tha_bulldog schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:58:
De reden dat het op XDA wel kan, en hier in mindere mate, is inderdaad ook dat er geen officiële windows mobile licentie zit op een custom ROM, en ze daarom dus ook illegaal zijn. Tweakers.net wil wat dat betreft schoon blijven van (elke mogelijke vorm van) illegaliteit, en daarom is het hier dus ook niet mogelijk. TomTom 7 is daar ook een voorbeeld van, want TomTom Navigator 7 is nog nooit officiëel verkocht, alleen op de HTC Touch Diamond en HTC Touch Pro voorgeïnstalleerd, waarna ze inderdaad weer vrij snel over het net circuleerden, ook in QVGA vorm. Je kaarten kunnen dan wel legaal aangekocht zijn bij TomTom zelf, maar dan heb je alleen een licentie op het kaartmateriaal en niet op het gebruik van TomTom Navigator 7

eigenlijk is dat raar ,, je kan tomtom 7 voor htc diamond gewoon kopen ,, enl op je TYTN II zetten ,, dat ze het niet leuk vind doet niet terzake .....
Maar het is van de gekke dat men door marketing gedoe besluit om te zeggen dat je alleen in een VW TDI bepaalde muziek
mag draaien ,omdat het te vaak gecopyeerd werd ,, gaan ze dan ook XP en Office maar van de markt halen omdat die het vaakst gecopyeerd worden ?? en alleen op een IBM pc gedraaid mogen worden ??
het feit dat ze hun 'beleid" in ola's zetten betekend nog niet dat het eerlijk/rechtvaardig of normaal is , ze kunnen het wel willen , maar ze denken dat het dan gelijk wet is ,, en de wetgever zou daar niet in moeten trappen ...
en dat gedoe over die roms ,, ik snap best dat tweakers geen problemen wil , en voor veilig kiest en geen links en dergelijk naar alternatieve rom wil hebben
ook dat is raar dat het niet zou mogen ( van de rechten hebbende ),, moet toch zelf weten of ik sleutel aan mijn windows ??niemand zegt boe of bah als ik een SP slipstream en unintend cd maak ,,
en als ik het mogelijk maak om bepaalde dingen mogelijk te maken die eerst niet kunnen wat maakt het uit
als je een dergelijk toestel koopt , heb je ook betaald voor een mobile licentie.
Dus als iemand een rom maakt op windows ,mobile met die drivers waar HTC geen licentie voor betaald , tja
we zijn gewend dat je voor de meeste drivers niks betaald het is tenslotte service een meerwaarde dat je als fabriekant je product goed laat werken, je heb dan te weinig voor de kostprijs gevraagt , wentel dat niet af op je klant (htc) en de eind gebruikers ...
Heel raar als ik een auto heb en er is een probleem en ze zeggen we kunnen het fixen maar dan moet je betalen , en mijn dealer doet dat niet ....... omdat de fabrikant te weinig geld heeft gevraagt voor die auto ( inkoop ,, hoe maf ben je dan ??
En als ik zo goed ben dat ik een linux variant kan maken moet ik dat helemaal zelf weten , wat denken die lui wel ????
maar back to topic .
Ben best tevreden met m'n TYTN II ,, nog geen narigheid gehad van de 6.1 rom
ik ga eens kijken of ik een leuk GPS tracking kan krijgen , met een snelheid meter functie
en ik zou ook wel een tool om makkelijk wifi netwerken te zien en te kijken signaal sterkte en gebruikte beveiligingen zijn