Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Dan kunnen we nu in geheime taal verder communiceren :)

Afbeeldingslocatie: http://mobilecodes.nokia.com/dm?BARCODE=Raymond%20is%20een%20aardige%20jongen!%20Hahaha&X=0.18&name=&type=text&MODE=TEXT&a=create

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 06-01-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
HEY :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Voor degenen die het interessant vinden, ik heb een review geschreven over de Nokia BH-604 stereo bluetooth headset. Deze werkt ook perfect op een N85!

http://tweakers.net/produ...tooth-stereo-headset.html

Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/enhancements/wirelessheadsets/Nokia-BH-604_lowres.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07-2015
Mmmm, ik ben nu al een paar uurtjes bezig om de Voipbuster SIP instellingen van Robert Webbe over te nemen, maar uiteindelijk nog steeds geen positief resultaat. Alles lijkt prima, totdat ik bij het tabblad 'Provider' bij 'Contacten' probeer de Dienst Provider in te schakelen, dan krijg ik na een paar seconden de melding 'Verbinding mislukt'. :( Zowel via mijn Wifi als mijn Telfort verbinding geen verbinding.

Ik begrijp dat dit een vrij algemene foutmelding is maar heeft iemand een idee wat er mogelijk fout gaat?

(voorheen op mijn N82 liep alles prima, maar nu met die Advanced VoiP Settings is alles toch wat lastiger)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:12:
ff getest, en het werkt :)

Wel cool, ik heb het een maandje terug in CSI gezien, maar geloofde er geen zak van :P

ik heb op deze pagina:
http://mobilecodes.nokia.com/create.jsp?terms=accepted
De tekst "hello world" ingetikt.

Dan krijg je dit plaatje:
[afbeelding]

En de foon leest hem prima vanaf mijn beeldscherm
hmm, ze zijn niet allemaal zo klein. Je kan er best wat info in kwijt:

Afbeeldingslocatie: http://mobilecodes.nokia.com/dm?BARCODE=Creating%20mobile%20codes%0D%0ASelect%20what%20information%20you%20want%20to%20encode%3A%20a%20website%20link%2C%20some%20text%2C%20or%20a%20phone%20number%20to%20dial%2C%20and%20turn%20it%20into%20a%20mobile%20code%2C%20a%20code%20that%20can%20be%20scanned%20using%20a%20camera%20phone.%20Simply%20start%20typing%20away%20the%20text%20you%20want%20converted.&X=0.25&name=&type=text&MODE=TEXT&a=view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

hmm, ze zijn niet allemaal zo klein. Je kan er best wat info in kwijt:
Kewl :)

Heeft hier iemand ook ervaring met de zogeheten 'Audio themes'? Is dat wat?
(http://europe.nokia.com/A4516008)

En nog iets, ik meende dat de N85 al text to speech in zich had (hij ligt effe bij de NSP dus ik kan het niet zo snel meer zien), maar als je ook andere talen wil kunnen laten oplezen is dit wellicht handig: -> http://europe.nokia.com/A4286225

[ Voor 38% gewijzigd door Tijgert op 06-01-2009 23:01 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik krijg met een weekje een nieuwe geheugenkaart in mijn telefoon. Nu staat er op de kaart die er nu inzit natuurlijk heel veel data. Wat is een goeie manier om deze data over te zetten naar de nieuwe kaart?
Is daar een procedure voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Raymond schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:06:
Ik krijg met een weekje een nieuwe geheugenkaart in mijn telefoon. Nu staat er op de kaart die er nu inzit natuurlijk heel veel data. Wat is een goeie manier om deze data over te zetten naar de nieuwe kaart?
Is daar een procedure voor?
Ik gebruik daar altijd een USB kaartlezertje voor. Kwestie van Control+A en kopieren naar buroblad (wel even verborgen mappen en bestanden aanzetten) en vervolgens de hele rambam weer terug op het nieuwe kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Kej thnx, ga gelijk aan de slag hiermee, voorlopig werkt het toestel nog naar behoren.

Ik heb ook een vermoeden van het vastloop probleem, ik had een hele shitload aan filmpjes op m'n tel gezet via OVI, en zodra ze op het toestel stonden werd hij gigantisch sloom en leek het probleem zich bijna weer voor te doen. Ik heb toen direct alle filmpjes weer verwijderd en toen was het toestel ook weer in orde.

Zal volgende keer mondjesmaat filmpjes er op gaan zetten.

Op een of andere manier moet hij het verwerken en dat duurt eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
robertwebbe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:50:
[...]

Ik gebruik daar altijd een USB kaartlezertje voor. Kwestie van Control+A en kopieren naar buroblad (wel even verborgen mappen en bestanden aanzetten) en vervolgens de hele rambam weer terug op het nieuwe kaartje.
ah ok :) Ik was even bang dat niet alles meegekopiëerd zou worden, of op één of andere manier gekoppeld zou zijn aan het kaartje, waardoor de kopie niet zou werken in de telefoon (bijvoorbeeld muziek die van de nokia music store komt ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Vandaag heb de Nokia SU-33W Mobile TV Receiver mogen testen.

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/S/SU-33W/SU-33W_312x312.jpg

Met deze accessoire wordt het mogelijk om Mobiele TV van KPN te kunnen kijken op de N85.
Uiteraard moet je wel een KPN abonnement hebben waarop het mogelijk is om een mobiel TV abonnement te nemen, anders heb je er niets aan.

De kwaliteit is echt verassend goed (vergelijkbaar met de N96) en de userinterface was goed en logisch. Ik heb een filmpje gemaakt terwijl ik aan het testen was voor degenen die het leuk vinden om mee te kijken. Een rating wordt op zeer prijs gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 07-01-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat kost zo'n gadget? (als het goed is, heb ik nl. bij mijn abbo ook mobiel tv afgesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Raymond schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:04:
Wat kost zo'n gadget? (als het goed is, heb ik nl. bij mijn abbo ook mobiel tv afgesloten)
Google kan je hier antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Maar jij kan dat ook... Ik vind zo snel even een prijs van 60 pond...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Wat een negatieve reacties allemaal ja over de n85 ik begin een beetje te twijfelen om em te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Da's inherent aan een topic over elk apparaat, men klaagt erover en/of vraagt om oplossingen. Een tevreden eigenaar heeft vaak geen behoefte in een forum als dit want alles werkt normaal.

Bekijk het eens van de andere kant: hoevel mensen klagen hier en hoeveel toestellen zijn er verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Tijgert schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:59:
Maar jij kan dat ook... Ik vind zo snel even een prijs van 60 pond...
Lees mijn onderschrift even ;)
Als je bij Google even "Zoeken in pagina's in het Nederlands" kiest, krijg je voornamelijk Nederlandse resultaten.Ik zie ze dan al staan voor iets meer dan 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dan kan je je onderschrift beter aanpassen in:

Vertel iemand het antwoord op zijn vraag en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf het antwoord kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware 11.047 voor de N85 met Duitse landcode is beschikbaar via PC Suite! Probleemloze update voor mij.

Doov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, morgen stuur ik m'n N85 op voor reparatie. Ik had al eerder aangegeven in dit forum dat ik elke dag mijn accu moest opladen bij minimaal gebruik. Ik heb toen een nieuwe accu gekregen van mijn leverancier, in de hoop dat het aan de accu lag. Op Nieuwjaarsdag had ik hem weer aan de lader toen ik werd gebeld en tijdens het gesprek viel mijn toestel uit en sindsdien: niets! Kan hem niet meer laden en aanzetten! Gelukkig heb ik hem goed verzekerd, dus is het niet te repareren dan krijg ik een nieuwe. Nu maar afwachten hoe lang het duurt!

PS. soms snap ik de werking van dit N85-forum niet. Ik heb verschillende vragen gesteld die voor een ervaren gebruiker van een dergelijke telefoon simpel te beantwoorden zijn. Deze vragen stel ik ook na enig zoekwerk op Google, maar kom er dan toch niet helemaal uit. Deze vragen zijn niet beantwoord tot nu toe...nu lees ik zo'n vraag van Tijgert (prijs van een gadget) en dan wordt er geantwoord dat hij op Google moet zoeken, hier reageert Tijgert op en dan wordt er gewezen op een onderschrift (moet ik dat lezen?) en wordt er toch een prijs genoemd! Waarom niet gewoon een simpel antwoord, kost uiteindelijk ook inder tijd en vervuilt het forum niet (wat sowieso al af en toe gebeurt door pagina-lange posts)??? De suggestie om Google te gebruiken moet opgevat worden als een leermoment??? Mag ik er even vanuit gaan dat iemand die op fora zich voortbeweegt ook vaardig is in het gebruik van Google?
Ik heb voor de aanschaf van de N85 me ook geörienteerd op de fora van o.a. de N82 en N79 en dat ging daar heel anders; dat was er op gericht om elkaar te helpen...
Excuus trouwens voor deze bladvulling, maar ik moest dit ff kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:07:
Nou, morgen stuur ik m'n N85 op voor reparatie. Ik had al eerder aangegeven in dit forum dat ik elke dag mijn accu moest opladen bij minimaal gebruik. Ik heb toen een nieuwe accu gekregen van mijn leverancier, in de hoop dat het aan de accu lag. Op Nieuwjaarsdag had ik hem weer aan de lader toen ik werd gebeld en tijdens het gesprek viel mijn toestel uit en sindsdien: niets! Kan hem niet meer laden en aanzetten! Gelukkig heb ik hem goed verzekerd, dus is het niet te repareren dan krijg ik een nieuwe. Nu maar afwachten hoe lang het duurt!
Dat is allemaal erg vervelend. Zeker omdat je waarschijnlijk redelijk langdurig het toestel kwijt zult zijn...hopelijk wordt het allemaal netjes gemaakt en heb je daarna een goed functionerend toestel.
PS. soms snap ik de werking van dit N85-forum niet. Ik heb verschillende vragen gesteld die voor een ervaren gebruiker van een dergelijke telefoon simpel te beantwoorden zijn. Deze vragen stel ik ook na enig zoekwerk op Google, maar kom er dan toch niet helemaal uit. Deze vragen zijn niet beantwoord tot nu toe...nu lees ik zo'n vraag van Tijgert (prijs van een gadget) en dan wordt er geantwoord dat hij op Google moet zoeken, hier reageert Tijgert op en dan wordt er gewezen op een onderschrift (moet ik dat lezen?) en wordt er toch een prijs genoemd! Waarom niet gewoon een simpel antwoord, kost uiteindelijk ook inder tijd en vervuilt het forum niet (wat sowieso al af en toe gebeurt door pagina-lange posts)??? De suggestie om Google te gebruiken moet opgevat worden als een leermoment??? Mag ik er even vanuit gaan dat iemand die op fora zich voortbeweegt ook vaardig is in het gebruik van Google?
Ik heb voor de aanschaf van de N85 me ook geörienteerd op de fora van o.a. de N82 en N79 en dat ging daar heel anders; dat was er op gericht om elkaar te helpen...
Excuus trouwens voor deze bladvulling, maar ik moest dit ff kwijt
Even een algemene reactie, dus niet op jou persoonlijk gericht. Soms lijkt het alsof een poster nog niet het nodige zoekwerk zelf heeft uitgevoerd voordat allerlei (standaard) vragen uit gemakszucht in de groep worden gegooid. En vaak is het antwoord al te vinden in het forum, omdat de vraag eerder voorbij is gekomen.

Maar ook gebeurd het dat er te snel naar Google terug wordt verwezen ipv een simpel antwoord te geven op de vraag.

Dit is helaas inherent aan fora....niet iets om je al te druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
Nou dan een vraag die wel nagezocht is op google.nl

Heeft de beltoon Beep nou wel of geen trilfunctie?

Ik dacht dat m'n toestel het in het begin wel had bij deze beltoon, maar nadat hij bij een NSP op bezoek is geweest trilt hij niet meer met Beep.

Ik heb deze beltoon voor alles ingesteld in profiel algemeen maar hij trilt niet.

Kan iemand dat controleren voor mij in zijn of haar toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@bouw79; goed dat even de moeite heb genomen om dit te zeggen.

Ik denk / vind dat tweakers.net niet zomaar een willekeurig internet forum is. Op tweakers.net zijn de discussies meestal veel technischer van aard en vind je veel mensen die technischer van aard zijn. De definitie van een tweaker is mijnsinziens iemand die het leuk vind om met techniek te spelen (een probleem is juist een leuke uitdaging) en door onderzoek het onderste uit de kan te halen bij zijn gadgets.

Mijn bijdrages zijn ook meestal techniek van aard. Als vervolgens iemand vraagt wat zoiets kost dan antwoord ik inderdaad met google. Als je dat namelijk doet vind je direct enkele Nederlandse internetwinkels die ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via welk programma zetten jullie divx bestanden om naar 3GP, de helft van mijn scherm is namelijk gescrambled als ik het omzet van divx naar MP4 via divxtopda converter.
axelotl schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:15:
[...]

Hoi, mbt tot de videokwaliteit. Ik heb het gevoel dat de N85 niet genoeg rekenpower heeft om vloeiende beelden te registreren als er veel beweging is. Tenminste op 'TV hoge kwaliteit' instellingen. Wanneer ik keis voor 'TV normale kwaliteit' heb ik het probleem niet meer.

Verder wil ik iedereen die DivX -jes af wil spelen op zijn N85 tippen op 'SUPER' van erightsoft. Het is wel een puzzel om het te downloaden maar hulp vind je hieronder.

http://blog.gilluminate.c...ad-super-from-erightsoft/

Ook hier is mijn ervaring dat deN85 niet krachtig genoeg is films in hoge resolutie weer te geven. maar na conversie gaat ie als een naaimachientje:

probeer anders eens de volgende settings:
Output containter : 3GP (Nokia)
Ouput Video codec: MPEG-4
Output Audio codec : ACC -LC
Video Scale Size: 320x240
Video bit rate: 300+
Audio bit rate: 48 +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem. Als ik het proefiel stil activeer krijg ik geen trilsignaal als iemand mij belt, wel krijg ik een trilsignaal als ik een sms krijg...

In het profiel algemeen werkt het allebei wel...
Weet iemand of dit is verholpen met de nieuwe firmware update ?
StephanBV schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:53:

Ik dacht dat m'n toestel het in het begin wel had bij deze beltoon, maar nadat hij bij een NSP op bezoek is geweest trilt hij niet meer met Beep.

Ik heb deze beltoon voor alles ingesteld in profiel algemeen maar hij trilt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als reviewer zijnde heb je ook direct kennis van een prijsstelling. Het aan jou vragen is dan heel normaal lijkt me. Een tikkeltje denigrerend en belerend doen is dan niet nodig.

Edit:
Volgens mij kan je het probleem van geen vibratie oplossen door WEL een beltoon te kiezen, maar het volume hiervan op nul te zetten. Als je geen beltoon kiest, of de optie hebt om geen toon te laten horen, dan valt er geen melodietje te trillen. Althans, zo ging het op mijn N73 want daar had 'stil' ook geen vibrartie tot gevolg met bellen.

[ Voor 49% gewijzigd door Tijgert op 09-01-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tijgert schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:08:
Als reviewer zijnde heb je ook direct kennis van een prijsstelling. Het aan jou vragen is dan heel normaal lijkt me. Een tikkeltje denigrerend en belerend doen is dan niet nodig.
Mijn persoonlijke mening...als iemand zo aardig is (robertwebbe) om een review te plaatsen van een nieuwe gadget, en er vervolgens slechts een BS reactie op volgt "wat kost zo'n gadget?"(je kunt in plaats daarvan de review bekijken en misschien danken voor de moeite...) ...terwijl dit ook nog eens simpel is te googlen...dan vind ik het een terechte terugverwijzing naar google en zeer zeker niet denigrerend of belerend.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 09-01-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:58:
Via welk programma zetten jullie divx bestanden om naar 3GP, de helft van mijn scherm is namelijk gescrambled als ik het omzet van divx naar MP4 via divxtopda converter.
Ik gebruik xvid4psp, een guide staat hier:
http://www.videohelp.com/tools/XviD4PSP

.mkv hercoderen loopt bij mij nog niet helemaal goed, maar ik heb nog niet uitgebreid gekeken wat de juiste instellingen daarvoor moeten zijn.
divx/xvid hercoderen loopt als een tierelier, inclusief het veranderen van de aspect ratio (als je een 16x9 filmpje hebt, dan wordt dat 320x176, maar dat is wel een erg dunne balk op je scherm. Ik maak er vaak 320x200 van, waarbij ik een stukje laat croppen)

Zo heb ik al regelmatig topgear en comedies in de trein zitten kijken :)

Als voorkeur instelling van dat prog gebruik ik de "nokia 5700" instelling, waabij ik het beeld op vivid zet en verder een zo hoog mogelijke kwaliteit instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Een reviewer betrekt nagenoeg altijd de prijs in zijn review en het daaruit volgende oordeel. Als er iemand dus iets weet van de prijs in Nederland, advies of winkel, dan is het de reviewer wel.
Gezien we hier de reviewer zelf in ons midden hebben is het dus een hele normale vraag.
Het past ook in de discussie die op zo'n review kan volgen en is discussieren nou niet de reden dat we hier zitten en zo veel tijd verdoen?

Even wat anders: een developers certificaat krijgen is al een tijdje niet meer mogelijk op SymbianSigned, maar ik kom net op een leuke Chinese site die er elke dag honderden gratis aanmaakt voor een liefhebber.

[ Voor 61% gewijzigd door Tijgert op 09-01-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tijgert schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:35:
Even wat anders: een developers certificaat krijgen is al een tijdje niet meer mogelijk op SymbianSigned, maar ik kom net op een leuke Chinese site die er elke dag honderden gratis aanmaakt voor een liefhebber.
Dat is een van 2 bekende websites waar je veel gekraakte software vandaan kunt halen. En via een van beide websites kun je ook dev certificates aanvragen...werkt perfect, heb er gisteren nog 1 mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, maar dat gekraakte spul moet je dan even achterwegen laten, anders vallen de mods er over. Ik wou het alleen maar even aangeven voor de mensen die het niet wisten dat je ook nu nog certificaten kan krijgen. Voor legaal te signeren software weltverstaan... anders ben je stout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tijgert schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:10:
Ja, maar dat gekraakte spul moet je dan even achterwegen laten, anders vallen de mods er over. Ik wou het alleen maar even aangeven voor de mensen die het niet wisten dat je ook nu nog certificaten kan krijgen. Voor legaal te signeren software weltverstaan... anders ben je stout.
Ik heb specifiek de naam van de website(s) niet genoemd, dus is er niets aan de hand. Overigens mensen hebben helemaal niets aan jouw "tip" aangezien men geen flauw benul heeft welke "Chinese" website jij bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

eh.. ja, daar heb je ook wel gelijk in. Ook ik vermelde die site niet vanwege het illegale spul aldaar.
(zou je toch niet van Chinezen verwachten ;) )
Ik wou alleen mijn medemens helpen met deze tip om 3'PM'
hehe... ok, genoeg leukigheid. We gaan verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tijgert schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:04:
eh.. ja, daar heb je ook wel gelijk in. Ook ik vermelde die site niet vanwege het illegale spul aldaar.
(zou je toch niet van Chinezen verwachten ;) )
Ik wou alleen mijn medemens helpen met deze tip om 3'PM'
hehe... ok, genoeg leukigheid. We gaan verder...
:) Ik vat 'm. Echter zie ik nergens de verwijzing "3PM" in jouw originele bericht....

Ok...back on-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

(dat was ook een kleine verwijzing naar de tijd en naar Personal Message voor als er mensen vragen hadden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tijgert schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:14:
(dat was ook een kleine verwijzing naar de tijd en naar Personal Message voor als er mensen vragen hadden ;) )
Ja die had ik dus al "ge-vat" :)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 09-01-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk navigatie werkt nu goed met de interne gps, wil graag op mijn Nokia N85 terug hebben, had op mijn N73 tomtom, maar deze is zwaar verouderd en werkt niet op de n85 volgens mij

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 03:30:
Welk navigatie werkt nu goed met de interne gps, wil graag op mijn Nokia N85 terug hebben, had op mijn N73 tomtom, maar deze is zwaar verouderd en werkt niet op de n85 volgens mij

:/
Route66 v8 en ook McGuider 2009 (v7.7) doen het allebei 100% op de N85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De nokia navigatie (maps) werkt ook prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robertwebbe: ik begrijp volkomen je verklaring van de term tweaker en dat in eerste instantie deze fora ook echt voor tweaking zijn ingericht. Echter, op het moment dat ik op zoek ging naar een nieuwe mobiel en me dus wilde oriënteren op ervaringen van gebruikers, geeft Google als een van de eerste hits deze fora aan. Eenmaal hier beland kwam ik er ook achter dat dit niet voor niets is: alle fora van tweakers.net zijn zeer actief en informatief, juist omdat er niet enkel over tweaking wordt gesproken!!! Wees eerlijk, jouw post over een koptelefoon is geweldig en zeer zinvol, je maakt daar vele forumleden blij mee (mij ook), maar lijkt me ook geen voorbeeld van tweaking...
In ons specifieke geval zou ik of gewoon het antwoord geven als ik het wist of ik zou er niet op reageren, denkende dat iemand dit zou kunnen vinden op Google en hem/haar verder in zijn/haar waarde laten. Hoewel het waarschijnlijk niet zo was bedoeld, sluit ik me aan bij de woorden van Tijgert: zoals er nu werd gereageerd, komt het enigszins belerend over (en nogmaals: kost het meer tijd en leidt het tot 'forumvervuiling').
Dat al je technische bijdragen en nieuwtjes over het algemeen zeer welkom en zeer gewaardeerd worden, wil ik ook nog wel even onderstrepen.

Zullen we het hier maar bij laten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Jammer dat Tomtom ermee is gekapt. Sygic schijnt een zeer mooi programma te zijn maar heb ik er nog geen leuke stemmetjes voor gevonden. Was altijd wel in mijn nopjes met Picard die zegt: Engage!
Of John Cleese: Please turn around in the opposite direction from the direction of which you are directing your vehicle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
Even een vraagje,

Ik heb een Telfort abo met een (onbeperkt) internet abo voor mijn N85 voor een tientje. Hoewel niet de bedoeling kun je je N85 prima als bluetooth modem gebruiken om met je laptop mobiel te internetten.

Kan dat eigenlijk ook met de andere tientjes abonnementen (T-mobile, Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
axelotl schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:30:
Ik heb een Telfort abo met een (onbeperkt) internet abo voor mijn N85 voor een tientje. Hoewel niet de bedoeling kun je je N85 prima als bluetooth modem gebruiken om met je laptop mobiel te internetten.
Nee, bij al die tientje abonnementen is dat uitgesloten in de voorwaarden.
Als je dat toch wilt, heb je een ander type bundel nodig. Bij de meeste netwerken kun je een zakelijke databundel toe laten voegen op je abonnement waarbij dat wel mag. Je ziet steeds vaker de keuze uit of:
- maximale HSDPA snelheid en een maximum verbruik
- geknepen snelheid en echt onbeperkt gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

axelotl schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:30:
Even een vraagje,

Natuurlijk kan dat. Ik kon tijdens een LAN met vrienden in een blokhut waar geen centrale internet verbinding aanwezig was (of we moesten de telefoonlijnen kapen met 56k :z ) prima internet op met mijn telefoon.
Het mag alleen niet volgens de voorwaarden. Ik heb er alleen maar de mail mee gechecked, ergens op GoT een forumpost gedaan en even mee op MSN gezeten. Als je het dataverbruik binnen de perken houdt is het vest geen groot probleem. En afhankelijk van je provider kan het zijn dat er poorten geknepen of geblokt worden.
Het mag alleen officieel dus niet, eigen risico dus.

Als je echt mobiel wilt internetten zou ik, zoals robertwebbe al zegt, een daarvoor geschikt abotje afsluiten met HSDPA.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 11-01-2009 22:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tijgert schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:04:
Jammer dat Tomtom ermee is gekapt. Sygic schijnt een zeer mooi programma te zijn maar heb ik er nog geen leuke stemmetjes voor gevonden. Was altijd wel in mijn nopjes met Picard die zegt: Engage!
Of John Cleese: Please turn around in the opposite direction from the direction of which you are directing your vehicle :P
Er schijnt een tool te zijn waarmee de Tomtom stemmen kunnen worden geconverteerd naar Sygic. Wellicht kun je hier in het Sygic topic meer info over vinden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
robertwebbe schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:36:
[...]

Nee, bij al die tientje abonnementen is dat uitgesloten in de voorwaarden.
Als je dat toch wilt, heb je een ander type bundel nodig. Bij de meeste netwerken kun je een zakelijke databundel toe laten voegen op je abonnement waarbij dat wel mag. Je ziet steeds vaker de keuze uit of:
- maximale HSDPA snelheid en een maximum verbruik
- geknepen snelheid en echt onbeperkt gebruik
Klopt, ik weet dat het niet mag. Twee jaar geleden had ik een EDGE abonnement bij Telfort waarbij het wel mocht en tijdens de discussie over verlenging met een Telfort medewerker raadde hij mij het tientjes-abo aan omdat Telfort geen onderscheid zou kunnen maken tussen tethering en standaard mobiel internet verbruik. O-)

Ik reis (zoals nu) veel met de trein en haal op mijn laptop met tethering gemiddelde downloadsnelheden van 50kB/s, [soms 90kB/s soms 5kB/s als de dekking echt beroerd is tussen de boerderijen wat voldoende is.

Mijn vragen nu zijn eigenlijk:
  1. - Heeft die Telfort medewerker echt gelijk dat de provider niet kan zien of er 'getethererd' wordt?
  2. - Levert een zakelijk max databundel echt veel op of wordt er alleen maar geschermd met mooie getallen? Ik ben benieuwd naar de downloadgetallen tussen die eerder genoemde boerderijen. Volgens mij is daar gewoon geen UMTS dekking van KPN
  3. - Gerelateerd aan de eerste vraag: Kun je (en dus niet mag je) met alle tientjes abo's tetheren? (Ultraman, wat voor provider heb jij?)
NB Ik nu al geruime tijd zo'n tientjes abo van Telfort heb nog nooit vermaningen gehad betreffende mijn dataverbruik (150MB - 400MB/ maand)

[ Voor 0% gewijzigd door axelotl|IA op 12-01-2009 09:42 . Reden: grammar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Er schijnt een tool te zijn waarmee de Tomtom stemmen kunnen worden geconverteerd naar Sygic. Wellicht kun je hier in het Sygic topic meer info over vinden.
Helaas, ik kom niks tegen... Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trilfunctie werkt niet tijdens profiel stil:

weet iemand hier een oplossing voor... ?

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem. Als ik het proefiel stil activeer krijg ik geen trilsignaal als iemand mij belt, wel krijg ik een trilsignaal als ik een sms krijg...

In het profiel algemeen werkt het allebei wel...
Weet iemand of dit is verholpen met de nieuwe firmware update ?
quote:
StephanBV schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:53:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Bedoel je de beltoon "Beep" of beltoontype "één piep"?

De eerste heeft bij mij een langdurige tril, de tweede heeft een redelijk kort trilletje. Ik heb dit overigens getest met profiel Algemeen.

Probeer anders eens een ander profiel, Vergadering ofzo, en zet in dat profiel de tril aan en beltoontype op "stil". Misschien kan je het probleem daarmee omzeilen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee helaas, zodra ik stil of beep activeer, werkt het niet meer, zodra ik een andere "normale beltoon" selecteer werkt de trilfunctie wel...Het maakt niet uit in welk profel ik dit doe..
_Christiaan_ schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:04:
Bedoel je de beltoon "Beep" of beltoontype "één piep"?

De eerste heeft bij mij een langdurige tril, de tweede heeft een redelijk kort trilletje. Ik heb dit overigens getest met profiel Algemeen.

Probeer anders eens een ander profiel, Vergadering ofzo, en zet in dat profiel de tril aan en beltoontype op "stil". Misschien kan je het probleem daarmee omzeilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Mensen,

Al m'n smsberichten staan nu op m'n telefoongeheugen (volgens mij). Kan ik ze kopieren/verplaatsen vanaf m'n telefoongeheugen naar m'n geheugenkaart? Zoja hoe?

Als ik namelijk instel dat sms berichten op de geheugenkaart worden opgeslagen zijn de berichten niet meer zichtbaar en ik wil natuurlijk dat ze wel zichtbaar zijn..

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door YaYo86 op 13-01-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Trilfunctie werkt niet tijdens profiel stil:

weet iemand hier een oplossing voor... ?
Ik heb hier al eens op gereageerd, maar ik kreeg geen reactie op mijn reactie dus weet niet of ik nou nog eens moet reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:58
Tijgert schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:53:
[...]
Ik heb hier al eens op gereageerd, maar ik kreeg geen reactie op mijn reactie dus weet niet of ik nou nog eens moet reageren...
Heb het op mijn N85 gechecked, inderdaad in profiel stil trilde hij niet omdat dit kennelijk in de instellingen bij trilsignaal standaard uit staat. Ik heb in het profiel tril bij de instellingen het trilsignaal aangezet en voila hij trilt in profiel stil, onafhankelijk van beltoon.

Profiel Stil kiezen (met inhouden hekje) --> instellingen--> algemeen--> persoonlijk--> tonen
Hier dan trilsignaal aanzetten

[ Voor 10% gewijzigd door effect10 op 13-01-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb nu de inhoud van het bijgeleverde kaartje gekopieerd naar een nieuwe 16GB kaart.

Zo op het eerste gezicht werkt dat goed. Er gaat alleen wel één dingetje fout: foto's worden door de telefoon nu niet meer herkend als door de eigen camera gemaakt. Dus onder het kopje "vastgelegd" bij het tabblad foto's staan nu geen foto's meer.
Is er een manier om de telefoon die foto's opnieuw in te laten lezen (net als dat je met muziek doet door de bibliotheek te laten hernieuwen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
effect10 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:22:
[...]

Heb het op mijn N85 gechecked, inderdaad in profiel stil trilde hij niet omdat dit kennelijk in de instellingen bij trilsignaal standaard uit staat. Ik heb in het profiel tril bij de instellingen het trilsignaal aangezet en voila hij trilt in profiel stil, onafhankelijk van beltoon.

Profiel Stil kiezen (met inhouden hekje) --> instellingen--> algemeen--> persoonlijk--> tonen
En in profiel algemeen? Is daar nog wat te vogelen zodat beltoon "Beep" daar trilt? Het lijkt soms wel toeval te zijn dat hij het wel/niet doet.

Nog een issue, tijdens het bellen, bijvoorbeeld met een informatie nummer, moet je wel eens keuzes maken, kies 1 voor blabla, ik moet altijd 2x op 1 of wat voor cijfer dan ook drukken voordat het doorkomt, lijkt wel of het toestel tijdens een gesprek gewoon in een diepe stand-by gaat. Is dit normaal of er staat er ergens een instelling verkeerd?

En dan de laatste:
Na het beeindigen van een gesprek, gekozen uit contacten, blijft het contacten menu actief in toepassingen, hoort dit niet uit te gaan nadat het nummer gekozen is?
Tevens zijn geimporteerde contacten (via pc suite) niet aan te passen om standaardnummers (voor bijvoorbeeld bellen, sms, video oproep) niet in te stellen op het toestel. Als ik bij een contact bijvoorbeeld Piet kies: Openen -> Opties -> Standaardnummers gaat het toestel terug naar stand-by scherm. Als ik een nieuw contact aanmaak op het toestel zelf lukt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Raymond schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:54:
Ik heb nu de inhoud van het bijgeleverde kaartje gekopieerd naar een nieuwe 16GB kaart.

Zo op het eerste gezicht werkt dat goed. Er gaat alleen wel één dingetje fout: foto's worden door de telefoon nu niet meer herkend als door de eigen camera gemaakt. Dus onder het kopje "vastgelegd" bij het tabblad foto's staan nu geen foto's meer.
Is er een manier om de telefoon die foto's opnieuw in te laten lezen (net als dat je met muziek doet door de bibliotheek te laten hernieuwen)?
Ik zou het niet weten, maar misschien heet die niet voor niks "vastgelegd" want de foto's die hij nu inleest, zijn namelijk niet daadwerkelijk vastgelegd maar gewoon gekopieerd.
StephanBV schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:00:
[...]

En in profiel algemeen? Is daar nog wat te vogelen zodat beltoon "Beep" daar trilt? Het lijkt soms wel toeval te zijn dat hij het wel/niet doet.

Nog een issue, tijdens het bellen, bijvoorbeeld met een informatie nummer, moet je wel eens keuzes maken, kies 1 voor blabla, ik moet altijd 2x op 1 of wat voor cijfer dan ook drukken voordat het doorkomt, lijkt wel of het toestel tijdens een gesprek gewoon in een diepe stand-by gaat. Is dit normaal of er staat er ergens een instelling verkeerd?

En dan de laatste:
Na het beeindigen van een gesprek, gekozen uit contacten, blijft het contacten menu actief in toepassingen, hoort dit niet uit te gaan nadat het nummer gekozen is?
Tevens zijn geimporteerde contacten (via pc suite) niet aan te passen om standaardnummers (voor bijvoorbeeld bellen, sms, video oproep) niet in te stellen op het toestel. Als ik bij een contact bijvoorbeeld Piet kies: Openen -> Opties -> Standaardnummers gaat het toestel terug naar stand-by scherm. Als ik een nieuw contact aanmaak op het toestel zelf lukt het weer wel.
Ik heb eigenlijk geen last van de issues die je hier beschrijft. Alleen dat contacten aan blijft staan is normaal, dat was op de N73 al zo.

Ik zou eens een NSP bellen als ik jou was, je trilstand functioneert gewoon niet goed (hapering).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
_Christiaan_ schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:52:
[...]

Ik zou het niet weten, maar misschien heet die niet voor niks "vastgelegd" want de foto's die hij nu inleest, zijn namelijk niet daadwerkelijk vastgelegd maar gewoon gekopieerd
Ik heb het ook wel eens gehad met foto's die ik gemaakt had en die er niet tussen verschenen. Als ik dan via bestandbeheer ging kijken, kon ik ze wel zien staan.
Dus ik zou het wel fijn vinden als er een manier is, waarmee je de telefoon kan dwingen om die catalogus opnieuw aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Kijk eens in je camera-instellingen waar de foto's worden opgeslagen. Misschien als je dezelfde map kiest als waar de gekopieerde foto's nu staan, verschijnen ze wel in het lijstje?

En dan misschien de telefoon rebooten ofzo, anders zou ik het ook niet weten...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ze staan wel op de juiste plek. Ik vermoed dat de telefoon ergens een catalogus aanmaakt en vanuit daar de foto's laat zien/beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas bij mij staat in het profiel stil het trilsignaal aan en dit werkt niet... mijn nokia n85 heeft trouwens duitse firmware: versie 10.045.238.1, datum 08/10/2008 ...
effect10 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
Nogmaals:
Als ik nieuwe liedjes op mij sd kaart zet en de music libary update komen er geen nieuwe liedjes bij.
Ik zet mij liedjes in de map: SDkaart/Sounds/Digital

Heeft iemand dit probleem ook, of is er een oplossing voor.
Ik heb mijn mobiel afgelopen vrijdag ingeleverd bij een nokia service point. Dat kwam omdat ik problemen had met mij GPS. Ik had na 15 min. pas een goed genoeg signaal. (a-gps uit)

Die zelfde middag belt die man van het service punt: ja meneer logisch dat hij het niet doet u had internet niet aan. Ik dus....??? waarvoor heb ik internet nodig voor gps? ja dat moet meneer anders zal GPS het nooit doen.

Dus ik mijn twijfels hebben over de kwaliteiten van die beste man. Zeg ik voor a-gps heb je internet nodig, als ik mijn interne GPS gebruik dan zal het de mobiel toch echt wel sneller als 15 min. een geldig signaal moeten hebben. Goed dan zou hij hem wel opsturen.

Heeft iemand ervaring met dat opsturen hoe lang dat gaat duren?

[ Voor 3% gewijzigd door martijn00 op 14-01-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik test het ff voor je
Edit: niet het opsturen, maar de tijd die een gps fix kost :+

edit2: hmm, dat wordt niks vanaf de plek waar ik nu zit. Dat moet ff later vandaag gebeuren

[ Voor 95% gewijzigd door Raymond op 14-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

martijn00 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:15:
Nogmaals:

[...]

Ik heb mijn mobiel afgelopen vrijdag ingeleverd bij een nokia service point. Dat kwam omdat ik problemen had met mij GPS. Ik had na 15 min. pas een goed genoeg signaal. (a-gps uit)

Die zelfde middag belt die man van het service punt: ja meneer logisch dat hij het niet doet u had internet niet aan. Ik dus....??? waarvoor heb ik internet nodig voor gps? ja dat moet meneer anders zal GPS het nooit doen.

Dus ik mijn twijfels hebben over de kwaliteiten van die beste man. Zeg ik voor a-gps heb je internet nodig, als ik mijn interne GPS gebruik dan zal het de mobiel toch echt wel sneller als 15 min. een geldig signaal moeten hebben. Goed dan zou hij hem wel opsturen.

Heeft iemand ervaring met dat opsturen hoe lang dat gaat duren?
Over dat eerste: probeer eens een andere map, of: liedjes ff verwijderen, library updaten, liedjes er weer op en opnieuw updaten. Misschien doet-ie het dan wel.

Over dat tweede: je mobieltje heeft veel meer moeite om een fix te krijgen. Het is anders dan een geïntegreerde GPS van een auto of een Tomtom, daar is veel meer ruimte voor een antenne. Ik merk met mijn N85 dat het veel langer duurt of zelfs niet lukt om een fix te krijgen zonder A-GPS. Let op, ik heb het hier over 'fix krijgen'. Eenmaal fix dan loopt GPS als een tierelier en is er geen A-GPS nodig.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
_Christiaan_ schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:51:
[...]
Over dat tweede: je mobieltje heeft veel meer moeite om een fix te krijgen. Het is anders dan een geïntegreerde GPS van een auto of een Tomtom, daar is veel meer ruimte voor een antenne. Ik merk met mijn N85 dat het veel langer duurt of zelfs niet lukt om een fix te krijgen zonder A-GPS. Let op, ik heb het hier over 'fix krijgen'. Eenmaal fix dan loopt GPS als een tierelier en is er geen A-GPS nodig.
Is mijn ervaring ook met zowel de N95-1 als de N85. Een fix verkrijgen duurt in 1e instantie 10-30 seconden, daarna prima gps connectie...tussen 80-100%. Moet wel zeggen dat ik met mijn nieuwe Samsung Innov8 doorgaans per direkt een gps fix heb...met dezelfde navigatie software (Route 66 v8 en McGuider 2009) als ik ook op mijn voorgaande telefoons al gebruikte. Het kan zijn dat er weer een andere gps chip in de Innov8 wordt gebruikt, het is immers geen Nokia. De fix is veel sneller en verbinding zo goed als altijd de volle 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Dat probleem met de lange fix krijgen zonder A-GPS komt ook mij bekend voor. Vooral als ik McGuider heb afgesloten op een andere plaats dan dat ik hem opstart. Het gekke is dat die wel vrij snel een aantal satelieten laat zien. Maar de fix.......... Goed het is ook mijn eerste smartphone dus vergelijken kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat ik nou nog niet snap is waarom je A-GPS uberhaupt uit zou willen zetten. Als je geen databundel bij je telefoon hebt gekocht is het enige wat ik kan bedenken.
Om een GPS fix te krijgen heb je goede ontvangst van GPS signalen nodig. Tussen wat hogere gebouwen, in steden, onder bomen of in omstandigheden die die signaalsterkte benadelen is dat lastig. Tussen gebouwen krijg je last van meerwegontvangst omdat de signalen weerkaatsen.
A-GPS dan echt verdomde handig om gewoon even een server te vragen om adh de telefoonmasten je positie ongeveer te bepalen en om je de posities van de GPS satelieten door te geven. Ik heb A-GPs dan ook altijd aan en supersnel een fatsoenlijke fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Kunnen jullie Gmail gebruiken? Ik kan tegenwoordig niet meer naar de Gmail site. Ik krijg achter elkaar de volgende 2 meldingen:

"Beveiligde verbinding wordt geopend. Inhoud blijft onzichtbaar voor anderen."

"U verlaat een beveiligde webpagina. Doorgaan?"

Vervolgens weer van voor af aan:

etc.

Ik gebruik firmware 11.047 i.cm. Orange World. Voorheen kon ik gewoon naar Gmail. Opeens kan het niet meer. Cache en alles heb ik al gewist, zonder resultaat.

Dus als iemand ff voor mij kan testen, graag :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ultraman schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:13:
Wat ik nou nog niet snap is waarom je A-GPS uberhaupt uit zou willen zetten. Als je geen databundel bij je telefoon hebt gekocht is het enige wat ik kan bedenken.
Om een GPS fix te krijgen heb je goede ontvangst van GPS signalen nodig. Tussen wat hogere gebouwen, in steden, onder bomen of in omstandigheden die die signaalsterkte benadelen is dat lastig. Tussen gebouwen krijg je last van meerwegontvangst omdat de signalen weerkaatsen.
A-GPS dan echt verdomde handig om gewoon even een server te vragen om adh de telefoonmasten je positie ongeveer te bepalen en om je de posities van de GPS satelieten door te geven. Ik heb A-GPs dan ook altijd aan en supersnel een fatsoenlijke fix.
Ultraman, laat me je iets uitleggen over A-GPS want je verhaal klopt niet helemaal. Het is een algemeen begrip met twee verschillende soorten techniek; Assited GPS en Op basis van netwerk.

Bij Assited GPS wordt er (bij Nokia toestellen) iedere keer als je je GPS activeert een kleine hoeveelheid data gedownload van een Assisted GPS server (supl.nokia.com), hierin staat waar de satellieten de komende x minuten precies zullen zijn. Met behulp van deze informatie kan een fix veel sneller worden berekend dan zonder deze informatie. Het is overigens van belang dat de datum en tijd nauwkeurig ingesteld zijn op je toestel anders werkt deze functie juist contra-productief.

Bij Op basis van netwerk ontvangt het toestel kant en klare locatie informatie van het netwerk. Afhankelijk hoeveel zendmasten er om je heen staan is deze informatie meer of minder nauwkeurig. Grote voordeel van deze techniek is dat je binnen een secode alvast een redelijke plaatsbepaling hebt totdat de echte GPS zijn fix heeft bereikt. Alleen geeft geen enkele Nederlandse operator deze informatie door. Ik zou het wel aan laten staan voor het geval dat je een keer in het buitenland zit waar dit wel wordt ondersteund.
Deze technieken zijn dus niet aan elkaar gekoppeld en werken onafhankelijk.

Wellicht ben je in verwarring gebracht door de manier hoe Google het aanpakt. Vanaf het moment dat Google Maps Mobile beschikbaar is, wordt er door de applicatie Cell-ID's verzameld. Deze Cell-ID's worden dan teruggezonden naar de Google Maps server, inclusief de GPS informatie. Inmiddels is er zoveel informatie verzameld dat je nu al zonder GPS een redelijke plaatsbepaling krijgt. Als voorbeeld noem ik de eerste iPhone (zonder GPS), als je hier Google Maps start, krijg je een grote cirkel te zien waar je ongeveer zou moeten zijn. Ik heb nog nooit gezien dat het niet klopte al was de cirkel soms zo groot als de hele gemeente. Zo kun je dus aan de hand van de zendmasten een locatiebepaling krijgen.

Ik heb de proef op de som genomen en ben met een GPS ondersteunend toestel omtrekkende bewegingen gaan maken rondom mijn woonhuis. Na ongeveer een maand later was de informatie blijkbaar verwerkt en was de cirkel niet meer zo groot als de hele gemeente maar nog maar rondom de wijk.
Waar je je wel bewust van moet zijn is dat er eigenlijk 6 netwerken in Nederland zijn. KPN, Vodafone en T-Mobile hebben beide een GSM netwerk en een UMTS netwerk en beide hebben eigen antennes en dus ook Cell-ID's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

robertwebbe schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:52:
[...]

Ultraman, laat me je iets uitleggen over A-GPS want je verhaal klopt niet helemaal. Het is een algemeen begrip met twee verschillende soorten techniek; Assited GPS en Op basis van netwerk.

Bij Assited GPS wordt er (bij Nokia toestellen) iedere keer als je je GPS activeert een kleine hoeveelheid data gedownload van een Assisted GPS server (supl.nokia.com), hierin staat waar de satellieten de komende x minuten precies zullen zijn. Met behulp van deze informatie kan een fix veel sneller worden berekend dan zonder deze informatie. Het is overigens van belang dat de datum en tijd nauwkeurig ingesteld zijn op je toestel anders werkt deze functie juist contra-productief.
Klopt, dat is inderdaad Assisted GPS zoals ik het ook zie. :)
Bij Op basis van netwerk ontvangt het toestel kant en klare locatie informatie van het netwerk. Afhankelijk hoeveel zendmasten er om je heen staan is deze informatie meer of minder nauwkeurig. Grote voordeel van deze techniek is dat je binnen een secode alvast een redelijke plaatsbepaling hebt totdat de echte GPS zijn fix heeft bereikt. Alleen geeft geen enkele Nederlandse operator deze informatie door. Ik zou het wel aan laten staan voor het geval dat je een keer in het buitenland zit waar dit wel wordt ondersteund.
Deze technieken zijn dus niet aan elkaar gekoppeld en werken onafhankelijk.

Wellicht ben je in verwarring gebracht door de manier hoe Google het aanpakt.
Ik dacht inderdaad dat dit in één adem met bovenstaande A-GPS gedaan werd. Omdat het immers kan en inderdaad omdat dat precies is wat ik Google Maps zie doen ;)
Maar daar doen we hier dus niet aan...

Goede verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

(toch raar dat ik met mijn externe blauwe tand GPS muis na een minuut of twee al een 100% fix heb en de N85 e.d. dat niet kunnen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren eindelijk mijn N85(Duitse versie) in ontvangst mogen nemen.
Het toestel zit er op het eerste gezicht echt prima uit!
Maar ik ben echter ook tegen wat problemen aangelopen, ik weet dat die problemen aan bod zijn geweest en wat je er aan kan doen om ze mogelijk te verhelpen, maar toch wil ik graag weten wat ik in mijn situatie het beste kan doen.
Het schuiven van de slider naar onderen(voor het zichtbaar maken van de multimedia toetsen) gaat heel erg zwaar. Ook heb ik in zowel in dichte als in open toestand last van verticale en horizontale speling.
Ook is het mij nog niet gelukt om youtube video's te bekijken via een wifi verbinding(zowel met nokia's browser niet gelukt als met opera mini) Ook de fm transmitter heb ik geprobeerd en die krijg ik ook niet werkend, maar dat zou wel goed komen.

De vraag die ik over de slider heb is wat moet ik er mee doen? Zijn de problemen die ik heb te erg en moet ik hem dus terug sturen(zo ja, waarna toe? Nokia zelf of naar www.gsmeasy.nl waar ik hem gekocht heb) of moet ik er gewoon mee langs een NSP gaan?

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn nokia N85 laat in het accu icoontje (rechts boven) een soort van maantje zien????

Iemand enig idee wat dat betekend.

Heb al in de gebruiksaanwijzing gekeken maar daar werd er niks over vermeld.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:22:
Ook is het mij nog niet gelukt om youtube video's te bekijken via een wifi verbinding(zowel met nokia's browser niet gelukt als met opera mini) Ook de fm transmitter heb ik geprobeerd en die krijg ik ook niet werkend, maar dat zou wel goed komen.
Work-around die ik daarvoor heb gevonden. Is in je Settings -> Applications -> Realplayer -> Network. Je Default Network veranderen in het WiFi access point waarmee je op dat moment verbonden bent. Hij heeft voor zover ik weet nameijk niet de mogelijkheid om ervoor te prompten met een keuzemenu. En dat is wel jammer idd.
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:59:
Hallo,

Mijn nokia N85 laat in het accu icoontje (rechts boven) een soort van maantje zien????
Is je accu bijna leeg? Want dan heb ik er ook een stippel/vormpje in. Waarmee hij aangeeft dat hij in de extra zuinige modus zit. Oplossing is dan accu opladen natuurlijk.
Andere icoontjes ken ik eigenlijk niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 18-01-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
[b] Nokia zelf of naar www.gsmeasy.nl waar ik hem gekocht heb) of moet ik er gewoon mee langs een NSP gaan?

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven.
wil ik ook wel weten bij wie ik aan moet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als je een probleem hebt met je Nokia toetsel, dan kun je hem terugsturen naar de verkoper maar als je wilt kun je ook langsgaan bij een Nokia Service Point (NSP).

De verkoper is verplicht om garantie te verlenen en stuurt hem bij gebrek aan een eigen technische dienst (vrijwel de meeste verkopers) naar een repaircenter. Bij een repaircenter kan in principe alles worden gedaan, zowel op software als hardwaregebied.

Nokia biedt ook de mogelijk om naar een NSP te gaan. Bij veel NSP's kun je van te voren een afspraak maken en dan kun je wachten totdat hij klaar is (30-60 minuten). De meeste NSP's kunnen niet alles maken, alleen maar flashen en beperkte reparaties zoals sliders en behuizingen vervangen. Als zij stuiten op iets dat ze ook niet kunnen of mogen repareren, dan sturen ze het ook naar een repaircenter.

Tijgert schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:29:
(toch raar dat ik met mijn externe blauwe tand GPS muis na een minuut of twee al een 100% fix heb en de N85 e.d. dat niet kunnen...)
Het verschil dat je ervaart zou bijvoorbeeld kunnen komen door de richting van de antennes. Bij een externe bluetooth GPS ontvanger zit de antenne meestal aan de bovenkant zodat die in de meeste gevallen zicht heeft naar de hemel.
Bij toestellen zit de antenne tegenwoordig meestal in het achterklepje. Haal het klepje maar eens van je N85 af en dan zie je het GPS antennetje zitten.
Als je dan gaat testen met je toestel plat op tafel, dan heb je aanzienlijk minder ontvangst dan als je het toestel op zijn kop zou hebben liggen. Je kunt zelf experimenteren met de ontvangst via
Menu > Instrumenten > Conectiviteit > GPS-gegevens > Positie > Opties > Satellietstatus.
Draai vervolgens eens rond, loop eens van binnen naar buiten en houd je toestel dan in gericht op de hemel. Je zult zien dat er veel verschil in ontvangst is.

De kwaliteit van het signaal is overigens niet afhankelijk van het aantal satellieten dat je ontvangt maar van de signaalkwaliteit. Voor een plaatsbepaling neemt de ontvanger vier kanalen met het sterkste signaal (op het moment van meting) en berekent de locatie. Pas op het moment dat 1 van de 4 onder een minimale waarde komt, worden vervolgens opnieuw vier kanalen gekozen met het sterkste signaal.

Er hangen overigens 32 actieve GPS satellieten om de aarde, op ieder gegeven punt op de aarde kun je er maar maximaal 12 ontvangen. Tijdens een testje in de polder nabij Lelystad (zeer open omgeving) heb ik er toch nog slechts 11 kunnen ontvangen.

[ Voor 51% gewijzigd door robertwebbe op 18-01-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:30:
Kunnen jullie Gmail gebruiken? Ik kan tegenwoordig niet meer naar de Gmail site. Ik krijg achter elkaar de volgende 2 meldingen:

"U verlaat een beveiligde webpagina. Doorgaan?"

Vervolgens weer van voor af aan:

etc.

Ik gebruik firmware 11.047 i.cm. Orange World. Voorheen kon ik gewoon naar Gmail. Opeens kan het niet meer. Cache en alles heb ik al gewist, zonder resultaat.

Dus als iemand ff voor mij kan testen, graag :)
Ik ben nu niet in de gelegenheid om het te testen, maar waarom stel je je mail niet in op je telefoon, dan kan je je mail net als smsberichten lezen en beantwoorden. Dit werkt veel sneller dan via internet.

------------------------------------------------------

Dan nog even over hotmail. Is het ook moglijk om je hotmail net als gmail en sms in je inbox te krijgen?
Wat ik al weet is dat hotmail geen POP of IMAP ofzo ondersteunt. en dat het daardoor wat complexer zou liggen. Maar is het dan helemaal onmogelijk om je hotmail in te stellen?

Als ik via de internetverbinding van kpn naar google.nl/m/ig ga dan laad hij de pagina gewoon. Maar als ik via WIFI verbonden ben, en ik log in op google.nl/m/ig dan laat hij een wit scherm zien, in plaats van de laadbalk komt er dan een slotje te staan. Wat is dit en hoe kan je dit verhelpen?

Ook ik heb last van speling in de slider, hierdoor maakt de trilfunctie een machtig kabaal.
Maar ik heb ook problemen met de 2 knopjes die onder het beeldscherm zitten (de 2 keuzetoetsen) Die blijven op een of andere manier klemmen en daardoor moet je veel meer kracht zetten op die toetsen om ze in te drukken. Ik ga er dinsdag mee naar een NSP, ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:50:
[...]

Dan nog even over hotmail. Is het ook moglijk om je hotmail net als gmail en sms in je inbox te krijgen?
Wat ik al weet is dat hotmail geen POP of IMAP ofzo ondersteunt. en dat het daardoor wat complexer zou liggen. Maar is het dan helemaal onmogelijk om je hotmail in te stellen?
Hotmail ondersteunt sinds een paar dagen wel POP3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:08:
[...]

Hotmail ondersteunt sinds een paar dagen wel POP3 :)
Kan iemand mij dan vertellen waarom het mij niet lukt om hotmail in te stellen?

Als ik met die wizzard werk dan gaat dat als volgt:
Vul je emailadres in
Vul je wachtwoord in
Dan moet je een verbinding selecteren om met internet te verbinden
En vervolgens zegt hij: Koppeling is toegevoegd aan bookmarks

En hij staat er niet bij bij berichten.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:06

Prosperot

Today is a gift...

Op mn N80 had ik de MSN applicatie van Microsoft geinstalleerd, werkt echt geweldig, maar dat is er blijkbaar (nog) niet voor de N85..

ik gebruik nu hotmail via http://moblie.live.com

Ik heb wel een ander vaag probleem, ik het de VoiP instellingen overgenomen van dit forum, werkt geweldig. Maar als ik nu bel (gewoon via GSM, niet via VoiP) maakt mn N85 toch een netwerkverbinding... Er draaien verder geen andere programma's in de achtergrond.. is dit een bekend probleem?

[ Voor 76% gewijzigd door Prosperot op 18-01-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Kan iemand mij dan vertellen waarom het mij niet lukt om hotmail in te stellen?

Als ik met die wizzard werk dan gaat dat als volgt:
Vul je emailadres in
Vul je wachtwoord in
Dan moet je een verbinding selecteren om met internet te verbinden
En vervolgens zegt hij: Koppeling is toegevoegd aan bookmarks

En hij staat er niet bij bij berichten.

Iemand?
Kijk hier even
http://www.neowin.net/new...ndows-live-hotmail-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid voor de N85 om mp3tjes zelf te sorteren. Dat je bijvoorbeeld een map maakt met RnB, daar vervolgens liedjes in doet, en dat hij dat het hele lijstje een voor een afgaat. Als ik met de explorer op mijn telefoon een liedje in een map opstart gaat hij nadat het afgelopen is gewoon stoppen. Hij gaat dan niet naar de volgende liedje...heeft iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link,
Hierdoor vond ik wat trefwoorden waar ik mee verder kon.

Op een ander forum werd verteld hoe het wel moet.

Zo werkt het:
Je volgt de gewone procedure om een nieuw emailadres te installeren.
MAAR. dan laat je van @hotmail.com 1 letter weg... Dus @hotmai.com bijvoorbeeld.

Vervolgens kan je dan pop3 selecteren, en moetje een aantal adressen invoeren.
Welke dat zijn is hier te lezen:
http://www.iphoned.nl/tip-hotmail-op-je-iphone/4507/

Als je klaar bent met instellen dan moet je even @hotmai.com veranderen in @hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:31:
Is er een mogelijkheid voor de N85 om mp3tjes zelf te sorteren. Dat je bijvoorbeeld een map maakt met RnB, daar vervolgens liedjes in doet, en dat hij dat het hele lijstje een voor een afgaat. Als ik met de explorer op mijn telefoon een liedje in een map opstart gaat hij nadat het afgelopen is gewoon stoppen. Hij gaat dan niet naar de volgende liedje...heeft iemand hier tips voor?
Gewoon je liedje laten indexeren door de Music Player. Kwestie van de optie "Refresh Library" gebruiken. Wel van tevoren zorgen dat de ID3 informatie van de MP3's zelf in orde is, dan wordt het gelijk fatsoenlijk geordend.
Ook kun je Playlists samenstellen.
En heb je ook al naar de software voor de PC gekeken die bij je telefoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ultraman.

Moi,
Maantje is er ook wanneer de accu helemaal is opgeladen.

THNX voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batchman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-02 11:47
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:51:
@Ultraman.

Moi,
Maantje is er ook wanneer de accu helemaal is opgeladen.

THNX voor het meedenken!
Dit betekend dat de telefoon in "energiespaarstand" staat.
Kan je uitzetten door kort op het aan/uit knopje te drukken en dan "energiespaarst uitschkln" te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:50:
[...]

Ik ben nu niet in de gelegenheid om het te testen, maar waarom stel je je mail niet in op je telefoon, dan kan je je mail net als smsberichten lezen en beantwoorden. Dit werkt veel sneller dan via internet.

(...)
Dat werkte in het begin ook niet. Als ik de app wilde downloaden, zie ik "NIET ACCEPTABEL" :')

Het werkte echter nadat ik m'n internet toeganspunt van "Orange World" veranderde in "Orange ISP GPRS". Voordeel van het laatste toegangspunt is dat je verbinding op geen enkele manier geblokkeerd wordt. Nadeel is dat het gewoon geld kost per MB.

Ben blij als ik over een maandje eindelijk af ben van dat **** Orange. Hopelijk is Vodafone beter :)

Edit: ik zie nu ook dat ik met dat dure toegangspunt wel gewoon Gmail via de browser kan bereiken.

Nogmaals, @ Orange: Doei :w

[ Voor 7% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-01-2009 11:31 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:38:
[...]

Bedankt voor de link,
Hierdoor vond ik wat trefwoorden waar ik mee verder kon.

Op een ander forum werd verteld hoe het wel moet.

Zo werkt het:
Je volgt de gewone procedure om een nieuw emailadres te installeren.
MAAR. dan laat je van @hotmail.com 1 letter weg... Dus @hotmai.com bijvoorbeeld.

Vervolgens kan je dan pop3 selecteren, en moetje een aantal adressen invoeren.
Welke dat zijn is hier te lezen:
http://www.iphoned.nl/tip-hotmail-op-je-iphone/4507/

Als je klaar bent met instellen dan moet je even @hotmai.com veranderen in @hotmail.com
top dat hotmail nu ook pop3 heeft. Maar is het ook mogelijk om je mail direct binnen te krijgen, want bij instellingen vind ik alleen maar 'interval'? Een interval van 5 minuten is het minst mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat doet deze energiespaarstand? (en dan niet : "Energie besparen" als antwoord :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou dat is wel wat ie doet: "energie besparen". Het is ook een feature welke in reviews soms besproken wordt.
Als het energieniveau laag wordt dan zet de telefoon het scherm in de laagste brightness-stand, zonder je nog te beperken qua applicaties. Als het energieniveau kritiek bereikt dan sluit hij ook applicaties af om te zorgen dan je zo lang mogelijk bereikbaar bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 19-01-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:34
Bij nieuwe smsjes die bij me binnenkomen komt niet meer de naam van de afzender te staan, maar alleen het nummer.
Als ik door diegene gebeld word dan komt wel gewoon keurig de naam in beeld te staan.
Ik heb net de nieuwe firmware geinstalleerd maar dit heeft niet geholpen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:06

Prosperot

Today is a gift...

Hotmail en Live via POP werkt geweldig, zelfs mijn live.it account werkt! Zie hieronder de instellingen; ook SSL moet worden aangezet (staat niet op de iphone site waarnaar hierboven werd verwezen).. Dus:

POP server: pop3.live.com
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Prosperot schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:42:
Hotmail en Live via POP werkt geweldig, zelfs mijn live.it account werkt! Zie hieronder de instellingen; ook SSL moet worden aangezet (staat niet op de iphone site waarnaar hierboven werd verwezen).. Dus:

POP server: pop3.live.com
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes
Uitgaand mailen zal niet bij iedere mobiele provider werken. Bij sommige zal je de mailrelay server zelf in moeten geven, bij andere wordt dat automatisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:55
Hmm, ik heb net de N85 gehaald en ben er helemaal blij mee. Mooi ding. Alleen loop ik tegen iets aan wat ik niet helemaal snap :S

Ik heb Hi-30 en geen internet. Wel mogelijk, maar dan betaal ik voor de kb-tjes. Echter heb ik wel de smsjes van Hi-30 (configuratie instellingen) geaccepteerd zodat mijn telefoon het internet op kan met 3G als het nodig is.Ook heb ik WLAN thuis. Als ik een scan doe ziet hij ook mijn netwerk. Dit netwerk heb ik toegevoegd als toegangspunt (WPA/WPA2). Wat is nu mijn probleem?

Mijn telefoon gaat automatisch het mobiele internet op (3G) terwijl ik dat niet wil. Wat doe ik:
1) Selecteer mijn WLAN uit de lijst met gevonden WLAN-en.
2) Ik zeg 'verbinden'
3) Browser start op met bookmarkscherm
4) Ik selecteer een bookmark uit de lijst (een bookmark waar 'mobiel internet' gekozen wordt).
5) Ik zie dat mijn 3G actief wordt en dat niet aan mij gevraagd wordt of ik dat wil

Hoe kan dit? Ik heb gezegd in de browser dat ik gevraagd wil worden welke verbinding te gebruiken. Dit wordt niet gedaan. Hij mag niet automatisch 3G kiezen voor toegang. Daar wil ik toestemming voor geven.

Hoe dit op te lossen zodat ik nooit per ongeluk een 3G verbinding opzet doordat er niks aan mij gevraagd wordt? In ieder geval in de browser?

Ow ja, nog iets. Volgens mij kan je niet zien aan een bookmark of deze mobiel internet of de 'standaard' verbinding gebruikt. Klopt dit? En wat is het verschil tussen een oranje gekleurd symbool voor een bookmark (wijst naar linksboven) en een groen gekleurd symbool (wijst naar rechtsboven).

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Anteros schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:21:
Hmm, ik heb net de N85 gehaald en ben er helemaal blij mee. Mooi ding. Alleen loop ik tegen iets aan wat ik niet helemaal snap :S

Ik heb Hi-30 en geen internet. Wel mogelijk, maar dan betaal ik voor de kb-tjes. Echter heb ik wel de smsjes van Hi-30 (configuratie instellingen) geaccepteerd zodat mijn telefoon het internet op kan met 3G als het nodig is.Ook heb ik WLAN thuis. Als ik een scan doe ziet hij ook mijn netwerk. Dit netwerk heb ik toegevoegd als toegangspunt (WPA/WPA2). Wat is nu mijn probleem?

Mijn telefoon gaat automatisch het mobiele internet op (3G) terwijl ik dat niet wil. Wat doe ik:
1) Selecteer mijn WLAN uit de lijst met gevonden WLAN-en.
2) Ik zeg 'verbinden'
3) Browser start op met bookmarkscherm
4) Ik selecteer een bookmark uit de lijst (een bookmark waar 'mobiel internet' gekozen wordt).
5) Ik zie dat mijn 3G actief wordt en dat niet aan mij gevraagd wordt of ik dat wil

Hoe kan dit? Ik heb gezegd in de browser dat ik gevraagd wil worden welke verbinding te gebruiken. Dit wordt niet gedaan. Hij mag niet automatisch 3G kiezen voor toegang. Daar wil ik toestemming voor geven.

Hoe dit op te lossen zodat ik nooit per ongeluk een 3G verbinding opzet doordat er niks aan mij gevraagd wordt? In ieder geval in de browser?

Ow ja, nog iets. Volgens mij kan je niet zien aan een bookmark of deze mobiel internet of de 'standaard' verbinding gebruikt. Klopt dit? En wat is het verschil tussen een oranje gekleurd symbool voor een bookmark (wijst naar linksboven) en een groen gekleurd symbool (wijst naar rechtsboven).

Alvast hartelijk bedankt!
Zet de prioriteit van je Wlan eens hoger in je Bestemming Internet:
menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Verbinding -> Bestemmingen -> internet
En zet in dat menu je Wlan op prioriteit 1.
En zorg er ook voor dat je browser de bestemming Internet gebruikt.
Dat van die bookmarks zou ik niet zo 1 2 3 weten. Staat ms ergens in de handleiding.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Thanx, echter maakt dat niks uit. Hij blijft 3G kiezen als dit aangegeven staat in de bookmark. Zonder waarschuwing maakt hij verbinding met 3G :(. Ik ga daar nu wel op letten, maar toch. Had liever gehad dat hij mij zou waarschuwen.

Nu heb ik nog een probleempje (en ik ben niet iemand die snel hulp vraagt). Ik heb mijn AP toegevoegd in mijn WLAN manager. Hij maakt verbinding om vervolgens via WLAN een website te laten. Echter blijft het scherm leeg en krijg ik geen data binnen (een open AP werkt wel; net geprobeerd). Ik gebruik WPA/WPA2 en deze staan goed ingesteld. Hoe ik dat weet? Ik kan mijn telefoon pingen zodra hij met WLAN contact heeft gemaakt. De verbinding met mijn interne netwerk is er. Echter kan ik niet het internet op (ik heb een AP dat gebruikt wordt als switch; niet als router). Deze AP is verbonden met een (niet WIFI) ADSL-modem. Inloggen op mijn AP via de N85 gaat deels goed. Ik kan de inloggegevens invoeren (er is dus contact), maar hij zegt dat de authenticatie fout is.

Echter lukt het me niet om op internet te komen. Mijn pc (welke ook aan de AP hangt via een kabel) komt er wel op.

Iemand een idee?

PS: Een ip-adres opgeven van een internet pagina werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje:

Weet iemand of er ook zo'n miniUSB/USB charger kabel bestaat in een hoek?
Ik bedoel zodat het direct uit de telefoon direct de hoek om gaat (naar achteren) en niet zover uit steekt?

Of weet iemand de pin layout van de charger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Anteros schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:04:
Thanx, echter maakt dat niks uit. Hij blijft 3G kiezen als dit aangegeven staat in de bookmark. Zonder waarschuwing maakt hij verbinding met 3G :(. Ik ga daar nu wel op letten, maar toch. Had liever gehad dat hij mij zou waarschuwen.

Nu heb ik nog een probleempje (en ik ben niet iemand die snel hulp vraagt). Ik heb mijn AP toegevoegd in mijn WLAN manager. Hij maakt verbinding om vervolgens via WLAN een website te laten. Echter blijft het scherm leeg en krijg ik geen data binnen (een open AP werkt wel; net geprobeerd). Ik gebruik WPA/WPA2 en deze staan goed ingesteld. Hoe ik dat weet? Ik kan mijn telefoon pingen zodra hij met WLAN contact heeft gemaakt. De verbinding met mijn interne netwerk is er. Echter kan ik niet het internet op (ik heb een AP dat gebruikt wordt als switch; niet als router). Deze AP is verbonden met een (niet WIFI) ADSL-modem. Inloggen op mijn AP via de N85 gaat deels goed. Ik kan de inloggegevens invoeren (er is dus contact), maar hij zegt dat de authenticatie fout is.

Echter lukt het me niet om op internet te komen. Mijn pc (welke ook aan de AP hangt via een kabel) komt er wel op.

Iemand een idee?

PS: Een ip-adres opgeven van een internet pagina werkt ook niet.
Ik had hier ook problemen mee, ik kon ook met m'n N85 niet verbinden met Wlan. Ik heb 3 prut Wifi routers gehad (Sweex, Sitecom WL160, LaFonera), en ik heb nu de Linksys WRT54GL gekocht. Dat werkt als een tiet, al m'n netwerkproblemen zijn opgelost. Dit is echter geen pure AP maar eentje met ingebouwde router.

Kijk eens of je je ADSL modem/router kan pingen. Als ik je verhaal goed begrijp moet dit apparaat namelijk een IP-adres aan jouw mobieltje uitdelen.

Oh en dit is meteen de reden waarom je telefoon telkens verbinding met 3G maakt: z'n eerste prioriteit, Wlan, lukt niet, waarna hij de 2e prioriteit gaat proberen: het reguliere telefoonnetwerk. Eigenlijk is het dus bedoeld als slimmigheidje. Wil je dat de N85 dit niet meer doet, haal dan het toegangspunt van KPN weg uit de bestemming "Internet".

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Nogmaals bedankt. Ik begin de N85 steeds meer te begrijpen en idd, het weghalen van mobiel internet uit mijn bestemming 'internet' is idd een oplossing waar ik ook aan het gedacht.

Mijn router kan ik pingen. Deze deelt idd een ip-adres uit aan mijn telefoon (welke ik dus ook kan pingen). In de DHCP list van mijn router (degene die dus internet verbinding heeft) zie ik het MAC adres van mijn telefoon. Echter kom ik gewoon niet het internet op. Ook niet als ik een open verbinding opzet met mijn AP (alle encryptie dus weghalen). Dit had ik ook verwacht. Ik heb echt totaal geen idee meer wat ik kan doen. Het lijkt alsof ik een halve verbinding heb.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Hmm, ik ben eens gaan lezen en heel veel mensen hebben hier problemen mee. Voornamelijk met de N95. Ze krijgen vaak 'No gateway reply' te zien. Ikzelf wilde vandaag met een ander open netwerk connecten en hier kreeg ik ook 'No gateway reply' te zien :(. Zover ik op internet kan vinden was er voor de n95 geen oplossing (misschien ondertussen al wel?).

Hoeveel mensen hebben hier WLAN gebruikt en zijn er tevreden mee? Thuis of ergens anders (open of met WEP/WPA/WPA2)? Moet zeggen dat met 3 verschillende WLAN netwerken waarvan het er maar eentje doet, het er niet erg betrouwbaar uitziet.

(Bijna) niemand anders problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb thuis een SMC7908 met een verstopte ssid en dat werkt prima.
Hidden wlan kiezen, wpa2 en pw instellen, draaien maar.

Maps en 'explorer' wilde eerst nog wel eens 3G gebruiken (wat niet werkt), maar als je hem niet automagisch laat beslissen maar handmatig dan kan je ook wlan kiezen. Uiteindelijk heeft hij zelf door dat wlan de voorkeur heeft (of dat 3G niet werkt) en vraagt hij direct of je je wlan wilt gebruiken.
Bij mij wel...

Bij connection manager kan ik echter geen hidden wlan AP's configureren maar enkel zichtbare.
Da's misschien wel irritant, maar enkel als je meerdere hidden wlan's gebruikt (ik niet dus).

Tot zover een top machientje.
Nu enkel nog in de stad eens proberen wlan's op te pikken en zien hoe hij dan daarmee omgaat en daarna met mijn thuis netwerk weer omgaat.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste