WLAN werkt bij mij zonder problemen (met zowel wep als wpa. wpa2 heb ik niet geprobeerd).Anteros schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:17:
Hmm, ik ben eens gaan lezen en heel veel mensen hebben hier problemen mee. Voornamelijk met de N95. Ze krijgen vaak 'No gateway reply' te zien. Ikzelf wilde vandaag met een ander open netwerk connecten en hier kreeg ik ook 'No gateway reply' te zien. Zover ik op internet kan vinden was er voor de n95 geen oplossing (misschien ondertussen al wel?).
Hoeveel mensen hebben hier WLAN gebruikt en zijn er tevreden mee? Thuis of ergens anders (open of met WEP/WPA/WPA2)? Moet zeggen dat met 3 verschillende WLAN netwerken waarvan het er maar eentje doet, het er niet erg betrouwbaar uitziet.
(Bijna) niemand anders problemen?
Oke, nou als ik het web moet geloven, hebben jullie geluk. De firmware in de N85 is hetzelfde als op bv de N96. Die heeft ook vaak problemen met wifi 'No gateway reply'. De N95 ook (ontzettend veel topics erover). Zover ik kan vinden is er nog geen goede oplossing voor. Ik baal er wel van, want op dit moment kon ik pas op 1 open netwerk komen. Niet eens op mijn eigen (ook open geweest) netwerk. Ik word er gek van. Het moet gewoon werken (ga thuis nog wel proberen met een laptop).
Is er misschien een S60 applicatie waarmee je je lan settings kan weergeven op de telefoon (IP, subnetmask, gateway, dns, enz). Dan kan ik misschien zien wat er aan de hand is.
Is er misschien een S60 applicatie waarmee je je lan settings kan weergeven op de telefoon (IP, subnetmask, gateway, dns, enz). Dan kan ik misschien zien wat er aan de hand is.
Bij mij staat een D-Link 655.
zichtbaar SSID, WPA2 en MAC filtering.
werkt allemaal prima.
zichtbaar SSID, WPA2 en MAC filtering.
werkt allemaal prima.
Ik merkte dat de N85 enorm kieskeurig is qua routers. Met de één probleemloze verbinding, met de andere kon ik überhaupt niet verbinden. Voorbeeld, met de Lafonera en de Sitecom WL160 kreeg ik geen verbinding tot stand. Ik heb ze omgeruild voor de Linksys WRT54GL en die router doet het perfect (ook wat andere aspecten betreft). Dus ga je voor de simpele oplossing, betaal 60 euro, koop de WRT54GL en zet zijn DHCP aan.
NOSIG
Net op een random wlan netwerk getest, werkt zonder problemen.
Thuis gekomen weer even testen, vindt gewoon mijn thuis netwerk.
Alles werkt 100%
Thuis gekomen weer even testen, vindt gewoon mijn thuis netwerk.
Alles werkt 100%
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
K zit thuis altijd op netwerk van buren, geen probleem
OP de Linksys WRT310N en de WRT610N werkt die ook perfect.
Dat 'Breathing', hoort dat niet anders te eh.. breathen als er een ongelezen SMS is? Zo iets meende ik ergens gelezen te hebben.. Maar ik zie geen verschil.
Helaas, dit is niet op de N85 maar op een ander model. De reden daarvoor? Onbekend.
Ik zou die functie zelf wel graag willen hebben en ga morgen wel een mailtje eruit gooien naar Nokia (en alle hulp is welkom, want ik wil die functie wel graag hebben)
Helaas, dit is niet op de N85 maar op een ander model. De reden daarvoor? Onbekend.
Ik zou die functie zelf wel graag willen hebben en ga morgen wel een mailtje eruit gooien naar Nokia (en alle hulp is welkom, want ik wil die functie wel graag hebben)
[ Voor 45% gewijzigd door Tijgert op 22-01-2009 03:42 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb net ook sip/voip aan de praat gekregen met het Nokia tooltje voor mijn XS4all voip. Ik kan bijna niet geloven dat het zo eenvoudig is te activeren en dat Nokia het standaard deactiveerd...
Thuis werkt het, nu nog testen of ik 'on the road' goed kan voipen en of dat net zo makkelijk switched als internet.
(sorry mods dat ik hier een tweede bericht aan wijd, maar ik had hier eerst een hele lap tekst over hoe het mij niet lukte... tot ik ontdekte dat mijn stomiteit geen grenzen kent).
Thuis werkt het, nu nog testen of ik 'on the road' goed kan voipen en of dat net zo makkelijk switched als internet.
(sorry mods dat ik hier een tweede bericht aan wijd, maar ik had hier eerst een hele lap tekst over hoe het mij niet lukte... tot ik ontdekte dat mijn stomiteit geen grenzen kent).
[ Voor 91% gewijzigd door Tijgert op 22-01-2009 02:45 ]
N85 wannahave hier. Ik ga waarschijnlijk een 2e hands N85 kopen van iemand die vorige week donderdag zijn abonnement heeft verlengt en hier een N85 bij heeft gekregen. Aangezien de betreffende persoon al een goeie tel heeft mag de N85 weg. Telefoon is dan ook nog helemaal niet gebruikt en compleet etc.
Nu heeft de persoon geen originele bon maar alleen een contract verlening met daarop vermeld een gratis N85. Klopt het dat ik gewoon aanspraak kan maken op garantie door middel van het serialnummer van de telefoon? Moet een Nokia Service Point mij dus gewoon garantie verlenen? Anders wordt het misschien zonder garantie wel een tricky verhaal voor 300 euro...
Alvast bedankt.
Nu heeft de persoon geen originele bon maar alleen een contract verlening met daarop vermeld een gratis N85. Klopt het dat ik gewoon aanspraak kan maken op garantie door middel van het serialnummer van de telefoon? Moet een Nokia Service Point mij dus gewoon garantie verlenen? Anders wordt het misschien zonder garantie wel een tricky verhaal voor 300 euro...
Alvast bedankt.
Verwijderd
Beetje vreemd verhaal naar mijn mening (weet je zeker dat het toestel niet is gestolen?), ik heb altijd een bon gekregen van het toestel (met de toestelkorting voor de verlenging) bij elke ander toestel. Nu heb ik mijn N85 teruggebracht naar een Nokia service point omdat mijn earpiece stuk was, maar daar hebben ze niet eens gevraagd naar een bon, ik neem aan dat ze garantie kunnen zien aan het IMEI nummer.
Ik weet niet hoe het werkt als het toestel is gestolen.....
De reden dat Nokia het bewust verstopt is dat de operators hier natuurlijk niet blij mee zijn, die zien hun belminuten dan vervolgens verdwijnen. Vergeet niet dat (wereldwijd) de operators ook grote klanten zijn van Nokia. En je wilt je grote klanten natuurlijk niet tegen het zere been stoten... Het is dus puur politiek.Tijgert schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 02:20:
Ik kan bijna niet geloven dat het zo eenvoudig is te activeren en dat Nokia het standaard deactiveerd...
Uiteraard is dat een kwestie van tijd. Nu kunnen wij, tweakers, het met een beetje prutsen al voor elkaar krijgen. Vervolgens zal het langzamerhand bekend worden en zullen er mensen "tooltjes" gaan maken om het nog simpeler te activeren. Zodra er een voldoende grote massa gebruikers overgestapt is, dan zullen de operators een ander businessmodel gaan introduceren, flatfee spraak. De eerste stappen zijn al gezet bij bepaalde operators, je kunt bijvoorbeeld bij T-Mobile onbeperkt bellen naar Nederlandse vaste nummers voor 16,95 per maand. Nu nog met een FUP van 3.000 minuten maar ook dat is een kwestie van tijd. Over 5 jaar denk ik dat je voor spraak kunt kiezen uit de huidige manier (dus betalen per minuut met eventueel een bundeltje) of de flatfee (echt onbeperkt) en dan keuze uit:
- nationaal vast
- nationaal vast + nationaal mobiel
- nationaal vast + nationaal mobiel + internationaal vast
- de hele wereld (uiteraard zonder premium nummers en satelliet)
Als je dan al onbeperkt kan bellen, waarom zou je dan nog moeite doen met SIP? De enige reden dat je dan nog SIP wil gebruiken is vanwege de technische mogelijkheden (bijvoorbeeld dat je zakelijke nummer op je mobiel laat binnenkomen) en niet meer vanwege het tarief.
Voordat ik het toestel koop wil ik in ieder geval een op naam gestelde nota en legitimatie van de betreffende dame zien. De correspondentie via marktplaats etc verliep netjes en foto's zagen er goed uit. We hebben afgesproken op haar werk, dus verder geen geheimzinnig gedoe oid. Als er wel een bon is dan wil ik daar in ieder geval een bon van zien.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:30:
Beetje vreemd verhaal naar mijn mening (weet je zeker dat het toestel niet is gestolen?), ik heb altijd een bon gekregen van het toestel (met de toestelkorting voor de verlenging) bij elke ander toestel. Nu heb ik mijn N85 teruggebracht naar een Nokia service point omdat mijn earpiece stuk was, maar daar hebben ze niet eens gevraagd naar een bon, ik neem aan dat ze garantie kunnen zien aan het IMEI nummer.
Zonder bon heb je 1 jaar garantie van Nokia. De begindatum lijden ze af aan de hand van productie datum en vermoedelijke ingebruikname. Je hebt dus garantie, alleen zonder bon geen twee jaar, maar 1 jaar.
Bedankt, zaterdag maar even kijken wat ze voor documentatie bij de telefoonaanwezig heeft. Anders maar even kijken of ik een kopie van de verlening etc kan krijgen puur voor noodgevallen bij garantie aanspraak.Tijgert schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:37:
Zonder bon heb je 1 jaar garantie van Nokia. De begindatum lijden ze af aan de hanf van productie datum en vermoedelijke ingebruikname. Je hebt dus garantie, alleen zonder bon geen twee jaar, maar 1 jaar.
Ander vraagje over sip/voip:
Als ik de service activeer, ben ik dan ook op mijn gsm bereikbaar op mijn voip nummer? (waardoor ik niet meer op mijn thuisvoip telefoon gebeld wordt en dus feitelijk een doorschakeling is)
Als ik de service activeer, ben ik dan ook op mijn gsm bereikbaar op mijn voip nummer? (waardoor ik niet meer op mijn thuisvoip telefoon gebeld wordt en dus feitelijk een doorschakeling is)
Apart. Ik heb hier geen enkel probleem met wireless netwerken en ik ben nogal een roamer wat WiFi betreft.Anteros schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:06:
Oke, nou als ik het web moet geloven, hebben jullie geluk. De firmware in de N85 is hetzelfde als op bv de N96. Die heeft ook vaak problemen met wifi 'No gateway reply'. De N95 ook (ontzettend veel topics erover). Zover ik kan vinden is er nog geen goede oplossing voor. Ik baal er wel van, want op dit moment kon ik pas op 1 open netwerk komen. Niet eens op mijn eigen (ook open geweest) netwerk. Ik word er gek van. Het moet gewoon werken (ga thuis nog wel proberen met een laptop).
Ik heb aparte 5 aparte WiFi profielen er in staan. Open met MAC filtering, WEP, WPA2, alles eigenlijk. En soms pik ik zelfs een random open WiFi mee mocht ik er een tegenkomen. Nog nooit een "No gateway" reply gehad. Zijn ook allemaal anders APs. Hier thuis een Davolink, Speedtouch bij mijn vriendin, Belkin bij ouders, Cisco APs op de uni, Livebox van de buren. Alles werkt eigenlijk. Alleen zit er wel geen enorm crappy spul tussen die lijst.
Ook toestemming geven voor internet 3G of anders werkt hier. Ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb, maar als ik mijn browser start dan vraagt hij waarmee hij moet connecten.
Ben je al in de browser zelf geweest, Settings -> General -> Access Point : Always Ask gezet ?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hey een mede Engels gebruiker. Lastig he als al die tips en instructies in het Neerlandsch worden gegevenSettings -> General -> Access Point : Always Ask
Ik heb vandaag de n85 binnen gekregen...
Maar waar ik me aan irriteer is dat er een beetje speling in de slider zit, ik heb dit vaker gelezen.
Is dit normaal of moet ik er wat aan laten doen.
Maar waar ik me aan irriteer is dat er een beetje speling in de slider zit, ik heb dit vaker gelezen.
Is dit normaal of moet ik er wat aan laten doen.
Je kan er mee naar een Nokia Service Point gaan.
Best case scenario is dat de residente huis monteur hem kan afstellen.
Worst case is op laten sturen naar het Nokia reparatie centrum en dan doen ze het daar.
Best case scenario is dat de residente huis monteur hem kan afstellen.
Worst case is op laten sturen naar het Nokia reparatie centrum en dan doen ze het daar.
Ik probeer via de site een nokia reperatie centrum te vinden alleen is de site wel heel onduidelijk, kan iemand mij helpe?
Maar is dat dus ook gewoon een phone house?
Jeej, ik ben niet de enigeTijgert schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:33:
Hey een mede Engels gebruiker. Lastig he als al die tips en instructies in het Neerlandsch worden gegeven
Waarom iedereen hun betere gadgets toch op Nederlands laat staan is mij een raadsel.
Zodra je de techniek in wilt duiken loopt je gelijk tegen kromme vertalingen aan. En T9 is prima op het Nederlands woordeboek te zetten bij gebruik van een Engelse interface, om een onjuist argument van sommigen waar ik "waarom NL?" aan vroeg te noemen.
Maar voor ieder is het persoonlijk natuurlijk
Kan zijn dat die Phone House ook een NSP is ja.lemco schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:53:
Maar is dat dus ook gewoon een phone house?
...en ook ik sluit mij hierbij aan. Gebruik altijd Engelse taal op mijn "gadgets" en ook altijd Windows in de Engelse taal. Maakt inderdaad het opzoeken enz een stuk makkelijker/uitgebreider. Ik ben sowieso van begin af aan bij Engels als taal gebleven...als ik nu een Nederlandse Windows krijg voorgeschoteld dan moet ik altijd even zoeken naar de juiste settingsUltraman schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:09:
[...]
Jeej, ik ben niet de enige
Waarom iedereen hun betere gadgets toch op Nederlands laat staan is mij een raadsel.
Zodra je de techniek in wilt duiken loopt je gelijk tegen kromme vertalingen aan. En T9 is prima op het Nederlands woordeboek te zetten bij gebruik van een Engelse interface, om een onjuist argument van sommigen waar ik "waarom NL?" aan vroeg te noemen.
Maar voor ieder is het persoonlijk natuurlijk
Zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren... Ik ben van jongs af aan opgegroeid met Nederlandse Windows en Nederlandse menu's
Ik heb m'n mobiel weleens een tijdje op Engels geprobeerd, maar ik merkte dat het net 1 ms langer duurde om te zien wat er stond, puur omdat ik het niet gewend ben. Dus na een periode heb ik em weer op Neerlands gezet. Dan kan heel m'n studie nog wel in het Engels zijn en een 8 scoren voor Engels op m'n eindexamen, nog steeds is Nederlands voor mij net iets meer 'native'.
NOSIG
Net even contact gehad met Liditel in Heerenveen (mijn dichtsbijzijnde service point). Je hebt gewoon 24 maanden beperktegarantie en IMEI nummer is daarbij bepalend. De service gaat zelfs zover dat ze voor mij wel even het IMEI nummer van de betreffende telefoon wil natrekken of het verhaal wel klopt en het toestel inderdaad pas vorige week donderdag is geleverd!!! Klasse dus. Helaas ben ik nog niet in het bezit van het IMEI nummer maar dit geeft wel een goed gevoel.
Nee, dat is niet helemaal correct. Nokia geeft 25 maanden garantie na productiedatum, de verkoper dient volgens Europese regels 24 maanden garantie te geven. Als een toestel dus lang op voorraad blijft liggen bij de handelaar, dan is dat zijn risico als er iets gebeurd in de laatste maanden.
In de praktijk gaat er in de eerste maanden juist iets mis.
Een NSP zal alleen garantie verlenen binnen de Nokia termijn, als je er buiten zit, zal je voor garantie doorverwezen worden naar de verkoper.
Voor degene die nieuwsgierig zijn wat een NSP nu precies kan zien, hieronder een screendump. In dit geval heb ik mijn N82 even gebruikt omdat ik hier mijn productcode via NSS heb aangepast en dat kun je hier dus terug vinden.
In de praktijk gaat er in de eerste maanden juist iets mis.
Een NSP zal alleen garantie verlenen binnen de Nokia termijn, als je er buiten zit, zal je voor garantie doorverwezen worden naar de verkoper.
Voor degene die nieuwsgierig zijn wat een NSP nu precies kan zien, hieronder een screendump. In dit geval heb ik mijn N82 even gebruikt omdat ik hier mijn productcode via NSS heb aangepast en dat kun je hier dus terug vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 23-01-2009 13:01 ]
Robert, bedankt voor je extra info. Stelt me wel gerust. Staat er ook ergens op het toestel waar het geproduceert is? Je schijnt wel een in europa geproduceert model te moeten hebben om op de europese garantie aanspraak te kunnen maken.
Even een vraagje tussendoor over de 'security'.
Ik heb een progje wat continu een vraag van het toestel genereert of het wel mag up en downloaden. Dat gebeurt om de paar seconden en bugs de hell out of me.
"Security warning:
Allow application YouTube to
use network and send or
receive data?"
Hoe kan je standaard instellen dat het (en anadere progs ook) gewoon mag up en downloaden?
Ik heb een progje wat continu een vraag van het toestel genereert of het wel mag up en downloaden. Dat gebeurt om de paar seconden en bugs de hell out of me.
"Security warning:
Allow application YouTube to
use network and send or
receive data?"
Hoe kan je standaard instellen dat het (en anadere progs ook) gewoon mag up en downloaden?
[ Voor 52% gewijzigd door Tijgert op 31-01-2009 05:46 ]
Waar die gemaakt is, is te zien op het type label, hier staat dan MADE IN ....livelifefast schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:56:
Robert, bedankt voor je extra info. Stelt me wel gerust. Staat er ook ergens op het toestel waar het geproduceert is? Je schijnt wel een in europa geproduceert model te moeten hebben om op de europese garantie aanspraak te kunnen maken.
Verder kun je zien voor welk land het bestemd is, dit kun je zien bij Ship-to Country.
[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 25-01-2009 15:03 ]
Heb hem inmiddels in huis en alles is prima in orde. Hij werkt als sinds gister super. Nu druk bezig om alles te ontdekken en te installeren. Mc Guider draait ook echt super met de interne GPS. Veel sneller een fix dan met mij oude combi van E65 en Rikaline GPS module! Op mijn netgear router ook direct wifi verbinding, helemaal geen problemen gehad tot nu toe.
Even een update over mijn router... ik heb nu een Linksys WRT-54GL en ondervind geen problemen met wlan (met wpa2). Snelle en stabiele doorvoer. Wel jammer dat de N85 veeleisend is qua router (vorige was een speedtouch en daarmee werkte hij niet).
Robert je had helemaal gelijk met 25 maanden. Vanmorgen even gebeld met Liditel, NSP voor Friesland. Toestel is van 2e week 2009, derhalve garantie tot 02-02-2011!! 25 maanden op basis van IMEI gegevens.
Heeft iemand al een goede converter gevonden om mkv bestanden om te zetten voor de N85 lieftst naar avi (voor coreplayer) en welke resolutie gebruiken jullie hiervoor?
Verwijderd
Zo, ik ben inmiddels sinds zaterdag ook gelukkig N85 bezitter (op advies van Robert, bedankt nog!)..
Een super toestel, na m'n N73. Ik heb wel wat kleine vraagjes:
Weet iemand waar dat kleine zwarte stukje in de rode 'ophang' toets voor dient? Heeft het een functie?
En weet iemand misschien waarom er tijdens het internetten steeds een nieuwe pagina wordt aangemaakt?
Of ligt dat aan de browser, kan ik misschien beter Opera Mini gebruiken?
Hoop dat m'n vragen geen 'open deuren ' zijn...
Een super toestel, na m'n N73. Ik heb wel wat kleine vraagjes:
Weet iemand waar dat kleine zwarte stukje in de rode 'ophang' toets voor dient? Heeft het een functie?
En weet iemand misschien waarom er tijdens het internetten steeds een nieuwe pagina wordt aangemaakt?
Of ligt dat aan de browser, kan ik misschien beter Opera Mini gebruiken?
Hoop dat m'n vragen geen 'open deuren ' zijn...
Ben ook wel benieuwd naar dat 'zwarte stukje', maar volgens mij is het gewoon esthetisch.
NOSIG
Denk dat dat zwarte stukje een visuele functie heeft. Redelijk wat mensen zijn namelijk rood-groen kleurenblind en zouden dus anders het verschil tussen de twee knoppen niet kunnen zien.
Verwijderd
Hallo, hier een Orange overstapper.
Heb sinds gisteren ook de N85
Gezien mijn volgende abbo nog niet officieel ingaat heb ik nu nog de oude Orange sim in mijn N85 zitten.
Alleen heb ik wat problemen met vastlopen van het apparaat
Heb hem nog niet echt intensief gebruikt, alleen wat instellen, internetten en games geprobeerd.
Echter loopt hij soms vast na het afsluiten van een bepaalde app. (toetsen reageren niet meer). Behalve uit knop en toetsblokkering. Meerdere keren gebeurd bij verschillende taken.
Toestel blijft soms hangen bij uitzetten ... accu eruit.
Hangen met opladen. > nokia scherm en een never ending pieptoon (eerste klang nokia deuntje).
En na het aanzetten en aanmelden bij netwerk toetsenbord niet meer actief. (alleen weer rebooten).
Meest recente firmware zit is standaard al op.
En weet niet of het toevallig aan de sim kan liggen.
Meer mensen deze problemen gehad? En hoe op te lossen?
Alvast bedankt!
Heb sinds gisteren ook de N85
Alleen heb ik wat problemen met vastlopen van het apparaat

Echter loopt hij soms vast na het afsluiten van een bepaalde app. (toetsen reageren niet meer). Behalve uit knop en toetsblokkering. Meerdere keren gebeurd bij verschillende taken.
Toestel blijft soms hangen bij uitzetten ... accu eruit.
Hangen met opladen. > nokia scherm en een never ending pieptoon (eerste klang nokia deuntje).
En na het aanzetten en aanmelden bij netwerk toetsenbord niet meer actief. (alleen weer rebooten).
Meest recente firmware zit is standaard al op.
En weet niet of het toevallig aan de sim kan liggen.
Meer mensen deze problemen gehad? En hoe op te lossen?
Alvast bedankt!
@Render;
Als je zeker weet dat je de laatste firmwareversie hebt (11.047), dan zou ik een volledige reset doen als ik jouw was. Wellicht draait er iets vreemds, na de reset weet je zeker dat je een maagdelijk toestel hebt.
Toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Als je zeker weet dat je de laatste firmwareversie hebt (11.047), dan zou ik een volledige reset doen als ik jouw was. Wellicht draait er iets vreemds, na de reset weet je zeker dat je een maagdelijk toestel hebt.
Verwijderd
Alvast bedanktrobertwebbe schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:59:
@Render;
-edit-
Vastgelopen na verwijderen USB kabel. Accu moest eruit.
En nu het editen van contactgegevens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 15:24 ]
Ik lees hier wel meer over, ook op het Nokia forum. Wat is de productcode en waar is je toestel gemaakt? Dit staat allebei op de sticker onder de batterij. Het lijkt me logisch dat hier een verband tussen bestaat. Ik krijg steeds meer het idee dat de toestellen die in Finland gemaakt zijn minder problemen vertonen dan die in China gemaakt zijn.
Als het probleem blijft, na alles uitgesloten te hebben (SIMkaart, memorycard, harde reset, herstel via Nokia Software Updater) zou ik als ik jou was m'n toestel omruilen bij een Nokia Service Punt. Is gewoon een garantiegeval.
Als het probleem blijft, na alles uitgesloten te hebben (SIMkaart, memorycard, harde reset, herstel via Nokia Software Updater) zou ik als ik jou was m'n toestel omruilen bij een Nokia Service Punt. Is gewoon een garantiegeval.
NOSIG
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een Nokia N85 te kopen, maar ik heb op veel sites gelezen en gezien dat de toetsenkap om de D-Pad loskomt te zitten.
Ook heb ik gelezen dat dit niet gebeurd door de gsm intensief te gebruiken, maar bij 1 persoon kwam dit kapje al los na een week zijn n85 gebruikt te hebben.
ik heb hieronder een link van de N85 waarbij je kunt zien hoe de losse kap eruit ziet. (deze foto is niet door mij genomen, maar een foto van iemand waarbij het wel is gebeurd)
Mijn vraag is dus of dit ook bij 1 van jullie is gebeurd.
Ik hoop dat dit niet gebeurd met de toestellen die in Nederland te koop zijn.
http://www.symbian-guru.c...iew_build_pulling_big.jpg
(plaatje van een losse kap)
Ik ben van plan om een Nokia N85 te kopen, maar ik heb op veel sites gelezen en gezien dat de toetsenkap om de D-Pad loskomt te zitten.
Ook heb ik gelezen dat dit niet gebeurd door de gsm intensief te gebruiken, maar bij 1 persoon kwam dit kapje al los na een week zijn n85 gebruikt te hebben.
ik heb hieronder een link van de N85 waarbij je kunt zien hoe de losse kap eruit ziet. (deze foto is niet door mij genomen, maar een foto van iemand waarbij het wel is gebeurd)
http://www.symbian-guru.c...iew_build_pulling_big.jpg
(plaatje van een losse kap)
[ Voor 15% gewijzigd door JaxTeller op 02-02-2009 18:36 ]
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een Nokia N85 te kopen, maar ik heb op veel sites gelezen en gezien dat de toetsenkap om de D-Pad loskomt.
ik heb hieronder een plaatje van de N85 waarbij je kunt zien hoe de losse kap eruit ziet. (deze foto is niet door mij genomen, maar een foto van iemand waarbij het wel is gebeurd)
Sorry voor het dubbel posten (gebeurde per ongeluk)
Ik ben van plan om een Nokia N85 te kopen, maar ik heb op veel sites gelezen en gezien dat de toetsenkap om de D-Pad loskomt.
ik heb hieronder een plaatje van de N85 waarbij je kunt zien hoe de losse kap eruit ziet. (deze foto is niet door mij genomen, maar een foto van iemand waarbij het wel is gebeurd)
Sorry voor het dubbel posten (gebeurde per ongeluk)
[ Voor 255% gewijzigd door JaxTeller op 01-02-2009 18:57 ]
Verwijderd
Ik heb de N85 nu zo'n twee weken, en hij bevalt me zeer goed! Ge-updated via WiFi enz, gaat prima!
Dat losse onderdeel in de voorgaande post komt mij niet bekend voor,
heb daar nog geen klachten over gehoord.
Heb wel een andere vraag: weet iemand hoe je kunt voorkomen dat afspraken, notities en verjaardagen e.d. een paar dagen van te voren al in het stand-by scherm te zien zijn? Ik heb best wat dingen in m'n agenda staan, en dan staat m'n stand-by scherm constant erg vol, omdat hij het al zo'n 5 dagen van te voren laat zien. Erg vervelend... Iemand enig idee? Hope so....
Dat losse onderdeel in de voorgaande post komt mij niet bekend voor,
heb daar nog geen klachten over gehoord.
Heb wel een andere vraag: weet iemand hoe je kunt voorkomen dat afspraken, notities en verjaardagen e.d. een paar dagen van te voren al in het stand-by scherm te zien zijn? Ik heb best wat dingen in m'n agenda staan, en dan staat m'n stand-by scherm constant erg vol, omdat hij het al zo'n 5 dagen van te voren laat zien. Erg vervelend... Iemand enig idee? Hope so....
Heb hem al 2 en halve maand nu, nog geen enkele klacht.emreorhan schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:47:
Ik heb ook geen last van slider problemen en dat D-Pad zit hier ook gewoon goed.
Je moet ook geen nagels of andere scherpe voorwaarden in het randje van je telefoon's D-pad gaan drukken, logisch dat zoiets dan stuk gaat. Volgens mij krijg je dit soort schade alleen als je je telefoon zonder respect behandeld door het samen met scherpe/spitse voorwerpen in je broekzak te doen. Als er een paar uur een paar puntjes van een sleutel op dit rand drukken waarna je met je been tegen iets of iemand aan loopt, ja dan drukt dat misschien precies tussen de rand en gaat het stuk.
En anders heb je altijd nog garantie. Maar denk er aan dat er op internet voornamelijke horrorverhalen verzameld worden in topics over een specifieke telefoon. De goede ervaringen zijn erg slecht vertegenwoordigd.
@emreorhan,
Kun je je bovenstaande post met foto misschien even aanpassen in een iets kleiner formaat? Nu is de hele pagina compleet vernacheld...
Kun je je bovenstaande post met foto misschien even aanpassen in een iets kleiner formaat? Nu is de hele pagina compleet vernacheld...
Verwijderd
Hoi,
Wellicht dat iemand me hiermee kan helpen. Ik ben 1 vd weinige (heb ik het idee) die een macbook gebruikt. De Isync plugin voor N85 werkt geweldig, het enige wat 'ie niet doet is mijn notities synchroniseren met het Apple Mail programma.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Groeten,
D
Wellicht dat iemand me hiermee kan helpen. Ik ben 1 vd weinige (heb ik het idee) die een macbook gebruikt. De Isync plugin voor N85 werkt geweldig, het enige wat 'ie niet doet is mijn notities synchroniseren met het Apple Mail programma.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Groeten,
D
Heb je jouw N85 van een internetstore, zoals studentmobiel of gsmweb? Of heb je het gewoon van een telefoonwinkel?Ultraman schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:32:
[...]
Heb hem al 2 en halve maand nu, nog geen enkele klacht.
Ik heb ook geen last van slider problemen en dat D-Pad zit hier ook gewoon goed.
Je moet ook geen nagels of andere scherpe voorwaarden in het randje van je telefoon's D-pad gaan drukken, logisch dat zoiets dan stuk gaat. Volgens mij krijg je dit soort schade alleen als je je telefoon zonder respect behandeld door het samen met scherpe/spitse voorwerpen in je broekzak te doen. Als er een paar uur een paar puntjes van een sleutel op dit rand drukken waarna je met je been tegen iets of iemand aan loopt, ja dan drukt dat misschien precies tussen de rand en gaat het stuk.
En anders heb je altijd nog garantie. Maar denk er aan dat er op internet voornamelijke horrorverhalen verzameld worden in topics over een specifieke telefoon. De goede ervaringen zijn erg slecht vertegenwoordigd.
Ik heb hier nog een link van een video, waarbij de kap van iemand al na een week los kwam te zitten:
http://www.youtube.com/watch?v=_7C2UoY6mEM
[ Voor 6% gewijzigd door JaxTeller op 02-02-2009 18:41 ]
Ik heb er gewoon een link van gemaaktrobertwebbe schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:36:
@emreorhan,
Lokale filiaal BelCompanyemreorhan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:38:
Heb je jouw N85 van een internetstore, zoals studentmobiel of gsmweb? Of heb je het gewoon van een telefoonwinkel?
Weet jij wat de definitie "normaal gebruik" is voor die persoon?Ik heb hier nog een link van een video, waarbij de kap van iemand al na een week los kwam te zitten:
En zijn er ook filmpjes van mensen die de telefoon al een maand in gebruik hebben zonder iets?
Ik heb hem ook enkele maanden via studentmobiel (duits model met nl taal) en geen enkele klacht. Ik vind hem wel minder stevig aanvoelen dan mijn N95 die ik hiervoor had, maar dat is meer omdat het nu allemaal wat meer plastic is en wat knarseriger aanvoelt. Dit is sinds de aanschaf niet erger geworden.emreorhan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:38:
[...]
Heb je jouw N85 van een internetstore, zoals studentmobiel of gsmweb? Of heb je het gewoon van een telefoonwinkel?
Ik heb hier nog een link van een video, waarbij de kap van iemand al na een week los kwam te zitten:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het toch gewoon ga aanschaffen (nadat ik mijn N82 heb verkocht
)
En ik zal er gewoon een via studentmobiel bestellen.
En ik zal er gewoon een via studentmobiel bestellen.
Ja ik heb contact met hem gehad, en hij zei dat hij het gewoon in zijn broekzak had zonder sleutels of andere dingen. Maar ik ga er gewoon een bestellenWeet jij wat de definitie "normaal gebruik" is voor die persoon?
En zijn er ook filmpjes van mensen die de telefoon al een maand in gebruik hebben zonder iets?
Kreeg je er een 8gb micro sd kaart bij?Blindfold schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:12:
[...]
Ik heb hem ook enkele maanden via studentmobiel (duits model met nl taal) en geen enkele klacht. Ik vind hem wel minder stevig aanvoelen dan mijn N95 die ik hiervoor had, maar dat is meer omdat het nu allemaal wat meer plastic is en wat knarseriger aanvoelt. Dit is sinds de aanschaf niet erger geworden.
[ Voor 84% gewijzigd door JaxTeller op 02-02-2009 19:49 ]
Ik heb mijn N85 ook via Studentmobiel en heb regelmatig vastlopers + speling in het slide-mechanisme. Dusja...Blindfold schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:12:
[...]
Ik heb hem ook enkele maanden via studentmobiel (duits model met nl taal) en geen enkele klacht. Ik vind hem wel minder stevig aanvoelen dan mijn N95 die ik hiervoor had, maar dat is meer omdat het nu allemaal wat meer plastic is en wat knarseriger aanvoelt. Dit is sinds de aanschaf niet erger geworden.
Verder geen negatieve ervaringen!
[ Voor 4% gewijzigd door YaYo86 op 02-02-2009 20:46 ]
Ja en zo'n stomme afstandbediening voor games.emreorhan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:39:
Kreeg je er een 8gb micro sd kaart bij?
Zou je die Zeemote ook met 'classic' games kunnen gebruiken, of alleen met Ngage?
(heb genoeg leuke Namco en Taito spellen... en de N85 speelt niet zo makkelijk als mijn N73)
(heb genoeg leuke Namco en Taito spellen... en de N85 speelt niet zo makkelijk als mijn N73)
Geen idee. Ik zal Puzzle Bobble er nog eens opzetten en kijken wat die ervan vindt.Tijgert schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:38:
Zou je die Zeemote ook met 'classic' games kunnen gebruiken, of alleen met Ngage?
Ja want Bomb Jack en Bubble Bobble zijn lastig te spelen op de N85 zonder mijn geliefde N73 joystickje...
Bij de BelCompany kreeg ik trouwens ook een 8GB MicroSD erbij, maar geen Zeemote. Mogelijk kon die nabesteld worden, maar ik heb er niet achteraan gezeten omdat het me eigenlijk niet boeide...
Ik heb mijn N85 nu zo'n 2 maanden. Het was een duitse N85 via GSMWEB die ik met NSS verandert heb naar NL. Daarna de laatste update geinstalleerd. En sindsdien heb ik regelmatig als ik door het menu blader er last van dat de cursor verspringt naar naast of onder gelegen iconen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Is dat niet omdat de touch van je navigatiewieltje™ aanstaat?
NOSIG
Is dat niet omdat de touch van je navigatiewieltje™ aanstaat?
Stond inderdaad aan. Heb hem nu uitgezet. Lijkt inderdaad beter te gaan. So far geen irritante verspringingen meer. Thnx.
Stond inderdaad aan. Heb hem nu uitgezet. Lijkt inderdaad beter te gaan. So far geen irritante verspringingen meer. Thnx.
Verwijderd
er zijn een aantal applicaties voor iphone en de G1 op de markt. Gigfinder (vindt overal feesten in jou regio) en meter maid (direkt een parkeerplek betalen). Zijn deze applicaties ook voor symbian?
is er ook al een applicatie voor de navi wheel te vinden? zodat hij bijvoorbeeld ook in de webbrowser gebruikt kan worden?
groet,
is er ook al een applicatie voor de navi wheel te vinden? zodat hij bijvoorbeeld ook in de webbrowser gebruikt kan worden?
groet,
Wikitude lijkt me ook wel een mooi proggie! ook voor Symbian?Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:43:
er zijn een aantal applicaties voor iphone en de G1 op de markt. Gigfinder (vindt overal feesten in jou regio) en meter maid (direkt een parkeerplek betalen). Zijn deze applicaties ook voor symbian?
groet,
Voor de mensen die VoiP aktief hebben op hun N85:
Ik heb thuis VoiP via mijn router als mijn huistelefoon en gebruik daarnaast Wifi om mijn N85 te registreren als VoiP telefoon. Als ik thuis ben en de N85 ziet mijn Wifi router, gebruikt hij automatisch VoiP als ik bel met mijn GSM, dus dat staat wel lekker.
Maar... zodra ik gebeld wordt op mijn VoiP huistelefoon, dan komt het gesprek binnen op mijn huistelefoon.
Ik wil dat het gesprek binnen komt op mijn GSM want die staat ook geregistreerd als VoiP telefoon.
Weet iemand welke setting daar voor zorgt?
Gevonden
Registratie moest op 'Altijd Aan' staan, problem solved.
Ik heb thuis VoiP via mijn router als mijn huistelefoon en gebruik daarnaast Wifi om mijn N85 te registreren als VoiP telefoon. Als ik thuis ben en de N85 ziet mijn Wifi router, gebruikt hij automatisch VoiP als ik bel met mijn GSM, dus dat staat wel lekker.
Maar... zodra ik gebeld wordt op mijn VoiP huistelefoon, dan komt het gesprek binnen op mijn huistelefoon.
Ik wil dat het gesprek binnen komt op mijn GSM want die staat ook geregistreerd als VoiP telefoon.
Gevonden
[ Voor 9% gewijzigd door Tijgert op 06-02-2009 04:37 ]
Over die ZeeMote, ik heb er geen een bij gehad, maar als iemand er vanaf wil hoor ik t graag!
Tot zover nog niet echt meer problemen gehad met de N85, alleen het geluid uit de normale speaker lijkt soms wat overgemoduleerd, zeker als ik een gesprek wil starten en ik krijg de 'overga' toon te horen, moet ik m soms even van m'n oor afhouden omdat het gewoon te hard is (en t volume staat dan op 1/4!) misschien binnenkort weer even langs de NSP om te vragen wat er aan gedaan kan worden.
Tot zover nog niet echt meer problemen gehad met de N85, alleen het geluid uit de normale speaker lijkt soms wat overgemoduleerd, zeker als ik een gesprek wil starten en ik krijg de 'overga' toon te horen, moet ik m soms even van m'n oor afhouden omdat het gewoon te hard is (en t volume staat dan op 1/4!) misschien binnenkort weer even langs de NSP om te vragen wat er aan gedaan kan worden.
Helaas, spoke too soon:
De telefoontjes komen nog steeds binnen op de huistelefoon... ik deed eerder wat fout waardoor ik dacht dat het werkte.
Dus de vraag blijft:
De telefoontjes komen nog steeds binnen op de huistelefoon... ik deed eerder wat fout waardoor ik dacht dat het werkte.
Dus de vraag blijft:
Ik had een maand of wat geleden dezelfde vraag hier gedumpt. Robertwebbe heeft toen een verklaring/uitleg gegeven. Ik dacht met conclusie dat het niet gaat werken...Tijgert schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:42:
Helaas, spoke too soon:
Dus de vraag blijft:
Da's jammer. Moet wel een softwarematig probleem zijn...
Misschien heb ik het wel mis. Ik lees nu dat jij het hebt over voip telefonie via router. Het ging mij toentertijd om voip via Ziggo icm N85...dat was niet mogelijk ivm de manier waarop Ziggo voip telefonie technisch heeft opgezet.Tijgert schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:30:
Da's jammer. Moet wel een softwarematig probleem zijn...
[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 06-02-2009 17:02 ]
Oh.. ja, mijn situatie is inderdaad anders. Ik heb VoiP van XS4all en dat loopt via mijn SMC router dat aan ADSL van XS4all hangt. Als de N85 met VoiP is geregistreerd dan moet het mogelijk zijn ergens aan te geven naar welke telefoon het belletje wordt gerout... Als iemand een idee heeft?
De ideale situatie is dat zodra mijn N85 VoiPt, de huistelefoon niet over gaat maar mijn GSM terwijl als ik uit huis ben en de N85 niet VoiPt, dan gaat mijn huistelefoon gewoon over.
Nu heeft mijn SMC router prioriteit bij binnen komende gesprekken... dat moet softwarematig aan te pasen zijn...
De ideale situatie is dat zodra mijn N85 VoiPt, de huistelefoon niet over gaat maar mijn GSM terwijl als ik uit huis ben en de N85 niet VoiPt, dan gaat mijn huistelefoon gewoon over.
Nu heeft mijn SMC router prioriteit bij binnen komende gesprekken... dat moet softwarematig aan te pasen zijn...
[ Voor 34% gewijzigd door Tijgert op 06-02-2009 18:17 ]
Verwijderd
Woensdag mijn telefoon terug ontvangen via reparateur Dynafix. Ze hebben een onderdeel ontvangen, maar in de informatie staat niet welk onderdeel. Maakt niet uit, telefoon doet het nu prima, heeft nu nog steeds 5 streepjes na woensdag opgeladen te hebben...hulde voor dynafix!Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:07:
Nou, morgen stuur ik m'n N85 op voor reparatie. Ik had al eerder aangegeven in dit forum dat ik elke dag mijn accu moest opladen bij minimaal gebruik. Ik heb toen een nieuwe accu gekregen van mijn leverancier, in de hoop dat het aan de accu lag. Op Nieuwjaarsdag had ik hem weer aan de lader toen ik werd gebeld en tijdens het gesprek viel mijn toestel uit en sindsdien: niets! Kan hem niet meer laden en aanzetten! Gelukkig heb ik hem goed verzekerd, dus is het niet te repareren dan krijg ik een nieuwe. Nu maar afwachten hoe lang het duurt!
Het ziet er dus naar uit dat XS4all slechts 1 concurrent user heeft ingesteld en dat dan je router prioriteit krijgt. Als ik jou was zou ik gewoon naar XS4all bellen en vragen naar de technische mensen. Wellicht kom je uit bij een callcenter die je niet een kan doorverbinden, ga dan eens neuzen via Linkedin.com. Gewoon bellen of mailen en kijken hoe ver je komt. Mijn ervaring is dat je vanzelf wel iemand treft die in eerste instantie verast is dat je hem hebt weten te vinden maar de meeste techneuten vinden het wel leuk als ze een enthousiast iemand aan de lijn hebben. Je kunt dan zaken geregeld krijgen die normaal gesproken onmogelijk zijn. Mijn moto hierin is dan ook Nooit geschoten is altijd mis!Tijgert schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:13:
Oh.. ja, mijn situatie is inderdaad anders. Ik heb VoiP van XS4all en dat loopt via mijn SMC router dat aan ADSL van XS4all hangt. Als de N85 met VoiP is geregistreerd dan moet het mogelijk zijn ergens aan te geven naar welke telefoon het belletje wordt gerout... Als iemand een idee heeft?
5 streepjes na zo lang? Ik moet mijn telefoon elke dag aan de lader hangen, omdat ik anders bang ben dat ik met een lege batterij sta. Ik doe met 1 batterijlading hoogstens 2 of 2,5 dag. Ik maak wel regelmatig gebruik van internet enzo, foto's minder.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:59:
[...]
Woensdag mijn telefoon terug ontvangen via reparateur Dynafix. Ze hebben een onderdeel ontvangen, maar in de informatie staat niet welk onderdeel. Maakt niet uit, telefoon doet het nu prima, heeft nu nog steeds 5 streepjes na woensdag opgeladen te hebben...hulde voor dynafix!
Ben benieuwd hoe lang iedereen hier doet met z'n batterij, en hoe lang het zou moeten.
NOSIG
Ik doe een paar dagen met de batterij, maar ik luister dan ook wel 2-3 uur/dag naar mp3's.
Het maakt me ook niet zoveel uit: op het werk gooi ik hem aan de USB. Thuis ook regelmatig, want dan zet ik er weer andere muziek op.
Hij gaat bij mij eigenlijk nooit aan de losse acculader, is niet nodig, hij krijgt de kans niet om leeg te raken
Het maakt me ook niet zoveel uit: op het werk gooi ik hem aan de USB. Thuis ook regelmatig, want dan zet ik er weer andere muziek op.
Hij gaat bij mij eigenlijk nooit aan de losse acculader, is niet nodig, hij krijgt de kans niet om leeg te raken
Verwijderd
Om te testen en na te gaan of de reparatie succesvol was heb ik bewust even heel weinig gedaan; alleen bellen en gebeld worden (en dat doe ik sowieso heel weinig) en een beetje internet. En 1 ding had ik verkeerd; de batterij is nu nog steeds volledig vol (dus geen 5 streepjes)!!!
Probleem bij mij was dus dat ik bij minimaal gebruik elke dag minimaal 1x de batterij moest opladen, en dat is natuurlijk niet zoals het hoort.
Probleem bij mij was dus dat ik bij minimaal gebruik elke dag minimaal 1x de batterij moest opladen, en dat is natuurlijk niet zoals het hoort.
is er nou al msn beschikbaar voor de n85? msnen via ebuddy sucks!
edit: gevonden!
zit in download!
edit: gevonden!
[ Voor 25% gewijzigd door adem9elf op 08-02-2009 22:06 ]
als ik maps open en kaartmodus satelliet inschakel, dan krijg ik helemaal geen kaart als ik helemaal inzoom... en echt alleen alles wazig, ik heb via Nokia Map Loader de kaarten al geupdate.. maar waarom werkt de satelliet niet ?
Werkt bij mij ook niet als ik helemaal inzoom. De satelliet foto's die Nokia Maps gebruikt zullen dus wel te weinig gedetailleerd zijn. Is dus normaal.
edit: bedoel je nou dat je de kaarten wazig ziet of de satellietfoto's? Want in kaartmodus moet hij wel gewoon helder zijn.
edit: bedoel je nou dat je de kaarten wazig ziet of de satellietfoto's? Want in kaartmodus moet hij wel gewoon helder zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door _Christiaan_ op 09-02-2009 22:52 ]
NOSIG
waarom hebben ze die functie dan toegevoegd
? ik vind het wel heel jammer dat ik via de GPS dan niet kan zien waar ik zit ( op een echte kaart )
nog wat vragen:
- Elke keer als ik op internet iets leuks zie voor mobieltjes staat de N85 er niet tussen, wel N79/N91/N95 enz enz... Geldt t dan dus ook voor de N85?
- Ik zag hier in de forum een link naar de 'Core-player', maar die kost 30 euro.. beetje te duur vind ik, is er een alternatief voor (of is hij ergens gratis te krijgen)?
- Zit er een zaklamp functie op de N85?
- als je een filmpje van youtube opslaat, waar komt hij dan terecht want in gallery het nergens terug vinden.
dankje
nog wat vragen:
- Elke keer als ik op internet iets leuks zie voor mobieltjes staat de N85 er niet tussen, wel N79/N91/N95 enz enz... Geldt t dan dus ook voor de N85?
- Ik zag hier in de forum een link naar de 'Core-player', maar die kost 30 euro.. beetje te duur vind ik, is er een alternatief voor (of is hij ergens gratis te krijgen)?
- Zit er een zaklamp functie op de N85?
- als je een filmpje van youtube opslaat, waar komt hij dan terecht want in gallery het nergens terug vinden.
dankje
Google mapsik vind het wel heel jammer dat ik via de GPS dan niet kan zien waar ik zit ( op een echte kaart )
Als de N79 er tussen staat dan is het 99% zeker ook goed te gebruiken op je N85 want het is beide een FP2 toestel. N95 is iets minder zeker, maar in mijn geval werkt alles nog.Elke keer als ik op internet iets leuks zie voor mobieltjes staat de N85 er niet tussen, wel N79/N91/N95 enz enz... Geldt t dan dus ook voor de N85?
BeideIk zag hier in de forum een link naar de 'Core-player', maar die kost 30 euro.. beetje te duur vind ik, is er een alternatief voor (of is hij ergens gratis te krijgen)?
Indirect ja, er is een progje wat het scherm wit maakt en houdt, dat werkt bijzonder goed.Zit er een zaklamp functie op de N85?
PM me maar, is freeware dus dan mag het.
Kijk eens op je geheugenkaartje met je PC (kaartje in een card reader stoppen).als je een filmpje van youtube opslaat, waar komt hij dan terecht want in gallery het nergens terug vinden.
Maar kan je voor google maps de mappen ook pre-loaden, niet dat je steeds zo veel hoeft te downloaden?
En over die filmpjes, ja ik geloof het wel dat ze erop staan, maar jammer dat ik ze dan niet met mn mobiel kan nakijken..
En over die filmpjes, ja ik geloof het wel dat ze erop staan, maar jammer dat ik ze dan niet met mn mobiel kan nakijken..
Ik heb even wat oude berichten gelezen over dat TomTom niet werkt met de interne GPS. Is dit nog steeds zo of is er inmiddels een update o.i.d. gekomen waardoor TomTom mogelijk wel werkt op de N85?
Ik heb nu een N73 maar wordt hem een beetje beu. Tijd voor wat anders. Nu neig ik zeer naar de N85, wil voor het eerst van m'n leven eens een slider proberen. In de hoop dat het niet tegen zal vallen lol.
Misschien een domme vraag, maar als je wordt gebeld en je schuift hem open dan kun je gelijk bellen toch? Of moet je tegenwoordig dan ook nog de "neem op" knop indrukken?
Ik heb nu een N73 maar wordt hem een beetje beu. Tijd voor wat anders. Nu neig ik zeer naar de N85, wil voor het eerst van m'n leven eens een slider proberen. In de hoop dat het niet tegen zal vallen lol.
Misschien een domme vraag, maar als je wordt gebeld en je schuift hem open dan kun je gelijk bellen toch? Of moet je tegenwoordig dan ook nog de "neem op" knop indrukken?
nou voor mij is het ook voor het eerst een slider... maar ik baal wel heel erg dat hij wiebelt.. maar ik moet nog langs een Nokia service point, als dat nut gaat hebben heb ik nog niets te klagen...
En je kan het zelf instellen, of je wilt aannemen met open schuiven of niet...
En je kan het zelf instellen, of je wilt aannemen met open schuiven of niet...
Ah ok dat is wel fijn dan. Ik had inderdaad gelezen dat je na een tijdje die slider even moet laten bijstellen, beetje gek voor zo'n duur toestel eigenlijk maar goed het zal wel. Vraag me af of ze dat niet gewoon in een winkel even kunnen doen. Wiebelt die heel erg? En hoelang heb je hem al?
Ja dan kan je gelijk bellen. Je kan hem ook zo instellen dat als je hem inschuift, dat-ie dan weer ophangt (heb ik ook)Blueflame_Core schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:12:
Ik heb even wat oude berichten gelezen over dat TomTom niet werkt met de interne GPS. Is dit nog steeds zo of is er inmiddels een update o.i.d. gekomen waardoor TomTom mogelijk wel werkt op de N85?
NOSIG
Ok dat is ook wel handig ja. En wat is je mening over de camera. Ik heb wat foto's gezien op internet, en lijken me wel vrij helder in 1024x768 formaat. In het donker valt ie volgens mij wat tegen. Ook heb ik enkele filmpjes gezien zowel bij dag (goede kwaliteit) en bij nacht (slechte kwaliteit). Kun je dit bevestigen? Zoals ik al eerder zei heb ik een N73 maar kon helaas op google deze niet echt goed vergelijken met de N85 op foto/video gebied._Christiaan_ schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:39:
[...]
Ja dan kan je gelijk bellen. Je kan hem ook zo instellen dat als je hem inschuift, dat-ie dan weer ophangt (heb ik ook)
Camera vind ik persoonlijk erg goed. Beetje hetzelfde als de N95. In het donker zie je alleen weinig omdat er geen grote flitser in zit, LED's schieten toch te kort. Ik vind het wel goed dat de foto's in het donker niet zo korrelig eruit komen te zien.
Sommige fabrikanten pochen met megapixels. De N85 heeft dat misschien 'maar' 5 MP (note de aanhalingstekens...) maar de lens is veel belangrijker. Een telefoon met een prutlens en 8 MP maakt veel slechtere foto's dan de N85 met 5 MP (maar wel met een relatief grote lens, van Carl Zeiss).
Sommige fabrikanten pochen met megapixels. De N85 heeft dat misschien 'maar' 5 MP (note de aanhalingstekens...) maar de lens is veel belangrijker. Een telefoon met een prutlens en 8 MP maakt veel slechtere foto's dan de N85 met 5 MP (maar wel met een relatief grote lens, van Carl Zeiss).
[ Voor 36% gewijzigd door _Christiaan_ op 09-02-2009 22:50 ]
NOSIG
Ok ben ik wel met je eens (toch vreemd om dit te zeggen als iemand die niet in het bezit is van een N85). Heb wat zitten snuffelen op reviews en Flickr. Vond de foto's ook erg goed eigenlijk, behalve dan op de maximale resolutie, maarja dat vind ik ook niet handig want past niet eens op het beeldscherm. Vind het trouwens wel weer een beetje tegenvallen dat de flits niet standaard als zaklamp te gebruiken is. Op de n73 was die ook al niet zo._Christiaan_ schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:48:
Camera vind ik persoonlijk erg goed. Beetje hetzelfde als de N95. In het donker zie je alleen weinig omdat er geen grote flitser in zit, LED's schieten toch te kort. Ik vind het wel goed dat de foto's in het donker niet zo korrelig eruit komen te zien.
Nog iets. Hoe lang kun je het background licht voor de klok laten schijnen? De rest boeit me niet of dat verlicht is of niet, maar zou graag willen dat alleen het strookje van de tijd/datum (had ik ergens gezien dat het kon volgens mij) verlicht blijft ook al zit het toestel in mijn jaszak.
Tomtom werkt wel, maar niet met de interne GPS. Ik gebruik nu Sygic en ben daar erg verrast over hoe goed dat werkt en mooier dan Tomtom is (let wel, ik heb geen ervaring met de 8 core, dus wie weet kan die dat ook allemaal). Lane assist, uitgebreide spraak en automatische dag/nacht kleuren. Sygic is top!Ik heb even wat oude berichten gelezen over dat TomTom niet werkt met de interne GPS. Is dit nog steeds zo of is er inmiddels een update o.i.d. gekomen waardoor TomTom mogelijk wel werkt op de N85?
Ik kom ook van een N73 en was ook wat bezorgd over mijn eerste Slider. het is even wennen, maar het is een fijn toestel.Ik heb nu een N73 maar wordt hem een beetje beu. Tijd voor wat anders. Nu neig ik zeer naar de N85, wil voor het eerst van m'n leven eens een slider proberen. In de hoop dat het niet tegen zal vallen lol.
De mijne was eerst lekker strak, maar begint na wat intensief gebruik nu ook iets speling te vertonen (ik praat nog steeds over mijn telefoon hoor).Ik had inderdaad gelezen dat je na een tijdje die slider even moet laten bijstellen, beetje gek voor zo'n duur toestel eigenlijk maar goed het zal wel.
Zolang het te verhelpen is en het onder de garantie valt is het niet zo heel erg. Dat het een bekend 'euvel' is is geen slecht teken, het geeft hooguit aan dan Nokia alle punten van het toestel kent en erkent en niet lastig doet.
De camera is inderdaad vrij goed en 5MP is plenty! Een leuke tool is Panoman, die maakt panorama foto's en werkt super!
Is misschien wel beter ook, het is mogelijk niet bedoelt voor lang aan te houden.Vind het trouwens wel weer een beetje tegenvallen dat de flits niet standaard als zaklamp te gebruiken is.
Het blijft geloof ik een uur of zo aan staan. In combinatie met Largetime is dat erg gaaf.Hoe lang kun je het background licht voor de klok laten schijnen? De rest boeit me niet of dat verlicht is of niet, maar zou graag willen dat alleen het strookje van de tijd/datum (had ik ergens gezien dat het kon volgens mij) verlicht blijft ook al zit het toestel in mijn jaszak.
[ Voor 16% gewijzigd door Tijgert op 09-02-2009 23:08 ]
Is sygic gratis?Tijgert schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:05:
[...]
Tomtom werkt wel, maar niet met de interne GPS. Ik gebruik nu Sygic en ben daar erg verrast over hoe goed dat werkt en mooier dan Tomtom is (let wel, ik heb geen ervaring met de 8 core, dus wie weet kan die dat ook allemaal). Lane assist, uitgebreide spraak en automatische dag/nacht kleuren. Sygic is top!
Is panoman een opzichzelfstaande app? Of zit het standaard in de N85De camera is inderdaad vrij goed en 5MP is plenty! Een leuke tool is Panoman, die maakt panorama foto's en werkt super!
Wat is Largetime? En is er geen mogelijkheid om het onbeperkt aan te laten staan met behulp van een app ofzo?[...]
Het blijft geloof ik een uur of zo aan staan. In combinatie met Largetime is dat erg gaaf.
[ Voor 20% gewijzigd door Blueflame_Core op 09-02-2009 23:18 ]
Je weet toch dat de N85 geen background verlichting heeft... (toch)? ( of lees ik het nou helemaal verkeerd )Blueflame_Core schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:04:
[...]
Nog iets. Hoe lang kun je het background licht voor de klok laten schijnen? \
Ik ben in ieder geval enthousiast over de tijdweergave, je hebt 1 regel met tijd en datum en de rest is zwart.
Ik heb hem nu 5 dagen ongeveer, maar in het begin wiebelde hij ook al.. En ik vind het net genoeg dat het irritant is, maar zoals ik al zei, ik moet nog naar de Nokia service point..Wiebelt die heel erg? En hoelang heb je hem al?
Eehm, en waarom niet.. Bij mijn oude sony w810i, vond ik dat echt super handig... Ik woon een beetje afgelegen en savonds is een zaklamp bij de hand wel handig....Is misschien wel beter ook, het is mogelijk niet bedoelt voor lang aan te houden.
Ik heb net Google maps geïnstalleerd, het loopt super mooi en lekker! Beter dan Nokia maps.. maar ik vroeg me wel af, slaat Google maps de mappen op, of moet je ze elke keer opnieuw laden?
[ Voor 9% gewijzigd door Santo op 10-02-2009 11:25 ]
Ja dat weet ik, maar kon het even niet anders verwoorden. Dat 1 regel met de tijd en datum verlicht is, is super ja alleen beetje jammer dat het maximaal maar een uur kan.Santo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:05:
[...]
Je weet toch dat de N85 geen background verlichting heeft... (toch)? ( of lees ik het nou helemaal verkeerd )
Ik ben in ieder geval enthousiast over de tijdweergave, je hebt 1 regel met tijd en datum en de rest is zwart.
Net zo gratis als Tomtom.Is sygic gratis?
Ja, aparte app.Is panoman een opzichzelfstaande app?
Download en probeer maar.Wat is Largetime? En is er geen mogelijkheid om het onbeperkt aan te laten staan met behulp van een app ofzo?

Wel eens gehoord van de Nokia Maps Loader? Daarmee download je alle maps die je wilt, gratis, en die worden op je foon opgslagen in de Cities map op je kaartje.maar ik vroeg me wel af, slaat Google maps de mappen op, of moet je ze elke keer opnieuw laden?
[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 10-02-2009 14:09 ]
Doet bij iemand Pathe mobiel het? Zo ja, welke versie heb je gedownload?
Ja werkt, 2.0 ofzo.
Die app is vetTijgert schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:08:
[...]
Net zo gratis als Tomtom.
[...]
Ja, aparte app.
[...]
Download en probeer maar.
[afbeelding]
[...]
Wel eens gehoord van de Nokia Maps Loader? Daarmee download je alle maps die je wilt, gratis, en die worden op je foon opgslagen in de Cities map op je kaartje.
Tevens zit hij, als je beter kijkt, aardig onder de krasjes. Of je hiermee kan leven verschilt van persoon tot persoon; ik kan er persoonlijk goed mee leven, aangezien de krasjes niet erg zichtbaar zijn. En het is en blijft een gebruiksvoorwerp, en dat geldt helemaal voor een telefoon: zit _altijd_ in m'n zak. En ik haal hem er elke dag ook weer vaak uit. Ik neem ook niet de moeite om hem in een hoesje oid te doen, dat is mij teveel geklungel.
alle foto's klikbaar voor hoge resolutie

NOSIG
Largetime ruleert grote tijd
en Fullscreenmessage ook
Inderdaad ziet er erg gaaf uit. Toch blijf ik erbij dat ik niet snap waarom nokia het niet onbeperkt verlicht kan blijven. Als na een uur de verlichting uitgaat is het dan nog wel goed leesbaar?Tijgert schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 01:26:
Largetime ruleert grote tijden Fullscreenmessage ook