Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

@bouw79:
Dat is dan toch echt een slechte batterij of iets anders wat stroom loopt te tappen.
Mijn korste batterijduur is 2 dagen, en dat was de eerste dag en de dag daarna waarbij ik echt als een gek heb zitten smsen, spelletjes heb lopen proberen, met WiFi geinternet, internetradio over diezelfde WiFi connectie heb geluisterd, met de settings gespeeld heb, de GPS geprobeerd heb, plus een beetje gebeld en op de tweede dag iets rustiger aan heb gedaan maar nog steeds wel op ontdekkingsreis, zoals de camera en de FM transmitter.
Aan het einde van die tweede dag, om een uur of 21:00 had ik nog 2 streepjes. Die avond heb ik hem via USB aan de PC gehangen en toen is hij uiteraard gaan laden, en toen wilde ik in de latere uurtjes de firmware updaten maar dat faalde steeds. Volgende morgen ging het wel prima

Op dit moment zit ik op het einde van de tweede dag van deze laadcyclus. Eergisteravond opgeladen aan de USB omdat ik hem aan de PC had hangen. Gisteren meegenomen naar mijn werk. Die dag:
  • minstens 3 uur aan muziek geluisterd, combinatie van FM radio en internetradio
  • drie telefoontjes gepleegd, een van 1 minuut, een van 5 en halve minuut en een van ~15 minuten
  • 10 smsjes verstuurd
  • Google Maps + GPS voor 20 minuten
  • hele dag headset er aan gehad
  • 3 keer email opgehaald dmv Gmail IMAP en een mailtje verstuurd
  • 3 foto's genomen
  • 30 minuten met de browser op tweakers.mobi het nieuws gelezen
Indicator stond toen ik naar bed ging op 5 streepjes volgens mij. Die nacht uit gezet.

Vandaag:
  • 2 keer mail gechecked
  • 9292ov mobiel website gebruikt, t.net frontpage, denk totaal 15 minuten internet
  • 3 telefoontjes, een korte, een van +-5 minuten en een van 9 minuten, 49 seconden.
  • 19 smsjes verstuurd en iets meer ontvangen
  • 3 foto's gemaakt en weer verwijderd
  • 1 uur muziek, 25 minuten FM radio + 35 minuten internetradio
  • Door het koude weer gefietst gedurende dat uur, just for the record. ;)
Indicator staat nu op 3 streepjes.

Verwacht dat ik morgen pas tegen de avond tegen 1 streepje aan ga kijken. Maar echt goed kan ik dat niet schatten aangezien ik nu pas voor de eerste keer zo laag kom met vrij normaal gebruik.
Zal hem deze keer eens leeg laten gaan om er achter te komen hoe lang de telefoon voor mij meegaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 18-12-2008 00:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik haal dat ook allemaal niet.

Na 2 dagen is de mijne echt wel op, maakt niet uit of ik wel of niet iets doe...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien je gebruik eens een keer bijhouden en vergelijken? Laat je de telefoon ook 's nachts aanstaan?
Lijkt mij wel een interessant onderzoekje :)

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik zal mijn batterij verbruik ook eens in de gaten houden, maar ben er tot nu toe behoorlijk positief over. Volgens mij zijn N-Gage spellen wel behoorlijk batterij-slurpend, maar verder lijkt het wel prima te zijn (hij komt de dag makkelijk door, ook met veel gps/wifi, n-gage en muziek).

Heb wel een redelijk probleem met mijn telefoon/oor luidsprekertje (dus niet die 2 anderen). Als het volume harder dan het 2-na-hoogste streepje heb tijdens een telefoon gesprek, klinkt het alsof er een kazoo in mijn oren tettert. Zijn er anderen die dit ook hebben? Het lijkt op een los membraantje dat mee trilt ofzo. Hierdoor wordt het gesprek zo goed als onverstaanbaar. Behoorlijk hinderlijk, en ga dus binnenkort maar naar een NSP :( .

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ultraman schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:29:
Misschien je gebruik eens een keer bijhouden en vergelijken? Laat je de telefoon ook 's nachts aanstaan?
Lijkt mij wel een interessant onderzoekje :)
's Nachts laat ik hem wel aanstaan ja, maar ik heb niet het idee dat dat veel uitmaakt. Ik internet een hoop, ik schat in maximaal een uur per dag, misschien dat dat wel iets uitmaakt. Wifi staat uit, BT aan maar gebruik ik niet. Verder heb ik een paar gesprekken en minder dan 10 sms'jes.

Eigenlijk moet ik eens bewust gaan meten, want ik gooi hem nu standaard in de oplader. Maar zonder telefoon staan is ook zo irritant :P

NOSIG

Verwijderd

Ik doe hem 's nachts keurig uit...'k zal eens bij de winkel vragen hoe het zit, lijkt me duidelijk dat batterij iets mankeert

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 17:37 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:36:
Ik doe hem 's nachts keurig uit...'k zal eens bij de winkel vragen hoe het zit, lijkt me duidelijk dat batterij iets mankeert
Ik laat mijn N85 eigenlijk altijd aan staan. Zet 'm alleen 's nachts dan wel op profiel "stil". Maw het uitzetten is zeker geen vereiste.

Na een aantal weken volledig opladen, en steeds bijna leeg laten lopen, hang ik sinds een week trouwens de telefoon wel weer redelijk vaak aan de lader. Ik heb gemerkt met mijn N95-1 dat de accu dat heerlijk vindt 8) En als ik dan een keer weinig mogelijkheid heb om op te laden, dan gaat de accu zeer lang mee. Dat was een bekend verschijnsel van de N95-1 accu, ik hoop dat dat dit ook geldt voor de accu van de N85.

[ Voor 35% gewijzigd door dafmay op 18-12-2008 17:43 ]

Verwijderd

Volgens mij is dat ook een nog vrij onbekende eigenschap van die nieuwe typen accu's. Vroeger werd altijd aangeraden de accu altijd helemaal leeg te laten lopen maar pas las ik ergens (volgens mij zelfs op GoT) dat met die nieuwe Li-ion accu's het juist slecht is dit te doen

google zegt:
Alle Li-Ion accu’s kunnen op elk moment worden opgeladen omdat deze niet lijden onder het ‘geheugen’ effect (2). Een Li-ion batterij kan een bepaalde hoeveelheid stroom met zich meedragen. De levensduur van een batterij wordt daarbij niet bepaald door het aantal keer dat deze wordt opgeladen, het is het stroomverbruik dat telt. Dat betekent dat je de accu op elk moment dan ook en zo vaak je wilt kunt opladen. Een Li-ion batterij kun je het beste bewaren op 40% energie en bij 20° Celsius. Vermijd het leeglopen van de accu onder de 10% want dit is schadelijk voor je batterij. Het is dus geen goed idee om je batterij steeds helemaal te laten leeglopen en weer op te laden. Dit werkte voor oudere nikkel-cadmium (Ni-Cd) en nikkel-metal-hydride (Ni-Mh) accu’s maar niet voor de nieuwe Li-Ion accu’s.

