Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:47
*weg* Vragen naar custom ROMs is not done

Ik heb trouwens een bug... als ik tomtom op stil zet en daarna weer aan zet dan doet het geluid (speaker) niets meer... even soft resetten en dan is het weer ok, maar wel superirritant!. heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 17-10-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
Magicjjk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:31:
[...]
Je moet de uitgaande mailserver van je provider gebruiken.
Of gebruik de mailserver van je telefoon provider! In het geval van Vodafone : authsmtp.vodafone.nl
Mail haal ik binnen van de internetprovider (UPC) en versturen dus via Vodafone, mn telefoon abo.

Voor het gebruik van de SMTP server vanaf je telefoon moet je meestal inloggen op de SMTP server alvorens hier gebruik van te kunnen maken. Accountgegevens dus ingevuld?

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
swiebert schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:42:
[...]

Klinkt als de problemen die met de eerste radioroms van de KAiser te maken hadden. Op XDA bestaat een radiorom thread met daarin alternatieven voor de radio. Stom dat ze bij HTC dat dan niet (ff) doen. Kijk anders een hier.
Net terug gebeld door een medewerker die blijkbaar wel wat technisch verstand in huis heeft. Moet mn instellingen tijdelijk aanpassen naar het GSM netwerk zodat de zware data verbinding eventjes niet wordt gebruikt. Als dit blijkt te werken dan kan het zijn dat mijn Vodafone instellingen niet goed zijn en bijgesteld moeten worden. De dataverbinding is dan te zwaar waardoor mijn telefoon zn gehele verbinding verliest met de Vodafone mast volgens deze medewerker. Mocht Vodafone niets kunnen betekenen voor mij dan moet ik terug naar HTC. Zij zullen dan een andere antenne plaatsen in mijn toestel en vervolgens de juiste instellingen invoeren. Het klinkt plausibel dus dit gaan we maar eens testen. Ik weet wel wie ik een volgende keer weer aan de telefoon wil hebben als ik nog eens met HTC ga bellen. Een behulpzame gast met verstand van zaken (althans, zo kwam hij over). Zal zijn naam hier niet posten maar wie interesse heeft in zijn naam kan een berichtje sturen!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
sandergar schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:29:
[...]

Of gebruik de mailserver van je telefoon provider! In het geval van Vodafone : authsmtp.vodafone.nl
Mail haal ik binnen van de internetprovider (UPC) en versturen dus via Vodafone, mn telefoon abo.

Voor het gebruik van de SMTP server vanaf je telefoon moet je meestal inloggen op de SMTP server alvorens hier gebruik van te kunnen maken. Accountgegevens dus ingevuld?
Wat we al zeiden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:29
Is echt een bekend probleem van mobile 6.1 hoor. google

Heb orange (=online nu) en dus ja heb ik ingevuld bij smtp.orange.nl en zelfs smtp.online.nl maar geen van beide werkt en gezien het 6.1 probleem nu ook wel duidelijk waar het aan ligt.
Maar een mailserver van m'n telefoonprvider invullen heb k nog niet geprobeerd , zal k eens doen .
Denk however dat het (gezien het 6.1 erkend probleem ) niet veel zal uitmaken.

Net geprobeerd, maar blijft een smtp probleem, zenden lukt niet.
Ook de hier en daar genoemde tip van het verwijderen v/d account en dan weer opnieuw invoeren helpt hier niet.

Toch maar terug naar eerdere rom of een nieuwere versie afw88 dus. :'(

K zal eens kijken of duty een nieuwere rom uitbrengt waarin dit probleem getackled wordt/is
8)

[ Voor 11% gewijzigd door scorpio op 16-10-2008 17:23 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 21:18
Ik heb hier net even met KPN en WM6.1 getest: Geen enkel probleem met mail versturen. Pop-account van hetnet en wanadoo werken prima, en ook outlook/exchange werkt prima. Versturen en ontvangen alles ok.

Dus kennelijk is niet WM6.1 het probleem, maar Vodafone, of de combinatie van die twee.

EDIT: ps: alle account gewoon met de gegevens van de provider die automatisch opgehaald worden: dus smtp.wanadoo.nl en mailhost.hetnet.nl als servers.

[ Voor 20% gewijzigd door teake op 16-10-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azelo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 13:24
goedenavond,
na veel zoekwerk op internet kan ik er toch niet uitkomen en na alle berichten hier te hebben gelezen ben ik nu de weg kwijt.

zit met t probleem, als ik van 'profiel' wissel (standaard tabje uit homedisplay) bijvoorbeeld van geluid:normaal naar geluid:trillen en dan een tijd later weer terug, dan ben ik mijn binnenkomende bericht instellingen kwijt (zowel sms als email)
Ik moet deze telkens weer opnieuw instellen.

is er bij iemand een programma bekend waar ik profielen mee kan maken of heeft iemand een idee wat ik 'fout' doe.

p.s. er zit wm6.1 op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een korte vraag naar veel zoeken op internet ben ik er nogsteeds niet achter welke navigatiesoftware op mn tytn II werkt waar ook RIJSTROOK aanduiding in zit.

Tomtom,mio, navigon, etc hebben dit allemaal maar ik kan nergens vinden of dit ook geschikt is voor mn tytn II

wie weet of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Even nog terugkomend op het SMTP probleem.

Er is een workaround die bij mij werkte, lees:
http://www.tracyandmatt.c...ore=1&c=1&tb=1&pb=1#c8758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:08:
even een korte vraag naar veel zoeken op internet ben ik er nogsteeds niet achter welke navigatiesoftware op mn tytn II werkt waar ook RIJSTROOK aanduiding in zit.

Tomtom,mio, navigon, etc hebben dit allemaal maar ik kan nergens vinden of dit ook geschikt is voor mn tytn II

wie weet of dit kan?
Niet goed gezocht joh ;)

TomTom werkt prima hier :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:08:

wie weet of dit kan?
iGO8 heeft rijbaan info. ZOwiezo (vind ik) een veel prettiger navigatiesysteem dan tomtom, echte eye candy ook. Werkt uitstekend op je kaiser.
Tomtom heeft rijbaaninfo in tomtom8, maar die is er (nog) niet voor PDA's voor zover ik weet

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
LeeJon schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:58:
Ik draai nu sinds gistermiddag op de Hyperdragon III rom van 13 oktober. Werkt echt weer geweldig! Manilla doet zijn werk meer dan goed en hij werkt lekker snel. Van portrait naar landscape heeft ook haast geen tot geen vertraging meer.

De ervaring tot nu toe is dus erg goed, ben benieuwd voor hoelang :+
Ik draai de 16 okt versie. Echt een hele mooie rom.

Ik heb nog wel wat zaken aangepast.
1- PHM regedit vind ik fijner dan totalcommander (en voor de nostalgie)
2- Opera mobile beta (XDA versie)
3- MBarvian (XDA-developers) heeft een landscape versie voor Manilla 2d. Hij is niet erg snel, maar wel netjes
4- De reghack uit de topicstart (HKCU\ControlPanel\Keybd\InitialDelay staat nu ok 250)
5- Normale ringtone erbij
6- Unrar applicatie erop.

Hyperdragon III is vooral prettig als je het TB minder open wilt schuiven. Je kunt nu nagenoeg alle standaard handelingen snel met 1 vinger doen. Ik gebruik de spraak opdrachten niet, dus daar heb ik de comm manager onder gezet.

Ik ben er trouwens nog niet achter waarom ik twee keer op de aan knop moet drukken om hem uit standby te halen. Ik denk dat het iets met keylock te maken heeft maar dat ben ik nog aan het uitzoeken. Verder vraag ik me af of het mogelijk is om de opties van TouchFLO aan te passen (zodat ik bv google maps "uit" kan zetten). Verder is het mogelijk om je Manilla opties aan te passen met Manilla 2D Customizer: http://code.google.com/p/manilla2dcustomizer/

[ Voor 4% gewijzigd door Ma_rK op 18-10-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de scroll wheeltje aan de linker kant kan koppelen aan de volume regelaar? Dat ik hiermee altijd (in elke app) de volume kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacecrap schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:26:
[mbr]*weg* Vragen naar custom ROMs is not done[/]
Is dit not done op het forum of mogen er wel speciale topics over bestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Groot probleem wat plotseling is gekomen en in één keer allemaal tegelijk:

- Kan niet bellen. (als ik op groene hardware knop druk gebeurd er niets, ook niet als ik "Telefoon" kies tussen programma's)
- agenda doet niets en ik zie geen agendapunten staan (kan wel op knopje agenda drukken, maar er gebeurd niets)
- Contactpersonen doet niets en kan nergens mijn contactpersonenn vinden. (zelfde verhaal)
- Taken doet niets (zelfde verhaal)
- Er blijft bovenaan dat antennetje staan met het uitroeptekentje, naast de G die er wel is.
Als ik druk het bovenstaande knopje staat er "geen service", maar ik ontvang wel weer sms berichten.

Ik kan mijn e-mail wel lezen en zelfs ophalen.
Snap er echt geen snars van en het en lijkt totaal onlogisch.
Op de één of andere manier blijft er ergens wat hangen denk ik, maar wat...

Rond het ontstaan van het probleem heb ik wel iets gedaan met vliegtuig modus enzo...

------------------
Ik heb het programma Pim backup laten draaien en die geeft aan dat ie o.a. geen backup kan maken van de file:
\Application Data\Volatile\20081019.pbc

Ik bekijk de betreffende map en deze bevat idd geen van de .pbc bestanden
------------------

edit:
reden van wijziging

[ Voor 19% gewijzigd door intermusic op 19-10-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Ik raad je eerst een soft reset, daarna een harde. Bij deze laatste is het natuurlijk wel handig een backup te hebben. Mocht je die hebben, kan je natuurlijk ook voor een nieuwe flash kiezen. Dat laatste betwijfel ik wel, alhoewel je os fucked up kan zijn. Misschien moet je op zoek gaan naar je garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56
ik heb sinds dit weekend een TyTN II
hier staat een engelstalige rom op , werkt op zich prima

maar ik heb liever nederlands , kan iemand me op weg helpen welke het best is en hoe het in zijn werk gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39
cardwizard schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:51:
ik heb sinds dit weekend een TyTN II
hier staat een engelstalige rom op , werkt op zich prima

maar ik heb liever nederlands , kan iemand me op weg helpen welke het best is en hoe het in zijn werk gaat ?
spacecrap schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:26:
[mbr]*weg* Vragen naar custom ROMs is not done[/]
Bovendien, als je een engelse mobiel hebt met een officiele engelse rom er op, kan/mag je niet zomaar de officiele NL versie installeren.

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 19-10-2008 21:57 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56
MsG schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

[...]

Bovendien, als je een engelse mobiel hebt met een officiele engelse rom er op, kan/mag je niet zomaar de officiele NL versie installeren.
het is geen officiele engelse rom (weet niet of ik vermelden mag welke), en het is een NL (orange) toestel
ik heb hem over gekocht van iemand , die er dus dit op gezet heeft

ik weet er echt weinig van en het enige wat ik wil weten is of de officiele NL 6.1 goed genoeg is ?
of dat er veel voordelen zitten aan een custom ? (en welke als dat besproken mag worden)

ook weet ik niet hoe ik dit er op moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ik zou zeggen: kijk eens op XDA, daar staat een heleboel uitgelegd wat je kan doen en hoe je dat kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
cardwizard schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:17:
[...]

het is geen officiele engelse rom (weet niet of ik vermelden mag welke), en het is een NL (orange) toestel
ik heb hem over gekocht van iemand , die er dus dit op gezet heeft

ik weet er echt weinig van en het enige wat ik wil weten is of de officiele NL 6.1 goed genoeg is ?
of dat er veel voordelen zitten aan een custom ? (en welke als dat besproken mag worden)

ook weet ik niet hoe ik dit er op moet zetten
Volgens mij mag ik je niet concreet helpen, maar volgens mij wél vermelden wat nou de precieze voordelen zijn:

-Tweaks (meestal), om dingen bijv sneller te maken, of opties die standaard niet aan te zetten zijn, aan te zetten. Bijvoorbeeld de tweak om de GPS-coordinaten in een foto weg te schrijven
- Handige ingebakken tooltjes. Scheelt weer allemaal los installeren, waarbij je net moet weten wat leuke en handige tools zijn
- Meestal wordt een telefoon op den duur niet meer officieel geupdate door HTC, waardoor de custom roms vaak een stuk nieuwer zijn dan de nieuwste officiele updates
- Functies die nooit bedoeld zijn voor $phone. Zo heeft mijn rom een ingebakken youtube functie, welke geript is van de HTC Touch Diamond. En zo zijn er talloze voorbeelden :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik heb nu het probleem dat QuickGPS geen updates meer kan downloaden, zowel via AS, Wifi als UMTS (Vodafone) niet. Ook wil SPB Weather geen updates meer halen. Terwijl internet wel gewoon werkt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Iets voor de topic start?
-Video voor het opzetten van internet op je Apple (Mac OSX) via Windows mobile 6 (Tytn II in mijn geval) met gebruik van Internet Sharing: http://www.youtube.com/watch?v=DeCm150kuqY
De film is in het japans, maar hij is meer up to date dan de engelse versie: http://www.youtube.com/watch?v=r58Eqrvm3Wo
-Hetzelfde verhaal maar dan voor windows mobile (doe ik meestal via USB, aangezien mijn mobile meestal langer mee moet dan mijn laptop: http://www.youtube.com/watch?v=F-b5GFy9Fbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Zeezicht schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:28:
Ik heb nu het probleem dat QuickGPS geen updates meer kan downloaden, zowel via AS, Wifi als UMTS (Vodafone) niet. Ook wil SPB Weather geen updates meer halen. Terwijl internet wel gewoon werkt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Welke rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Officiële HTC 6.1 NL rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Sinds vandaag ellende met mijn T-mobile Vario 3. Wanneer ik op de knop druk waarbij normaal gesproken het scherm uit gaat ('power' knop) gebeurd er 9 van de 10 keer niets, het scherm blijft dus gewoon aan en actief. Erg fijn dus omdat als je hem in je zak doet ie van alles doet wat aangeraakt wodt en de batterij als een dolle leeg gaat, hij zet het scherm ook niet uit zichzelf uit.
Wanneer die in de 10% van de gevallen het scherm WEL uitzet krijg je het met dezelfde knop niet meer aan. Als je dan gebeld wordt lijkt hij ook vast te slaan, hij blijft dan continu trillen (ook als de verbinding verbroken is).

Heeft iemand een idee of dit nog te verhelpen is via software ofzo? Ik ben aan de ene kant er niet zo happig op om zelf roms te gaan flashen enzo omdat het toestel nog in de garantie zit en verzekerd is, maar aan de andere kant ben ik hem bij T-mobile 2-3 weken kwijt en dat wil ik ook liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 08-10 15:11
LordLynx schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:32:
Sinds vandaag ellende met mijn T-mobile Vario 3. Wanneer ik op de knop druk waarbij normaal gesproken het scherm uit gaat ('power' knop) gebeurd er 9 van de 10 keer niets, het scherm blijft dus gewoon aan en actief. Erg fijn dus omdat als je hem in je zak doet ie van alles doet wat aangeraakt wodt en de batterij als een dolle leeg gaat, hij zet het scherm ook niet uit zichzelf uit.
Wanneer die in de 10% van de gevallen het scherm WEL uitzet krijg je het met dezelfde knop niet meer aan. Als je dan gebeld wordt lijkt hij ook vast te slaan, hij blijft dan continu trillen (ook als de verbinding verbroken is).

Heeft iemand een idee of dit nog te verhelpen is via software ofzo? Ik ben aan de ene kant er niet zo happig op om zelf roms te gaan flashen enzo omdat het toestel nog in de garantie zit en verzekerd is, maar aan de andere kant ben ik hem bij T-mobile 2-3 weken kwijt en dat wil ik ook liever niet.
Ik ben bang dat dat niet softwaregerelateerd is. Ik merk zelf dat de MDA Vario 3 _erg_ brak in elkaar zit. Die van mij gaat binnenkort voor de 3e keer in reparatie. Dit keer voor wegvallende verbindingen (antenne moet vervangen worden), knoppen die slecht functioneren (lees: 2 a 3 keer hard indrukken voordat het toestel reageert), contact in het schuifmechanisme wat het niet altijd doet, het scrolwiel wat het soms wel en soms niet doet, random freezes van ongeveer 10 sec (dit alles ook na hard-reset en softwareupdate van mijzelf naar wm6.1 en van de reparatieservice).

Het is zeker een toestel met potentie, maar op deze manier gaat de lol er wel vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
LordLynx schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:32:
...

Er is al meerdere malen gemeld dat T-Mobile niet moeilijk doet geflashte roms. En nu we het toch over eigen roms hebben. Deze zijn naar mijn mening beter dan de originele. Natuurlijk zitten er bugs in en zijn niet alle problemen uit de wereld, maar een custom rom zorgt voor een beter bruikbaar toestel. Mijn advies: flashen die handel. Als je dat nu nog niet wilt: garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
==beste mensen==
*sinds kort T-mobile upgrade naar 6.1 ( MDA vario 3; second hand )
*vind het video performance nog steeds niks.
*streaming data ? niet voor dit toestel!
[ streaming media moet toch "automatisch" worden geactiveerd - wordt gevraagd rtsp:// url's op te geven...]
*de cameraprestaties blijven zeer beroerd.
*Wat moet ik met Jblend?
*krijg als vodafone abonnee, ondanks verwijderen van T-mobile verbindingen, nog T-mobile popups
(toestel probeert toch nog met T-mobile te communiceren..)
*hoor ook geen gejuich over de vodafone upgrade - of toch maar switchen en de Vodafone upgrade draaien?
*voor het standaard telefoon/internet gebruik voldoet het toestel nog steeds prima
*voice call grappig ; werkt!
*TTnavigator werkt naar tevredenheid
*batterij prestaties zijn merkbaar verbeterd
*Kaiser tweak bewijst weer zijn diensten...
kortom, als iemand me eenvoudig kan uitleggen hoe de prestaties zijn te verbeteren voor
de camera, streaming media ( wil wel eens naar radio 1 luisteren- of een journaaltje zien ) wordt ik misschien toch nog eens tevreden over de upgrade naar wm6.1
voorlopig is er weinig winst geboekt.
===
gebruik voor syncen WMDC onder Vista - Tytn2- (MDA vario 3-toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Ik raad je aan om af te stappen van die beperkte standaard roms en uit te kijken naar custom roms. Snuffel eens wat rond op XDA Developer en je hebt zo een custom rom er op. Verder mogen we niks zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50
Ik krijg de melding dat ik 1 ontvangen bericht heb, alleen als ik ga kijken in mijn inbox zie ik niets. Geen Sms en geen mail.
Ik heb mijn TYTN2 al een keer gereset, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Als ik een smsje ontvang, dan veranderd hij in 2, maar zie ik er maar 1.

Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Jieve schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:38:
Ik krijg de melding dat ik 1 ontvangen bericht heb, alleen als ik ga kijken in mijn inbox zie ik niets. Geen Sms en geen mail.
Ik heb mijn TYTN2 al een keer gereset, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Als ik een smsje ontvang, dan veranderd hij in 2, maar zie ik er maar 1.

Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
Daar heb ik nu ook ineens last van, geen idee hoe te fixen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Zeezicht schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:53:
[...]

Oke, toevallig ook vodafone?

Misschien is er wel iets mis bij de centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jieve schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:21:
[...]

Ha, dat heb ik ook een keer gehad (ook Vodafone). Wel een paar weken geleden, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:02:
[...]

Ha, dat heb ik ook een keer gehad (ook Vodafone). Wel een paar weken geleden, trouwens.
Hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jieve schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

Hoe heb jij dit opgelost?
Um, niet. :) Het gebeurde één keertje, wel even zitten zoeken wat het zou kunnen zijn maar verder eigenlijk geen aandacht meer aan besteed. Ik geloof ook niet dat ik een sms gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Big Daddy schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:28:
[...]

Ik ben bang dat dat niet softwaregerelateerd is. Ik merk zelf dat de MDA Vario 3 _erg_ brak in elkaar zit.
Ik heb welliswaar een 'echte' TyTN, maar dat probleem met de non-responsive stand-by knop heb ik ook een paar keer gehad. Na een harde reset was het gelukkig over, dus wat dat betreft zou ik het toch eerder gooien op een software kwestie. Kon het destijds niet direct koppelen aan een specifieke applicatie, maar ik was ook zoveel troep op dat ding aan het installeren dat het er een paar konden zijn.

Maar goed, harde reset zou moeten werken dus. En vervolgens goed bijhouden bij welk stuk software het probleem zich weer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
sandergar schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:37:
[...]

Net terug gebeld door een medewerker die blijkbaar wel wat technisch verstand in huis heeft. Moet mn instellingen tijdelijk aanpassen naar het GSM netwerk zodat de zware data verbinding eventjes niet wordt gebruikt. Als dit blijkt te werken dan kan het zijn dat mijn Vodafone instellingen niet goed zijn en bijgesteld moeten worden. De dataverbinding is dan te zwaar waardoor mijn telefoon zn gehele verbinding verliest met de Vodafone mast volgens deze medewerker. Mocht Vodafone niets kunnen betekenen voor mij dan moet ik terug naar HTC. Zij zullen dan een andere antenne plaatsen in mijn toestel en vervolgens de juiste instellingen invoeren. Het klinkt plausibel dus dit gaan we maar eens testen. Ik weet wel wie ik een volgende keer weer aan de telefoon wil hebben als ik nog eens met HTC ga bellen. Een behulpzame gast met verstand van zaken (althans, zo kwam hij over). Zal zijn naam hier niet posten maar wie interesse heeft in zijn naam kan een berichtje sturen!
Door een fout van HTC kreeg ik de factuur van de UPS verzendkosten. Maar weer eens met HTC gebeld. Ze gaan mij nog terug bellen over deze verzendkosten.

De dame die ik sprak was van mening dat mijn probleem te verhelpen was met een nieuw moederbord. Meteen dus maar gebruik gemaakt van het aanbod om mijn Tytn wederom te laten ophalen. Hopelijk snappen ze in Belgie nu wel wat het probleem is en hoe het opgelost dient te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Jieve schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:21:
[...]

Yeps ook Vodafone. Maar hoe zou dat bij de centrale kunnen liggen dan? Het getalletje bij je inbox wordt toch pas opgehoogd als het bericht binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Laatst online: 17-09 21:00
Zeezicht schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:53:
[...]

Had ik laatst ook een keer, bleek dat ik een smsje van de voicemail had (hi/kpn) die blijkbaar in de threaded mode niet omhoog geschopt was maar 4 pagina's lager stond. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
tijntjethf schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 01:52:
[...]

Had ik laatst ook een keer, bleek dat ik een smsje van de voicemail had (hi/kpn) die blijkbaar in de threaded mode niet omhoog geschopt was maar 4 pagina's lager stond. :')
Dat dacht ik dus ook, dus heb mijn inbox helemaal leeg gemaakt, maar nog steeds 1 ongelezen sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Uiteindelijk maar een harde reset gegeven... kwam er niet vanaf. Daarnaast had ik nog het probleem van geen QuickGPS en geen weer via SPB weather. Dat is nu allemaal opgelost.

Alleen nu heb ik een leuk voicemail icoontje in de bovenste balk staan, die niet weg wil. En ik heb geen voicemails meer staan... Rare is dat het niet eens in de handleiding genoemd staat dat dat bestaat. Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik msn heb gebruikt op mn telefoon verschijnen alle contacts van msn in mn telefoonlijst! Zeer irritant. En als ik deze verwijder lijken ze ook nog eens uit mijn msn te verdwijnen, ook de versie die ik op internet gebruik!

Heeft iemand een idee hoe ik deze koppeling eruit kan krijgen? Kan tot nu toe niets vinden.

-edit: nevermind, opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:29
"t lijkt erop dat er een fix is voor het SMTP zend probleem! _/-\o_

Windows Mobile 6.1 SMTP error fixed!

Ik probeer hem uit en
Mij heeft het niet geholpen :'(
'k hoop dat anderen er wel wat aan hebben. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door scorpio op 25-10-2008 17:31 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

scorpio schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:10:
"t lijkt erop dat er een fix is voor het SMTP zend probleem! _/-\o_

Windows Mobile 6.1 SMTP error fixed!

Ik probeer hem uit en
Mij heeft het niet geholpen, als iemand nu zo aardig wil zijn --een PM over wm6 NL --

'k hoop dat anderen er wel wat aan hebben. ;)
Werkt helaas niet voor T-Mobile.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toenstraks iets vaags met m'n TyTn II.

Wil scherm aandrukken met powerknop, gebeurt niks. Ding stond wel aan daar het groene ledje knipperde.
Na nog een paar pogingen de TyTn II gereset, was alweer tijdje geleden :+ , en nu doet ie weer normaal :)

Geen flauw idee waar het door kwam :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik krijg morgen mijn Tytn II, het verschil dat ik niet snap is Windows 6.1 en Rom. Is de Rom de daadwerkelijke besturing van de telefoon? Ik denk dat ik RomeOS erop ga zetten vanwege de snelheid. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
een Rom is gewoon een image van het OS-schijf gedeelte, wat normaal als Read Only wordt gebruikt min of meer. Het is in de praktijk een Windows Mobile versie waarin dingen bewerkt zijn, zoals tweaks, of bijv extra skins, andere geluidjes, andere achtergronden, extra programma's, onzinnige programma's weggehaald, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
LeeJon schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:58:
Ik draai nu sinds gistermiddag op de Hyperdragon III rom van 13 oktober. Werkt echt weer geweldig! Manilla doet zijn werk meer dan goed en hij werkt lekker snel. Van portrait naar landscape heeft ook haast geen tot geen vertraging meer.

De ervaring tot nu toe is dus erg goed, ben benieuwd voor hoelang :+
Als ik die rom erop zet, kan ik de Nederlandse taal dan nog wel gebruiken? :)

(en hoe snel is het tov originele rom?)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
HyperDragon III is engels, dus Nederlands vervalt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
Heb ook een upgrade gedaan naar 6.1 ,, maar had de grootste moeite om tomtom 7 weer aan het werk te krijgen....

links en recht zijn er wat dingetjes aan gepast ,, merk nog geen echte verschillen ,, in snelheid of narigheid

Wat ik me wel afvroeg zijn er skin te krijgen voor de media player ? en voor de interface HTC zelf ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Ik heb afscheid genomen van m'n TyTN II :'(
We zijn hier over gegaan op BlackBerry's, omdat Windows Mobile nu eenmaal niet te managen valt op afstand. Moet zeggen dat het scherm en de snelheid van de BB echt erg goed zijn, beter dan de TyTN. Ik ga wel het custom ROM flashen missen hoor :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Arfman schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:50:
Ik heb afscheid genomen van m'n TyTN II :'(
We zijn hier over gegaan op BlackBerry's, omdat Windows Mobile nu eenmaal niet te managen valt op afstand. Moet zeggen dat het scherm en de snelheid van de BB echt erg goed zijn, beter dan de TyTN. Ik ga wel het custom ROM flashen missen hoor :P
Hoezo niet? http://www.microsoft.com/.../evaluation/overview.mspx

:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Het is hier geen verkoop-topic, gelieve geen items te koop aan te bieden (daar is http://tweakers.net/aanbod voor bedoeld).

Berichten die over verkoop gaan, zijn verwijderd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 14:24
*weg*

Zoals je begrijpt horen dat soort berichten hier niet.

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 29-10-2008 10:08 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:45
De reden dat het op XDA wel kan, en hier in mindere mate, is inderdaad ook dat er geen officiële windows mobile licentie zit op een custom ROM, en ze daarom dus ook illegaal zijn. Tweakers.net wil wat dat betreft schoon blijven van (elke mogelijke vorm van) illegaliteit, en daarom is het hier dus ook niet mogelijk. TomTom 7 is daar ook een voorbeeld van, want TomTom Navigator 7 is nog nooit officiëel verkocht, alleen op de HTC Touch Diamond en HTC Touch Pro voorgeïnstalleerd, waarna ze inderdaad weer vrij snel over het net circuleerden, ook in QVGA vorm. Je kaarten kunnen dan wel legaal aangekocht zijn bij TomTom zelf, maar dan heb je alleen een licentie op het kaartmateriaal en niet op het gebruik van TomTom Navigator 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
tha_bulldog schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:58:
De reden dat het op XDA wel kan, en hier in mindere mate, is inderdaad ook dat er geen officiële windows mobile licentie zit op een custom ROM, en ze daarom dus ook illegaal zijn. Tweakers.net wil wat dat betreft schoon blijven van (elke mogelijke vorm van) illegaliteit, en daarom is het hier dus ook niet mogelijk. TomTom 7 is daar ook een voorbeeld van, want TomTom Navigator 7 is nog nooit officiëel verkocht, alleen op de HTC Touch Diamond en HTC Touch Pro voorgeïnstalleerd, waarna ze inderdaad weer vrij snel over het net circuleerden, ook in QVGA vorm. Je kaarten kunnen dan wel legaal aangekocht zijn bij TomTom zelf, maar dan heb je alleen een licentie op het kaartmateriaal en niet op het gebruik van TomTom Navigator 7 :)
eigenlijk is dat raar ,, je kan tomtom 7 voor htc diamond gewoon kopen ,, enl op je TYTN II zetten ,, dat ze het niet leuk vind doet niet terzake .....
Maar het is van de gekke dat men door marketing gedoe besluit om te zeggen dat je alleen in een VW TDI bepaalde muziek mag draaien ,omdat het te vaak gecopyeerd werd ,, gaan ze dan ook XP en Office maar van de markt halen omdat die het vaakst gecopyeerd worden ?? en alleen op een IBM pc gedraaid mogen worden ?? 8)7

het feit dat ze hun 'beleid" in ola's zetten betekend nog niet dat het eerlijk/rechtvaardig of normaal is , ze kunnen het wel willen , maar ze denken dat het dan gelijk wet is ,, en de wetgever zou daar niet in moeten trappen ...

en dat gedoe over die roms ,, ik snap best dat tweakers geen problemen wil , en voor veilig kiest en geen links en dergelijk naar alternatieve rom wil hebben

ook dat is raar dat het niet zou mogen ( van de rechten hebbende ),, moet toch zelf weten of ik sleutel aan mijn windows ??niemand zegt boe of bah als ik een SP slipstream en unintend cd maak ,,
en als ik het mogelijk maak om bepaalde dingen mogelijk te maken die eerst niet kunnen wat maakt het uit
als je een dergelijk toestel koopt , heb je ook betaald voor een mobile licentie.

Dus als iemand een rom maakt op windows ,mobile met die drivers waar HTC geen licentie voor betaald , tja
we zijn gewend dat je voor de meeste drivers niks betaald het is tenslotte service een meerwaarde dat je als fabriekant je product goed laat werken, je heb dan te weinig voor de kostprijs gevraagt , wentel dat niet af op je klant (htc) en de eind gebruikers ...
Heel raar als ik een auto heb en er is een probleem en ze zeggen we kunnen het fixen maar dan moet je betalen , en mijn dealer doet dat niet ....... omdat de fabrikant te weinig geld heeft gevraagt voor die auto ( inkoop ,, hoe maf ben je dan ?? 7(8)7 |:(

En als ik zo goed ben dat ik een linux variant kan maken moet ik dat helemaal zelf weten , wat denken die lui wel ???? 7(8)7

maar back to topic .

Ben best tevreden met m'n TYTN II ,, nog geen narigheid gehad van de 6.1 rom

ik ga eens kijken of ik een leuk GPS tracking kan krijgen , met een snelheid meter functie
en ik zou ook wel een tool om makkelijk wifi netwerken te zien en te kijken signaal sterkte en gebruikte beveiligingen zijn

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dj.verhulst schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:55:
[...]

eigenlijk is dat raar ,, je kan tomtom 7 voor htc diamond gewoon kopen ,, enl op je TYTN II zetten ,, dat ze het niet leuk vind doet niet terzake .....
Maar het is van de gekke dat men door marketing gedoe besluit om te zeggen dat je alleen in een VW TDI bepaalde muziek mag draaien ,omdat het te vaak gecopyeerd werd ,, gaan ze dan ook XP en Office maar van de markt halen omdat die het vaakst gecopyeerd worden ?? en alleen op een IBM pc gedraaid mogen worden ?? 8)7

het feit dat ze hun 'beleid" in ola's zetten betekend nog niet dat het eerlijk/rechtvaardig of normaal is , ze kunnen het wel willen , maar ze denken dat het dan gelijk wet is ,, en de wetgever zou daar niet in moeten trappen ...

en dat gedoe over die roms ,, ik snap best dat tweakers geen problemen wil , en voor veilig kiest en geen links en dergelijk naar alternatieve rom wil hebben

ook dat is raar dat het niet zou mogen ( van de rechten hebbende ),, moet toch zelf weten of ik sleutel aan mijn windows ??niemand zegt boe of bah als ik een SP slipstream en unintend cd maak ,,
en als ik het mogelijk maak om bepaalde dingen mogelijk te maken die eerst niet kunnen wat maakt het uit
als je een dergelijk toestel koopt , heb je ook betaald voor een mobile licentie.

Dus als iemand een rom maakt op windows ,mobile met die drivers waar HTC geen licentie voor betaald , tja
we zijn gewend dat je voor de meeste drivers niks betaald het is tenslotte service een meerwaarde dat je als fabriekant je product goed laat werken, je heb dan te weinig voor de kostprijs gevraagt , wentel dat niet af op je klant (htc) en de eind gebruikers ...
Heel raar als ik een auto heb en er is een probleem en ze zeggen we kunnen het fixen maar dan moet je betalen , en mijn dealer doet dat niet ....... omdat de fabrikant te weinig geld heeft gevraagt voor die auto ( inkoop ,, hoe maf ben je dan ?? 7(8)7 |:(

En als ik zo goed ben dat ik een linux variant kan maken moet ik dat helemaal zelf weten , wat denken die lui wel ???? 7(8)7

maar back to topic .

Ben best tevreden met m'n TYTN II ,, nog geen narigheid gehad van de 6.1 rom

ik ga eens kijken of ik een leuk GPS tracking kan krijgen , met een snelheid meter functie
en ik zou ook wel een tool om makkelijk wifi netwerken te zien en te kijken signaal sterkte en gebruikte beveiligingen zijn
Dat bedoel ik nou ! toch nog slimme mense hier te vinden :)

nou ontopic.

1. jou gps tooltje heet VisualGPS
2. jou wifi tooltje heet Peekpocket.

Cabs kan je vast wel vinden op google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Simpel: we hebben hier geen AD. Alleen een AD-tje voor de mail omdat het moest, de rest doen we via eDirectory (Novell). Bovendien zal het, als rechtgeaard MS pakket zijnde, wel weer dagen kosten voordat de boel enigszins up and running is, terwijl de engineer die hier was het BB zaakje binnen een halve dag helemaal operationeel had, inclusief "groene knop instructie" naar mij toe.

Ik wil hier geen flamewar uitlokken, maar management op mobile devices heeft MS echt nog niet voor elkaar, sorry.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Laatst online: 01-10 21:18
rohit schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:54:
[...]

Dat bedoel ik nou ! toch nog slimme mense hier te vinden :)

nou ontopic.

1. jou gps tooltje heet VisualGPS
2. jou wifi tooltje heet Peekpocket.

Cabs kan je vast wel vinden op google ;)
Dit wifi tooltje doet het ook heel leuk: Wifi-fofum. Geeft keurig lijstje, en is gekoppeld aan GPS zodat hij acces-points e.d. in kaart kan brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door teake op 30-10-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb er ook een, maar die battarij is echt zoo leeg. Wifi/Bluetooth alles uit... eind van de dag 20% over? En dan bel ik echt geen uur :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
ephymerous schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:11:
Ik heb er ook een, maar die battarij is echt zoo leeg. Wifi/Bluetooth alles uit... eind van de dag 20% over? En dan bel ik echt geen uur :X
Heb je een custom rom? Die maken verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
EnsconcE schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:22:
[...]

Heb je een custom rom? Die maken verschil
Jeps... Hyperdragon III, is dat zon wereld van verschil?

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 30-10-2008 23:29 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ephymerous schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

Jeps... Hyperdragon III, is dat zon wereld van verschil?
je moet weten welke radio bij welke rom de beste uit de bus komt! je hebt sommige radio's die gaan lkkr bij een bepaalde rom goeie accuduur enz, maar ja hebt ook sommige die dus na 1 dag al leeg zijn ja :P
al moet ik zegge ik had hiervoor een p3300 die batterij was echt veel beter dan deze. ook met custom rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43
Ik heb sinds laatste tijd een raar probleem. Ik heb een Vodafone V1615 met officiele 6.1.

Wanneer ik soms een telefoontje binnen krijg hoort de ander mij niet of ik hun niet. Soms moet ik 5x opnieuw bellen voordat het goed is. Nu heb ik gister een hard reset uitgevoerd maar heeft niet veel geholpen.

Iemand misschien een oplossing voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
rohit schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:31:
[...]

je moet weten welke radio bij welke rom de beste uit de bus komt! je hebt sommige radio's die gaan lkkr bij een bepaalde rom goeie accuduur enz, maar ja hebt ook sommige die dus na 1 dag al leeg zijn ja :P
al moet ik zegge ik had hiervoor een p3300 die batterij was echt veel beter dan deze. ook met custom rom ;)
Okey, bedankt voor de info. Ga ik even opzoek naar een andere "radio" heb al het e.e.a. gevonden op XDA. Maar wat houd zon "radio" precies in als ik vragen mag? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Zijn er op dit moment nog echte "no nonsense roms" die onwijs snel zijn?

Ik las zojuist trouwens dat er in hongkong nog een nieuwe officiele HTC rom uitgekomen is, tevinden op de eclub website van HTC hongkong. v3.34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28
Ik heb de laatste tijd het volgende vreselijk irritante probleem. Als ik soms mijn MDA III met officiele T-Mobile update uit standby haal dan duurt het 10-20 seconden voordat ik een knop in kan drukken zodat er iets gebeurd. Hij is als het ware bevroren, het enige wat ik nog kan doen is de standby toets nog een keer indrukken en dan wordt het scherm weer zwart.

Echt super irritant, het gebeurt soms ook als ik gebeld word. Dan blijft mijn telefoon overgaan en werkt de opneem knop niet. T-Mobile herkent het probleem niet, en zegt stuur maar op. Maar het is iets wat af en toe (2/3 keer per dag) voor komt, dus ik heb er maar weinig vertrouwen in dat ze hem echt gaan/kunnen fixen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zijn er oplossingen en zo niet kunnen we dan misschien met zijn allen 'ten strijde' trekken. Ik draai trouwens naar grote tevredenheid PocketCM, maar had het probleem ook toen dat een tijdje uit stond, verder staat er geen rare software op (enkel Opera, TomTom, Google Maps etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Steven schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:35:
Ik heb de laatste tijd het volgende vreselijk irritante probleem. Als ik soms mijn MDA III met officiele T-Mobile update uit standby haal dan duurt het 10-20 seconden voordat ik een knop in kan drukken zodat er iets gebeurd. Hij is als het ware bevroren, het enige wat ik nog kan doen is de standby toets nog een keer indrukken en dan wordt het scherm weer zwart.

Echt super irritant, het gebeurt soms ook als ik gebeld word. Dan blijft mijn telefoon overgaan en werkt de opneem knop niet. T-Mobile herkent het probleem niet, en zegt stuur maar op. Maar het is iets wat af en toe (2/3 keer per dag) voor komt, dus ik heb er maar weinig vertrouwen in dat ze hem echt gaan/kunnen fixen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zijn er oplossingen en zo niet kunnen we dan misschien met zijn allen 'ten strijde' trekken. Ik draai trouwens naar grote tevredenheid PocketCM, maar had het probleem ook toen dat een tijdje uit stond, verder staat er geen rare software op (enkel Opera, TomTom, Google Maps etc.)
Wat doet een softe reset? Een harde? En als dat niet werkt kan je nog altijd een custom rom doen alvorens je hem instuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:50
Steven schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:35:

Hierbij zou ik een Hard reset doen, en de orginele T-mobile software erop, verder niets instaleren geen pocketCM, opera tomtom of google maps.

Dan een paar dagen gebruiken zonder deze extra's indien het dan nog gebeurt zal je hem moet terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Laatst online: 15:35
Klopt het dat ik op mijn V1615 ook gewoon een custom rom kan zetten en niet gebonden ben aan de Vodafone rom? En zo ja, welke custom rom is zeg maar de koning der Tytn 2 roms?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Ja maar je moet dan diverse handeling doen die hier niet besproken mogen worden. Kijk gewoon eens rond op XDA-developers en kijk wat elke rom wel en niet heeft. Een koning is er niet, de 1 wil manilla er in, de ander weer niet, de 1 wil dat programma er standaard in, de andere weer die tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Laatst online: 15:35
MsG schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:17:
Ja maar je moet dan diverse handeling doen die hier niet besproken mogen worden. Kijk gewoon eens rond op XDA-developers en kijk wat elke rom wel en niet heeft. Een koning is er niet, de 1 wil manilla er in, de ander weer niet, de 1 wil dat programma er standaard in, de andere weer die tweak.
Ok, bedankt. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
MsG schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:17:
Door de roms zie je het bos niet echt meer ;). .vandaar ook mijn eerdere vraag. Ben sowieso opzoek naar iets snels maar men is momenteel helemaal in de ban van volstoppen met manilla/opal shizzle. B16B wordt volgens mij wel snel, maar is momenteel nog druk in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Chutney schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:21:
[...]

Door de roms zie je het bos niet echt meer ;). .vandaar ook mijn eerdere vraag. Ben sowieso opzoek naar iets snels maar men is momenteel helemaal in de ban van volstoppen met manilla/opal shizzle. B16B wordt volgens mij wel snel, maar is momenteel nog druk in ontwikkeling.
Ik ben erg te spreken over L26. Zijn ROM's zijn volledig en snel. Manilla 3D ben ik nog niet aan begonnen omdat deze eerst uitgeschakeld moet worden alvorens m'n telefoon op standby kan.

Als je wil weten wat een goede ROM is zou je eigenlijk zelf moeten gaan testen. Met PIM backup ben ik zover dat mijn telefoon al zijn gegevens weer terug heeft na een flash. Het flashen gaat bij mij dus redelijk rap, alleen het instellen van de ringtone en wat andere tweaks vergen wat tijd. Maar omdat vele ROM's UC compatible zijn, moet dat ook erg snel te verhelpen zijn. De volgende flash gaat dan ook mogelijk een UC compatible worden waarbij een door mij opgegeven XML meegenomen gaat worden. Als dat lukt, dan hoef ik waarschijnlijk alleen maar te flashen en is mijn phone daarna weer up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Tja lijkt me een kwestie van de topics over de Rom op XDA afgaan en kijken wat welke heeft. Ook kan je meerdere zelf proberen ja. Manilla vond ik eerst leuk, maar het is zwaar en gebruik het toch niet echt met dat vervelende sliden. Heb nu gewoon weer lekker oldschool zoals WM 6.1 er standaard uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
EnsconcE schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:01:
[...]

Ik ben erg te spreken over L26. Zijn ROM's zijn volledig en snel. Manilla 3D ben ik nog niet aan begonnen omdat deze eerst uitgeschakeld moet worden alvorens m'n telefoon op standby kan.

Als je wil weten wat een goede ROM is zou je eigenlijk zelf moeten gaan testen. Met PIM backup ben ik zover dat mijn telefoon al zijn gegevens weer terug heeft na een flash. Het flashen gaat bij mij dus redelijk rap, alleen het instellen van de ringtone en wat andere tweaks vergen wat tijd. Maar omdat vele ROM's UC compatible zijn, moet dat ook erg snel te verhelpen zijn. De volgende flash gaat dan ook mogelijk een UC compatible worden waarbij een door mij opgegeven XML meegenomen gaat worden. Als dat lukt, dan hoef ik waarschijnlijk alleen maar te flashen en is mijn phone daarna weer up and running.
Hey de L26 wordt niet meer door ontwikkeld volgens mij?.. die UC is wel een goede tip.. heb me er net even in verdiept en een pakketje gemaakt voor me zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Chutney schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:21:
[...]

Hey de L26 wordt niet meer door ontwikkeld volgens mij?.. die UC is wel een goede tip.. heb me er net even in verdiept en een pakketje gemaakt voor me zelf :D
Klopt, hij is van Manilla 2D afgestapt en doet nu alleen de 3D. Manilla 3D is naar mijn mening beter dan 2d, alleen jammer van die bug. Die niet op stand by kunnen bug is btw een driver bug. Hopelijk komt daar snel een fix voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
even een heel nuchtere vraag;
MDA vario 3, T-mobile 6.1 rom
alles verder standaard- standaard
ben best tevreden over mijn toestel, maar...
vind de verbetering t.o.v. 6.0 erg mager.
fotokwaliteit nog steeds beroerd; en geen streaming
video ( journaaltje / Youtube..)
moet ik echt een dedicated rom flashen om hier verbetering in te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb wat vervelends :(

Wanneer gesynchroniseerd zie ik al mn contacten, dus wanneer usb kabel verbonden is. Usb kabel er uit en contact lijst is leeg :( (als ik gebeld word zie ik wel naam erbij)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ingesteld dat je alleen je SIM-contacten ziet op je phone, terwijl ze op je telefoon staan, of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
SMulTiE schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 06:19:
Ingesteld dat je alleen je SIM-contacten ziet op je phone, terwijl ze op je telefoon staan, of andersom.
Die Tweak verdwijnt na een reboot weer (softreset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
ephymerous schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:12:
Ik heb wat vervelends :(

Wanneer gesynchroniseerd zie ik al mn contacten, dus wanneer usb kabel verbonden is. Usb kabel er uit en contact lijst is leeg :( (als ik gebeld word zie ik wel naam erbij)
Misschien een filter per ongeluk geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Oesie schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:23:
[...]

Misschien een filter per ongeluk geselecteerd?
Heb die 16b rom er op gezet, lekker snel :9 Met Niki radio, accu iets minder snel leeg maar nogsteeds amper een dag :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
ephymerous schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:48:
[...]

Heb die 16b rom er op gezet, lekker snel :9 Met Niki radio, accu iets minder snel leeg maar nogsteeds amper een dag :X
16C is uit ;) Ik houd hem in de gaten.. veel belovend.. niet te volgestauwd met rotzooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 23:45
was die slome tytn2 eigenlijk helemaal zat, maar toch maar eens een rom upgrade geprobeerd. hyperdragon 3, nu is die telefoon echt stukken beter!

echter ik zie helemaal geen smsjes meer?

ik heb manilla2d. ga ik na "messages" --> geen messages. kies ik voor menu > new, kom ik in "messaging' uit,

en daar alleen "outlook email" "@home" (zelf ingesteld) en "setup email" niks van sms.

ga ik naar "mail" ook niks van sms.

als mensen me smsen krijg ik ook niks in me welcome screen te zien... wat kan er mis zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
trekker22 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:20:
was die slome tytn2 eigenlijk helemaal zat, maar toch maar eens een rom upgrade geprobeerd. hyperdragon 3, nu is die telefoon echt stukken beter!

echter ik zie helemaal geen smsjes meer?

ik heb manilla2d. ga ik na "messages" --> geen messages. kies ik voor menu > new, kom ik in "messaging' uit,

en daar alleen "outlook email" "@home" (zelf ingesteld) en "setup email" niks van sms.

ga ik naar "mail" ook niks van sms.

als mensen me smsen krijg ik ook niks in me welcome screen te zien... wat kan er mis zijn???
Heb je na de flash de melding gehad dat je telefoon geconfigureerd is voor het netwerk? Zo niet, dan moet je een harde reset doen (ter info: dat moet altijd gebeuren na een flash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
EnsconcE schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:21:
[...]

Heb je na de flash de melding gehad dat je telefoon geconfigureerd is voor het netwerk? Zo niet, dan moet je een harde reset doen (ter info: dat moet altijd gebeuren na een flash)
hij was helemaal leeg na de flash...

en kan er verder mee bellen / internetten etc...

maar een hard reset zou een mogelijkheid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
trekker22 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:50:
[...]

hij was helemaal leeg na de flash...

en kan er verder mee bellen / internetten etc...

maar een hard reset zou een mogelijkheid zijn?
De rom mag leeg aandoen, dat betekend niet dat hij niet vervuild is. Een harde reset is na een flash verplicht. Eventuele problemen die ontstaan na een harde reset zijn dan phone of rom gerelateerd, nu kan het software gerelateerd zijn.

Na een harde reset moet je de melding krijgen dat je telefoon geconfigureerd is voor een netwerk, hij adviseert dan ook een softe reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Me TyTN gaat eruit... Krijg dinsdag een nieuwe simlockvrije iPhone binnen.
Ben het langzame reageren van Windows zat :P

Hyperdragon heeft hem wel wat sneller gemaakt, maar dan nog is het tergens langzaam in vergelijking met de iPhone. En het toetsenbord gebruikte ik toch amper :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
LeeJon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:10:
Me TyTN gaat eruit... Krijg dinsdag een nieuwe simlockvrije iPhone binnen.
Ben het langzame reageren van Windows zat :P

Hyperdragon heeft hem wel wat sneller gemaakt, maar dan nog is het tergens langzaam in vergelijking met de iPhone. En het toetsenbord gebruikte ik toch amper :')
Genoeg HTC alternatieven voor een iPhone. Misschien gebruiksvriendelijk, maar slecht customizable als je hem vergelijkt met een windows phone. Mijn Kaiser blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
EnsconcE schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:11:
[...]

De rom mag leeg aandoen, dat betekend niet dat hij niet vervuild is. Een harde reset is na een flash verplicht. Eventuele problemen die ontstaan na een harde reset zijn dan phone of rom gerelateerd, nu kan het software gerelateerd zijn.

Na een harde reset moet je de melding krijgen dat je telefoon geconfigureerd is voor een netwerk, hij adviseert dan ook een softe reset.
op nieuw DOPOD Hyperdragon er op gezet en werkt weer...

echter Vista wil niet syncen, wat een achteruitgang dat "synchronisatiecentrum". Kan ook me oude telefoon in dat centrum niet meer verwijderen. Iemand ideeen (kan wel rechtsklikken en kiezen verwijderen maar gebeurd niks)

Is ook nog NL vista dus kan ook niet echt op engelse sites zoeken met zoektermen / errorcodes.

Suggesties, want geen zin handmatig al me contacten/afspraken over te zetten.

Dan was die oude activesync stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Mijn Tytn II gaat er na 3 weken ook weer uit... Nokia vind ik toch prettiger :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03
trekker22 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:15:
[...]

op nieuw DOPOD Hyperdragon er op gezet en werkt weer...

echter Vista wil niet syncen,

blablabla

Suggesties, want geen zin handmatig al me contacten/afspraken over te zetten.

Dan was die oude activesync stukken beter!
probeer dit eens settings--.connections-->usb to pc en dan het vinkje enable faster data synchronisation weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

EnsconcE schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:12:
[...]

Genoeg HTC alternatieven voor een iPhone. Misschien gebruiksvriendelijk, maar slecht customizable als je hem vergelijkt met een windows phone. Mijn Kaiser blijft :)
Precies ! Hier blijft 'ie ook gewoon. Geen sprake van een iPhone.
Wil zelf de volledige controle hebben over wat ik op mijn PDA zet en hoe het precies moet draaien. En daarbij wil ik niet afhankelijk zijn van Apple / iTunes etc. Ben na een dik jaar nog steeds zeer tevreden met mijn TyTN :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ken. schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:39:
[...]

Precies ! Hier blijft 'ie ook gewoon. Geen sprake van een iPhone.
Wil zelf de volledige controle hebben over wat ik op mijn PDA zet en hoe het precies moet draaien. En daarbij wil ik niet afhankelijk zijn van Apple / iTunes etc. Ben na een dik jaar nog steeds zeer tevreden met mijn TyTN :Y)
Precies mijn gedachte.. nu nog opzoek naar een custom rom die nog sneller is dan de shipped rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Ik vind het stiekem juist leuk dat het out of the box net niet alles kan en net niet werkt hoe je wilt, en je dan even moet XDA-shoppen :) en dan er zelfs meer functies zijn dan er oorspronkelijk voor bedoeld is. Maar ja ik ben dan ook het type wat relatief goedkoop een tweedehands toestel koopt waar je meer mee kan dan een 1e hands consumentenmobieltje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bovendien heeft iedere huisvrouw en patserjong al een iPhone :P
Chutney schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:19:
[...]

Precies mijn gedachte.. nu nog opzoek naar een custom rom die nog sneller is dan de shipped rom!
Ik heb goeie ervaringen met die van Dutty' (Diamond build). Is wel een van de oudere, maar ik heb er geen klachten over, dus ik blijf daar maar bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
swiebert schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:09:
[...]

probeer dit eens settings--.connections-->usb to pc en dan het vinkje enable faster data synchronisation weghalen.
bestaat niet eens bij mij, staat alleen "enable advanced network functionality", die heb ik nu uitgevinkt.

maar lijkt eerder dat je in Vista gewoon niet makkelijk een relatie met telefoon kan verwijderen?

ik klik rechts, kies verwijderen, gebeurd er niks. ook geen melding van een restart pc/telefoon oid...

dus geen idee hoe het nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:38:
[...]

bestaat niet eens bij mij, staat alleen "enable advanced network functionality", die heb ik nu uitgevinkt.

maar lijkt eerder dat je in Vista gewoon niet makkelijk een relatie met telefoon kan verwijderen?

ik klik rechts, kies verwijderen, gebeurd er niks. ook geen melding van een restart pc/telefoon oid...

dus geen idee hoe het nu zit.
Via google groups een methode gevonden om me oude relatie met de telefoon op Vista te verwijderen, echter nu als ik op usb aansluit, wordt de telefoon ook niet gevonden.

dus weer niks te syncen

EDIT
maakt niet op welke usb poort ik um aansluit, op de pc gebeurd niks en de telefoon laadt alleen op. Zit het probleem dan bij Vista of bij de telefoon.

hmmm even op een oude xp machine aansluiten

EDIT2 het ligt aan de telefoon dus, op XP machine herkend die ook niks op de usb poort

EDIT3 nou breekt me klomp:
1. hard reset gedaan, op vista nog geen verbetering, alleen laden geen enkele notie van een usb apparaat
2. ActiveSync 4.5 op oude xp machine gezet, aansluiten, XP detecteerd geen enkel usb apparaat

zou me usb poort op me tytn ii stuk zijn...???

EDIT probeerde een rom update, ziet die wel dat main battery onder de 50% zat, dus lijkt toch nog te werken. Nu geeft Windows Mobile Centrum aan "Verbinden" en daarna "fout" Zonder verdere melding wat er fout is.

maar ik laad me batterij op en dan een gehele rom update.

[ Voor 38% gewijzigd door trekker22 op 10-11-2008 15:13 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste