Een erg fijn toestel. Het was even wennen omdat ik op mijn N95 de slider altijd openschoof voor alles, ook het aannemen van telefoontjes e.d. Dat is eigenlijk helemaal niet nodig, en zeker niet met de N85. Met als positief resultaat dat je geen “last” hebt van de speling welke op de slider zit. Het valt mee met de speling, maar toch een beetje jammer. In dichtgeschoven toestand is het namelijk een erg strak toestel. Hopelijk kan binnenkort bij een NSP de slider afgeregeld worden. Eigenlijk heb ik alleen voor sms-en (doe ik uberhaupt weinig) nog het toetsenbord nodig....
Het D-pad is erg strak, dus je moet relatief hard drukken. Het gunstige daar van is denk ik dat het langer mee gaat...wordt niet soft na verloop van tijd (wiebelende toetsen). Maar dit is ook weer in dichtgeschoven toestand geen issue. Bij opengeschoven toestel heb je enige last met D-pad vanwege de speling op de slider. Overigens werkt de naviwheel functie erg prettig. Leuk trouwens de “Breathing” functie van het Naviwheel....in standbymodus (zwart scherm met eventueel datum/tijd enz in beeld) licht het naviwheel iedere 10 seconden op alsof het een heartbeat is....eyecandy ik weet het, maar wel leuk.
Het scherm is werkelijk prachtig!!!! Daar kan geen enkel toestel tegenop, muv de Iphone. Mooi dat nu, indien gewenst, in standbymodus nu de datum/tijd altijd zichtbaar zijn. Je kunt ook voor bijv animatie of slideshow kiezen....
Voip werkt fantastisch (Nokia sip tool, zie posts van Karakedi en Robertwebbe)...erg goede geluidskwaliteit en zeer lange standby icm wifi router.
Geluidskwaliteit radio en musicplayer via de headset is erg goed. Speaker is ok, minder dan mijn oude N95-1...maar goed genoeg.
GPS werkt erg goed, snelle fix met Sygic. Sygic navigatiestem wordt wel aan het eind vroegtijdig afgebroken, maar dat kan zijn opgelost in de nieuw verwachte Sygic release 7.70.
De accu gaat erg lang mee, zelfs tov mijn oude N95-1. Ik speel en test me een ongeluk maar de accu gaat maar niet leeg
Toetsblokkering-schuifje aan zijkant is ook erg handig in dagelijks gebruik ipv toetscombinatie.
Dat zijn mijn 1e indrukken....
De lange standby tijd is nog de grootste verbetering wat mij betreft. Bij de N95 was de batterij na 6-8 uur al leeg via wifi, zonder 1 minuut gebeld te hebben. Blijkbaar hebben ze het energiemanagement nu eens goed getweakeddafmay schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:07:
[...]
Voip werkt fantastisch (Nokia sip tool, zie posts van Karakedi en Robertwebbe)...erg goede geluidskwaliteit en zeer lange standby icm wifi router.
Ook de automatische omschakeling van 3G naar wifi gaat prima. Uiteraard geen handover maar het gaat wel goed. Bij mijn N95, waarbij ik voor ieder wifi netwerk een profiel moest maken, had ik vaker geen verbinding na omschakeling dan wel. Bij deze versie lijkt het vooralsnog vlekkenloos te gaan
Ook heb ik een instelling gevonden waarbij je je toestel zo kunt instellen dat alle gesprekken automatisch via SIP verlopen indien er een verbinding is met de SIP server: Menu > Instrumenten > Connect > Netinstellingen > Prov..-inst. > Std.dienst vr internetopr. > Ja.
Uiteraard kun je hem ook op Nee zetten en na het intoetsen van een nummer of selecteren van een contactpersoon Opties > Bellen > Internetoproep of Spraakoproep kiezen.
Nu maar hopen dat ze snel komen met Least Cost Routing software zodat je kunt instellen dat bepaald verkeer (bijvoorbeeld naar mobiel) via de provider zelf gaat en niet via SIP. En als je meerdere SIP aanbieders hebt, dat je dan ook nog kunt kiezen welke provider welke verkeer krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 30-11-2008 15:35 ]
Hoe lang gaat je batterij mee? Ik vond de mijne juist een beetje tegenvallen. Krap 2 dagen, dan is mijnes op.
Voor de rest is het idd een fijn toestel. De FM-zender is ook echt relaxed. Kan in iedere auto m'n eigen muziek draaien. Gisteravond vroeg ik aan de BOB, zet em eens op 103.0. Hij zich maar afvragen welke vette radiozender dat was
Er zijn een aantal dingen die hopelijk gefixt worden met de nieuwe firmware, waarover op het Nokia forum al geruchten gaan (10.0.047). Alle bugs die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
-toetstonen te hard, ook op laagste niveau (Mss niet echt een bug. Ik heb de toetstonen maar uitgezet);
-bij ophangen d.m.v. insliden, blokkeert het toetsenbord niet, voor de rest doet-ie dat wel altijd;
-USB mode nogal buggy;
-Musicplayer slaat te vaak vast;
-Filmpjes spelen vaak haperend af;
-Wat erger is: heel soms neemt hij de filmpjes haperend op.
En ook op de N85 zitten weer de standaard Symbian annoyances:
-Wekker trilt, dus moet je een ander profiel kiezen om dit te voorkomen;
-In stilmodus maken filmpjes en games in eerste instantie gewoon geluid, dus je kan ze pas muten nadat de film/game is gestart (i.t.t. hoe dat bij Samsung gaat);
-Handsfree knop is pas beschikbaar nadat je doorverbonden bent met de contactpersoon;
-Ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben je nog steeds je persoonlijke woordenboek kwijt na een firmware update.
Even voor de duidelijkheid: dit is puur een opsomming, dus dit wil niet zeggen dat het een slecht toestel is (integendeel
NOSIG
Verwijderd
ik hoop dat dat snel gefixed kan worden, nu heb ik niks aan het filmen
Kan ik pas meer over zeggen aan het eind van deze week...._Christiaan_ schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:13:
[...]
Hoe lang gaat je batterij mee? Ik vond de mijne juist een beetje tegenvallen. Krap 2 dagen, dan is mijnes op.
Voor de rest is het idd een fijn toestel. De FM-zender is ook echt relaxed. Kan in iedere auto m'n eigen muziek draaien. Gisteravond vroeg ik aan de BOB, zet em eens op 103.0. Hij zich maar afvragen welke vette radiozender dat wasTotdat hij Nokia in z'n RDS venster zag staan, hij kon het niet geloven.
Ja ik wacht ook op een nieuwe firmware...dit is toch zo'n beetje de eerste firmware en we weten allemaal hoezeer bijv de N95-1 is verbeterd met nieuwere firmware versies gaandeweg.Er zijn een aantal dingen die hopelijk gefixt worden met de nieuwe firmware, waarover op het Nokia forum al geruchten gaan (10.0.047). Alle bugs die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
-toetstonen te hard, ook op laagste niveau (Mss niet echt een bug. Ik heb de toetstonen maar uitgezet);
-bij ophangen d.m.v. insliden, blokkeert het toetsenbord niet, voor de rest doet-ie dat wel altijd;
-USB mode nogal buggy;
-Musicplayer slaat te vaak vast;
-Filmpjes spelen vaak haperend af;
-Wat erger is: heel soms neemt hij de filmpjes haperend op.
Verwijderd
Opmerking en een vraagje: Ik weet dat het OLED-scherm fantastisch is maar het schijnt toch wel een downside te hebben. In fel zonlicht is dat scherm vrijwel niet te lezen, in tegenstelling tot een traditioneel TFT-scherm zoals de N95-1. Ik vind dat nogal belangrijk. Heb jij daar al bevindingen van?dafmay schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:07:
Een korte impressie van de N85 na 2 dagen uitvoerig testen....
.....
Het scherm is werkelijk prachtig!!!! Daar kan geen enkel toestel tegenop, muv de Iphone. Mooi dat nu, indien gewenst, in standbymodus nu de datum/tijd altijd zichtbaar zijn. Je kunt ook voor bijv animatie of slideshow kiezen....
Dat zijn mijn 1e indrukken....
Nog geen kans gehad om dit te testen aangezien de zon zich op het moment weinig tot niet laat zienVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:01:
[...]
Opmerking en een vraagje: Ik weet dat het OLED-scherm fantastisch is maar het schijnt toch wel een downside te hebben. In fel zonlicht is dat scherm vrijwel niet te lezen, in tegenstelling tot een traditioneel TFT-scherm zoals de N95-1. Ik vind dat nogal belangrijk. Heb jij daar al bevindingen van?
menu -> toepassingen -> toep. beh. -> Geinst. Toepass.
Daar kun je van de meeste toepassingen die je geinstalleerd hebt (volgens mij alleen degenen die niet al gecertificeerd zijn), incl. Gmail, alle rechten instellen. Netwerktoegang kun je dan op "1e keer vragen" zetten.
Echter deze settings zie ik niet op mijn N85. Iemand enig idee waar deze settings eventueel te vinden zijn?
Dat werkt alleen bij de applicaties met een blauw vierkantje in het icoontje. Bij mij kon ik de nu.nl applicatie en de YouTube applicatie instellen.dafmay schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:04:
Ik zag het volgende in het N96 topic :
menu -> toepassingen -> toep. beh. -> Geinst. Toepass.
Daar kun je van de meeste toepassingen die je geinstalleerd hebt (volgens mij alleen degenen die niet al gecertificeerd zijn), incl. Gmail, alle rechten instellen. Netwerktoegang kun je dan op "1e keer vragen" zetten.
Echter deze settings zie ik niet op mijn N85. Iemand enig idee waar deze settings eventueel te vinden zijn?
Hoe moet ik mij dat blauwe vierkantje in het icoontje voorstellen? Ik kan 'm even niet plaatsen...robertwebbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:08:
[...]
Dat werkt alleen bij de applicaties met een blauw vierkantje in het icoontje. Bij mij kon ik de nu.nl applicatie en de YouTube applicatie instellen.
Dat zal in het menu app beheer zijn...dank voor de tip in ieder geval.
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 01-12-2008 14:15 ]
Een aantal dingen komen bekend voor,
- De telefoon 's ochtends leeg, terwijl de avond ervoor de accu vol was. (vermoed de GPS)
- Filmpjes opnemen stottert, weet niet of dat aan de nokia ligt of de (langzame) microsd kaart
- Speling aan de slider vind ik meevallen echter mijn vrouw vond het irritant.
- Navigatie is de eerste keer niet vlot echter daarna vrij snel een fix (gebruik sygic)
- Mp3jes wissen is traag een "gewone" Sony ericsson doet het sneller
Goede punten
- Scherm is super kan geen lcd tegenop.
- FM zender is leuke gimic.
- BT audio streamen naar de pioneer autoradio werkt prima.
- Fotokwaliteit is veel beter dan mijn zwagers Iphone
- Geen last van kraakjes of hangende knoppen
Tot zover mijn 2 cents
Is natuurlijk geen vergelijking...de Iphone heeft dacht ik een 2MP camera. MP's zeggen niet alles, maar toch...de camera's van Nokia telefoons zijn van goede kwaliteit.anjaniki schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:09:
...
- Fotokwaliteit is veel beter dan mijn zwagers Iphone
...
Stroomtechnisch is het er uit trekken voor zover ik weet gewoon veilig, of je nou Safely Remove wel of niet gebruikt. Het is nou eenmaal een hot-pluggable ontworpen aansluiting.
Tip: Maak eens gebruik van de

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 01-12-2008 18:11 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Duidelijk, thanks.Ultraman schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:10:
Bij het uittrekken van USB apparaten is het aan te raden om altijd gebruikt te maken van de Safely Remove functionaliteit. Daarmee voorkom je dat er nog ergens data in een buffertje zweeft wat je kwijt kunt raken.
Stroomtechnisch is het er uit trekken voor zover ik weet gewoon veilig, of je nou Safely Remove wel of niet gebruikt. Het is nou eenmaal een hot-pluggable ontworpen aansluiting.
NOSIG
De N85 wordt in ieder geval wel als game mobiel verkocht, met die N-Gage demo's enzo. Er zit echter geen 3d chip in, dus dat zal wel een flink verschil zijn. Veel mensen zullen hem niet primair kopen om mee te gamen, maar het is natuurlijk wel leuk (en netjes) als de bijgeleverde en beschikbare games een beetje speelbaar draaien. Hoe dan ook, dit ziet er wel OK uit: http://www.youtube.com/watch?v=Ba5EaXr2Gns_Christiaan_ schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:48:
Ngage loopt iig voor geen meter. Ik heb snakes en wat andere spellen gedaan en dat ging op de N73 en op de N70 gewoon vloeiend, terwijl het op de N85 aardig hakkelig gaat. Apparaat is duidelijk niet gebouwd om mee te gamen.
Verder komt er zeer binnenkort de eerste N85 firmware update uit die heel wat dingen op moet gaan lossen (oa het schokkerige video probleem): http://www.symbian-freak....s/n85_new_firmware_11.htm
fixed oa:
* Video disturb happened, once some other event happened during play fone TV on full screen
* Non stop Music Player “Library update”
* Predefined contacts does not support Chinese characters
* Audio >>> downlink quality
* Some of the S60 key presses are not registered by device
* All key presses are not registered by device
* GSM/WCDMA - OTC - NW lost after handover with open data connection
general instability, improved
* Headset - volume-adjustment is not working properly
* Battery KPI: Battery stand by measurement is too high
Verwijderd
Nou ik weet niet hoeveel programma's of watdan ook jij dan open hebt staan tijden het gamen, maar bij mij loopt alles iig vloeiend en geen hapering te zien!_Christiaan_ schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:48:
Ngage loopt iig voor geen meter. Ik heb snakes en wat andere spellen gedaan en dat ging op de N73 en op de N70 gewoon vloeiend, terwijl het op de N85 aardig hakkelig gaat. Apparaat is duidelijk niet gebouwd om mee te gamen.
Had ik inderdaad ook al gevonden. Ik heb de truc nog niet toegepast omdat ik bang ben dat de tape na verloop van tijd gaat slijten en voor meer problemen zorgt...effect10 schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:17:
Oplossing slide probleem?: http://www.youtube.com/wa...2SpV3J7tc&feature=related ;-)
Is mij niets van bekend. Ik dacht dat NSP's de onderdelen voor de N85 nog niet binnen hebben?Raymond schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:20:
Je kan die slider toch gewoon bij een servicepunt laten afstellen?
Heel verstandig inderdaad, dit hadden ze als eerste oplossing bij de eerste batch n95, ooit ook toegepast daarna heel gezeik na verloop van tijd. Uiteindelijk destijds de truc met die rail gedaan werkte tot heden perfect.dafmay schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:30:
[...]
Had ik inderdaad ook al gevonden. Ik heb de truc nog niet toegepast omdat ik bang ben dat de tape na verloop van tijd gaat slijten en voor meer problemen zorgt...
Ik zou het eens vragen bij het NSP wat de mogelijkheden zijn voor de slider.
[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 02-12-2008 11:48 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Changes/improvements made from MCU SW v 10.045 to v 11.047:
New features and applications:
- DVB-H accessory support (SU-33W)
- Nokia software checker application
- Support for Nokia MU-44 16GB microSD memory card
Changes/improvements:
- Bad sound quality using BT headsets (CAP 97705)
- Cannot display the video under edit menu (CAP 99698)
- Keypad no response after make call with slide close (CAP 99169)
- Problems with finding contacts starting by "CH" (CAP 97026)
- Music player keep searching new songs when activated (CAP 97082)
- Message type changed to multimedia message (CAP 99880)
- Video recording quality improvement
- Imaging quality improvements, better colours saturation and flash
- Default setting change: Closing slide doesn’t disconnect call
- Short slide key illumination applied for Java application compatibility
- "Video call" is shown in Options when highlighting a contact in Space UI.
- Not detecting always wall charger -> Not charging
- 2G cannot connect to GPRS service in some cities in China
- Non stop Music Player "Library update"
- FMTX: The audio is routed to DUT speaker after receiving a message when FM
transmitter is transmitting audio.
- Predefined contacts does not support Chinese characters
- APN setting for Vodafone Mobile connect "Promt Password is set to Yes"
- Audio >> downlink quality
- Some of the S60 key presses are not registered by device
- Google Maps application not working with "Vodafone live!" access point
- Network level icon is not shown during VT call
- ITU is not responding when MO is done where slide is closed and opened when call
is established
- Long press of Media keys prev/next not working correctly for local videos
- DTMF tones sent from prepaid line to *600 (or *400) are not received by NW
- OFR_pop-up at boot about positioning
- Orange enterprises APN is used by default in the email Wizard
- Pod cast: messed up characters
- All key presses are not registered by device
- E-mail address limiting to max 30 characters
- SMS converting to MMS if more than 20 recipients
Known issues:
- Only Vanilla PR1.0 can be updated via FOTA to PR1.1
- 2 preinstalled video clips, only audio, no video seen
- Nokia SW checker application not visible after NSU update. Will come visible after
starting up the device
- Current consumption may stay high after taking pictures with location tagging on
Als het goed is zou de Telfort GPRS bug in deze versie ook opgelost moeten zijn. Morgen heb ik pas tijd om dit te testen, ik laat het resultaat nog even weten.
Verwijderd
Nog maar een keer mijn eerdere onbeantwoorde vragen, zie quote, voor het voetlicht...kan me niet voorstellen dat iemand van jullie me niet kan helpenVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 08:25:
Sinds gisteren trotse bezitter van een N85, een hele vooruitgang na mijn Nokia 2610![]()
Ik moet natuurlijk veel uitvogelen, en ik hoop dat dit forum mij af en toe van wat tips kan voorzien.
Zo heb ik thuis een draadloos netwerk op mijn iMac via een Airport Express. Ik heb met de n85 een WLAN scan gedaan, mijn netwerk staat er keurig tussen, ik voer het wep-ww in maar de n85 geeft aan dat ik een ongeldig wachtwoord heb ingevoerd...ik heb op mijn iMac nog even mijn wachtwoord van de Airport Express gecheckt, maar ik heb echt het juist ww ingevoerd op de n85. Ik kreeg wel verbinding met een ander draadloos netwerk van iemand in de buurt, maar dat wil ik uiteraard niet. Iemand een idee hoe ik verbinding kan krijgen met mijn eigen draadloos netwerk thuis?
Kan ik trouwens een software-/firmware update (indien beschikbaar) doen via WiFi of moet dat echt via een Windows machine (die ik gelukkig niet meer thuis heb want iMac rules at home)?
Dan heb ik nog een vraagje, ik hoop dat dat hier op het forum past. Ik heb de telefoon weten te syncen op mijn iMac met een plugin die ergens te downloaden is voor de n85. Werkt prima, de contacts en agenda werden keurig bijgewerkt in mijn iCal en Adresboek, maar ik werk vooral met Entourage...deze werd niet bijgewerkt. Nu kan ik in Entourage wel aangeven dat ik dit wil syncen met iCal en Adresboek, maar dit lukt ten dele: Adresboek wel, maar iCal (mijn agenda) staat niet in Entourage. Iemand een oplossing?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ben zeer benieuwd....altijd interessant een nieuwe FW versie.robertwebbe schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:53:
Vandaag is er een softwareupdate beschikbaar voor de Nokia N85 met versienummer 11.047. Hij is alleen nog beschikbaar voor de Nokia Service Centers (NSC), binnenkort zal hij ook wel voor FOTA (Firmwareupdate Over The Air) en Nokia Software Updater (NSU) beschikbaar komen.
...
Als het goed is zou de Telfort GPRS bug in deze versie ook opgelost moeten zijn. Morgen heb ik pas tijd om dit te testen, ik laat het resultaat nog even weten.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 03-12-2008 02:18 ]
Niks open. Maar ik heb het hier over de framerate. Die ligt gewoon een stuk lager. (vooral bij snakes en andere 3D spellen). De framerate is echter wel constant.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:24:
[...]
Nou ik weet niet hoeveel programma's of watdan ook jij dan open hebt staan tijden het gamen, maar bij mij loopt alles iig vloeiend en geen hapering te zien!
NOSIG
Sorry, snap ik niet, is het dan wel of niet lekker vloeiend? Werkt trouwens http://www.shazam.com/music/web/home.html op de N85????_Christiaan_ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:57:
[...]
Niks open. Maar ik heb het hier over de framerate. Die ligt gewoon een stuk lager. (vooral bij snakes en andere 3D spellen). De framerate is echter wel constant.
Is YouTube goed te bekijken op de N85?
[ Voor 4% gewijzigd door effect10 op 03-12-2008 12:37 ]
Sommige spellen wel, andere niet. Onder "lekker vloeiend" versta ik een framerate van minimaal 15 FPS ofzo. Snakes zit daar gewoon een end onder.effect10 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:30:
[...]
Sorry, snap ik niet, is het dan wel of niet lekker vloeiend? Werkt trouwens http://www.shazam.com/music/web/home.html op de N85????
Shazam heb ik ook op m'n mobiel gehad. De applicatie wilde wel starten alleen ik durfde niet verder te gaan. Volgens mij kost het 2 pond per maand, dus ik was bang dat ik aan een abo vast zou zitten. Weet jij hier toevallig iets van? Op de iPhone is het gewoon gratis en Sony Ericssons hebben al TrackID. Ik ben er best jaloers op
NOSIG
Hint: lees de comments........
Of wrs helemaal gratis:
http://thinkabdul.com/200...track-artist-music-album/
[ Voor 44% gewijzigd door effect10 op 03-12-2008 19:01 ]
In softwareversie 11.047 is het Telfort GPRS probleem opgelost.JAJ schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:35:
Toch nog even een vraagje over het GPRS probleem met Telfort. Is dit nu reeds opgelost? En zo ja, zijn er hier dan ook mensen met een Telfort-abonnement die internet aan de praat hebben gekregen en hoe?
Ik heb dit getest met een toestel waarvan de productcode 0560498 is.
Super! Nu nog wachten totdat deze fw versie ook beschikbaar is via nsu.robertwebbe schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:53:
[...]
In softwareversie 11.047 is het Telfort GPRS probleem opgelost.
Ik heb dit getest met een toestel waarvan de productcode 0560498 is.
En draait tt een beetje snel op de n85? Las hier opmerkingen dat de telefoon traag is met ngage.......
http://www.skyfire.com/
als iemand hier een oplossing voor weet????Theetjuh schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:35:
[...]
Ik heb TT 6.01 draaien met externe gps ...
GPSd start wel op, maar BT installeert zichzelf niet en ik kreeg TT 6.02 niet eens opgestart (BiNPDA).
Vandaar een stapje terug naar 6.01 met externe gps, dat werkt iig wel
Ja, heb hem hier werkende. Kreeg eerst ook een foutmelding, maar nadat ik onder Opties --> Settings, Audio alerts uitzette, deed ie het wel.robertwebbe schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:34:
Heeft iemand Shazam succesvol aan de slag? Ik heb zowel de oude versie als de nieuwe geinstalleerd maar zodra ik iets wil taggen, krijg ik een foutmelding, Het lijkt wel of dat de applicatie nog niet is aangepast voor 3.2 en dat hij geen toegang krijgt om de microfoon te mogen openen. Op mijn N82 werkt hij wel prima...
Hier ook prima, uiteraard met de doorgegeven tip op de dl pagina.robertwebbe schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:34:
Heeft iemand Shazam succesvol aan de slag? Ik heb zowel de oude versie als de nieuwe geinstalleerd maar zodra ik iets wil taggen, krijg ik een foutmelding, Het lijkt wel of dat de applicatie nog niet is aangepast voor 3.2 en dat hij geen toegang krijgt om de microfoon te mogen openen. Op mijn N82 werkt hij wel prima...
GPSd en BT werken beiden prima op de N85. Het is de TT 6.02 app die na installatie gewoonweg niet wil opstarten.Twanjo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:57:
Heeft iemand tt 6.02 al werkend? Of uitgevonden waarom hij het niet doet? Zijn de bijhorende programma's BT en GPSD nog niet compatibel met de n85? of ligt het echt aan tt? Las hier dat iemand tt6.01 wel werkend had.
En draait tt een beetje snel op de n85? Las hier opmerkingen dat de telefoon traag is met ngage.......
HeldJAJ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:47:
[...]
Ja, heb hem hier werkende. Kreeg eerst ook een foutmelding, maar nadat ik onder Opties --> Settings, Audio alerts uitzette, deed ie het wel.
Ik had de hoop een paar dagen geleden al opgegeven, en ik ben erg blij dat het werkt
edit: nu hopen dat het echt geen geld kost
[ Voor 10% gewijzigd door _Christiaan_ op 03-12-2008 23:54 ]
NOSIG
EDIT: En kan iemand misschien wat duidelijkheid geven over de framerate bij spelletjes? Hoe is de framerate (zonder dat je 20 applicaties op de achtergrond hebt draaien) bij spelletjes als System Rush Evolution of Space Impact Kappa Base?
Er staan in dit topic een aantal posts over schokkerige spelletjes. Dit zou komen omdat de N85 geen 3d processor heeft. De N73 heeft dit ook niet (en heeft zelfs een langzamere processor) en dit ziet er toch wel best okay uit: http://youtube.com/watch?v=kAsFXFNMWMU
[ Voor 50% gewijzigd door ickeicke op 04-12-2008 03:53 ]
Had de N85 via de Vodafone webshop besteld afgelopen weekend, maar kreeg een meel dat die nog niet geleverd kon worden. Nog gebeld, maar ze hebben geen idee wanneer wel, dus heb ik m maar weer geannuleerd. Denk dat ze m bij een Vodafone winkel dus ook nog niet hebben.ickeicke schreef op donderdag 04 december 2008 @ 03:37:
Hebben mensen die de N85 via een niet-import winkel hebben gekocht er ook zo'n Zeemote bij gekregen? Ga waarschijnlijk een N85 bij Vodafone kopen en vroeg me af of hij er bij zou zitten (zal dit natuurlijk ook effe per telefoon of in de winkel vragen).
EDIT: En kan iemand misschien wat duidelijkheid geven over de framerate bij spelletjes? Hoe is de framerate (zonder dat je 20 applicaties op de achtergrond hebt draaien) bij spelletjes als System Rush Evolution of Space Impact Kappa Base?
Er staan in dit topic een aantal posts over schokkerige spelletjes. Dit zou komen omdat de N85 geen 3d processor heeft. De N73 heeft dit ook niet (en heeft zelfs een langzamere processor) en dit ziet er toch wel best okay uit: http://youtube.com/watch?v=kAsFXFNMWMU
Verwijderd
Wil graag deze telefoon nemen maar maak me toch een beetje zorgen hierover lees er over op dit forum en andere forums. Daarom mijn vraag dan ook of hier mensen zijn die dit "probleem" hebben laten verhelpen door het Nokia service center als dat mogelijk is.
Bedankt...
Ik heb mijne vorige week bij de BelCompany gehaald en daar zat geen Zeemote bij. Nou mis ik dat ding totaal niet, maar ik heb wel gevraagd aan de verkoper of hij er meer van wist. Hij wist er niet meer van, maar hij zei dat je hem mogelijk moest nabestellen. Omdat die Zeemote mij dus niet zo boeit ben ik er verder niet achteraan gegaan, maar als ik er weer een keer ben zal ik het eens navragen.ickeicke schreef op donderdag 04 december 2008 @ 03:37:
Hebben mensen die de N85 via een niet-import winkel hebben gekocht er ook zo'n Zeemote bij gekregen? Ga waarschijnlijk een N85 bij Vodafone kopen en vroeg me af of hij er bij zou zitten (zal dit natuurlijk ook effe per telefoon of in de winkel vragen).
Ik heb Tetris gespeeld en die speelde wel ok. Het was niet meesterlijk vleoiend, maar echt wel speelbaar. Dat is de enige game die ik tot nu toe heb aangeraakt, dus voor de rest zou ik het niet weten.EDIT: En kan iemand misschien wat duidelijkheid geven over de framerate bij spelletjes? Hoe is de framerate (zonder dat je 20 applicaties op de achtergrond hebt draaien) bij spelletjes als System Rush Evolution of Space Impact Kappa Base?
Ik zou wel eens willen weten wat het slider "probleem" nou precies is.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:38:
Heb even een vraag over het slider "probleem"
Wil graag deze telefoon nemen maar maak me toch een beetje zorgen hierover lees er over op dit forum en andere forums. Daarom mijn vraag dan ook of hier mensen zijn die dit "probleem" hebben laten verhelpen door het Nokia service center als dat mogelijk is.
Bedankt...
Want ik lees het hier ook, maar ondanks dat ik de telefoon zelf heb heb ik geen idee waar het over gaat. Mijn slider werkt prima, geen onvoorspelbaar gedrag of iets. En ja tuurlijk zit er een pietsie speling op als je van de bovenkant een button induwt, dat heeft elke slider anders kan het niet sliden

Let dus op dat je hier een soort concentratie van problemen/opmerkingen leest en de goede ervaringen veelal niet hier gepost worden. Om het simpele feit dat mensen die geen problemen hebben hier veel minder kijken vermoed ik.
Thanks voor de tip. Had gisteren op m'n N95 Shazam geinstalleerd. Kreeg ik 's avonds de N85 binnen en toen was het feest weer voorbijJAJ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:47:
[...]
Ja, heb hem hier werkende. Kreeg eerst ook een foutmelding, maar nadat ik onder Opties --> Settings, Audio alerts uitzette, deed ie het wel.
Nu heb ik de N95 versie geinstalleerd. Wat me opvalt is dat na het vinden van het nummer hij alleen het hoesje laat zien (met de share knop ernaast). Als ik dan back doe, dan zie ik pas de titel.
Lijkt wel een font/achtergrond probleem.
Voor de rest heb ik nog niet genoeg gespeeld om een goed oordeel te vellen. Enkele puntjes:
- Slider vind ik minder stabiel dan m'n N95. Zoals eerder gemeld wiebelt hij een beetje als hij open staat.
- USB poort is niet dezelfde ingang als de meeste zaken die ik heb (N95, PS3, Camera, Laptop etc), waardoor het voordeel dat ik dacht te hebben (joepie: één USB standaard inclusief opladen spontaan is veranderd in: Kut weer een aparte kabel)
- Autorotate werkt amper als je telefoon niet rechtop staat en vaak als je het niet wil, dus die zet ik maar weer uit.
- Naviwheel rotate is leuk, maar weinig functioneel, aangezien gewoon naar rechts drukken in mijn ogen beter werkt.
- Bovenop zit de usb aansluiting om oa te laden. Altijd leuk als je gaat bellen onder het laden en dan met zo'n handige kabel aan de bovenkant van je toestel zit.
Maar het is zeker niet zo kommer en kwel, want ik heb zeker geen spijt van de upgrade vanaf de N95:
- Lekker dun
- Ziet er erg gelikt uit. Als je hem op toetsblokkering zit, dan gaan de toetsen van je knopjes ook uit, zodat het mooi zwart wordt.
- Mooi display
- Knopje op zijkant voor toetsblokkering is beste uitvinding sinds de paperclip (wel jammer dat er geen galerij knop meer is)
- menu's gaan lekker snel
Er zit inderdaad geen aparte 3D chip in de N85, ook op de N96 ontbreekt ie. En ja, voor een mooi prijsje zou ik het doenTwanjo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:12:
Klopt het dat er in de n85 geen 3d chip zit? Volgens mij zit dit in mijn n95-2 wel. Kan een n85 voor een mooi prijsje overnemen, weet alleen niet of het de goede keus is. Wat zouden jullie doen?
Tja voor dat prijsje moet ik vandaag beslissen. Wat mij nog het meeste dwars zit dat tomtom niet werkt zoals op de n95-2 met die hulp progies. Ook las ik net ergens dat tomtom op de n96 zeer traag gaat. Zou dit te maken hebben met die 3d chip , of het feit dat de n85 en n96 een single processor hebben t.o.v. de n95? Las namelijk : N95 8GB have better NAND RAM, 3D accleration, Dual CPU.dafmay schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:27:
[...]
Er zit inderdaad geen aparte 3D chip in de N85, ook op de N96 ontbreekt ie. En ja, voor een mooi prijsje zou ik het doen
@dafmay draait sygic wel soepel?
De voordelen van de n85 zijn voor mij:
+ Dunner
+ Beter design
+ Toch weer een nieuwe mobiel
+ Helder scherm
Maar goed van dat tomtom baal ik echt van , als ik nou eens wist dat dat toch nog goed gaat komen. Dan kan ik mijn pda ook de deur uitdoen want die gebruik ik niet meer , sinds tt op mijn n85-2 staat. Sygic vertrou ik nog steeds niet helemaal.....
Ik heb nog wel wat te zeggen over die USB poort: misschien juist beter dat het micro-USB is. Een tijdje geleden hebben alle grote mobiele telefoon fabrikanten afgesproken om micro-USB te gaan gebruiken, simpelweg omdat mini-USB nog wat te groot is. Voorbeeld: de nieuwe Blackberry Storm heeft ook de micro-USB poort. Dus als het goed is hebben straks alle telefoons dezelfde poort. Dat betekent dat je die kabeltjes straks ook overal voor een drol en een ei kan krijgen.Blindfold schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:13:
[...]
Thanks voor de tip. Had gisteren op m'n N95 Shazam geinstalleerd. Kreeg ik 's avonds de N85 binnen en toen was het feest weer voorbij
Nu heb ik de N95 versie geinstalleerd. Wat me opvalt is dat na het vinden van het nummer hij alleen het hoesje laat zien (met de share knop ernaast). Als ik dan back doe, dan zie ik pas de titel.
Lijkt wel een font/achtergrond probleem.
Voor de rest heb ik nog niet genoeg gespeeld om een goed oordeel te vellen. Enkele puntjes:
- Slider vind ik minder stabiel dan m'n N95. Zoals eerder gemeld wiebelt hij een beetje als hij open staat.
- USB poort is niet dezelfde ingang als de meeste zaken die ik heb (N95, PS3, Camera, Laptop etc), waardoor het voordeel dat ik dacht te hebben (joepie: één USB standaard inclusief opladen spontaan is veranderd in: Kut weer een aparte kabel)
- Autorotate werkt amper als je telefoon niet rechtop staat en vaak als je het niet wil, dus die zet ik maar weer uit.
- Naviwheel rotate is leuk, maar weinig functioneel, aangezien gewoon naar rechts drukken in mijn ogen beter werkt.
- Bovenop zit de usb aansluiting om oa te laden. Altijd leuk als je gaat bellen onder het laden en dan met zo'n handige kabel aan de bovenkant van je toestel zit.
Maar het is zeker niet zo kommer en kwel, want ik heb zeker geen spijt van de upgrade vanaf de N95:
- Lekker dun
- Ziet er erg gelikt uit. Als je hem op toetsblokkering zit, dan gaan de toetsen van je knopjes ook uit, zodat het mooi zwart wordt.
- Mooi display
- Knopje op zijkant voor toetsblokkering is beste uitvinding sinds de paperclip (wel jammer dat er geen galerij knop meer is)
- menu's gaan lekker snel
Voor de rest herken ik de rest van de voor- en nadelen. Vooral het display is
NOSIG
Sygic v7.60 draait prima soepel op de N85. Ik heb zelfs de framerate op 25fps gezet, ook geen probleem.Twanjo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:01:
[...]
Tja voor dat prijsje moet ik vandaag beslissen. Wat mij nog het meeste dwars zit dat tomtom niet werkt zoals op de n95-2 met die hulp progies. Ook las ik net ergens dat tomtom op de n96 zeer traag gaat. Zou dit te maken hebben met die 3d chip , of het feit dat de n85 en n96 een single processor hebben t.o.v. de n95? Las namelijk : N95 8GB have better NAND RAM, 3D accleration, Dual CPU.
@dafmay draait sygic wel soepel?
+ Laden via usbDe voordelen van de n85 zijn voor mij:
+ Dunner
+ Beter design
+ Toch weer een nieuwe mobiel
+ Helder scherm
+ meer intern geheugen tov N95-1 (N95-2 ook ?)
+ S60 3rd FP2
+ betere Sirf III gps chip
+ betere accu (1200mAh)
+ betere Voip werking en accuduur
Ik ga er nog steeds van uit dat er een oplossing komt voor TT 6.02...Maar goed van dat tomtom baal ik echt van , als ik nou eens wist dat dat toch nog goed gaat komen. Dan kan ik mijn pda ook de deur uitdoen want die gebruik ik niet meer , sinds tt op mijn n85-2 staat. Sygic vertrou ik nog steeds niet helemaal.....
+FM transmitterdafmay schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:30:
[...]
Sygic v7.60 draait prima soepel op de N85. Ik heb zelfs de framerate op 25fps gezet, ook geen probleem.
[...]
+ Laden via usb
+ S60 3rd FP2
+ betere accu (1200mAh)
Goed om te lezen dan Sygic 7.60 goed draait op de N85
in welk webwinkel is de sygic te krijgen?ickeicke schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:00:
[...]
+FM transmitter
Goed om te lezen dan Sygic 7.60 goed draait op de N85.
http://navigation.teleatl...2009-sd-kaart-pr6648.htmladem9elf schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:12:
[...]
in welk webwinkel is de sygic te krijgen?
thnx!
Weet iemand trouwens hoe ik mijn @live.nl emails kan ophalen zonder in te loggen op de site? Ik zie dat je wel pop3 emails direct kan ophalen..
Ga naar Berichten -> opties -> Instellingen -> E-mail ->Mailboxen -> Opties -> Nieuwe mailbox. Vervolgens de instructies volgen. (staat ook gewoon in de handleiding volgens mij).adem9elf schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:17:
[...]
thnx!
Weet iemand trouwens hoe ik mijn @live.nl emails kan ophalen zonder in te loggen op de site? Ik zie dat je wel pop3 emails direct kan ophalen..
Dat Shazam ID werkt echt zo meesterlijk. Zelfs exotische nummers worden hier feilloos herkend, en talloos gecoverde dance platen worden nog herkend met de goede bijpassende artiest. Enige voorwaarde is dat je sample echt 10 seconde moet zijn, en niet korter, anders doet hij het gewoon niet.
Als iemand een 0900 nummer opent waar mensen naartoe kunnen bellen en het nummer kunnen laten luisteren (als in GTA4, ZtiT
[ Voor 9% gewijzigd door _Christiaan_ op 04-12-2008 17:29 ]
NOSIG
Changelog 11.047 N85-1 RM-333
- Characters in memory card not-present prompt note are not localized
- Headset - volume-adjustment is not working properly
- Video disturb happened, once some other event happened during play fone TV on full screen
- Bluetooth name cannot be defined in camera application
- “Video call” is shown in Options when highlighting a contact in Space UI
- Not detecting always wall charger -> Not charging
- 2G cannot connect to GPRS service in some cities in China
- Non stop Music Player “Library update”
- FMTX: The audio is routed to DUT speaker after receiving a message when FM transmitter is transmitting audio
- Predefined contacts does not support Chinese characters
- APN setting for Vodafone Mobile connect “Promt Password is set to Yes”
- Audio >>> downlink quality
- Some of the S60 key presses are not registered by device
- Network level icon is not shown during VT call
- ITU is not responding when MO is done where slide is closed and opened when call is established
- Long press of Media keys prev/next not working correctly for local videos
- DTMF tones sent from prepaid line to *700 (or *500) are not received by NW
- OFR_opo-up at boot about positionning
- Orange enterprises APN is used by default in the email Wizard
- Pod cast: messed up characters
- All key presses are not registered by device
- GSM/WCDMA - OTC - NW lost after handover with open data connection
- general instability, improved
- Headset - volume-adjustment is not working properly
- Battery KPI: Battery stand by measurement is too high
- CSD - Data transmission breaks on HSCSD calls
- [DRM Free][ID_MUP_FreeFTMD_102] Mp4AacM4A file cannot be played by the device (34047)
- Some KPI - Results are out of range
- FTP: Speed download to low
- [TPRO] Wap Live browsing : Access Time to the Home page is too long (34970)
- 3G Network lost forever after cell reselection from 3G > 2G with an active PDP context
- VARIANT - Operator RSK (live! icon) appears too small and distorted when in landscape in mode (VCP)
De GPS is een TI AGPS 5350 chipset.dafmay schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:30:
[...]
Sygic v7.60 draait prima soepel op de N85. Ik heb zelfs de framerate op 25fps gezet, ook geen probleem.
[...]
+ Laden via usb
+ S60 3rd FP2
+ betere accu (1200mAh)
[...]
Ik ga er nog steeds van uit dat er een oplossing komt voor TT 6.02...
Geen SiRF III, maar ongeveer net zo goed.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Hmm erg verwarrend. Ik had in 1e instantie begrepen dat het inderdaad niet om de sirf III chip zou gaan, maar begreep kortgeleden van een andere tweaker dat het wel de sirf III chip is die in de N85 zit. En nu hoor ik weer het oude verhaal van jou...Ginz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:52:
[...]
De GPS is een TI AGPS 5350 chipset.
Geen SiRF III, maar ongeveer net zo goed.
Ik krijg GPSd ook wel opgestart ... maar de BT device krijg ik niet geïnstalleerd hoor ...dafmay schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:11:
GPSd en BT werken beiden prima op de N85. Het is de TT 6.02 app die na installatie gewoonweg niet wil opstarten.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?
En werkt het dan wel met m'n huidig werkende versie 6.01 ?
ja als ik dat allemaal doe, kom ik ergens waar ik tussen pop3 en imap als inkomende en uitgaande server moet kiezen, weet niet welke ik moet nemen om @live.nl te kunnen gebruiken_Christiaan_ schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:06:
[...]
Ga naar Berichten -> opties -> Instellingen -> E-mail ->Mailboxen -> Opties -> Nieuwe mailbox. Vervolgens de instructies volgen. (staat ook gewoon in de handleiding volgens mij).
Dat Shazam ID werkt echt zo meesterlijk. Zelfs exotische nummers worden hier feilloos herkend, en talloos gecoverde dance platen worden nog herkend met de goede bijpassende artiest. Enige voorwaarde is dat je sample echt 10 seconde moet zijn, en niet korter, anders doet hij het gewoon niet.
Als iemand een 0900 nummer opent waar mensen naartoe kunnen bellen en het nummer kunnen laten luisteren (als in GTA4, ZtiT), dat loopt als een trein denk ik.
Ik heb ff gegoogled, kwam dit tegen:adem9elf schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:00:
[...]
ja als ik dat allemaal doe, kom ik ergens waar ik tussen pop3 en imap als inkomende en uitgaande server moet kiezen, weet niet welke ik moet nemen om @live.nl te kunnen gebruiken
http://email.about.com/od...tips/qt/et_pop_access.htm
Hier staan de benodigde POP3 en SMTP gegevens. Alleen volgens mij moet je Live Plus hebben (dokken dus) om hier toegang tot te krijgen. Staat dit niet gewoon in de helpfunctie van Live?
Okee nice, dan laat ik eerst jullie eerst updaten en dan wacht ik de reacties afavkooi schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:03:
Voor de meeste productcodes is vandaag de eerste firmwareupdate uitgekomen, namelijk 11.047. Ik kreeg deze enkel geïnstalleerd met de Nokia Software Updater, dus niet met de ingebouwde OTA update. Ikheb nog niet veel verbeteringen ontdekt, maar heb nog niet de hele changelog doorgelopen. Succes met updaten!
Changelog 11.047 N85-1 RM-333
[lijstje]
[ Voor 31% gewijzigd door _Christiaan_ op 04-12-2008 20:46 ]
NOSIG
Verwijderd
Volgens de gebruikershandleiding (zie pagina 166 van je Nederlandstalige handleiding), zou je de Adobe Flash Player moeten vinden onder "Toepass. > Media > Flash-speler", maar ik mis daar het pictogram (en dus de applicatie).
Als ik ga naar "Instrumntn > Hulpprogr. > Help" en vervolgens naar "Opties > Zoeken" en ik type daar "Flash" in, dan vindt mijn N85 wel een verwijzing naar het Help-onderdeel van de applicatie. Als ik vervolgens "Flash-speler" selecteer, en vervolgens "Flash-bestanden afspelen", dan opent een Help-pagina met een verwijzing naar de Flash-speler applicatie. Als ik de applicatie-link selecteer verschijnt vervolgens de mededeling "Flash-speler: Functie wordt niet ondersteund!"
Herkent iemand zich in dit probleem? Ik had gehoopt dat het met de nieuwe firmware-update verholpen was, maar helaas. Ik heb FW-versie 11.047 geinstalleerd, maar nog steeds geen Flash-speler...
Kan iemand mij verder op weg helpen?
Alvast bedankt!
Probeer anders eens een andere browser oid.
NOSIG
Verwijderd
Christiaan, bedankt voor je snelle reactie!_Christiaan_ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:05:
Ik heb ook geen flash player in m'n toepassingen staan, maar ik kan wel gewoon youtube filmpjes kijken enzo (dus niet via m.youtube.com maar via de flash desktop versie).
Probeer anders eens een andere browser oid.
Ik kan ook youtube-filmpjes kijken in de Nokia-browser, daar gaat het mij niet om. Punt is dat de applicatie op de N85 dient te staan volgens de handleiding, volgens de help-functie van het toestel zelf en volgens de nokia.com-support pages, maar dat deze stand-alone applicatie op mijn N85 ontbreekt. Ze kan ik geen Flash-lite screensavers afspelen en dergelijke, of andere Flash-lite content.
Op mijn vorige Nokia Symbian toestellen stond de applicatie er gewoon op, en ook de N85 dient standaard met Adobe Flash Lite 3.0 geleverd te worden... Zie ook: http://www.adobe.com/devn...with_fl_pre_installed.pdf
Ik kan nergens op internet vinden waar ik Flash Lite voor mijn N85 kan downloaden...
Verwijderd
Zijn er meerdere N85 gebruikers die geen satelliet fotoos/beelden in Nokia Maps krijgen?
P.S.: Op http://www.nokia.com/betalabs/maps is Nokia Maps 3.0 Beta te downloaden, maar je kan de orginele Nokia Maps 2.0 niet deinstalleren op de N85. Weet 1 van jullie of Nokia Maps 3.0 over de 2.0 versie kan worden geinstalleerd, of dat dit problemen oplevert?
Alvast bedankt voor de reacties!
Zeemotes worden in NL wel bij de SE W760i geleverd, en er staan er al een paar op marktplaats (35 euro).
Heeft iemand trouwens al de tv-out functie gechecked? Zijn filmpjes (van 640x480 ofzo) een beetje te bekijken op die manier (op een niet al te grote non-HD tv)?
EDIT: Over de Nokia Maps 3.0 beta: Er schijnen nog best wat problemen met Maps 3.0 en de N85 te zijn:
Zie comments 23 en 24:
http://betalabs.nokia.com...a-releases/#comment-57643
Volgens comment 59 zou dat probleem nu wel verholpen moeten zijn:
"Firstly apologies to all those of you who have encountered problems when installing Maps 3.0 beta. The first Maps 3.0 update package we released (via Maps Updater) did not correctly update the Maps if you had previously installed Maps 2.0 from a .sis file.
This bug in the update package has now been corrected and new version is available (again via Maps Updater), so now it’s safe to install Maps 3.0 beta even on top of older .sis installation. Also, running the Maps Updater again will fix the problem for those of you who don’t have Maps working on their phones due to bug."
[ Voor 42% gewijzigd door ickeicke op 05-12-2008 00:57 ]
Er is geen enkele mobiele telefoon van Nokia met een SiRF.dafmay schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:56:
[...]
Hmm erg verwarrend. Ik had in 1e instantie begrepen dat het inderdaad niet om de sirf III chip zou gaan, maar begreep kortgeleden van een andere tweaker dat het wel de sirf III chip is die in de N85 zit. En nu hoor ik weer het oude verhaal van jou...Maakt ook allemaal niet veel uit, de gps ontvanger werkt super.
Wel heeft Nokia een standalone GPS receiver met een SiRF III, dat is namelijk de LDW-4
-
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 10:51 ]
Yep dat werkt perfect. Zender instellen et viola hij drukt zelfs 3fm weg (binnen een straal van 1 meter)Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:50:
En kan je met de FM-Transmitter dan MP3 van je N85 naar je autoradio zenden?
Verwijderd
Ik had een losse slider op mijn N85 en ook erg stroeve navigatietoetsen. Zojuist bij Ricom Repairs in Schiedam geweest. Men heeft daar de slider, ter plekke en kostenloos, vervangen. Mijn N85 is nu zoals ie hoort te zijn, met strakke slider en soepele navigatietoetsen. Wat een verschil !!!
Hulde wederom voor Ricom Repairs, wat een service daar
Om kort te gaan...de slider van de N85 kan bij iedere NSP dus gerepareerd/vervangen worden.
[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 05-12-2008 14:24 ]
Nope dat dan weer niet. De oordoppen kabel fungeert als antenne. Internet radio wel denk ik maar hier even geen internet dus kan het niet testen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:48:
Ok dan thanx voor je snelle reactie. Dit vind ik een groot pluspunt !! Maar zit er ook een ingebouwde FM in zodat je zonder oordoppen ook gewoon FM radio kan luisteren?
Klopt ja, ik ben er ook al vele maken langs geweest, en elke keer gratis topservice (zelfs een keer met een Samsung).dafmay schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:56:
Het slider probleem...opgelost!
Ik had een losse slider op mijn N85 en ook erg stroeve navigatietoetsen. Zojuist bij Ricom Repairs in Schiedam geweest. Men heeft daar de slider (kostenloos) vervangen. Mijn N85 is nu zoals ie hoort te zijn, met strakke slider en soepele navigatietoetsen. Wat een verschil !!!
Hulde wederom voor Ricom Repairs, wat een service daar
en het blondje
NOSIG
Ik krijg bij mij de melding dat ik de nieuwste versie al heb terwijl ik die nog niet heb geinstalleerd en het versienummer nog 10.045 is.
Die melding krijg ik ook. Betekent dat de software nog niet voor onze productcode beschikbaar is gesteld.martijn00 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:46:
Heeft iemand al zijn telefoon software kunnen updaten naar de nieuwe versie?
Ik krijg bij mij de melding dat ik de nieuwste versie al heb terwijl ik die nog niet heb geinstalleerd en het versienummer nog 10.045 is.
Kan nooit lang meer duren, dus ik wacht gewoon nog even.
Wellicht dat de beschikbare tooltjes om je productcode aan te passen ook al werken voor de N85 als je echt niet kunt wachten.
_Christiaan_ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:38:
[...]
Klopt ja, ik ben er ook al vele maken langs geweest, en elke keer gratis topservice (zelfs een keer met een Samsung).
en het blondje
Verwijderd
Ik heb drie vraagjes:
- Kan ik met mijn n85 verbinding krijgen met een draadloos netwerk met WPA-wachtwoord?
- Ik heb de telefoon weten te syncen op mijn iMac met een plugin die ergens te downloaden is voor de n85. Werkt prima, de contacts en agenda werden keurig bijgewerkt in mijn iCal en Adresboek, maar ik werk vooral met Entourage...deze werd niet bijgewerkt. Nu kan ik in Entourage wel aangeven dat ik dit wil syncen met iCal en Adresboek, maar dit lukt ten dele: Adresboek wel, maar iCal (mijn agenda) staat niet in Entourage. Iemand een oplossing?
- Ik mis een kookwekker op de n85! Nu heb ik ergens een leuke Java-kookwekker gevonden...kan iemand me uitleggen hoe ik deze op mijn n85 krijg?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 08:58 ]
Kun je niet gewoon in de agenda een alarm instellen voor een event 10 minuten in de toekomst? Of hoe lang je dan ook nodig hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 08:57:
Hi! Allereerst: ik heb donderdag al de update kunnen installeren; ging prima.
Ik heb drie vraagjes:
- Ik mis een kookwekker op de n85! Nu heb ik ergens een leuke Java-kookwekker gevonden...kan iemand me uitleggen hoe ik deze op mijn n85 krijg?
Iemand?Tijsje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:24:
Ik kom in de specs overal tegen dat je kan msnen met behulp van windows live messenger. Maar ik kan het nergens vinden. Iemand die het gebruikt?
Ja kan je gewoon downloaden. Staat er niet standaard op volgens mij.
Ik heb het gedownload en het werkt gewoon. Alleen echt snel is het natuurlijk niet, typen met een 0-9 toetsenbordje.
Om te downloaden, ga naar http://services.nl.msn.com/messenger/ en klik op "Installeer Messenger op je mobiel". Vervolgens kies je als toestel de N95 ofzo, die werkt wel volgens mij. (ik weet niet meer welke ik heb gebruikt)
Anders kan je nog met je mobiel naar www.msn.nl browsen en klikken op Messenger.
NOSIG
Of je gebruikt Nimbuzz : Skype, MSN, Hyves, Yahoo IM, ICQ, AIM, GoogleTalk Alles in één, en gratis. Ik vind het een handig programma, en dacht ook dat je voor msn live moest betalen._Christiaan_ schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:40:
[...]
Ja kan je gewoon downloaden. Staat er niet standaard op volgens mij.
Ik heb het gedownload en het werkt gewoon. Alleen echt snel is het natuurlijk niet, typen met een 0-9 toetsenbordje.
Om te downloaden, ga naar http://services.nl.msn.com/messenger/ en klik op "Installeer Messenger op je mobiel". Vervolgens kies je als toestel de N95 ofzo, die werkt wel volgens mij. (ik weet niet meer welke ik heb gebruikt)
Anders kan je nog met je mobiel naar www.msn.nl browsen en klikken op Messenger.
http://www.nimbuzz.com/nl/mobiel/mobiel/
edit : msn http://windowslivemobile.msn.com/Nokia.aspx?lang=nl-NL
Wat kost het? Tijdens de introductieperiode kun je zonder extra kosten gebruikmaken van de diensten. Daarna ontvang je een melding dat voor het verdere gebruik van Windows Live™ Messenger® kosten zullen worden aangerekend. Hier is een abonnement voor af te sluiten, waarbij de afrekening geschiedt via premium SMS. Je kunt dan besluiten of je Windows Live Messenger wilt blijven gebruiken. Na deze periode is het wel mogelijk zonder verdere kosten gebruik te maken van diensten als Windows Live™ Hotmail® en Windows Live™ Spaces®. Indien je besluit over te gaan tot het aanschaffen van een abonnement, stuurt Microsoft een premium SMS, welke ongeveer 2 euro per maand kost (deze kosten verschillen per land en provider. Het kan zijn dat extra kosten voor roaming in rekening worden gebracht
[ Voor 34% gewijzigd door Twanjo op 07-12-2008 13:00 ]
Verwijderd
Toetsenbord blokkeert volgens mij nu ook bij het dichtsliden.
Videocamera is nog niet gefixt
Voor de rest heb ik weinig nieuwigheid kunnen ontdekken (kom ik in de loop van de week achter). Hopelijk is de stabiliteit van de muziekspeler ook verbeterd, dit was ook een drama.
[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 08-12-2008 00:15 ]
NOSIG
Nou, maak volgende keer maar gewoon een backup. Dit is waarschijnlijk een kleine fix, waardoor er weinig aan de firmware veranderd hoeft te worden...._Christiaan_ schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:14:
Vanavond ff 11.047 erop gezet. Groot voordeel waar ik achter kwam: je hoeft niet meer handmatig je backup terug te zetten. Na de update had ik nog alle instellingen, bestanden etc. zoals ze stonden. Dus het updaten is gewoon veel minder gedoe.
Toetsenbord blokkeert volgens mij nu ook bij het dichtsliden.
Videocamera is nog niet gefixt
Voor de rest heb ik weinig nieuwigheid kunnen ontdekken (kom ik in de loop van de week achter). Hopelijk is de stabiliteit van de muziekspeler ook verbeterd, dit was ook een drama.
Als er een grotere update is, dan ben je gewoon al je gegevens kwijt.
-
Verwijderd
vNes:effect10 schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:07:
Heeft iemand de SNES emulator draaiende op de N85???
http://www.vampent.com/vnes.htm
$9,99 voor de full version
zelfde bedrijf als van de VbagX gba emulator
Verwijderd
Hoe kan ik de dual slide buttons gebruiken tijdens het gamen. Want als ik ze nu gebruik dan start ik de muziek haha.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:38:
[...]
vNes:
http://www.vampent.com/vnes.htm
$9,99 voor de full version
zelfde bedrijf als van de VbagX gba emulator
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 14:18 ]