• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
My-life schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:53:
Ik gebruik vooralsnog altijd de originele roms O-) en zo zijn er ook echt wel meer.
Dan weet je niet wat je mist ;).. Garmin DK10 Lite of Naked.. met de nodige tweaks is atm de snelste rom!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19
I know. Het mag ook best wat sneller, maar ik heb nog geen tijd vrijgemaakt om erna te kijken.
Eerst moet hij sowieso terug voor een nieuw toetsenbord.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:04
My-life schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:53:
Ik gebruik vooralsnog altijd de originele roms O-) en zo zijn er ook echt wel meer.
De enige reden die ik dan kan bedenken bij de meesten is flash-angst en garantie-problemen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10 23:47
MsG schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:48:
[...]

De enige reden die ik dan kan bedenken bij de meesten is flash-angst en garantie-problemen.
Ik zou ook graag willen flashen naar een niet-stock rom, als ik maar precies wist wat ik dan nog nodig heb :P. Ik heb op dit moment een simlockvrije branded tytnII van T-mobile, moet je daar eerst spl opzetten, of kan je zomaar lukraak een andere rom eropgooien zoals HyperdragonIII?

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Ik zou zeggen, kijk eens op xda-developers.com daar staat een heleboel informatie, alles wat je nodig hebt is daar aanwezig zelfs ;)

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
cryonic90 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:37:
Ik zou zeggen, kijk eens op xda-developers.com daar staat een heleboel informatie, alles wat je nodig hebt is daar aanwezig zelfs ;)
sinds ik geflasht heb, heb ik problemen met mijn GPS ontvangst. GPS lijkt het bij mij niet meer te doen. Alleen nadat ik een hard-reset heb uitgevoerd werkt het. Todat ik een soft-reset uitvoer, dan werkt het niet meer...
meer mensen dezelfde ervaring??

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• MsG
Doe dat maar gewoon niet. Discussie gaat nog altijd via t forum.

[ Voor 86% gewijzigd door DaannO op 05-02-2009 23:16 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-10 07:36
zijn er losse dialers te downloade voor de tytn2?

heb er manilla2d + dragom rom opgezet en alles werkt top, ik vind de dialer om te huilen (reageerd vooral slecht op nummer invoer)

mensen met een omnia heb ik van gehoord dat de dialer wel functioneert. Zo iets is niet voor de Tytnii te realiseren???

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 20:46
trekker22 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:52:
zijn er losse dialers te downloade voor de tytn2?

heb er manilla2d + dragom rom opgezet en alles werkt top, ik vind de dialer om te huilen (reageerd vooral slecht op nummer invoer)

mensen met een omnia heb ik van gehoord dat de dialer wel functioneert. Zo iets is niet voor de Tytnii te realiseren???
Allereerst: Google
Ten tweede: XDA

Ten derde:
Per uitgebrachte telefoon (en nieuwe ROM) van HTC wordt de software geextract. Deze kan je vervolgens weer terug vinden op XDA of op andere locaties, nu is bijvoorbeeld de HTC IOLITE erg hot. Of de dialer daarvan te krijgen is weet ik niet, maar er zijn genoeg HTC dialers te vinden die jou kunnen helpen.

Daarnaast zijn er professionele en huis, tuin en keuken programmeurs die dialers in elkaar zitten. Een daarvan is supbro met z'n iDialer. Dergelijke dialers kunnen je ook uit de brand helpen.

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 07:36
Hallo,

is hier iemand die antwoord weet op mijn vraag:

Ik ben in het bezit van een HTC tytn II en de XXODD GPS locator

Deze zit in een auto gemonteerd en kan ik via een SMS verzenden de positie opvragen.
De SMS die ik dan terug ontvang op mijn GSM (HTC Tytn II, windows mobile 6.1) ziet er als volgd uit

$XXODD,13,GSM:20408,........... ...,$GPRMC,133936.050,A,5129.2918,N,00533.9440,E,1 0.64,203.53,230208,,*35

Daarna moet ik via een website de code bijna in zijn geheel over typen (133936.050, 5129.2918, 00533.9440, 10.64, 203.53, 230208 ) om de plaats op een kaart te zien.
Dit is niet handig en niet mogelijk als ik onderweg ben. (denk aan het volgen van de auto)
Nu ben ik op zoek naar een software pakket die de ontvangen SMS automatich op een kaart (tomtom google maps o.i.d.) laat zien zodat ik weet waar het voertuig is.

voorbeeld:
de auto word gestolen, en via de optie park krijg ik om de 5 min een sms met daarin de huidige locatie, snelheid en rij richting.
(nu moet ik dan via een website alles intypen. dat gaat natuurlijk niet als ik achter de auto aan ga. tijdens het rijden kan ik niet deze gegevens uit de sms in gaan typen)
als er nu een programma is dat de ontvangen sms automatiesch in tomtom of google maps o.i.d. laat zien.
Zie ik om de 5 min de locatie van de auto en kan er zo naar toe rijden.

Mijn telefoon beschikt over GPS, 6Gb micro SD, internet en windows mobile 6.1, tomtom, google maps

Dit zou met het Mobile XT software pakket mogelijk zijn werd mijn verteld.
Ook van NTM technologies, GPS monitor zou dit kunnen (echter is dit voor nokia)

Nu mijn vraag:
Wie weet een oplossing/software

En ik zoek NIET een programma als trackR enz. die de locatie van mijn GSM laat zien!
Ik moet op mijn GSM de locatie zien van de XXODD locator (het andere GPS app dus)!!!

Graag zou ik dan dit software pakket kopen, als dit voldoet.

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a377/my_fiero/gps.jpg

met dank voor uw tijd en hulp!

M.v.g.
S. van Dongen

[ Voor 1% gewijzigd door my_fiero op 09-02-2009 14:40 . Reden: foto ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

wat jij nodig hebt is een programma om NMEA data om te zetten in coordinaten. Kijk eens wat gpsgate voor je kan doen:http://www.gpsgate.com/index.php?id=114
Er zijn zat libraries op internet te vinden die onderdeel vormen van progsels om NMEA data om te zetten in coordinaten. Echter de standaard programma's worden voornamelijk gebruikt om de GPS data direct om te zetten in coordinaten.

zoek eens op nmea converter en je zult zien dat er zat zijn die het naar een kml kunnen vertalen bijvoorbeeld.

Nog een optie: kun je het apparaat zelf niet instellen om het naar coordinaten om te zetten en dat in de sms te zetten. Ik heb eens nagekeken en het is een best duur apparaat (400eur) voor de idioot weinige functies die het heeft (die ik kan vinden). Zit t niet in de handleiding?

Hier iig nog een goedkoper alternatief met zelfde functies en die geeft wel coordinaten terug. heeft zelfde chipset: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11314

genoeg offtopic, met die gpsgate op je tytn (heb ik zelf ook) kun je trouwens ook remote (vanaf je pc) bij de coordinaten van je phone. Erg handig in sommige omstandigheden.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 14:37

AMDFreak

Intel is zo..

Beste medegebruikers,

Ik heb via mijn werk ook dit toestel gekregen (wel van een ex-collega). Nu werken wij met een exchange server om de nodige mailberichten enz.. te ontvangen op onze htctjes. Alleen nu krijg ik met geen mogelijkheid die oude gebruiker eruit. Als ik de gebruikersnaam wil wijzigen via serverinstellingen, gaat dit niet (vak is dan grijs).
Iemand enig idee hoe ik mijn oude collega kan verwijderen/wijzigen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
cryonic90 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:37:
Ben ik dan de enige die door de Roms het bos niet meer ziet? Probeer XDA een beetje bij te houden maar een beetje overzicht kan geen kwaad... Iedereen lijkt daar zijn eigen rom aan te bieden. De enige manier om een beetje door te krijgen wat er in zo'n rom zit/speelt lijkt de vaak meer dan 1000 pagina's tellende topics door te lezen.

tja...

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
AMDFreak schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:16:
Beste medegebruikers,

Ik heb via mijn werk ook dit toestel gekregen (wel van een ex-collega). Nu werken wij met een exchange server om de nodige mailberichten enz.. te ontvangen op onze htctjes. Alleen nu krijg ik met geen mogelijkheid die oude gebruiker eruit. Als ik de gebruikersnaam wil wijzigen via serverinstellingen, gaat dit niet (vak is dan grijs).
Iemand enig idee hoe ik mijn oude collega kan verwijderen/wijzigen?
harde reset moet werken, lijkt mij sowieso wel een goed idee, is alles van je collega van je toestel af

• AMDFreak
  • Laatst online: 04-11 14:37

AMDFreak

Intel is zo..

DaSaN schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:21:
[...]

harde reset moet werken, lijkt mij sowieso wel een goed idee, is alles van je collega van je toestel af
Is een idee, moet ik dan ook opnieuw een gprs verbinding instellen enz..?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• MsG
Alles moet je opnieuw instellen na een hard reset. Zie het als een full format van de huidige rom. Bij instellingen kan je echter de connectie wizard starten en je provider kiezen zodat hij automatisch de goede instellingen overneemt.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Sander0105 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:21:
[...]

Ben ik dan de enige die door de Roms het bos niet meer ziet? Probeer XDA een beetje bij te houden maar een beetje overzicht kan geen kwaad... Iedereen lijkt daar zijn eigen rom aan te bieden. De enige manier om een beetje door te krijgen wat er in zo'n rom zit/speelt lijkt de vaak meer dan 1000 pagina's tellende topics door te lezen.
Ja daar had ik ook last van, heb nu weer de nieuwste van Hyperdragon er op staan maar die is zo saai dat ik er aan zit te denken om er weer een nieuwe op te zetten.
Dat manilla2d dat er bij deze versie niet in, maar ik mis het nu toch wel weer dat schuifbalkje is echt verschrikkelijk handig, nu kan je dat ook allemaal wel weer los installeren maar dat is ook weer zo'n gedoe.
Misschien maar weer eens een andere rom nemen dan hyperdragon

• MsG
Ik snap niet waarom iedereen zo verzot is op dat slome Manilla :). Ipv normaal klikken op een item moet je nu slepen naar het volgende item. Ding wordt retetraag met 200+ smsjes. Manilla kost behoorlijk wat geheugen.

Ik ben blij dat er nog roms zijn waar hij gelukkig niet standaard in zit. iemand die nog HTC Home Plugin gebruikt?

• Smultie
  • Niet online
Hier al wat meer mensen bezig met Android. Draait verbazingwekkend soepel hier, kan alleen niet naar buiten bellen :X

Zie www.androidonhtc.com en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=396782 voor meer info!

• cryonic90
Ik heb android ook al een tijdje op mn telefoon staan, draait ook ontzettend soepel moet ik zeggen. En hier werkt alles wel: Bellen, internet, sms, mediaspeler, etc. Dus vooruitgang is daar zeker geboekt

• Smultie
  • Niet online
Vanuit welke ROM draai jij Android als ik vragen mag. Ik gebruik zelf Hyperdragon III, en krijg uitgaande gesprekken gewoon niet werkend.

• cryonic90
Ik gebruik AthineOS, de versie van 17 januari is dat geloof ik. Maar het hangt er ook nog vanaf welke radio-ROM je gebruikt dacht ik. Ikzelf heb de 1.70.xx versie, maar het moet ook werken met de 1.71.xx versie.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

MsG schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 03:00:
Ik snap niet waarom iedereen zo verzot is op dat slome Manilla :). Ipv normaal klikken op een item moet je nu slepen naar het volgende item. Ding wordt retetraag met 200+ smsjes. Manilla kost behoorlijk wat geheugen.

Ik ben blij dat er nog roms zijn waar hij gelukkig niet standaard in zit. iemand die nog HTC Home Plugin gebruikt?
Ja dat hoor ik wel vaker van mensen, het vreemde is dat ik er totaal geen last van heb, en ik heb 2a3000 smsjes erin gehad, echt nergens last van. Ik bedoel ook niet die 3d manilla he, maar die 2d alleen met dat sliding balkje aan de onderkant.
cryonic90 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:39:
Ik heb android ook al een tijdje op mn telefoon staan, draait ook ontzettend soepel moet ik zeggen. En hier werkt alles wel: Bellen, internet, sms, mediaspeler, etc. Dus vooruitgang is daar zeker geboekt
Hoe kan je dat installeren dan? ik heb het ook even bekenen op xda, maar is het net zoiets als vmware, of virtualpc. Dat je gewoon je wm6.1 opstart en dat er daar een tool op installeerd waaruit je Android op kan starten?
Of heb je helemaal geen wm6 meer? Ik wil er ook wel mee prutsen maar als het even niet lekker werkt wil ik ook gewoon weer wm6 kunnen draaien zonder eerst de rom opnieuw te hoeven installeren.

• cryonic90
Je kunt gewoon een zipje downloaden, vervolgens die uitpakken naar de root van je sd kaart. Daarna heb je een tooltje genaamd Haret. Hiermee kun je android starten en gebruiken. Hier wordt wel gewoon linux gestart, maar na een soft-reset wordt windows mobile weer gewoon gestart, dus je vernield er niks mee, om het zo maar te zeggen ;)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

O dan wil ik het ook meteen even proberen

Wat moet je allemaal in die default.txt veranderen?

[ Voor 40% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-02-2009 00:40 ]

• cryonic90
koekoek2003nl schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:42:
O dan wil ik het ook meteen even proberen

Wat moet je allemaal in die default.txt veranderen?
Daar hoef je in principe niks in te veranderen, tenzij je internet wilt gebruiken binnen android. Dan moet je de APN en username en password aanpassen naar de gegevens van je provider.

[ Voor 37% gewijzigd door cryonic90 op 14-02-2009 11:36 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Probeerde net een eigen audiofile toe te voegen om als wekker/alarm te gebruiken...

Mp3 wordt blijkbaar niet ondersteund, alleen wav.
Dus mp3 omgezet naar wav, maar wordt niet afgespeeld door de wekker/alarm, mediaplayer wel dus file is goed.

Ideeën?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Eagle Creek
  • Laatst online: 04-11 17:13

Eagle Creek

Breathing security

In navolging op http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=98509&mxp=151.

De TyTN II wordt geleverd met Windows Mobile 6.0 en is bij te werken naar 6.1. Is er een kans aanwezig dat je 6.5 hierop kunt installeren, op de legale weg?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
Wat ik ervan gelezen heb is het zo dat HTC dat via de website moet aanbieden, anders via XDA

Check dit en help mee!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 04-11 17:13

Eagle Creek

Breathing security

Ik weet niet hoe dat normaal gesproken in z'n werk gaat. 6.5 (/7) is natuurlijk wel totaal anders.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 20:46
Als er updates zijn, bestaat de kans dan HTC deze implementeerd. Of ze dat gaan doen voor de Kaiser, daar zijn nog geen berichten over. Ik acht de kans klein dat 6.5 officieel gereleased gaat worden voor de Kaiser omdat het een verkoopargument kan zijn voor de Touch Pro2 en de Diamond2. Daarbij komt dat de Kaiser al 2,5 jaar oud is wanneer WM 6.5 officieel gereleased gaat worden. Updates verschijnen officieel al (bijna) niet meer...

Maak je maar klaar voor de XDA weg ;).

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:46
Raven schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:36:
Probeerde net een eigen audiofile toe te voegen om als wekker/alarm te gebruiken...

Mp3 wordt blijkbaar niet ondersteund, alleen wav.
Dus mp3 omgezet naar wav, maar wordt niet afgespeeld door de wekker/alarm, mediaplayer wel dus file is goed.

Ideeën?
pTravelAlarm - kost $10 maar werkt perfect :)

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Sinds een paar weken is het typen op mijn toetsenbord erg traag. Ook worden niet alle letters meteen gepakt bij het indrukken ervan.

heef iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit voorkomen kan.

• csjah
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 15:14
Jieve schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:09:
Sinds een paar weken is het typen op mijn toetsenbord erg traag. Ook worden niet alle letters meteen gepakt bij het indrukken ervan.

heef iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit voorkomen kan.
probeer met advanced config de woordensuggestie uit te schakelen. daar kwam ik gisteren ook achter en loopt nu als een trein als ik een sms, mail of wat dan ook typ...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zal die eens bekijken :)

Maar met de wekker/alarm van de TyTN II zelf kan ik het vergeten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
csjah schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:38:
[...]

probeer met advanced config de woordensuggestie uit te schakelen. daar kwam ik gisteren ook achter en loopt nu als een trein als ik een sms, mail of wat dan ook typ...
Die staat al uit....

Er is toch een programma hoe ik de waardes kan aanpassen voor het typen?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11 15:53

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Pas echter wel op met die applicatie: je alarm gaat gewoon keihard af ondanks dat je je telefoon op trillen of mute hebt gezet. Erg handig als je wakker moet worden, maar vrij vervelend in de bioscoop ofzo.

Super betrouwbaar en fijn programma verder :)

• cryonic90
Er is ook nog een ander (gratis) programma, dat ik onlangs heb ontdekt. Dat heet G-Alarm. Werkt perfect, ook op dezelfde manier als pTravelalarm, maar dan dus gratis :)

Verwijderd

Voice Recorder gaat na 5 minuten uit.

Ik gebruik Voice Recorde Versie 1.10 van HTC. Wanneer ik echter een gesprek, geen telefoongesprek maar face to face, opneem stopt de recorder na 5 minuten. Mijn TyTN II springt dan op schermbeveiliging.

Via de optie power heb ik al aangegeven dat dit hoeft, maar ondanks dit blijft het probleem bestaan.

De accu is voldoende geladen en er is ruim voldoende ruimte op mijn 8GB kaart.

Wie weet hoe ik toch langere gesprekken kan opnemen?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

cryonic90 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:07:
Er is ook nog een ander (gratis) programma, dat ik onlangs heb ontdekt. Dat heet G-Alarm. Werkt perfect, ook op dezelfde manier als pTravelalarm, maar dan dus gratis :)
Die heb ik net geïnstalleerd, kreeg melding dat ie niet goed zou gaan werken omdat ie voor een oudere Windows Mobile is gemaakt en nu krijg ik het volgende:
quote: gAlarm
Your device seems to be at risk to have the Windows alarm bug. Fixing the alarm bug needs a restart of the device to complete the operation!
Do you want to restart now?

(You can do this later in the advanced options)
....... :?

Oscar Wilde

• csjah
kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik een bluetooth verbinding krijg met active sync? Ik heb flink gegoogled en alle oplossingen tot nu toe heeft niks geholpen.

Ik heb activesync 4.5 en krijg de melding dat mn tytn zon verbinding niet ondersteund...

Alvast mijn dank!

Edit: Het is me gelukt... Dmv deze fix http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=428448
Voor diegene die het nog niet voor elkaar hebben gekregen, probeer BTTools.cab van poster Chanvi93
Zie ook de tweede pagina. Staat et iets duidelijker uitgelegd.

Greetz Jaap-Albert

[ Voor 33% gewijzigd door csjah op 23-02-2009 21:51 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

cryonic90 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:35:
[...]

Daar hoef je in principe niks in te veranderen, tenzij je internet wilt gebruiken binnen android. Dan moet je de APN en username en password aanpassen naar de gegevens van je provider.
Hmm dan gaat er toch iets verkeerd want ik krijg niks te zien van mijn provider oid (vodafone) moet je dat nog ergens instellen?

[ Voor 0% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-02-2009 17:32 . Reden: ik kan dus niet bellen of gebeld worden... ]

• cryonic90
Raven schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:04:
[...]

Die heb ik net geïnstalleerd, kreeg melding dat ie niet goed zou gaan werken omdat ie voor een oudere Windows Mobile is gemaakt en nu krijg ik het volgende:

[...]

....... :?
Gewoon voor ja kiezen, wat het precies is weet ik niet, maar dr schijnt wel een bug te zitten in het wm alarm. Daarna moet je een soft reset uitvoeren(geeft G-alarm ook aan) en daarna kun je je alarm instellen.
koekoek2003nl schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:32:
[...]

Hmm dan gaat er toch iets verkeerd want ik krijg niks te zien van mijn provider oid (vodafone) moet je dat nog ergens instellen?
De instellingen in de default.txt moet je voor vodafone aanpassen naar de volgende:
ppp.apn=live.vodafone.com
ppp.username=vodafone en ppp.password=vodafone.

Vervolgens ga je in Android naar settings -> mobile networks -> APN settings. Daar verwijder je de 2 die er standaard al staan. Dan voeg je een nieuwe APN toe en daar moeten de volgende waardes ingevuld worden:

Name: vodafone
APN: live.vodafone.com
Proxy: not set
Port: not set
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: not set
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
MCC: 204
MNC: 04
APN Type: default

Als je dat doet, dan zou je met Togga een internetverbinding moeten kunnen maken ;)
Succes :)

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 23:51
cryonic90 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:56:
[...]

Gewoon voor ja kiezen, wat het precies is weet ik niet, maar dr schijnt wel een bug te zitten in het wm alarm. Daarna moet je een soft reset uitvoeren(geeft G-alarm ook aan) en daarna kun je je alarm instellen.

[...]

De instellingen in de default.txt moet je voor vodafone aanpassen naar de volgende:
ppp.apn=live.vodafone.com
ppp.username=vodafone en ppp.password=vodafone.

Vervolgens ga je in Android naar settings -> mobile networks -> APN settings. Daar verwijder je de 2 die er standaard al staan. Dan voeg je een nieuwe APN toe en daar moeten de volgende waardes ingevuld worden:

Name: vodafone
APN: live.vodafone.com
Username: vodafone
Password: vodafone
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
MNC: 04

Als je dat doet, dan zou je met Togga een internetverbinding moeten kunnen maken ;)
Kan je de instellingen van T-Mobile hier ook plaatsen? Die kan ik nl. nergens vinden.

Alvast bedankt!

• cryonic90
Voor T-Mobile zijn het in de default.txt de volgende instellingen:
ppp.apn=internet
ppp.username en ppp.password mag je weghalen, deze zijn niet nodig ;)

In Android moet je dan de volgende instellingen gebruiken:

Name: T-Mobile
APN: internet
Username: not set
Password: not set
MMSC: http://t-mobilemms/ (Alleen als je MMS wilt gebruiken)
MMS Proxy: 010.010.010.011
MMS Port: 8080
MNC: 16

Daarmee moet het met T-Mobile werken, van de MMS weet ik het niet zeker, dit gebruik ik namelijk niet ;)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27
  • Zijn er meer mensen die Android draaien die ondervinden dat de batterij echt leeg geslurpt wordt? Heb alle automatische syncs al wel disabled, maar het blijft echt bedroevend hoe lang die accu met dit OS mee gaat. Kun je bijvoorbeeld de internetverbinding ook echt uitzetten?
  • Nog iets geks. Er wordt "vereist" dat je toestel niet om een pincode vraagt. Het gekke is dat ik elke keer als ik Android wil starten ik het "pincode vragen" opnieuw aan moet zetten en vervolgens nog een keer uit. Anders blijft Haret gewoon bij 100% hangen en komt er een geen Linux boot. Hebben meer mensen dat?
Verder vind ik het echt top. Nu maar hopen dat steeds meer functies (wifi en BT) ook geimplementeerd gaan worden.

Stay safe

• cryonic90
- Ja, de batterij wordt echt leeg geslurpt. Maar ik heb op XDA gelezen dat dit ook te maken kan hebben met het feit dat ze wifi en BT wel initialiseren en dus aan zetten, maar nooit weer uit zetten, dit zou dus ook vrij veel stroom kunnen vragen. En welke build gebruik je op dit moment? Het schijnt namelijk dat de build van 23-02 al een stuk beter is met de laatste zImage.

- En je 2e punt heb ik geen last van. Ik heb mijn pincode uit staan en haret boot gewoon elke keer. Ik hoef verder geen instellingen aan te passen om haret te laten booten. Welke ROM gebruik je?

En Wifi en BT zou echt heel mooi zijn idd :) en daar zijn ze geloof ik ook druk mee bezig, maar schijnt voor wifi nogal wat tijd te kosten ;)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27
Ik heb idd de build van 23-02 en zojuist (na het lezen van jouw post) maar eens Android ge-exit en weer opnieuw gestart zonder die extra switch tussen wel/geen pincode - en hij deed het gewoon. Vreemd. Negen van de 10 keer loopt ie echt vast op 100%. Ik gebruik Haret 0.5.2. Zitten daar nog grote verschillen tussen de verschillende versies van die bootloader?
De ROM die ik gebruik is NoThrills - wel met de Radio ROM from hell helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Master FX op 27-02-2009 11:00 ]

Stay safe

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

cryonic90 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:56:
[...]

Done, paar dagen terug al :P

Kwam wel een bugje tegen in Signal, maker is nu aan het kijken of hij het kan reproduceren.

Bij gebruik icm WMP11 bleef die tijd/voortgangsbalk gewoon verder lopen na kiezen ander nummer terwijl die dan weer bij 0 hoort te beginnen.
Winamp heb ik nog niet geprobeerd...

Oscar Wilde

• cryonic90
Master FX schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:59:
Ik heb idd de build van 23-02 en zojuist (na het lezen van jouw post) maar eens Android ge-exit en weer opnieuw gestart zonder die extra switch tussen wel/geen pincode - en hij deed het gewoon. Vreemd. Negen van de 10 keer loopt ie echt vast op 100%. Ik gebruik Haret 0.5.2. Zitten daar nog grote verschillen tussen de verschillende versies van die bootloader?
De ROM die ik gebruik is NoThrills - wel met de Radio ROM from hell helaas.
Volgens mij zitten er niet echt grote verschillen in die versies, ik gebruik ook gewoon 0.5.2 en geen problemen daarmee ;) Maar wel apart dat hij zo vaak blijft hangen. Misschien de laatste default.txt een keer downloaden aanpassen en testen ;)

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
Van de week werdt m'n tytn wel heeeel erg traag,
scrollen in i.e., berichten typen, zowel email als sms, (na 10 sec, de letters 1 voor 1 opkomen draven)
Toen maar eens woord voorspelling uitgezet, wat een verschil!!!!!!!!!

het is gewoon een aanrader!!!

Verwijderd

Heb een unbranded tytn 2 met de orginele rom nog.
Vanmiddag wilde ik bellen maar dat ging niet .
Toetsenblok niet bereikbaar,contacten doet ook niets ,agenda ook niet.
Ook geen telefoonverbinding mogelijk omdat het netwerk niet beschikbaar is.
Wel internet ,mail en sms tot beschikking.
Wat kan dat zijn?

• cryonic90
Al een keer een soft reset gedaan om te kijken of het daarna wel werkt?

• csjah
ijsbeer910 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 07:13:
Van de week werdt m'n tytn wel heeeel erg traag,
scrollen in i.e., berichten typen, zowel email als sms, (na 10 sec, de letters 1 voor 1 opkomen draven)
Toen maar eens woord voorspelling uitgezet, wat een verschil!!!!!!!!!

het is gewoon een aanrader!!!
Indd, dat heb ik ook mogen ontdekken :) Veeeeeel beter zo. Geen traagheid met typen meer gelukkig...
Echt een aanrader indd

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:50

Gaitman

The Real One

Ik heb een autoradio gekocht die via bleutooth de trackinformatie kan weergeven die ik vanaf mijn telefoon Tytn II stream. De vorige/volgende track werkt wel op de autoradio echter er wordt geen trackinformatie weergegeven. Op de radio staat alles goed. Ondersteund Windows Mobile het AVRCP bleutooth protocol niet volledig?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, net iets weirds gebeurd.

TyTn II liet beltoon horen, tijdens het voor de 1e keer rinkelen was het inkomende gesprek ineens afgebroken. Bleek mams te zijn die daarna de vaste telefoon belde, ze zei dat ze heel lang de telefoon over heeft laten gaan :?

Als dit vaker gebeurt, moet ik dit dan bij m'n foon zoeken of bij T-Mobile?

Oscar Wilde

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23
Ik weet niet of ik goed gezocht heb daarom vraag ik het hier als bevestiging.
Klopt het dat de tytn 2 geen tv-out mogelijkheid heeft (al dan niet via een extra kabeltje) ?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:24
hij heeft GEEN tv-out.

Verwijderd

Ik heb het nu sinds een dag dat het apparaat aan gaat in mijn zak. Meestal heeft hij dan ook een ander profiel geselecteerd. Blijkbaar haalt het scrollwiel hem uit standby. Ik heb dit nog niet eerder gehad. Is hier een register key voor? Via google / xda kon ik niets vinden...

• My-life
Heb je misschien een ongelezen e-mail, SMS of een gemiste oproep?
Dan wordt hij zelf ook weer wakker namelijk.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:05:
Ik heb het nu sinds een dag dat het apparaat aan gaat in mijn zak. Meestal heeft hij dan ook een ander profiel geselecteerd. Blijkbaar haalt het scrollwiel hem uit standby. Ik heb dit nog niet eerder gehad. Is hier een register key voor? Via google / xda kon ik niets vinden...
Had ik ook last van en na heel lang en veel zoeken heb ik alleen kunnen vinden dat S2U2 de enige handige remedie is voor dit probleem. Wel even de SMS optie aanzetten in de config overigens. Ongeacht wat je doet, als je een SMS-bericht krijgt, komt je telefoon uit stand-by. Er schijnt een registry optie voor te zijn, maar die werkt bij mij in ieder geval niet.

• DaSaN
Ken. schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:15:
[...]

Had ik ook last van en na heel lang en veel zoeken heb ik alleen kunnen vinden dat S2U2 de enige handige remedie is voor dit probleem. Wel even de SMS optie aanzetten in de config overigens. Ongeacht wat je doet, als je een SMS-bericht krijgt, komt je telefoon uit stand-by. Er schijnt een registry optie voor te zijn, maar die werkt bij mij in ieder geval niet.
Heb je er ook aan gedacht om via het register uit te schakelen dat je toestel automatisch aan gaat als het toetsenbord (een heel klein beetje in je broekzak) uitgeschoven wordt?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat heb ik inderdaad een week nadat ik mijn TyTN had, uitgezet.
Maar het SMS wake probleem heeft daar - bij mij iig - niets mee te maken verder :)

• My-life
DaSaN schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:45:
[...]

Heb je er ook aan gedacht om via het register uit te schakelen dat je toestel automatisch aan gaat als het toetsenbord (een heel klein beetje in je broekzak) uitgeschoven wordt?
Welke key is dat?

Verwijderd

Het probleem was bij mij echt het scrollwiel, heb het meerdere keren gereproduceerd. Vreemd genoeg heeft een soft reset het probleem weer verholpen.

• DaSaN
Voor jullie allebei dan:

LAAT HET TOESTEL OP STANDBY STAAN BIJ UITSCHUIVEN VAN HET TOETSENBORD:

-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Hardware\DeviceMap\Keybd\"
-2) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "SlideWakeup"
-3) Geef deze DWORD-value de waarde "0" en "Dec"
-4) Voer tot slot een soft reset uit

LAAT HET SCHERM UIT BIJ HET ONTVANGEN VAN EEN SMS:

-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\BuiltIn\RIL"
-2) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "DisableSMSWakeUpEvent", en geef deze de waarde "1" en "Dec"
-3) Voer tot slot een soft reset uit

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat is inderdaad de key die ik bedoelde, en bij mij heeft 'ie iig nooit gewerkt.
Ik heb 'm er gewoon maar in laten staan nadat ik 'm had toegevoegd, maar ik kan 'm net zo goed weer deleten.

Iemand anders die 'm wel werkend heeft gekregen toevallig ?

• DaSaN
Ja hoor, ik dus, bij meerdere verschillende wm telefoons

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm apart.. Misschien dat het ROM-gerelateerd is ofzo.
Kan niet echt iets anders bedenken namelijk.

Oh well :)

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Ik ben al enige tijd op zoek naar een smartphone met volledig toetsenbord en ingebouwde GPS. Nu lijkt de Tytn 2 mij een geweldige oplossing. Echter staan op kieskeurig nogal wat negatieve reacties. http://www.kieskeurig.nl/gsm/htc/tytn_ii/reviews/196694/. Zijn deze reacties terecht, of gaat het daar om de normale gebruikers die bijv onwetend zijn of niet bereid om tweaks te proberen of andere Roms te gebruiken?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik kan natuurlijk niet voor die mensen spreken, maar ik ben alweer anderhalf jaar dik tevreden over mijn TyTN II !
Herken veel van die problemen dan ook niet, of heb er een oplossing voor gevonden.
Inkomende oproepen neem ik altijd op met de hardware button ipv de soft button. Dat gaat gewoon sneller en dat leer je vanzelf door alles uit te proberen. Is wellicht niet voor iedereen weggelegd I guess.

Ben je bereid je te verdiepen in je telefoon, neem dan gerust een TyTN.
Ben je dat niet, neem dan een iPhone :P (ok, die heeft dan weer geen toetsenbordje, maar het gaat om het idee)

• Relisys
Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van een Dell X50V waarin ik mij ook een aantal keer verdiept heb in de verschillende roms ed. Het zal dan naar alle waarschijnlijk geen problemen opleveren als ik een Tytn aanschaf denk jij?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lijkt mij in ieder geval niet nee :)
Enkele custom ROMs uitproberen, evt extra applicaties installeren, dan lekker gaan customizen en klaar ben je.

• MsG
Ik kan me er ook niet echt in vinden. Behalve het stroomslurp gedeelte. Maar dat geldt voor elke telefoon met een volwaardig OS en dingen als wifi e.d. Wél zou ik me inderdaad niet beperken tot de officiele roms, maar lekker gaan romwinkelen bij XDA.

• Relisys
Aangezien de Tytn 2 nieuw nog een erg hoge prijs heeft, wil ik hem wellicht tweedehands kopen. Kunnen jullie mij tips geven waar ik dan op moet letten?

• MsG
- Krassen op Touch screen (ligt er ook een beetje aan of je dit erg vind)
- Speling van het schuifmechanisme
- Toetsjes in het algemeen
- Accuduur

En als je je niet wilt wagen aan custom roms zou ik zorgen dat je geen branded versie koopt maar een officiele HTC Pro TyTN II van HTC zelf.

Op marktplaats vind je ze al voor 125-175

• Relisys
Helaas is de prijs momenteel vaak wat hoger op marktplaats.
Daarnaast lijkt de accuduur mij erg lastig testen op korte termijn als je bij de koper langsgaat denk ik?
En zijn er verder nog zwakke punten die belangrijk zijn om te bekijken, zowel aan de hardware als de software?

• MsG
Software is relatief dus dat boeit niet. Een hard reset en hij is weer zoals hij gekocht was. Het is vooral de fysieke staat. Als ik jou was zou ik niet altijd voor de goedkoopste gaan, dat is vaak ook de meest afgeragde.

• Relisys
Bedankt voor je info. Als laatste vraag ik mij nog af of het lastig is om een gelockte Tytn 2 te unlocken, zodat hij bruikbaar is met alle providers. Is het mogelijk om dit zelf te doen?

• MsG
Jawel alleen ik weet niet of je dit mag vragen op GoT :). Een non-brandend tytn 2 is sowieso niet gelocked. En als je een gebranded toestel koopt van meer dan een jaar oud moet de simlockcode ook gegeven worden door de provider. Maar je kan het geloof ik ook zelf doen.

• Relisys
Bedankt voor je informatie!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Hallo,
Ik heb mijn Gmail doorgelinkt naar die email in WM. Alleen ik krijg ook alle mailtjes die ik zelf verstuur (via de pc) nog een keer via m'n telefoon (is dat outlook?) binnen. Dus ik verstuur hem van mn Gmail, en ik ontvang hem gewoon op mn telefoon nog een keer van mezelf. Redelijk irritant. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit uit kan zetten???
Bij voorbaat dank

• My-life
offtopic:
Welkom op GoT jahallow, lees de regels even door. Groeten kun je bijvoorbeeld in het vervolg achterwege laten

Ik heb hetzelfde probleem en volgens mij is er geen oplossing. Wel erg irritant ja.

• Relisys
Ben mijzelf vandaag weer verder aan het verdiepen in de Tytn2. Echter ben ik er niet uit wat de "radio roms" nu precies inhouden. Kan iemand dit in het kort uitleggen?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-10 08:42
Het zijn de stuurprogramma's die WiFi, telefoon signal e.d. aansturen.

