Ik wel ja. Voor wat je ervoor krijgt en hoe groot 'ie is vind ik dat bijzonder netjes. M'n vorige 36-inch CRT was ruim 6000 gulden, dus vind eigenlijk alle huidige grote schermen wel goedkoop. Uitzonderingen daargelaten dan hè

Wat moet ik uitzetten? Ik praat over het kijken naar 3D content die bij LCD veel crosstalk oplevert en bij Plasma nihil is door de verversingsnelheid. Wat bedoel jij nu met "dan zet je het toch uit"??
Ik had niet door dat jij het specifiek had over kijken naar 3D-content. Dat is iets dat mij minder belangrijk lijkt dan normale content. Uiteraard heeft een plasma dan veel minder of misschien wel geen last van 3D-Crosstalk. Al zullen er ook wel LCD's zijn/komen die hier ook wel okay in zijn.
Het is het GROOTSTE nadeel van LCD zelfs... kan ik nu wel vaststellen.
De dikte van de tv vind jij het GROOTSTE nadeel ja? Bijzonder, maar goed mogelijk
(verkeerde quote, I know...)Ik weet niet over welke ervaring jij praat mbt een plasma tv. In ieder geval niet over een PS50c7000p
Ik heb een Kuro, waarvan het "zwart" ook gewoon donkergrijs is. Zoals op
elke plasma, van Pioneer, Samsung, Panasonic, whatever. Als je echt zwart wilt (zonder content) moet je een local dimming LCD hebben. Zonder de c7000 persoonlijk te hebben gezien durf ik te zeggen dat ook die niet "zwart" is. Natuurlijk, het lijkt vaakt wel zo, maar dat komt omdat onze ogen worden getricked als er ook lichtere content zichtbaar is. Bij een scherm zonder enige content is de c7000 ook niet (pik)zwart. Deze zal ook een klein beetje "gloeien".
Ik ben benieuwd of jij uberhaupt wel weet waar we over praten hier. Juist bij 3d krijg je crosstalk omdat een beeld dubbel geprojecteerd wordt en als dat niet snel genoeg vervest wordt ontstaat er dus CROSSTALK!
Is zo, maar als je die 3D-functie uit zet heb je alsnog ghosting op een LCD, maar geen crosstalk, dat is een meer een CRT-eigenschap. Als het puur en alleen om het 3D-gebeuren gaat heb je gelijk ja. De term hebben ze dan ook nogal stom gekozen vind ik.
Plasma = 600mhz
Dit is niet waar. Ten eerste is het Hz en niet MHz en mijn Kuro heeft bijv. 840Hz. Da's per merk/type plasma anders. En de 600Hz waar de recente plasma fabrikanten mee schermen heeft niets te maken met de refresh rate op zich. Dit betreft gewoon de snelheid van de subfield drive. Maar ja, 600 is meer dan 200 en dús is die plasma beter dan de LCD hè. De marketing jongens doen hun werk wat dat betreft prima.
En dat voor minder geld...Ik zou hier zelfs 500 extra voor over hebben, maargoed.
Ja ik ook, wil voor geen geld tóe een LCD hebben

Maar zo zwart/wit als het gesteld wordt is het niet. De LCD's worden ook met rappe schreden beter. Nog niet zo goed als een leuke plasma nee, dat bij lange na niet.