Toon posts:

En nu ben ik het zat

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Serieus mensen, misschien moeten we de tweakers.net voorpagina maar redirecten naar spele.nl? Tegenwoordig is het bij elk Apple-gerelateerd artikel alleen maar gerant, gebash en kinderachtig gezeur over hypes en religieus fanatisme.

Voorbeeld: Verwijderd in 'nieuws: Beveiliging iPhone is gemakkelijk te omzeilen'

Moderators, doe er wat aan. Want als volwassene (de betreffende persoon is 23) kan het gewoon niet dat je serieus zo'n kortzichtige post plaatst. Vaak zijn het ook dezelfde namen die ik alleen maar eenzijdig ongefundeerd Apple zie bashen. Zo kan je geen discussie voeren en het vervuilt de frontpage alleen maar. Het betreffende fanatieke Apple-gedrag waar hij op doelt heb ik al in geen tijden meer opgemerkt. Tegenwoordig is het alleen nog maar haten, haten, haten. Bij élk artikel. Doe er wat aan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:41:
Serieus mensen, misschien moeten we de tweakers.net voorpagina maar redirecten naar spele.nl? Tegenwoordig is het bij elk Apple-gerelateerd artikel alleen maar gerant, gebash en kinderachtig gezeur over hypes en religieus fanatisme.

Voorbeeld: Verwijderd in 'nieuws: Beveiliging iPhone is gemakkelijk te omzeilen'

Moderators, doe er wat aan. Want als volwassene (de betreffende persoon is 23) kan het gewoon niet dat je serieus zo'n kortzichtige post plaatst. Vaak zijn het ook dezelfde namen die ik alleen maar eenzijdig ongefundeerd Apple zie bashen. Zo kan je geen discussie voeren en het vervuilt de frontpage alleen maar. Het betreffende fanatieke Apple-gedrag waar hij op doelt heb ik al in geen tijden meer opgemerkt. Tegenwoordig is het alleen nog maar haten, haten, haten. Bij élk artikel. Doe er wat aan.
Gaat het niet beide kanten op? Het fanatieke pro-Apple gedrag zie je ook terug bij de reacties; je zou gelijk hebben gehad als er niet gelijk beledigd gereageerd werd, dwz gewoon negeren. Niet voor niets staat de hele thread op -1.

Wat wil je dan dat er gebeurd? Dat er geen kritiek meer mag worden geleverd? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Het is net zoals bij Microsoft zeg maar....

Money for nothin' and your chicks for free

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd met gambieter. Sowieso verplicht niemand je tot het lezen van de comments.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Noork schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:47:
Sowieso verplicht niemand je tot het lezen van de comments.
Yep. Het feit dat er een apart topic voor wordt geopend geeft toch aan dat de TS het persoonlijk lijkt op te nemen, terwijl het alleen maar om een telefoon gaat. -1 reacties gewoon negeren ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou zeggen, een betere FP begint bij jezelf. Kijk eens naar de scores die je op je eigen reacties krijgt. Aan de ene kant heb je Apple-bashers, en aan de andere kant heb je de Apple-fanboys. Het komt echt niet alleen maar van één kant. Uit jouw posts kan ik opmaken dat je een behoorlijke Apple-fan bent, dus ik bespeur hier enige subjectiviteit.

Je hebt wel gelijk, er wordt veel met modder gegooid in die draadjes, maar je doet er zelf net zo hard aan mee.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Sowieso als je je aangevallen voelt door dit soort posts, mag je jezelf tot de fanboys rekenen imho.
Als neutra(a)l(er) persoon, hecht je sowieso weinig waarde aan dit soort posts, maar dan vanwege de slechte onerbouwing, het schreeuwerige karakter en het zwart-wit-denken van de schrijver (eigen aan fanboy-posts) en niet aan het feit dat hij Apple "basht".

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 28-08-2008 15:04 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MMO berichten (veelal WoW), Microsoft, RIAA, Apple (iphone), St. Brein en noem ze maar op.. same ol' stuff.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik noem mezelf ook een Apple-fan, mag dat dan niet? Ik probeer echter zelf zoveel mogelijk mijn posts te onderbouwen en ik probeer ten alle tijden "jehova-gedrag" te vermijden. Mag ik me dan niet ergeren aan posts waarbij ik totaal geen onderbouwing kan bespeuren en die alleen bedoeld zijn om gewoon lekker te bashen.

Kritiek vind ik prima, moedig ik aan zelfs, van kritiek wordt men alleen maar beter. Maar dat is niet wat ik op de frontpage zie. Op de frontpage zie ik alleen geschreeuw over hypes en religieus fanatisme.

Het word je zo ook niet makkelijk om als Apple-fan een serieuze discussie te houden. Zodra je eenmaal het label "Apple-fan" krijgt opgeplakt verwachten mensen geen gefundeerde reacties van je en begint het geschreeuw en gescheld.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het is wel een gevalletje 'don't feed the troll' van beide kanten. Wanneer je het totaal niet eens bent met een reactie die sowieso een -1 ontvangt vanwege flamen of andere onzin, dan kan je het beste niet reageren. Het loopt toch alleen maar uit de hand en je bereikt er niks mee.

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Niet online

RoD

Je mag best een Apple-fan zijn, moet jij weten. Je hebt echter bij dit soort onderwerpen geregeld pro's en anti's. Die moet je gewoon links laten liggen, want daar is imo geen zinnige discussie mee aan te gaan. Als je gewoon fatsoenlijk je posts neerzet zul je vanzelf de beloning krijgen die je post verdiend. Als je echter meegaat in het gebash over en weer (en dat zie ik terug in jouw posts) dan doe je er net zo hard aan mee.

Zoals Kixtart op IRC al zei net hierboven neerzet: Don't feed the troll. Ik erger me ook wel eens aan anti/pro-posts zonder onderbouwing, maar wat wil je er aan doen? Mensen die consequent bagger posten worden vanzelf van de site afgeschopt, maar je moet de reactievrijheid ook niet teveel inperken. In andere draadjes werd er zelfs al met termen als censuur gesmeten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:15:
Klopt, ik noem mezelf ook een Apple-fan, mag dat dan niet? Ik probeer echter zelf zoveel mogelijk mijn posts te onderbouwen en ik probeer ten alle tijden "jehova-gedrag" te vermijden. Mag ik me dan niet ergeren aan posts waarbij ik totaal geen onderbouwing kan bespeuren en die alleen bedoeld zijn om gewoon lekker te bashen.
Tuurlijk mag je je daaraan ergeren, maar moeten ze daarom verwijderd worden? Ze krijgen een -1 en worden verborgen, dat is toch voldoende?

Met een fan is het nu eenmaal moeilijk echt serieus te discussieren over het onderwerp van hun adoratie. Net als bij voetbal, auto's, etc etc. En soms is het erg moeilijk zelf te zien dat je op jehova-terrein zit.

Dit topic is toch al erg ver op het randje van fanatisme wat dat betreft ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even heel simpel gezegt.
Stel dat windows een soortgelijke 'bug' heeft dat met zonder het wachtwoord te weten bij inloggen wel gemakkelijk bij email, msn en documenten kan komen. Vind jij dan opmerkingen zoals 'haha wat een blunder van microsoft', of een 'zie je wel dat Vista maar een domme hype is?' wel acceptabel?

Er staat mij trouwens ook een 'caps lock' post bij in dat bericht met een bizar hoog fanboi gehalte. Die zou dan ook verwijderd moeten worden?

Daarbij, het staat toch altijd bij 'reageer', ik zie daar geen knop 'reageer met onderbouwing'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Noork
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:32:
[...]
Daarbij, het staat toch altijd bij 'reageer', ik zie daar geen knop 'reageer met onderbouwing'.
Idd, dat is ook mijn gevoel bij de comments op de nieuwsberichtjes op de frontpage. Ik zie het toch anders dan het forum, en ik vind dat het ook moet kunnen om een berichtje te plaatsen in de zin van "he wat leuk!", of "Ik vind het 3x niks". Het is wat losser, vrijblijvender imho. Maar goed, ik kom nooit op dat gedeelte van de tweakers en weet niet of er regels aan verbonden zijn.

• Sallin
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:32:

Als het verkeerslicht op groen springt komt er ook geen uitgebreide handleiding die je vertelt dat je de koppeling op moet laten komen en het gas in moet trappen. Als je reageert zonder onderbouwing krijg je de waardering die daarbij hoort, vaak een nul.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Een oplossing is om het filter hoger te zetten (bijv. vanaf +1), maar dan hou je ook weinig over. Helaas is het moderatiesysteem ook lang niet perfect (neem bijv. deze ononderbouwde flame die +1 krijgt: Verwijderd in 'nieuws: 'Probleem 3g-ontvangst iPhone ligt niet aan antenne'').

De beste oplossing. Als je je er aan ergert, dan kun je ze beter niet lezen ;). Er zijn zoveel leukere dingen om je tijd voor te gebruiken.
SinergyX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:11:
MMO berichten (veelal WoW), Microsoft, RIAA, Apple (iphone), St. Brein en noem ze maar op.. same ol' stuff.
Indeed :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De reactie is gewoon een behoorlijke troll-reactie, maar ook eentje binnen een thread over een opvallende 'bait', die in Capslock van Bluecold (die ik eigenlijk, als apple-gebruiker nog best wel iets van 'grappigs' vind hebben).

De nieuwspost kent twee van zulke 'troll-threads'... trolls die kennelijk volop reacties kennen en waar eigenlijk verder getrolled word (die Sleepz0r doet dat regelmatig en haalt met een ononderbouwde rant vol aanname's verder terug zelfs een +1-score binnen).

Ik kan me hooguit voorstellen dat je ook zou moeten kijken of het 'stoppen' van reacties op troll-posts niet minder geworden is, het oude systeem was toch wel rdelijk effectief daarin, doordat de reacties niet eenvoudig 'openklapbaar waren..
dat is nu veel eenvoudiger, evenals dat de reacties op troll-posts wel heel makkelijk dirkt getoond worden (ik zou me bv kunnen voorstellen dat default een rectie op een troll die nog geen moderatie ontvangen heeft eigenlijk ook niet getoond zou moeten worden).

Admins die al tezeer inhoudelijk op de 'mening' achter posts gaan reageren en ze verwijderen zie ik echter liever niet... juist darvoor dient het moderatie-sytseem s en dat zou moeten voldoen (waarbij je echter wel moet inzien dat het nooit 100% zal werken en het onmogelijk is mensen tegen te houden zulke reacties te posten; deels moet je ook leren er zelf wat lichter mee om te gaan, deels zijn trolls ook gewoon meningen waar enkel een boel mensen het niet mee eens zijn of die snel als kwetsend ervaren worden)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sallin schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:37:
[...]

Als het verkeerslicht op groen springt komt er ook geen uitgebreide handleiding die je vertelt dat je de koppeling op moet laten komen en het gas in moet trappen. Als je reageert zonder onderbouwing krijg je de waardering die daarbij hoort, vaak een nul.
Dat is natuurlijk geen vergelijking. Zie het als een dichte winkeldeur. Daar staat ook niet bij geschreven dat je hem netjes moet open houden voor de persoon na jou, toch doen mensen het wel uit beleefdheid en groot aantal 'verwacht' het zelfs. Zo dus ook over onderbouwde reacties op de FP. Maar, het is dus geen verplichting en daar zit het verschil.

Mensen hebben een mening, jij ik en iedereen hier, een 'basher' is puur een hardgillende menigverkondiger. Een fanboi daarentegen gaat juist tegen elke mening in en verteld doodleuk hoe fout die mening niet wel is. Wie is hier nu slechter?
(simpel voorbeeld: Ik vind de hele iphone een overhyped apparaat dat nergens uitblinkt in techniek, gemak of looks. Een apple-fan zou hier doodleuk op reageren 'dat is niet waar'. Get the point? ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2008 15:44 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:37:
Een oplossing is om het filter hoger te zetten (bijv. vanaf +1), maar dan hou je ook weinig over. Helaas is het moderatiesysteem ook lang niet perfect (neem bijv. deze ononderbouwde flame die +1 krijgt: Verwijderd in 'nieuws: 'Probleem 3g-ontvangst iPhone ligt niet aan antenne'').

De beste oplossing. Als je je er aan ergert, dan kun je ze beter niet lezen ;). Er zijn zoveel leukere dingen om je tijd voor te gebruiken.

[...]

Indeed :)
Die reactie hoort inderdaad niet op +1 :X Ik vond het stukje over de 3G-techniek wel aardig, maar bij nader inzien staan er toch wel een hoop basherige dingen in. * RoD zet zijn +1 moderatie naar 0.

[ Voor 61% gewijzigd door RoD op 28-08-2008 15:42 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX

Kritiek vind ik prima, moedig ik aan zelfs, van kritiek wordt men alleen maar beter. Maar dat is niet wat ik op de frontpage zie. Op de frontpage zie ik alleen geschreeuw over hypes en religieus fanatisme.

Het word je zo ook niet makkelijk om als Apple-fan een serieuze discussie te houden. Zodra je eenmaal het label "Apple-fan" krijgt opgeplakt verwachten mensen geen gefundeerde reacties van je en begint het geschreeuw en gescheld.
Als het probleem voor jou is dat ongefundeerde flames en trolls je zo tegen de borst stuiten kan je ook de reacties een uurtje negeren. Die worden in de tussentijd wel op -1 gezet en vervolgens kan je aangeven dat je alleen reacties wilt zien op niveau 0 of hoger.

Jouw probleem heeft een hoofdoorzaak als ik het voorbeeld dat je geeft bekijk: ik denk dat je je te snel ergert aan de inhoud van een post. Dat is je goed recht, maar dat is heel lastig te voorkomen. Posts worden geplaatst, en dan is het wachten op de eerste mod die 'm naar -1 zet, en dat kan zijn pas nadat jij die pagina hebt geopend. Enige oplossing is wat ik net al aangaf: even wachten tot het ongewenste spul omlaaggemod is.

Ik vind om heel eerlijk te zijn de post die je als voorbeeld geeft van Sleep0rz maar net een -1, en de reden is de toon die hij aanslaat (en dat viel me ook al op in het artikel over IE8b2), anderzijds staat in zijn post ook weer redelijk onderbouwd zijn visie, er zijn veel slechtere posts te bedenken.

Het gezeur, gerant en gebash op Apple, Microsoft en wat al dies meer zij kan goed tijdelijk zijn Op gegeven moment worden die mensen ook volwassen en houden ze daar vanzelf mee op, verwacht ik. Trek het je niet teveel aan, en zet trolls en flames op -1, net als iedereen die fatsoenlijk modt op de FP. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Ja, tuurlijk, ik kan ze ook negeren desnoods wegfilteren, maar eigenlijk erger ik me meer aan de aanwezigheid van die posts an sich. Kunnen die mensen gewoon niet ff normaal doen weetje. We hebben het hier over mp3spelers en telefoons, daar zou je toch een normale volwassen discussie over moeten kunnen houden, maar nee mensen worden echt veel te fanatiek en weigeren normaal na te denken over wat ze zeggen. Waar ligt dit aan, of is dit gewoon de tweakersmentaliteit?

Verwijderd

Met de tweakersmentaliteit heeft het bar weinig te maken.

Om eerlijk te zijn, zie ik jouw probleem niet echt. Je kunt de betreffende reacties prima wegfilteren. Je hoeft dus eigenlijk niet eens op de hoogte te zijn van het bestaan van dergelijke posts. En tja, dat dat soort reacties gemaakt wordt is jammer, maar helaas. Heel veel kun je er niet tegen doen, behalve dan ze wegmodereren en zoveel mogelijk negeren.

Verwijderd

/me Geeft Boris Jeltsin een warme kop chocolademelk en een knuffel

Maar even zonder gekheid, je wil dus dat mensen die een beetje flamen op Apple gebanned worden?
Daar komt het op neer wat je zegt. Je weet dat het modsysteem er is om dat soort reacties te bestraffen, maar toch open je een speciaal topic om te vragen of er niet iets aan gedaan kan worden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SinergyX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:41:
Mensen hebben een mening, jij ik en iedereen hier, een 'basher' is puur een hardgillende menigverkondiger. Een fanboi daarentegen gaat juist tegen elke mening in en verteld doodleuk hoe fout die mening niet wel is. Wie is hier nu slechter?
Zowel bashers als fanboys zijn vervelend. Waar de een de iPhone/N95/Windows/OSX* heilig verklaard, zit de ander af te geven op Vista/OSX/Ubuntu*. Ik zou me ook kunnen ergeren aan al die mensen die zeggen dat OSX veel beter dan Windows is, of dat Linux veiliger is dan Windows/OSX. Beter of slechter is zo context-afhankelijk, dat je dergelijke opmerkingen helemaal niet kunt maken.

Dus: als je niet tegen (eventueel niet- of slecht-onderbouwde) kritiek op Apple producten kan, lees ze dan niet. De post waar het om begon was te negatief gesteld, maar was inhoudelijk nog niet eens zo slecht; de iPhone 3G is echt niet zo speciaal als dat Apple ons wil laten denken ;) . Ben je het daar niet mee eens, reageer dan inhoudelijk met tegen-argumenten of negeer de post.
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:07:
[...] of is dit gewoon de tweakersmentaliteit?
Persoonlijk zou ik de tweakersmentaliteit eerder beschrijven als kritisch en niet zomaar hype-gelovend. Dus de tweakersmentaliteit zou best wel eens verantwoordelijk kunnen zijn voor de kritiek, maar niet voor een eventueel gebrek aan onderbouwing. Die is voor de poster zijn eigen rekening ;)

*zelf kiezen

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ja, tuurlijk, ik kan ze ook negeren desnoods wegfilteren, maar eigenlijk erger ik me meer aan de aanwezigheid van die posts an sich. Kunnen die mensen gewoon niet ff normaal doen weetje. We hebben het hier over mp3spelers en telefoons, daar zou je toch een normale volwassen discussie over moeten kunnen houden, maar nee mensen worden echt veel te fanatiek en weigeren normaal na te denken over wat ze zeggen. Waar ligt dit aan, of is dit gewoon de tweakersmentaliteit?
De echte tweakersmentaliteit heeft niets te maken met het al dan niet kunnen discussieren zonder te flamen. Sommige tweakers flamen gewoon (hehe neem een Linus Torvalds :+), dat maakt ze niet minder tweaker.

Waar het dan aan ligt? Dat verschilt per persoon. Jouw voorbeeld, de post van Sleep0rz, lijkt op een post van iemand die het gehad heeft met het blindelings de hemel in prijzen van producten die in zijn ogen helemaal niet zo bijzonder zijn. Dat an sich is helemaal geen gekke gedachte. Het is alleen wel jammer als je op een onvolwassen manier jouw visie kenbaar moet maken. En omdat wij dat allemaal jammer vinden is er een manier om er tegen op te treden: "-1 Ongewenst".

Wees realistisch: je kunt niet mensen vooraf stoppen. Je kunt niet iemand die op het punt staat een medetweaker, een bedrijf of een product flink te flamen stoppen. Misschien in Minority Report, maar niet in onze realiteit. We kunnen alleen achteraf zeggen: dit willen we niet, we modereren dat.

Saved by the buoyancy of citrus

• RoD
  • Niet online

RoD

Flamers, fanboys, anti's, trolls, enz vind je overal. Een hoop mensen kunnen daarnaast ook normaal reageren. Daarnaast kom je alleen zelf in een kwaad daglicht te staan als je er aan meedoet. Kansloos geflame wordt toch niet serieus genomen, en is gewoon geen discussie mee te voeren. Het enige wat je kunt doen is het links laten liggen en mensen die het echt bont maken een ban te geven, of iets dergelijks.

Negeren werkt het beste, ze zijn de aandacht niet waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Optie 2 is minder dan 2 maal daags Apple nieuws posten, zodoende zullen er ook minder flames zijn en is het "probleem" opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

n4m3l355 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:20:
Optie 2 is minder dan 2 maal daags Apple nieuws posten, zodoende zullen er ook minder flames zijn en is het "probleem" opgelost.
Zie Microsoft/Windows, lijkt me ook de oplossing niet :P

(kijk alleen maar naar het IE8 beta item).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

n4m3l355 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:20:
Beter is om minder Apple (of Windows) non-nieuws te plaatsen. Die iPhone 3G krijgt veel meer aandacht dan het dingetje verdiend, de iPhone zelf was best vernieuwend maar de 3G is dat niet imo :) .

(of is dit ook een flame volgens de TS? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
@Gambieter idd, zoals onlangs een post ook zei, waarom komt deze macro optie voor de iPhone in het nieuws terwijl hetzelfde ook bij andere telefoons wordt gedaan. Imo is het dan ook geen wonder dat het aantal flames jegens de iPhone/Apple toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Doet me denken aan de eerdere discussie over de hoeveelheid WoW nieuwsberichten. Zeker in vergelijking met andere MMO's was WoW erg 'vaak' in het nieuws aanwezig, waar de inhoudelijke nieuwswaarde niet zo bijzonder was. Antwoord was toen ook al, je hoeft het niet te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

n4m3l355 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:07:
@Gambieter idd, zoals onlangs een post ook zei, waarom komt deze macro optie voor de iPhone in het nieuws terwijl hetzelfde ook bij andere telefoons wordt gedaan. Imo is het dan ook geen wonder dat het aantal flames jegens de iPhone/Apple toeneemt.
Het causale verband tussen meer non-nieuws over de iPhone en flames is niet zo keihard te leggen, ik flame niet op het ding, ik negeer dat nieuws gewoon ;) . Maar het is mogelijk wel iets voor de redactie om over na te denken: niet elke scheet vanuit Apple of Microsoft publiceren*

* disclaimer: ik zeg niet dat ze dit doen, maar het lijkt er soms wel op. Het is soms net komkommertijd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nieuws is nieuws. Om het niet te posten omdat reacties uit de hand lopen is ook een vorm van censuur.

Censuur doen we niet aan.

Je mag in principe posten wat je wilt (zolang het te billijken valt) maar de moderaties zullen de daadwerkelijke waardering aangeven van de post. Flamende posten zijn gewoon -1. Flamende posten zijn ook makkelijk te herkennen. Over Apple en MS en al die andere meuk valt voldoende te kraken zonder op een laagwaardig flameniveau te gaan zitten. Sterker nog, een niet flamende afkraakpost komt wel bij (intelligent) lezend publiek over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ecteinascidin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:45:
Nieuws is nieuws. Om het niet te posten omdat reacties uit de hand lopen is ook een vorm van censuur.

Censuur doen we niet aan.
Je kan echter debatteren of iets nieuwswaardig is; niet elk persbericht vanuit de hoofdkantoren is dat. Om dan gelijk me het veel te sterke modewoord "censuur" te komen terwijl je niets anders doet dan de zin van de onzin te fiteren, dat zorgt ervoor dat echte censuur niet (h)erkend wordt.

Ik ben het wel met je eens dat je het niet moet weglaten omdat er geflamed wordt, maar je mag het wel weglaten omdat het niet erg interessant is, of te weinig progressie.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 29-08-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, meer nieuws over de iPhone = meer gelegenheden voor pro's en anti's om hun flames te ventileren. Ik kan me best zo voorstellen dat de grote nieuwsstroom over de iPhone (terecht of onterecht) voor extra flamers zorgt. Echter, het lijkt mij geen reden om dan maar minder nieuws te gaan posten, omwille van dat soort mensen.
Als je trouwens de nieuwswaarde betwist (wat ik af en toe ook wel eens doe) kun je dat echter beter in GR aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:55:
Als je trouwens de nieuwswaarde betwist (wat ik af en toe ook wel eens doe) kun je dat echter beter in GR aankaarten.
Ach, ik negeer die nieuwsberichten meestal, ik filter op titel ;) . Ik realiseer me echter heel goed dat wat ik oninteressant vind, heel leuk kan zijn voor anderen.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 29-08-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

gambieter schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Je kan echter debatteren of iets nieuwswaardig is; niet elk persbericht vanuit de hoofdkantoren is dat. Om dan gelijk me het veel te sterke modewoord "censuur" te komen terwijl je niets anders doet dan de zin van de onzin te fiteren, dat zorgt ervoor dat echte censuur niet (h)erkend wordt.

Ik ben het wel met je eens dat je het niet moet weglaten omdat er geflamed wordt, maar je mag het wel weglaten omdat het niet erg interessant is, of te weinig progressie.
Fouten in Apple apparatuur/programmatuur is dus niet nieuwswaardig? Hoe zit dat met fouten in Linux programmatuur en Microsoft programmatuur? Is dat wel nieuwswaardig?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

c70070540 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:57:
Fouten in Apple apparatuur/programmatuur is dus niet nieuwswaardig? Hoe zit dat met fouten in Linux programmatuur en Microsoft programmatuur? Is dat wel nieuwswaardig?
Ik heb toch al meerdere keren Apple/Windows/Linux gezegd? Een fout kan nieuwswaardig zijn, maar is dat niet noodzakelijkwijs, en is onafhankelijk van het OS :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

gambieter schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:49:
[...]Je kan echter debatteren of iets nieuwswaardig is; niet elk persbericht vanuit de hoofdkantoren is dat. Om dan gelijk me het veel te sterke modewoord "censuur" te komen terwijl je niets anders doet dan de zin van de onzin te fiteren, dat zorgt ervoor dat echte censuur niet (h)erkend wordt.
Een debat dat je zelfs in het nieuwstopic aan kan gaan. Maar ga dan niet naar de redactie zeggen dat het geen nieuws is, ergens op het internet is bepaald dat het wel nieuws is waarmee de redactie niet de keuze gemaakt heeft of het nieuws/geen-nieuws is. Natuurlijk kan je filtereren en de redactie heeft een eigenwaarde maar de redactie gaat niet van alles bepalen wat wel/geen nieuws is.
Daar mag je dan wel op reageren.

En dat je het geen censuur wilt noemen, vooruit. Dan noemen we het zelfcensuur. Ook een vorm van censuur en dat is precies waar de lijn van dit topic over gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 29-08-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ecteinascidin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:05:
En dat je het geen censuur wilt noemen, vooruit. Dan noemen we het zelfcensuur. Ook een vorm van censuur en dat is precies waar de lijn van dit topic over gaat.
Maar dat doet een redactie toch al; niet elke nieuwssubmit wordt gepubliceerd, verre van dat. Vast en zeker kan je dat zelfcensuur vinden (vooruit), maar dan is elk geweigerd nieuwsbericht (zelfs over de Blackberry van Madonna) een vorm van zelfcensuur, en verliest het woord alle lading. En dat is jammer voor het geval er echte censuur plaats gaat vinden :) .

Maar goed, zo wordt het een definitiediscussie, en dat was niet de bedoeling. Flamen en fanboygedrag zijn beiden niet goed te praten.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 29-08-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is ook dat veel gerant tegen Apple juist omhoog wordt gemod, terwijl als je daar als Apple-fan probeert tegenin te gaan je als Apple fanboy wordt bestempeld en omlaag wordt gemod. Zo kan je geen discussie voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar zou ik dan wel eens een draadje van willen zien, waarin dit structureel gebeurd. :) Ik merk dit zelf namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
De oplossing is vrij simpel: Bouw een filter in de accounts. Ik wil geen apple zien, ik wil geen microsoft nieuws zien, like that. Mensen die reageren soms op een dergelijk hatelijk fanboy achtige manier dat het lijkt alsof ze met tegenzin posten. Als we de reden wegnemen waarom ze zouden moeten posten...

[ Voor 40% gewijzigd door Stouten op 01-09-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klik gewoon niet op de nieuwsposts die je niet wilt lezen, is dat zo moeilijk? Niemand verplicht je om kennis van iets te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, vandaag nog bij het artikel over Microsoft's App Store:

Van een Apple-fan: Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''
Duidelijke post, geeft aan waarom Apple wel innoveert en Microsoft niet (vergelijking tussen producten waarbij Apple eerder was en wél succesvol), en waarom Google's kopieer acties beter goed te praten is (ze innoveren zelf ook itt MS). Deze post krijgt een -1.

De reactie daarop: Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''
Bevat geen argumentatie, beweert alleen vaag dat Leopard features over heeft genomen van Vista, maar geen concrete voorbeelden? Naar mijn weten is daar ook geen sprake van? Bovendien wordt BreezahBoy ook nog eens van subjectiviteit beschuldigt, wederom zonder argumentatie. Deze post krijgt +1.

De reactie daarop: Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''
Beweert dat Vista dingen bevat die allang in OS X zaten. Goed, geeft ook geen concrete voorbeelden, maar ik neem aan dat men het hier over eens is (Spotlight, Dashboard, iPhoto, Expose, etc.). Krijgt ook -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ik zou haast zeggen ga ik een feutus positie liggen en...

Maar de reden tot moderatie mag toch duidelijk zijn? Breezahboy heeft blijkbaar 10 jaar niet opgelet wat er vroeger afspeelde integenstelling tot Domovoi, en de laatste is imo ook maar een zwak stuk.

Overigens Breezah is hier toch wel sterk in 200+ berichten en dan nog een -0,1 weten te scoren (komt van -0,4 dus er zit verbetering in zou je haast zeggen).

[ Voor 23% gewijzigd door n4m3l355 op 01-09-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat zou er fout zijn aan die moderaties? Ik ben het eens met de -1, +1 en de -1.
Het kinderachtige geblaat dat alles en iedereen maar gekopieerd is van alles en iedereen. Recent zelfs nog van de IE8 beta nieuwsitem, zelfde verhaal.

Als je er zo aan stoort, sla het over, lees er overheen en laat het links liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 01-09-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zoals anderen ook al zeggen; probeer die reacties gewoon links te laten liggen. Reageer er gewoon niet op :) Ze staan niet voor niets op -1, dus zou je ze standaard ook niet moeten hoeven lezen. Ze zijn dus eenvoudig te negeren.

Als je dat niet wilt/kunt: wat voor oplossing wil jij dan zien? Moeten we dan die reacties maar verwijderen o.i.d.? Ik begrijp niet precies waar je naartoe wilt hiermee :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:44:
Van een Apple-fan: Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''
Duidelijke post, geeft aan waarom Apple wel innoveert en Microsoft niet (vergelijking tussen producten waarbij Apple eerder was en wél succesvol), en waarom Google's kopieer acties beter goed te praten is (ze innoveren zelf ook itt MS). Deze post krijgt een -1.
Alsof jij niet subjectief bent over Apple vs. MS. Het is ook onzinnig om te stellen dat MS niet innoveert. Kom op zeg.. Het zijn maar reacties van mensen; lees ze gewoon niet als je je eraan stoort.

Zeker ook nog nooit gehoord van "combinatorial innovation"? Iedereen neemt dingen van elkaar over. Apple heeft ook de hele boel gekopieerd van de Xerox Star. In elk geval vind ik de vergelijking die BreezahBoy maakt erg onzinnig en ver gezocht.

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 01-09-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het moderatie-systeem en zeker klachten over de balans erover moeten uiteindelijk ook niet gebruikt worden om fanboyism naar 1 kant te doen doorslaan. Kritiek of stimulans hoeven niet perse als dusdanig beoordeeld te worden.
Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''
Is gewoon een -1. Niet omdat de opsomming trollerig is maar teveel uit de losse pols. Onderbouwing ontbreekt en sommige punten zijn een soort hyperbool. Dan neigt het snel naar flamen. Een eindzin als "alleen bij ms ziet het er zo wanhopig uit, ze lijken altijd achter de feiten aan te lopen" is dan definitief -1.
Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''
Is dan al een stuk neutraler en darom een 0.

Symptomatisch gezien zou een blik experts de boel beter onder de knie kunnen krijgen, maar ergens hebben 'we' nooit de verplichting aangegaan dat iedere reacties exact goed gemodereerd kan worden. Bij fanboyism/flames valt dat meer op vanwege afwijkende scores en die worden zo goed mogelijk gecorrigeerd maar onvermijdelijk is het nooit. Daar maatregelen voor nemen is lastiger, zeker omdat door de bank genomen het systeem zelf functioneert en in dat soort draden de modbot juist lekker aan de gang kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing? Het hele modsysteem afschaffen. Wat mij betreft is het duidelijk dat het niet werkt. Stel gewoon een paar moderators aan die geflame en andere onzin verwijderen. De rest blijft gewoon staan.

Want je kan nu wel zeggen, "dan lees je die berichten toch niet", maar het is toch de taak van het modsysteem om ervoor te zorgen dat ik die berichten niet lees? Bovendien zie ik veel waardevolle berichten omlaag gemod worden. Naar mijn mening is het publiek gewoon geen goede moderator. Je kan gewoon niet verwachten dat iedereen eerlijk en objectief mod. Daar heb je echt toegewezen neutrale moderators voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:15:
De oplossing? Het hele modsysteem afschaffen. Wat mij betreft is het duidelijk dat het niet werkt. Stel gewoon een paar moderators aan die geflame en andere onzin verwijderen. De rest blijft gewoon staan.
En wat is dan onzin? Zoals in dit topic al is aangegeven valt het heel erg mee, en ben je eerder overgevoelig voor kritiek op Apple.
Daar heb je echt toegewezen neutrale moderators voor nodig.
Maar moderators hebben ook een mening. Neutrale moderators (als die al bestaan) zullen berichten alleen kunnen beoordelen als ze kennis van zaken hebben, en dan hebben ze een mening.
Bovendien zie ik veel waardevolle berichten omlaag gemod worden.
Ja, er zijn fanboys en flamers. Maar de voorbeelden die je hebt aangehaald zijn juist eerder voorbeelden van een moderatiesysteem dat wel werkt, omdat het zwakke posts als Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store'' netjes omlaag gemod worden, en dat is precies wat de bedoeling is.

Er zal vast en zeker wel eens een post doorheen glippen, en dat kan je dan gewoon melden in Het kleine-mismoderatietopic deel X en opvolgers. Als je bedoeling was om pro-Apple posts omhoog te krijgen, dan ga je juist voorbij aan het doel van het modsysteem, en dat is op kwaliteit en inhoud modden, niet op mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Het modsysteem werkt het grootste deel van de tijd prima, er is dus geen enkele reden om het af te schaffen. Zet in jouw gevoelige topics de schaal op +1 en meld mismods in het daarvoor geschikte topic. Maak je niet zo dik als je iets leest wat je niet bevalt, het is maar internet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:15:
De oplossing? Het hele modsysteem afschaffen. Wat mij betreft is het duidelijk dat het niet werkt.
Ik ben blij dat het jou zo duidelijk is, maar wil je het ons dan ook even uitleggen? :? In het begin heb je het over anti-Apple reacties die volgens jou moeten verdwijnen, en later noem je een drietal reacties die volgens jou niet de juiste score hebben. Wat is nu precies het probleem dat je probeert te beschrijven? En waarom is het geheel afschaffen van het moderatiesysteem blijkbaar de enige oplossing?
Want je kan nu wel zeggen, "dan lees je die berichten toch niet", maar het is toch de taak van het modsysteem om ervoor te zorgen dat ik die berichten niet lees?
Als die reacties op -1 komen, dan zul jij ze ook standaard niet zien. Tenzij je de reacties handmatig openklapt, of je je standaard leesniveau naar -1 gebracht hebt. In beide gevallen je eigen keuze en niet dat van het moderatiesysteem.
Bovendien zie ik veel waardevolle berichten omlaag gemod worden.
Reacties die ondergewaardeerd worden komen helaas voor. Daarvoor is er het mismod topic, maar soms worden dergelijke reacties wel eens gemist en houden ze een foutieve score. Probeer ze eens te melden in het mismod topic zodat dat soort reacties rechtgetrokken kunnen worden :)
Naar mijn mening is het publiek gewoon geen goede moderator. Je kan gewoon niet verwachten dat iedereen eerlijk en objectief mod. Daar heb je echt toegewezen neutrale moderators voor nodig.
Dat is helemaal niet per se nodig. Daarvoor is er nu juist het systeem met de verschillende wegingen en de berekening op basis van het gemiddelde. Je hebt gelijk als je zegt dat niemand 100% objectief kan modereren en helemaal niet bij elke reactie.

Maar dankzij het huidige systeem van gemiddelden vallen dat soort individuele foutjes over het algemeen prima weg doordat de kans heel klein is dat 20 mensen allemaal bij precies dezelfde reactie niet-objectief (en dus foutief) modereren. Natuurlijk, fanboy-reacties willen dat nog wel eens uitlokken, maar zelfs dat gaat over het algemeen goed. En anders worden ze meestal snel gecorrigeerd via het mismod topic.

Hoe dan ook, voor het probleem wat jij omschrijft (als ik het goed begrijp) zie ik het gehele afschaffen van het moderatiesysteem zeker niet als oplossing. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we niet op de man gaan spelen

[ Voor 90% gewijzigd door Cloud op 02-09-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De mods en powermods zijn imho toch best neutraal. Veelal worden posts gemodereerd op inhoud, waarheid en argumentaties. Het geheel van mods brengt een aardig eindresultaat, waarin fanbois en flamers netjes zijn meegenomen. En anders gaat het nog een powermod overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien is de Tnet-Procrew in staat om 'beter' te modden en de rest niet in staat tot dat objectief en eerlijk te zijn. Maar als dat zo zou zijn dan is de aanname dat het modereren afgeschaft moet worden nog steeds onwenselijk: een shitload aan moderaties voor die paar crewmensen en een heleboel users die niet mee mogen doen.
En volgens mij, als je dan die shitload aan moderaties voor de Pro-crew overlaat dan gaan fouten van hun vanzelf ook opvallen zodat ook daar weer (terechte) klachten over komen.... en dan werkt het nog steeds niet perfect.

Neuh, wat dat betreft is het vertrouwen van crew in users en users in crew ( :) ) prima in balans (door de bank genomen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:41:

Moderators, doe er wat aan. Want als volwassene (de betreffende persoon is 23) kan het gewoon niet dat je serieus zo'n kortzichtige post plaatst. Vaak zijn het ook dezelfde namen die ik alleen maar eenzijdig ongefundeerd Apple zie bashen. Zo kan je geen discussie voeren en het vervuilt de frontpage alleen maar.
Wat Sleep0rz schrijft geldt in het algemeen voor fanboys.
En zeker ook voor Apple fanboys, waarvan er genoeg rondlopen.

De post is een duidelijk troll/flame, maar de harde kern van waarheid erin zou ik niet willen ontkennen. Genoeg mensen die zaken als Apple en Linux (etc) tot onderdeel van hun persoonlijke identiteit maken en te vuur en te zwaard verdedigen, en weigeren ook maar enige vorm van onderbouwde kritiek te accepteren. De Heilige Graal moet immers ten koste van alles verdedigd worden :)
Bovenstaand wordt ook gekenmerkt door totaal onbegrip voor degenen die hun zelotisme niet delen.
Het betreffende fanatieke Apple-gedrag waar hij op doelt heb ik al in geen tijden meer opgemerkt.
Denk je dat je als Apple fan (= fanatic = fanatiekeling) in staat bent om objectief naar berichtgeving te kijken en dan fanatiek Apple gedrag te herkennen? Vermoedelijk alleen als meer 'fanatic' is dan het jouwe, maar zoals gezegd is voor de neutrale persoon het jouwe al behoorlijk fanatiek gezien je zo fanatiek loopt te hakken op een post die allang op -1 staat en maar het hele modsysteem wilt afschaffen omdat Apple moderaties je niet bevallen... :)
Tegenwoordig is het alleen nog maar haten, haten, haten. Bij élk artikel. Doe er wat aan.
Ik denk dat het meer 'haat' betreft voor de fanatics dan voor het brand Apple zelf.
Is een anti-reactie en ik begrijp die volledig: Ik koop zelf geen Apple omdat ik weiger zowel met die groep zelotische fanatics, als de groep "met-Apple-ben-ik-hip gebruikers" geassocieerd te worden. Hun producten vind ik an sich best aardig, zij het meestal overpriced voor wat je krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 02-09-2008 12:52 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nieuws: 'Microsoft komt binnenkort met twee nieuwe Zunes'
Mooi voorbeeld van apple-fans en correcte moderatie :) (al heb ik er een aantal die hadden nog wel richting -1 mogen gaan, maargoed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:45:
Misschien is de Tnet-Procrew in staat om 'beter' te modden en de rest niet in staat tot dat objectief en eerlijk te zijn.
Er bestaat in mijn beleving helemaal niet iets als objectiviteit, en al helemaal niet in de reacties. Nieuws wordt door mensen gemaakt en niet door apparaten. Ook mods kunnen dus niet geheel objectief zijn. Zij oordelen immers ook op basis van hun kennis (wat per definitie subjectief is) en hun ervaringen, vooroordelen etc. Wel kun je natuurlijk streven naar objectiviteit door feiten en commentaar van elkaar te scheiden, hoor en wederhoor toe te passen, het noemen van bronnen en door geen feiten en meningen weg te laten.

Persoonlijk geef ik niks om het modsysteem. Ik kan zelf wel bepalen wat ik met een reactie van iemand doe, hoe ik het interpreteer en of ik het nuttig/waardevol vind. Meestal lees ik ze nauwelijks en neem ik alleen de feiten van het nieuwsbericht an sich in me op.

Maar aan de andere kant is het mod-systeem op zich wel weer prettig. Het lijkt redelijk op het systeem van Wikipedia waarbij de reacties als ware convergeren naar een soort van objectieve waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:03

Twazerty

AVCHDCoder developer

Iemand kan ook anti tegen alles zijn. Anti-Apple, anti-linux, anti-windows, anti alles. En kiezen maar hetgeen wat het minst anti is. Ik hoef maar 1 knopje om te draaien en het lijkt of ik een anti-alles ben. Ik kan op elk ding genoeg dingen vinden om af te kraken. Maar als het goed is, wat maar zelden is, maar dan ook echt goed lijkt het weer of ik een fanboy ben. Terwijl ik datzelfde product ook flink af kan kraken. Mix dit met een niet onderbouwde reactie en heb je dan ook een hekel aan mij?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Noork schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:11:
[...]

Er bestaat in mijn beleving helemaal niet iets als objectiviteit, en al helemaal niet in de reacties. Nieuws wordt door mensen gemaakt en niet door apparaten. Ook mods kunnen dus niet geheel objectief zijn. Zij oordelen immers ook op basis van hun kennis (wat per definitie subjectief is) en hun ervaringen, vooroordelen etc. Wel kun je natuurlijk streven naar objectiviteit door feiten en commentaar van elkaar te scheiden, hoor en wederhoor toe te passen, het noemen van bronnen en door geen feiten en meningen weg te laten.
Waar wordt precies gezegd dat het modderen een volledig objectieve bezigheid is? Ik denk dat men er hier prima van op de hoogte is dat volledige objectiviteit een illusie is. Daarom is de ModFAQ ook een richtlijn, en geen bijbel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nieuws: Logitech brengt ultradun verlicht toetsenbord uit
BreezahBoy weer bezig.

Beetje offtopic vraagje, kan er bij een bepaalde totaal score (zwaar in de min) niet een soort van blokkade op reageren komen? soortgelijk aan de moderatie-rechten als je tijd niet actief bent? Breezah bijvoorbeeld zit op een -24 totaalscore :/

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bedoel je deze post? Vind ik namelijk geen -1 waard, gewoon een nulletje moet kunnen. Geen flames, trolls etc, ook niet een simpele oneliner enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ik vind het berichtje van BreezahBoy eigenlijk best informatief. Hij is niet aan het ranten dat het tobo van Logitech poep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bedoelde ook niet dat hij een -1 moest krijgen, maar meer in de lijn van 'apple verkondingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SinergyX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:52:
Bedoelde ook niet dat hij een -1 moest krijgen, maar meer in de lijn van 'apple verkondingen'.
En wat is daar mis mee? Hij draagt gewoon een mening aan, en vergelijkt twee produkten.

Prima dat jij (kennelijk?) een hekel hebt aan Apple hoor, maar zolang het geen troll/flame etc is, is dat geen reden om meteen maar af te straffen. Doe je dat wel, ben je gewoon aan het meningmodden. En dat is niet de bedoeling.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erg leuk dat je verder gaat op de gedachte dat ik al dan niet een apple-hater ben, gaf ik enkel die link omdat breezay meneer al eerder in dit topic genoemd was, als inleiding voor mij gestelde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Het artikel gaat om een verlicht dun toetsenbord, om dan meteen met een standaard dun toetsenbord aan te komen zetten is imo toch wel redelijk offtopic. Ik vindt het in dezelfde categorie vallen als de standaard "ik heb een ...." reacties in veel threads welke toch over het algemeen als ongewenst gezien worden. Hier dus ook.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Imo het irritante is dat er regelmatig een vergelijk wordt getrokken met een Apple product ware het niet dat Apple enerzijds niet de eerste producent is noch de enigste.
Telefoom met touchscreen > iPhone-clone (terwijl de prada eerder gereleased was)
Plat toetsenbord > Apple toetsenbord (terwijl Sony met de x505 2 jaar geleden dit al gereleased had)
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hier heeft trouwens de Tweakers redactie zelf ook een sterk handje naar door een vergelijk te trekken terwijl in een origineel bericht geen woord gerept wordt over Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Bij een hoop producten is het niet raar om die met de marktleider te vergelijken, zoals met de Zune vs iPod. Maar dan wel een vergelijking en niet dat je die hebt en hem mooier vindt. Maar dat is dan weer mijn mening :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ware het niet dat Apple behalve op de hdd mp3 markt nergens marktleider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het wel, er is gewoon Apple-haat. Dat bericht van BreezahBoy bevat geen gerant, gescheld of ongefundeerde kritiek of wat dan ook. Het is gewoon een nette post waarin hij twee producten vergelijkt.

Toch zijn er 9 (!) mensen die hem een -1 geven. Waarom? Omdat het over Apple gaat. En daar houdt men hier niet van. Dus een -1.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
Misschien is het een idee om eerst naar de score te kijken voordat je blaat? De post staat namelijk vrij stabiel op 0, niets aan het handje dus. Er staan inderdaad wat -1 scores bij maar de initiele post stelde ook niet zoveel voor, geen ernstige mismods in ieder geval.

Daarnaast heb geen hekel aan apple, apple producten, Steve Jobs of de Iphone. Alleen is het soms een beetje lastig om als niet apple addict de relevantie van appleproducten te zien bij elk artikel dat opduikt. En ik denk dat jij daar in zekere mate aan bijdraagt door hier moord en brand te schreeuwen over een post die gewoon de juiste score heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorrit op 03-09-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:51:
Ik snap het wel, er is gewoon Apple-haat. Dat bericht van BreezahBoy bevat geen gerant, gescheld of ongefundeerde kritiek of wat dan ook. Het is gewoon een nette post waarin hij twee producten vergelijkt.

Toch zijn er 9 (!) mensen die hem een -1 geven. Waarom? Omdat het over Apple gaat. En daar houdt men hier niet van. Dus een -1.
Er is "haat" tegen kortzichtigheid en zwart-wit denken. Dit is een typisch gevalletje van:
  • Als je rechts kijkt, zie je links niets
  • Eén spookrijder? Ik zie er wel duizend!
Stel, je zet een rijtje mensen neer. Apple-haters, Apple-fanboys en Apple-watkanmijdatnouverrotte mensen. Als je ergens aan de kant van de fanboys staat, zul je merken dat er veel meer mensen aan je ene kant staan, dan aan de andere kant. Hoe grotere fanboy je bent, hoe meer het erop zal lijken dat alle anderen tegen je zijn.

Beperk je lekker tot je eigen groepje, probeer anderen niet teveel te bekeren. Dat zouden meer mensen moeten doen in het dagelijks leven. Als je heden ten dage moslim bent, zal het best lijken alsof de V.S. en Europa een parkeerterrein willen maken van je landje. Als je boeddhistisch bent, zal het je doorgaans een rotzorg zijn wat anderen doen.

Ik zou het probleem eigenlijk vooral bij mezelf zoeken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je doet nu een beetje een WC-eend. Ik kan me die -1's voorstellen; niet omdat het over een Apple gaat, maar omdat die poster het toch vooral doet om te kunnen zeggen dat het Apple-bordje beter zou zijn, terwijl het niet eens relevant is. Dezelfde post over merk X zou ook irritant zijn, zeker als de poster dat continue zou doen, en overal merk X er met de haren bij zou slepen. Als de poster dan ook nog gaat claimen dat merk X overal eerder was, zonder dat dit waar is of zelfs maar relevant, dan komt dat erg dichtbij fanboy gedrag.

Het gaat hier niet om anti-Apple gedrag, maar juist om Apple fanboy gedrag. Met de beschuldigingen die je doet zet je jezelf ook in dat kamp neer, en dat is jammer, want daarmee ontkracht je je hele betoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daar gaan we weer.
Het gaat hier niet om anti-Apple gedrag, maar juist om Apple fanboy gedrag. Met de beschuldigingen die je doet zet je jezelf ook in dat kamp neer, en dat is jammer, want daarmee ontkracht je je hele betoog :)
Vind je het niet een heel klein beetje makkelijk, om iemand maar even "Apple fanboy" te noemen zodat zijn argumenten geen waarde meer hebben. Ja, ook fanboys kunnen discussiëren, en het is de kunst om niet in te gaan op de persoon ("fanboy"), maar om in te gaan op de argumenten. Door mij nu een fanboy te bestempelen maak je het jezelf wel heel erg makkelijk om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.

Nog een voorbeeld:
Beperk je lekker tot je eigen groepje, probeer anderen niet teveel te bekeren. Dat zouden meer mensen moeten doen in het dagelijks leven. Als je heden ten dage moslim bent, zal het best lijken alsof de V.S. en Europa een parkeerterrein willen maken van je landje. Als je boeddhistisch bent, zal het je doorgaans een rotzorg zijn wat anderen doen.

Ik zou het probleem eigenlijk vooral bij mezelf zoeken als ik jou was.
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan hier niks zinnigs uit opmaken. Zoals je zelf kan lezen in mijn reacties op de frontpage en dit topic probeer ik helemaal niemand te bekeren, het is slechts het "Apple fanboy" stereotype waar Cheatah zich door laat misleiden die het niveau van dit topic naar beneden haalt.

Misschien heb ik me in m'n vorige post een beetje laten gaan, maar ik probeer slechts een discussie aan te wakkeren. Natuurlijk gaat het niet om haters en fanboys, maar het is zo vermoeiend om steeds weer dezelfde kinderachtige onzin aan te moeten horen. Laat mensen gewoon lekker in hun waarde. Is niet zo moeilijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:43:
Vind je het niet een heel klein beetje makkelijk, om iemand maar even "Apple fanboy" te noemen zodat zijn argumenten geen waarde meer hebben. Ja, ook fanboys kunnen discussiëren, en het is de kunst om niet in te gaan op de persoon ("fanboy"), maar om in te gaan op de argumenten. Door mij nu een fanboy te bestempelen maak je het jezelf wel heel erg makkelijk om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.
Als je het over discussietechnieken wilt hebben, dan moet je daar ook het negeren van argumenten in meenemen door alles op jezelf te betrekken, en daarmee de illusie te willen wekken datt de ander op de man speelt. Terwijl dat hier niet gebeurt, en je niet ingaat op wat er gezegd wordt :) .

Door te claimen dat er een anti-Apple conspiracy op GoT is ondergraaf je je eigen argumenten. Voor Apple is zelfs een apart forumdeel afgebakend, wat voor de PC's/OS nog wel te billijken is, maar voor de telefoons en mp3-spelers niet (zie APL forum split). Ook op de FP wordt er eerder te vaak dan te weinig met apple vergeleken (zie Nieuwspost relateren aan Apple).

Tot nu toe heb je nog geen echte voorbeelden van een onterechte anti-Apple bias laten zien. De posts die je quote zijn goed gemodereerd, maar je wilt de pro-Apple posts verhoogd zien en de posts die negatief zijn verlaagd. Daar is het modsysteem niet voor, het gaat niet om de mening maar om de kwaliteit van de post :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08
Ha, en het apple-toetsenbord is nog een stuk goedkoper ook, "voor de verandering". Tja, die post is gewoon absoluut geen -1 waard (staat nu ook weer op 0 zie ik). En de vergelijking is ook volkomen logisch, beide zijn erg dunne toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne

Zoals ik al eerder aangaf is het voor mij gewoon een "ik heb een <insert product> die ook <insert eigenschap> kan / heeft" post. Niet meer en niet minder. Die posts worden over het algemeen als ongewenst gezien, dus ik zou niet weten waarom dat hier niet het geval zou zijn. Vandaar dan ook dat ik hem een -1 heb gegeven. Er zijn dus 3 tot 5 mensen die hem een -1 hebben gegeven en geen 9.

Is dat omdat het om apple gaat? Nee, zeker niet. Ik snap je ophef dan ook niet zo. Zijn edits maken zijn post er ook niet veel beter op vindt ik. Hij vindt het opvallend dat een volledig verlicht plat toetsenbord $30 goedkoper is dan zijn onverlichte apple toetsenbord?

Ik zou mij er eerder druk om maken waarom de reactie op die post op 0 stond. Dan had je waarschijnlijk een stuk meer medestanders kunnen vinden.
Andros in 'nieuws: Logitech brengt ultradun verlicht toetsenbord uit'

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:55:
[...]

Als je het over discussietechnieken wilt hebben, dan moet je daar ook het negeren van argumenten in meenemen door alles op jezelf te betrekken, en daarmee de illusie te willen wekken datt de ander op de man speelt. Terwijl dat hier niet gebeurt, en je niet ingaat op wat er gezegd wordt :) .
Ik probeer niet de illusie te wekken dat er op de man wordt gespeeld. Ik zeg alleen dat "fanboys" ook valide argumenten kunnen inbrengen. Wat ik hier echter vaak merk is dat wanneer iemand het predikaat "fanboy" krijgt, zijn argumenten niet meer serieus worden genomen. In zulke situaties gaat men dus niet meer af op iemands argumenten, maar op de persoon.
Door te claimen dat er een anti-Apple conspiracy op GoT is ondergraaf je je eigen argumenten. Voor Apple is zelfs een apart forumdeel afgebakend, wat voor de PC's/OS nog wel te billijken is, maar voor de telefoons en mp3-spelers niet (zie APL forum split). Ook op de FP wordt er eerder te vaak dan te weinig met apple vergeleken (zie Nieuwspost relateren aan Apple).
Anti-Apple conspiracy? Dat, of iets in die trant, heb ik nooit gezegd. Alleen dat ik regelmatig Apple-haat opmerk. Overdrijven is ook een vak.
Tot nu toe heb je nog geen echte voorbeelden van een onterechte anti-Apple bias laten zien. De posts die je quote zijn goed gemodereerd, maar je wilt de pro-Apple posts verhoogd zien en de posts die negatief zijn verlaagd. Daar is het modsysteem niet voor, het gaat niet om de mening maar om de kwaliteit van de post :) .
Voor een onterechte anti-Apple bias verwijs ik je door naar het begin van het topic (duidelijkste voorbeeld wat mij betreft).

Ik wil trouwens niet de pro-Apple posts verhoogd zien en de negatieve posts verlaagd. Ik wil dat posts meer worden beoordeeld op de inhoud, en niet omlaag worden gemod omdat de inhoud de modder niet aanstaat.
n4m3l355 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:19:
Imo het irritante is dat er regelmatig een vergelijk wordt getrokken met een Apple product ware het niet dat Apple enerzijds niet de eerste producent is noch de enigste.
Telefoom met touchscreen > iPhone-clone (terwijl de prada eerder gereleased was)
Plat toetsenbord > Apple toetsenbord (terwijl Sony met de x505 2 jaar geleden dit al gereleased had)
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hier heeft trouwens de Tweakers redactie zelf ook een sterk handje naar door een vergelijk te trekken terwijl in een origineel bericht geen woord gerept wordt over Apple.
Al plaatst een fanboy 100.000 Apple fanboy-achtige posts bij elk willekeurig artikel op de frontpage; mits zijn posts valide en relevante argumenten bevat, mogen zijn posts niet omlaag worden gemod. Ongeacht hoe irritant zijn posts zijn. Irritant is geen reden om iets omlaag te modden. "Irritant" is een subjectief begrip. Wat voor de een irritant is, is voor de ander interessant.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:27:
Anti-Apple conspiracy? Dat, of iets in die trant, heb ik nooit gezegd. Alleen dat ik regelmatig Apple-haat opmerk. Overdrijven is ook een vak.
Maar dat is al aangegeven; je hebt bashers en fanboys. Beiden zijn irritant en worden al weggemod, en als je vind dat er een basher gemist wordt kun je dat gewoon melden. Net zoals anderen de fanboys zullen melden.
Voor een onterechte anti-Apple bias verwijs ik je door naar het begin van het topic (duidelijkste voorbeeld wat mij betreft).
En die staat netjes op -1, dus wat is nu eigenlijk het probleem?
Ik wil trouwens niet de pro-Apple posts verhoogd zien en de negatieve posts verlaagd. Ik wil dat posts meer worden beoordeeld op de inhoud, en niet omlaag worden gemod omdat de inhoud de modder niet aanstaat.
Als dat gebeurt, meld het en er zal naar gekeken worden. Maar over het algemeen (en zeker in de voorbeelden die je aanhaalt) gebeurt dat al netjes. De fanboyposts zijn namelijk eenzijdig en partijdig, en dat maakt ze inhoudelijk zwak.
Al plaatst een fanboy 100.000 Apple fanboy-achtige posts bij elk willekeurig artikel op de frontpage; mits zijn posts valide en relevante argumenten bevat, mogen zijn posts niet omlaag worden gemod. Ongeacht hoe irritant zijn posts zijn. Irritant is geen reden om iets omlaag te modden. "Irritant" is een subjectief begrip. Wat voor de een irritant is, is voor de ander interessant.
Nee, de manier waarop die boodschap wordt gebracht is ook belangrijk. Fanboyism is een soort van trollen, en dat wordt "beloond" met een -1. De persoon kan ook proberen zijn argumenten te brengen zonder te trollen, en dat is best mogelijk. Ecteinascidin in "En nu ben ik het zat" geeft al goed aan waar bepaalde posts fout gaan die jij wel hoger wilt waarderen :) .

(ik heb trouwens het idee dat we in een cirkeltje rondgaan ;) )

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zonder uitgebreid in te gaan op de rest van je verhaal (anderen doen dat al prima):
[..]
Ik wil dat posts meer worden beoordeeld op de inhoud, en niet omlaag worden gemod omdat de inhoud de modder niet aanstaat.
[...]
Dat komt goed uit, want dat is juist de bedoeling van het huidige moderatiesysteem. Als je de reacties tegenkomt waarvan jij denkt dat ze op mening i.p.v. op inhoud gemodereerd zijn, moet je die gewoon melden in het mismod topic. Dan kunnen anderen er ook naar kijken :)

Als dit werkelijk de kern van je probleem is, dan is de oplossing simpel: help mee de moderaties nóg beter maken door op de juiste wijze te modereren (inhoud i.p.v. mening). Hoe dan ook is het afschaffen van het gehele moderatiesysteem wel het laatste wat we moeten doen. Afgezien van een sporadische misser werkt het systeem namelijk prima. Perfect zal het nooit worden. Ook niet als je alleen een heel select groepje gebruikers modrechten geeft. Ook dan komen er klachten over verkeerd gemodereerde reacties. :)

• Cheetah

Cheetah

Ik probeer niet de illusie te wekken dat er op de man wordt gespeeld. Ik zeg alleen dat "fanboys" ook valide argumenten kunnen inbrengen. Wat ik hier echter vaak merk is dat wanneer iemand het predikaat "fanboy" krijgt, zijn argumenten niet meer serieus worden genomen. In zulke situaties gaat men dus niet meer af op iemands argumenten, maar op de persoon.
Het probleem met fanboys is meestal nou juist dat hun argumenten vaak niet rationeel - of anders zeer eenzijdig belicht - zijn. Dat is waarin fanboys zich over het algemeen juist negatief onderscheiden van de mainstream.
Ik denk dat posts inderdaad moeten worden beoordeeld op inhoud, ofwel relevantie, correctheid en onderbouwing.
En dat is precies waar het in de laag gemodde posts - waar jij ook aan refereert - aan schort.
De posts zijn nou juist irritant omdat de argumenten niet valide noch relevant zijn.

De post die werd aanhaald over dat Apple keyboard kan makkelijk een -1 krijgen voor off-topic. Waarom moet een Apple MacOS keyboard erbij gesleurd worden in een topic over een Logitech Windows keyboard? Wat interesseert het de gemiddelde tweaker nou dat hij zijn Apple keyboard "sexier" vindt?

Hij valt vervolgens (1e edit) de prijs aan, terwijl logitech diverse technische innovaties (verlichting, perfectstroke etc) in de plank heeft zitten die hij helemaal niet meeneemt in de vergelijking met z'n Apple keyboard. Invalide vergelijking dus. Het 'gewone' Logitech Ultra Flat keyboard zonder die innovaties kost 20 Euro, ofwel 60% minder dan zijn geliefde Apple keyboard. Waarom vergelijkt hij daar niet mee als hij toch perse moet vergelijken?

Vervolgens komt hij (2e edit) met het argument dat Apple zogenaamd in 2007 (!!) de nieuwe trend zette met dunne keyboards die andere bouwers nu zogenaamd zouden volgen... standaard fanboyargument, met name populair bij de Apple fanboys, en tevens volslagen quatch. Er zijn al veel langer (ultra)dunne keyboards op de markt, waaronder bijvoorbeeld Logitech's eigen DiNovo Edge (2006), en Ultra Flat keyboard (2003!!) die er lang voor dat Apple keyboard waren.

Dus naast 1.) off-topic (ofwel: niet relevant), ook nog eens 2.) nonsense (ofwel: niet valide) en daarbovenop 3.) irritant. Ik had hem met bovenstaande argumentatie in mijn achterhoofd ook op -1 gegooid. Hij staat dus nog hoog i.m.o.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• RoD
  • Niet online

RoD

Imo is het niet offtopic om het product wat in het draadje genoemd staat met een product wat er de concurrentie mee kan aangaan. De 'nonsense' die vervolgens volgt is geen reden om de reactie op -1 te zetten. Wellicht dat hij een paar niet valide argumenten gebruikt, maar dat is n iet ongewenst. Irritant is een mening, dus eveneens geen reden. Hij gebruikt geen grof taalgebruik, dus ik zie het probleem niet.

Al vind ik het zelf ook wel irritant dat Apple overal bijgesleept wordt en die post maakt op mij ook geen goede indruk, maar dat maakt het imo nog niet ongewenst.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
Hier wordt alles naar beneden gemod wat ze niet leuk vinden, ongeacht of de post informatief is of een discussie probeert op te zetten.

@RoD eens een dief altijd een dief he.

[ Voor 13% gewijzigd door xzaz op 04-09-2008 16:33 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wil je serieus ergens over discussiëren of kom je hier alleen maar ranten? Gezien je posthistorie op de FP gok ik dat laatste. Dit is niet echt constructief.

• Cheetah

Cheetah

Discussie hebben we in een andere thread ook gehad, maar gezien er veel nuttigere/betere posts ook op 0 staan zou ik dergelijke posts liever een niveautje dieper weggestopt zien. Andere oplossing zou zijn om de nuttigere posts een niveautje hoger op +1 te zetten zodat dit alsnog lager eindigd, maargoed, da's de discussie van/voor die andere thread.
Wat deze thread betreft: mijn mening hierover heeft hier niets met Apple te maken en alles met quatch fanboyposts. Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor dergelijk slechte Playstation, Nintendo, Linux, Microsoft etc fanboypostings.

Full Specz

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

xzaz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:38:
Hier wordt alles naar beneden gemod wat ze niet leuk vinden, ongeacht of de post informatief is of een discussie probeert op te zetten.
Zullen we dit soort loze opmerkingen buiten dit topic houden? :) We kunnen de discussie beter wat constructief houden, met argumenten enzo.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RoD schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:32:
Imo is het niet offtopic om het product wat in het draadje genoemd staat met een product wat er de concurrentie mee kan aangaan.
Ik ben niet erg thuis in Apple hardware, maar hoe zou een apple-only keyboard de concurentie kunnen aangaan met een 101-'windows'keyboard? (even hardware dus uitgesloten).
(vergelijk het met een PC racespel, waarop iemand opeens GT5 de hemel in prijst.)

Maargoed, ik had die link niet aangedragen om er nonstop discussie over te voeren :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 04-09-2008 13:05 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Het is gewoon een usb keyboard. Er is geen sprake van x-only ;)

• Cheetah

Cheetah

lowfi schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:06:
Het is gewoon een usb keyboard. Er is geen sprake van x-only ;)
For the record:
System Requirements:
* Mac computer with available USB 1.1 or USB 2.0 port
* Mac OS X v10.4.10 or later
Keyboard heeft verder vele speciale sneltoetsen voor Mac OSX (gaan niet werken onder Windows, want geen drivers voor) en diverse standaard Windows toetsen ontbreken. Het is dus wel degelijk bedoeld voor een andere markt...

@ Ect hieronder:
Ja, het tobo werkt an sich wel, maar ook de mediatoetsen e.d. werken niet. Dat het keyboard aan de praat te krijgen is onder Windows wil niet zeggen dat het voor die markt bedoeld is. Apple maakt dat in hun 'system requirements' klip en klaar duidelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Cheetah op 04-09-2008 13:55 ]

Full Specz

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Werkt dus gewoon onder windows. Speciale toetsen niet, maar da's een beetje duh.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Die mediatoetsen zijn ook functietoetsen die in windows gewoon werken. Ik kan dat logitech toetsenbord toch ook gewoon gebruiken in osx. Dat iets voor een bepaalde markt is bedoelt wil nog niet zeggen dat het geen alternatief is?

Hoeveel mountain bikes rijden er wel niet in nederland rond?

Ik irriteer me ook al langer aan de frontpage. Het beste is gewoon niet op items te klikken waar meer dan 50 reacties in staan :+

[ Voor 18% gewijzigd door lowfi op 04-09-2008 14:10 ]

• Sallin
  • Niet online
Tijd voor een nieuw topic over dat toetsenbord?

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Cheetah schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:28:
[...]
Het probleem met fanboys is meestal nou juist dat hun argumenten vaak niet rationeel - of anders zeer eenzijdig belicht - zijn. Dat is waarin fanboys zich over het algemeen juist negatief onderscheiden van de mainstream.

[...]
Ik denk dat posts inderdaad moeten worden beoordeeld op inhoud, ofwel relevantie, correctheid en onderbouwing.
En dat is precies waar het in de laag gemodde posts - waar jij ook aan refereert - aan schort.

[...]
De posts zijn nou juist irritant omdat de argumenten niet valide noch relevant zijn.

De post die werd aanhaald over dat Apple keyboard kan makkelijk een -1 krijgen voor off-topic. Waarom moet een Apple MacOS keyboard erbij gesleurd worden in een topic over een Logitech Windows keyboard? Wat interesseert het de gemiddelde tweaker nou dat hij zijn Apple keyboard "sexier" vindt?

Hij valt vervolgens (1e edit) de prijs aan, terwijl logitech diverse technische innovaties (verlichting, perfectstroke etc) in de plank heeft zitten die hij helemaal niet meeneemt in de vergelijking met z'n Apple keyboard. Invalide vergelijking dus. Het 'gewone' Logitech Ultra Flat keyboard zonder die innovaties kost 20 Euro, ofwel 60% minder dan zijn geliefde Apple keyboard. Waarom vergelijkt hij daar niet mee als hij toch perse moet vergelijken?

Vervolgens komt hij (2e edit) met het argument dat Apple zogenaamd in 2007 (!!) de nieuwe trend zette met dunne keyboards die andere bouwers nu zogenaamd zouden volgen... standaard fanboyargument, met name populair bij de Apple fanboys, en tevens volslagen quatch. Er zijn al veel langer (ultra)dunne keyboards op de markt, waaronder bijvoorbeeld Logitech's eigen DiNovo Edge (2006), en Ultra Flat keyboard (2003!!) die er lang voor dat Apple keyboard waren.

Dus naast 1.) off-topic (ofwel: niet relevant), ook nog eens 2.) nonsense (ofwel: niet valide) en daarbovenop 3.) irritant. Ik had hem met bovenstaande argumentatie in mijn achterhoofd ook op -1 gegooid. Hij staat dus nog hoog i.m.o.
Je hoeft het niet met de argumentatie eens te zijn! Zijn post bevat tenminste argumentatie, waar je prima ontopic op kan reageren, zoals je hier zelf ook doet! Als je dit als reactie op zijn post had geplaatst, had hij weer kunnen reageren, en voila, een discussie. Maar door het omlaag modden ontneem je het publiek de kans om erover te discussiëren, en waarom? Omdat de inhoud je niet aanstaat!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:41:
Je hoeft het niet met de argumentatie eens te zijn! Zijn post bevat tenminste argumentatie, waar je prima ontopic op kan reageren, zoals je hier zelf ook doet! Als je dit als reactie op zijn post had geplaatst, had hij weer kunnen reageren, en voila, een discussie. Maar door het omlaag modden ontneem je het publiek de kans om erover te discussiëren, en waarom?
Nogmaals, het gaat bij het modden om de kwaliteit van de post. Door deze omlaag te modden wordt aan de poster duidelijk gemaakt dat zijn of haar post van te lage kwaliteit was, en hopelijk stimuleert dat de poster om meer inhoudelijk en onderbouwd te gaan posten, ipv eenzijdige meningen. Als je fanboyposts moet gaan verbeteren blijf je bezig, en krijg je snel flamewars.
Omdat de inhoud je niet aanstaat!
Nee, omdat de inhoud kwalitatief onvoldoende is.

• Arne
RoD schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:32:
Imo is het niet offtopic om het product wat in het draadje genoemd staat met een product wat er de concurrentie mee kan aangaan. De 'nonsense' die vervolgens volgt is geen reden om de reactie op -1 te zetten. Wellicht dat hij een paar niet valide argumenten gebruikt, maar dat is n iet ongewenst. Irritant is een mening, dus eveneens geen reden. Hij gebruikt geen grof taalgebruik, dus ik zie het probleem niet.

Al vind ik het zelf ook wel irritant dat Apple overal bijgesleept wordt en die post maakt op mij ook geen goede indruk, maar dat maakt het imo nog niet ongewenst.
Wat zouden jullie geven wanneer iemand bij een iPhone topic zou zeggen dat hij de HTC diamond heeft? Waarom zou een -1 voor het melden van het hebben van een compleet onvergelijkbaar toetsenbord dan niet de juiste score zijn?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het hangt ervan af in hoeveel woorden/inhoud dat gebeurt. Er zit natuurlijk verschil tussen:
Ik heb de HTC diamond.
en
Ik heb de HTC diamond, want blabla [...] *argumenten/vergelijkingen/etc*
De eerste vorm is zeer duidelijk ongewenst, terwijl de tweede als onschuldig of zelfs informatief kan worden bestempeld. In dit geval gaf die gebruiker ook meer informatie dan alleen het feit dat hij een ander toetsenbord heeft. :)

Maar zullen we ons weer richten op de fanboy-reactie kwesties en het vaststellen van de juiste score van individuele reacties bewaren voor het mismod topic? ;)

• Arne
ok er mist toetsenverlichting maar volgens mij is ie nog een stukkie dunner dan logitech nieuwste.
Vind ik geen argumenten/vergelijkingen/etc.
Maar zullen we ons weer richten op de fanboy-reactie kwesties en het vaststellen van de juiste score van individuele reacties bewaren voor het mismod topic?
Deze werd als voorbeeld genoemd van systematisch pro-apple posts naar beneden modden en lijkt mij dan toch ook wel van belang.

Pagina: 1 2 Laatste