Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22

Gaitman

The Real One

Topicstarter

DUAL-SIM: Acer Tempo DX900 (voorheen: E-TEN Glofiish DX900)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1234950465.jpeg

Business & Pleasure together
De DX900 houdt zaken en privé voor u gescheiden. Hoe hij dat doet? Hij spreekt Dual-Sim aan zodat u twee simkaarten tegelijk kan gebruiken. En dat is natuurlijk een ware uitkomst als u beschikt over een zakelijk- en een privé nummer. En er is meer! De DX900 beschikt over een GPS-ontvanger, snel internet en een 3-megapixelcamera. Schiet prachtige plaatjes en stuur ze razendsnel over het web naar uw vrienden. De DX900 beschikt tevens over een tv-uitgang zodat u de foto's op groot scherm kan laten zien.

Dual-Sim
Twee simkaarten tegelijk gebruiken ingewikkeld? Helemaal niet zelfs! Stop de simkaarten in de DX900 en u bent meteen klaar voor gebruik. Wisselen met welke simkaart u wilt bellen gaat heel makkelijk en u hoeft er de DX900 niet voor te herstarten. Voor beide simkaarten is een andere beltoon in te stellen. Zo weet u meteen of u dat telefoontje wel of niet moet beantwoorden.

Webgoeroe
Even snel het internet op? Geen probleem. De snelle HSDPA en wifi verbindingen zorgen er voor dat u vliegensvlug van pagina naar pagina surft. Bekijk youtube filmpjes, download muziek of ringtones en check uw mail. Foto's die u met de 3-megapixelcamera maakt zijn in een oogopslag naar vrienden en familie verzonden. Met de DX900 op zak is websurfen een ware verademing.

Windows Mobile 6.1
De DX900 draait op Windows Mobile 6.1. Deze WM-versie maakt full-screen browsen mogelijk en bevat een handig Getting Started Center. Hiermee programmeert u in een handomdraai de telefoon voor gebruik van Bluetooth, mobiel internet en MMS. Flashfanaten kunnen ook opgelucht ademhalen want Flash zit nu standaard in Windows Mobile. Natuurlijk beschikt de DX900 over de complete Mobile Office-suite. Hiermee kunt u niet alleen Office-bestanden inzien, maar ook bewerken. En dat maakt van de DX900 de perfecte office-assistent.

DX900 features:
  • Twee simkaarten gebruiken dankzijDual-Sim
  • Ingebouwde Sirfstar III GPS-ontvanger
  • Snel internet via HSDPA en wifi
  • Uitbreidbaar geheugen via MicroSD
  • 3-megapixelcamera
  • Windows Mobile 6.1
  • 2,2-inch VGA-scherm

Uitgebreide specificaties

Productkenmerken
  • Lengte 10,6 cm
  • Breedte 6,1 cm
  • Dikte 1,7 cm
  • Gewicht 147 gram
  • Kleur Zwart
Geheugen
  • Intern RAM-geheugen 256 MB
  • Intern ROM-geheugen 128 MB
  • Geheugenkaart microSD (micro Secure Digital)
  • SDHC-compatibel
Systeem
  • Processortype Samsung S3C2443
  • Processor-kloksnelheid 533 MHz
  • Besturingssysteem Windows Mobile 6.1 Professional
  • Taal besturingssysteem Nederlands
GSM/GPRS/UMTS
  • GSM/GPRS
  • EDGE
  • Frequenties 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 1900 MHz
  • UMTS
  • HSDPA
  • SMS
  • MMS
  • Dual Sim
Display
  • Schermtype Transflective TFT
  • Touchscreen
  • Schermdiagonaal 2,8 inch
  • Schermresolutie 480 x 640 pixels
  • Kleurdiepte Full color
  • Virtueel QWERTY-toetsenbord
Wireless
  • WLAN-beveiliging WEP, WPA, WPA-PSK, 802.1X
  • Wireless LAN 802.11b/g
  • Bluetooth
  • Bluetooth-versie 2.0
  • Bluetooth-klasse II
GPS
  • GPS ingebouwd
  • GPS-module SiRFstar III
Tekstinvoer
  • Virtueel QWERTY-toetsenbord
Navigatie interface
  • Stylus
  • Touchscreen
Voice recognition
  • Voice dialling
Multimedia
  • Luidspreker
  • Camera
  • Megapixels 3 Megapixels
Ringtones
  • Trilfunctie
Accu
  • Stroomvoorziening Li-Ion-accu
  • Accusterkte 1530 mAh
Desktop connectivity
  • Outlook-synchronisatie Ja (Activesync)
  • Exchange-ondersteuning
Overigen
  • Minimale systeemeisen CD-station, Windows 2000/XP

Laatste nieuws
'Acer schrapt merknaam E-ten'
Door Pieter Molenaar, maandag 1 december 2008 13:47

Acer gaat mobieltjes van het in maart dit jaar overgenomen bedrijf E-ten, vanaf begin volgend jaar niet meer onder die merknaam uitbrengen. De 900-serie van E-ten is uitgesteld en zou onder de Acer-vlag uitkomen.

Ook weet Fudzilla te melden dat de Glofiish-smartphoneproductlijn van E-ten hernoemd zal worden. Acer zou personeel van Packard Bell- en Gateway inzetten om zijn E-ten-afdeling te helpen bij de productontwikkeling. Dit zou producten moeten opleveren die meer aansluiten bij de smaak en wensen van consumenten in de Verenigde Staten en Europa. Acer heeft in deze regio's goede distributiekanalen. Acer zou niet alleen de E-ten-merknaam laten vallen, maar ook de organisatie van deze divisie grondig wijzigen.

Emanuelle Acolla, topman bij de Europese tak van Acer, zei onlangs op een persbijeenkomst in Dubai nog dat de aankoop van E-ten niet alleen was ingegeven om snel een nieuw marktsegment te betreden: "De belangrijkste reden voor de overname was de telecommunicatietechnologie die steeds belangrijker wordt voor computertechnologie. We namen E-ten over om die know-how in huis te krijgen. Door de technologie van E-ten was Acer in staat om recentelijk de 3G-versie van zijn Aspire One-netbook te lanceren.
'Acer onthult vier 'Tempo'-smartphones'
Door Dimitri Reijerman, woensdag 18 februari 2009 11:49

Op het Mobile World Congres in Barcelona heeft Acer een viertal smartphones aangekondigd. De Tempo X960-, F900-, M900- en DX900-smartphones draaien echter nog Windows Mobile 6.1, en niet het nieuwe Windows Mobile 6.5.

De 131,5 gram wegende Tempo X960 draait - net als de overige drie nieuwe smartphones - op een Samsung S3C 6400-processor met een kloksnelheid van 533MHz. De smartphone heeft een 2,8"-touchscreen en beschikt over een gps-module van Sirfstar. Draadloze verbindingen kunnen worden opgezet via bluetooth, 802.11b/g-wifi en 3,5g. De opslagcapaciteit kan worden vergroot met microsd-kaartjes, terwijl de camera 3,2 megapixels kan verwerken.

De Tempo F900 beschikt over een aanraakscherm van 3,8" en heeft, op de 3-megapixelcamera met autofocus na, verder dezelfde specificaties als de X960. Het toestel is met zijn gewicht van 150 gram wel iets zwaarder. Het derde toestel in de Tempo-serie is de M900. Deze smartphone weegt 188 gram en beschikt over een vingerafdruklezer en een 5-megapixelcamera, en draait de Professional-editie van Windows Mobile 6.1. Het toestel beschikt over een uitvouwbaar qwerty-toetsenbord en biedt een 3,8"-touchscreen.

Met de DX900 mikt Acer op de zakelijke gebruiker. Zo kunnen er in de 147 gram wegende smartphone twee sims geplaatst worden: een sim die geschikt is voor 3g-netwerken en een tweede voor 2g-verbindingen. Acer stelt dat de DX900 de eerste dualsim-smartphone op de markt is die simultaan met 3g- en 2g-netwerken overweg kan. Het toestel heeft van Acer een 2,8"-touchscreen meegekregen met een resolutie van 640x480 pixels.

Over prijzen en verkrijgbaarheid heeft Acer nog niets losgelaten. De smartphones zullen te upgraden zijn naar het onlangs aangekondigde Windows Mobile 6.5

Update 14:55: Microsoft heeft tegenover Tweakers.net bevestigd dat deze smartphones Windows Mobile 6.5 gaan draaien, zodra die beschikbaar is. De tekst is daarom aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1234949763.jpegAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1234949762.jpegAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1234949521.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1234950263.jpegAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1234950262.jpegAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1234950465.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1234950464.jpeg

Review
http://www.telecomwereld.nl/e-ten-dx900.htm

Bron
De meeste informatie komt rechtstreeks van http://www.smartphoneshop...sh-dx900-dual-sim-nl.html

Toevoegingen en/of opmerkingen
Toevoegingen en/of opmerkingen kunnen gemailt worden naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/43703

[ Voor 53% gewijzigd door Gaitman op 19-02-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Mijn lijkt dit een interessant toestel. Ik zag dat er nog geen topic over was dus heb ik deze even aangemaakt :)

Eindelijk eens een, qua specs, goede Dual sim Windows Mobile telefoon. Ik zat al te wachten op 1 van HTC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 10:28
Ziet er interessant uit, zeker die dual sim. Zou fijn zijn als je bij het kiezen van een nummer de keus krijgt welke sim je wil gebruiken.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Kijk echt uit naar dit toestel, weet iemand wanneer het toestel precies leverbaar is?

Anoniem: 217986

Radical1980 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:18:
Kijk echt uit naar dit toestel, weet iemand wanneer het toestel precies leverbaar is?
De E-TEN Glofiish DX900 is vanaf november leverbaar

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17
loser180 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:15:
Ziet er interessant uit, zeker die dual sim. Zou fijn zijn als je bij het kiezen van een nummer de keus krijgt welke sim je wil gebruiken.
Dat is ook het geval. Ik vraag me alleen af of je dit ook vast voor nummers kunt instellen. Dat zou gemakkelijk zijn voor bijvoorbeeld mijn carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik heb op dit moment nog een E-ten Glofiish X500, die ik gebruik voor navigatie met Tomtom 7 en als privé telefoon. Hij is binnenkort wel aan vervanging toe, met name de accu is na 22 maanden wel op (overigens volgens specificatie hetzelfde als in DX900).

De DX900 lijkt me fantastisch vanwege dual sim en sneller internet. Al vraag ik me wel af, hoe praktisch het in de auto zal zijn. Mn x500 zit nu in een houder met zuignap aan de ruit. Niet echt binnen handbereik. Bellen doe ik met een Parrot, maar hoe kies je dan inderdaad de SIM?

En de accuduur, met twee SIMs/GSMs tegelijk in gebruik zal dat nog wel weer harder teruglopen.

Ik wacht nog even af dus, maar ik ben heel erg geinteresseerd. Ik hoop dat E-ten er ook weer een eigen autohouder voor uitbrengt, die van mn x500 is ook erg goed bevallen namelijk.

Hier het E-ten Users forum: http://www.eten-users.eu/ Nu helaas nog maar weinig informatie over DX900 (kijk onder other models)
En de Gloffish site: www.glofiish.com

Zijn er al reviews? Op plaatjes lijkt er ook een soort interface over Windows Mobile heen gezet te zijn, ik hoop dat dat vlot werkt of uit te zetten is..

[ Voor 15% gewijzigd door buddow op 19-10-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Blijft rustig hier. En dat bij zo'n interessant model ;)

Inmiddels ook bij smartphonestunts.nl in het assortiment opgenomen (status: binnenkort leverbaar).

Een leuke aanbieding voor Hi verlenging, 2 jaar Hi 25+ Bundel eindeloos online, 69 betalen. Eerste jaar slechts 22,50 per maand ipv 35. Ik denk dat ik m'n bestelling alvast plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er staat op smartphonestunts.nl staat dat hij leverbaar is vanaf november! Dus nog een week :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Geinig toestel, doet me een beetje denken aan de HTC Touch HD.

Ik ga 'm in de gaten houden, al is het jammer dat hij geen tobo heeft.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even een TV abbo erbij via UMTS en via de videout aansluiten op mijn Pioneer AVICD3 en ik kan tv-kijken op alle 3 de schermen in mijn auto. Ja dit word hem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Het blijft nog rustig rond deze telefoon/pda. Ben benieuwd of leverbaar in november haalbaar is. Zijn er al reviews? Ik heb nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hij is trouwens leverbaar bij Smartphonestunts.nl

Losse toestelprijs is 525,- en inclusief 25 euro abbo van Telfort gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Falcon schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:52:
Hij is trouwens leverbaar bij Smartphonestunts.nl

Losse toestelprijs is 525,- en inclusief 25 euro abbo van Telfort gratis
Er staat binnekort leverbaar. Was dat net anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:34

GF

Kan niet wachten tot dit toestel uitkomt. Eindelijk van dat gezeur van twee telefoons af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:37
Erg interessant, ik blijf dit zeker volgen. Ik twijfel tussen dit toestel en de HTC Touch HD, ik ben bang dat de kwaliteit van E-TEN van minders is dan die van HTC. Ook de interface zoals TouchFlow3D moeten we missen.
Dual Sim maakt wel heel veel goed, niet meer nummer doorschakelen of met twee telefoons lopen.

Ik heb nog een maantje tot ik de keuze moet maken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
GAEvakYD schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:38:
Erg interessant, ik blijf dit zeker volgen. Ik twijfel tussen dit toestel en de HTC Touch HD, ik ben bang dat de kwaliteit van E-TEN van minders is dan die van HTC.
De kwaliteit van mijn E-ten X500 is erg goed, hij heeft al meerdere vallen mogen overleven, geen krasje schade. Met een Touch Diamond of Pro zou ik dat zo snel niet willen proberen...
Ook de interface zoals TouchFlow3D moeten we missen.
Mja, of je dat echt mist? Persoonlijk vind ik het maar onzin - het is traag en vreet resources, de standaard-UI van WinMo is voor mij voldoende.

Dit is natuurlijk persoonlijk, maar als 't je niet zint kun je kijken voor alternatieve shells, misschien draait Manila2D ook wel op een E-ten...
Dual Sim maakt wel heel veel goed, niet meer nummer doorschakelen of met twee telefoons lopen.

Ik heb nog een maantje tot ik de keuze moet maken.
Succes met kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 07:37
Alex) schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:03:
[...]
De kwaliteit van mijn E-ten X500 is erg goed, hij heeft al meerdere vallen mogen overleven, geen krasje schade. Met een Touch Diamond of Pro zou ik dat zo snel niet willen proberen...

[...]
Mja, of je dat echt mist? Persoonlijk vind ik het maar onzin - het is traag en vreet resources, de standaard-UI van WinMo is voor mij voldoende.

Dit is natuurlijk persoonlijk, maar als 't je niet zint kun je kijken voor alternatieve shells, misschien draait Manila2D ook wel op een E-ten...

[...]
Succes met kiezen :)
Goed om te horen dat jij goede ervaringen hebt m.b.t. de duurzaamheid van E-Ten toestellen.

Weet je of er toevallig ook een g-sensor in dit toestel zit, waarmee je je toestel kunt kantelen met software als G-Sen.

Ik zie hem nog nergens op voorraad maar zo te zien kan dat niet langer dan een paar dagen / weken duren. Ik ben echt benieuwd naar de eerste ervaringen. Hopenlijk gaan de regulieren telefoonzaken deze telefoon ook verkopen, dan kan ik een keer beiden toestellen vasthouden en vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door GAEvakYD op 14-11-2008 21:20 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Weet iemand wat de beltijd en standby tijd is van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Nee, er is naar mijn idee nog te weinig informatie over deze telefoon. Ik heb nu een X500, twee jaar en wil dus weer verlengen. Ik wil alleen wel meer weten over de DX900 voordat ik 'm bestel.

Inmiddels ook in het assortiment van algebeld.nl http://www.algebeld.nl/gsm/e-ten.html. Staat alleen niet bij op ie al leverbaar is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggroen1
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 11:45
Ik heb er eentje in handen voor een review op Telecomwereld. Dat exemplaar moet wel vrij snel weer retour. Als er aandachtspunten zijn, laat maar even weten, dan kan ik dat uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

2 vragen voor je :)

1. Video output; geeft deze ALLES weer wat ook op het scherm gebeurt
2. Batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

ggroen1 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:49:
Ik heb er eentje in handen voor een review op Telecomwereld. Dat exemplaar moet wel vrij snel weer retour. Als er aandachtspunten zijn, laat maar even weten, dan kan ik dat uitproberen.
  • Werkbaarheid met 2 sim's?
  • TMC ontvanger aanwezig?
  • WIFI WPA2 ondersteuning?

[ Voor 59% gewijzigd door GF op 19-11-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
1. Hoe voelt de hardware aan qua bouwkwaliteit?
2. Hoe is de software? Stabiel?
3. Wat als je veel zware apps laat draaien (TomTom, Opera Mobile 9.5, een spelende mediaspeler) en je het apparaat suspend (powerknopje). Komt hij snel uit standby of niet?
4. Heeft deze last van random reboots zoals mijn X500 soms heeft (waarvan ik vermoed dat het met 3 te maken heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ggroen1 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:49:
Wat staat er op de doos voor beltijd en standby tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
En ook niet onbelangrijk: Hoe werken de 2 sims? Kan je een standaard sim/provider instellen per contactpersoon? Hoe werkt het met carkits als de Parrot?

Ik ben echt superbenieuwd, hoe nu al telecomwereld goed in de gaten ;)

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Voor de mensen die op een HTC dual SIM wachten die komt er voorlopig niet. Er zijn namelijk nog geen plannen bij HTC voor een dual SIM. Bron HTC zelf (mail)

• ggroen1
Goede vragen, dank. Hier alvast enkele antwoorden.

Er staat bij mij helemaal niets op de doos, dus officiele bel- en standby-tijd weet ik niet. Ik begon vannochtend op 95%, heb vandaag vooral wat gemaild, klein beetje internet en paar sms'jes, is nu 25% over. Dus het toestel mag gewoon iedere nacht aan de lader.

Er zitten twee modems in. Eerste is gsm/gprs/umts/hsdpa en die wordt dus ook voor internet/email gebruikt. Ik hoefde niets in te stellen voor de internettoegang, dat ging vanzelf. Tweede modem is alleen gsm. Via de telefoonkiezer kun je bij gesprek op talk1 of talk2 op het scherm drukken, om gewenste simkaart voor uitgaand gesprek te kiezen. Als je een sms verstuurt kun je direct nadat je op de sendknop hebt gedrukt kiezen of het via sim1 of sim2 moet worden verstuurd.

In het sms postvak-in zie je aan de 1 of 2 op het envelopje op welk nummer het is ontvangen. In de oproepenlijst (gemiste gesprekken e.d.) staat dat nummer er ook in het klein bij.

Software is erg compleet, 28 toepassingen die bij de eerste keer aanzetten worden geinstalleerd. Je kunt zelf aanvinken welke je wilt hebben. Je hebt er denk ik geen last van als je ze allemaal installeert, neemt alleen wat extra ruimte in. Vooral Spb Mobile Shell is erg fijn, maar dat programma zal bekend zijn hier. Minpuntje: als je in Mobile Shell een contactpersoon (via fotootje) wil bellen wordt dat gesprek altijd via sim1 opgezet, dan kun je dus geen sim1 of sim2 kiezen, dat kan alleen bij de telefoonkiezer.

[ Voor 6% gewijzigd door ggroen1 op 20-11-2008 22:40 ]

• Alex)
Zou je wat screenshots willen maken van de functionaliteiten die je net beschreef? Ilium Software Screen Capture gebruik ik er meestal voor, en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Dual sim mogelijkheid klinkt goed. Stroomverbruik is alleen wat minder. Zal wel komen vanwege de 2 verbindingen die intact moeten worden gehouden. Kan je het verschil in stroomverbruik eens 'meten' tussen 2 sims en 1 sim?

/edit
Net na gevraagd of er een Brodit houder (auto) gaat komen voor deze telefoon. Zolang de telefoon nog niet verkrijgbaar is kunnen ze hier nog niets op zeggen.

[ Voor 49% gewijzigd door GF op 21-11-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 04:36
Al verdere reacties omtrent de testen met het test model van de DX900?

Ben erg benieuwd hoe de samenwerking is met de parrot 3100.
(Heb zelf erg slechte ervaringen met de dual sim D880 van samsung die gewoon weg niet samenwerkte ;( )

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Nu in bezit van X500+ (grote tevredenheid, maar toe aan iets snellers en nieuwers)

Twijfel tussen Touch HD en DX900 waarbij de laatste het waarschijnlijk gaat winnen vanwege de dualsim funcionaliteit. Ben in afwachting van meer foto's en specs van het model. Heb daarbij de volgende vragen:
  • SPB mobile shell versie 1.5 of 2.0?
  • standaard mini USB of een speciaal formaat
  • is het scherm flush of verzonken (x500+ is verzonken hetgeen bediening aan schermranden zonder stylus moeilijk maakt)
  • wat is de ingebouwde functionaliteit van de accelerometer (mute als ondersteboven?)
  • is het scherm bedienbaar tijdens bellen (ik denk aan toetsenblok bij telefonische keuzemenu's)
  • is er goede beheersbaarheid van dataconnectie (ik roam veel en zit niet te wachten op gigantische kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Jacco Swart schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:52:
Al verdere reacties omtrent de testen met het test model van de DX900?

Ben erg benieuwd hoe de samenwerking is met de parrot 3100.
(Heb zelf erg slechte ervaringen met de dual sim D880 van samsung die gewoon weg niet samenwerkte ;( )
ik ook icm parrot 3100
! jammer dat er nog steeds weinig bekend is...

• ggroen1
Wat de screenshots betreft, die staan in de review:
http://www.telecomwereld.nl/e-ten-dx900.htm

Spb Mobile Shell biedt 2.0-functionaliteit, maar heb de versie niet gecontroleerd. E-Ten heeft het een ander jasje gegeven, maar het biedt alle features.

De accelerometer draait het scherm mee, dat is alles. Je kunt wel kiezen bij welke programma's dat NIET moet gebeuren (Exceptions).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik had gehoopt dat de review wat uitgebreider zijn. Volgens mij heb je namelijk de primeur.

