Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306343

De batterij/accu van m'n toestel doet sinds gisteren raar...
Binnen paar minuten loopt hij leeg, paar minuten is wel extreem snel vind ik. :?

Hebben jullie dit probleem ook meegemaakt?

Ik heb hem sinds eind juni, binnen 5 maanden kan de batterij toch niet af laten weten?

Het wordt dus eindelijk tijd om het toestel 'ns naar Acer te sturen, want tijdens surfen
loopt het ook 'soms' vast als ik tegelijkertijd een ander multimessenger programma aan
heb staan -palringo- (programma conflict) en mediaplayer loopt ook vast als ik bestanden wil openen
vanuit de geheugenkaart (geheugenkaart conflict).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 306343 op 04-12-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333521

heb ook problemen met de batterij capaciteit. soms maar 3 uur. :( :(
Heeft iemand al een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Oproep:
Is er iemand die de openingspost wil overnemen. Dan maak ik diegene mede auteur!

Stuur me dan een mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/43703/FFFFFF/000000 met een kleine motivatie waarom jij geschikt bent om de OP bij te houden

[ Voor 50% gewijzigd door Gaitman op 08-12-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Hoe stel je de GPS in? Bij mij blijft het maar zoeken, maar hij vindt niks.
Is het normaal dat het lang aan het zoeken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 19:54
Voor welke navigatiesoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de GPS opstart blijft hij maar draaien. Hij kan geen satellietpoort vinden.
Je moet toch eerst een poort vinden voordat je door kan gaan.

Ik wilde gebruiken/proberen met Google-Maps, maar krijg de melding om de instellingen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Anoniem: 306343 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:33:
Als ik de GPS opstart blijft hij maar draaien. Hij kan geen satellietpoort vinden.
Je moet toch eerst een poort vinden voordat je door kan gaan.

Ik wilde gebruiken/proberen met Google-Maps, maar krijg de melding om de instellingen in te stellen.
Stel je GPS in TomTom in als 'Andere NMEA GPS-Ontvanger'.
Kies een baud-rate van 9600 (hoger en lager werkt waarschijnlijk ook, maar dat maakt in het gebruik toch niets uit).
Kies als poort 'COM7:'.

Dit zijn de juiste GPS instellingen, staat 200 posts terug in dit topic. :)

Of bedoel je dit niet?

Anoniem: 285176

bij koud weer (rond 0 en lager) is het net of mijn touch screen "bevriest" ik kan niets meer, niet locken/ontgrendelen, bellen, smssen.
Beetje waardeloos wel.

Als ie een poosje op kamertemp. ligt doet ie het gewoon wel weer. Ik hang hem nu om m'n nek onder m'n trui als ik buiten aan het werk ben, maar zodra ik hem in de koude buitenlucht blootstel, vertikt ie het.

Hebben meer mensen dit en is er iets aan te doen?

Ik heb een nieuwe accu besteld,, heb al soft en hard gereset, simkaarten eruit gehaald, schoongemaakt enz. maar niets helpt.

Zag overigens ook dat dit toestel nergens meer te koop is... erg jammer

*edit*
nieuwe accu scheelt dus enorm, toestel is nog geen half jaar oud, maar de accu was dus helemaal OP.....

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 285176 op 31-12-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319937

Hoi,

Ik heb een paar weken geleden de nieuwe update NLD 0611 op mijn Glofiish geïnstalleerd. Echter heb ik sindsdien een aantal problemen;

- Telefoon gedeelte valt regelmatig uit en staat dan op vluchtmodus
- PDA gaat helemaal uit en is enkel aan te zetten door een reset

Ik ben geneigd om de oude NLD 0368 weer terug te zetten, alleen is de PDA wel sneller en de batterij gaat sneller mee... Dilemma dus :(

Tips anyone?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339408

Ben nu ruim een half jaar in het bezit van de DX900 en eigenlijk best tevreden.
Echter gisteren is mijn toucscreen in de vergrendeling gegaan en ik krijg deze er niet meer af. Heb meerdere zachte resets gedaan, zonder effect. Ook een harde reset (resetbutton icm aanzetbutton) maar ook zonder effect. Wie kan me helpen?
Heb een kabel naar laptop, en kan wel zien wat er op mn gsm staat maar weet verder niet wat te doen. Ben redelijke digibeet vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Toevallig een nieuwe screenprotector geplaatst? Heb het ooit ook gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339520

ShadowLord schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:32:
Bokkelol, via de site van Smartphoneshop.nl ben ik ooit bij het volgende tooltje uitgekomen van HTC/QTek: http://www.qtek.nl/_BIN/NLRetailWM50.zip.

Ik had zelf namelijk ook problemen om internet van Vodafone opgezet te krijgen, terwijl ik wel alle instellingen goed had. De telefoon doet namelijk nog al eens lastig over welke verbinding hij waarvoor gebruikt. Na het draaien van het bovenstaande tooltje (deze hoef je maar 1 maal te draaien), staan al je instellingen automatisch goed.

Succes ermee.
Shadowlord, ik heb ook problemen om met mijn Acer DX900 een internetverbinding via Vodafone in te stellen. Ik heb bovenstaande tool gedraaid, maar blijf het bericht krijgen dat om "onbekende oorzaak" geen verbinding gemaakt kan worden. Heb je nog suggesties? Boven in mijn scherm komt wel 3G te staan maar de H bij het status van mijn 1ste SIM ontbreekt. Kan er naast de instellingen voor de verbindingen met mijn ISP nog iets anders verkeerd staan?

gr. Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 15:22
Aangezien dit de enige dual-sim, WM smartphone met GPS is, ben ik er al eventjes naar op zoek! Iemand een idee waar ik hem in Nederland nog kan bestellen? Ik kan hem niet meer vinden.....

Of alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Phoenix_X schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:20:
Aangezien dit de enige dual-sim, WM smartphone met GPS is, ben ik er al eventjes naar op zoek! Iemand een idee waar ik hem in Nederland nog kan bestellen? Ik kan hem niet meer vinden.....

Of alternatieven?
Bel http://www.pdashop.nl/ en je weet het :?

Vraag van mijn kant: om de een of andere vage reden verliest mijn Eten DX900 steeds zijn internetverbinding. IE kan dan de pagina niet vinden. Het is meestal voldoende om dan in de connection manager even Dataconnection uit en weer aan te zitten...maar eigenlijk is het gewoon ontzettend hinderlijk en zou dit niet moeten kunnen :(
Firmware is NLD 0611. Heb Vodafone live onbeperkt er op zitten. WAP instelling (standaard gprs) heb ik er afgegooid, zou dat er mee te maken kunnen hebben :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 15:22
Waarom zou ik een winkel gaan bellen om te vragen waar ik een product vandaan kan halen die ze zelf niet meer hebben? Hoewel dat kan, vind ik dat niet de meest logische oplossing?

Iemand die weet waar ze op voorraad zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75168

http://www.degsm.nl/gsm/731/Acer_DX900_Zwart_EN.html
Voorraad en bestelbaarheid staan er alleen niet bij. Dus even informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Phoenix_X schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:32:
Waarom zou ik een winkel gaan bellen om te vragen waar ik een product vandaan kan halen die ze zelf niet meer hebben? Hoewel dat kan, vind ik dat niet de meest logische oplossing?

Iemand die weet waar ze op voorraad zijn?
Omdat zij de eerste waren die ze leverden in NL en vrijwel altijd als eerste de nieuwste toestellen hebben. Klinkt wellicht wat vreemd, maar doorgeredeneerd zijn ze dus ook als eerste (goed) op de hoogte van alles wat er te verkrijgen is, en ws. ook wel waar en waar niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mezelf maar eens quoten, in de hoop dat iemand een antwoord heeft :)
The Eagle schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:42:
[...]

Vraag van mijn kant: om de een of andere vage reden verliest mijn Eten DX900 steeds zijn internetverbinding. IE kan dan de pagina niet vinden. Het is meestal voldoende om dan in de connection manager even Dataconnection uit en weer aan te zitten...maar eigenlijk is het gewoon ontzettend hinderlijk en zou dit niet moeten kunnen :(
Firmware is NLD 0611. Heb Vodafone live onbeperkt er op zitten. WAP instelling (standaard gprs) heb ik er afgegooid, zou dat er mee te maken kunnen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
The Eagle schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:45:
Mezelf maar eens quoten, in de hoop dat iemand een antwoord heeft :)

[...]
als je die wap-instelling er weer eens op zet dan?

heb zelf het probleem niet, maar ik moet ook zeggen dat ik hier erg weinig gebruik van maak.....

• ChauffeurVB
Heeft er al iemand uiteindelijk al een wm 6.5 rom draaien?
Zoja, graag even aangeven de welke. Gooogle is effe mijn vriend niet meer....

ChauffeurVB schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:33:
Heeft er al iemand uiteindelijk al een wm 6.5 rom draaien?
Zoja, graag even aangeven de welke. Gooogle is effe mijn vriend niet meer....
Kijk eens op dit forum: http://www.eten-users.eu/index.php?showtopic=18888&st=0
Hier kun je 6.5 downloaden en proberen. Er zijn gebruikers die vanweg de hoeveelheid ram teruggaan naar 6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Ik volg dat draadje al heel lang, maar echt een reactie op de Nederlandse rom vond ik niet. Laat dat nou de reden zijn om een en ander hier te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChauffeurVB schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:44:
Ik volg dat draadje al heel lang, maar echt een reactie op de Nederlandse rom vond ik niet. Laat dat nou de reden zijn om een en ander hier te vragen.
Begrijp ik goed dat je dus een Nederlandstalige 6.5 rom zoekt? Die heb ik hier gezien. Ik heb deze niet geprobeerd. De Engelse wel. Maar heb hem eraf gehaald omdat ik hem op één of andere manier sloom vond.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 75168 op 12-02-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
@Vriesman

Op dit moment heb ik de NLD rom 611 draaien, en zit mij eigenlijk af te vragen of ik meer batterylife (kan het net een dagje halen met af en toe wifi en bt aan) kan halen met een nieuwe rom.
Op een WWE rom zit ik eigenlijk niet te wachten, het overgaan van Nederlands naar Engels (technisch dan) is voor mij nog een beetje Chinees.

Dus zoek ik graag reacties op de 6.5 rom NLD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285176

Anoniem: 306343 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:00:
De batterij/accu van m'n toestel doet sinds gisteren raar...
Binnen paar minuten loopt hij leeg, paar minuten is wel extreem snel vind ik. :?

Hebben jullie dit probleem ook meegemaakt?
ik had een nieuwe batterij gekocht omdat de oude snel leeg was en sinds van de week is de bastterij binnen 10 minuten totaal leeg (beide), ik heb mijn oude HTC Diamond weer in gebruik en loop dus weer met 2 toestellen te slepen :( Acer exit... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Vorige week is mijn telefoon min of meer vastgelopen. Nu blijkt dat vaker voor te komen met de NLD 611 ROM. Dit lijkt te maken te hebben met de contactpersonen of messages (PIM), op de een of andere manier kan hier iets in corrupt raken. Gevolg is dat sommige programma's (zoals TomTom) niet meer willen starten, SIM1 "No Service" aangeeft en de telefoon-applicatie niet meer te gebruiken is.

Oplossing? Middels een backup-tool je PIM restoren (bijv. via SPB Backup, aanrader). Heb je geen backup? Dan wordt het een restore van het image ben ik bang... Dat even als tip voor mensen die dit ook tegen gaan komen...

Had ik zelf nog een probleem:
Wanneer ik, met een schone ROM, verbinding wil maken met 3G krijg ik de bekende foutmelding:

Kiezen: live.vodafone.com
Kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken.
[...]

- Data Connection is ingeschakeld
- Instellingen voor Vodafone zijn juist ingevuld (live.vodafone.com, geen proxy, username/password = vodafone)
- Ook met proxy geen resultaat
- Ook met blanco username/password geen resultaat
- Ook met office.vodafone.nl geen resultaat
- Ook met web.vodafone.nl geen resultaat
- Ook met live.vodafone.nl geen resultaat
- Ook met schone ROM (NLD 611) geen resultaat
- UMTS / GSM / Auto maken geen verschil
- 3G-Logo is wel zichtbaar

De eerder genoemde tool al een aantal maal geprobeerd, net als de connection wizard van Acer zelf maar niets mocht helpen helaas... Voorheen werkte dit wel naar behoren (hoewel er me iets bij staat dat ik ergens nog een vinkje aan/uit moest zetten maar geen idee waar...)

Op een ander toestel (Nokia 6085) geen probleem met internet.

Iemand en suggestie? (of is er misschien iets van logging mogelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Nog maar eens in de herhaling ;)
Gaitman schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:03:
Oproep:
Is er iemand die de openingspost wil overnemen. Dan maak ik diegene mede auteur!

Stuur me dan een mail naar [afbeelding] met een kleine motivatie waarom jij geschikt bent om de OP bij te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

WieMie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:37:
Vorige week is mijn telefoon min of meer vastgelopen. Nu blijkt dat vaker voor te komen met de NLD 611 ROM. Dit lijkt te maken te hebben met de contactpersonen of messages (PIM), op de een of andere manier kan hier iets in corrupt raken. Gevolg is dat sommige programma's (zoals TomTom) niet meer willen starten, SIM1 "No Service" aangeeft en de telefoon-applicatie niet meer te gebruiken is.

Oplossing? Middels een backup-tool je PIM restoren (bijv. via SPB Backup, aanrader). Heb je geen backup? Dan wordt het een restore van het image ben ik bang... Dat even als tip voor mensen die dit ook tegen gaan komen...

[..]

Iemand en suggestie? (of is er misschien iets van logging mogelijk?)
Mijn telefoon heeft een vergelijkbaar probleem. SIM1 staat opeens uit, evenals bluetooth. Vaak lijkt het ergens in de namiddag te gebeuren, maar dat kan toeval zijn. Het is alleen op te lossen door de batterij eruit te halen: een reset werkt meestal niet. Ook ik was op zoek naar logging, maar heb daar nog niet naar gegoogled, dus kan je daar niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316475

PhysicsRules schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:32:
[...]

Mijn telefoon heeft een vergelijkbaar probleem. SIM1 staat opeens uit, evenals bluetooth. Vaak lijkt het ergens in de namiddag te gebeuren, maar dat kan toeval zijn. Het is alleen op te lossen door de batterij eruit te halen: een reset werkt meestal niet. Ook ik was op zoek naar logging, maar heb daar nog niet naar gegoogled, dus kan je daar niet mee helpen.
hmmm, heb sinds kort precies het zelfde probleem. Bij mij gaat het een stap verder mijn sms-jes komen ook binnen met (2) achter het nummer (maakt niet uit of het via SIM1 of 2 komt).
Dus ik een harde reset van de telefoon, maar nu heb ik weer het probleem dat mijn batterij snel leeg is. Patch al een paar keer ingespeeld maar nog weinig succes, heb het al een beetje onder controle maar nog steeds is hij sneller leeg dan voor de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

En de Vodafone-problemen inmiddels min of meer opgelost; de GPRS-Mode van CHAP naar PAP gewijzigd (hoewel het voorheen met CHAP wél heeft gewerkt!) en internet werkt nu weer naar behoren!

Wel een ander 'leuk' probleem wat ik tegen ben gekomen. Als ik lange SMS-berichten stuur (méér dan 160 tekens, dat wordt dan 'Concatenated SMS') komen deze aan de andere kant soms verminkt aan. Dat wil zeggen; zo'n bericht bestaat dan onder water uit verschillende losse SMS-berichten. Sommige oude bericht-delen uit de verzonden items worden dan verzonden in plaats van de zojuist getikte bericht-delen :-S Dat betekent een onzin-SMS aan de andere kant.

Gelukkig gaat het soms ook goed :-) En workaround is het niet opslaan van verzonden berichten!
Weet er iemand toevallig of het in Windows Mobile ook mogelijk is CSMS uit te zetten? (dan je dus max. 160 tekens kan sturen, of eventueel gesplitst in losse berichten dus 2x 160 tekens ipv 1 lang bericht van max. 306 tekens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Hmm, het laatste bericht is ruim een maand oud, betekend dat er niemand meer met een DX 900 stoeit?
Ik wil heel erg graag een NL rom 6,50 erop zetten, maar mis ervaringen hieromtrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou zeggen: probeer het uit :Y)
Ben benieuwd naar je ervaringen ;)

Volgens mij wordt de DX900 niet echt veel meer geleverd, blijft met zijn dual-sim natuurlijk een beetje een vreemde eend tussen alle zakelijke iPhone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem met openen van berichtenvenster

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het openen van m'n berichten...
Ik heb van alles geprobeerd maar kon het niet oplossen.

Is dit bij jullie ook 'ns voorgekomen, en hebben jullie tips?

Anders wordt het weer terug naar de fabrieksinstellingen ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
ChauffeurVB schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:01:
Hmm, het laatste bericht is ruim een maand oud, betekend dat er niemand meer met een DX 900 stoeit?
Ik wil heel erg graag een NL rom 6,50 erop zetten, maar mis ervaringen hieromtrend.
Hier kan je 6.5 ROMs vinden: http://oldsap.blogspot.com/2009/07/dx900-oldsap-65-rom.html
Ik heb er zelf ook nog geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
De roms kon ik ook vinden, maar toen ik deze probeerde te installeren ging dit gewoon niet. Dus zocht ik ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 6.5 geinstalleerd gehad. Maar ik kan iet echt zeggen dat het prettiger is dan 6.1 met SPB Mobile Shell. 6.5 gebruikt ook meer geheugen. Daarom heb ik het er weer afgehaald en ben weer terug bij de 6.1E rom van Bruno Martins. Deze werkt echt goed v.w.b. batterijduur, snelheid, geheugen.
Op deze site kun je allerlei roms downloaden en vind je veel informatie over ervaringen en installeren (in het Engels wel, maar goed te volgen):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307972

Ik heb de Acer een halfuur durend avontuurtje in het wasmachine kado gedaan 8)7 . Stom, maar tis gebeurd. Ik krijg hem na 3 dagen drogen niet aan de praat, ben bang dat er kortsluiting is geweest (continu trillen toen ik hem eruit haalde). Hij laadt wel op, maar voor de rest niets. Ik ga ervan uit dat hij ook niet meer te repareren is.
Dus ik zoek een leuke opvolger. Alleen kan ik geen dual sim smart phone vinden met GPS, althans bij de Gsmart s1205 is het me niet duidelijk of er GPS op zit. Iemand tips? Lijkt wel of de dual sim smartphone uitsterft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58720

'Satellite Data Update' ververst niet meer.
De procedure verloopt op mijn E-TEN Glofiish DX900 nog steeds normaal, maar sinds een halfjaar blijft na afloop de 'Expire Date' onveranderd op '2010-11-16 01:45' hangen.
Ik ben dus nieuwsgierig of dit ook bij andere gebruikers van dit toestel het geval is.

De firmware is NLD 0611 (uit bestand EUU_ETEN_DX900_NLD_A13_040_0611_99004ED8.exe).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste