De N85, of beter gezegt S60 v3.2, ondersteunt toch data preservation? De vrienden van Nokia hebben mij uitgelegd dat je dan altijd je data bewaard. Vroeger werd eigenlijk het hele geheugen gewist, nieuwe ROM erop en dan weer opstarten. Met data preservation wordt het geheugen niet eerst gewist, de bestanden waarvan nieuwe versies zijn worden nu overschreven met nieuwere versies.Ginz schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:23:
[...]
Nou, maak volgende keer maar gewoon een backup. Dit is waarschijnlijk een kleine fix, waardoor er weinig aan de firmware veranderd hoeft te worden....
Als er een grotere update is, dan ben je gewoon al je gegevens kwijt.
Dankjewel, had ik idd ook gevonden, maar vroeg me af hoe de ervaringen ermee waren?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:38:
[...]
vNes:
http://www.vampent.com/vnes.htm
$9,99 voor de full version
zelfde bedrijf als van de VbagX gba emulator
Tja, nu ik erover denk kan ik natuurlijk eerst ook zelf de trial uitproberen......
Ik heb zojuist met NSS de product code van mijn N85 aangepast naar de code die Robertwebbe noemt (eerder in dit topic) en daarna kon ik naar de nieuwste FW updaten. Eerste indruk is dat de telefoon toch een stuk sneller opstart en ook menu vlotter is...telfort gprs moet ik nog testen.
...en inderdaad erg fijn dat alle geinstalleerde software en ook de specifieke settings voor bijv voip e.d. bewaard blijven...zo moet het zijn!
...en inderdaad erg fijn dat alle geinstalleerde software en ook de specifieke settings voor bijv voip e.d. bewaard blijven...zo moet het zijn!
[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 08-12-2008 21:00 ]
Nog ff een overzicht met de productcodes van de N85, die van Robert is blijkbaar EURO2, is dit ook de officiële NL versie?
Product Codes Nokia N85-1 RM-333
0555817: EURO 1
0569335: ITALY, MALTA
0560495: SPAIN
0560496: FRANCE
0560497: ALPS
0560498: EURO 2
0560499: TURKEY
0560500: SCANDINAVIA
0560501: BALTIAN
0560502: RUSSIAN
0560503: UKRAINE
0560504: CIS, Bulgaria
0560505: MOLDOVA
0560506: EURO 3
0560507: BALKANS
0560508: GREECE, CYPRUS
0560509: ISRAEL
0568318: BELARUS
0568319: CIS
0568320: BALKANS No FMTx
0569331: PORTUGAL
0569333: LUXEMBURG
0569334: UK, Ireland
0569336: GERMANY
Ik heb in ieder geval Nederlandse taal en T9...Prosperot schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:15:
Nog ff een overzicht met de productcodes van de N85, die van Robert is blijkbaar EURO2, is dit ook de officiële NL versie?
Hmm als dat lijstje klopt, dan heb ik een Portugese zo te zien. Made in Finland staat ook op m'n mobiel (i.p.v. China).
Met een Italiaanse handleiding
Anyway, het ding werkt in het Nederlands en ik kan snel updaten
Met een Italiaanse handleiding
Anyway, het ding werkt in het Nederlands en ik kan snel updaten
NOSIG
Ik denk van wel.Prosperot schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:15:
Ik heb mijn N85 gewoon in Nederland bij de BelCompany gekocht en ik heb ook een Product Code: 0560498.
Wat neerkomt op een EURO2 dus
En grmbl... ik zit nog steeds te wachten op de portering van mijn nummer zodat ik hem echt kan gaan gebruiken in plaats van soms een keer de doos open maken, even snuffelen en weer terugleggen...
[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 08-12-2008 21:41 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Nope, mijn huidige SIMkaart werkt er in. Ga van een antiek Ben Prepaid kaartje naar een T-Mobile abo.
Maar ik ken mezelf, dan ga ik me enorm ergeren aan het feit dat ik me in moet houden wat betreft het gebruik aangezien geintjes als meer smsen en internetten me een fortuin kost op die manier.
Dan kies ik voor mijzelf the lesser of two evils en gebruik ik mijn 6230 nog maar even wat langer.
Liever een beetje smachten dan mezelf pesten.
Tis alleen irritant dat je geen idee hebt hoe ver je in dat proces van nummerportering zit.
Maar ik ken mezelf, dan ga ik me enorm ergeren aan het feit dat ik me in moet houden wat betreft het gebruik aangezien geintjes als meer smsen en internetten me een fortuin kost op die manier.
Dan kies ik voor mijzelf the lesser of two evils en gebruik ik mijn 6230 nog maar even wat langer.
Liever een beetje smachten dan mezelf pesten.
Tis alleen irritant dat je geen idee hebt hoe ver je in dat proces van nummerportering zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 08-12-2008 21:57 ]
wtf! Als ik nokia application opstart sluit telkens mijn pc af in slaapstand?????Zo kan ik toch niets op mijn gloednieuwe n85 installeren????
Verwijderd
bedoel je soms nokia application installer? daarmee kreeg ik via het softwarepakket die bij de N85 geleverd werd (ovi heet dat pakket geloof ik) zelfs BSOD'seffect10 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:55:
wtf! Als ik nokia application opstart sluit telkens mijn pc af in slaapstand?????Zo kan ik toch niets op mijn gloednieuwe n85 installeren????
nu gebruik ik gewoon de laatste variant van Nokia PC Suite, werkt zonder problemen
Ik gebruik ook pcsuite, ik snap geen fuck van die bijgeleverde software
Ik heb het cd'tje niet eens uitgepakt. Blijkbaar staat daar geen pc suite meer op?
Anyway, als ik iets wil installeren dan stuur ik de SIS file gewoon via BT naar m'n mobiel. Vervolgens bestandje op de N85 openen. Geen tussenkomst van Pc suite nodig
Anyway, als ik iets wil installeren dan stuur ik de SIS file gewoon via BT naar m'n mobiel. Vervolgens bestandje op de N85 openen. Geen tussenkomst van Pc suite nodig
NOSIG
Even een vraagje over Telfort GPRS icm met de nieuwste FW versie. Ik had begrepen (van robertwebbe) dat het zou werken. Echter ik lijk geen verbinding te krijgen...ik blijf het 3G icoontje zien met daaronder stippellijntjes (niet verbonden dus). Ik heb Telfort Spot en ook MMS settings automatisch laten uploaden naar de telefoon en onder destinations > internet gezet. Ook heb ik geprobeerd onder destinations > multimedia msg en onder wap services...geen connectie. Ik heb packet data op when available staan, dus gprs zou automatisch verbinding moeten maken lijkt mij. Wat doe ik fout?
edit : duh...blijkt dat de telfort data verbinding gewoon werkt. Zodra ik ervoor kies om vanuit een app verbinding te maken, dan maakt de telefoon verbinding met telfort 3.5G...prima dus
edit : duh...blijkt dat de telfort data verbinding gewoon werkt. Zodra ik ervoor kies om vanuit een app verbinding te maken, dan maakt de telefoon verbinding met telfort 3.5G...prima dus
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 09-12-2008 12:58 ]
nevermind
[ Voor 91% gewijzigd door dafmay op 09-12-2008 12:59 ]
disclaimer: Ik weet helemaal niets van de problemen met telfort, dus ik kan ontzettend onzin-advies geven 
Als je geen 3G dataverbinding krijgt, zou je in de instellingen het 3G gebeuren uit kunnen schakelen en kijken of je dan wel een gprs verbinding krijgt.
volgens de handleiding kan dat hier:
selecteer Instrumenten > Instell. > Telefoon > Netwerk
Als je geen 3G dataverbinding krijgt, zou je in de instellingen het 3G gebeuren uit kunnen schakelen en kijken of je dan wel een gprs verbinding krijgt.
Dank voor de tip, echter het is reeds opgelost...Raymond schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:06:
disclaimer: Ik weet helemaal niets van de problemen met telfort, dus ik kan ontzettend onzin-advies geven
Hebben jullie weleens geprobeerd de select knop (die middelste knop van het naviwheel) ingedrukt te houden, terwijl je in de browser zit? Krijg je een mooi dropdown menuutje met allerlei opties. Kwam vandaag eindelijk erachter hoe dat menuutje af en toe te voorschijn kwam 
Wat me is opgevallen aan de nieuwe firmware, is dat de toetstonen een stuk zachter zijn. Goed werk dus
Verder blokkeert het toetsenbord nu netjes als je ophangt (na de update moet je die instelling ff aanzetten, anders blijft je gesprekspartner gezellig meeluisteren als je wil ophangen d.m.v. insliden).
Ik luisterde net m'n bundeltegoed af, blijkt er nog maar 3 euro op te staan. Blijkt dat je bij Orange 2 internet toegangspunten hebt: Orange World en Orange ISP GPRS. De eerste zit gewoon in je bundel, dus die is gratis. Hierbij zijn sommige dingen geblokkeerd, maar hier merk je in de praktijk niks van. De tweede is niet gratis. Aangezien alles op mijn N85 afhangt van Orange ISP GPRS, van GPS tot internetradio, heb ik dus flink data zitten verstoken op Orange ISP GPRS. Beetje jammer dus
Dit brengt me meteen op het volgende punt: wat nu als je op vakantie gaat? Internet in het buitenland is wel erg duur, en de N85 hangt zo aan dat internet dat ik niet meer weet wanneer hij verbind. Is het dan misschien een optie om al je toegangspunten tijdelijk te verminken?
Wat me is opgevallen aan de nieuwe firmware, is dat de toetstonen een stuk zachter zijn. Goed werk dus
Verder blokkeert het toetsenbord nu netjes als je ophangt (na de update moet je die instelling ff aanzetten, anders blijft je gesprekspartner gezellig meeluisteren als je wil ophangen d.m.v. insliden).
Ik luisterde net m'n bundeltegoed af, blijkt er nog maar 3 euro op te staan. Blijkt dat je bij Orange 2 internet toegangspunten hebt: Orange World en Orange ISP GPRS. De eerste zit gewoon in je bundel, dus die is gratis. Hierbij zijn sommige dingen geblokkeerd, maar hier merk je in de praktijk niks van. De tweede is niet gratis. Aangezien alles op mijn N85 afhangt van Orange ISP GPRS, van GPS tot internetradio, heb ik dus flink data zitten verstoken op Orange ISP GPRS. Beetje jammer dus
Dit brengt me meteen op het volgende punt: wat nu als je op vakantie gaat? Internet in het buitenland is wel erg duur, en de N85 hangt zo aan dat internet dat ik niet meer weet wanneer hij verbind. Is het dan misschien een optie om al je toegangspunten tijdelijk te verminken?
NOSIG
werkt tomtom nu ook met de interne gps???
na deze firmware update??
Ik ben ff te lui om het voor je op te zoeken, maar er zit een optie ergens in de menuus dat je kan instellen dat je niet online gaat. Of dat je niet bij roaming online gaat._Christiaan_ schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:52:
Verder vraagt'ie bij mij altijd of ik online wil gaan en je kan het aan het icoon van de verbinding zien of je een dataverbinding hebt. Ik maak me er dus niet echt zorgen over
Commercieel gezien niet, technisch wel.Raymond schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:37:
Volgens mij is gprs geen 3G
En volgens de handleiding van Nokia ook niet
Iig gaat de 3G indicator niet aan bij gprs
niemand die deze vraag kan beantwoorden ... ik heb het al meerdere keren gevraagdfirefighter2 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:59:
Verwijderd
Ik denk het neit. Dat ligt toch aan de tomtomapplicatie..Theetjuh schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:48:
[...]
niemand die deze vraag kan beantwoorden ... ik heb het al meerdere keren gevraagd
lijkt me
Dat weet ik wel zeker.
Tomtom heeft alleen tomtom navcore 6 gemaakt voor symbian, en ze bieden geen ondersteuning voor interne gps. Dit zal waarschijnlijk zijn omdat ze symbian al hadden opgegeven voordat interne gps er was op de Nokia.
Maar er is wel een workaround geloof ik, google maar eens.
Tomtom heeft alleen tomtom navcore 6 gemaakt voor symbian, en ze bieden geen ondersteuning voor interne gps. Dit zal waarschijnlijk zijn omdat ze symbian al hadden opgegeven voordat interne gps er was op de Nokia.
[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 10-12-2008 10:11 . Reden: workaround ]
Hoi!
Ik vermoed van niet. Hopelijk vanavond tijd om het te testen...ik laat het weten.firefighter2 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:59:
Iemand hier al eens wat gekocht uit de music store? Hoe download je zo'n track? Ik krijg alleen maar bestanden van 0byte binnen, die ik niet kan afspelen.
ik heb product code 0574325.Prosperot schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:15:
als ik NSU laat checken op nieuwe firmware krijg ik dat de huidige 10.045 is en de update: 10.045 is....
enig idee waarom ik niet naar 11.047 kan updaten ?
VSun doet het prima op de N85, Super Mario World speelt heerlijk weg!effect10 schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:34:
[...]
Dankjewel, had ik idd ook gevonden, maar vroeg me af hoe de ervaringen ermee waren?
Tja, nu ik erover denk kan ik natuurlijk eerst ook zelf de trial uitproberen......
Ook hier zelfde probleem.batchman schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:58:
[...]
ik heb product code 0574325.
als ik NSU laat checken op nieuwe firmware krijg ik dat de huidige 10.045 is en de update: 10.045 is....
Betalen voor tracks? Huh?Raymond schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:48:
Iemand hier al eens wat gekocht uit de music store? Hoe download je zo'n track? Ik krijg alleen maar bestanden van 0byte binnen, die ik niet kan afspelen.
Kwestie van geduld... Ik heb even gegoogled op die code, en het lijkt erop dat dat een Duitse code is.batchman schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:58:
[...]
ik heb product code 0574325.
Wat ik erg graag wil weten is het verschil tussen al die codes... Ik verwacht niet van iemand dat die het weet, maar ik ben wel benieuwd. Misschien zit het wel in kleine verschillen als bijv. de sterkte van de FM-zender. Er zijn codes waarbij de FM zender geblokkeerd is i.v.m. lokale regelgeving.
NOSIG
De "work-around" voor de N95 werkt iig niet op de N85, ook niet op de nieuwe firmware...EWK schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:10:
Dat weet ik wel zeker.
Ik ben Sygic McGuider 2009 v7.7 aan het testen en in ieder geval is het probleem van vroegtijdig afgebroken navigatiestem nu opgelost 
Edit : de gehele GUI ziet er weer bijzonder gelikt uit. Navigatie moet ik nog testen aangezien ik nog geen NL map heb...NL map is er...zsm dus testen...