• MsG
Inderdaad, een soort drivers voor alle connectie dingen. Dus mocht bijvoorbeeld je bereik slecht zijn, of bijvoorbeeld GPS ontvangst lang duren, slecht geluid, etc, dan loont het soms om een andere radio te flashen. Deze radio staat los van een normale Rom, wat het besturingssysteem zelf inhoud.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
My-life schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:29:
offtopic:
Welkom op GoT jahallow, lees de regels even door. Groeten kun je bijvoorbeeld in het vervolg achterwege laten

Ik heb hetzelfde probleem en volgens mij is er geen oplossing. Wel erg irritant ja.
Allright. M'n vriendin heb 'n HTC Diamond en hotmail door gelinkt zeg maar, en daar geen last van. Ligt het dus gewoon aan het feit dat WM en Gmail niet samenwerken?

• Relisys
En welke radio roms kunnen jullie aanraden dan? Of zijn deze ook weer afhankelijk van de telefoon?

• MsG
Per type WM telefoon heb je idd weer andere roms, maar dit is het TyTN 2 topic, waar het dus enkel over die telefoon gaat. Een romkeuze is echt persoonlijk. Wil je veel spul ingebakken, of wil je een bijna kale rom waarbij je veel zelf nog installeert? Veel roms zijn trouwens engels only, dus dat moet je wel willen. Wél kan je gewoon een Nederlandse woordenboek downloaden waardoor de woordsuggesties bij typen wel gewoon NL zijn.

Ikzelf gebruik PDACORNERUltimate.

Lees goed door over het flashen hoe het exact moet en neem de tijd. Over flashen zelf mag je niks vragen op GoT.

• Relisys
Misschien is het verkeerd overgekomen, maar ik bedoelde de radioroms. Is de prestatie tussen verschillende Tytn2's verschillend of is er een radiorom die jullie echt aanraden?

Of is het zo dat een radiorom weer gekoppeld zit aan een gewone rom?

• MsG
Dat verschilt heel erg per provider, land, etc. Ook een beetje wat je wilt. De een heeft een betere wifi, de andere weer iets betere batterijduur, bovendien heb je ook veel te maken met het placebo-effect. Je kan gewoon vrijelijk een paar proberen. Ik zelf draai nu: 1.70.19.09

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Relisys schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:51:

Of is het zo dat een radiorom weer gekoppeld zit aan een gewone rom?
Beide. Als je een custom ROM pakt heeft die over het algemeen een radio ROM ingebakken.
Maar als je een radio ROM los wilt hebben kan dat ook. Heb ik verder geen ervaring mee eigenlijk.
Jaartje geleden een paar ROMs geprobeerd en de beste daarvan draai ik nu nog steeds :)

• Relisys
Is het een idee om te inventariseren welke roms de verschillende Tytn2 eigenaren hier op het forum hebben, zodat er een overzicht ontstaat van veelgebruikte roms?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb een ROM van Duttythroy, maar ik geloof niet dat het wordt gewaardeerd om het daar over te hebben hier.
Maar ik kan het mis hebben ? Mochten we er wel over discussiëren, maar niet linken, of gewoon helemaal niet ?

• Relisys
Ik heb inmiddels een Tytn 2 van Vodafone op het oog. Zitten er aan de versie van Vodafone nog beperkingen tov de unbranded Tytn 2?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23
My-life schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:29:
offtopic:

jahallow schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:10:
Hallo,
Ik heb mijn Gmail doorgelinkt naar die email in WM. Alleen ik krijg ook alle mailtjes die ik zelf verstuur (via de pc) nog een keer via m'n telefoon (is dat outlook?) binnen. Dus ik verstuur hem van mn Gmail, en ik ontvang hem gewoon op mn telefoon nog een keer van mezelf. Redelijk irritant. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit uit kan zetten???
Bij voorbaat dank
Ik heb hier zelf nooit last van gehad. Gebruik zelf ook Gmail maar heb het gelijk als imap4 gebruikt ipv pop.
Ik weet niet wat jullie gebruiken maar in het prille begin heb ik wel pop3 gebruikt met me tytn en er staat me iets van bij dat ik het toen ook had.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-11 18:40
Relisys schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:19:
Ik heb inmiddels een Tytn 2 van Vodafone op het oog. Zitten er aan de versie van Vodafone nog beperkingen tov de unbranded Tytn 2?
Nee hoor, ik heb hem ook en draai gewoon een custom rom. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

• Relisys
Bigfoot87 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:54:
[...]

Nee hoor, ik heb hem ook en draai gewoon een custom rom. :)
En om een custom rom te draaien moet je hem dan eerst unlocken met HardSPL of iets dergelijks?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
M'n TyTN2 valt de laatste tijd spontaan uit. Accu is gewoon vol, of voldoende opgeladen, maar het gebeurt steeds vaker dat de HTC 's ochtends uit staat. Niet in flight mode, maar echt uit. Voorheen ook wel eens last van spontane resets bij het uit standby halen, maar dat is nu erger geworden blijkbaar.

Toestel is nu zo'n 1½ jaar oud. Is HTC dan nog een beetje coulant mbt garantie/reparatie?
Eerst maar eens bellen naar de klantenservice. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Atomsk op 18-03-2009 11:35 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• Relisys
En ik heb m'n Tytn 2.... Wel een vodafone branded V1615, maar nog als nieuw! Inmiddels simlock eraf en een custom rom erop. Alleen vraag ik me af of het mogelijk is om los enkel een radio rom erop te zetten, en of iemand advies kan geven wat dan een goede rom is?

Daarnaast vraag ik me af of jullie programma's vanaf het toestel zelf draaien of vanaf een geheugenkaart?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste