Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 95.555 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51

Creesch

bla bla!

tim427 schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:51:
[...]

Ja, sorry... :P Ik heb het nu wel gevonnden, las er gistern over heen...

Maar hoe zit het met de garantie van je HTC met een Custom ROM erop??

Ik ben qua Windows Mobile nog redelijk een leek... Dus vandaar deze vragen...
officieel is je garantie verlopen zodra je met custom roms gaat spelen, maar het schijnt zo te zijn dat HTC hier niet al te moeilijk over doet (ik heb hier zelf geen ervaring mee btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberJoe schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:24:
Heb nu ook sinds een paar dagen mijn MDA. Heb wel meteen het lelijke branded thema er afgehaald. Maar nu heb ik 2 probleempjes; ik krijg geen gps-fix met nav4all met interne gps (wel met externe) en de muziekbibliotheek kan de muziek niet vinden die op de geheugenkaart staat.

Verder vind ik het een briljant ding trouwens.
1. Heb je Assisted GPS uitgeschakeld? zo nee: snel doen
2. Waarschijnlijk probeer je de library te updaten terwijl je aan een PC gekoppeld bent? Als je de MDA aansluit als "externe schijf" of iets dergelijks kan de telefoon (en dus mediaspeler) de kaart niet benaderen. Dus: loskoppelen (of met active sync connecten) en opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Nog even over het Tomtom probleem en a2dp. Ik zei dat er een programma was om alle geluiden af te spelen via bluetooth op de radio. Dat programma heet bluemusic. Kost wel geld.

Kennelijk heeft niet iedereen er last van dat het geluid niet via de autoradio verloopt. Ik heb een Pioneer radio met ingebouwde bluetooth. Alles werkt dus. Ik kan bellen via de carkit. Ik kan muziek afspelen via a2dp en toch bereikbaar blijven over de carkit. En wat dus ook moet kunnen is dat het geluid van de radio mute als er tomtom berichten zijn en deze dan via de speakers laat horen. Maar dat werkt dus (nog) niet en dat is toch een belangrijke functie voor mij.

Ik heb overigens amper problemen met GPS. Heb snelle fix (<min) en hij loopt maar 10 tot 50 meter achter op een standalone tomtom. Een fix krijgen onder het rijden duurt wel iets langer. Edit: Assisted GPS staat uit.

Verder nog geen grijs scherm problemen gehad of vastlopers maar heb ook geen perfomance tweaks gedaan. Enige echte problemen was dat ik mijn berichten niet meer inkon en er dus een herstart nodig was en gister in de zon dacht ik dat mijn toestel uit was gevallen dus ik reset maar na het opstarten zag ik weer niks. Blijkt dat de ontgrendeling in zonlicht absoluut niet te lezen is. Lijkt gewoon of het toestel uitstaat. Toen ik binnen was zag ik dat het toestel dus gewoon aanstond maar vergrendelt. Zonder vergrendeling is het wel leesbaar in de zon.

2e probleem met smsdrfix. Smsdrfix geeft een engels delivery report. Maar er komt ook een nederlandse melding in je inbox. Als je de engelse meteen verwijdert gaat zowel het engelse als nederlandse afleverrapport weg. Als je echter niks doet en dan later in je inbox het nederlandse verwijderd dan blijft bovenin bij de iconen een smsdrfix icoon staan. Als je die aanklikt zie je het engelse bericht en kun je die alsnog verwijdert. Het lijkt er dus op dat smsdrfix dus meer doet als alleen het nummer in een afleverrapport te veranderen in een naam.

Is er een optie om smsdrfix ongedaan te maken of betekend dat een Hardreset?

[ Voor 20% gewijzigd door wiene op 15-09-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 12:05
Ik zat net even op Ebay te surfen en toen kwam dit tegen (http://cgi.ebay.nl/NEW-Bl...ViewItem#ebayphotohosting)

Een Black Silicone Case Skin Cover for HTC Touch Pro
ik geef toe je telefoon word er niet mooier, maar voor werk of met sporten in z'n cover ideal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
wiene schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:08:

2e probleem met smsdrfix. Smsdrfix geeft een engels delivery report. Maar er komt ook een nederlandse melding in je inbox. Als je de engelse meteen verwijdert gaat zowel het engelse als nederlandse afleverrapport weg. Als je echter niks doet en dan later in je inbox het nederlandse verwijderd dan blijft bovenin bij de iconen een smsdrfix icoon staan. Als je die aanklikt zie je het engelse bericht en kun je die alsnog verwijdert. Het lijkt er dus op dat smsdrfix dus meer doet als alleen het nummer in een afleverrapport te veranderen in een naam.

Is er een optie om smsdrfix ongedaan te maken of betekend dat een Hardreset?
apart probleem, welke versie heb je? Ik heb daar geen last van... Maar heb je het programma ookal gewoon uninstalled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Mau_Maus schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:54:
[...]

apart probleem, welke versie heb je? Ik heb daar geen last van... Maar heb je het programma ookal gewoon uninstalled?
Ik had helemaal niet gedacht aan een uninstall. 8)7 Dat werkt in ieder geval. Smsdrfix is weg nu. Ik heb SMSDRFixWM5 van 47,4K. Ik kan verder niet kijken welke versie nu omdat ik hem heb verwijderd.

Als je de advanced config tool verwijdert worden dan ook alle instellingen daarvan ongedaan gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Is er ook een programma dat ervoor zorgt dat je wél sms afleverrapporten krijgt, maar alleen als melding? Ik vind het ZO onwijs irritant dat het afleverrapport ook echt een SMS is en niet alleen een systeemmelding, zoals bij b.v. Sony Ericsson. Allemaal SMSjes in je inbox waarvan de helft een rapport is...bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
EWK schreef op maandag 15 september 2008 @ 06:17:
[...]

De kaarten zijn in ieder geval wel via de TomTom site te krijgen.
Heb je alleen zo weinig aan als je de software er niet bij kunt kopen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Soeski schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:46:
Is er ook een programma dat ervoor zorgt dat je wél sms afleverrapporten krijgt, maar alleen als melding? Ik vind het ZO onwijs irritant dat het afleverrapport ook echt een SMS is en niet alleen een systeemmelding, zoals bij b.v. Sony Ericsson. Allemaal SMSjes in je inbox waarvan de helft een rapport is...bah.
Dat zou helemaal mooi zijn, bij SE krijg je een V-tje door je envelopje in de Inbox als een bericht is afgeleverd. Dat is veel makkelijker. Overigens krijg je ook een melding maar die slaat hij verder niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
wiene schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:52:
[...]

Dat zou helemaal mooi zijn, bij SE krijg je een V-tje door je envelopje in de Inbox als een bericht is afgeleverd. Dat is veel makkelijker. Overigens krijg je ook een melding maar die slaat hij verder niet op.
Inderdaad, dat is nog mooier. En ik kan me niet voorstellen dat er nog niemand op het idee is gekomen om zoiets te maken (moet toch kunnen op Windows Mobile?) of er zich ook aan gestoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:37:
[...]

Ik wacht op de Carcomm houder. Heb meerdere Carcomm houders gehad en vind ze wat mooier en steviger aanvoelen dan die van Brodit.
Wel apart dat ze bij Smartphoneshop overal plaatjes neerplakken van de Diamond en niet van de Pro. Ik kan nergens vinden of je de Pro in de houder ook uitgeschoven kunt gebruiken of niet. Mag hopen van wel...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:09

Erik80

Sinds 1980

lijkt mij van niet gezien de "nauwsluitende pasvorm". Maar de toetsjes zijn denk ik ook te klein om deze tijdens het rijden veilig te bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
wontcachme schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:33:
[...]

Heb je dan ook de oortjes in? Ben er gisteren achter gekomen met mijn diamond dat dat blokje onderaan de oortjes een bel/opneem knop is en gewoon werkt ookal is de boel in standby
Ik heb nu het knopje van de headset er een klein beetje uitgetrokken. Deze kan dus niet meer ingedrukt worden. Toch blijft de TP zomaar mensen bellen. Ik vermoed nu dat de headphone stekker gewoon af en toe licht kortsluiting maakt, waardoor de TP denkt dat hij mensen moet gaan bellen.

Maar goed, dat is maar een vermoeden natuurlijk ;)

Blasphemy is a victimless crime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:23
Soeski schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:46:
Het is niet de beste oplossing maar wel de enige die ik ken en die werkt! Kijk eens naar deze SMS Reports Eraser en alle reports verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:12

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:17:
[...]

1. Heb je Assisted GPS uitgeschakeld? zo nee: snel doen
Hoe doe je dat?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 15:48
Hmmm, had iemand deze review al gezien?

http://www.jouwmobiel.nl/...9-4425-89c1-9147c690cfc1/

Het gaat me dan vooral om het stukje onderaan pagina 3:
Het toestel werd erg warm tijdens het navigeren. Je kon er onderhand een eitje opbakken. De GPS-ontvanger wordt erg warm. Een ander punt dat we moeten melden was de matige GPS-ontvangst. Regelmatig viel deze weg en hadden we enkele seconden niets meer. Ook in stedelijk gebied was deze niet naar behoren. Navraag leert ons dat de eerste serie Touch Pro modellen problemen heeft met de GPS-ontvanger. Dit is opgelost in versie 2. Het is onduidelijk of dit alleen ons reviewmodel betrof. Let dus goed op zodra je het toestel koopt dat je een versie 2 Touch Pro binnen krijgt en niet één uit de eerste lichting. Probeer de GPS-ontvanger uit en bekijk goed of je onze problemen ook tegenkomt. Zo ja, ga dan terug naar de winkel.
Iemand die hier meer van gehoord heeft? Nou zijn dit niet meteen de problemen die ik vaker hoor (en waar ik ook last van denk te hebben) zoals vertraging/lag tijdens navigeren maar ook ik heb soms moeite met de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een aanrader voor een screenprotector? zagg heeft nog niks (N)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
m0ridin schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:49:
Hmmm, had iemand deze review al gezien?

http://www.jouwmobiel.nl/...9-4425-89c1-9147c690cfc1/

Het gaat me dan vooral om het stukje onderaan pagina 3:

[...]

Iemand die hier meer van gehoord heeft? Nou zijn dit niet meteen de problemen die ik vaker hoor (en waar ik ook last van denk te hebben) zoals vertraging/lag tijdens navigeren maar ook ik heb soms moeite met de fix.
Heb de mijne sinds 1 week en navigatie +fix verkrijgen werkt perfect. Zal generatie 2 modelletje zijn dan. :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
hoe je zien welk versie je hebt? ik vermoed dat ik versie 1 heb want duurt wel 5 min op een fix dan doet die het ook nog niet eens zo goed, als je still staat denkt die dat je nog rijd enzo.
want als dat zo is dan neem ik contact op met HTC.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:47
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:49:
Iemand al een aanrader voor een screenprotector? zagg heeft nog niks (N)
De MartinFields zou je kunnen proberen!? Heb je in ieder geval volledige bedekking van de frontscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de registry met bv Advanced config

Nog een keer mijn tip (voor iedereen) lees ook het Touch Diamond topic door. In de startpost staat vééééél info die ook voor ons TDpro bezitters relevant is.

zo staat er ook de oplossing voor jouw probleem Hoicks

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 15:24 . Reden: linkje naar Advanced Config ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Laatst online: 12-09 10:47
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:37:
[...]

Ik wacht op de Carcomm houder. Heb meerdere Carcomm houders gehad en vind ze wat mooier en steviger aanvoelen dan die van Brodit.
Goed om te horen dat je er goede ervaringen mee hebt. Zat zelf ook al rond te neuzen naar welke ik eventueel zou willen aanschaffen. Naar wat geinformeerd te hebben kan ik in ieder geval vertellen dat Pdashop/smartphoneshop etc. ze in twee weken op voorraad verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:10
MentalMatthew schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:21:
[...]

Goed om te horen dat je er goede ervaringen mee hebt. Zat zelf ook al rond te neuzen naar welke ik eventueel zou willen aanschaffen. Naar wat geinformeerd te hebben kan ik in ieder geval vertellen dat Pdashop/smartphoneshop etc. ze in twee weken op voorraad verwacht.
Ik heb ook verhalen gehoord bij de TD, dat de stroomvoorziening te weinig is, om bij te kunnen laden bij het gebruik van TomTom?

Verder zou de TD (te) warm worden, vriend van me zijn TD is een beetje gesmolten zelfs...

edit: is dit ook zo bij de TP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 13:22

CyberJoe

Only visiting this planet

Bij mij staat (en stond) AGPS uit, maar ik kreeg geen fix. Heb 'em 20 minuten de tijd gegeven. Binnen 20 seconden fix met externe GPS (Adapt 850). Zo zou het ook kunnen, maar dat is natuurlijk een beetje gek wanneer er ook een interne GPS in zit. Moet gewoon werken lijkt mij.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MentalMatthew schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:17:
[...]

De MartinFields zou je kunnen proberen!? Heb je in ieder geval volledige bedekking van de frontscreen.
Dankje, ik had eerder zoiets gelezen maar was de naam kwijt van de site !
Kan ik gelijk een usb>3.5" bestellen :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markstund
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
DaYwaLkUr schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:32:
[...]

Ik heb ook verhalen gehoord bij de TD, dat de stroomvoorziening te weinig is, om bij te kunnen laden bij het gebruik van TomTom?

Verder zou de TD (te) warm worden, vriend van me zijn TD is een beetje gesmolten zelfs...

edit: is dit ook zo bij de TP?
bovenstaande is waar als je hem in de auto aan de lader hebt ontlaad hij door tomtom sneller dan hij kan laden. erg irritant als je hem daarna nog als telefoon wil gebruiken. dan is ie dus echt helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaYwaLkUr schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:32:Verder zou de TD (te) warm worden, vriend van me zijn TD is een beetje gesmolten zelfs...
:+ ...............dan mag ie wel oppassen in z'n broekzak ;)

ontoppic
Is het mogelijk om van die grote digitale klok af te komen middels een registery tweak ?
Ik vind het jammer van de ruimte en mijn ogen zijn echt niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Die heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd, maar ik had het idee dat het toestel er wat trager van werd, heb jij daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
halo schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:11:
hoe je zien welk versie je hebt? ik vermoed dat ik versie 1 heb want duurt wel 5 min op een fix dan doet die het ook nog niet eens zo goed, als je still staat denkt die dat je nog rijd enzo.
Ik ben ook benieuwd wat er dan nieuw / verbeterd is. Zou het frimwarematig op te lossen zijn dan heb ik geen haast, is het echter hardwarematig dan wil ik het z.s.m. opgelost / omgeruild hebben.

Als iemand met HTC belt of mailt, vraag hier ook naar en laat het ons weten graag! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

sander-sp schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:36:
[...]

Die heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd, maar ik had het idee dat het toestel er wat trager van werd, heb jij daar geen last van?
Niet echt aangezien ik afgestapt ben van de touchflo3d interface ;)
Ik gebruik tegenwoordig Spb Mobile shell 2.
Zoals ik al eerder heb vermeld had HTC imho beter een licentie hier op kunnen nemen voor hun interface.

zie ook:
craze_ in "Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 3]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in het begin ook problemen met de gps-fix op mn pro, ik heb in tomtom de instellingen voor de gps veranderd van de ingebouwde gps ontvanger naar andere nmea ontvanger met baudrate 4800 en op com 4 hierna ging het met de gps fix een stuk beter (binnen een minuut bij het raam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

craze_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:47:
[...]

Niet echt aangezien ik afgestapt ben van de touchflo3d interface ;)
Ik gebruik tegenwoordig Spb Mobile shell 2.
Zoals ik al eerder heb vermeld had HTC imho beter een licentie hier op kunnen nemen voor hun interface.

zie ook:
craze_ in "Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 3]"
Ik moet eerlijk zeggen dat ik positief verrast ben door TF3d. Dat roze kan alleen echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Camiel schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:40:
[...]

Het is niet de beste oplossing maar wel de enige die ik ken en die werkt! Kijk eens naar deze SMS Reports Eraser en alle reports verdwijnen als sneeuw voor de zon.
TP is nu aan het rebooten, maar sowieso HUGE bedankt!! _/-\o_
Overigens is dit echt mijn enige nukken aan de TP. Hij is snel, stabiel, nog nooit grijze strepen of broken glass gezien, GPS fix is lekker snel, geluidsvolume is prima, en batterij doet het prima. Dit is een NL model, volgens mij 1e generatie. Topdingetje!
Edit: Mensen die broken glass of grijze strepen hebben/hadden, hadden dat altijd NA een toetslock (eind toets lang indrukken). Ik heb die optie nog nooit gebruikt, en dus ook nooit dat probleem gehad...correlatie?

[ Voor 36% gewijzigd door Soeski op 15-09-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 11-09 11:32
markstund schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:06:
[...]
bovenstaande is waar als je hem in de auto aan de lader hebt ontlaad hij door tomtom sneller dan hij kan laden. erg irritant als je hem daarna nog als telefoon wil gebruiken. dan is ie dus echt helemaal leeg.
Dit is (iig bij mij) niet waar. Mijn TP laad gewoon netjes als ik 'm met TT7 draai in de auto.
Heb overigens wel de officiële HTC carcharger, dus mss dat dat het is.

Mijn GPS fix is de ene keer snel, de andere keer wat minder snel. Weet niet precies waar het aan ligt. Google Maps krijgt overigens wel altijd snel een fix, dus ik denk ook dat het gedeeltelijk aan TT7 ligt en niet alleen bij de TP.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken"

Ik kijk nu al 3 dagen tegen dit bericht aan. Elke keer dat ik probeer te internetten. Had speciaal webnwalk+ afgesloten, maar niks lijkt te werken. De verbinding alleen op gsm zetten werkt niet. Bij volle H(dspa) bereik en G(prs) bereik lukt het ook niet. Ik kan wel gewoon via wifi werken als ik thuis ben, maar dat ondermeint het hele idee van een mobiel apparaat natuurlijk.
Ik had eerst de telefoon zelf de boel laten instellen. Vervolgens alle mogelijke combinaties van de instellingen geprobeerd met meerdere hard resets. Iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Renegade
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
turbootje schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:33:
Heb de pro nu sinds vrijdag!
Doosie open en wow ,dat ziet er nog mooier en kleiner uit dan ik had gedacht
3 uurtjes aan de lader gehangen en aan gezet
1e reactie,yes dat is het helemaal !!!!!!!!
Daarna meteen een vastloper en inmiddels denk ik 25 soft resets verder :( :( :(
1 x ook al een harde reset gegeven
Ook nog geen andere software erop gezet
Weet iemand nog raad?
Heb de Pro via gsmweb,dus denk dat ik maar direkt HTC ga bellen dat ik een andere wil!
Gsmweb stuurt hem toch ook op ter reparatie en ruilt niet om
Vanochtend Klantenservice HTC gebeld
Nadat de medewerker mijn verhaal had aangehoord,moest ik een harde reset op de HTC manier
gaan doen
Dit is de volgorde:start,instellingen,tab syteem,opslag wissen
Hierna de opgegeven code ingeven en er volgt ook een "harde"reset naar de fabrieksinstellingen
Dit loste tot nu toe al mijn problemen op _/-\o_

Ik heb nergens gelezen dat dit ook een manier is(of ik heb er overheen gelezen)
Dus doe je voordeel ermee,als het nodig is!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik heb mijn TP sinds een dag nadat hij leverbaar is geworden, en als ik buiten sta heb ik binnen 10-20 seconden een fix op de GPS. Vanmiddag duurde het 5 minuten, maar toen stond de TP op de middenconsole voor de versnellingspook tegen het dashboard aangeleund in de auto. Op deze plek heeft ie geen vrij zicht naar boven, dus ik denk dat ik wel kan stellen dat er met de GPS ontvangst weinig mis is. Ook geen lag kunnen waarnemen met de Garmin XT software.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Mijn eerste HTC was "de" SPV. Daarna de E200, S100 en nog een paar. Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in dit toestel. De ROM is aan verbetering toe en daar had ik nou juist wat meer van verwacht anno 2008 (goede ROM bij het uitkomen). Ach ja geduld hebben, dat weet ik nu wel uit ervaring. Teleurgesteld in de traagheid van het toestel soms. Ik vind het irritant dat ik moet wachten als ik ergens op klik. Teleurgesteld dat zoiets simpels als MSN thuis niet werkt vanwege de shit 3G dekking in huis terwijl WiFi toch echt wel aanstaat (heeft mijn S710 geen last van). Hier moet de TP toch echt de voorkeur aan WiFi moeten kunnen geven. En dan de lak die bij mij en een aantal andere los laat. Maar het ergste vind ik nog de accu. Op mijn S710 kan ik gerust de hele dag MSN-en en af en toe een telefoontje plegen. Als ik op de TP MSN aan heb staan is de accu na 5 uur leeg. Zal ongetwijfeld met de slechte dekking van 3G te maken hebben. Maar kom op hoor, niet alles van HTC verdedigen. Toestel op GSM zetten zodat ik ook 1,5 dag gebruik kan maken van een € 649,- kostend toestel vind ik schandalig. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat kan ik accepteren. Maar van 07:00 tot 15:00 heeeeeell no. De ROM hoort slim genoeg te zijn om dan maar geen 3G te kiezen als de dekking er niet is. Voor het eerst in 6 jaar uitermate teleurgesteld in HTC. Natuurlijk, vrijwel elk probleem zal opgelost worden. Maar die accuduur, daarmee hadden ze het IMHO echt niet uit mogen brengen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47
Ondanks bovenstaande post, ben ik erg blij dat hij zaterdag eleverd gaat worden.
Meteen 4gb besteld en een screen van brodit.
Ook de cradle op ebay maar even overwegen.
Als hij binnen is kom ik zeker met vragen denk ik, nu ff deel 1 tm 3 doorlezen....lekker weer iets nieuws :P

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:26
crumpler schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:33:
N0torious schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 01:26:
weet iemand of het in touchpro mogelijk is.. om een wachtwoord op smsjes/mailtjes kunt zetten

vind het niet echt plezierig dat iedereeen die aan me telefoon zit, gelijk het laatst ontvangen smsje lezen kan
[...]

Dat is iets wat ik mij ook nog afvraag ja, want op mijn huidige telefoon heb ik dat ook ingesteld en dat bevalt me prima!

Dan nog een andere vraag vanaf mijn kant; Ik heb nu dat als in mijn telefoon een andere simkaart wordt gedaan dat er dan ongemerkt een SMS naar twee, door mij vooraf ingestelde, telefoonnummers wordt verzonden met daarin het telefoonnummer van de nieuwe simkaart die erin is gedaan.
Al hoe wel ik dit gelukkig nog nooit heb hoeven te gebruiken, vraag ik mij wel al of dit ook mogelijk is met de HTC Touch Pro / WM6?
klein bumpje van bovenstaande twee vragen, én heb ik toch nog twee nieuwe vragen erbij;

Als je tomtom 7 aan hebt staan, en dan gebeld wordt ook nog de instructies van TomTom te horen krijgen?
Dit is voor mij een belangrijk punt aangezien als ik weg ga, en TomTom gebruik ook vaak gebeld wordt en de telefoon in me broekzak zit dus niet kan kijken op het beeldscherm.
Dus ben benieuwd of TomTom ook ze instructies kan uitspreken als ik aan het bellen ben?
(gebruik dan overigens een headset, vandaar dat ie dan ook in me broekzak zit)

En is het mogelijk om voor bepaalde contactpersonen een eigen beltoon in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik vind trouwens stom als je vliegtuig modus doet je gps ook niet werkt... En in die stand gaat ie ook als je alleen telefoon uit zet...

Want ik wil ook navigeren zonder eventueel gestoord te worden door mail of sms... Dat vind ik beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Mau_Maus schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:18:
Ik vind trouwens stom als je vliegtuig modus doet je gps ook niet werkt... En in die stand gaat ie ook als je alleen telefoon uit zet...

Want ik wil ook navigeren zonder eventueel gestoord te worden door mail of sms... Dat vind ik beetje jammer
nodata is geen optie samen met telefoon uitschakelen in het communicatie gedeelte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Nodata is idd ook gewoon een optie.

Beltonen kunnen per persoon ingesteld worden. Kijk bij contacts en dan edit/wijzig.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
craze_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:35:
[...]

nodata is geen optie samen met telefoon uitschakelen in het communicatie gedeelte ?
Nee want (volgensmij) zodra je dat doet.. denkt de telefoon automatisch dat het vliegtuigmodus is
Die Bruine schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:39:
Nodata is idd ook gewoon een optie.

Beltonen kunnen per persoon ingesteld worden. Kijk bij contacts en dan edit/wijzig.
Betltonen maakt niks uit.. als stel je niks in... of stil.. dan zie je nog de melding in beeld

[ Voor 36% gewijzigd door Mau_Maus op 15-09-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze drie delen over de TP doen mij twijfelen.. Sommige zijn lyrisch, andere dik ontevreden.Zal ik nu wel een TP kopen, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Laatst online: 18-03-2023
Klökske schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:49:
Deze drie delen over de TP doen mij twijfelen.. Sommige zijn lyrisch, andere dik ontevreden.Zal ik nu wel een TP kopen, of niet.
Natuurlijk tref je op zo'n forum wat negatieve verhalen aan, maar dat is de reden van een zo'n forum; om elkander te helpen. Ik ben van mening dat veel van de problemen die hier geschetst softwarematig kunnen worden opgelost. Door een officiële rom van HTC dan wel door zelf het apparaat te tweaken. De pro is nu ongeveer een maand uit en HTC zal vast binnenkort met een update aankomen die aardig wat problemen zal oplossen. Ik kan iig niet wachten tot mijn pro binnenkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Zoals al vaak is gepost: hier lees je bijna alleen maar over problemen die mensen hebben. Neem nu maar gerust aan dat het merendeel van de TP-bezitters er gewoon tevreden mee is. Geldt ook voor mij (na veel tweaken overigens, maar ja, welke site is dit ook al weer?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
Je zult altijd zelf moeten kiezen (in die zin is je vraag dus ook verder niet zo relevant voor het topic) maar ik laat me leiden door mijn hebberigheid: ik wil gewoon de Touch Pro. Misschien heb je geluk, misschien iets minder, maar dat hou je toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik ben één van die mensen die "lyrisch" is. Dit apparaat is echt weer een stuk beter dan de Touch Cruise die ik hier heb liggen, die op zijn beurt weer een stuk vooruitgang was ten opzichte van de originele Touch (traag!). Het apparaat is stabiel en werkt heerlijk, zij het hier en daar met wat puntjes. Het enige waar ik mee zit is:

- MSN over WiFi geeft hangende letters (hoe issssssss hettt?)
- Batterij gaat max 2 dagen mee bij normaal gebruik (voor mij prima)
- Als je langer aan de telefoon zit (>30 minuten) dan gaat het gewicht en de dikte je wel tegenstaan
- Tijdens het lezen van een SMS je toetsenbord uitschuiven resulteert in een nieuw menu; dan moet je weer omslachtig terug naar je SMS.
- Ontvangst geeft zelden vol bereik maar tot nu toe altijd voldoende (gesprekken vallen niet weg en zijn goed verstaanbaar)
- Bij het wissen van een SMS via TouchFlo3D, vraagt hij tóch om bevestiging ook al heb je dit uit staan bij je SMS opties. Via het SMS programma werkt dit wel goed.

Voor mij echt peanuts dingen en zit niet te wachten op een nieuwe ROM die misschien wel nieuwe bugs met zich meebrengt; ik heb nu amper bugs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

MillZ schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:47:
Ondanks bovenstaande post, ben ik erg blij dat hij zaterdag eleverd gaat worden.
Meteen 4gb besteld en een screen van brodit.
Ook de cradle op ebay maar even overwegen.
Als hij binnen is kom ik zeker met vragen denk ik, nu ff deel 1 tm 3 doorlezen....lekker weer iets nieuws :P
Welke cradle bedoel je? Is dit een originele cradle of een "namaak" cradle (zoals adapt)?

Ben zeer tevreden over dit toestel. Enige wat me tegenstaat is de zwaarte. Als je het toestel lang in je handen hebt (lees: aan het bellen) bent, krijg je nog wel is een lamme poot :p Kom af van een Nokia E50, wat een superligt toestel is dus dat is wel even wennen. Had vandaag de Omnia, Touch Diamond en Iphone in de hand en die zijn toch wel een stuk lichter!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje mensen. Ben nu aan het internetten met me Touch Pro op me laptop en nu vroeg ik me af of iemand ook problemen ervaart met het aanmelden bij ICQ wanneer hij met zijn Touch Pro (met internet abbo) via laptop internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:23:
"kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken"

Ik kijk nu al 3 dagen tegen dit bericht aan. Elke keer dat ik probeer te internetten. Had speciaal webnwalk+ afgesloten, maar niks lijkt te werken. De verbinding alleen op gsm zetten werkt niet. Bij volle H(dspa) bereik en G(prs) bereik lukt het ook niet. Ik kan wel gewoon via wifi werken als ik thuis ben, maar dat ondermeint het hele idee van een mobiel apparaat natuurlijk.
Ik had eerst de telefoon zelf de boel laten instellen. Vervolgens alle mogelijke combinaties van de instellingen geprobeerd met meerdere hard resets. Iemand een oplossing?

Alvast bedankt
Ik heb dit weleens gehad en kon het ook niet verklaren. Wat ik tegenwoordig doe is de telefoonfunctie uitschakelen en dan weer aanzetten, dan doet ie het wel weer (ook T-Mobile klant overigens).
Ben.Hahlen schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:00:
[...]

Dit is (iig bij mij) niet waar. Mijn TP laad gewoon netjes als ik 'm met TT7 draai in de auto.
Heb overigens wel de officiële HTC carcharger, dus mss dat dat het is.
Wat is de geleverde amperage op die officiële HTC carcharger? Ik heb een niet-officiële USB charger die 850mA levert. USB poorten op PC's leveren meestal 500mA, en de originele thuislader levert 1A.
crumpler schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:51:
En is het mogelijk om voor bepaalde contactpersonen een eigen beltoon in te stellen?
Ja, onder andere door het programma VipPimRingTone te gebruiken. Deze applicatie stelt je in staat om categoriën die bij de contacten gedefinieerd zijn uit te lezen en daar weer ringtonen aan te koppelen, dus op basis van categoriën (lees: groepen) kan ie ringtones toewijzen. Let wel dat je er niet teveel tegelijk aanpast zonder tussendoor syncen, anders kan je Activesync in de soep lopen met support code 0x86000107.
Wouser schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 01:31:
Vraagje mensen. Ben nu aan het internetten met me Touch Pro op me laptop en nu vroeg ik me af of iemand ook problemen ervaart met het aanmelden bij ICQ wanneer hij met zijn Touch Pro (met internet abbo) via laptop internet?
Probeer eens de Proxyserver van je provider uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Coromoto op 16-09-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 11-09 11:32
Coromoto schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 01:40:
[...]

Wat is de geleverde amperage op die officiële HTC carcharger? Ik heb een niet-officiële USB charger die 850mA levert. USB poorten op PC's leveren meestal 500mA, en de originele thuislader levert 1A.
Volgens de reacties op smartphoneshop.nl levert ie 2A.
Kan de "officiële" specs niet op inet vinden. Zal het straks wel even in de auto nakijken iig.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Soeski schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:29:
Edit: Mensen die broken glass of grijze strepen hebben/hadden, hadden dat altijd NA een toetslock (eind toets lang indrukken). Ik heb die optie nog nooit gebruikt, en dus ook nooit dat probleem gehad...correlatie?
Ik heb gisternacht de TP niet gelockt met Long End Press, en werd vanochtend veels te laat wakker met een TP die bevroren stond op 5:16, met LCD scherm aan, alleen soft-reset werkte. Geen grijze strepen of broken glass, maar ook geen werkende TP. Dit was overigens de eerste keer dat ik dit had na ruim 3 weken in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Ik heb de MDA vario IV versie en heb een vrij snelle fix met GPS wanneer ik Google Maps gebruik. Maar wanneer ik Nav4All gebruik krijg ik geen fix. Heb al com4 geprobeerd en de andere gevonden GPS geprobeerd, ook interne GPS. Wanneer ik mijn externe GPS er aan hang heb ik wel snel een fix. Baal er wel van, was not zo gelukkig met mijn MDA en daarvoor met Nav4All. Iemand dit al tegengekomen? En belangrijker; heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Misschien heel zinloos. }:O
Maar er zijn al een aantal keer vragen gesteld over het beveiligen met een wachtwoord van je SMS berichten en E-mail.

Ik zie dit zelfs als een prè als ik daar goed over nadenk.
Sterker nog zodra er een oplossing daarvoor is hoor ik dat graag!

Alle gegevens die je op dit apparaat uitwisseld zijn gelijk aan de privè gegevens van je eigen computer indien active sync actief is.

Scenario:
* Stel je voor dat iemand je telefoon steelt.... Die kan dus met al je gegevens aan de gang. En dat is niet zo'n beetje aan gegevens ook als je bekijkt wat je allemaal met dat toestel wel niet kunt. *

Zou toch bijna zeggen dat je een kettingslot aan je broek moet maken. >:)

Lijkt mij dan toch logisch dat HTC daar wel een tool voor levert. Of zij moeten alleen van PIN en vergrendeling uitgaan als functies, maar dat zijn toch dingen die wel goed te omzeilen zijn. :D

TIP :
Ik heb het toestel sinds eind 1september. En heb in het begin erg last gehad van de GRIJS-ZWART scherm. Probeer echt alle tweaks van XDA uit op raphael, zodra je een beetje bekwaam bent met alles. Reset je toestel gewoon sowieso hard 1 x, want in de tijd dat je speelt verpest je ook weleens wat. Doe dan een smooth installatie van alle fijne ervaringen van tweaks en apps. En _/-\o_ aanschouw _/-\o_ een toestel zonder problemen, super stabiel, geen moeite met GPS (tomtom7, googlemaps)

Sinds ik deze 2 instellingen heb gedaan heb ik geen broken glass / grijs zwart melding meer gezien :
------------------
Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072
Tested and works a treat. TF3D is sluggish and prone to long pauses before tweak, much faster afterwards

Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768
Much quicker than number 1 on it’s own, now stonkingly fast.
------------------

Ik draai overigens fw 1.9 en wacht gewoon netjes op een official rom.
Aanrader dus.

P.S 1 aanmerking. Zodra mail in touchflo wordt geopend is er een Outlook account profiel die synchroniseert met active sync. En zodra ik mijn eigen provider account toevoeg kan ik deze niet gebruiken onder outlook als standaard verzendprofiel. Alle mail die ik dus via de outlook mail profiel verzend blijven staan in postvak uit. Het veld van: staat : outlook mail en is niet aan te passen naar provider mail.

Stuur je een e-mail vanuit je provider e-mailaccount die je aan hebt gemaakt, dan verzenden de berichten wel goed. Is hier een workaround voor? Want als je vluchtig een antwoord wil mailen vanuit een gesynchroniseerd mailtje dan ben je echt de sjaak |:(

[ Voor 61% gewijzigd door hives op 16-09-2008 11:16 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Laatst online: 09-09 20:56
Dag mede TP gebruikers,
Ik ben zeer tevreden over mijn TP. Het enige min puntje.
Ik kan geen e-mail ontvangen van mijn eigen domein op mijn TP. verzenden doet hij wel keurig. maar ontvangen wil hij niet. terwijl ik er toch zeker van ben dat de instellingen goed staan. misschien dat iemand hier dit probleem ook gehad heeft en hier een oplossing voor heeft gevonden.

alvast bedankt.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behoorlijk minpunt vond ik al meteen, en went nog steeds niet: het alarm
wat is dat ding irritant om te snoozen. als het alarm afgaat komt er niet zelf een popup, nee ik moet eerst op het icoontje in de taakbalk drukken, dan nog een keer, en dan menu en snoozen...dan ben ik al klaarwakker maar wel chagrijnig door al dat gepruts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:07:
Behoorlijk minpunt vond ik al meteen, en went nog steeds niet: het alarm
wat is dat ding irritant om te snoozen. als het alarm afgaat komt er niet zelf een popup, nee ik moet eerst op het icoontje in de taakbalk drukken, dan nog een keer, en dan menu en snoozen...dan ben ik al klaarwakker maar wel chagrijnig door al dat gepruts :P
Dus de wekker werkt wel O-)

klaxon is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Er zijn genoeg andere programma's. Ik gebruik nu Klaxon, deze werkt met je G-sensor. Even de telefoon omdraaien om te snoozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ik hoorde trouwens iets van Flash ondersteuning in de browser mbv Flash Lite voor de Diamond. Heb gezocht in de Diamond pagina maar kon er weinig over vinden. Iemand hier al iets over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er niemand geen probleem dat (heel) soms bij het ontvangen van een telefoontje, het geluid van de touch pro weg is, ook na het afleggen ? Spelen met volumeknop helpt niet, er komt geen enkel geluid meer uit.

Enige oplossing is dan een soft reset van het toestel doen.

Heb dit al een paar keer gehad, eerste keer had ik enkel mijn SIM erin gestoken en nog geen enkel andere setting aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:44:
Heeft er niemand geen probleem dat (heel) soms bij het ontvangen van een telefoontje, het geluid van de touch pro weg is, ook na het afleggen ? Spelen met volumeknop helpt niet, er komt geen enkel geluid meer uit.

Enige oplossing is dan een soft reset van het toestel doen.

Heb dit al een paar keer gehad, eerste keer had ik enkel mijn SIM erin gestoken en nog geen enkel andere setting aangepast.
Mp3 of standaard ringtones?

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hives schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:48:
[...]
Mp3 of standaard ringtones?
Standaard ringtones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
wiene schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:36:
Ik hoorde trouwens iets van Flash ondersteuning in de browser mbv Flash Lite voor de Diamond. Heb gezocht in de Diamond pagina maar kon er weinig over vinden. Iemand hier al iets over gehoord?
Ik ben ermee bezig, het werkt niet helemaal nog. De banners zijn nu zichtbaar op allerlei sites terwijl de content die ik wil zien zelf het niet doet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
heb je je telefoon getweakt? Want als je via advanced config de performance (zie vorige post) update heeft de telefoon misschien meer doorgaans geheugen om de call zonder vertraging / verlies van geluid door te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hives schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:53:
[...]

heb je je telefoon getweakt? Want als je via advanced config de performance (zie vorige post) update heeft de telefoon misschien meer doorgaans geheugen om de call zonder vertraging / verlies van geluid door te kunnen gaan.
Hmmmm, originele approach van het probleem, maar er zit misschien iets in. Ik had gisteren wat parameters zitten aanpassen om de performance van TF3D beter te maken (cache enz), en vanaf toen heb ik het probleem niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:56:
[...]

Hmmmm, originele approach van het probleem, maar er zit misschien iets in. Ik had gisteren wat parameters zitten aanpassen om de performance van TF3D beter te maken (cache enz), en vanaf toen heb ik het probleem niet meer gezien.
als ik niet enthousiast zou zijn over de tweaks had ik je deze optie niet aangereikt :)

Zonder tweaks kun je je phone al op 8mb zetten in je performance van advanced config. Dus kortom daarmee kun je al een kleine test uitvoeren. Want het is een groot verschil van wat de cache oorspronkelijk al is.

Succes, hoop dat het werkt 8) *offtopic* wat een nice nickname _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door hives op 16-09-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:24:
Er zijn genoeg andere programma's. Ik gebruik nu Klaxon, deze werkt met je G-sensor. Even de telefoon omdraaien om te snoozen :)
hulde _/-\o_ _/-\o_

Trouwens op xda roept de maker van TouchXperience nu beta testers op. ik ga nog even wachten tot er een stabiele release is maar het is wel veelbelovende software. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Laatst online: 09-09 20:56
leuk programmatje dat klaxon. jammer dat het je toestel niet uit standby haalt. tenminste ik weet niet of dat een instelling is?

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Paul1987 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:29:
leuk programmatje dat klaxon. jammer dat het je toestel niet uit standby haalt. tenminste ik weet niet of dat een instelling is?
Uit de lock lukt niet, uit standby (scherm uit) lukt wel. Maar omdat het met de G-sensor werkt hoeft ie eigenlijk ook niet uit de lock lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Coromoto schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:57:
[...]

Uit de lock lukt niet, uit standby (scherm uit) lukt wel. Maar omdat het met de G-sensor werkt hoeft ie eigenlijk ook niet uit de lock lijkt mij.
Stylus 's morgens verwijderen *zodra wekker gaat* met een vermoeid lichaam is dat natuurlijk wel een opgave :P
Want dat zorgt gelijk voor een unlock 8)

Maar ja als de wekker gaat, dien je toch wakker te worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hives op 16-09-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:56:
[...]

BTW, indien je Mp3 gaat gebruiken (wat ik niet geheel uitsluit) probeer de file te converteren naar .wav. Volgens XDA zal je telefoon daar ook sneller rinkelen.

maar met standaard ringtones al een vaag probleem is wel apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met de standard ringtones. Ik ga vanavond even kijken wat mijn cache configuraties etc zijn..ik heb een custom ROM, maar volgens mij zaten daar wel alle tweaks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:13:
[...]

hulde _/-\o_ _/-\o_

Trouwens op xda roept de maker van TouchXperience nu beta testers op. ik ga nog even wachten tot er een stabiele release is maar het is wel veelbelovende software. :9~
Dat doet Schaps al een half jaar ongeveer...als het niet langer is,
en bij mijn weten heeft nog nooit iemand een werkende versie gezien..
En ook die problemen die Schaps altijd heeft met z'n computers etc...

Niet dat ik Schaps niet vertrouw...En ik weet dat hij gewoon fulltime werkt..
Maar het begint toch wel erg lang te duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:30:
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met de standard ringtones. Ik ga vanavond even kijken wat mijn cache configuraties etc zijn..ik heb een custom ROM, maar volgens mij zaten daar wel alle tweaks in.
Mijn ervaring is tot op heden zelf alle tweaks toe te voegen. Door alle cabs is het onoverzichtelijk wat hij nou precies aanpast in je register. Soms ben je bezig om iets aan te passen en merk je al dat 1 van de programma's dat zelf heeft aangepast. En raak je een beetje het overzicht kwijt.

Alle overige customs zijn leuk, maar wil toch wel weten wat er echt exact aan is gedaan om het anders te krijgen. En uiteindelijk door de vele software op je tp wordt hij ook niet bepaald stabieler en sneller.

Custom rom kan dus uitkomst bieden voor een aantal klachten, maar kan niet als drijfveer fungeren voor "alle" probleem. Ik denk namelijk toch dat als je zelf de register sleutels toevoegd dat je telefoon stabieler is. 't is overigens tot op heden mijn constatering zolang ik deze telefoon bezit.

Ik kan niet wachten op de volgende Original ROM van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:30:
Zelfde probleem i.v.m. geluid weg dus ? er is trouwens ook een topic over op xda,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=422322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Ik heb de topics over de Diamond (pro) doorgespit over de muziekspeler. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de muziek per album in beeld te krijgen. Ik wil dus een heel album hebben bij het plaatje van het album, niet maar 1 liedje. Ik heb de muziek er met de verkenner van active sync er op gezet (100+ albums) en daarna het bestandje weggehaald waar de TP opslaat waar de muziek staat en TouchFlo uitgezet. Opnieuw opgestart en TouchFlo weer aangezet. Nu krijg ik elk nummer afzonderlijk (met albumart). Dat is een beetje gedoe met 1300+ liedjes. De MP3-Tags kloppen ook. WMP geeft ze namelijk wel per album aan. Heb WMP ook alles laten zoeken, maar dat maakt voor de touch-speler niets uit.En de bestanden staan ook per album in een dir. Ik heb het idee alles geprobeerd te hebben. Maar het moet toch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hives schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:15:
[...]

BTW, indien je Mp3 gaat gebruiken (wat ik niet geheel uitsluit) probeer de file te converteren naar .wav. Volgens XDA zal je telefoon daar ook sneller rinkelen.

maar met standaard ringtones al een vaag probleem is wel apart...
Ik las juist op xda dat wma beter is.. en dat die ook werkt met omdraaien toestel, zodat ie dan mute.. wat met mp3 niet zou werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
CyberJoe schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:50:
Ik heb de topics over de Diamond (pro) doorgespit over de muziekspeler. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de muziek per album in beeld te krijgen. Ik wil dus een heel album hebben bij het plaatje van het album, niet maar 1 liedje. Ik heb de muziek er met de verkenner van active sync er op gezet (100+ albums) en daarna het bestandje weggehaald waar de TP opslaat waar de muziek staat en TouchFlo uitgezet. Opnieuw opgestart en TouchFlo weer aangezet. Nu krijg ik elk nummer afzonderlijk (met albumart). Dat is een beetje gedoe met 1300+ liedjes. De MP3-Tags kloppen ook. WMP geeft ze namelijk wel per album aan. Heb WMP ook alles laten zoeken, maar dat maakt voor de touch-speler niets uit.En de bestanden staan ook per album in een dir. Ik heb het idee alles geprobeerd te hebben. Maar het moet toch kunnen.
De TF3D muziekspeler toont alleen liedjes in de Now Playing, geen albums. Wat ik hiermee bedoel is dat wat je in beeld ziet de info is over het liedje, met bijbehorende album art van het album waar het vandaan is. De manier om een heel album af te spelen is om in de Library bij het Albums tab een lied van een album te pakken, en dan speelt ie uiteindelijk alles van dat album. Wil je een ander album horen moet je weer in je Library duiken, of je moet een playlist maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coromoto schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:41:
[...]

De TF3D muziekspeler toont alleen liedjes in de Now Playing, geen albums. Wat ik hiermee bedoel is dat wat je in beeld ziet de info is over het liedje, met bijbehorende album art van het album waar het vandaan is. De manier om een heel album af te spelen is om in de Library bij het Albums tab een lied van een album te pakken, en dan speelt ie uiteindelijk alles van dat album. Wil je een ander album horen moet je weer in je Library duiken, of je moet een playlist maken.
Klopt, ik heb het ook opgegeven.
De verwachtingswaarde is toch anders. Je verwacht zegmaar dat je door albums scrollt in het music menu, en dan per album door de nummers kunt scrollen met de pijltjes ofzo. Maargoed, gewoon via library werkt best. Esthetisch is het neit helemaal het, qua usabillity jammer, maar de library werkt wel subliem moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:47:
[...]

Zelfde probleem i.v.m. geluid weg dus ? er is trouwens ook een topic over op xda,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=422322
Oh volgens mij bedoel je iets anders dan ik denk, nu ik die thread lees.
ik heb het "probleem" dat ik de telefoon zie ringen, dus dat iemand belt, maar pas 4 seconden later hoor ik me ringtone (die wel vanaf het begin geluid produceert).

Dat ik de beller niet hoor heb ik een enkele keer gehad, maar had meer een vermoeden dat het aan het netwerk lag. iig geen problemen dat er geluid wordt uitgeschakeld,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:56:
[...]

ik heb het "probleem" dat ik de telefoon zie ringen, dus dat iemand belt, maar pas 4 seconden later hoor ik me ringtone (die wel vanaf het begin geluid produceert).

Dat ik de beller niet hoor heb ik een enkele keer gehad, maar had meer een vermoeden dat het aan het netwerk lag. iig geen problemen dat er geluid wordt uitgeschakeld,.
Ja idd, dit is iets anders. en ook wat vervelender. Soms valt het geluid (alle geluid) volledig weg bij een binnenkomend telefoontje, en ook als je dan - na je contactperson niet gehoord te hebben - heb je op je hele HTC PRO geen enkel geluid meer, zelfs na spelen met volume knoppen, mute- unmute enz.... Enige oplossing is dan een soft reset te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Weet iemand of je de sms tab ook de namen van je contactpersonen kan laten tonen? Bij mij staan er alleen maar telefoonnummers en af en toe is het lastig om te zien van wie de sms dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:48:
[...]

Klopt, ik heb het ook opgegeven.
De verwachtingswaarde is toch anders. Je verwacht zegmaar dat je door albums scrollt in het music menu, en dan per album door de nummers kunt scrollen met de pijltjes ofzo. Maargoed, gewoon via library werkt best. Esthetisch is het neit helemaal het, qua usabillity jammer, maar de library werkt wel subliem moet ik zeggen.
Kan ik dan een "snelkoppeling" maken bij de programma's tab naar de bibliotheek van wmp. zodat ik met 1 a 2 kliks in de bibliotheek zit. Ik heb het geprobeerd maar kan alleen links naar programma's maken.

Iemand al een idee waarom mijn interne GPS niet werkt met Nav4All en wel bij google maps en amAzeGPS. Externe GPS werkt wel weer bij Nav4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
sander-sp schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:26:
Weet iemand of je de sms tab ook de namen van je contactpersonen kan laten tonen? Bij mij staan er alleen maar telefoonnummers en af en toe is het lastig om te zien van wie de sms dan is.
Ik wil bijna wedden dat je een Vario IV hebt, en dat dit jouw probleem is: Vario IV herkent geen nummers (Call ID Match)
CyberJoe schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:41:
[...]

Kan ik dan een "snelkoppeling" maken bij de programma's tab naar de bibliotheek van wmp. zodat ik met 1 a 2 kliks in de bibliotheek zit. Ik heb het geprobeerd maar kan alleen links naar programma's maken.
De TF3D muziekspeler heeft een eigen library, je kan niet linken naar de WMP library omdat ie daar toch niets mee doet. Een liedje/album/playlist aanklikken in de WMP library start het liedje/album/playlist in WMP, en een liedje/album/playlist aanklikken in de TF3D muziekspeler start het liedje op in de TF3D muziekspeler. Two worlds apart. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Coromoto op 16-09-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodejodel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 07:55
Ik heb hem nu 2 weken en ik vind het een geweldig toestel. Alles werkt perfect en met een paar tweaks is hij helemaal naar mijn zin.

Alleen weiger ik soms perongeluk inkomende gesprekken als ik de telefoon (in het etui) uit mijn zak haal. Zo lopen mijn belkosten flink op. Ik moet de helft van mijn inkomende bellers terugbellen omdat ik ze opgehangen heb bij het opnemen...

Heeft iemand anders daar ook al last van gehad? (en heeft er wellicht een oplossing voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

bodejodel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:57:
Ik heb hem nu 2 weken en ik vind het een geweldig toestel. Alles werkt perfect en met een paar tweaks is hij helemaal naar mijn zin.

Alleen weiger ik soms perongeluk inkomende gesprekken als ik de telefoon (in het etui) uit mijn zak haal. Zo lopen mijn belkosten flink op. Ik moet de helft van mijn inkomende bellers terugbellen omdat ik ze opgehangen heb bij het opnemen...

Heeft iemand anders daar ook al last van gehad? (en heeft er wellicht een oplossing voor?)
Heb precies hetzelfde! Heel irritant :) Je kan wel instellen dat elke toets 'opnemen' is volgens mij bij een inkomend gesprek.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

[...]

De TF3D muziekspeler heeft een eigen library, je kan niet linken naar de WMP library omdat ie daar toch niets mee doet. Een liedje/album/playlist aanklikken in de WMP library start het liedje/album/playlist in WMP, en een liedje/album/playlist aanklikken in de TF3D muziekspeler start het liedje op in de TF3D muziekspeler. Two worlds apart. 8)7
Maar ik heb nix aan de TF3D bibliotheek en moet dan maar WMP gebruiken incl. de bibliotheek die wel snapt wat een album is. Zou dus graag een snelkoppelingetje maken, of een andere mediaspeler die makkelijker is in gebruik en er een beetje goed uitziet (heb niet voor niets een varioIV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coromoto schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:52:
[...]

Niet helemaal waar. Ik had alle sample muziek etc van me toestel gegooid. Vervolgens een heleboel albums met bijbehorende folder.jpg op me storagecard gezet. Deze werden alleen niet herkend door TF3D...las iemand hier met hetzelfde probleem, en op xda had hij gelezen dat je dan WMP de library moest laten updaten. Dat gedaan, en alles werd gezien door me toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:43:
[...]

Niet helemaal waar. Ik had alle sample muziek etc van me toestel gegooid. Vervolgens een heleboel albums met bijbehorende folder.jpg op me storagecard gezet. Deze werden alleen niet herkend door TF3D...las iemand hier met hetzelfde probleem, en op xda had hij gelezen dat je dan WMP de library moest laten updaten. Dat gedaan, en alles werd gezien door me toestel.
Inderdaad. Maar dat is meer dat er een trigger is van "kijk eens wat ik voor nieuws heb" dan dat ze echt met elkaar samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Coromoto schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 01:40:
[...]
Probeer eens de Proxyserver van je provider uit te zetten.
Ik zit niet op een proxyserver volgens mij. Gewoon de normale van t-mobile. Maar zelf dacht ik dat het lag aan dat icq bv. een andere poort gebruikt. Op me PC staat poort gewoon open maar geldt dat dan ook voor als ik internet via me mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:56:
[...]

Kijk eens naar onderstaande;

Trouwens..tijdens het testen vannacht, viel mij op dat er een aantal seconden zit tussen het overgaan van de telefoon en het moment waarop de andere zijde [beller] al meent dat er verbinding is. [De diamond heeft dus een vertraging] Je kan de volgende regkeys wijzigen zodat dat er ook niet meer is. Als je het doet, onthoudt of schrijf even de originele waarde op, zodat als het niet goed gaat je de originele settings weer terug kan zetten.

To delete 3secs ring delay:

HKCU\ControlPanel\Sounds\Dialing
Script=(change to "ap")

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0
Script=(change to "av0pr")

zonder aanhalingstekens uiteraard.
bodejodel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:57:

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:00:
[...]

Heb precies hetzelfde! Heel irritant :) Je kan wel instellen dat elke toets 'opnemen' is volgens mij bij een inkomend gesprek.
Kijk een naar onderstaande oplossing. Komt van de Diamond, maar moet ook werken voor de Pro. het is tgrouwens toch wel aan te raden eens in de faq van de Diamond en het topic te neuzen. Staan veel handige tips in die ook te gebruiken zijn voor de Pro.

Versie 0.3 van Answerkeys Disabler uitgebracht. XDA threadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groofoo schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:23:
[...]

Dus de wekker werkt wel O-)

klaxon is proberen.
Prima programma. Lekker wakker worden met een mooi liedje van Bruce Springsteen. Werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Renegade
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
turbootje schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:58:
[...]

Vanochtend Klantenservice HTC gebeld
Nadat de medewerker mijn verhaal had aangehoord,moest ik een harde reset op de HTC manier
gaan doen
Dit is de volgorde:start,instellingen,tab syteem,opslag wissen
Hierna de opgegeven code ingeven en er volgt ook een "harde"reset naar de fabrieksinstellingen
Dit loste tot nu toe al mijn problemen op _/-\o_

Ik heb nergens gelezen dat dit ook een manier is(of ik heb er overheen gelezen)
Dus doe je voordeel ermee,als het nodig is!!!!!!!
Helaas,problemen bennen er toch nog steeds :'(
HTC weer gebeld en toestel wordt donderdag door een koerier opgehaald
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat ie terug is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turbootje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:41:
[...]

Helaas,problemen bennen er toch nog steeds :'(
HTC weer gebeld en toestel wordt donderdag door een koerier opgehaald
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat ie terug is O-)
Die van mij is morgen of overmorgen weer terug, al met al 2 tot 3 weken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Acceptabel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halo schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:11:
hoe weet je welke versie je hebt. mijn fix is ook erg langzaam. 5 minuten buiten met google maps / tomtom7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:34:
[...]

Kijk eens naar onderstaande;

Trouwens..tijdens het testen vannacht, viel mij op dat er een aantal seconden zit tussen het overgaan van de telefoon en het moment waarop de andere zijde [beller] al meent dat er verbinding is. [De diamond heeft dus een vertraging] Je kan de volgende regkeys wijzigen zodat dat er ook niet meer is. Als je het doet, onthoudt of schrijf even de originele waarde op, zodat als het niet goed gaat je de originele settings weer terug kan zetten.

To delete 3secs ring delay:

HKCU\ControlPanel\Sounds\Dialing
Script=(change to "ap")

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0
Script=(change to "av0pr")
Dit zojuist uitgevoerd maar het resultaat was niet zo goed |:(
Na een uit/aan was de shell en de GS sensor vastgelopen en hij start mega traag op.

Kan iemand de originele strings wellicht plaatsen? * Gisteren al een volledige hardreset uitgevoerd en dat koste al genoeg tijd :+ * ( En ja had ze op moeten schrijven, maar ging er uiteraard vanuit dat het zeker geen impact zou hebben ) 8)7

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We verwachten dat je eigen inzet toont als je een vraag plaatst. Zo is het gebruikelijk om vooronderzoek te plegen en daar de resultaten van te posten (ook bij 'simpele' vragen).

Vergeet daarbij niet om in HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 8 te kijken of het daar misschien al aan bod is geweest.