Edit : de gehele GUI ziet er weer bijzonder gelikt uit. Navigatie moet ik nog testen aangezien ik nog geen NL map heb...NL map is er...zsm dus testen...
[ Voor 39% gewijzigd door dafmay op 11-12-2008 10:31 ]
Ok, net een N85 gehaald. Even mee gespeeld, werkte allemaal prima. Net even m'n simkaart weer in m'n oude 6120 classic gedaan om de data over te zetten. (Ja, ik realiseer me dat dat niet nodig was.) Het probleem is dat de N85 nu niks meer doet. Althans, hij geeft nog wel een trilsignaal bij het aanzetten, maar verder niks. Niks op het scherm en geen enkel lampje gaat aan. Heeft iemand dit al weleens gehad? Een MTBF van 4 uur is wel erg weinig. Heb hem overigens net opgeladen.
edit: Het lijkt opgelost te zijn door hem aan te zetten terwijl hij aan de lader lag. Als je hem uitzet aan de lader kan hij niet meer aan zonder lader?
edit: Het lijkt opgelost te zijn door hem aan te zetten terwijl hij aan de lader lag. Als je hem uitzet aan de lader kan hij niet meer aan zonder lader?
[ Voor 13% gewijzigd door jvo op 10-12-2008 23:40 ]
Ik heb eindelijk een vervangende N85 ontvangen,
het probleem met de lader heb ik ook, het lijkt wel of het toestel soms de lader niet 'herkent'.
daarnaast heb ik nog problemen met toekennen van 'standaard nummers' , zodra ik dat doe, springt de gsm weer naar het hoofdscherm. Is dat een bekend probleem?
het probleem met de lader heb ik ook, het lijkt wel of het toestel soms de lader niet 'herkent'.
daarnaast heb ik nog problemen met toekennen van 'standaard nummers' , zodra ik dat doe, springt de gsm weer naar het hoofdscherm. Is dat een bekend probleem?
Weet iemand van jullie heel toevallig of vodafone ook werkt met die speciale umts simkaarten?
Heb namelijk zojuist een n85 besteld (verlening huidig contract) maar heb nog een antieke sim, jaartje of 7 oud. Als de oude kaarten niet geschikt zijn voor umts toestellen dan dien ik dus even een nieuwe te halen.
Heb namelijk zojuist een n85 besteld (verlening huidig contract) maar heb nog een antieke sim, jaartje of 7 oud. Als de oude kaarten niet geschikt zijn voor umts toestellen dan dien ik dus even een nieuwe te halen.
Verwijderd
Iemand nog leuke applicaties voor deze geweldige mobile gevonden?
Ik had verwacht dat er veel meer zouden zijn, ook door de komst van de n96, maar dat valt voorsalsnog vies tegen.
Ik had verwacht dat er veel meer zouden zijn, ook door de komst van de n96, maar dat valt voorsalsnog vies tegen.
Shazam ID al geprobeerd?
NOSIG
Verwijderd
thnx man. hele leuke applicatie. zonde dat hij niet alle nummer kent. Wat is het verschil met de full version en de demo versie? Want ik heb de demo versie, maar inprincipe kan ik alles ermee
Ik weet niet, ik heb een volledige versie, maar die is wel gratis. Je moet deze hebben: http://www.s60.mobi/mgp/events/s60/vodafone/shazam.htmlVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:58:
thnx man. hele leuke applicatie. zonde dat hij niet alle nummer kent. Wat is het verschil met de full version en de demo versie? Want ik heb de demo versie, maar inprincipe kan ik alles ermee
En dan als je hem opstart naar Opties --> Settings, Audio alerts uitzetten. Bij mij herkent-ie vrijwel alles. Heb er al veel plezier van gehad in de korte tijd dat ik het gebruik.
NOSIG
Welk type nokia heb je gekozen bij installeren? Bij N95 krijg ik "Geldigheid certificaat verstreken"_Christiaan_ schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:32:
[...]
Ik weet niet, ik heb een volledige versie, maar die is wel gratis. Je moet deze hebben: http://www.s60.mobi/mgp/events/s60/vodafone/shazam.html
En dan als je hem opstart naar Opties --> Settings, Audio alerts uitzetten. Bij mij herkent-ie vrijwel alles. Heb er al veel plezier van gehad in de korte tijd dat ik het gebruik.
[ Voor 18% gewijzigd door Prosperot op 11-12-2008 17:36 ]
Moet je de datum van je telefoon even een jaartje terugzetten. N95 versie werkt bij mij ook.Prosperot schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:35:
[...]
Welk type nokia heb je gekozen bij installeren? Bij N95 krijg ik "Geldigheid certificaat verstreken"
Het werkt idd geweldig die Shazam ID!!!
Snapt iemand de Netwerkmodus bij de instellingen, je kan kiezen tussen dual mode of gsm of UMTS, maar als ik dual mode kies dan springt het icoontje linksboven op 3G dit wordt toch ook voor internet gebruikt (=dus meer energie van batterij?)
Snapt iemand de Netwerkmodus bij de instellingen, je kan kiezen tussen dual mode of gsm of UMTS, maar als ik dual mode kies dan springt het icoontje linksboven op 3G dit wordt toch ook voor internet gebruikt (=dus meer energie van batterij?)
[ Voor 77% gewijzigd door effect10 op 11-12-2008 18:48 ]
Dat logootje betekent alleen maar dat het netwerk 3G is. Het kost pas extra batterij zodra je data gaat uitwisselen, dus zodra de data-verbinding actief wordt. Dit is herkenbaar aan de 2 pijltjes die dan onder de 3G komt te staan.
NOSIG
Heb sinds gisteren ook een N85 als vervanger voor mijn N80. Tot nu toe erg tevreden. Toch een paar minpunten tot nu toe:
Verder levert het toestel mij veel complimenten op van anderen
.
- De nieuwe Nokia Ovi Suite is echt wennen, geen idee wat Nokia hiermee wil doen. Vanuit Nokia Music heb ik nog niet gevonden hoe je ooit muziek naar je N85 kunt krijgen. Met de PC Suite nog prima te doen, via Bluetooth of USB.
- Het mooie en zuinige OLED scherm is wel snel vies valt mij op.
- Het paren met Bluetooth gaat niet geweldig. Mijn laptop blijft meerdere malen zeuren om Bluetooth Peripheral Device drivers. Een N85 Vista driver is nog niet te krijgen? Ik lees dat Vista deze melding geeft als de drivers van een Bleutooth device onbekend zijn. Werkt deze wel bij één van jullie? http://europe.nokia.com/A41207809. Oplossing De Engelstalige Nokia PC Suite 7.1.18.0 (of nieuwer) installeren. De huidige NLse versie ondersteunt de N85 nog niet goed.
- Het paren met mijn Garmin 765T ging met mijn N80 voortreffelijk, met de N85 lukt het mij nog niet om geautoriseerd automatisch verbinding te leggen helaas...
Verder levert het toestel mij veel complimenten op van anderen
[ Voor 17% gewijzigd door Preatorium op 11-12-2008 19:16 ]
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Woei, mijn N85 is onderweg. Iemand nog goede ervaringen met screen protectors? Bij Brando staat er eentje, is dat wat? Hoe is het om een screen protector te gebruiken met het OLED scherm (dat niet bekend staat om zijn goede leesbaarheid in direct zonlicht)?
Mijn 6 jaar oude BEN simkaart werkt in het ding. Maar ik heb geen internet geprobeerd daarmee.fast_ray schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:51:
Weet iemand van jullie heel toevallig of vodafone ook werkt met die speciale umts simkaarten?
Proberen en indien faal ff Vodafone contacten?
Heb evenzo mijn Vodafone verlengd met evenzo een antieke SIM, werkt allemaal zoals het moetfast_ray schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:51:
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Super, bedankt voor je reactie.Preatorium schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:12:
[...]
Heb evenzo mijn Vodafone verlengd met evenzo een antieke SIM, werkt allemaal zoals het moet
Nu hopen dat ie snel binnen komt, morgen even het contract mailen en dan verwacht ik hem maandag of dinsdag binnen
Leuk nieuws. Metal Gear Solid Mobile is uit voor N-Gage en schijnbaar doet ie het "perfectly" op de N85
.
Over applications: heeft er iemand ervaring met de N85 en Nokia Maps 3.0 beta? Ben benieuwd of the 3 maanden navigatie licentie ook werkt voor Nokia Maps 3.0.
Over applications: heeft er iemand ervaring met de N85 en Nokia Maps 3.0 beta? Ben benieuwd of the 3 maanden navigatie licentie ook werkt voor Nokia Maps 3.0.
Verwijderd
Ik heb sinds vanavond ook een N85 en ik vraag me af wat dat icoontje rechts boven in betekent.
Het lijkt op een simkaartje. Heb de smsjes al naar het 8 gb kaartje gekopieerd dus dat is het niet maar wat het wel is weet ik ook niet..
iemand een idee?
Het lijkt op een simkaartje. Heb de smsjes al naar het 8 gb kaartje gekopieerd dus dat is het niet maar wat het wel is weet ik ook niet..
iemand een idee?
Die geeft aan dat er een microSD kaart aanwezig isVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:53:
Ik heb sinds vanavond ook een N85 en ik vraag me af wat dat icoontje rechts boven in betekent.
iemand een idee?
Kwestie van rtfm als ik heel eerlijk ben. Dit geeft aan dat er een geschikte geheugenkaart in het microSD slot zit.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:53:
iemand een idee?
Verwijderd
Ik heb vier vraagjes:
- Ik heb problemen met de WLAN-verbinding. Eerst werkte het wel, maar kreeg ik geen verbinding met mijn Airport Exprees verbinding thuis (wel met dr.loos netwerk van een buurman). Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik een hexahuppelepup wachtwoord moet gebruiken, zichtbaar op mijn iMac...maar nu krijg ik plotseling (sinds een paar dagen) helemaal geen WLAN verbindingen meer! Als ik de WLAN scan doe worden er netwerken gevonden, maar zodra ik wil verbinden, krijg ik de melding: WLAN: Kan niet verbinden. WLAN-netwerk niet gevonden. Iemand een oplossing? werkt opeens ook weer!?
- Ik heb de telefoon weten te syncen op mijn iMac met de N85 iSync-plugin. Dit ging op zich prima, de contacts en agenda werden keurig bijgewerkt in mijn iCal en Adresboek, maar ik werk niet met deze programma's maar met Microsoft Entourage...deze werd niet bijgewerkt. Nu kan ik in Entourage wel aangeven dat ik dit wil syncen met iCal en Adresboek, maar dit lukt ten dele: Adresboek wel, maar iCal (mijn agenda) staat niet in Entourage. Iemand een oplossing?
- Hoe moet ik Java-toepassingen installeren op de N85? Uitgevogeld...typisch geval van rtfm
- Wat is beter: apps (ook n-gage games bijvoorbeeld) op het telefoongeheugen of memory-card?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 15:32 ]
Verwijderd
Heb je gelijk in maar ik heb een duitse handleiding er bij gekregen en mijn duits is niet zo goedUltraman schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:16:
[...]
Kwestie van rtfm als ik heel eerlijk ben. Dit geeft aan dat er een geschikte geheugenkaart in het microSD slot zit.
Heb zojuist mijn N85 binnen
. Eerste indruk: Prima apparaat. Wel een beetje speling op de slider als ie open is en op het batterijklepje. Verder lijkt de slider naar beneden (voor de multimedia toetsen) misschien iets te stroef, hebben jullie dit ook? Ik heb een beetje het idee dat hij ergens iets te veel overheen schuurt ofzo.
Verder zitten er wel "Zeemote" boekjes (flyers, handleidingen) bij, maar geen Zeemote. Die zou er ook volgens de gsmweb website wel bij moeten zitten, dus dat wordt even bellen.
Verder zitten er wel "Zeemote" boekjes (flyers, handleidingen) bij, maar geen Zeemote. Die zou er ook volgens de gsmweb website wel bij moeten zitten, dus dat wordt even bellen.
[ Voor 4% gewijzigd door ickeicke op 12-12-2008 13:20 ]
Zojuist is hier mijn trouwe 6230 netwerkloos geworden en op de TMobile website zie ik na inloggen dat mijn abo is beëndigd, dus ik heb zo'n vermoeden dat de nummermigratie nu aan de gang is.
Dan kan ik mijn N85 ook echt gaan gebruiken.
Gisteren al even lopen spelen met WLAN hier en Contacts er ingezet, zou leuk zijn als ik er mee kan spelen vandaag.
Dan kan ik mijn N85 ook echt gaan gebruiken.
Gisteren al even lopen spelen met WLAN hier en Contacts er ingezet, zou leuk zijn als ik er mee kan spelen vandaag.
Ik heb exact hetzelfde met de slider van mijn N85. Ik heb 'm wel laten repareren bij Ricom Repairs in Schiedam. De slider is daarna een heel stuk beter/strakker. Maar nog steeds een beetje speling en inderdaad gaat de slider soms een beetje stroef naar beneden. Moet wel zeggen dat dit vooral in het begin was, vlak na de reparatie. Na veelvuldig gebruik van slider naar beneden schuiven, lijkt de stroefheid nu een heel stuk minder geworden.ickeicke schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:18:
Heb zojuist mijn N85 binnen. Eerste indruk: Prima apparaat. Wel een beetje speling op de slider als ie open is en op het batterijklepje. Verder lijkt de slider naar beneden (voor de multimedia toetsen) misschien iets te stroef, hebben jullie dit ook? Ik heb een beetje het idee dat hij ergens iets te veel overheen schuurt ofzo.
Ik wilde nog even meegeven dat Sygic McGuider 2009 v7.7 (met nieuwste 2009 kaarten) nu feilloos werkt op mijn N85
Geen vroegtijdig afgebroken navigatiestem meer zoals met de v7.6 versie. McGuider heeft binnen no-time (10sec) gps-verbinding, en de navigatie is super-precies. Flitspalen melding werkt ook prima in deze versie. Zie verder het GoT topic :
Het Sygic McGuider Topic
Ps Vandaag ook Route66 v8 met Q3 2008 West Europa kaart geinstalleerd op mijn N85. Ook deze navigatie software werkt uitmuntend...
Het Sygic McGuider Topic
Ps Vandaag ook Route66 v8 met Q3 2008 West Europa kaart geinstalleerd op mijn N85. Ook deze navigatie software werkt uitmuntend...
[ Voor 50% gewijzigd door dafmay op 12-12-2008 15:28 ]
Nog even een vraag over Voip.
Ik ga binnenkort over op een zgn Ziggo alles-in-1 pakket waarbij dus bellen via de kabel zit. Nu werkt het bellen via de "ingebouwde" sip client vd N85 icm voipbuster prima. Maar zou het ook mogelijk zijn om de N85 te gebruiken voor inkomende telefoontjes op het Ziggo vaste tel nr? Dat gaat immers ook via voip (sip?)...
Zodra ik het alles-in-1 pakket heb aangesloten zal ik de Voipbuster app eens draaien (op mijn pc thuis) en daarin mij nieuwe vaste Ziggo tel nr opgeven en activeren via de Voipbuster website. Dan zorgen dat op mijn N85 voip altijd actief is via wlan, en het even uittesten...ik geef het 50/50 kans dat het werkt....(mits Ziggo ook met sip voip werkt...)
(robertwebbe, nog een idee / tip?....)
Ik ga binnenkort over op een zgn Ziggo alles-in-1 pakket waarbij dus bellen via de kabel zit. Nu werkt het bellen via de "ingebouwde" sip client vd N85 icm voipbuster prima. Maar zou het ook mogelijk zijn om de N85 te gebruiken voor inkomende telefoontjes op het Ziggo vaste tel nr? Dat gaat immers ook via voip (sip?)...
Zodra ik het alles-in-1 pakket heb aangesloten zal ik de Voipbuster app eens draaien (op mijn pc thuis) en daarin mij nieuwe vaste Ziggo tel nr opgeven en activeren via de Voipbuster website. Dan zorgen dat op mijn N85 voip altijd actief is via wlan, en het even uittesten...ik geef het 50/50 kans dat het werkt....(mits Ziggo ook met sip voip werkt...)
[ Voor 39% gewijzigd door dafmay op 12-12-2008 17:13 ]
Nou dat upgraden van die firmware is een ramp.
Dan detecteert hij weer geen telefoon, dan lukt er ergens iets niet en mag ik de telefoon uitzetten en de batterij er uit trekken van hem om hem ff te resetten, dan weer niets.
Al andere USB poort geprobeerd.
NSU verprutst het gewoon, terwijl PC Suite de foon keurig detecteert en er verder alles mee kan doen.
Niemand hier tegen dergelijke dingen aangelopen onder Windows Vista x64?
Morgen ga ik denk ik PC Suite eens opnieuw installeren...
Dan detecteert hij weer geen telefoon, dan lukt er ergens iets niet en mag ik de telefoon uitzetten en de batterij er uit trekken van hem om hem ff te resetten, dan weer niets.
NSU verprutst het gewoon, terwijl PC Suite de foon keurig detecteert en er verder alles mee kan doen.
Ik had een probleem tijdens het updaten, het leek erop alsof telefoon in de update-modus niet werd herkend. Eset firewall uitgezet...probleem opgelost en fw update werd prima doorlopen. Misschien helpt dit bij jou ook?Ultraman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:08:
Nou dat upgraden van die firmware is een ramp.
Enige firewall die hier aanstaat zal die van Windows Vista zijn. Daar heb ik hem Unblock gegeven.
En dan moet hij nog door de firewall van de server, maar dat zou vanuit intern geen probleem moeten zijn.
NSU kon wel probleemloos de nieuwe firmware downloaden trouwens.
Vreemd, maar ik zal hem morgen dan wel eens uitzetten, wie weet helpt het inderdaad.
En dan moet hij nog door de firewall van de server, maar dat zou vanuit intern geen probleem moeten zijn.
Vreemd, maar ik zal hem morgen dan wel eens uitzetten, wie weet helpt het inderdaad.
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2008 01:21 ]
Je had al een andere usb poort geprobeerd, maar ook een poort op de achterkant van de pc?Ultraman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:20:
Enige firewall die hier aanstaat zal die van Windows Vista zijn. Daar heb ik hem Unblock gegeven.
Verwijderd
Lees hier alles over het gebruikte protocol bij Ziggo. Het is in ieder geval geen SIP en dat is het ooknooit geweest. Het is overigens geen standaard voip dat daar gebruikt wordt, maar Packet Cable (gescheiden internet/telefonie netwerk).dafmay schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:46:
Nog even een vraag over Voip.
Poort aan de voorzijde, poort van mijn Dell monitor welke gewoon een hub is die weer achterin mijn PC zit en idd direct achterin de PC.dafmay schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:48:
[...]
Je had al een andere usb poort geprobeerd, maar ook een poort op de achterkant van de pc?
Dank voor je reactie. Denk dat je gelijk hebt en dat het dan warschijnlijk niet gaat werken...even afwachten totdat ik het alles-in-1 pakket daadwerkelijk heb geinstalleerd.Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:52:
[...]
Lees hier alles over het gebruikte protocol bij Ziggo. Het is in ieder geval geen SIP en dat is het ooknooit geweest. Het is overigens geen standaard voip dat daar gebruikt wordt, maar Packet Cable (gescheiden internet/telefonie netwerk).
Na een herinstallatie van de nieuwste Nokia PC Suite 7.1.18.0 en Nokia Software Updater van europe.nokia.com is het updaten naar versie 10.047 prima gelukt 
Alle contacten en messages zijn keurig bewaard gebleven en ook alle settings waar ze in de nieuwe firmware niet aan gewerkt hebben. De setting van het ophangen bij het dichtsliden moet je dus even controleren, die stond bij mij uit en heb ik weer ingeschakeld natuurlijk. Toetstonen zijn echt een stuk zachter, veel prettiger.
Als ik nog wat tegenkom dan laat ik het wel weten.
Alle contacten en messages zijn keurig bewaard gebleven en ook alle settings waar ze in de nieuwe firmware niet aan gewerkt hebben. De setting van het ophangen bij het dichtsliden moet je dus even controleren, die stond bij mij uit en heb ik weer ingeschakeld natuurlijk. Toetstonen zijn echt een stuk zachter, veel prettiger.
Ziggo gebruikt weldegelijk SIP. In het Ziggo modem wordt het via een ATA (anloge terminal adapter) weer omgezet naar een "ouderwetse" analoge telefoonlijn zodat je je bestaande apparatuur kunt blijven gebruiken. In de link waarin naar jij verwijst gaat het alleen over het protocol van nummerweergave op de analoge telefoon adapter van het Ziggo modem.Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:52:
[...]
Lees hier alles over het gebruikte protocol bij Ziggo. Het is in ieder geval geen SIP en dat is het ooknooit geweest. Het is overigens geen standaard voip dat daar gebruikt wordt, maar Packet Cable (gescheiden internet/telefonie netwerk).
Het zal denk ik alleen voorlopig niet lukken om een provider als Ziggo direct op een N85 te krijgen omdat je gewoon niet achter de benodigde accountgegevens kunt komen. En ook al zou je er toch achter komen door sniffers te gebruiken, dan zullen ze het zeer vermoedelijk zo beveiligd hebben dat je geen verbinding krijgt. Er zijn allerlei methodes beschikbaar om te voorkomen dat gebruikers eigen apparatuur gaan aansluiten.
De belangrijkste reden dat ze dit niet willen is simpelweg de garantie die ze willen bieden op de beschikbaarheid van de telefoonlijn. We zijn nu eenmaal gewend dat die 99,99% beschikbaar is en dat kunnen ze alleen waarmaken als ze end-to-end het hele traject beheersen. Je modem heeft bijvoorbeeld een Quality of service instelling dat er voor telefonie een vast stukje bandbreedte (64 kbps) gereserveerd blijft en dat het betreffende SIP verkeer de hoogste prioriteit heeft.
Zodra je namelijk je N85 via wifi connecteert, gebruik je je gewone internetbandbreedte. Het kan dan heel goed gebeuren dat als je nu net flink aan het bittorranten bent, dat er zoveel data en connecties open staan dat er geen bandbreedte meer beschikbaar blijft of dat alle connecties bezet zijn. KPN heeft hier in de begintijd met Internet Plus Bellen nog een megaprobleem mee gehad. De grijze Experiabox kon namelijk maar maximaal 128 connecties aan en met een beetje bittorranten zit je daar al heel snel overheen. QoS was nog niet goed genoeg doorontwikkeld en gebruikers kon vaak niet meer bellen en gebeld worden als ze aan het downloaden waren. Inmiddels hebben ze een nieuw modem met meer connecties, wordt er een altijd bandbreedte en connecties gereserveerd voor telefonie en werkt Qos succesvol.
Even terug naar Voipbuster. Ik heb al een account sinds het prille begin, toen kreeg je er nog een inkomend geografisch nummer bij van de plaats waar je woont. Ik had het nummer altijd in mijn Siemens C450IP staan als tweede nummer en dat werkt perfect. Maar nu heb ik het nummer ook in mijn N85 en toen ontstond er een conflict bij inkomend verkeer. Bij Voipbuster staat er waarschijnlijk ingesteld dat er maar 1 apparaat verbonden mag zijn voor inkomend verkeer. Zodra je een ander verbind, wordt de verbinding met het eerste apparaat verbroken en wordt er een verbinding gelegd met de nieuwe. De meeste SIP clients zijn echter zo intelligent dat ze automatisch herkennen dat ze verbroken zijn en gaan opnieuw verbinden. En zo ontstond er een battle tussen mijn Siemens en mijn Nokia... Daardoor werkte het op beide niet meer. Ik heb het nu zo ingesteld dat mijn Siemens niet meer permanent verbonden is met de SIP server en de Nokia wel. Hierdoor werkt mijn Nokia bijna feilloos. De reden dat het af en toe niet werkt wijt ik aan het vele experimenteren met Maps 3.0, Share Online 4.0, de SU-33W mobiel TV receiver, de SlingPlayer en vele andere.
Verwijderd
Weet iemand een applicatie voor de navi-wheel (scroll-wheel)? Zodat ik hem bijvoorbeeld in alle programma's kan gebruiken en dan met name op het internet.
Verwijderd
Vandaag mijn Zeemote ontvangen (nalevering). handige joystick, maar totaal onnodig. Vergeet niet dat je de 'Zeekey' applicatie moet installeren zodat je de stick kan pairen met je mobiel. Ik wist dat niet en heb werkelijk een uur lopen kloten met bluetooth instellingen.
Hee gasten, even over de GPS: als je Nokia Maps opstart, moet je rechtsonder slechts heel even dat antennetje zien. Daarna moeten meteen de groene/gele streepjes rechtsonder in beeld komen: het begint altijd met één knipperend geel streepje. Dat betekent dat je Nokia eerst de gegevens van de assisted GPS download (antennetje), waarna hij overgaat op z'n interne GPS receiver (gele knipperende/groene streepjes).
Ik had namelijk het probleem dat ik alleen maar het antennetje zag, waardoor het een eeuwigheid duurde tot ik een fix kreeg (als ik al een fix kreeg). Het toestel kon geen Assisted GPS gegevens downloaden. Het probleem werd veroorzaakt doordat Orange 2 verschillende internet accespoints gebruikt:
-Orange ISP GPRS. Hiervoor moet je een klein beetje betalen per MB, maar deze acces point is wel volledig open;
-Orange World. Voor deze hoef je niet te betalen als je al een Orange World abo hebt. Alleen hierbij zijn sommige dingen geblockt, om te voorkomen dat je met je PC gaat internetten op deze ('gratis') accespoint.
M'n A-GPS stond ingesteld op Orange World. Blijkbaar blokkeert Orange World het downloaden van A-GPS gegevens. Om dit te fixen doe je als volgt: menu -> instrumenten -> Connect. -> GPS-ggvns -> Instell. positiebepaling -> Positiebepalingsserver -> Toegangspunt. Stel hier de gewenste access point in. In mijn geval "Orange ISP GPRS".
Het access point dat je in het programma Nokia Maps zelf kan instellen, wordt puur gebruikt voor het downloaden van kaarten. Deze staat bij mij dus wel op Orange World, aangezien Orange World wel gewoon kaarten download en gratis is.
Dus mocht je problemen hebben met het vinden van een fix, kijk even naar het toegangspunt dat A-GPS gebruikt. Met A-GPS heb ik zelfs in de kelder bereik!
Ik heb ook ontdekt dat bij de naviwheel alleen het middelste zwarte plastic gevoelig is. De zilvere rand is ongevoelig. Je moet dus heel kleine cirkeltjes draaien met je vinger, anders werkt het niet zo lekker. Nu ik dit heb ontdekt vind ik de naviwheel eigenlijk wel prettig werken. Dus die staat weer aan
Ik had namelijk het probleem dat ik alleen maar het antennetje zag, waardoor het een eeuwigheid duurde tot ik een fix kreeg (als ik al een fix kreeg). Het toestel kon geen Assisted GPS gegevens downloaden. Het probleem werd veroorzaakt doordat Orange 2 verschillende internet accespoints gebruikt:
-Orange ISP GPRS. Hiervoor moet je een klein beetje betalen per MB, maar deze acces point is wel volledig open;
-Orange World. Voor deze hoef je niet te betalen als je al een Orange World abo hebt. Alleen hierbij zijn sommige dingen geblockt, om te voorkomen dat je met je PC gaat internetten op deze ('gratis') accespoint.
M'n A-GPS stond ingesteld op Orange World. Blijkbaar blokkeert Orange World het downloaden van A-GPS gegevens. Om dit te fixen doe je als volgt: menu -> instrumenten -> Connect. -> GPS-ggvns -> Instell. positiebepaling -> Positiebepalingsserver -> Toegangspunt. Stel hier de gewenste access point in. In mijn geval "Orange ISP GPRS".
Het access point dat je in het programma Nokia Maps zelf kan instellen, wordt puur gebruikt voor het downloaden van kaarten. Deze staat bij mij dus wel op Orange World, aangezien Orange World wel gewoon kaarten download en gratis is.
Dus mocht je problemen hebben met het vinden van een fix, kijk even naar het toegangspunt dat A-GPS gebruikt. Met A-GPS heb ik zelfs in de kelder bereik!
Ik heb ook ontdekt dat bij de naviwheel alleen het middelste zwarte plastic gevoelig is. De zilvere rand is ongevoelig. Je moet dus heel kleine cirkeltjes draaien met je vinger, anders werkt het niet zo lekker. Nu ik dit heb ontdekt vind ik de naviwheel eigenlijk wel prettig werken. Dus die staat weer aan
NOSIG
Hoe 'meteen' bedoel je, ik heb nu mn 2e N85, maar vindt het nog altijd traag, het ding heeft wel een minuut of 5 nodig voordat ik 'groene streepjes' krijg... Als je kijk bij signaalsterkte, zie je wel een stuk of 8 sats maar het duurt erg lang voordat de kleur van grijs naar blauw gaat...(en ik dus een fix heb) Of heb ik wel heel erge pech en kan ik deze N85 ook weer retour sturen..._Christiaan_ schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:23:
Hee gasten, even over de GPS: als je Nokia Maps opstart, moet je rechtsonder slechts heel even dat antennetje zien. Daarna moeten meteen de groene/gele streepjes rechtsonder in beeld komen: het begint altijd met één knipperend geel streepje.
AGPS staat bij mij op Telfort Spot, daar kan het niet aan liggen...., zal ook dit probleem aan de provider Telfort liggen? (inmiddels wel de nieuwe sw gedownload waarmee ik wel kan surfen en mailen..) Iemand anders met Telfort ook dit probleem?
Hij download bij mij eerst een paar KB aan positiedata. Een paar seconden nadat ik Nokia Maps heb opgestart dan sta ik al ongeveer op de goede plaats. De rode stip is dan al donker rood, maar de positie nog niet helemaal goed. Na een tijdje, d.w.z. een paar minuten (binnen) heeft-ie opeens satellieten te pakken en sta ik exact op de goede coördinaten.
Binnen hapert het GPS bereik wel, waardoor de positie op de kaart de hele tijd verschuift.
Buiten weet ik niet
Nog nooit geprobeerd.
Probeer anders eens de interne GPS receiver uit te zetten en kijken wat er gebeurt als hij puur afhankelijk is van de assisted data. Dan kan je zien of hij goed assisted wordt.
Binnen hapert het GPS bereik wel, waardoor de positie op de kaart de hele tijd verschuift.
Buiten weet ik niet
Probeer anders eens de interne GPS receiver uit te zetten en kijken wat er gebeurt als hij puur afhankelijk is van de assisted data. Dan kan je zien of hij goed assisted wordt.
NOSIG
Buiten en in de auto heb ik binnen de minuut een fix (met satellieten). In de trein krijg ik op één of andere manier nooit een fix met satellieten. Erg sterk vind ik die ontvanger idd ook niet, maar daar waar ik hem nodig heb (auto en lopend) doet'ie het prima.
Ik heb hier binnen 10 a 20 seconden een fatsoenlijke fix als ik in de tuin sta. A-GPS staat dan aan en ik maar gebruik van T-Mobile Internet. 5 a 6 satelieten en mijn positie klopt binnen een paar meter. Op Google Maps sta ik in de achtertuin of het paadje daar achter en dat klopt
YEs, mn GPS probleem lijkt opgelost.. Ik heb de AGPS server aangepast in supl.nokia.com...
eigenlijk naar aanleiding van dit: http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Assisted_GPS_on_N95
Er staat een stukje in dat niet alle providers 3gppnetwork.org ondersteunen, wellicht Telfort ook niet... anyway, het werk nu ..... iedereen bedankt voor de reacties...
eigenlijk naar aanleiding van dit: http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Assisted_GPS_on_N95
Er staat een stukje in dat niet alle providers 3gppnetwork.org ondersteunen, wellicht Telfort ook niet... anyway, het werk nu ..... iedereen bedankt voor de reacties...
Weet iemand misschien een goed werkend programma op de N85 waarmee ik ook divx/xvid bestanden kan afspelen?
Nu we het toch over de GPS-functie hebben; iedere keer wanneer ik Nokia Maps opstart krijg ik de melding "Geen internetverbinding. Selecteer Opties > Instrumenten > Online gaan om online te gaan." Ook wanneer ik dit doe kan ik niet online, krijg gewoon dezelfde boodschap weer te zien. Toegangspunt van de positiebep. server staat op Telfort Spot en serveradres heb ik ook ingesteld op supl.nokia.com. AGPS werkt volgens mij dus wel, maar kaarten downloaden lukt niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
De instellingen van het downloaden van kaarten staan in het programma Nokia Maps zelf. Dus in Nokia Maps moet je de instellingen van het internetgebruik veranderen. Waarschijnlijk staat daar een verkeerd toegangspunt aan ofzo.
NOSIG
Core Playereffect10 schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:13:
Weet iemand misschien een goed werkend programma op de N85 waarmee ik ook divx/xvid bestanden kan afspelen?
http://www.coreplayer.com/content/view/28/69/
Smartmovie
http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Verwijderd
Helaas voor jou, het modem en de MTA (Multimedia Terminal Adapter) -en dus geen ATA- in het modem (5120e en de 5121e) maken GEEN gebruik van het SIP-protocol. De MTA is een ingebouwde adapter/converter voor het gebruik van bestaande analoge telefoons, meer niet.robertwebbe schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:32:
[...]
Ziggo gebruikt weldegelijk SIP. In het Ziggo modem wordt het via een ATA (anloge terminal adapter) weer omgezet naar een "ouderwetse" analoge telefoonlijn zodat je je bestaande apparatuur kunt blijven gebruiken. In de link waarin naar jij verwijst gaat het alleen over het protocol van nummerweergave op de analoge telefoon adapter van het Ziggo modem.
Ziggo (voorheen Casema in mijn geval) heeft sinds de introductie van Digitale Telefonie (Soest, 15 mei 2005) nooit gebruikt gemaakt van het SIP-protocol, alleen van het digitale MGCP-protocol (variant 711, uncompressed, 64kb. Want zoals je weet is variant 723 -met compressie- op een gegarandeerde 64kb-pijplijn nogal overbodig en nutteloos omdat de gesprekskwaliteit dan vermindert).
Period.MGCP packets are unlike what you find in many other protocols. Usually wrapped in UDP port 2427, the MGCP datagrams are formatted with whitespace, much like you would expect to find in TCP protocols. An MGCP packet is either a command or a response, which makes it completely digital.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 14:25 ]
Vreemd. De Nokia Software Updater geeft bij mij alleen 10.045 aan. Hoe kom jij aan 10.047?Ultraman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:10:
Na een herinstallatie van de nieuwste Nokia PC Suite 7.1.18.0 en Nokia Software Updater van europe.nokia.com is het updaten naar versie 10.047 prima gelukt
Bvd
Welke versie software updater gebruik je?gkurtz schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:04:
[...]
Vreemd. De Nokia Software Updater geeft bij mij alleen 10.045 aan. Hoe kom jij aan 10.047?
Bvd
En welke productcode heeft je N85? Want de update is blijkbaar nog niet voor alle versies beschikbaar. Ik heb een normale Nederlandse winkel versie.
Ja, dat dacht ik ook al, maar wanneer ik in Nokia Maps zelf kijk staat het programma onder Opties > Instrumenten > Instellingen > Internet en dan onder het kopje Netwerkbestemming ook ingesteld op Internet. Hier heb ik overigens maar 2 keuzes; Internet of Multim.bericht. Toch kan ik dus niet online. Misschien kan iemand met een Telfort abonnement even doorgeven wat die daar heeft staan? (Wellicht Telfort Spot, een optie die ik dan vreemd genoeg mis)._Christiaan_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:15:
De instellingen van het downloaden van kaarten staan in het programma Nokia Maps zelf. Dus in Nokia Maps moet je de instellingen van het internetgebruik veranderen. Waarschijnlijk staat daar een verkeerd toegangspunt aan ofzo.
Nee dat klopt, Nokia maps werkt met bestemmingen (prioriteitenlijstje) i.p.v. direct toegangspunten. Bij het opstarten van Nokia Maps krijg je een melding en dan kan je het toegangspunt als het goed is handmatig wijzigen.
NOSIG
Bij mij werkt 'go online' (ik gebruik Maps3.0)JAJ schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:31:
[...]
Ja, dat dacht ik ook al, maar wanneer ik in Nokia Maps zelf kijk staat het programma onder Opties > Instrumenten > Instellingen > Internet en dan onder het kopje Netwerkbestemming ook ingesteld op Internet. Hier heb ik overigens maar 2 keuzes; Internet of Multim.bericht. Toch kan ik dus niet online. Misschien kan iemand met een Telfort abonnement even doorgeven wat die daar heeft staan? (Wellicht Telfort Spot, een optie die ik dan vreemd genoeg mis).
Ook ik heb in maps bij Netwerkbestemming 'internet' staan. Bij netwerkbestemmingen (onder menu-Instrumenten-instellingen- verbinding-bestemmingen) heb ik bij Internet bij Telfort Spot de instelling 'toegangspunt gebruiken' op automatisch staan, misschien dat dat nog uitmaakt?
Dat zal m zijn. Ik heb een duitse variant. Heb net productcode gecontroleerd en er is voor mijn toestel inderdaad nog geen update beschikbaar. Bedankt.Ultraman schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:31:
[...]
Welke versie software updater gebruik je?
En welke productcode heeft je N85? Want de update is blijkbaar nog niet voor alle versies beschikbaar. Ik heb een normale Nederlandse winkel versie.
Das jammer, core player doet het niet echt optimaal op de N85, slaat wat frames over tijdens afspelen van .avi video
Mja, Divx Player ook. Heb zelf Coreplayer nog niet geprobeerd. Waarschijnlijk helpt het als je de filmpjes resized naar 320x240.effect10 schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:20:
Das jammer, core player doet het niet echt optimaal op de N85, slaat wat frames over tijdens afspelen van .avi video
Denk dat sowieso een conversie naar een lagere reso beter is, Smartmovie doet t tenslotte ook met zijn converter.ickeicke schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:43:
[...]
Mja, Divx Player ook. Heb zelf Coreplayer nog niet geprobeerd. Waarschijnlijk helpt het als je de filmpjes resized naar 320x240.
Dit wordt ook de vervanger van mijn TT 6.02 , moest nu toch echt wat meer up2date kaarten hebben. Prima prog deze McGuider!dafmay schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:09:
Ik wilde nog even meegeven dat Sygic McGuider 2009 v7.7 (met nieuwste 2009 kaarten) nu feilloos werkt op mijn N85Geen vroegtijdig afgebroken navigatiestem meer zoals met de v7.6 versie. McGuider heeft binnen no-time (10sec) gps-verbinding, en de navigatie is super-precies. Flitspalen melding werkt ook prima in deze versie. Zie verder het GoT topic :
Het Sygic McGuider Topic
Echt die Slingbox is een absolute aanrader. Zelden meegemaakt dat een product ook in 1 keer feilloos werkt waar het voor bedoeld is, met een dienst als deze op multi platform. Naast de tv ontvangst kan je eigenlijk elke vorm van video invoer op dat ding aansluiten. K draai zelf SlingPlayer Mobile 1.06 i.c.m. de slingbox classic met invoer vanuit mn MCE en daarnaast de gewone tv kabel. de stream (indien goede upload thuis (ik doe t op basis van 2mbit) en minimaal wel een HSDPA verbinding) is imo kwalitatief stabieler dan de DVB-H van de N96 en sowieso beter dan de online streams (zoals van VF of Tmob), buiten dat heb je ook je aanbod wat je thuis ook hebt en last but not least naast dat ding zelf (en n licentie voor slingplayer) betaal je er niet per maand voor (althans apart voor tv ontvangst dan). Top product.robertwebbe schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:32:
[...]
De reden dat het af en toe niet werkt wijt ik aan het vele experimenteren met Maps 3.0, Share Online 4.0, de SU-33W mobiel TV receiver, de SlingPlayer en vele andere.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Verwijderd
In de herhaling (4e keer!), misschien dat iemand nu wel het antwoord weet:
Ik heb de telefoon weten te syncen op mijn iMac met de N85 iSync-plugin. Dit ging op zich prima, de contacts en agenda werden keurig bijgewerkt in mijn iCal en Adresboek, maar ik werk niet met deze programma's maar met Microsoft Entourage...deze werd niet bijgewerkt. Nu kan ik in Entourage wel aangeven dat ik dit wil syncen met iCal en Adresboek, maar dit lukt ten dele: Adresboek wel, maar iCal (mijn agenda) staat niet in Entourage. Iemand een oplossing?
Dan nog iets anders: ik gebruik de n85 dagelijks niet overdreven veel. Als hij aan het begin van de dag volledig opgeladen is, geeft de batterij 's avonds op het moment dat ik hem uitzet nog halfvol aan. De volgende ochtend als ik hem aanzet, is de batterij opeens leeg! Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb de telefoon weten te syncen op mijn iMac met de N85 iSync-plugin. Dit ging op zich prima, de contacts en agenda werden keurig bijgewerkt in mijn iCal en Adresboek, maar ik werk niet met deze programma's maar met Microsoft Entourage...deze werd niet bijgewerkt. Nu kan ik in Entourage wel aangeven dat ik dit wil syncen met iCal en Adresboek, maar dit lukt ten dele: Adresboek wel, maar iCal (mijn agenda) staat niet in Entourage. Iemand een oplossing?
Dan nog iets anders: ik gebruik de n85 dagelijks niet overdreven veel. Als hij aan het begin van de dag volledig opgeladen is, geeft de batterij 's avonds op het moment dat ik hem uitzet nog halfvol aan. De volgende ochtend als ik hem aanzet, is de batterij opeens leeg! Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen?
Heb je toevallig allerlei apps nog open staan (zie task manager)...dan kan het hard gaan met de batterij.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:30:
...
En als je hem nou direct na het uitzetten weer aanzet, wat geeft'ie dan aan?
Pfft goedemiddagVerwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:15:
Ik ga er maar even vanuit dat als ik de telefoon UITZET, dat er geen apps draaien... ;o)

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 17-12-2008 15:31 ]
Verwijderd
Bij uitzetten en opnieuw aanzetten is batterijvermogen ook minder, scheelt 2 streepjes...is dus ook raar, maar niet zoveel als de andere situatie.
Ik laad de n85 nu dagelijks, terwijl ik echt weinig bel, sms, geen internet doe, af en toe n-gage-spel (de keren dat ik muziek luister tel ik niet mee, een lege batterij spreekt dan voor zich)...ben niet echt laaiend enthousiast over batterij, terwijl dit de reden was om niet de n79 (100 euri goedkoper?) te nemen
Ik laad de n85 nu dagelijks, terwijl ik echt weinig bel, sms, geen internet doe, af en toe n-gage-spel (de keren dat ik muziek luister tel ik niet mee, een lege batterij spreekt dan voor zich)...ben niet echt laaiend enthousiast over batterij, terwijl dit de reden was om niet de n79 (100 euri goedkoper?) te nemen
Het klinkt toch allemaal naar een slechte batterij. Ik weet zo niet of dit onder garantie valt, maar ik zou het wel logisch vinden dat er bij zo'n duur toestel ook een goede accu wordt geleverd. Mijn N85 doet met een volle batterij makkelijk 4 dagen. Aan de verschillende verhalen hier en op andere fora te lezen, geldt dat voor de meeste N85 bezitters.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:55:
Bij uitzetten en opnieuw aanzetten is batterijvermogen ook minder, scheelt 2 streepjes...is dus ook raar, maar niet zoveel als de andere situatie.
N85 heeft een goede accuduur, dus als jij dat niet hebt, is er iets defect. Het zit iig niet in het model, want hij scoort beter dan andere vergelijkbare telefoons op accuduur.