Werking met mijn carkit, de ck3100 van Parrot gaat de doorslag geven. Zo te zien ben ik niet de enige. Ben je in de gelegenheid om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Klopt het trouwens dat er FM radio op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Gaitman schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:17:
Klopt het trouwens dat er FM radio op zit?
Naar alle waarschijnlijkheid wel. de meeste recente modellen van E-ten hebben dit allen

Wat waren overigens de problemen met de parrot carkit?
Ik zelf heb momenteel de m800 maar deze geeft een dusdanig laag volume, dat over de snelweg rijden en praten eigenlijk geen doen is

[ Voor 28% gewijzigd door Stien op 28-11-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Helaas, de telefoon is uitgesteld:
'Acer schrapt merknaam E-ten'
Door Pieter Molenaar, maandag 1 december 2008 13:47

Acer gaat mobieltjes van het in maart dit jaar overgenomen bedrijf E-ten, vanaf begin volgend jaar niet meer onder die merknaam uitbrengen. De 900-serie van E-ten is uitgesteld en zou onder de Acer-vlag uitkomen.

Ook weet Fudzilla te melden dat de Glofiish-smartphoneproductlijn van E-ten hernoemd zal worden. Acer zou personeel van Packard Bell- en Gateway inzetten om zijn E-ten-afdeling te helpen bij de productontwikkeling. Dit zou producten moeten opleveren die meer aansluiten bij de smaak en wensen van consumenten in de Verenigde Staten en Europa. Acer heeft in deze regio's goede distributiekanalen. Acer zou niet alleen de E-ten-merknaam laten vallen, maar ook de organisatie van deze divisie grondig wijzigen.

Emanuelle Acolla, topman bij de Europese tak van Acer, zei onlangs op een persbijeenkomst in Dubai nog dat de aankoop van E-ten niet alleen was ingegeven om snel een nieuw marktsegment te betreden: "De belangrijkste reden voor de overname was de telecommunicatietechnologie die steeds belangrijker wordt voor computertechnologie. We namen E-ten over om die know-how in huis te krijgen. Door de technologie van E-ten was Acer in staat om recentelijk de 3G-versie van zijn Aspire One-netbook te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, zonde... E-ten als merk klinkt voor mij toch beter dan Acer. Bij Acer krijg ik altijd een " :') -gevoel" vanwege de vele klachten die erover zijn. Over mijn X500 ben ik nog steeds tevreden, al krijgt hij nu slijtplekken (en had ik gisteren last van een vrij irritant softwareprobleem).

Ik denk dat het verstandiger zou zijn als Acer de E-ten-naam zou handhaven, maar tegelijkertijd zich iets meer op de Westerse markt richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:48
Jammer zeg dit, ik zit al sinds begin november op allerlei webshops te kijken of ie al beschikbaar is. Uitgesteld totdat Acer de zaken organisatorisch op orde heeft kan dus nog wel eens even duren....

Nou ja, dan maar na de kerst mijzelf een leuk kado geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Hmm, ik had graag in deze maand verlengd icm dit toestel. Ik geloof dat ik nu maar even wacht, er is nog weinig over bekend en dat gaat zo ook niet komen. Matig zeg |:(

En ik ben gehecht aan de naam Glofiish :) Niemand kent het, haha

[ Voor 26% gewijzigd door buddow op 01-12-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Ik heb vandaag ntrouwens nog een antwoord gehad van HTC over of ze dual-sim MDA's gaan maken.
For MDA's, please speak to T-Mobile. For genuine HTC handsets, we can certainly help. At the moment we do not have any Dual SIM HTC handsets, this may change in the future. We cannot comment on any future or pre-released products in production or in Beta Testing stages.
Tja het is niet veel duidelijker. Maar aan de andere kant zeggen ze ook niet dat ze er niet mee bezig zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Gaitman schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:27:
Ik heb vandaag ntrouwens nog een antwoord gehad van HTC over of ze dual-sim MDA's gaan maken.

[...]

Tja het is niet veel duidelijker. Maar aan de andere kant zeggen ze ook niet dat ze er niet mee bezig zijn :9
oftewel, er is iets onderweg. Dat is goed nieuws, want ik ben nog niet overtuigd door de kwaliteit van E-Ten/Glofiish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Na telecomwereld.nl komt ook pocketinfo.nl met een review:

http://www.pocketinfo.nl/...fiish-dx900-dual-sim.html

Vooral de Dual SIM mogelijkheid is nu uitgebreider besproken. Het klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Het toestel wordt wel steeds interessanter zo. Maar ik wil wel weten of ik per contactpersoon kan instellen welke sim hij gebruikt, en of hij goed compatible is met een Parrot CK3100... Is nu een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Volgens mij kan dat eerste (nog) niet. De review spreekt er niet over, dus dan zou ik er niet op rekenen. Kan natuurlijk wel later toegevoegd worden met een ROM update, lijkt me hoopvol. Zou mooi zijn als het kan, maar is niet een echte vereiste voor mij

Compatibiliteit met Parrot wel inderdaad :)

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:48
Ik heb niet alle stappen doorlopen, omdat ik hem graag met een t-mobile verlenging wil bestellen, maar het lijkt erop dat de Glofiish DX900 nu verkrijgbaar is via Algebeld (http://www.algebeld.nl/gs...-dx900-nld/black.html)???

Ik zie iig nergens pre-sale of pre-order staan....

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

In de review van pocketinfo staat dat dit toestel GEEN tv-out/videoout heeft, terwijl dit in de TS wel genoemd wordt...? Neem dus aan dat dit er niet inzit.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
Heeft iemand al iets gehoord wanneer dit toestel nu gaat uitkomen en of het nu uitkomt onder E-Ten of Acer? Begin me zo langzamerhand een beetje zorgen te maken of hij ooit uitgaat komen.... ;(

Wederom de vraag aan de mensen die al een test-exemplaar in handen hebben (gehad), hoe is de samenwerking met de Parrot 3100 carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284462

Ik krijg hem normaal vandaag of maandag. Dat hebben ze me beloofd.
Ik laat je weten als ik hem heb.
Denk dat hij nog altijd onder E-Ten gaan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
De vertraging heeft mij zo lang geduurd, dat ik heb gekozen voor een HTC Touch HD als vervaning van mijn Glofiish X500. Ik blijf het wel in de gaten houden. Ik zit maar een jaar aan de HTC vast, ik hoop dat Dual Sim techniek tegen die tijd gerijpt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
Ik zeg hij is bestelbaar.

Vraag is alleen heeft iemand hem al geprobeerd op de Parrot CK3100?

http://www.pdashop.nl/pro...sh-dx900-dual-sim-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
De E-TEN Glofiish DX900 Dual Sim is op voorraad. Maar ik heb toch besloten om nog niet te bestellen.
Geachte heer Tweaker,

Glofiish DX900 NL De E-TEN Glofiish DX900 Dual Sim NL is op voorraad. Bestelt u op werkdagen voor 22:00 uur met creditcard, iDEAL of onder rembours, dan verzenden wij het product nog dezelfde dag.

* Bekijk en bestel de E-TEN Glofiish DX900 Dual Sim NL nu op Smartphoneshop.nl
* Combineer de E-TEN Glofiish DX900 Dual Sim NL met een abonnement

Haalt u de E-TEN Glofiish DX900 Dual Sim NL liever op in onze winkel in Rotterdam, Groningen of Eindhoven? Plaats dan een reservering via bovenstaande link, dan leggen wij het artikel alvast voor u klaar.

Heeft u nog vragen? Neem contact op met Smartphoneshop.nl.

Let op: deze e-mail is aan alle belangstellenden verzonden. De belangstelling kan groter zijn dan de beschikbare voorraad. Raadpleeg onze website voor de actuele voorraadstatus.

Met vriendelijke groet,

Smartphoneshop.nl
Oudedijk 94
3061 AM Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

Ik zit nog steeds te twijfelen, vooral omdat hij geen Qwerty toetsenbord heeft. Wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:40
Ik zag ook dat de telefoon sinds vandaag verkrijgbaar is bij Coolblue (Smartphoneshop.nl). Ik ben wel erg in de verleiding gebracht om hem te kopen, maar zie dat er nog wat bedenkingen zijn over het gebruik met een Parrot carkit? Waar komt deze zorg vandaan? Zijn hier met vergelijkbare telefoons dan problemen mee?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Ik heb vandaag de UK versie besteld. Hopelijk wordt hij morgen nog geleverd, al ga ik er niet van uit. Ik laat jullie wel weten wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
ShadowLord schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:52:
Ik zag ook dat de telefoon sinds vandaag verkrijgbaar is bij Coolblue (Smartphoneshop.nl). Ik ben wel erg in de verleiding gebracht om hem te kopen, maar zie dat er nog wat bedenkingen zijn over het gebruik met een Parrot carkit? Waar komt deze zorg vandaan? Zijn hier met vergelijkbare telefoons dan problemen mee?
Ikzelf heb hiervoor een Samsung d880 dual sim gehad. Deze werkte totaal niet samen met de Parrot. (Leverde een herstartende telefoon op :'( )

Net even met pdashop.nl gebeld. Op de product website van de Dx900 staan de carkits die zij hebben getest en werkend hebben bevonden. (Rechtermenu op pagina) Voorlopig gaan ze de CK 3100 nog niet testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de carkit niet zo'n probleem wordt. De DX900 draait Windows Mobile, en ik heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad met andere WM6.0/6.1 toestellen.
Wel wil ik graag dat ik per tel nr kan instellen welke simkaart gebruikt wordt, zodat ik in de auto dit niet alsnog via het toestel moet kiezen. Dat is volgens mij (nog) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Jammer dat ze deze carkit niet willen testen. Van een telefoon van 500+ euro mag je wel verwachten dat hij werkt met een van de meest universele inbouw carkits.

Zelf zit ik 100% vast aan de CK3100 (een andere in bouwen gaat té veel geld kosten, want dat moet door de dealer). Ik wacht denk ik maar even af tot iemand hem met deze carkit heeft gebruikt.

Ik denk wel dat het gedrag van de Samsung D880 niet veel effect heeft op het gedrag van de DX900. Wat ik begrijp is dat de Samsung telefoon zelf het loodje legt bij deze carkit, wat wijst op een probleem met de telefoon. Ik heb het internet & GoT al wat afgezcht naar compatibility met WM 6.0/6.1 telefoons en de Parrot CK3100, maar daar zijn helaas heel veel wisselende verhalen over :s

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowLord, ik kan je in ieder geval vertellen dat mijn HTC P3300 (WM6.0), HTC Touch Diamond (WM6.1) en Samsung i780 (WM6.1) prima compatible zijn met de CK3100 (2 stuks getest), zelfs het telefoonboek wordt automatisch gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 85511 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:24:
ShadowLord, ik kan je in ieder geval vertellen dat mijn HTC P3300 (WM6.0), HTC Touch Diamond (WM6.1) en Samsung i780 (WM6.1) prima compatible zijn met de CK3100 (2 stuks getest), zelfs het telefoonboek wordt automatisch gesynchroniseerd.
Dan nu de hamvragen: worden beide telefoonboeken tegelijkertijd gesynct? Moet je in de Parrot instellen welke sim je wilt gebruiken op je tel als je handsfree wilt bellen? Wat gebeurt er als je in 2 verschillende telefoonboeken de zelfde nummers hebt staan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
The Eagle schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:31:
[...]

Dan nu de hamvragen: worden beide telefoonboeken tegelijkertijd gesynct? Moet je in de Parrot instellen welke sim je wilt gebruiken op je tel als je handsfree wilt bellen? Wat gebeurt er als je in 2 verschillende telefoonboeken de zelfde nummers hebt staan?
Zoals ik begrepen heb uit de reviews die in dit thread genoem worden, heb je maar 1 telefoonboek. Dus die syncen zal geen probleem zijn. De vraag is wel of je per contact een default SIM kan selecteren. Uit een review begreep ik van wel, maar als je belt met een van de applicaties (de naam is me ontschoten) belt hij altijd via SIM1. Er wordt in de reviews wel naar gehint dat dit opgelost zou worden (dat hij je default respecteerd). Ik vermoed dat de carkit hetzelfde zal doen als die applicatie. De vraag is dus: is het probleem opgelost of niet en belt hij via de bij het contact ingestelde default SIM of SIM1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem!
:-)
Zijn er vragen, ik zal ze proberen antwoorden.
Op vragen over het parrot gedoe kan ik niet antwoorden want heb dat niet.

Anoniem: 284462 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:36:
Ik heb hem!
- Eerste indruk?
- Als je belt, pakt 'ie dan automatisch SIM1?
- Kan ik per contact instellen welke sim hij moet gebruiken?

Anoniem: 85511 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 09:55:
[...]

- Eerste indruk? Super, heb er lang op gewacht maar het toestel maakt het lange wachten helemaal goed.
- Als je belt, pakt 'ie dan automatisch SIM1? Als je een nummer draait dat niet in je contacten staat heb je nog altijd de keuze om te bellen met welke sim je wilt. Je moet gewoon op talk1 of talk 2 drukken voor te beginnen bellen.
- Kan ik per contact instellen welke sim hij moet gebruiken? Je kan per contactpersoon instellen welke sim hij moet gebruiken. Heb dit getest en dit lukt perfect.

• maniak
  • Laatst online: 05-06 13:27
Anoniem: 284462 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:36:
Ik heb hem!
Nice.. ik hoorde vandaag over dit toestel, zeker belangstelling..

Heb een paar vraagjes:

* Hoe is hij in het gebruik met het toetsenbord? Wil hem graag als agenda gebruiken
* Is alles te bedienen met je vingers, of moet je een pennetje gebruiken?
* Is de agenda te syncen via Wifi, rechtstreeks met een Exchange server?

Nice! :)
Nu nog zekerheid over de carkit (CK3100). Heb hierover pdashop (Coolblue) gemaild. Als jullie dat ook doen gaan ze het vast wel even testen :P

maniak schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:59:
[...]

Nice.. ik hoorde vandaag over dit toestel, zeker belangstelling..

Heb een paar vraagjes:

* Hoe is hij in het gebruik met het toetsenbord? Wil hem graag als agenda gebruiken. Dit was in het begin een beetje aanpassen maar je wordt het eigelijk gewoon.
* Is alles te bedienen met je vingers, of moet je een pennetje gebruiken? Ik denk dat als je een klein beetje nagels hebt dit met de vinger kan (maar ik heb dit dus niet en het is een beetje moeilijker dan) Ik gebruik het pennetje, als je het kwijt bent zit er altijd een reserve pen bij :-) Misschien is het toetsenbord iets makkelijker met het pennetje
* Is de agenda te syncen via Wifi, rechtstreeks met een Exchange server? Wel ik heb de mijne gedaan via usb omdat ik het adres van de exchange server op het moment niet had maar als ik in de manual kijk is dit perfect mogelijk.

• maniak
  • Laatst online: 05-06 13:27
Dank voor de antwoorden.. laatste vraag.. is die te gebruiken met zon Parrot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Ik heb hem binnen. Ik ben nu twee dagen ermee aan het spelen en ik ben nog niets tegen gekomen wat onoverkomelijke problemen geeft.

Ik moet nog een review schrijven erover, maar ik zal al een paar dingen schrijven:
- De standaard carkit van mijn Opel Astra doet het gewoon met de telefoon.
- Geen bluetooth problemen. Dat heb ik regelmatig anders gezien met mijn HTC telefoons.
- Als je een sms stuurt, dan vraagt hij welke sim hij moet gebruiken.
- Ben er nog niet achter of en hoe je contacten aan sims kunt koppelen.
- Lijkt in de carkit alleen sim1 te pakken voor uitgaande gesprekken. Bij binnenkomende gesprekken pakt hij wel beide sims.
- Wordt standaard geleverd met SPB Mobile Shell 2.0.
- Had automatisch mijn T-Mobile Internetverbinding gezien en ingesteld.
- SIm1 is 3.5G, Sim2 is 2G.
- GPS werkt goed. op sommige plaatsen werkt hij zelfs binnenshuis.
- Als hij voor de eerste keer gestart wordt, vraagt hij welke additionele software je erop wil hebben.
- Sommige sites hinten op een FM radio, Ik heb er geen software voor aangetroffen, dus ik ga ervan uit dat hij er niet in zit.
- Er zit een klepje voor de Micro SD kaart, zodat die er niet uitgeduwd kan worden. Is me met mijn HTC TyTN wel eens gebeurd.

Ik zal proberen in het week-end mijnn review te schrjven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
Welk toestel heb jij gekozen? Windows mobile NL of UK? Ik ben namelijk nog aan het twijfelen welke ik moet kiezen. (Kan nergens goed vinden wat het verschil is afgezien van de taal.)

Heb je al kunnen testen met de parrot 3100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Jacco, toevallig heb ik bijna precies die vraag aan smartphoneshop.nl gevraagd. Mijn vraag was (in ruwe lijnen) of het verschil tussen de UK en NL versie alleen de taal van het OS is, of dat er ook nog verschillende 'SMS' woordenboeken zijn. Windows Mobile 6.x vult namelijk als je aan het typen bent woorden aan, maar doet dat over het algemeen alleen met woorden van de OS taal (en hij is erg slecht met aanleren van nieuwe woorden).

En het antwoord van de smartphoneshop:
De taal van het woordenboek is inderdaad ook anders. Bovendien heeft de UK-versie handschriftherkenning en de NL-versie niet. Daarbuiten zijn deze apparaten gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antwoord van PDAshop:
Momenteel is de DX900 nog niet geschikt voor parrot inbouw. Daarbij is nog niet duidelijk welke software E-ten gebruikt voor dual sim, hiervoor kunt u het beste contact opnemen met E-ten.
Excuses voor het ongemak.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de uk versie, had de nl gevraagd eigelijk maar denk ik te laat. Maar ben er nu niet echt rouwig om, ik heb hem :)

Feuniks, in je contactpersonen als je met je pen op je contact tikt en dan menu kiest kan je phone dialer selection nemen en daar instellen met welke kaart, phone1 dialer of phone2 dialer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Ik heb ook de UK versie.

Ik heb zelf geen Parrot, dus ik kan daarmee ook niet testen. Een collega van me heeft er wel een. Ik zal hem eens vragen als ik weer op kantoor kom, maar ik heb voor het eerst in jaren weer eens vrij tussen kerst en nieuwjaar, dus dat wordt het volgende jaar ;-).

@Wiz. Ik weet hoe je kunt kiezen welke van de twee sims je wil gebruiken voor te bellen. Alleen is het me nog niet gelukt om zoiets voor de carkit voor elkaar te krijgen. Als ik met het telefoonboek van de carkit bel, dan blijft hij alleen SIM1 gebruiken.

Ik vind het trouwens ook apart om te zien dat de phone manager voor sim1 er anders uitziet dan die voor sim2. het is hier duidelijk dat E-ten hier zelf een gesleuteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Weet iemand al wat de beltijd en standby tijd van dit toestel is toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft iemand de video-out optie al geprobeerd? Wat valt er dan allemaal te zien? Exact het zelfde wat op je mobiel te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Standby-tijd is net zo slecht als alle Windows Mobile apparaten. De mijne moet iedere dag aan de voeding hangen. Moet er wel bij zeggen dat ik een continue UMTS data-connectie opgebouwd heb. Ook heb ik vaker gehoord dat accu's een paar maal helemaal opgeladen en weer ontladen moeten worden om hun volledige potentieel te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Falcon schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:44:
Heeft iemand de video-out optie al geprobeerd? Wat valt er dan allemaal te zien? Exact het zelfde wat op je mobiel te zien is?
Hier ben ik ook benieuwd na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Stalkie^
  • Laatst online: 10-05 16:50
Ik heb net even gebeld met de PDAshop in Rotterdam en gevraagd of ik de telefoon eerst even kon zien voordat ik hem wilde kopen. Toch eerst even vasthouden enzo.. ;) De goede man vertelde me dat ze dat niet deden omdat ze de telefoon dan niet meer als nieuw konden verkopen.

Nu begrijp ik dat maar deels, maar dat is niet echt het probleem. Hij vertelde me dat E-TEN een RMA rate heeft wat 4-5x zo hoog ligt als concurenten als Nokia/HTC. Dit was een kerel van de PDAshop.nl, mind you.

Mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben? Ik heb er weinig over kunnen vinden op internet. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
^Stalkie^ schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:28:
Ik heb net even gebeld met de PDAshop in Rotterdam en gevraagd of ik de telefoon eerst even kon zien voordat ik hem wilde kopen. Toch eerst even vasthouden enzo.. ;) De goede man vertelde me dat ze dat niet deden omdat ze de telefoon dan niet meer als nieuw konden verkopen.
Een internetshop heeft nu eenmaal niet zoveel demo-modellen. Zeker niet van een wat zeldzamere telefoon met een erg beperkte markt. Wel jammer, want ik zelf ook graag even de kans gehad met de telefoon te spelen (en hem aan m'n carkit te koppelen om te kijken wat er nu precies wel en niet werkt).
Nu begrijp ik dat maar deels, maar dat is niet echt het probleem. Hij vertelde me dat E-TEN een RMA rate heeft wat 4-5x zo hoog ligt als concurenten als Nokia/HTC. Dit was een kerel van de PDAshop.nl, mind you.

Mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben? Ik heb er weinig over kunnen vinden op internet. Bedankt.
Aan de ene kant zou ik dit zelf ook verwachten, gezien de onbekendheid van E-Ten. Maar aan de andere kant maakt dat deze 'statistiek' ook gelijk een beetje twijfelachtig. PDA/smartphoneshop.nl zal waarschijnlijk tientallen zo niet honderden keren meer HTC's en Nokia's verkopen dan E-Ten's. Kijk maar naar het aantal telefoons van deze merken in het assortiment. En dan kunnen dit soort dingen snel scheef lopen, gewoon omdat je meetgroepen niet representatief zijn. Zolang je niet weet over hoeveel verkochte telefoons het gaat en of de medewerker echte getallen heeft gebruikt of een 'onderbuikgevoel' ben ik over de uitval wat sceptisch.

Ik heb trouwens geen ervaring met E-Ten en ook al hebben mensen hier dat wel hebben loop je tegen hetzelfde probleem: Te kleine meetgroep om een significant antwoord te geven over uitval.

Waar je meer op af kan gaan in de robuustheid van de telefoon. Hoe voelt de behuizing aan? Hoe voelen de knoppen aan? Die vragen hoop ik trouwens nog beantwoord te zien door onze mede-forumleden die de telefoon al hebben (feuniks, wiz.g1rl, jullie beurt :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Stalkie^
ShadowLord schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:53:
Aan de ene kant zou ik dit zelf ook verwachten, gezien de onbekendheid van E-Ten. Maar aan de andere kant maakt dat deze 'statistiek' ook gelijk een beetje twijfelachtig. PDA/smartphoneshop.nl zal waarschijnlijk tientallen zo niet honderden keren meer HTC's en Nokia's verkopen dan E-Ten's. Kijk maar naar het aantal telefoons van deze merken in het assortiment. En dan kunnen dit soort dingen snel scheef lopen, gewoon omdat je meetgroepen niet representatief zijn. Zolang je niet weet over hoeveel verkochte telefoons het gaat en of de medewerker echte getallen heeft gebruikt of een 'onderbuikgevoel' ben ik over de uitval wat sceptisch.
Ja dat is zeker waar en een statistische waarheid...
ShadowLord schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:53:
Waar je meer op af kan gaan in de robuustheid van de telefoon. Hoe voelt de behuizing aan? Hoe voelen de knoppen aan?
Ik ben vandaag eens rond wezen lopen in R'dam en omgeving en een paar E-TEN telefoons zien staan bij de Belcompany aldaar. De oudere modellen. Ik moet toch zeggen dat die er redelijk stevig en solide uitzagen c.q. voelde... Uiteraard zegt dit ook weer niets over de DX900..

Feuniks wiz.g1rl, e.a.... Jullie ervaring en antwoorden worden ten zeerste op prijs gesteld'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Zo.

Ik ben nog steeds niet aan een review toe gekomen. Zelf in mijn vakantie heb ik het druk, druk, druk.

Ik heb gisterenmorgen de telefoon uit zijn lader gehaald en toen ik hem er gisterenavond weer in stopte had ik nog 21% van de accu over.

Hij ligt lekker in de hand. Ik ben alleen niet te spreken over het hoesje, dat erbij zit. Het is van een hard leer-achtig iets. Het probleem is, dat ik al een paar keer meegemaakt heb, dat stoten tegen het klepje resulteert in een druk op de power knop, zodat er vervolgens vanalles vanzelf gaat gebeuren. Daar moet ik nog wat op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

feuniks schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:08:
Ik heb gisterenmorgen de telefoon uit zijn lader gehaald en toen ik hem er gisterenavond weer in stopte had ik nog 21% van de accu over.
Hoeveel gebruik je het toestel? Staat Bluetooth aan?

Ik heb BelCompany gemaild, en die gaan - ondanks een klein E-ten assortiment - de DX900 niet verkopen. Jammer.
Het enige dat mij nu nog tegenhoudt is de carkit (CK3100), die is essentieel voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
'k Heb hem sinds woensdag met gemixte gevoelens, de Nederlandse versie.
Na het aanzetten wordt er gevraagd wat je aan extra software wilt installeren. Ik had hier een paar opties aangegeven die handig leken, dit resulteerde in een foutmelding tijdens de installatie. Hierna bleek de telefoon alleen voorzien van een standaard Windows mobile installatie, alle extra's zoals dual sim ontbraken. Er wordt in de handleiding helemaal niks gezegd over deze eerste stap, men gaat er vanuit dat alles gewoon werkt. Ik heb dus een RMA verzoek ingediend, het leek nog al op een verkeerde firmware. Hierna een harde reset uitgevoerd om alle persoonlijke gegevens te wissen, vervolgens maar eens alle opties aangevinkt bij de installatie en toen werkte het wel (34 applicaties verder).

'k Heb nu 2x sim (T-mobile, Vodafone) waarvan eentje met umts/hsdpa en bluetooth aan staan.
De batterij tijd is nu iets van 10 uur voordat hij begint te mekkeren over een lage batterij stand. Dit komt deels omdat willekeurig TOMTOM wordt opgestart. Exchange 2007 synchronisatie staat nu op 15 minuten, met de push functie met een constante open verbinding zag je de meter ongeveer teruglopen.

TOMTOM (6) is vervolgens niet meer te bedienen omdat het niet overweg kan met de zwaarte kracht sensor. Deze sensor is sowieso vrij willekeurig met het wel of niet waarnemen van het draaien, de thread die dit moet registreren draait in ieder geval niet met de hoogste prioriteit. ;)
Het beste werkt nog de telefoon een tik te geven nadat het scherm weer eens blijft hangen. Gevoeliger zetten resulteert er in dat wanneer je de telefoon op je bureau legt deze helemaal de weg kwijt raakt in de draaiingen.
De GPS ontvangst is wel erg goed, ook binnen (altijd handig ;)).

Het geluid tijdens het bellen is duidelijk, beter dan mijn vorige IPAQ en Vario III. De aanwezige ringtones bestaan voor 95% uit debiele liedjes, niet echt zakelijk. Het geluid uit de media speler is middelmatig, er ontbreekt nog al wat aan lage tonen.

De applicatie sbp shell is een goede extra, het ziet er overzichtelijk uit, de bediening is goed geschikt voor gebruik met de vinger i.p.v. het pennetje.
Het onscreen keyboard is klein maar met een nagel kan je er onverwacht makkelijk mee typen.

Het hoesje is inderdaad waardeloos. Je moet de telefoon er met een hamer in meppen en vervolgens hoor je constant geluidjes die betekenen dat er ergens een knopje wordt ingedrukt. De magnetische afsluiting vind ik wel een goede vondst.

't Is met de namecard manager nog niet gelukt 1) een scherpe foto te maken 2) deze iets te laten herkennen anders dan )(JDADA("## als straatnaam. Dat is een leuke uitdaging voor het weekend.
Het maken van foto's lukt best aardig, hier is de gravity sensor wél goed. Het is bijna een iPhone. ;)

Kortom, 't is nog even aftasten. Het voordeel van 2 SIM's is enorm alleen de korte accu duur vind ik nu nog een probleem, maar goed, die zou beter moeten worden over tijd.
Grappig detail dat T-mobile consequent 1 streepje minder ontvangst heeft dan Vodafone.
Update: SIM kaarten eens omgedraaid, nu heeft T-mobile een streepje meer dan Vodafone. Blijkbaar heeft SIM2 een betere ontvangen (is ook andere chipset).
Update2: De vodafone SIM wisselt steeds tussen 3G en H, misschien is dat omdat de ontvangst slecht is (aan de snelheid te zien niet) of het is stroom besparend (hoera).

't Eerst wat ik wil doen is kijken of het mogelijk is iets minder extra programma's mee te installeren zonder dat meteen alles ontbreekt...

[ Voor 4% gewijzigd door Gert op 02-01-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Stalkie^
Gert schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:45:
Dit komt deels omdat willekeurig TOMTOM wordt opgestart.....

TOMTOM (6) is vervolgens niet meer te bedienen omdat het niet overweg kan met de zwaarte kracht sensor.
Krijg je TomTom er ook bij geleverd? In een demo versie of heb je die er zelf bij genomen? Kan me herinneren namelijk dat TomTom (PDA) 6.x niet geschikt is voor Windows Mobile 6.1 en je daarvoor TomTom 7.x moet hebben...

Werkt TomTom met de GPS antenne? Is de GPS ontvanger dus een standaard NMEA ontvanger?

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met alle applicaties aan en uitzetten en welke combi's wel en niet werken.

Is er in de SMS functie van de DX900 NL een woordenboek aanwezig overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er nog een mailtje aan gewaagd richting PDAshop. Blijkt dat ze het toestel helemaal niet getest hebben i.c.m. een Parrotcarkit, maar er simpelweg vanuit zijn gegaan dat het niet gaat werken omdat het toestel niet in de compatibilitylijst van Parrot staat :S Ik hoop nog steeds dat iemand het kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
^Stalkie^ schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:32:
Krijg je TomTom er ook bij geleverd? In een demo versie of heb je die er zelf bij genomen? Kan me herinneren namelijk dat TomTom (PDA) 6.x niet geschikt is voor Windows Mobile 6.1 en je daarvoor TomTom 7.x moet hebben...
Helaas is TomTom 7 niet in de losse verkoop. Je moet het dus met TomTom 6 doen, officeel dan. Onofficieel draait half PDA navigerend Nederland inmiddels een TomTom 7 op de PDA, want voor 6 zijn er geen kaartenupdates meer. De gravity sensor zou ik persoonlijk sowieso uitschakelen in TomTom.
Werkt TomTom met de GPS antenne? Is de GPS ontvanger dus een standaard NMEA ontvanger?
Er zit een SiRF Star III (zie hier) in de telefoon. Hier kan TomTom sowieso mee communiceren, of hij hem nou als interne of externe (standaard NMEA) ontvanger herkend.
Anoniem: 85511 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:41:
Ik heb er nog een mailtje aan gewaagd richting PDAshop. Blijkt dat ze het toestel helemaal niet getest hebben i.c.m. een Parrotcarkit, maar er simpelweg vanuit zijn gegaan dat het niet gaat werken omdat het toestel niet in de compatibilitylijst van Parrot staat :S Ik hoop nog steeds dat iemand het kan testen.
Ook handig is dat. Die lijst van Parrot wordt volgens mij niet echt actief bijgewerkt. Wachten tot iemand zich aan een test wil wagen :) Ik heb de carkit, maar helaas geen telefoon om mee te testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Stalkie^
ShadowLord schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:04:
[...]
Helaas is TomTom 7 niet in de losse verkoop. Je moet het dus met TomTom 6 doen, officeel dan. Onofficieel draait half PDA navigerend Nederland inmiddels een TomTom 7 op de PDA, want voor 6 zijn er geen kaartenupdates meer. De gravity sensor zou ik persoonlijk sowieso uitschakelen in TomTom.
[...]
Aha... Zoiets dacht ik al. Nou ja, dan maar TomTom 6.x installeren. Gravity Sensor kan je niet in TomTom zelf uitschakelen? Althans, ik heb de optie nooit gezien. Je kan zeker voor applicaties de sensor uitzetten in de telefoon?

Anyway... Ik hoor best veel gemixte verhalen nu over de telefoon. Ik was van plan deze week een exemplaar aan te gaan schaffen, maar ik heb besloten toch nog even te wachten op wat meer informatie / reviews etc. Wie weet gaat een telefoonwinkel (behalve belcompany dan) nog exemplaren verkopen zodat ik eens een keer kan 'spelen' voordat ik hem koop.

Uiteindelijk blijft het natuurlijk wel de enige smartphone die twee telefoons, PDA en Navigatie apparatuur overbodig maakt en alles samengevat in 1 toestel. Er is geen enkele andere fabrikant die dit tot nog toe doet of ook maar publiekelijke plannen heeft om dit te gaan ontwikkelen c.q. releasen.
De E-TEN Glofiish DX900 heeft wat dat betreft dus ook nog een sterke monopolie positie de komende tijd..

Om eerlijk te zijn hoop ik dat HTC/Nokia of een andere fabrikant de roep van de markt beantwoord en ook een dergelijk toestel zal gaan ontwikkelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
^Stalkie^ schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:40:
Aha... Zoiets dacht ik al. Nou ja, dan maar TomTom 6.x installeren. Gravity Sensor kan je niet in TomTom zelf uitschakelen? Althans, ik heb de optie nooit gezien. Je kan zeker voor applicaties de sensor uitzetten in de telefoon?
In het gravity sensor menu kun je, indien je de sensor uberhaupt aanzet, opgeven bij welke applicaties de sensor niet actief mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
mmmm, toch wel gemixte geluiden over hoe goed de telefoon werkt.

Even een rond vraag, wie heeft er nu allemaal al een DX900? Ik geloof namelijk dat de vraag die nu het meest leeft de vraag is of hij het doet op een Parrot CK3100. Laat ik nu net zo'n apparaat in mijn auto hebben ;)

Bij deze bied ik aan om naar iemand toe te rijden die het toestel heeft. (Met de kanttekening dat het wel in de buurt moet zijn van de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
Een herinstallatie ging weer goed, ben dit keer selectiever in de extra's geweest en alles werkt prima. Het nut van locatie SMS zie ik niet echt. :P
'k Heb nu de Vodafone sim als primaire simkaart en 't toestel is nu ook een stuk koeler dan met de t-mobile sim, eens kijken hoe lang de accu het nu volhoud met standaard push mail instellingen.

Voor tomtom heb ik ook de sensor uitgezet, 't toestel wordt steeds beter. ;)
Woordenboek bij SMS lijkt weinig te doen. Er is een add-on "EasyKeyboard' misschien dat die hier iets aan toevoegd.

Als je naar Duivendrecht komt kunnen we de carkit testen, 'k gebruikt zelf een bluetooth oortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
Gert schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:01:
Als je naar Duivendrecht komt kunnen we de carkit testen, 'k gebruikt zelf een bluetooth oortje.
Lijkt me prima, hoe wisselen we even gegevens uit?

stuur maar een berichtje met contact gegevens naar (email-adres)

[ Voor 4% gewijzigd door Jacco Swart op 04-01-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super d:)b
Wellicht een idee om eerst je Parrot up-te-daten naar de nieuwste firmware, om dat ook nog uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
Nu al 30 uur standby en nog 33% batterij over. Blijkbaar maakt een andere sim best een verschil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

Gert schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:17:
Nu al 30 uur standby en nog 33% batterij over. Blijkbaar maakt een andere sim best een verschil. ;)
Vroeger gebruikten vodafone en KPN een 900 netwerk en T-mobile een 1800 voor GSM. Dat betekent dat T-mobile verbindingen dus ongeveer twee keer zoveel energie verbruiken. Of dit verschil nog steeds opgaat en of er iets vergelijkbaars bij 3G netwerken speelt weet ik niet, maar het kan dus zeker uitmaken.

Ik kijk verder nog even de kat uit de boom, want er zitten blijkbaar toch nog wat haken en ogen aan het toestel. Alle early-adaptors, bedankt voor alle reviews.

[ Voor 13% gewijzigd door PhysicsRules op 04-01-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Heeft iemand al een active car holder gezien voor deze phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gert / Jacco Swart: Hebben jullie toevallig al nieuws? O-)
Ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
Anoniem: 85511 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:41:
Gert / Jacco Swart: Hebben jullie toevallig al nieuws? O-)
Ik ben erg benieuwd :)
Ik wacht nog op reactie van Gert. Maar wel een update, consultant bij mij op het werk heeft hem net besteld en neemt hem vrijdag a.s. mee. Vrijdag middag dus meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
Update, telefoon is al reeds binnen en we hebben de CK3100 parrot getest:

Parrot CK3100 - version 4.17C
(Sync via --> adv. instellingen --> andere gsm toestellen)

(Andere mobiel) bellen richting primair nummer DX900 --> succesvol
(Andere mobiel) bellen richting secundair nummer DX900 --> succesvol

primair nummer DX900 richting (Andere mobiel) via parrot tel.boek --> succesvol
sec. nummer DX900 richting (Andere mobiel) via telefoonboek telefoon --> succesvol

Contacts worden netjes gesync.
Netwerk status wordt weergegeven op display Parrot van primair sim
Battery status wordt weergegeven op display Parrot

Ik ben blij :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste