Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Kijken wat er gebeurd 1 Juli!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Maar dan nog..standaard 384kbps of 3600kbps bij de concurentie....ze blijven achterlopen/ouderwets.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Op vodafone.nl staan wel bundels (met name zakelijk dan) ook voor het buitenland maar die hebben allemaal een tarief ook voor buiten de bundel.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Hoezo? Dus de bestaande abonnees blijven voorlopig nog met 128kbps door modderen?De nieuwe snelheden gelden vooralsnog alleen voor nieuwe abonnees, zegt KPN-woordvoerder Steve Hufton: "Op termijn gaan de nieuwe snelheden ook voor bestaande abonnees gelden, maar daar kijken we nog naar."
https://powershellisfun.com
Link Hi
ZIe helemaal onderaan! Hi databundel extra
[ Voor 6% gewijzigd door jamesbond007uk op 29-06-2009 18:05 . Reden: Aanpassing link naam ]
Jamesbond007uk
Ik ook! Eindelijk fatsoenlijk internetradio luisteren op 128kbps. Dat is het enige waarvoor ik de eindeloosbundel heb.-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:36:
Heb net met Hi klantenservice (1200) gebeld en mijn Eindeloos Online abonnement wordt woensdag overgezet naar Hi Eindeloos XtrasnelDacht er ook over om weg te gaan met Hi i.v.m de lage internetsnelheden, maar ben nu weer helemaal
Ben benieuwd of ik dit gelijk woensdagochtend ga merken, hang mijn telefoon (HTC S740) dan aan mijn notebook en zal dan eens een speedtestje doen! Goede stap van Hi en KPN om hun snelheid eindelijk eens te verhogen!Jassy schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:45:
[...]
Ik ook! Eindelijk fatsoenlijk internetradio luisteren op 128kbps. Dat is het enige waarvoor ik de eindeloosbundel heb.
Op metjelaptoponline.nl is hier meer over te vinden.nils7 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:59:
Mijn vader heeft op het nieuws (op de radio) gehoord dat Vodafone een onbeperkte bundel heeft voor in het buitenland... ik kan er zelfs niks over vinden online, iemand die het ook gehoord heeft?
Op vodafone.nl staan wel bundels (met name zakelijk dan) ook voor het buitenland maar die hebben allemaal een tarief ook voor buiten de bundel.
Ik ben een bestaande klant en heb een maand geleden mijn contract verlengd met Hi Online als optie, heb gelijk gebeld toen ik het bericht zag dat er een snellere vorm van Hi Online kwam en ik kon gelijk mijn abonnement veranderen/verhogen wat woensdag in zou gaan... Ben benieuwd!Raymond schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:01:
Volgens het bericht op de frontpage zou het alleen gelden voor nieuwe klanten (is hier ook al eerder aangehaald), dus het zal mij idd ook benieuwen of ik het zal merken
[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 30-06-2009 17:29 ]
Over de FUP kon nog niemand mij wat zeggen, ik heb meerdere mensen van de klantenservice gebeld en de dealerdesk. Ze hielden allemaal aan dat het "10x het gemiddelde gebruik van deze service" is. Het woordje 'deze' is dus een valkuil, want Xtrasnel is anders dan Eindeloos Online (je betaald immers meer). Ik ga er ook vanuit dat de mensen met Xtrasnel meer internetten, dus dat de FUP van deze dienst hoger ligt.
Anders heb ik een mooi aanspreekpunt/argument over hun eigen FUP.
Dat zal idd wel kunnen, echter je gaat dan neem ik aan wel weer een jaarabonnement aan.jelle. schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:29:
Dat het alleen geldt voor nieuwe klanten betekent natuurlijk niet dat bestaande klanten niet naar de 'nieuwe' Eindeloos Online / Surf & Mail Totaal kunnen overstappen(denk ik dan)
Ik bel ze ook even.....nu moet ik zeggen dat mijn mobiele abonnement nog 1 jaar duurt en dat ik dus voor dat jaar een Surf en Mail Totaal bundel heb afgesloten (was aanbieding bij m'n abo)...ik wil dus wel graag naar Surf & Mail Extra Snel.....brrrt schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:45:
Ik heb net met de klantenservice gebeld, en die konden het voor mij nog niet activeren. Ze zeiden dat het morgen pas te veranderen was, omdat de dienst pas vanaf morgen bestaat. Ik zal morgenochtend maar even een belletje plegen voor Xtrasnel, aangezien dat 384kb/s misschien nog wel even op zich laat wachten (in eerste instantie voor nieuwe klanten, op later tijdstip voor bestaande klanten).
Over de FUP kon nog niemand mij wat zeggen, ik heb meerdere mensen van de klantenservice gebeld en de dealerdesk. Ze hielden allemaal aan dat het "10x het gemiddelde gebruik van deze service" is. Het woordje 'deze' is dus een valkuil, want Xtrasnel is anders dan Eindeloos Online (je betaald immers meer). Ik ga er ook vanuit dat de mensen met Xtrasnel meer internetten, dus dat de FUP van deze dienst hoger ligt.
Anders heb ik een mooi aanspreekpunt/argument over hun eigen FUP.
Hmm..bestaande klanten worden gewoon weer lekker genaait
De mevrouw aan de lijn snapt het overigens ook niet en vind het ook wel vreemd, maar ja dat zijn de regeltjes...pff.....:+ daaar was ik natuurlijk niet helemaal blij mee en na wat aandringen ging ze nog even wat navragen...
Zo..ik werd ff 10 minuten in de wacht gegooit, maar ik heb een antwoord waar ik iets blijer van wordt : De snelheid wordt blijkbaar ook voor de lopende abonnementen aangepast
Dus vanaf morgen toch 384kpbs download

Ik geef dat heel weinig kans, maar we zullen zien.
Verwijderd
Edit:
helaas, hij kan niet met zekerheid zeggen dat wanneer hij mijn abbo nu verlengt, ik ook daadwerkelijk de hogere snelheid krijgt. Morgen dan maar bellen om het in een keer in orde te krijgen. Verder nette service, en liever twijfel dan me iets aansmeren waar ik vervolgens aan vastzit.
[ Voor 47% gewijzigd door vistu op 30-06-2009 20:22 ]
Inderdaad...we zullen het zienjelle. schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:04:
[...]
Ik geef dat heel weinig kans, maar we zullen zien.
De wijzen komen uit het Oosten!
Verleng na morgen, dan ga je (als het goed is) automatisch over op de 'nieuwe' Eindeloos Online.vistu schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:21:
Nu met Hi! aan de lijn voor een verlenging + vragen over wanneer we hogere snelheid krijgen (bestaande klanten). Maar eens kijken met wat voor leuks hij aankomt.
Edit:
helaas, hij kan niet met zekerheid zeggen dat wanneer hij mijn abbo nu verlengt, ik ook daadwerkelijk de hogere snelheid krijgt. Morgen dan maar bellen om het in een keer in orde te krijgen. Verder nette service, en liever twijfel dan me iets aansmeren waar ik vervolgens aan vastzit.
Campagne? Wat bedoel je daarmee? Mobistar, Base & Proximus bieden allen mobiel internet aan...Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:15:
Ik woon in België en ken hier geen 1 campagne die mobile internet aanbied.Iemand die daar meer van weet?
thnx dat zal m wel zijnDaMarcus schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:10:
[...]
Op metjelaptoponline.nl is hier meer over te vinden.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
[ Voor 1% gewijzigd door vistu op 01-07-2009 10:17 . Reden: stomme typo ]
Ik heb net de klantenservice gebeld en die hadden 't ook over een storing o.i.d.vistu schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:48:
Terugkomend op gisteravond: belde zojuist weer om te verlengen, maar het systeem lag plat (of een storing oid) en het was dus niet mogelijk om de Hi Extra Snel te activeren. Valt wel een beetje tegen. Iemand al op de nieuwe snelheid?
Ze hebben voor mij een klachtenformulier opgemaakt dat ik hi XtraSnel wilde, maar 't niet lukte. Nu wordt 't binnen 14 dagen geactiveerd en word ik telefonisch daarover op de hoogte gehouden. Dat wordt wat als ik volgende week in Griekenland zit
mobilespeedtest.com -> +/- 200kbps
dslreport.com -> +/- 100kbps
Beetje vreemd....beide tests meerdere malen gedaan maar ik blijf deze resultaten houden.
Ik haal bij mobilespeedtest.com : +/- 219kbps (bij de standaard download van 512KB), als ik 1024KB download zakt de snelheid in naar 142kpbsGutteguttegut schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:47:
Hier even een speedtest gedaan met mn E71 (Amsterdam Sloterdijk omgeving).
mobilespeedtest.com -> +/- 200kbps
dslreport.com -> +/- 100kbps
Beetje vreemd....beide tests meerdere malen gedaan maar ik blijf deze resultaten houden.
Ik haal 277 kbps op 512KB, bij 1024KB kom ik op 167 kbps uit. Ben overigens zojuist overgestapt naar flexibel simonly van KPN, scheelt 15 E/maand, de moeite dus. Gok alleen dat het nog wel eventjes duurt voordat ik overgezet wordt, maar dat zien we dan wel.TheVMaster schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:56:
[...]
Ik haal bij mobilespeedtest.com : +/- 219kbps (bij de standaard download van 512KB), als ik 1024KB download zakt de snelheid in naar 142kpbs
Edit:
speedtest ding op de iPhone komt uit op dezelfde 114 Kbit/s waar ik al maanden op uitkom.
[ Voor 8% gewijzigd door vistu op 01-07-2009 12:04 ]
Over een weekje ga ik maar eens even mopperen bij de helpdesk
Nogmaals: voor bestaande klanten tussentijds overstappen naar de 'nieuwe' Eindeloos Online of Surf & Mail Totaal kan volgens mij wel gewoon. Bij een eventuele verlenging ga je daar ook automatisch naar overGutteguttegut schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:15:
Als het echt zo is dat bestaande klanten het niet automatisch krijgen is voor mij de twijfel weg om na mn vaste verbinding ook mn mobiele aansluitingen ergens anders naar te verhuizen.
(dit zijn geen feiten maar is mijn logische gedachtengang)
[ Voor 5% gewijzigd door jelle. op 01-07-2009 12:29 ]
Klantenservice gaf gisteren aan dat ik binnen 5 dagen automatisch wordt omgezet (ik heb een abonnement met een vaste internet bundel...en kan deze bundel dus niet per maand opzeggen)..jelle. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:29:
[...]
Nogmaals: voor bestaande klanten tussentijds overstappen naar de 'nieuwe' Eindeloos Online of Surf & Mail Totaal kan volgens mij wel gewoon. Bij een eventuele verlenging ga je daar ook automatisch naar over
(dit zijn geen feiten maar is mijn logische gedachtengang)
Verwijderd
Of kan ik beter tot morgen wachten??
Moet in principe ook vanaf vandaag werken.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:39:
dus als ik vandaag mijn nieuwe mobiel + abonnement met eindeloos online bij hi bestel, maak ik al gebruik van de nieuwe snelheden.
Of kan ik beter tot morgen wachten??
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 01-07-2009 18:29 ]
Verwijderd
en die een internet pkket aan het zoeken is?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 19:19 ]
Enfin, ik kwam voor een dongle in combinatie met Hi Vandaag Online. De verkoper kende de actie niet, maar na dat ik hem via de link van Dav1d hem er op wees werd de verkoper wijzer. Helaas had ik er over heen gelezen dat de actie tot en met 30 juni geldig was maar daar werd geen punt van gemaakt. Uiterst spijtig was er geen dongle van Hi meer aanwezig. Zodoende heb ik nu een Sony Ericsson MD300 in combinatie met een Hi Vandaag Online-simkaart. Dit werkt nu prima, de snelheid is 2+ Mbit en voor surfwerk is het voor mij in ieder geval ruim voldoende.'
Echter ben je wel in no time door 20MB heen en dat is waar ik voor wilde waarschuwen in deze post. Het werkt leuk en snel maar om nou 0,30 per extra MB neer te gaan tikken? Nee, dank u. Ik zal van de week eens een prepaid simkaart van VF aanschaffen en hiermee gaan spelen. Mijn bevindingen zal posten.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik zit erover te denken om over te stappen van tmobile naar kpn.
Burp
Ik heb nog geen nieuwe snelheid helaas... Vraag me af wanneer het doorkomt.Wii4all schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:49:
Hoe bevallen de nieuwe snelheden bij kpn? en is het stabiel?
Hier ook nog geen nieuwe snelheid...eergisteren aangevraagd en het zou binnen 5 dagen doorgevoerd moeten zijn..Wii4all schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:49:
Hoe bevallen de nieuwe snelheden bij kpn? en is het stabiel?
Ze hebben blijkbaar de snelheden verhoogd, geen idee wanneer, maar de snelheden zijn inderdaad 384kbps en 64kbps. Ik heb het zojuist even voor je getest.HelaasPindakaas schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:24:
Op Deze pagina van ben staat de de mobiele internet snelheden 128kbps down en 32 kbps bedraagt, maar op de prijslijst staat dat het respectievelijk 384kbps en 64kbps is.
/edit
Ow, en als je tethering via Ben wilt gebruiken onder Ubuntu: plug je telefoon in je pc/laptop, zorg ervoor dat de telefoon in Modem-modus staat, kies voor T-Mobile in de Mobile Broadband wizard. Wijzig vervolgens het APN naar internet.ben ipv internet en je kunt online.Kies voor Ben, en het werkt. Open source is zo handig :-)
[ Voor 21% gewijzigd door bas-r op 02-07-2009 18:23 ]
Zonet ook de algemene voorwaarden doorgezocht maar heb niks over tethering kunnen vinden.
Ik heb een Extra Snel bundel aangevraagd, maar dat zou volgens mevrouw 15 werkdagen duren!Glashelder schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:23:
Rond 11 uur gebeld vandaag en konden me inderdaad ook niet direct op de 1mbit variant overzetten. Ik moest vrijdag terugbellen en dan konden ze het wel direct doen (als het al niet doorgevoerd was, want de aanvraag was wel in het systeem gezet).
klopt inderdaad heb het vandaag ook omgezet....kan nog 2 weken duren....maar goed we zullen zien.Jassy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:19:
[...]
Ik heb een Extra Snel bundel aangevraagd, maar dat zou volgens mevrouw 15 werkdagen duren!
Verwijderd
Ha maar het is vandaag toch echt doorgevoerdJassy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:19:
[...]
Ik heb een Extra Snel bundel aangevraagd, maar dat zou volgens mevrouw 15 werkdagen duren!

Hierna de snelheid nog maar iets laten stabiliseren

Op deze manier zal die limiet van 250MB er wel snel doorheen gaan
[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 03-07-2009 00:51 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nu ik een abo heb lijken die dingen echter flink achteruit te zijn gegaan, het lijkt wel of ik GPRS heb als ik internet wil gaan gebruiken, maar op alle andere plekken (waar het dus niet nodig is) heb ik wel UMTS of HSDPA bereik.
Voor zowel het pre-paid kaartje als het abonnement heb ik hetzelfde toestel gebruikt en de proxy uitgeschakeld. Apart dus.
Nu wilde ik het sowieso nog via prepaid testen, maar via abbo valt het me lichtelijk tegen. Alleen in de drukbevolkte gebieden heb ik gegarandeerd UMTS / HSDPA terwijl m'n familielid bijna overal 3G te pakken heeft.
Raar. Daarnaast vind ik Vodafone erg duur. Je kan ook geen scherp-abonnement nemen als je internet blox erbij wilt... Dat wordt een duur geintje dan.DaMarcus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:12:
Dat idee heb ik dus ook, over prepaid hoor ik lovende verhalen (m'n broertje gebruikt het op z'n telefoon) en ook van vele anderen en met m'n abbo klapt het er na X tijd er uit.
Nu wilde ik het sowieso nog via prepaid testen, maar via abbo valt het me lichtelijk tegen. Alleen in de drukbevolkte gebieden heb ik gegarandeerd UMTS / HSDPA terwijl m'n familielid bijna overal 3G te pakken heeft.
Als je voor dat geld goed bereik en snel internet hebt vind ik het niet erg om wat meer te betalen. Maar als je als abonnee benadeeld wordt tov pre-paid is er iets goed mis.MensionXL schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:29:
[...]
Raar. Daarnaast vind ik Vodafone erg duur. Je kan ook geen scherp-abonnement nemen als je internet blox erbij wilt... Dat wordt een duur geintje dan.
Ergens zou het vanuit Vodafone gezien misschien zelfs logisch zijn, pre-paid klanten betalen immers nòg meer voor telefonie. Maar de Blox zijn even duur en dat is m'n voornaamste klacht, dus ik vind het vreemd. Misschien is het gewoon toeval, dat er nu problemen zijn ofzo.. dus ik wacht nog even af.
Verwijderd
Dat het onder het T-Mobile netwerk valt betekent natuurlijk niet dat het is toegestaan. Maar aangezien er in de A.V. en in de prijslijst inderdaad niks over staat neem ik aan dat ze het gewoon toestaan. Anders zouden ze dit apart moeten melden.DaMarcus schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:49:
Afaik valt Ben onder het T-Mobile netwerk en is het toegestaan.
Zonet ook de algemene voorwaarden doorgezocht maar heb niks over tethering kunnen vinden.
Dat is vreemd inderdaad. Ik kan me zo voorstellen dat er een verhoging van de snelheid heeft plaatsgevonden en niet goed is aangepast op de website. Misschien even een mailtje of belletje naar de klantenservice, daar kunnen ze daar vast wel uitsluitsel over geven.HelaasPindakaas schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:24:
Op Deze pagina van ben staat de de mobiele internet snelheden 128kbps down en 32 kbps bedraagt, maar op de prijslijst staat dat het respectievelijk 384kbps en 64kbps is.
Er waren ook problemen vandaag las ik zonet. Nu kan ik dus ook verklaren waarom m'n verbinding er telkens uit klapteMyedvyed schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:03:
[...]
Als je voor dat geld goed bereik en snel internet hebt vind ik het niet erg om wat meer te betalen. Maar als je als abonnee benadeeld wordt tov pre-paid is er iets goed mis.
Ergens zou het vanuit Vodafone gezien misschien zelfs logisch zijn, pre-paid klanten betalen immers nòg meer voor telefonie. Maar de Blox zijn even duur en dat is m'n voornaamste klacht, dus ik vind het vreemd. Misschien is het gewoon toeval, dat er nu problemen zijn ofzo.. dus ik wacht nog even af.
Maandag ben ik wieder in een drukbevolkt gebied waar ik gegarandeerd UMTS- of HSDPA-snelheid behaal. Zal mij benieuwen of het deze keer wel goed werkt.
Inderdaad niks twee weken gisteravond opeens geen internet verbinding meer...gereset en whoila nieuwe snelheid was van toepassing..(hi eindeloos online extra)...eindelijk een beetje normaal internetten en youtube filmpjes kijken!!!...omzetting heeft dus 1.5 dag geduurd...netjes moet ik zeggen.Michel242186 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:59:
[...]
klopt inderdaad heb het vandaag ook omgezet....kan nog 2 weken duren....maar goed we zullen zien.
hoop nu dat ik geen last krijg van FUP deze nieuwe snelheden moeten wel even getest worden.
Hoe zit het met de upload?Jassy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:34:
En ook hier is de snelheid vandaag omgezet, 120KB/s precies. Dikke prima!
Het verschilt natuurlijk per telefoon. Maar mijn vraag is: heb je dat Xtrasnel echt nodig? Of is de snelheid van KPN als telecomprovider genoeg om met eindeloos online te mailen / you-tuben / uitzendinggemist kijken / enz.?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Je zou natuurlijk even kunnen zoeken in de topics hierover.jandehoop schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:38:
Ik neem binnen een paar dagen een nieuwe abonnement bij HI.
Het verschilt natuurlijk per telefoon. Maar mijn vraag is: heb je dat Xtrasnel echt nodig? Of is de snelheid van KPN als telecomprovider genoeg om met eindeloos online te mailen / you-tuben / uitzendinggemist kijken / enz.?
Maar mijn ervaring is dat de 128kbps net aan genoeg is om in een gebied met goede dekking streams (audio of video) te kunnen kijken.
Ik heb gister in de auto op de A10 om Amsterdam -> A8 bij Zaandam -> A7 richting Hoorn de Tour de France gekeken met de NOS Mobiel applicatie.
Het was redelijk goed te volgen en heel af en toe viel de verbinding even weg.
Maar voor mij is het net te weinig daarom hoop ik dat ik snel de standaard upgrade krijg, Xtrasnel heb ik nog niet nodig.
(ik ga toch over naar VF aan het eind van het jaar).
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Dat is waar. Ik dacht alleen dat misschien als je een nieuw abonnement afsloot je dan korting zou krijgen op Xtrasnel, wat je niet hebt als je eerst eindeloos online hebt en dan omhoog springtTsurany schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:17:
Vergeet alleen niet dat hij wel die nieuwe snelheid al krijgt, dus zijn standaard verbinding is wel 3x zo snel als die jij op dat moment had. Waarom niet gewoon eerst een abonnement afsluiten met eindeloos online? Je kan altijd later nog upgraden.
Maar dat kon ik er niet bij zetten, want anders ging ik over het randje van off topic heen dacht ik
De jongeman wist mij te vertellen dat dit 2 weken zou gaan duren, en laat ik dan net in the middle of Afrika zitten (ook niet erg, maartoch
Maar na de berichten hier hoop ik toch stiekem dat het na 2 dagen in orde is
Ik laat het weten.
EDIT: Een meevaller, exact 16 uur nadat ik kpn gebeld heb viel mijn dataverbinding weg. Telefoonsignaal even uit en weer aanzetten en voila! Surf&Mail Extra Snel.
De snelheidswinst is goed merkbaar, NOS Mobiel en Uitzending Gemist zijn prima te bekijken!
Jammer alleen dat Pocket Internet Explorer 6 wat langzaam rendert. Helaas wilt Opera Mobile namelijk niet starten op WinMo 6.5 (beta).
[ Voor 38% gewijzigd door Silvin op 08-07-2009 16:38 ]
[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 08-07-2009 20:12 ]
Als je opera mini installeert kun je ook al veel profijt krijgen van de snelheid. IE werkt niet zo, maar de opera programma's zijn top met deze snelheid!Silvin schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:37:
EDIT: Een meevaller, exact 16 uur nadat ik kpn gebeld heb viel mijn dataverbinding weg. Telefoonsignaal even uit en weer aanzetten en voila! Surf&Mail Extra Snel.
De snelheidswinst is goed merkbaar, NOS Mobiel en Uitzending Gemist zijn prima te bekijken!
Jammer alleen dat Pocket Internet Explorer 6 wat langzaam rendert. Helaas wilt Opera Mobile namelijk niet starten op WinMo 6.5 (beta).
En? Is het de moeite? Wat kan je nu wel dat je vroeger niet kon? Hoe merk je het met laden van youtube-filmpjes / laden van websites / streaming?Silvin schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:37:
[knip]
Exact 16 uur nadat ik kpn gebeld heb viel mijn dataverbinding weg. Telefoonsignaal even uit en weer aanzetten en voila! Surf&Mail Extra Snel.
[knip]
Review
Youtube filmpjes laden direct hogere kwaliteit in de diamond app is ook geen probleem, geen buffering.
Ook streaming radio gaat perfect.
Snelheid is stabiel
121 kb/sec down en 16 kb/sec up.
Ik snap wel dat het Surf&Mail Totaal niet weg mag van mijn abo, maar verhogen zijn ze toch altijd blij mee?
Hadden de anderen hier die Extra Snel hebben genomen ook een contract incl. Surf&Mail Totaal of niet? Zo ja, dan moet ik weer even bellen.
- Ik trein elke dag van Bergen op Zoom naar Tilburg en terug voor m'n werk. Streaming radio was geen doen. De originele 128kbps was echt maar net aan voor een radiostream, dus bij de minste of geringste cellwisseling moest er opnieuw gebufferd worden. Nu gaat dat zo rap dat ik zonder onderbreking 3FM kan volgen
Overigens kudo's voor het UMTS/HSDPA netwerk van kpn op die route!
-NOS Mobiel / Uitzending Gemist kijken lukte mij eigenlijk op de 128kbps helemaal niet. Audio kwam goed door (is ook enorm lage kwaliteit) maar van 1 frame per 7 seconden werd ik niet vrolijk
Ook hierbij is het verschil ernorm, bijna zonder bufferen gelijk nieuws, programma's en live streams kijken. Ook in de trein overigens.
-Youtube, zoals LightLuke al aangeeft, werkt snel en vlekkeloos. Geen probleem, gaat lekker.
Al met al ben ik dus erg tevreden. Ik gebruik overigens een LG KS20, Windows Mobile 6.5 met UMTS/HSDPA.
@brrrt:
Ja, gebruik inderdaad ook Opera Mini, dat gaat nu helemaal enorm snel. Wil alleen ook nog wel eens Pocket Internet Explorer 6 gebruiken omdat die best lekker werkt. Helaas gaat het renderen te langzaam naar mijn zin. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
@Peabz21:
Hmm, vreemd. Ik zou nog eens een keer bellen als ik jou was. De Surf&Mail abo's bij kpn zijn namelijk niet contractsgebonden. Aanmelden, opzeggen of wijzigen moet altijd kunnen.
Nu heb ik vernomen dat er een groepje nieuwe medewerkers is aangenomen op CS, dus wie weet..
EDIT:
@stefan52a:
Ja, ws zou 384 kbps genoeg zijn voor radio. Helaas mag ik daar als trouwe klant (nog) niet van genieten.
Als het dadelijk ook voor bestaande klanten beschikbaar is, en ik merk dat ik nauwelijks de snelheid boven de 384 kbps nodig heb, kan ik altijd weer terug naar Surf&Mail Totaal
[ Voor 9% gewijzigd door Silvin op 09-07-2009 17:23 ]
Ja, maar was 386 kbps dan ook niet voldoende?Silvin schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:42:
Surf&Mail Extra Snel werkt erg goed, zal een aantal voorbeelden geven...
- Ik trein elke dag van Bergen op Zoom naar Tilburg en terug voor m'n werk. Streaming radio was geen doen. De originele 128kbps was echt maar net aan voor een radiostream,
Ho ho ho, alleen als je het als maandelijks opzegbare bundel erbij hebt genomen. Heb je bijvoorbeeld een korting van 12 of 6 maanden op je data-abo dan kun je die niet zomaar opzeggen. Upgraden naar Extra Snel zou wel moeten kunnen.Silvin schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:42:
De Surf&Mail abo's bij kpn zijn namelijk niet contractsgebonden. Aanmelden, opzeggen of wijzigen moet altijd kunnen.
Dit was verder geen probleem, alleen zou die specifieke korting vervallen (voor de laatste anderhalve maand dus...)
Korting heb ik overigens via een retailer bedongen (Ritel), misschien dat het wat uitmaakt?
Ja dat lijkt mij dus ook. Ik ga morgen maar weer is bellen en kijken of ik iemand anders aan de lijn krijg. Ik vind het echt vreemd dat het niet kan.jelle. schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:25:
[...]
Ho ho ho, alleen als je het als maandelijks opzegbare bundel erbij hebt genomen. Heb je bijvoorbeeld een korting van 12 of 6 maanden op je data-abo dan kun je die niet zomaar opzeggen. Upgraden naar Extra Snel zou wel moeten kunnen.
Ja maar je hebt het nu over het upgraden? Want dat kan ook wel ja.Silvin schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:03:
Hmmm, vreemd. Heb namelijk 12 maanden 50% korting op m'n Surf&Mail Totaal gekregen in augustus 2008.
Dit was verder geen probleem, alleen zou die specifieke korting vervallen (voor de laatste anderhalve maand dus...)
Ik vind Opera Mini eigenlijk flink slechter dan de ingebouwde browser van mijn E51 (Symbian). Het maakt van normaal mobiel internet weer WAP. Waar is de cursor die ik met de normale browser wel heb ?brrrt schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:30:
[...]
Als je opera mini installeert kun je ook al veel profijt krijgen van de snelheid. IE werkt niet zo, maar de opera programma's zijn top met deze snelheid!
Hier op werk heb ik volle bak 3G (Enschede) en snelheid ff getest door aan de Touch HD aan de laptop te hangen. Strak 122 KB/s en 16 KB/s up.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Ik hoop dat ik het ook sneller krijg natuurlijk, zoals anderen in dit topic.
Linkje??, als ik kijk bij prepaid, en dan zorgeloos internetblox, word er nergens een woord vuilgemaakt over een datalimiet. Wel de FUP, maar geen vaste datalimiet...Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:33:
Vodafone prepaid zorgeloos internet gebruikers hebben nu een datalimiet , dat staat gewoon op hun website.
Zucht...
Verwijderd
De Zorgeloos Internet BloX kost € 9,50 per maand.
Dit moet je verder weten:
* De tarieven zijn inclusief BTW.
* Als je internetbundel tegoed verbruikt is, dan betaal je daarna € 0,75 per 15 min.
* Datagebruik in het buitenland valt buiten deze internetbundel en wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende data tarieven
Er staat dus , dat wanneer je je internet bundel hebt verbruikt weer per mb gaat betalen, Op de site staat nog nergens wat de datalimiet is , volgense de klantenservive staat ie op 250 mb.
Wat wel kan kloppen , aangezien mijn beltegoed opeens op was !
En dat gaat pas in juli in?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:36:
Dit heb ik van de vodafone site:
De Zorgeloos Internet BloX kost € 9,50 per maand.
Dit moet je verder weten:
* De tarieven zijn inclusief BTW.
* Als je internetbundel tegoed verbruikt is, dan betaal je daarna € 0,75 per 15 min.
* Datagebruik in het buitenland valt buiten deze internetbundel en wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende data tarieven
Er staat dus , dat wanneer je je internet bundel hebt verbruikt weer per mb gaat betalen, Op de site staat nog nergens wat de datalimiet is , volgense de klantenservive staat ie op 250 mb.
Wat wel kan kloppen , aangezien mijn beltegoed opeens op was !
In Juni heb ik zon 800-900MB gebruikt, en heb verder geen smsjes o.i.d. gehad.
Had wel alleen het probleempje dat ik gisteren morgen op ging waarderen met 40e. Internetblox aansluitte, maar die deed het op een of andere manier niet, en ben dus zo 20e kwijt geraakt. Klantenservice gebeld, ik kreeg mn geld terug, en vodafone internet blox werd geactiveerd.
Nu zijn ze bezig met onderhoud van de servers? En kan ik niet op internet!!@
Zucht...
Verwijderd
Ja dat is al ingegaan , sinds gister.SgtElPotato schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:23:
[...]
En dat gaat pas in juli in?
In Juni heb ik zon 800-900MB gebruikt, en heb verder geen smsjes o.i.d. gehad.
Had wel alleen het probleempje dat ik gisteren morgen op ging waarderen met 40e. Internetblox aansluitte, maar die deed het op een of andere manier niet, en ben dus zo 20e kwijt geraakt. Klantenservice gebeld, ik kreeg mn geld terug, en vodafone internet blox werd geactiveerd.
Nu zijn ze bezig met onderhoud van de servers? En kan ik niet op internet!!@
Ofwel je hebt data verbruikt nadat je blox zijn afgelopen en hebt de sms om je daarvoor te waarschuwen niet gelezen.
Ofwel je hebt een sms gemist dat je blox zijn afgesloten wegens teveel gebruik of zoiets waarna je bent gaan betalen voor je dataverbruik per MB.
Hoe dan ook, het is niet juist dat je je beltegoed kwijt bent wanneer je over de datalimiet bent gegaan zonder dat je het weet!

Fair Use Policy: Vodafone hanteert een Fair Use Policy. Lees meer over fair use in de Vodafone BloX Voorwaarden.
Volgens 2 vodafone medewerksters zou dit nog steeds gelden.
Zucht...
Inderdaad, dat ook.objectief2 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:35:
Het lijkt me niet kloppen dat je beltegoed op gaat wanneer je je datalimiet hebt bereikt.
Ofwel je hebt data verbruikt nadat je blox zijn afgelopen en hebt de sms om je daarvoor te waarschuwen niet gelezen.
Ofwel je hebt een sms gemist dat je blox zijn afgesloten wegens teveel gebruik of zoiets waarna je bent gaan betalen voor je dataverbruik per MB.
Hoe dan ook, het is niet juist dat je je beltegoed kwijt bent wanneer je over de datalimiet bent gegaan zonder dat je het weet!
Karelbest, bel de klantenservice, zeg dat je beltegoed opeens op is gegaan. En als ze je dan iets zeggen over zon limiet, dan zeg je maar daar wist ik niks vanaf. En of ze je beltegoed terug willen zetten.
Meestal doen ze daar niet zo heel moeilijk over.
Zucht...
*Ouch*, daar kwam ik vandaag pijnlijk achter.
In het verleden moeiteloos aan het strand ~1GB gedownload van usenet binnen een week, nooit geklaag gehoord. En dat ging nota bene via de laptop.
Nu ineens een paar dagen terug weer de Vodafone internet blox vernieuwd. Na downloaden van ik schat zo'n 400MB (deze keer puur via de telefoon, zonder deze als modem aan een PC te hangen) kreeg ik bericht "Matig je internetgebruik. Je hebt bijna de grens voor deze BloX bereikt.".
Vreemd dat de helpdesk 250MB aangeeft; ik denk uit mijn eigen situatie dat de grens zo'n beetje bij 500MB ligt, hetgeen dus een stuk lager lijkt sinds mijn vorige ervaringen. Aangezien Vodafone de blox uitschakelt wanneer de limiet bereikt is, verwacht ik dat veel mensen ongemerkt tussentijds overgaan op het normale tarief.
Dit topic is gesloten.