Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285176

weet iemand waar die instelling precies zit dat het toestel om een bepaalde tijd automatisch reset? Ik heb het gezien toen ik het toestel net had, maar kan het nergens meer vinden en de cd met handleiding biedt ook geen uitkomst.

Ik weet dat hij om 3 uur 's nachts reset, maar dan kan hij mijn kpn sim card niet meer vinden blijkbaar, want iedere morgen zegt hij dat die ontbreekt, na een softreset ziet hij hem dan pas weer.
Ik wil die automatische reset dus uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Anoniem: 285176 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:07:
weet iemand waar die instelling precies zit dat het toestel om een bepaalde tijd automatisch reset? Ik heb het gezien toen ik het toestel net had, maar kan het nergens meer vinden en de cd met handleiding biedt ook geen uitkomst.

Ik weet dat hij om 3 uur 's nachts reset, maar dan kan hij mijn kpn sim card niet meer vinden blijkbaar, want iedere morgen zegt hij dat die ontbreekt, na een softreset ziet hij hem dan pas weer.
Ik wil die automatische reset dus uit zetten.
Start --> Programs --> Utilities --> Memory Optimization

Daar kan je de instelling in en uitschakelen :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukt! Bedankt!
en het toestel is helemaal "wakker" vanmorgen: ziet beide sim-kaarten en heeft zowaar een dataverbinding!

nog even en ik ga echt blij met hem zijn....... als ie me nu nog gewoon laat bellen en de gesprekken niet verbreekt na een paar seconden....

S2U heb ik er overigens toch weer afgehaald: het gebeurde te vaak dat ik niet kon opnemen, dat het scherm "bevroren"leek en nergens op reageerde. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 19:54
Anoniem: 285176 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 07:33:
...
S2U heb ik er overigens toch weer afgehaald: het gebeurde te vaak dat ik niet kon opnemen, dat het scherm "bevroren"leek en nergens op reageerde. Hebben meer mensen daar last van?
Neen, ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316400

Ik heb sinds kort een acer dx900, was erg wennen in het begin. maar begin het toestel steeds meer te waarderen.
waar ik echter wel van baal is (let wel, ik ben absoluut niet technisch) dat ik niet op het internet kan komen.... heb vodafone gebeld en die zeggen dat ik de instellingen over kan nemen van HTC Touch Pro. heb ik gedaan. maar geen internet. de sim zit op de juiste plek. proxy instellingen zijn goed. wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 316400 op 31-08-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316475

Anoniem: 316400 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:36:
Ik heb sinds kort een acer dx900, was erg wennen in het begin. maar begin het toestel steeds meer te waarderen.
waar ik echter wel van baal is (let wel, ik ben absoluut niet technisch) dat ik niet op het internet kan komen.... heb vodafone gebeld en die zeggen dat ik de instellingen over kan nemen van HTC Touch Pro. heb ik gedaan. maar geen internet. de sim zit op de juiste plek. proxy instellingen zijn goed. wie o wie kan mij helpen?
Kijk eens bij verbindingen->geavanceerd->Netwerken selecteren of daar alles goed staat.

Het enige probleem wat ik heb is dat elke keer als ik de telefoon moet resetten dat ik dan alle internet instellingen kwijt ben en alles opnieuw moet opgeven. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 316475 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:28:
[...]

Kijk eens bij verbindingen->geavanceerd->Netwerken selecteren of daar alles goed staat.

Het enige probleem wat ik heb is dat elke keer als ik de telefoon moet resetten dat ik dan alle internet instellingen kwijt ben en alles opnieuw moet opgeven. Weet iemand hier een oplossing voor?
daar weet ik een oplossing voor, bij bepaalde ROM's staat de GPRS-wizard in de opstart directory, dus iedere keer wanneer je je DX900 start wordt de gprs wizard automatisch gestart en ben je je instellingen weer kwijt, je moet dus de GPRS wizard uit de opstart directory verwijderen :)

Start - Programs - File Explorer
Navigeer naar de map \Windows\StartUp
Verwijder hier GPRSWizard.exe (?)

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316475 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:28:
[...]

kustermj bedankt, heb dit bekeken, maar helaas nog steeds geen internet verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 316400 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:40:
[...]

kustermj bedankt, heb dit bekeken, maar helaas nog steeds geen internet verbinding
Durf het eigenlijk niet te vragen, maar gezien je zelf aangeeft dat je niet technisch bent dan toch maar: ga eens naar je Communication Manager en kijk eens of 'Data Connection' aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:56:
[...]

Durf het eigenlijk niet te vragen, maar gezien je zelf aangeeft dat je niet technisch bent dan toch maar: ga eens naar je Communication Manager en kijk eens of 'Data Connection' aan staan.
maakt niet uit hoor, terechte vraag, maar ik had al eerder in dit forum gelezen dat dit aan moet staan, helaas is ook dit niet de reden dat ik geen internet verbinding heb. in ieder geval bedankt voor je reactie, zo weet ik gelukkig zeker dat ik mede dx900 bezitters om me heen heb die mee willen denken

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 316400 op 01-09-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
misschien is het dan handig dat je even wat meer info post over wat er wel werkt en wat er niet werkt en wat je al hebt geprobeerd en uitgesloten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:28:
misschien is het dan handig dat je even wat meer info post over wat er wel werkt en wat er niet werkt en wat je al hebt geprobeerd en uitgesloten.... :)
Ok, da's inderdaad wel handig
1) mijn 3g sim zit in de SIM1 card slot
2) ik heb op advies van Vodafone de verbindingsinstellingen van de HTC Touch Pro ingevoerd, lijkt het meeste op de Acer DX900 qua instellingen.
Naam voor de verbinding: Vodafone live!
modem: Mobiele verbinding (GPRS)
Naam toegangspunt: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: ********
Domein: leeg
'Proxyinstellingen'
Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
'Geavanceerd'
'HTTP' Server: 192.168.251.150 Poort: 8799
'WAP' Server: 192.168.251.150 Poort: 9201
3) In Comm Manager gecheckt of Data Connection aanstaat
4) Telefoon1 is de primaire sim (is dit uberhaupt nodig?)
5) de andere sim uitgezet, tsja je moet wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281293

Sinds een paar dagen ben ik ook in bezit van de DX900. Heb (NL) firmwareversie 0611.
Ik heb hiervoor oa veel met de X1i en nokia e90 gewerkt. Enkele zaken die me opvallen/storen:

Het toestel is qua vorm en bediening erg prettig. SPB heb ik eraf gehaald, pocket informant erop gedaan. Winmo-agenda is nl echt niet te gebruiken.

In de gesprekkenlijst kan ik zien met welk nummer ik heb gebeld, de ontvangen en gemiste oproepen op SIM2 geeft hij echter in de lijst aan op SIM1. Bij een ontvangen oproep op SIM2 terwijl er een gesprek gaande is op SIM1 (soort van wisselgesprek dus), geeft hij wel correct aan. Telefoon trilt dan overigens wel netjes om aan te geven dat er een tweede gesprek binnenkomt.

Batterijduur is in mijn geval soms kort in vergelijking met bijvoorbeeld X1 en zeker de E90. Tot op zekere hoogte is dat te verwachten (dualsim). Toch lijkt het soms extreme verbruik volgens mij een oorzaak te hebben: bluetooth. Ik heb bluetooth altijd aan staan. Normaal is dat geen probleem en haal ik bijna dezelfde gebruiksduur als de X1. Alleen als ik in de auto zit dan verbindt hij met de (OEM)bluetoothcarkit. Het rare is dat dan het scherm continu aangaat/aanblijft. Als ik hem in de slaapstand druk, dan springt ie om de 30 seconcen aan en blijft dan in de 'schemer'stand staan. Dat is echt killing voor de batterij en ik heb er maar even een lader voor gekocht. Op diverse forums zie ik dit terugkomen bij diverse Winmo-telefoons van verschillende merken. Lijkt echt een winmo/bluetooth-probleem te zijn.

Overall dus wel tevreden, maar zou vooral dat 'scherm-probleem' wel opgelost willen hebben......

Ik hoop dat er een keer een oplossing voor wordt gevonden, anders is er zonder tussentijds opladen geen normale werkdag mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 316400 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:08:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar alleen SIM1 ondersteunt inderdaad 3g. Dus dat is goed.

Wat betreft de Vodafone instellingen kan ik je niet helpen, maar het ziet er wel goed uit. Verder heb ik nu even geen ideeën....
Anoniem: 281293 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:25:
[...]

Batterijduur is in mijn geval soms kort in vergelijking met bijvoorbeeld X1 en zeker de E90. Tot op zekere hoogte is dat te verwachten (dualsim). Toch lijkt het soms extreme verbruik volgens mij een oorzaak te hebben: bluetooth. Ik heb bluetooth altijd aan staan. Normaal is dat geen probleem en haal ik bijna dezelfde gebruiksduur als de X1. Alleen als ik in de auto zit dan verbindt hij met de (OEM)bluetoothcarkit. Het rare is dat dan het scherm continu aangaat/aanblijft. Als ik hem in de slaapstand druk, dan springt ie om de 30 seconcen aan en blijft dan in de 'schemer'stand staan. Dat is echt killing voor de batterij en ik heb er maar even een lader voor gekocht. Op diverse forums zie ik dit terugkomen bij diverse Winmo-telefoons van verschillende merken. Lijkt echt een winmo/bluetooth-probleem te zijn.
Wellicht dat Bluetooth ook zorgt voor het snelle leeg zijn van de accu, maar ik heb Bluetooth helemaal nooit aan staan en bij mij is de accu ook extreem snel leeg. Ik kan er wanneer ik niet al te veel gebruik maak van de telefoon wel een dag halen, maar als ik op een dag redelijk wat bel en ook nog eens veel mail binnenkrijg dat moet ik hem voordat ik naar bed ga weer aan de lader leggen :'(

De enige reden die ik kan bedenken dat de DX900 bijna in alle gevallen snel leeg is, is dat er 2 SIM kaarten inzitten, blijkbaar kost dit veel van je accu.... :|

[ Voor 64% gewijzigd door _Arno_ op 02-09-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je je dataverbinding dan continue 'open'? Ik heb dat niet, heb overigens ook SIM1 op alleen GSM staan en dat levert me voorlopig een acceptabel verbruik op, als ik maar niet in de auto stap.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 281293 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:14:
Heb je je dataverbinding dan continue 'open'? Ik heb dat niet, heb overigens ook SIM1 op alleen GSM staan en dat levert me voorlopig een acceptabel verbruik op, als ik maar niet in de auto stap.........
Ja, want ik synchroniseer men mail (push mail).

Ik heb SIM1 inderdaad ook hard op GSM staan, dan heb ik dus alleen maar GPRS bereik, doe ik dat niet dan switch die constant tussen GPRS, UMTS en HSDPA en is de accu helemaal snel leeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 316400 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:08:
[...]

Ok, da's inderdaad wel handig
1) mijn 3g sim zit in de SIM1 card slot
2) ik heb op advies van Vodafone de verbindingsinstellingen van de HTC Touch Pro ingevoerd, lijkt het meeste op de Acer DX900 qua instellingen.
Naam voor de verbinding: Vodafone live!
modem: Mobiele verbinding (GPRS)
Naam toegangspunt: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: ********
Domein: leeg
'Proxyinstellingen'
Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
'Geavanceerd'
'HTTP' Server: 192.168.251.150 Poort: 8799
'WAP' Server: 192.168.251.150 Poort: 9201
3) In Comm Manager gecheckt of Data Connection aanstaat
5) de andere sim uitgezet, tsja je moet wat...
De proxyserver mag uit. Vodafon wil dat graag om het gedraq van zijn mobiele bellers bij te kunnen houden en je sneller van dienst te zijn, maar als de proxy knalt of traag is ben jij het haasje. Gewoon geen proxy gebruiken werkt prima.
Je primaire sim moet idd tel 1 zijn. Wat nog zou kunnen is dat je sim wat ouder is, en geen UMTS ondersteunt. Je kunt daarvoor even een VDF servicepunt binnenlopen, krijg je gratis een nieuwe sim. Kopieren ze de oude ook nog voor je. Die oude zou ik dan terugvragen - dat kan je backup van je nieuwe sim zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:54:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar alleen SIM1 ondersteunt inderdaad 3g. Dus dat is goed.

Wat betreft de Vodafone instellingen kan ik je niet helpen, maar het ziet er wel goed uit. Verder heb ik nu even geen ideeën....

[...]
Arno, ok bedankt. ik ga vodafone maar weer eens bellen. misschien hebben zij nog een suggestie. ik ga het ook nog eens testen op een ander toestel, dan kan in ieder geval uitsluiten of het aan mn sim of aan de dx900 ligt. blijft toch vervelend dat ik schijnbaar de enige ben die niet met mn dx900 op het internet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:42:
[...]

De proxyserver mag uit. Vodafon wil dat graag om het gedraq van zijn mobiele bellers bij te kunnen houden en je sneller van dienst te zijn, maar als de proxy knalt of traag is ben jij het haasje. Gewoon geen proxy gebruiken werkt prima.
Je primaire sim moet idd tel 1 zijn. Wat nog zou kunnen is dat je sim wat ouder is, en geen UMTS ondersteunt. Je kunt daarvoor even een VDF servicepunt binnenlopen, krijg je gratis een nieuwe sim. Kopieren ze de oude ook nog voor je. Die oude zou ik dan terugvragen - dat kan je backup van je nieuwe sim zijn :)
Eagle, dat van die sim ga ik inderdaad maar eens doen bij de vrienden van vodafone. M'n sim is trouwens 1,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 316400 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:03:
[...]

Eagle, dat van die sim ga ik inderdaad maar eens doen bij de vrienden van vodafone. M'n sim is trouwens 1,5 jaar oud.
maar je sim (data) deed het wel in een htc? dan kan dat het namelijk niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:26:
[...]

Nee, ik heb nooit een HTC in mn bezit gehad. Vodafone stelde voor om de verbindingsinstellingen van de HTC Touch Pro over te nemen zoals zij deze hebben vermeld op hun site.
Dus ik ga toch maar naar een VDF servicepunt om te kijken of ze me daar verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

_Arno_ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:26:
[...]

Laat onverlet dat ze bij een VDF servicepoint als het goed is opgeleid zijn om dit soort problemen na te kunnen kijken en te fixen. Was bij mij iig wel het geval. Nou had ik een sim van een jaar of 5 oud, maar zelfs al is het ding jonger dan moeten ze over een nieuwe sim niet moeilijk doen. Het behoort iig tot een van de mogelijkheden om het te proberen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:47:
[...]

Laat onverlet dat ze bij een VDF servicepoint als het goed is opgeleid zijn om dit soort problemen na te kunnen kijken en te fixen. Was bij mij iig wel het geval. Nou had ik een sim van een jaar of 5 oud, maar zelfs al is het ding jonger dan moeten ze over een nieuwe sim niet moeilijk doen. Het behoort iig tot een van de mogelijkheden om het te proberen.
Ik heb gisteren een nwe sim opgehaald bij vodafone, maar ook dit is helaas niet de oplossing :(
zou het dan toch aan het toestel zelf liggen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 316400 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:35:
[...]

Ik heb gisteren een nwe sim opgehaald bij vodafone, maar ook dit is helaas niet de oplossing :(
zou het dan toch aan het toestel zelf liggen? ;(
dat kan ik me niet voorstellen, heb je het in de Vodafone winkel geprobeerd? Je had eigenlijk 1 van de medewerkers daar eens naar je verbindingsinstellingen moeten laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:41:
[...]

dat kan ik me niet voorstellen, heb je het in de Vodafone winkel geprobeerd? Je had eigenlijk 1 van de medewerkers daar eens naar je verbindingsinstellingen moeten laten kijken.
hmmm dom, heb ik niet gedaan inderdaad. ik zal er wel weer heen gaan (met hangende pootjes.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 20:09
Bokkelol, via de site van Smartphoneshop.nl ben ik ooit bij het volgende tooltje uitgekomen van HTC/QTek: http://www.qtek.nl/_BIN/NLRetailWM50.zip.

Ik had zelf namelijk ook problemen om internet van Vodafone opgezet te krijgen, terwijl ik wel alle instellingen goed had. De telefoon doet namelijk nog al eens lastig over welke verbinding hij waarvoor gebruikt. Na het draaien van het bovenstaande tooltje (deze hoef je maar 1 maal te draaien), staan al je instellingen automatisch goed.

Succes ermee.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen jullie aangeven of, als je bluetooth laat connecten met een headset/carkit oid, je telefoon dan al dan niet in sleepmode gaat en of het scherm dan dus ook steeds aanblijft in de schemerstand?

(Ik heb inmiddels allerlei registry-tweaks gedaan, maar niets helpt nog.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 20:09
Mijn DX900 'hangt' aan een Parrot carkit (CK3100). Zodra hij met de carkit connect gaat het scherm aan, maar na de 'timeout' periode die je normaal ook hebt als je het toestel niet bedient gaat hij weer uit. Mocht je het geduld niet hebben tot het scherm vanzelf uit gaat, dan is met een druk op de powerknop het scherm ook eenvoudig uti te zetten zonder nadelige gevolgen.

Let wel op: zodra de carkit wat met je DX900 doet gaat het scherm weer aan. Maar iedere keer gaat het scherm wel weer uit. De 'triggers' voor het scherm aanzetten zijn niet altijd even duidelijk. Zover ik bij mijn carkit kan zien heb ik de volgende (er zijn er meer, want soms gaat het scherm ook zonder direct aanwijsbare reden aan):
  • Bellen
  • Gebeld worden
  • Voice commando's op de telefoon
  • Starten synchronisatie contacten (bij connecten en na een telefoongesprek)
  • Einde synchronisatie contacten

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Iemand het volgende al uitgeprobeerd? http://eten-users.eu/inde...ic=18338&st=210&start=210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
je bedoelt upgrade naar WM6.5?

heb het nog niet geprobeerd, maar wil het binnenkort wel een keer doen :) (als ik tijd heb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
_Arno_ schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:45:
[...]

je bedoelt upgrade naar WM6.5?

heb het nog niet geprobeerd, maar wil het binnenkort wel een keer doen :) (als ik tijd heb :P)
Klopt, met deze rom schijnt het dus wel te werken...

Ik doe het wel eens een keertje wanneer ik er een hele dag kan aanblijven, kwestie wanneer het toch zou fout lopen de tijd te kunnen hebben.

Anoniem: 306343

Iemand enig idee, hoe ik de melding weg kan krijgen die bovenin de scherm blijft staan (zie bijlage)...
Het betreft een melding van beltegoed. Omdat hij niet vanzelf verdwijnt gaat dat ten koste van de accu.
Zie plaatje: http://img269.imageshack....176/20090916004700321.jpg

Ten tweede wil ik Windows Update uitvoeren, maar hij geeft de volgende foutmelding aan;
De verbinding met de updateserver is niet beschikbaar. Controleer uw gegevensverbindingsinstellingen en controleer of de datum en tijd van het apparaat juist zijn ingesteld.

Ik weet niet waar de probleem ligt en wat er met bovenstaande bedoeld wordt :S.

Loopt het scherm ook vaak vast bij jullie... en weten jullie een oplossing voor dit probleem?

PS: Ik kan wel zeggen dat het batterij langer meegaat nadat ik de batterijpatch van de Acer-site hebt geïnstalleerd de batterijduur wat langer meegaat.
ChauffeurVB schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:07:
Op het Eten Users forum vond ik een tip die mij wel wat soelaas bracht:

Instruction:

1. Install this patch 2. Reinstall BatteryPatch v1.27 3. Enjoy Maybe need install PowerPatch.

Dit schijnt dus wel te werken. Mijn DX900 had vanavond rond 18.00u nog een batterijlading van 63%, terwijl hij sinds 07.00u gisterochtend van de lader was. Ik heb sindsdien een 30 a 35 min. gebeld, 4 sms-jes verstuurd en een keer of 6 - 7 met wifi mijn mailbox gecheckt...
Wat boekt betere resultaten... Bovenstaande instructie of de batterijpatch wat op de officiële Acer-site staat?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 306343 op 22-09-2009 20:09 ]

Anoniem: 306343 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 01:32:

Wat boekt betere resultaten... Bovenstaande instructie of de batterijpatch wat op de officiële Acer-site staat?
Bij mij was het de patch van Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op mijn 0611 nld versie zowel de patch als dit (zie onderstaand) gedaan en ik moet zeggen dat mijn dx900 nu echt perfect bevalt _/-\o_

Use a registry editor to set the value of the following keys (from default of 1):
This one should stop ActiveSync starting when you didn't ask it to:
HKCU\Software\Microsoft\ActiveSync\ KeepAlive = 0

These three should help reduce power drain (also very effective on HTC phones):
HKLM\Comm\AsyncMac1\Parms\ DisablePowerManagement = 0
HKLM\Comm\L2TP1\Parms\ DisablePowerManagement = 0
HKLM\Comm\PPTP1\Parms\ DisablePowerManagement = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281293 schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:34:
Ik heb op mijn 0611 nld versie zowel de patch als dit (zie onderstaand) gedaan en ik moet zeggen dat mijn dx900 nu echt perfect bevalt _/-\o_

[b]Use a registry editor to set the value of the following keys (from default of 1):
This one should stop ActiveSync starting when you didn't ask it to:
HKCU\Software\Microsoft\ActiveSync\ KeepAlive = 0

These three should help reduce power drain (also very effective on HTC phones):
HKLM\Comm\AsyncMac1\Parms\ DisablePowerManagement = 0
HKLM\Comm\L2TP1\Parms\ DisablePowerManagement = 0
HKLM\Comm\PPTP1\Parms\ DisablePowerManagement = 0[/b]
Hoe doe je het met de gedeelte met Engelse text, kan je het een beetje uitleggen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 306343 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:35:
[...]

Hoe doe je het met de gedeelte met Engelse text, kan je het een beetje uitleggen?

Alvast bedankt.
Download een Register editor voor Windows Mobile,
Installeer deze op je DX900,
Start dit programma,
Ga naar de genoemde register keys en verander de waarde zoals genoemd.

Let op! Ga hier vooral niet mee bezig als niet weet waar je het over gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:39:
[...]

Download een Register editor voor Windows Mobile,
Installeer deze op je DX900,
Start dit programma,
Ga naar de genoemde register keys en verander de waarde zoals genoemd.

Let op! Ga hier vooral niet mee bezig als niet weet waar je het over gaat! :)
Oké thanks Arno, het is nu wel duidelijk... Ik zal het binnenkort proberen.

Ik heb onlangs een hardreset aan het toestel gegeven, maar kan ineens de buttons onderin het scherm niet veranderen of de tools om het te veranderen niet vinden.
Hij staat standaard links op Speed Dial en rechts Spb Shell, wat ik graag wil wijzigen met Agenda en Contactpersonen.
Ik zoek al 3 dagen me rot, maar kan het niet vinden... Onder welke tool zat die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan iemand mij zeggen waar ik de laatste NL firmware voor dit ding vind? Ik hoor wel mensen die recentere firmware als ik hebben, maar kan ze dus nergens vinden :(
Heb een E-ten nog, een van de eerste (werken daar de acer ROM's ook op :? ) op firmware NLD 040-369-H

Die heeft dus zeg maar alle kinderziektes nog, en eigenlij kwil ik daar voor goed een einde aan maken. Evt wil ik ook een language swap naar engels uitvoeren als dat makkelijker / slimmer is. Ik zie namelijk wel eens patches voor de engelse versies, maar degrote vraag is dan natuurlijk of die ook op de NL versies werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 306343 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:54:
[...]

Oké thanks Arno, het is nu wel duidelijk... Ik zal het binnenkort proberen.

Ik heb onlangs een hardreset aan het toestel gegeven, maar kan ineens de buttons onderin het scherm niet veranderen of de tools om het te veranderen niet vinden.
Hij staat standaard links op Speed Dial en rechts Spb Shell, wat ik graag wil wijzigen met Agenda en Contactpersonen.
Ik zoek al 3 dagen me rot, maar kan het niet vinden... Onder welke tool zat die optie?
Dat is geen tool, dat staat onder 'Settings' (Start --> Settings --> Buttons) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
The Eagle schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:14:
Kan iemand mij zeggen waar ik de laatste NL firmware voor dit ding vind? Ik hoor wel mensen die recentere firmware als ik hebben, maar kan ze dus nergens vinden :(
Heb een E-ten nog, een van de eerste (werken daar de acer ROM's ook op :? ) op firmware NLD 040-369-H

Die heeft dus zeg maar alle kinderziektes nog, en eigenlij kwil ik daar voor goed een einde aan maken. Evt wil ik ook een language swap naar engels uitvoeren als dat makkelijker / slimmer is. Ik zie namelijk wel eens patches voor de engelse versies, maar degrote vraag is dan natuurlijk of die ook op de NL versies werken...
Nee dat werkt niet, je moet eens kijken op http://www.eten-users.eu/

Hier wordt in dit (http://eten-users.eu/index.php?showtopic=17779) topic een overzicht van alle roms in alle talen gegeven :)

op het forum staat ook wel ergens hoe je van taal kan switchen (http://eten-users.eu/index.php?showtopic=17758)

ik ben ook van een NL rom naar een WWE rom gegaan en zou persoonlijk niet meer terug willen :)

succes! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:25:
[...]

Dat is geen tool, dat staat onder 'Settings' (Start --> Settings --> Buttons) :)
Oké die dan :).

Maar onder buttons (knoppen) zie ik maar 2 knoppen wat ik kan wijzigen; voice command en camera knoppen (knoppen die aan de zijkanten van het toestel bevinden)...
Of, ik heb het verkeerd beschreven... want wat ik bedoel zit rechts en linksonder van het vandaagscherm.
zie plaatje:
http://img269.imageshack....176/20090916004700321.jpg

Of het ontbreekt in de 'buttons' na hardreset :S.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 306343 op 22-09-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:25:
[...]

Of je gebruikt 'KeySwop'. Klein gratis progje. Werkt perfect voor die softkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:28:
[...]

ik ben ook van een NL rom naar een WWE rom gegaan en zou persoonlijk niet meer terug willen :)

succes! >:)
Ik heb de NLD 0611 versie, maar zie op de nederlandse acer-site (inderdaad) ook geen (downloadbare) rom's. Alleen die patches en die werken volgens mij zonder problemen op een nld-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75168

Anoniem: 281293 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:49:
[...]

Ik heb de NLD 0611 versie, maar zie op de nederlandse acer-site (inderdaad)
Ik zie die NLD 06 11 versie nu ook op de Glofiish site staan.
Op dit moment gebruik ik Bruno Martins cooked rom. Deze is wel snel en werkt op zich prima.
Hoe bevalt de 06 11 rom? Kun je iets zeggen over snelheid en battery-life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75168 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:15:
[...]
Op dit moment gebruik ik Bruno Martins cooked rom. Deze is wel snel en werkt op zich prima.
Ik heb eerlijk gezegd qua rom-versies geen eerdere/andere ervaringen met dit toestel. Ten opzichte van bv een SE experia is ie wel behoorlijk langzamer. Bijvoorbeeld met opstarten agenda, overgaan naar berichten en weer vergrendelen. Wel stabiel, geen enkele vastloper tot op heden.

Batterijduur is nu (patch en paar tweaks) acceptabel, maar wel maar altijd 's avonds aan de lader. Heb dan meestal nog 30% over. Heb BT altijd aan, sim1 op GSM en geen data/wifi. In vergelijking met een e90 en x1 is dat trouwens echt droevig als ik heel eerlijk ben.

Dit weekend heb ik twee dagen (48u) gehaald, maar zonder bellen....... :9

• ChauffeurVB
Anoniem: 75168 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:15:
[...]

Ik kan hem niet vinden? Kan je misschien een link geven?

• ChauffeurVB
Dank je, ben hem inmiddels aan het binnenhalen. Zijn er al reacties?

• _Arno_
Anoniem: 306343 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:04:
[...]

Oké die dan :).

Maar onder buttons (knoppen) zie ik maar 2 knoppen wat ik kan wijzigen; voice command en camera knoppen (knoppen die aan de zijkanten van het toestel bevinden)...
Of, ik heb het verkeerd beschreven... want wat ik bedoel zit rechts en linksonder van het vandaagscherm.
zie plaatje:
http://img269.imageshack....176/20090916004700321.jpg

Of het ontbreekt in de 'buttons' na hardreset :S.
Lol inderdaad, had je verkeerd begrepen. Bij mij staat dat ook niet onder buttons en kan het zo snel ook niet ergens anders vinden. Maar dat moet toch echt ergens te vinden zijn....

_Arno_ schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:49:
[...]
Lol inderdaad, had je verkeerd begrepen. Bij mij staat dat ook niet onder buttons en kan het zo snel ook niet ergens anders vinden. Maar dat moet toch echt ergens te vinden zijn....
Volgens mij kan het niet niet 'standaard' via WM. IN SPBShell kan het en anders met bijvoorbeeld KeySwop......

De NLD 06 11 rom is sinds vandaag ook van de Acer site te downloaden. Dus voor de Acer branded toestellen: ftp://ftp.acer-euro.com/smartphone/dx900/os_images/

• The Eagle

The Eagle

Wat maakt precies het verschil tussen de ACER rom's en de E-TEN roms? Is dat alleen het labeltje :?
Zijn beide feitelijk gelijk en dus uitwisselbaar, of krijg ik problemen als ik een acer rom op mijn e-ten zet?

The Eagle schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:03:
Wat maakt precies het verschil tussen de ACER rom's en de E-TEN roms? Is dat alleen het labeltje :?
Zijn beide feitelijk gelijk en dus uitwisselbaar, of krijg ik problemen als ik een acer rom op mijn e-ten zet?
Ik heb op mijn DX900 zowel Acer als Glofiish roms gehad. Problemen krijg je dus niet.
Het lijkt erop dat de rom releases nu gelijk getrokken zijn (beiden 06 11). Het opstartlogo zal het enige verschil zijn vermoed ik (heb ik niet getest).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 75168 op 24-09-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 20:41

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

ChauffeurVB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:24:
[...]

Klopt, met deze rom schijnt het dus wel te werken...

Ik doe het wel eens een keertje wanneer ik er een hele dag kan aanblijven, kwestie wanneer het toch zou fout lopen de tijd te kunnen hebben.
Ik heb enkele dagen de laatste nederlandstalige versie erop gezet en die werkt soepel.
Het betreft de oldsap 6.5 NLD versie, geen probleem gehad bij het opstarten, iets wat ik niet kan zeggen van de laatste WWE versie: die had m'n toestel gebricked. Dan maar teruggegaan naar de NLD versie, met succes!

Persoonlijk vind ik 6.5 een echte verbetering qua interface, het ziet er zoveel slicker uit.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281293 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:02:
[...]

Volgens mij kan het niet niet 'standaard' via WM. IN SPBShell kan het en anders met bijvoorbeeld KeySwop......
Voordat ik KeySwop installeer, waar zit het dan in SPB Shell? ;)

Tijdens Sync met m'n pc zijn sommige gegevens van m'n geheugenkaart verloren gegaan,
vandaar die ellende en opnieuw reset.
In de toekomst ga ik m'n geheugenkaart maar eruit halen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
W3lta schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:52:
[...]

Ik heb enkele dagen de laatste nederlandstalige versie erop gezet en die werkt soepel.
Het betreft de oldsap 6.5 NLD versie, geen probleem gehad bij het opstarten, iets wat ik niet kan zeggen van de laatste WWE versie: die had m'n toestel gebricked. Dan maar teruggegaan naar de NLD versie, met succes!

Persoonlijk vind ik 6.5 een echte verbetering qua interface, het ziet er zoveel slicker uit.
Bij mij ging het dus fout.... De verbinding met de USB viel weg en sindsdien start de DX900 niet meer. Alle oplossingen die ik vond op de verschillende fora hielpen niet. Nog iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 306343 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:03:
[...]

Voordat ik KeySwop installeer, waar zit het dan in SPB Shell? ;)

Tijdens Sync met m'n pc zijn sommige gegevens van m'n geheugenkaart verloren gegaan,
vandaar die ellende en opnieuw reset.
In de toekomst ga ik m'n geheugenkaart maar eruit halen :(.
Welke ROM update heb je da?

Die geheugenkaart problemen had ik met eerdere ROM's ook altijd, maar sinds ik naar WWE ben heb ik dat probleem nooit meer.

Geen idee trouwens waar het in SPB Shell kan, die meuk deinstalleer ik direct wanneer ik de DX900 opnieuw zou flashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:30:
[...]

Welke ROM update heb je da?

Die geheugenkaart problemen had ik met eerdere ROM's ook altijd, maar sinds ik naar WWE ben heb ik dat probleem nooit meer.

Geen idee trouwens waar het in SPB Shell kan, die meuk deinstalleer ik direct wanneer ik de DX900 opnieuw zou flashen :P
Ik heb 472 Rom, Nederlandse versie dus...

De voordelen van SPB Shell (behalve de weerkaart) weet ik ook niet kunnen vinden, integendeel hij neemt ruimte in beslag.

Trouwens WM6 vind ik ook wel tegenvallen, want met surfen zijn de letters van de sites bijzonder klein wat met WM5 redelijk waren en kon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318447

wie kan mij helpen???
Ik heb sinds 2 weken de acer dx 900.
De accu is na 2 dagen helemaal leeg zelfs als ik er niet mee bel of gebeld wordt.
Er staat op de nl site van acer een batterij patch, maar waar moet ik die neerzetten op mijn acer?
En verlengd deze patch ook de accu?
Of zijn er andere optie's om de accu langer mee te laten gaan?
Hoor graag van jullie.
Alvast erg veel dank.
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319797

Dag,

ik heb de ACER DX900 naar bijna volle tevredenheid in gebruik....
Op de een of andere manier springen de internet-instellingen steeds weer terug naar KPN-internet... Moet ik weer opnieuw mijn eigen RABO-modem en toegangspunt invieren. Heel lastig.
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 319797 schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:20:
Dag,

Op de een of andere manier springen de internet-instellingen steeds weer terug naar KPN-internet... Moet ik weer opnieuw mijn eigen RABO-modem en toegangspunt invieren. Heel lastig.
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
ja dat weet ik :P in sommige rom's zit een foutje, de gprswizard.exe staat in de startup folder, deze moet je hieruit verwijderen:

start,
programma's,
verkenner,
ga naar: \my device\windows\startup

hier staat bovengenoemd bestand, verwijder deze en het probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holister
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05 06:02
[s]
Anoniem: 319797 schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:20:
Dag,

Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?[/
s]
Ik heb gisteren patch "Battery_IC_Updater_V127" geinstalleerd.
Vandaag lijkt mijn accu veel langer mee te gaan >:)
In de zipfile zit tevens een handleiding.
Op één van de vorige pagina's is een link naar o.a. dit bestand!

Ron

[ Voor 1% gewijzigd door Holister op 28-09-2009 18:32 . Reden: reactie op het verkeerde bericht! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holister
Anoniem: 306343 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:16:
[...]

Ik heb 472 Rom, Nederlandse versie dus...

De voordelen van SPB Shell (behalve de weerkaart) weet ik ook niet kunnen vinden, integendeel hij neemt ruimte in beslag.

Trouwens WM6 vind ik ook wel tegenvallen, want met surfen zijn de letters van de sites bijzonder klein wat met WM5 redelijk waren en kon aanpassen.
Weet iemand een optie of tooltje om de "kleine lettertjes" groter weer te geven in WM6?
Sommige pagina's zijn niet te lezen met maximale zoom!
Ron

Na de hardreset is m'n toestel helemaal in de war geraakt...
De eerste keer ging het goed, backup ook goed geïnstalleerd... Nieuwe batterypatch ook opnieuw geïnstalleerd maar dit keer zonder resultaat want batterij was snel op en toestel deed ook raar (vastlopers, ging soms vanzelf uit).
Dus 2e keer hardreset, maar deze keer pakte hij de backup ook niet hoe hij moest pakken.
Toestel ging ook nog steeds vanzelf uit... Ook weer vaak vastlopers.

Ik heb nu meerdere keren een hardreset gegeven maar helaas doet hij nog steeds raar,
batterypatch geen effect, toestel gaat vanzelf uit, backup pakt hij gedeeltelijk :S,
sommige informatie in de geheugenkaart is tijdens sync ook beschadigd.

Iemand nog een suggestie voordat ik ter reparatie naar Acer terugstuur?

• _Arno_
Anoniem: 306343 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:15:
Na de hardreset is m'n toestel helemaal in de war geraakt...
De eerste keer ging het goed, backup ook goed geïnstalleerd... Nieuwe batterypatch ook opnieuw geïnstalleerd maar dit keer zonder resultaat want batterij was snel op en toestel deed ook raar (vastlopers, ging soms vanzelf uit).
Dus 2e keer hardreset, maar deze keer pakte hij de backup ook niet hoe hij moest pakken.
Toestel ging ook nog steeds vanzelf uit... Ook weer vaak vastlopers.

Ik heb nu meerdere keren een hardreset gegeven maar helaas doet hij nog steeds raar,
batterypatch geen effect, toestel gaat vanzelf uit, backup pakt hij gedeeltelijk :S,
sommige informatie in de geheugenkaart is tijdens sync ook beschadigd.

Iemand nog een suggestie voordat ik ter reparatie naar Acer terugstuur?
Je ROM er opnieuw overheen gooien? Of een nieuwere ROM mocht je nog niet de laatste ROM hebben?

Anoniem: 318447 schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:29:
wie kan mij helpen???
Ik heb sinds 2 weken de acer dx 900.
De accu is na 2 dagen helemaal leeg zelfs als ik er niet mee bel of gebeld wordt.
Er staat op de nl site van acer een batterij patch, maar waar moet ik die neerzetten op mijn acer?
En verlengd deze patch ook de accu?
Of zijn er andere optie's om de accu langer mee te laten gaan?
Hoor graag van jullie.
Alvast erg veel dank.
Rob
Hoi,

Normaal gesproken gaat het met deze patch de batterij langer mee.

Waar je de patterij patch neerzet is niet zo belangrijk, om het makkelijk terug te vinden is het wel handig dat je hem op een centrale plek neergooit zoals bijvoorbeeld op 'Mijn apparaat'.
Als je de zipfile opent komt de patch tevoorschijn --> uitvouwen --> patchmap uitvouwen --> Powerpatch cab openen en installatie start.

Voor andere tips v.w.b. de accu kan je de eerdere berichten hierover nalezen ;).

Succes.

_Arno_ schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:23:
[...]

Je ROM er opnieuw overheen gooien? Of een nieuwere ROM mocht je nog niet de laatste ROM hebben?
Hoe gooi je de ROM eroverheen?
Ik heb geen cd of wat dan ook gekregen, ik dacht dat het met een hardreset alles opnieuw installeerde.

PS: Ik heb de laatste Nederlandse ROM-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306343 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:29:
[...]
Hoe gooi je de ROM eroverheen?
PS: Ik heb de laatste Nederlandse ROM-versie.
Je moet de rom downloaden van de Acer of Gloffish site.
Dan je toestel op je pc aansluiten met usb. Zorg dat je bij de verbindingsinstellingen USB-to-PC advanced network hebt uitgevinkt. Haal ook een eventuele sd-kaart uit het toestel! Anders lukt het flashen niet.
Vervolgens start je het gedownloade rom-bestand. Daarna wijst alles zich vanzelf. Je moet een paar keer OK klikken en op je toestel de installatie bevestigen. Zo zou het moeten lukken.
Je raakt wél al je instellingen kwijt....
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75168 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:42:
[...]

Je moet de rom downloaden van de Acer of Gloffish site.
Dan je toestel op je pc aansluiten met usb. Zorg dat je bij de verbindingsinstellingen USB-to-PC advanced network hebt uitgevinkt. Haal ook een eventuele sd-kaart uit het toestel! Anders lukt het flashen niet.
Vervolgens start je het gedownloade rom-bestand. Daarna wijst alles zich vanzelf. Je moet een paar keer OK klikken en op je toestel de installatie bevestigen. Zo zou het moeten lukken.
Je raakt wél al je instellingen kwijt....
Succes!
Downloaden van ROM kan ik op de Acer site nergens vinden... Of het bestaat niet.

Kan iemand ROM 472 NLD ergens opgooien?

PS: De instellingen met hardreset ben ik ze ook kwijt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 306343 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:01:
[...]

Downloaden van ROM kan ik op de Acer site nergens vinden... Of het bestaat niet.

Kan iemand ROM 472 NLD ergens opgooien?

PS: De instellingen met hardreset ben ik ze ook kwijt ;).
Hier kan je alle ROM's vinden die te downloaden zijn: http://eten-users.eu/index.php?showtopic=17779

Op dat forum heb je ook handleidingen hoe je eventueel naar anderstalige ROM's wilt of als je een cooked ROM wil installeren. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie kan mij helpen aan de combinatie van knoppen voor ene hard reset?

Ik kan de cd nergens meer vinden waar de handleiding op staat.... en het is weer zover: geen mail, sms enz. dus hij is weer toe aan een hard reset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285176 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:12:
wie kan mij helpen aan de combinatie van knoppen voor ene hard reset?

Ik kan de cd nergens meer vinden waar de handleiding op staat.... en het is weer zover: geen mail, sms enz. dus hij is weer toe aan een hard reset....
Uit de handleiding:

To Carry out a cold boot:
Press and hold both POWER button RESET button for a while, then release them simultaneously. Wait for a few seconds until the screen wakes up displaying the model name, firmware version and firmware build date of your device, instantly press and hold REC-button . Continue pressing REC-button and release it when you see an inquiry box shown on the screen.
If you answer “Yes” to the question (met de camera-button geloof ik) displays after a cold boot (Erase all data and load default?) The programs installed by yourself, self -made settings, and self -made data (e.g., “Contacts” and “Calendar”) will disappear. And return to their default settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75168 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:09:
[...]

Uit de handleiding:

To Carry out a cold boot:
Press and hold both POWER button RESET button for a while, then release them simultaneously. Wait for a few seconds until the screen wakes up displaying the model name, firmware version and firmware build date of your device, instantly press and hold REC-button . Continue pressing REC-button and release it when you see an inquiry box shown on the screen.
If you answer “Yes” to the question (met de camera-button geloof ik) displays after a cold boot (Erase all data and load default?) The programs installed by yourself, self -made settings, and self -made data (e.g., “Contacts” and “Calendar”) will disappear. And return to their default settings.
Ik voer de hard-reset altijd via de Utilities uit (Default Settings).
Wat boven wordt beschrijven lukt bij mij niet eens, heeft het trouwens een andere effect
dan bij de 'Utilities'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx!
Ik ontdekte ook dat het ook via Utilities kan, ik heb nu beide manieren gedaan en de procedure is ietjes anders maar het effect is hetzelfde

Ik vraag me wel af waarom ik dit zo eens in de 2 maanden moet doen, het is een paar uur werk om alles weer naar m'n zin te krijgen.

Het begon dit keer met 1 email adres dat corrupt was ineens (kwam geen mail meer binnen), de vorige keren kreeg ik geen sms meer binnen. het zit dus blijkbaar in de berichten module

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 285176 op 05-10-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit begint gewoon eng te worden. Na de fimware upgrade en het inspelen van de power consumption patch, werkt mijn telefoon werkt al 2 dagen zonder opladen en het nog steeds 85% over. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 316475 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:26:
Dit begint gewoon eng te worden. Na de fimware upgrade en het inspelen van de power consumption patch, werkt mijn telefoon werkt al 2 dagen zonder opladen en het nog steeds 85% over. :9
WTF dat is wel extreem :X

Welke firmware heb je der opgezet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
_Arno_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:17:
[...]

WTF dat is wel extreem :X

Welke firmware heb je der opgezet? :D
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, met de laatste rom 611 en de patch haal ik soms de avond niet eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChauffeurVB schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:12:
[...]

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, met de laatste rom 611 en de patch haal ik soms de avond niet eens....
De laatste rom versie die op de site van Acer staat. Moet wel zeggen dat ik op een avond de batterij eruit heb moeten trekken omdat hij vast was gelopen, en sindsdien doet hij zo "eng".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321495

hallo allemaal, ik heb ook nog een glofiish dx900 van februari en nu ineens na maandenlang goed te draaien, is inees de batterij binnen 4 uur leeg, normaal begint de slijtage van de accu zachtjesaan slechter te presteren, nu wil ik graag eens van iemand horen hoe je na een harde reset je de DX900 hetbest kunt installeren, met welke standaard software en met welke patches netjes op een rijtje, ik weet t niet meer
ik heb ondere andere al uren gezocht naar de batterij patch op acer.nl . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316475 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:26:
Op de Acer site zie ik geen firmware upgrade...

Vanwaar heb je de firmware uitgevoerd?

En de laatste ROM 611 waarover jullie over hebben zit er ook niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 316475 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:56:
[...]

De laatste rom versie die op de site van Acer staat. Moet wel zeggen dat ik op een avond de batterij eruit heb moeten trekken omdat hij vast was gelopen, en sindsdien doet hij zo "eng".
Kan je ook gewoon even zeggen welke ROM versie? Scheelt ons weer uren zoeken :) NL of WWE is ook wel handig om te weten :)
Anoniem: 321495 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:45:
hallo allemaal, ik heb ook nog een glofiish dx900 van februari en nu ineens na maandenlang goed te draaien, is inees de batterij binnen 4 uur leeg, normaal begint de slijtage van de accu zachtjesaan slechter te presteren, nu wil ik graag eens van iemand horen hoe je na een harde reset je de DX900 hetbest kunt installeren, met welke standaard software en met welke patches netjes op een rijtje, ik weet t niet meer
check deze site maar: http://www.eten-users.eu/

daar staat alles op wat jij wilt weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306343 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:22:
[...]

Op de Acer site zie ik geen firmware upgrade...

Vanwaar heb je de firmware uitgevoerd?

En de laatste ROM 611 waarover jullie over hebben zit er ook niet tussen.
Support site Acer.

Vervolgens Smart Handheld->DX Series->DX900->Tabblad OS en de battery patch staat op tabblad patch

of

FTP site Acer en vervolgens EUU_ACER_DX900_NLD_A147_040_0611_F491B85F.zip

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 316475 op 09-10-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321495 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:45:
Dat probleem had ik ook na de upgrade. En bij mij heeft het geholpen om de battery patch te installeren en de batterij vervolgens eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316475 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:00:
[...]

Support site Acer.

Vervolgens Smart Handheld->DX Series->DX900->Tabblad OS en de battery patch staat op tabblad patch

of

FTP site Acer en vervolgens EUU_ACER_DX900_NLD_A147_040_0611_F491B85F.zip
Oké bedankt...
Ik ben een oen geweest om al die tijd niet naar de tabbladen te kijken :) (al vallen ze minder op).

Voor de laatste keer ga ik de nieuwe Rom downloaden en installeren, en als het dan nog steeds tegenzit ga ik het terugsturen. Want het irriteert me nu wel een beetje, omdat het je steeds bezighoudt met de vele mankementen.
De laatste dagen gebruik ik daarom m'n vertrouwde Qtek S200 ;).

PS: Rom update gaat dus niet op nummerieke volgorde, ik heb nu NLD 472... en de recentste is nu 611.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 04:36
I een problem om de update NLD 611 ROM op de telefoon te krijgen.

Setup:

-Windows Vista
-Windows mobile control 6.0.6087
-Pairing verwijderd
-DX900
- Uncheck advance networking
- Sim cards removed
- Memory card removed

1) Ik start EUU_ETEN_DX900_NLD_A13_040_0611_99004ED8.exe
2) Druk op next to het ETEN screen zichtbaar is
3) Soft-reset phone
4) Druk op de next button, de telefoon wordt gevonden
5) druk op continue en ook op de telefoon op doorgaan
6) telefoon gaat in boot loader modus
7) Daarna zegt hij: "USB host is connected.
Waiting a download"

en dan crashed het installatie programma op de computer.

Wat do ik verkeerd?......
:/ :? :'(

Update: Kon het toch niet hebben dus heb mijn oude laptop met Windows XP even opgestart, dit bleek de oplossing te zijn. Advies voor andere mensen die dus ook hun DX900 willen updaten gebruik windows XP en active Sync 4.5 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jacco Swart op 10-10-2009 14:56 ]

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb onlangs de nieuwe ROM, NLD 611 op m'n toestel zitten...
Tot nu toe loopt alles weer naar wens (behalve dat het af en toe weer vastloopt...
en het ontbreken van de Softkeys, dus heb ik maar KeySwop gedownload).

Batterij patch ook als versterking erbij gegooid en batterijduur gaat nu langer mee,
dit komt natuurlijk mede doordat ik SIM2 (tijdelijk) offline heb gezet en natuurlijk ook
door deactiveren van ActiveSync.

Maar tussen de programma's viel me wat nieuws op;
'Meldingsbeheer' (Notification Manager)...
Weet iemand wat dat programma inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321495

bedankt voor alle reacties, ik had inmiddels de update gevonden en had ook al ergens een paar nieuwe batterijen besteld
(ik heb er trouwens een die ik wil verkopen voor 20 euro inclusief verzendkosten) en die fijn een hele nacht opgeladen en helaas dit was dus niet de oplossing, sinds die tijd merkte ik dat ie zonder dat hij aan de oplader zat niet meer wilden opstarten en slechts tot 77% vol wilde laden ?????
het leek of ie zoveel stroom verbruikte dat volladen niet mogelijk was en supersnel leeg liep, vanmorgen zelfs nog binnen een uur een keer!!!!
de dx900 verschillende keren een harde (koude) reset gedaan maar t wilde niet helpen, dit alles wa vorige week, vandaag nog 2 keer cold reset en nu lijkt ie weer 100% te werken, batterij patch erop gezet (van acer, hopelijk de goede) en nu maar afwachten . . .
van acer kreeg ik trouwens een mailtje dat er geen patch bestaat :)
heeft trouwens nog iemand meer "last" van het terugvinden van het forum op e-ten europe ?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 321495 op 19-10-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Heb 'm eindelijk ook besteld :) . Morgenavond nog eens rustig dit topic doorlezen en kijken of ik de meest recente ROM geleverd heb gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318447

Misschien heb ik wel de oplossing voor het voortdurende probleem dat de batterij steeds snel leeg raakt.
Op de sit van www.ppcwarez.org staat een progje genaamd WMlonglife.
Ik heb dit op mijn acer dx900 geinstaleerd en hoef nu de telefoon slechts eens per week te laden in stanbye stand.
Het schijnt zo te zijn dat de accu veel te verduren heeft in 3g.
Dit wordt door dit progje uitgeschakeld en alleen geactiveerd waneer dat nodig is.
Hoop jullie hiermee geholpen te hebben.
Wil dit progje hier wel plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet.
Groetjes Vuurzee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Acer maakt een conflict met windows mediaplayer.
Wannneer ik de bibliotheek van m'n windows mediaplayer wil updaten loopt het vast.

Hoe is het bij jullie?

En hebben jullie tips hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holister
Anoniem: 318447 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:00:
Misschien heb ik wel de oplossing voor het voortdurende probleem dat de batterij steeds snel leeg raakt.
Op de sit van www.ppcwarez.org staat een progje genaamd WMlonglife.
Ik heb dit op mijn acer dx900 geinstaleerd en hoef nu de telefoon slechts eens per week te laden in stanbye stand.
Het schijnt zo te zijn dat de accu veel te verduren heeft in 3g.
Dit wordt door dit progje uitgeschakeld en alleen geactiveerd waneer dat nodig is.
Hoop jullie hiermee geholpen te hebben.
Wil dit progje hier wel plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet.
Groetjes Vuurzee
Bedankt voor de tip, ik ga hem proberen _/-\o_

Holister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Anoniem: 306343 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:07:
Mijn Acer maakt een conflict met windows mediaplayer.
Wannneer ik de bibliotheek van m'n windows mediaplayer wil updaten loopt het vast.

Hoe is het bij jullie?

En hebben jullie tips hoe ik het kan oplossen?
Heb hetzelfde probleem, helaas biedt de nieuwe firmware geen oplossing... Het lijkt of Media Player geen rechten heeft om op de SDMMC te schrijven o.i.d.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SquareHugo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:57:
[...]

Heb hetzelfde probleem, helaas biedt de nieuwe firmware geen oplossing... Het lijkt of Media Player geen rechten heeft om op de SDMMC te schrijven o.i.d.
Als ik een bestand van de geheugenkaart naar het apparaat kopieer,
en daarna afspeel dan is er niets aan de hand...
Dus hij maakt conflict met de geheugenkaart :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 306343 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:06:
[...]

Als ik een bestand van de geheugenkaart naar het apparaat kopieer,
en daarna afspeel dan is er niets aan de hand...
Dus hij maakt conflict met de geheugenkaart :?.
Wat voor soort SD kaart gebruik je? Is het een SD HC kaart? Of een ouderwetse SD kaart?

Ik doe zelf verder niets met de mediaplayer en muziek/films op mijn DX900, maar kan mij voorstellen dat de DX900 wellicht niet helemaal goed overweg kan met 1 van beide kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:15:
[...]

Wat voor soort SD kaart gebruik je? Is het een SD HC kaart? Of een ouderwetse SD kaart?

Ik doe zelf verder niets met de mediaplayer en muziek/films op mijn DX900, maar kan mij voorstellen dat de DX900 wellicht niet helemaal goed overweg kan met 1 van beide kaartjes.
Ik heb een ouderwetse SD-kaart denk ik, want er staat geen HC en het is van 2 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325457

Weet iemand of deze telefoon de optie dubbel bluetooth ondersteund .
Wil hem namelijk gaan gebruiken met een Parrot CK 3200 in de auto .
Maar moet wel even zeker weten of dat dan beide simkaarten aan de carkit ekoppeld worden .
Vanuit de Parrot CK 3200 is het geen problem maar weet dus niet of dat de Acer DX900 het aan kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Ikzelf gebruik de parrot MKi9200 en het werkt redelijk. Je koppelt je telefoon en kan met de 2sims bellen en gebeld worden.
Net zoals het normale opnemen waar ik een paar sec moet wachten voor ik de andere kant van de lijn hoor is het met deze carkit tot wel 5sec!

Soms herstart de telefoon en dan lijkt de carkit te bellen tot hij terug up and running is

Het werkt dus, maar niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 04:36
Anoniem: 325457 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:41:
Weet iemand of deze telefoon de optie dubbel bluetooth ondersteund .
Wil hem namelijk gaan gebruiken met een Parrot CK 3200 in de auto .
Maar moet wel even zeker weten of dat dan beide simkaarten aan de carkit ekoppeld worden .
Vanuit de Parrot CK 3200 is het geen problem maar weet dus niet of dat de Acer DX900 het aan kan ?
Heb zelf ook een CK3200 en DX900 werkt daar prima mee samen. Binnenkomende gespreken van beide sims. Uitgaande gespreken worden van de voorkeur sim gebeld.

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328731

Hallo
Heeft iemand windows mobile 6.5 draaien op acer dx 900.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste