Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Ik snap niet dat mensen dat cinemasmooth effect mooi vinden, lijkt net of bende versneld afgespeeld wordt, of haal ik hier 24p en iets anders door elkaar? ( frame/field doubler? )

Schijnt dat sommige mensen vrij fout idee hebben bij wat vloeiend is en wat schokt. Zit ik laatst keurig een film te kijken @ 24 ( tv stond op 24p movie mode, en brayspeler ook ) zegt een vriend 'eej lijkt schokkerig' terwijl het gewoon een keurig stabiele 24 was. :)

[ Voor 16% gewijzigd door mvz op 18-05-2010 20:58 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

mvz schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:56:
Ik snap niet dat mensen dat cinemasmooth effect mooi vinden, lijkt net of bende versneld afgespeeld wordt, of haal ik hier 24p en iets anders door elkaar? ( frame/field doubler? )
Het punt is dat 24Hz niet "past" in 50Hz of 60Hz (of 100/120) en je dus om de zoveel frames een extra frame tussen moet voegen. Die tussengevoegde frame zie je vaker dan de andere frames en resulteert in een schokkerig beeld op die momenten. Het enige dat cinema smooth doet is je tv op 96Hz draaien ipv 100Hz, waardoor elke 24p frame gewoon 4 keer wordt herhaald en er geen schokken ontstaan.

Cinema smooth is geen judder correctie; maw, de frame wordt nog steeds gewoon 4x ongewijzigd herhaald. Bij anti-judder wordt er tussen de frames geinterpoleerd voor een vloeiend verloop. Dat voorkomt dat je image doubling ziet in pans (dat werkt ook echt; m'n proefschrift ging hier oa over en ik heb daar software voor geschreven waarbij ik duidelijk verschil zag)

Je komt aardig in de buurt door 24p af te spelen op 50/100Hz

[ Voor 24% gewijzigd door Zoijar op 18-05-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De ondersteunde resoluties voor je scherm zouden zichtbaar moeten zijn onder de video_instellingen van je video_kaart, als 24Hz daar niet tussen staat (bij mij is dit wel het geval) dan wordt deze standaard inderdaad niet ondersteund.
FlowDesign schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Heb je al contact hierover opgenomen bij de MM? En wat zeggen die dan?

Bij mijn model wist ik dat het er niet op zit en ik denk niet dat ik risico ga nemen door het er in proberen te hacken i.v.m. garantie enzo...

Maar ik kan op mijn HTPC (Windows 7, onboard GeForce 9300 met HDMI) geen 24Hz kiezen.
Ik neem aan dat dat 'normaal' is omdat ik er van uit ga dat mijn HTPC detecteert wat de TV wel en niet ondersteund, of heb ik het dan mis? :?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Zoijar schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:35:
[...]

Het punt is dat 24Hz niet "past" in 50Hz of 60Hz (of 100/120) en je dus om de zoveel frames een extra frame tussen moet voegen. Die tussengevoegde frame zie je vaker dan de andere frames en resulteert in een schokkerig beeld op die momenten. Het enige dat cinema smooth doet is je tv op 96Hz draaien ipv 100Hz, waardoor elke 24p frame gewoon 4 keer wordt herhaald en er geen schokken ontstaan.

Cinema smooth is geen judder correctie; maw, de frame wordt nog steeds gewoon 4x ongewijzigd herhaald. Bij anti-judder wordt er tussen de frames geinterpoleerd voor een vloeiend verloop. Dat voorkomt dat je image doubling ziet in pans (dat werkt ook echt; m'n proefschrift ging hier oa over en ik heb daar software voor geschreven waarbij ik duidelijk verschil zag)

Je komt aardig in de buurt door 24p af te spelen op 50/100Hz
maar is het officieel niet 23.976 fps ? en zou het derhalve met goede inverse telecine niet gewoon goed moeten komen ? of zeg ik nou iets geks :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

mvz schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:29:
maar is het officieel niet 23.976 fps ? en zou het derhalve met goede inverse telecine niet gewoon goed moeten komen ? of zeg ik nou iets geks :)
Die 23.976 komt voort uit het feit dat het "goed" past op 29.97fps NTSC. Die framerate komt weer voort uit het feit dat er goede backwards compatibiliteit met zwart-wit TV moest zijn. De vage rame rate die ze gebruiken in onze digitale 2 miljoen pixel 240Hz tv tijd komt voort uit zwart-wit tv compatibiliteit... :)

Je kan 23.976 coverteren naar 29.97 met een 3:2 pull down waarbij je frames mixt; dit is eigenlijk niet "mooi". Voor zover ik weet is origineel filmmateriaal 24 fps progressive (24p...) maar NTSC is interlaced. Telecine zet die 24 volle frames per seconde over op 2x 29.97 interlaced frames per seconde, waarbij de interlacing het mix werk doet.

Volgens mij zijn onze plasmas gewoon progressive scan tvs en zou je ideaal gezien 1:1 volledige frames afbeelden, of in ieder geval een volledig veelvoud. 120Hz is prima voor 24p content (5 op 1). Een legitieme vraag is waarom ze nog op 24p filmen. Blijkbaar zijn we zo gewend aan judder en motion effecten in PAL en NTSC dat mensen iha vinden dat 50p of 60p materiaal er nep uit ziet, niet als film maar als home-video. Technisch is het geen enkel probleem, zoals de home cameras laten zien.

(beetje snel en versimpeld verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Zoijar schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Die 23.976 komt voort uit het feit dat het "goed" past op 29.97fps NTSC. Die framerate komt weer voort uit het feit dat er goede backwards compatibiliteit met zwart-wit TV moest zijn. De vage rame rate die ze gebruiken in onze digitale 2 miljoen pixel 240Hz tv tijd komt voort uit zwart-wit tv compatibiliteit... :)

Je kan 23.976 coverteren naar 29.97 met een 3:2 pull down waarbij je frames mixt; dit is eigenlijk niet "mooi". Voor zover ik weet is origineel filmmateriaal 24 fps progressive (24p...) maar NTSC is interlaced. Telecine zet die 24 volle frames per seconde over op 2x 29.97 interlaced frames per seconde, waarbij de interlacing het mix werk doet.

Volgens mij zijn onze plasmas gewoon progressive scan tvs en zou je ideaal gezien 1:1 volledige frames afbeelden, of in ieder geval een volledig veelvoud. 120Hz is prima voor 24p content (5 op 1). Een legitieme vraag is waarom ze nog op 24p filmen. Blijkbaar zijn we zo gewend aan judder en motion effecten in PAL en NTSC dat mensen iha vinden dat 50p of 60p materiaal er nep uit ziet, niet als film maar als home-video. Technisch is het geen enkel probleem, zoals de home cameras laten zien.

(beetje snel en versimpeld verhaal)
Als het er niet "Hollywood" uitziet dan noemt men het meestal al gauw "The Bold and the Beautiful" :')

Was ook zo bij m'n pa z'n oude 32" Philips Matchline beeldbuis. Die verwijderde alle (Hollywood) kleurfilters en voegde z'n eigen kleurfilters toe waardoor je een veel natuurlijker beeld kreeg. Maar mensen die dit niet gewend waren, vonden het dan ook niet mooi terwijl het juist natuurlijker was :')

[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 19-05-2010 11:21 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Laatst online: 16-09 20:04
Zo nu even een gerust stelling voor iedereen die een C6500 wil aanschaffen. De Cinema Smooth optie wordt wel degelijk met 24p automatisch geactiveerd (net als bij Panasonic overigens). Ik ben sinds zaterdag ook in bezit van deze prachtige TV PS50C6500. Na 2 G20 terug te hebben gebracht naar de winkel omdat die irritant bromden (buzz).Te gek met THX :( .
Uiteraard heb ik de 24p feature meteen getest en voor wat mij betreft speelt hij het keurig af (juddervrij). En ik mag het weten. Heb namelijk een PS50A550 gehad en daar was dat helaas absoluut niet zo.

[ Voor 0% gewijzigd door Planet X op 19-05-2010 11:21 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:51

bS!

ik heb misschien judder verkeerd gebruikt in mijn eerdere betoog maar wat ik bedoelde is dat Cinema Smooth bij pans een rustiger beeld geeft. Ik heb nu een beetje het idee dat het gewoon exact 24hz is ipv van 96hz (dus zonder CS). Er is ook een andere optie genaamd Motion Judder Canceler (MJC) - by Samsung, dit ziet zowieso niet op de C6500 overigens en dit zorgt er inderdaad voor dat er frames geinterpoleerd om echt 'echt vloeiend' te maken maar dit schijnt in de praktijk niet altijd goed uit de bus te komen.

Ik ben verder niet met MM aan het bellen ofzo, zij hebben mij gewoon die tv verkocht en ik verwacht niet dat ze de hele samsung spec sheet nalopen om te kijken of het wel allemaal aanwezig is (overigens was de tv net 3 dagen binnen daar). Ik probeer het verder met Samsung zelf af te handelen, sturende op een firmware update aangezien ik hun eerdere verklaring nog steeds ernstig in twijfel trek en de berichten van C6500@C8000 gebruikers allemaal laten zien dat CS er is en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Planet X schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:20:
Zo nu even een gerust stelling voor iedereen die een C6500 wil aanschaffen. De Cinema Smooth optie wordt wel degelijk met 24p automatisch geactiveerd (net als bij Panasonic overigens). Ik ben sinds zaterdag ook in bezit van deze prachtige TV PS50C6500. Na 2 G20 terug te hebben gebracht naar de winkel omdat die irritant bromden (buzz).Te gek met THX :( .
Uiteraard heb ik de 24p feature meteen getest en voor wat mij betreft speelt hij het keurig af (juddervrij). En ik mag het weten. Heb namelijk een PS50A550 gehad en daar was dat helaas absoluut niet zo.
Zie je nog verschil tussen de C6500 en A550 ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Help!!!! schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:11:
[...]

Zie je nog verschil tussen de C6500 en A550 ?
@Help!!!
Ja zeker is er verschil tussen de A550 en de C6500. De C6500 heeft Internet en Content Menu en ik vind het SD beeld veel beter dan op de A550. Ik kijk wel met een Humax 5050C. En hij is natuurlijk vele malen platter kwa design.

@bS!
Ik heb de verhalen van de 6500 @ 8000 ook gelezen op avsforum. Heb jij de "upgrade"ook gedaan? Wat ik namelijk niet lees is staat CS nu standaard al aan als jij de "upgrade" hebt gedaan? Dat zou namelijk wel zo moeten zijn bij een 24p source. Heb jij overigens de nieuwe firmware al geüpdatet? Zie jij wel verbeteringen hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

FlowDesign schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:19:
[...]

Als het er niet "Hollywood" uitziet dan noemt men het meestal al gauw "The Bold and the Beautiful" :')

Was ook zo bij m'n pa z'n oude 32" Philips Matchline beeldbuis. Die verwijderde alle (Hollywood) kleurfilters en voegde z'n eigen kleurfilters toe waardoor je een veel natuurlijker beeld kreeg. Maar mensen die dit niet gewend waren, vonden het dan ook niet mooi terwijl het juist natuurlijker was :')
Haha, ja, dat is waar :) Aan de andere kant heb ik wel eens onderzoekers horen zeggen, al dan niet als grappig bedoelde opmerking, dat aangezien we van onze eerste levensjaren kijken naar dit soort videomateriaal, onze hersenen zich aanpassen om dit soort beelden te ervaren zoals het hoort, en alle afwijking daarvan is meteen merkbaar: de human built-in judder filter. Kleur filters... extreme warm/koud filters. Zodra een film zich in Miami afspeelt is het beeld nagenoeg geel, en in een koude/kille/kunstmatige omgeving, bij voorkeur oost-europa or rusland, bijna blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Planet X schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:38:
[...]
@bS!
Ik heb de verhalen van de 6500 @ 8000 ook gelezen op avsforum. Heb jij de "upgrade"ook gedaan? Wat ik namelijk niet lees is staat CS nu standaard al aan als jij de "upgrade" hebt gedaan? Dat zou namelijk wel zo moeten zijn bij een 24p source. Heb jij overigens de nieuwe firmware al geüpdatet? Zie jij wel verbeteringen hierdoor?
De "upgrade" werkt helaas niet voor de PS modellen... ik heb gekeken in het service menu maar ik kan het model niet wijzigen. Ik heb de laatste firmware voor de C6500 (1011.1) geïnstalleerd. Het kan ook zijn doordat ik deze firmware upgrade al heb geinstalleerd ik het model niet meer kan wijzigen. Ik heb vrij snel die firmware upgrade gedaan omdat ik dacht dat CS daardoor wel zou verschijnen maar helaas. Het enige wat ik van de firmware upgrade merkte is dat de vier screen preset (Dynamisch, Standaard, Relax en Movie) waardes ietsjes anders zijn maar verder niet veel.

CS zou moeten verschijnen in de optie Film Mode, maar deze heeft bij mij alleen de optie Auto1 en Auto2 en die laatste hebben betrekking op interlaced hd content dus die zijn altijd greyed out bij mij (mijn HTPC stuur t altijd een progressive signal aangezien mijn ATI gfx card de deinterlacing verzorgd)

[ Voor 13% gewijzigd door bS! op 19-05-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Planet X schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:20:
Zo nu even een gerust stelling voor iedereen die een C6500 wil aanschaffen. De Cinema Smooth optie wordt wel degelijk met 24p automatisch geactiveerd (net als bij Panasonic overigens).
Zie jij de Cinema Smooth optie staan onder Film Mode? Ik heb namelijk niet echt het idee dat het automatisch aanstaat en dus 4:4 is.

[ Voor 9% gewijzigd door bS! op 19-05-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Ik heb de optie ook niet zichtbaar in het menu. Ik kan alleen mar vergelijken met mijn vorige plasma waar 24p weergave echt een issue was. Het beeld leep echt heel erg stotterend. Bij de C6500 is dat niet het geval. De auto's rijden zonder haperingen over de brug als ik een blu-ray kijk. Zo wil ik het hebben. Ik werd er namelijk knettergek van bij de A550 zodat ik hem naar 4 weken verkocht heb op Marktplaats met 600 euro verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Planet X schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:54:
Ik heb de optie ook niet zichtbaar in het menu. Ik kan alleen mar vergelijken met mijn vorige plasma waar 24p weergave echt een issue was. Het beeld leep echt heel erg stotterend. Bij de C6500 is dat niet het geval. De auto's rijden zonder haperingen over de brug als ik een blu-ray kijk. Zo wil ik het hebben. Ik werd er namelijk knettergek van bij de A550 zodat ik hem naar 4 weken verkocht heb op Marktplaats met 600 euro verlies.
Na 4 weken met 600 euro verlies... dan doe je iets niet goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
In het lcd-topic lees ik van een aantal mensen dat de CI+ icm Ziggo (nog) niet goed werkt bij de laatste generatie c-toestellen. Zijn er hier mensen die hier al ervaring mee hebben? M'n b680 werkte namelijk perfect, zou echt zwaar balen zijn als de c6500 dat nu niet meer doet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Over Ziggo gesproken,

iemand hier die kan bevestigen dat Ziggo CI+ cam werkt in de PS42B450 of PS42C450? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7700 gespot @ media markt rotterdam. ook de VT20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
FlowDesign schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:11:
Over Ziggo gesproken,

iemand hier die kan bevestigen dat Ziggo CI+ cam werkt in de PS42B450 of PS42C450? :?
B450 werkt sowieso niet.. de C450 onder voorbehoud (model wacht nog op certificering vanuit Ziggo)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05
Zojuist maar de knoop doorgehakt en de PS50C6500 besteld bij Misco. Nu maar hopen dat ze hem ook echt op voorraad hebben en dat ik niet weken hoef te wachten :)

Benieuwd of ik dat gevaarte in me eentje naar boven krijg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Deismyna schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:10:
Zojuist maar de knoop doorgehakt en de PS50C6500 besteld bij Misco. Nu maar hopen dat ze hem ook echt op voorraad hebben en dat ik niet weken hoef te wachten :)

Ga je denk ik niet willen..

Package Size (WxHxD) 1,575.0 x 860.0 x 240.0mm
Set Size (WxHxD) with Stand 1,212.0 x 808.0 x 277.0mm
Set Size (WxHxD) without Stand 1,212.0 x 744.0 x 36.8mm
Weight Package weight 35.0kg
Set weight with stand 29.2kg
Set weight without stand 24.5kg

Was zelf erg blij toen mijn PS50B650 werd bezorgd dat die chauffeur ff wilde helpen met uitpakken en op de voet zetten....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Schizo007nl schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:34:
[...]

B450 werkt sowieso niet.. de C450 onder voorbehoud (model wacht nog op certificering vanuit Ziggo)
Hoe weet je dat? :) Zelf ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PS50 kun je echt niet in je eentje dragen. 42 inch ging zelfs maar nèt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
FlowDesign schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:01:
PS50 kun je echt niet in je eentje dragen. 42 inch ging zelfs maar nèt! :D
Was ik al bang voor, zag gisteren mij de mediamarkt een doos staan van en 42 inch LED, en dat was al bizar groot :P Dan maar even kijken of ik iemand kan regelen die me kan helpen.

*PS3 naar gang brengen doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Deismyna schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:10:

Hehe ik ook gisteren, en ook toch voor de C6500 gegaan. :) Werd net gebeld dat hij dinsdag wordt gebracht (plasma discounter)

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 20-05-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Vandaag ook mijn PS50C6500 binnen gekregen. Lijkt toch wel een stuk groter dan in de winkel, maar daar wen je gelukkig wel snel aan :)
Beeldkwaliteit is echt stukken beter dan mijn oude 32" LCD'tje. Voorlopig alleen de brightness en contrast maar even onder de 50 houden totdat tie zo'n 100 draaiuren heeft en dan maar eens "goed" kalibreren.

Wel jammer dat de TV last heeft van de beruchte "buzz", maar die is gelukkig niet te horen boven het normale volume. Ik las hier en daar ook dat het naar verloop van tijd wat minder werd, dat hoop ik dan maar.

Ik zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen en mijn ervaringen wat verder toelichten, nu eerst maar even genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Deismyna schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:53:
Vandaag ook mijn PS50C6500 binnen gekregen. Lijkt toch wel een stuk groter dan in de winkel, maar daar wen je gelukkig wel snel aan :)
Beeldkwaliteit is echt stukken beter dan mijn oude 32" LCD'tje. Voorlopig alleen de brightness en contrast maar even onder de 50 houden totdat tie zo'n 100 draaiuren heeft en dan maar eens "goed" kalibreren.

Wel jammer dat de TV last heeft van de beruchte "buzz", maar die is gelukkig niet te horen boven het normale volume. Ik las hier en daar ook dat het naar verloop van tijd wat minder werd, dat hoop ik dan maar.

Ik zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen en mijn ervaringen wat verder toelichten, nu eerst maar even genieten ;)
Mijn PS42C450 zoemt ook wel een beetje, maar niet dat het storend is. Hoef het volume echt niet hoger dan ik normaal zou doen te zetten ofzo. Ik heb het contrast voorlopig ook op 50 tot 60 staan, het kan natuurlijk wel zijn dat er meer stroom wordt verbruikt bij een hoger contrast en dat het zoemen dan harder wordt. Maar eerlijk gezegd vind ik een contrast van 60 ook wel (bijna) hoog genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Waar komt dat gezoem eigenlijk vandaan?
Overdag bij normaal volume en als met mijn PC aan valt het niet op, maar 's avonds met PC uit is het zeer duidelijk te horen, ook over het "normale" volume heen.
Het is niet zo erg dat ik hem er voor in zou ruilen (ben er verder namelijk zeer tevreden over :9~ ), maar als het zoiets simpels is als een los schroefje of een trillend spoeltje (wat stil(er) te maken is met wat hars/kit) is het natuurlijk zonde om daar niks aan te doen.

Misschien toch Samsung maar eens bellen, die repareren zoiets "simpels" als het goed is gewoon aan huis :)
Iemand anders ervaringen op dit gebied? En iemand een idee waar het gezoem vandaan komt? Het zoemen wordt harder naarmate er meer stroom verbruikt wordt (wit vs zwart beeld).

Edit: Het gezoem komt wat geluid geluid betreft overeen met dit filmpje. Alleen dan gelukkig een stuk zachter. Echter omdat het zo'n hoge frequentie zoem is valt het heel erg op, het geluid van mijn PC/PS3 fans vind ik bijvoorbeeld totaal niet storend.

[ Voor 17% gewijzigd door Deismyna op 23-05-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Deismyna schreef op zondag 23 mei 2010 @ 08:09:
Waar komt dat gezoem eigenlijk vandaan?
Als ik jou was zou ik hem proberen te ruilen tegen een ander exemplaar. Ik heb zelf ook de PS50C6500 en die zoemt helemaal niet. Ik heb ook twee Panasonic G20 terug gebracht naar de winkel want die hadden last van een storende brom. Daar kon ik niet mee leven. De Samsung is voor mij een echte verademing. Het brommen is niet normaal. Laat je dat niet van de verkopers wijs maken. Jij hebt recht om te ruilen binnen 8 dagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Planet X schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:03:
[...]

Als ik jou was zou ik hem proberen te ruilen tegen een ander exemplaar. Ik heb zelf ook de PS50C6500 en die zoemt helemaal niet. Ik heb ook twee Panasonic G20 terug gebracht naar de winkel want die hadden last van een storende brom. Daar kon ik niet mee leven. De Samsung is voor mij een echte verademing. Het brommen is niet normaal. Laat je dat niet van de verkopers wijs maken. Jij hebt recht om te ruilen binnen 8 dagen toch?
Klopt, maar als een monteur aan huis de voeding printplaat kan vervangen o.i.d. is dat natuurlijk een stuk makkelijker dan dat hele ding weer 2 verdiepingen naar beneden sjouwen en naar de winkel terugbrengen wordt opgehaald lees ik net :)
En voor hetzelfde geld krijg je weer een model terug die net zo hard of misschien nog wel erger zoemt, is een beetje Russisch roulette helaas :(

Ik heb net het topic een beetje doorgezocht en las dat de buzz de ene keer prima op te lossen is door een monteur en dat het de andere keer aan het paneel zelf ligt (en de hele TV dus vervangen moet worden)... Lastig, lastig...
Ik neem dinsdag wel even contact op met de winkel wat precies de mogelijkheden zijn, ze zijn tot nu toe vrij relaxed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 18:14
Aankomende dinsdag staat de 50C7700 bij mij thuis, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Deismyna schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:53:
Voorlopig alleen de brightness en contrast maar even onder de 50 houden totdat tie zo'n 100 draaiuren heeft en dan maar eens "goed" kalibreren.
Maak er (voor de zekerheid) 200 uren van. Dat is de inspeeltijd die voor plasma's wordt aangeraden. Mijn ervaring is dat je dat met een contrast en brightness tussen de 50 en 60 kunt doen. Ik heb zelf een PS50B650 btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
JAM schreef op maandag 24 mei 2010 @ 02:06:
Dat is de inspeeltijd die voor plasma's wordt aangeraden.
Staat dat ook aangegeven als zijnde "nodig" in de handleiding van de tv? ;)
Mijn ervaring is dat je dat met een contrast en brightness tussen de 50 en 60 kunt doen.
Want? Nu heb je geen/minder last van retentie/inbranden als wanneer je het had gedaan op 65% of zo? Wat kan je vertellen over jouw specifieke ervaring t.o.v andere mensen/instellingen?

Heb mijn eigen plasma ook ingespeeld, maar deze heeft alsnog gewoon behoorlijke retentie. Inspelen is denk ik voornamelijk leuk als state of mind maar niet persé nodig. Anders had dit heus wel in de handleiding gestaan, dit is echter zelden/nooit zo.
Je moet natuurlijk niet als 'ie vers uit de doos komt op contrast en brightness op 100% een uurtje of 30 een statisch beeld neer gaan zetten. Dat soort tips staan meestal wel in het boekje van de tv vermeld. Verder is inspelen op de vermelde nogal specifieke wijze IMHO onnodig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
Woensdag hier eindelijk ook de PS50C7000 binnen normaalgezien, levering tweemaal een week uitgesteld, blijkbaar is er toch een serieus tekort ofzoiets.

Dacht eerst ook om voor de C6500 te gaan, maar het prijsverschil tussen de C7000 met 3D was nogal klein zodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die PS50C7000 ga ik ook binnen nu en 3 maanden kopen. Momenteel bij MM rond de 1699 maar hier en daar ook al gespot voor rond de 1550. Snap niet dat iemand dan nog een LCD gaat kopen voor 2100 voor een kleiner beeld en "ghostige" 3D beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:15:
Snap niet dat iemand dan nog een LCD gaat kopen voor 2100 voor een kleiner beeld en "ghostige" 3D beelden.
Ieder zijn smaak en elke techniek heeft zijn inherente voor-en nadelen hè. Voor een ander kan een LCD misschien juist veel beter zijn. Wellicht dat diegene juist veel overdag kijkt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen zinnig argument verzinnen om voor een LCD 3d te kiezen ipv een veel goedkopere Plasma.

A. hij is veeeeel duurder
B. het formaat is kleiner.
C. LCD 3d is alleen maar koppijn door dat trage beeld.
D. Plasma is nagenoeg net zo plat als een LED.
E. Bij LED heb je de duurste versie nodig om mooiere diepzwarte kleuren te krijgen.

Nadeel van plasma ivm reflectie schijnt voor deze PS50C7000 niet meer ter sprake te zijn.

Voor mij is het belangrijkste argument die ghosting "sporen" (crosstalk) die je bij een 3D content ziet als een figuur of voorwerp snel over het scherm heen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:33:
Ik kan geen zinnig argument verzinnen om voor een LCD 3d te kiezen ipv een veel goedkopere Plasma.

A. hij is veeeeel duurder
Ligt er aan welke je neemt natuurlijk. Bij gelijkwaardig formaat is een (heel) goede LCD inderdaad duurder. Een goedkope plasma is natuurlijk ook niet altijd geweldig hè, integendeel.
B. het formaat is kleiner.
Da's een afweging op basis van budget. Niet kwaliteit, en dus nogal persoonlijk.
C. LCD 3d is alleen maar koppijn door dat trage beeld.
Dan zet je dat uit of zo!? Het zit er in ieder geval, naar keuze, wél op. Behoorlijk nonsens argument imho dus.
D. Plasma is nagenoeg net zo plat als een LED.
Dus geen nadeel voor de LCD lijkt mij zo.
E. Bij LED heb je de duurste versie nodig om mooiere diepzwarte kleuren te krijgen.
Die zwarter zijn dan welke Samsung plasma dan ook hè. Bij daglicht is een goede LCD sowieso zwarter dan welke plasma dan ook. Daarop worden de kleuren snel vaal en het "zwart" (sowieso donkergrijs) lichtgrijs.
Nadeel van plasma ivm reflectie schijnt voor deze PS50C7000 niet meer ter sprake te zijn.
Schijnt. Eerst zien dan geloven. Een goed werkende anti-reflectielaag zorgt ook vaak weer voor wat minder helderheid. Heeft ook weer zijn nadelen dus. Er is geen voor-iedereen-perfecte-tv.
Voor mij is het belangrijkste argument die ghosting "sporen" (crosstalk) die je bij een 3D content ziet als een figuur of voorwerp snel over het scherm heen schiet.
Dat zie je ook bij normale 2D-content. Heeft niets te maken met 3D whatsoever. Hierin is een plasma inderdaad wel superieur t.o.v. de meeste LCD's ja.

Crosstalk heeft hier werkelijk niets mee te maken en ik snap ook niet waarom je die term aanhaalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:43:
[...]

Ligt er aan welke je neemt natuurlijk. Bij gelijkwaardig formaat is een (heel) goede LCD inderdaad duurder. Een goedkope plasma is natuurlijk ook niet altijd geweldig hè, integendeel.
Dus jij vindt een plasma van 1699 een "goedkope" plasma?
Da's een afweging op basis van budget. Niet kwaliteit, en dus nogal persoonlijk.
Nee, wat ik aangeef is dat je voor rond de 400 euro minder geld 10 inch er extra gratis bij krijgt.
Dan zet je dat uit of zo!? Het zit er in ieder geval, naar keuze, wél op. Behoorlijk nonsens argument imho dus.
Wat moet ik uitzetten? Ik praat over het kijken naar 3D content die bij LCD veel crosstalk oplevert en bij Plasma nihil is door de verversingsnelheid. Wat bedoel jij nu met "dan zet je het toch uit"??
Dus geen nadeel voor de LCD lijkt mij zo.
Het is het GROOTSTE nadeel van LCD zelfs... kan ik nu wel vaststellen.
Die zwarter zijn dan welke Samsung plasma dan ook hè. Bij daglicht is een goede LCD sowieso zwarter dan welke plasma dan ook. Daarop worden de kleuren snel vaal en het "zwart" (sowieso donkergrijs) lichtgrijs.
Ik weet niet over welke ervaring jij praat mbt een plasma tv. In ieder geval niet over een PS50c7000
Schijnt. Eerst zien dan geloven. Een goed werkende anti-reflectielaag zorgt ook vaak weer voor wat minder helderheid. Heeft ook weer zijn nadelen dus. Er is geen voor-iedereen-perfecte-tv.
Ja ik praat hier ook niet een review van Samsung na ofzo. Ik praat uit ervaring.
Dat zie je ook bij normale 2D-content. Heeft niets te maken met 3D whatsoever. Hierin is een plasma inderdaad wel superieur t.o.v. de meeste LCD's ja.

Crosstalk heeft hier werkelijk niets mee te maken en ik snap ook niet waarom je die term aanhaalt :?
"Crosstalk heeft hier niets mee te maken".

OMFG! |:(

Hier ga dit eens bekijken, dan vat je me misschien iets beter:

http://www.youtube.com/watch?v=Jz9ISXqZBz8

schuif door naar 7:50 als je het overige niet interessant vindt.

Ik ben benieuwd of jij uberhaupt wel weet waar we over praten hier. Juist bij 3d krijg je crosstalk omdat een beeld dubbel geprojecteerd wordt en als dat niet snel genoeg vervest wordt ontstaat er dus CROSSTALK!

En ik praat hier niet over een theorie die ik verdedig. Ik heb afgelopen 2 weken steeds een Samsung lcd naast een plasma gezet en het toch ZELF ook ervaren. Het is theoretisch ook nog te verklaren ook. Plasma = 600mhz...= sneller = niet zichtbare crosstalk = GEEN KOPPIJN!

En dat voor minder geld...Ik zou hier zelfs 500 extra voor over hebben, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:29:
Dus jij vindt een plasma van 1699 een "goedkope" plasma?
Ik wel ja. Voor wat je ervoor krijgt en hoe groot 'ie is vind ik dat bijzonder netjes. M'n vorige 36-inch CRT was ruim 6000 gulden, dus vind eigenlijk alle huidige grote schermen wel goedkoop. Uitzonderingen daargelaten dan hè :)
Wat moet ik uitzetten? Ik praat over het kijken naar 3D content die bij LCD veel crosstalk oplevert en bij Plasma nihil is door de verversingsnelheid. Wat bedoel jij nu met "dan zet je het toch uit"??
Ik had niet door dat jij het specifiek had over kijken naar 3D-content. Dat is iets dat mij minder belangrijk lijkt dan normale content. Uiteraard heeft een plasma dan veel minder of misschien wel geen last van 3D-Crosstalk. Al zullen er ook wel LCD's zijn/komen die hier ook wel okay in zijn.
Het is het GROOTSTE nadeel van LCD zelfs... kan ik nu wel vaststellen.
De dikte van de tv vind jij het GROOTSTE nadeel ja? Bijzonder, maar goed mogelijk :P (verkeerde quote, I know...)
Ik weet niet over welke ervaring jij praat mbt een plasma tv. In ieder geval niet over een PS50c7000p
Ik heb een Kuro, waarvan het "zwart" ook gewoon donkergrijs is. Zoals op elke plasma, van Pioneer, Samsung, Panasonic, whatever. Als je echt zwart wilt (zonder content) moet je een local dimming LCD hebben. Zonder de c7000 persoonlijk te hebben gezien durf ik te zeggen dat ook die niet "zwart" is. Natuurlijk, het lijkt vaakt wel zo, maar dat komt omdat onze ogen worden getricked als er ook lichtere content zichtbaar is. Bij een scherm zonder enige content is de c7000 ook niet (pik)zwart. Deze zal ook een klein beetje "gloeien".
Ik ben benieuwd of jij uberhaupt wel weet waar we over praten hier. Juist bij 3d krijg je crosstalk omdat een beeld dubbel geprojecteerd wordt en als dat niet snel genoeg vervest wordt ontstaat er dus CROSSTALK!
Is zo, maar als je die 3D-functie uit zet heb je alsnog ghosting op een LCD, maar geen crosstalk, dat is een meer een CRT-eigenschap. Als het puur en alleen om het 3D-gebeuren gaat heb je gelijk ja. De term hebben ze dan ook nogal stom gekozen vind ik.
Plasma = 600mhz
Dit is niet waar. Ten eerste is het Hz en niet MHz en mijn Kuro heeft bijv. 840Hz. Da's per merk/type plasma anders. En de 600Hz waar de recente plasma fabrikanten mee schermen heeft niets te maken met de refresh rate op zich. Dit betreft gewoon de snelheid van de subfield drive. Maar ja, 600 is meer dan 200 en dús is die plasma beter dan de LCD hè. De marketing jongens doen hun werk wat dat betreft prima.
En dat voor minder geld...Ik zou hier zelfs 500 extra voor over hebben, maargoed.
Ja ik ook, wil voor geen geld tóe een LCD hebben ;) Maar zo zwart/wit als het gesteld wordt is het niet. De LCD's worden ook met rappe schreden beter. Nog niet zo goed als een leuke plasma nee, dat bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
spuke schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:50:
Woensdag hier eindelijk ook de PS50C7000 binnen normaalgezien, levering tweemaal een week uitgesteld, blijkbaar is er toch een serieus tekort ofzoiets.

Dacht eerst ook om voor de C6500 te gaan, maar het prijsverschil tussen de C7000 met 3D was nogal klein zodus.
Net gezien dat de levering wederom uitgesteld is, nu naar 9 juni :( :( :( . Heeft iemand van jullie al een C7000 in huis? Het is nu een maand geleden dat ik hem besteld heb en dan nog rechstreeks via een groothandelaar, dit is toch niet normaal... Samsung heeft problemen zeker met het leveren van deze toestellen? Eerst zei men dat deze toestellen vanaf eind april volop beschikbaar gingen zijn, nu is het al bijna juni... Triest.

Hij blijkt nu trouwens ook uit de store verwijderd, de C6500 en C550 staan er wel nog in...

Op internet vond ik daarnet trouwens al een website die hem verkocht voor 1350 euro, dat lijkt me een faire prijs. Maar als ik dan even kijk naar de leverdatum is het vaak 'op bestelling' en erachter nog 2-11 of 14 werkdagen.

[ Voor 16% gewijzigd door spuke op 24-05-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
spuke schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:41:
Heeft iemand van jullie al een C7000 in huis?
Vorige week vrijdag in de winkel de PS50C7700 besteld en morgen krijg ik hem thuis bezorgd :) Ben erg benieuwd, de twee brillen (starter kit) heb ik al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net gespot bij media markt. helaas, alle aandacht ging naar de led aan de overkant, maar beeldkwaliteit was echt subliem. twijfel nog tussen de plasma en led, puur omdat ik het design van de led mooier vind ( ja het is te erg voor woorden ) :P

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33cltlw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/29gin1j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een verschil tussen Samsung Plasma PS50C7000 en de PS50C7700. Ik denk het niet maar weet het niet zeker. Vraag me af wat de achterliggende gedachte is om met 2 modellen op de nl markt te komen... Is er soms een probleem met een van deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Tussen de 6000 en 6700 (LED) zit het verschil dat de 6000 geen internet op de tv heeft, zoiets zal het ook wel bij de 7000/7700 zijn. Bij zo'n groot verschil in nummers zit er meestal wel een redelijk verschil in, alleen tussen de 7000 en 7010 ofzo is het meestal een uiterlijk dingetje oid.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:18:
Is er een verschil tussen Samsung Plasma PS50C7000 en de PS50C7700. Ik denk het niet maar weet het niet zeker. Vraag me af wat de achterliggende gedachte is om met 2 modellen op de nl markt te komen... Is er soms een probleem met een van deze 2?
de C7700 heeft een tv tuner ingebouwd. dit schijnt echter exclusief te zijn aan frankrijk.. dus wellicht hebben wij het franse model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
@Dion88. Heb je toevallig ook prijzen van de Plasma gezien/ gevraagd bij de Mediamarkt (en welke MM het betreft)? Ik ben ook al een poos aan het orienteren en had begin van het jaar al bijna de B850 gekocht, maar uiteindelijk toch gewacht op de nieuwe modellen. Helaas duurt het wat langer dan verwacht, dus of we het eind van Lost en 24 in 50" kunnen zien....

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:40:
net gespot bij media markt. helaas, alle aandacht ging naar de led aan de overkant, maar beeldkwaliteit was echt subliem. twijfel nog tussen de plasma en led, puur omdat ik het design van de led mooier vind ( ja het is te erg voor woorden ) :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik dacht dat ze er qua uiterlijk min of meer hetzelfde uitzagen, buiten het feit dat de plasma misschien 1 a 2 cm dikker is? Vind het dan zeer bizar dat je daarom de LED zou verkiezen, de plasma is een pak goedkoper, of anders gezegd een stuk groter voor hetzelfde geld. En de 3D zou blijkbaar ook beter werken op de plasma voor zover ik gelezen heb op avsforum.

En denk dat er buiten de tv-tuner niet echt een verschil is tussen de C7000 en C7700, die internet tv die iemand anders hierboven vernoemde heeft de C7000 alleszins ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 23:53
Hallo,

Ik werd op dit forum gewezen met mijn vraag.
Omdat ik te weinig kaas gegeten heb over tv's en er dus vrijweinig over weet.

Stel ik dus hierbij mijn vraagjes.
Omdat ik normaal gesproken meestal de verkoper wel geloof,
en nu toch een tv wil kopen die flink aan de prijs is. Wil ik toch zeker zijn van wat ik koop.

Ik heb momenteel een Samsung UE46B6000. (Lcd-led)
Deze wil ik vervangen door een Samsung PS63C7700 (Plasma)

Nu ben ik voor info naar de mediamarkt gegaan.
En de man vertelde mij dat het beeld kwaliteit van de plasma beter is van de led die ik momenteel heb.
(Geldt dat dan ook voor de nieuwe LED tv's? )
Nu hadden ze de PS63C7000 serie er niet staan. En kon hij dit niet laten zien.
Maar over het algemeen hadden de nieuwe plasma's betere kleuren/scherpte en geen ghosting.

Nu kan dat misschien wel, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ook had ik een vraag over het inbranden van een plasma scherm, of is dit achterhaald?

En hoe zit het met de 3d functies?
De Mediamarkt medewerker vertelde mij dat de tv, 2d films om kan zetten in 3d.
En ook normale 2d tv uitzendingen, daar kon ik dan voor kiezen.
Want ik heb natuurlijk geen zin om altijd met een bril op naar de tv te kijken.

Maar nu heb ik daar niet over door gevraagd, maar nu viel mij thuis wat in.
Namelijk 3D blue ray spelers,
wat is het nut dan van een 3d blue ray speler tov een normale als de tv 2d al om kan zetten.
Ik werd er dus niet wijzer van, en ik zie dat hier veel mensen zitten die waarschijnlijk wel over die weet beschikken.
Vandaar mijn verhaal hier dus.

Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]
Prefereer jij crosstalk = koppijn bij de 3D LED dan moet je een LED nemen.
Prefereer jij om meer geld uit te geven voor minder, dan moet je een LED nemen.

Prefereer jij dit niet dan zou ik de 50 inch plasma nemen met 3d!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud.k schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:00:
Hallo,

en nu toch een tv wil kopen die flink aan de prijs is. Wil ik toch zeker zijn van wat ik koop.

En de man vertelde mij dat het beeld kwaliteit van de plasma beter is van de led die ik momenteel heb.
Maar over het algemeen hadden de nieuwe plasma's betere kleuren/scherpte en geen ghosting.

Ook had ik een vraag over het inbranden van een plasma scherm, of is dit achterhaald?

wat is het nut dan van een 3d blue ray speler tov een normale als de tv 2d al om kan zetten.
Ik werd er dus niet wijzer van, en ik zie dat hier veel mensen zitten die waarschijnlijk wel over die weet beschikken.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Ruud.
Met 2D zal de ghosting bij de LED wel meevallen. Het grote voordeel van een plasma tegenover een LEd is nu juist dat je daar GEEN ghosting (zogenaamde crosstalk) hebt waardoor je geen knetterende koppijn krijgt bij het kijken van 3d content op je tv.
Dat is ondertussen achterhaald idd.
Je kan er idd zelf voor kiezen. Dit noemen we pseudo 3d. Een processor in de tv maakt het beeld zodanig 3d als hij denkt dat het moet zijn. Niet helemaal optimaal natuurlijk maar toch indrukwekkend.

reviews: Hands-on: Samsung 46C7700: 3d voor de massa
Die 3d blue ray spelers spelen dan Blue ray films af die ook echt in 3d zijn opgenomen. "100%" 3d zeg maar in tegenstelling tot het pseudo 3d (2d -----> 3d).

Bekijk dit informatieve filmpje even en je bent van alles op de hoogte:

http://www.youtube.com/watch?v=Jz9ISXqZBz8

Gebruik als je iets toe wilt voegen aan een eerdere post de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop, meerdere malen achter elkaar posten is niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Kuro, waarvan het "zwart" ook gewoon donkergrijs is. Zoals op elke plasma, van Pioneer, Samsung, Panasonic, whatever. Als je echt zwart wilt (zonder content) moet je een local dimming LCD hebben. Zonder de c7000 persoonlijk te hebben gezien durf ik te zeggen dat ook die niet "zwart" is. Natuurlijk, het lijkt vaakt wel zo, maar dat komt omdat onze ogen worden getricked als er ook lichtere content zichtbaar is. Bij een scherm zonder enige content is de c7000 ook niet (pik)zwart. Deze zal ook een klein beetje "gloeien".
Ik denk dat jij toch eens een keer moet gaan kennis maken met de "goedkope" (naar eigen zeggen vindt jij 1699 euro "goedkoop") plasma ps50c7000 serie van Samsung.

Het Real Black Filter zorgt voor een ongekend contrast

De Plasma 7000 dankt zijn adembenemende beeldkwaliteit aan het levendige, sterke contrast en de felle, levensechte kleuren die ontstaan dankzij Samsung's Real Black Filter. Met deze filter gaat de Plasma 7000 de weerkaatsingen van het omgevingslicht tegen, terwijl tegelijk de interne lichtoverbrenging geoptimaliseerd wordt. Hierdoor worden de beelden op het scherm helderder en scherper, met het zuiverste wit dat van het scherm afspringt en het donkerste, diepste zwart voor een kraakhelder beeld.

http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

op geen enkel front dat een LED LCD beter is dan deze plasma.

Gebruik als je iets toe wilt voegen aan een eerdere post de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop, meerdere malen achter elkaar posten is niet de bedoeling.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
quote:

Dat is ondertussen achterhaald idd.
Geheel achterhaald zal ik het niet noemen. Zelfs met het contrast op 50 zie ik toch wel image retention van bijvoorbeeld menu's en ondertiteling. Natuurlijk geen echter burn in aangezien het vanzelf wel weer weg gaat, maar het kan wel als storend ervaren worden (vind ik zelf overigens niet). Ook lees ik nog wel eens dat mensen na een paar uur gamen of na hun PC op hun plasma gehad te hebben ze last hebben van image retention/burn in die na 50 uur nog steeds niet weg is.

Ik heb zelf het idee dat plasma gewoon wat meer "zorg" nodig heeft dan LCD/LED. Dus extra goed op statische beelden letten en in het begin het contrast wat lager houden i.v.m. break-in (in hoeverre dat laatste ook echt nodig is). Na die 100~200 uur is het natuurlijk wel genieten en ben je denk ik dus echt wel beter af met een plasma. En zoals gezegd krijg je met plasma gewoon meer inch voor je geld. Je hebt al 50" Samsungs plasma's vanaf een Eurotje of 600 8)7 Voor een LED van dat formaat ben je toch al gouw 3x zoveel kwijt, om het maar niet over LED's met local dimming te hebben (het enige wat nog enigszins in de buurt komt van de zwartwaardes van plasma's).

[ Voor 6% gewijzigd door Deismyna op 25-05-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:34:
op geen enkel front dat een LED LCD beter is dan deze plasma.
<knip marketing geneuzel waar elk rationeel mens zo doorheen prikt>
Wat Samsung beweert op hun website is werkelijk geheel irrelevant. Ook op deze tv is zwart niet 100% zwart.

Maar wat jij wilt joh! De beste tv die OOIT is gemaakt zonder ENIG nadeel is de Samsung c7000! _/-\o_

Zo beter?

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 25-05-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:34:
Het Real Black Filter zorgt voor een ongekend contrast

De Plasma 7000 dankt zijn adembenemende beeldkwaliteit aan het levendige, sterke contrast en de felle, levensechte kleuren die ontstaan dankzij Samsung's Real Black Filter. Met deze filter gaat de Plasma 7000 de weerkaatsingen van het omgevingslicht tegen, terwijl tegelijk de interne lichtoverbrenging geoptimaliseerd wordt. Hierdoor worden de beelden op het scherm helderder en scherper, met het zuiverste wit dat van het scherm afspringt en het donkerste, diepste zwart voor een kraakhelder beeld.
Misschien even HDTVtest mailen? Die zijn nu al jaren tv's aan het testen en vonden nog nooit een TV die zonder local dimming een lagere zwartwaarde heeft dan de, inmiddels 2 jaar oude, Kuro. Ook het nieuwe topmodel (en inmiddels reference level van HDTVtest) van Panasonic (slechts EUR 2599,- terwijl Pana niet als duur bekend staat) scoort nog steeds 3x hoger dan de Kuro:
The Panasonic TX-P50VT20’s black level measured at an astonishingly deep 0.009 cd/m2, making it the deepest that Panasonic has ever produced, albeit minutely higher than Pioneer’s best (which we measured at 0.003 cd/m2).
Maar goed, je hebt mij helemaal overtuigd met dit stukje marketing. De Samsung doet het natuurlijk veel beter dan zo'n oude Kuro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:04:
[...]

<knip marketing geneuzel waar elk rationeel mens zo doorheen prikt>
Wat Samsung beweert op hun website is werkelijk geheel irrelevant. Ook op deze tv is zwart niet 100% zwart.

Maar wat jij wilt joh! De beste tv die OOIT is gemaakt zonder ENIG nadeel is de Samsung c7000! _/-\o_

Zo beter?
Ik ben niet zo gevoelig voor de Samsung marktengpraatjes. Echter ben ik wel gevoelig voor wat ik ZELF waar neem.

Ik denk dat jij ook eens zou moeten gaan doen. Ik heb nu al 2x aangegeven hoe ik die tv's zelf uitvoerig getest heb en telkens kom jij weer met je hangende plaat dat ik blind in theoretische marketingpraatjes zou geloven..... *gaap*. :O

En daarnaast zie jij ook steeds over het hoofd dat ik die plasma met de led versie vergelijk. Dus "beste tv ooit gemaakt".... heb ik nooit beweerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung doet het natuurlijk veel beter dan zo'n oude Kuro
Ja en dat schijnt heel erg moeilijk te verwerken te zijn. :)

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way:

1300 euro nog maar voor de "beste plasma" ooit gemaakt:

http://www.neck.nl/produk...eds%3D%C3%9F&welt=default :+

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ruud.k schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:00:
Hallo,

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Ruud.
Sowieso het belangrijkste van dit verhaal:

Voor een zinnig (laat staan GOED) advies never nooit niet naar de Mediamarkt of Saturn gaan.
Voor een goed advies moet je bij een Televisie/HiFi speciaalzaak zijn. Bij zaken als de Mediamarkt werken alleen maar mensen die net zo goed vakkenvuller kunnen zijn bij de supermarkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:36:
By the way:

Ik ga nu even mijn Kuro op Marktplaats zetten, heb ik voor dezelfde prijs als ik er voor krijg een nog véél betere tv!

Perfect blacks here I come! Bedankt voor je objectieve en geheel op waarheid beruste informatie man, top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

By the way:

Iets met G en V? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:29:

En ik praat hier niet over een theorie die ik verdedig. Ik heb afgelopen 2 weken steeds een Samsung lcd naast een plasma gezet en het toch ZELF ook ervaren. Het is theoretisch ook nog te verklaren ook. Plasma = 600mhz...= sneller = niet zichtbare crosstalk = GEEN KOPPIJN!
Dat is niet (helemaal) waar, dat snellere refresh per definitie minder crosstalk oplevert. Crosstalk gaat om het naijlen van het beeld; dat het linker beeld gedeeltelijk zichtbaar is voor het rechter oog en visa versa. Hier zijn verschillende oorzaken van, waarvan klassiek de twee met meeste de invloed het nabranden van phosphors en imperfecties van de schutter glasses (traag schakelen en niet 100% ondoorzichtig) zijn [Woods, Tan, 2002]. Zelfs als je TV perfect zou zijn, dan nog kunnen je shutter glasses roet in het eten gooien.

Een TV met snellere refresh slaagt er vaak in zijn pixels sneller te schakelen, en soms resulteert dat in minder naijlen, maar dat hoeft niet per se. Bovendien ververst een plasma het volledige beeld helemaal niet op 600Hz. Waar het verschil hem in zit is dat phosphors iha sneller geschakeld kunnen worden dan LCs; dat zag je al bij het verschil tussen CRTs en de eerste LCDs: op LCDs had je motion blur vanwege het langzame schakelen van de LCs. Dat had niks te maken met de refresh rate: als je een CRT en LCD beide op 60Hz draait zie je alsnog duidelijk het verschil.

(met "schakelen" bedoel ik de overgang van (volledig) 'aan' naar 'uit', wat meestal langer is dan de refresh rate. Een pixel die in de ene frame volledig aan is, zal zeker aan het begin van de volgende frame nog steeds gedeeltelijk aan zijn, ook al moet hij volgens het videosignaal dan uit zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 25-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
50C7700 is binnen, gelukkig geen vervelende bromtoon, tijd om te gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:38:
Bedoel je de PS50C7000 of de C7700 LED/LCD? Want de PS50C7700 bestaat toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
PS50C7700 Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd genoeg staat dit model helemaal niet op de website van Samsung :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
By the way:

http://www.neck.nl/produk...eds%3D%C3%9F&welt=default :+
Zijn er dan al recensies uit voor die TV? De nieuwe Samsung plasma's zijn toch nog nauwelijks beoordeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Waar had je hem besteld? Ik heb de mijne al 2 weken in bestelling staan en ze kunnen me niet vertellen wanneer hij binnenkomt |:(

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Hier ook m'n C6500 binnen, kan wel alvast melden dat CI+ bij Ziggo icm deze serie feilloos lijkt te werken, hoewel Ziggo natuurlijk een meer uitgebreide test zal doen dan ik als eindgebruiker.

Ik kom van een b680 af (de serie van vorig jaar dus). Gelukkig ook geen problemen meer met uitvallen of niet kunnen gebruiken van HDMI, en het beeld lijkt veel minder last van daglicht te hebben. Weet iemand of er op de nieuwe serie een andere glasplaat is gebruikt dan op de oude b860 serie?

Verder is hij een stuk platter dan z'n voorganger en oogt hij ook kleiner, volgens mij door een combinatie van platter design en wat smallere randen. Wel heb ik het idee dat ze wat meer op materiaal zijn gaan besparen; de afstandsbediening oogt goedkoper (maar wie gooit die niet gelijk in de hoek voor een Harmony? ;)), de voet is nu in een soort geborsteld aluminium terwijl dat vorig jaar nog heel strak van glas was. Kleine dingen, maar het viel gewoon op.

Enige nadeel wat ik wel heb, is dat hij de beruchte buzz heeft... Ik ben er alleen nog niet over uit of ik daarvoor een monteur ga laten komen of niet. Je hoort het duidelijk bij stille scene's en bij praatprogramma's (en met een journaliste als vriendin kijk je die nogal vaak, zeker 's avonds laat... :)), dus dat is even een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
HvB83 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:27:
Enige nadeel wat ik wel heb, is dat hij de beruchte buzz heeft... Ik ben er alleen nog niet over uit of ik daarvoor een monteur ga laten komen of niet. Je hoort het duidelijk bij stille scene's en bij praatprogramma's (en met een journaliste als vriendin kijk je die nogal vaak, zeker 's avonds laat... :)), dus dat is even een minpuntje.
Dus ook weer 1 met de beruchte buzz, gaat lekker. Eigenlijk belachelijk dat Samsung dat nog steeds niet gefixed heeft. Ik heb zelf zojuist maar RMA aangevraagd voor mijn C6500, die buzz is overdag, maar vooral 's avonds echt niet uit te staan en ruïneert imho nogal de "thuisbioscoop" ervaring.

Benieuwd wat ze nu gaan doen, inruilen of monteur langs laten komen voor reparatie. Erkend Samsung ondertussen het probleem nou al eigenlijk? Ben eigenlijk bang dat je een onzin verhaal te horen krijgt van dat "het binnen de marges" valt. Naja, we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:07:
[...]

Ik ga nu even mijn Kuro op Marktplaats zetten, heb ik voor dezelfde prijs als ik er voor krijg een nog véél betere tv!

Perfect blacks here I come! Bedankt voor je objectieve en geheel op waarheid beruste informatie man, top! _/-\o_
"Kuro"? Dat staat bij mijn op mijn vuilnisemmer....ohnee sorry is "Kliko"..

Waarom zou ik trouwens niet objectief zijn?
Zeg nu eens gedetailleerd wat er niet klopt aan mijn informatie.

Voor de 3000e keer: Ga het ZELF eens ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronzelver schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Waar had je hem besteld? Ik heb de mijne al 2 weken in bestelling staan en ze kunnen me niet vertellen wanneer hij binnenkomt |:(
Dat komt misschien omdat hij vanaf vandaag 400 euries in prijs is gezakt? :P

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yi-Long schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:42:
[...]

Zijn er dan al recensies uit voor die TV? De nieuwe Samsung plasma's zijn toch nog nauwelijks beoordeeld?
Ik ben er 2 wkn mee bezig geweest en ik zeg : DOEN! (kijk uit voor de Kuro man hier) :+

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:25:
Ik ben er 2 wkn mee bezig geweest en ik zeg : DOEN! (kijk uit voor de Kuro man hier) :+
I could care less wat een ander koopt hoor. Enorm kinderachtig het op deze manier te doen. Reageer je ook nog inhoudelijk op de persoon hierboven die het hele crosstalk gebeuren uitlegt of hou je het bij je subjectieve lofzang? En je kan trouwens berichten editten en multi-quoten, voordat je het hele topic vervuilt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Yi-Long schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:42:
Ben ook nou gek, bij mij is het gewoon een link naar een Panasonic TV. Dacht dat Benito100 hem ook neerzette omdat ik zei dat de nieuwste pana inmiddels de Kuro heeft onttroond als beste TV en nu "reference level" is. En mijn reactie was dus dat die link naar de verkeerde Pana verwees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]
Nu twijfel je nog en hier (2 mei) had je hem zogenaamd al besteld:

Verwijderd in "[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 S..."

*knip*, reageren we verder weer normaal vanaf nu?

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:43:
[...]

I could care less wat een ander koopt hoor. Enorm kinderachtig het op deze manier te doen. Reageer je ook nog inhoudelijk op de persoon hierboven die het hele crosstalk gebeuren uitlegt of hou je het bij je subjectieve lofzang? En je kan trouwens berichten editten en multi-quoten, voordat je het hele topic vervuilt op deze manier.
Al die theorie doet mij niets. Het gaat om de praktijk...... en na elke opmerking van jou moet ik jou WEER uitleggen dat ik mijn ervaring uit de praktijk heb getoetst en niet adv theoretische (marketing) praatjes. Jij baseert je gejank op je KURO plasma van de HEMA, waar je geen goed zwart op kan zien. En omdat jij toevallig slechte ervaring met die prut plasma van min 2 jaar oud heb, moet heel de plasma wereld anno 2010 daar maar onder zwichten. NOT!

Over inhoudelijk gesproken:
Wat vindt jij ZELF nu eigenlijk.van die crosstalk bij de 3d LED LCD van Samsung in vergelijking met de Plasma 3d van Samsung? Oepss.... komt nu de aap uit de mouw?

En op een iets andere toon posten kan ook geen kwaad lijkt me :X

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei: de "beste plasma" ooit gemaakt. ;)

Gebruik als je iets toe wilt voegen aan een eerdere post de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop, meerdere malen achter elkaar posten is niet de bedoeling. Verder is het zoals reeds aangegeven de bedoeling om je mening te onderbouwen met argumenten.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:39:
Jij baseert je gejank op je KURO plasma van de HEMA, waar je geen goed zwart op kan zien.
Op dit soort niveau ga ik niet meer (inhoudelijk) reageren. Succes met je perfecte televisie verder!

En sure, jij zal dit nu als een zwaktebod zien, maar dat boeit niet, jij hebt gewonnen hoor :>
Zoals ik al zei: de "beste plasma" ooit gemaakt. ;)
OMG, nuff said! :F

[offtopic] MULTIQUOTE !

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 25-05-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Benito100: misschien handig als je je eens in een en ander verdiept? Zowel Zoijar als Brad Pitt hebben uitgelegd dat die Hz-aanduiding van LCD en Plasma op iets geheel anders zien (de subfield-drive is iets anders dan de refreshrate). Als de 3d weergave van de plasma beter is, dan ligt dat dus ergens anders aan. Daarmee zeggen zij niet dat je geen gelijk hebt dat het beter is, ze zeggen alleen dat je het onderbouwt met onzin.

Daarnaast is er de zwartwaarde. Brad Pitt geeft aan dat zelfs de Kuro tv's, de tv's met de beste zwartwaardes tot op heden (ook beter dan het topmodel van Panasonic, Samsung-metingen ben ik niet tegengekomen, maar als jij ze hebt, geef ze graag door), gewoon een donkergrijs panel hebben. In een donkere ruimte merk je daar weinig van (bioscoopdoek is immers gewoon wit) maar met daglicht wel. Dus ondanks dat de Kuro tv's het in een donkere ruimte het heel goed doen (zelfs die 0,003 cd/m2 geeft zichtbaar iets licht), zijn ze in het daglicht minder goed dan LCD tv's omdat die van nature een donkerder scherm hebben en daarnaast een hogere lichtopbrengst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Samsung PS50C7700 tegen bijvoorbeeld een Panasonic TX P50VT20 welke van deze twee is het beste bij normaal dag verlichting ?? Voor het gebruik in algemeen bijvoorbeeld digitaal tv zien.

[ Voor 19% gewijzigd door superchanbe op 26-05-2010 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Ik neem aan dat je hier hoogstwaarschijnlijk een pro Samsung antwoord zult krijgen (zeker van benito). Ik ben zelf gecharmeerd van de beeldkwaliteit van Panasonic, maar zo ver ik weet is er nog geen objectieve test geweest. Altijd uitgaan van je eigen ogen, toch het belangrijkst.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireb@ll
  • Laatst online: 08-09 08:51
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:03:
@Benito100: misschien handig als je je eens in een en ander verdiept? Zowel Zoijar als Brad Pitt hebben uitgelegd dat die Hz-aanduiding van LCD en Plasma op iets geheel anders zien (de subfield-drive is iets anders dan de refreshrate). Als de 3d weergave van de plasma beter is, dan ligt dat dus ergens anders aan. Daarmee zeggen zij niet dat je geen gelijk hebt dat het beter is, ze zeggen alleen dat je het onderbouwt met onzin.

Daarnaast is er de zwartwaarde. Brad Pitt geeft aan dat zelfs de Kuro tv's, de tv's met de beste zwartwaardes tot op heden (ook beter dan het topmodel van Panasonic, Samsung-metingen ben ik niet tegengekomen, maar als jij ze hebt, geef ze graag door), gewoon een donkergrijs panel hebben. In een donkere ruimte merk je daar weinig van (bioscoopdoek is immers gewoon wit) maar met daglicht wel. Dus ondanks dat de Kuro tv's het in een donkere ruimte het heel goed doen (zelfs die 0,003 cd/m2 geeft zichtbaar iets licht), zijn ze in het daglicht minder goed dan LCD tv's omdat die van nature een donkerder scherm hebben en daarnaast een hogere lichtopbrengst hebben.
Samsung, Pioneer en Panasonic black metingen tot op heden vanuit amerika:
bron avsforum.com
Pioneer:
4280(avsforum) 0.007fL
5080(avsforum) 0.006fL
5010(avsforum) 0.004fL
PRO 110(avsforum) 0.004fL
6020 (avsforum) 0.001fL
PRO 111 (avsforum) 0.001fL
PRO 101 (avsforum) 0.0005fL
PRO 141 (avsforum) 0.001fL
KRP 500M (avsforum) 0.0005fL

Panasonic:
TC-42PX80(flatpanelshd) 0.037fL
TH-50PZ800U(Tom Huffman) 0.015fL
TC-P54V10(chadB) 0.007fL
G10(flatpanelshd) 0.0087fL
S2(chadB) 0.009fL
G20(chadB) 0.0083fL
50VT20(hdtvtest.co.uk) 0.00175fL
TH-65VX100U(hometheatermag) 0.005fL

Samsung:
PN58B650(Tom Huffman) 0.012fL
PN50B860(hometheatermag) 0.020fL
PN50C7000(chadB) 0.026fL
PN58C8000(avsforum) 0.016
PN63C550(chadB) 0.011

Het lijkt er zelfs op dat de nieuwe serie plasma's van samsung mindere zwart waardes hebben dan de oudere series, hoewel er op de nieuwste modellen nog niet al te veel metingen zijn verricht.
superchanbe schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 04:03:
Samsung PS50C7700 tegen bijvoorbeeld een Panasonic TX P50VT20 welke van deze twee is het beste bij normaal dag verlichting ?? Voor het gebruik in algemeen bijvoorbeeld digitaal tv zien.
Ik denk dat je dit echt in een winkel moet vergelijken. Alhoewel de samsung er wel goed uit komt tot op heden(avsforum). Maar ik ben van mening dat de verschillen hierin niet al te groot zullen zijn.

Nog enkele punten: Samsung; kan een brom hebben. Panasonic: Schijnt last te hebben van floating blacks.

edit: opmaak en spelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
superchanbe schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 04:03:
Kijk anders ook eens op www.avforums.com (UK) en www.avsforum.com (VS), hier staat veel gebruikers info over deze toestellen. Let op, in de VS hebben de Samsung plasma's andere type nummers, de PS50C7700 (EUR) kun je het beste vergelijken met een PN50C8000 (VS).

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Om ook maar even in te stappen op de "zwartwaarde-hype-trein". De zwartwaardes in de reviews worden gemeten in geheel donkere ruimtes waarbij er waarschijnlijk totaal geen licht teruggereflecteerd wordt naar het scherm. Een situatie door voor 99,9% van de mensen hier niet van toepassing is.
Er is altijd wel wat licht wat op het scherm terecht komt, en juist dan wordt het denk ik wel interessant wat voor filters e.d. er in het paneel verwerkt zijn. Hierdoor lijkt een Samsung bij daglicht misschien zwarter dan een Kuro? Who knows. Iedereen hier lijkt zijn oordeel maar klaar te hebben staan zonder de schermen überhaupt naast elkaar gezien te hebben, en gaan blind uit van 1 (naar mijn idee niet zo heel veel zeggend) getal.
Iedereen kan strooien met reviewgetallen en marketingtalk wat tie wilt, maar uiteindelijk moet iemand lekker het scherm kopen wat hij zelf het mooiste (en betaalbaarste) vind. Of dat nou een Kuro, Samsung of LED TV is, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Qua zwartwaarde metingen moet imo ook nog opgemerkt worden dat de sites verschillende meters gebruiken.
Zowel merk als kwaliteit, waardoor de waarde en onderlinge vergelijkingskracht niet zo sec is als in de tabel hierboven.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireb@ll
  • Laatst online: 08-09 08:51
Deismyna schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:49:
... maar uiteindelijk moet iemand lekker het scherm kopen wat hij zelf het mooiste (en betaalbaarste) vind. Of dat nou een Kuro, Samsung of LED TV is, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Ik ben het ermee eens dat je moet kopen naar je budget en het scherm dat je mooi vindt. Ik heb geen kuro centen, ben momenteel zelf aan het zoeken en vind de samsung toch erg aantrekkelijk, qua design en qua prijs/prestatie.

Ik zag alleen de vraag naar de zwart waardes. Deze heb ik beantwoord. Uiteraard worden deze gemeten onder perfecte omstandigheden. Tevens kun je er wel informatie uithalen, aangezien deze waardes betrouwbaarder zijn als de gebruikte instellingen van de plasma/lcd schermen bij diverse winkels ( mediamarkt, saturn , block enz.) ik heb het idee dat zij de kleur/helderheid van de schermen instellen op verkoop marge en niet naar prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Zojuist gebeld door de winkel. Ze konden een monteur van Samsung sturen, maar als het een "normaal plasma geluid" was zou ik wel wel voorrijkosten moeten betalen. Ik heb ze uitgelegd dat ik het overdag tijdens stille scenes ook gewoon hoorde, zelfs op 3 meter afstand en over het geluid van mijn PC (die naast me staat) heen. Toen waren ze het er wel mee eens dat er iets niet helemaal klopt.

Net bevestiging gehad dat Selectro telefonisch contact met me gaat opnemen voor een afspraak. Ik ben benieuwd. Wordt uiteraard vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Deismyna schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:22:
Net bevestiging gehad dat Selectro telefonisch contact met me gaat opnemen voor een afspraak. Ik ben benieuwd. Wordt uiteraard vervolgd :)
Laat even weten hoe het bij jou verder verloopt. Mijn ervaringen met Selectro zijn tot nu toe positief, in die zin dat ze gewoon snel en netjes werken en voor de klant proberen om een oplossing te realiseren. Maar ze mogen uiteraard alleen door Samsung geautoriseerde reparatiemethodes toepassen, nu maar hopen dat ze dat voor het buzzen ook hebben.

Aangezien dit probleem er in de vorige generatie ook al was, neem ik eigenlijk aan dat ze het ook in de ontwerpfase nog niet goed onder controle hebben. Ik ben dus benieuwd of ze er echt een afdoende oplossing voor hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Mijn C65000 heeft ook de beruchte buzz... in het begin trok ik me er niet veel van aan maar nu wordt het irritant. Komt denk ik ook omdat ik nu wat vaker later op de avond ga kijken en het dan wat stiller is.

@Deismyna:
wordt bij jou de "buzz" ook sterker (harder) naarmate het scherm meer wit en/of fellere kleuren laat zien ?
Als ik bv een compleet witte achtergrond opzet dan is het net of er een 'tesla coil' aan gaat en ik ieder moment getroffen kan worden door een bliksem schicht ;) Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen (en die van de monteur)

[ Voor 6% gewijzigd door bS! op 26-05-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
bS! schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:54:
@Deismyna:
wordt bij jou de "buzz" ook sterker (harder) naarmate het scherm meer wit en/of fellere kleuren laat zien ?
Als ik bv een compleet witte achtergrond opzet dan is het net of er een 'tesla coil' aan gaat en ik ieder moment getroffen kan worden door een bliksem schicht ;) Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen (en die van de monteur)
Yep, de frequentie/volume van de buzz is idd afhankelijk van contrast/brightness/backlight en donkere/lichte beelden. Bij een volledig wit beeld is het ook harder dan bij een zwart beeld. Ik denk omdat het scherm dan meer stroom trekt en dat de buzz dus ergens in de voeding zit. Gelukkig klinkt het niet helemaal als een tesla coil, maar ik snap wat je bedoeld :P

Ik hoop maar dat het iets simpels als een ontstoringsspoelje is die ze kunnen vervangen/verwijderen, zoals ze ook bij de B650/850 doen (staat ergens in dit topic). Maar zodra ik meer weet laat ik het uiteraard wel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind het vreemd dat ze dit buzzprobleem in de 2010 series niet verholpen hebben......

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 27-05-2010 11:02 . Reden: "niet' toegevoegd :P ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"niet" vergeten?
Help!!!! schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:32:
Vind het vreemd dat ze dit buzzprobleem in de 2010 series verholpen hebben......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kennelijk is het toch iets dat niet makkelijk voorkomen kan worden. Alle merken hebben (of hadden) er last van. Volgens mij is Panasonic nu de enige die alle plasma-tv's buzz-vrij heeft. Wel gek dat de B850 er na de eerste productieseries of het verwijderen van een spoel geen last meer van had. Vraag je je toch af wat die spoel er deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Heb mijn C6500 ook staan nu; prachtig scherm, zeker zenders als National Geographics HD. Verder nog niet heel veel mee gedaan. Ik hoor ook een lichte bromtoon, maar die is eigenlijk niet veel harder dan het geluid van de draaiende harddisk in m'n recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:02:
Kennelijk is het toch iets dat niet makkelijk voorkomen kan worden. Alle merken hebben (of hadden) er last van. Volgens mij is Panasonic nu de enige die alle plasma-tv's buzz-vrij heeft. Wel gek dat de B850 er na de eerste productieseries of het verwijderen van een spoel geen last meer van had. Vraag je je toch af wat die spoel er deed.
Nou, ik heb 2 Panasonic P50G20 geretourneerd naar Plasma-Discounter omdat die bromden. Mijn huidige PS50C6500 buzzt niet gelukkig. Ik moest zelfs 10% betalen voor het retourneren van de 2de Panasonic omdat de verkoper bij Plasma-Discounter dacht dat ge buzz normaal zou zijn bij Plasma schermen. Mijn samsung bewijst echter dat het ook zonder buzz kan gelukkig. Ik hoop dat ze bij jou de brom kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ok, vriend van mij heeft een andere nieuwe Pana en die maakt geen geluid, dacht dus dat Pana het helemaal had verholpen. Samsung 850 van een andere vriend is overigens wel weer stil en mijn Kuro maakt wel weer geluid. Dat wordt harder (uiteraard) bij lichter beeld, maar ook als ie iets langer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Zoijar schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:20:
Heb mijn C6500 ook staan nu; prachtig scherm, zeker zenders als National Geographics HD. Verder nog niet heel veel mee gedaan. Ik hoor ook een lichte bromtoon, maar die is eigenlijk niet veel harder dan het geluid van de draaiende harddisk in m'n recorder.
Was het geluid bij mij maar als een draaiende HDD. Ik heb namelijk ook een computer naast me hoofd staan waar ik me niet aan erger. Anyway, Selectro stuurt dinsdag een monteur langs (ik kon zelf helaas niet eerder). Indien die het niet kunnen fixen overweeg ik toch wel gebruik te maken van de 7 dagen bedenktijd die je hebt bij koop op afstand, daar zit ik dan nog net in namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen tussen de LED en Plasma ben ik toch gegaan voor de.... zie pics :P

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9ir3vo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/sayt06.jpg

het is een fransje :)
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.