Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ben erg benieuwd naar die prijzen :)
Hoop op 2500 voor de 58 8000 serie.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Gisteren bij plasma-discounter de PS50B650 gehaald (uiteraard nav dit topic). Bij thuiskomst direct geïnstalleerd en gecontroleerd op gebreken. Helaas zit er aan de rechterkant van het paneel een soort van "knik/deuk" op het folie wat tussen toestel en de glasplaat zit. Dat is toch wel erg balen nadat je 160km erop hebt zitten en je beseft dat je weer terug kan met het toestel(plasma-discounter wil dat je echt met de tv langskomt, ze komen niet bij je thuis). Dus een wijze les voor mijzelf en voor jullie, controleer het toestel direct in de winkel en voorkom een hoop gedoe!

Uiteraard de tv wel getest en voor deze prijsklasse koop je een prima tv! Hopelijk as zaterdag weer in het bezit van een nieuw onbeschadigd model. Ik zal mijn bevindingen dan nog wel posten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:52
De servicemonteur is net bij me langs geweest.

Moederbord is vervangen en dit zou het probleem op moeten lossen, is alleen pas vast te stellen door te gebruiken en te zien of het probleem niet meer terug komt natuurlijk.

@mbvisiontt:
De infobalk is gerelateerd aan het type ontvanger, analoog, losse digitale ontvanger of cam-module...
Is dus nergens terug te halen, het type ontvnager bepaalt welke informatie de tv weergeeft.

Anyway, ik hoop dat mijn probleem met het uitschakelen en groen beeld via hdmi nu over is, zal over een week nog eens een berichtje geven of het zich nog heeft voorgedaan, of eerder als het probleem weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
vwtune schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:50:
Zou je dan meteen aan de monteur willen vragen, hoe men kan zien in het service menu, waar de speeluren staan?
Gevraagd voor je.
Antwoord: Ze mogen geen details over het service menu geven, als je hier zelf in gaat snuffelen en instellingen gaat veranderen dan vervalt ook je garantie.
Een monteur schijnt te kunnen zien of je in het servicemenu bent geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:16:
Samsung’s 2010 EU line-up will be unveiled on Monday!

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1266598032

Suggested retail prices are also expected on Monday.

Zie een 50 of 58" uit de 6500 lijn wel zitten :)
Ik ook, maar ben nog steeds een beetje huiverig ten opzichte van plasma vanwege de image retention. Maar goed neem aan dat deze nieuwe serie daar al wel weer minder last van zal hebben als de vorige.
En alle 2010 samsung modellen hebben nu toch dat glazen paneel direct tegen het scherm aan zitten zodat je nooit "dubbel" beeld ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu een Panasonic full hd plasma en image retention is amper merkbaar. Heb er iig geen hinderlijke last van. Zou daar niet zo bang voor zijn maar wel enigzins (met je gezond verstand) rekening houden hiermee.

Ook dubbel beeld heb ik nog niet gezien. Lees tzt gewoon reviews en kijk zelf in de winkel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:28:
Heb nu een Panasonic full hd plasma en image retention is amper merkbaar. Heb er iig geen hinderlijke last van. Zou daar niet zo bang voor zijn maar wel enigzins (met je gezond verstand) rekening houden hiermee.

Ook dubbel beeld heb ik nog niet gezien. Lees tzt gewoon reviews en kijk zelf in de winkel.
Ik heb vooral ervaringen gelezen op avforums avsforum met betrekking tot de b550/b530 daar klaagden heel veel mensen over image retention en een buzz. In de winkel kon ik de buzz ook horen, image retention zag ik niet (maar ja denk dat dat ook meer van toepassing is bij games met een hud en logo's van tv zenders.).

Hoe dan ook denk dat ik toch het beste kan wachten op de nieuwe modellen, want dat zal wel niet zo lang meer duren en dan kan ik daarna wel de afweging maken tussen lcd of plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

nog geen prijzen kunnen vinden maar wel het volgende

Samsung today confirmed that its new range of Full HD 3D LCD/LED and plasma TVs will go on sale in Europe from March. The TVs will support new content and applications, including music jukebox service AudioLounge, video-on-demand provider BoxOffice 365 and Cartoon Network.

The company will offer 20 different 3D models, including LCD, LED and plasma screens. The biggest 3D TV will be a 65in plasma, and there will also be a 3D Blu-ray player and 3D home cinema system, as outlined in our original news story below.

"The success of recent 3D film titles is building anticipation from people who want to enjoy the richness of 3D content from the comfort of their living room," says Andy Griffiths, vice president of consumer electronics for Samsung UK.

All of the 3D TVs will include Internet@TV with access to Samsung's own apps. In the UK, these include LoveFilm, BBC iPlayer and Muzu.tv.

We'll publish exclusive First Tests of the Samsung UE40C7000 3D TV and BD-C6900 3D Blu-ray player in our April issue, on sale March 10th

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Die nieuwe pics zien er veelbelovend uit, ik ben benieuwd welke plasma's in 2010 de beste worden overall, Panasonic, Samsung of heel misschien LG? In een aankondiging gaf LG te kennen dat ze betere panelen hadden ontwikkeld dan Pioneer met zijn Kuro's. Ben dus benieuwd!

Wat me wel opvalt is dat Samsung heeeel erg de nadruk legt op de dikheid van de tv. Ben ik dan de enige die het niet boeit of de tv 2" of 1" dik is? Beeldkwaliteit komt toch altijd VER voor de dikte van de tv? Tot op zekere hoogte dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
gijsvogel schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:45:
De servicemonteur is net bij me langs geweest.

Moederbord is vervangen en dit zou het probleem op moeten lossen, is alleen pas vast te stellen door te gebruiken en te zien of het probleem niet meer terug komt natuurlijk.

@mbvisiontt:
De infobalk is gerelateerd aan het type ontvanger, analoog, losse digitale ontvanger of cam-module...
Is dus nergens terug te halen, het type ontvnager bepaalt welke informatie de tv weergeeft.

Anyway, ik hoop dat mijn probleem met het uitschakelen en groen beeld via hdmi nu over is, zal over een week nog eens een berichtje geven of het zich nog heeft voorgedaan, of eerder als het probleem weer terug komt.
Ik hoop dat het probleem is opgelost, happy watching! :)

Bedankt voor het navragen! :) Ik zal het eens proberen met een analoog signaal. Eigenlijk zou ik dus achter Neotion aan moeten gaan, dat zij in hun software update de infobalk weer aanzetten... Die kunnen het probleem dus oplossen. Ik ga er eens achteraan.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:25:
Die nieuwe pics zien er veelbelovend uit, ik ben benieuwd welke plasma's in 2010 de beste worden overall, Panasonic, Samsung of heel misschien LG? In een aankondiging gaf LG te kennen dat ze betere panelen hadden ontwikkeld dan Pioneer met zijn Kuro's. Ben dus benieuwd!

Wat me wel opvalt is dat Samsung heeeel erg de nadruk legt op de dikheid van de tv. Ben ik dan de enige die het niet boeit of de tv 2" of 1" dik is? Beeldkwaliteit komt toch altijd VER voor de dikte van de tv? Tot op zekere hoogte dan natuurlijk.
Mwah, zeker bij tv's van dit formaat 50"+ vind ik het ook wel belangrijk hoe ze eruit zien. Meeste Panasonic modellen vind ik kwa design toch vrij lelijk, terwijl het laatste samsung model (b850) en de nieuwe er bijzonder fraai uit zien. Als je dan kwa beeldkwaliteit iets in moet leveren vind ik op zich niet zo heel erg en ik denk dat veel mensen er zo over nadenken, zeker wanneer er nog een vriendin is die ook de keuze bepaalt :).

p.s. de pn50c550 ziet er ook wel goed uit, maakt ook gebruik van de single layer of glass met front bonded filter zodat er geen ruimte zit tussen het beeld en het glas, dus geen dubbele beelden. Daarnaast lijkt het model ook wat slanker dan de b650
http://www.amazon.com/Sam...cs&qid=1266917811&sr=1-16

[ Voor 19% gewijzigd door StephaN900 op 23-02-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
StealthyPeanut schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:25:
In een aankondiging gaf LG te kennen dat ze betere panelen hadden ontwikkeld dan Pioneer met zijn Kuro's. Ben dus benieuwd!
Dit zei LG ook al van de 2009 serie. Welnu, die waren ook "ietsjes" minder dan de Pioneer's ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is jammer dat er weinig serieuze reviews zijn van de Samsungs. Ben wel benieuwd wat bv een HDTVtest.co.uk van de Samsun plasma's zou vinden. Ze testen momenteel niet zoveel tv's meer, maar het is toch wel opmerkelijk dat ruim 1,5 jaar na de introductie de Pioneer Kuro nog steeds reference is.

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-02-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 16:07
StephaN900 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:14:
[...]

Mwah, zeker bij tv's van dit formaat 50"+ vind ik het ook wel belangrijk hoe ze eruit zien. Meeste Panasonic modellen vind ik kwa design toch vrij lelijk, terwijl het laatste samsung model (b850) en de nieuwe er bijzonder fraai uit zien. Als je dan kwa beeldkwaliteit iets in moet leveren vind ik op zich niet zo heel erg en ik denk dat veel mensen er zo over nadenken, zeker wanneer er nog een vriendin is die ook de keuze bepaalt :).

p.s. de pn50c550 ziet er ook wel goed uit, maakt ook gebruik van de single layer of glass met front bonded filter zodat er geen ruimte zit tussen het beeld en het glas, dus geen dubbele beelden. Daarnaast lijkt het model ook wat slanker dan de b650
http://www.amazon.com/Sam...cs&qid=1266917811&sr=1-16
Ik had het over de dikte en niet echt over de totale vormgeving.

Het vooraanzicht van een tv moet er bij mij ook echt niet lelijk uitzien, maar matig vind ik voldoende. Maar dat de dunheid van een paneel bijna wordt gebruikt als USP (Unique-Selling-Proposition) door Samsung (ook in de reclames met LCD-LED) is best opvallend.

Ik ben het wel met Mopperkont Oscar eens, opvallend dat de Kuro's nog steeds reference zijn. Aan de ene kant geweldig voor Pioneer, maar wel erg jammer voor de consument. Hopelijk wordt het gat dit jaar daadwerkelijk gedicht!

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-02-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:26:
[...]

Ik had het over de dikte en niet echt over de totale vormgeving.

Het vooraanzicht van een tv moet er bij mij ook echt niet lelijk uitzien, maar matig vind ik voldoende. Maar dat de dunheid van een paneel bijna wordt gebruikt als USP (Unique-Selling-Proposition) door Samsung (ook in de reclames met LCD-LED) is best opvallend.

Ik ben het wel met Mopperkont Oscar eens, opvallend dat de Kuro's nog steeds reference zijn. Aan de ene kant geweldig voor Pioneer, maar wel erg jammer voor de consument. Hopelijk wordt het gat dit jaar daadwerkelijk gedicht!
Ja nadat ik op de verzend knop drukte bedacht ik mij dit ook, maar dan nog is zo'n dunne tv wel mooi als je de kamer binnenkomt, bij mij kan je iig nog wel zien dat mijn huidige lcd wat dikker is. En het heeft ook zeker een esthetisch voordeel wanneer je hem op wil hangen.

Maar ik ben het volkomen met je eens hoor dat de dikte ;) niet het belangrijkst is. Maar het is natuurlijk wel iets dat aantrekkingskracht heeft voor de gemiddelde consument die ongeïnformeerd in een willekeurige winkel op zoek gaat naar een tv.

Maar ik dacht dat de prijzen en release data van de nieuwe plasma's gepost zou worden?

[ Voor 3% gewijzigd door StephaN900 op 23-02-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

op amazon staan wel de 4 en 5 serie prijzen van 2010

Samsung PN50C450 50-Inch 720p Plasma HDTV (Black)
List Price: $899.99
Our Price: $899.99

Samsung PN50C550 50-Inch 1080p Plasma HDTV (Black)
List Price: $1,299.99
Our Price: $1,299.99

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
mindcre8r schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 07:46:
op amazon staan wel de 4 en 5 serie prijzen van 2010

Samsung PN50C450 50-Inch 720p Plasma HDTV (Black)
List Price: $899.99
Our Price: $899.99

Samsung PN50C550 50-Inch 1080p Plasma HDTV (Black)
List Price: $1,299.99
Our Price: $1,299.99
Dit zijn volgens mij nog gewoon de oude modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nism0 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:06:
[...]

Dit zijn volgens mij nog gewoon de oude modellen.
Nee die had ik eerder ook al aangehaald, zijn de nieuwe versies van de B modellen van 2009, zijn ook aanzienlijk lichter (omdat ze minder glas gebruiken en daarmee het dubbele beeld oplossen).

Maar ze gebruiken daar gewoon de adviesprijzen, dus denk dat 1299 wel wat aan de hoge kant is, dat is ongeveer 1k euro en ik hoop toch wel dat die wat lager uitvalt, anders beloofd het niet veel goeds voor de C6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
StephaN900 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:12:
[...]

Nee die had ik eerder ook al aangehaald, zijn de nieuwe versies van de B modellen van 2009, zijn ook aanzienlijk lichter (omdat ze minder glas gebruiken en daarmee het dubbele beeld oplossen).

Maar ze gebruiken daar gewoon de adviesprijzen, dus denk dat 1299 wel wat aan de hoge kant is, dat is ongeveer 1k euro en ik hoop toch wel dat die wat lager uitvalt, anders beloofd het niet veel goeds voor de C6500
1299 dollar is 958 euro dat is toch niet extreem duur?

De b versie is 859,00 euro.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
Ik lees hier al een paar keer dat men picture mode "Movie of Film" gebruikt.
Ik vind die instelling op mijn 50A756 helemaal niet zo prettig, het beeld wordt dan ietwat flets en aan de groene kant.
Alle digitale opties staan hier uit behalve HDMI-zwartniveau op laag en picture mode normaal normaal.
Kan de settings verder niet meer vinden die ik eens in een review gevonden had.
Heeft iemand misschien calibratie settings van de 7 serie plasma? Kleuren heb ik namelijk niets aan veranderd en ik ben van mening dat daar nog winst te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

vwtune schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:50:
Wanneer je scherpte op '0' zet. Verlies je dan niet iets? het lijkt namelijk wel of het beeld iets waziger wordt naarmate ik dit lager instel
De nieuwe schermen in tegenstelling tot de oude CRT-TV's (Beeldbuis) hebben die optie 'scherpte/sharpness' niet nodig. Onderaan deze pagina staat een voorbeeld van wat een te hoge sharpness-instelling doet met de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Het nieuwe panel is in mijn tv geplaatst en de groene vlek is weg.
Nu weer fijn 200 uur inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Inmiddels weer in bezit van een nieuwe PS50B650 ivm een fabricagefout in de omlijsting. Gisteren weer 200km gereisd om hem om te ruilen. Bij plasma-discounter ging het allemaal wat moeizaam aangezien ze hem in 1e instantie niet wilde omruilen. Na 45min aan discussies toch een nieuwe meegekregen.

Het is me ook direct opgevallen dat deze tv geen last heeft van het buzzing geluid. Toch vreemd dat er zoveel verschil in de toestellen zit!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roksan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08 20:04
Inmiddels een nieuwe firmware beschikbaar op de site van Samsung. De 2007.2. Volgens mij zijn er wat functies in het geluid menu toegevoegd. En ik heb het idee dat zwart wat zwarter is geworden en minder wisselingen heeft. Ook lijkt er wat meer dynamiek in het beeld te zitten. De 50 Hz problemen lijken minder (ik heb nu minder last van blokjes bij snelle pans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

+10 _/-\o_
We gaan ermee aan de slag.

Edit: Er is een update voor beide B650 types. Even de juiste selecteren, of anders beide nemen en dan neemt de TV vanzelf de juiste.
Roksan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:10:
Inmiddels een nieuwe firmware beschikbaar op de site van Samsung. De 2007.2. Volgens mij zijn er wat functies in het geluid menu toegevoegd. En ik heb het idee dat zwart wat zwarter is geworden en minder wisselingen heeft. Ook lijkt er wat meer dynamiek in het beeld te zitten. De 50 Hz problemen lijken minder (ik heb nu minder last van blokjes bij snelle pans).

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2010 12:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

iemand een idee wanneer de 2010 modellen in de winkel staan?

ik ben ongeduldig en vindt de b850 ook erg mooi :P

de op 3rd quarter dus dat duurt wel ff.

http://translate.google.d...howfull%26id%3D1266924863

[ Voor 98% gewijzigd door mindcre8r op 01-03-2010 11:53 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat artikel staat voor het topmodel de c8000 april/mei
Zelf ben ik wel geïnteresseerd in de c550 het niet ultradunne topmodel. Heeft wel een slankere behuizing gekregen en oogt daardoor niet zo lomp groot. In Amerika al te bestellen, dus ik neem aan dat het hier ook niet zo lang meer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik vindt het PVR gedeelte wel intressant op die hogere modellen, icm CI+

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Roksan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:10:
Bedankt voor de melding. Wat je zo opnoemt klinkt erg positief. Ik ga de firmware meteen even upgraden.
Hopelijk kom ik tot dezelfde conclusie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Monteur anderhalve week geleden over de vloer gehad ivm de problemen met uitschakelen etc, exact hetzelfde als wat Gijsvogel ook omschrijft. Bij mij hebben ze ook het moederbord vervangen, maar het probleem is dus kennelijk gebleven, want gister sprong hij weer spontaan uit op dezelfde manier zoals dat eerst ook gebeurde.

De monteur van Selectro gaf toen aan dat je 3 maanden garantie op de reparatie hebt (wat opzich vreemd is als je fabrieksgarantie hebt, maar ok..) en dus in geval van problemen direct contact met Selectro moet opnemen. Maar een telefoontje later ben ik in ieder geval gewoon weer naar Samsung doorgestuurd. En laten ze nu nét weer een nieuwe update hebben uitgebracht, die ongetwijfeld het probleem niet gaat oplossen, maar die je wel verplicht bent te installeren voordat ze komen.

Dus al met al straks weer 2 weken verder voordat ze eens langs gaan komen om naar het probleem te kijken. Wat mij betreft nooit meer een Samsung, waardeloze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
mindcre8r schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:14:
ik vindt het PVR gedeelte wel intressant op die hogere modellen, icm CI+
Ja zag ik ook, maar ja vraag is weer hoe vaak ik dat echt ga gebruiken. Ga zelf dus voor de "basic" 550, maar wat ik mij afvraag is dit: Ik kijk heel veel SD content, of 720p. Enige keren dat ik full hd content kijk is sporadisch een bluray of een ps3 game die het ondersteund (bijna geen).
Nu vertelde iemand mij dat een hd ready scherm (bijv de c450), SD content beter weergeeft. Is dat waar? Ik wil graag de mogelijkheid hebben om full hd content te bekijken, maar niet als dit weer ten koste gaat van hetgeen dat ik het meeste kijk SD/720p.
De nieuwe modellen laten wel lang op zich wachten trouwens, aangezien er al een aantal personen in de V.S. zijn die ze al in huis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

StephaN900 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:51:
[...]

Ja zag ik ook, maar ja vraag is weer hoe vaak ik dat echt ga gebruiken. Ga zelf dus voor de "basic" 550, maar wat ik mij afvraag is dit: Ik kijk heel veel SD content, of 720p. Enige keren dat ik full hd content kijk is sporadisch een bluray of een ps3 game die het ondersteund (bijna geen).
Nu vertelde iemand mij dat een hd ready scherm (bijv de c450), SD content beter weergeeft. Is dat waar? Ik wil graag de mogelijkheid hebben om full hd content te bekijken, maar niet als dit weer ten koste gaat van hetgeen dat ik het meeste kijk SD/720p.
De nieuwe modellen laten wel lang op zich wachten trouwens, aangezien er al een aantal personen in de V.S. zijn die ze al in huis hebben...
bij de vorige modellen zag je vaak dat downsizing de kwaliteit niet ten goede kwam inderdaad.
maar ik verwacht dat berekeningen beter zijn in de nieuwe modellen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
Voor de 58B680 zie ik alleen de 2007.1 firmware staan.

Eerlijk gezegd heb ik mijn tv, sinds aankoop nog nooit geupdate. Dus die 2007.1 staat er nog niet eens op.
Is het beter om hem te updaten? Eingelijk wil ik het niet zeggen (omdat ik misschien dingen op me ga afroepen.... hard hout... klop, klop, klop...) Ik heb namelijk nergens problemen mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je kunt via het TV menu altijd terug naar de vorige firmware, er valt dus weinig mee te verliezen lijkt me?
Jammer dat Samsung niet even een changelog bij een firmware vermeld, dan zou het allemaal wat duidelijker worden wat er nu eigenlijk veranderd wordt met de update.
vwtune schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:45:
Voor de 58B680 zie ik alleen de 2007.1 firmware staan.

Eerlijk gezegd heb ik mijn tv, sinds aankoop nog nooit geupdate. Dus die 2007.1 staat er nog niet eens op.
Is het beter om hem te updaten? Eingelijk wil ik het niet zeggen (omdat ik misschien dingen op me ga afroepen.... hard hout... klop, klop, klop...) Ik heb namelijk nergens problemen mee....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Als je geen problemen hebt, zou ik de dingen gewoon lekker zo laten als ze nu zijn. Als er echt vernieuwende zaken in zouden zitten verneem je dat snel genoeg van andere gebruikers en kan je het alsnog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
hardware-lover schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:47:
+10 _/-\o_
We gaan ermee aan de slag.

Edit: Er is een update voor beide B650 types. Even de juiste selecteren, of anders beide nemen en dan neemt de TV vanzelf de juiste.

[...]
Gisteren de nieuwe firmware geinstalleerd, ging probleemloos ... alleen ik zie geen verschil? Wat zijn de wijzigingen? Samsung laat iig niks weten op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
HvB83 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:27:

De monteur van Selectro gaf toen aan dat je 3 maanden garantie op de reparatie hebt (wat opzich vreemd is als je fabrieksgarantie hebt, maar ok..) en dus in geval van problemen direct contact met Selectro moet opnemen. Maar een telefoontje later ben ik in ieder geval gewoon weer naar Samsung doorgestuurd. En laten ze nu nét weer een nieuwe update hebben uitgebracht, die ongetwijfeld het probleem niet gaat oplossen, maar die je wel verplicht bent te installeren voordat ze komen.

Dus al met al straks weer 2 weken verder voordat ze eens langs gaan komen om naar het probleem te kijken. Wat mij betreft nooit meer een Samsung, waardeloze organisatie.
Dat idee had ik eerst ook, geen Samsung meer maar de beste man van Selectro vertelde me dat Samsung als enigste merk deze service biedt, dat de tv aan huis gerepareerd wordt.
Bij andere merken breng je de tv zelf maar terug naar de verkoper vertelde hij me.
En over die garantie van 3 maanden op een reparatie, dat geldt natuurlijk alleen als je geen garantie meer op de tv zelf hebt, lijkt me. De gewone garantie loopt toch nog steeds door?
Daarbij heeft Samsung standaard een coulance-regeling, gaat je tv in het derde jaar stuk, dan betaal je bv. max. 10% van het aankoopbedrag aan reparatiekosten.
Toch netjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleply
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb bij mijn ps50b850 de spoel er af geknipt en deze doorverbonden, de koeler heb ik voor eerst aangelaten, en ik moet zeggen hij is nu super stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
pleply schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:01:
Ik heb bij mijn ps50b850 de spoel er af geknipt en deze doorverbonden, de koeler heb ik voor eerst aangelaten, en ik moet zeggen hij is nu super stil
??? spoel afknippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

hardware-lover schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:12:
Je kunt via het TV menu altijd terug naar de vorige firmware, er valt dus weinig mee te verliezen lijkt me?
Helaas kan dit niet altijd (ben ik inmiddels achter). Ik kan na deze update niet meer terug naar de vorige firmwareversie (via 'Alternative Software'), waar dat na de vorige update wel gewoon kon.
Eén van de redenen waarom ik alle firmwarebestanden bewaar (voor het geval dat ...). :*)

Ik heb inderdaad wel gezien dat het '50 Hz-probleem' (= blokvervorming bij snel bewegende beelden met hoog contrast. Met name zwart op een witte achtergrond) wat minder is geworden. Dat is dus een behoorlijke winst, want dat irriteerde me af en toe wel tijdens het kijken. Ook heb ik het idee dat het authenticatieproces van de CI+-module bij het inschakelen van de TV sneller verloopt. Een verandering in de zwartwaarden of minder licht/donker wisselingen heb ik niet kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Klopt inderdaad, er staat by mij nu ook geen oudere firmware meer weergegeven.
JAM schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:20:
[...]

Helaas kan dit niet altijd (ben ik inmiddels achter). Ik kan na deze update niet meer terug naar de vorige firmwareversie (via 'Alternative Software'), waar dat na de vorige update wel gewoon kon.
Eén van de redenen waarom ik alle firmwarebestanden bewaar (voor het geval dat ...). :*)

Ik heb inderdaad wel gezien dat het '50 Hz-probleem' (= blokvervorming bij snel bewegende beelden met hoog contrast. Met name zwart op een witte achtergrond) wat minder is geworden. Dat is dus een behoorlijke winst, want dat irriteerde me af en toe wel tijdens het kijken. Ook heb ik het idee dat het authenticatieproces van de CI+-module bij het inschakelen van de TV sneller verloopt. Een verandering in de zwartwaarden of minder licht/donker wisselingen heb ik niet kunnen waarnemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Anderhalve week geleden is de monteur bij me langs geweest en had het moederbord vervangen.
Tot op heden nog geen terugkerend uitval probleem geconstateerd gelukkig, het lijkt dus weg te zijn.

Wel heb ik nog een keertje last gehad van wegvallen of groen worden van beeld via HDMI me de computer op die poort.
Alleen wel maar 2 a 3 keer in de eerste paar dagen na de reparatie.

Ik lees dat er een firmware upgrade is, dus die zal ik zo eens even gaan doen.

Ik wacht het verder af.

[ Voor 9% gewijzigd door gijsvogel op 04-03-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Dat wegvallen van het beeld heb ik ook nog steeds, maar alleen via m'n PS3, niet via de dvr. Dat gooi ik in mijn geval dus eerder op een probleem met de PS3, of is het bij jou ook dat andere apparaten het wel probleemloos blijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Ik heb verder geen andere apparaten via HDMI aangesloten, dus ik kan daar weinig over zeggen.
Ik heb wel eens eerder een ps3 van een vriend aangesloten gehad op dezelfde en een andere HDMI poort en daarbij viel ook het beeld weg.
Ik denk dus niet dat het aan het andere apparaat ligt, maar aan de TV zelf.

Ik vind t dan ook wel typisch dat we allebei dezelfde klacht hebben maar dan met een andere apparaat.
En dat het euvel zich oplost door de TV uit en aan te zetten...(en niet het gekoppelde apparaat)
Misschien is het wel HDCP, maar dan begrijp ik niet dat het zo onregelmatig wegvalt.

Jammer trouwens dat er op het HT forum niet meer respons komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ps50b650 laatst gekocht maar ik heb geen last van wegvallend beeld met een ps3 aangesloten via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook verplan om de PS50B850 te kopen maar, ik zit nu ook sterk te twijfelen of ik moet wachten op de nieuwe serie. Gezien de kleine kinderziekjes toch behoorlijk irritant kunnen zijn en toch dik 2000 euro ervoor betaald had ik meer verwacht van deze tv bovendien verwacht ik als men een product koopt gewoon goed moet zijn en niet bijgelapt moet worden na aanschaf. Het is niet alleen bij tweakers zo qua negatieve reviews maar, ook bij kieskeurig bijv waardoor ik mijn gedachten toch ga veranderen voor die nieuwe LED en plasma series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
gijsvogel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:18:
Ik heb verder geen andere apparaten via HDMI aangesloten, dus ik kan daar weinig over zeggen.
Ik heb wel eens eerder een ps3 van een vriend aangesloten gehad op dezelfde en een andere HDMI poort en daarbij viel ook het beeld weg.
Ik denk dus niet dat het aan het andere apparaat ligt, maar aan de TV zelf.

Ik vind t dan ook wel typisch dat we allebei dezelfde klacht hebben maar dan met een andere apparaat.
En dat het euvel zich oplost door de TV uit en aan te zetten...(en niet het gekoppelde apparaat)
Misschien is het wel HDCP, maar dan begrijp ik niet dat het zo onregelmatig wegvalt.

Jammer trouwens dat er op het HT forum niet meer respons komt...
De info dat het met de pvr niet zou zijn klopt niet, had die nooit zo intensief gebruikt, dus dat leek goed te gaan, maar bij nader inzien toch niet. Om uit te sluiten dat het in de kabel zat heb ik de apparaten ook met een 1m lang kabeltje direct op de tv aangesloten, zelfde probleem. Zoals jij zegt maakt het niet uit of je het aangesloten apparaat zelf uit- en weer aanzet, hij krijgt pas weer verbinding wanneer je de tv opnieuw aanzet. Ook een ander apparaat aankoppelen werkt dan niet. Moet inderdaad in de tv zitten.

Met het nieuwe mainboard is het trouwens erger geworden; nu is het meestal al na een paar minuten dat de hdmi ermee stopt, waar het vroeger soms ook best 2 uur goed kon gaan. En erger nog, meestal komt het ook niet meer goed tot je de stekker er een kwartier uit hebt gehad. Een gezellig avondje film kijken met m'n vriendin werd me zo mooi door de neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:23:
Ik ben ook verplan om de PS50B850 te kopen maar, ik zit nu ook sterk te twijfelen of ik moet wachten op de nieuwe serie. Gezien de kleine kinderziekjes toch behoorlijk irritant kunnen zijn en toch dik 2000 euro ervoor betaald had ik meer verwacht van deze tv bovendien verwacht ik als men een product koopt gewoon goed moet zijn en niet bijgelapt moet worden na aanschaf. Het is niet alleen bij tweakers zo qua negatieve reviews maar, ook bij kieskeurig bijv waardoor ik mijn gedachten toch ga veranderen voor die nieuwe LED en plasma series.
Uit je eerste zin maak ik op dat je hem nog niet gekocht hebt en uit je tweede dat je er 2000 euro voor betaald (te veel) hebt? Hoe dan ook de nieuwe serie schijnt ook last te hebben van buzz bij sommige modellen, maar ja zelf zou ik wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:17:
[...]

Uit je eerste zin maak ik op dat je hem nog niet gekocht hebt en uit je tweede dat je er 2000 euro voor betaald (te veel) hebt? Hoe dan ook de nieuwe serie schijnt ook last te hebben van buzz bij sommige modellen, maar ja zelf zou ik wel even wachten.
Ja, ik heb deze serie 8000 plasma in heel veel winkels gezien en het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben met deze tv's. Het is vaak inderdaad over het buzz probleem en zelfs mensen andere mensen afraden dit product te kopen vanwege dit probleem. Qua functionaliteit is ie helemaal oke maar gezien het feit dat ze toch binnenkort vervangen worden door nieuwe modelen wil ik toch even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:33:
[...]

Ja, ik heb deze serie 8000 plasma in heel veel winkels gezien en het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben met deze tv's. Het is vaak inderdaad over het buzz probleem en zelfs mensen andere mensen afraden dit product te kopen vanwege dit probleem. Qua functionaliteit is ie helemaal oke maar gezien het feit dat ze toch binnenkort vervangen worden door nieuwe modelen wil ik toch even wachten.
je bedoeld de 800 serie neem ik aan, de 8000 is de nieuwe serie.
Buzz is erg persoonlijk verder, niet iedereen hoort hoge tonen evengoed.

Nadeel is dat het per tv verschilt, van dezelfde serie kunnen 4 van de 10 het probleem hebben.
In een Winkel hoor je het geluid ook nooit zoals je dat thuis hoort helaas.
Als je jonge kinderen hebt raad ik het zowiezo af, die horen de hoge tonen veel beter dan mensen van 25+

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Net Solectro aan de lijn gehad, die hadden van Samsung geen melding doorgekregen over het steeds wegvallen van de hdmi, alleen dat hij nog steeds uitschakelt. Eerst wilden ze dus al een afspraak maken voor komende donderdag, maar met dat hdmi moeten ze toch meer vervangen, dus bellen ze zodra ze dat onderdeel binnen hebben.

Vind ik toch zeer netjes wat mij betreft. Sowieso dat ze de klacht al serieus nemen zonder dat Samsung het zelf doorgeeft, ze hadden net zo goed kunnen zeggen "belt u dan eerst Samsung maar weer, anders mogen wij niks doen", en ook dat ze zo snel reageren. Nu alleen nog hopen dat het probleem daarna ook is opgelost, maar daar gaan we nu maar even van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb een vraagje over de Plasma tv's van Samsung. Misschien stel ik hier wat domme (beginners)vragen, maar de wereld van plasma is nieuw voor mij ;). Ik ben me al een behoorlijke tijd aan het verdiepen in een nieuwe TV. Mijn keuze was eigenlijk gevallen op een tv uit de nieuwe serie van Sony. Mijn tv zal ik voornamelijk gebruiken om te gamen en nu blijken de nieuwe Sony's toch weer behoorlijk last te hebben van inputlag. Nu begrijp ik inmiddels dat plasma tv's niet of nauwelijks last hebben van lag. In ieder geval de tv's van Panasonic. Nu kwam ik gisteren een aanbieding tegen van de Samsung PS50B550. Ik was nogal blij verrast door de prijs en het beeld zag er mooi uit. Veel mooier dan ik had verwacht voor die prijs. Maar nu is mijn vraag of de Samsung/plasma-kenners en bezitters mij antwoord kunnen geven op de volgens (voor mij) belangrijke vragen:

1 - Zou de PS50B550 goed functioneren als game-tv ?
2 - Klopt het inderdaad dat er niet of nauwelijks sprake is van inputlag ?
3 - Hoe zit het met het inbranden ? Vroeger was dat een probleem bij plasma-tv's. Is dat nog steeds zo ? Bij gamen kan immers voor een aantal uur een radar, tekst of score op 1 en de zelfde plek blijven staan.
4 - Is er bij deze tv wellicht een groot nadeel bij het gamen (maar ook tv kijken) die er bij een lcd tv niet is ?

Veel vragen, ik weet het ;) Maar hopenlijk kan iemand deze beantwoorden.Alvast bedankt in ieder geval :)

ps. Ik gebruik voornamelijk de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
HvB83 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:28:
Net Solectro aan de lijn gehad, die hadden van Samsung geen melding doorgekregen over het steeds wegvallen van de hdmi, alleen dat hij nog steeds uitschakelt. Eerst wilden ze dus al een afspraak maken voor komende donderdag, maar met dat hdmi moeten ze toch meer vervangen, dus bellen ze zodra ze dat onderdeel binnen hebben.

Vind ik toch zeer netjes wat mij betreft. Sowieso dat ze de klacht al serieus nemen zonder dat Samsung het zelf doorgeeft, ze hadden net zo goed kunnen zeggen "belt u dan eerst Samsung maar weer, anders mogen wij niks doen", en ook dat ze zo snel reageren. Nu alleen nog hopen dat het probleem daarna ook is opgelost, maar daar gaan we nu maar even van uit.
Ah... kijk, interessant...
Er gaat dus meer vervangen worden als alleen het moederbord.
Hoop dat dit het probleem oplost, en zo ja dan lees ik graag wat het euvel dan zou zijn.
Ik heb namelijk ook (al is het met het nieuwe moederbord verminderd) nog steeds wegvallen van beeld op HDMI helaas.
Het uitschakel probleem is tot nu toe gelukkig niet teruggekomen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Bij mij zit er ook al een nieuw main-board en een compleet nieuw panel in de tv, alles zonder tegenstribbelen van Selectro.
Tot nu toe bevalt de service erg goed.
Ik hoop alleen dat het nu klaar is met de problemen. Krijg een beetje het idee dat de tv niet al te lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Na dat het enige tijd goed is gegaan met mijn scherm keert het uitschakel probleem hier nu toch weer terug...
Jammer, want het leek zo goed te gaan. :(

Ik heb nu het idee dat het iets te maken kan hebben met die o zo handige internet@tv widgets.
Vandeweek eens gekeken of die functie van de tv inmiddels iets deed.
Dit was gelijk in het begin al niet echt veel interessants, maar tot op heden is daar geen verbetering in gekomen.
Werkt voor geen meter.
Maargoed het is een functie die ik toch niet echt op de tv gebruik dus ik had er een tijd niet naar om gekeken.

Omdat ik die functie vandeweek dus heb geprobeerd en nu de problemen terugkomen lijkt het wel of het daar in zit...

Iemand ook inmiddels dezelfde of terugkerende problemen?

@ HvB83: Selectro inmiddels langs geweest? en heeft het evt geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
TV is inmiddels teruggenomen en wordt niet gerepareerd heeft Selectro bericht. Mag een nieuwe tv bij m'n dealer uitkiezen, maar de B680 wordt niet meer geleverd. Wordt nog even afwachten wat ze me dan gaan aanbieden, want de leverancier zegt doodleuk dat hij het aankoopbedrag van Samsung terug krijgt en dat ik daarvoor een tv mag uitkiezen (vanuit zijn standpunt bekeken ook te begrijpen, is immers niet zijn probleem).

Maar vanuit Samsung zou ik dat natuurlijk niet kunnen begrijpen, ik kies bewust voor een 58" plasma van Samsung, dan wil ik straks niet opgescheept zitten met een LG of een veel kleinere tv omdat ze net de nieuwere (en dus momenteel veel duurdere) toestellijnen hebben gelanceerd. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Count_Galious schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:29:
Ik heb een vraagje over de Plasma tv's van Samsung. Misschien stel ik hier wat domme (beginners)vragen, maar de wereld van plasma is nieuw voor mij ;). Ik ben me al een behoorlijke tijd aan het verdiepen in een nieuwe TV. Mijn keuze was eigenlijk gevallen op een tv uit de nieuwe serie van Sony. Mijn tv zal ik voornamelijk gebruiken om te gamen en nu blijken de nieuwe Sony's toch weer behoorlijk last te hebben van inputlag. Nu begrijp ik inmiddels dat plasma tv's niet of nauwelijks last hebben van lag. In ieder geval de tv's van Panasonic. Nu kwam ik gisteren een aanbieding tegen van de Samsung PS50B550. Ik was nogal blij verrast door de prijs en het beeld zag er mooi uit. Veel mooier dan ik had verwacht voor die prijs. Maar nu is mijn vraag of de Samsung/plasma-kenners en bezitters mij antwoord kunnen geven op de volgens (voor mij) belangrijke vragen:

1 - Zou de PS50B550 goed functioneren als game-tv ?
2 - Klopt het inderdaad dat er niet of nauwelijks sprake is van inputlag ?
3 - Hoe zit het met het inbranden ? Vroeger was dat een probleem bij plasma-tv's. Is dat nog steeds zo ? Bij gamen kan immers voor een aantal uur een radar, tekst of score op 1 en de zelfde plek blijven staan.
4 - Is er bij deze tv wellicht een groot nadeel bij het gamen (maar ook tv kijken) die er bij een lcd tv niet is ?

Veel vragen, ik weet het ;) Maar hopenlijk kan iemand deze beantwoorden.Alvast bedankt in ieder geval :)

ps. Ik gebruik voornamelijk de PS3.
Wat laat, maar toch maar even een paar antwoorden:
1 - Ik heb zelf de PS50B650 en die doet het erg goed als game-tv (PC met deze plasma als 2de monitor 8) )
2 - Ik heb op m'n tv geen last van input lag (aangesloten via HDMI). Op m'n computermonitor heb ik duidelijk meer lag
3 - Inbranden hebben de huidige plasma's geen last meer van. Wat je nog wel ziet is 'image retention' (= het tijdelijk achterblijven van een schaduwbeeld) dit verdwijnt een aantal seconden tot een minuut en heeft geen blijvend effect.
4 - Een plasma heeft over het algemeen een lagere licht-output dan een (LED-)LCD, al moet ik zeggen dat dit erg meevalt bij deze Samsungs. Ook overdag is er goed naar te kijken door het gebruik van goede ontspiegelingstechniek.

Als je filmliefhebber bent is plasma een must. Het aantal verschillende kleuren wat weergegeven kan worden is bij plasma groter en de kleuren zijn daardoor (mits goed ingesteld) natuurgetrouwer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
Heeft iemand de HDMI-zwart weergave op ''laag'' staan?

Ik had het altijd op ''normaal'' maar nu ik Avatar aan het kijken ben, vind ik dat het beeld veel mooier is wanneer ie dus op laag staat (het zwart, ziet er zwarter uit)

En ik heb ook de zwarttint op het donkerste gezet, ik had het voorheen altijd op ''uit'' maar toen vond ik het beeld een beetje flets.

Meer mensen die deze instellingen zo hebben staan en kunnen beamen dat het zo moet zijn?
of bedriegen mijn ogen me?

btw, ik heb een 58b680 (met nog steeds de originele oude firmware)

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 27-04-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Gisteren de ps50b550 bij de Mediamarkt in zoetermeer gehaald voor 699 euro.
Voor mensen die bewust voor een lage prijs een zeer mooie tv willen kopen en een versterker hebben (geluid uit tv is bagger) is dit zeker een aanrader ! Gister wat Blueray films bekeken en zeer strak en mooi beeld, helaas een klein beetje ghosting (ik kijk toch geen voetbal of tennis :P) maar voor 699 euro puur voor HD films is het een perfecte keuze.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
vwtune ik heb zelf de ps50b650 en daar ook gewoon de zwarttint op de donkerste stand staan.

Dat ziet er inderdaad stukken beter uit.

ps50b550 voor 699 is echt een super koopje top tv voor mega weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ghosting? Weet je zeker dat dit door de TV veroorzaakt wordt?

En Avatar vanaf Blu-Ray, geweldig jammie..... Ik moest van mijn oudste zoon wachten op de Blu-Ray release, eerder zou ik hem niet moeten kijken. Ik ben blij dat ik dat af heb kunnen wachten.
AwesomE schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:39:
Gisteren de ps50b550 bij de Mediamarkt in zoetermeer gehaald voor 699 euro.
Voor mensen die bewust voor een lage prijs een zeer mooie tv willen kopen en een versterker hebben (geluid uit tv is bagger) is dit zeker een aanrader ! Gister wat Blueray films bekeken en zeer strak en mooi beeld, helaas een klein beetje ghosting (ik kijk toch geen voetbal of tennis :P) maar voor 699 euro puur voor HD films is het een perfecte keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2010 20:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
hardware-lover schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:32:
Ghosting? Weet je zeker dat dit door de TV veroorzaakt wordt?

En Avatar vanaf Blu-Ray, geweldig jammie..... Ik moest van mijn oudste zoon wachten op de Blu-Ray release, eerder zou ik hem niet moeten kijken. Ik ben blij dat ik dat af heb kunnen wachten.

[...]
op mijn oude LCD van philips is de motion toch beter, ik heb gisteren ook nog de Hubble uitzending van national g , bekeken en als je echt goed oplet dan merk je toch dat wat beelden wegvallen. Of schokkering overkomen, net of die gewoon wat frames mist. Maar het is zeker niet hinderlijk of zo :) Ook 24 gekeken vanaf mkv en dat is toch wel speciaal hoor op zo een 50 inch :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb geen B550 plasma maar ik was toch echt in de veronderstelling dat Ghosting bij Plasma's eigenlijk te verwaarlozen zou zijn, ik heb het met de 2 plasma's, die ik tot nu toe gekocht heb, dan ook niet kunnen ervaren. Wie is je TV aanbieder en kijk je daarbij ook digitaal?

En een LCD met Ghosting beter dan een plasma? Het moet niet gekker worden.

Edit:

Ik denk toch dat jij wat anders ervaart dan Ghosting;

Responstijd
Bij lcd-televisies hoor je vaak een begrip zoals responstijd opduiken. Hoe lager de responstijd, hoe minder je zogenaamde veegeffecten zal zien optreden in de beelden. Een lage responstijd in combinatie met beeldtechnieken en 100 hertz beeldwisselingen moeten die veegeffecten sterk beperken, maar echt uitgesloten zijn ze nog niet. Dat komt omdat de lcd-technologie werd ontwikkeld voor de weergave van statische beelden, en niet bewegende beelden.

De responstijd is voor plasmaschermen praktisch irrelevant omdat elke pixel in het plasmapaneel een op zichzelf staande entiteit is, die razendsnel een andere gedaante kan aannemen.
AwesomE schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:59:
[...]

op mijn oude LCD van philips is de motion toch beter, ik heb gisteren ook nog de Hubble uitzending van national g , bekeken en als je echt goed oplet dan merk je toch dat wat beelden wegvallen. Of schokkering overkomen, net of die gewoon wat frames mist. Maar het is zeker niet hinderlijk of zo :) Ook 24 gekeken vanaf mkv en dat is toch wel speciaal hoor op zo een 50 inch :)

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 28-04-2010 12:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Gister bericht van Samsung gekregen, ze snappen de situatie helemaal en ik krijg een nieuwe PS58C6500 zodra hij uit is. Naar verwachting wordt hij week 20 aan me geleverd omdat hij nog niet is uitgeleverd, maarja, als dat het enige is. In ieder geval blij dat ze niet met een refurbished exemplaar op de proppen komen.

Wat mij betreft een nette oplossing dus. Het blijft alleen voor mij een beetje in het midden waar het nou mis is gegaan, want ik kreeg uit het gesprek met Samsung een beetje de indruk dat zij ook verbaasd waren dat de handelaar mij de eerder voorgestelde oplossing heeft aangeboden. Wat voor mij in ieder geval als een paal boven water staat is dat Plasma Discounter zich echt totaal niet voor de klant wil inspannen om er iets beters uit te krijgen.

Kopen daar is prima, ze zijn goedkoop en leveren snel, maar je moet er geen problemen mee krijgen is mijn conclusie. Aftersales is gewoon bagger, ongetwijfeld zijn er andere winkels die dit veel beter georganiseerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
hardware-lover schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:15:
Ik heb geen B550 plasma maar ik was toch echt in de veronderstelling dat Ghosting bij Plasma's eigenlijk te verwaarlozen zou zijn, ik heb het met de 2 plasma's, die ik tot nu toe gekocht heb, dan ook niet kunnen ervaren. Wie is je TV aanbieder en kijk je daarbij ook digitaal?

En een LCD met Ghosting beter dan een plasma? Het moet niet gekker worden.

Edit:

Ik denk toch dat jij wat anders ervaart dan Ghosting;

Responstijd
Bij lcd-televisies hoor je vaak een begrip zoals responstijd opduiken. Hoe lager de responstijd, hoe minder je zogenaamde veegeffecten zal zien optreden in de beelden. Een lage responstijd in combinatie met beeldtechnieken en 100 hertz beeldwisselingen moeten die veegeffecten sterk beperken, maar echt uitgesloten zijn ze nog niet. Dat komt omdat de lcd-technologie werd ontwikkeld voor de weergave van statische beelden, en niet bewegende beelden.

De responstijd is voor plasmaschermen praktisch irrelevant omdat elke pixel in het plasmapaneel een op zichzelf staande entiteit is, die razendsnel een andere gedaante kan aannemen.

[...]
ja mijn excuses , het is meer de responsetijd denk ik dan de term ghosting.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:01

Steve79

wie weet!?

Ik kan helaas nog maar weinig info vinden over samsung nieuwe plasma,
ziet er wel erg strak uit en lijkt me een toppertje

Zie hier: KLIK :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
HvB83 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:49:
Gister bericht van Samsung gekregen, ze snappen de situatie helemaal en ik krijg een nieuwe PS58C6500 zodra hij uit is. Naar verwachting wordt hij week 20 aan me geleverd omdat hij nog niet is uitgeleverd, maarja, als dat het enige is. In ieder geval blij dat ze niet met een refurbished exemplaar op de proppen komen.
Best wel een aardige deal inderdaad, zeker als je naar de huidige verschillen in aanschafprijs kijkt.
Alleen jammer van t wachten dan even, maargoed, dat ben je daarna hopelijk snel vergeten.

En op zich wel leuk dat er in de C6500 een woofer zit ingebouwd volgens de specs...
ben benieuwd of dat veel doet met het holle geluid van de televisie normaalgesproken.
En overall is ie op papier weer een stukje verbeterd her en der.

Ik ben benieuwd.

Maar wat was nou een beetje de korte versie waarom hij terug ging en niet meer gerepareerd kon worden?
Enig idee waar het aan lag?
Hier heb ik namelijk ook nog af en toe uitvallers over hdmi of een enkele keer uitschakelen na gebruik van dat o zo handige internet @ TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Geen idee eerlijk gezegd. Er is al een keer een monteur geweest die toen een printplaat vervangen heeft, waarna de problemen eigenlijk alleen maar erger werden. Na weer 5 weken wachten (waarbij Selectro kennelijk nog iets anders wilde vervangen dan ze de eerste keer al hadden gedaan) belde ik Selectro op met de vraag hoe lang het nog zou duren. Daarop besloten ze de tv op te halen voor een inspectie bij hun in de werkplaats, maar al gelijk met de mededeling dat hij waarschijnlijk niet gerepareerd zou worden en ik een andere oplossing aangeboden zou krijgen.

Ik ben eerlijk gezegd ook verbaasd dat ze me nu dit aanbieden en niet "gewoon" wat nieuwe onderdelen erin zetten, ik heb ook nooit aangegeven dat ik m'n geduld begon te verliezen ofzo (hoewel ik er wel moe van werd natuurlijk dat ik nooit fatsoenlijk een bluray kon kijken). Ik vond het ook erg makkelijk voor m'n gevoel. Blijkbaar is het dus goedkoper om gewoon een nieuwe tv te leveren dan te proberen deze te repareren. Daarom was ik er ook niet blij mee dat men me in eerste instantie met een kluitje het riet in wilde sturen, ik heb er nooit om gevraagd dit toestel niet gewoon te repareren, ik was er verder dik tevreden mee.

Uiteraard hoor je mij nu ook niet klagen, vooral dat hij een stuk dunner is (dik 7cm tegenover 3cm) vind ik wel mooi, voor mij was dat de voornaamste reden om nog te twijfelen over de 850. Maar nu dus voor hetzelfde geld een nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Heb gisteren een PS42C450 opgehaald voor €459.
De beeldkwaliteit van deze plasma voor deze prijs is met LCD (CCFL of LED) echt niet haalbaar :P
Zelfs een Sony KDL-32EX500 is duurder :o

Ben er zelf tot nu toe erg tevreden mee :)
Alleen m'n vriendin moet nog wennen want ze vindt 42 inch te groot :')
Maar goed, van een +- 70cm beeldbuis naar 42" plasma is ook nogal een verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 07-05-2010 13:01 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goede keuze, vraag je vriendin over een maandje nog eens of ze de nieuwe TV te groot vind? Ondertussen wel wat mooie filmpjes voor haar afspelen hè?
FlowDesign schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:59:
Heb gisteren een PS42C450 opgehaald voor €459.
De beeldkwaliteit van deze plasma voor deze prijs is met LCD (CCFL of LED) echt niet haalbaar :P
Zelfs een Sony KDL-32EX500 is duurder :o

Ben er zelf tot nu toe erg tevreden mee :)
Alleen m'n vriendin moet nog wennen want ze vindt 42 inch te groot :')
Maar goed, van een +- 70cm beeldbuis naar 42" plasma is ook nogal een verschil.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Heeft iemand cijfers over het energieverbruik van de PS50C7000?

Ik kan er niets over vinden. Op zich vreemd, want je zou verwachten dat Samsung deze gegevens wel in de spec's zet. Ze staan er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
HoppyF schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:22:
Heeft iemand cijfers over het energieverbruik van de PS50C7000?

Ik kan er niets over vinden. Op zich vreemd, want je zou verwachten dat Samsung deze gegevens wel in de spec's zet. Ze staan er niet in.
Op de meeste sites met info word dan ook niets gezegd over het stroomverbruik buiten de standby van 0,2 W

Via de duitse Samsung site kwam ik er achter dat hij het volgende verbruikt:

Maximaal Stroomverbruik 500 W
Stroomverbruik (IEC 62087 Edition 2) 245 W
Stroomverbruik in Energie spaarmodus 190 W

Hoeveel het werkelijke gemiddelde stroomverbruik is nog niet kunnen achterhalen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bedankt voor deze gegevens.
Ik blijf het vreemd vinden dat Samsung niet duidelijk is over de spec's.
Als je een nieuw product op de markt brengt moet je er gewoon voor zorgen dat alle gegevens bekend (en juist) zijn.
Voorlopig houd ik het maar op 200-250W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
AwesomE schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:53:
[...]

ja mijn excuses , het is meer de responsetijd denk ik dan de term ghosting.
Dat kan ook niet, aangezien de responsetijd van een moderne lcd ligt op 2-6 ms. Een plasma doet 0,001 ms!!
Hierdoor ligt de motion resolution van een full hd lcd op 300-600 beeldlijnen, terwijl die van een full hd plasma liggen op 900-1080.

Motion resolution is het aantal horizontale beeldlijnen welke correct worden weergegeven. Bij een lcd ligt dat veel lager, juist vanwege de ghosting.
De full leds met local dimming hebben dit probleem niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 09-05-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05
Zijn de nieuwe "C" serie plasma's nou al uit? Ik zie wel een aantal shops waarbij ze "leverbaar" zijn, maar ik twijfel een beetje aan de betrouwbaarheid, zeker gezien voor mij wat bekendere shops een levertijd van +10 dagen hanteren.

Ik kan ook vrijwel geen gebruikerservaringen vinden, waardoor mijn vermoeden alleen maar versterkt wordt.

Iemand enig idee wanneer ze dan wel uit gaan komen? Ik ben zelf namelijk geïnteresseerd in een PS50C6500. Anders binnenkort maar even bij de Saturn/MediaMarkt langs gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Deismyna schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:38:
Zijn de nieuwe "C" serie plasma's nou al uit? Ik zie wel een aantal shops waarbij ze "leverbaar" zijn, maar ik twijfel een beetje aan de betrouwbaarheid, zeker gezien voor mij wat bekendere shops een levertijd van +10 dagen hanteren.

Ik kan ook vrijwel geen gebruikerservaringen vinden, waardoor mijn vermoeden alleen maar versterkt wordt.

Iemand enig idee wanneer ze dan wel uit gaan komen? Ik ben zelf namelijk geïnteresseerd in een PS50C6500. Anders binnenkort maar even bij de Saturn/MediaMarkt langs gaan :)
Een aantal shops heeft voorraad (zeggen ze). Zie http://www.plattetvdiscou...ps50c6500/?ref=kieskeurig
Reviews is misschien een ander verhaal.
Ze zijn waarschijnlijk nog TE nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:28:
Goede keuze, vraag je vriendin over een maandje nog eens of ze de nieuwe TV te groot vind? Ondertussen wel wat mooie filmpjes voor haar afspelen hè?

[...]
Ik zei ook al, over een week zie je 'm niet meer staan en dan vind je het beeld zo mooi dat je geen andere TV meer wil :P

Heb zelf gisteravond 2 afleveringen van The Pacific in 720p gekeken vanaf m'n Asus Pundit P4, zag er erg naais uit O+

Beeld en geluid gewoon over een HDMI kabeltje van €3,99 van de Action trouwens, geen probleem :D
Geluid heb ik vanaf de TV weer doorgelust naar een Logitech Z-2300 setje, 2ehands van een medetweaker overgenomen :)

[ Voor 30% gewijzigd door FlowDesign op 09-05-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik zoek ook nog steeds naar de reviews voor de nieuwe Samsung Plasma's, maar kan helemaal niks vinden. Zo vreemd, want op kieskeurig.nl staat al een tijdje aangegeven dat ze 'uit' zijn.

De opvolger van de A756 was de B650 toch? Wat is dan nu de opvolger van die reeks? Vorig jaar bleek de B650 wat probleempjes te hebben met PAL50 ofzo, dus vandaar dat ik benieuwd ben of dat dit jaar opgelost zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Yi-Long schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:58:
Ik zoek ook nog steeds naar de reviews voor de nieuwe Samsung Plasma's, maar kan helemaal niks vinden. Zo vreemd, want op kieskeurig.nl staat al een tijdje aangegeven dat ze 'uit' zijn.
Er is op dit moment inderdaad bar weinig te vinden. Wel kun je voor een behoorlijk aantal gebruikerservaringen kijken op de de fora van avsforum.com die een thread speciaal voor de nieuwe plasma's van Samsung hebben.

Ikzelf zit met smart te wachten totdat de 7000 versie goed leverbaar is. De meeste shops vertellen dat dit eind deze maand het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Yi-Long schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:58:

De opvolger van de A756 was de B650 toch? Wat is dan nu de opvolger van die reeks? Vorig jaar bleek de B650 wat probleempjes te hebben met PAL50 ofzo, dus vandaar dat ik benieuwd ben of dat dit jaar opgelost zal zijn...
De opvolger van de A756 is volgens mij de B850.

Dit is de nieuwe line-up volgens Samsung.

Series/Model (Ultra slim) Size (inches) Estimated Selling Price Availability
PN63C8000 63 $3,799.99 May 2010
PN58C8000 58 $2,999.99 May 2010
PN50C8000 50 $2,099.99 May 2010
PN63C7000 63 $3,499.99 May 2010
PN58C7000 58 $2,699.99 May 2010
PN50C7000 50 $1,799.99 May 2010
PN58C6500 58 $2,399.99 May 2010
PN50C6500 50 $1,599.99 May 2010

[ Voor 26% gewijzigd door coob op 11-05-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
coob schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Dit zijn de Amerikaanse modellen ("PN****").Hier in Europa hebben we de "PS****"
Deze zijn ondertussen voor een groot gedeelte ook al leverbaar in Amerika volgens avsforum.

Ik hoop wel dat de Europese modellen snel leverbaar worden hier. Heb mijn oude HD ready ondertussen al verkocht dus wacht met smart op de PS50C6500. Ik ga waarschijnlijk morgen even naar de Saturn om te kijken of ze er al staan, en anders even vragen wanneer ze verwacht worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Laatst online: 16-05 16:18
coob schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Thanks :) En welke van die nieuwe series zou dan de opvolger zijn van de 756/b850? de C6500? Want de rest lijkt me nogal erg prijzig, vooral gezien de prijzen van de concurrentie (Panasonic/LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PS50C6500 heb ik gezien in de Mediamarkt voor E1299 (op internet voor 1180)
PS50C7700 heb ik gezien in de Mediamarkt voor E1799

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Help!!!! schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:02:
PS50C6500 heb ik gezien in de Mediamarkt voor E1299 (op internet voor 1180)
PS50C7700 heb ik gezien in de Mediamarkt voor E1799
Met een beetje zoeken is de PS50C6500 ook nog wel onder de 1100 euro te vinden online. Hoop alleen wel dat ze echt snel leverbaar worden.

Waarom is dit topic eigenlijk zo rustig? Heeft plasma nou echt zo'n groot imago probleem? De LCD topics lijken veel harder te gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Deismyna schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:20:
[...]

Waarom is dit topic eigenlijk zo rustig? Heeft plasma nou echt zo'n groot imago probleem?
blijkbaar wel ja.... :'(

Verder hoop ik dat er snel wat goede tests komen vd Samsung plasma's. De prijs maar vooral styling spreekt mij veel meer aan dan panasonic.....

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 17-05-2010 18:23 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Wat is nou precies het verschil tussen de PS(50)C550 en PS(50)C6500 ? Ik lees dat je met een softmod de "cinema smooth" kan unlocken op de C550 voor 4:1 pulldown op 96Hz met 24p materiaal (ipv 3:2 60Hz). Dan zijn ze functioneel zo goed als gelijk, of zit er een ander paneel in de C6500? Dat dacht ik niet. Is hij dan alleen wat dunner (slim design) en heeft een woofer? Geluid maakt me niks uit zolang er maar een optical out op zit naar m'n 5.1 set. Dus... paar honderd euro meer voor een dunnere tv, of is er nog een verschil?

En misschien niet het juiste topic, maar hoe verhoud de C550/C6500 zich tot de LG PK350/550 ? De PK350 is helemaal nog een stuk goedkoper en biedt voorzover ik zie ongeveer hetzelfde als de andere, min wat ingangen en nutteloze opties zoals internet@tv etc.

(Ik zocht eerst ook alleen op led tvs, maar na wat onderzoek blijkt een plasma gewoon verreweg de betere koop, zeker voor het geld)

[ Voor 27% gewijzigd door Zoijar op 17-05-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

P50B430 hiero, was maar 499 ex btw. kon 'm niet laten staan.
film kijken is compared met lcd toch wel mooier op een plasma, meer bioscoopachtig lijkt het.
ok het is 'slechts' HDready 1366x768 maar dat is imho te verwaarlozen. 720p is scherp zat.

keurig bezorgd door 2 heren die uiterst hun best deden om gedurende 6 trappen lang, de doos niet te kantelen :D

tv kijken doe ik bijna nooit, dus het is echt alleen voor films, dus inbranden is geen punt.
( na per ongeluk een nachtje mtv aan te hebben laten staan stond er een mtv logo in het beeld ;p maar whitewashen voor nog een nachtje verhielp dit. )

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Waar komt dat vandaan dan? Nog steeds de stokoude argumenten van stroomverbruik en inbranden? Want dat is de laatste paar jaar toch totaal geen issue meer. Maarja, iedereen moet de keuze tussen LCD/LED/Plasma natuurlijk zelf maken, maar naar mijn idee heeft Plasma toch altijd nog de beste beeldkwaliteit.

@Zoijar: De vraag over dat verschil tussen de C550 en de C6500 heb ik ook al een aantal keer voorbij zien komen op avsforum, maar iedereen heeft het daar te druk met melden dat ze in 3 weken tijd 4 nieuwe plasma's hebben gekocht, dus daar wordt je ook niet echt wijs van 8)7 Was hier zelf namelijk ook wel benieuwd naar.

Ik had wel gelezen dat de C6500 lang niet zo warm wordt als de "dikkere" modellen, dus dat zou in principe wat beter moeten zijn voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Deismyna schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:10:
[...]
Ik had wel gelezen dat de C6500 lang niet zo warm wordt als de "dikkere" modellen, dus dat zou in principe wat beter moeten zijn voor de levensduur.
Ik krijg als het even meezit deze week m'n ps58c6500 binnen, nadat ik eerder een b680 in hetzelfde formaat heb gehad. Hopelijk kan ik je dan wat meer vertellen over de warmteontwikkeling in verhouding tot de voorgaande generatie. Maar gezien het verminderde stroomverbruik, mag je daar natuurlijk al enige conclusies aan verbinden. Vooral dat laatste vind ik interessant, of hij dan 8 of 10 jaar meegaat, vind ik persoonlijk minder spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Deismyna schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:10:
@Zoijar: De vraag over dat verschil tussen de C550 en de C6500 heb ik ook al een aantal keer voorbij zien komen op avsforum, maar iedereen heeft het daar te druk met melden dat ze in 3 weken tijd 4 nieuwe plasma's hebben gekocht, dus daar wordt je ook niet echt wijs van 8)7 Was hier zelf namelijk ook wel benieuwd naar.

Ja, ik heb daar ook een aantal threads gelezen maar niemand heeft echt een antwoord... maar met ~1150 euro versus ~850 euro vind ik het wel een groot verschil (300 euro, 35% duurder) als het om hetzelfde paneel in een dunner jasje gaat (aangenomen dat je cinema smooth kan unlocken; hoewel ik nu ook soms lees dat er helemaal geen cinema smooth op de C6500 zit en je dat ook moet unlocken? De nederlandse samsung site zegt dat het er wel op zit)). Lastig... ene moment denk ik, ik koop wel de C6500 voor de zekerheid, en dan twijfel ik toch weer :-) In het verleden al te vaak veel te veel betaald voor wat nutteloze features die leuk leken en je nooit gebruikt. Denk dat ik hem een jaar of 3 gebruik, als het dat in stroomverbruik scheelt is de C6500 natuurlijk een no-brainer.

[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 17-05-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Zoijar schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:50:
[...]
...hoewel ik nu ook soms lees dat er helemaal geen cinema smooth op de C6500 zit en je dat ook moet unlocken? De nederlandse samsung site zegt dat het er wel op zit)).
Zoiets las ik ook al ja, zou wel heel slordig zijn als dat zo zou zijn, het wordt immers wel aangegeven op de site.
Maar, het unlocken van features in het servicemenu kost je natuurlijk wel je garantie, ook iets om bij stil te staan denk ik.

Ik heb beide TV's net nog even vergeleken op de Samsung site (zover dat betrouwbaar is), en ten opzichte van de C6500 mist de C550 het volgende:
- 1080 FHD Motion (soort upscaling van SD naar HD?)
- Cinema Smooth (24p mode bij blu-rays)
- SRS Theater Sound (nutteloos als je een receiver gebruikt).
- Woofer (Zie bovenstaande, vraag me ook af wat je daar van kan verwachten in een TV van 3,5CM dik :X
- BD Wise (niet echt interessant, schakelt de TV automatisch in de juiste resolutie bij een Samsung blu-ray speler)
- Caption (Subtitle) (zal wel voor video playback over USB zijn?)
- Internet@TV (iemand hier ervaring mee? is het wat?)
- Wireless Remote Control (? 8)7 )

Apart dat de C6500 trouwens zwaarder is, ondanks het dunne design.

Enige wat vrij interessant is naar mijn mening is dat Cinema Smooth en misschien internet@TV (maar kan ook internetten op mijn HTPC). Mocht Cinema Smooth daadwerkelijk niet op de C6500 dan kan je misschien beter voor de C550 kiezen, mits het panel/beeldkwaliteit en het stroomverbruik enigszins gelijk zijn natuurlijk.

@HvB83: Ik ben benieuwd, laat ons tegen die tijd even weten hoe de set bevalt en of er dingen zijn waar je tegenaan loopt :)

[ Voor 45% gewijzigd door Deismyna op 18-05-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:51

bS!

Ik heb een PS50C6500 en ik kan je zeggen dat de Cinema Smooth optie niet is terug te vinden terwijl ze er wel mee adverteren (bij samsung op de site zelf, en bij elke retailer). De amerikaanse versie de PNxxC6500 heeft volgens de specs officieel geen cinema smooth maar die kunnen ze middels een service menu truukje wel activeren (C8000 als model selecteren). Dit truukje werkt helaas niet op de europese PS variant :( Ik heb Samsung al gebeld maar die zeggen dat het "gewoon aan staat" bij een 1080p24 signaal. Hier geloof ik echter niets van en ik ga er nog op terug komen. Alle andere modellen krijgen de optie Cinema Smooth namelijk onder het kopje Film Mode te zien en kunnen deze dan aan en uitschakelen. Ik hoop dat ze met een firmware upgrade komen want cinema smooth maakt wel degelijk een verschil voor 24p. Verder overigens een zeer mooi toestel ben er zeer tevreden mee :)

[ Voor 5% gewijzigd door bS! op 18-05-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Help!!!! schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:21:
[...]

blijkbaar wel ja.... :'(

Verder hoop ik dat er snel wat goede tests komen vd Samsung plasma's. De prijs maar vooral styling spreekt mij veel meer aan dan panasonic.....
Hiermee noem je precies de twee redenen van bestaansrecht van plasmaschermen van Samsung op ;)
Als Panasonic eens wat meer aandacht aan hun design besteedde zoals Samsung doet dan was het heel gauw afgelopen met de verkoop van Plasmaschermen van andere merken dan die van Panasonic :P

Ik heb mijn PS42C450 ook met name gekocht vanwege het mooie design (en net iets goedkoper dan Panasonic) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Ik heb op mijn PS42C450 overigens ook geen 24p Cinema Smooth mogelijkheden en stuur daarom vanaf mijn HTPC een 1920x1080@50Hz signaal over HDMI naar de TV. Als ik dan een film of serie in 720p (MKV x264) kijk dan heb ik niet echt het idee dat er iets mis is ofzo. 50Hz is uiteraard wel beter dan 60Hz :Y

Maar ik had ook al gelezen dat het bij sommige modellen mogelijk zou zijn om via het service menu een ander toestel te kiezen als model en daarmee dan Cinema Smooth te unlocken. Vraag me alleen af of dat wel kan bij mijn model want er bestaan volgens mij geen andere 42 inch modellen die het wel hebben :?

Ik moet overigens zeggen dat mijn TV echt nauwelijks warmte afgeeft en er is ook bijna geen sprake van gebrom van de voeding, dus dat is wel positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
FlowDesign schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:38:
[...]

Hiermee noem je precies de twee redenen van bestaansrecht van plasmaschermen van Samsung op ;)
Als Panasonic eens wat meer aandacht aan hun design besteedde zoals Samsung doet dan was het heel gauw afgelopen met de verkoop van Plasmaschermen van andere merken dan die van Panasonic :P

Ik heb mijn PS42C450 ook met name gekocht vanwege het mooie design (en net iets goedkoper dan Panasonic) :Y
Ach, de Panasonic schermen zijn ook niet zonder problemen als ik zo rond lees. Iedere TV heeft wel weer iets waar die goed en slecht in is, of je moet toevallig een paar duizend euro rond hebben slingeren voor een Kuro ;)

@ bS!, Merk je ook echt dat er geen Cinema Smooth aanwezig is? (dus schokkerig beeld bij horizontale bewegingen). En als ik vragen mag, waar heb jij jou scherm vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

bS! schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 02:08:
Ik heb een PS50C6500 en ik kan je zeggen dat de Cinema Smooth optie niet is terug te vinden terwijl ze er wel mee adverteren
Hmm... ik dacht net de knoop doorgehakt te hebben, maar als dit ontbreekt...

Wat is eigenlijk 1080 FHD Motion? Ik neem aan dat lower-end modellen ook gewoon volledige schermupdates doen op 1080 24p toch? Anti-judder zit er niet op, dus wat is het dan?

Eigenlijk wel triest dat iedereen maar een beetje moet gokken wat je koopt voor duizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Zoijar schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:09:
[...]

Hmm... ik dacht net de knoop doorgehakt te hebben, maar als dit ontbreekt...

Wat is eigenlijk 1080 FHD Motion? Ik neem aan dat lower-end modellen ook gewoon volledige schermupdates doen op 1080 24p toch? Anti-judder zit er niet op, dus wat is het dan?

Eigenlijk wel triest dat iedereen maar een beetje moet gokken wat je koopt voor duizend euro.
Zover ik kan zien zorgt het 1080 FHD motion voor upscaling van SD content ofzo, klinkt een beetje als marketing gepraat:
Iedereen kan wel zeggen dat hij de meest heldere beeldkwaliteit heeft. Maar alleen bij Full HD 1 080p ziet u twee keer zoveel details en is de resolutie twee keer zo hoog als bij gewone HD-TV. Het biedt verbluffend warme kleuren en levendige details. Het corrigeert zelfs de fouten van Standard Definition. Er is veel veranderd sinds de HD van uw vader.
Iemand wat duidelijkheid over Internet@TV? Heb je dan bijvoorbeeld Uitzending gemist en youtube ofzo? Vooral dat eerste is natuurlijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Deismyna schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:22:
Iemand wat duidelijkheid over Internet@TV? Heb je dan bijvoorbeeld Uitzending gemist en youtube ofzo? Vooral dat eerste is natuurlijk wel interessant.
Ik geloof dat het gaat om een vooraf vastgesteld aantal internet widgets; je zit daar aan vast en kan niet algemeen browsen oid. Ik neem aan dat het lijkt op de widgets op m'n i8910 telefoon. Youtube had je dacht ik wel. Het verschilt dacht ik ook per versie, jaar en land wat je kan. Hier http://www.samsung.com/us/internetTV/ is de us versie... (persoonlijk denk ik dat je dit nooit gaat gebruiken...)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoijar op 18-05-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:51

bS!

Deismyna schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:48:
[...]
Ach, de Panasonic schermen zijn ook niet zonder problemen als ik zo rond lees. Iedere TV heeft wel weer iets waar die goed en slecht in is, of je moet toevallig een paar duizend euro rond hebben slingeren voor een Kuro ;)

@ bS!, Merk je ook echt dat er geen Cinema Smooth aanwezig is? (dus schokkerig beeld bij horizontale bewegingen). En als ik vragen mag, waar heb jij jou scherm vandaan? :)
Ik heb dus een HTPC (met ATI 5450) aangesloten en als ik 24hz uitstuur dan is het op zich nog wel ok maar voor mijn gevoel niet de 96hz zoals Cinema Smooth ervan zou moeten maken. Ik kan helaas niet echt vergelijken door het uit en aan te zetten en dat is dus ook mijn probleem. Als ik 50hz uitstuur voelt het 'vloeiender' en dat verkies ik op dit moment ook boven 24hz (judder voor lief genomen, was dit toch al gewend). Het is gewoon vreemd dat het geen optie is onder Film Mode en ik vertrouw het gewoon niet. Tevens als ik een aantal gebruikers van avsforums moet geloven is het verschil tussen wel of geen Cinema Smooth duidelijk zichtbaar en als het niet aan staat een gemis.

bottomline... deze feature was een van mijn criteria en als het er niet opzit dan heb ik gekocht onder valse voorwaarden. Ik ga overigens nogmaals met Samsung bellen om verhaal te halen hierover (met als doel een toekomstige firmware upgrade). Ik heb deze tv trouwens eind april gehaald bij de MediaMarkt in Zoetermeer na wat handjeklap voor 1299,- maar zie dat dat inmiddels gewoon de standaard prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
bS! schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:47:
[...]

Ik heb dus een HTPC (met ATI 5450) aangesloten en als ik 24hz uitstuur dan is het op zich nog wel ok maar voor mijn gevoel niet de 96hz zoals Cinema Smooth ervan zou moeten maken. Ik kan helaas niet echt vergelijken door het uit en aan te zetten en dat is dus ook mijn probleem. Als ik 50hz uitstuur voelt het 'vloeiender' en dat verkies ik op dit moment ook boven 24hz (judder voor lief genomen, was dit toch al gewend). Het is gewoon vreemd dat het geen optie is onder Film Mode en ik vertrouw het gewoon niet. Tevens als ik een aantal gebruikers van avsforums moet geloven is het verschil tussen wel of geen Cinema Smooth duidelijk zichtbaar en als het niet aan staat een gemis.

bottomline... deze feature was een van mijn criteria en als het er niet opzit dan heb ik gekocht onder valse voorwaarden. Ik ga overigens nogmaals met Samsung bellen om verhaal te halen hierover (met als doel een toekomstige firmware upgrade). Ik heb deze tv trouwens eind april gehaald bij de MediaMarkt in Zoetermeer na wat handjeklap voor 1299,- maar zie dat dat inmiddels gewoon de standaard prijs is.
Heb je al contact hierover opgenomen bij de MM? En wat zeggen die dan?

Bij mijn model wist ik dat het er niet op zit en ik denk niet dat ik risico ga nemen door het er in proberen te hacken i.v.m. garantie enzo...

Maar ik kan op mijn HTPC (Windows 7, onboard GeForce 9300 met HDMI) geen 24Hz kiezen.
Ik neem aan dat dat 'normaal' is omdat ik er van uit ga dat mijn HTPC detecteert wat de TV wel en niet ondersteund, of heb ik het dan mis? :?

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.