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:52:
Volgens mij is dat ook een nog vrij onbekende eigenschap van die nieuwe typen accu's. Vroeger werd altijd aangeraden de accu altijd helemaal leeg te laten lopen maar pas las ik ergens (volgens mij zelfs op GoT) dat met die nieuwe Li-ion accu's het juist slecht is dit te doen

google zegt:

[...]
Correct! Li-Ion in principe nooit helemaal leeg laten lopen. Dat is zeker niet goed. Een nieuwe accu "trainen" door een aantal keer achter elkaar volledig op te laden, en weer bijna leeg te laten lopen. Daarna is het beste om de accu zo vaak mogelijk tussendoor op te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inzake die update: Wat wordt precies bedoeld met 'DVB-H accessory support'?

Kan je nu ineens net als de N96 met zo'n KPN-abbo TV kijken, of hebben we het over wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:58
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:35:

Kan je nu ineens net als de N96 met zo'n KPN-abbo TV kijken, of hebben we het over wat anders?
http://www.symbian-freak....le_tv_receiver_su_33w.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Om even terug te komen op mijn batterijduur test. Vandaag zit ik op dag 4 met deze lading.
Ik ben zojuist in de power-save modus beland, waarbij het scherm dus dimt. Ik durf met zekerheid te zeggen dat hij de avond wel haalt.
Dit is allemaal met (voor mij) normaal gebruik gedaan, gisteren alleen maar 1 telefoontje ipv de 3 op de andere dagen. En gisteren dus ook weer 3 telefoontjes, beetje internet, 15 minuutjes Google Maps met GPS, half uurtje muziek en een stuk of 10 smsjes.
Vandaag ook nog pas 1 telefoontje, een half uurtje YouTube met WiFi, 15 smsjes so far en dat was het tot nu toe voor vandaag.
Ga hem nu aan de USB kabel hangen en dan laad hij via die USB kabel op.

Wat betreft Li-ion batterijen. Het beste is om ze gewoon frequent op te laden. Ze houden er van om een beetje een gemiddelde lading in zich te hebben. Helaas is dat onmogelijk omdat je de batterij natuurlijk wilt gebruiken en dus is regelmatig opladen aan te raden.
Eens in de maand een keer een volledig cyclus van vol naar leeg doen om te zorgen dat de battrijindicator accuraat blijft en dan heb je het wel.
Ook houden ze er van om rustig aan te doen. Rustig laden en verbruik met lichte schommelingen in de load.
Ik heb de meegeleverde lader voor het stopcontact nog in de doos zitten en alleen gebruikt toen ik de telefoon nieuw had om hem voor de eerste keer van sap te voorzien. Verder doe ik alles met de USB kabel aan de PC. (of nouja in mijn geval monitor, maar dat maakt niets uit want powered USB hub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:35:

Kan je nu ineens net als de N96 met zo'n KPN-abo TV kijken, of hebben we het over wat anders?
In theorie ja, mits je een KPN abonnement hebt waarop je Mobiel TV kunt activeren. Alleen of het in Nederland werkt met Mobiele TV van KPN is nog maar de vraag. In plaats van een chipcard wordt je indentificatie van de SIM gelezen en volgens geruchten schijnt KPN het iets anders te doen dan dat Nokia vindt dat het zou moeten werken. Ik heb mijn vrienden van Nokia gevraagd of ik een exemplaar mag testen en als het goed is, ligt er een voor me in mijn postvakje op kantoor. Ik heb tot 5 januari vakantie maar of ik het nog zo lang kan uithouden... Je bent tweaker of niet he. ;) Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier nog even posten.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 19-12-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07-2015
Mmmm, ik heb gister een N85 gekocht (productcode 0560506 (EURO3)) en probeer tevergeefs de firmware up te graden naar v11, mede omdat ik een Telfort abo heb. Van alles geprobeerd: herinstallatie PC Suite en NSU; andere PCs, USB-poorten, batterij eruit (en er weer in) andere SIM-kaarten (overigens wel Telfort). Enfin, de updater zegt dat huidige versie 10 is en dat ik kan updaten naar v11; vervolgens wordt er zo'n 130 MB gedownload en daarna komt de melding: update failed. :( :( :(

Iemand nog suggesties? Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets met de operater is. Ik bedoel, de updater vereist dat er een SIM-kaart aanwezig is en ik denk dan dat er mogelijk getest wordt of de nieuwe firmware compatible is met de operator (in mijn geval Telfort). :? Dus mijn vraag is ook of andere Telfort abonnees wel succesvol geupgrade zijn naar v11.

Alvast dank voor reakties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Andere computer kan je nog proberen.

Anders moet je even naar de Nokia Service Point.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
axelotl schreef op zondag 21 december 2008 @ 00:58:
Mmmm, ik heb gister een N85 gekocht (productcode 0560506 (EURO3)) en probeer tevergeefs de firmware up te graden naar v11, mede omdat ik een Telfort abo heb. Van alles geprobeerd: herinstallatie PC Suite en NSU; andere PCs, USB-poorten, batterij eruit (en er weer in) andere SIM-kaarten (overigens wel Telfort). Enfin, de updater zegt dat huidige versie 10 is en dat ik kan updaten naar v11; vervolgens wordt er zo'n 130 MB gedownload en daarna komt de melding: update failed. :( :( :(

Iemand nog suggesties? Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets met de operater is. Ik bedoel, de updater vereist dat er een SIM-kaart aanwezig is en ik denk dan dat er mogelijk getest wordt of de nieuwe firmware compatible is met de operator (in mijn geval Telfort). :? Dus mijn vraag is ook of andere Telfort abonnees wel succesvol geupgrade zijn naar v11.

Alvast dank voor reakties
Heb je tijdens het updaten je firewall en eventueel antivirus even uitgezet? Dit kan namelijk het update-proces blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
dafmay schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:56:
[...]

Heb je tijdens het updaten je firewall en eventueel antivirus even uitgezet? Dit kan namelijk het update-proces blokkeren.
Dank je dafmay,

Maar yep, firewall was uit en geen viruscanners. Dus helaas.

By the way, jij hebt toch via NSS de productcode verandert? Zou je denken dat dat nog iets op kan leveren? NSU zegt overigens gewoon dat v11 een valide update is voor mijn huidige EURO3 code.

Is dat overigens linke soep? Ik wil niet dat ik met het flashen problemen ga krijgen met garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
axelotl schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:34:
[...]

Dank je dafmay,

By the way, jij hebt toch via NSS de productcode verandert? Zou je denken dat dat nog iets op kan leveren? NSU zegt overigens gewoon dat v11 een valide update is voor mijn huidige EURO3 code.

Is dat overigens linke soep? Ik wil niet dat ik met het flashen problemen ga krijgen met garanties.
Ik heb inderdaad mijn productcode gewijzigd naar 0560498. Je zou het kunnen proberen, het is erg makkelijk. Maar dan moet uiteraard NSS wel jouw N85 kunnen vinden via de usb-aansluiting...hoop dat het je lukt...suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:00

michaelvt

Tweaky Gonzalez

ickeicke schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:48:
Ik zal mijn batterij verbruik ook eens in de gaten houden, maar ben er tot nu toe behoorlijk positief over. Volgens mij zijn N-Gage spellen wel behoorlijk batterij-slurpend, maar verder lijkt het wel prima te zijn (hij komt de dag makkelijk door, ook met veel gps/wifi, n-gage en muziek).

Heb wel een redelijk probleem met mijn telefoon/oor luidsprekertje (dus niet die 2 anderen). Als het volume harder dan het 2-na-hoogste streepje heb tijdens een telefoon gesprek, klinkt het alsof er een kazoo in mijn oren tettert. Zijn er anderen die dit ook hebben? Het lijkt op een los membraantje dat mee trilt ofzo. Hierdoor wordt het gesprek zo goed als onverstaanbaar. Behoorlijk hinderlijk, en ga dus binnenkort maar naar een NSP :( .
Ja, ik heb hier ook last van! Sommige mensen zijn dan ineens niet meer te verstaan, bij een lager volume lijkt het wel allemaal goed te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Laatst online: 11-09 19:27
michaelvt schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:35:
[...]

Ja, ik heb hier ook last van! Sommige mensen zijn dan ineens niet meer te verstaan, bij een lager volume lijkt het wel allemaal goed te gaan
ja hier nog 1 die last heeft van dat getetter, ik zet em dan wat paar streepjes lager.. maar dan is diegene niet meer verstaanbaar :s

vraagje: als mijn tel in de standby gaat.. dan zie ik netjes de tijd en datum.. maar als ik 5 minuten later weer op mn tel kijk.. dan is ie er niet meer, maar hij ademt wel nog door.. hebben jullie dat nou ook? voorheen was dit niet zo.. na de update is dit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
adem9elf schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:09:
[...]

ja hier nog 1 die last heeft van dat getetter, ik zet em dan wat paar streepjes lager.. maar dan is diegene niet meer verstaanbaar :s

vraagje: als mijn tel in de standby gaat.. dan zie ik netjes de tijd en datum.. maar als ik 5 minuten later weer op mn tel kijk.. dan is ie er niet meer, maar hij ademt wel nog door.. hebben jullie dat nou ook? voorheen was dit niet zo.. na de update is dit gebeurd
De tijd/datum in standby verdwijnt bij mij precies na 1 uur standby. Daarna slechts nog breathing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
dafmay schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:38:
[...]

De tijd/datum in standby verdwijnt bij mij precies na 1 uur standby. Daarna slechts nog breathing...
is dat in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor zover ik weet, is dat niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Probeer eens het spaarstand thema te veranderen. Bij mij staat die nu op het thema "Afspelen".

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
_Christiaan_ schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:43:
Probeer eens het spaarstand thema te veranderen. Bij mij staat die nu op het thema "Afspelen".
hij stond eerst ook op afspelen.. dus ik dacht ik zet em wel op tekst, misschien dat ie het dan niet doet... maar is nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Laatst online: 13-09 16:11
dafmay schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:38:
[...]

Ik heb dat probleem ook. Het is wel irritant want ik kijk best vaak hoe laat het is (heb geen horloge)
axelotl schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:34:
[...]

Dank je dafmay,

Ik heb mijne ook geflasht ik denk niet dat het wat uit maakt voor de garantie. Anders kun je hem natuurlijk ook zo weer terug zetten. Kijk maar onder je batterij daar staat je code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe ik alles uit het begin scherm haal, ik wil inprincipe alleen maar de agenda punten zien en niet de zkopdracht/wlan-scan/online delen. dit kon met mijn oude Nokia N73 wel. kan dit met deze telefoon ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Sinds zaterdag in het bezit van dit geweldige toestel.
Ik heb alleen 1 probleem tijdens het maken van video opnamen......Het komt zeer regelmatig voor dat bij het opnemen (vooral in het donker) enorm stottert. Het beeld blijft dan soms bijna een halve seconde hangen voor hij weer verder gaat. Als je vervolgens het filmpje bekijkt zitten die schokken er nog steeds in....
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Voor zover ik weet heb ik geen aplicaties draaien op de achtergrond, hoe kan ik dat overigens zien? Zelf dacht ik dat het misschien ligt aan de micro sd kaart, dat die de gegevens niet snel genoeg weg kan schrijven of zo......

Daarnaast heb ik nog de vraag wat de code is voor het resetten van de fabrieksinstellingen?
Weet iemand dat toevallig 0000 is het niet en ook op mijn oincode gaat hij niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 11:10

Prosperot

Today is a gift...

fast_ray schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:08:
Daarnaast heb ik nog de vraag wat de code is voor het resetten van de fabrieksinstellingen?
Weet iemand dat toevallig 0000 is het niet en ook op mijn oincode gaat hij niet verder.
Probeer eens: 12345 (standaard code, zie ook je gebruiksaanwijzing) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

fast_ray schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:08:
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Welke firmware staat op je telefoon? Ik weet even niet meer uit mijn hoofd hoe je dat kon checken, maar die is vast wel in het topic voorbij gekomen, lees even ;)
Voor zover ik weet heb ik geen aplicaties draaien op de achtergrond, hoe kan ik dat overigens zien?
Ik weet dat je door de Symbian Menuknop, dus de toets op de voorkant in de vorm van het Symbian logo, ingedrukt kunt houden en dan verschijnt er een soort kleine taskmanager onderin (vergelijkbaar met Alt-Tab induwen in Windows), waarin je actieve apps staan. Die kun je openen op die manier en net afsluiten, maar ook direct net afsluiten door op C te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ultraman schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:01:
[...]
Welke firmware staat op je telefoon? Ik weet even niet meer uit mijn hoofd hoe je dat kon checken, maar die is vast wel in het topic voorbij gekomen, lees even ;)
*#0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
martijn00 schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:25:

[...]

Ik heb mijne ook geflasht ik denk niet dat het wat uit maakt voor de garantie. Anders kun je hem natuurlijk ook zo weer terug zetten. Kijk maar onder je batterij daar staat je code.
Bedankt martijn00 en dafmay,

Ik heb toch besloten mijn telefoontje weer in te ruilen, als het goed is komt er morgen een nieuwe N85 zonder firmware update problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
axelotl schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:05:
[...]

Bedankt martijn00 en dafmay,

Ik heb toch besloten mijn telefoontje weer in te ruilen, als het goed is komt er morgen een nieuwe N85 zonder firmware update problemen.
Zo zo, dat is nog eens prima service. Waar heb jij 'm aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
dafmay schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:09:
[...]

Zo zo, dat is nog eens prima service. Waar heb jij 'm aangeschaft?
Tja, bij een kleine particuliere onderneming afgelopen vrijdag gekocht waarvan ik de naam even in het midden laat, maar het telefoontje werd me verkocht met de toezegging dat het 2 dagen oud was. Thuis kwam ik er achter dat er een internet historie opzat die terugging tot 21 november en nog veel meer knulligheden (o.a. ongewiste voice memo's, voipaccounts). Toen ik met dat verhaal terugkwam vanochtend stond het schaamrood al snel op de wangen en zijn we snel tot een passende oplossing gekomen.

Echt prima service kan ik dus niet noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Jammer, mijn mooie nieuwe N85 kan geen bluetooth verbinding maken met mijn ingebouwde carkit i.t.t. tot mijn d900i, hoop dat een volgende update dit zal oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
effect10 schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:17:
Jammer, mijn mooie nieuwe N85 kan geen bluetooth verbinding maken met mijn ingebouwde carkit i.t.t. tot mijn d900i, hoop dat een volgende update dit zal oplossen
Dat hoeft niet persé aan de N85 te liggen, het kan net zo goed aan de kant van de carkit zitten. Er zijn me wel meer carkits bekent die niet met bepaalde toestellen willen werken terwijl andere carkits perfect werken. Ik kan je het nog sterker vertellen, de N85 werkt zelfs niet goed op een Nokia CK-7W carkit. Dat is welliswaar al eentje uit de vorige eeuw maar theoretisch zou je toch zeggen dat het zou moeten werken. Ik ben er nooit echt diep ingegaan maar volgens mij heeft het met de ondersteuning en implementatie te maken van de verschillende bluetooth HFP (handsfree) profielen te maken, daar zijn er inmiddels 3 van.

Helaas zijn bepaalde (auto)fabrikanten niet echt sterk in het oplossen van implementatiefouten, neem nu Audi, dat is een drama met de nieuwe Nokia S60 3.2 toestellen. En bij de garage geven ze natuurlijk Nokia de schuld want andere merken werken prima. En zo zijn er helaas nog legio voorbeelden op internet te vinden van combinaties die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Als we een schuld moeten aanwijzen, dan geef ik de schuld aan Bluetooth zelf. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon 1 standaard te ontwikkelen die altijd en overal hetzelfde is. Ik heb al zoveel gezeik gehad met BT, terwijl het in principe juist is ontwikkeld als een universeel protocol, net als USB zegmaar. Dat werkt tenminste wel altijd.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Dit kreeg ik als bericht van Nokia support, zal van het weekend de plugins eens uitproberen:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care. Dit heeft te maken enerzijds met de nieuwe Bt profielen (eind 2007), anderzijds met extra beveiliging (voor persoonlijke data , zoals contacten ,berichten en ed, aangezien met de oudere profielen het zeer toegankelijk was deze uit te lezen van een derde persoon). De functionaliteit van de verbinding tussenbeide is de verantwoordelijkheid van de fabrikant van de Carkit (aangezien dit zo overeengekomen is). De oplossing hiervoor is om de Carkit te upgraden. Echter bij vele Carkits is dit niet mogelijk zoals onder andere bij sommige Nokia Carkits zelf. Nokia ontwikkelde hiervoor Plug-Ins zelf. VOORBEELD: Nokia and Parrot Carkit gebruiken gelijkaardige basis software. U kan mogelijk deze Plug Ins testen met een positief resultaat. U dient deze te installeren via de Pc Suite met de Application Installer:

CK15W: http://europe.nokia.com/A4368365
616 http://europe.nokia.com/A4144399
810 http://europe.nokia.com/A4143881

Indien één van bovenstaande niet werkt , vooraleer een volgende te installeren verwijder eerst de oude via de Toepassing Beheerder in uw toestel. Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten, Nokia Care klantendienst 0900 202 60 55 (aan lokaal tarief)

[ Voor 91% gewijzigd door effect10 op 23-12-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraagje vwb de 3G en GSM opties bij netwerkinstellingen. Bij mij valt soms de verbinding weg wanneer het netwerk wisselt van 3G naar GSM, dit is erg irritant. Nu wil ik hem vastzetten op alleen GSM, maar ik gebruik ook internet van Vodafone (zorgeloos internet blox). Heeft dit nadelige invloed op de snelheid?

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Probeer het eens uit zou ik zeggen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja,

Ik merk weinig verschil, maar ja, serieus internetten doe ik niet op zo'n mobiel. Ik snap de meerwaarde niet helemaal van dat 3G. Weet iemand waarom de verbinding wordt verbroken wanneer het overschakelt naar het GSM netwerk, je zou toch verwachten dat in NL er een goed UMTS netwerk zou zijn?

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Meerwaarde is, is dat je met je vodafone 3G op 3,nogwattes mbps kan interneppen ipv de 114kbps van gprs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
effect10 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:41:
Dit kreeg ik als bericht van Nokia support, zal van het weekend de plugins eens uitproberen:
[...knip...]
Heb helaas hetzelfde probleem met mijn Garmin Nüvi 765T, mijn N80 synchroniseerde meteen de contactlijst e.d. de N85 niet meer helaas... wachten op een firmware update dus van Garmin.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:34
Misschien nog even een tip voor mensen die problemen hebben met het pairen met hun carkit. Via de standaard wizzard van de N85 lukte het bij niet op te pairen. Maar als ik een telefoon nummer verzond via bt naar mijn carkit dan lukte het pairen wel! Daarna kon ik gewoon keurig mijn carkit al audiodevice instellen.
Dit ging goed bij mijn Parrot carkit en ook bij een JVC autoradio met BT ondersteuning.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vandaag zat ik weer eens in de trein naar muziek te luisteren en begon ik mij ergens aan te ergeren.
Namelijk, als ik een SMSje krijg dan maakt de telefoon vrolijk geluid door zijn Message Tone af te spelen. Logisch, want dat hoort zo als hij in het General profile staat. Maar ik heb dus een headset op mijn hoofd waarop de muziek waar ik naar luister prima gedimmed wordt, maar vervolgens komt het SMS-geluid uit de speakers van de foon. En krijgt de hele treincoupé te horen dat ik een SMSje heb.
Nou is dat nog geen probleem, ware het niet dat dat 10 keer in een half uur wel irritant is.
Mijn 6230 gaf een SMStoon ook altijd keurig door de headset.
Weet iemand hier of dat in te stellen is of een bekend bugje is? Want ik vind er maar weinig op...

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 27-12-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over het standby screen: Ik gebruik graag de horizontale ivm mijn afspraken in de kalender, echter de N85 laat ook alle to-do items zien. Mijn E65 liet het aantal openstaande zien (bijv 42 to-do items open) en dan het volgende kalender afspraak,maar de N85 laat ze voluit geschreven zien, resulterend dat ik mijn volgende agendapunt niet zie in het standby scherm en alleen maar de eerste 4 to-do's. Ik kan nergens een instelling hierover vinden, weet iemand hier raad mee?

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand bekend met dit probleem?

Ik heb op de N85 Garmin XT 5.00.10 geïnstalleerd en gebruik natuurlijk de instelling Integrated GPS. De gesproken aanwijzigingen werken pico bello met bluetooth aan of uitgeschakeld.
Echter, zodra mijn N85 met ingeschakelde bluetooth in de auto koppelt met mijn autoradio Pioneer DEH-P55BT, dan zijn de telefoonfuncties op mijn autoradio wel beschikbaar, maar de gesproken aanwijzigingen van de N85 GPS vallen weg... Het is dus kiezen: ofwel handenvrije GSM via de BT-autoradio ofwel GPS met spraak.
Nochtans meen ik in een N95 topic gelezen te hebben dat in dergelijk combinatie de GPS aanwijzigingen via de autoradio te horen zijn (ging over de P65BT van Pioneer, niet de B55BT zoals de mijne)...

Firmware probleempje misschien of ontbrekend BT-protocol in de Pioneer P55BT?

Groeten
Doov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:28:
Is iemand bekend met dit probleem?

Ik heb op de N85 Garmin XT 5.00.10 geïnstalleerd en gebruik natuurlijk de instelling Integrated GPS. De gesproken aanwijzigingen werken pico bello met bluetooth aan of uitgeschakeld.
Echter, zodra mijn N85 met ingeschakelde bluetooth in de auto koppelt met mijn autoradio Pioneer DEH-P55BT, dan zijn de telefoonfuncties op mijn autoradio wel beschikbaar, maar de gesproken aanwijzigingen van de N85 GPS vallen weg... Het is dus kiezen: ofwel handenvrije GSM via de BT-autoradio ofwel GPS met spraak.
Nochtans meen ik in een N95 topic gelezen te hebben dat in dergelijk combinatie de GPS aanwijzigingen via de autoradio te horen zijn (ging over de P65BT van Pioneer, niet de B55BT zoals de mijne)...

Firmware probleempje misschien of ontbrekend BT-protocol in de Pioneer P55BT?
Ik vermoed dat er nog het een en ander met de bluetooth van de N85 mis is. Bij gebruik van SIP hoor ik ook niets over de carkit terwijl gewone CSD gesprekken prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij kost het een paar seconden voor je autoradio om geluid via bluetooth te verwerken en weer te geven (overschakelen van radio naar BT geluid enzo). Da's met een telefoongesprek niet erg (vaak hoor je eerst een paar keer de telefoon overgaan enzo). Maar wanneer het enige geluid "bij de rotonde de 3de afslag nemen" is, dan kan het natuurlijk prima zo zijn dat alles wegvalt in de tijd dat je radio probeert over te schakelen naar de BT ingang.

Met mijn vorige autoradio kon ik altijd net het staartje van de aanwijzing meepakken. Als ik dan snel genoeg op het knopje voor het herhalen van de aanwijzing drukte, was de radio nog niet teruggeschakeld naar de originele ingang en kon ik alsnog de aanwijzing beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Raymond en robertwebbe

Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben. Ik geniet nog van een weekje vakantie, dus tijd zat om te blijven experimenteren met dit wonderlijke toestel. En idd. de uiteindelijke oplossing zal van een firmware upgrade moeten komen, denk ik.

Groeten
Doov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo,

Ben sinds vanmiddag in het bezit van de N85, tot nu toe geweldig toestel, was hiervoor bezitter van de N73, ook een leuk toestel maar de N85 is echt top of the bill tot nu toe.

Alleen lees ik overal over het OLED scherm dat hij in rust stand de tijd en datum laat zien. Mijn N85 doet dat dus niet, ik heb echt alles al doorgespit qua instellingen maar kan het niet vinden. Zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

StephanBV schreef op maandag 29 december 2008 @ 02:32:
Hallo,

Ben sinds vanmiddag in het bezit van de N85, tot nu toe geweldig toestel, was hiervoor bezitter van de N73, ook een leuk toestel maar de N85 is echt top of the bill tot nu toe.

Alleen lees ik overal over het OLED scherm dat hij in rust stand de tijd en datum laat zien. Mijn N85 doet dat dus niet, ik heb echt alles al doorgespit qua instellingen maar kan het niet vinden. Zie ik nu iets over het hoofd?
Bij de instellingen van je thema's kun je instellen wat hij in de spaarstand laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
Harstikke top, ik heb me echt een paar uur blind lopen staren hierop. Had het hele menu thema's voor t gemak maar gewoon gemist.
Vannacht ook maar gelijk de update binnengehaald, en dat allemaal via wifi, geen gekloot meer met kabels enz, echt een wereld toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Nokia N85 pas anderhalve maand, en de zilveren verf van het navi-wieltje begint al af te bladderen! Zijn er meerder GoT members die dit ervaren? Weet iemand of dit onder de garantie van het toestel valt en/of gratis te repareren is bij een Nokia Care Point?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
dubbelpost

[ Voor 101% gewijzigd door robertwebbe op 02-01-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Robert,

ik zie dat je oplettend oog heeft geconstateerd dat mijn vraag al eerder is gesteld op het forum (dubbel post). Er is echter nog door niemand een passend antwoord gegeven, en ik hoop dit hier te vinden. Hier is het Nokia N85 GoT-forum (onder andere) voor bedoeld.

Ben ik vrijwel de enige die last heeft van het afbladderen van het zilveren laagje van het navi-wieltje? En is er toevallig al een member bij een Nokia Care Point geweest voor dit euvel? Valt het (gratis) te repareren? Valt het onder de garantie van het toestel?

Mocht jij antwoord kunnen geven op bovenstaande, dan hoor ik het graag van je! Zo niet, reageer dan alsjeblieft niet met onzinnige posts die niets bijdragen aan dit forum.

No offense 8)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eehm, bel gewoon ff met Nokia, een care point of met je leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:56:
Eehm, bel gewoon ff met Nokia, een care point of met je leverancier.
Beste Raymond,

hier had ik zelf nog niet aan gedacht! :? Hoe simpel kan het zijn ;)

Bedankt voor de tip. Ik zal een Nokia Care Point bellen en hun antwoord hier posten voor members die hetzelfde probleem ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
DJHarry,

Met dubbelpost doelde ik niet op jouw berichtje. Ik had een antwoord gegeven op een vraag van iemand anders die inmiddels al duidelijk beantwoord was door een ander en dat had ik in eerste instantie over het hoofd gezien. Vervolgens heb ik het maar weggehaald om nu niet meteen als wijsneus over te komen en misschien had ik beter "never mind" kunnen schrijven ;)

Helaas ken ik jouw probleem niet en ik denk ook dat je je het beste kunt wenden of een Service Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb net een N85 gekocht via Marktplaats i.p.v. de N79 waar ik mijn oog op had laten vallen.
Voorheen was ik dus ook veel in het N79 topic aan het lezen.

Ik wou enkel even zeggen dat ook in het N79 topic veel nuttige info staat die voor de N85 van pas komt, want in feite is het in het hart hetzelfde toestel. FYI :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 12-11-08 in het bezit van de n85 en ik moet zeggen dat ik er niet echt heel erg blij mee ben. Hij heeft wel allemaal leuke snufjes maar dat gebruik je toch niet allemaal.
Wat bij mij het probleem is:

De toetsen indrukken is lastig omdat die een enorme speling hebben, ze kraken ook.

Het scherm heeft ook een enorme speling, heel irritant dit.

Wanneer ik een video opname doe, dan hapert de beeld. Dit zie je ook wanneer je hebt opgenomen.

Nou ben ik naar de tel. zaak geweest waar ik hem heb gekocht (Centraal Telecom), zij zeggen dat ze hem wel naar nokia kunnen opsturen om hem te fixen. Ik heb dan zoiets van, het duurt min. 6 weken voordat ik mijn toestel krijg en kan hem echt niet missen. Dus ben ik hier terecht gekomen en heb gezien dat je ook naar een nokia care point kunt gaan. Nou is me vraag, kan ik ook daarheen met mijn problemen? Valt dit allemaal onder me garantie? De nokia care point die ik heb gevonden hier in de buurt zijn: GSM Shop Nijmegen en VR* Business Technology. Kan ik daar ook heen gaan om het slide te laten verbeteren en de toetsen?

BVD.

PS: Ik heb via software update gezien dat ik gewoon versie 10.045 heb en niet hoger kan gaan. Ik weet het niet maar ik heb bij de telefoon ook allemaal Duitse boekjes bijgekregen, is dit normaal?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Al die spelings en kraakproblemen heb ik zo goed als geen last. Tuurlijk zit er wat speling op, dat heeft elke slider, maar in mijn geval totaal niet storend. Ik zou hem willen vergelijken met de Samsung G600 van mijn vriendin. Misschien heb ik geluk?
Volgens mij kun je voor je slider gewoon naar een Nokia Service Point. Alleen hoe lang dat duurt zou ik niet weten.
PS: Ik heb via software update gezien dat ik gewoon versie 10.045 heb en niet hoger kan gaan. Ik weet het niet maar ik heb bij de telefoon ook allemaal Duitse boekjes bijgekregen, is dit normaal?
Je hebt geen Benelux versie, maar blijkbaar een Duitse import. Waar dus Duitse boekjes bij zitten en de nieuwe firmware niet voor beschikbaar is. Misschien kijken of je je productcode kunt veranderen naar een EURO2 ? Die heb ik, dat is een Benelux versie en accepteert wel de nieuwe firmware.
Hoe dat kan staat volgens mij ergens in het topic, zoek er even op.
Maar voor je dat doet zou ik eerst even je versie van PC Suite en Nokia Software Updater controleren. Welke versie heb je?

Het enige waar ik me aan erger is dat bel en smstonen door de telefoon zelf af worden gespeeld als ik een headset op heb. Ik wil dat alleen door de headset hebben, dan ben ik weer helemaal happy. Nou gebruik ik wel eigen oordopjes, maar wel in combinatie met de bijgeleverde headset-remote er tussen. Zou dat uitmaken? Straks even experimenteren, maar ik kan het mij haast niet voorstellen.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Of zie ik toch echt ergens een magische setting over het hoofd?

[ Voor 62% gewijzigd door Ultraman op 04-01-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het gedownload via nokia site zelf. Maar moet ik dan me nokia als het ware gaan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
Ultraman schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:50:
Al die spelings en kraakproblemen heb ik zo goed als geen last. Tuurlijk zit er wat speling op, dat heeft elke slider,
Dat is niet zo. Ik heb meerdere Samsungs gehad met echt perfecte sliders, en een paar met hooguit een heel klein beetje speling.
Bij Nokia sliders zie ik altijd speling en meestal voor mij echt onnacceptabel veel, verder het kraken etc, dus algemeen slechte bouwkwalitiet.
Dan heb ik het vooral over de N-serie, voor mij was het de reden om van Nokia af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. Neregens in dit topic staat hoe je je product code kan aanpassen om TOCH naar v11 te kunnen updaten.
Wil iemand hier wat meer over vertellen?

Gevonden door te zoeken naar de NSS tool.

2. Mijn menu's (en andere schermen) roteren niet vloeiend maar springen direct van horizontaal naar vertikaal. Is dit normaal? Kan dit niet vloeiend zoals bij de N79? (v10.045 firmware)

[ Voor 9% gewijzigd door Tijgert op 04-01-2009 18:57 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

StrayDog schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:44:
Dat is niet zo. Ik heb meerdere Samsungs gehad met echt perfecte sliders, en een paar met hooguit een heel klein beetje speling.
Dat is meestal een van de zaken waar ik het Samsung wel goed op vind doen inderdaad. Hun sliders zijn prima.
Bij Nokia sliders zie ik altijd speling en meestal voor mij echt onnacceptabel veel, verder het kraken etc, dus algemeen slechte bouwkwalitiet.
Hier dus geen last van. Het is niet zo strak als de strakste Samsung die ik in handen heb gehad, maar aan speling zijwaarts heb ik zo goed als niks en boven-beneden ook zeer weinig. Maar het kraakt niet en voelt tijdens het duwen stevig aan.

Volgens is dit probleem verschillend bij iedereen als ik de boel hier zo lees. Waarbij wel de kanttekening gemaakt dient te worden dat je in een topic meestal mensen met "problemen" tegenkomt en de tevreden klanten een stuk slechter zijn vertegenwoordigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Waar de N79 standaard een stuk 12 thema's heeft heeft de N85 er... 4?? (fw10.045)
Waarvan de een nog lelijkerder dan de ander :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
Als eerste als antwoord op vraag 2 van Tijgert:
Menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Thema's -> Algemeen -> Opties -> Thema-effecten -> Aan

Dan draait je scherm soepel van horizontale naar vertikale positie.

Ik heb ondertussen een groot hinderlijk probleem met mijn N85, de muziekspeler, ik krijg nu continu de melding "Algemeen: Systeemfout" als ik een mp3tje wil afspelen, ook is de muziekspeler niet meer via de normale weg (terug-toets of Opties -> Afsluiten) af te sluiten. Alleen de rode knop bied nog de mogelijkheid om hieruit te komen.

Als ik het toestel opnieuw opstart dan werkt alles weer, maar na 3 mp3tjes gebeurt er weer hetzelfde.

De video opnames haperen de 1e 30 seconden ook, daarna loopt hij soepel. Als ik de opgenomen video's afspeel is het haperen terug te zien hierin.

De speling op de slider begint nu ook steeds erger te worden, en dan heb ik het over de zijwaardse (horizontale) speling.

Tevens is de USB oplaadmogelijkheid verre weg de slechste oplossing die ik ooit gezien heb, waarom hebben ze dat in vredesnaam bovenop gedaan, als m'n toestel in de auto in de Brodit houder zit is dat echt geen gezicht dat snoertje bovenop.
Voor de mensen die graag knutselen, als je de bijgeleverde USB kabel wil gebruiken icm een 12 volt naar 5 volt USB sigaretten aansteker converter wil gebruiken, soldeer dan de pootje 2 en 3 door in de A zijde in je converter, anders laad hij niet op.

Extra info:
Software versie: 11.047(.53.1) Taal: Euro2 (002)

Mijn eigenlijke vraag: Weet iemand een oplossing voor het mp3 en video probleem? De slider zal een NSP bezoekje worden.

[ Voor 8% gewijzigd door StephanBV op 05-01-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als eerste als antwoord op vraag 2 van Tijgert:
Menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Thema's -> Algemeen -> Opties -> Thema-effecten -> Aan

Dan draait je scherm soepel van horizontale naar vertikale positie.
Gevonden, maar bijna onvindbaar als je bedenkt dat je alle opties met tabs moet instellen en dat HIER dan opeens iets onder je knop zit. Ook een volledige factory reset (met de geheime knoppen combinatie ingedrukt houden) hielp niet omdat het blijkbaar allemaal standaard uit staat.

Helaas kom ik nu tot de ontdekking dat mijn BT en Wlan niet werken... grmbl.. (modderfokking Marktplaats..)
Op naar de NSP en hem 3 weken inleveren :(
USB sigaretten aansteker converter wil gebruiken, soldeer dan de pootje 2 en 3 door in de A zijde in je converter, anders laad hij niet op.
WTF? Werkt dat niet eens standaard??
Mijn eigenlijke vraag: Weet iemand een oplossing voor het mp3 en video probleem? De slider zal een NSP bezoekje worden.
Worst case scenario, algehele reset ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tijgert schreef op maandag 05 januari 2009 @ 03:27:
Waar de N79 standaard een stuk 12 thema's heeft heeft de N85 er... 4?? (fw10.045)
Waarvan de een nog lelijkerder dan de ander :S
Ben ik met je eens. Alle N85 thema's zijn ook nog een zwart...zwart en nog eens zwart. Ik ga eens op zoek naar de originele N79 themes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
StephanBV schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:10:
Tevens is de USB oplaadmogelijkheid verre weg de slechste oplossing die ik ooit gezien heb, waarom hebben ze dat in vredesnaam bovenop gedaan, als m'n toestel in de auto in de Brodit houder zit is dat echt geen gezicht dat snoertje bovenop.
Helemaal mee eens, het is werkelijk een achterlijke oplossing! Slider openschuiven is de enige redelijk nette oplossing icm autohouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
dafmay schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Ben ik met je eens. Alle N85 thema's zijn ook nog een zwart...zwart en nog eens zwart. Ik ga eens op zoek naar de originele N79 themes...
t.o.v. themes van andere phones heeft de N85 een extra item nodig in zijn theme: het vlak achter het telefoonnummer wanneer je wordt gebeld/gaat bellen. Als je een theme neemt van bijvoorbeeld een N82 of N95 krijg je witte cijfers op een wit vlak (aangezien dat vlak niet in die themes is gedefiniëerd). Erg jammer is dat. Ik had een supermooi theme gevonden voor mijn N85, maar die was dus ook incompleet.

Hopelijk dat over een tijdje dat vlak wat bekender is geworden en hij wel bij de populairste themes inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Raymond schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:51:
[...]

t.o.v. themes van andere phones heeft de N85 een extra item nodig in zijn theme: het vlak achter het telefoonnummer wanneer je wordt gebeld/gaat bellen. Als je een theme neemt van bijvoorbeeld een N82 of N95 krijg je witte cijfers op een wit vlak (aangezien dat vlak niet in die themes is gedefiniëerd). Erg jammer is dat. Ik had een supermooi theme gevonden voor mijn N85, maar die was dus ook incompleet.

Hopelijk dat over een tijdje dat vlak wat bekender is geworden en hij wel bij de populairste themes inzit.
Interessant om te weten. Echter bij de volgende themes van Pizero heb ik dat probleem niet :

- Sand default
- Zen Aqua
- Wintertime Lite (verzoek ingediend voor standby achtergrond zonder winter-sneeuw :) )

Een andere (niet-Pizero) theme "Dots Blue" heeft helaas wel de witte letters op een relatief witte achtergrond.

Ik gebruik zelf eigenlijk standaard het Sand default theme...erg mooi op de N85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Pizero themes... linkje?

www.pizero.net :)

[ Voor 54% gewijzigd door Tijgert op 05-01-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Juist :) Naar mijn mening maakt deze meneer de mooiste N-series themes. Heb inmiddels 2x een Premium theme aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heb je ook met themes van hem gehad dat het NIET werkte?
Is er een manier om uit te vinden of al het benodigde erin zit zonder trial and error toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
[b]Tijgert schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:07
[...]

WTF? Werkt dat niet eens standaard??
Het is alleen icm met dit type adapter: Afbeeldingslocatie: http://www.onlinehandelshuis.nl/contents/media/usb-autolader.jpg

Als je je standaard USB kabel wilt gebruiken om te laden in de auto dien je in de adapter de pootjes 2 en 3 door te solderen, eventuele weerstandjes die D-(pootje 2) en D+(pootje 3) van 2,2v en 1,9v voorzien dien je tevens te verwijderen.

Ik ga morgen naar de NSP voor het MP3 probleem, videoprobleem en de slider.

Wat is de zogenaamde geheime toetsencombinatie voor een algehele reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En welke is pootje 2 en 3?
Ik gok de middelste twee als ik naar je verhaal kijk, alleen geef je het niet aan op de foto. En ook niet of de meest linkse pin "poortje 1" heet of "poortje 0" in je vocabulair.
Which is it? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 05-01-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
Ultraman schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:59:
En welke is pootje 2 en 3?
Ik gok de middelste twee als ik naar je verhaal kijk, alleen geef je het niet aan op de foto. En ook niet of de meest linkse pin "poortje 1" heet of "poortje 0" in je vocabulair.
Which is it? :)
Excuses moi!

Er zijn 4 pootjes in een USB A stekker, dus de middelste 2 moet je doorverbinden.

Buitenste zijn respectivelijk 5v+ en 0v- weet ff niet meer of de linker of de rechter plus is, maar dat is niet van toepassing eigenlijk omdat dat gewoon origineel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
De video opnames haperen de 1e 30 seconden ook, daarna loopt hij soepel. Als ik de opgenomen video's afspeel is het haperen terug te zien hierin.

Hoi, mbt tot de videokwaliteit. Ik heb het gevoel dat de N85 niet genoeg rekenpower heeft om vloeiende beelden te registreren als er veel beweging is. Tenminste op 'TV hoge kwaliteit' instellingen. Wanneer ik keis voor 'TV normale kwaliteit' heb ik het probleem niet meer.

Verder wil ik iedereen die DivX -jes af wil spelen op zijn N85 tippen op 'SUPER' van erightsoft. Het is wel een puzzel om het te downloaden maar hulp vind je hieronder.

http://blog.gilluminate.c...ad-super-from-erightsoft/

Ook hier is mijn ervaring dat deN85 niet krachtig genoeg is films in hoge resolutie weer te geven. maar na conversie gaat ie als een naaimachientje:

probeer anders eens de volgende settings:
Output containter : 3GP (Nokia)
Ouput Video codec: MPEG-4
Output Audio codec : ACC -LC
Video Scale Size: 320x240
Video bit rate: 300+
Audio bit rate: 48 +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkent iemand het irriterende :( probleem dat Nokia Application Installer niet goed werkt (= niet vooruit te branden is :O ) als je applicaties wilt installeren op je N85?

Ik gebruik de orginele OVI-Suite die geleverd werd op CD-ROM bij mijn N85. Als ik echter een thema of applicatie wil installeren, dan duurt het minimaal 3 minuten voordat de Nokia Application Installer is opgestart. Vervolgens kan ik 1 applicatie installeren, daarna crasht het Nokia Application Installer programma (hij sluit zichzelf af).

Ik gebruik Windows XP SP3, en werk altijd via PC Suite modus en USB mini datakabel om applicaties te installeren. Ik heb alle recente updates gedownload (zowel windows als ovi suite gerelateerd). Ook het opnieuw installeren van de complete OVI-suite leverde geen verbetering op.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ah, de ovi suite. Ik kon niet uitvogelen hoe die software werkt, dus ben ik maar overgestapt op de pc suite.

Beetje paardemiddel, maar misschien ook wel een goeie optie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ok, dus de middelste twee pootjes van alle signalen isoleren EN met elkaar doorverbinden... dan kun je eigenlijk ook de weerstandjes laten zitten, voor later, als het maar geen contact maakt.

De ultra geheime toetsencombinatie 8) Für den totalen Format! =
(Use at own risk! alles wordt permanent gewist, er blijft niks achter.)

spoiler:
The method of performing a hard-format, i.e resetting it completely to factory defaults and removing all data, is as follows: 1. Switch off the phone.
2. Hold down the following three buttons: Green (call answer) button, * (star) button, and '3' button
3. While holding these buttons simultaneously, press the power button and switch on the phone.
4. When the message 'Formatting' appears on the screen, release all of the buttons

Note: Ik kreeg op mijn N85 geen 'formatting' message, maar daarna wel een Deutsch Wilkommen bericht en mocht het land weer selecteren, dus alles was als nieuw.

MOET je dat ovi suite gebruiken? Ben zelf altijd wel tevreden over PC suite, of doe ik mezelf daarmee te kort?

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 05-01-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
Tijgert schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:00:
Ok, dus de middelste twee pootjes van alle signalen isoleren EN met elkaar doorverbinden... dan kun je eigenlijk ook de weerstandjes laten zitten, voor later, als het maar geen contact maakt.
Die weerstandjes moeten er wel uit, anders blijft er spanning staan op de datalijnen die je zonet kortgesloten heb, je normale krulsnoer autolader en je reislader zijn dezelfde 2 pootjes ook doorverbonden in de B micro USB stekker, en daar staat ook geen spanning op.

Ik ga de UBER RESET straks proberen, ik heb net succesvol een backup gemaakt van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
dafmay schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:15:
[...]

Interessant om te weten. Echter bij de volgende themes van Pizero heb ik dat probleem niet :

- Sand default
- Zen Aqua
- Wintertime Lite (verzoek ingediend voor standby achtergrond zonder winter-sneeuw :) )

Een andere (niet-Pizero) theme "Dots Blue" heeft helaas wel de witte letters op een relatief witte achtergrond.

Ik gebruik zelf eigenlijk standaard het Sand default theme...erg mooi op de N85.
Ik vind zelf het blue wave theme van taieb:
http://www.taiebthemes.co...themes/150-blue-wave.html

echt heel mooi, maar daarbij krijg je dus wel witte cijfers op een witte achtergrond. Dus dat theme is volkomen onbruikbaar.

Nu gebruik ik zelf het vista theme van pizero of het nokia nseries 2 theme.
Het pure-black van pizero vind ik ook mooi, maar heeft ook witte cijfers op een witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kun je themes niet editten met een of andere theme editor? Dan kan je er zelf een plaatje instoppen op de lege plek met het witte vlak.

Sterker nog... moet die witte achtergrond juist niet een foto zijn van je contact die je belt?
Ik had zo iets gelezen dat de S60 3rd fp2 een full screen caller optie had geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen idee, ik heb helemaal geen ervaring met dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 10:14
Bij oudere nokia's, was zo'n themefile gewoon een zip-container met plaatjes er in.
Als je weet hoe dat plaatje heet wat mist (misschien even een goede theme pakken en uitpakken) dan kun je ook iets invoegen. Al is het maar een zwarte achtergrond, bijvoorbeeld.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ga me hier even mee bezig houden -> http://www.symbian-freak...._ui_s60_theme_edit_34.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik ben alweer (na een 1,5 maand) van mijn N85 afgestapt. Mooi toestel, echter een aantal behoorlijke minpunten voor mij :

- te smal om stevig en prettig vast te kunnen houden
- te glad, was steeds bang 'm uit m'n handen te laten glippen
- voelt te zwaar aan door de gebruikte materialen
- vlekt als een tierelier, constant schoonmaken noodzakelijk
- speling op slider (ondanks reparatie bij NSP)
- te klein D-pad, met als gevolg vaak verkeerde toets indrukken
- behuizing kraakt bij toetsen, erg irritant...geen lekker stevig gevoel

Uiteraard over het scherm niets dan lof, en ook over het mij zeer vertrouwde Symbian S60 OS. Voip werkt ook geweldig.

Ik ben overgestapt naar de Samsung Innov8. Slider is superstrak en soepel, D-pad is lekker ruim en toetsen klikken soepeltjes. Geweldige bouwkwaliteit, het hele toestel voelt erg solide aan. Muziek via speakers klinkt veel beter dan zowel de N95 en de N85...gewoon subliem geluid. En ook nog eens een erg goede 8MP camera aan boord met veel opties.

Ik zal zeker in dit forum zo af en toe een kijkje nemen, dus tot ziens....

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 06-01-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
UBER RESET gedaan van t toestel, was fijn alles kwijt, maar geen nood! Ik had de backup nog gemaakt met content copier, die teruggezet (jezus wat duurt dat lang) maar goed, daarna was het toestel nog steeds niet helemaal terug in oude staat, een paar instellingen (oa WiFi, GPRS, MMS, thema instellingen en draaifunctie, knipperfunctie enz enz) waren niet goed.

Toen dat wel weer was ingesteld aan de grote test begonnen, de MP3tjes werkte weer, maar voor korte duur, wederom systeemfout, nu werkt ook Ngage niet meer, als ik hem kies in het menu zie ik een rondje draaien maar verder niets. Als ik Ngage via de media knop probeer te starten, zelfde melding: syteemfout.

Toestel gaat zo naar NSP te schiedam (ricom) hopelijk kunnen zij wat voor me betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Al een beetje mee gestoeid?

Ik ben het nu aan het installeren, om te kijken of ik er zelf wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

UBER RESET gedaan van t toestel, was fijn alles kwijt
Eh.. dat zei ik toch in koeienletters? (of is het koeieletters?)

Probeer eens NA de totale reset niet je systeem terug te zetten, maar enkel Ngage te draaien en MP3tjes te spelen. Mogelijk is je systeem 'gewoon' vervuild...
Al een beetje mee gestoeid?
nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

een vraagje: Ik heb vaak last tijdens het bellen dat het volume van de speaker varieert van bijzonder zacht tot normaal niveau, erg vervelend natuurlijk, want bellen is nu een beetje russisch roulette geworden om te zien of ik ze wel zal verstaan of niet.

Zijn er anderen met dit probleem? Een soft reset of het nieuw installeren van de firmware heeft geen uitkomst geboden....

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
Bij de NSP hebben ze het toestel compleet leeg gehaald voor me, kon ik weer van voor af aan beginnen.

Had van te voren nog losse backups gemaakt van de contactpersonen en de agenda (belangrijkste dingen voor mij)

Die ook alleen teruggezet, en begonnen met installeren van McGuider, gaat goed, alles weer instellen naar mijn zin, zowel in McGuider als het toestel zelf, gaat ook goed, ff snel een mp3 album er op geknald, gaat ook goed, paar foto's geschoten, gaat goed. Tot nu toe lijkt alles weer normaal te werken, tevens Ngage draait weer, alleen zijn me spellen verdwenen (waar kan ik die vandaan halen?)

Het slider probleem zijn ze vergeten, maar daar ga ik nog wel een x voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Laatst online: 13-09 16:11
Als ik nieuwe liedjes op mij sd kaart zet en de music libary update komen er geen nieuwe liedjes bij.
Ik zet mij liedjes in de map: SDkaart/Sounds/Digital

Heeft iemand dit probleem ook, of is er een oplossing voor.

[ Voor 14% gewijzigd door martijn00 op 06-01-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
StephanBV schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:39:
Tot nu toe lijkt alles weer normaal te werken, tevens Ngage draait weer, alleen zijn me spellen verdwenen (waar kan ik die vandaan halen?)
http://www.n-gage.com/ngi/ngage/web/nl/en/showroom.html

Resident evil en Metal gear spelen heerlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heeft er iemand toevallig enig idee welke code reader de N85 werkt?
(met code bedoel ik van die vierknate barcodes, je maakt ene foto en het prog vertaald dat)

Hier kom ik geen wijs uit -> http://mobilecodes.nokia.com/scan.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zou gewoon die voor de N96 pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ff getest, en het werkt :)

Wel cool, ik heb het een maandje terug in CSI gezien, maar geloofde er geen zak van :P

ik heb op deze pagina:
http://mobilecodes.nokia.com/create.jsp?terms=accepted
De tekst "hello world" ingetikt.

Dan krijg je dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://mobilecodes.nokia.com/dm?BARCODE=hello%20world&X=0.18&name=&type=text&MODE=TEXT&a=view

En de foon leest hem prima vanaf mijn beeldscherm
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste