nou ben ik na een tijdje speuren op het internet erachtergekomen dat de touch pro wordt geleverd met tomtom 7 voorgeinstalleerd. Nou zie ik dat er hier ook een paar mda vario IV bezitters posten. Het zal zeker niet toevallig zo zijn dat tomtom7 ook op de t-mobile versie zit. :P Anders maar gewoon mijn tt6 op de nieuwe zetten.

Ik was trouwens wel verbaasd dat de nummerherkenning van een gebrande telefoon van een telecommaatschappij niet goed werkt 8)7 . Gelukkig via dit forum nu al achter de oplossing gekomen

• carpcatcher
  • Nu online
BiG-GuY schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:01:
Vandaag heb ik ook de Adapt Carkit/houder binnengekregen (degene met speaker erin) en hij werkt perfect. De Speaker gaat echt HARD, ik kan mn autoradio keihard zetten terwijl de tomtom stem er nog bovenuit brult :P. Dit zal ik niet al te vaak doen, maar is alsnog zeer gunstig. Ziet ernaar uit dat ze een fout hebben gemaakt in het ontwerp van degene zonder speaker... alsin dat hij herkent wordt als een apperaat met speaker.
zo'n carkit.. luidspeaker is goed zeg je.. maar wat als ik in een gesprek toch liever me bleutooth headset wil blijven gebruiken ? kan dat? of is dat niet mogelijk? :)

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

hmmm, ik wil morgen de mda vario IV gaan halen, en de houder gaan bestellen, maar dat laatste kan ik dus maar beter niet doen, wel jammer... Vind de carkit wel weer wat prijzig, en heb als dat nodig is een BT headsetje... Toch eens over nadenken.

Zijn er trouwens al mensen die op de mda vario IV (of touch pro) tomtom gewoon normaal werkend hebben? Dus dattie niet achter loopt?

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
[b][message=30754334,noline]

Zijn er trouwens al mensen die op de mda vario IV (of touch pro) tomtom gewoon normaal werkend hebben? Dus dattie niet achter loopt?
ik heb de TP, en daar draait een TT7 versie op met een city map, en heb nergen last van.
fix binnen een minuut.
en geen achterstand qua navigeren.

ook geen andere rare verschijnselen.
(klopt op hout)

hoe het met de vario IV is gesteld....... geen idee.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bij mij loopt die ook iets van 50meter achter...
Opzich niet zo'n probleem op de snelwegen,
Maar in kleine straatjes is dit zeer iritant...

Ben je al 2 straten verder, voordat Tom denkt dat je daar bent..
Heb ook gewoon de TouchPro van HTC zelf

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Brabo-Joossie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:02:
Ehm.. denk je niet dat daar gewoon een reden voor is? Als hij de g-sensor gaat gebruiken om je tomtom te draaien.. en je zou hard door de bocht gaan, draait je scherm.. of een drempel, of hard optrekken, noem maar op.. Dan is je scherm constant aan het draaien..

--

Ik merk overigens dat mensen zich op dit forum echt om de kleinste dingetjes irriteren, en daar irriteer ik me dan weer aan.

Verwijderd

sander-sp schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:24:
Er zijn genoeg andere programma's. Ik gebruik nu Klaxon, deze werkt met je G-sensor. Even de telefoon omdraaien om te snoozen :)
Bij mij werkt Klaxon pas zodra ik op de aan-knop bovenop het toestel druk, das natuurlijk niet zo handig! Wat moet ik doen zodat het wel werkt?

• hives
Gamepie56 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:10:
Ik merk overigens dat mensen zich op dit forum echt om de kleinste dingetjes irriteren, en daar irriteer ik me dan weer aan.
Ik snap je maar... Als tweaker houdt je van perfectie. O-)

Het is geen nokia 3310 die je na 20 klappen nog steeds werkend hebt. En amper menu's heeft. 8)7

Het is een gadget met zoveel opties dat je je instellingen tot in perfectie wilt hebben, want er zitten gewoon echt hele kleine foutjes in.

Maar hoe lang is het toestel uit ? En hoeveel ROM's zijn er al uitgebracht???? O-)

Het gaat nog een mooie periode worden aan verbetering van functies, ROM verbetering, uitbreiding van functies en vooral is het een spelendingetje waar je alles mee wilt kunnen doen zonder daar continu omwegen voor te hoeven verzinnen.

[ Voor 39% gewijzigd door hives op 18-09-2008 09:40 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• PGLion
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-02-2021
hives schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:37:
[...]

Maar hoe lang is het toestel uit ? En hoeveel ROM's zijn er al uitgebracht???? O-)
Hij is ongeveer 5 weken geleden gereleased en er zijn al minimaal 4 verschillende Rom's gereleased. Ik gebruik de DCS-TouchPro Rom en moet bekennen dat het bij mij veel problemen weg heeft genomen. Een aanrader voor iedereen die niet kan wachten op de update van HTC.

• carpcatcher
  • Nu online
en je garantie? ....

• PGLion
Remius schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:18:
[...]

Letterlijk uit het Diamond topic: GSEN werkt icm met TomTom. Wordt je scherm automatisch gekanteld als je je toestel draait.
Maar de Touch Pro is geen Diamond. GSen werkt niet (nog) op de Touch Pro omdat de landscape-mode anders werkt ivm met het uitschuifbare keyboard.

• PGLion
Daar is genoeg over geschreven op dit en andere fora, HTC schijnt niet echt moeilijk te doen. Je kunt echter de orginele Rom weer terugplaatsen, dan is er helemaal geen probleem.

• Topgun7405
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09-2014
BadBert schreef op donderdag 18 september 2008 @ 07:58:
Ik heb de TP met TomTom7 erop geinstalleerd. Werkt prima, er zit wel een kleine vertraging in maar dan heb ik het over een paar meter. Is voor mij in ieder geval niet hinderlijk.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Op XDA-devs was een oplossing voor je TomTom lag.

Het is een launcher die na het starten van TomTom/iGo/Whatever, de prioriteit van dat proces iets omlaag schroeft. Daardoor geeft het apparaat meer cpu-cycles aan de GPS-info en zou de lag nagenoeg verdwenen moeten zijn.

..Eindelijk gevonden: TT7NBot en GPSBot.

Probeer maar eens, en laat wel even weten of het helpt!

• Coromoto
  • Laatst online: 05-09 11:59
Ik heb wel eens dat het toetsenbord opeens uitvalt / het niet meer doet. Dan heb ik net een stukje mee geschreven, en dan gaat de BL uit en is het toetsbord niet meer te gebruiken. Na een softreset doe ie het weer. Inschuiven en weer uitschuiven werkt ook niet. Hebben meer mensen dit probleem gehad?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

Entity

9000rpm

IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:40:

Het is een launcher die na het starten van TomTom/iGo/Whatever, de prioriteit van dat proces iets omlaag schroeft. Daardoor geeft het apparaat meer cpu-cycles aan de GPS-info en zou de lag nagenoeg verdwenen moeten zijn.

Bij mij helpt het voor geen meter (of 50) helaas. Ik zie geen verschil mét of zonder die bot.

Gisteravond het toestel een hard reset gegeven om eens te kijken of al die tweaks die ik had doorgevoerd misschien oorzaak van het probleem waren. Dus vanochten op een verder standaard TP Tomtom7 gebruikt, maar helaas, nog steeds vertraging. Nu ga ik het nog een keer met die bot proberen, hopelijk gaat het nu beter... Maar da's even afwachten. Overigens was de telefoon vanochtend vastgelopen voor de 2e keer, grijs scherm met strepen.

Binnenkort ook eens een andere ROM proberen.

Verwijderd

Ik heb m nu een paar weken en moet zeggen dat ik er niet heel erg over te spreken ben. Ik ben blij dat ik hem met een 1 jaar abonnement heb genomen.
De qualiteit van de GPS module is ronduit slecht. Het duurt soms meer dan 10 minuten voor ik een fix krijg (met quick GPS bijgewerkt, buiten, buiten de bebouwdekom, buiten de auto, stilstaand) Om de haverklap (zonder dat er ook maar een enkel programma aktief is) slaat hij vast en moet ik de batterij er uit halen om hem te resetten.
Bij het scrollen met de scrollbar hapert hij af en toe omdat je net iets te lang op een optie blijft staan, waarschijnlijk gaat hij dan het programma opstarten en moet je daar even op wachten. Wel erg irritant als je net even te ver door scrolt.
Touch Flo ziet er mooi uit maar op het momment dat je een applicatie als e-mail of SMS induikt heb je weer een ugly windows scherm te pakken en moet je wel weer met je stylus gaan werken omdat de icoontjes te klein zijn.
Accu houdt het ook niet al te lang vol als je aan het navigeren bent. Ik had de interne GPS aan en na 4 uur van mijn 5 uur durende reis was de TP leeg! Best vervelend als je de weg niet weet.
Bij normaal gebruik doe ik 3 dagen met een volle accu.

• hives
Coromoto schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:50:
Ik heb wel eens dat het toetsenbord opeens uitvalt / het niet meer doet. Dan heb ik net een stukje mee geschreven, en dan gaat de BL uit en is het toetsbord niet meer te gebruiken. Na een softreset doe ie het weer. Inschuiven en weer uitschuiven werkt ook niet. Hebben meer mensen dit probleem gehad?
Ik heb dit probleem weleens meegemaakt ja. Maar wat bedoel je met BL?

Wat ik merk is dat als ik een hoop taken open heb dat de kans groter is dat dat gebeurd, of tijdens een laadproces dat je het toetsenbord uitschuift en dat het geen tacktische tijdstip was bijvoorbeeld.

Sluit ik wat tasks en/of doe het op basis van een uitgeladen keyboard dan heb ik geen last ervan.

Uitval heb ik niet vaak gehad, dat je al een hele zin geschreven hebt en de tekst pas veel later arriveert heb ik wel regelmatig. Meer een soort van lag eigenlijk.

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 08:03
Ik hoor niemand hierover maar ik vraag me af hoeveel speling tussen scherm en toetsenbord normaal is voor/tijdens het uitschuiven. Ik krijg het idee dat langzaam aan het toetsenbord "losser" gaat zitten. Ook als je hem oppakt voel ik dat het schermdeel een beetje beweegt tov toetsenbord/batterijdeel.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:11:
hey, na een tijd niet meer actief te zijn geweest op tweakers maar weer is posten want ik heb de mda vario IV besteld als opvolger van mijn mda compact III. Nou ben ik na een tijdje speuren op het internet erachtergekomen dat de touch pro wordt geleverd met tomtom 7 voorgeinstalleerd. Nou zie ik dat er hier ook een paar mda vario IV bezitters posten. Het zal zeker niet toevallig zo zijn dat tomtom7 ook op de t-mobile versie zit. :P Anders maar gewoon mijn tt6 op de nieuwe zetten.

Ik was trouwens wel verbaasd dat de nummerherkenning van een gebrande telefoon van een telecommaatschappij niet goed werkt 8)7 . Gelukkig via dit forum nu al achter de oplossing gekomen
Op de Vario IV zit standaard geen TomTom, en tomtom6 herkent de interne GPS niet (de versie die ik had niet in in ieder geval). Heb TomTom7 zelf geïnstalleerd en die werkt prima, al merk ik die vertraging soms wel.
Van de Touch Pro zijn twee versie, eentje met TomTom7 voorgeïnstalleerd en eentje zonder. Prijsverschil is €100 dacht ik. Kijk maar op www.pdashop.nl.

En de fout in de nummerherkenning is een beetje lomp, maar gelukkig met een enkele registeraanpassing op te lossen. (dit zou opzich met .cab bestandje te regelen zijn vanuit T-Mobile ;).)
carpcatcher schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:47:
[...]
zo'n carkit.. luidspeaker is goed zeg je.. maar wat als ik in een gesprek toch liever me bleutooth headset wil blijven gebruiken ? kan dat? of is dat niet mogelijk? :)
Zal ik morgen even testen. Heb ook een BT headsetje namelijk, maar vergeet hem vaak mee te nemen, dus deze oplossing is voor mij handiger :).

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 18-09-2008 11:23 ]

Gallery V&A

Verwijderd

In een review op jouwmobiel.nl las ik dat er met de eerste serie van de pro problemen waren met de gps ontvanger en dat dit in de 2e serie opgelost zou moeten zijn volgens HTC. Daarin adviseerden ze ermee terug te gaan naar de winkel als je zo'n exemplaar hebt gekregen.
Misschien niet iets dat elleen met een software update te verhelpen is.... Al zou ik dat wel behoorlijk slecht vinden met een toestel van deze prijs.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:18:
Ik heb m nu een paar weken en moet zeggen dat ik er niet heel erg over te spreken ben. Ik ben blij dat ik hem met een 1 jaar abonnement heb genomen.
De qualiteit van de GPS module is ronduit slecht. Het duurt soms meer dan 10 minuten voor ik een fix krijg (met quick GPS bijgewerkt, buiten, buiten de bebouwdekom, buiten de auto, stilstaand) Om de haverklap (zonder dat er ook maar een enkel programma aktief is) slaat hij vast en moet ik de batterij er uit halen om hem te resetten.
Eerste batch heeft problemen met de GPS gehad, ik zou 'm proberen te RMA'en, hoewel je wel wat laat bent dan natuurlijk..

^^ Wat hierboven staat, :+ ^^

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[...]

Ehm.. denk je niet dat daar gewoon een reden voor is? Als hij de g-sensor gaat gebruiken om je tomtom te draaien.. en je zou hard door de bocht gaan, draait je scherm.. of een drempel, of hard optrekken, noem maar op.. Dan is je scherm constant aan het draaien..
Mwah, ik ken jouw rijstijl niet, maar ik ga meestal toch wel verticaal door de bocht... ;)
Ik heb GSEN geïnstalleerd en die werkt redelijk op de Pro (niet in TomTom, maar bv wel in menu enzo). Maar ik moet m'n TP echt horizontaal draaien wil ie omschakelen, gebeurt niet als ik 'm bv op 45 graden hou.

Nomen nescio

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bon, ik mag een nieuw toestel en draai nu met de iPhone 2G. Daar ben ik op zich happy mee, maar ik mis het tweakgehalte enorm en GPS is voor my een hele erge Nice to Have. Nu dub ik dus tussen de iPhone 3G, en de TP. Ik heb hiervoor de HTC Touch gehad, dat was een fijn toestel, maar met de iPhone, ben ik wel overgestapt naar een MacBook Pro (ja, zo verrast was ik door het gebruiksgemak!).

Met de overstap naar een MBPro, ben ik dus ook over naar iTunes en mijn eigenlijke vraag is eigenlijk; hoe compatible is de TP nu met OSX?
  • Kan ik eenvoudig muziek en films synchen met itunes? (Handleiding spreekt alleen over WMP11)
  • Kan ik mijn Entourage adresboek en Calender makkelijk synchen? Of gaat dat net als bij de iPhone via de Addressbook.app en calender.app?
  • Zijn er buiten het echte toetsenbord en bestaan van bruikbare GPS op de TP (Geen navi mogelijk op de iPhone :| ) nog andere absolute voordelen voor de TP in combi met OSX?
  • Zijn er specifieke nadelen voor de TP in combi met OSX?
Ik heb alle reviews gelezen, en de handleiding, maar ik kom niet tot een duidelijke conclusie..

Ik heb niets te melden.

• Coromoto
hives schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:19:
[...]

Ik heb dit probleem weleens meegemaakt ja. Maar wat bedoel je met BL?

Wat ik merk is dat als ik een hoop taken open heb dat de kans groter is dat dat gebeurd, of tijdens een laadproces dat je het toetsenbord uitschuift en dat het geen tacktische tijdstip was bijvoorbeeld.

Sluit ik wat tasks en/of doe het op basis van een uitgeladen keyboard dan heb ik geen last ervan.

Uitval heb ik niet vaak gehad, dat je al een hele zin geschreven hebt en de tekst pas veel later arriveert heb ik wel regelmatig. Meer een soort van lag eigenlijk.
BL = BackLighting
Ik had het gisteravond een keer, toen heb ik een softreset gedaan en ging daarna meteen weer in het mailprogramma, kopieerde weer een tekst uit een mail naar dezelfde Draft-mailt van de vorige keer, en hopsa. keyboard viel uit.
Dus echt beladen was mijn TP niet op dat moment, of het copy-pasten moet een averechtse werking hebben op het keyboard proces.
joeltje schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:33:
Bon, ik mag een nieuw toestel en draai nu met de iPhone 2G. Daar ben ik op zich happy mee, maar ik mis het tweakgehalte enorm en GPS is voor my een hele erge Nice to Have. Nu dub ik dus tussen de iPhone 3G, en de TP. Ik heb hiervoor de HTC Touch gehad, dat was een fijn toestel, maar met de iPhone, ben ik wel overgestapt naar een MacBook Pro (ja, zo verrast was ik door het gebruiksgemak!).

Met de overstap naar een MBPro, ben ik dus ook over naar iTunes en mijn eigenlijke vraag is eigenlijk; hoe compatible is de TP nu met OSX?
  • Kan ik eenvoudig muziek en films synchen met itunes? (Handleiding spreekt alleen over WMP11)
  • Kan ik mijn Entourage adresboek en Calender makkelijk synchen? Of gaat dat net als bij de iPhone via de Addressbook.app en calender.app?
  • Zijn er buiten het echte toetsenbord en bestaan van bruikbare GPS op de TP (Geen navi mogelijk op de iPhone :| ) nog andere absolute voordelen voor de TP in combi met OSX?
  • Zijn er specifieke nadelen voor de TP in combi met OSX?
Ik heb alle reviews gelezen, en de handleiding, maar ik kom niet tot een duidelijke conclusie..
Jouw vraag is volgens mij niet zozeer "hoe compatibel is de Touch Pro met OSX", maar meer "hoe compatibel is WM6.1 met OSX". Daarover moet toch meer te vinden zijn lijkt mij. Vergeet voor het gemak even dat het om de Touch Pro gaat, focus alleen op WM6.1 & OSX.

[ Voor 41% gewijzigd door Coromoto op 18-09-2008 12:43 ]

• hives
Coromoto schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:39:
[...]
BL = BackLighting
Ik had het gisteravond een keer, toen heb ik een softreset gedaan en ging daarna meteen weer in het mailprogramma, kopieerde weer een tekst uit een mail naar dezelfde Draft-mailt van de vorige keer, en hopsa. keyboard viel uit.
Dus echt beladen was mijn TP niet op dat moment, of het copy-pasten moet een averechtse werking hebben op het keyboard proces.
Duidelijk. Lijkt me niet dat je cache daarvan mag overspoelen.

Ik heb ook dat de BL af en toe niet reageert. Maar het meest storend blijft van het keyboard dat ik een hele hoop vertrouwde windows functies als in CTRL + C niet kan gebruiken.

Althans ik heb het nog niet op deze manier zien werken, of er moet een andere combi zijn. Maar voorlopig doe ik alles via het selecteren in het scherm ( ook al selecteert ie alles wat onder je beeld staat niet goed omdat je niet gemakkelijk door tekst kan scrollen als je het markeert. )

Verwijderd

PGLion schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:00:
[...]

Hij is ongeveer 5 weken geleden gereleased en er zijn al minimaal 4 verschillende Rom's gereleased. Ik gebruik de DCS-TouchPro Rom en moet bekennen dat het bij mij veel problemen weg heeft genomen. Een aanrader voor iedereen die niet kan wachten op de update van HTC.
Weet iemand hoe lang het nog kan duren voordat HTC met zijn nieuwe ROM komt? En zijn officiële updates vaak beter dan custom ROMs? Of moet ik er niet te veel van verwachten??

Ik zit er namelijk erg op te wachten omdat ik dus niet bepaald tevreden ben over dit toestel. In het begin is het allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment wil je gewoon dat hij werkt en dat ik niet de hele dag zit te checken of ie het nog wel doet. Ik ben er echt van overtuigd dat wanneer er een GOEDE ROM update komt het echt een toptoestel zal zijn... maar op dit moment is dit het gewoon niet.

Nou is dit mijn eerste WM-phone dus ik weet niet wat jullie ervaringen zijn bij jullie "oude" wm-phones? Werden deze ook aanzienlijk beter na de officiële updates??

• Coromoto
hives schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:42:
[...]
Maar het meest storend blijft van het keyboard dat ik een hele hoop vertrouwde windows functies als in CTRL + C niet kan gebruiken.
Bedoel je dat geen CTRL + C kan gebruiken op the toetsenbord? Want ik doe niets anders. Selecteren met Shift + pijltjestoetsen, CTRL + C of CTRL + X, en dan CTRL + V op de juiste plek. Wel moet je de Shift of CTRL toets ingedrukt houden to na het einde van de actie.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Coromoto schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:39:

Jouw vraag is volgens mij niet zozeer "hoe compatibel is de Touch Pro met OSX", maar meer "hoe compatibel is WM6.1 met OSX". Daarover moet toch meer te vinden zijn lijkt mij. Vergeet voor het gemak even dat het om de Touch Pro gaat, focus alleen op WM6.1 & OSX.
Nou, met missing sync (dat is wat je dan meestal vinden gaat) kan alles inderdaad, mijn vraag is meer een Out of the Box issue...

Draait in dit topic niemand op OSX wat ik me nauwelijks kan voorstellen die daar wat ervaring over kan delen?

Ik heb niets te melden.

• hives
Coromoto schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:46:
[...]
Bedoel je dat geen CTRL + C kan gebruiken op the toetsenbord? Want ik doe niets anders. Selecteren met Shift + pijltjestoetsen, CTRL + C of CTRL + X, en dan CTRL + V op de juiste plek. Wel moet je de Shift of CTRL toets ingedrukt houden to na het einde van de actie.
Ik weet dat het wel werkt, maar het werkt niet op alles. Bijvoorbeeld met files werkt het. Maar met lappen tekst gaat het niet van harte. Als ik een tekst wil overbrengen van het ene scherm naar het andere scherm zal de functie niet goed werken en/of krijg ik een tikje te horen uit het keyboard maar geeft niet weer zoals ik dat wens.

Iemand meer strugle punten hiermee ? * tevens mis ik echt keys zoals bv. \ | etc.

Verwijderd

[...]

--
Een andere oplossing is de toets die normaal gezien dient om voice dialing te doen (wat ikzelf nooit gebruik) te programmeren om het scherm te roteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 13:11 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:04
Tijdje geleden werd er door iemand aangegeven dat de Touch Pro als toevoeging P7272 heeft en geen P4600 (zoals daarvoor altijd werd genoemd)
Nu was ik net bij de MediaMarkt en daar stond op het kaartje weer wel P4600.
Nu weet ik ook dat er op de doos van de Touch Pro keurig T7272 staat dus dat het vanuit HTC wel T7272 zal zijn, maar wat betekend die toevoeging nou eigenlijk en waar komt dat getal P4600 dan vandaan???

[ Voor 0% gewijzigd door babbelbox op 23-09-2008 10:19 . Reden: beetje vaag, P7272 ]

• MentalMatthew
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:18:

De qualiteit van de GPS module is ronduit slecht. Het duurt soms meer dan 10 minuten voor ik een fix krijg (met quick GPS bijgewerkt, buiten, buiten de bebouwdekom, buiten de auto, stilstaand).
Als het lang duurt om een fix te krijgen kun je proberen om de bestanden 'gpslog' en 'gpslogback' te verwijderen (of te backuppen) in je windows folder. Doe daarna een soft-reset en update dan even je quickGPS. Tevens even controleren of je de standaard GPS instellingen goed hebt staan voor bijvoorbeeld TOMTOM 7. Bij mij staat deze op com 4. In je navigatiesoftware dit ook even juist instellen (Andere NMEA, baudrate 57600, com 4).

Leek gister bij het toestel dat ik gebruikte aardig goed te werken, binnen een halve minuut een fix in ieder geval. Daar voorheen kon het snel 10 minuten duren.

Give it a try! :)

Offtopic: Bovenstaande heb ik uit geprobeerd met de TP van mijn moeder. Zelf moet ik mijn toestel nog ontvangen van smartphonestunts. Aangezien ze mij eergisteren hebben beloofd het toestel gisteren te versturen heb ik vandaag nog steeds niets gezien. Aangezien ik al bijna drie weken wacht wil ik eens vragen of meer mensen zo lang al wachten. Heb geen idee waar ze mee bezig zijn daarzo, maar ze hebben mij al toegegeven dat ze behoorlijk vertraagd zijn door weet ik het allemaal.
Jullie ervaringen? Je mag 't me ook PM'en als dit teveel offtopic wordt!

[ Voor 23% gewijzigd door MentalMatthew op 18-09-2008 15:28 ]

• hives
MentalMatthew schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:20:
[...]

Als het lang duurt om een fix te krijgen kun je proberen om de bestanden 'gpslog' en 'gpslogback' te verwijderen (of te backuppen) in je windows folder. Doe daarna een soft-reset en update dan even je quickGPS. Tevens even controleren of je de standaard GPS instellingen goed hebt staan voor bijvoorbeeld TOMTOM 7. Bij mij staat deze op com 4. In je navigatiesoftware dit ook even juist instellen (Andere NMEA, baudrate 57600, com 4).

Leek gister bij het toestel dat ik gebruikte aardig goed te werken, binnen een halve minuut een fix in ieder geval. Daar voorheen kon het snel 10 minuten duren.

Give it a try! :)
Ik heb gewoon de ingebouwde GPS gekozen.
LOGS staan uit in advanced config.

Ik heb een fix binnen 1 à 2 minuten

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik heb GPS niet eens ingesteld. Gewoon standaard laten staan, wel Quickgps toegepast. Fix ook binnen 1 minuut. Wel 2e generatie Touch Pro denk ik.

Ik heb problemen met Klaxon. Hij doet het soms niet en hij schakelt bij inschakeling ook de gewone wekker weer in. Ik las ergens dat de TP op standby moet staan? Ik heb ook liever 24 uurs weergave.

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, kan je op op WM ook plugins voor Media Player installeren zoals last fm?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Verwijderd

Chaos-Zero schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:27:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, kan je op op WM ook plugins voor Media Player installeren zoals last fm?
Volgens mij heet dit tegenwoordig Pocket Scrobbler.

• AlkmaarNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-11-2014
[...]Aangezien ik al bijna drie weken wacht wil ik eens vragen of meer mensen zo lang al wachten. Heb geen idee waar ze mee bezig zijn daarzo, maar ze hebben mij al toegegeven dat ze behoorlijk vertraagd zijn door weet ik het allemaal.
Ik heb hem op 5 september direct bij KPN zelf besteld, hij zou deze week (38) geleverd worden maar nu net een mailtje gehad dat hij vertraagd is en nu waarschijnlijk volgende week vrijdag pas komt.
Ik hoop dat het toestel me goed zal bevallen, al deze 3 topics had i nog niet eerder gezien (maar schrik er nu wel van, dat er al zoveel problemen staan)

• Remius
AlkmaarNL schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:18:
[...]

Ik heb hem op 5 september direct bij KPN zelf besteld, hij zou deze week (38) geleverd worden maar nu net een mailtje gehad dat hij vertraagd is en nu waarschijnlijk volgende week vrijdag pas komt.
Ik hoop dat het toestel me goed zal bevallen, al deze 3 topics had i nog niet eerder gezien (maar schrik er nu wel van, dat er al zoveel problemen staan)
Same here, 8 september besteld bij Hi. Eerst werd mij verteld dat hij op voorraad was, daarna werd de levertijd week 38, daarna week 39 en nu is de TP niet meer te vinden op de site van Hi ... 8)7 Ik hou de hoop erin dat ik hem volgende week heb, al zou het me niks verbazen als het wat langer gaat duren... ;(

• Coromoto
wiene schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:24:
Ik heb problemen met Klaxon. Hij doet het soms niet en hij schakelt bij inschakeling ook de gewone wekker weer in. Ik las ergens dat de TP op standby moet staan? Ik heb ook liever 24 uurs weergave.
De allerlaatste versie (2.x) zijn inderdaad minder goed, moet de auteur nog verder bugfixen. Ik ben zelf teruggegaan naar 1.3.nogwat.
Dat er zoveel problemen zijn gemeld betekent nu nog niet zoveel. Als er over een aantal maanden nog zoveel zijn dan is het pas ernstig in mijn opinie.

[ Voor 17% gewijzigd door Coromoto op 18-09-2008 17:41 ]

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
[...]

Remius schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:23:
[...]

Same here, 8 september besteld bij Hi. Eerst werd mij verteld dat hij op voorraad was, daarna werd de levertijd week 38, daarna week 39 en nu is de TP niet meer te vinden op de site van Hi ... 8)7 Ik hou de hoop erin dat ik hem volgende week heb, al zou het me niks verbazen als het wat langer gaat duren... ;(
Wel raar ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor de TP bij Hi en KPN aangezien me abbo volgende maand kan verlengen bij KPN. Nu zie ik hem wel bij KPN maar niet bij Hi terwijl die bij Hi echt goedkoop was voor een jaar.

• Remius
[...]

*knip*
Op de site van KPN staat nu: Dit toestel is leverbaar vanaf 23 september Ik neem aan dat die bij Hi ook op die dag binnenkrijgt dus als het (een keertje) meezit... :o

edit: genoeg of abbo's, terug ontopic :)

[ Voor 4% gewijzigd door Remius op 18-09-2008 19:19 ]

• Velocity
  • Niet online
Vanwege de vele problemen (grijze schermen, strepen crashes e.d.) gisteren een nieuw toestel gehad.
Zoals ik al dacht heeft dit toestel dezelfde problemen, is sinds gisteren inmiddels al 3x vastgelopen. Batterij na 8 uur leeg, vastlopers TF3D etc etc. Geen software geinstalleerd, gewoon basis instellingen. Op XDA wordt door verschillende mensen beweert dat dit komt door de TF3D, deze heb ik nu uitgeschakeld en vervangen door SPB-shell. Kijken of dit de problemen oplost. Hoop dat HTC snel met updates komt, begin er namelijk goed van te balen.

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Velocity schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:29:
Vanwege de vele problemen (grijze schermen, strepen crashes e.d.) gisteren een nieuw toestel gehad.
Zoals ik al dacht heeft dit toestel dezelfde problemen, is sinds gisteren inmiddels al 3x vastgelopen. Batterij na 8 uur leeg, vastlopers TF3D etc etc. Geen software geinstalleerd, gewoon basis instellingen. Op XDA wordt door verschillende mensen beweert dat dit komt door de TF3D, deze heb ik nu uitgeschakeld en vervangen door SPB-shell. Kijken of dit de problemen oplost. Hoop dat HTC snel met updates komt, begin er namelijk goed van te balen.
wel vaag. Ik heb dat nog geen 1x gehad en heb sinds de dag dat hij uit is. Slechte batch maybe? Ik heb de UK versie

geef je hem wel elke dag een kusje?

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Gisteren mijn toestel teruggehad na "reparatie" :)

Al diverse malen gereset... vreemd :? , toch even verder gekeken want mijn toestel liep probleemloos...

Ander IMEI nummer :/ had juist gevraagd om toestel niet om te ruilen...

Nu maar wachten op ROM update, deze draait ook nog op 1.9.

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:40:
Gisteren mijn toestel teruggehad na "reparatie" :)

Al diverse malen gereset... vreemd :? , toch even verder gekeken want mijn toestel liep probleemloos...

Ander IMEI nummer :/ had juist gevraagd om toestel niet om te ruilen...

Nu maar wachten op ROM update, deze draait ook nog op 1.9.
waarom zou je in hemelsnaam willen dat ze je toestel niet omruilen? om je data te bewaren? dat gaat er toch af een hardreset + firmware flash zijn meestal standaard bij zo'n reparatie bedrijf. dus dan denk ik dat je meer tevreden mag zijn met een nieuwe dan wanneer je je oude terug gekregen had.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

• fonsie
  • Laatst online: 22-10-2023
Ik heb em met online met Tmobile besteld begin september en ik kreeg vandaag te horen dat het nog wel 3 weken kon duren

Verwijderd

Coromoto schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:50:
Heb ik ook gehad, heel vaag, na een paar softresets leek het verholpen, ik heb het daarna geloof ik nog een enkele keer gehad, maar met intensief gebruik de laatste weken eigenlijk niet. Maar toen heel erg en wou al bijna me T-mobile rom er weer op flashen omdat het zo erg was.

Ik merkte gisterochtend trouwens dat mijn telefoon geluid het niet meer deed na een nacht aan de oplader...dus geen gesprekken meer gevoerd. Vlak voor ik ging slapen wat streaming media gekeken via media player MET geluid.
Misschien toch iets niet helemaal lekker in de audio chip.

Verwijderd

Heb Glassclock inmiddels eropstaan, maar hoe krijg ik een andere achtergrond in TF?

• fonsie
  • Laatst online: 22-10-2023
@ the_bladerunner, hij kan ook een andere moederbord hebben gekregen, dan krijg je ook een nieuwe imei

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:49:
Heb Glassclock inmiddels eropstaan, maar hoe krijg ik een andere achtergrond in TF?
Je wallpaper aanpassen onder settings?

Verwijderd

Paul1987 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:47:
[...]

waarom zou je in hemelsnaam willen dat ze je toestel niet omruilen? om je data te bewaren? dat gaat er toch af een hardreset + firmware flash zijn meestal standaard bij zo'n reparatie bedrijf. dus dan denk ik dat je meer tevreden mag zijn met een nieuwe dan wanneer je je oude terug gekregen had.
Niet ivm data, die kan ik er nieuw opzetten. 8)
Maar las hier de diverse problemen en had daar totaal geen last van, vandaar dat ik zelfs getwijfeld heb om toestel voor reparatie(stylusprobleempje) op te sturen...
Maar inderdaad een HR en nieuwe firmware zijn standaard als toestel aangeboden wordt voor wat voor een reparatie dan ook.
Vandeweek ook maar weer een screenprotector aanschaffen, die is nu natuurlijk ook pleite :+

Verwijderd

big_one schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:20:
Ik hoor niemand hierover maar ik vraag me af hoeveel speling tussen scherm en toetsenbord normaal is voor/tijdens het uitschuiven. Ik krijg het idee dat langzaam aan het toetsenbord "losser" gaat zitten. Ook als je hem oppakt voel ik dat het schermdeel een beetje beweegt tov toetsenbord/batterijdeel.
IK heb een t-mobile MDA versie en eigenlijk GEEN verticale speling. iig verwaarloosbare fractie van een millimeter.
Echter heb ik ook het idee dat de horizontale beweging 'losser' wordt na een paar weken intensief gebruik. Dat wilt zeggen, als je er mee aan je oor aan het bellen bent, of het volume wilt regelen, merk je dat de 2 delen makkelijk van elkaar afschuiven. DIt is wel redelijk logisch dat de vering iets losser zal worden, maar toch hadden ze dit in de tests ook op kunnen merken en de vering wat stijver maken imo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:51:
[...]

Je wallpaper aanpassen onder settings?
Had ik al gedaan in: start, vandaag etc...

Dat werkt dus niet.

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Thnx voor de info! Nu nog mijn TP, maar die komt er wel =D

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Verwijderd

als ik zo al die posts eens door kijk kom ik tot de conclusie dat de meeste gebruikers alleen maar vragen stellen over navigatie. Kun je dan niet beter een basic telefoon kopen en een tomtom apart. Dat werkt altijd........

• Eusebius
  • Niet online
Waar kan ik het beste de auto & buro craddle kopen?

Gsmweb heeft deze voor op het buro http://www.gsmweb.nl/forms3/0572.htm voor 31,50. Een autolader kan ik zo snel niet vinden (goedkoop dan :p). Deze http://www.pdashop.nl/pro...holder-htc-touch-pro.html

Heeft iemand misschien betere tips voor deze?

[ Voor 21% gewijzigd door Eusebius op 18-09-2008 22:04 ]

==
hoi

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:00:
[...]

Had ik al gedaan in: start, vandaag etc...

Dat werkt dus niet.
settings van je flo, terwijl je in flo zit.. ergens 1 van de laatste tabbladen.. is al is besproken

• Flying Turtles
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-10-2021
[...]

Offtopic: Bovenstaande heb ik uit geprobeerd met de TP van mijn moeder. Zelf moet ik mijn toestel nog ontvangen van smartphonestunts. Aangezien ze mij eergisteren hebben beloofd het toestel gisteren te versturen heb ik vandaag nog steeds niets gezien. Aangezien ik al bijna drie weken wacht wil ik eens vragen of meer mensen zo lang al wachten. Heb geen idee waar ze mee bezig zijn daarzo, maar ze hebben mij al toegegeven dat ze behoorlijk vertraagd zijn door weet ik het allemaal.
Ik heb hem ook via Smartphonestunts besteld. Ik kreeg hem (UK-versie) net binnen twee weken. Wel langer als normaal. Ik denk dat ze het druk hebben.

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:08:
[...]

settings van je flo, terwijl je in flo zit.. ergens 1 van de laatste tabbladen.. is al is besproken
start, instellingen, touch flo? daar volgens mij niet..

had het gelezen maar was mn TP toen kwijt voor reparatie...

Verwijderd

IceEyz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:40:

dTTN7NBot it is in elk geval een verbetering! de delta is nu een meter of 50. en soms niks meer. nu nog een snelle fix...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:23:
Het gebeurt heel regelmatig (9 van de 10 keer) dat als ik de TP gelocked heb (via de long end key) en ik vervolgens het schermpje uitzet; dat deze vanzelf unlocked zodra ik een tijd later het schermpje weer aanzet.

Daarnaast is de accu van de TP enkele keren leeggeweest; doordat het schermpje aanbleef of zo of aanging door de agenda (bijv all day event; welke al vroeg actief wordt met de reminder). In de setting staat dat het schermpje na 30 sec inactief moet dimmen en na 1 minuut dat het scherm uit moet

al met al erg irritant. hoe kan ik dit oplossen?
vandaag weer gebeurt :( vanochtend accu 65% vol; apparaat niet gebruikt en was gelocked; en lag in hoesje in burolade; op einde van de werkdag in de broekzak gestopt en toen ik thuis kwam an 45 min stond het scherm weer van zelf aan... accu nog maar 10% :( een gelockde TP mag toch niet aan gaan??

Verwijderd

Coromoto schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:40:
[...]

De allerlaatste versie (2.x) zijn inderdaad minder goed, moet de auteur nog verder bugfixen. Ik ben zelf teruggegaan naar 1.3.nogwat.
Zou je mij een link willen sturen, of wellicht dat cabje willen mailen. Kan 'm online niet vinden (alleen de nieuwste versie)

holeatorangepuntnl

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Hier nog een tweak die de GPS-lag zou moeten doen verdwijnen. Ga 'm morgen eens uitproberen.
Hi all,

I've read this thread over and over because i also had the gps-lag problem. I was already
pulling my hair out untill i saw this thread!

Every time i used tomtom it wasn't accurate at all and lagged behind like 150 meters. So i went wrong at every road and junction
And i must be using a touch pro of the first batch because i bought it 2 days after it came out.

Today i opened up the registry and followed the following tweaks which are stated above in this thread:

Quote:

Under: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\

- Drivers\GpsOneDevice\PollInterval -> 100 (default is 1000)
- Drivers\InputBufferSize -> 512 (default is 4096)
- Drivers\OutputBufferSize -> 512 (default is 4096)
- Drivers\SleepOnNoData -> 100 (default is 1000)
- Multiplexer\MaxBufferSize -> 512 (by default not present, found it by
analysing gpsdriver.dll (or gpsid_htc.dll, not sure anymore ))

I have also disabled AGPS and the logging via Advanced Config under GPS.

I am using QuickGPS and getting a fix within a minute (when walking outside).
(hint: my fix comes in max. 10 seconds now!!)

(Don't forget to soft reset after making the registry changes. The driver is loaded by
TouchFLO already, so changes may not take effect after restart.)

After this tweak things were loads better! Now i have also used this tweak and tt seams super-accurate again:

- set logbackupfile to nothing (empty the box) (default: \windows\GPSLogFileBack.txt)
- set logfilesize to 0 (default: 0)
- reset
- delete the files gpslog and gpslogback in \windows
- start quickgps and download newest data
- start tomtom and set gps to internal gps

All my problems went away! Tomtom is working perfectly now. I've navigated for about 30 mins now and tt seems accurate like it always was on my last htc phone. So yay!!

I want to express my thanks to the two people who shared their sollution above!

Hope this helps other users who have tomtom problems and i hope mine stay away ;-)
btw: my phone only gets warm when charging, never when navigating.

Mark
Bron: http://forum.xda-develope...hread.php?t=426433&page=9
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We verwachten dat je eigen inzet toont als je een vraag plaatst. Zo is het gebruikelijk om vooronderzoek te plegen en daar de resultaten van te posten (ook bij 'simpele' vragen).

Vergeet daarbij niet om in HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 8 te kijken of het daar misschien al aan bod is geweest.