You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Vanavond maar eens lekker mee spelen
Zo roept de telefoon met enige regelmaat opeens "rechts afslaan", dan is tomtom weer opgestart, en vandaag vond hij het nodig om steeds een pieptoon te produceren en dan het bel schermpje te laten zien.
- Al vast wat opmerkingen
- Zet de eerste Sim op GSM, i.p.v. UMTS en 900/1800
- Zet de tweede Sim op 900/1800 i.p.v. auto
Scheelt weer een beetje Battery. Hebben mensen nog slimme trucs om bijv. de processor langzamer te laten draaien? Eens zien hoe we de maximale accu tijd omhoog krijgen.
www.ya-calendar.com - Gratis online agenda
En hoe zet ik de SIM kaarten op die specifieke instellingen?Jacco Swart schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:45:
Heb hem ook binnen
- Al vast wat opmerkingen
- Zet de eerste Sim op GSM, i.p.v. UMTS en 900/1800
- Zet de tweede Sim op 900/1800 i.p.v. auto
Scheelt weer een beetje Battery. Hebben mensen nog slimme trucs om bijv. de processor langzamer te laten draaien? Eens zien hoe we de maximale accu tijd omhoog krijgen.
Ben inderdaad niet bepaald te spreken over de accu. Hij is wel heel erg snel leeg.....
Voor de rest prima telefoon
Heb die instellingen gevonden
De 1e SIM heb ik nu op GSM gezet, deze kan ik niet nog eens op 900/1800 zetten, deze instelling staat hier gewoon niet.
De 2e SIM stond al op 900/1800 ipv auto
[ Voor 14% gewijzigd door _Arno_ op 09-01-2009 09:21 ]
Dan zal ik iig even een TomTom 'tutorial' voor GPS instellingen in het topic zetten.
Met dit topic heb ik sowieso al 1 ding aan m'n bestelling aangepast. Heb er gelijk een autolader bij gedaan gezien de accuduur
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
ok... ben benieuwd naar de juiste instellingen....ShadowLord schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:13:
Ik ga vanavond die van mij ophalen![]()
Dan zal ik iig even een TomTom 'tutorial' voor GPS instellingen in het topic zetten.
Met dit topic heb ik sowieso al 1 ding aan m'n bestelling aangepast. Heb er gelijk een autolader bij gedaan gezien de accuduur
Anoniem: 85511
Ze hebben al 2x geprobeerd die van mij te bezorgen, maar er was niemand aanwezig. Hopelijk morgen ophalen op het postkantoor
Heeft iemand de bijgeleverde screenprotector gebuikt? Hoe bevalt die? Is het scherm nog responsive, of moet je je telefoon bijna 'kapot' duwen?
die zat er bij mij niet bijShadowLord schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:47:
De mijne is nu aan het opladen
Heeft iemand de bijgeleverde screenprotector gebuikt? Hoe bevalt die? Is het scherm nog responsive, of moet je je telefoon bijna 'kapot' duwen?
Edit: Ik ga nu de stad in. Hopelijk is ie vol tegen de tijd dat ik terug ben...
Edit 2:
Ok, ik heb er TomTom om staan, maar wel versie 7. Deze lijkt het out-of-the-box te doen, maar bij verder onderzoek toch niet. Hij vind de GPS ontvanger met de instelling 'Ingebouwde GPS-ontvanger', echter pakt hij dan geen satelieten. Hoe moet hij dan wel? En wat als je TomTom 6 hebt?
Helaas moet ik het antwoord je nog even schuldig blijven. De instellingen die ik tot nu toe heb gevonden doen het welgeteld één keer, daarna is de GPS ontvanger de weg kwijt
Ik ga morgen dus even verder expirimenteren.
[ Voor 44% gewijzigd door ShadowLord op 10-01-2009 02:51 ]
Ja dat had ik dus ook. TomTom 7 er op, kaarten er op en starten maar. Leek het goed te doen want hij vind wel vrij snel je GPS apparaat. Maar vervolgens blijft hij bij mij zeggen 'slecht ontvangst'.ShadowLord schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:25:
........
Edit 2:
Ok, ik heb er TomTom om staan, maar wel versie 7. Deze lijkt het out-of-the-box te doen, maar bij verder onderzoek toch niet. Hij vind de GPS ontvanger met de instelling 'Ingebouwde GPS-ontvanger', echter pakt hij dan geen satelieten. Hoe moet hij dan wel? En wat als je TomTom 6 hebt?
Helaas moet ik het antwoord je nog even schuldig blijven. De instellingen die ik tot nu toe heb gevonden doen het welgeteld één keer, daarna is de GPS ontvanger de weg kwijt
Ik ga morgen dus even verder expirimenteren.
Ik heb het idee dat je moet klooien met de instellingen van de GPS antenne, heb hier alleen nog geen tijd voor gehad. Ben benieuwd naar jouw resultaten.
De GPS doet het trouwens wel goed, want als je de megeleverde GPS viewer start heb je binnen no-time ontvangst
't Duurt even een paar tellen voordat tomtom hem heeft gevonden maar daarna vliegen de satellieten je ook om de oren.
Die screenprotector zat de eerste keer redelijk, daarna had ik er af moeten blijven. Echter ik dacht "dat kan beter" waardoor het nu dus een lelijk vies velletje is dat er half opgeplakt zit...
In ieder geval, zo heb ik het voor elkaar gekregen:
Stel je GPS in TomTom in als 'Andere NMEA GPS-Ontvanger'.
Kies een baud-rate van 9600 (hoger en lager werkt waarschijnlijk ook, maar dat maakt in het gebruik toch niets uit).
Kies als poort 'COM7:'.
Je zal nu zien dat TomTom in ieder geval de ontvanger activeert (wit lampje knippert). Echter is de kans groot dat hij of helemaal geen GPS apparaat ziet, of niets ontvangt. Dit is 'verwacht gedrag'. Sluit nu TomTom af. Je zal zien dat de GPS ontvanger gewoon aan blijft staan nu.
Zet de telefoon uit door de power-knop ingedrukt te houden tot de telefoon vraagt of je echt helemaal wilt afsluiten. Kies ja (zet de telefoon dus helemaal uit).
Wacht nu een paar minuten (zodat de GPS chip zichzelf kan resetten).
Zet de telefoon weer aan en start (nadat alles geladen is) TomTom op. Als het goed is zal hij nu binnen 30 seconden een GPS apparaat vinden. En als je op een plek staat met redelijke ontvangst kun je op het statusscherm zien dat hij ook satelieten vind.
Succes ermee!
Edit:
@Gert: Dat is iets wat ik al vermoedde. Volgens mij werken zowel COM2, COM4, COM5 en COM7 met de GPS. COM2 is echter wel de zogenaamde 'program port' van Windows. Hiermee kunnen meerdere programma's tegelijk de GPS gebruiken. TomTom heeft daar (iig vroeger in TT6) problemen mee gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door ShadowLord op 10-01-2009 14:02 ]
Aantal kanttekeningen:
• Geen touch-keypad zoals bij de HTC Touch Diamond. Als iemand nog een goed alternatief weet houd ik mij aanbevolen (ik heb er een aantal getest maar die werkten niet)
• Standbytijd vind ik tot nu toe meevallen. Vanmorgen het toestel van de lader gehaald. Staat nu aan met Bluetooth, push-mail, etc. Zit nu op 66%.
• In tegenstelling tot wat hier gemeld wordt, is het niet mogelijk een SIM toe te wijzen per contact! De genoemde truc bepaalt namelijk welke de standaard uitgaande sim is. Mijn parrot belt uit via de gekozen sim, niet standaard SIM1 (rood op startscherm). Dit geldt ook voor de contactenlijst zonder carkit.
Al met al tot nu toe heel tevreden (1 dag)
Een ander groot nadeel is dat het toestel (nog) niet zo populair is, en er dus nog weinig accessoires voor zijn. TV-out is wel een leuke feature, maar dan moet je er wel een kabeltje voor hebben
Hartstikke bedanktShadowLord schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:00:
Ok, ik heb GPS nu werkend met TomTom. Even de vraag of dat later ook nog zo is. Om een of andere reden spelen TomTom & de telefoon niet goed samen. Ik vermoed dat dat komt omdat de telefoon de GPS niet zelf afsluit als een programma dat vergeet (als dat programma bijvoorbeeld crashed of een bug heeft). En bij het kiezen van een GPS ontvanger zet TomTom de 'oude' niet correct uit.
In ieder geval, zo heb ik het voor elkaar gekregen:
Stel je GPS in TomTom in als 'Andere NMEA GPS-Ontvanger'.
Kies een baud-rate van 9600 (hoger en lager werkt waarschijnlijk ook, maar dat maakt in het gebruik toch niets uit).
Kies als poort 'COM7:'.
Je zal nu zien dat TomTom in ieder geval de ontvanger activeert (wit lampje knippert). Echter is de kans groot dat hij of helemaal geen GPS apparaat ziet, of niets ontvangt. Dit is 'verwacht gedrag'. Sluit nu TomTom af. Je zal zien dat de GPS ontvanger gewoon aan blijft staan nu.
Zet de telefoon uit door de power-knop ingedrukt te houden tot de telefoon vraagt of je echt helemaal wilt afsluiten. Kies ja (zet de telefoon dus helemaal uit).
Wacht nu een paar minuten (zodat de GPS chip zichzelf kan resetten).
Zet de telefoon weer aan en start (nadat alles geladen is) TomTom op. Als het goed is zal hij nu binnen 30 seconden een GPS apparaat vinden. En als je op een plek staat met redelijke ontvangst kun je op het statusscherm zien dat hij ook satelieten vind.
Succes ermee!
Edit:
@Gert: Dat is iets wat ik al vermoedde. Volgens mij werken zowel COM2, COM4, COM5 en COM7 met de GPS. COM2 is echter wel de zogenaamde 'program port' van Windows. Hiermee kunnen meerdere programma's tegelijk de GPS gebruiken. TomTom heeft daar (iig vroeger in TT6) problemen mee gehad.
Op dit moment geen zin om de kou te trotseren, dat komt wel weer als ik naar huis rij vanmiddag. Ik neem aan dat er dan meerdere satellieten worden gevonden zodat mijn locatie wel bepaald kan worden
De screen-protector heb ik nu ook in de doos gevonden, deze gebruik ik ook, heb hem mooi op het scherm kunnen krijgen zonder luchtbellen. Het scherm functioneert nog prima.
Nu alleen nog hopen dat de accu wat beter wordt of dat er wat wordt gevonden waardoor de accu zo verschrikkelijk snel leeg is, gisterochtend heb ik hem van de lader gehaald, telefoon gisteren vrij weinig gebruikt en zojuist moest ik hem weer aan de lader gooien. Opzich is het niet erg als die iedere nacht aan de lader moet, maar vindt het toch wat vreemd.....

Nog even over TomTom trouwens. Bij mij besloot hij gisteren helaas om de ontvanger weer niet te vinden (maar wel aan te zetten). Toch nog even verder zoeken naar een stabielere instelling. Zal binnenkort ook eens COM2 proberen.
spb Keyboard vind ik persoonlijk een erg mooie.
't Wordt steeds erger...haal nu 2x per dag de batterij er uit omdat er iets niet meer reageert (zoals reset) of omdat er geen reactie komt op het aan knopje. Verder begin ik al handig te worden om bij het tomtom piepje in een beweging tomtom weer uit te zetten.
Iemand als SIM 2 contact categoriseren betekent inderdaad niet dat deze dan via SIM 2 wordt gebeld.
Gevalletje garantie? Mijn telefoon is nog niet vastgelopen (met uitzondering van een hangende TomTom, maar dat is de TomTom applicatie zelf, de telefoon draait nog perfect op de achtergrond).Gert schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:02:
Misschien een tooltje waarmee het toestel niet meer steeds vast loopt.
't Wordt steeds erger...haal nu 2x per dag de batterij er uit omdat er iets niet meer reageert (zoals reset) of omdat er geen reactie komt op het aan knopje.
Wat voor piepje bedoel je?Verder begin ik al handig te worden om bij het tomtom piepje in een beweging tomtom weer uit te zetten.
er zit wel een groot letter toetsenbord op, maar dit is geen qwerty toetsenbord..... vind het persoonlijk een erg vreemde indeling, maar het zou wellicht wel wennen als je het vaak genoeg gebruikt.....PhysicsRules schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:14:
Is het mogelijk om SMS en Emails te schrijven met een groot letter-toetsenbord, icm T-9, of moet je altijd gebruikmaken van een stylus? Ik heb nu een Treo 650 met een mooi qwerty toetsenbord en ben bang dat ik die enorm ga missen als je alles met dat pennetje moet gaan doen.
het standaard toetsenbord is vrij klein, deze kan je ook vergroten en is wel qwerty, alleen met mijn vingers kan ik daar nog niet veel mee
even wat getest, wanneer je de 'gravity sensor' aan hebt staan en je scherm dus gedraaid is naar 'landscape' dan is het groot letter toetsenbord wel gewoon qwerty....
ik heb zelf de gravity sensor uit staan omdat ik het niet nodig vind dat het scherm kan draaien naar landscape, maar mocht je dit dus aan hebben staan kan je wel goed typen op het scherm met het grote toetsenbord
[ Voor 21% gewijzigd door _Arno_ op 14-01-2009 09:35 ]
bij mij loopt hij eigenlijk ook niet vast, behalve toen ik zat te klooien met de gps instellingen.... mjah das vrij logischGert schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:02:
Misschien een tooltje waarmee het toestel niet meer steeds vast loopt.
't Wordt steeds erger...haal nu 2x per dag de batterij er uit omdat er iets niet meer reageert (zoals reset) of omdat er geen reactie komt op het aan knopje. Verder begin ik al handig te worden om bij het tomtom piepje in een beweging tomtom weer uit te zetten.
Iemand als SIM 2 contact categoriseren betekent inderdaad niet dat deze dan via SIM 2 wordt gebeld.
verder heb ik denk ik 2x gehad dat de aan/uit knop niet goed reageerde, verder geen probs
Kijk, dat is nuttige info, dank je_Arno_ schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:29:
[...]
er zit wel een groot letter toetsenbord op, maar dit is geen qwerty toetsenbord..... vind het persoonlijk een erg vreemde indeling, maar het zou wellicht wel wennen als je het vaak genoeg gebruikt.....![]()
het standaard toetsenbord is vrij klein, deze kan je ook vergroten en is wel qwerty, alleen met mijn vingers kan ik daar nog niet veel mee
edit:
even wat getest, wanneer je de 'gravity sensor' aan hebt staan en je scherm dus gedraaid is naar 'landscape' dan is het groot letter toetsenbord wel gewoon qwerty....
ik heb zelf de gravity sensor uit staan omdat ik het niet nodig vind dat het scherm kan draaien naar landscape, maar mocht je dit dus aan hebben staan kan je wel goed typen op het scherm met het grote toetsenbord
Kan iemand mij meer info verschaffen over het categoriseren van contacten?Gert schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:02:
Als je alleen maar outlook contacten hebt, (zoals ik) kun je dan aangeven:
- Persoon x, sim1
- Persoon y, sim2
Dit is voor mij wel een belangrijk punt / vraag. Zoals ik het nu snap / lees werkt deze optie alleen als locatie (sim1 / sim2) voor je contact?
pssst, zoals ik een paar berichtjes terug zei: "spb Keyboard"
http://beta.spbsoftwarehouse.com/products/keyboard/
ok, dank voor de link, ik had nog nooit van spb keyboard gehoord (ben nu nog een palm gebruiker).Jacco Swart schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:45:
[...]
pssst, zoals ik een paar berichtjes terug zei: "spb Keyboard"
http://beta.spbsoftwarehouse.com/products/keyboard/
Er zit nu een nieuwe sd kaart in en 'k heb tomtom niet opnieuw geïnstalleerd na een harde reset en 't werkt wel een stuk beter nu. Misschien dat 30x tomtom opstarten op een dag ook niet bevorderlijk is voor de stabiliteit.
LOL, dit had ik gisteren ook.... en ben er vanochtend achtergekomen wat er niet goed stond....Anoniem: 85511 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:07:
Ik heb een probleempje met mijn DX900. Mijn GPRS verbinding werkt sinds vanmorgen niet meer (T-Mobile). Alle instellingen staan goed. Mijn simkaart werkt in een ander WM6 toestel wel prima, en als ik SIM2 (KPN) gebruik gaat deze ook niet op internet. Bij het verbinding maken krijg ik direct een foutmelding dat er niet 'gekozen' kan worden. Ergens lijkt dus een en ander geblokkeerd te worden. Iemand hier ervaring mee? Soft reset uiteraard al gedaan, de vorige keer hielp een hard reset maar dat is niet de bedoeling...
Ga naar de "Communication Manager" en zet dan even de "Data Connection" aan
Ik voelde mezelf een beste n00b toen ik erachter kwam dat dit blijkbaar uitstond....

Oja, SIM2 kan niet @ i-net, deze ondersteunt alleen maar GSM.....
Maarten,Maarten schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:45:
[...]
Kan iemand mij meer info verschaffen over het categoriseren van contacten?
Als je alleen maar outlook contacten hebt, (zoals ik) kun je dan aangeven:
- Persoon x, sim1
- Persoon y, sim2
Dit is voor mij wel een belangrijk punt / vraag. Zoals ik het nu snap / lees werkt deze optie alleen als locatie (sim1 / sim2) voor je contact?
Ik heb in mijn DX900 ook alleen outlook contacten. Wat er op dit forum al eerder geschreven is en wat jij in jouw post ook aandraagt is inderdaad waar.
In contacts heb een menuoptie "phone dialer selection". Hierin kan je sim1 en sim2 kiezen. Omdat deze menuoptie ook in een individueel contact zichtbaar is, ontstaat inderdaad de verwarring dat je dit per contact kunt instellen. Dat is echter niet het geval. Het is de default keuze voor alle uitgaande gesprekken, tenzij je in je phone expliciet voor "dial 1" of "dial 2" kiest.
Bij het opvoeren van nieuwe contacten heb je de opties "outlook contact", "sim1" en "sim2". Dit zegt alleen iets over de opslaglocatie van het contact, niet over de selectie van dialer.
Ik hoop trouwens dat er bij de eerstvolgende ROM update een betere afhandeling van contacts en dialers zit. Ik gebruik mijn DX900 voor een prive en zakelijke sim, waarbij alle zakelijke contacten altijd met sim2 gebeld worden... omgekeerd bel ik mijn privecontacten altijd met sim1..
Daar kwam ik dus vanmorgen ook achter_Arno_ schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:19:
[...]
LOL, dit had ik gisteren ook.... en ben er vanochtend achtergekomen wat er niet goed stond....
Ga naar de "Communication Manager" en zet dan even de "Data Connection" aan![]()
Ik voelde mezelf een beste n00b toen ik erachter kwam dat dit blijkbaar uitstond....Hoe de instelling uit is komen te staan vraag ik me trouwens wel af... want heb hier toch echt niet aangezeten

Wel als je je SIM2 in het SIM1-slot doetOja, SIM2 kan niet @ i-net, deze ondersteunt alleen maar GSM.....
Hier precies dezelfde situatie, dus ik hoop het ook.goldcard schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:11:
[...]
Ik hoop trouwens dat er bij de eerstvolgende ROM update een betere afhandeling van contacts en dialers zit. Ik gebruik mijn DX900 voor een prive en zakelijke sim, waarbij alle zakelijke contacten altijd met sim2 gebeld worden... omgekeerd bel ik mijn privecontacten altijd met sim1..
Is er al iemand die een goede carkit/holder/mount voor de dx900 heeft kunnen ontdekken? Op dit moment heb ik een brodit car mount + holder (voor een Qtek S200), maar daar past mijn DX900 natuurlijk nooit in. IK ben dus op zoek naar een passive holder voor de DX900, die ik in combinatie met mijn brodit 207 carmount kan gebruiken...
Ik heb brodit al benaderd of ze binnenkort met een holder voor de DX900 komen, maar dat stond nog niet echt op de planning....
Het pairen & syncen gaat geweldig. Ik heb gewoon met de telefoon naar de Parrot gezocht en connectie gemaakt, zonder speciale instellingen te kiezen. Ook bellen en gebeld worden nog geen problemen ondervonden.
Echter, ik moet het vollume van het gesprek op de Parrot op maximaal zetten en nog vind ik het te zacht. Is er ergens (op de Parrot of het toestel) nog een instelling om het vollume hoger te krijgen? Mijn vorige telefoon had dit probleem niet, dus het ligt niet aan de installatie van de Parrot.
Ik heb een vermoeden dat de provider van de andere kant, hierin doorslag gevend is.
T-mobile => T-mobile = ok
T-mobile => Hi = niet te verstaan.
Ik kan dit overigens niet beargumenteren waarom dit zo voorvalt. Het is puur mijn ervaring.
http://eten-benelux.suppo...nl/showthread.php?t=99766
In de post van Nomad (reactie nummer 7) vind je een patch die bij mij, tot nu toe, ervoor zorgt dat ik meer dan 1x per reboot de GPS kan gebruiken
Let op, dit is het dus het gesloten support forum van E-Ten Benelux. Je zal het regstratiekaartje wat bij je DX900 zit moeten gebruiken om een account aan te maken op deze site. Alleen dan kan je het genoemde thread lezen.
Dit is wel een interessant forum, waar ook ROM updates e.d. gepost wordenShadowLord schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:27:
Voor de mensen met GPS problemen, kan ik het volgende topic aan raden op de E-Ten Benelux support site:
In de post van Nomad (reactie nummer 7) vind je een patch die bij mij, tot nu toe, ervoor zorgt dat ik meer dan 1x per reboot de GPS kan gebruiken
Let op, dit is het dus het gesloten support forum van E-Ten Benelux. Je zal het regstratiekaartje wat bij je DX900 zit moeten gebruiken om een account aan te maken op deze site. Alleen dan kan je het genoemde thread lezen.
Ga deze ook maar in de gaten houden.... één dezer dagen maar eens het 1 en ander gaan upgraden!
Trouwens, gisteren zag ik ineens dat mijn Micro SD kaart helemaal leeg was. Tenminste dat geeft de verkenner aan. Iemand hier nog meer problemen mee?
@ het E-ten Benelux forum zijn er schijnbaar meerderen die een zelfde probleem hebben, wordt er in ieder geval niet bepaald blij van.
Nu je het zegt, heb ik dat probleem ook. Er stond alleen nog maar één foto op de SD kaart, voor de rest niets. Ik dacht dat ik met al het expirimenteeren en resetten van de telefoon (om de GPS instellingen goed te krijgen) per ongeluk ergens een 'erase all' oid had getriggered._Arno_ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:35:
Trouwens, gisteren zag ik ineens dat mijn Micro SD kaart helemaal leeg was. Tenminste dat geeft de verkenner aan. Iemand hier nog meer problemen mee?
@ het E-ten Benelux forum zijn er schijnbaar meerderen die een zelfde probleem hebben, wordt er in ieder geval niet bepaald blij van.
Ik zal eens gaan kijken op dat forum wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn. Mischien de camera (gezien het enkele fototje, want ik heb er een aantal zitten wissen). Het zou mischien ook een gevolg kunnen zijn van de telefoon resetten? Ik weet dat SD-kaartjes met een FAT bestandsysteem nogal gevoelig zijn voor mislukte write acties (dus een actie die afgebroken wordt door een telefoonreset).
Edit: Ik zal vanavond de kaart een sin m'n kaartlezer stoppen en dan eens kijken of de bestanden echt weg zijn, of dat het een fout is in de FAT tabel. Ik vermoed, gezien de berichten op het E-Ten forum, het laatste. Zou me totaal niet verbazen als dit vooral optreed als je je telefoon een cold-boot-reset geeft (middels het reset gaatje + powerknop).
Edit2: Er was inderdaad toch wat mis met het bestandsysteem. Een deel van de (verder niet belangrijke) files gerecovered. Helaas kon ik zo snel geen goede (en gratis) tool vinden om de FAT tabellen te anayseren, want if vermoed dat die dus beschadigd zijn geraakt een keer. Ik zal wel in de gaten of en wanneer het zich herhaalt.
Edit3: Met de eerder genoemde GPS patch werkt TomTom nu goed hier. Ik heb de volgende instelling:
COM7, 4800 baud.
Google maps doet het ook goed (GPS is op automatisch ingesteld). Ik heb wel 1 crash gezien in Google maps, maar ik denk dat dat kwam door een haperende dataverbinding. GPS bleef namelijk wel updaten, alleen nieuwe satelietfotos kwamen niet meer binnen. Na een poging tot afsluiten was de telefoon toe aan een geforceerde reset...
[ Voor 35% gewijzigd door ShadowLord op 21-01-2009 22:48 ]
Hoop trouwens wel dat er een screenprotector bij zit.
Let wel op, het lijkt op een 'leeg' en zinloos stukje plastic in de doos!
Ja die zit er bij, ik heb de NL versie.shippie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:30:
Vandaag eentje besteld!![]()
Hoop trouwens wel dat er een screenprotector bij zit.
Had hem zoals ShadowLord al zegt eerst niet gezien, dus kijk uit met wat je weggooit
Als reden kreeg ik dat E-Ten de DX-900 voorzien wordt van een nieuwe ROM die de stabiliteit van het toestel verbetert..
Klinkt mooi allemaal
Maar goed.. nog 2 weken wachten dus

Dat zou mooi zijn. Hopelijk komt die ROM dan ook snel beschikbaar. Ben echt heel blij met mijn toestel, maar stabiel kan ik hem helaas niet noemen. Zat er vandaag serieus aan te denken om mijn Qtek S200 weer uit de kast te trekken... nog even een paar weekjes geduld dus...shippie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:08:
Als reden kreeg ik dat E-Ten de DX-900 voorzien wordt van een nieuwe ROM die de stabiliteit van het toestel verbetert..
Mijn ROM versie is overigens WWE 040 0373
Anoniem: 52905
Zou je het belangrijkste daarvan hier willen posten aub?ShadowLord schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:27:
Voor de mensen met GPS problemen, kan ik het volgende topic aan raden op de E-Ten Benelux support site:
Je kan daar alleen registreren met die voucher maar die zat er bij mij niet bij blijkbaar.
Ik heb bij TomTom tot nu toe nog niet werkend gekregen. Als ik in TT bij andere NMEA receiver de hardware com poort kies (com4) of de ingebouwde gps receiver dan vindt hij de receiver maar geen satellieten. De program port heb ik al van com2 naar iets anders veranderd, verschillende, om te proberen. Maar op die poort vindt hij de receiver ook niet. Com2 staat zelfs niet eens in de lijst.
Zou niet weten wat ik nog meer kan proberen...
als je je e-mail adres even geeft dan mail ik hem welShadowLord schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:56:
Je hebt echt die patch nodig. Als je geen voucher hebt gehad, zul je even met de verkoper contact op moeten nemen. Het is denk ik niet de bedoeling dat wij die patches hier wegzetten.
Zou heel vriendelijk zijn_Arno_ schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:56:
[...]
als je je e-mail adres even geeft dan mail ik hem wel
... AT ... DOT be
Ik heb ondertussen GpsGate eens geprobeerd maar ook zonder resultaat. GpsGate zelf detecteert de GPS receiver niet eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 52905 op 30-01-2009 15:28 ]
Ik heb het nu geïnstalleerd maar kan nog niet testen. Zit nu binnen op m'n werk.
Is het de bedoeling dat in TT dan de 'ingebouwde GPS receiver' gekozen worden, of toch nog via 'andere NMEA receiver'?
Zie Edit 3 van mijn eerdere post.Anoniem: 52905 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 15:27:
Is het de bedoeling dat in TT dan de 'ingebouwde GPS receiver' gekozen worden, of toch nog via 'andere NMEA receiver'?
Met die instellingen werkt het hier. Let wel op dat je je software GPS poort (in het Windows Mobile settings menu dus) terug zet op COM2 (zoals het was de telefoon geleverd werd).
Als je daarna de TomTom settings zo zet als aangegeven, dan zou het nu moeten werken.
[ Voor 13% gewijzigd door ShadowLord op 30-01-2009 15:32 ]
Eerlijk gezegt geen idee, heb het nog niet weer getest. Mijn SD card is gewist door de DX900Anoniem: 52905 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 15:27:
Goed aangekomen waarvoor hartelijk dank Arno!
Ik heb het nu geïnstalleerd maar kan nog niet testen. Zit nu binnen op m'n werk.
Dit staat op het forum gemeld:
Ik zou zeggen proberen maarBetreft de GPS ontvanger, hier zit in bug in de software,
U dient de Rom te voorzien van de allernieuwste versie, daarna de satelliet updater uit te voeren en dan uw toestel de eerste keer een lange tijd neerleggen voor een goede ontvangst.
Dit is alleen de eerste keer nodig, zodra hij 1 keer een 3D fix heeft gemaakt zou het euvel opgelost moeten zijn.
Ben benieuwd naar het resultaat
Nu heb ik m'n ouwe BT receiver er terug bij gehaald en daarmee werkt het perfect. Maar dat is de bedoeling niet natuurlijk...
Ik heb het toestel gereset naar fabrieksinstellingen om zeker te zijn dat er niks mis stond. Dan die patch geïnstalleerd. Daarna TomTom Navigator. De aanwijzingen van shadowlord gevolgd and there we go. Meteen ontvangst.
Thanks for the help!
(Rom is 2,5 mb groter)
Heb hem zojuist geïnstalleerd.Jacco Swart schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:38:
Er is gisteren wederom een nieuwe Rom update gekomen voor de DX900 NLD. Heeft iemand deze al gedraaid? En aangezien er geen release notes / change log bij zit, wat zijn de verschillen?
(Rom is 2,5 mb groter)
Zie zo snel geen verschillen........ maar heb er ook nog niet heel erg gedetailleerd naar gekeken.
Anoniem: 288763
gelukkig doen we dat ookAnoniem: 288763 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:20:
mischien moeten jullie eens op www.glofiish.com danwel www.eten-benelux.nl kijken, daar staat zowel een patch die dit probleem oplost, en een nieuwe ROM.
als je even de moeite had genomen om terug te lezen had je dat ook geconstateerd
@ onderstaand bericht:
je hebt inderdaad gelijk, misschien wat lompe opmerking van mij
[ Voor 12% gewijzigd door _Arno_ op 06-02-2009 15:09 ]
[ Voor 81% gewijzigd door goldcard op 06-02-2009 13:29 ]
Levering is wederom vertraagd

Ik zag trouwens op youtube een filmpje waar er geproken wordt over het feit dat de vertraging te wijten is aan de verdwijning van de naam Glofiish.. het toestel wordt daar ook afgbeel met acer ipv glofiish.
link
1.
Kan ik straks met 1 SIM (Zakelijk abbo, bellen kost mij dan niks) alleen maar bellen en met andere SIM alleen maar internetten (privé abbo, waardoor ik voor 9,50 kan internetten ipv via mijn dure zakelijke abbo)?
En dit allemaal tegelijke tijd.. dus als ik aan het bellen, ben dat hij gewoon activesync blijft draaien om mijn agenda te syncen etcetra?
2. Wat krijg je te zien als je je tv-out hebt aangesloten? Als je een film draait, krijg je dan deze te zien op de tv die je aangesloten hebt? Geldt dit ook voor de browser? En gaat gelijk het geluid ook over die zelfde aansluiting mee?
Zou namelijk tof zijn in combinatie met mijn monitoren in de auto. Zo hoef ik geen CarPC in mijn auto te plaatsen
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 09-02-2009 16:05 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Je kunt dan je data-abonnement inderdaad in het SIM1 slot doen, en je belsim in SIM2, en SIM2 als standaard uitbelsim gebruiken. Voor zover mij bekend blijft je dataverbinding in stand tijdens het bellen.Falcon schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:04:
Kan iemand voor mij het volgende bevestigingen.
1.
Kan ik straks met 1 SIM (Zakelijk abbo, bellen kost mij dan niks) alleen maar bellen en met andere SIM alleen maar internetten (privé abbo, waardoor ik voor 9,50 kan internetten ipv via mijn dure zakelijke abbo)?
En dit allemaal tegelijke tijd.. dus als ik aan het bellen, ben dat hij gewoon activesync blijft draaien om mijn agenda te syncen etcetra?
Er zijn helaas nog nergens video-out kabeltjes te vinden2. Wat krijg je te zien als je je tv-out hebt aangesloten? Als je een film draait, krijg je dan deze te zien op de tv die je aangesloten hebt? Geldt dit ook voor de browser? En gaat gelijk het geluid ook over die zelfde aansluiting mee?
Zou namelijk tof zijn in combinatie met mijn monitoren in de auto. Zo hoef ik geen CarPC in mijn auto te plaatsen
Ik lees trouwens net op http://www.pocketinfo.nl/...fiish-dx900-dual-sim.html dat er geen TV-OUT op zit? .. maar volgens jou dus wel?Anoniem: 85511 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:09:
[...]
Je kunt dan je data-abonnement inderdaad in het SIM1 slot doen, en je belsim in SIM2, en SIM2 als standaard uitbelsim gebruiken. Voor zover mij bekend blijft je dataverbinding in stand tijdens het bellen.
[...]
Er zijn helaas nog nergens video-out kabeltjes te vindendus ik kan het je niet vertellen.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Geen idee, dat stond eerst volgens mij wel in de specificatiesFalcon schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:19:
[...]
Ik lees trouwens net op http://www.pocketinfo.nl/...fiish-dx900-dual-sim.html dat er geen TV-OUT op zit? .. maar volgens jou dus wel?
De DX900 heeft geen TV-OUT. De V900 daarentegen wel.Anoniem: 85511 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:21:
Geen idee, dat stond eerst volgens mij wel in de specificatiesMaar volgens mij heb je gelijk
Dat vroeg ik me ook af, maar heb nog niet het lef gehad om het te proberenAnoniem: 57691 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:19:
Wat gebeurt er als je met SIM1 belt naar SIM2 of andersom??
Zomaar even uit de losse pols: dan krijg je tijdens het bellen een inkomend gesprek, wat je in principe gewoon kunt weigerenAnoniem: 57691 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:19:
Aangenomen (het is en blijft windows) dat de geluidskaart (zo ziet windows dat namelijk) doorgelust is van mic naar oor, zul je denk ik een hoop gepiep horen (aka je microfoon te dicht bij een geluidsbron houden waarbij je het geluid van de mic afspeelt)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb het net even geprobeerd.Anoniem: 57691 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:19:
Wanneer ik van SIM1 naar SIM2 bel krijg ik de voicemail van SIM2.
Wanneer ik van SIM2 naar SIM1 bel kan er geen verbinding gemaakt worden.
Het is dus niet mogelijk om naar je zelf te bellen
Maar zou natuurlijk ook een beetje onnuttig zijn mocht het wel kunnen

Betekent dit automatisch dat het ook TMC kan ontvangen? En werkt dit samen met Route66 mobile?
Anoniem: 232642
Alvast bedankt Kreukie
Anoniem: 57691
ik ben echter nog niet zo heel bekend met wm software etc
wat vinden jullie nu echte must-have apps voor een smartphone?
Tot noch toe superblij mee!
Toch wel wat vraagtekens:
- ik dacht dat smsjes in WM6.1 standaard in een thread werden gezet?
- SPB keyboard is trouwens een aanrader (alleen jammer dat je er voor moet betalen :-p).. easy keyboard die er standaard op zit werkt trouwens ook prima, maar dan wel in lansdcape modus.
Ik twijfel namelijk tussen de DX900 of de HTC Touch HD, welke een aanzienlijk groter scherm heeft.
Hij gaat als vervanger dienen van een ACER N311 PDA, welke ook een groter scherm heeft dan de DX900. Maar de DualSim is natuurlijk een erg leuke gadget waar je waarschijnlijk meer lol aan beleeft dan een groter scherm.
Wat zijn de ervaringen van de gebruikers? Is het scherm groot genoeg of moet je echt wel veel scrollen?
Threaded SMS kun je aanzetten door het tooltje advanced config te installeren en de optie aan te zetten.shippie schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:47:
Ik heb hem sinds donderdag.
Tot noch toe superblij mee!
Toch wel wat vraagtekens:
- ik dacht dat smsjes in WM6.1 standaard in een thread werden gezet?
- SPB keyboard is trouwens een aanrader (alleen jammer dat je er voor moet betalen :-p).. easy keyboard die er standaard op zit werkt trouwens ook prima, maar dan wel in lansdcape modus.
link
Schermgrote heeft hier natuurlijk niets mee te maken. Je moet naar de resolutie kijken. Als deze gelijk is aan elkaar dan moet je net zoveel scrollen bij beide apparaatjes. Op een kleiner scherm ziet het er dan wel kleiner uit.nrdnmg schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:04:
Wat zijn jullie ervaringen mbt de schermgrootte?
Ik twijfel namelijk tussen de DX900 of de HTC Touch HD, welke een aanzienlijk groter scherm heeft.
Hij gaat als vervanger dienen van een ACER N311 PDA, welke ook een groter scherm heeft dan de DX900. Maar de DualSim is natuurlijk een erg leuke gadget waar je waarschijnlijk meer lol aan beleeft dan een groter scherm.
Wat zijn de ervaringen van de gebruikers? Is het scherm groot genoeg of moet je echt wel veel scrollen?
heb het even voor je gecheckt:
Touch HD: 480x800
DX900: 480x640
ACER N311: 480x640
Op een Touch HD hoef je dus minder te scrollen. Persoonlijk vind ik de resolutie van de DX900 prima. Maar dit kan voor jou natuurlijk heel anders zijn.....
[ Voor 13% gewijzigd door _Arno_ op 17-02-2009 09:34 ]
'Acer onthult vier 'Tempo'-smartphones'
Door Dimitri Reijerman, woensdag 18 februari 2009 11:49
Op het Mobile World Congres in Barcelona heeft Acer een viertal smartphones aangekondigd. De Tempo X960-, F900-, M900- en DX900-smartphones draaien echter nog Windows Mobile 6.1, en niet het nieuwe Windows Mobile 6.5.
De 131,5 gram wegende Tempo X960 draait - net als de overige drie nieuwe smartphones - op een Samsung S3C 6400-processor met een kloksnelheid van 533MHz. De smartphone heeft een 2,8"-touchscreen en beschikt over een gps-module van Sirfstar. Draadloze verbindingen kunnen worden opgezet via bluetooth, 802.11b/g-wifi en 3,5g. De opslagcapaciteit kan worden vergroot met microsd-kaartjes, terwijl de camera 3,2 megapixels kan verwerken.
De Tempo F900 beschikt over een aanraakscherm van 3,8" en heeft, op de 3-megapixelcamera met autofocus na, verder dezelfde specificaties als de X960. Het toestel is met zijn gewicht van 150 gram wel iets zwaarder. Het derde toestel in de Tempo-serie is de M900. Deze smartphone weegt 188 gram en beschikt over een vingerafdruklezer en een 5-megapixelcamera, en draait de Professional-editie van Windows Mobile 6.1. Het toestel beschikt over een uitvouwbaar qwerty-toetsenbord en biedt een 3,8"-touchscreen.
Met de DX900 mikt Acer op de zakelijke gebruiker. Zo kunnen er in de 147 gram wegende smartphone twee sims geplaatst worden: een sim die geschikt is voor 3g-netwerken en een tweede voor 2g-verbindingen. Acer stelt dat de DX900 de eerste dualsim-smartphone op de markt is die simultaan met 3g- en 2g-netwerken overweg kan. Het toestel heeft van Acer een 2,8"-touchscreen meegekregen met een resolutie van 640x480 pixels.
Over prijzen en verkrijgbaarheid heeft Acer nog niets losgelaten. De smartphones zullen te upgraden zijn naar het onlangs aangekondigde Windows Mobile 6.5
Update 14:55: Microsoft heeft tegenover Tweakers.net bevestigd dat deze smartphones Windows Mobile 6.5 gaan draaien, zodra die beschikbaar is. De tekst is daarom aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 18-02-2009 16:43 ]
opgelost, je kan in schema die melding over roamen uitzettenJohn Woo schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:31:
Daarnaast zie ik steeds een melding dat ik aan het roamen ben. Dat komt omdat ik een orange abonnement heb met een t-mobile verbinding. Waarschijnlijk kost dit niks extra maar ik vraag me wel af hoe ik die melding kan uitzetten. Daardoor wordt er namelijk niet automatisch gesynched met exchange
Zie: nieuws: Acer onthult vier 'Tempo'-smartphones -updateUpdate 14:55: Microsoft heeft tegenover Tweakers.net bevestigd dat deze smartphones Windows Mobile 6.5 gaan draaien, zodra die beschikbaar is. De tekst is daarom aangepast.
* The Eagle heeft de zijne namelijk afgelopen maandag besteld
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Waar heb je het toestel besteld, gewoon via de pricewatch? De beschikbaarheid is niet heel groot.The Eagle schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:15:
Iemand al enig idee of ik daaruit ook meteen mag opmaken dat die dingen met de laatste firmware gewon naar Windows Mobile 6.5 te upgraden zijn?
* The Eagle heeft de zijne namelijk afgelopen maandag besteld
Ik ga er wel vanuit dat die upgrade op alle DX900's werkt. Of er nu Acer of Glofiish opstaat!
Gisteren binnen gekregenMaarten schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:08:
[...]
Waar heb je het toestel besteld, gewoon via de pricewatch? De beschikbaarheid is niet heel groot.
Ik ga er wel vanuit dat die upgrade op alle DX900's werkt. Of er nu Acer of Glofiish opstaat!
Eerste ervaringen: Even wennen
Anoniem: 252768
nu zit ik met een aantal dingetjes.
1te eerste wanneer ik het scherm uit zet dat zou ik graag willen dat de telefoon automatisch vergrendeld. hoe doe ik dat? ik kon het ooit wel op mijn touch.
2 wanneer ik synchroniseer krijg ik uiteindelijk een foutmelding: activesync heeft een probleem gevonden op de bureaublad ondersteuningscode 86000107.
wat is dit en is het normaal dat er een spelfout in zit?
hij synchroniseert wel
3 wil nog wat andere ringtones, die wel standaard op de htc touch zaten
waar haal ik die vandaan. het gaat dus om bv oldphone en niet al die onzin van de TV
4 waar kan ik zorgen dat wanneer ik een programma sluit met het X-je het programma ook echtgesloten wordt?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 252768 op 25-02-2009 14:50 ]
Anoniem: 58720
Omdat ik bij 'GPS Tuner' een probleem heb met "Loading maps", ben ik eens gaan kijken of de snelheid van de bestandsoverdracht hierbij soms een rol zou kunnen spelen. Dit ben ik simpelweg gaan testen door een groot bestand te kopiëren met de stopwatch erbij. Ik ben begonnen met PC --> SD kaart (DX900) en omgekeerd en dit leverde een schrijfsnelheid van 0.9 en een leessnelheid van 1.9 MB/s op. Deze performance van de SD kaart (van McGuider) vond ik nogal tegenvallen en mede daarom heb ik een SanDisk Mobile Ultra SDHC kaart van 8 GB aangeschaft. Dezelfde test gaf nu dezelfde snelheid voor lezen en ca. 1.7 MB/s voor schrijven en dat viel dus eveneens tegen. Bij de SanDisk kaart zat een kleine kaartlezer (met USB aansluiting) en die kwam nu erg goed van pas. De resultaten van kopiëren tussen PC en USB kaartlezer waren voor schrijven naar de 4 en de 8 GB kaart resp. 8 en 18 MB/s en lezen was voor beide ruim 18.
Wat ik nu uiteraard graag zou willen weten is of de nogal slechte performance normaal is voor een DX900 resp. voor andere soortgelijke apparaten (met WM6.1 of ander OS). Alvast bedankt voor de evt. reacties.
N.B. Ik heb natuurlijk ook op de DX900 de kopieersnelheid gemeten van alle van/naar mogelijkheden tussen SD(HC) en systeemgeheugen, maar die resultaten liggen allemaal op hetzelfde relatief erg lage niveau.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ROM NLD A13 040 0365 2008/12/09 14:45
1) aangeven hoe ik zie dat ik idd de beschikking heb over UMTS en dat die dataverbinding er is
2) vertellen wat er gebeurt als ik die indicatie niet heb?
Ik zie iig geen icoontje met [ H } staan, wat ik volgens mij wel nodig heb. Kan het evt zijn dat mijn SIM te oud is (jaartje of 4 nu ofzo)
Als je GPRS hebt kun je ook gewoon met je bundel internetten, alleen minder snel.
edit:

Die 'H' geeft aan dat je HSDPA-dekking hebt, het logootje helemaal rechts dat je een dataverbinding hebt.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 25-02-2009 23:18 ]
Hmm.. inderdaad.. je kan dan alleen niet meer bepalen met welke sim je smst.Maarten schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:56:
[...]
Threaded SMS kun je aanzetten door het tooltje advanced config te installeren en de optie aan te zetten.
link
Ik heb de foutmelding ookAnoniem: 252768 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:03:
Ik heb hem ook sinds gisteren.
1te eerste wanneer ik het scherm uit zet dat zou ik graag willen dat de telefoon automatisch vergrendeld. hoe doe ik dat? ik kon het ooit wel op mijn touch.
2 wanneer ik synchroniseer krijg ik uiteindelijk een foutmelding: activesync heeft een probleem gevonden op de bureaublad ondersteuningscode 86000107.
hij synchroniseert wel
waar haal ik die vandaan. het gaat dus om bv oldphone en niet al die onzin van de TV
4 waar kan ik zorgen dat wanneer ik een programma sluit met het X-je het programma ook echtgesloten wordt?
EDIT: Probeer eens phone 2 uit te zetten voordat je hem aansluit?? Ga ik ook vanavond doen. Ik bedacht me dat ik in de eventviewer van de PC iets tegenkwam dat de pc het niet trok om met 2 toestellen tegelijk verbonden te zijn. En ik zag net dat dit toestel 2 IMEI nummers bevat.. Dus wie weet..
[ Voor 10% gewijzigd door shippie op 26-02-2009 14:37 ]
Bij mij anders welshippie schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:44:
[...]
Hmm.. inderdaad.. je kan dan alleen niet meer bepalen met welke sim je smst.
Heb Threaded SMS nu aan staan en kan ook nog kiezen met welke SIM kaart ik SMS
Heb er zelf geen last van, dus heb het niet getest, maar ik vermoed dat jullie er wel wat aan hebben
http://eten-benelux.suppo...l/showthread.php?t=101358
Hoi _Arno_,_Arno_ schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:53:
[...]
Bij mij anders wel![]()
Heb Threaded SMS nu aan staan en kan ook nog kiezen met welke SIM kaart ik SMS
Ik bedoel eigenlijk.. als je een bericht op sim2 binnenkrijgt en gaat antwoorden, kan je niet kiezen dat je met sim2 terugstuurd.. dat wordt gewoon via sim1 gedaan.
je mag gewoon Arno zeggen hoorshippie schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:03:
[...]
Hoi _Arno_,
Ik bedoel eigenlijk.. als je een bericht op sim2 binnenkrijgt en gaat antwoorden, kan je niet kiezen dat je met sim2 terugstuurd.. dat wordt gewoon via sim1 gedaan.
volgens mij klopt dat niet wat je zegt, maar ik zal nog eens verder testen
Hoi Arno_Arno_ schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:17:
[...]
je mag gewoon Arno zeggen hoor
volgens mij klopt dat niet wat je zegt, maar ik zal nog eens verder testenals je een nieuw bericht maakt kan je in ieder geval wel zeggen met welke SIM het sms-je verstuurd moet worden, en dat doet hij dan ook juist....
Als je een nieuw bericht maakt, kan je inderdaad kiezen tussen 1 en 2. Echter, als je een berichtje hebt ontvangen en je beantwoord hem meteen in de thread.. gaat-ie via sim1 eruit. Heb het vanmiddag getest. Een collega smst mij op mijn zakelijke nummer, ik reply en hij krijgt een bericht van mijn prive nummer.
heb de oplossing gevonden.
eerst beginnen met office 2007 te updaten.
dan active sync verwijderen en een verse downloaden.
http://www.microsoft.com/...7f-404d-a04b-dc09f8141141
eenmaal die geinstalleerd opnieuw synchen en zeggen dat computer en mobile alle gegevens die ze nog nooit eerder hebben gesynched moet combineren.
even wachten en klaar.
vervolgens even testen door nog eens op synchroniseren te drukken en voila geen foutmelding meer.
Anoniem: 252768 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:03:
Ik heb hem ook sinds gisteren.
hij synchroniseert wel
en heb je ook antwoord op het 1e probleem gevonden?Anoniem: 252768 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:21:
ik was hier nog vergeten te posten!
heb de oplossing gevonden.
eerst beginnen met office 2007 te updaten.
dan active sync verwijderen en een verse downloaden.
http://www.microsoft.com/...7f-404d-a04b-dc09f8141141
eenmaal die geinstalleerd opnieuw synchen en zeggen dat computer en mobile alle gegevens die ze nog nooit eerder hebben gesynched moet combineren.
even wachten en klaar.
vervolgens even testen door nog eens op synchroniseren te drukken en voila geen foutmelding meer.
ringtones heb ik van mijn oude telefoon gekopieerd en op de dx geplaatst.
syncen geen nog steeds geen foutmelding!