[Online MMOG] Navyfield

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:26

ZenTex

Doet maar wat.

Deck armour is alles of niets. Als RN in blitz kun je met 8"+ wel bijna alles bouncen, maar 0.8" heeft als ENIGE resultaat dat je zwaar en langzaam word. Het heeft geen enkel effect op de inkomende schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:26
ZenTex schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:46:
Deck armour is alles of niets. Als RN in blitz kun je met 8"+ wel bijna alles bouncen, maar 0.8" heeft als ENIGE resultaat dat je zwaar en langzaam word. Het heeft geen enkel effect op de inkomende schade.
Geldt dat dan ook niet voor Belt? 0.4 belt lijkt me dan toch ook niet erg veel uit te halen. Me bulge heb ik wel al plezier van gehad. Aangezien ik een compleet salvo torpedo's wist te incasseren en nog vrolijk door kon varen. :9~

EDIT:

Ok,
Deck verlaagd naar 0,0
Belt verhoogd naar 1.0
Bulge verhoogd naar 36

[ Voor 7% gewijzigd door Dbm12 op 27-07-2009 12:53 ]

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:50:
[...]

Geldt dat dan ook niet voor Belt? 0.4 belt lijkt me dan toch ook niet erg veel uit te halen. Me bulge heb ik wel al plezier van gehad. Aangezien ik een compleet salvo torpedo's wist te incasseren en nog vrolijk door kon varen. :9~

EDIT:

Ok,
Deck verlaagd naar 0,0
Belt verhoogd naar 1.0
Bulge verhoogd naar 36
Neem belt 0.2. Is genoeg om alle torp damage te halveren. Bulge fitten totdat je een knoop aan snelheid verliest. Torpedo's moet je leren te dodgen in plaats van te veel vertrouwen op armour.
Wat betreft de turrets en munitie; Rp10 is inderdaad de beste keuze en neem LHE. Dan kun je je voordeel doen met range. Rp10D is ook leuk vanwege snelle reload, vooral in Great Battle's met AA ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:01:
[...]

Neem belt 0.2. Is genoeg om alle torp damage te halveren. Bulge fitten totdat je een knoop aan snelheid verliest. Torpedo's moet je leren te dodgen in plaats van te veel vertrouwen op armour.
Wat betreft de turrets en munitie; Rp10 is inderdaad de beste keuze en neem LHE. Dan kun je je voordeel doen met range. Rp10D is ook leuk vanwege snelle reload, vooral in Great Battle's met AA ammo.
prima dan ga ik dat doen :)

Dan nu even wat anders.
Ik wil graag een premium account kopen, echter dat wil ik gewoon via me bankrekening doen. Dit is mogelijk. Maar dan moet ik gebruik maken van het Micro payment systeem. Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit betrouwbaar? Of kan ik het beter via een andere methode doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:38:
[...]

prima dan ga ik dat doen :)

Dan nu even wat anders.
Ik wil graag een premium account kopen, echter dat wil ik gewoon via me bankrekening doen. Dit is mogelijk. Maar dan moet ik gebruik maken van het Micro payment systeem. Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit betrouwbaar? Of kan ik het beter via een andere methode doen?
Met Navyfield kun je via Click & Buy een account kopen. Hetzelfde geldt voor andere premium items. Click & Buy ondersteunt gewoon NL bankrekeningen. Wel eerst accountje aanmaken uiteraard.
Happy gaming! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:34:
[...]

Met Navyfield kun je via Click & Buy een account kopen. Hetzelfde geldt voor andere premium items. Click & Buy ondersteunt gewoon NL bankrekeningen. Wel eerst accountje aanmaken uiteraard.
Happy gaming! :)
Top, Werkt perfect!

Nou het levelen gaat zo wel erg hard. Ik ben dan ook bezig me 2de crew aan het levelen met goede stats deze keer.

BO
13 - Potential
10 - Repair
10 - Restore

Gunners
11 - Accuracy
10 - Reload

Ik weet officieel kan het nog beter. 14-11-11 voor BO en 11-11 voor gunners, maar ik heb al enorm lopen dobbelen om dit eruit te krijgen en na 30 min dobbelen was dit de beste dat ik eruit heb gehaald. En ik vind het op zich niet gek.

1st crew die je standaard krijg ga ik denk ik maar voor de CV's en deze nieuwe crew voor me BB :) Heerlijk spel is het ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Die gunners kunnen echt niet hoor. Dobbel dan verder voor 10-12 gunners of 11-11 (11-11 is niet eens moeilijk)
Gewoon regelmatig dobbelen en af en toe komt er iets leuks uit. Aangezien je in de toekomst veel meer sailors per schip kwijt kunt zul je toch regelmatig terug naar noobbootjes en makt het level verschil aanvankelijk niet zoveel uit, als je maar zorgt dat je ze roteert en ze in BB stages ong. gelijke level zijn (vooral belangrijk bij engineers!)

Repair en restore moeten gewoon 12 zijn. 11 kan ook, maar daar ga je later spijt van krijgen.
Overigens gebruiken de meesten toch geen restore, en vooral bij RN is het overbodig. RN heeft met een redelijke crew al de max soft defense bij lvl 65-70 en dan is een restorer overbodig en wou je dat je ipv daarvan een repairer/engineer geleveld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08
Restorers zijn voor elk land overbodig. Zorg dat wanneer je voor BB gaat en je door wilt levelen naar BB6 je in ieder geval 4 base 12 eng en 4 base 12 reps hebt, een 15 pot bo en minimaal 12-11 gunners hebt. Verder nog een scout en nog 2 sailors afhankelijk van je land (AA of reps).
Als je lui wilt zijn koop je ze gewoon het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik dacht dat restores voor UK wel handig waren of vergis ik me nu.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Juist RN niet want die krijgt al een +2 bonus op restore. RN zit als eerste natie op de SD cap, 900.

Overig zijn 12-11 gunners extreem meoilijk te rollen, het is mij iig nooit gelukt, en ik heb heel wat gerolled. Inde verkoop zijn neut 12-11/11-12's miljoenen waard, en je moet er 2 hebben, want 1 is weggegooid geld.

Voor RN word meetal 4/5 reps/engs gebruikt. Speed>repairrate, en als RN kom je met 4, en in sommige gevallen zelfs maar 3 reps aan de cap. Zij het wel op zeer hoge level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
ZenTex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:57:
Juist RN niet want die krijgt al een +2 bonus op restore. RN zit als eerste natie op de SD cap, 900.

Overig zijn 12-11 gunners extreem meoilijk te rollen, het is mij iig nooit gelukt, en ik heb heel wat gerolled. Inde verkoop zijn neut 12-11/11-12's miljoenen waard, en je moet er 2 hebben, want 1 is weggegooid geld.

Voor RN word meetal 4/5 reps/engs gebruikt. Speed>repairrate, en als RN kom je met 4, en in sommige gevallen zelfs maar 3 reps aan de cap. Zij het wel op zeer hoge level.
11/11 vind ik al moeilijk haalbaar. Als ik kijk dat ik nu ongeveer 2 uur heb lopen dobbelen en maar 1x een 11/11 eruit heb gehaald vind ik het erg knap. 12/11 ben ik nog nooit tegengekomen. De enige 12 die ik ben tegengekomen is 2x 12 torpedo... maar goed daar hebben we vrij weinig aan.

Overigens wel me BO kunnen upgraden naar 14 Pot, 10 Repair, 10 restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

We hebben dit allemaal mee moeten maken. Diegene die niet vroeg in het spel (DWZ blitzlevel) een goede crew bijelkaar gedobbeld krijgen daar op latere levels spjt van als haren op hun hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Wat betreft specs ga je vooral spijt krijgen voor je support crew, wanneer die geen goede stats hebben. Vroeger (1 jaar terug) was het nog zo dat je met 11/11 gunners de accuracy cap raakt bij lvl 90 oid? en de reload cap net wat later. Ik weet niet meer zeker of dat zo is? Maar een groot gedeelte van je BB "leven" heb je dan inderdaad last van je stats. Ik zou zeggen zorg voor zoveel mogelijk exp. en vets en dan zal het allemaal wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand afgelopen zondag nog bezig geweest? Ik heb in ieder geval zentex voorbij zien komen in een van de GB rooms....

Ik heb flink wat kunnen grinden in mijn AD. BO is van lvl75 naar lvl78...
Ook een nieuw exp record van 35K voor de BO gehaald. (had iets van 115K damage gedaan, gewonnen en blijven leven)

Ik zit nu wel even in een soort van spagaat omdat mijn 2e BO nu te veel achter gaat lopen. Hij is nu lvl45 en dus nog 10 levels verwijderd van de Moltke. Met mijn gunners van lvl77 kan ik geen Blitz doen en met een Hipper GB doen is echt geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Goed,

Na een aantal dagen Premium ben ik er erg tevreden mee. Wat ik nu in 2 dagen aan XP heb behaald doe ik normaal gesproken een maand over. Zeker als je veel verliest doordat je team bestaat uit suicide mensen of hoge levels die nog altijd niet kunnen mikken is het een hel om geen premium account te hebben.

De status is als volgt.

Ik heb een nieuwe crew geleveld die voor een CV gaat op de US zijde. Ik heb inmiddels Level 35 behaald en dat loopt dus lekker. Nadeel is dat je een tekort aan support slots hebt en ik later dus nog support personnel erbij moet trainen. Op zich geen punt, maar wel lastig!

Mijn andere UK crew heb ik even laten zitten voor wat het is aangezien ik eerst een CV wil krijgen voordat ik aan een BB wil beginnen. Wat me trouwens opviel was dat de Gunners die ik in het begin heb gekregen van NF gewoon 2x 11-11 gunners waren.... Met een BO van 14. Waar ik enorm verbaasd over was, maar dus wel een voordeel voor mijn BB later. I know kan beter. Maar ik vind 11-11 gewoon prima.

Ik zit nog te twijfelen of ik nadat ik een CV en BB heb behaald nog 2 crews ga levelen voor tha Germans en de jappen. Vooral een lekkere noob CL vol met torps whoring lijkt me wel eens grappig. Bij de Duitsers heb ik eigenlijk geen idee waarom ik voor die kant nog moet gaan. Ik heb het op de amerikaanse server gespeeld, maar vond het vrij saai.

Als iemand nog andere tips heeft hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
[b][message=32313951,noline]

@gizzy: Ja, de brook is ook een uber CL. In potentie dan, want de meesten weten er niet mee om te gaan en zijn alsnog food. Meeste brooks rushen en torpen, en torpen meestal ook mis, en dan zijn ze een makkelijk slachtoffer)
Lol Brooks met torps omg. Dat is echt zo voor uhmm beginners en dan nog niet. Goede manier om de stats van je gunners te vernietigen. Ik had altijd alleen guns op mijn brook. Tijdje de dual 8 geprobeerd, maar te weinig ammo. Triple 6l was echt uber met een mix van ap en he light. Vooral toen mijn gunners richting de lvl 60 gingen. That brings back memories!
Dbm12 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:56:
Goed,

Ik heb een nieuwe crew geleveld die voor een CV gaat op de US zijde. Ik heb inmiddels Level 35 behaald en dat loopt dus lekker. Nadeel is dat je een tekort aan support slots hebt en ik later dus nog support personnel erbij moet trainen. Op zich geen punt, maar wel lastig!
Ik heb nog een us CV crew die ik eigenlijk niet gebruik. Ik hou het liever bij BB's stuk leuker spelen. Heb je wellicht interesse in een trade off voor een crew?

[ Voor 30% gewijzigd door Gizzy op 05-08-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik zou, ook als je doel CV is, eerst de BB lijn nemen.

Reden: CV's hebben weinig slots en de battles duren lang.
Je kunt het beste gewoon eerst BB lijn nemen en crew in je BB trainen.
In een low level CV ben je sowieso kansloos en is XP behalen moeilijk.

Ik ben ook eerst voor CV gegaan (sterker nog, CV 2 van RN, IJN en KM) maar zodra je de blitz uit bent ben je de sjaak. Dit geld ook voor BB, maar et BB is het toch iets makkelijker veel crew te trainen. Vooral in een PBB.

Zo ben ik ook bezig mijn BO en wat piloten te trainen in mijn Dunkerque. Dit gaat 3 keer sneller als in een CV. Wel heb ik het voordeel van goede supporters. Zo haal ik met 3 engineers en 1 rep toch een snelheid van 25/39 en 800 SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
ZenTex schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:46:
Ik zou, ook als je doel CV is, eerst de BB lijn nemen.

Reden: CV's hebben weinig slots en de battles duren lang.
Je kunt het beste gewoon eerst BB lijn nemen en crew in je BB trainen.
In een low level CV ben je sowieso kansloos en is XP behalen moeilijk.

Ik ben ook eerst voor CV gegaan (sterker nog, CV 2 van RN, IJN en KM) maar zodra je de blitz uit bent ben je de sjaak. Dit geld ook voor BB, maar et BB is het toch iets makkelijker veel crew te trainen. Vooral in een PBB.

Zo ben ik ook bezig mijn BO en wat piloten te trainen in mijn Dunkerque. Dit gaat 3 keer sneller als in een CV. Wel heb ik het voordeel van goede supporters. Zo haal ik met 3 engineers en 1 rep toch een snelheid van 25/39 en 800 SD.
mm,
Tja ik had inderdaad ook al zitten rekenen. Level 50 me eerste CV. Dan dus maar 10 levels om te spelen. Maar toch. Het is weer eens een andere manier van spelen. Het schieten an sich is leuk. Ik ben ook zeer tevreden met mijn CL's want daar verdien je punten mee als een gek. Zo 3-4K XP per rondje per mannetje.

Ik wil sowieso wisselen blijven tussen CV en andere natie BB. Het gaat me er gewoon om dat ik de keus heb om te kunnen spelen met welke stijl ik op dat moment wil.
Gizzy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:23:
[...]

Ik heb nog een us CV crew die ik eigenlijk niet gebruik. Ik hou het liever bij BB's stuk leuker spelen. Heb je wellicht interesse in een trade off voor een crew?
Ik denk niet dat ik wat kan bieden voor je. Mijn andere crew zijn level is gewoon te laag. Verder vind ik het ook erg leuk om zelf te kunnen levelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
welke server raden jullie aan om op te gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Yamato want de nieuwste.
DWZ dat als je eindelijk in je 1e slagscheepje zit je niet gelijk van alle kanten uit het water word geblazen door tier 4-5 slagschepen zoals op Hood en Bismarck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Britannia fleet en Vikings hadden gisteren een HA. Britannia viel Tokyo aan. Hoewel het een training/sparring HA was (zonder dat de haven ingenomen zou worden) was het een gigantisch leuke (en leerzame) HA.

Vikings zijn met rcht de sterkste vloot van Hood server, maar ik geloof dat Britannia het er zeer goed van afgebracht hebben. Ongeveer 45 minuten voordat de tijd over was (HA duurt 2 uur) belanden we op de haven tile.

Na 3 rondes met snelle kleine vaartuigen (vooral FF's en DD's) om de mijnen te vegen begon de hoofdaanval. Met vrijwel alleen SS3, BB5-6 en CV5's werd de eerste aanval na een hevige strijd door Vikings afgeslagen. De 2e aanval was met iets minder zwaar geschut maar toch nog altijd VEEL BB4-5-6 en CV5's.

Bij de laatste aanval was ik ook zelf bij en het was een enorm geweld. Voor mij was het de eerste aanval op een haven tile die ik meemaakte. We begonnen dit gevecht met nog 15 minuten opde klok dus het werd kantje boord qua tijd.
De strijd ging volledig gelijk op en helaas was het de tijd die roet in het eten gooide. De match werd afgebroken.

Bij deze: Vikings bedankt voor een super HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik kon er helaas niet bij zijn. En voorlopig ook niet, want ik ben uit de Vikings gestapt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me nog steeds af waarom, je vertrek ging niet zo over rozen op het forum :X

In de HA waren de tactieken van Britannia echt erg goed om bij de harbour tile te komen. We wisten gewoon niet in welke tile de main fleet zat, en we hadden erg weinig kleine schepen om alle tiles een beetje op te vullen.

In de final tile vond ik het dan weer niet zo heel gelijk op gaan, en op het einde tegen de tijd klok ging de lijn zelfs de andere kant op, van de harbour weg. Het waren dan ook wel vooral de 3 BB6 aan onze kant, en het feit dat de Brits er (volgens mij) geen in die battle hadden, die meer dan de helft van het verschil maakten. Vooral de Kaiser is erg 'untouchable'.

Insgelijks, britannia bedankt voor de Harbour Assault.

In game is mijn nickname trouwens Profani, varend in een KM H39 (eindelijk).

Over CVs, als je echt een grote CV5 met veel fighters en bombers wilt gaan halen, dan zul je wel eerst een BB moeten halen omdat het anders gewoon heel erg moeilijk is om zoveel piloten te kunnen trainen. Als je niet geinteresseert bent in een competitieve > BB4, maar wel in een grote CV, kan je het tegelijk doen d.m.v een dubbele BO lijn trainen.

Dat wil dus zeggen dat je in het begin 2 Bridge operators traint en ertussen switcht, waardoor je ook piloten mee kan switchen en bijv ook een paar fighter pilots kan laten staan, die dan dus 2 x zoveel exp krijgen t.o.v. de rest die je wel meeswitcht.

En het duurt ook 2 x langer om bij je eerste CV te komen, maar tot level 60 is dat nog wel te doen. Daarna kan je 1 BO op een BB zetten en de ander op CV. Dan met een premium BB naast je CV is het erg goed te doen piloten te trainen.

Het gaat hoe dan ook veel langer duren om een hele crew op hoog level te krijgen, dan het duurt om 1 bridge operator zover te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nee, m'n hele verblijf in vikings ging niet over rozen.

-Een vraag? Stilte. Kom op Ts zeggen ze dan. En dan hoor je een hoop oeverloos gezever maar niet over NF.
-een opmerking? Kutsubs zeg ik dan in fleet. Antwoorden: makkelijk te vermijden, you suck, get a life.
-Een suggestie? niet nodig blijkbaar.
-Iemand vragen of 'ie wat met/voor me wil testen? Geen tijd, geen antwoord, etc.
-Gezeik in fleet. "waarom ging je niet zuid, door jou hebben we verloren" (BB3 vs BB5? yeah right"
Waarom deed je niet... Als je... je moet... en meer van dat gezeik.
-Al die reactie van Dyden op het forum gezien over dat hij zich versliep? Die instelling dus.

Nee, heb al in heel wat MMO's in clans gezeten, en Viking is veruit de kutste clan waar ik ooit in heb gezeten. Een collectie individuelen, of misschien een select hecht groepje, meer niet.

Ik ben nog nooit in m'n leven uit een clan gestapt. Vikings is de eerste, en dat wil wat zeggen.

Nou moet ik zeggen dat er positieve uitzonderingen zijn. Parkpark bijvoorbeeld. Hilja is ook wel grappig. En er zijn nog een paar die leuke members zijn, maar dan houd het op.

Maar wat bedoel je met "niet over rozen". Ikzelf heb niets negatiefs gezegd. Gewoon dat ik wegging en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Ik heb dit weekend besloten dat ik een BB Crew ga lvl'n. en ben begonnen met Dobbelen, maar ben er nog nie helemaal uit welke stats ik nodig heb voor welke Sailor, Ben nu aan het kijken naar het volgende maar weet niet of dit Realistisch is of dat ik beter kan kijken naar andere stats.

BO: potential 15
Repair: 11
Restore: 11
Engine: 11

2 gunners: Acuraccy: 11
Reload: 11

2 repairers: Repair: 11

2 engines: Repair: 11
Restore: 11
Engine: 11

2 AA Gunners: Reload: 11
AAW: 11

Zie ik iets over het hoofd? of kan ik beter andere stads nemen voor bepaalde sailors, heb nu het volgende gedobbelt met boven genoemde stats, 2 repairers, 1 Gunner en 1 AA gunner.

Zit te denken om met deze crew voor US BB te gaan. of is dit een absolute No go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Met US kun je geen fout maken.
Leuke bootjes in Blitz stadium en verder goede allrounders.

Zorg er overigens wel voor dat je repairers en engineers base 12 zijn.
Bij AA gunners is reload belangrijker dan AAW, dus ga voor 12 reload 10 AAW of zelfs nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ziet er erg vet uit! kga het ff uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
ZenTex schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:13:
Met US kun je geen fout maken.
Leuke bootjes in Blitz stadium en verder goede allrounders.

Zorg er overigens wel voor dat je repairers en engineers base 12 zijn.
Bij AA gunners is reload belangrijker dan AAW, dus ga voor 12 reload 10 AAW of zelfs nog minder.
Voor Repairers en engeneers, welke stats moet ik daarvoor 12 hebben? Voor Repairers repair neem ik aan en voor Engeneers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Voor engineer natuurlijk aircraft ability. wat anders. :+
Weliswaar is 11/11 voor support ook niet verkeerd (uiteindelijk stacken support stats), maar je verhouding engineers/reps is niet 50/50. Zo vaar ik rond met 5/3 engineers/reps, want speed is voor mij belangrijker, en dus wil ik mijn engineers' dus 12 hebben.
En restore hoef je niet op te letten, die cap bereik je vroeger of later toch wel en zoveel van invloed is het niet of je nu 11 of 10 restore op je andere supports hebt. Als US kun je altijd nog extra reps in de AA slots zetten. Veel US spelers gebruiken net als RN helemaal geen AA.

Let wel op dat Engineers niet in AA slots werken en repairers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:39:
Nee, m'n hele verblijf in vikings ging niet over rozen.

-Een vraag? Stilte. Kom op Ts zeggen ze dan. En dan hoor je een hoop oeverloos gezever maar niet over NF.
-een opmerking? Kutsubs zeg ik dan in fleet. Antwoorden: makkelijk te vermijden, you suck, get a life.
-Een suggestie? niet nodig blijkbaar.
-Iemand vragen of 'ie wat met/voor me wil testen? Geen tijd, geen antwoord, etc.
-Gezeik in fleet. "waarom ging je niet zuid, door jou hebben we verloren" (BB3 vs BB5? yeah right"
Waarom deed je niet... Als je... je moet... en meer van dat gezeik.
-Al die reactie van Dyden op het forum gezien over dat hij zich versliep? Die instelling dus.

Nee, heb al in heel wat MMO's in clans gezeten, en Viking is veruit de kutste clan waar ik ooit in heb gezeten. Een collectie individuelen, of misschien een select hecht groepje, meer niet.

Ik ben nog nooit in m'n leven uit een clan gestapt. Vikings is de eerste, en dat wil wat zeggen.

Nou moet ik zeggen dat er positieve uitzonderingen zijn. Parkpark bijvoorbeeld. Hilja is ook wel grappig. En er zijn nog een paar die leuke members zijn, maar dan houd het op.

Maar wat bedoel je met "niet over rozen". Ikzelf heb niets negatiefs gezegd. Gewoon dat ik wegging en waarom.
De nogal oppervlakkige ''bye'' gevolgd met een ''I wont miss you either'' etc, niks serieus maar zowiezo de opsomming die je net maakte is al niet erg rooskleurig :P

Ik weet er het fijne niet echt van, ik ben een vrij inactieve member, heb een maand of twee geen NF gespeeld en pas recent weer een maandje premium gekocht, dus de hele fleetleague drama's etc heb ik gemist. Ik herken mijn eigen ervaringen dan ook niet in je kritiek, hoewel ik niet verbaasd ben dat het voor kan komen gezien de nogal elitaire instelling van sommigen. Die post van Dyden vind ik ook niet om over naar huis te schrijven. Ook al zeggen ze van niet, om echt in de selecte groep van Vikings te komen moet je toch echt wel een elite speler zijn, anders krijg je niet de interesse en het groepsverband van een clan. Ik zelf heb daar dan niet echt behoefte aan, maar een ervaren MMO speler als jij weet denk ik wel beter.

Maar goed, dit zijn internal affairs en daar moet dit forum niet voor gebruikt worden, jammer dat het zo liep, misschien vind je wat in Brittannia gezien daar ook Tweakers op zitten zie ik nu.

- ontopic.

@Leon

Waarschuwing voor US BBs, ze hebben verreweg de slechtste BB1 (de eerste battleship tiers die je krijgt rond level 50 - 60). De Alaska is werkelijk een nachtmerrie, en de Nevada heeft alleen veel vuurkracht, maar verder ook niks anders. US is niet erg belonend als BB lijn, het is een 'jack of all trades, master of none'. Er zijn geen schepen die echt veel beter zijn in iets dan de soortgelijke schepen van een andere natie, dus nooit echt iets om naar uit te kijken tot aan de Iowa BB4.

US heeft tot aan die Iowa ook 2 BB lijnen. De ene begint bij de Alaska BB1 en eindigt bij de South Dakota BB3, de ander begint bij de Nevada BB1 en eindigt bij de North Carolina BB3.

De alaska lijn, ondanks de nachtmerrie van een BB1, is momenteel 90 procent van de spelers gekozen, omdat de North Carolina van de Nevada lijn voor de recente patch ook een draak van een schip was. Daardoor zou je in veel guides of forums nog altijd kunnen lezen dat je de Alaska lijn moet nemen, maar in de recente patch is de NC verbeterd, waardoor je ook gerust de Nevada lijn kan kiezen. Door zijn vuurkracht vond ik de Nevada ook wel wat leuker om te spelen dan de Alaska. De andere kant is dan wel dat je de Colorado niet kan spelen in de Nevada lijn, en dat is gezien als de leukste BB2 van US hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb. De keuze is aan jouw op level 38, wat niet zo lang duurt met een premium account. (met veel spelen is dat overmorgen al te doen als je niks anders te doen hebt).

Over sailors: Als je echt ver wilt komen, zijn de enige stats die echt uitmaken die van je support sailors, engineers en repairers. Zoals Zentex al zei, probeer deze waar mogelijk +12 als base te hebben, de rest kan zijn cap (ability limiet) ook wel met +11 ability raken. Zelfde geld voor de bridge operator, hoewel je die wel +15 wilt hebben omdat het zo minder lang duurt voordat je guidelines lang genoeg zijn. Op latere levels zul je echter rookie sailors van je BO af gaan halen omdat je guidelines te lang worden voor bepaalde schepen :+

Iets wat ook vitaal is aan engineers om te weten, is het feit dat hun ability wel stackt, maar alle engineers werken op het niveau van de engineer met de laagste true ability. Ik kan nu formules naar je hoofd gaan gooien etc, maar we houden het er maar op dat je graag wilt dat alle engineers dezelfde base stat hebben, en ze op hetzelfde level zijn. 1 Engineer die achterloopt en hij trekt de effectiviteit van de rest ook naar beneden. Andersom, de fout die ik maakte is 1 elite engineer kopen, die dus nutteloos is omdat de rest niet elite is en hem dus niet bij kan houden.

Voorzover mijn betoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 07-09 09:11
ook maar weeres gaan spelen speel nog steeds met een dunkerque crew is nu lvl 65-66 dus nog even 6 lvl's tot King george V.

Ik zit trouwens ook in vikings maar ik negeer dat eigenlijk helemaal omdat het een stel botte idioten zijn. Moet me maar eens afmelden bij hun

[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 10-08-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Thanx voor de Tips guys,

Ik zit ook bij Vikings, maar houdt me weinig met het geheel bezig, misschien toch _GoT_ weer eens nieuw leven inblazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Qua US, de SoDak is een prima BB3, snel en klein en staat zeker zijn mannetje.
Eigenlijk geld voor elke natie dat de BB1 en 2's niet competatief zijn is deze stage niet meer is als door de zure appel heenbijten. Het is wel dat de SoDak zich bijv, niet kan meten met bijvoorbeeld de PoW, maar dit schip kan maar door enkele spelers effectief gespeeld worden, zo moeilijk issie, de rest is gewoon food.
Maar bijvoorbeeld de Iowa is een zeer goede BB4 die zeker zijn mannetje staat, de Lion 1 word juist weer gezien als de slechtste BB4 en die is er met de patch niet beter op geworden.
Ook begint met BB4 de echte grind, dan kun je maar beter in een degelijk schip zitten, zoals de Iowa, voor Yammy en Lion1 spelers is de BB4 stage echt geen pretje, vandaar dat ik (ook pre patch) voor de Vanguard gekozen heb.
Het grootste voordeel cvan US is dat het de nadelen van de andere landen niet heeft, zoals het slecht tegen hits kunnen van KM en IJN, en de zeer slechte range van RN.
Voordeel is ook dat de andere naties een zeer specifieke speelstijl eisen want anders zul je nooit een goede speler zijn. Met US heb je dat minder.

Ik vindt: Twijfel je aan een BB natie, kijk dan naar de BB4, (want je zit er redlijk lang in en is redelijk makkelijk te behalen) en wat dat betreft is US een prima keuze. Beter dan KM met de beste BB4 en matige BB5 en IJN met de matige BB4 en goede BB5, of zels RN met de slechtste BB4 en misschien de beste BB5. het niet hebben van de grootste voordelen van de andere naties kun je tenietdoen door gewoon iets beter te spelen.

Maar het belangrijkste is je crew. Niet alleen de stats, maar vooral hun aantal en verdeling.
Zo heeft RN al bij BB4 9 support slots en 2 AA slots voor support (RN AA is waardeloos).
Dat zijn dus 11 supports die geleveld moeten worden, 1 scout, rest reps en engies. Maar je met in Blitz stage al beslissen over de verdeling.
Buiten dat moet roteren. Het is een slechte optie om te levelen naar bijv. BB2 en bij het bereiken van BB3 dat je 3 supports MIST! En dan weer van lvl 1 af blitzen naar BB3 level, vooral met engineers is dit een hel.
Nieuwe sailors levelen in een BB gaat natuurlijk niet, dus terug naar blitz.

Roteren dus. Roll, koop ingame of elites van de ship totdat je de voltallige crew bijelkaar hebt voordat je begint. Levelt de ene, wissel hem dan met de andere.
(zo kom ik dus ook aan 1 nutteloze elite engineer, omdat ik er gewoon meer gerolled kreeg en hem toen maar kocht)

Ook een tip: Koop de Premium BB. Hiermee kun je de slechte BB1 en 2 overslaan en ook de @level stage van BB3 (@level is BB3 gewoon slecht). De Pbb word ook wel geclassed als BB1.5, maar mijn mening is dat dit @ level is. Met een BB2 crew is de PBB een BB2.5, met BB3 crew een BB3 of 3.5. De boten worden steeds beter naarmate de crew verbeterd, nog meer dan de normale BB's. Beste voorbeeld hiervan is de AD, een sublieme boot, maar ook de US PBB, de sevastopol is een prima optie.

Dan de Gunners. Als US class je 3 keer. Geadviseerd word Reload-reload-accuracy. Dit omdat de Reload cap veel hoger ligt, namelijk 2,07 Miljoen tov 1.5 miljoen voor Acc. Elite gunners uit de shop zijn een prima keuze, koop elite accuracy als je 2 keer reload classt.

Tot slot: Houd je tot de letter aan de adviezen hier gegeven door John en mij, dat voorkomt een HOOP ellende, want je zult er spijt van krijgen als je dit niet doet, dat garandeer ik je.

@johAD, wat is je nick in NF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zentex
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 17:14:
In game is mijn nickname trouwens Profani, varend in een KM H39
;)

Ben net begonnen met mijn BB4 grind. De H39 was voor mij al een doel op zich, nu nog de H44, en dat gaat lang duren. Heerlijk schip trouwens.

Ik ben het trouwens niet eens met het feit dat een PBB beter kan zijn dan een BB3. De meeste nation BB3 hebben toch wat meer range en damage dan de PBB. Je ziet wel vaak mensen met een hoge medalcrew oid op een PBB, maar diezelfde crew kunnen ze ook op een BB3 zetten, en dan gaan vergelijken.

Voor de patch was het wel zo met KM en de Bismarck/O pro vs de AD, maar tegenwoordig is de Bismarck alweer overpowered en de O2 staat ook wel zijn mannetje.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Oh, dat had ik even gemist. :o

PBB kan wel degelijk beter zijn dan een BB3, mits @ level BB3, dat heb ik dan ook bij vermeld.
En neem bijvoorbeeld de dunkQ, met een BB3 crew pers je er pas alles uit wat erin zit, en omdat speed zo belangrijk is is dit goed te merken. Vooral t.o.v de KGV (toen nog BB3) was dit te merken.
Voor bijvoorbeeld de AD is speed ook zeer belangrijk, en het grote voordeel van de AD tov de H39 is de achterlijk kleine hitbox en wendbaarheid + meer damage door goede spread.

Dus Crazyanz: Blijf voorlopig maar lekker in je DunkQ zitten, haha.

Maar inderdaad, dit is met de vernieuwde Bissy wel verleden tijd. De nieuwe Vanny word'ie ook wel genoemd.
Helaas is de nieuwe Vanny niet je van het, ook al is het nu een BB4. Maar beter dan een L1 iig.

Ik zit nu trouwens al te twijfelen aan welke natie ik hierna ga nemen, denk toch in de richting van KM of IJN.
Dan hoop ik BB crews te kunnen traden want ik heb hier 2*11/11 lvl 86 gunners en wat lvl 70+ base 11reps en engineers. (en een base 10 engineer, foutje bij het namen van de sailor en ben er pas laat achtergekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met level 86 gunners heb je nog niet eens de Vanguard BB4 guns toch. Zoals je op het Vikings forum zei, you're screwed :o

Tsja KM en IJN blijft toch een wereld van verschil qua gameplay, vooral al om de gun angles. IJN is vanaf Nagato BB3 op 45 graden schieten, terwijl de KM lijn van BB3 naar BB5 achtereenvolgens op de makkelijke 30 - 34 - 37 angles zit.

Dat is dan ook het enige makkelijke aan een KM schip, je hebt de schiet angles binnen no-time door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nee, maar wel met m'n Lvl 90 elite gunners (100K van lvl 91 af).
Die lvl 86 gunners zijn spare. :p (weer een foutje, wou elite reload gunners hebben en dacht ze samen met mijn andere low level crew levelen met m'n CV BO. Echter de CV BO heeft te lage potential om zelfs op de dunk de shell splashes te zien, vandaar dus te lang doorgegaan met oude BO en gunners)
Trouwens wacht ik nog steeds op de beloofde tests die in dat draadje aangeboden werden. :p

Wat betreft de angles, ik vindt de RN 40 graden guns makkelijker dan de 30 graden angles. Vooral omdat NF o zo vaak bij een tikje op de toetsen net geen graadje meer geeft, of juist 2 graden. En dat betekent bij 30 graden dat je finaal mist, en bij 40 nog gewoon raakt.
En is LHE ammo bij 45 graden niet armour penetrerend? Wat ik wel weet is dat IJN guns op max angle verschrikkelijk hard aankomen. Hoe vaak ik wel niet door Strela's Super Yammie ge1shotted ben. Dat is iets wat KM toch wel mist, en de range van KM is maar milimeters meer dan IJN.
Nadeel is wel de lange hangtime, vooral als de tegenstander weet wat 'ie doet in zigzagd. Ik denk wel dat als de speler goed is, IJN veel beter is dan KM, kijk maar naar Bom en Strela in hun S yammies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze het zo goed doen in die Super Yamato komt ook gewoon omdat die veel beter is dan de H44. Ten eerste heeft hij bijna sniper spread, meer damage, en door de angles komt het nog harder aan ook.

H44 heeft die spread niet en ook veel minder damage. Ik zeg ook niet dat een lage max angle per definitie beter is, maar wel dat het makkelijker is. Je moet het namelijk wel kunnen, op zulke hoge angles schieten. Door de spread van de SY gebeurt het vaak dat als hij je raakt, je er meteen ook minstens 6 op je dak hebt.

Het richten met KM guns is heel ontoepasselijk gezegd gewoon meer DD style. Je hebt de snelste reload en je shells hebben de minste hangtime.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik zag dat je bij US Reload en Acuraccy gunners heb. Welke kun je het beste kiezen als je voor BB lijn gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leondendungen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:26:
Ik zag dat je bij US Reload en Acuraccy gunners heb. Welke kun je het beste kiezen als je voor BB lijn gaat?
Rel -> Rel -> Acc schijnt het.
Ikzelf heb ze geclassed als Acc -> Rel -> Acc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Quote van zentex
Dan de Gunners. Als US class je 3 keer. Geadviseerd word Reload-reload-accuracy. Dit omdat de Reload cap veel hoger ligt, namelijk 2,07 Miljoen tov 1.5 miljoen voor Acc. Elite gunners uit de shop zijn een prima keuze, koop elite accuracy als je 2 keer reload classt.
Echter heb ik Accuracy/Reload/Reload gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Da's dus +4 acc +5 reload ipv +7/+2. Dat scheelt wel een aantal levels tot de reload cap.

Ach, ik speel RN, en met elite reload gunners accuracy classed, dus ik bereik de cap pas richting lvl 100.
Weliswaar bereik je de cap later, maar het maakt het levelen wel even wat aangenamer. en die ene seconde dat de reload langer duurt valt ook wel mee.

maargoed. Heb nu de oude RP12S (nu 15"D markIII-L) op m'n Vanny gezet en oh, god, wat een verschil, wat een range. Nu ben ik de eerste die een salvo kan afvuren. _/-\o_
Spread is ook niet slecht voor @level. Damage valt een beetje tegen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik gewend was aan 16*14" shells. Die 14" quads zijn met een goede spread wel een 1-shot wonder zeg!
Daarmee heb ik dus mijn allereeste 1shot gedaan op een Dunkerque. en al het andere is te 2-shotten.
Maar de vanny is gewoon te langzaam voor de korte range (BB3 range). Met de lichtere 15" haal ik ook nog eens 2 knopen extra OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:08:
Da's dus +4 acc +5 reload ipv +7/+2. Dat scheelt wel een aantal levels tot de reload cap.

Ach, ik speel RN, en met elite reload gunners accuracy classed, dus ik bereik de cap pas richting lvl 100.
Weliswaar bereik je de cap later, maar het maakt het levelen wel even wat aangenamer. en die ene seconde dat de reload langer duurt valt ook wel mee.

maargoed. Heb nu de oude RP12S (nu 15"D markIII-L) op m'n Vanny gezet en oh, god, wat een verschil, wat een range. Nu ben ik de eerste die een salvo kan afvuren. _/-\o_
Spread is ook niet slecht voor @level. Damage valt een beetje tegen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik gewend was aan 16*14" shells. Die 14" quads zijn met een goede spread wel een 1-shot wonder zeg!
Daarmee heb ik dus mijn allereeste 1shot gedaan op een Dunkerque. en al het andere is te 2-shotten.
Maar de vanny is gewoon te langzaam voor de korte range (BB3 range). Met de lichtere 15" haal ik ook nog eens 2 knopen extra OH.
Ik vind de RP12 (15markIII N) een drama, zeker in combinatie met de layout van de Repulse. De spread is zo verschrikkelijk slecht, maar vanwege range ben ik wel genoodzaakt ze te fitten. Ik hoop maar dat als ik Vanny-level heb gehaald, de RP12S het een stuk beter doen.
Ik las trouwens op het NF forum dat mensen de triple 16" (de Nelson guns dus) icm de Vanny goeie resultaten behalen. Geeft een leuke broadside :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het dus echt een BB4, wil nog wel een keer testen hoe de nieuwe range van de Vanny het doet tegenover mijn H39 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:15:
[...]

Ik vind de RP12 (15markIII N) een drama, zeker in combinatie met de layout van de Repulse. De spread is zo verschrikkelijk slecht, maar vanwege range ben ik wel genoodzaakt ze te fitten. Ik hoop maar dat als ik Vanny-level heb gehaald, de RP12S het een stuk beter doen.
Ik las trouwens op het NF forum dat mensen de triple 16" (de Nelson guns dus) icm de Vanny goeie resultaten behalen. Geeft een leuke broadside :)
Voordeel van de 14"quads is dat de range net iets beter is, en ook is de spread @ level wat beter. De 16" trips doen per salvo net ietsje meer damage. Het rare vindt ik dat de 16"mark3's minder range hebben dan de Mark 1.

@ JohnAD: Range is ong. Iowa range. Dus jij zult een cm meer hebben?

Efin, zet me even in je friends list en als ik online ben zullen we het even testen. :)

Oja, ik ben nog steeds aan het twijfelen wat voor nieuwe nation te nemen. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar voorkeur is IJN.
Dan probeer ik mijn overtollige RN crew te verpatsen of te ruilen.

2*lvl 86 acc gunners, base 11/11
lvl 75 engie base 11
lvl 75 rep base 10
lvl 76 base 9 rep ( 8)7 )
lvl 55ish IJN fighter base 11
Lvl 50ish IJN bomber

Dat zijn een paar redelijk goede sailors, en vooral high level. Dat zou moeten lukken toch?

[ Voor 19% gewijzigd door ZenTex op 11-08-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Voordeel van de 14"quads is dat de range net iets beter is, en ook is de spread @ level wat beter. De 16" trips doen per salvo net ietsje meer damage. Het rare vindt ik dat de 16"mark3's minder range hebben dan de Mark 1.

@ JohnAD: Range is ong. Iowa range. Dus jij zult een cm meer hebben?

Efin, zet me even in je friends list en als ik online ben zullen we het even testen. :)

Oja, ik ben nog steeds aan het twijfelen wat voor nieuwe nation te nemen. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar voorkeur is IJN.
Dan probeer ik mijn overtollige RN crew te verpatsen of te ruilen.

2*lvl 86 acc gunners, base 11/11
lvl 75 engie base 11
lvl 75 rep base 10
lvl 76 base 9 rep ( 8)7 )
lvl 55ish IJN fighter base 11
Lvl 50ish IJN bomber

Dat zijn een paar redelijk goede sailors, en vooral high level. Dat zou moeten lukken toch?
Base 9 rep _/-\o_

Als je nou eens weer even in game komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ja, sorry zeg, de ziggo montuer kwam langs.
(hele kabel viel paar dagen geleden paar keer uit, dus gebeld, sturen ze een monteur, wat bleek: hele wijk storing, dus niets aan de hand. :p)

Ben nog steeds ingame. effe dan.

Hmm, de Vanny nog even getest, dmg valt vies tegen. Hiep hoi, een BB4 met BB3 damage.

[ Voor 16% gewijzigd door ZenTex op 11-08-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Moltke... tja... wat kan ik erover zeggen... Een verademing!

Tijden lang geprobeerd in de Hipper een bruikbare spread the krijgen met de 8" guns. Het werd wel beter, maar nog niet echt bruikbaar. Je hebt niks aan range als de spread pas bij 30 graden bruikbaar is.

Ik ben blij dat mijn vakantie voorbij is; Eindelijk weer regelmatig spelen :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Mr_Atheist schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:49:
Moltke... tja... wat kan ik erover zeggen... Een verademing!

Tijden lang geprobeerd in de Hipper een bruikbare spread the krijgen met de 8" guns. Het werd wel beter, maar nog niet echt bruikbaar. Je hebt niks aan range als de spread pas bij 30 graden bruikbaar is.

Ik ben blij dat mijn vakantie voorbij is; Eindelijk weer regelmatig spelen :+
Dat heb ik dus nu met mijn Northhampton.....
Triple 8" guns...... Maar ongelooflijk daar schiet je amper raak mee op range. Ja als ze wat raken heb je ook meteen 600 per schot schade. Maar dat inclusief de langere reload tijden heeft mij vandaag ertoe laten besluiten dat ik terug ging naar de triple 6" guns. Hoewel ik hier maar 250 damage mee doe reloaden ze 2x zo snel en is me spread weer gewoon netjes.

Effectief doe ik hier dan ook veel meer schade mee in blitz. Van de schamele 8-10K damage naar 20K+ damage hiermee.

Ik werd er in ieder geval weer gelukkig van :) Nog maar een paar levels en dan hop eindelijk mijn CV :)

Overigens nog even een vraag waar ik mee zat.
Is het mogelijk om een neutral sailer te levelen naar een bepaald level en dan pas alle daarvoor bestemde featurers aan hem te geven? Of mis je hierdoor onwijs veel sailors enz enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dbm12 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:58:
[...]

Dat heb ik dus nu met mijn Northhampton.....
Triple 8" guns...... Maar ongelooflijk daar schiet je amper raak mee op range. Ja als ze wat raken heb je ook meteen 600 per schot schade. Maar dat inclusief de langere reload tijden heeft mij vandaag ertoe laten besluiten dat ik terug ging naar de triple 6" guns. Hoewel ik hier maar 250 damage mee doe reloaden ze 2x zo snel en is me spread weer gewoon netjes.
Ja, precies. Bij de Moltke is het iets anders; daar zitten standaard 11" guns op. (1600+ damage per schot _/-\o_ ) Maar netto raak ik meer met deze 11" simpelweg omdat de guns beter zijn. Zelfs de langere reload (van +/- 7s voor de 8" naar 15s voor de 11") is eigenlijk niet echt een probleem. Totdat ik de angles beter ken vuur ik gewoon gradual eerst een testschot, komt dat in de buurt dan corrigeren en de rest ook afvuren. Dat is natuurlijk niet optimaal, maar zo leer ik wel het snelst mijn angles, wat zeker bij 15+ seconden reload tijd erg handig is.

Het speelt heerlijk vooral als je vaak de half-kreupele schepen met één schot tot zinken kunt brengen. In de laatste battle 26k damage en 5 schepen tot zinken gebracht (allemaal voor de neus van mijn teamgenoten weggepikt :+)
Is het mogelijk om een neutral sailer te levelen naar een bepaald level en dan pas alle daarvoor bestemde featurers aan hem te geven? Of mis je hierdoor onwijs veel sailors enz enz?
Dat is principieel mogelijk maar het kost je veel te veel experience. Naarmate je een specialisatie kiest krijgen je sailors experience op een ander gebied, als je te lang wacht met classen dan verlies je die extra experience in de gebieden waar het telt. Zo snel mogelijk na het levelen classen dus. Hiervoor moet je natuurlijk wel een beetje beter plannen... maar dat is onderdeel van dit oh zo leuke spel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:58:
[...]
Dat kan, het ook wel powerlevellen. Ik zou het alleen doen voor SS BO's en CV BO's, anders verliezen ze teveel ability, wat je wel nodig hebt bij een BB BO. Ik heb het in ieder geval gedaan voor mijn IJN SS3 BO.
Voor andere type sailors moet je wel rekening houden dat ze teveel growth en ability verliezen. Ik heb geen ervaring hier verder mee moet ik wel bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Dat dacht ik dus al ja. Het is wel jammer. Zeker met een BO moet je daarmee weer door alle boten heen. Op zich leuk hoor :) Maar het zou makkelijker zijn om gewoon een neutral sailor mee te levelen.

Bedankt voor de info in ieder geval. Als ik zometeen level 50 ben de Bogue even pakken paar rondjes mee spelen en dan weer terug naar de londense haven om daar voor een BB te gaan :)

Ik zit er alleen wel over te twijfelen of ik nu me premium door laat lopen of niet. Het nadeel is dat het zo enorm wendt.... Ik denk dat als ik straks weer wordt teruggezet het spel niet meer leuk vind zonder omdat het allemaal zo tergend traag gaat.

Wat ik nu in 8 dagen heb behaald. Level 43. Had ik zonder premium in 3 maanden nog niet gehaald. Nu heb ik niet zo een heel actieve speler die uren per dag er zit. Maar een spelletje op zijn tijd is toch wel fijn die nut heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Premium werkt inderderdaad super, Heb in 2 avonden me nieuwe Bo van 0 naar lvl 22 gelevel't. Vaar nu in Somers rond met 4 Dual 5"/38 cal Mark 38 guns erop en 3 21" Mark11 x4 Launcher erop. moet zeggen is best lekker bootje. Kan meeste andere DD's wel aan als het one on one is. en met me torps krijg ik zelf CA uit het water geknalt als het goed geplaatst schot is. Vlug Door lvl'n voor DDX en dan de Atlanta en via de Brooklyn lijn naar de Colorado en de South Dakota.

Iemand verder nog Tips of ideeen over mijn gedachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Leondendungen schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:51:
Premium werkt inderderdaad super, Heb in 2 avonden me nieuwe Bo van 0 naar lvl 22 gelevel't. Vaar nu in Somers rond met 4 Dual 5"/38 cal Mark 38 guns erop en 3 21" Mark11 x4 Launcher erop. moet zeggen is best lekker bootje. Kan meeste andere DD's wel aan als het one on one is. en met me torps krijg ik zelf CA uit het water geknalt als het goed geplaatst schot is. Vlug Door lvl'n voor DDX en dan de Atlanta en via de Brooklyn lijn naar de Colorado en de South Dakota.

Zo snel mogelijk je torpedo's eruit gooien. Op je DD kan het nog wel, maar daarna moeten ze weg... Zonde van je ruimte en slecht voor je gunners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Feit wil dat experience voor Torpedo sailors en gun sailors van dezelfde bron, damage komt, maar wel op verschillende manieren gehaald moet worden.

Elke torpedo damage die je doet, wil dus zeggen dat je gunners minder experience krijgen, en als je gunners achterlopen op je BO kan je op latere levels bijv niet de guns gebruiken voor een nieuw schip totdat je weer een aantal levels verder bent.

Edit: Misschien is het ook een idee om de lijst van spelers in de start post aan te passen, er zijn er een boel bijgekomen de laatste tijd lijkt me zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leondendungen schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:51:

An sich kan het geen kwaad om op DD niveau torp crew te hebben. Het gaat er om wat je later met je torp crew gaat doen, bijvoorbeeld voor een SS. Ben je serieus van plan om naar een BB te levellen, zoals je al aangeeft, dan kun je beter in de T slots support sailors plaatsen.
Wat je ook kan doen, is om met GB's, niet torpedo launchers te fitten, maar depthcharges. Destroyers zijn erg goed tegen SS's, plus het feit dat tegenwoording in GB's 10 subs in een GB room kunnen. Dan ben je in mijn ogen als BB-player een zeer nuttige toevoeging in Great Battles (ipv ffffffff-en naar het midden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Inderdaad, torps op alles groter dan een DD is bar en bar slecht.
Het is handig even met torps gespeeld te hebben, zo kun je ze later beter ontwijken, maar buiten dat hebben ze teveel nadelen:

1: Ze "pikken" XP van je gunners, dus doe je er langer over om die te levelen.
2: het leert je een verkeerde speelstijl aan. Namelijk rushen. Vanaf CL/CA stage is het range, range en nog meer range wat belangrijk is.
3: je hebt alle ervaring qua manual aimen van guns nodig vanaf CA stage. dus oefenen, oefenen, oefenen.

Oja, DDX is een superbootje, snel en doet veel damage. Hiermee kun je makkelijk CL's aan, maar ook CA's.
Je grote aartsvijand is de Z99, dus vermijdt die als het even kan.
Atlanta en Brook zijn ook prima bootjes, en lekker veel guns. Vooral de Brook is een wannabe CA.

Voor als je BB stage bereikt: Zorg dat je gunners een hogere level hebben dan je BO, zodat als je in een nieuw bootje stapt, ook gelijk met de bijbehorende guns overweg kunt. Maak dus een 2e BO.
Pas op, BB1 en BB2 zijn food in GB en de zwarte rooms. Ga pas naar de zwarte BB/CA rooms als je in een BB4 zit, en in GB zul je vooral jouw teams BB's assisteren met bijv AA. Ga niet in je eentje op pad, maar wacht tot de vijandelijke BB's met jouw teams' BBs in gevecht zijen en rush erheen om een paar salvo's af te vuren en dan weer zo snel meogleijk terug in op veilige afstand en wacht het volgende geschikte moment af, of blijf in de buurt en help je team tegen vijandelijke rushers. Als je in je eentje gaat ben je binnen de eerste paar seconden dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Thanx voor de Tips, Wilde alleen in me DD torps gebruiken, en alleen defensief om eventueel dicht bijkomende CL/CA's af te schrikken. aangezien ik voor hun Food ben. Verder schiet ik nu met Manual Aiming alles. me Gunners zijn nu al half lvl hoger als me BO. eventueel maak ik 2de BO aan om wat extra te lvl'n, kan ik die daarna in Sub zetten of zo. heb ook al 2 reps en 2 engins op lvl 16. Welke Guns kan ik besten op DDX zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

een 1/2 level hoger dan BO is niets. De BO levelt 1/5e sneller dan gunners. Zorg dat ze op lvl 60 5 tot 10 levels hoger zijn dan de BO. Dan kun je gelijk nog 4 supports meelevelen of AA gunners. Je hebt ze namelijk nodig als je eenmaal BB3-4 bereikt.

En geloof me, als je de DDX goed onder de knie hebt zijn de meeste CL/CA's food voor jou ipv andersom, ook zonder torps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
ok, Welke Guns zijn het beste bruikbaar op de DDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dubbel 5" guns. De goeden voor een bepaald schip zijn meestal de guns die het dichts bij het level van het schip horen.

Dus niet de dubbel 5" van de somers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel onder de naam TheGaffer op Hood en Bismarck. Maar nu vooral op Birsmarck. Probeer nu een beetje van de RN schepen te unlocken. Q Class is naar mijn mening wel de allerbeste schip van de engelsen. Heb tot de York gehad.

• Dbm12
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:52:
Ik speel onder de naam TheGaffer op Hood en Bismarck. Maar nu vooral op Birsmarck. Probeer nu een beetje van de RN schepen te unlocken. Q Class is naar mijn mening wel de allerbeste schip van de engelsen. Heb tot de York gehad.
Ik zelf speel op de Yamamoto onder de naam "ModDbm"

Hood heb ik ook nog een account onder dezelfde naam, maar daar heb ik in geen maanden meer gespeeld.

• 0rbit
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:52:
Ik vind de Tribal en de Emerald leuker, maar dat komt waarschijnlijk omdat RN spelen zo leuk is als je heel lang KM hebt gespeeld. KM is altijd nadenken, manouvreren, richten, schieten. En dat in een eindeloze loop. Met bijv. Tribal kun je gewoon rushen en rondjes varen om je tegenstander... Je hoeft nauwelijks te richten, doet veel damage etc.

Dat vind ik het mooie van dit spel. De eindeloze mogelijkheden om op andere manieren steeds weer plezier te hebben!

Overigens, Somers is stukken leuker dan Gearing. De meesten gaan voor Gearing omdat ze te ongeduldig zijn voor Somers. Somers heeft een laag profiel, is erg snel en heeft zowel een R alsook een T mount meer. Het levellen met Somers gaat veel sneller en je zit sneller in de DDX ;)

Ik ben begonnen een IJN crew te levelen. Het halve weekend gedobbeld, maar het heeft zich geloond. Ik liep nog wel even tegen de 50 sailor cap aan en heb toen maar mijn beginnende RN SS crew de nek omgedraaid; beviel toch niet zo goed.

Verwijderd

IJN schepen zijn waardeloos, Ze schieten mis en als ze iets raken dan heeft het meestal geen damage. DD's vallen nog mee (Tsukikei is net zo goed als de Z99), maar alles vanaf de Agano vond ik niet leuk meer.

Verwijderd

Dat vind ik nogal een boude uitspraak. Over Yammie en Super Yammie kunnen we kort zijn: de gevaarlijkste en meest allround BB4 en BB5 van NF. Maar ook Fuso en Ise vind ik te gevaarlijk om zomaar even te negeren in een GB. De damage die ze doen is toch echt serieus te noemen voor BB2 en BB3. Ik weet alleen niet hoe ze met hun range zitten want ik heb zelf geen IJN lijn.
Daar komt de B65P nog bij als PBB die ik toch MINIMAAL gelijk schat aan de AD. Ik ben in mijn AD in ieder geval smerig op mijn hoede als ik het tegen B65P moet opnemen.

En over dat misschieten: dat is IMHO toch echt de speler die misschiet... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 19:13 ]

Verwijderd

Sja ieder zijn eigen smaak he, Maar wat ik eigenlijk wou weten, Waarom heeft NF.com wel Event Vliegdekschepen en NF.eu ze niet. Ik zou toch heel graag een Implacable willen zien in e GB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NF.com en NFEU zijn 2 verschillende 'bedrijven' die een licentie van SD Enternet op het spel navyfield hebben. Wat ik de laatste maanden zie is dat patches die in nf.com worden geimplementeerd, later ook in NFEU worden geimplementeerd. Ik weet niet of NFEU ook met de premium CV's gaat overnemen, maar gezien de historie van NFEU is het waarschijnlijk dat ook de prem CV's wel in NFEU terecht zullen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Gisteren met me US BO lvl 26 gehaald, maar meteen DDX aangeschaft en uitgerust met 5"/38 cal Mark 38 D. Alleen geen tijd meer gehad om nog battle te varen aangezien het toen al 1 uur was. dus planning is dat dat vanavond gaat gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:20:
[...]

Ik vind de Tribal en de Emerald leuker, maar dat komt waarschijnlijk omdat RN spelen zo leuk is als je heel lang KM hebt gespeeld. KM is altijd nadenken, manouvreren, richten, schieten. En dat in een eindeloze loop. Met bijv. Tribal kun je gewoon rushen en rondjes varen om je tegenstander... Je hoeft nauwelijks te richten, doet veel damage etc.

Dat vind ik het mooie van dit spel. De eindeloze mogelijkheden om op andere manieren steeds weer plezier te hebben!

Overigens, Somers is stukken leuker dan Gearing. De meesten gaan voor Gearing omdat ze te ongeduldig zijn voor Somers. Somers heeft een laag profiel, is erg snel en heeft zowel een R alsook een T mount meer. Het levellen met Somers gaat veel sneller en je zit sneller in de DDX ;)

Ik ben begonnen een IJN crew te levelen. Het halve weekend gedobbeld, maar het heeft zich geloond. Ik liep nog wel even tegen de 50 sailor cap aan en heb toen maar mijn beginnende RN SS crew de nek omgedraaid; beviel toch niet zo goed.
Dat rondjes varen om een tegenstander terwijl je m met hoge damage aan gort schiet, dat kan ik ook met mijn KM Z99. Verder als je de range van die schepen kan gebruiken heb je geen rondjes nodig. Het is waar dat in eerste instantie de Somers beter is dan de gearing, maar de gearing heeft 2 remodels, de Gearing DDR (met veel DP en CL range) en de Timmerman (zeer snelle destroyer met een extra gunslot), die het dan wel weer waard maken. Ik heb zelfs de DDX geskipt omdat ik de Timmerman te leuk vond om mee te spelen.

Ken je de HQ feature? Rechtsboven in het scherm heb je een knop genaamd HQ, ofwel headquarters. Hier kan je zowiezo 12 sailors in opslaan, en met premium 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dome vraag maar k ben net nieuw op nf maar ik heb een paar lvl 10 gastjes die radio zijn.. maar als ik ze plaats en ik kijk bij wapens zegt die dat er niemand zit of dat het lvl niet goed is? ik vaar met een dd de eerste die in het spel is.... en met me lvl 4 gastjes lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waneer kan ik een nieuw schip kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:16:
dome vraag maar k ben net nieuw op nf maar ik heb een paar lvl 10 gastjes die radio zijn.. maar als ik ze plaats en ik kijk bij wapens zegt die dat er niemand zit of dat het lvl niet goed is? ik vaar met een dd de eerste die in het spel is.... en met me lvl 4 gastjes lukt het wel
Dat komt omdat het radioman mensen zijn :) En geen neutral sailors. Op bepaalde momenten in het spel geef je een doel aan je sailors waar hij zich in specialiseerd. Op level 6 kan je van je sailor een radioman maken. Echter kan hij niet meer omgaan met de guns op je schip.

Op level 12 geef je een land aan je sailor + een bepaalde specialisatie zoals Arnament sailor (gunner), Bridge operator enz enz.

Echter doordat je al een radioman status aan je sailor heb gegeven kan je geen van de bovenstaande dingen meer doen met je sailor.

Dan je andere vraag.

Kijk even op http://www.twowar.com/games/navyfield_index.asp. En klik dan links op het menu op quickguide :) Daar worden de basis zaken uitgelegd.

Als je vervolgens op shipyard klikt kan je zien welke schepen er zijn en op welk level je een nieuw schip kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/f712u.jpg kijk een plaatje wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik leef het niet das zwaar *** dus ik train ze steeds in een blitzkrieg.... ik ga vaak na 7min dood dan krijg ik 300 exp each atm lvl 10 dus nog even traine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh das een hele andere site ik speel op dit: http://www.navyfield.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Je speelt dus op een Amerikaanse server...
De meesten van ons spelen op de EU servers.

Zoals al eerder gezegd, maak je mannetjes geen radioman, die kunnen niet op een schip geplaatst worden. level ze door tot lvl 12, dan kun je een natie kiezen en een specialiteit (operator, gunner, engineer, etc).

En level 12 zit je zo aan. Uurtje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja atm lvl 11 sommige... ik wil voor de us kiezen is dat een goede keus of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

US is een prima keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe gaat dat als ik een land wil kiezen? hoeveel ppl he bik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 lvl 2 us wat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb atm 4 us radio mans lvl 12 en 13... train nu de rest die zijn lvl 5 6 en 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrr kon ik een land kieze... had ik geen brigoperator bij me want die zat in me vorige ship.... dus lets start agin zal ik maar zegge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nfhaas, je KAN een post met de edit button aanpassen. Meerdere posts achter elkaar is niet echt de bedoeling van een forum.

Je hebt duidelijk de basis van het spel nog niet helemaal door.

LEES de quickguide eerst AANDACHTIG door.
LEES op het forum van NavyField de STICKY topics van het Tips and Tricks gedeelte AANDACHTIG door.
LEES op het forum van NavyField de STICKY topics van IEDERE natie AANDACHTIG door.

Als je DENKT dat je het enigzins begrijpt, ga dan voor jezelf bedenken welke natie je zelf wil gaan spelen. Iedere natie heeft zijn voor en nadelen. Je kan deze in de diverse topics terugvinden.

Het advies is zoiezo om als eerste een BB lijn te nemen. Je komt bij de BB's van een natie nadat je eerst de FF (Fregat), DD (Destroyer), CL (Light Cruiser) en CA (Heavy Cruiser) schepen hebt gehad.

Nu wat je nodig hebt voor de schepen van een natie:

Je hebt 1 Radioman nodig (NIET MEER DAN 1!) je hoeft deze niet verder te classen dan radioman. De radioman heb je nodig om bij een Fleet of een Squadron aan te kunnen sluiten (zeg maar een clan binnen NavyField) Als je ooit zelf een squad of fleet wil beginnen zal je een radioman met hoger level nodig hebben.

Om zelf te kunnen varen heb je een BO (Bridge Officer) nodig. De belangrijkste stat van een BO is Potential. Neem dus niet zomaar een sailor, maar neem er een met Potential +15. Dit betekend dat hij bij ider level er 15 punten bij Potential bijkrijgt.

Verder heb je, indien je voor een BB lijn gaat, nog 2 Gunners nodig. Belangrijke stats voor Gunners zijn: Reload en Accuracy. Probeer voor Reload +12 te krijgen en Accuracy +10 of +11 (hoger is beter)

Bij IJN en KM zal je ook AA gunners nodig hebben. Deze hebben vooral stats in Reload en AAW nodig.

Als laatste heb je supports nodig: Uiteindelijk 4 Engineers en 4 Repairs (+12 in engine en +12 in repair) en een scoutpiloot: +12 in Aircraft.

Nogmaals: LEES eerst alles wat los en vast zit. Als je daarna nog vragen hebt dan beantwoorden we die graag.

Nog wat handige sites met extra info en guides:
http://www.trainworld.us/NF2/English/index.html
http://nfeu.info/news.php
http://www.nf-guides.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de sites er zitten goede dingen bij! ik heb gekozen om mijn gunner die lvl 12 is armour sail te maken.. mijn operator word bo... en de rest zal ik wel zien... btw ik ga voor de us eerst ff door trainen

ik heb me flechter nu!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook eender welke sailor gebruiken voor je radio man, dus dobbel er gewoon 1, ongeacht de stats en maak er een radioman van.Gebruik NIET de gele startersailors hiervoor.

Als je in het RCT menu van je sailor kijkt, kan je zien waarin je hem kan promoten, en op welk level. Gunners worden inderdaad armament sailors en rond level 22 kan je er Accuracy or Reload Gunners van maken. Reload schiet sneller, accuracy heeft meer precisie.

Je bent er nog lang niet qua spelkennis. Zit je nog steeds op nf.com? Het is beter om in nf.eu te beginnen, daar heb je meer support van mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFEU is niet alleen handiger voor 'tweakersupport' maar ook de speeltijden zijn wat gunstiger omdat die server in de EU tijdzone staat. Vanaf ongeveer 9 uur 's morgens tot ruim na 12 uur 's avonds wordt daar druk gespeeld. (uiteraard het drukst tussen 8 uur en 11 's avonds)
Op de NF.com server is alles zo'n 6 - 8 uur later actief.

Oh nog een laatste tip: gooi zo snel mogelijk auto aim overboord en leer handmatig aim. Je zal er een dag of 2 op lopen vloeken, maar geloof me, het is de enige mogelijkheid om ook maar ergens te komen als je richting BB wil.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben maar afgegaan van mijn RN Sub idee en zal maar richting de Revenge Klasse gaan, Als compensatie wil ik wel de KM Onderzeeërs hebben.

Hoewel ik met de York/Edinborough altijd handmatig heb gespeeld, Vind ik Auto toch een stuk handiger op de Q Klasse en de Dido aagezien je toch van Close range bijna niet mist en een click is sneller dan toetsen. Licht maar net aan het schip wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMO zijn er maar 2 keuzes voor sub naties: KM of IJN vanwege superieure torps.

En wat betreft de auto aim op Qklasse en Dido: Ik ben toch van mening dat je niet vroeg genoeg met handmatig aim kan beginnen. Ik heb zelf vanaf FF meteen handmatig aangeleerd. En dat is in het begin echt lastig maar het betaalt zich dubbel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het perfect gaan, met manual in een DD blitzkrieg doen. Maar dat ligt ook aan je playstyle. Gewoon maar het pandemonium in duiken en op alles schieten wat je tegenkomt, zoals je met de korte range van sommige schepen wel moet doen, kan idd moeilijk zijn voor beginnende manual aim, maar als je een beetje op range blijft en jezelf op 1 doelwit gefocust houdt, dan is manual al gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was tijdje weg... maar ik blijf denk ik op vs spelen miss later naar eu... maar wat is dat manual aiming moeilijk!.... grrrr kan er geen flikker van

met me flechter (en andere schips)kan ik vaak niet schieten wie weet hoe het komt? ik heb shells de crew on it... :( :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de melding krijgt "no shells left" kan het zijn dat je op de Y toets hebt gedrukt.

Ieder kanon heeft 2 'lockers' waar shells in opgeborgen kunnen worden. De A locker en de B locker.
Bij FF / DD en meestal CL en CA gebruik je eigenlijk alleen maar de A locker en daar stop je HE of LHE shells in. Als je niets in je B locker stopt en je drukt op Y dan heb krijg je de melding 'No shells left'
Door nogmaals op de Y toets te drukken verwissel je weer van B Locker naar A locker en heb je wel weer shells.

Bij BB zal je beide lockers wel gebruiken: 80% (L)HE shells in A locker en 20% AP shells in B locker.

Overigens, als je op F10 drukt kan je al je toetsen instellen. Ik zou aan de besturing niets veranderen, maar het is wel handig op auto repair en auto reload aan te vinken. Dit voorkomt dat je zonder shells in een gevecht zit.

• Elve1984
Gisteren ook weer eens even gespeeld sinds vorige week donderdag, me 2de BO heeft nu Lvl 30, Meteen overgezet in Atlanta, en uit gerust met 5"/54 cal Mark 16. Omdat me gunners nog niet hoger zijn, dus die zitten nu weer met me 3de Bo op Fletcher om ze wat omhoog te lvl'n en wat lvl verschil te creeren tussen me BO-2 en Gunners. maar Atlanta speelt best makelijk. Vindt 5 gun turrets op Rear deck toch wel Super. enige nadeel is dat deze niet zo ver naar voren kunnen draaien.

Verwijderd

Met Atlanta, ook al is het nogal moeilijk (en het vereist manual aiming uiteraard) kan je met de 5/54 op high angle proberen te schieten. Dat wil zeggen angle 55 en hoger, waarbij het zo is dat hoe hoger je angle vanaf daar, hoe dichter je bij je schip schiet.

Punt hierbij is dat je shells hierdoor verticaal naar beneden komen op het vijandige schip. Zodoende doen ze op CL/CA's wel 400 - 600 damage per shell, CA damage dus.

Je shells hebben hierbij wel een uiterst hoge flight time en dus werkt dit vooral bij vijanden die nogal zombie aan 1 stuk door blijven varen, maar het doet wel veel meer damage. Als je het onder de knie krijgt, dan is richten met een CA al geen ene moeite meer. Vooral tegen arrogante UK players met hun gepantserde CAs werkt dit erg goed, aangezien die zichzelf toch zo onkwetsbaar achten dat er meestal van ontwijken weinig komt, en je ontwijkt hiermee compleet de belt armour van deze schepen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 11:10 ]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Arrogante UK armour players? Haha, zo een was ik ook.

Maar speel maar eens AW, dan pas leer je de nadelen en zwakheden pas goed kennen:

Rushen: Op korte afstand doet belt niets.
Torpen: AW is TRAAAAAAAG. makkelijke prooi.
HA.. Zoals gezegd.

AW in blitz gebruikt vooral het feit dat de meesten niet weten wat ze doen.

• Elve1984
Thanx voor de tips, las op NFEu forum ook al dat dit het schip is om met High angle te spelen. zijn de 5/54" die ik nu heb hier goed voor of moet ik de D variant hebben? of is het enige verschil tussen de normale 5/54" en de D's dat deze laatste een iets snellere reload speed hebben?

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Het verschil is reload speed en een aanmerkelijk range verschil zoals met alle D versies.
Handig voor snelle rush schepen, alle andere schepen kunnen beter de L's gebruiken.

Verwijderd

Met High Angle richt je vooral op de grotere schepen, CL en CA, en die zul je toch echt op range willen benaderen want van dichtbij ben je kanonnenvoer. Dus gebruik de N of L versie tenminste.

Verwijderd

dan zal ik die met f10 proberen... en nee in bijde lockers had ik geen ammo vet raar...... maar kan ik meerdere crew hebben met verschillende natie's? zoals een us en een ijn?

het werkt niet.. ik heb ff een plaatje gemaakt kan iemand mij hier mee helpen?!
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/i24mqa.jpg k heb nu totaal 20 shells maar ja...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 14:48 ]

• Elve1984
Heb je nu Hedgehogs op je Gunslots staan? Probeer het eens met normale guns.
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste